• Gieter90
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-03-2024
Sinds de PS5 update van deze week gaat mijn PS5 automatisch aan als ik mijn tv (LG C8) aan doe.. meer mensen hier last van?

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:09
Vind die gamebase toch nog steeds onduidelijk.
Vreselijk irritant dat je van alle (onnodige) knoppen hebt in een party chat maar je wel een paar stappen moet doen om snel te switchen van party chat naar game chat(party leaven)
Gieter90 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:56:
Sinds de PS5 update van deze week gaat mijn PS5 automatisch aan als ik mijn tv (LG C8) aan doe.. meer mensen hier last van?
Update heeft wat features toegevoegd met betrekking tot HDMI. Check even hier:
Settings > System > HDMI

• Carn82
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-12-2025
Ik las deze online:
Either turn off HDMI device link or turn on the TV with the Netflix button..

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Nog meer mensen die van Dbrand this is not an extortion mail ontvangen hebben? Gaat om de dark plates. Ik zou ze in mei krijgen, als ik 1 dollar bijbetaal worden ze morgen al verzonden.

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Cloud_VII schreef op woensdag 14 april 2021 @ 23:46:
[...]

Fijnste vindt ik je save games kunnen uploaden en je games naar externe HDD verplaatsen vanuit het home screen. Hoef je niet meer de menu's voor in
Het is idd mooi om direct vanuit home screen per game je lokale en cloud save kan vergelijken of direct uploaden. Echter, hoeft dat uploaden niet sinds dat gewoon automatisch gaat. Het is handig als je problemen hebt met auto upload naar de cloud of bang bent iets kwijt te raken en het direct wilt syncen, maar eigenlijk is dit niet nodig.

Zodra je PS5 in restmode gaat, zal hij ook saves syncen met de cloud. Volgens mij doet de PS5 dat zelfs op het moment dat je de PS5 helemaal uitzet.
Monda schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:09:
[...]

Ja mee eens hoor. Ik zag nog wel een nieuwe optie bij system:
"System feature updates".

In een filmpje zag ik dat dat het systeem hierna ging rebooten. Ik kreeg zelf de melding dat alles up to date was. Maar kon geen verdere info vinden mbt deze functie.
Ik denk dat nieuwe OS features nu los van de system software updates, geüpdatet kunnen worden in de toekomst. Dat zou betekenen dat bepaalde features sneller een update krijgen of sneller nieuwe features toegevoegd kunnen worden, zonder dat daar een system software update voor nodig is.

[ Voor 30% gewijzigd door Recon24 op 15-04-2021 10:00 ]

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:49
Zit je niet in een loop dat je de tv een keer uit gezet hebt terwijl de PS aan stond? Want dan denkt HDMI-CEC dat je dat wilt en trekt ie het laatst gebruikte HDMI-kanaal erbij.

Na spelen op de PS ga ik altijd eerst terug naar de ZiggoNext voordat ik de TV uit zet om dat te voorkomen.
Recon24 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:56:
[...]

Zodra je PS5 in restmode gaat, zal hij ook saves syncen met de cloud. Volgens mij doet de PS5 dat zelfs op het moment dat je de PS5 helemaal uitzet.

[...]
Klopt inderdaad, maar volgens mij doet die dit alleen bij PS5 games. Wilde gister in ieder geval een PS4 savegame uit de cloud halen, maar er stond niks in. PS5 games pakt die wel automatisch.
Moet er wel bij zetten dat ik mijn PS5 nooit in restmode zet, maar altijd helemaal uit. Wellicht dat het daar door komt.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Raem schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:02:
[...]

Klopt inderdaad, maar volgens mij doet die dit alleen bij PS5 games. Wilde gister in ieder geval een PS4 savegame uit de cloud halen, maar er stond niks in. PS5 games pakt die wel automatisch.
Moet er wel bij zetten dat ik mijn PS5 nooit in restmode zet, maar altijd helemaal uit. Wellicht dat het daar door komt.
Ik heb vanaf het begin af aan, ook voor de update, iedere keer met opstarten de melding rechtsbovenin dat hij savegames upload. Dit is ook voor PS4 games.
Kenny_026 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:04:
[...]

Ik heb vanaf het begin af aan, ook voor de update, iedere keer met opstarten de melding rechtsbovenin dat hij savegames upload. Dit is ook voor PS4 games.
Zou maar zo kunnen dat er dan in mijn account / instellingen iets niet goed staat. Op de PS4 wordt bij mij namelijk ook niks automatisch gesynchroniseerd naar de cloud, moet ik altijd handmatig doen.

• Recon24
[...]

Mijn PS5 staat als ik op kantoor ben in restmode (zoals nu), maar als ik thuis werk dan staat hij gewoon uit. Maar ook thuis wil ik hem meestal ook gewoon in restmode houden als ik even was ingelogd om iets te checken. Ik had wel een tijdje met PS4 games zoals Days Gone dat hij errors gaf, omdat hij niet wilde uploaden naar de cloud. En zoals je zegt met PS4 games waren daar wel problemen mee. Je kon ze manual wel uploaden vanuit het download/upload menu. Dit was ook een issue die gewoon uit het niets kwam en soms een week weer werkte. Het was wel verholpen nadat ik uit de PS5 was uitgelogd met mijn account en een database rebuild had uitgevoerd.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zijn cloud saves nu volledig automatisch? Als in dat je ze niet langer handmatig hoeft te downloaden, en uploaden, op zowel je home/primaire console als op een tweede console?

(tijdje geleden dat ik PS+ heb gehad)

• Recon24
Caayn schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:30:
Zijn cloud saves nu volledig automatisch? Als in dat je ze niet langer handmatig hoeft te downloaden, en uploaden, op zowel je home/primaire console als op een tweede console?

(tijdje geleden dat ik PS+ heb gehad)
Saves worden automatisch uit de cloud gehaald en geüpload.

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 00:47
[...]

Dit inderdaad. PS5 saves gaan auto. PS4 helaas niet terwijl het wel aan staat

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Cloud_VII schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:44:
[...]

Dit inderdaad. PS5 saves gaan auto. PS4 helaas niet terwijl het wel aan staat
Dit vind ik dus gek. Ik kan zo mn PS5 aanzetten en laten zien wat er rechtsboven in beeld staat. Zijn toch echt PS4 games.
Gaat het over uploaden of downloaden ? Dat laatste is immers maar relevant als je op meer dan 1 console gamet.
Ik heb een PS4 en PS5 en uploaden ging al altijd volledig automatisch. Downloaden echter niet, wat ik recent paar keer merkte door een game op beide consoles te spelen, waarna dan op de 2de console ik een error kreeg van het automatisch uploaden, want die merkte dan dat er al van ergens anders een upload gebeurd was, die op deze console niet gekend was, en je dus met een conflict zat. Ik moest er dan ook aan denken van eerst manueel de cloud save te downloaden als ik de keer ervoor een spel op de andere console gespeeld had.
Benieuwd of dat nu wel automatisch gebeurt en if so, hoe. Bvb wordt een save game automatisch naar de andere console gedownload van zodra de eerste console de cloud upload doet. Of zal de console maar sporadisch online checken of er cloud saves zijn die recenter zijn dan wat de console heeft en dus gedownload moeten worden.

• Gieter90
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-03-2024
cold_as_ijs schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:35:
[...]

Update heeft wat features toegevoegd met betrekking tot HDMI. Check even hier:
Settings > System > HDMI
Dit was de oplossing, hier een vinkje uitgezet. Thanks!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Hieronder zie je dat mijn cloud en console storage gewoon in sync is. Maar dat is voor de update niet anders geweest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_9374njwsCaAkk52gl-EfIQaa0c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T2lnX2R78SMVZmB3QXIZjsY6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s541nJ0uakFWB5W7LnvfCBKFFQQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NRwPHVRB7TDdKxqGTKiW98pO.jpg?f=fotoalbum_tile

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
waarvoor komt er een update voor de controller? wat voor dingen kunnen ze aanpassen?

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:54

Superkiwi

Hoi doei

Farabi schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:36:
waarvoor komt er een update voor de controller? wat voor dingen kunnen ze aanpassen?
BlackEyedAngel schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:35:
[...]

Als pleb vraag ik het maar (en ik kan er niks over vinden zo 123) wat kan ik me zo voorstellen bij een update voor de controller?
Carn82 in "[PS5] PlayStation 5"

;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

Geen exclusieve PS4/PS5 titel, maar wel vet genoeg om hier even te sharen! :D

Soundcloud

Was voeger al gek op TMNT op de NES en TMNT Tournament Fighters op de SNES :7

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02-2025
Prachtig. De geschiedenis mag je nooit vergeten, en deze herhaalt zich ook bijna altijd. Ik ben nu Crash bandicoot 2 aan het spelen op de PS5 net als 24 jaar geleden, duh!?
Ze zijn alleen vergeten om bij de PSP de UMD drive open te kunnen maken. Of kan dit wel?

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:37
Zonekill schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:36:
[...]

Prachtig. De geschiedenis mag je nooit vergeten, en deze herhaalt zich ook bijna altijd. Ik ben nu Crash bandicoot 2 aan het spelen op de PS5 net als 24 jaar geleden, duh!?
Ze zijn alleen vergeten om bij de PSP de UMD drive open te kunnen maken. Of kan dit wel?
En ze sluiten de PSP, Vita en PS3 winkel ... Dus ze vergeten wel meer als het om vroeger gaat :P
poor Leno schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:08:
[...]

Was voeger al gek op TMNT op de NES en TMNT Tournament Fighters op de SNES :7
ik moest meteen denken aan het TMNT spelletje dat ik had op de commodore 64. En dit was dan niet het kopietje van de computerclub :), nee officieel met een boekje met codes geprint op rood papier zodat hiet niet gekopieerd kon worden. Iedere keer bij opstarten moest je een code opzoeken en invoeren. Dat waren nog eens tijden :D

• Recon24
Farabi schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:36:
Bepaalde aanpassingen zoals betere feedback in PS4 games. Iets wat ik gister vooral merkte in Zombie Army 4. Batterij indicatie staat nu ook meteen naast het controller logotje als je activity screen open hebt staan. Tot nu toe hebben we toch al zo’n 3 firmware updates gehad voor de DualSense. Voor de rest hebben we niet echt een volledige changelog gehad voor de DualSense.
Kenny_026 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:31:
Hieronder zie je dat mijn cloud en console storage gewoon in sync is. Maar dat is voor de update niet anders geweest.
Wel opmerkelijk hoe de filesizes verschillen bij sommige games.

• Caayn
  • Niet online
Recon24 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:31:
[...]

Saves worden automatisch uit de cloud gehaald en geüpload.
Nice. Dat was één van mijn ergenissen. Fijn om te lezen dat het nu gewoon automatisch gaat :)

• Caayn
  • Niet online
Twixie schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:59:
[...]

Wel opmerkelijk hoe de filesizes verschillen bij sommige games.
Überhaupt bizar dat save files tegenwoordig makkelijk over de 100MB gaan, dat is niet alleen bij Playstation zo. Sinds de PS4/XB1 generatie lijkt het formaat van een save file ineens enorm toegenomen te zijn*.

offtopic:
*Hetzelfde geldt voor updates/patches

• Farabi
  • Niet online
werken de savegames digitaal en fysiek tegelijk? of is dat per spel anders? op de ps4 werkte het niet altijd.

[ Voor 18% gewijzigd door Farabi op 15-04-2021 14:32 ]

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Farabi schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:32:
werken de savegames digitaal en fysiek tegelijk? of is dat per spel anders? op de ps4 werkte het niet altijd.
Dat hing altijd van het spel af of het wel of niet werkt, aangezien dat in de handen van de spelmaker ligt/lag.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

PS5 disc spinning error noise has seemingly quietened down after the new update
https://www.gamesradar.co...eased-after-a-new-update/

Gister maar heel even gespeeld, dus het was me nog niet opgevallen. Iemand al gemerkt of dit klopt?

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 24-01 20:32
Niets van gemerkt, maakt volgens mij nog steeds hetzelfde geluid.

[ Voor 10% gewijzigd door Timothy3000 op 15-04-2021 16:33 ]

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:53

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Ook hier eventjes. DLC van een van de tofste games van afgelopen jaar. Komt in juni uit. Mocht je fan zijn van strategic turn based rpgs in een apocalyptische setting... Ga Wasteland 3 spelen! En zo niet, ga nog steeds Wasteland 3 spelen!

[ Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 15-04-2021 18:48 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Timothy3000
Voor iedereen die Abe Soulstorm speelt even een waarschuwing:

Zodra je de game hebt uitgespeeld kun je levels blijven herspelen.
Echter saved de game niet meer bij checkpoints. Als je halverwege een missie stopt om te gaan eten oid mag je dus overnieuw beginnen als je de game weer opstart.

(het was leuk geweest als de game dit zelf ook had gemeldt.... :P )

[ Voor 7% gewijzigd door Timothy3000 op 15-04-2021 19:05 ]

Timothy3000 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:33:
Niets van gemerkt, maakt volgens mij nog steeds hetzelfde geluid.
Net een uurtje gespeeld, maar de disc drive niet gehoord nog. Zal het nog eens in de gaten houden bij een langere speelsessie.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
uchiha tijntje schreef op donderdag 15 april 2021 @ 18:19:
Ook hier eventjes. DLC van een van de tofste games van afgelopen jaar. Komt in juni uit. Mocht je fan zijn van strategic turn based rpgs in een apocalyptische setting... Ga Wasteland 3 spelen! En zo niet, ga nog steeds Wasteland 3 spelen!

[YouTube: Wasteland 3: The Battle of Steeltown Announcement Teaser]
Moet je eerdere delen gespeeld hebben? Heb hem best lang op de radar staan namelijk.

Net als Disco Elysium...

[ Voor 6% gewijzigd door Kenny_026 op 15-04-2021 20:12 ]

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Kenny_026 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 20:11:
[...]

Moet je eerdere delen gespeeld hebben? Heb hem best lang op de radar staan namelijk.

Net als Disco Elysium...
Nee dat hoeft zeker niet. Als je het wel gespeeld heb zult je referenties wel opmerken. Maar het is absoluut niet nodig om van de game en het verhaal te genieten.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:26
uchiha tijntje schreef op donderdag 15 april 2021 @ 20:29:
[...]

Nee dat hoeft zeker niet. Als je het wel gespeeld heb zult je referenties wel opmerken. Maar het is absoluut niet nodig om van de game en het verhaal te genieten.
Game scoort niet geweldig in reviews. Onterecht?

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

giantgiantus schreef op donderdag 15 april 2021 @ 20:30:
[...]

Zeker onterecht. Ik denk dat je de verkeerde reviews leest :P

Bij launch waren er nog wel wat bugs en crashes maar die zijn er volledig uit. Dat heeft wel wat effect gehad op de reviewcijfers van de console versies volgens mij. Heb afgelopen week een tweede playthrough gespeeld en geen enkel probleem ondervonden.

En wat is niet geweldig. Een 7.9 op de ps4. Een 8.5 op de pc. Het is geen 3rd person action adventure nee :P

Hier linkje naar een uitgebreide review: YouTube: Wasteland 3 Is A Rare And Expertly Crafted RPG Experience (Review)

[ Voor 55% gewijzigd door uchiha tijntje op 15-04-2021 20:37 ]

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:09

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Disco Elysium was recent in de aanbieding op PSN :P ik heb hem gekocht en bevalt wel tot nu toe goed. Ook al heb je totaal geen actie de game blijf interresant door de humor, rare karakters en 'raarheid'.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Chaoss schreef op donderdag 15 april 2021 @ 20:40:
[...]

Disco Elysium was recent in de aanbieding op PSN :P ik heb hem gekocht en bevalt wel tot nu toe goed. Ook al heb je totaal geen actie de game blijf interresant door de humor, rare karakters en 'raarheid'.
CohnCarnage heeft ze beide gespeeld. Vanavond op bed maar eens kijken.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Kenny_026 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 20:43:
[...]

CohnCarnage heeft ze beide gespeeld. Vanavond op bed maar eens kijken.
Disco Elysium is echt een hele diepe rpg met eigenlijk echt een hele grote focus op skillchecks. Lijkt me wel een erg toffe game. Deze week een leuk interview gezien met een van de makers.

Wasteland 3 is een mix van de wereld van fallout, character building en rpgs elementen van een game als Dragon Age Origins en gecombineerd met de combat uit Xcom. (Parafraseer een quote uit die review :))

• Timothy3000
giantgiantus schreef op donderdag 15 april 2021 @ 20:30:
[...]

Nee. Terecht.

Bij launch en een lange tijd daarna was de game super broken. Veel hard crashes, quests die niet werkten etc. Met name op consoles.

Sinds een najaar werkt hij beter. Gave game maar door alle bugs blij dat ik hem via Gamepass kon spelen en hem niet heb gekocht. Zou er zelf geen geld voor hebben betaald. :)

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Timothy3000 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 21:02:
[...]

Nee. Terecht.

Bij launch en een lange tijd daarna was de game super broken. Veel hard crashes, quests die niet werkten etc. Met name op consoles.

Sinds een najaar werkt hij beter. Gave game maar door alle bugs blij dat ik hem via Gamepass kon spelen en hem niet heb gekocht. Zou er zelf geen geld voor hebben betaald. :)
Kan ik me zelf niet in vinden. Had denk ik in 80 uur 2 crashes gehad en geen tot amper bugs en geen enkele broken quest.

Ook in de 50 uur in mijn 2e playthrough geen enkele bug of crash of broken quest.

Apart dat er zo veel verschillende ervaringen zijn.

• Timothy3000
Ik speelde hem ergens in september/oktober denk ik. Ik kon niet normaal naar de base zonder dat de game crashte. Was niet te doen. Goed om te lezen dat het nu gefixed is. Ga binnenkort voor playthrough 2 denk ik. :)
Raem schreef op donderdag 15 april 2021 @ 19:38:
[...]

Net een uurtje gespeeld, maar de disc drive niet gehoord nog. Zal het nog eens in de gaten houden bij een langere speelsessie.
Same here, nog voor de zekerheid een wekkertje gezet, waar hij eerst na 45 min opspinde was hij nu stil. Na 1 uur nog steeds niets gehoord. Ik weet niet of ik het wel vertrouw, PS5 is zo stil tegenwoordig, ik twijfel of hij wel aan staat en dat ik niet stiekem alles inbeeld wat ik speel >:)

• Timothy3000
Jullie hebben helemaal gelijk! Die van mij is idd ook stil. Vandaag niet meer gehoord. Misschien dat ik hem hoorde omdat er een patch werd geinstalleerd oid.

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 25-01 12:36
Raem schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:32:
PS5 disc spinning error noise has seemingly quietened down after the new update
https://www.gamesradar.co...eased-after-a-new-update/

Gister maar heel even gespeeld, dus het was me nog niet opgevallen. Iemand al gemerkt of dit klopt?
Ik heb speciaal een disc erin gestoken en er een uur en een half zitten op wachten maar de disc spinde niet.
Juist als ik de disc erin stak.
Is het de bedoeling dat het niet meer spint of minder geluid maakt.
Ergens is het wel logisch dat het niet spint want de PS5 weet altijd als de disk eruit zou gaan.

Verwijderd

PlayStation Game Pass for PS5 and PS4!

Goed verhaal :Y

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-01 20:05

spaceboy

Op grote hoogte

Mijn aandachtspanne is voor dit soort filmpjes < 10 minuten. Kan ik een managementsamenvatting krijgen? Thanks. :P

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• lasharor
  • Laatst online: 17:02

lasharor

7 december 2004

Hij zegt dat hij geen games streamed maar dat hoeft toch ook helemaal niet bij PSnow? Je kan gewoon downloaden.

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-01 11:53

SD5k

>4&X

spaceboy schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 08:54:
[...]

Mijn aandachtspanne is voor dit soort filmpjes < 10 minuten. Kan ik een managementsamenvatting krijgen? Thanks. :P
Samenvatting:
Een hoop speculaas, maar weinig inhoud. :+
SD5k schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 08:57:
[...]

Samenvatting:
Een hoop speculaas, maar weinig inhoud. :+
Je vergeet:”XBOX is gaaf vanwege gamepass jada jada jada, Sony is dom bezig omdat ze dat niet hebben”

Vond het filmpje serieus 7 min verspilling van mijn leven.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:50
Wat is het verschil tussen Game Pass en PlayStation Now?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Caayn
  • Niet online
Gynnad schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:06:
[...]

Wat is het verschil tussen Game Pass en PlayStation Now?
Correct me if I'm wrong (ik maak geen gebruik van de diensten) maar volgens mij is het ongeveer zoiets:

GamepassPS Now
Cloud streamingMomenteel beperkt aanbod
Lokaal (ie: eigen hardware)✔ (XB1, XSX|S, PC)Momenteel beperkt aanbod
Inclusief PS+/XBLG voordelen✔ (Gamepass ultimate)Deels. PS Now games vereisen geen PS+ voor online multiplayer/co-op.
"Next-gen" games/versiesNee (enkel eventuele PS5 BC patches?)
First-party direct beschikbaarNee
Third-party servicesEA Play, gerucht dat Ubisoft+ toegevoegd wordtNee

De implementatie en uitvoering verschilt iets maar Sony heeft met PS Now inderdaad al een soort tegenhanger voor Gamepass. Ik zie Sony dan ook eerder PS Now rebranden en een grotere push geven dan met een compleet nieuwe dienst op de proppen te komen.

[ Voor 8% gewijzigd door Caayn op 16-04-2021 11:08 . Reden: Correcte naamgeving van Ubi+ ]

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:25
En dan een veel hogere prijs vragen dan ms voor hun gamepass. Sony voelt de hete adem van ms en dat is goed.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Timothy3000
lasharor schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 08:54:
[...]

Hij zegt dat hij geen games streamed maar dat hoeft toch ook helemaal niet bij PSnow? Je kan gewoon downloaden.
Alleen de PS4 en PS5 games. PS2/PS3 moet je perse streamen.
(en als je een game een keer gestreamed hebt is hij door een bug ook niet meer te downloaden |:( )

Jaartje PSNOW gehad maar deze maand verloopt hij. Amper iets mee gedaan. Stonden voor mij te weinig interessante games in. Vooral oudere spellen, en dan niet eens echt toppers.

[ Voor 32% gewijzigd door Timothy3000 op 16-04-2021 09:47 ]

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-01 13:43

s0kkie

Cowabunga

Timothy3000 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 19:05:
Voor iedereen die Abe Soulstorm speelt even een waarschuwing:

Zodra je de game hebt uitgespeeld kun je levels blijven herspelen.
Echter saved de game niet meer bij checkpoints. Als je halverwege een missie stopt om te gaan eten oid mag je dus overnieuw beginnen als je de game weer opstart.

(het was leuk geweest als de game dit zelf ook had gemeldt.... :P )
Ja helaas is die game zo buggy, ik heb het uitgespeeld, maar op sommige punten door glitches door kunnen gaan maar ook een level helemaal opnieuw moeten spelen omdat er iets niet werkte 8)7

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-01 13:16
Al tijdje terug gezien maar wanneer komt ie nou uit O-)
Lees nu 31-12-2021 en dat duurt nog zo lang :/

• Timothy3000
s0kkie schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:58:
[...]

Ja helaas is die game zo buggy, ik heb het uitgespeeld, maar op sommige punten door glitches door kunnen gaan maar ook een level helemaal opnieuw moeten spelen omdat er iets niet werkte 8)7
Ja het lijkt bijna alsof dit een early access release is!

Gister nog een keer uitgespeeld met in elk level goede quarma. Erg van genoten ondanks zijn brakke staat. :p

• Zwartkijker
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-01 12:44
Timothy3000 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:45:
[...]

Alleen de PS4 en PS5 games. PS2/PS3 moet je perse streamen.
(en als je een game een keer gestreamed hebt is hij door een bug ook niet meer te downloaden |:( )

Jaartje PSNOW gehad maar deze maand verloopt hij. Amper iets mee gedaan. Stonden voor mij te weinig interessante games in. Vooral oudere spellen, en dan niet eens echt toppers.
Ja, dat klopt. Goed voor de nostalgische gamer of voor de kids die nog niet zo kieskeurig zijn, lijkt me. Amper recente games die de moeite waard zijn (wat ik ook wel kan begrijpen).
Toch zou het geen kwaad kunnen PSNow een serieuze upgrade te geven qua aanbod, denk ik.

PSN: Zwartkijker

Ik heb even getest ivm dat uploaden & downloaden van Save Games, en ik zie eerlijk gezegd totaal geen wijziging met hoe het vroeger werkte.
Saves worden welliswaar netjes naar PS+ geupload op zowel de PS4 als PS5, maar downloaden gebeurt helemaal niet automatisch. Als je op 1 console gespeeld hebt, moet je op een andere console dan manueel eerst de Savefile downloaden om daar dan verder te spelen.
Amaze86 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:43:
En dan een veel hogere prijs vragen dan ms voor hun gamepass. Sony voelt de hete adem van ms en dat is goed.
huh PS now kost 60 euro per jaar + 60 voor ps plus = 10 euro per maand
gamepass kost 13 euro per maand. Ja ze hebben nu een aanbieding voor 1 euro per maand wat natuurlijk echt een killer deal is, maar toch die is natuurlijk tijdelijk om marktaandeel te krijgen.

• Amaze86
We zullen het allemaal meemaken, ben benieuwd wie Square Enix gaat kopen...Sony is echt aan zet.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Twixie schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:19:
Ik heb even getest ivm dat uploaden & downloaden van Save Games, en ik zie eerlijk gezegd totaal geen wijziging met hoe het vroeger werkte.
Saves worden welliswaar netjes naar PS+ geupload op zowel de PS4 als PS5, maar downloaden gebeurt helemaal niet automatisch. Als je op 1 console gespeeld hebt, moet je op een andere console dan manueel eerst de Savefile downloaden om daar dan verder te spelen.
Downloaden werkt alleen bij PS5 games. Tenminste, je krijgt een melding als er een nieuwere savegame is gevonden. Je moet dus even een 2e PS5 erbij halen om het te testen. :P
When you start or resume a PS5 game, your console will check for newer saved data in cloud storage. If you have more recent saved data in cloud storage, you can choose to sync the data
Amaze86 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:45:
We zullen het allemaal meemaken, ben benieuwd wie Square Enix gaat kopen...Sony is echt aan zet.
Ik denk Nintendo.

• lasharor
  • Laatst online: 17:02

lasharor

7 december 2004

Raem schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:52:
[...]

Downloaden werkt alleen bij PS5 games. Tenminste, je krijgt een melding als er een nieuwere savegame is gevonden. Je moet dus even een 2e PS5 erbij halen om het te testen. :P

[...]

[...]

Ik denk Nintendo.
En dan Final Fantasy niet meer op de PS?
Caayn schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:14:
[...]
Correct me if I'm wrong (ik maak geen gebruik van de diensten) maar volgens mij is het ongeveer zoiets:

GamepassPS Now
Cloud streamingMomenteel beperkt aanbod
Lokaal (ie: eigen hardware)✔ (XB1, XSX|S, PC)Momenteel beperkt aanbod
Inclusief PS+/XBLG voordelen✔ (Gamepass ultimate)Nee
"Next-gen" games/versiesNee (enkel eventuele PS5 BC patches?)
First-party direct beschikbaarNee
Third-party servicesEA Play, gerucht dat Ubisoft+ toegevoegd wordtNee

De implementatie en uitvoering verschilt iets maar Sony heeft met PS Now inderdaad al een soort tegenhanger voor Gamepass. Ik zie Sony dan ook eerder PS Now rebranden en een grotere push geven dan met een compleet nieuwe dienst op de proppen te komen.
Kleine toevoeging. Voor de online games in PS Now heb je geen Plus nodig. In die zin is het dus wel inclusief PS+ voordelen.

lasharor schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:57:
[...]

En dan Final Fantasy niet meer op de PS?
Juist, gewoon weer oldskool!
Nee, zonder gein; ik denk (lees: hoop) dat niemand SE overneemt.

• Timothy3000
cold_as_ijs schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:39:
[...]

huh PS now kost 60 euro per jaar + 60 voor ps plus = 10 euro per maand
gamepass kost 13 euro per maand. Ja ze hebben nu een aanbieding voor 1 euro per maand wat natuurlijk echt een killer deal is, maar toch die is natuurlijk tijdelijk om marktaandeel te krijgen.
Maar wel een tijdelijke deal waar je nu al voor drie jaar gebruik van kunt maken.

Aan de andere kant zijn PSNOW en PSPLUS ook vaak met korting te halen. Als je een beetje goed op de deals let kun je voor 80 euro per jaar beide (40 per stuk) aanschaffen.

Ik vond persoonlijk de veertig euro die voor PSNOW had betaald tijdens een deal al best veel. Het was voor mij elke maand best een teleurstelling als ik zag welke games werden toegevoegd.

Dan ben je imo met alleen een PSPLUS abo beter uit. De PS+ Collectie is vele malen sterker dan PSNOW, en zit gewoon bij PSPLUS in. En de games die elke maand erbij komen zijn sinds begin dit jaar ook vrijwel alleen maar toppers.

[ Voor 15% gewijzigd door Timothy3000 op 16-04-2021 11:10 ]

• Caayn
  • Niet online
Raem schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:58:
[...]

Kleine toevoeging. Voor de online games in PS Now heb je geen Plus nodig. In die zin is het dus wel inclusief PS+ voordelen.
Ik heb het toegevoegd :)
Timothy3000 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:03:
[...]

Maar wel een tijdelijke deal waar je nu al voor drie jaar gebruik van kunt maken.

Aan de andere kant zijn PSNOW en PSPLUS ook vaak met korting te halen. Als je een beetje goed op de deals let kun je voor 80 euro per jaar beide (40 per stuk) aanschaffen.

Ik vond persoonlijk de veertig euro die voor PSNOW had betaald tijdens een deal al best veel. Het was voor mij elke maand best een teleurstelling als ik zag welke games werden toegevoegd.

Dan ben je imo met alleen een PSPLUS abo beter uit. De PS+ Collectie is vele malen sterker dan PSNOW, en zit gewoon bij PSPLUS in. En de games die elke maand erbij komen zijn sinds begin dit jaar ook vrijwel alleen maar toppers.
Klopt, maar blijft lastig om een eerlijk vergelijk te maken. Die 1 euro aanbieding kan zo maar morgen aflopen namelijk. Moet zeggen dat voor 1 euro de dienst mij ook wel heel erg lonkt, maar toen kwam de realiteit om de hoek kijken van dat daarbij nog een xbox moet worden aangeschaft en mijn PS backlog zo maar 3 jaar duurt voordat die is weggewerkt 🤣.

Ben het overigens wel eens dat PS now niet zo’n sterke aanbieding lijkt. Ze hadden die plus collectie in PS now moeten stoppen. Ik twijfel zelf nog of ik ps now moet nemen om wat ps3 klassiekers te spelen (RDR staat nog hoog op het verlanglijstje), maar misschien kan ik dan net zo goed een 2e hands ps3 kopen. Ben ik vermoedelijk goedkoper uit op de lange termijn.

• Timothy3000
Dat was voor mij ook wel een voordeel van de Xbox: Die speelt gewoon ook een groot deel van de 360 games af. En digitaal zijn er ook best wat games te kopen die Sony niet aanbiedt. Het is over het algemeen best jammer dat Sony zo weinig met BC doet.

Helemaal eens met wat je zegt over de PS Plus collectie in PSNOW trouwens. Hetzelfde geldt voor al die PS5 games die de laatste tijd in de Plus zitten. Ik ben er erg blij mee dat ze het niet doen, maar het was ergens logischer geweest als Oddworld, Bugsnax en Control Ultimate in PSNOW ipv PS Plus waren verschenen. Dat geeft echt reden om een tweede abo erbij te nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Timothy3000 op 16-04-2021 13:05 ]

Was nog niet geplaatst volgens mij.

Vanavond maar eens de nieuwe demo proberen. :)
https://store.playstation...03153_00-DEMOVILLAGE00002

• Timothy3000
Vanavond? Demo is pas vanaf zondag te spelen toch? Is nu alleen te preloaden dacht ik.

[ Voor 36% gewijzigd door Timothy3000 op 16-04-2021 14:17 ]

Timothy3000 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:16:
Vanavond? Demo is pas vanaf zondag te spelen toch? Is nu alleen te preloaden dacht ik.
Oh, geen idee eigenlijk. Ik zie hem in mijn account al wel staan om te downloaden naar m'n PS5, geen idee of dat dan een preloader is.

• Farabi
  • Niet online
weer een first-person RE? die sla ik dan weer even over.
@Timothy3000 Je hebt gelijk inderdaad.

Tegenwoordig hebben zelfs demo's dus een preload. 8)7 En schijnbaar dus ook maar een beperkte tijd speelbaar? :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gyW8_nwqIlT6KZ4UT35Q1hqaNFk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iUFKIOC3yJbb3lapoWYJ229S.jpg?f=fotoalbum_large

• Timothy3000
Die preload is denk ik vooral omdat hij maar beperkt speelbaar is.

Wat helemaal nergens op slaat natuurlijk. :P
Raem schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:36:
@Timothy3000 Je hebt gelijk inderdaad.

Tegenwoordig hebben zelfs demo's dus een preload. 8)7 En schijnbaar dus ook maar een beperkte tijd speelbaar? :?

[Afbeelding]
Lekker vaag ja, heb nog nooit zoveel restricties op een demo gezien...
en 5PM PDT is 2AM hier in nederland, en dan tot 10AM te spelen, lekker vriendelijk tegenover ons Europeanen (Edit: schijnbaar andere tijden in EU)

[ Voor 11% gewijzigd door Kalder op 16-04-2021 14:44 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Timothy3000
Demo hier in Europa heeft andere tijden.
In januari verscheen er al een eerste demo van het aankomende Resident Evil Village en in mei moet de tweede demo verschijnen. Deze demo komt naar Steam, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox Series X en S, Xbox One en Stadia. De demo is echter maar één dag speelbaar en maar voor één uur. In Europa is dat op 2 mei vanaf 2 uur 's nachts.

Op PlaySation-consoles krijgt men vroegere toegang tot de demo, maar dan wel in twee gedeeltes van elk een halfuur. Het eerste gedeelte komt op 18 april om 17:00 uur beschikbaar, het tweede gedeelte op 25 april om 17:00 uur.
Bron: PU.nl

• Timothy3000
Dat lijkt ook niet helemaal te kloppen....

Dit staat op IGN, laten we die aanhouden. :P
Hier zijn de Early Access PlayStation Data:

Village Demo:
Benelux: 18 april, 7 uur - 19 april, 3 uur

Castle Demo:
Benelux: 25 april, 7 pm - 26 april, 3 am

Multiplatform Resident Evil Demo:
Benelux: 2 mei, 2 uur - 3 mei, 2 uur
PU is ook niet meer wat het was.

[ Voor 4% gewijzigd door Timothy3000 op 16-04-2021 14:46 ]

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Kalder op 16-04-2021 14:46 ]

cold_as_ijs schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:39:
[...]
Ja ze hebben nu een aanbieding voor 1 euro per maand wat natuurlijk echt een killer deal is
Er is helemaal geen aanbieding van 1 euro per maand. Het is gewoon dat nieuwe abonnees slechts 1 euro betalen voor hun eerste maand. Het is dus vergelijkbaar met bvb 14 dagen gratis PS+ e.d. Zuiver een lokkertje.

De grootste aantrekkingskracht zit via Live Gold, wat relatief goedkoop te vinden is, en als je eerst Gold neemt en voorafbetaalt voor bvb 3 jaar, en je dan abonneert op GamePass, dan wordt je gehele voorafbetaalde Gold periode omgezet naar GamePass. En dan ben je inderdaad wel veel goedkoper uit dan die €13 per maand.
Timothy3000 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:45:
Dat lijkt ook niet helemaal te kloppen....

Dit staat op IGN, laten we die aanhouden. :P

[...]

PU is ook niet meer wat het was.
Ik begrijp dus dat tijdens deze tijden je bij de eerste 2 keer een half uur mag spelen, en bij de 3e keer een uur...
Ik weet niet wat dit voor strategie is maar ik vind het nergens op slaan, het is maar een demo.
En mij lijkt juist dat hoe meer mensen je demo kunnen spelen, hoe meer mensen geneigd zullen zijn de game te kopen, of ze zijn bang dat de demo het tegenovergestelde effect heeft? Dus dat mensen de game daarna dan toch maar niet kopen?

[ Voor 20% gewijzigd door Kalder op 16-04-2021 14:59 ]

• Timothy3000
Bedoelen ze niet gewoon dat de demo maar een halfuurtje duurt? En daarom dus de 3e keer (dat zijn de twee demo's samen) een uur?

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-01 13:43

s0kkie

Cowabunga

Timothy3000 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:59:
Bedoelen ze niet gewoon dat de demo maar een halfuurtje duurt? En daarom dus de 3e keer (dat zijn de twee demo's samen) een uur?
Ja precies dit, een demo van 30 minuten die ongeveer 7 uurtjes online blijft staan op zondag en dan volgende weekend dus weer maar dan andere gedeelte :)

• Amaze86
PS5 in maart best verkochte console in Amerika, ziet er goed uit voor Sony.
https://www.pushsquare.co...ing_console_in_us_history

Amaze86 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:23:
PS5 in maart best verkochte console in Amerika, ziet er goed uit voor Sony.
https://www.pushsquare.co...ing_console_in_us_history
Jammer altijd dat dit soort artikelen dan geen vergelijking maken of de sales daadwerkelijk tonen. Nu zegt het zo weinig omdat je niet weet wat het verschil is etc.
but getting this amount of consoles manufactured and shipped under unprecedented circumstances is a real testament to the entire team at PlayStation.
Kennelijk weten ze het op die redactie wel maar vonden ze het toch niet het vermelden waard 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Donstil op 16-04-2021 17:45 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Amaze86
petitie voor Days Gone 2

http://chng.it/xw72vj5NkH

of sony ernaar luistert denk niet, die days gone studio is bezig met een openwereld game.

[ Voor 47% gewijzigd door Amaze86 op 16-04-2021 17:56 ]

• FrankoNL
Amaze86 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:54:
petitie voor Days Gone 2

of sony ernaar luistert denk niet, die days gone studio is bezig met een openwereld game.
Vond het een vermakelijke game maar van mij mogen ze met iets nieuws komen :)

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:09

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Amaze86 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:54:
petitie voor Days Gone 2

Bouwen ze die om naar Days Gtwo :p of afmaken en daarna DG2 maken.. Op het einde van de PS5 cycle een DG2 lijkt me ook wel wat.

Heb de petitie maar ondertekend geen idee of het helpt maar ach niet geschoten...

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-01 19:17
Donstil schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:42:
[...]

Jammer altijd dat dit soort artikelen dan geen vergelijking maken of de sales daadwerkelijk tonen. Nu zegt het zo weinig omdat je niet weet wat het verschil is etc.

[...]

Kennelijk weten ze het op die redactie wel maar vonden ze het toch niet het vermelden waard 8)7
Ze weten het helemaal niet, de gegevens zijn afkomstig van NPD Group, en die brengen persberichten uit met weinig concrete info. En elk nieuwsbericht is een nagenoeg een copy-paste excersitie van het persbericht. Meestal wijzigen journalisten weinig.
Het persbericht van PlayStation 5 is the fastest-selling U.S. console ever staat nog niet online maar dat zal vast binnen een paar dagen verschijnen.
En als je de meest recente publicatie over camcorders even doorleest dan herken je de standaard structuur van een NPD persbericht meteen.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heb nu 2 weken een PS5, maar heb het ding sinds installatie niet meer aangezet. Begin steeds meer te denken dat het een impulsieve aankoop uit hebberigheid geweest is. Echte must-have games zijn nog (lang) niet uit, toch? Wellicht CoD:Warzone, maar die heb ik al op de PC.

• FrankoNL
MaZo schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 18:35:
Heb nu 2 weken een PS5, maar heb het ding sinds installatie niet meer aangezet. Begin steeds meer te denken dat het een impulsieve aankoop uit hebberigheid geweest is. Echte must-have games zijn nog (lang) niet uit, toch? Wellicht CoD:Warzone, maar die heb ik al op de PC.
Als je de ps4 generatie hebt gemist is er een legio aan must have games.

Voor de ps5, dus pure exclusives, is het inderdaad nog niet heel veel.
MaZo schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 18:35:
verkopen dat ding, nu vang je nog meer dan de aankoopprijs.
je kon natuurlijk ook niet weten dat er geen must have games kwamen 8)7

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:55
weet iemand het volgende:

zonet wilde ik een spelletje overwatch doen, tijdens de intro kon ik niet op de X drukken. (filmpje overslaan)
Vervolgens druk op de home button, en daar werkt de X wel.

Ander spel getest, hier werkt de X ook niet....
Vervolgens controller gereset, overwatch opgestart .... nu kan ik wel op de X drukken ... spelletje geslecteerd, en hij schiet automatish.

Ps5 opnieuw opgestart ... spel opgestart, en weer kan ik niet op de X drukken.

In mijn homescreen werkt de X wel ....

wat kan dit zijn?

-edit-

sorry moet in het garantie topic

[ Voor 4% gewijzigd door Aggressor op 16-04-2021 19:27 ]

Verwijderd

PS5 External SSD Testing: SATA vs NVMe vs Hard Drive - Back-Compat Titles + Read/Write Speed Tests!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
FrankoNL schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 18:47:
[...]

Als je de ps4 generatie hebt gemist is er een legio aan must have games.

Voor de ps5, dus pure exclusives, is het inderdaad nog niet heel veel.
Nee, heb zo'n beetje elke console wel gehad sinds de jaren 80. Vandaar wat impulsief geweest tegen beter weten in. Ben een ouwe lul, sentiment hé.

;)

• Timothy3000
MaZo schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:11:
[...]
Nee, heb zo'n beetje elke console wel gehad sinds de jaren 80. Vandaar wat impulsief geweest tegen beter weten in. Ben een ouwe lul, sentiment hé.

;)
Mocht je een reden zoeken hem aan te slingeren:

Oddworld Soulstorm zit deze maand in de PS PLUS. Pure nostalgie en ondanks de ietwat buggy staat is het echt een fantastische puzzel platformer. Ben zelf bezig de game op 100% uit te spelen en dat doe ik eigenlijk nooit. Aanrader!
Pagina: 1 ... 104 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord