Kan ik al sinds de start. Staan op een harddisk bij Sony en ik heb ze binnen 12 minuten binnen via internet 🤣Kalder schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:36:
[...]
Ik dacht bijna dat ze de M.2 storage bedoelde, en werd ineens heel blij, maar het bleek dus over het opslaan van PS5 games op je externe drive te gaan, waarna je ze niet meer kunt spelen tot je ze weer terug zet op de interne SSD van de PS5.
Had toch liever gezien dat ze de M.2 slot eens unlocken.
Is nooit echt aangekondigd vanuit Sony zelf, was eerder een gerucht op basis van gesprekken.cold_as_ijs schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:06:
[...]
Is toch al eerder aangekondigd dat ze dit pas in de zomer van plan zijn te releasen
Dus er is altijd een mogelijkheid dat het nog in de lente officieel aangekondigd wordt.
Afhankelijk van hoe groot het spel is gaat dat bij mij wat langzamer met 250mbit, maar vind het zelf inderdaad ook vrij onnodig om games te "bewaren" op een externe drive, vooral als je ze vervolgens niet kunt spelen. Voor PS4 games is een externe drive een prima oplossing, maar als ik een PS5 spel nog eens wil spelen download ik hem ook wel gewoon opnieuw. En er zijn verder nog maar weinig PS5 games, dus als je je PS4 games al op een externe schijf hebt staan heb je vast nog wel genoeg ruimte voor je PS5 games, tot er dus meer games uit komen, dan zou die M.2 wel welkom zijn bij mij.giantgiantus schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:25:
[...]
Kan ik al sinds de start. Staan op een harddisk bij Sony en ik heb ze binnen 12 minuten binnen via internet 🤣
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Je hebt nog weinig PS5 (exclusive) games.
Warzone draait beter op de Xbox series X
Bethesda is overgenomen door Microsoft
Gerucht gaat dat mijn favoriete producer (reden voor mij om PlayStation te kiezen) Kojima naar Microsoft Xbox vertrekt. Ook de Xbox gamepass lijkt nu veel aantrekkelijker.
Had de PS5 gekocht voor Resident Evil echter komt deze ook uit op Stadia (ook al op Stadia besteld want je krjjgt een gratis controller en chromecast ultra).
Ik heb geen Xbox Series X ik heb wel een PlayStation 5 maar begin steeds meer te twijfelen over mijn console loyalty. Hoe kijken jullie er tegen aan?
Geen seconde spijt gehad, maar als ik jou zo hoor kan je em beter in de verkoop doen.Starscreamer schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:57:
Ik heb geen Xbox Series X ik heb wel een PlayStation 5 maar begin steeds meer te twijfelen over mijn console loyalty. Hoe kijken jullie er tegen aan?
Koop de X erbij (als portemonnee toelaat). hier staat de PS5 ook stof te happen door de game pass. maar ik weet dat sony in de toekomst met een goede exlusive, alle xbox exclusives van de tafel kan vegen.Starscreamer schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:57:
Ik wordt steeds minder blij van PlayStation.
Gerucht gaat dat mijn favoriete producer (reden voor mij om PlayStation te kiezen) Kojima naar Microsoft Xbox vertrekt. Ook de Xbox gamepass lijkt nu veel aantrekkelijker.
Had de PS5 gekocht voor Resident Evil echter komt deze ook uit op Stadia (ook al op Stadia besteld want je krjjgt een gratis controller en chromecast ultra).
Microsoft zet heel hard in op GamePass en het opkopen van ontwikkelaars. Dat is potentieel heel erg interessant voor de consument.Starscreamer schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:57:
Persoonlijk wacht ik op de Sony Exclusives, die hebben me al jaren goed kunnen bekoren. Daarnaast zie je het verschil tussen de multi platform games toch niet als je alleen maar de PS5 hebt, of ie nu beter of slechter loopt. Daar maak ik me niet druk om. En ik heb al niet eens de tijd om alle Sony Exclusives te spelen, maar dat scheelt per persoon natuurlijk.
Deels herken ik dat wel, maar ik heb voor de PS5 gekozen omdat ik al een normale PS4 had die kuren begon te tonen en ik zo makkelijk 4 K kon spelen met bestaande spellen. Maar voor mij komt er hopelijk dit jaar nog een XBox X puur voor andere games en omdat het makkelijker is om de opslag te vergroten en voor de gamepass, voor oudere games enz. Maar ik heb er nog geen spijt van gehad...Starscreamer schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:57:
Ik denk dat de argumenten beide kanten op gaan. De exclusives bij xbox zijn er nog veel minder, ook veel games draaien beter op de PS5 en beide hebben ze hun exclusieve developers. Volgens geruchten is Sony ook aan het onderzoeken hoe ze kunnen concurreren met Gamepass. Maar voor nu is die laatste zeker een plus bij Xbox.Starscreamer schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:57:
Ik weet niet of je veel met vrienden aan het gamen bent maar gezien de verhoudingen xbox/playstation is de kans ook groter dat de meeste straks een playstation hebben staan. Dat bepaald voor mij de keuze voor multiplayer.
Ik hoop dat ze straks goede singleplayers gaan uitbrengen bij Microsoft. Al die overnames moeten iets voortbrengen zou je zeggen.
RE Village komt ook uit op Xbox....Starscreamer schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:57:
Ik heb beide. De Xbox voor Gamepass en de PS5 voor de Playstation exclusives. Xbox staat hier vaker aan dan de Playstation maar zodra de exclusives aankomen gaat dat weer veranderen.
Het is nu nog veel te vroeg om conclusies te trekken. De consoles zijn net uit. We weten niet welke Bethesda games exclusief gaat zijn, we weten niet welke exclusives op de proppen komen.... en dat Kojima verhaal is nu niet meer dan een gerucht. Er zijn inderdaad nog weinig PS5 exclusives maar de console is amper een paar maanden uit en hij is nog steeds gigantisch slecht verkrijgbaar.
Uiteindelijk verkoop je je PS5 en krijg je spijt als de exclusives komen.
Als de portemonnee het toelaat gewoon een Series S of Series X bijkopen voor Gamepass. En in de toekomst wellicht niet meer early adopten.
Console Loyalty snap ik sowieso niet echt.
[ Voor 11% gewijzigd door Timothy3000 op 13-04-2021 16:44 ]
Sony doet niet meer zoveel aan marketing buzzwords zoals vroeger met de PS3. En doet ook niet zoveel bijdragen aan negatieve 'leaks' verspreiden over de concurrent (of zijn dat onafhankelijke fans?).
Wanneer ze iets te showen hebben, gaan ze voor maximale impact.
1. Die is nieuw....lolStarscreamer schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:57:
2. Stadia
Ik denk dat je je een beetje teveel laat leiden wat je ziet en leest over bepaalde dingen. De negatieve berichtgeving over velen van die geruchten doen mij herinneren aan het hele gebeuren van idd 2020 toen we "OmG 9TF, Software Ray Tracing, Doom and Gloom voor Sony, All third party plays best on XSX en ga zo maar door". Sony maakt op dit moment een film rondom MGS, dus it doesn't make any sense dat Sony deze IP laat liggen bv. Kojima vertrekt nergens heen want hij is gewoon een indie developer op dit moment. Is nergens aan verbonden en werkt aan meerdere projecten.
[ Voor 18% gewijzigd door Recon24 op 13-04-2021 16:58 ]
Heb 2 sec naar XSX gekeken, kon hem eigenlijk ook wel gewoon bestellen zelfs. Maar snel genoeg kwam ik tot de conclusie dat het (nog) niks is voor mijStarscreamer schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:57:
- Je hebt geen XSX exclusive games en niet heel veel in het vooruitzicht. Alleen de belofte van de MS miljarden, die tot op heden nog niks hebben opgeleverd.
- track record kwaliteit games is niet super, veel 6-7 games nauwelijks iets van betere kwaliteit
- Game pass, ten eerste zie ik het niet als een positieve ontwikkeling voor de consument aangezien het naar mijn idee juist zorgt dat bepaalde games geen bestaansrecht meer krijgen. Ze moeten in de eerste 1 a 2 uur gameplay al scoren aangezien mensen veel makkelijker de game aan de kant kunnen leggen onder het mom van "was toch gratis en dit is te veel gedoe". Als je geld neerlegt voor een game is er iet meer motivatie om door te blijven spelen. Denk dat op gamepass ik RDR2 na 2 uur aan de kant had gelegd, terwijl ik er nu 120 uur in heb zitten en zo ken ik nog wel meer games die een stroef begin hadden maar daarna echt super waren (KCD, Dying light etc...). Voordat het argument "netflix levert ook de kwaliteit", voordeel is dat zij hun verhaal in veel korter tijdspan moeten vertellen. Series die 4-5 aflevering stroef zijn kijk je niet verder. 30 min stroef stuk film die daarna goed wordt is echt heel erg te overzien. Daarnaast vind ik het aanbod op dit moment maar meh. Misschien 5 games in de collectie die ik zou willen spelen.
snap ik niet, die ging toch samenwerken met Blue Box games?Starscreamer schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:57:
Gerucht gaat dat mijn favoriete producer (reden voor mij om PlayStation te kiezen) Kojima naar Microsoft Xbox vertrekt.
Het wordt zelfs ontkend op hun site, dus hoeveel meer bewijs moet je hebben
https://www.epicgames.com...-vision-for-the-metaverse“Epic continues to deliver revolutionary experiences through their array of cutting edge technologies that support creators in gaming and across the digital entertainment industry. We are excited to strengthen our collaboration to bring new entertainment experiences to people around the world. I strongly believe that this aligns with our purpose to fill the world with emotion, through the power of creativity and technology,” said Kenichiro Yoshida, Chairman, President and CEO, Sony Group Corporation.
Je hebt nu inderdaad nog geen XSX exclusive games maar er staan wel een hoop op de proppen. En vanuit Sony zijn er voor de PS5 ook nog niet heel veel PS5 exclusivesaangekondigd. Voor beide consoles is het afwachten wat de komende jaren ons gaat brengen.cold_as_ijs schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:56:
[...]
Heb 2 sec naar XSX gekeken, kon hem eigenlijk ook wel gewoon bestellen zelfs. Maar snel genoeg kwam ik tot de conclusie dat het (nog) niks is voor mij
- Je hebt geen XSX exclusive games en niet heel veel in het vooruitzicht. Alleen de belofte van de MS miljarden, die tot op heden nog niks hebben opgeleverd.
- track record kwaliteit games is niet super, veel 6-7 games nauwelijks iets van betere kwaliteit
- Game pass, ten eerste zie ik het niet als een positieve ontwikkeling voor de consument aangezien het naar mijn idee juist zorgt dat bepaalde games geen bestaansrecht meer krijgen. Ze moeten in de eerste 1 a 2 uur gameplay al scoren aangezien mensen veel makkelijker de game aan de kant kunnen leggen onder het mom van "was toch gratis en dit is te veel gedoe". Als je geld neerlegt voor een game is er iet meer motivatie om door te blijven spelen. Denk dat op gamepass ik RDR2 na 2 uur aan de kant had gelegd, terwijl ik er nu 120 uur in heb zitten en zo ken ik nog wel meer games die een stroef begin hadden maar daarna echt super waren (KCD, Dying light etc...). Voordat het argument "netflix levert ook de kwaliteit", voordeel is dat zij hun verhaal in veel korter tijdspan moeten vertellen. Series die 4-5 aflevering stroef zijn kijk je niet verder. 30 min stroef stuk film die daarna goed wordt is echt heel erg te overzien. Daarnaast vind ik het aanbod op dit moment maar meh. Misschien 5 games in de collectie die ik zou willen spelen.
Gamepass ben ik het eens dat je een game sneller weglegt of deinstalleerd. Aan de andere kant is het wel zo dat je met Gamepass ook eerder een game probeert die je anders wellicht nooit had gespeeld. Dat weegt tegen elkaar op. Het aanbod meh vinden vind ik ook vrij bijzonder want er zit echt voor ieder wel wat wils in. Die bibliotheek is gigantisch.
Ik kan iig echt niet wachten tot Sony met een fatsoenlijke tegenhanger van Gamepass komt. Het biedt gigantisch veel value voor die paar tientjes die het kost.
[ Voor 5% gewijzigd door Timothy3000 op 13-04-2021 17:20 ]
Hier mijn rebuttal:Timothy3000 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:19:
[...]
Je hebt nu inderdaad nog geen XSX exclusive games maar er staan wel een hoop op de proppen. En vanuit Sony zijn er voor de PS5 ook nog niet heel veel PS5 exclusivesaangekondigd. Voor beide consoles is het afwachten wat de komende jaren ons gaat brengen.
Gamepass ben ik het eens dat je een game sneller weglegt of deinstalleerd. Aan de andere kant is het wel zo dat je met Gamepass ook eerder een game probeert die je anders wellicht nooit had gespeeld. Dat weegt tegen elkaar op. Het aanbod meh vinden vind ik ook vrij bijzonder want er zit echt voor ieder wel wat wils in. Die bibliotheek is gigantisch.
Ik kan iig echt niet wachten tot Sony met een fatsoenlijke tegenhanger van Gamepass komt. Het biedt gigantisch veel value voor die paar tientjes die het kost.
- Aanbod van PS5 excusives is een typische whataboutism. Ik geef aan waarom ik geen XSX heb gekocht en dat is op dit moment het gebrek aan exclusives op dit moment. Xbox heeft er wel geteld 2 kom ik net achter. Ook qua planning heeft weinig een geplande datum.
https://www.theverge.com/...release-holiday-2020-2021
- Zoals ik al aangaf is het probleem niet zozeer dat je minder games speelt, maar meer dat dit voor ontwikkelaars een incentive geeft om bepaalde games niet te ontwikkelen want die worden gewoon te weinig gespeeld door het grote publiek. Het niet betalen versterkt dit effect, meer mensen leggen hem eerder aan de kant dus ook de fanbase zal kleiner blijven die weer andere aan kunnen sporen die game te spelen en vooral even door te zetten.... Misschien durft MS het wel aan om die type games te ontwikkelen dan zou dat gewoon heel mooi zijn.
- ik ben echt niet de enige hoor die het niet helemaal warm wordt van de games. Misschien moet ik er even bij vermelden dat de games die de moeite waard zijn ik al 80-90% gewoon gespeeld heb. Dan blijven er in mijn ogen alleen 10 versies Fifa, 10 versies madden etc... Fijn als jij er voor jou wel wat tussen zit, maar het is gewoon niks voor mij dit product. Misschien in de toekomst als de MS Miljarden eindelijk wat gaan opleveren in kwaliteit. Tot die tijd kan ik met mij grote PS backlog prima uit de voeten. Tegen die tijd dat die is weggewerkt zijn er meer dan voldoende PS5 exclusives
- Toch weer een Whataboutism: Datzelfde geldt toch voor de PS5? Ook daarvoor zijn vrij weinig exclusives aangekondigd. En van een aantal van de exclusives is het nog niet zeker of ze dat zijn: Die zouden ook nog naar PS4 kunnen komen.cold_as_ijs schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:56:
[...]
Hier mijn rebuttal:
- Aanbod van PS5 excusives is een typische whataboutism. Ik geef aan waarom ik geen XSX heb gekocht en dat is op dit moment het gebrek aan exclusives op dit moment. Xbox heeft er wel geteld 2 kom ik net achter. Ook qua planning heeft weinig een geplande datum.
https://www.theverge.com/...release-holiday-2020-2021
- Zoals ik al aangaf is het probleem niet zozeer dat je minder games speelt, maar meer dat dit voor ontwikkelaars een incentive geeft om bepaalde games niet te ontwikkelen want die worden gewoon te weinig gespeeld door het grote publiek. Het niet betalen versterkt dit effect, meer mensen leggen hem eerder aan de kant dus ook de fanbase zal kleiner blijven die weer andere aan kunnen sporen die game te spelen en vooral even door te zetten.... Misschien durft MS het wel aan om die type games te ontwikkelen dan zou dat gewoon heel mooi zijn.
- ik ben echt niet de enige hoor die het niet helemaal warm wordt van de games. Misschien moet ik er even bij vermelden dat de games die de moeite waard zijn ik al 80-90% gewoon gespeeld heb. Dan blijven er in mijn ogen alleen 10 versies Fifa, 10 versies madden etc... Fijn als jij er voor jou wel wat tussen zit, maar het is gewoon niks voor mij dit product. Misschien in de toekomst als de MS Miljarden eindelijk wat gaan opleveren in kwaliteit. Tot die tijd kan ik met mij grote PS backlog prima uit de voeten. Tegen die tijd dat die is weggewerkt zijn er meer dan voldoende PS5 exclusives
- Ik denk juist dat het tegenovergestelde gebeurt. Meer gamers zullen nu games in andere genres proberen waar ze dat anders niet hadden gedaan. Ik heb mede door Gamepass een aantal games die ik anders nooit gekocht had gespeeld en van een aantal van die games heb ik anderen aangespoord die games te proberen. Gamepass geeft volgens mij juist developers de kans om te experimenteren. Daar waar Sony meer lijkt in te zetten op dezelfde type games de komende tijd. (https://www.pu.nl/artikel...enteren-sony-playstation/)
- Dat laatste zou vast zo zijn, maar ik kan het me oprecht niet voorstellen. Het aanbod is echt enorm en de kans dat er niets voor je bij zit lijkt me echt gigantisch klein. Met de games die er nu instaan kan ik wel meer dan een jaar vooruit.
Ik denk dat je, welke console je ook koopt, deze gen geen miskoop zal kunnen gaan doen. Maar de tijd zal het leren.
Voor de rest is het wellicht beter dit in het XsX topic voort te zetten.
[ Voor 11% gewijzigd door Timothy3000 op 13-04-2021 18:18 ]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Helaas kan ik alleen kiezen tussen pcm en bitstream op m’n tv.Ilex schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:07:
[...]
Ik heb van de week de LG CX binnengekregen en ik had ook sync issues (PS5 via HDMI aan de TV en de TV via ARC aan de receiver verbonden). Ik heb dit opgelost door ervoor te zorgen dat de TV op pass through staat ipv digital of iets dergelijks. Deze setting zorgde ervoor dat de TV het geluid nogmaals ging coderen met als resultaat de vertraging. Wellicht dat jij in jouw setup ook een vergelijkbare setting hebt op je TV of Soundbar?
Edit:
Ik zie nu ook dat het out of sync is als ik de Ziggo Next op dolby digital zet. Dat stond eerder nog uit dus viel nooit op....
[ Voor 10% gewijzigd door Speculaes op 13-04-2021 18:19 ]
Nu zal Sony toch weer een beetje zijn best blijven doen om de top console te blijven, concurrentie is altijd goed.
Playstation 5
- helemaal gelijk, maar ik was mijn keuze voor de PS5 niet aan het verantwoordenTimothy3000 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:03:
[...]
- Toch weer een Whataboutism: Datzelfde geldt toch voor de PS5? Ook daarvoor zijn vrij weinig exclusives aangekondigd. En van een aantal van de exclusives is het nog niet zeker of ze dat zijn: Die zouden ook nog naar PS4 kunnen komen.
- Ik denk juist dat het tegenovergestelde gebeurt. Meer gamers zullen nu games in andere genres proberen waar ze dat anders niet hadden gedaan. Ik heb mede door Gamepass een aantal games die ik anders nooit gekocht had gespeeld en van een aantal van die games heb ik anderen aangespoord die games te proberen. Gamepass geeft volgens mij juist developers de kans om te experimenteren. Daar waar Sony meer lijkt in te zetten op dezelfde type games de komende tijd. (https://www.pu.nl/artikel...enteren-sony-playstation/)
- Dat laatste zou vast zo zijn, maar ik kan het me oprecht niet voorstellen. Het lijkt er eerder op dat je er vrij selectief doorheen bent gebrowsed met het idee dat je er sowieso niets ging vinden. Het aanbod is echt enorm en de kans dat er niets voor je bij zit lijkt me echt gigantisch klein.
Ik denk dat je, welke console je ook koopt, deze gen geen miskoop zal kunnen gaan doen. Maar de tijd zal het leren.Heb voor nu iig gigantisch veel lol met beide consoles.
Voor de rest is het wellicht beter dit in het XsX topic voort te zetten.
- Gamers gaan ook wel meer games spelen, daar ben ik niet bang voor. Misschien interessant om uit te zoeken hoe de studios op gamepass betaald worden. Krijgen ze vaste fee, per uur, per gespeelde game etc.. betaald. Dat bepaald in hoge mate in hoeverre ze bepaalde risico's durven te nemen om iets niet standaards te maken. Dat type filmische game is juist wat ik vaak gaaf vind
- heb net weer alle 31 pagina's met games door gescrolled zoals ik normaal zou doen als ik een product koop (ondertussen al de 3e of 4e keer overigens). Ik wil het product niet afkraken hoor, maar het aanbod voor mij zit er (nog) niet tussen.
Excuus trouwens voor die vrij selectief gebrowsed opmerking. Heb hem ook uit de oorspronkelijke quote ge-edit. Het kan natuurlijk dat er gewoon niets voor je tussen zit dus die opmerking sloeg nergens op.
Ik ben ondertussen weer flink aan het Soulstorm spelen geslagen. Wil toch alle mudokens redden. Niet te doen. Wat een verslavende game!
[ Voor 25% gewijzigd door Timothy3000 op 13-04-2021 18:36 ]
[ Voor 12% gewijzigd door DM89 op 13-04-2021 19:28 ]
Even voor de duidelijkheid, ik was niet aan het overwegen om mijn PS5 te verkopen alleen aan het overwegen er een XsX bij te kopen. Vermaak me nog steeds prima met de PS5Amaze86 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:07:
@cold_as_ijs Gewoon bij ps5 blijven, voordat die ms exclusieves uitkomen ben je al 2-3 jaar verder. Heb de xsx gehad en weer verkocht, mischien dat ik hem weer haal als Halo uitkomt.
@Timothy3000 helemaal gelijk, goede concurrentie is en blijft gewoon nodig in deze markt. Heb al aardig wat console wars meegemaakt en sommige ook mee gevochten 🤣. Maar het leverde wel de beste spellen op
Dat denk ik ook; het zal me niet verbazen als Sony dit jaar nog ook met een Gamepass-achtig concept gaat komen. Men heeft denk ik alleen niet echt heel veel haast gezien er toch nog tekorten blijven voor een groot deel van dit jaar, gheh.Stylze schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:20:
Achja MS is gewoon een goede inhaalslag aan het maken, dat mocht ook wel na de laatste jaren en is alleen maar goed voor de game industrie. JE merkt wel dat Sony in zo'n positie zat dat ze wat minder "for the gamer" waren en dat ook konden maken en tegelijkertijd makkelijk de bestverkopende bleven.
Nu zal Sony toch weer een beetje zijn best blijven doen om de top console te blijven, concurrentie is altijd goed.
Tegen gamepass kan Sony vrij weinig, ze blijven focussen op 2 a 3 toptitels per jaar.DM89 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:16:
Ik had een XSX maar miste de titels van PS dus een PS5 gehaald en XSX eruit maar nu mis ik eigenlijk toch wel weer de XSX dus die zal wel weer terug komen want ik vind GamePass toch wel erg goed en speelde titels die ik normaal niet zou kopen. GamePass heeft veel te bieden, ben benieuwd waar Sony mee gaat komen.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Dat meldde Mark Cerny toentertijd in zn techpraatje en ook begin dit jaar waren er wat 'geruchten'; maar volgens mij heeft Sony het inmiddels alleen over "future" release.cold_as_ijs schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:06:
[...]
Is toch al eerder aangekondigd dat ze dit pas in de zomer van plan zijn te releasen
Ik verwacht inmiddels dat men niet met een lijst van 'bestaande' producten komt, maar dat men samen met enkele producenten juist een 'PS5 compatible' variant van bestaande SSDs gaan marketen. Ik bedoel hier geen 'custom' dingen, maar wel marketing-technisch iets waarbij beide partijen voordeel bij hebben. Alleen hopen dat men dingen niet duurder gaat maken dan nodig is.Recon24 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:03:
[...]
Het probleem is dat er nog helemaal niet zoveel van die PCIe gen4 NVMe SSD's op de markt zijn met de snelheid die nodig is voor de PS5. Ik verwacht dat we dit pas later het jaar gaan zien namelijk. Sony zal hierover apart berichten omdat ze een lijst opstellen met supported drives die zullen werken (net als moederbord fabrikanten die lijsten maken met geheugen setjes die zijn getest voor de moederborden).
Ik heb een PS5 en een PC/Xcloud en dat is eigenlijk het beste wat je zo'n beetje kan hebben.cold_as_ijs schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:55:
[...]
Even voor de duidelijkheid, ik was niet aan het overwegen om mijn PS5 te verkopen alleen aan het overwegen er een XsX bij te kopen. Vermaak me nog steeds prima met de PS5
@Timothy3000 helemaal gelijk, goede concurrentie is en blijft gewoon nodig in deze markt. Heb al aardig wat console wars meegemaakt en sommige ook mee gevochten 🤣. Maar het leverde wel de beste spellen op
Ja, ik heb sinds een paar maanden ook allebei, maar als je de xbox geskipped hebt last gen (zoals heel veel mensen) is de xsx echt een topaankoop hoor. Vooral met gpu inderdaad. Ik denk dat ik de komende paar maanden nog wel onder de pannen zit kwa games. PS5 gaat 1x per week aan voor updates e.d. op het moment. We kijken bij rift apart nog wel.Cyleo schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 22:07:
[...]
Ik heb een PS5 en een PC/Xcloud en dat is eigenlijk het beste wat je zo'n beetje kan hebben.
PSN & XBL: Denkoyugo
Cool! Ik vond Pokemon Sword op de Switch leuk om te spelen, maar wel erg makkelijk en veel te kort. TemTem ziet er goed uit. Als ik ff wat rondlees op internet is deze game vol op gejat van Pokémon, maar de beste Pokémon game.Lashrom schreef op woensdag 14 april 2021 @ 01:02:
Voor diegene die even niks te spelen hebben op de PS5, ik had vandaag een nieuwe RPG Pokemon lookalike game aangeschaft. Best vermakelijk en ziet er heel goed uit! Het blijkt dat niet veel gamers weten van deze game genaamd; TemTem. Zoek het op, mooie cell shading Gotta Catch em All game die veel te bieden heeft. Ik heb er al een paar uurtjes op zitten.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Alles kan, maar Sony heeft een andere visie op gamen dan Microsoft. Heeft natuurlijk voornamelijk met geld en de positie in de gamemarkt te maken. De Sony first party exclusives zijn doorgaans van een belachelijk hoge kwaliteit. Stuk voor stuk system sellers, die gaat Sony niet in een abonnementsvorm verkopen. Bij Microsoft komt het nog wel eens voor dat first party exclusives pure middelmaat zijn, wat je bij Sony minder ziet. Uiteraard heeft MS ook zijn parels die ik graag wil spelen.Amaze86 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:01:
[...]
Tegen gamepass kan Sony vrij weinig, ze blijven focussen op 2 a 3 toptitels per jaar.
Achja... beide systemen hebben hun voordelen. Voor gamepass wil ik ook nog wel een XSX hebben. Het is gewoon een super goedkoop concept voor consumenten.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Deze heeft in de rechter stick een geluid elke keer als ik hem in een richting beweeg dan hoor ik een geluidje. Maakt niet uit naar welke kant ik hem beweeg. Hij is niet stroef ofzo en hij functioneert prima.
Het is dus niet een aanloop geluid maar echt een geluidje wat uit de controller komt. Het is niet heel hard maar net hard genoeg om het tijdens het gamen constant te horen.
Mijn andere controller heeft nergens last van.
Meer mensen hier last van?
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Wat ik me dan afvraag. Ik ben geen X kenner. Ik weet er eigenlijk niets van maar stel ik koop een series X. Wat kost het me dan per maand of per jaar om Online te kunnen gamen en toegang hebben tot alle games? Of kan dat niet?Hulleman schreef op woensdag 14 april 2021 @ 08:53:
[...]
Alles kan, maar Sony heeft een andere visie op gamen dan Microsoft. Heeft natuurlijk voornamelijk met geld en de positie in de gamemarkt te maken. De Sony first party exclusives zijn doorgaans van een belachelijk hoge kwaliteit. Stuk voor stuk system sellers, die gaat Sony niet in een abonnementsvorm verkopen. Bij Microsoft komt het nog wel eens voor dat first party exclusives pure middelmaat zijn, wat je bij Sony minder ziet. Uiteraard heeft MS ook zijn parels die ik graag wil spelen.
Achja... beide systemen hebben hun voordelen. Voor gamepass wil ik ook nog wel een XSX hebben. Het is gewoon een super goedkoop concept voor consumenten.
Gewoon uit nieuwgierigheid. (Mocht ik ooit de Wii-U inruilen voor die gekke balk.
[PS5] Problemen en garantie-afhandelingenJSchut schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:15:
Ik heb twee controllers en eigenlijk sinds November aleen de eerste gebruikt. Nu dacht ik laat ik de tweede ook eens testen.
Deze heeft in de rechter stick een geluid elke keer als ik hem in een richting beweeg dan hoor ik een geluidje. Maakt niet uit naar welke kant ik hem beweeg. Hij is niet stroef ofzo en hij functioneert prima.
Het is dus niet een aanloop geluid maar echt een geluidje wat uit de controller komt. Het is niet heel hard maar net hard genoeg om het tijdens het gamen constant te horen.
Mijn andere controller heeft nergens last van.
Meer mensen hier last van?
Misschien hier ook even vragen. Zijn wel wat 'bekende' issues, dit ook wel vaker voorbij zien komen.
Ik reageer even specifiek op deze post, maar het geldt eigenlijk voor een aardig aantal van de voorgaande posts.Shaker74 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:17:
[...]
Wat ik me dan afvraag. Ik ben geen X kenner. Ik weet er eigenlijk niets van maar stel ik koop een series X. Wat kost het me dan per maand of per jaar om Online te kunnen gamen en toegang hebben tot alle games? Of kan dat niet?
Gewoon uit nieuwgierigheid. (Mocht ik ooit de Wii-U inruilen voor die gekke balk.)
Er is een Xbox Series X topic (Echt waar * BM ?, vertel meer!) [XSX | XSS] Xbox Series X|S
Ik zou willen voorstellen dat alle discussie en vragen over XSX daar gesteld worden. Ze bijten daar niet, en zo wel, geef een gil dan fixen we dat ook
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik hoop wel dat Sony wat experimenteler gaat zijn als het op hun exclusives aankomt deze gen. Die open world filmische games zijn leuk maar de formule begint wel wat voorspelbaar te worden.Hulleman schreef op woensdag 14 april 2021 @ 08:53:
[...]
Alles kan, maar Sony heeft een andere visie op gamen dan Microsoft. Heeft natuurlijk voornamelijk met geld en de positie in de gamemarkt te maken. De Sony first party exclusives zijn doorgaans van een belachelijk hoge kwaliteit. Stuk voor stuk system sellers, die gaat Sony niet in een abonnementsvorm verkopen. Bij Microsoft komt het nog wel eens voor dat first party exclusives pure middelmaat zijn, wat je bij Sony minder ziet. Uiteraard heeft MS ook zijn parels die ik graag wil spelen.
Meer games als Astrobot en minder games als Ghost of Tshusima.
[ Voor 3% gewijzigd door Timothy3000 op 14-04-2021 09:49 ]
De meeste variatie in games kwam toch van Japan Studio (Knack, Last Guardian, Everbody's Golf, Gravity Rush, Astro). Gezien de grote leegloop daar verwacht ik helaas minder van dit type games.Timothy3000 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:48:
[...]
Ik hoop wel dat Sony wat experimenteler gaat zijn als het op hun exclusives aankomt deze gen. Die open world filmische games zijn leuk maar de formule begint wel wat voorspelbaar te worden.
Blijft nog genoeg leuks over om te spelen natuurlijk maar een opvolger van een van die games had ik graag gezien. Een nieuwe Everybody's Golf zou ook wel leuk zijn, die game is ondertussen ook alweer 3,5 jaar oud.
En wat te denken van een ModNation Racers
Nah ja, kwantiteit is ook niet alles natuurlijkAmaze86 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:01:
[...]
Tegen gamepass kan Sony vrij weinig, ze blijven focussen op 2 a 3 toptitels per jaar.
[ Voor 42% gewijzigd door Superkiwi op 14-04-2021 11:23 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
BM schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:41:
[...]
Ik reageer even specifiek op deze post, maar het geldt eigenlijk voor een aardig aantal van de voorgaande posts.
Er is een Xbox Series X topic (Echt waar * BM ?, vertel meer!) [XSX | XSS] Xbox Series X|S
Ik zou willen voorstellen dat alle discussie en vragen over XSX daar gesteld worden. Ze bijten daar niet, en zo wel, geef een gil dan fixen we dat ook
Of Puppeteer! Daar zou van mij ook wel een nieuw deel van mogen komen op de PS5.Superkiwi schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:14:
Precies. Daarnaast is het ook jammer dat Evolution Studios (Motorstorm, Driveclub) is gesloten.
Blijft nog genoeg leuks over om te spelen natuurlijk maar een opvolger van een van die games had ik graag gezien. Een nieuwe Everybody's Golf zou ook wel leuk zijn, die game is ondertussen ook alweer 3,5 jaar oud.
En wat te denken van een ModNation Racers
- schijnbaar een fix voor sommige schermen/TVs waarbij 120hz niet goed werkte
- er is een auto-HDR switch toegevoegd (dus als een app/game dit niet ondersteund wordt HDR uitgeschakeld): "We've added the option to switch the video ouput to non-HDR when using a game or app that doesn't support HDR. To change this settings, go to Settings > Screen And Video > Video Output > HDR"
- er is ook een DualSense firmware update
- er kunnen shortcuts ingesteld worden voor de create-button
- wat extra HDMI opties (one-touch play + enable power-off link)
- Je kan savegames nu vanuit de game-page/menu uploaden naar PS+
- Onder: System Software is een nieuwe "System Feature Updates" button toegevoegd. We hebben dus nu System Software Update en System Feature Updates. Ik ben benieuwd wat we met die laatste gaan zien. (thx @Recon24 )
[ Voor 15% gewijzigd door Carn82 op 14-04-2021 12:16 ]
- Onder: System Software is een nieuwe "System Feature Updates" button toegevoegd. We hebben dus nu System Software Update en System Feature Updates. Ik ben benieuwd wat we met die laatste gaan zien.Carn82 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:42:
Ah, de nieuwe update is al her en der live schijnt het. Wat niet nog niet benoemde features/fixes (ik typ wat dingen over van Reddit dus als het niet helemaal klopt; don't shoot the messenger)
- schijnbaar een fix voor sommige schermen/TVs waarbij 120hz niet goed werkte
- er is een auto-HDR switch toegevoegd (dus als een app/game dit niet ondersteund wordt HDR uitgeschakeld): "We've added the option to switch the video ouput to non-HDR when using a game or app that doesn't support HDR. To change this settings, go to Settings > Screen And Video > Video Output > HDR"
- er is ook een DualSense firmware update
- er kunnen shortcuts ingesteld worden voor de create-button
- wat extra HDMI opties (one-touch play + enable power-off link)
- Je kan savegames nu vanuit de game-page/menu uploaden naar PS+
Ratchet & Clank Rift Apart, word een goeie denk ikJheroun schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:47:
Ik had tot nog toe vooral Demon's Souls gespeeld maar ben gisteren voor het eerst wat langer met Astro bezig geweest. Speelt lekker weg zeg, ik was ergens in gamecubetijd afgehaakt op platformers omdat die in 3d voor mij voor geen meter werkten, ik sprong continue mis. Wellicht helpt de 65" TV ook maar dit is prima speelbaar dus ik ben wel benieuwd wat er nog meer aan platformers aan zit te komen. Hopelijk nemen die dan ook het gebruik van die controller goed mee want dat is echt fenomenaal in Astro.
Een beetje, hoezo? Hij zou toch 11 Juni komen? Is toch nog 2 maanden? Of reken jij op uitstel?
[ Voor 5% gewijzigd door Kalder op 14-04-2021 12:15 ]
Reken maar op uitstel.Kalder schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:14:
[...]
Een beetje, hoezo? Hij zou toch 11 Juni komen? Is toch nog 2 maanden?
Ik denk eerlijk gezegd dat als de game uitgesteld zou worden ze dat allang hadden laten weten.
Ik hoop iig niet dat ze bij R&C de trend van uitstellen overnemen.
(Dat het meeste word uitgesteld betekend niet dat alles moet worden uitgesteld, hoop ik
[ Voor 10% gewijzigd door Kalder op 14-04-2021 12:21 ]
Verwijderd
Na de update vraagt hij of je de controller aan wilt sluiten op je console, want ook je controller krijgt een update,
Mocht je een 2e controller bezitten, ook deze krijgt een update na het bevestigen van de USB kabel.
Uitstel datum = aangekondigde release + 1maand
Uitstel datum = 11 Juni 2021 + 1 maand
Uitstel datum = 11 Juli 2021
Reken er maar niet op dat dit klopt.
Heb ik er toch op gerekend of niet?!... whatever...
Als pleb vraag ik het maar (en ik kan er niks over vinden zo 123) wat kan ik me zo voorstellen bij een update voor de controller?Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:27:
De update is 902,3 MB
Na de update vraagt hij of je de controller aan wilt sluiten op je console, want ook je controller krijgt een update,
Mocht je een 2e controller bezitten, ook deze krijgt een update na het bevestigen van de USB kabel.
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
Insomniac heeft een paar dagen geleden 11 juni nog eens bevestigd. Uitstel kan natuurlijk altijd, maar daar ziet het er niet naar uit.Zonekill schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:27:
[...]
Uitstel datum = aangekondigde release + 1maand
Uitstel datum = 11 Juni 2021 + 1 maand
Uitstel datum = 11 Juli 2021
Reken er maar niet op dat dit klopt.
Heb ik er toch op gerekend of niet?!... whatever...![]()
Nieuwe 'time to destruct' updated.BlackEyedAngel schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:35:
[...]
Als pleb vraag ik het maar (en ik kan er niks over vinden zo 123) wat kan ik me zo voorstellen bij een update voor de controller?
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Nou ja, zo'n controller bevat o.a. een bluetooth chip, en ik kan me voorstellen dat er ook wat 'geheugen' in zit waar misschien bepaalde parameters in staan met betrekking tot de instellingen van de motortjes/trildingen. Dus eigenlijk een soort 'driver update'. Ik kan me voorstellen dat men deze zaken ook regelmatig update, om tweaks of mogelijk onwenselijke dingetjes er uit te halen.BlackEyedAngel schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:35:
[...]
Als pleb vraag ik het maar (en ik kan er niks over vinden zo 123) wat kan ik me zo voorstellen bij een update voor de controller?
-edit: ik lees online dat de Rumble het een stuk beter doet nu met PS4 games; mogelijk is dat dus een van de aanpassingen-
[ Voor 8% gewijzigd door Carn82 op 14-04-2021 12:40 ]
Main features:
- You can now store PS5 games in USB extended storage.
- You can now enjoy Share Play with players on PS4. Use Share Play to invite your friends on PS4 to watch you play a game or even hand over control to them.
- We’ve added zoom to our accessibility features. Use zoom to magnify what’s on your screen. Go to settings > accessibility > display > zoom to enable this feature.
- We’ve added Disable Game Chat Audio in the control center under Sound. If you turn on this setting, your voice won’t be heard and you won’t hear other players’ voices in game chats.
In Game Base we’ve updated the following:
- You can more easily access recent parties and see your online friends. Use the R1 and L1 buttons to quickly move between tabs.
- You can now turn notifications on or off for each of the parties you’re in.
- You can now adjust the volume of other players’ voices in party voice chat as well as in the game chat of some games.
In Profile we’ve updated the following:
- You’ll now see a Go to Media Gallery button under the Shared tab if you haven’t publicly shared anything yet.
- We’ve separated videos and broadcasts under the Shared tab for easier browsing.
- You can now manage all the games you follow by going to Settings > Saved data and Game/App Settings > Manage Followed Games. This allows you to unfollow games without having to navigate to the individual news posts or game hubs.
- For displays that support the HDMI device link feature, you can now enable or disable one-touch play and power on link individually. Go to Settings > System > HDMI to change these settings.
-- When Enable One-Touch Play is turned on, turning on your PS5 will also turn on your connected display.
-- When Enable Power Off Link is turned on, turning off your connected display will put your PS5 in rest mode.
- You can now set the country or region in the parent control settings for PS5 users and guests who haven’t joined or signed in to PlayStation Network.
- You can now hide games in Game Library. If you hide a game, it will no longer be displayed under the Your Collection tab.
Other updated features:
We’ve added the following features to saved data management:
- When you start or resume a PS5 game, your console will check for newer saved data in cloud storage. If you have more recent saved data in cloud storage, you can choose to sync the data.
- It’s now easier to manage your saved data directly from the home screen. When you open the options menu for a game, you’ll now see Upload/Download Saved Data and Check Sync Status of Saved Data.
- We now support more emojis.
In Trophies, we’ve updated the following:
- You can now access screenshots and videos taken the moment you earn a trophy.
- You can now choose which grades if Trophies you want to save trophy screenshots and videos for.
- Now when you select a hidden trophy, you can press the square button to quickly show the hidden information.
- You can now go directly to a game’s trophy list form a trophy card by selecting Go to Trophies in the options menu.
- Once you’ve selected a sort order for your trophies, your trophies will remain sorted in that order for all games.
- You can now view your trophy stats by pressing the square button on the Trophies screen.
- Now when you sort your trophies by rarity or earned date, the trophy cards will show the rarity or earned date information.
- If you install this update, Enable Chat Transcription in accessibility settings will be turned off. If you want to use the chat transcription feature, turn this setting back on.
- In the multitasking feature for cards, we’ve updated the following:
-- Now when you focus on multitasking icon on a card, you’ll see hints about the multitasking modes that are available: picture-in-picture, pint to side or both.
-- We’ve added a button guide to show you hot to interact with a card that’s currently in multitasking mode.
- When your controller if charging, you can now see its battery percentage in the control centre.
- In the game or subscription hub, you’ll now see promotional offers that are currently available, including those for PlayStation Plus, PlayStation Now and EA Play subscribers.
- When playing a game you’ve hidden by selecting Hide your games from other players in your privacy settings, other players will no longer see information about the game you’re currently playing next to your online status.
- Some PC monitors that can display 1080p/120 Hz now support 120 Hz display for games. If you’re having trouble viewing your game at 120 Hz, go to Settings > Screen and Video > Video Output and then turn off Enable 120 Hz Output.
- We’ve added the option to switch the video output to non-HDR when using a game or app that doesn’t support HDR. To change this setting, go to Settings > Screen and Video > Video Output > HDR.
- We’ve made updates to the system software to improve stability and performances.
In de gameplayvideo die ik daarvan zag lijkt dat toch vooral een shooter, of is dat filmpje te eenzijdig?Kalder schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:10:
[...]
Ratchet & Clank Rift Apart, word een goeie denk ikduurt alleen nog 2 maanden (mits hij niet word uitgesteld)
Heb je de vorige gespeeld?Jheroun schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:49:
[...]
In de gameplayvideo die ik daarvan zag lijkt dat toch vooral een shooter, of is dat filmpje te eenzijdig?
Die leunde ook voor een heel groot deel op het shooter-aspect
Het is een platformer met veel te schieten, bij Astro's Playroom krijg je op een gegeven moment ook een pijl en boog en een ballenkanon, maar bij R&C is schieten een groot deel van de gameplay maar het blijft een platformer met platform puzzels e.d.Jheroun schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:49:
[...]
In de gameplayvideo die ik daarvan zag lijkt dat toch vooral een shooter, of is dat filmpje te eenzijdig?
Ik zou het onder de noemer platform-shooter zetten
[ Voor 4% gewijzigd door Kalder op 14-04-2021 12:56 ]
Ja, schieten is een groot onderdeel. De reeks staat ook bekend door de vaak behoorlijk 'creatieve' wapens die men bedenkt, hehe.Superkiwi schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:52:
[...]
Heb je de vorige gespeeld?
Eens met je laatste zin, maar ik vind dat Sony op de PS4 toch echt gave nieuwe dingen heeft gedaan met hun IP's. TLOU2 is the last of us, maar in het verhaal zitten keuzes, sjezus wat vetTimothy3000 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:48:
[...]
Ik hoop wel dat Sony wat experimenteler gaat zijn als het op hun exclusives aankomt deze gen. Die open world filmische games zijn leuk maar de formule begint wel wat voorspelbaar te worden.
Ik ben er eerder bang voor dat ze de kwaliteit van de PS4 games niet meer gaan evenaren.
[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 14-04-2021 13:07 ]
Wat een geweldige studio is Insomniac toch ook. Moet je eens kijken naar hun output van afgelopen 20 jaar, bizar. Ik ken geen andere studio die zoveel games, waarvan vele AAA, uitbrengt per generatie. Over een paar maanden staat de teller voor de PS5 ook alweer op 2...Carn82 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:36:
[...]
Insomniac heeft een paar dagen geleden 11 juni nog eens bevestigd. Uitstel kan natuurlijk altijd, maar daar ziet het er niet naar uit.
R&C koop ik day-1, de PS2 en PS3 games erg veel gespeeld. Had nog gehoopt op een classics bundel van de eerste drie games trouwens.
Dat laatste zal het zeker ook zijn. Pas een artikel gelezen, kan het helaas niet zo snel terugvinden, van een bedrijfje dat joysticks aanpast om te cheaten. Wellicht dat Sony iets dergelijks nu eerder kan herkennen.Carn82 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:39:
[...]
Nou ja, zo'n controller bevat o.a. een bluetooth chip, en ik kan me voorstellen dat er ook wat 'geheugen' in zit waar misschien bepaalde parameters in staan met betrekking tot de instellingen van de motortjes/trildingen. Dus eigenlijk een soort 'driver update'. Ik kan me voorstellen dat men deze zaken ook regelmatig update, om tweaks of mogelijk onwenselijke dingetjes er uit te halen.
Wat mij betreft mogen ze terug gaan naar de pre-PS4 tijd qua games. Ik denk dat ik één van de weinige ben die niet heel enthousiast is over de PS4 output van Sony (daarbij zeg ik niet dat er geen goede games tussen zittenTimothy3000 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:48:
[...]
Games zoals bijvoorbeeld Resistance, Motorstorm, Infamous, oude stijl God of War die mis ik. Ik ben ook heel benieuwd of de nieuwe Ratchet voor PS5 meer speelt als de PS2/3 Ratchet's of meer als de PS4 versie.
Edit: Astrobot was uiteindelijk een leuke verrassing.
[ Voor 10% gewijzigd door Caayn op 14-04-2021 13:45 ]
Noem je toch weer 2 Insomniac games op:Caayn schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:30:
[...]
Wat mij betreft mogen ze terug gaan naar de pre-PS4 tijd qua games. Ik denk dat ik één van de weinige ben die niet heel enthousiast is over de PS4 output van Sony (daarbij zeg ik niet dat er geen goede games tussen zitten!).
Games zoals bijvoorbeeld Resistance, Motorstorm, Infamous, oude stijl God of War die mis ik. Ik ben ook heel benieuwd of de nieuwe Ratchet voor PS5 meer speelt als de PS2/3 Ratchet's of meer als de PS4 versie.
Edit: Astrobot was uiteindelijk een leuke verrassing.
- Resistance
- Infamous Suckerpunch doh!
Het is dus in principe aan Insomniac om te beslissen wat ze met die IP's doen, niet Sony
Ook al heeft Sony als moederbedrijf tegenwoordig wel wat te zeggen in die keuze, maar in de basis worden dit soort dingen door de studio's zelf besloten
Qua God of War, is het ook meer een keuze geweest van Santa Monica Studio (Cory Barlog) en niet Sony om er wat meer verhaallijn in te bouwen. Kratos wordt ook een stukje ouder.
[ Voor 9% gewijzigd door Meekoh op 14-04-2021 14:59 ]
Computer says no
Infamous is van Sucker Punch. En met de film van Ghost of Tsushima (Door Sony) op komst denk ik dat ze eerder richting een deel 2 daarvan gaan dan een nieuwe Infamous.Meekoh schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:59:
[...]
Noem je toch weer 2 Insomniac games op:
- Resistance
- Infamous
Het is dus in principe aan Insomniac om te beslissen wat ze met die IP's doen, niet Sony![]()
Ook al heeft Sony als moederbedrijf tegenwoordig wel wat te zeggen in die keuze, maar in de basis worden dit soort dingen door de studio's zelf besloten
Qua God of War, is het ook meer een keuze geweest van Santa Monica Studio (Cory Barlog) en niet Sony om er wat meer verhaallijn in te bouwen. Kratos wordt ook een stukje ouder.
En volgens mij moeten studios hun ideeën bij de grote bazen pitchen voordat ze ermee aan de slag gaan. Dus in die zin is het altijd Sony die de beslissing maakt, ook al willen de studios wat anders.
De meer experimentele games doet Sony nog steeds, maar daarvoor investeren ze in 2nd/3rd party. Kijk maar naar games zoals All stars, Returnal, Deathloop, Stray, Kena, etc.
Nee. Ik stelde een vraag over platformers nav goede ervaringen met Astro. Bij die laatste zit in dat hele spel minder schieten dan in die gameplayvideo van Rachet en co, vandaar dat ik het noemdeSuperkiwi schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:52:
[...]
Heb je de vorige gespeeld?
Daar doe je wel een aanname. Dan doe ik ook een aanname. Sony betaalt de tent, dus die hebben echt wel inspraak. Net zoals Sony bepaalt dat er geen Days Gone 2 komt. Nu kan ik me voorstellen dat SM haar strepen wel verdient heeft en ze meer vrijheid krijgen, maar kan me voorstellen dat Sony wel een stem heeft in het game ontwerp.Meekoh schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:59:
Ik en daar overigens wel benieuwd naar hoe dat werkt. Iemand die weet hoe de bedrijfsvoering van een first party developer werkt?
Daar doe ik geen aanname, dat kun je allemaal terugzien in de documentaireHulleman schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:59:
[...]
Daar doe je wel een aanname. Dan doe ik ook een aanname. Sony betaalt de tent, dus die hebben echt wel inspraak. Net zoals Sony bepaalt dat er geen Days Gone 2 komt. Nu kan ik me voorstellen dat SM haar strepen wel verdient heeft en ze meer vrijheid krijgen, maar kan me voorstellen dat Sony wel een stem heeft in het game ontwerp.
Ik en daar overigens wel benieuwd naar hoe dat werkt. Iemand die weet hoe de bedrijfsvoering van een first party developer werkt?
Computer says no
Ja oké, dat is naar de buitenwereld toe. De interne bedrijfsvoering en politiek is natuurlijk veel weerbarstiger.Meekoh schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:01:
[...]
Daar doe ik geen aanname, dat kun je allemaal terugzien in de documentaire
[YouTube: God of War - Raising Kratos: Full Length Feature | PS4]
Jup.. "Wie betaalt, bepaalt". Doorgaans is het de uitgever die (het grootste deel) van het budget moet voorschieten, en dat is in dit geval Sony.Raem schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:08:
[...]
En volgens mij moeten studios hun ideeën bij de grote bazen pitchen voordat ze ermee aan de slag gaan. Dus in die zin is het altijd Sony die de beslissing maakt, ook al willen de studios wat anders.
Natuurlijk heeft men een bepaalde mate van zelfstandigheid. Maar Barlog heeft ook al eens laten weten tot vrij laat in het proces er geen vertrouwen was. Maar goed, toen was men al een heel eind op weg natuurlijk en gaan dingen niet meer zomaar de prullenbak in.Meekoh schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:01:
[...]
Daar doe ik geen aanname, dat kun je allemaal terugzien in de documentaire
[YouTube: God of War - Raising Kratos: Full Length Feature | PS4]
Goeie vraag. Ik denk dat hier lastig een eenduidig antwoord op te geven is; want je weet niet wat er in de contracten staat (en de mensen die bij dit soort bedrijven werken hebben vaak een NDA moeten ondertekenen om hier verder niets over te vertellen).Hulleman schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:59:
[...]
Ook een vergelijking met uitgever/artiest is wat lastig; als je het in de muziektermen zou doen. Doorgaans financiert een uitgever de opnames en productie van een album en neemt men de marketingkosten voor de rekening. Eigenlijk schiet men deze kosten voor. De artiest moet dan vaak zelfs eerst 'terugbetalen' als de royalties eenmaal binnenkomen. Maar dit is maar 1 voorbeeld; er zijn allerlei constructies mogelijk.
Ik kan me dus goed voorstellen dat de 1st party studios zelf specifieke afspraken hebben met Sony over wat ze wel en niet mogen doen. Ik denk wel dat Sony een groot deel van de rekening betaald. En omdat het 1st party games zijn zijn de games vaak de 'paradepaardjes' van het platform; deze exclusives moeten mensen immers overhalen om een Playstation te kopen. Dus ik denk wel dat grotere projecten zeker wel 'goedgekeurd' moeten worden door Sony (op basis van een pitch/demo). Maar veel gamestudios hebben natuurlijk meerdere projecten in de pijplijn; het zal me niet verbazen als daar gewoon redelijk wat van in een vroeg stadium al gecancelled worden omdat men niet overtuigd is van het mogelijke succes; of dat het simpelweg in de praktijk niet lijkt uit te pakken zoals gehoopt.
[ Voor 3% gewijzigd door Carn82 op 14-04-2021 15:25 ]
Wat is de aantrekkingskracht van Ratchet & Clank? Ik speel nu degene die gratis is voor de PS4, maar ik vind het vooral erg druk. Overal gebeurt van alles en het is totaal onoverzichtelijk. Misschien ben ik er te oud voor?Trishul schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:26:
[...]
Wat een geweldige studio is Insomniac toch ook. Moet je eens kijken naar hun output van afgelopen 20 jaar, bizar. Ik ken geen andere studio die zoveel games, waarvan vele AAA, uitbrengt per generatie. Over een paar maanden staat de teller voor de PS5 ook alweer op 2...
R&C koop ik day-1, de PS2 en PS3 games erg veel gespeeld. Had nog gehoopt op een classics bundel van de eerste drie games trouwens.
Ik speel eigenlijk geen shooters, maar sinds de ps3 wel R&C. De kleurrijke omgevingen en karakters, de humor, het upgraden van de soms ludieke wapens en de kwalitatieve cutscenes hebben ervoor gezorgd dat ik fan geworden ben.Erapaz schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:32:
[...]
Wat is de aantrekkingskracht van Ratchet & Clank? Ik speel nu degene die gratis is voor de PS4, maar ik vind het vooral erg druk. Overal gebeurt van alles en het is totaal onoverzichtelijk. Misschien ben ik er te oud voor?
Heb onlangs de remake na enkele jaren nog eens uitgespeeld en direct opnieuw begonnen in de challenge mode.
Vind ik gewoon leuk om in die wereld rond te lopen en zonder een schrammetje uit extreem chaotische gevechten te komen 😃
Toch weet ik niet of ik de nieuwe onmiddellijk zal halen, maar dat heeft dan eerder met de reusachtige stapel ongespeelde games te maken 😉
PSN: Zwartkijker
De humor, vrolijkheid en toegankelijkheid.Erapaz schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:32:
[...]
Wat is de aantrekkingskracht van Ratchet & Clank?
Toen ik de game de eerste keer speelde vond ik het ook niet zo leuk en legde 'm al vrij snel aan de kant, totdat ik de game vorig jaar nog eens probeerde. In één ruk uitgespeeld
Ok, even doorbijten misschien nog dan. Ik vind de humor niet super, maar misschien toen het origineel uitkwam dat het heel bijzonder was om zelf in een Pixar film te spelen.Superkiwi schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:10:
[...]
De humor en toegankelijkheid.
Toen ik de game de eerste keer speelde vond ik het ook niet zo leuk en legde 'm al vrij snel aan de kant, totdat ik de game vorig jaar nog eens probeerde. In één ruk uitgespeeld toen
Eerlijk gezegd vind ik de PS4 remake (een re-imaging eigenlijk van het allereerste PS2 deel) nou juist de minste in de series. Ze hebben iets van 6 planeten geschrapt voor die remake. En daar zaten hele unieke planeten tussen (zoals Orxon). Ook die nieuwe soundtrack haalt het niet bij het origineel.Erapaz schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:32:
[...]
Wat is de aantrekkingskracht van Ratchet & Clank? Ik speel nu degene die gratis is voor de PS4, maar ik vind het vooral erg druk. Overal gebeurt van alles en het is totaal onoverzichtelijk. Misschien ben ik er te oud voor?
Ook heeft het niet de diepgang en diversiteit zoals deel 2, 3 en crack in time. Deel 2 had zelfs armour, mooie afwisselende omgevingen, veel replayability door weapon xp en challenge mode, enz.
De kracht van R&C zit hem vooral in de soepele gameplay met een heel arsenaal over-the-top wapens, de diverse planeten, gunplay, en platforming.
De trailers van Rift apart lieten wel diversiteit in omgevingen zien, dat is alvast een plus. Ook een 60fps mode zit erin, dat is nog een plus. Hopelijk weer 18/20 planeten.
Het was voor mij de eerste keer dat ik een R&C spel speelde (R&C PS4 (2016)) en ik vond het in het begin ook niet zó geweldig, maar hoe verder ik kwam hoe meer lol ik er in had. Vond het zelf wel een indrukwekkende game moet ik zeggen, met redelijk veel afwisseling. Maar misschien had ik er ook anders in gestaan als ik de eerdere games gespeeld zou hebben. Ben wel erg benieuwd naar Rift Apart, de trailers beloven heel wat in ieder gevalTrishul schreef op woensdag 14 april 2021 @ 17:17:
[...]
Eerlijk gezegd vind ik de PS4 remake (een re-imaging eigenlijk van het allereerste PS2 deel) nou juist de minste in de series. Ze hebben iets van 6 planeten geschrapt voor die remake. En daar zaten hele unieke planeten tussen (zoals Orxon). Ook die nieuwe soundtrack haalt het niet bij het origineel.
Ook heeft het niet de diepgang en diversiteit zoals deel 2, 3 en crack in time. Deel 2 had zelfs armour, mooie afwisselende omgevingen, veel replayability door weapon xp en challenge mode, enz.
De kracht van R&C zit hem vooral in de soepele gameplay met een heel arsenaal over-the-top wapens, de diverse planeten, gunplay, en platforming.
De trailers van Rift apart lieten wel diversiteit in omgevingen zien, dat is alvast een plus. Ook een 60fps mode zit erin, dat is nog een plus. Hopelijk weer 18/20 planeten.
Het kunnen share playen met ps4 eigenaren is voor even leuk maar ook niet echt life changing.
Ik zie het allemaal nog niet zo. Zijn er soms verborgen features die we zelf moeten ontdekken? Mn wensenlijst is namelijk behoorlijk lang...
In de sessie die David Jaffe eerder deze week had met Jeff Ross, voormalig chef d'equippe van Sony Bend en vorig jaar ook met de lead van Sony VASG gaven ze beiden aan heel veel creative vrijheid te krijgen van Sony, zeker vergeleken met veel andere studios zoals EA of Activision Blizzard en dat dit een van de grootste perks was om voor Playstation Studios te werken. Zolang dat niet te veel veranderd onder het regime van Ryan/Hulst verwacht ik nog genoeg mooie projecten tijdens de PS5 lifecycle te zien. Ik denk dat de echt afwijkende pitches nu bij 3rd party studios komen te liggen die in opdracht van Sony een game ontwikkelen. Zoiets als Death Stranding van KojiPro zullen we denk ik niet snel meer zien van een first party studio, zeker niet met zo'n budget. Maar games als Sackboy en Destruction AllStars zijn wel goede voorbeelden van wat we nog vaker gaan zien deze generatie denk ik.Carn82 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:23:
[...]
Goeie vraag. Ik denk dat hier lastig een eenduidig antwoord op te geven is; want je weet niet wat er in de contracten staat (en de mensen die bij dit soort bedrijven werken hebben vaak een NDA moeten ondertekenen om hier verder niets over te vertellen).
Ook een vergelijking met uitgever/artiest is wat lastig; als je het in de muziektermen zou doen. Doorgaans financiert een uitgever de opnames en productie van een album en neemt men de marketingkosten voor de rekening. Eigenlijk schiet men deze kosten voor. De artiest moet dan vaak zelfs eerst 'terugbetalen' als de royalties eenmaal binnenkomen. Maar dit is maar 1 voorbeeld; er zijn allerlei constructies mogelijk.
Ik kan me dus goed voorstellen dat de 1st party studios zelf specifieke afspraken hebben met Sony over wat ze wel en niet mogen doen. Ik denk wel dat Sony een groot deel van de rekening betaald. En omdat het 1st party games zijn zijn de games vaak de 'paradepaardjes' van het platform; deze exclusives moeten mensen immers overhalen om een Playstation te kopen. Dus ik denk wel dat grotere projecten zeker wel 'goedgekeurd' moeten worden door Sony (op basis van een pitch/demo). Maar veel gamestudios hebben natuurlijk meerdere projecten in de pijplijn; het zal me niet verbazen als daar gewoon redelijk wat van in een vroeg stadium al gecancelled worden omdat men niet overtuigd is van het mogelijke succes; of dat het simpelweg in de praktijk niet lijkt uit te pakken zoals gehoopt.
Hoe bedoel je games als Death Stranding? Guerrilla, Naughty Dog, Insomniac en Sucker Punch projecten zitten toch wel in dezelfde catagorie?kazuka schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:49:
[...]
In de sessie die David Jaffe eerder deze week had met Jeff Ross, voormalig chef d'equippe van Sony Bend en vorig jaar ook met de lead van Sony VASG gaven ze beiden aan heel veel creative vrijheid te krijgen van Sony, zeker vergeleken met veel andere studios zoals EA of Activision Blizzard en dat dit een van de grootste perks was om voor Playstation Studios te werken. Zolang dat niet te veel veranderd onder het regime van Ryan/Hulst verwacht ik nog genoeg mooie projecten tijdens de PS5 lifecycle te zien. Ik denk dat de echt afwijkende pitches nu bij 3rd party studios komen te liggen die in opdracht van Sony een game ontwikkelen. Zoiets als Death Stranding van KojiPro zullen we denk ik niet snel meer zien van een first party studio, zeker niet met zo'n budget. Maar games als Sackboy en Destruction AllStars zijn wel goede voorbeelden van wat we nog vaker gaan zien deze generatie denk ik.
Ja maar ik bedoel meer dat Death Stranding op zich een behoorlijk risico was omdat het qua gameplay zo afwijkt van de norm. Het is echt een love it or hate it game en het zal nooit zulke verkoopcijfers opleveren als wat de andere studios die je noemt over het algemeen uitbrengen. Eigenlijk leek Death Stranding meer een pitch voor een experimentele indie game maar dan met een AAA budget, vrij zeldzaam zeg maar. Dat de naam van Kojima eraan hangt zal1 van de grootste redenen zijn dat Sony er toch mee akoord is gegaan.Kenny_026 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 21:43:
[...]
Hoe bedoel je games als Death Stranding? Guerrilla, Naughty Dog, Insomniac en Sucker Punch projecten zitten toch wel in dezelfde catagorie?
Death Stranding was vooral een Kojima-game met alle stijlkeuzes en rariteiten die daar bij horen; en had daardoor ook een beperkte doelgroep en was qua budget/opzet ook wat kleinschaliger dan bv een God of WarKenny_026 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 21:43:
[...]
Hoe bedoel je games als Death Stranding? Guerrilla, Naughty Dog, Insomniac en Sucker Punch projecten zitten toch wel in dezelfde catagorie?
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 01:09
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Fijnste vindt ik je save games kunnen uploaden en je games naar externe HDD verplaatsen vanuit het home screen. Hoef je niet meer de menu's voor inKenny_026 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 18:57:
Update voelt ietwat underwhelming. Ik snap dat voor mensen met traag internet het handig kan zijn naar extern storage te kopieren maar ik pak wel een extra bakkie koffie als ik de game opnieuw wil spelen of ik zet hem de avond van tevoren aan. Natuurlijk is USB veel sneller maar ik gebruik mn storage liever ergens anders voor.
Het kunnen share playen met ps4 eigenaren is voor even leuk maar ook niet echt life changing.
Ik zie het allemaal nog niet zo. Zijn er soms verborgen features die we zelf moeten ontdekken? Mn wensenlijst is namelijk behoorlijk lang...
Ja mee eens hoor. Ik zag nog wel een nieuwe optie bij system:Kenny_026 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 18:57:
Update voelt ietwat underwhelming. Ik snap dat voor mensen met traag internet het handig kan zijn naar extern storage te kopieren maar ik pak wel een extra bakkie koffie als ik de game opnieuw wil spelen of ik zet hem de avond van tevoren aan. Natuurlijk is USB veel sneller maar ik gebruik mn storage liever ergens anders voor.
"System feature updates".
In een filmpje zag ik dat dat het systeem hierna ging rebooten. Ik kreeg zelf de melding dat alles up to date was. Maar kon geen verdere info vinden mbt deze functie.
PSN: Mondaatje
Dit topic is gesloten.
![]()
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |