Ah, dan zou dat het wel zijn! Eerst de game maar even uitzetten dus vanaf nu haha.Mozart schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 19:48:
[...]
Die had ik vanavond ook inderdaad. Gisteren de ps5 uitgezet terwijl de game nog niet afgesloten was, gewoon even kort op de ps-toets en dan naar de power options en voor uitschakelen kiezen. Ik dacht al dat ik wat fout had gedaan maar andere games kunnen daar prima mee overweg.
Besteedt de resources aan een 1080p/4k versie van uncharted golden abyss (de psvita exclusive)... Zitten denk ik meer fans op te wachten.mobygo76 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 19:42:
Over de hele last of us discussie. Ik vind het bijzonder dat deel 1 op de ps3 was, de remaster op de ps4 en dan nu een remake op de ps5. Echt armoede als je het mij vraagt.
Besteed je resources liever voor iets anders legendarisch. Ik heb er van genoten hoor maar ga de games(1 en 2) niet weer opnieuw spelen.
Ik denk dat ze bij dit soort dingen ook wel kijken naar hoeveel mensen hem niet alleen gekocht hebben, maar ook uitgespeeld of op zijn minst een eindje. Ik denk dat dit misschien wél tegenviel en dat er daardoor dus geen vervolg komt.Chaoss schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 19:16:
Het verhaal, want nog geen feit is lijkt mij, dat er geen Days Gone 2 komt vindt ik opmerkelijker en kan ik me bijna niet voorstellen, de game heeft gewoon goed verkocht.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 01:09
Ik weet niet, TLOU2 draaid prima op de PS5 en ziet er erg goed uit., daar valt noet zoveel winst te behalen, een 60fps update zou wel leuk zijn.AppleFan2007 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 19:29:
[...]
Ik denk dat een logische keuze geweest zou zijn om eerst een PS5 versie te maken van TLOU2.
Ik kan me vinden dat er een markt voor is maar geef ons dan op zijn minst ook een PS5 versie van TLOU2
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Kick, deze game stond helemaal niet op mijn radar maar ziet er wel interessant uitMartinspire schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 22:10:
[YouTube: The Day Before - Exclusive Official Gameplay Trailer]
10 minuten van The Day Before. Gewoon gameplay, geen bullshit. Marketing is dus wel apart maar op zich ook wel prima. Die driving physics god damn dat is onverwacht tof
Edit: Komt die game nou helemaal niet naar de Ps5?
Ik helemaal enthousiast, ga ik googelen, alleen maar teleurstelling
[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 09-04-2021 22:36 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
- Chaoss
Is The day Before coop / multiplayer only? Ik denk niet dat het mijn type game is maar het ziet er wel vet uit.
Mudrunner vs Days Gone
Mudrunner vs Days Gone
Denk dat het ook wel te maken heeft met de nieuwe HBO TLOU serie. Last of Us IP groter en indrukwekkender maken en inderdaad toegankelijk voor zoveel mogelijk mensen. Als ik het artikel lees supervised ND het IP dus lijkt mij dat ze inderdaad niet erg vertraagd worden. Van mij mag 'ie er komen, ik mistte de dodge knop heel erg tijdens mijn tweede playthrough eind vorig jaar.Chaoss schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 19:16:
Ik snap het probleem niet zo met een remake van TLOU1 niet zo want dat is gewoon een logische keuze. Zo'n remake kost relatief weinig qua ontwikkeling, kan door een kleinere studio gemaak worden en er zal ongetwijfeld een markt voor zijn, genoeg mensen hebben de game nog niet gespeeld. Of betalen graag voor een remake omdat ze de game fantastische vonden en nog eens op next gen willen spelen.
Niemand dwingt je om die remake te kopen, bevalt het je niet dan laat je hem liggen.
Het verhaal, want nog geen feit is lijkt mij, dat er geen Days Gone 2 komt vindt ik opmerkelijker en kan ik me bijna niet voorstellen, de game heeft gewoon goed verkocht. Er waren genoeg kritiek punten vooral net na de release (veel bugs) maar ik zou het persoonlijk wel jammer vinden ik had een deeltje 2 wel gespeeld.
Dat er geen Days Gone sequel komt vind ik ook bijzonder, de game was toch Bend's eerste AAA game dus je zou denken dat Sony wat toleranter zou zijn. De secret ending van Days Gone hintte al op een prequel met een voor mij heel interessant klinkende story line.
Volgens Schreier werkte Bend eerst aan Factions en een Uncharted game onder ND supervisie en sinds kort zelfstandig aan een nieuw IP. Ziet er naar uit dat ze dus aan een volledig nieuw IP zijn begonnen.
Mja hij is momenteel pc-only, maar de dev "overweegt" wel consoles. Gezien de aim van vandaag kun je niet ontkennen dat het gewoon een controller was, maar ze gaan waarschijnlijk gewoon een aparte aankondiging doen. Het zal me niet verbazen als ze bij de E3 op 1 van de 2 grote presentaties aanwezig zijn. Maar serieus, die potato-aim is zelfs voor doorsnee consolespelers een blamage.Donstil schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 22:30:
[...]
Kick, deze game stond helemaal niet op mijn radar maar ziet er wel interessant uitBeetje Snow Runner rijden. Me like.
Edit: Komt die game nou helemaal niet naar de Ps5?
Ik helemaal enthousiast, ga ik googelen, alleen maar teleurstelling
Het is wel een MMO voor wat ik kan zien, maar in hoeverre dat verder ontwikkelt is wat onbekend, maar het einde laat wel zien dat er nog wat meer spelers bij zitten.Chaoss schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 23:08:
Is The day Before coop / multiplayer only? Ik denk niet dat het mijn type game is maar het ziet er wel vet uit.
Mudrunner vs Days Gone
Wat me verder opvalt is hoeveel ammo die loopt te verspillen op een handjevol zombies. Dat toont mij dat er toch wel aardig wat te vinden is en dat maakt dit soort games wel wat leuker imo.
Verder weer de typische game-trope bij die cola-vrachtwagen. Hele rits aan flesjes en dan haal je er 1 blikje uit
Dat Day Before ziet er wel goed uit 
Vraag me wel af hoe groot de game is. In de video wilden ze wel heel nadrukkelijk laten zien dat ze bepaalde details erin hadden verwerkt, zoals het hekje omver rijden en de band die er hangt en beweegt als je ertegen loopt. Dat is natuurlijk tof, maar als kleine ontwikkelaar een lange campaign of grote wereld met zulke details...
Vraag me wel af hoe groot de game is. In de video wilden ze wel heel nadrukkelijk laten zien dat ze bepaalde details erin hadden verwerkt, zoals het hekje omver rijden en de band die er hangt en beweegt als je ertegen loopt. Dat is natuurlijk tof, maar als kleine ontwikkelaar een lange campaign of grote wereld met zulke details...
The Day Before is wel een enorme rip off van Days Gone en The Division. De hele setting is bijna een kopie van Days Gone en speelt zich volgens mij ook af in dezelfde omgeving in de VS.
Wel erg ambitieus voor voor zo'n kleine ontwikkelaar. Als ik naar hun andere games kijk, dan is het nog maar afwachten of dit iets gaat worden.
Wel erg ambitieus voor voor zo'n kleine ontwikkelaar. Als ik naar hun andere games kijk, dan is het nog maar afwachten of dit iets gaat worden.
Zie wel wat overeenkomsten met Days Gone maar Days Gone was daar natuurlijk ook niet de eerste in, haalde ook zat inspiratie uit andere zombie games, films, series, etc, nooit een probleem gevonden in Days Gone dus dat zal hier ook niet zo zijn schat ik zo in.
[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 10-04-2021 11:58 ]
Dat Days Gone 2 gecancelled zou zijn klinkt mij toch een beetje ongeloofwaardig. Waarom? Over een paar maanden komt de pc versie uit. Days Gone is daarnaast ook onderdeel van de instant Game collection. Dit is logische marketing van Sony in opmaat naar een deel 2. Iets vergelijkbaars hebben ze ook gedaan met Horizon Zero Dawn.
Door de eerdere delen uit te brengen op pc, maken ze de IP's nog iets groter. Plus het levert nog een leuke extra op, Horizon op pc is toch al meer dan 3 miljoen keer verkocht.
Kijk ook naar het grotere plaatje: Sony is bezig de grootste IP's te verfilmen of een serie van te maken, dat is toch wel een heel duidelijke stap in het vergroten van (zichtbaarheid van) IP's.
Door de eerdere delen uit te brengen op pc, maken ze de IP's nog iets groter. Plus het levert nog een leuke extra op, Horizon op pc is toch al meer dan 3 miljoen keer verkocht.
Kijk ook naar het grotere plaatje: Sony is bezig de grootste IP's te verfilmen of een serie van te maken, dat is toch wel een heel duidelijke stap in het vergroten van (zichtbaarheid van) IP's.
Dan nog een vraagje, omdat ik het allemaal niet heel erg goed snap.Farabi schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 16:42:
[...]
nee, je kan bijna alle PS4 spellen erop spelen.
Ik zie FIFA 21 voor de PS4 staan met in de beschrijving: "Inclusief kostenloze upgrade naar de PS5", voor rond de 20 euro.
Maar ik zie ook een FIFA21 voor de PS5 staan, voor €62 euro.
Heb je dan uiteindelijk met de PS4 variant en kostenloze upgrade precies hetzelfe als de PS5 versie, of zitten er verschillen in?
Zit geen verschil tussen voor zover ik weet, is waarschijnlijk gewoon een manier om niet oplettende gamers te veel te laten betalen. Gewoon de PS4 versie kopen met gratis upgrade naar PS5.PiB schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:11:
[...]
Dan nog een vraagje, omdat ik het allemaal niet heel erg goed snap.
Ik zie FIFA 21 voor de PS4 staan met in de beschrijving: "Inclusief kostenloze upgrade naar de PS5", voor rond de 20 euro.
Maar ik zie ook een FIFA21 voor de PS5 staan, voor €62 euro.
Heb je dan uiteindelijk met de PS4 variant en kostenloze upgrade precies hetzelfe als de PS5 versie, of zitten er verschillen in?
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Exact dezelfde variant. Ik ga dan altijd voor de PS4 versie. Scheelt een hoop geld. 
Ben inmiddels in level acht van Oddworld nu. Degene die de checkpoints heeft geplaatst mag nooit meer aan een game werken. Ze pal voor lockers met items plaatsen. Wie verzint dat?!
Ben inmiddels in level acht van Oddworld nu. Degene die de checkpoints heeft geplaatst mag nooit meer aan een game werken. Ze pal voor lockers met items plaatsen. Wie verzint dat?!
[ Voor 20% gewijzigd door Timothy3000 op 10-04-2021 13:17 ]
Ja echt hinderlijk als je een checkpoint aan zet en daarna pas de items mag gaan oppakken, kun je iedere keer als je dood gaat weer opnieuw die items gaan oppakken, zou fijn zijn als je met vierkantje bij zo'n checkpoint gewoon nog een keer kunt saven.Timothy3000 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:16:
Exact dezelfde variant.
Level acht van Oddworld nu. Degene die de checkpoints heeft geplaatst mag nooit meer aan een game werken. Ze pal voor items plaatsen. Wie verzint dat?!
Begin er ook wel weer een beetje klaar mee te zijn, moeilijkheidsgraad is iets te hoog voor mij denk ik, kan zo niet genieten van puzzelen als je 100× dood gaat op hetzelfde stukje en steeds overnieuw moet beginnen. Ik zou de moeilijkheid nog op easy kunnen zetten maar denk niet dat dat mij veel gaat helpen.
Ik kwam bij een stukje waar ik onmogelijk de mudokens kon redden, het enige wat lukte was ze als schild te gebruiken zodat Abe er zelf wel uit komt, maar ik wil iedereen redden, dat is volgens mij het doel van het spel, toch? Het begin was nog wel te doen, maar begin me meer te ergeren aan de puzzels dan dat ik er plezier aan beleef.
[ Voor 37% gewijzigd door Kalder op 10-04-2021 13:30 ]
Ja ik heb dat ook wel een beetje. Het gebeurt te vaak dat iets net niet helemaal lekker werkt. De game is al moeilijk zat zonder de bugs en rare design en die laatste maken het vaak eerder niet leuk frustrerend dan leuk frustrerend.
Alle Mudokens redden (inderdaad het doel) is gewoon 0,0 te doen doordat het spel zelf zo irritant hinderlijk in de weg zit.
Alle Mudokens redden (inderdaad het doel) is gewoon 0,0 te doen doordat het spel zelf zo irritant hinderlijk in de weg zit.
Voor mij ook ongeloofwaardig. Dat we niet direct een vervolg gaan zien, dat kan natuurlijk sinds ze best op een ander project kunnen zitten. Maar deze game pushen ze op dit moment op verschillende manieren.Trishul schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:10:
Dat Days Gone 2 gecancelled zou zijn klinkt mij toch een beetje ongeloofwaardig. Waarom? Over een paar maanden komt de pc versie uit. Days Gone is daarnaast ook onderdeel van de instant Game collection. Dit is logische marketing van Sony in opmaat naar een deel 2. Iets vergelijkbaars hebben ze ook gedaan met Horizon Zero Dawn.
- PC release
- 4K/60 PS5
- PS5 Collection
- PS Plus
Voor mij persoonlijk was dit zo'n beetje de beste game van afgelopen generatie. Ik heb er enorm van genoten en heb het uiteindelijk op de PS5 kunnen uitspelen, terwijl ik hem nog fysiek heb liggen. De 4K/60 patch maakte zoveel beter. Ook was Days Gone echt een lange game die ik platinum heb kunnen uitspelen (zo'n 120 uur totaal). Zou best kunnen dat Sony ze eerst aan een nieuwe IP wil zien werken, en misschien (ik weet niet of Bend onderhand ook 2 teams heeft) een ander team aan een vervolg werkt.
Van wat ik me herinner werd Days Gone niet echt enthousiast ontvangen door de pers. Kon me daar wel in vinden. Game was wel ok maar vond hem verder niet heel bijzonder. Als er geen sequel komt heb ik daar dan ook wel vrede mee.
Heeft de game verder wel goed verkocht? Dat hij al na een jaar in PSPlus zat is namelijk ook best uitzonderlijk.
Heeft de game verder wel goed verkocht? Dat hij al na een jaar in PSPlus zat is namelijk ook best uitzonderlijk.
[ Voor 20% gewijzigd door Timothy3000 op 10-04-2021 13:46 ]
Ik lees in het artikel juist dat ze bang waren dat ze in Naughty Dog op zouden gaan en pas afgelopen maand konden ze van het project af om aan iets nieuws te werkenRaem schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:35:
Jason Schreier is weer ergens ingedoken en schijnbaar loopt het een en ander niet helemaal lekker binnen de PS studios.
https://www.bloomberg.com...within-playstation-empire
Meest opmerkelijke is nog wel dat Bend teruggezet is als support studio. Na Days Gone zou je toch wel verwachten dat ze weer met een grotere titel aan de slag mochten.
[Twitter]
Het gaat alleen heen en weer met de namen in het artikel, dus ik kan er niet uit halen of dit ook het team is waar men daarna over praat (over de remake van Uncharted en TLOU1). Zoals ik het lees hebben ze meerdere teams bij die club. Een deel heeft dus gewerkt aan TLOU2 en een ander deel aan de eigen game. Toen TLOU2 klaar was begonnen ze aan de TLOU1 remaster toen bleek dat de Uncharted remaster niet doorging. Uiteindelijk is dat eigen project helemaal in de ijskast verdwenen nadat Naughty Dog de studio eigenlijk had overgenomen en allerlei personeel weg liep.Instead, one team at the studio was assigned to help Naughty Dog with a multiplayer game while a second group was assigned to work on a new Uncharted game with supervision from Naughty Dog. Some staff, including top leads, were unhappy with this arrangement and left. Bend's developers feared they might be absorbed into Naughty Dog, and the studio’s leadership asked to be taken off the Uncharted project. They got their wish last month and are now working on a new game of their own that will be part of a brand new franchise.
Rare gang van zaken. Verder snap ik op zich wel dat Sony alleen toppers wil uitbrengen, maar het zorgt er ook voor dat er dus minder exclusives verschijnen en met een beetje rare development, ook veel games het daglicht niet halen. Voor dit jaar zijn er ook al niet echt veel toppers op de releaselijsten verschenen. Veel games staan nog zonder releasedatum of met "ergens in 2021". Uitstellen, mede vanwege covid, is ook aan de orde van de dag. Ik ben het met het artikel eens dat er wel wat moet gebeuren, want ze nemen nu wel een groot risico en doordat alles bakken met geld moet inbrengen, hou je ook weer creativiteit tegen. Bovendien geef je personeel nergens de mogelijkheid om te groeien. Veel van die B-games zijn juist ideale plekken om mensen de kans te geven te groeien en betere ontwikkelaars te worden. Dan komen daarna die topgames vanzelf wel. En als een game dan een keertje tegenvalt, is dat ook niet zo'n probleem.
Hier ook, game was oké, 7tje maar niet de top die we vaker van Sony zien. Dat geeft verder niet want die games moet je ook hebben maar wel de reden dat ik het zo ook wel prima zou vinden en dat gerucht dus ook zo vreemd niet vind. Pc release staat daar wat mij betreft los van, dat bewijst mij niets.Timothy3000 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:44:
Van wat ik me herinner werd Days Gone niet echt enthousiast ontvangen door de pers. Kon me daar wel in vinden. Game was wel ok maar vond hem verder niet heel bijzonder. Als er geen sequel komt heb ik daar dan ook wel vrede mee.
Edit: Game was ook nog eens enorm buggy op release. Voor mij een reden om deel 2 als die toch zou komen niet op te pikken op/rond release.
[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 10-04-2021 13:59 ]
2 Jaar later valt wel mee toch? Zit ook met andere grote games in de PS5 Collection van 20 games die je gratis bij de PS5 krijgt. Days Gone heeft best goed verkocht en er is een grote community achter. De eigenaar van de officiele fan community discord van Days Gone werkt sinds kort voor Bend Studio's.Timothy3000 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:44:
Days Gone heeft uiteindelijk best goed verkocht en zeker met de PS5 patch is dit echt een enorm lekkere game geworden. Het vechten tegen hordes alleen is al zo much fun. Story is ook erg goed namelijk...
Man wat kan je veel uren in Days Gone steken. Ik heb mezelf voorgenomen om zo nu en dan een game uit te spelen voordat ik door ga naar de volgende leuke game. Heb er nu zo'n 15 uur in zitten en ben pas op 15% lol. Ok, ik doe meerdere story lines die elk meerdere missies hebben, maar dan alsnog.. 15%.!.!.!
Goed, zo lang de game leuk blijft zou ik er vrede moeten hebben en alle andere games moeten dan nog maar een paar maanden wachten
Goed, zo lang de game leuk blijft zou ik er vrede moeten hebben en alle andere games moeten dan nog maar een paar maanden wachten
Ik vind het verhaal juist een van de mindere zaken van de game. Best wel voorspelbaar met toch best wel wat gaten, want hoezo bestaat er een mega besmettelijk virus maar raakt de persoon die dagelijks onder het bloed van de freakers niet besmet? Let wel dit virus verspreidde zich niet via bijten zoals bij andere zombiegames vaak het geval is.Recon24 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 14:01:
[...]
2 Jaar later valt wel mee toch? Zit ook met andere grote games in de PS5 Collection van 20 games die je gratis bij de PS5 krijgt. Days Gone heeft best goed verkocht en er is een grote community achter. De eigenaar van de officiele fan community discord van Days Gone werkt sinds kort voor Bend Studio's.
Days Gone heeft uiteindelijk best goed verkocht en zeker met de PS5 patch is dit echt een enorm lekkere game geworden. Het vechten tegen hordes alleen is al zo much fun. Story is ook erg goed namelijk...
Verder teveel cutscenes. Irritante ambushes waardoor je motor altijd helemaal aan gort raakt etc.. Heb me overigens heel goed vermaakt, maar na 60 uur en alle hordes uitmoorden vond ik het wel goed. Net wat @Donstil zegt, een 7 meer niet. Het biedt echt wel mogelijkheden voor een vervolg
Twee jaar alweer inderdaad.Recon24 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 14:01:
[...]
2 Jaar later valt wel mee toch? Zit ook met andere grote games in de PS5 Collection van 20 games die je gratis bij de PS5 krijgt. Days Gone heeft best goed verkocht en er is een grote community achter. De eigenaar van de officiele fan community discord van Days Gone werkt sinds kort voor Bend Studio's.
Ik vond de story juist echt belabberd. Vrij generiek en her en der cringeworthy en het hield ook maar niet op. Game duurde ook veel te lang voor mijn gevoel.
Blijft leuk om te zien hoe smaken zo kunnen verschillen.
Het verhaal begon naar mijn idee een stuk sterker te worden nadat steeds meer te weten kwam. Die gaten lijkt mij ook juist het idee van Days Gone omdat ze duidelijk meer wilde doen met het verhaal voor een 2e deel. Ik heb het gevoel dat de PS5 patch de game al een heel stuk beter maakte. Voor mij duurde het ook best lang, maar uiteindelijk erg mee vermaakt.
- Chaoss
Vandaag had ik een update, de patch notes laten aardig wat bugfixes zien. Hopelijk is het nu verleden tijd.Kalder schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 19:16:
Ik ben al meerdere keren bugs tegen gekomen in Oddworld, een keer kwam zo'n vogelportaal niet terug en een andere keer sprong ik ergens overheen en vervolgens zat Abe vast en reageerde niet meer op de controls.
En een deur die open was maar waar ik niet doorheen kon vanwege onzichtbare muur.
Als ik heeeeel eerlijk ben vraag ik me oprecht af waarom.ik zonodig een PS5 wilde hebben.
Heb COD BO en WD Legion als PS5 games gespeeld, voor de rest is er nog niks qua titels. Ja....Demons Souls, maar dat is niks voor mij
Heb COD BO en WD Legion als PS5 games gespeeld, voor de rest is er nog niks qua titels. Ja....Demons Souls, maar dat is niks voor mij
Wat games betreft inderdaad. Maar het is wel heel lekker als je ziet hoe snel je kunt schakelen tussen games, korte wachttijden, betere fps etc. De gehele gebruikerservaring is enorm verbeterd.ArnoldSmiley schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 18:32:
Als ik heeeeel eerlijk ben vraag ik me oprecht af waarom.ik zonodig een PS5 wilde hebben.
ArnoldSmiley schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 18:32:

Gebruik mijn ps5 ook echt weinig laatste weken. Beetje ride 4 gedaan van de week.
Had last van de fomo. Maar had makkelijk ergens einde van dit jaar een ps5 kunnen halen.
Naja laadtijden zijn leuk maar zeker met bc ps4 games niet top. Native ps5 games zijn wel leuk maar beetje schaars.
zeker nu gt7 naar 2022 gezet is.....
[ Voor 4% gewijzigd door v8power67 op 10-04-2021 18:47 ]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
- Chaoss
Ik heb hem ook op easy gezet 😅, scheelt toch wel een hoop, normal was voor mij op een gegeven moment ook frusrerend ivm vele doodgaan. Op easy scheelt een stuk, bepaalde moeiijk stukken lukken nu met maar een paar keer doodgaan en het meeste speel je zo doorheen.Kalder schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:18:
[...]
moeilijkheidsgraad is iets te hoog voor mij denk ik, kan zo niet genieten van puzzelen als je 100× dood gaat op hetzelfde stukje en steeds overnieuw moet beginnen. Ik zou de moeilijkheid nog op easy kunnen zetten maar denk niet dat dat mij veel gaat helpen.
[ Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 10-04-2021 18:49 ]
Mensen, mensen niet teveel Days Gone spoilen, ik moet die nog gaan spelen. 
Voor de exclusieve PS5 titels hoef je op dit moment denk ik geen PS5 te hebben of je moet een Demons Souls fan zijn.
Ik vraag mij dat niet af want ik heb de PS4 overgeslagen en heb nu 2 consoles in 1 gekocht en ben/ga al de toppers van de PS4 aan het spelen. GOW wat is dat een prachtig spel zeg. En dan bedoel ik in alle facetten. Ik neem aan dat GOW 30fps was en nu 60fps op PS5 dit helpt wel met de hele game naar nog grotere hoogte te tillen. Ik heb nu 2 spellen in 60fps gespeeld maar als ik dan Detroit become human speel is dat een grote shock naar 30fps zeg!ArnoldSmiley schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 18:32:
Voor de exclusieve PS5 titels hoef je op dit moment denk ik geen PS5 te hebben of je moet een Demons Souls fan zijn.
[ Voor 13% gewijzigd door Zonekill op 10-04-2021 19:21 ]
Het gebrek aan laadtijden en de stilte ten opzichte van de PS4 Pro zijn voorArnoldSmiley schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 18:32:
mij al zulke grote positieve veranderingen! Echt enorm blij dat ik toch besloten heb de console bij launch te halen. Moet er niet aan denken weer te moeten gamen op de PS4. Kijk maar eens naar de laadtijden op PS4 van bv Valhalla of Legion.
Prijs van PS5 gaat ook niet veranderen denk ik en kon voor mijn Pro nog een mooi prijsje krijgen. Ik zie en zag echt geen reden om te wachten met de aanschaf.
[ Voor 16% gewijzigd door Timothy3000 op 10-04-2021 19:28 ]
Toch vallen die laadtijden bij bijv CP2077 toch wel tegen. Zit toch vaak 20 a 30 sec duimen te draaien.Timothy3000 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 19:23:
[...]
Het gebrek aan laadtijden en de stilte ten opzichte van de PS4 Pro zijn voor
mij al zulke grote positieve veranderingen! Echt enorm blij dat ik toch besloten heb de console bij launch te halen. Moet er niet aan denken weer te moeten gamen op de PS4.
Prijs van PS5 gaat ook niet veranderen denk ik en kon voor mijn Pro nog een mooi prijsje krijgen. Ik zie en zag echt geen reden om te wachten met de aanschaf.
Eigenlijk is er maar 1 native PS5 game en uitgerekend dat genre ligt mij niet.
Waarom zijn er zoooo weinig launch titels? Toch het ideale moment op veel games weg te zetten?
Mijn PS4 ging dec 2020 de deur uit, 400 euro gevangen nog dus qua financien is de PS5 niet eens echt invewtering geweest. Vind het alleen jammer dat ik nog biet de PS5 kracht heb kunnen testen
[ Voor 22% gewijzigd door ArnoldSmiley op 10-04-2021 19:30 ]
CP2077 is voor de enige game die ik op de PS5 heb gespeeld die echt waardeloos draaide. Maar dat heeft meer met de game zelf dan met de console te maken.
Voor de laatste patch waren de laadtijden van CP trouwens wel een stuk sneller.
[ Voor 21% gewijzigd door Timothy3000 op 10-04-2021 19:29 ]
Nu je het zegt ja over die patch...kloptTimothy3000 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 19:29:
CP2077 is voor de enige game die ik op de PS5 heb gespeeld die echt waardeloos draaide. Maar dat heeft meer met de game zelf dan met de console te maken.
Astrobot en Miles Morales al gespeeld? Die laten ook echt de pracht van de console en de Dualsense zien.
0 laadtijden. 60fps met RTS. Dat krijg je op de PS4 niet.
[ Voor 23% gewijzigd door Timothy3000 op 10-04-2021 19:32 ]
Spiderman MM, Sackboy, FIFA21, bugsnax, destruction allstars, soulstorm, AC valhalla, immortal fenyx rising en zo zijn er nog veel meerArnoldSmiley schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 18:32:
Nu kan het allemaal games zijn die je niet leuk vind, maar klagen dat er niks is voor de PS5 is wat kort door de bocht als je het mij vraagt.
Juist niet, veel te weinig consoles in omloop om goed te verdienen. Daarom zijn ook de meeste titels crossgen. Er zijn iets van 10 miljoen PS5 verkocht tegen 140 miljoen ps4.ArnoldSmiley schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 19:28:
[...]
Waarom zijn er zoooo weinig launch titels? Toch het ideale moment op veel games weg te zetten?
En zeker met BC is de nood om nieuwe PS5 titels te kopen ook minder hoog
[ Voor 8% gewijzigd door cold_as_ijs op 10-04-2021 19:38 ]
CP2077 is dan ook een game die (nog) niet geoptimaliseerd is voor de PS5.ArnoldSmiley schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 19:28:
[...]
Toch vallen die laadtijden bij bijv CP2077 toch wel tegen. Zit toch vaak 20 a 30 sec duimen te draaien.
De laadtijden zullen al sneller zijn op de PS5 dan op de PS4.
Als je kijkt naar games die echt voor de PlayStation 5 zijn dan zie je dat de laadtijden bijna niks zijn.
[ Voor 27% gewijzigd door AppleFan2007 op 10-04-2021 19:40 ]
Nu ben ik blij dat ik spiderman niet echt gespeeld heb op ps4. Die 60 fps is gewoon zalig nu op ps5.Timothy3000 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 19:32:
Astrobot en Miles Morales al gespeeld? Die laten ook echt de pracht van de console en de Dualsense zien.
Als ik klaar ben met sackboy en ratchet&clank, heb ik gewoon nog 2 mooie games liggen (spiderman dus). Daarna kan ik nog aan de slag met demon's souls als ik zin heb.
Dan zijn we al weer even verder ondertussen, en de nieuwe Resident Evil game zal me ook wel even bezig houden (die speel ik wel op PC denk ik).
Ik heb me laten vertellen trouwens dat er op de launch van PS4 ook niet zoveel interessante games waren uiteindelijk .. dus valt het al bij al nog mee nu, zeker met de back compat.
Laadtijden met native bv PS4 gamesv8power67 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 18:44:
[...]
[Afbeelding]
Gebruik mijn ps5 ook echt weinig laatste weken. Beetje ride 4 gedaan van de week.
Had last van de fomo. Maar had makkelijk ergens einde van dit jaar een ps5 kunnen halen.
Naja laadtijden zijn leuk maar zeker met bc ps4 games niet top. Native ps5 games zijn wel leuk maar beetje schaars.
zeker nu gt7 naar 2022 gezet is.....![]()
niet top? Ik vind het over het algemeen echt een verademing.
Nou, bij Crash bandicoot wil ik steeds de tips lezen op het laadscherm maar dat lukt mij niet...de tijd is te kort.Timothy3000 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 19:53:
[...]
Laadtijden met native bv PS4 games
Verlies ik meteen weer een leven omdat ik de tips niet kon lezen.
(weggehaald voor ander topic)
[ Voor 91% gewijzigd door Forceflow op 10-04-2021 20:41 ]
Als je vanavond nog de kracht van de PS5 wilt zien, download Maiden uit de store en zet een koptelefoon op. Met een uurtje ben je er wel doorheen.ArnoldSmiley schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 19:28:
[...]
Toch vallen die laadtijden bij bijv CP2077 toch wel tegen. Zit toch vaak 20 a 30 sec duimen te draaien.
Mijn PS4 ging dec 2020 de deur uit, 400 euro gevangen nog dus qua financien is de PS5 niet eens echt invewtering geweest. Vind het alleen jammer dat ik nog biet de PS5 kracht heb kunnen testen
Daarnaast, ghost of Tsushima op 60fps is grafisch zeer indrukwekkend. Daarnaast denk ik dat de Spiderman collectie ook een mooie toevoeging voor je is.
Disc editie?Forceflow schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 20:29:
Ik merk vandaag, omdat ik begonnen ben aan Spiderman Remastered, toch een zoemend geluid als hij op performance modus staat (60 fps).
Ik hoor het als de tv stil is (in de menuutjes) terwijl ik 3 meter verder op sofa zit. Console staat verticaal, geluid stopt meteen als ik spel afsluit. Al andere stekker / plug geprobeerd. Komt van regio PSU.
Nog mensen met dit probleem? Klinkt als een scheerapparaat(je).
(weggehaald voor ander topic)
[ Voor 91% gewijzigd door Forceflow op 10-04-2021 20:42 ]
Dat is niet helemaal correct, ik tel er momenteel 43:ArnoldSmiley schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 19:28:
[...]
Astro's Playroom (PS5 only)
Demon's Souls (als je het als nieuw spel ziet, PS5 only)
Destruction All Stars (PS5 Only)
Godfall (PS5 Only) (kom er net achter dat deze ook voor PC is)
Of wat bedoel je met native PS5? Want letterlijk zijn er best wel wat native PS5 spellen als je games als AC: Valhalla e.d. meerekent.
En er zijn ook een aantal PS exclusives die ook op de PS4 uitgekomen zijn maar waar de PS5 versie wel echt beduidend beter/mooier is, bijvoorbeeld Spiderman Miles Morales.
[ Voor 8% gewijzigd door Kalder op 10-04-2021 20:45 ]
Grappig om te lezen hoe uiteenlopend de meningen over Days Gone en GoT zijn binnen de Playstation community. Ik heb sindskort een PS5 na jarenlang een Xbox gehad te hebben. De laatste keer was een PS2 en ik had dus een aanzienlijk backlog van Sony originals en exclusives. Ik heb allereerst GoW gespeeld en dat was een heerlijke game. Ik wilde daarna dolgraag aan de slag met AC:Valhalla, maar de overlapping in thema zorgde ervoor dat ik eerst Uncharted heb gespeeld en daar had ik ook al een verschillende mening over. Het was voor mij teveel aan de movie kant dan een game kant.technoaddict schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 14:54:
Man wat kan je veel uren in Days Gone steken. Ik heb mezelf voorgenomen om zo nu en dan een game uit te spelen voordat ik door ga naar de volgende leuke game. Heb er nu zo'n 15 uur in zitten en ben pas op 15% lol. Ok, ik doe meerdere story lines die elk meerdere missies hebben, maar dan alsnog.. 15%.!.!.!
Days Gone vond ik zelf enorm moeilijk om in te komen. Ik wil het ooit wel weer een kans geven, maar voorlopig houd ik het voor gezien. Ghost of Tsushima is een game die mij enigzins heeft teleurgesteld. Ik had sinds de aankondiging gewacht op een PS5 versie om het in zijn volle glorie te kunnen spelen, maar wat is het leeg in de game. Ik heb het een aantal uur gespeeld en het is opzich wel leuk en goed te doen, maar de dag erna heb ik AC:Valhalla opgestart en wat is dat toch een heerlijke game. Vergeleken met Days Gone en GoT heeft het een prachtige wereld met levende karakters en gemeenschappen. Game mechanics die compleet aanvoelen en activiteiten die ook fijn voelen om te doen. De side stories in GoT waren nogal lusteloos en leken uit een mobiele game te komen. De AI leek bijna niet te bestaan en buiten de fijne zwaard mechanics vond ik er weinig wat mij weer terugtrok om weer te spelen. Een mooie en aparte wereld, goede zwaard mechanics en een originele Japanse thema zijn de enige dingen die ik als pluspunten kan opnoemen.
Aan de ene kant jammer dat ik teleurgesteld ben geraakt door games waar ik hoge verwachtingen van had, maar aan de andere kant scheelt het mij weer tijd die ik kan steken in AC:Valhalla. Horizon heb ik ook nooit gespeeld, dus daar ben ik ook nog op aan het wachten tot ie gratis op te halen is met PS@Home.
Ik heb hetzelfde met de games die je opnoemt, GoT was voor mij ook ietwat een teleurstelling, en Days Gone kon ik ook niet inkomen en heb ik ook op mijn lijstje gezet om later misschien nog eens te spelen.zoarakrzs schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 20:51:
[...]
Grappig om te lezen hoe uiteenlopend de meningen over Days Gone en GoT zijn binnen de Playstation community. Ik heb sindskort een PS5 na jarenlang een Xbox gehad te hebben. De laatste keer was een PS2 en ik had dus een aanzienlijk backlog van Sony originals en exclusives. Ik heb allereerst GoW gespeeld en dat was een heerlijke game. Ik wilde daarna dolgraag aan de slag met AC:Valhalla, maar de overlapping in thema zorgde ervoor dat ik eerst Uncharted heb gespeeld en daar had ik ook al een verschillende mening over. Het was voor mij teveel aan de movie kant dan een game kant.
Days Gone vond ik zelf enorm moeilijk om in te komen. Ik wil het ooit wel weer een kans geven, maar voorlopig houd ik het voor gezien. Ghost of Tsushima is een game die mij enigzins heeft teleurgesteld. Ik had sinds de aankondiging gewacht op een PS5 versie om het in zijn volle glorie te kunnen spelen, maar wat is het leeg in de game. Ik heb het een aantal uur gespeeld en het is opzich wel leuk en goed te doen, maar de dag erna heb ik AC:Valhalla opgestart en wat is dat toch een heerlijke game. Vergeleken met Days Gone en GoT heeft het een prachtige wereld met levende karakters en gemeenschappen. Game mechanics die compleet aanvoelen en activiteiten die ook fijn voelen om te doen. De side stories in GoT waren nogal lusteloos en leken uit een mobiele game te komen. De AI leek bijna niet te bestaan en buiten de fijne zwaard mechanics vond ik er weinig wat mij weer terugtrok om weer te spelen. Een mooie en aparte wereld, goede zwaard mechanics en een originele Japanse thema zijn de enige dingen die ik als pluspunten kan opnoemen.
Aan de ene kant jammer dat ik teleurgesteld ben geraakt door games waar ik hoge verwachtingen van had, maar aan de andere kant scheelt het mij weer tijd die ik kan steken in AC:Valhalla. Horizon heb ik ook nooit gespeeld, dus daar ben ik ook nog op aan het wachten tot ie gratis op te halen is met PS@Home.
Met AC Valhalla begin ik het nou ook wel gezien te hebben, het is allemaal eigenlijk meer van hetzelfde, heeft me wel flink wat uren plezier gebracht de game in het begin, maar ben nu ook zo overpowered als wat voor mijn main missies omdat ik allerlei dingen van die kaart afspeur en soms krijg je daar ook skillpoints van, ben nu geloof ik ergens iets van lvl 230 ozfo terwijl de main missie lvl 160 is.
En het verhaal van Valhalla? Uhhh, ja... AC games heb ik niet echt gespeeld om de verhalen, en meestal begin ik het verhaal saai te vinden na een paar missies en begin ik te skippen, eenmaal skippend, skip je voor je het weet de rest van het verhaal... totdat ik dan bij die ISU aankom, dan vind ik het wel weer leuk om te luisteren.
[ Voor 5% gewijzigd door Kalder op 10-04-2021 21:25 ]
Alleen native ps5 games als miles morales maken echt gebruik van de ssd. Dan zie je idd echt een verschil. Zeker via de activity card binnen 7 sec spelen is ziek.Timothy3000 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 19:53:
[...]
Laadtijden met native bv PS4 games
Maar met ps4 bc games is het verschil echt klein. Ja iets sneller maar niet veel beter dan een ps4 pro met ssd. Dus nee vind het geen verademing. Jammer dat de bc manier van sony niet zo werkt zoals met bv de xsx. Hoop games missen 120hz opties op ps5 wel aanwezig op xsx. En ook laadtijden vaak beter in bc games op xsx. Dus ja hoop dat dit mogelijk nog verbeterd kan worden. Maar denk dat hoe bc werkt op ps5 het niet zal veranderen.
Ik weet niet of je red Dead redemption 2 hebt maar daar is het echt wel een verademing.v8power67 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 21:26:
[...]
Alleen native ps5 games als miles morales maken echt gebruik van de ssd. Dan zie je idd echt een verschil. Zeker via de activity card binnen 7 sec spelen is ziek.
Maar met ps4 bc games is het verschil echt klein. Ja iets sneller maar niet veel beter dan een ps4 pro met ssd. Dus nee vind het geen verademing. Jammer dat de bc manier van sony niet zo werkt zoals met bv de xsx. Hoop games missen 120hz opties op ps5 wel aanwezig op xsx. En ook laadtijden vaak beter in bc games op xsx. Dus ja hoop dat dit mogelijk nog verbeterd kan worden. Maar denk dat hoe bc werkt op ps5 het niet zal veranderen.
Nu wil ik het al vaker eens opstarten omdat ik er gewoon sneller inzit dan daarvoor.
Ook andere games zijn veel sneller.
Het verschil zie je het meest bij games die echt lang moesten laden op de PS4 zoals RDR2, GTA V.
Ik speel wel eens battlefront 2 en heb hem nu op interne ssd staan maar stond tijdje op externe hdd maar verschil is aanwezig maar niet groot. Nee heb rdr2 en gta5 niet gespeeld, maar zover ik gezien heb ia het verschil met ps4 pro met ssd en ps5 amper aanwezig. Behalve als dus native ps5 game is dan is het ineens echt bizar.AppleFan2007 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 21:35:
[...]
Ik weet niet of je red Dead redemption 2 hebt maar daar is het echt wel een verademing.
Nu wil ik het al vaker eens opstarten omdat ik er gewoon sneller inzit dan daarvoor.
Ook andere games zijn veel sneller.
Het verschil zie je het meest bij games die echt lang moesten laden op de PS4 zoals RDR2, GTA V.
Meerendeel al gespeeld op de PS4 😉cold_as_ijs schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 19:33:
[...]
Spiderman MM, Sackboy, FIFA21, bugsnax, destruction allstars, soulstorm, AC valhalla, immortal fenyx rising en zo zijn er nog veel meer
Nu kan het allemaal games zijn die je niet leuk vind, maar klagen dat er niks is voor de PS5 is wat kort door de bocht als je het mij vraagt.
Kan ik me niet in vinden. Heb zowel XSX als PS5 en op beiden starten BC games snel op. Op de PS5 voor mijn gevoel vaak zelfs sneller dan op Xbox (360 games ed starten door de verplichte openingsvideo langzamer op.)v8power67 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 21:26:
[...]
Alleen native ps5 games als miles morales maken echt gebruik van de ssd. Dan zie je idd echt een verschil. Zeker via de activity card binnen 7 sec spelen is ziek.
En bij games als RDR, Crash, GTA om maar een paar te noemen maakt die ssd echt een wereld van verschil.
[ Voor 3% gewijzigd door Timothy3000 op 10-04-2021 22:03 ]
Wat ik bedoel zijn games die puur sec voor de PS5 ontwikkeld zijn.Kalder schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 20:43:
[...]
Dat is niet helemaal correct, ik tel er momenteel 43:
Astro's Playroom (PS5 only)
Demon's Souls (als je het als nieuw spel ziet, PS5 only)
Destruction All Stars (PS5 Only)
Godfall (PS5 Only) (kom er net achter dat deze ook voor PC is)
Of wat bedoel je met native PS5? Want letterlijk zijn er best wel wat native PS5 spellen als je games als AC: Valhalla e.d. meerekent.
En er zijn ook een aantal PS exclusives die ook op de PS4 uitgekomen zijn maar waar de PS5 versie wel echt beduidend beter/mooier is, bijvoorbeeld Spiderman Miles Morales.
Heb MM en AC op de PS4 nog gespeeld, snap dat ze op de PS5 veeeeel beter zijn maar het blijvem crossgens.
Crossgen titels of niet, een launch lineup is volgens mij nooit beter geweest dan nu.
Klopt, maar om die zo vlak na elkaar nog een 2e Playtrough te doen? Nee, dank je.
Als je het merendeel van die titels al gespeeld had heb je je PS5 ook nog niet zo heel lang denk ik. Was je in eerste instantie niet van plan er eentje te kopen waardoor je die games toch eerst op PS4 hebt gespeeld?
Kan me voorstellen dat het dan enigszins wat kan tegenvallen.
Heb je Control al geprobeerd? Ook een game van pracht en praal.
[ Voor 23% gewijzigd door Timothy3000 op 10-04-2021 22:17 ]
Nouja, ik kan me er wel wat bij voorstellen, er zijn natuurlijk nog geen echte PS5 toppers die exclusief voor PS5 zijn, wat dat betreft heb ik soms weleens het gevoel dat ik net zo goed had kunnen wachten met het aanschaffen van mijn PS5, maarja ik moest en zou er een hebben, dus heb er al een sinds launchdag, maar ook ik vind dat behalve de Quality of Life verbeteringen er weinig bijzonders is om voor een PS5 te gaan op dit moment, maar anderzijds, Sony heeft de hype erg groot gemaakt met een mooie launch line up, maar zo'n beetje geen enkele game van die launch line up heeft de launch of zelfs de launchwindow gehaald...Timothy3000 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 22:09:
Als je het merendeel van die titels al gespeeld had heb je je PS5 ook nog niet zo heel lang denk ik. Was je in eerste instantie niet van plan er eentje te kopen waardoor je die games toch eerst op PS4 hebt gespeeld?
Dat dus. Had de hoop op een PS5 al laten varen. Dus toen de 5 gereleased werd speelde ik nog op de 4.Timothy3000 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 22:09:
Had toen bijna niks meer te spelen en idd Spidey MM en AC Valhalla gespeeld.
Buiten die 2 games is er gewoon bar weinig vind ik.
Control ga ik ff checkeb, thanks voor de tip.
Precies zo sta ik er ook in. Die PS5 staat er dan eindelijk, enndan zit ik nog PS 4 titels te spelen. Ik had echt gehoopt op een snelle release van Horizon Forbidden West. Maar die haalt 2021 niet eens volgens mij?Kalder schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 22:26:
[...]
Nouja, ik kan me er wel wat bij voorstellen, er zijn natuurlijk nog geen echte PS5 toppers die exclusief voor PS5 zijn, wat dat betreft heb ik soms weleens het gevoel dat ik net zo goed had kunnen wachten met het aanschaffen van mijn PS5, maarja ik moest en zou er een hebben, dus heb er al een sinds launchdag, maar ook ik vind dat behalve de Quality of Life verbeteringen er weinig bijzonders is om voor een PS5 te gaan op dit moment, maar anderzijds, Sony heeft de hype erg groot gemaakt met een mooie launch line up, maar zo'n beetje geen enkele game van die launch line up heeft de launch of zelfs de launchwindow gehaald...
[ Voor 5% gewijzigd door ArnoldSmiley op 10-04-2021 22:48 ]
Disagree.Timothy3000 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 22:04:
Crossgen titels of niet, een launch lineup is volgens mij nooit beter geweest dan nu.
PS4 had PS4 exlusive AC Unity, Uncharted 4, Killzone Shadowfall, om er maar een paar launches te noemen.
AC Black Flag bedoel je denk ik, Unity was later pas. (Oh en Uncharted 4 kwam ook pas een flinke tijd na launch)ArnoldSmiley schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 22:47:
[...]
Disagree.
PS4 had PS4 exlusive AC Unity, Uncharted 4, Killzone Shadowfall, om er maar een paar launches te noemen.
[ Voor 8% gewijzigd door Kalder op 10-04-2021 22:50 ]
Nee hoor. Black Flag was een PS3 game toch? Unity kwam enkel voor de 4 uit, tegelijk.met AC Roque de PS3. Baalde ik toen van, had ik de PS3 al de deur uit namelijk.Kalder schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 22:48:
[...]
AC Black Flag bedoel je denk ik, Unity was later pas.
Nou vond je? Ik had wel het idee dat we met de Ps4 launch wel wat meer te spelen was, in ieder geval naar mijn smaak.Timothy3000 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 22:04:
Kan Sony misschien niet echt wat aan doen maar voor mij komt er nu en voorlopig niets uit.
Ik zit alleen maar half opgepoetste Ps4 games te spelen voor mijn gevoel.
Unity en Uncharted waren geen launch titels.ArnoldSmiley schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 22:47:
[...]
Disagree.
Ik denk dat het idd op smaak neer komt. Op Killzone en Black Flag na waren er voor mij weinig titels die er bij de PS4 launch uitsprongen. En toen had je ook geen bc. Met Demon Souls, Miles Morales, Bugsnax, Sackboy, Legion, Valhalla, Astro, Soulstorm, Control Ultimate en Immortals en straks Returnal, RE Village en Ratchet plus bc is en was er voor mij voldoende te spelen op PS5 de afgelopen en komende maanden iig.Donstil schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 23:00:
[...]
Nou vond je? Ik had wel het idee dat we met de Ps4 launch wel wat meer te spelen was, in ieder geval naar mijn smaak.
Kan Sony misschien niet echt wat aan doen maar voor mij komt er nu en voorlopig niets uit.
Ik zit alleen maar half opgepoetste Ps4 games te spelen voor mijn gevoel.
Nou de games die je opnoemt is (met wat uitzonderingen daar gelaten) eigenlijk precies wat ik bedoel.Timothy3000 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 23:13:
[...]
Ik denk dat het idd op smaak neer komt. Op Killzone en Black Flag na waren er voor mij weinig titels die er bij de PS4 launch uitsprongen. En toen had je ook geen bc. Met Demon Souls, Miles Morales, Bugsnax, Sackboy, Legion, Valhalla, Astro, Soulstorm, Control Ultimate en Immortals en straks Returnal, RE Village en Ratchet plus bc is en was er voor mij voldoende te spelen op PS5 de afgelopen en komende maanden iig.
Tuurlijk ze zien er (wat) beter uit maar ze hebben mij niet echt weg geblazen door ze op de Ps5 te spelen.
Ratchet en Clank gaat misschien onze eerste echte “next”-gen ervaring worden. Al wordt dat voor mij wel een na 5 uur weg leggen “aah ja leuk” game vermoed ik.
Dat is wat ik bedoel ja.Donstil schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 23:34:
[...]
Nou de games die je opnoemt is (met wat uitzonderingen daar gelaten) eigenlijk precies wat ik bedoel.
Tuurlijk ze zien er (wat) beter uit maar ze hebben mij niet echt weg geblazen door ze op de Ps5 te spelen.
Ratchet en Clank gaat misschien onze eerste echte “next”-gen ervaring worden. Al wordt dat voor mij wel een na 5 uur weg leggen “aah ja leuk” game vermoed ik.
Sowieso vind ik Spiderman MM echt schofterig als launch titel. Binnen 10 uur had ik hem uit.
Andere titels heb ik op de PS4 gespeeld, en ik vind eigenlijk ook geen PS5 launchtitels. Valhalla is gewoon current gen met opgepoetste graphics voor de PS5 geschikt gemaakt.
Komende maanden komt er ook nog niet heeeeel veel soeps uit. Wellicht dat Returnal wat is.
The Last of Us 2 uitgespeeld en nu met de Ratchet & Clank remake bezig. Ik geniet dik en dubbel van de games. Nostalgie in een nieuw jasje 
Stiekem toch blij dat ik geen PS3/4 gehad heb.
Beide TLOU games achter elkaar uitgespeeld. 2 Hele goede games. Jammer dat ik dan gisteren iets lees over een ps5 versie voor de eerste TLOU game, in zoverre er iets waar van is natuurlijk.
Stiekem toch blij dat ik geen PS3/4 gehad heb.
Beide TLOU games achter elkaar uitgespeeld. 2 Hele goede games. Jammer dat ik dan gisteren iets lees over een ps5 versie voor de eerste TLOU game, in zoverre er iets waar van is natuurlijk.
Je vergeet KNACKArnoldSmiley schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 22:47:
[...]
Disagree.
De first party launch window was echt niet veel beter bij de PS4. In 2013 had je Killzone, Knack en Resogun, in 2014 had je enkel Infamous: Second Son in maart. Uncharted 4 kwam zelfs pas in 2016.
Op de PS5 heb je Astrobot en Demon's Souls bij launch als PS5-only games en dit eerste half jaar heb je Destruction AllStars, Returnal en Ratchet & Clank als PS5-only games.
Het eerste jaar van een nieuwe console is vrijwel altijd zuinig qua first party releases maar ik denk dat de line-up van de PS5 nog wel een van de betere is, zeker met de huidige omstandigheden en zelfs als Horizon en God of War hun 2021 date niet halen.
Het enige wat ik echt mis is een Battlefield game bij launch. BF4 op de PS4 was echt een voltreffer, ondanks de technische problemen de eerste maanden. Hopelijk haalt EA de release voor BF6 eind dit jaar.
Op de PS5 heb je Astrobot en Demon's Souls bij launch als PS5-only games en dit eerste half jaar heb je Destruction AllStars, Returnal en Ratchet & Clank als PS5-only games.
Het eerste jaar van een nieuwe console is vrijwel altijd zuinig qua first party releases maar ik denk dat de line-up van de PS5 nog wel een van de betere is, zeker met de huidige omstandigheden en zelfs als Horizon en God of War hun 2021 date niet halen.
Het enige wat ik echt mis is een Battlefield game bij launch. BF4 op de PS4 was echt een voltreffer, ondanks de technische problemen de eerste maanden. Hopelijk haalt EA de release voor BF6 eind dit jaar.
Ik vermoed dat het weggeblazen worden gevoel deze generatie stiekem best gaat tegenvallen.Donstil schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 23:34:
[...]
Nou de games die je opnoemt is (met wat uitzonderingen daar gelaten) eigenlijk precies wat ik bedoel.
Reden is dat de significante verbeteringen in beeldkwaliteit gewoon onnoemelijk meer rekenkracht kosten.
De stap van 720p (ps3) naar 1080p (ps4) heeft een veel grotere impact dan 1080p naar 2160p(ps5). Heck zelf RT wat weer een deel van de rekenkracht opsnoept levert niet een significant beter resultaat in game, ja als je beelden 1 op 1 vergelijkt is het verschil wel te zien maar als aan het spelen bent verhoogt het de immersie maar minimaal.
Wat betreft de release titels deze generatie heb ik nog geen ervaring, mijn PS4 backlog is nog groot genoeg om me daar geen zorgen om te maken. Ik vind de quality of life verbeteringen die de PS5 brengt echt de moeite waard om de aankoop te verantwoorden. Maar ik kom van de base PS4 af, dus 5 min game laden was voor mij de standaard.
Net Control uitgespeeld, kwam er helaas pas na het uitspelen van de maingame en dlc pas achter dat ik nog een hele serie wapens kon maken. Dit maakte het spel wel leuker. Vond het verhaal te veel leiden aan inception complex, bewust enorm vaag en complex maken in de hoop dat het cool gevonden wordt 😁. Nu ratchet & clank, speelt super lekker op 60fps. Heb nog GoW, GoT, TLOU2, Deathstranding, Mafia trilogie, The Witcher 3 en Detroit become human in het verschiet voordat ik überhaupt ga denken aan PS5 games
Net Control uitgespeeld, kwam er helaas pas na het uitspelen van de maingame en dlc pas achter dat ik nog een hele serie wapens kon maken. Dit maakte het spel wel leuker. Vond het verhaal te veel leiden aan inception complex, bewust enorm vaag en complex maken in de hoop dat het cool gevonden wordt 😁. Nu ratchet & clank, speelt super lekker op 60fps. Heb nog GoW, GoT, TLOU2, Deathstranding, Mafia trilogie, The Witcher 3 en Detroit become human in het verschiet voordat ik überhaupt ga denken aan PS5 games
Tien uur voor een singleplayer game is toch gewoon netjes? De game lag ook niet fullprice in de winkel.ArnoldSmiley schreef op zondag 11 april 2021 @ 00:13:
[...]
Dat is wat ik bedoel ja.
Sowieso vind ik Spiderman MM echt schofterig als launch titel. Binnen 10 uur had ik hem uit.
Andere titels heb ik op de PS4 gespeeld, en ik vind eigenlijk ook geen PS5 launchtitels. Valhalla is gewoon current gen met opgepoetste graphics voor de PS5 geschikt gemaakt.
Komende maanden komt er ook nog niet heeeeel veel soeps uit. Wellicht dat Returnal wat is.
Returnal, Nier, RE Village, Kena en Ratchet de komende maanden gaan mij op de PS5 wel zoet houden. En ja een aantal van die games verschijnen ook op PS4 (Nier zelfs PS4 ipv 5) maar 60fps op PS5 maakt voor mij de echte nextgen experience.
Dat was Valhalla voor mij door die 60fps en nul laadtijden zeker ook! Had ik niet op de PS4 willen spelen.
Als je zo teleurgesteld bent zou ik de console gewoon verkopen. Zat mensen die je er wel enorm blij mee zou kunnen maken.
[ Voor 11% gewijzigd door Timothy3000 op 11-04-2021 09:32 ]
Ik vind het al zo'n verademing dat ik PS4 titels nu in 60fps kan spelen. Alleen daarom ben ik al heel blij met mijn PS5.
Ik herken het wel een beetje. Wat misschien het meest jammer is: omdat het nu zo geleidelijk gaat, van PS4 spellen langzaam naar echt NextGen, je niet meer echt zo’n wow-moment hebt. Beetje als te vroeg zingen in de kerk zeg maar.... De andere kant, buiten het lekkerder lopen van de oude spellen heb ik nu wél spellen gespeeld die ik anders nooit zou spelen. Spider-Man, Allstars, ja zelfs Maneater vond ik echt wel grappig. En bijvoorbeeld Allstars zou echt wel een longplay kunnen zijn als er wat meer variatie in zou zitten. Dat soort spellen was ik nooit aan begonnen als BF, GT7 of iets dergelijks al was uitgekomen.ArnoldSmiley schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 18:32:
De enige echte teleurstelling voor mij was Planet Coaster met een instand buy als RCT- en CS-addict. Erg mooi en veel potentie, maar een veel te kleine map om los te kunnen gaan.
Eerste keer een nieuwe console? Dit is echt altijd zo. Wacht een jaar en dan komt het wel op gang. Bovendien je kan alle ps4 games beter spelen. Denk dat er nog nooit een betere launch was dan deze.ArnoldSmiley schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 18:32:
Zit voor de mensen dat wow moment bij een nextgen console dan puur in mooiere graphics? Of is er iets anders dat jullie nog missen?
Want voor mij was het wow moment bij deze nieuwe gen groter dan ooit tevoren. Het gebrek aan laadtijden bij het fast travelen in Spidey en Valhalla. De Dualsense bij Astrobot. De Raytracing en daarna de 60FPS in Miles Morales. Hoe snel alles opstart en hoe snel je ineens je game zit te spelen.
Allemaal dingen waar mijn mond echt van open viel. Mooiere graphics zijn altijd leuk, maar dit voelde voor mij pas echt nextgen.
Want voor mij was het wow moment bij deze nieuwe gen groter dan ooit tevoren. Het gebrek aan laadtijden bij het fast travelen in Spidey en Valhalla. De Dualsense bij Astrobot. De Raytracing en daarna de 60FPS in Miles Morales. Hoe snel alles opstart en hoe snel je ineens je game zit te spelen.
Allemaal dingen waar mijn mond echt van open viel. Mooiere graphics zijn altijd leuk, maar dit voelde voor mij pas echt nextgen.
Ja en nee.Timothy3000 schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:10:
Zit voor de mensen dat wow moment bij een nextgen console dan puur in mooiere graphics? Of is er iets anders dat jullie nog missen?
Natuurlijk heb ik even een wowgevoel bij de prestaties. Maar dat is meer zoals een upgrade van een nieuwe MacBook of zelfs nieuwe auto. Even leuk maar heel snel en voel zie je het niet meer.
Maar bijvoorbeeld bij de beelden van Spider-Man, ja dan denk ik wel nog steeds op elk moment: ok dit is echt wel mooi.
Ik ben het wow gevoel met 10 minuten kwijt. Daarna komt het op creativiteit van de ontwikkelaar aan. Ik heb bij Ghost of Tsushima veel van die momenten gehad door de scenery. In andere games als Spiderman, Mass Effect, Uncharted etc zijn het meer de toffe actiemomenten.Timothy3000 schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:10:
De PS5 zelf is meer als een nieuwe PC. Lekker snappy en soepeltjes allemaal. Nog iedere blij als ik erachter ga zitten.
Ja mooiere graphics zijn het voor mij wel ja. Althans dat was het altijd sinds de CommodoreTimothy3000 schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:10:
Tuurlijk is iets sneller laden fijn maar daarin heb ik nog niet de games gespeeld waar ik echt weg geblazen ben. Mike Morales en Valhalla laden sneller maar dat deed GoT op de Ps4 ook al natuurlijk.
DualSense vond ik in Astrobot tof en gaf even een echt next gen gevoel, daarna geen games meer gezien die er echt wat noemenswaardigs mee deden, Spiderman een klein beetje en in Valhalla gaat de boog ietsje zwaarder maar daar bleef het wel bij. Voelt een beetje alsof dat een gimmick gaat worden.
Ja PS2/Xbox naar Xbox 360 was ik echt van onder de indruk toen. Had er op launch ook gelijk een 720p tv bij dus dat was echt indrukwekkend allemaal.cold_as_ijs schreef op zondag 11 april 2021 @ 09:22:
[...]
Ik vermoed dat het weggeblazen worden gevoel deze generatie stiekem best gaat tegenvallen.
Reden is dat de significante verbeteringen in beeldkwaliteit gewoon onnoemelijk meer rekenkracht kosten.
De stap van 720p (ps3) naar 1080p (ps4) heeft een veel grotere impact dan 1080p naar 2160p(ps5). Heck zelf RT wat weer een deel van de rekenkracht opsnoept levert niet een significant beter resultaat in game, ja als je beelden 1 op 1 vergelijkt is het verschil wel te zien maar als aan het spelen bent verhoogt het de immersie maar minimaal.
Misschien moeten we dat ook wat minder verwachten, alleen ik had met de XSX/Ps5 wel het idee dat het wat meer richting pc gaming graphics zou gaan (voor de 3080 uiteraard). Dat viel wel wat tegen
In het begin vond ik het trigger effect bij Rainbow Sox bijvoorbeeld ook wel tof. Maar uiteindelijk uitgezet omdat het voor mn gevoel tijd scheelt in ADS en vuren zelf.Donstil schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:24:
[...]
DualSense vond ik in Astrobot tof en gaf even een echt next gen gevoel, daarna geen games meer gezien die er echt wat noemenswaardigs mee deden, Spiderman een klein beetje en in Valhalla gaat de boog ietsje zwaarder maar daar bleef het wel bij. Voelt een beetje alsof dat een gimmick gaat worden.
GoT was dan ook de enige recente game op PS4 met echt snelle laadtijden natuurlijk.
De eerste keer dat ik met Miles van de ene naar de andere metro fast travelde en hij een insta second later er al stond en het spelen van de game in 60fps was voor mij iig de eerste echte nextgen ervaring.
Mooiere graphics hoeven van mij persoonlijk ook niet echt zo. Ik vind het persoonlijk allemaal al mooi zat.
Al denk ik dat er, met name door RT, op het gebied van graphics de komende jaren voldoende te genieten gaat zijn!
Dualsense kan een gimmick worden maar we zijn nog veel te vroeg om dat nu al goed te kunnen voorspellen denk ik. Kan niet wachten om te zien wat iemand als Kojima of Naughty Dog met de Dualsense gaat doen.
De eerste keer dat ik met Miles van de ene naar de andere metro fast travelde en hij een insta second later er al stond en het spelen van de game in 60fps was voor mij iig de eerste echte nextgen ervaring.
Mooiere graphics hoeven van mij persoonlijk ook niet echt zo. Ik vind het persoonlijk allemaal al mooi zat.
Al denk ik dat er, met name door RT, op het gebied van graphics de komende jaren voldoende te genieten gaat zijn!
Dualsense kan een gimmick worden maar we zijn nog veel te vroeg om dat nu al goed te kunnen voorspellen denk ik. Kan niet wachten om te zien wat iemand als Kojima of Naughty Dog met de Dualsense gaat doen.
[ Voor 32% gewijzigd door Timothy3000 op 11-04-2021 10:41 ]
Ja met BlackOps hetzelfde. Leuk als gimmick even maar daarna heel snel uit.Kenny_026 schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:35:
[...]
In het begin vond ik het trigger effect bij Rainbow Sox bijvoorbeeld ook wel tof. Maar uiteindelijk uitgezet omdat het voor mn gevoel tijd scheelt in ADS en vuren zelf.
Grafisch inderdaad nog niet iets gezien wat er torenhoog bovenuit steekt. Demon's Souls was het enige spel waarvan ik dacht: ok, dit zou mijn PS4 niet trekken.Timothy3000 schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:10:
Maar dat verwacht ik in het eerste jaar van release ook niet echt, dat komt later pas op stoom. De UE5 demo van Epic die op een PS5 draaide gaf me dat wow gevoel maar wel in het achterhoofd dat we die graphics waarschijnlijk pas gaan zien bij de eerste PS5 only game van een Naughty Dog bijvoorbeeld. Ratchet & Clank over 2 maanden zal denk ik ook wel een grafische stap voorwaarts zijn. De supersnelle laadtijden zijn inderdaad 1 van de dingen die me het meest bevallen tot nu toe. Dat en de DualSense.
Wel de enige maar wel een goed bewijs dat er op oude hardware al een hoop mogelijk is.Timothy3000 schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:38:
GoT was dan ook de enige recente game op PS4 met echt snelle laadtijden natuurlijk.
Wat ik bedoel als je GTA 5 op een vanilla Ps4 vergelijkt met Spider-Man op Ps5 lijkt het heel indrukwekkend maar GoT op Ps4 Pro en Spider-Man op Ps5 al een heel stuk minder.
Van Metro naar Metro is lekker snel maar geen seconde hier. wel seconden werk maar geen enkele.
Maar met GoT noem je wel echt letterlijk de enige game op PS4 die zo snel laadde.... die kregen wat voor elkaar wat de rest niet lukte.
Kijk naar bv Crash 4, RdR of GTA op PS4 en PS5. Dat is echt een wereld van verschil.
Kijk naar bv Crash 4, RdR of GTA op PS4 en PS5. Dat is echt een wereld van verschil.
[ Voor 12% gewijzigd door Timothy3000 op 11-04-2021 10:49 ]
Ik vind het eerlijk gezegd niet zo heel gek dat GoT snel laadde op de PS4, het was absoluut niet asset heavy, de wereld is ontzettend leeg, gigantische bloemenvelden van 1 plant die aan grenzen aan andere bloemenvelden van 1 andere plant of gras spriet, maar het is simpelweg dezelfde bloem een miljoen keer gebruiken. Daarnaast was de texture kwaliteit ook niet echt indrukwekkend.Timothy3000 schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:48:
Maar met GoT noem je wel echt letterlijk de enige game op PS4 die zo snel laadde.... die kregen wat voor elkaar wat de rest niet lukte.
Haha ja dat zei je net al. Zie mijn aanvulling daarop.Timothy3000 schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:48:
GTA 5 op Ps4 en Ps5 scheelt uiteraard wel maar duurt op de Ps5 nog steeds heeel lang
[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 11-04-2021 11:04 ]
Denk dat het sowieso steeds lastiger word.
Van VHS naar DVD was een WOW gevoel.
Van DVD naar BluRay was een WOW gevoel.
Van Bluray naar Ultra Bluray al een stuk minder vind ik persoonlijk.
Dan komen andere zaken om de hoek kijken zoals HDR.
Dat kan ook een WOW gevoel geven. Maar dan heeft de PS4 ook.
Het wordt volgens mij steeds moeilijke om dezelfde grote sprongen te maken.
Maar als ik naar MM kijk ziet die er toch strakker uit dan SM op de PS4.
En heeft toch wel mooie RT effecten en 60 FPS.
Daarnaast vind ik het toch wel fijn als je dood bent ik meteen weer kan beginnen.
Is het een WOW gevoel de PS5?
denk het niet. Maar het is wel een fijn gevoel om er op te spelen.
Zeker nu er ook meer games gewoon goed op 60fps draaien.
Van VHS naar DVD was een WOW gevoel.
Van DVD naar BluRay was een WOW gevoel.
Van Bluray naar Ultra Bluray al een stuk minder vind ik persoonlijk.
Dan komen andere zaken om de hoek kijken zoals HDR.
Dat kan ook een WOW gevoel geven. Maar dan heeft de PS4 ook.
Het wordt volgens mij steeds moeilijke om dezelfde grote sprongen te maken.
Maar als ik naar MM kijk ziet die er toch strakker uit dan SM op de PS4.
En heeft toch wel mooie RT effecten en 60 FPS.
Daarnaast vind ik het toch wel fijn als je dood bent ik meteen weer kan beginnen.
Is het een WOW gevoel de PS5?
denk het niet. Maar het is wel een fijn gevoel om er op te spelen.
Zeker nu er ook meer games gewoon goed op 60fps draaien.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ja das ook wel zo idd. Die wereld was erg leeg/dood.Kalder schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:53:
[...]
Ik vind het eerlijk gezegd niet zo heel gek dat GoT snel laadde op de PS4, het was absoluut niet asset heavy, de wereld is ontzettend leeg, gigantische bloemenvelden van 1 plant die aan grenzen aan andere bloemenvelden van 1 andere plant of gras spriet, maar het is simpelweg dezelfde bloem een miljoen keer gebruiken. Daarnaast was de texture kwaliteit ook niet echt indrukwekkend.
Ja, dat ook. Dat maakt het snelle laden van een Spiderman of Valhalla nog indrukwekkender.Kalder schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:53:
[...]
Ik vind het eerlijk gezegd niet zo heel gek dat GoT snel laadde op de PS4, het was absoluut niet asset heavy, de wereld is ontzettend leeg, gigantische bloemenvelden van 1 plant die aan grenzen aan andere bloemenvelden van 1 andere plant of gras spriet, maar het is simpelweg dezelfde bloem een miljoen keer gebruiken. Daarnaast was de texture kwaliteit ook niet echt indrukwekkend.
De singleplayer van GTA laadt zo in. Vond dat niet zo lang duren. Maar 30fps, dus na een uurtje weer gedeinstalleerd.Donstil schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:01:
[...]
Haha ja dat zei je net al. Zie mijn aanvulling daarop.
GTA 5 op Ps4 en Ps5 scheelt uiteraard wel maar duurt op de Ps5 nog steeds heeel langIk speel nog GTA Online. Dus heb de struggle regelmatig. Hopelijk dat dit met GTA Online Ps5 edition ook wat aangepakt wordt.
[ Voor 5% gewijzigd door Timothy3000 op 11-04-2021 11:14 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |