• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-10-2025

danplo

The Force is strong with me

Ik heb de nieuwe HDMI optie aangezet dat als je de PS5 aanzet je tv en receiver naar de juiste kanaal gaan. Dit werkt erg goed, alleen als ik nu mijn tv en receiver uit en vervolgens weer aanzet dan gaat mijn PS5 ook aan? Verdere HDMI schuifjes staan bij mij uit. Hebben meer mensen hier last van?

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:30

CyBeRSPiN

sinds 2001

@danplo ja. Zaak is om de tv eerst op een andere source te zetten voordat je hem uit doet. Heb ook een LG OLED.

• danplo
  • Laatst online: 20-10-2025

danplo

The Force is strong with me

CyBeRSPiN schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 07:17:
@danplo ja. Zaak is om de tv eerst op een andere source te zetten voordat je hem uit doet. Heb ook een LG OLED.
Oké, dat ga ik proberen, heb ook een LG Oled.
Op mijn Xbox Series X werkt deze optie wel gewoon goed, hopelijk komt er nog meer HDMI verbetering aan op de PS5

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-01 15:08
Is de download lager sinds de update ?

Voorheen haalde ik altijd rond de 900 Mb bij de netwerktest,nu rond de 200 Mb.

Op Pc is er niks veranderd,haal nog steeds 940 Down.

[ Voor 18% gewijzigd door GRAD85 op 17-04-2021 12:50 ]

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:26

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
@GRAD85 is me niet opgeavllen, als ik het niet vergeet zal ik eens een speedtest doen.

Wat me wel is opgevallen sinds de update is de stilte, perfecte update dus :+

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:30
Chaoss schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:49:
@GRAD85 is me niet opgeavllen, als ik het niet vergeet zal ik eens een speedtest doen.

Eens. Mijne is nu vergelijkbaar met de xsx. Heel blij mee want de xsx staat toch na Ori weer uit.
Chaoss schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:49:

Welke stilte? Hier lijkt er op dat gebied niet zoveel veranderd eigenlijk.

Vooral de fluittoon als de Ps5 in het dashboard staat is heel irritant. Gek genoeg is die wel gelijk verdwenen als er een game gestart wordt dus hij hoeft niet aanwezig te zijn zou je denken.

Edit: Spinnen van de disk is wel verbeterd nu ik er zo over nadenk.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 17-04-2021 14:06 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

GRAD85 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:49:
Is de download lager sinds de update ?

Voorheen haalde ik altijd rond de 900 Mb bij de netwerktest,nu rond de 200 Mb.

Op Pc is er niks veranderd,haal nog steeds 940 Down.
Die netwerk test is hier nog nooit representatief geweest voor de snelheid van mijn lijn. Ook niet op eerdere generaties.

Het downloaden zelf gaat wel veel sneller op de Ps5 (ook veel sneller dan de speedtest) en dat is wel erg fijn, zeker als je Warzone en BlackOps speelt en niet kunt updaten door die kleine SSD :P

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-01 22:57

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Heb uit verveling maar een tweede Custom DualSense voor mezelf gemaakt. :')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1UyxewIsgyv4GDTROm0xOAlWoS4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HjsFE9ZRALwvpojkHjBBdrP4.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb wederom niks geverfd maar gebruikt van replacement parts. Mocht ik later last krijgen van stickdrift dan kan ik altijd nog terug naar originele staat en onder garantie laten vervangen.

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Donstil schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 14:05:
[...]

Welke stilte? Hier lijkt er op dat gebied niet zoveel veranderd eigenlijk.

Vooral de fluittoon als de Ps5 in het dashboard staat is heel irritant. Gek genoeg is die wel gelijk verdwenen als er een game gestart wordt dus hij hoeft niet aanwezig te zijn zou je denken.

Edit: Spinnen van de disk is wel verbeterd nu ik er zo over nadenk.
Mijn PS5 was al stil fluittoon heb ik nooit gehad, de discspin is nu ook verdwenen.

Chaoss schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 17:55:
[...]

Mijn PS5 was al stil fluittoon heb ik nooit gehad, de discspin is nu ook verdwenen.
Ooh ja dan is het wel lekker. Nee die fluittoon is heel irritant, helaas niet de enige in maar nu terug sturen is natuurlijk ook een drama.

Gek genoeg verdwijnt het zodra er een game gestart wordt dus is wel prima mee te leven.

• KookSpook
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-01 11:18
Zojuist de PS5 binnengekregen. Hij is nu alles aan het downloaden.
Klopt het dat je geen mapjes kan maken waar je de games in kan zetten? Bij de ps4 was dat eerst ook niet, maar is wel zo handig

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09-2025
Disc spin herrie: gewoon beetje schuim onder je console doen. Het is resonantie wat je hoort. Heb het hier toegepast en de tondeuse-sound is weg. :7

Soundcloud

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-01 15:20

v8power67

Psn: Mausosaurus

danplo schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 08:23:
[...]

Oké, dat ga ik proberen, heb ook een LG Oled.
Op mijn Xbox Series X werkt deze optie wel gewoon goed, hopelijk komt er nog meer HDMI verbetering aan op de PS5
Las de tip in dit topic, zet de tv aan met bv de amazon/netflix knop op ab van tv. Dit schijnt te werken. Heb zelf een oled cx en heb zelfde, en geloof dat dit werkt.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:39

BlackEyedAngel

Just a decent guy

KookSpook schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 19:54:
Zojuist de PS5 binnengekregen. Hij is nu alles aan het downloaden.
Klopt het dat je geen mapjes kan maken waar je de games in kan zetten? Bij de ps4 was dat eerst ook niet, maar is wel zo handig
Klopt helaas wel, ik (en nog vele anderenl) hopen dat dit nog toegevoegd gaat worden in een update.
Oh, en natuurlijk is er iets dat niet verwijderd kan worden (psnow) om een traditie in ere te houden :|

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

• KookSpook
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-01 11:18
BlackEyedAngel schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 20:18:
[...]

Klopt helaas wel, ik (en nog vele anderenl) hopen dat dit nog toegevoegd gaat worden in een update.
Oh, en natuurlijk is er iets dat niet verwijderd kan worden (psnow) om een traditie in ere te houden :|
Ik was er al bang voor. Zal wel weer een jaar duren voordat we mapjes kunnen maken 8)7

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 00:13
kaos001 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 20:14:
Disc spin herrie: gewoon beetje schuim onder je console doen. Het is resonantie wat je hoort. Heb het hier toegepast en de tondeuse-sound is weg. :7
Ik heb het geprobeerd met foam maar het heeft geen effect gehad.
Het geluid bleef en het werd ook niet minder.

• jordyyyys
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-01 12:03
Ram-G-maN schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 17:29:
Heb uit verveling maar een tweede Custom DualSense voor mezelf gemaakt. :')

[Afbeelding]

Ik heb wederom niks geverfd maar gebruikt van replacement parts. Mocht ik later last krijgen van stickdrift dan kan ik altijd nog terug naar originele staat en onder garantie laten vervangen.
Wat een toffe controllers! Mag ik vragen hoe je dit voor elkaar hebt gekregen? Zijn er tutorials voor?

Wie het laatst lacht, denkt het traagst.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
heeft iemand nog sindskort zijn controller via een ander device opgeladen? ik laadde mijn controller in het begin op mijn laptop of xbox. hij bleef urenlang doorladen, maar op mijn ps5 zag ik dat het nog steeds leeg was. dus het was alleen mogelijk om op mijn ps5 te laden. is dit al veranderd?

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:32
Farabi schreef op zondag 18 april 2021 @ 00:47:
heeft iemand nog sindskort zijn controller via een ander device opgeladen? ik laadde mijn controller in het begin op mijn laptop of xbox. hij bleef urenlang doorladen, maar op mijn ps5 zag ik dat het nog steeds leeg was. dus het was alleen mogelijk om op mijn ps5 te laden. is dit al veranderd?
Ik laad ze altijd op gewoon met een telefoon charger. Heb die eentje half tussen de kussens van de bank verstopt zodat ik altijd makkelijk of mijn telefoon of controller kan opladen.
Farabi schreef op zondag 18 april 2021 @ 00:47:
Laatste tijd veel met telefoon oplader opgeladen zonder problemen.
Waren er aan het begin niet problemen met opladen van de controller via de usb2 poort aan de voorkant? Kan zijn dat de controllers liefst met 1 A geladen worden ipv 500ma

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-01 20:59
Hoe laat Nederlandse tijd kan je vandaag de nieuwe speelbare demo spelen van Resident Evil Village ? Ik zag alleen maar Amerikaanse tijden… demo is maar 40 mins speelbaar las ik?

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20:32
Hier zijn de Nederlandse Early Access PlayStation Data:

Village Demo:
Benelux: 18 april, 7 uur - 19 april, 3 uur

Castle Demo:
Benelux: 25 april, 7 pm - 26 april, 3 am

Multiplatform Resident Evil Demo:
Benelux: 2 mei, 2 uur - 3 mei, 2 uur

Demo duurt maar 30 minuten.
Tweede demo zijn de twee demo's samen en die duurt een uur.

[ Voor 17% gewijzigd door Timothy3000 op 18-04-2021 10:25 ]

• giantgiantus
Lol exclusive demo’s? Grappig.

Bij een game als RE ga ik echt geen demo spelen. Het verhaal is in deze games juist erg belangrijk.

• Timothy3000
Ik dacht dat de demos stand alone waren. Dat was bij de vorige demo volgens mij iig wel zo.

[ Voor 3% gewijzigd door Timothy3000 op 18-04-2021 11:31 ]

• Ram-G-maN

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

jordyyyys schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 23:11:
[...]

Wat een toffe controllers! Mag ik vragen hoe je dit voor elkaar hebt gekregen? Zijn er tutorials voor?
Ik heb via AliExpress bij verschillende aanbieders wat onderdelen besteld:Daarna heb ik een paar tutorials gevolgd op YouTube hoe je je controller uit elkaar moet halen en weer in elkaar moet zetten. Je hebt trouwens een heatgun, pincet, Philips-head #00, prying tool nodig om het te kunnen doen. De meeste tools worden meegeleverd met de onderdelen.

Ten slotte heb ik een skin en wat stickers besteld bij:Dit is mijn eerste custom controller (met verwisselbare magnetische thumb sticks) trouwens:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H8mBkxlTuKUj72cJgn9J9gp_0mI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4l19dXxvQ8OmIpxR0iAuuePm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Ram-G-maN op 18-04-2021 23:05 . Reden: AliExpress link vervangen door iets wat wel op voorraad is ]

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-01 11:14
Vanmorgen in de sale Hunt Showdown aangeschaft. Na een paar potjes spelen heeft het wel een goeie indruk achtergelaten. Wel vreemd dat je er niet zoveel over leest. Wat een intense game is dat.

[ Voor 43% gewijzigd door Poulske op 18-04-2021 14:17 ]

• v8power67

v8power67

Voor wie zich verbaasde over de resident evil 45 fps modus. Wat ik lees is het een indicatie van minimum framerate. Gaat dus gewoon naar 60 fps maar dropt meer in raytraced modus naar dus bv 45 fps. Wel jammer dat ze geen dynamische resolutie toepassen zeker op ps5 ivm missen van vrr optie op moment.
https://www.resetera.com/...on-s.410727/post-63111228

Vind een stabiele framerate veel belangrijker dAn resoluties.

[ Voor 6% gewijzigd door v8power67 op 18-04-2021 14:58 ]

• Timothy3000
RE lijkt tof te worden. Maar voor een demo die je maar 30 minuten mag spelen is het wel jammer dat hij voor een groot gedeelte uit cutscenes bestaat. (waarbij die timer gewoon blijft lopen!!!!)

Amper gespeeld!

[ Voor 8% gewijzigd door Timothy3000 op 18-04-2021 19:35 ]

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022

---------------------------------------------------------------------------------------
Poulske schreef op zondag 18 april 2021 @ 14:16:
Vanmorgen in de sale Hunt Showdown aangeschaft. Na een paar potjes spelen heeft het wel een goeie indruk achtergelaten. Wel vreemd dat je er niet zoveel over leest. Wat een intense game is dat.
Je hebt me een beetje nieuwsgierig gemaakt eigenlijk. Zeker nu ik best veel Zombie Army 4 speel, komt dit spel wel dicht in de buurt van dat alleen dan in first person.

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:31
v8power67 schreef op zondag 18 april 2021 @ 14:57:
Voor wie zich verbaasde over de resident evil 45 fps modus. Wat ik lees is het een indicatie van minimum framerate. Gaat dus gewoon naar 60 fps maar dropt meer in raytraced modus naar dus bv 45 fps. Wel jammer dat ze geen dynamische resolutie toepassen zeker op ps5 ivm missen van vrr optie op moment.
https://www.resetera.com/...on-s.410727/post-63111228

Vind een stabiele framerate veel belangrijker dAn resoluties.
Oké dus het is niet constant 45 fps?

• v8power67

v8power67

FrankoNL schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:43:
[...]

Oké dus het is niet constant 45 fps?
Nope zie video boven je post. Is geloof erg stabiel 60 in de demo op stukjes na. Gemiddeld 59.5fps ofzo. Dikke prima dus.
Zonder ray tracing is het echt flawless 60fps:
https://docs.google.com/s...foGfq_pb0Z1JvmtQ/htmlview
Komt mede door de checkerboard resolutie die gebruikt word. Scheelt toch weer hoop resources. Heb zelf niet gespeeld maar op beelden ziet het er prima uit. Maar niet mijn type spel.

[ Voor 37% gewijzigd door v8power67 op 18-04-2021 22:10 ]

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Ik heb de demo van RE8 ook gespeeld. Zeer leuke setting, leuk dat het buiten was en in volle licht. Graphics zijn mooi maar niet spectaculair maar ja dit komt ook uit op ps4.

Ik had het op ray racing staan maar ik zie niet veel RT effects. Misschien in achteruit spiegel van auto? Maar ja RT is niet enkel weerspiegelen maar ook schaduwen, global illumination,...

Controller haptic feedback en triggers worden niet benut spijtig genoeg.
30 min is niet lang maar ik vond de sfeer al goed.

[ Voor 8% gewijzigd door Cowboy_Henk op 19-04-2021 00:30 ]

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:31
Cowboy_Henk schreef op maandag 19 april 2021 @ 00:29:
Ik heb de demo van RE8 ook gespeeld. Zeer leuke setting, leuk dat het buiten was en in volle licht. Graphics zijn mooi maar niet spectaculair maar ja dit komt ook uit op ps4.

Ik had het op ray racing staan maar ik zie niet veel RT effects. Misschien in achteruit spiegel van auto? Maar ja RT is niet enkel weerspiegelen maar ook schaduwen, global illumination,...

Controller haptic feedback en triggers worden niet benut spijtig genoeg.
30 min is niet lang maar ik vond de sfeer al goed.
RT lijkt in deze game met name lichtinval te zijn als je de vergelijkingen ziet.

Triggers worden wel benut? Ik had het met de Shotgun en het pistol in ieder geval. Weerstand bij schieten.

[ Voor 7% gewijzigd door FrankoNL op 19-04-2021 00:59 ]

Ik vond die 30 min timer maar ruk, vooral omdat er ook gewoon een einde aan de demo zit. Waarom zouden ze dat doen?
Nu had ik het gevoel dat ik moest haasten en heb dus alles maar vluchtig doorgelopen. De shotgun bijvoorbeeld heb ik dus helemaal gemist. Heb je die ergens gevonden of zat die al in je inventory?
En met schieten voel je de triggers inderdaad.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Mr.Beach
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-01 12:52
Ik heb de disk versie en wil graag outriders er op spelen.

Kan ik nou ipv de PS5 versie ook de PS4 versie kopen en ´m gratis updaten naar de PS5 versie ? Hoe werkt dat ?

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-01 11:14
Recon24 schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:31:
[YouTube: Resident Evil Village PS4/Pro vs PS5 Frame Rate Comparison (Gameplay Demo)]
---------------------------------------------------------------------------------------

[...]

Je hebt me een beetje nieuwsgierig gemaakt eigenlijk. Zeker nu ik best veel Zombie Army 4 speel, komt dit spel wel dicht in de buurt van dat alleen dan in first person.
Dicht in de buurt van wat? Kwaliteit, spanning? Het zijn twee totaal verschillende spellen, waar je in Zombie Army rennend door het verhaal gaat ben je in Hunt Showdown wat trager aan het spelen omdat je zelf een doelwit wordt wanneer je de boss hebt gekilld.

Ik weet niet of je de beschrijving al op hebt opgezocht maar Hunt is voornamelijk online waarin teams van 2 of 3 personen op jacht gaan naar een target. Het team wat dit target als eerste heeft gekilld wordt gemarkeerd voor de rest van de spelers om te worden gekilld. Hierbij is het ook alles of niets, want wanneer je dood gaat verlies je je hunter met daarbij alle (niet echt geld) gekochte gear.

Dus een totaal ander type spel.

• Timothy3000
Raem schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:45:
Ik vond die 30 min timer maar ruk, vooral omdat er ook gewoon een einde aan de demo zit. Waarom zouden ze dat doen?
Nu had ik het gevoel dat ik moest haasten en heb dus alles maar vluchtig doorgelopen. De shotgun bijvoorbeeld heb ik dus helemaal gemist. Heb je die ergens gevonden of zat die al in je inventory?
En met schieten voel je de triggers inderdaad.
Die lag in een van de huizen.

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:05

spaceboy

Op grote hoogte

Ram-G-maN schreef op zondag 18 april 2021 @ 13:02:
[...]

Ik heb via AliExpress bij verschillende aanbieders wat onderdelen besteld:Daarna heb ik een paar tutorials gevolgd op YouTube hoe je je controller uit elkaar moet halen en weer in elkaar moet zetten. Je hebt trouwens een heatgun, pincet, Philips-head #00, prying tool nodig om het te kunnen doen. De meeste tools worden meegeleverd met de onderdelen.

Ten slotte heb ik een skin en wat stickers besteld bij:Dit is mijn eerste custom controller (met verwisselbare magnetische thumb sticks) trouwens:
[Afbeelding]
Lachen man. Mooi gedaan! Hoelang ben je met zoiets nou bezig? En als je alle kosten bij elkaar optelt, ben je dan met een euro of 20 per controller klaar als ik zo snel kijk?

En hoe zit het met de functionaliteit? Werkt de touchpad nog net zo goed bijvoorbeeld? Passen al die custom onderdelen 100.0%?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-01 14:23
[...]

[Afbeelding]
Die magnetische thumbsticks, hoe moet ik dat zien?
Voor mijn gevoel liggen die er zo af als je een potje Fifa speelt?

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-01 13:43

s0kkie

Cowabunga

Voor RE maar even een topic aangemaakt, dat is de game ook wel waard denk ik als een van de bekendste horror series :P
[MULTI] Resident Evil Village

• Ram-G-maN

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

spaceboy schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:11:
[...]

Lachen man. Mooi gedaan! Hoelang ben je met zoiets nou bezig? En als je alle kosten bij elkaar optelt, ben je dan met een euro of 20 per controller klaar als ik zo snel kijk?

En hoe zit het met de functionaliteit? Werkt de touchpad nog net zo goed bijvoorbeeld? Passen al die custom onderdelen 100.0%?
Dank je wel. :) Als je alleen een zwarte DualSense wilt met de kleurrijke PS-Icons-knoppen dan ben je voor minder dan €20,- klaar. De eerste keer ben je ongeveer een uurtje bezig omdat je voorzichtig te werk gaat. In een half uurtje moet het ook lukken. Je hoeft de triggers en de schouderknoppen bijvoorbeeld niet te vervangen van het origneel. Met name de triggers ben je lang mee bezig. Die kun je gewoon origineel laten.

Het touchpad is het lastigst. Ik warm deze aan twee kanten op en daarna was het kwestie van voorzichtig loshalen en het originele dubbelzijdige plakband intact laten. Mocht dit laatste niet lukken dan kun je het beste een dunne dubbelzijdige tape gebruiken om het te herstellen. Mijn touchpads van beide controllers functioneren gewoon precies zoals het origineel, dus dat ging helemaal goed.
schumi2004 schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:28:
[...]

Die magnetische thumbsticks, hoe moet ik dat zien?
Voor mijn gevoel liggen die er zo af als je een potje Fifa speelt?
Deze komen niet los tijdens een gamesessie. Dan moet je echt gekke dingen doen. Ze komen oorspronkelijk van een Xbox Elite Controller vandaan. Deze passen niet direct op een DualSense controller. Je moet op bepaalde plekken in de behuizing gebruikmaken van een kleine O-ring. Hierdoor schraapt hij niet tegen de behuzing aan. Hiervoor is er geen tutorial beschikbaar dus moet je zelf aan de slag.

Ik speel zelf met een hogere rechter thumbstick omdat ik daarmee ondanks de hoge sensitivity nog nauwkeurig kan richten in shooters. Het is een hardware cheat >:) , maar dat zijn de "Pro" en "Scuf" controllers ook. ;)

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:21
Horizon Zero Dawn vanaf morgen gratis te downloaden door het play at home gebeuren. Lekker hoor ik had die eerst op disc op de PS4 maar nu ik alleen digitaal game op ps5 ga ik die weer is een keer doorspelen:)

https://www.pu.nl/artikel...-gratis-op-je-ps4-of-ps5/

[ Voor 19% gewijzigd door Stylze op 19-04-2021 13:30 ]

Playstation 5

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
@cold_as_ijs In mijn originele post over het geluid gebruikte ik een DT 990 PRO in de setup en die klonk super op de PS5 met de optical output naar DAC/AMP combo.

Na 5 jaar gebruik was ik op zoek naar een opvolger, en ik ben sinds een aantal dagen ge-upgrade naar de voor mij endgame DT 1990 PRO. Dit is de laatste upgrade ooit voor mij, aangezien de volgende tier de top of the line modellen zijn die beginnen vanaf 4 digits qua prijs. Dat is niet meer te rechtvaardigen voor mij.

Op PC klinkt deze echt fantastisch. Ik ben benieuwd hoe dit gaat klinken op de PS5 via de DAC/AMP combo, heb het nog niet getest.

Denk persoonlijk dat op sound quality gebied ik nu op de max zit dat te behalen valt. Dit is een compleet ander level dan bijvoorbeeld een Sony XM4 of een 3D pulse (die ik nooit eerder getest heb).

edit: Onder tussen wel getest. Voices heel helder. Sound effects fantastisch. Ik weet niet wat ik erover moet zeggen, het klinkt gewoon echt heel goed.

[ Voor 8% gewijzigd door laugh op 19-04-2021 15:44 ]

Stylze schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:29:
Horizon Zero Dawn vanaf morgen gratis te downloaden door het play at home gebeuren. Lekker hoor ik had die eerst op disc op de PS4 maar nu ik alleen digitaal game op ps5 ga ik die weer is een keer doorspelen:)

https://www.pu.nl/artikel...-gratis-op-je-ps4-of-ps5/
Ja en ik begreep dat we de complete edition krijgen, dus met DLC, das mooi, want die had ik nog niet gespeeld :)

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

laugh schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:20:
@cold_as_ijs In mijn originele post over het geluid gebruikte ik een DT 990 PRO in de setup en die klonk super op de PS5 met de optical output naar DAC/AMP combo.

Na 5 jaar gebruik was ik op zoek naar een opvolger, en ik ben sinds een aantal dagen ge-upgrade naar de voor mij endgame DT 1990 PRO. Dit is de laatste upgrade ooit voor mij, aangezien de volgende tier de top of the line modellen zijn die beginnen vanaf 4 digits qua prijs. Dat is niet meer te rechtvaardigen voor mij.

Op PC klinkt deze echt fantastisch. Ik ben benieuwd hoe dit gaat klinken op de PS5 via de DAC/AMP combo, heb het nog niet getest.

Denk persoonlijk dat op sound quality gebied ik nu op de max zit dat te behalen valt. Dit is een compleet ander level dan bijvoorbeeld een Sony XM4 of een 3D pulse (die ik nooit eerder getest heb).

edit: Onder tussen wel getest. Voices heel helder. Sound effects fantastisch. Ik weet niet wat ik erover moet zeggen, het klinkt gewoon echt heel goed.
Ja maar, ja maar de 3D Pulse is gemaakt voor Gaming he :+
Zonder gekheid (en onzin) lekkere koptelefoon! Welke DAC/AMP combinatie gebruik je?

• laugh
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:10:
[...]

Ja maar, ja maar de 3D Pulse is gemaakt voor Gaming he :+
Zonder gekheid (en onzin) lekkere koptelefoon! Welke DAC/AMP combinatie gebruik je?
Uiteraard, zolang er maar gaming, 7.1 en ultra op staat zal het wel het beste zijn ;).

Ik gebruik de Schiit Stack: Modi 2 Uber + Magni 2 Uber voor zowel PC als met de PS5. Ik kan je vertellen dat de details in games en muziek echt een ander level is icm de DT 1990, niet meer normaal dit. Ben er heel tevreden mee, Beyerdynamic stelt mij niet teleur. Build quality van dit ding is ook 10/10. Het is eigenlijk ook bedoeld voor 'studio reference headphones for mixing and mastering (open)'.

Ik heb de Sony XM4 van 300 euro paar weken geleden even geleend om te testen, en als ik die zou vergelijken met de 1990, is het gewoon night and day. Ik wil niet zeggen dat de XM4 slecht is maar het is echt heel veel minder in sound quality. Noise cancelling wel 10/10 trouwens, denk dat het ook meer daarvoor bedoeld is en de portability dan sound quality.

Ik denk dat de 3D Pulse veel lager in sound quality is dan de XM4. De ultra, 7.1, gamer surround zal het vast niet veel beter doen. Is natuurlijk kwestie van prijs/kwaliteit.

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2021 18:38 ]

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-01 15:56
[...]
Dit is mijn eerste custom controller (met verwisselbare magnetische thumb sticks) trouwens:
[Afbeelding]
Ziet er nice uit.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-01 20:34
Ik heb zelf een wat oudere Sony tv met hmdi 2.0 poorten en kreeg de 120fps mode niet aan de praat. Waarbij dit wel op Samsung en LG toestellen lukte.

De Sony moet een fixed signaal krijgen.
Ik game sowieso op een monitor maar het bleef in mijn gedachte zitten.

Ik heb nu een 'evanlak hdmi edid emulator 4k' gekocht (let op de 4k aanvulling) en het werkt hiermee wel!

Dus mocht je tegen dit probleem aanlopen, is dit een mogelijke oplosser.

Ik heb een Sony XF9005 overigens.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Semi offtopic:
nieuws: Sony houdt PlayStation Store voor PS3 en PS Vita na kritiek toch open?

Maakt mij persoonlijk niets uit maar toch mooi dat er iets met de kritiek gedaan is.

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09-2025
Kleine reminder, vanaf vandaag is Horizon Zero Dawn gratis te downloaden vanuit de store voor PS4 en PS5.

:7

Soundcloud

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:07

Superkiwi

Hoi doei

The complete edition incl Frozen Wilds :)
Nice, de dlc wilde ik nog spelen.

[ Voor 33% gewijzigd door Superkiwi op 20-04-2021 10:24 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• robster19
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-10-2025
Waarom zie ik mijn playstation 5 trophies niet terug op my.playstation.com?

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-01 15:25
Superkiwi schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:23:
Hier ook, gelukkig zat me savegame van 2017 in cloud.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

robster19 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:55:
Waarom zie ik mijn playstation 5 trophies niet terug op my.playstation.com?
Ik denk dat ze de website nog een update moeten geven om ze te tonen. 8)7 In de app op je telefoon staan ze al wel.

• Siebelouis
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-06-2022
Vraagje;

Ik heb games als horizon zero dawn, god of war, ratchet and clank etc. op Disk voor PS4. En mijn save files staan in de cloud.

Als ik dan gebruik maak van ‘the PlayStation + collection’, waar ik de games gratis kan downloaden. (En dus zonder disk kan spelen)

Kan ik dan op de PS5 verder gaan met mijn (cloud) save files van PS4?

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 00:13
Siebelouis schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 13:14:
Vraagje;

Ik heb games als horizon zero dawn, god of war, ratchet and clank etc. op Disk voor PS4. En mijn save files staan in de cloud.

Als ik dan gebruik maak van ‘the PlayStation + collection’, waar ik de games gratis kan downloaden. (En dus zonder disk kan spelen)

Kan ik dan op de PS5 verder gaan met mijn (cloud) save files van PS4?
Ja dit is mogelijk, het volstaat om de savefiles te downloaden naar de console en dan zou het moeten werken.

Het enige wanneer je problemen kan hebben is als de game een PS5 update heeft gekregen.

• -SaveMe-
  • Laatst online: 04-01 10:09
Superkiwi schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:23:
Ik eigenlijk ook. Alleen ben ik bang dat ik er niet meer in en door kom. Frozen wilds schijnt een tandje pittiger te zijn en ik ken de controls en mechanics *wat werkt tegen welk beest, etc) totaal niet meer ... Daarom stel ik het steeds uit ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Heel herkenbaar.
Daarom denk ik dat ik gewoon opnieuw begin of een ng+ start om er weer in te komen.

• v8power67

v8power67

Laatste dagen man eater gespeeld. Zat in ps plus paar maanden terug. Erg dikke game, vermaak me er prima mee. Nu laatste missies bezig. Graphics zijn prima. Fps is niet perfect( locked) 60 fps maar vaak wel. En ja hoop sarcasme en droge humor. En ja van alles verslinden ala grote haai is gewoon prachtig! Aanrader voor tussendoor.

-SaveMe- schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 13:41:
[...]

Ik eigenlijk ook. Alleen ben ik bang dat ik er niet meer in en door kom. Frozen wilds schijnt een tandje pittiger te zijn en ik ken de controls en mechanics *wat werkt tegen welk beest, etc) totaal niet meer ... Daarom stel ik het steeds uit ...
Ja exact dit dus... Ik weet dat ik op een gegeven moment alleen nog maar vallen hoefde te zetten voor verschillende grote monsters die genoeg schade deden uiteindelijk. Maar ik denk dat ik ook niet echt meer de controls weet en wat tegen wat werkt. Wel opzich weer zin om deze game weer eens te spelen en misschien dat ik net als @Superkiwi opnieuw begin, en dan met de DLC beginnen als ik de controls weer een beetje geleerd heb.

Dat is eigenlijk ook wel waarom ik persoonlijk beetje mixed feelings heb met DLCs. Vaak ben ik met een groot game wel blij dat het spel afgerond is, dat ik niet onmiddellijk aan de DLC hoef te beginnen. Maar als ik dan een pak later de DLC zou willen doen, weet ik totaal niet meer hoe het spel exact speelde en ben ik helemaal uit de flow.
Ben van HZD dan eigenlijk ook ergens in het begin van Frozen Wilds stilgevallen.

EDIT: blijkbaar is de HZD:CE die nu in de Store zit ook een 'andere' dan die die je vroeger kon kopen. Bij mij staat hij immers niet als reeds in mijn bezit maar als Niet Beschikbaar.

[ Voor 18% gewijzigd door Twixie op 20-04-2021 15:32 ]

• -SaveMe-
@Twixie Inderdaad. Daarom speel ik ook weinig DLCs. Vaak voegt het ook weinig toe. En zeker bij dit soort actie games. Maar heb HZD zelfs platinum, zelfs die challenges allemaal gedaan, terwijl ik daar eigenlijk een gruwelijke hekel aan heb.

Opnieuw starten heb ik echt geen zin ... dus het gaat hem denk ik niet worden ...

-SaveMe- schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 13:41:
[...]

Hij is inderdaad een tandje pittiger. Je krijgt een paar nieuwe sterkere machines die je moet verslaan, maar om eerlijke te zijn vond ik ook dat het een kwestie was van het juiste truukje kennen. Duck & Roll was voor ieder beest wel de beproefde techniek, bij de grotere kostte het alleen wat meer pijlen. Andere wapens heb ik nauwelijks gebruikt.
Ik vond de frozen wilds na het hoofdverhaal echt nog de moeite waard, maar toegegeven zonder dat recharging armor was het waarschijnlijk nuet te doen geweest voor mij ;)

• -SaveMe-
@cold_as_ijs Mja, andere optie is natuurlijk om de moeilijkheidsgraad tandje omlaag te zetten, maar dat wil ik dan weer niet ...

• Amaze86
Hier hetzelfde, denk dat dit niet hem gaat worden. Ooit een keertje als er geen andere games zijn :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-01 10:58
Ik dacht ook dat het pittig zou zijn na al die jaren maar kan vrolijk verder spelen eindelijk

• Amaze86
@Cardwizard Welke lvl ben je?

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ik heb zowel HZD als de Frozen Wilds al uitgespeeld dus ik ga er niet meer aan beginnen daarvoor heb ik te weinig tijd en teveel games. :P

Maar erg tof dat de game nu gratis te spelen is d:)b ik las dat er nog meer games aan de 'Play at Home' collectie toegevoegd gaan worden. Ben benieuwd.

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
laugh schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:28:
[...]

Uiteraard, zolang er maar gaming, 7.1 en ultra op staat zal het wel het beste zijn ;).

Ik gebruik de Schiit Stack: Modi 2 Uber + Magni 2 Uber voor zowel PC als met de PS5. Ik kan je vertellen dat de details in games en muziek echt een ander level is icm de DT 1990, niet meer normaal dit. Ben er heel tevreden mee, Beyerdynamic stelt mij niet teleur. Build quality van dit ding is ook 10/10. Het is eigenlijk ook bedoeld voor 'studio reference headphones for mixing and mastering (open)'.

Ik heb de Sony XM4 van 300 euro paar weken geleden even geleend om te testen, en als ik die zou vergelijken met de 1990, is het gewoon night and day. Ik wil niet zeggen dat de XM4 slecht is maar het is echt heel veel minder in sound quality. Noise cancelling wel 10/10 trouwens, denk dat het ook meer daarvoor bedoeld is en de portability dan sound quality.

Ik denk dat de 3D Pulse veel lager in sound quality is dan de XM4. De ultra, 7.1, gamer surround zal het vast niet veel beter doen. Is natuurlijk kwestie van prijs/kwaliteit.
Ik heb zelf een Sennheiser 660S, heb deze ook gebruikt voor o.a. TLOU2 en RDR2 en dat was inderdaad echt insane qua geluid. Sowieso jammer dat meeste koptelefoons, inclusief gaming koptelefoons closed sound zijn. Ik heb Airpods pro en een XM3 voor reizen, doe mij maar open voor thuis :)

Heb jij je PC dicht bij je TV staan? Ik vond het zelf altijd een beetje een gezeik om de hele boel te verplaatsen van PC naar PS5. Met speakers of met een wireless koptelefoon is dan wel een stuk makkelijker.

M.b.t. Frozen Wilds: ik heb met games waar ik na lange tijd weer instap eigenlijk altijd dat de controls na een uurtje wel weer gewend zijn en alle info terugkomt. Zelfs de RDR2 controls kon ik twee jaar later nog na even inkomen :+ Frozen Wilds was in mijn herinnering prima te doen, inderdaad lastiger maar met een beetje meer rollen lukte het wel. Ik had dan wel de recharging armor.

Verder vond ik FW een flinke upgrade t.o.v. de main game, verhaal een stuk sterker en facial animations waren aanzienlijk beter. En de nieuwe robots waren heel vet.

• Phoenixx2000
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-01 13:34
Toevallig de game maandje geleden (net voor de aankondiging dat ie gratis zou uitkomen) gekocht voor 12 euro. Geen spijt van, wat een vette game, ondanks dat deze al 4 jaar oud is. Overigens is dit mijn eerste Playstation (vroeger altijd op PC gegamed). Nu lvl 34 in HZD en 50% voortgang, alleen die hunting grounds zijn pittig zeg, pff. Ik kijk wel uit naar deel 2.

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Ik heb van het weekend Sekiro weer opgepakt. Ik was mijn save games kwijt na de overstap van PS4 naar PS5. :( Kon nergens op internet een oplossing vinden. Was best ver... en dus opnieuw. Nogal roestig maar challange accepted! Ik merk dat 60FPS iets makkelijker speelt dan op de Pro.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Brogala schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:36:
[...]

Ik heb zelf een Sennheiser 660S, heb deze ook gebruikt voor o.a. TLOU2 en RDR2 en dat was inderdaad echt insane qua geluid. Sowieso jammer dat meeste koptelefoons, inclusief gaming koptelefoons closed sound zijn. Ik heb Airpods pro en een XM3 voor reizen, doe mij maar open voor thuis :)
Is open daadwerkelijk beter qua geluid of is het alleen beter qua comfort? Ik vermoed zelf dat de meeste mensen kiezen voor closed zodat je omgeving geen last heeft van het geluid, ik zet de koptelefoon op zodat mijn vrouw een boek kan lezen etc.

Ik heb zelf een goedkope koptelefoon (HyperX Cloud2) maar hij is bedraad dus de geluidskwaliteit is goed, mist alleen wat laag. Hardware info had hem ook als beste getest in dit prijssegment.

Op de PS5 heb ik wel moeite om een verschil te horen tussen de 3D profielen, het lukt mij eigenlijk niet om de beste te kiezen. In-game klinkt het verder prima, genoeg detail etc.Maar toch heb ik dan het gevoel dat het beter kan.

Heb wel eens naar een USB dac gekeken, bv de Dragonfly black, maar dat is met 90 euro toch een relatief dure investering. Zoveel gebruik ik de koptelefoon niet, af en toe voor gamen en af en toe voor muziek op de telefoon, bij de telefoon is het nadeel dat het volume op max net te laag is.

Chaoss schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:04:
[...]

Is open daadwerkelijk beter qua geluid of is het alleen beter qua comfort? Ik vermoed zelf dat de meeste mensen kiezen voor closed zodat je omgeving geen last heeft van het geluid, ik zet de koptelefoon op zodat mijn vrouw een boek kan lezen etc.

Ik heb zelf een goedkope koptelefoon (Hyper X Cloud) maar hij is bedraad dus de geluidskwaliteit is goed, mist alleen wat laag. Hardware info had hem ook als beste getest in dit segment.

Op de PS5 heb ik wel moeite om een verschil te horen tussen de 3D profielen, het lukt mij eigenlijk niet om de beste te kiezen. Ingame klinkt het verder prima, genoeg detail etc.Maar toch heb ik dan het gevoel dat het beter kan.

Heb wel eens naar een USB dac gekeken, bv de Dragonfly black, maar dat is met 90 euro toch een relatief dure investering. Zoveel gebruik ik de kop telefoon niet, af en toe voor gamen en af en toe voor muziek op de telefoon, bij de telefoon is het nadeel dat het volume op max net te laag is.
de geluidsoverlast van een open back valt reuze mee is mijn ervaring. In een stille ruimte kan je hem wel horen hoor, maar als je in verschillende ruimtes zit hoor je hem niet meer. Op een paar meter is het echt minimaal. Je kan het simpelweg testen door je koptelefoon af te zetten en op verschillende afstanden te luisteren.

Heb zelf nu een Beyerdynamic 990 met soundblast G6 DAC. In Kingdom come was het wel duidelijk beter. Positie was aardig goed te bepalen, hoewel de geluid implementatie niet de beste was, maar niet heel gek bij de eerste game van een kleine studio. In Days gone voegde het weinig toe, kreeg daar totaal geen 3D gevoel om eerlijk te zijn.

• laugh
  • Niet online
Brogala schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:36:
[...]

Heb jij je PC dicht bij je TV staan? Ik vond het zelf altijd een beetje een gezeik om de hele boel te verplaatsen van PC naar PS5. Met speakers of met een wireless koptelefoon is dan wel een stuk makkelijker.
Ik game op een monitor, aangezien de TV door anderen meestal in gebruik is. Dus heb dat probleem niet met die kabel. En nice man de 660S! Die wordt ook vaak vergeleken aangezien die ook in dezelfde prijs klasse valt als de 1990.
[...]

Ik heb zelf een goedkope koptelefoon (HyperX Cloud2) maar hij is bedraad dus de geluidskwaliteit is goed, mist alleen wat laag. Hardware info had hem ook als beste getest in dit prijssegment.

Op de PS5 heb ik wel moeite om een verschil te horen tussen de 3D profielen, het lukt mij eigenlijk niet om de beste te kiezen. In-game klinkt het verder prima, genoeg detail etc.Maar toch heb ik dan het gevoel dat het beter kan.

Heb wel eens naar een USB dac gekeken, bv de Dragonfly black, maar dat is met 90 euro toch een relatief dure investering. Zoveel gebruik ik de koptelefoon niet, af en toe voor gamen en af en toe voor muziek op de telefoon, bij de telefoon is het nadeel dat het volume op max net te laag is.
Ik vind van wel ja dat het geluid voor open beter is dan closed, met name in games. Geluid overlast is er niet/minimaal, of je moet wel op zeer hoge volumes luisteren. Wat eerder een probleem kan zijn is overlast dat andersom gaat. Dus dat je in een drukke omgeving zit met veel geluid, en dat dat geluid het geluid van de open headphone overheerst. En dat jij dus je volume nog harder moet zetten, zeer slecht voor je gehoor.

Ja mee eens dat het allemaal een dure investering is. Het hangt er vooral vanaf hoe vaak je het spul gebruikt. Ik gebruik een headphone dagelijks voor vele uren, dus voor mij is het wel waard. Maar ik kan begrijpen dat voor iemand die het amper gebruikt, of alleen voor de PS5 het zeker niet waard is. Ik zou zeker geen dure investering erin zetten als het voornamelijk voor de PS5 is.

Het probleem aan de wat duurdere headphones is dat je nog meer nodig hebt zoals een DAC/AMP, aangezien de geluids kwaliteit van de PS5 controller echt minimaal/slecht is. Ze hebben geen power om deze headphones te driven. Dus dan ben je nog meer geld kwijt om een goede setup te krijgen. Puur voor PS5, zeg ik nee. Gebruik je het ook voor andere zaken en regelmatig, dan is het misschien wel een goede investering om er in te verdiepen.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Phoenixx2000 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:27:
Toevallig de game maandje geleden (net voor de aankondiging dat ie gratis zou uitkomen) gekocht voor 12 euro. Geen spijt van, wat een vette game, ondanks dat deze al 4 jaar oud is.
Horizon is nog steeds een van de meest soepele games die ik de vorige generatie gespeeld heb als het om controls en gameplay gaat. Wat een verademing als je dit vergelijkt met de grotere AAA titels zoals AC, RDR2 en TW3. Dat hebben de mannen en vrouwen uit ons kleine kikkerlandje toch even goed gedaan d:)b

De Artwork die bij de complete edition zit is ook heel mooi trouwens; zeker de moeite waard om even te bekijken!

• Timothy3000
Ik speelde Horizon op release vlak na Zelda: BOTW en kon er mede door BOTW echt voor geen meter inkomen. Toen vorig jaar nog eens opgestart toen ik niets te spelen had en het werd al snel één van mijn favoriete games op de PS4. Kan ook niet wachten op het tweede deel.

• -SaveMe-
Murphy heeft voor mij bepaald dat ik geen HZD Dlc ga spelen; om de een of andere reden staat de save niet in mijn cloud en ik ga niet opnieuw beginnen.

in mijn library kwam ik Mafia III Definitive Edition tegen. Destijds met veel plezier de main game uitgespeeld. De sfeer, muziek, autorijden en gunplay vond ik zeer vermakelijk. Stoute schoenen aangetrokken, uurtje of twee ff een nieuw game gestart zodat ik de meeste mechanics en controls weer wist en daarna mijn save terug gezet en begonnen aan de eerste van de drie dlcs. Vermaak me er weer prima mee :)

Overigens kreeg ik gisteren deze mail van Sony:
Gefeliciteerd met he uitspelen van Demon's Souls, -SaveMe-

Fantastisch gedaan, -SaveMe-
De uitdaging leek onmogelijk, maar je zette door en liet een ongelofelijke vaardigheid, moed en wilskracht zien. Met je inspanningen heb je in Boletaria een nieuw tijdperk ingeleid – maar je avontuur is nog niet afgelopen.
Je moet nog meer prestaties neerzetten om jezelf een meester van Demon's Souls te kunnen noemen - een titel die slechts enkelen voor zich kunnen opeisen. Bereid je goed voor en ga voor Platinum. Succes!
Nog nooit eerder zo'n mailtje gehad ...

• Timothy3000
Goed dat je het zegt! Ik heb de DLC maar nooit gespeeld. Mijn PSNOW abo loopt volgende week af. Kan ik nog mooi even via PSNOW de Mafia III DLC spelen. :D

• giantgiantus
-SaveMe- schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:46:
Murphy heeft voor mij bepaald dat ik geen HZD Dlc ga spelen; om de een of andere reden staat de save niet in mijn cloud en ik ga niet opnieuw beginnen.

in mijn library kwam ik Mafia III Definitive Edition tegen. Destijds met veel plezier de main game uitgespeeld. De sfeer, muziek, autorijden en gunplay vond ik zeer vermakelijk. Stoute schoenen aangetrokken, uurtje of twee ff een nieuw game gestart zodat ik de meeste mechanics en controls weer wist en daarna mijn save terug gezet en begonnen aan de eerste van de drie dlcs. Vermaak me er weer prima mee :)

Overigens kreeg ik gisteren deze mail van Sony:

[...]

Nog nooit eerder zo'n mailtje gehad ...
Ik had de DLC ook niet gespeeld. Toen ik het probeerde snapte ik echt helemaal niets meer van de game. Daarom besloten om opnieuw te spelen want wil de DLC wel proberen.

• nilsson1234
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 24-01 14:03
[...]

Ik zelf heb een DAC geprobeerd op de PS5 maar ik merk dat met mijn HD660S de USB poort niet genoeg stroom kan leveren en daardoor de volume erg laag is zelfs als de DAC op Max volume zet ;(

• Zwartkijker
  • Laatst online: 23-01 12:44
nilsson1234 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:05:
[...]

Ik zelf heb een DAC geprobeerd op de PS5 maar ik merk dat met mijn HD660S de USB poort niet genoeg stroom kan leveren en daardoor de volume erg laag is zelfs als de DAC op Max volume zet ;(
Net even opgezocht: de USB poort vooraan heeft 500 mA en de twee poorten achteraan 2000 mA. Heb je de achterste poorten al geprobeerd?

PSN: Zwartkijker

• laugh
  • Niet online
nilsson1234 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:05:
[...]

Ligt net aan hoe je dit allemaal hebt aangesloten en welke DAC het precies is. Ik had ook al eerder verhalen gehoord van mensen dat de USB te weinig stroom levert.

Ik heb ergens een post neer gezet hoe ik het precies heb in de chain. Mijn geluid kan met een DT 1990 PRO en USB-> Optical + externe DAC + externe Amplifier zo luid dat je doof wordt als die draak van Demon's Souls boven je kop vliegt. En dat is zonder de amp op 12 uur te zetten. Dan nog over 12 uur? Dan wordt iedereen hier doof, dat garandeer ik :P. Wat een volume en power...

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-01 08:02

JSchut

.....

Momenteel bezig met de laatste dingen in Spider-Man Remastered. Leuke game en hier viel het mij heel erg op dat er echt zo goed als geen laadtijden zijn. Zelfs cold boot en game laden is mega snel.

Dat is voor mij toch echt wel de next gen ervaring. Ray tracing is leuk maar zou ik niet perse missen. Het snelle laden en de soepele gameplay doen me meer.

Van de week heb ik de platinum en dan ga ik door met Miles Morales. Ben benieuwd!

Edit: Besef me net ineens dat ik ook alle DLC nog moet in Spider-Man Remasterd :D

[ Voor 8% gewijzigd door JSchut op 21-04-2021 13:25 ]

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• cfeijt
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:22
Timothy3000 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:45:
Ik speelde Horizon op release vlak na Zelda: BOTW en kon er mede door BOTW echt voor geen meter inkomen. Toen vorig jaar nog eens opgestart toen ik niets te spelen had en het werd al snel één van mijn favoriete games op de PS4. Kan ook niet wachten op het tweede deel.
Had bijna dezelfde ervaring na het uitwonen van de witcher 3 + dlc's.
Kwam daarna ook totaal niet in HZD, jaar later nog eens geprobeerd en in een ruk de platinum binnengehengeld, Top game!

Ryzen 5800X3D + 32GB GSKILL @3600 op X570 Aorus Pro + ASUS 5070Ti + ASUS ROG OLED PG32UCDM

• nilsson1234
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 24-01 14:03
Zwartkijker schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:18:
[...]

Net even opgezocht: de USB poort vooraan heeft 500 mA en de twee poorten achteraan 2000 mA. Heb je de achterste poorten al geprobeerd?
Nee nog niet maar dat ga ik meteen doen als ik thuis ben :D thanks for the tip

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 21:14
Naar aanleiding van tips, reviews en de kids die de trial hebben gespeeld en het spel fantastisch vinden toch ook It Takes Two aangeschaft.

Mijn vriendin heeft eigenlijk nog nooit op een spelcomputer gespeeld... was even een uitdaging de eerste avond met de controllers uitleggen. Leek wel net als in het spel een relatietest... ging nog bijna mis ook nog :D

Maar nu na 3 avondjes een uurtje of anderhalf spelen heeft ze het door en is het spel wel echt fantastisch opgezet. Dikke aanrader. De kids zijn alleen al veel verder in het spel in minder tijd maar dat zal ik haar maar niet vertellen

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

cypher21 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:09:
Naar aanleiding van tips, reviews en de kids die de trial hebben gespeeld en het spel fantastisch vinden toch ook It Takes Two aangeschaft.

Mijn vriendin heeft eigenlijk nog nooit op een spelcomputer gespeeld... was even een uitdaging de eerste avond met de controllers uitleggen. Leek wel net als in het spel een relatietest... ging nog bijna mis ook nog :D

Maar nu na 3 avondjes een uurtje of anderhalf spelen heeft ze het door en is het spel wel echt fantastisch opgezet. Dikke aanrader. De kids zijn alleen al veel verder in het spel in minder tijd maar dat zal ik haar maar niet vertellen
Ik speel hem ook met mijn vriendin, gaat tot nu toe goed. Alleen het stuk met de bijen ging wat lastiger.
Maar we hebben Overcooked ook overleefd haha, dus deze moet ook wel lukken.

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 03-10-2025
-SaveMe- schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:32:
@Twixie Inderdaad. Daarom speel ik ook weinig DLCs. Vaak voegt het ook weinig toe. En zeker bij dit soort actie games. Maar heb HZD zelfs platinum, zelfs die challenges allemaal gedaan, terwijl ik daar eigenlijk een gruwelijke hekel aan heb.

Opnieuw starten heb ik echt geen zin ... dus het gaat hem denk ik niet worden ...
Dat dus. Wat mij ook meespeelt is dat DLC geen key-onderdeel van de verhaallijn vormen. Ik ben echt een story-player, side missions zijn niet aan mij besteed en eigenlijk side-stories ook niet zo
Ik heb mijn beyerdynamic 990 (250 ohm) via de DAC aan de voorste USB poort en ook via de controller gebruikt. Via de controller kon hij niet heel luid, maar hard genoeg voor mijn doen. Mocht je wat omgevingsgeluid hebben dan kan het net te weinig zijn. Via de voorste USB 2.0 poort kon hij mijn soundblasterX G6 van genoeg stroom voorzien,

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-01 19:33
Afgelopen twee weken gaan mijn controllers ineens uit terwijl de batterij nog vol zit. Nu gaat ook ineens de ps5 vanuit zichzelf in rest mode... Is toch ook niet helemaal de bedoeling lijkt me zo.

To dare is to do

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Erapaz schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:32:
[...]

Wat is de aantrekkingskracht van Ratchet & Clank? Ik speel nu degene die gratis is voor de PS4, maar ik vind het vooral erg druk. Overal gebeurt van alles en het is totaal onoverzichtelijk. Misschien ben ik er te oud voor?
Ik heb Uncharted Collection en Uncharted 4 uitgespeeld. Daarna even stil. Toen ook begonnen aan Ratchet and Clank. Ik vroeg mij ook af waarom men er zo enthousiast over is. Ik heb in ieder geval niet zoiets van wow kan niet wachten totdat ik weer kan spelen. Daardoor gebruik ik de PS5 stukken minder dan voorheen.

Heb jij R&C nog verder gespeeld en wat speel je nu? Ik denk wel dat ik het verder ga spelen. Niet elke game hoeft story driven te zijn voor mij. Als ik de recente reacties in deze topic lees over Horizon, dan merk ik wel dat ik uitkijk naar Horizon Forbidden West. Maar dat duurt nog wel ff. Tot die tijd waarschijnlijk:

Ratchet and Clank
Control en/of Death Stranding en/of Uncharted The Lost Legacy.
RDR2
The Witcher 3 GOTY na de next gen upgrade.

Flickr

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 03-10-2025
Ik heb echt zin in deze game. Wordt mijn eerste 'PS5 Only' game, en dus geen crossgen titel.

Gameplay video's zien er ook dik voor elkaar uit.

Jammer alleen dat het een open world game is.

Edit: roquelike :( :(
wilmundo schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:02:
[...]

Ik heb Uncharted Collection en Uncharted 4 uitgespeeld. Daarna even stil. Toen ook begonnen aan Ratchet and Clank. Ik vroeg mij ook af waarom men er zo enthousiast over is. Ik heb in ieder geval niet zoiets van wow kan niet wachten totdat ik weer kan spelen. Daardoor gebruik ik de PS5 stukken minder dan voorheen.

Heb jij R&C nog verder gespeeld en wat speel je nu? Ik denk wel dat ik het verder ga spelen. Niet elke game hoeft story driven te zijn voor mij. Als ik de recente reacties in deze topic lees over Horizon, dan merk ik wel dat ik uitkijk naar Horizon Forbidden West. Maar dat duurt nog wel ff. Tot die tijd waarschijnlijk:

Ratchet and Clank
RDR2
Death Stranding is wel echt een aparte game, heel leuk als je op zoek bent naar een game die eindelijk eens wat anders doet met een open world, maar niet iedereen vind het leuk en het is een hele lange game natuurlijk (maarja dat zijn RDR2 en the Witcher 3 ook) Ik heb me er goed mee vermaakt maar was na het einde nog te ver verwijderd van de platinum om nog verder te gaan. Mocht er een Death Stranding 2 komen ben ik zeker weer geïnteresseerd, maar het verhaal is wel klaar na Death Stranding, valt weinig aan vast te knopen nog lijkt me dus denk niet dat er uberhaupt een tweede Death Stranding zal komen.

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Kalder schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:21:
[...]

Death Stranding is wel echt een aparte game, heel leuk als je op zoek bent naar een game die eindelijk eens wat anders doet met een open world, maar niet iedereen vind het leuk en het is een hele lange game natuurlijk (maarja dat zijn RDR2 en the Witcher 3 ook) Ik heb me er goed mee vermaakt maar was na het einde nog te ver verwijderd van de platinum om nog verder te gaan. Mocht er een Death Stranding 2 komen ben ik zeker weer geïnteresseerd, maar het verhaal is wel klaar na Death Stranding, valt weinig aan vast te knopen nog lijkt me dus denk niet dat er uberhaupt een tweede Death Stranding zal komen.
Ja, ik ben wel benieuwd eigenlijk. Ik lees dat de muziek ook erg goed is. Goed om te lezen dat je wel het idee hebt dat je 'een afgerond geheel' heb na het uitspelen. Vind het ook wel fijn dat het gewoon een spel op zich is en niet de zoveelste iteratie (en dat je dus ook een (groot) deel van het verhaal mist door andere delen gemist te hebben).

Oh ja, waarschijnlijk ga ik ook nog Days Gone spelen. Lees dat die prima draait op de PS5. Eigenlijk wil ik ook wel een goede shooter spelen als Call of Duty of zo. Maar er zijn zoveel versies dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Mocht iemand een aanrader hebben dan is dat mooi. Zie dat er ook wat zit in de PS+ Collection, dus dat kan wel wat zijn.

Metal Gear Solid heb ik ook nog. Vond het prachtige spellen op PSX. MGS 3 op PS2 heb ik volgens mij niet gespeeld en ik keek laatst een recap van diverse MGS en dacht, meh. Nu ff niet. Te ingewikkeld. Ratchet and Clank it is ;).

Flickr

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-01 12:15
wilmundo schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:28:
[...]
Ja, ik ben wel benieuwd eigenlijk. Ik lees dat de muziek ook erg goed is.
Ja death stranding heeft lekkere muziek. Maar het is vooral hoe die muziek wordt ingezet en de sfeer wordt neergezet. Als je de game net speelt en je komt voor het eerst en BT territory (die zwarte zwevende dingen; Beached Things) in de regen (timefall) dan is dat best beklemmend en spannend. Als je dat overleeft hebt droogt het op, komt de zon door de wolken, zoomt de camera uit voor een mooi landschapsshot en begint de muziek te spelen. Dat was toch echt wel een lekker momentje.

Death stranding is een vreemde game met een hele intrigerende wereld en personages. Er zijn weinig games waarvoor ik de wiki fandom pagina helemaal grijs gelezen heb. Ingewikkelde, maar echt tof bedachte wereld. Ik heb er echt vol lol aan gehad. Het enige wat je dus doet is pakketjes bezorgen, maar dat wordt wel steeds gaver. Best verslavend.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

[...]

Ratchet and Clank
RDR2
voor mij is R&C gewoon een heerlijke spelende game, beetje schieten/platformen en puzzelen met leuke humor erin. Na Control met zijn vage verhaal die ik eigenlijk ook niet super lekker vond spelen (mistte vooral wat dodge & cover mechanics en betere auto-aim), is dit wel even een verademing om eerlijk te zijn.

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-01 11:30
[...]

Ratchet and Clank
RDR2
Zit eigenlijk ook nog in een gamedipje. Na de depot jou genoemde toptitels een aantal games geprobeerd, maar nog geen klik gevonden.
R&C, Abzu en RDR2 op dit moment dus. RDR2 begint wel wat beter te worden, maar ik heb erg weinig tijd op het moment. Abzu heeft eigenlijk ook wel een beetje het Horizon sfeertje, hoewel het een compleet andere game is.

Speel verder nog Sackboy coop met de kids en Mario 3D world op de Switch.

The Lost Legacy zou ik zeker doen, is echt heel goed. Death Stranding wil ik ook nog doen, evenals Control en Jedi Fallen Order.

[ Voor 4% gewijzigd door Erapaz op 21-04-2021 16:46 ]

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:34
Tales of Arise heeft net een release datum en een paar nieuwe trailers gekregen. Er komen PS4, PS5, Xbox One en Series X|S SKU's in de winkel op 10 september. De next-gen SKU's krijgen een 60 FPS performance mode en een 4K graphics quality mode.

Voorlopig zijn de story trailer/gameplay enkel in het Japans, maar ik deel ze toch maar hieronder:

Nieuwe trailer / Engelse versie hier

7 min aan gameplay:

[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 21-04-2021 17:13 ]

Pagina: 1 ... 105 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord