Timothy3000 schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:12:
[...]

De singleplayer van GTA laadt zo in. Vond dat niet zo lang duren. Maar 30fps, dus na een uurtje weer gedeinstalleerd. :P
Nou dat scheelt niet zoveel tussen Single player en Online helaas. Single player is een minuut op Ps5 en 2 op ps4 zag ik net online.

Overigens vind ik 30 FPS wel heel snel weer wennen. Was jaren prima natuurlijk maar als ik een minuutje of vijf GTA Online speel merk ik het eigenlijk al niet meer.

[ Voor 18% gewijzigd door Donstil op 11-04-2021 11:23 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Maar GTA is ook niet geoptimaliseerd natuurlijk. De nieuwe GTA Online zal dat wel zijn dus daar ben in wel benieuwd naar.

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 25-01 12:36
Kenny_026 schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:39:
Maar GTA is ook niet geoptimaliseerd natuurlijk. De nieuwe GTA Online zal dat wel zijn dus daar ben in wel benieuwd naar.
Hopelijk komt die update snel en hopelijk met 60 fps ondersteuning, de 30fps stoor ik me echt aan.

[ Voor 5% gewijzigd door AppleFan2007 op 11-04-2021 12:01 ]

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
De laatste pagina in deze thread bevestigt een beetje mijn eerdere overweging om nog niet meteen een ps5 te halen. Nadat het 'nieuwe' er af is, dat gevoel van een nieuw gadget uit de doos te halen, vraag je je misschien wel af wat dat ding er nu staat te doen.

Is er natuurlijk altijd FOMO en de hype is altijd groot, net zoals de druk om weer iets nieuw te consumeren na al die jaren...

Ik wacht bij consoles sowieso eerst een jaar voordat ik tot aanschaf overga. Eerste bugfixes en een hele resem systeemupdates zijn dan achter de rug. Heb ik met de vorige generaties ook gedaan. Dat lijkt me nu nog relevanter aangezien corona leidt tot veel uitgestelde games en weinig ps5's in de winkels. Geen ps5 bij consumenten, geen uitgevers die te vroeg hun games willen uitbrengen, enz... vicieuze cirkel.

In de tijd van de ps1, 2, 3 had je als kind vaak ook geen game pc staan. De pc van de ouders was voor werk, niet gamen. Een console was dus de enige gaming mogelijkheid, dus was je sowieso vaker meer gehaast om over te stappen naar de volgende console. De stappen tussen generaties waren ook enorm.

Nu heb ik van alles staan om te gamen, van iPad, switch, tot verschillende pc's. Zelfs met een IGP kan je tegenwoordig al aardig simpele games spelen op steam. Het is dus niet zo dat ik echt een ps5 nodig heb, omdat ik anders helemaal niet meer kan gamen. Voordat ik een ps5 overweeg, moet er wel eerst een system seller verschijnen. Een nieuwe game zoals Uncharted, die me laat zien waarom mijn ps4 bij het huisvuil gezet kan worden.

Ik ben nog steeds volop aan het gamen op een ps4. Ik kan me echt niet storen aan de 'beperkingen'. Dat mag je belachelijk vinden, of casual, maar toch is het zo. Ik heb me nooit echt gestoord aan laadtijden. (chill...) De meeste games die ik speel zijn daar ook niet echt vreselijk in. Misschien weet ik niet beter (alhoewel ik ssd laadsnelheden wel ken van op m'n game-pc). Misschien kan je, als je eenmaal een ps5 hebt geprobeerd, niet meer terug. Dat kan...

Het is voor ieder een persoonlijke overweging uiteraard, maar nu heb ik 0 incentive om over te stappen. Spiderman heb ik al gespeeld (heb genoeg te spelen, ga echt geen games opnieuw spelen). AC games ben ik al 5+ jaar volledig beu. Demon souls is niet mijn ding. Dus er is niets. Opgewarmde ps4 games hoef ik ook niet. Die speel ik wel op de ps4.

Maak me maar wakker bij een nieuwe Naughty dog, nieuwe Gran Turismo. En ik mis ook heel erg games zoals Killzone en resistance. Tegenwoordig is het allemaal fortnite, COD, en dergelijke die overheersen. Er zijn gewoon geen alternatieve FPS meer. Ik begrijp dat killzone niet goed werd gereviewed, maar ik heb er steeds erg van genoten. Het zag er gewoon dik prima uit op de ps4, de controls waren 'zwaar', met een zeker 'gewicht', maar dat vond ik er net goed aan. Had je echt het gevoel van een zwaarbewapende future soldier te zijn. Resistance was er nog zo een.

Ik mis ook pure arcade (sport) games. SSX, een next gen tony hawk, ridge racer, next gen wipeout. Alles is tegenwoordig serieus en sim. En de simpelere arcade games zijn meteen Indie en 'low production value'. Niets tegen indie, maar soms wil je ook gewoon die vette AAA arcade game. Ik weet nog hoe omver ik werd geblazen door SSX tricky. Ik kon nauwelijks geloven dat ik niet naar een pre-rendered filmpje keek. Ach, jeugdige onschuldigheid! :P

Die periode lijkt volledig voorbij. Jammer. Blijft over (voor mezelf dan), nieuwe IP, en Gran Turismo. En een redesign van deze lelijke console :P Misschien komt Gran Turismo uit met de ps5 lite :D

De xbox heeft hier nooit geklikt. Telkens ik er 1 kocht, werd die opnieuw verkocht na een paar maand. Maar de naadloze BC, waarbij je gewoon vorige generatie games doorspeelt op XSX zonder de minste ergernis of onduidelijkheid, gewoon goed geregeld onder de motorkap waar de gebruiker zich niet moet mee inlaten, is wel indrukwekkend. De console ziet er ook 100% beter uit imo.

En voorlopig zie ik, tot mijn spijt, ook weinig van die sony 'exclusive-magic' aan de (nabije) horizon, waarmee de ps4 zo gezegend was. Ja, GoW 2, en Horizon 2... Mja.... Geen VR binnenkort... Misschien toch tijd om eerst nog eens over te stappen?
Kenny_026 schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:39:
Ja ben ik ook wel benieuwd naar. Tweede helft 2021 is alleen nog ver weg en ook nog eens erg lang :P

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
ArnoldSmiley schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 19:28:
[...]

Mijn PS4 ging dec 2020 de deur uit, 400 euro gevangen nog dus qua financien is de PS5 niet eens echt invewtering geweest. Vind het alleen jammer dat ik nog biet de PS5 kracht heb kunnen testen
Uit interesse, was dat met games en controllers? Erg knap als je een ps4 eind december nog voor 400 euro hebt kunnen verkopen. Ik zie hier een stortvloed aan ps4 pro's voorbijkomen rond de 250 euro met 1 of 2 controllers.

• ChuckBartowski
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-01 13:42
Ik ben blij dat ik amper iets gespeeld heb op m’n PS4 die al jaren in huis stond 😅

60fps is voor mij echt een enorm verschil in ervaring, heb bij Control (1ste game die ik op de PS5 ben gaan spelen) een aantal keer geswitched tussen 30fps & 60fps, toen wist ik genoeg.

Mijn backlog (waar ook alle PS4 “klassiekers” opstaan) is ook gesorteerd op games die wel een 60fps patch hebben, hopelijk komt het voor de rest ook nog, maar dat mag nog even duren :)

Vanuit Rest Mode een Singleplayer game hervatten (binnen 5 seconde ofzo) is ook echt heel prettig als je niet heel veel tijd hebt en toch half uurtje wil spelen. Ik speel maar 1 game tegelijk namelijk.

Geen idee of dat bij de PS4 ook zo soepel was, maar ik vind het ideaal.

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 03-10-2025
Amos_x schreef op zondag 11 april 2021 @ 13:12:
[...]

Uit interesse, was dat met games en controllers? Erg knap als je een ps4 eind december nog voor 400 euro hebt kunnen verkopen. Ik zie hier een stortvloed aan ps4 pro's voorbijkomen rond de 250 euro met 1 of 2 controllers.
Had een bod van een webwinkel a 330 euro met 15 games en 2 controllers.

Ac valhalla en mm lis verkocht.

Die webwinkel is goohoo. Erg goeie prijzen bieden ze

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Nu we thuis twee controllers hebben, een mini mod gedaan, om makkelijker te weten wiens Dualsense het is en om makkelijker de knop te kunnen indrukken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RMIt64WO2wqCIO7dVzYlTBE0KeA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qKZn0Ih0gBQqTEtJHOKsqUtM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uu9Pv-FNSuMKPE28o04nAany-QM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rV30TuPnGgPcrkDAp2bgMycb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dgWoMVSVsA8YbkonSiVvnUuq0Gg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FSok2wirY5isXMSXGPrsIXVr.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ohxcDkv6dlPxv6KQ1E57vpuaxo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/67wm7ER5Ru6MhDwGkoXI1x5l.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door FMS op 11-04-2021 15:33 ]

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:10
Ik denk dat sommige mensen ook wel een beetje te hoge verwachtingen van de PS5 hadden. In mijn ogen is dit nog een van de betere lanceringen, want met de PS4 en Xbox One zat ik ook niet direct van WOW. Het wachten is op games die geen rekening hoeven te houden met de oude systemen, want de schaalbaarheid van een game engine is natuurlijk niet oneindig. De bekende AAA-titels die alleen voor PS5/XSX verschijnen zullen nog wel even op zich laten wachten, want met dergelijke budgetten wil je natuurlijk een grotere userbase aanspreken dan nu het geval is.

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02-2025
FMS schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:29:
Nu we thuis twee controllers hebben, een mini mod gedaan, om makkelijker te weten wiens Dualsense het is en om makkelijker de knop te kunnen indrukken:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooi. Ik snap niet dat Sony dit niet heeft gedaan. Beetje subtiel originele PS kleuren aan de PS5 toevoegen.

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-01 22:57

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Nu we thuis twee controllers hebben, een mini mod gedaan, om makkelijker te weten wiens Dualsense het is en om makkelijker de knop te kunnen indrukken.
Ik ben er zelf ook fan van. Ik heb ze zelf ook op mijn controller gezet en ook op mijn PS-icons knoppen.
Ik had ze eerst zo op "mijn DualSense BLΛCK PΛNTHΞR Edition":

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L0BiSmyZ7-JWBPQyd5ssflQGXDQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V3Z5senVFd2Xqvkfj8xBGiwG.jpg?f=fotoalbum_large

Dus zonder de Button Smasher stickers van FlamingToast.
Maar inmiddels zitten ze deze er wel op:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EO5tAZVlO20gUxSAepY-vuGnUmE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/js7QEaH778UunmN8s5KFWawA.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8TcHlLXFBl5XFTdv4CTwqOBo520=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NiHOLElSYpOd1EFm6DvRwnKd.jpg?f=fotoalbum_large
Ik gebruik een iets langere Thumbstick op mijn rechter controller en de bollere buttons zorgen ervoor dat de knoppen wat meer "in reach" zijn. :P

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2021 18:52 ]

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-01 22:57

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Anders zou het maar een saaie wereld zijn. ;)

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

• NotSoSteady
Zonekill schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:32:
[...]

Mooi. Ik snap niet dat Sony dit niet heeft gedaan. Beetje subtiel originele PS kleuren aan de PS5 toevoegen.
Smaken verschillen. Ik vind al die kleurtjes persoonlijk niet echt aansluiten bij de kleurcombinatie van de controller.

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:51
NotSoSteady schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:44:
Ik denk dat sommige mensen ook wel een beetje te hoge verwachtingen van de PS5 hadden. In mijn ogen is dit nog een van de betere lanceringen, want met de PS4 en Xbox One zat ik ook niet direct van WOW. Het wachten is op games die geen rekening hoeven te houden met de oude systemen, want de schaalbaarheid van een game engine is natuurlijk niet oneindig. De bekende AAA-titels die alleen voor PS5/XSX verschijnen zullen nog wel even op zich laten wachten, want met dergelijke budgetten wil je natuurlijk een grotere userbase aanspreken dan nu het geval is.
Ik speel voornamelijk ps4 games op mijn ps5. Ik vind letterlijk geen 1 van de ps5 games leuk genoeg om daar de volle prijs voor te betalen. Vond de line up tijdens de ps4 beter dan nu helaas.

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2021 18:52 ]

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 24-01 20:32
Oddworld Soulstorm toch op normal weten uit te spelen!
spoiler: title
Helaas wel de bad ending dus mis de laatste twee optionele levels. Als de game iets minder buggy is probeer ik wel weer eens alle Mudokens te redden. Voor nu hebben ze pech! :p

Ondanks alle frustratie door de bugs en rare keuzes van de makers toch enorm mee vermaakt. Voor nu New and Tasty maar weer eens opstarten aankomende week!

[ Voor 23% gewijzigd door Timothy3000 op 11-04-2021 21:11 ]

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:09

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
@Timothy3000 Heb je toch nog rap gedaan, hoeveel uur heb je er in zitten?

Ik zat gisteravond weer bij een irritant stukje waar ik op een gegeven moment ge-ragequit ben. Ragequit was in dit geval PS button indrukken en Disco Elysium opstarten :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Ram-G-maN schreef op zondag 11 april 2021 @ 17:12:
[...]

Ik ben er zelf ook fan van. Ik heb ze zelf ook op mijn controller gezet en ook op mijn PS-icons knoppen.
Ik had ze eerst zo op "mijn DualSense BLΛCK PΛNTHΞR Edition":

[Afbeelding]
[YouTube: Sony PlayStation DualSense™ Wireless Controller - BLΛCK PΛNTHΞR Edition]

Dus zonder de Button Smasher stickers van FlamingToast.
Maar inmiddels zitten ze deze er wel op:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik gebruik een iets langere Thumbstick op mijn rechter controller en de bollere buttons zorgen ervoor dat de knoppen wat meer "in reach" zijn. :P
Whow, ik heb al best wat DualSense mods gezien maar deze is echt verschrikkelijk 😂

• NotSoSteady
Orangelights23 schreef op zondag 11 april 2021 @ 19:26:
[...]

Ik speel voornamelijk ps4 games op mijn ps5. Ik vind letterlijk geen 1 van de ps5 games leuk genoeg om daar de volle prijs voor te betalen. Vond de line up tijdens de ps4 beter dan nu helaas.
Maar dat was toen toch niet anders. Je had destijds alleen te doen met een switch qua architectuur, waardoor er voor de PS4 een nieuwe versie moest worden gemaakt. Volgens mij waren de meeste games gebaseerd op de engines die voor de PS3- en X360-versies werden gebruikt. Nu heb je als voordeel dat je gelijk toegang hebt tot alles games en in veel gevallen met een next-gen update.

• ArnoldSmiley
Orangelights23 schreef op zondag 11 april 2021 @ 19:26:
[...]

Dat dus. PS4 launch was voor mij inderdaad ook beter. Heb WD Legion en BF COD als PS5 games gespeeld. Was er niet vam onderste boven.

Nu wat PS4 titels wegspelen. Heb geen grote backlog, dus maar eens aan Deus Ex begonnen. Wellicht dat ik toch Demons Souls hierna maar eens ga proberen.

• Timothy3000
Chaoss schreef op zondag 11 april 2021 @ 21:16:
@Timothy3000 Heb je toch nog rap gedaan, hoeveel uur heb je er in zitten?

Ik zat gisteravond weer bij een irritant stukje waar ik op een gegeven moment ge-ragequit ben. Ragequit was in dit geval PS button indrukken en Disco Elysium opstarten :P
Zou ik even naar moeten kijken maar ik gok 12-15u. Behoorlijk wat gespeeld de afgelopen dagen. Enorm verslavende game!

• Timothy3000
ArnoldSmiley schreef op zondag 11 april 2021 @ 21:33:
[...]

Dat dus. PS4 launch was voor mij inderdaad ook beter. Heb WD Legion en BF COD als PS5 games gespeeld. Was er niet vam onderste boven.

Nu wat PS4 titels wegspelen. Heb geen grote backlog, dus maar eens aan Deus Ex begonnen. Wellicht dat ik toch Demons Souls hierna maar eens ga proberen.
Van de PS4 launch kan ik me alleen herinneren dat er vrij weinig launchgames waren. Kan me alleen Killzone als topper herinneren. Welke games waren er toen ook alweer nog meer?

Edit: Resogun was ook leuk maar dat was het wel.

Deus Ex is echt fantastisch trouwens. Cyberpunk maar dan echt goed. :p

[ Voor 8% gewijzigd door Timothy3000 op 11-04-2021 21:39 ]

• ArnoldSmiley
Timothy3000 schreef op zondag 11 april 2021 @ 21:37:
[...]

Van de PS4 launch kan ik me alleen herinneren dat er vrij weinig launchgames waren. Kan me alleen Killzone als topper herinneren. Welke games waren er toen ook alweer nog meer?

Edit: Resogun was ook leuk maar dat was het wel.

Deus Ex is echt fantastisch trouwens. Cyberpunk maar dan echt goed. :p
Zat net in het Deus Ex topic te kijken. CP2077 heeft dat wel weer tot leven geroepen :) Des Ex revival.

Had CP2077 net uit. Voor 4.50 Deus Ex op de kop getikt vanmiddag. Speelt lekker weg.

• Mime010
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-01 09:53
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Erg handig dit. Waar heb je deze stickers gekocht?

• Orangelights23
NotSoSteady schreef op zondag 11 april 2021 @ 21:24:
[...]

Maar dat was toen toch niet anders. Je had destijds alleen te doen met een switch qua architectuur, waardoor er voor de PS4 een nieuwe versie moest worden gemaakt. Volgens mij waren de meeste games gebaseerd op de engines die voor de PS3- en X360-versies werden gebruikt. Nu heb je als voordeel dat je gelijk toegang hebt tot alles games en in veel gevallen met een next-gen update.
Het was wel degelijk anders, aangezien er een andere line up was waar ik mij meer mee vermaakte :)

• FMS
  • Niet online

FMS

Mime010 schreef op zondag 11 april 2021 @ 23:41:
[...]

Erg handig dit. Waar heb je deze stickers gekocht?
https://www.flamingtoast.com/ :)

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:35

Lapras

Ice beam

Ik had RDR 2 nooit op de PS4 uitgespeeld omdat de PS4 in een straaljager veranderde. Zowel de oude als de nieuwe Pro. Op de PS5 toch maar weer eens helemaal opnieuw begonnen. Het ziet er schitterend uit, speelt ook een stuk soepeler en de laadtijden zijn goed te doen.

Tot zover het goede nieuws, want schiet me af, dat spel is echt veel te lang. Niet doorheen te komen. Ik was blij toen die tweede epiloog eindelijk voorbij was. Ook zijn ze veel te ver gegaan qua realisme en zijn de controls net als in GTA 5 soms erg onhandig. Geen populaire mening waarschijnlijk.

Daarna GoT opgestart, aangezien ik die had overgeslagen en daar ben ik dan weer zeer van onder de indruk. In act 2 nu en spelende op Lethal. Ik vermoed dat dit een van de weinige spellen is die ik platinum ga halen.

• Timothy3000
Orangelights23 schreef op maandag 12 april 2021 @ 07:29:
[...]

Het was wel degelijk anders, aangezien er een andere line up was waar ik mij meer mee vermaakte :)
Welke games in de PS4 launch lineup sprongen er voor jou toen uit? Kan me op Killzone en Resogun na eigenlijk niets echt meer herinneren.

Edit: En Infamous, die was kort maar ook erg leuk.

[ Voor 6% gewijzigd door Timothy3000 op 12-04-2021 08:38 ]

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 24-01 17:22
Lapras schreef op maandag 12 april 2021 @ 08:08:
Ik had RDR 2 nooit op de PS4 uitgespeeld omdat de PS4 in een straaljager veranderde. Zowel de oude als de nieuwe Pro. Op de PS5 toch maar weer eens helemaal opnieuw begonnen. Het ziet er schitterend uit, speelt ook een stuk soepeler en de laadtijden zijn goed te doen.

Tot zover het goede nieuws, want schiet me af, dat spel is echt veel te lang. Niet doorheen te komen. Ik was blij toen die tweede proloog eindelijk voorbij was. Ook zijn ze veel te ver gegaan qua realisme en zijn de controls net als in GTA 5 soms erg onhandig. Geen populaire mening waarschijnlijk.

Daarna GoT opgestart, aangezien ik die had overgeslagen en daar ben ik dan weer zeer van onder de indruk. In act 2 nu en spelende op Lethal. Ik vermoed dat dit een van de weinige spellen is die ik platinum ga halen.
Toevallig, hier precies hetzelfde aan het doen, al heb ik hem op PS4 nooit uitgespeeld omdat het me op een gegeven moment echt veels te lang duurde. :)
Game sloeg voor mij toen echt door in de pacing, Dat eindeloze rondrijden op dat paard.
Moet zeggen dat ik het nu een stuk beter trek op de een of andere manier. Al ben ik volgens mij nog niet verder dan waar ik vorige keer stopte.
Heb zelfs al die satchels al geupgrade en dat is voor sommige van die pelts een behoorlijke grind.
Controls heb ik niet zo veel last van. Enige dat me echt stoort is het oppakken van spullen, dat is regelmatig echt behoorlijk klote.

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-12-2025

SideShow

Administrator

Gisteren eigenlijk heel de avond ratchet & clank zitten spelen. Wat een zalig spelletje is dat zeg, zeker nu met die 60 fps. Dit spel is voor mij eigenlijk echt heeeerlijk SPELEN; geen frustraties, geen irritante quests, of lastige zaken of skill checks, geen puzzels of zoeken wie wat waar of hoe. Gewoon vooruit en genieten van het spel! Lekker onschuldig.

In het begin vond ik het wat klungelig met dat ene wapentje, maar het arsenaal en de move set wordt best deftig uitgebouwd en de upgrades zijn waardevol. De flamethrower vind ik echt leuk als die wat upgrades heeft gekregen.

Gisteren weer veel te laat in bed omdat ik perse nog dat (eerste) level met het jetpack wou afwerken. *O*
Lapras schreef op maandag 12 april 2021 @ 08:08:

Tot zover het goede nieuws, want schiet me af, dat spel is echt veel te lang. Niet doorheen te komen. Ik was blij toen die tweede proloog eindelijk voorbij was. Ook zijn ze veel te ver gegaan qua realisme en zijn de controls net als in GTA 5 soms erg onhandig. Geen populaire mening waarschijnlijk.

Hebben veel mensen last van gehad in RDR2. Het duurde voor mij ook gewoon een 5-10 uur voordat ik er echt in geraakte. Je moet je bij RDR2 over kunnen geven aan het tempo. Het is geen GTA met paarden. Maar toen ik eenmaal over de bump heen was vond ik het een fantastische game. Zelfs het grinden nadat het hoofdverhaal was afgerond deed ik graag, zoals verschillende vogels schieten en daar veren van verzamelen. Die vogels waren natuurlijk maar op een bepaald moment van de dag in bepaalde gebieden en ga zo maar door. Het helpt trouwens wel om een sneller paard te scoren hoor.
Maar mocht je er echt niet in komen en het gewoon niks vinden dan is het blijkbaar geen spel voor jou. Je bent echt niet de enige met die "onpopulaire" mening.

• Lapras

Lapras

Ice beam

cold_as_ijs schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:11:
[...]

Hebben veel mensen last van gehad in RDR2. Het duurde voor mij ook gewoon een 5-10 uur voordat ik er echt in geraakte. Je moet je bij RDR2 over kunnen geven aan het tempo. Het is geen GTA met paarden. Maar toen ik eenmaal over de bump heen was vond ik het een fantastische game. Zelfs het grinden nadat het hoofdverhaal was afgerond deed ik graag, zoals verschillende vogels schieten en daar veren van verzamelen. Die vogels waren natuurlijk maar op een bepaald moment van de dag in bepaalde gebieden en ga zo maar door. Het helpt trouwens wel om een sneller paard te scoren hoor.
Maar mocht je er echt niet in komen en het gewoon niks vinden dan is het blijkbaar geen spel voor jou. Je bent echt niet de enige met die "onpopulaire" mening.
Begrijp me niet verkeerd: ik heb hem uitgespeeld. Ik had 'epiloog' moeten schrijven. Maar wel dus enkel de hoofd- en zijmissies. Dat was alsnog 60+ uur. Zelfs met snel paard.

Ik vond juist het begin wel sterk. Het einde ook wel weer, de laatste paar missies van chapter 6 dan. De epiloog voelde als een DLC die niet nodig was.

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-01 15:25
Wow, Ziggo verhoogd de snelheden. Dat is goed nieuws voor PS5 bezitters. De PS5 gaat echt als een beest als het gaat om downloadsnelheden. Zelf heb ik 500 en ga naar 600. Dat is echt lekker want hij haalt ook echt 500... Misschien dan toch meer RDR2 weer aanschaffen en downloaden ;-)

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:26
Shaker74 schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:05:
Wow, Ziggo verhoogd de snelheden. Dat is goed nieuws voor PS5 bezitters. De PS5 gaat echt als een beest als het gaat om downloadsnelheden. Zelf heb ik 500 en ga naar 600. Dat is echt lekker want hij haalt ook echt 500... Misschien dan toch meer RDR2 weer aanschaffen en downloaden ;-)
Vet man. Kan je 52 seconden eerder spelen. Is het een goede werkgever? >:)

• Shaker74
giantgiantus schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:30:
[...]

Vet man. Kan je 52 seconden eerder spelen. Is het een goede werkgever? >:)
8)7

Euh. Mijn werkgever is prima. Maar dat is geen Ziggo. :+ Was ff een beetje enthousiast. :9~ Ik was gewoon de snelheid van de 5 aan het ophemelen. Althans dat was de bedoeling. :X Mijn PRO had namelijk nogal de neiging om of snel of langzaam te gaan. Echt heel irritant. Maar de 5 = _/-\o_ . Nu denk je zeker dat ik bij Sony werk. Nee, ook daar niet 8)

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 24-01 17:22
cold_as_ijs schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:11:
[...]

Ik vermoed dat sommige van die grinds me te veel gaan zijn. Zag al dat een van die master hunter challenges is dat je 5 cougars met pijl en boog moet jagen. Ik ben met die ene die je voor een satchel nodig had al de halve middag bezig geweest.
Gister Ghost of Tshushima uitgespeeld en de platinum trophy gehaald. Combat, sfeer en de omgevingen zijn erg goed, maar verder valt het wel snel in herhaling en is het op sommige punten zelfs behoorlijk saai (aanwijzingen zoeken, sporen volgen). Maar het speelt echt wel lekker op de PS5 en het ziet er fantastisch uit.

Ook een start gemaakt met Oddworld, zit in level 2. Tot nu toe prima. Heb vroeger alleen deel 1 gespeeld, dus deze ken ik nog niet.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01-2025
Grappig om te lezen dat meer mensen RDR2 oppakken op hun PS5. Ik heb hier namelijk hetzelfde idee!

Ik vond RDR2 nogal langdradig en was vrij snel gestopt. Gisteren heb ik de discs gekopieerd naar de SSD van de PS5 en later deze week wil ik het weer oppakken.

Ik moet zeggen dat ik Fall Guys ook veel soepeler vind spelen op de PS5 dan de PS4 Slim. Op de PS4 had deze toch soms last van vervelende framedrops en lag.

• AppleFan2007
msnguy schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:47:
Grappig om te lezen dat meer mensen RDR2 oppakken op hun PS5. Ik heb hier namelijk hetzelfde idee!

Ik vond RDR2 nogal langdradig en was vrij snel gestopt. Gisteren heb ik de discs gekopieerd naar de SSD van de PS5 en later deze week wil ik het weer oppakken.

Ik moet zeggen dat ik Fall Guys ook veel soepeler vind spelen op de PS5 dan de PS4 Slim. Op de PS4 had deze toch soms last van vervelende framedrops en lag.
De belangrijkste reden dat RDR2 opnieuw speel is de laadtijden, op de PS4 starte ik het spel amper op omdat ik geen zin had om 5 minuten naar een scherm te zitten kijken. Nu geraak ik veel sneller in de game en gebruik ik veel sneller fast travel waar je nu ook geen 5 minuten laadscherm meer hebt.

Door de verminderde laadtijden heb ik dan ook het gevoel dat het eindelijk eens opschiet en je meer kan doen in de game.
Henkie_NtA schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:42:
[...]

Ik vermoed dat sommige van die grinds me te veel gaan zijn. Zag al dat een van die master hunter challenges is dat je 5 cougars met pijl en boog moet jagen. Ik ben met die ene die je voor een satchel nodig had al de halve middag bezig geweest.
Als je weet waar ze zitten is het best wel te doen, je hebt 2-3 locaties waar ze zo goed als zeker spawnen. Als ik het goed herinner is het ten westen van big valley en ten westen van fort mercer. Soms heb je geluk dat er een 2e spawned. Dan is het een kwestie van naar de ene locatie rijden en daarna naar de 2e. Dan 2-3x slapen en weer op en neer.
Ik ben tot 96% completion gekomen ofzo uiteindelijk. Toen was ik er wel klaar mee, paar van de master challenges waren mij gewoon teveel van het goede. Zeker omdat ik deze natuurlijk pas ben gaan doen nadat ik het hoofdverhaal en alle side missions had gedaan. Ondertussen werd de PS4 backlog ook steeds groter.

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Raem schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:51:
Gister Ghost of Tshushima uitgespeeld en de platinum trophy gehaald. Combat, sfeer en de omgevingen zijn erg goed, maar verder valt het wel snel in herhaling en is het op sommige punten zelfs behoorlijk saai (aanwijzingen zoeken, sporen volgen). Maar het speelt echt wel lekker op de PS5 en het ziet er fantastisch uit.

Ook een start gemaakt met Oddworld, zit in level 2. Tot nu toe prima. Heb vroeger alleen deel 1 gespeeld, dus deze ken ik nog niet.
Na God of War, ga ik aan deze beginnen :D _/-\o_

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-01 20:05

spaceboy

Op grote hoogte

Peter_Aragorn schreef op maandag 12 april 2021 @ 13:21:
[...]

Na God of War, ga ik aan deze beginnen :D _/-\o_
Ik wil Tsushima ook graag gaan spelen (na Days Gone), maar ik wacht nog op een goeie aanbieding. Ik zie ook nog te weinig tweedehandsjes voor een faire prijs. Wat gokken jullie, komt hier nog een specifieke PS5-versie voor?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

spaceboy schreef op maandag 12 april 2021 @ 13:39:
[...]

Ik wil Tsushima ook graag gaan spelen (na Days Gone), maar ik wacht nog op een goeie aanbieding. Ik zie ook nog te weinig tweedehandsjes voor een faire prijs. Wat gokken jullie, komt hier nog een specifieke PS5-versie voor?
Die is er al gekomen in de vorm van 60FPS upgrade.
Meer hoef je echt niet te verwachten

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-01 16:41

OMD

[...]

Ik heb hem zaterdag gekocht voor 40 euro via de ps store. Prima prijs voor een lange game. Toevallig ook na Days Gone :+ , die heb ik nu uitgespeeld (alles gehaald)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• pelidee
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Days Gone ook aan begonnen. Valt tot nu toe niet tegen.

• Peter_Aragorn
[...]

Ik heb hem laatst bij Intertoys in de aanbieding gekocht voor €29,99. Denk ook niet dat er verder een specifieke PS5-versie komt, de upgrade naar 60fps lijkt me voldoende.

• FMS
  • Niet online

FMS

Peter_Aragorn schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:58:
[...]

Ik heb hem laatst bij Intertoys in de aanbieding gekocht voor €29,99. Denk ook niet dat er verder een specifieke PS5-versie komt, de upgrade naar 60fps lijkt me voldoende.
Op een high res texture pack na. Ik denk dat ie daarom ook zo vlot laadt op de Ps4.

• Shaker74
Peter_Aragorn schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:58:
[...]

Niet echt nodig ook. Loopt als een zonnetje en ziet er super goed uit. 8)

• Peter_Aragorn
FMS schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:07:
[...]

Op een high res texture pack na. Ik denk dat ie daarom ook zo vlot laadt op de Ps4.
Zou kunnen dat ze die nog toevoegen. Maar ik denk niet dat er echt een aparte versie voor PS5 komt.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:54

Superkiwi

Hoi doei

AppleFan2007 schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:51:
[...]
De belangrijkste reden dat ik RDR2 opnieuw speel is de laadtijden
Toch ironisch dat men een ultra-trage cowboysimulator aan de kant legt omdat de laadtijden tijdens fast travel te lang duren :P

Ik heb de hele game (op PS4 Pro) uitgespeeld zónder fast travel, beviel best goed eigenlijk. Als de game wil dat we alles op het gemakje doen dan gaan we dat potdomme doen ook! >:)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• AppleFan2007
Superkiwi schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:52:
[...]

Toch ironisch dat men een ultra-trage cowboysimulator aan de kant legt omdat de laadtijden tijdens fast travel te lang duren :P

Ik heb de hele game (op PS4 Pro) uitgespeeld zónder fast travel, beviel best goed eigenlijk. Als de game wil dat we alles op het gemakje doen dan gaan we dat potdomme doen ook! >:)
Het paardrijden begint na een tijdje toch te vervelen dus dan vind ik fast travel toch wel handig.
Maar het gaat niet alleen om de fast travel maar ook over de laadtijden bij het opstarten.
Waar je bij een andere game al 5 minuten aan het spelen bent zat je bij RDR2 nog steeds in laadscherm.
Dat geeft mij toch minder zin om te spelen.
Superkiwi schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:52:
[...]

kijk jij snapt het tenminste.
Heb 2x fast travel gebruikt op 120 uur ofzo vanwege tijdgebrek. De rest gewoon sitback en relaxed. Vond het ook fantastisch dat de autopilot functie ook altijd zo genadeloos werd afgestraft door een ambush. Niks even nieuws lezen terwijl je van het ene naar het andere dorp aan het rijden was :D
Dus gewoon onderuit gezakt op het paard en genieten van de omgeving. Juist die ambushes, of de strangers die je onverwacht tegenkwam maakte het wel interessant.
Ik snap overigens dat dit niet voor iedereen is weggelegd en dat dit niet een game is voor een korte game sessie van 30 min, want dan heb je net de paarden gevoerd in je kamp >:)

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-01 21:54
Ik wil graag een ps5, en ben hiervoor al aan het jagen, maar ik heb mij niet meer echt verdiept in Ps sinds de Ps3. Ik heb een algemene vraag betreft digitaal en disk versie. Verschil begrijp ik. Echter zou ik op zich wel digital versie willen( na jaren pc gamer te zijn zie ik het niet meer zo zitten bakken vol games te hebben.) maar hoe zit het met aanbiedingen voor digitale games? Ik weet nog in de tijd van Ps3 waren die er amper alleen eens in de tijd op de store zelf maar waren nooit echt denderend, disk versies daarin tegen wel. Is hier inmiddels wat meer balans in gekomen en zijn digitale games nu beter beschikbaar bij third party winkels?

• shadowkid053
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-01 22:14
Tweakwondo schreef op maandag 12 april 2021 @ 16:43:
Ik wil graag een ps5, en ben hiervoor al aan het jagen, maar ik heb mij niet meer echt verdiept in Ps sinds de Ps3. Ik heb een algemene vraag betreft digitaal en disk versie. Verschil begrijp ik. Echter zou ik op zich wel digital versie willen( na jaren pc gamer te zijn zie ik het niet meer zo zitten bakken vol games te hebben.) maar hoe zit het met aanbiedingen voor digitale games? Ik weet nog in de tijd van Ps3 waren die er amper alleen eens in de tijd op de store zelf maar waren nooit echt denderend, disk versies daarin tegen wel. Is hier inmiddels wat meer balans in gekomen en zijn digitale games nu beter beschikbaar bij third party winkels?
Naar mijn idee komen regelmatig 3rd party titels voorbij met korting. Toch vind ik veelal CD versies op amazon / bol.com regelmatig goedkoper. neemt niet weg dat er soms wel goede deals tussenzitten.
Volgens mij zijn er maar een handjevol digitale games te koop buiten de PS store om. Over het algemeen gaat dus alles via de officiële store. Hoe de aanbiedingen zich daar verhouden tot fysieke aanbiedingen weet ik niet. Persoonlijk zou ik voor een disc versie gaan, dan heb je nog de keuze.

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-01 21:54
Raem schreef op maandag 12 april 2021 @ 17:02:
[...]

Volgens mij zijn er maar een handjevol digitale games te koop buiten de PS store om. Over het algemeen gaat dus alles via de officiële store. Hoe de aanbiedingen zich daar verhouden tot fysieke aanbiedingen weet ik niet. Persoonlijk zou ik voor een disc versie gaan, dan heb je nog de keuze.
Lijkt erop dat er dan weinig is veranderd in de jaren, helaas.

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-01 20:05

spaceboy

Op grote hoogte

Bij de PS4 heb ik 95% van mijn spellen digitaal gekocht. Bij de PS5 ga ik dat tóch anders doen. Heb momenteel al flink bespaard: Demon's Souls 2ehands gekocht voor 50 euro, uitgespeeld en verkocht voor 40 euro. Spider-Man gekocht voor 45 euro, uitgespeeld, verkocht voor 45 euro. Als ik die 2 games digitaal had gekocht was ik minstens 100 euro armer (waarschijnlijk zonder ze 2x te gaan spelen). Het is alleen effe geklooi met Marktplaats enzo, maar goed te doen.

Indie games blijf ik wel digitaal kopen, maar die AAA+ zijn prima op disc.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-01 08:02

JSchut

.....

spaceboy schreef op maandag 12 april 2021 @ 17:04:
[...]

Bij de PS4 heb ik 95% van mijn spellen digitaal gekocht. Bij de PS5 ga ik dat tóch anders doen. Heb momenteel al flink bespaard: Demon's Souls 2ehands gekocht voor 50 euro, uitgespeeld en verkocht voor 40 euro. Spider-Man gekocht voor 45 euro, uitgespeeld, verkocht voor 45 euro. Als ik die 2 games digitaal had gekocht was ik minstens 100 euro armer (waarschijnlijk zonder ze 2x te gaan spelen). Het is alleen effe geklooi met Marktplaats enzo, maar goed te doen.

Indie games blijf ik wel digitaal kopen, maar die AAA+ zijn prima op disc.
Exact de reden dat ik de disc versie gekocht heb.

Onderstaande gekocht en doorverkocht. Heeft mij al bijna 170 euro bespaard.
Demon's Souls, Verkocht voor 55
AC Valhalla, Verkocht voor 37
Immortals, Verkocht voor 40
Little Nightmares 1 en 2. Verkocht voor 35

Nu bezig met spiderman remastered en dan Miles Morales. Mile gaat dan ook weer in de verkoop.

Sommige games koop ik alsnog digitaal omdat ik die constant opstart en dan niet telkens de disc wil verwisslen. Bijvoorbeeld Formule 1.

Maar alles wat ik 1 keer uitspeel koop ik niet digitaal.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• Orangelights23
Plus het feit dat nu langzaam maar zeker bekend wordt dat de interne batterij van de PS4 na een tijdje leeg is en games werkelijk onspeelbaar worden... Buiten het feit om dat dit complete e-waste is, is dit ook natuurlijk bizar dat Sony hiermee weg denkt te komen. Voor mij dus nooit digitale games.

[ Voor 4% gewijzigd door Orangelights23 op 12-04-2021 19:40 ]

• AppleFan2007
Orangelights23 schreef op maandag 12 april 2021 @ 19:40:
Plus het feit dat nu langzaam maar zeker bekend wordt dat de interne batterij van de PS4 na een tijdje leeg is en games werkelijk onspeelbaar worden... Buiten het feit om dat dit complete e-waste is, is dit ook natuurlijk bizar dat Sony hiermee weg denkt te komen. Voor mij dus nooit digitale games.
Maar als je dan eenmaal de stekker er in steekt en de PS4 reset moet alles toch gewoon weer werken?

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-01 14:02
RDR2, The Witcher 3, cyberpunk 2077 ga ik spelen zodra er een next-gen patch komt. Ik zie wel hoe en wanneer (en of) dat gebeurt.

• Poulske
  • Laatst online: 23-01 11:14
Iemand hier ervaringen met Enlisted? Een free to play WW2 shooter die ik zojuist in de Store zag staan. Weet nog niet zo goed wat ik er van moet vinden, afgaande op de screenshots. Ben hem nu aan het downloaden.

• Lashrom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-01 10:44
Basekid schreef op maandag 12 april 2021 @ 19:49:
RDR2, The Witcher 3, cyberpunk 2077 ga ik spelen zodra er een next-gen patch komt. Ik zie wel hoe en wanneer (en of) dat gebeurt.
Daar zit ik inderdaad ook op te wachten, voornamelijk RDR 2. Ik vertik het eerlijk gezegd om zulke games op 30 fps te gaan spelen. Ik had bijvoorbeeld Ghost of Tsushima niet eerder op de PS4 gespeeld, net nadat ik de PS5 binnen had meteen maar opgepakt. Achteraf geprobeerd op een PS4 bij een maat van me, het verschil is echt behoorlijk groot. Ben ik even blij dat ik het niet eerder heb opgepakt. Dit geldt dus ook voor RDR 2 en Cyberpunk.

Ondertussen mezelf even vermaken met Ratchet & Clank en God of War.
Voor de gein had ik ook even Battlefield 5 weer geinstalleerd. Ook een behoorlijke verschil, speelt zo vloeiend en lekker.

[ Voor 7% gewijzigd door Lashrom op 12-04-2021 20:26 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Orangelights23 schreef op maandag 12 april 2021 @ 19:40:
Als je handig bent (je kunt een schroevendraaier vasthoiden) kun je die gewoon vervangen... En alle computers hebben zo'n batterij ook een pc of laptop, zoals je weet wordt een batterij altijd slechter na verloop van tijd en kan deze kapot gaan, maar het is niet specifiek een Sony probleem.

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-01 13:43

s0kkie

Cowabunga

Poulske schreef op maandag 12 april 2021 @ 20:21:
Iemand hier ervaringen met Enlisted? Een free to play WW2 shooter die ik zojuist in de Store zag staan. Weet nog niet zo goed wat ik er van moet vinden, afgaande op de screenshots. Ben hem nu aan het downloaden.
Ik heb de tutorial gedaan, daarna kort even online maar na max 20 minuten weer verwijderd.
Het doet een poging om BF te kopiëren maar dan hoe het niet moet zeg maar :P

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Chaoss schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:23:
[...]

Als je handig bent kun je die gewoonvervangen... En alle computers hebben zo'n batterij ook een pc of laptop, zoals je weet wordt een batterij altijd slechter na verloop van tijd en kan deze kapot gaan, maae het is niet specifiek een Sony probleem.
Het bijzondere is hier niet zozeer de aanwezigheid van een cmos batterij. Maar eerder dat het systeem vervolgens weigert games te spelen totdat je het systeem een keer verbinding laat maken met PSN.

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:46
Ben ook maar eens aan Ratchet & Clank begonnen, ooit in de aanbieding gekocht op de PS4 maar nooit gespeeld…. Best toffe game

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Caayn schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:43:
[...]
Het bijzondere is hier niet zozeer de aanwezigheid van een cmos batterij. Maar eerder dat het systeem vervolgens weigert games te spelen totdat je het systeem een keer verbinding laat maken met PSN.
Maar is dat wel zo vreemd? Heel veel controles worden gedaan op basis van een datum/tijd stempel. Als je pc op een verkeerde datum/tijd staat krijg je ook gekke problemen. Waarschijnlijk werken de licenties van de games niet meer als je PS4 is geboot met de standaard datum/tijd, door verbinding te maken met psn worden je licenties gecontrolleerd en weer geactiveerd. Het is een beveiliging en ja beveiligingen kunnen irritant zijn (maar vaak wel nodig).

Mijn punt is dat het niet echt een probleem is als je het defect onderdeel gewoon kunt vervangen.

Chaoss schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:56:
[...]

Maar is dat wel zo vreemd? Heel veel controles worden gedaan op basis van een datum/tijd stempel. Als je pc op een verkeerde datum/tijd staat krijg je ook gekke problemen. Waarschijnlijk werken de licenties van de games niet meer als je PS4 is geboot met de standaard datum/tijd, door verbinding te maken met psn worden je licenties gecontrolleerd en weer geactiveerd. Het is een beveiliging en ja beveiligingen kunnen irritant zijn (maar vaak wel nodig).

Mijn punt is dat het niet echt een probleem is als je het defect onderdeel gewoon kunt vervangen.
Voor digitale games zou dat nog logisch zijn, maar in dit geval worden fysieke games ook onspeelbaar. En dat komt omdat trophies een correcte datum en tijdstempel nodig hebben.
Een console die volledig onbruikbaar wordt vanwege een trophy systeem is nogal van den zotte. Nu is het (nog) geen probleem, want wanneer je batterij vervangt en connectie maakt met het psn netwerk is het opgelost. Maar laat Sony nou net de laatste paar weken niet heel positief in het nieuws zijn wat betreft behoud van digitale content. Of het psn netwerk dus voor altijd in de lucht blijft om dit op te lossen is dus maar de vraag. Aan de andere kant zullen er ook wel weer alternatieve oplossingen komen zodra dit echt een probleem gaat worden.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
@Raem Ik vraag me af wat er gebeurd als je de batterij vervangt en handmatig de datum/tijd goed zet? Werkt de game dan of niet?

• Orangelights23
AppleFan2007 schreef op maandag 12 april 2021 @ 19:49:
[...]

Maar als je dan eenmaal de stekker er in steekt en de PS4 reset moet alles toch gewoon weer werken?
Geen idee, maar ik ga niet elk jaar mijn PS4 aan het stopcontact hangen om te zorgen dat hij blijft werken...

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:26
Raem schreef op maandag 12 april 2021 @ 23:12:
[...]

Voor digitale games zou dat nog logisch zijn, maar in dit geval worden fysieke games ook onspeelbaar. En dat komt omdat trophies een correcte datum en tijdstempel nodig hebben.
Een console die volledig onbruikbaar wordt vanwege een trophy systeem is nogal van den zotte. Nu is het (nog) geen probleem, want wanneer je batterij vervangt en connectie maakt met het psn netwerk is het opgelost. Maar laat Sony nou net de laatste paar weken niet heel positief in het nieuws zijn wat betreft behoud van digitale content. Of het psn netwerk dus voor altijd in de lucht blijft om dit op te lossen is dus maar de vraag. Aan de andere kant zullen er ook wel weer alternatieve oplossingen komen zodra dit echt een probleem gaat worden.
Was gekke storm in een glas water. Ze zetten aankoop dicht. Je kan nog steeds alles blijven downloaden op ps3/vita/PSP.

• Poulske
  • Laatst online: 23-01 11:14
s0kkie schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:35:
[...]

Ik heb de tutorial gedaan, daarna kort even online maar na max 20 minuten weer verwijderd.
Het doet een poging om BF te kopiëren maar dan hoe het niet moet zeg maar :P
Jep hier idem dito, na 10 minuten online had ik het inderdaad wel gezien. Geen aanrader.

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-01 11:30
Chaoss schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:23:
[...]

Als je handig bent (je kunt een schroevendraaier vasthoiden) kun je die gewoon vervangen... En alle computers hebben zo'n batterij ook een pc of laptop, zoals je weet wordt een batterij altijd slechter na verloop van tijd en kan deze kapot gaan, maar het is niet specifiek een Sony probleem.
Het verschil is dat een lege batterij de digitale games op de PS4 onbespeelbaar maakt. Ik heb lang een Dreamcast met lege batterij gehad, anders dan dat de tijd elke keer overnieuw begon kon je de games wél gewoon blijven spelen. Het probleem is niet de lege batterij. Het probleem is dat Sony er niet voor gezorgd heeft dat je je games gewoon kan blijven spelen.
Erapaz schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 08:45:
[...]
Het probleem is dat Sony er niet voor gezorgd heeft dat je je games gewoon kan blijven spelen.
@Chaoss heeft hierboven al uitgelegd waarom dat is. Voor digitale games zit je met een licensing systeem waarbij er ook timed licenses zijn, met name voor PS+ games. Je kan van elk game checken wat de einddatum van je license is via Options>Information knop wanneer je op een game staat. Ok, dat verklaart nog niet geheel waarom het ook met fysieke games een issue is, maar mogelijk heeft dat gewoon met DLCs e.d. te maken en een unified licensing systeem dat toegepast wordt, los van of je nu DLC hebt of niet.

Bovendien is de PS4 nog gewoon volledig ondersteund door Sony, dus er wordt hier echt van een mug een olifant gemaakt. Ik heb nog nooit een melding gezien van iemand die een probleem had omdat zijn CMOS batterij dood was. Misschien dat het over 10+ jaar een probleem is, wanneer de PS4 ook EOL is, maar dan zijn het nog enkel retro-liefhebbers die nog interesse hebben, en die gaan dan sowieso wel weten hoe ze een CMOS batterij kunnen (laten) vervangen.

Ik ben op lange termijn eerder bezorgd over het neerhalen van servers waardoor games niet langer te downloaden zijn, of erger, niet langer te spelen. Maar op dat vlak zal het de PS3 zijn die als eerste het slachtoffer zal worden. Ik ben wel van plan al mijn digitale aankopen via meerdere PS3 image backups te gaan archiveren, maar lange termijn gaat dat wellicht onvoldoende zijn vanwege license checks e.d. We zien wel. Sinds onze PS4 boven staat, waar ook de PS3 staat, staat de PS3 voornamelijk stof te verzamelen eigenlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Twixie op 13-04-2021 09:42 ]

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-01 13:11
Wat raden jullie mij aan?

Ik speel momenteel Ghost of Tshishima en dat vind ik echt een geweldig spel. De eerste game na Breath Of The Wild waar ik mezelf in verlies. Opvallend, want AC Odyssey en Origins vond ik weinig aan (Black Flag was dan wel weer de moeite waard). Verhaal van GoT spreekt me meer aan, maar de wereld voelt ook veel echter en levendiger.

Wat zou ik hierna kunnen oppakken. Is Spider-Man iets voor mij?

[ Voor 8% gewijzigd door X-GeaR op 13-04-2021 10:10 ]

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
X-GeaR schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:50:

Ik speel momenteel Ghost of Tshishima en dat vind ik echt een geweldig spel. De eerste game na Breath Of The Wild waar ik mezelf in verlies. Opvallend, want AC Odyssey en Origins vond ik weinig aan. Verhaal spreekt me meer aan, maar de wereld voelt ook veel echter.

Vandaag is de beta van de PS5 versie van FFXIV online gegaan. Daar zit met gemak 60-80 uur gameplay in. Het is een MMO en een hele fijne 😊

Is er iemand die hem al geprobeerd heeft toevallig?

• Lapras

Lapras

Ice beam

X-GeaR schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:50:

Ik speel momenteel Ghost of Tshishima en dat vind ik echt een geweldig spel. De eerste game na Breath Of The Wild waar ik mezelf in verlies. Opvallend, want AC Odyssey en Origins vond ik weinig aan (Black Flag was dan wel weer de moeite waard). Verhaal van GoT spreekt me meer aan, maar de wereld voelt ook veel echter en levendiger.

Mee eens. GoT voelt zoals Assassin's Creed al lang had moeten zijn. Weinig filler, redelijk verhaal, maar vooral erg sterke gameplay. Met name de combat op hoge moeilijkheidsgraden is fijn, de stealth is goed genoeg.

• Caayn
  • Niet online
Chaoss schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:56:
[...]

Chaoss schreef op maandag 12 april 2021 @ 23:45:
@Raem Ik vraag me af wat er gebeurd als je de batterij vervangt en handmatig de datum/tijd goed zet? Werkt de game dan of niet?
Op 9 van de 10 apparaten is de weergegeven tijd een (door de gebruiker ingestelde) offset op de interne systeem tijd. Valt de stroomvoorziening weg (ie: cmos batterij, clock capacitor, etc) dan valt de interne tijd weg.

Deze tijd wordt doorgaans vanuit de fabriek gezet en in het geval van de PS4 kan hij, blijkbaar ook, gezet worden door een synchronisatie met PSN.

Voor PS+ snap ik de afhankelijkheid op deze tijd volledig, deze licenties/games zijn immers tijd gebonden. Voor overige digitale aankopen snap ik het minder maar dat heeft waarschijnlijk te maken met pre-loaden en het juridische aspect dat je in feite een licentiekoopt. Voor fysieke games vind ik het simpelweg bizar. Bij de PS3 kan je, volgens mij, in ieder geval nog gewoon fysieke games spelen als je de cmos batterij vervangt zonder te synchroniseren met PSN.

Uiteraard is dit op dit moment geen probleem en tegen de tijd dat het wel speelt (ie: PS4 kan niet meer verbinden met PSN) zullen de meeste drukker bezig zijn met Fifa 36, Resistance 4, Call Of Duty: Rome.

Desondanks vind ik, als verzamelaar en hobbyist*, dit soort dingen altijd wel jammer.

offtopic:
Ik ben hier dus een beetje biased in :)

Edit:
Wat ik wel een pluspunt vindt is dat het een gewone cmos batterij is, die vervang je een stuk simpeler dan bijvoorbeeld een capacitor.

[ Voor 4% gewijzigd door Caayn op 13-04-2021 10:45 ]

• Caayn
  • Niet online
Twixie schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:40:
[...]

Ik ben op lange termijn eerder bezorgd over het neerhalen van servers waardoor games niet langer te downloaden zijn, of erger, niet langer te spelen.
Dat is toch precies wat er gebeurd met de cmos batterij in het geval dat PSN down is :P
Twixie schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:40:
[...]Maar op dat vlak zal het de PS3 zijn die als eerste het slachtoffer zal worden. Ik ben wel van plan al mijn digitale aankopen via meerdere PS3 image backups te gaan archiveren, maar lange termijn gaat dat wellicht onvoldoende zijn vanwege license checks e.d. We zien wel. Sinds onze PS4 boven staat, waar ook de PS3 staat, staat de PS3 voornamelijk stof te verzamelen eigenlijk.
Vergeet daarbij niet de updates/patches voor games mee te archiveren.

IGN: Players Reportedly Unable To Download Essential PS3 Game Patches Ahead of Store Closure

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:51
Kenny_026 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:10:
[...]

Vandaag is de beta van de PS5 versie van FFXIV online gegaan. Daar zit met gemak 60-80 uur gameplay in. Het is een MMO en een hele fijne 😊

Was al een tijd aan het twijfelen om met deze game te beginnen maar nu met de next gen upgrade lijkt me het perfecte moment om te proberen dus ben benieuwd vanavond los!

Playstation 5

Caayn schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:32:
[...]
Vergeet daarbij niet de updates/patches voor games mee te archiveren.
Alles zou up-to-date moeten zijn, maar het probleem is dat meer dan de helft van mijn PS3 games niet geinstalleerd staan wegens disk gebrek. Moet dus sowieso nog eens uitdokteren hoe ik dat best archiveer. Maar eigenlijk is dat geheel offtopic hier, en misschien maak ik er gewoon best een aparte thread voor. Zal zeker niet alleen zijn met dat plan.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-01 19:33
Poulske schreef op maandag 12 april 2021 @ 20:21:
Ik vond het geen reet aan. Je hebt dat elke speler een squad tot zijn beschikking heeft en de overige spelers van die squad door AI wordt bestuurd. Maar die is echt enorm achterlijk. Dus dat maakt het al een hele rare balans. Verder zijn de maps niet bijzonder, de balans is ver te zoeken in wapens en spawns, de graphics zien er echt slecht uit en de sfeer is ver te zoeken. Je kunt hem proberen omdat ie gratis is, maar ik gok dat je hem al snel verwijderd. Je kunt ook een filmpje op youtube kijken hoe het speelt, maar ik verwacht dat je het einde van de video niet eens haalt.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
Hebben jullie ook problemen met het geluid op de PS5? Ik heb een Qled Q8 (2018) tv en een Samsung HW-Q70 soundbar. Als ik de instellingen op Dolby Digital zet op de PlayStation loopt het absoluut niet synchroon. Als ik de instellingen terugzet naar PCM dan is het geluidprobleem opgelost.

De soundbar zit al aangesloten op de hdmi arc.

• BlackEyedAngel
  • Laatst online: 20:31

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Kenny_026 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:10:
[...]

Is nu aan het downloaden, heb de complete collection gekocht voor ca 24 euro, dus genoeg content om te genieten van lagere laadtijden en zo :9

Linkje

For those who care :P

[ Voor 18% gewijzigd door BlackEyedAngel op 13-04-2021 13:30 ]

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

• NIB0R
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-01 08:41
Speculaes schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:40:
Hebben jullie ook problemen met het geluid op de PS5? Ik heb een Qled Q8 (2018) tv en een Samsung HW-Q70 soundbar. Als ik de instellingen op Dolby Digital zet op de PlayStation loopt het absoluut niet synchroon. Als ik de instellingen terugzet naar PCM dan is het geluidprobleem opgelost.

Nope. Met mijn qled Q90T (2020) geen enkele last. Zowel niet met mijn LG soundbar (via hdmi cec) als over de tv speakers.

• Vlaanderen1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 18:19

Heb ik hier ook met een Philips Ambilight 55pus6262/12 incombinatie met een Z906 van Logitech.

Eerst werkt het prima, maar na verloop van tijd verschuift het geluid.
Tot op heden idd PCM als oplossing.

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
Vlaanderen1 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:57:
[...]

Heb ik hier ook met een Philips Ambilight 55pus6262/12 incombinatie met een Z906 van Logitech.

Eerst werkt het prima, maar na verloop van tijd verschuift het geluid.
Tot op heden idd PCM als oplossing.
De geluidskwaliteit van PCM is alleen stukken minder, dat is zonde van de soundbar..

• BlackEyedAngel
  • Laatst online: 20:31

BlackEyedAngel

Just a decent guy

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Customize Game Library. With the ability to search your library or hide games from view, it’s now easier to find content and personalize your view of your game library.
@Twixie springt een gat in de lucht. :P

Ik dacht bijna dat ze de M.2 storage bedoelde, en werd ineens heel blij, maar het bleek dus over het opslaan van PS5 games op je externe drive te gaan, waarna je ze niet meer kunt spelen tot je ze weer terug zet op de interne SSD van de PS5.
Had toch liever gezien dat ze de M.2 slot eens unlocken.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• AppleFan2007
Kalder schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:36:
[...]

Ik dacht bijna dat ze de M.2 storage bedoelde, en werd ineens heel blij, maar het bleek dus over het opslaan van PS5 games op je externe drive te gaan, waarna je ze niet meer kunt spelen tot je ze weer terug zet op de interne SSD van de PS5.
Had toch liever gezien dat ze de M.2 slot eens unlocken.
Ik dacht exacte hetzelfde, als ik het artikel niet eerst had gelezen was ik al aan het zoeken naar compatibele M.2 SSD's.
Wel jammer dat we er nog langer op moeten wachten.
Game Update Pre-download. Once it’s enabled by developers, title updates for games will pre-download to your console if the “automatic updates” setting is enabled and your console is on or in rest mode. This will let you start playing the latest version of a game immediately after the update’s release.
We dachten hier met sommigen dat update downloads bugged waren, maar blijkbaar was dat zelfs nog niet eens geïmplementeerd. En het zal nog altijd niet zijn zoals het op PS4 is, want er is hier enkel sprake van downloaden, niet installen. Al laat die laatste zin dan weer wel uitschijnen dat ze al geinstalleerd zullen zijn als je je console aan zet.

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-01 12:51
Mooi dat ze Game Base verbeteren! _/-\o_
Ben benieuwd

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
AppleFan2007 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:46:
[...]

Ik dacht exacte hetzelfde, als ik het artikel niet eerst had gelezen was ik al aan het zoeken naar compatibele M.2 SSD's.
Het probleem is dat er nog helemaal niet zoveel van die PCIe gen4 NVMe SSD's op de markt zijn met de snelheid die nodig is voor de PS5. Ik verwacht dat we dit pas later het jaar gaan zien namelijk. Sony zal hierover apart berichten omdat ze een lijst opstellen met supported drives die zullen werken (net als moederbord fabrikanten die lijsten maken met geheugen setjes die zijn getest voor de moederborden).
AppleFan2007 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:46:
[...]

Is toch al eerder aangekondigd dat ze dit pas in de zomer van plan zijn te releasen

• Ilex
  • Registratie: Juli 2010

Ik heb van de week de LG CX binnengekregen en ik had ook sync issues (PS5 via HDMI aan de TV en de TV via ARC aan de receiver verbonden). Ik heb dit opgelost door ervoor te zorgen dat de TV op pass through staat ipv digital of iets dergelijks. Deze setting zorgde ervoor dat de TV het geluid nogmaals ging coderen met als resultaat de vertraging. Wellicht dat jij in jouw setup ook een vergelijkbare setting hebt op je TV of Soundbar?
Pagina: 1 ... 102 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord