Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.383.125 views

Onderwerpen

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:26
dr86 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:48:
[...]

Ja ben benieuwd, staat boven aan mn lijstje, maar wacht nog even tot ik m wat goedkoper vind.

Vorige keer met het piratenschip direct gekocht (ook een leuke set) maar die was binnen no time een heel stuk goedkoper te vinden bij andere winkels.

Opzich niet erg als iets na een paar maanden een tientje goedkoper is, maar het schip kwam ik toen tegen voor onder de 60,- dacht ik. Dat vond ik nogal een groot verschil.
Hij was nu 75 bij de Intertoys. Het is inderdaad misschien mogelijk om hem nog goedkoper te krijgen op den duur, maar ik vond dit al best een goede prijs voor wat je krijgt (1400 steentjes). Ik moest er wel voor naar Groningen rijden, dat is een klein half uurtje vanaf hier. Daar hadden ze er nog een aantal op voorraad.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:01

Moofnor

King of my castle

Vitruvius schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 17:37:
Ik vind 'm vet! LEGO HARRY POTTER 76390 HOGWARTS ICON SET

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bron: instagram.

Ook nog een nieuwe gouden Harry Potter minifig setje van Albus Dumbledore.
Oh wow, die is wel weer erg mooi.
Maar dit is toch niet bij te houden, er komen sneller nieuwe HP sets uit dan ik kan bestellen...

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:34
Baumans schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:31:
Ik heb voor de Lego Art Darth Vader een 4 mm dikke plexiglas plaat op maat besteld. Echter een meetfoutje gemaakt waardoor de plaat 4 mm te smal was. 8)7 Het frame heb ik toen maar met 1 plate verhoogd en vervolgens rondom afgewerkt met 2x4 tiles zodat de kier overal netjes afgedekt is.

Nu is deze makkelijker stof vrij te houden :)

[Afbeelding]
Erg vet, ik wilde zelf de Darth Vader ook gaan maken maar nadat ik een van de regularie versies had gemaakt was ik meteen van dat idee genezen :+

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Zelfde set maar andere kleur?
https://bouwsteentjes.inf...ts-in-alternatieve-kleur/

Zou LEGO teveel klachten hebben ontvangen mbt de gele kleur(verschillen) dat ze het op een andere kleur gaan gooien? :) p.s. Heb t artikel verder niet gelezen omdat ik niks met de Fiat500 heb. Wie weet wordt daar de echte reden wel benoemd :)

De Porsche straks dan ook in een andere kleur? Hmm :)

[ Voor 17% gewijzigd door Gim op 02-08-2021 19:41 ]

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:31

vhal

ಠ_ಠ

In de rommelkamer stond al weer een tijdje een ikea plastic doos met wat oudere Lego Friends sets. Vandaag heb ik deze omgekieperd en ben ik begonnen om een kleine modulair te maken. Grofweg is het qua opzet het 3e model van de 31105 maar qua invulling heb ik er een eigen twist aan gegeven met de blokjes die ik had.

Onderstaand is een work in progress. Het interieur moet nog gemaakt worden. Uiteindelijk heb ik ook maar een extra verdieping gemaakt voor iets wat uiteindelijk een ijssalon moet worden :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4LZCE4Z-YKxNenrMt8UNYPeNxdY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wDOUpMPKxr8Dqtck7ZUDVusn.jpg?f=user_large

Strava

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:23

Amphiebietje

In de blubber

@vhal Iets meer roze (en een vrouwelijke klant in bikini), en het kan zo voor Paradisa 2.0 doorgaan ;)

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Klein beetje offtopic, maar het is lego gerelateerd...maar wellicht muziek even op mute zetten. Vind het een leuk clip. Knap gemaakt!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Jakkus schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 18:10:
[...]

Hij was nu 75 bij de Intertoys. Het is inderdaad misschien mogelijk om hem nog goedkoper te krijgen op den duur, maar ik vond dit al best een goede prijs voor wat je krijgt (1400 steentjes). Ik moest er wel voor naar Groningen rijden, dat is een klein half uurtje vanaf hier. Daar hadden ze er nog een aantal op voorraad.
Hmm balen net gemist, zie dat ie nu 99,- is.

75 is een prima prijs

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:17

almightyarjen

When does the hurting stop?

In de verloren uurtjes werk ik in Studio aan een ontwerp van een groot vliegveld, formaatje zoals het grote station wat ik ooit gebouwd heb, alleen dan groter want een vliegveld is groter :P Ik schat dat het richting de 40k a 50k onderdelen gaat zijn. Of ik hem ga bouwen is nog zeer onzeker aangezien de kosten enorm zijn (€6000 a €7000 als ik de kosten van het station extrapoleer) en mijn inkomsten via Youtube enorm veel lager liggen dan ten tijde van het station. Anyway, concept is een beetje hetzelfde. Ik wil er ook werkende bagagebanden in hebben zodat koffers vanuit de check-in automatisch naar buiten komen waar ze ingeladen moeten worden. Daarnaast zelfde met bagage van arriverende vliegtuigen. Ik wil niet alle details gaan verklappen, maar ik zal zo nu en dan ff een screenshot posten :)

In onderstaande screenshot zie je de "technische ruimte" waar de koffers naar één van de transportbanden naar buiten gevoerd kunnen worden. De koffers worden via een centrale transportband (linksboven) aangevoerd. Ruimte moet nog worden voorzien van details (elektrakasten e.d.).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oanm58bC2-EBqbgZnrkwF7NflHM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/syI1rxK300TQE2q2cLSkdhzE.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aW5990lIWJ6SxUTGu6NKqilLEBY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oloDNk5YmaqXkjfMByDNlgw7.jpg?f=user_large

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Cool idee! Die lopende banden die je daar hebt gaan super stroef is mijn ervaring. Dat zou ik eerst testen voordat je die een aantal keer bestelt...

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• Amphiebietje
  • Laatst online: 07:23

Amphiebietje

In de blubber

@almightyarjen Airport Shuttle? ;)

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:45

Mad-Matt

TheDoctor#2181

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Oh, deze gaat er echt wel komen!
(Jammer voor m'n vriendin die dit soort sets niets vind)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• Gim
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Deze icon set uil is wel beter uit de verf gekomen dan Hedwig (75979) :) Ziet er geslaagd uit 8) Voor de €25 ben ik echter al heel blij met de kleine bewegende Hedwig. Deze icon set is puur display zonder beweging toch?

[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 03-08-2021 09:46 ]

• almightyarjen
  • Laatst online: 11:17

almightyarjen

When does the hurting stop?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:51
Gim schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 09:44:
Deze icon set uil is wel beter uit de verf gekomen dan Hedwig (75979) :) Ziet er geslaagd uit 8) Voor de €25 ben ik echter al heel blij met de kleine bewegende Hedwig. Deze icon set is puur display zonder beweging toch?
Zo te zien is het puur een display set zonder bewegende onderdelen. En gezien het aantal onderdelen verwacht ik een prijs ergens tussen de €300 en €350 ...

• Jakkus
Geen Lego, maar wel leuk om te delen: ik heb vandaag een muur in mijn Legokamer (o.a.) een ander kleurtje gegeven. Leuk vakantieklusje!
Misschien ga ik er straks ook wolkjes gemaakt van 2x4-bricks op plakken ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IXoFUKwCWYtmLsQb1LmMQxM_HJE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LPzznUn51YnARt1RUD2TOqVD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2hfbtMvYrmlJE5mddxtvOarIbVA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YwDbFhikscQGCbwnBLcx9cPt.jpg?f=fotoalbum_tile

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:40
Begin van het park gemaakt, mis nog 1 bricklink order dus even met wat gaten. Ben nog een beetje aan het kijken om het een en ander wat steviger te maken, maar het begin is er :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XT3CtyqgPDurcFw7EkB0f2pXU9A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UuwbYagrNrH7a8HRE3lt1PRk.jpg?f=fotoalbum_large

Xbox Live: MarkH

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-11 12:15

Mappy

Piramide van Austerlitz

Jakkus schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:21:
Geen Lego, maar wel leuk om te delen: ik heb vandaag een muur in mijn Legokamer (o.a.) een ander kleurtje gegeven. Leuk vakantieklusje!
Misschien ga ik er straks ook wolkjes gemaakt van 2x4-bricks op plakken ;)

[Afbeelding][Afbeelding]
Toen ik die blauwe muur zag moest ik aan onderstaande filmscene denken :) Misschien kun je de GWP zeilboot tegen je muur laten varen :D
Afbeeldingslocatie: https://miro.medium.com/max/1396/1*-4VDm3ec5qNOnHH-9DSBjw.jpeg

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• Haay
In mei 2018 was ik met m'n gezin in het LEGO House in Billund. Daar toen wel de Architecture set van het LEGO House en de mini versie van de Tree of Creativity gekocht, maar de kleine versie van de drie Lego systemen Dino's bestond toen nog niet. Gelukkig ging een kennis er eind 2019 naar toe en nam die toen voor me mee. Heeft lang in m'n Lego 'backlog' gelegen maar nu eindelijk eens de doos geopend en begonnen met de eerste dino te bouwen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l5ZOsr_8HzSRduHThxogDQ-eaDk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XmyD1FKtcEWEhN6qDZEUGO2i.jpg?f=user_large

De doos bevat 9 genummerde zakjes wat 3 nummers per dino betekent. Dit is na één zakje. In de volgende dagen zal ik de verdere voortgang tonen.

Voor wat achtergrond informatie: de drie grote dino's in het LEGO House zijn gemaakt van de drie Lego systemen: Duplo (rood), Lego System (groen) en Technic (geel). Uiteraard zijn ze in deze kleine versie alle drie van Lego System. :)

• Jakkus
Mappy schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 23:48:
[...]

Toen ik die blauwe muur zag moest ik aan onderstaande filmscene denken :) Misschien kun je de GWP zeilboot tegen je muur laten varen :D
[Afbeelding]
Haha, dat is een mooie! Of een deur in de lucht met een trapje ernaartoe :p Wel een mooie film!

@Haay Wat een tof setje! Ik vind die gele dino erg mooi. Deze staan dus in het groot in het Lego House? Lijkt me best leuk om eens naartoe te gaan :)

Voor wie in de buurt van Groningen woont (of op vakantie is) is het Legomuseum in Grootegast ook een aanrader om eens een kijkje te nemen. Niet erg groot, maar wel een mooie kijk op de ontwikkeling van Lego door de jaren heen. Er is een soort tijdlijn met allemaal sets, van de eerste tot de huidige. Vroeger was in dat gebouw het distributiecentrum van Lego in de Benelux.

[ Voor 37% gewijzigd door Jakkus op 04-08-2021 08:48 ]

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:43
Ik kwam gisteren op /r/lego deze fantastische ED-209 tegen uit Paul Verhoeven's 'RoboCop'. _/-\o_

Meteen contact opgenomen met de bouwer en de 'build instructions' gekocht. Daarnaast was hij ook nog eens zo vriendelijk om mij door het bestelproces op BrickLink te loodsen, omdat het mijn eerste keer was dat ik losse steentjes moest bestellen. Totaalbedrag was: € 156,85. Prima prijs, al zeg ik het zelf. (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/PUjw9GvfBk3tvblpm3LqXtiJ.jpgMade by Rubblemaker1

Aanstaande maandag ben ik jarig en dit vond ik toch wel een érg gaaf verjaardagscadeau! 8)
Tevens wordt dit mijn eerste MOC-build. Ben benieuwd! :D

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Yonix schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:29:
Ik kwam gisteren op /r/lego deze fantastische ED-209 tegen uit Paul Verhoeven's 'RoboCop'. _/-\o_

Meteen contact opgenomen met de bouwer en de 'build instructions' gekocht. Daarnaast was hij ook nog eens zo vriendelijk om mij door het bestelproces op BrickLink te loodsen, omdat het mijn eerste keer was dat ik losse steentjes moest bestellen. Totaalbedrag was: € 156,85. Prima prijs, al zeg ik het zelf. (y)

[Afbeelding]Made by Rubblemaker

Aanstaande maandag ben ik jarig en dit vond ik toch wel een érg gaaf verjaardagscadeau! 8)
Erg tof zeg! Laat zeker even weten wat je ervan vond toen je hem gebouwd had.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

had m ook langs zien komen, mooie build, goed gelukt. enige wat nog miste zijn 'muzzle flare' Afbeeldingslocatie: https://img.brickowl.com/files/image_cache/large/lego-large-flame-with-marbled-transparent-yellow-tip-28577-85959-28.jpg

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:29
Jakkus schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:41:
[...]

Voor wie in de buurt van Groningen woont (of op vakantie is) is het Legomuseum in Grootegast ook een aanrader om eens een kijkje te nemen. Niet erg groot, maar wel een mooie kijk op de ontwikkeling van Lego door de jaren heen. Er is een soort tijdlijn met allemaal sets, van de eerste tot de huidige. Vroeger was in dat gebouw het distributiecentrum van Lego in de Benelux.
Vroeger als je met Sint Maarten daar langs ging kreeg je een doosje Lego.

[ Voor 18% gewijzigd door GAIAjohan op 04-08-2021 11:39 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• Haay
Jakkus schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:41:
@Haay Wat een tof setje! Ik vind die gele dino erg mooi. Deze staan dus in het groot in het Lego House? Lijkt me best leuk om eens naartoe te gaan :)
Het LEGO House in Billund is echt geweldig. Kun je zonder problemen de hele dag in doorbrengen en is zowel voor kinderen als volwassenen heel erg de moeite waard. Voor elke LEGO fan zou het LEGO House in Billund zo ongeveer moeten zijn als Mekka voor de Moslims: een plek waar je gewoon één keer in je leven geweest MOET zijn! :*)

• Gim
  • Niet online
Haay schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:55:
[...]

Het LEGO House in Billund is echt geweldig. Kun je zonder problemen de hele dag in doorbrengen en is zowel voor kinderen als volwassenen heel erg de moeite waard. Voor elke LEGO fan zou het LEGO House in Billund zo ongeveer moeten zijn als Mekka voor de Moslims: een plek waar je gewoon één keer in je leven geweest MOET zijn! :*)
Volgend jaar misschien, volgend jaar... Is het al volgend jaar? :+

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
GAIAjohan schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:39:
[...]

Vroeger als je met Sint Maarten daar langs ging kreeg je een doosje Lego.
Vorige jaar heen geweest. Is idd leuk om te zien. Na afloop bakkie koffie in het 60th restaurant en ff gluren bij de buren van de drukkerij.

Was weliswaar geen sint Maarten, maar kreeg toch nog een leuke sleutelhanger, een klein doosje Lego en een setje kaarten :)

• SunnieNL
  • Laatst online: 27-10 16:51
Haay schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:55:
[...]

Ik zet hem ook maar eens op mijn lijstje dan, samen met lego land.
Krijg ik wel bij elkaar gespaard voor volgend jaar met de VIP punten.

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-10 18:15
Fuck haha. De Chinese New year set is al uitverkocht op Lego. Ik wilde er opzich nog wel 1 hebben, maar had niet verwacht dat hij in augustus al uitverkocht is. Het jaar is nog niet eens pas net halverwege.

[ Voor 3% gewijzigd door HBSVDK op 04-08-2021 20:33 ]

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:29
Versaevel schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 12:52:
[...]

Vorige jaar heen geweest. Is idd leuk om te zien. Na afloop bakkie koffie in het 60th restaurant en ff gluren bij de buren van de drukkerij.

Was weliswaar geen sint Maarten, maar kreeg toch nog een leuke sleutelhanger, een klein doosje Lego en een setje kaarten :)
Ik ben er eerlijk gezegd nooit meer binnen geweest sinds t een museum is.
Wel meegedaan met de Legiorun in het eerste jaar, maar toen ging de run nog niet langs/door het museum.

Ik zie dat ze tegenwoordig ook shirts verkopen bij deelname, al zijn 2020 en 2021 afgelast.
Afbeeldingslocatie: https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/88080157_3619595231416362_1501950617461981184_n.jpg?_nc_cat=108&ccb=1-3&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=6hhhT954FQcAX-8tTMe&_nc_ht=scontent-frt3-1.xx&oh=f53f6f48faeae8801a70d239e4bd6f80&oe=6130AA1B
Helaas zit deelnemen er niet meer in. Maar het shirt is best een must have :P

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:31

[Afbeelding]Made by Rubblemaker1

Serieus gaaf ding.
Must resist... For now. Maar gaat er zeker weten komen.

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:41

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Klaar!
Wat een coole set, zoveel functies! Leuke technieken en nooit saai om te bouwen. Paar avonden echt genoten. Qua prijs echt dik in orde, gelukkig dat het geen licentieset is.

Stickers gaan er niet op, die zijn echt verschrikkelijk, dus enkel de basisstickers met labels/waarschuwingen geplakt.
Snap niet dat Lego deze stickerset goedgekeurd heeft en niet de initiële variant.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/37ExBJgZqjc9u7Xxj9HtylAjFCc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GVGr4SQPViIABpYS9Rml77vz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zzkb2icbI9vRiYWw3ydvoFnWpso=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fGwtVWXGvniEZXEpb5XtChjR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Angeloonie op 04-08-2021 23:19 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-10 18:59
Vandaag Lego Super Mario Serie 3 binnen gekregen! :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v59DTPI9r5N81jkOMKJoXbRvLDo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nY4QoggH5TBbeZ0G5laUrIpB.jpg?f=fotoalbum_large

Direct beschikbaar 1 augustus om 00.00, netjes ingepakt, goede prijs en snel geleverd _/-\o_ A2Toys gevonden dmv dit topic dus thanks allemaal!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:23
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BKdPJDx.png

Vorige week deze set afgewerkt, gekregen voor mijn verjaardag. Leuke set, maar qua bouwen zeer repetitief. Meest repetitieve set die ik tot nu toe heb gebouwd. De leukste tot nog toe was Barracuda Bay:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3Vb3u0C.png

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-11 16:14
Geen idee of dat hier voorbij was gekomen, maar de nieuwe Zweinstein™ Iconen - verzamelobjecten set 76391 is nu ook in de shop te vinden en verschijnt op 2 september (nog niet te reserveren).

https://www.lego.com/nl-n...-collectors-edition-76391

Die gaat er bij mij ooit wel komen, vind hem alleen nog wat aan de dure kant.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Sjurm schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:23:
Geen idee of dat hier voorbij was gekomen, maar de nieuwe Zweinstein™ Iconen - verzamelobjecten set 76391 is nu ook in de shop te vinden en verschijnt op 2 september (nog niet te reserveren).

damn wat een prijzen weer, lego gaat wel helemaal los met die 'adult series'
lol is er wel beetje vanaf

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Sjurm schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:23:

Wow die prijs... En dan vond ik de bewegende Hedwig beter geslaagd :)

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-11 16:14
Admiral Freebee schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:34:
[...]

Die staat hier al, de Feniks wil ik ook nog.

De kop van Hedwig lijkt hier iets te groot, beetje gek. Ik vind het wel echt een vette set, maar meer iets voor <€200

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Sjurm schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:35:
[...]

Die staat hier al, de Feniks wil ik ook nog.

De kop van Hedwig lijkt hier iets te groot, beetje gek. Maar ik vind het wel echt een vette set, maar meer iets voor <€200
Ja, hij ziet er wat puffy uit vind ik ;) Nu ben ik wel een HP fan maar er zijn grenzen aan wat ik er aan wil uitgeven.

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-10 08:39
Blijft een groot bedrag, maar relatief prijs/brick toch normaal voor HP serie?

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Tweede modular is binnen, is het politiebureau geworden met een aanbieding bij Intertoys. Nu is de vraag: gaat de doos binnenkort al open of ga ik zoals zo velen van jullie beginnen aan een backlog voor in de winter :9

• Jakkus
@Afas Het is een leuk gebouw! Je kunt hem altijd nu bouwen en in het najaar een alternatief ervan bouwen :p Ik heb hem zelf pas wat aangepast, maar ik heb hem nu weer in de oude vorm. Wel in spiegelbeeld, dat kan met dit gebouw erg goed!

Ik heb wolkjes van gewone witte bricks aan de muur geplakt, dat geeft best een leuk effect! En ik heb twee huizen toegevoegd, uit het Lego Neighborhood book (van Jason Lyles, de instructies heb ik van zijn site) :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kahy1PE0TZ7H3mrWDXjGjxwNSFg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mn6uSrT4uxuhmS5nNnrShuAc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8fzltiWsKE2puRp53oF4U-vZ0W4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z3OQgrJ0sPTFq1TT13ZcuAlq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D_fDt37o0mqhmA9OuN0Kc5PpeL8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x145W0R29TKmxkO9pq6mOHPl.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hcFys7iG3sFbbXqgP7qarPjTK8c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i02jEp7EFwDLMqEyuMu6DSr9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rmNM55iEm878wdN7S5WTj3ByA4s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z0AOEEiYlWsg02tIpDReMiIN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8wtk0IidmfNAV0fIe0-Djntn6mY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CoZh7EASr6y6G7WHfcSe0ryQ.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 73% gewijzigd door Jakkus op 05-08-2021 17:05 ]

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Vandaag aan de VW Camper T2 begonnen.

Hele bouw hoor, gaat alle kanten op. Ben gestopt na Zak 4, morgen verder :D

Oh ja, die gordijntjes blijven niet mooi hangen, dit heb ik simpel opgelost door ze vast te plakken met een klein stripje dubbelzijdig plakband.

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
TheDeeGee schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 17:16:
Oh ja, die gordijntjes blijven niet mooi hangen, dit heb ik simpel opgelost door ze vast te plakken met een klein stripje dubbelzijdig plakband.
Ik heb die set niet, maar dit hoort toch eigenlijk niet. Weet je zeker dat je niets vergeten bent? Je hebt ook wel eens dat dit soort zaken pas zoveel stappen verder goed komen.

Lego vastplakken is soort van vloeken in de kerk.

• TheDeeGee
  • Niet online
JeroenE schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 17:23:
[...]
Ik heb die set niet, maar dit hoort toch eigenlijk niet. Weet je zeker dat je niets vergeten bent? Je hebt ook wel eens dat dit soort zaken pas zoveel stappen verder goed komen.

Lego vastplakken is soort van vloeken in de kerk.
Komt omdat sommige ruiten aan de binnenkant een radius hebben, en met de manier waarop de gordijnen bevestigd zijn worden ze uit de hoek gedrukt.

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
TheDeeGee schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 17:26:
Komt omdat sommige ruiten aan de binnenkant een radius hebben, en met de manier waarop de gordijnen bevestigd zijn worden ze uit de hoek gedrukt.
Aha, ik zie nu in de instructies dat het geen lego steentjes zijn, maar een stukje stof. Ik begrijp wel waarom, dat zou is maar ik heb zelf ook vaak ruzie met die stoffen dingen (zoals capes etc). Op het plaatje ziet het er mooi uit, maar in de praktijk lukt mij dat meestal ook niet zo mooi. Wat dat betreft zijn het net stickers :(

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:01
Na binnenkomen van de Luigi set, erachter gekomen dat blijkbaar serie 3 van de vijanden minifigs ook uit is. Die maar meteen als set besteld.
Luigi meer gekocht omdat we Mario ook hebben en de minifigs omdat ze toch wel leuk zijn. Het spelen met de set blijft gewoon dodelijk saai.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:45
Admiral Freebee schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:34:
[...]

Serieus?

Afbeeldingslocatie: https://blokkenwereld.nl/wp-content/uploads/2020/10/41TRdMZ6mWL._AC_.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.stonewars.de/wp-content/uploads/2021/06/lego-harry-potter-76391-hogwarts-icons-lifestyle-bilder-8.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door NotSoSteady op 05-08-2021 17:39 ]

• Gim
  • Niet online
Voor héél weinig geld, een leuke build met een geslaagd speelelement toegevoegd wat er qua beweging goed uitziet. Mag best een geslaagd setje genoemd worden :)

De uil kon beter omdat ie wat ielig overkwam. Daarin is deze icon set uit beter in geslaagd maar die wordt dan weer puffy genoemd :)

• Arunia
Mijn vrouw vind die icon set ook beter gelukt. Beide hebben wel iets. De één beweging, de andere ziet er gewoon beter uit.

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Gim schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 18:42:
[...]
De uil kon beter omdat ie wat ielig overkwam. Daarin is deze icon set uit beter in geslaagd maar die wordt dan weer puffy genoemd :)
Arme Hedwig, ze wordt gebody-shamed door AFOLs :P

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Smok3yNL
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 09-10 11:54
Bestelstatus-updates zijn niet de bedoeling.

[ Voor 77% gewijzigd door Ardana op 06-08-2021 09:41 ]

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:20
Bricktastic heeft een lijst gepubliceerd met sets die er dit jaar uit zouden gaan: https://www.bricktastic.n...sets-die-gaan-verdwijnen/. Valt me op dat sommige sets nog niet heel lang op de markt zijn en er binnenkort alweer uit gaan.

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Jolly_Jumper schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:21:
Bricktastic heeft een lijst gepubliceerd met sets die er dit jaar uit zouden gaan: https://www.bricktastic.n...sets-die-gaan-verdwijnen/. Valt me op dat sommige sets nog niet heel lang op de markt zijn en er binnenkort alweer uit gaan.
Er staan ook hier en daar wat foutjes in de lijst vermoed ik. De Londense bus is bv. een set van enkele jaren geleden, niet 2021 :)

Maar als de lijst over het algemeen wel klopt zit er nog een duur najaar aan te komen zo te zien.
Ik had gehoopt volgend jaar nog een tweede exemplaar van de Barracuda Bay aan te schaffen (ik kan niet kiezen tussen de twee builds :9 )

Daarnaast moet ik ook nog beslissen over de Corner Garage. Keuzes, keuzes!

[ Voor 4% gewijzigd door Kapoen op 06-08-2021 08:32 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Haay
Ik neem aan dat Bricktastic hun lijst heeft gebaseerd op de lijst van Stonewars:
https://www.stonewars.de/news/lego-eol-end-of-life-2021/

Bij de 'belangrijke' sets geven ze per set ook hun gedachten weer, wat het interessanter maakt. Zo geven ze bv. bij Pirates of Barracuda Bay ook aan dat ze er zelf niet zo in geloven en rekening houden met een verlenging.

Dat de Krokodil Locomotief er vrij snel al weer uit gaat is wel apart. In Europa verkoopt die volgens mij erg goed, hoewel ik signalen gezien heb dat die in de VS bv. voor geen meter verkoopt. Kan dus ook een reden zijn dat die er nu al weer uit gaat.

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:51
Kapoen schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:25:
[...]
Ik had gehoopt volgend jaar nog een tweede exemplaar van de Barracuda Bay aan te schaffen (ik kan niet kiezen tussen de twee builds :9 )
Die van mij wil ik gaan verkopen :P

• Haay
De eerste van de drie LEGO House Dino's in miniatuur is af:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WAm05AdQfRgh9ZgugncbYccrIYI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6iYQDP5G6miZXAaJ7kWOPoyT.jpg?f=user_large

Om nog even te vergelijken hierbij mijn foto van het origineel welke in het LEGO House in Billund staat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aXCfD3b4HFs4Y4isVO_PwGL2hbY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yhlbXqmLEBJQohWq62kQfFWf.jpg?f=fotoalbum_large

De komende week zal ik ook de andere twee dino's (System en Technic) bouwen en hier posten, met vergelijkende foto van het origineel. :)

• dr86
  • Niet online
himlims_ schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:26:
[...]

damn wat een prijzen weer, lego gaat wel helemaal los met die 'adult series'
lol is er wel beetje vanaf
Vooral ook omdat er in een sneltreinvaart veel te veel sets uit gebracht worden.

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nPKOLGZA48mlwHPxaoNSV0SoGrs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CMzNbTGevqNrsvtr96PE8AVh.jpg?f=fotoalbum_large

Tot zover mijn hp-mening 🙂

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

• Jakkus
dr86 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:53:
Vooral ook omdat er in een sneltreinvaart veel te veel sets uit gebracht worden.
Is dat anders dan andere jaren?

@Kapoen Ik blijf erbij dat de Corner Garage leuker is dan veel mensen zeggen. En de Pub van Versteinert die je ervan kunt maken is ook mooi!

Over Hedwig: persoonlijk vind ik de kop van die nieuwe versie wat rond, vergeleken met het echte dier. Daar lijkt hij wat breder. En de ogen zijn ook anders:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7X3NhhoWfdAvG5RwfXk9Kxr9zz0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UyqtyPWsWV6TMJQ2uCL0ihFD.png?f=fotoalbum_large
Het doet me denken aan wat de Brick Master van LM Australië zei: de ogen van een dier zijn het moeilijkst. Maar als je dat goed krijgt, kun je het echt tot leven brengen.

Ik vind de setting wel mooi, met al die voorwerpen waar hij op zit.

[ Voor 63% gewijzigd door Jakkus op 06-08-2021 13:28 ]

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:37
Ik vind dat sommige sets redelijk snel met pensioen gaan. Sommige hebben straks maar een levenscyclus van 1,5 jaar (menig Technic set, maar ook bv de Krokodil trein). Ik weet niet of dit redelijk gangbaar is. Bij Ideas sets kan ik me er iets bij voorstellen, maar bij Technic…

[ Voor 26% gewijzigd door meesje op 06-08-2021 13:05 ]

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Jakkus schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:57:
[...]

@Kapoen Ik blijf erbij dat de Corner Garage leuker is dan veel mensen zeggen. En de Pub van Versteinert die je ervan kunt maken is ook mooi!

Over Hedwig: persoonlijk vind ik de kop van die nieuwe versie wat rond, vergeleken met het echte dier. Daar lijkt hij wat platter: https://static.wikia.noco.../latest?cb=20161123234010
niet de indruk dat frequentie zo omhoog gegaan is, wel het aantal sets met prijskaartje van 200-350,- dat was voorheen op 1 hand te tellen. Maar sinds lego de AFOL ontarmt, heb ik meer de indruk dat ze met grotere en duurdere sets komen.

daarvan de piano gebouwd, erg gaaf en nifty in elkaar gezet _/-\o_

Denk dat je die harry potter uil 2.0 via bricklink nog wel goedkoper kunt bemachtigen; soms kun je nog wat 'korting' krijgen door de verkoper een bericht te sturen bij grotere bestellingen. En die licentie afdracht zal ongetwijfeld mee spelen.

• dr86
  • Niet online
Jakkus schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:57:
[...]

Over Hedwig: persoonlijk vind ik de kop van die nieuwe versie wat rond, vergeleken met het echte dier. Daar lijkt hij wat platter: https://static.wikia.noco.../latest?cb=20161123234010
De laatste 5 jaar is het idd wel een beetje gelijk gebleven, volgens brickset rond de 800 sets per jaar, wat ik alsnog best veel vind. En idd vooral meer duurdere en grotere sets.

• Haay
meesje schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:04:
Ik vind dat sommige sets redelijk snel met pensioen gaan. Sommige hebben straks maar een levenscyclus van 1,5 jaar (menig Technic set, maar ook bv de Krokodil trein). Ik weet niet of dit redelijk gangbaar is. Bij Ideas sets kan ik me er iets bij voorstellen, maar bij Technic…
Aantal jaar geleden was het allemaal nog wat voorspelbaarder. Vooral bij Ideas sets was het "jaar van retirement = jaar van release + 1". Maar LEGO kijkt nu meer naar verkoopcijfers en sets die nog erg goed verkopen worden verlengd terwijl sets die tegenvallen qua verkoop er sneller weer uit gaan.

Lego heeft natuurlijk maar ruimte voor een X aantal verschillende sets om tegelijk in productie te hebben. Niet alleen de daadwerkelijke Lego onderdelen, maar ook de handleidingen, dozen, de genummerde zakjes die bij elkaar in één set horen... Daar zit een hele logistieke keten achter welke alleen op grotere productie aantallen interessant is. Lego kan nu wel wat dynamischer handelen dan een aantal jaar geleden, maar ze lopen nog steeds wel tegen fysieke grenzen aan voor wat ze per dag / week / maand kunnen produceren.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Haay schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:46:
[...]

Aantal jaar geleden was het allemaal nog wat voorspelbaarder. Vooral bij Ideas sets was het "jaar van retirement = jaar van release + 1". Maar LEGO kijkt nu meer naar verkoopcijfers en sets die nog erg goed verkopen worden verlengd terwijl sets die tegenvallen qua verkoop er sneller weer uit gaan.

Lego heeft natuurlijk maar ruimte voor een X aantal verschillende sets om tegelijk in productie te hebben. Niet alleen de daadwerkelijke Lego onderdelen, maar ook de handleidingen, dozen, de genummerde zakjes die bij elkaar in één set horen... Daar zit een hele logistieke keten achter welke alleen op grotere productie aantallen interessant is. Lego kan nu wel wat dynamischer handelen dan een aantal jaar geleden, maar ze lopen nog steeds wel tegen fysieke grenzen aan voor wat ze per dag / week / maand kunnen produceren.
kennis van me werkt bij zo'n productie fabriek (hongarije) hun productie heeft afgelopen jaar niet / minimaal gedraaid; covid-geneuzel :r toch slaagt men er prima in veel nieuwe sets te bakken. Volgens hem is de 'wereldwijde' productie juist toegenomen, ondanks corona

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
Valt wel mee toch? Meeste sets zijn allemaal uit 2020 of eerder zo te zien. En sets die aan filmreleases zijn gekoppeld (bijv Raja and the Last Dragon, Wonder Woman 1984) blijven meestal niet zo lang in roulatie.

Ik ben in ieder geval blij dat ik tijdens de laatste dubbele VIP-punten week nog 71044 Disney Station in Utrecht heb gehaald, die was letterlijk die zelfde avond nog uitverkocht op de LEGO webshop (en is nu ook bijna nergens meer verkrijgbaar). Zal een van de laatste dozen zijn geweest.

scintillating

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:48

kaanmijo

Picobello B.V.

Heb net even bovenstaand EOL lijstje bekeken en daar staan nog 2 sets op die ik graag wil hebben; de Chiron en Corner Garage. Dat wordt dus even inslaan voor 31 december (?). Vraag is nu alleen; wat koop je als eerste? De Chiron is nu nog 130 euro goedkoper dan retail volgens Brickwatch, en de Corner Garage maar 10. Is de kans aanwezig dat die sets duurder gaan worden des te verder we naar december gaan? Of gaan ze dan juist in de korting?

• Gim
  • Niet online
kaanmijo schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:54:
Heb net even bovenstaand EOL lijstje bekeken en daar staan nog 2 sets op die ik graag wil hebben; de Chiron en Corner Garage. Dat wordt dus even inslaan voor 31 december (?). Vraag is nu alleen; wat koop je als eerste? De Chiron is nu nog 130 euro goedkoper dan retail volgens Brickwatch, en de Corner Garage maar 10. Is de kans aanwezig dat die sets duurder gaan worden des te verder we naar december gaan? Of gaan ze dan juist in de korting?
Ik vermoed dat de deals helemaal aan het eind van best naar beter naar goed naar acceptabel gaan. Als je een set heel graag wil zou ik niet wachten om te zien of een set toch nog een keertje naar de beste prijs ooit toe gaat. Tenzij je wil gaan voor een alles (beste prijs) of niks (niet kopen) situatie :)

Op modulaire gebouwen komt doorgaans niet zo heel veel korting toch? Mij lijkt dat zodra een gebouw er echt uit gaat dat je vooral er snel bij moet zijn om hem nog te kunnen kopen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Gim op 06-08-2021 15:03 ]

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Corner garage is bij de Intertoys nu iets goedkoper: https://www.intertoys.nl/...r-garage-op-de-hoek-10264

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

voor 119 gescored bij top1toys-outlet, moet m nog steeds bouwen [..] net als zo veel andere setjes. ruimte/tijd begint wel een dingetje te worden.

@kaanmijo gebruik meestal de lijst 'beschikbare' shops als indicator; veel shops - is ie er nog even, beperkt ... dan toch snel bestellen

[ Voor 13% gewijzigd door himlims_ op 06-08-2021 15:43 ]

• HekkeySE
  • Niet online
himlims_ schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:41:
[...]

voor 119 gescored bij top1toys-outlet, moet m nog steeds bouwen [..] net als zo veel andere setjes. ruimte/tijd begint wel een dingetje te worden.
Goede prijs! Ik wil hem wel overnemen :+

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

HekkeySE schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:43:
[...]

Goede prijs! Ik wil hem wel overnemen :+
speelgoed outlet oss (top1toys), geen website - als in centrum kom zal ik fotos van assortiment maken (soms zit er wat leuk tussen). zit er wat tussen kan ze vragen of ze het apart voor je leggen, voorfinancieren doe ik hier niet meer.

geloof dat ze trouwens een facebook pagina hebben, daar posten de ladies de nieuwe voorraad.

menig modular heb ik daar gekocht, dames kennen mij inmiddels, vaak nog extra korting :P

[ Voor 21% gewijzigd door himlims_ op 06-08-2021 15:50 ]

• Gim
  • Niet online
himlims_ schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:47:
voorfinancieren doe ik hier niet meer.
Slechte ervaring mee gehad? :X Hoe dan ook wel tof van je dat je het ooit wel gedaan hebt 8)

Met het vele thuiswerken is Oss net iets te ver weg, anders was een ritje Oss nog wel goed te doen geweest met een gerichte koop.

Mocht iemand langsgaan daar, volstaat het om te zeggen dat we "himlims underscore" kennen, om voor diezelfde korting in aanmerking te komen? :P

[ Voor 16% gewijzigd door Gim op 06-08-2021 15:56 ]

• Tc99m
  • Nu online
Hoe langer je wacht, hoe groter de kans dat de voorraad opeens op is (en dat kan ook ruim voor 31-12 zijn). De vraag is wat belangrijker is voor jou: dat je een goeie deal weet te scoren, of dat je de sets niet misloopt.

Als ik zelf deze sets wilde, dan zou ik genoegen nemen met de aanbiedingen die er nu zijn. Misschien dat je nog kunt wachten, maar mijn eigen ervaring is dat hoe meer richting EOL een set gaat, des te minder goeie deals je vindt. Winkeliers kennen die lijstjes ook en weten ook welke sets het goed doen bij AFOLs.

scintillating

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:14
Gim schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:55:
[...]
Mocht iemand langsgaan daar, volstaat het om te zeggen dat we "himlims underscore" kennen, om voor diezelfde korting in aanmerking te komen? :P
Het wachtwoord is 'Ken sent me'.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• Haay
Tc99m schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 16:57:
Als ik zelf deze sets wilde, dan zou ik genoegen nemen met de aanbiedingen die er nu zijn. Misschien dat je nog kunt wachten, maar mijn eigen ervaring is dat hoe meer richting EOL een set gaat, des te minder goeie deals je vindt. Winkeliers kennen die lijstjes ook en weten ook welke sets het goed doen bij AFOLs.
Dat laatste inderdaad. En wat eerder ook gemeld werd: als je op Brickwatch het aantal winkels waar een set nog te koop is ziet slinken, dan weet je dat het aanbod opdroogt. En wanneer het aanbod afneemt zul je geen goede aanbiedingen meer zien.

Aantal jaar geleden had je nog wel eens winkels die 'end of life' sets met flinke korting opruimden omdat ze gewoon plaats vrij wilden maken voor nieuwe sets, maar dat zie je nu ook niet meer.

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17-10 18:02
Gekeken naar de lijst met sets die EOL zijn. valt op dat de 75192 nog blijft. Die is al van 2017.

• Tc99m
  • Nu online
Loader schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 17:47:
Gekeken naar de lijst met sets die EOL zijn. valt op dat de 75192 nog blijft. Die is al van 2017.
Disney Castle (71040) is ook al sinds 2016 in de verkoop en nog steeds niet EOL.

Dat hele proces van welke set wel of niet in productie blijft is voor buitenstaanders toch een beetje een black box.

scintillating

• Tc99m
  • Nu online
Haay schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 17:20:
[...]

Dat laatste inderdaad. En wat eerder ook gemeld werd: als je op Brickwatch het aantal winkels waar een set nog te koop is ziet slinken, dan weet je dat het aanbod opdroogt. En wanneer het aanbod afneemt zul je geen goede aanbiedingen meer zien.
Inderdaad. Als je op Brickwatch ziet dat de eigen webshop van LEGO zowel in NL als de andere Europese landen niet meer levert, dan moet je er vaak snel bij zijn.

scintillating

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:48

Flabergasted

Prepare to die !

...

[ Voor 97% gewijzigd door Flabergasted op 06-08-2021 18:28 ]

• TheDeeGee
  • Niet online
VW T2 klaar, hele bouw hoor. Pas aan het einde van de rit viel alles pas goed in elkaar.

Qua display value moet ik ff wennen, misschien dat later nog eens die Peace Love stickers erop plak.

Moet wel zeggen dat de stickers bedroevend zijn. Komen qua kleur totaal niet in de buurt van de steentjes zelf. Had liever transparant stickers gezien, die belletjes krijg er toch wel onderuit.

Ook ga ik net als met de T1 grijze onderdelen bestellen om de bumpers te vervangen naar een Chrome look. Dit maakte de T1 ook helemaal af qua looks.

[ Voor 8% gewijzigd door TheDeeGee op 06-08-2021 20:51 ]

• Haay
Wow, ik kom dit toevallig net tegen. Voor als je een hele grote Harley Davidson fan bent en je wilt de 10269 Harley Fat Boy van chrome-plated onderdelen voorzien in plaats van de saaie grijze onderdelen die je bij LEGO zelf krijgt:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.myonlinestore.eu/2b434b30-ca25-4b5e-9efb-ed0e39534754/image/cache/full/b97b19b488ea8a227b8bce6420f722a5452adfa9.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cdn.myonlinestore.eu/2b434b30-ca25-4b5e-9efb-ed0e39534754/image/cache/full/fe3a445105a6d7104c48fa9930c75f9f2d4d8995.jpg

Mag je wel je beurs voor trekken! Kost €250 voor die chrome kit. Veel geld, maar het ziet er daarna wel heeeeeel vet uit! :9~

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:40

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Helaas zit je dan weer tegen die 2 onverchroomde onderdelen in de uitlaat aan te kijken. Voor 250 euro had ik toch wat meer verwacht.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:47

CyBeRSPiN

sinds 2001

Kwam vanmiddag de Lego NES tegen in de winkel, is dat een leuke set om te bouwen? Ziet er wel heel cool uit :)

• mortael
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik had de Lamborghini Sian (42115) al een poosje liggen, en wilde eigenlijk wachten tot de warme wintermaanden.

Maar schijnbaar ben ik te zwak om te kunnen wachten, en ben nu al gestart :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/id06DG2o4cNsr7veiy5DssF6s54=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C9ako27nIPBKqDwJxDog1lfE.jpg?f=fotoalbum_large

Wat heb ik hier naar uitgekeken zeg :)

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-11 20:06

vectormatic

Warlock of the doorlock

@mortael Voor die wintermaanden komt er nog een Ford raptor ;)

En mocht je for some reason de bugatti nog niet hebben, kan je die ook altijd nog kopen, ook een hele toffe build. Alleen niet te lang mee wachten, want die gaat uit productie eind dit jaar

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

L23

Zijn er nog aanwijzingen dat er een Back to the Future DeLorean set komt? Of is dit nu helemaal van tafel sinds set 10290 uiteindelijk een pickup-truck bleek te zijn?

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:15
Daar kijk ik ook reikhalzend naar uit! Om de honger te stillen toch maar de Barracuda Bay besteld. Wil mezelf niet voor de kop slaan om die te missen als ie met pensioen gaat. Heb hem al 1x gebouwd maar toen had ik de set gehuurd. Hij is zo leuk, leuker dan de boomhut dat ik hem graag wil hebben.

• Gim
  • Niet online
L23 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 23:48:
Zijn er nog aanwijzingen dat er een Back to the Future DeLorean set komt? Of is dit nu helemaal van tafel sinds set 10290 uiteindelijk een pickup-truck bleek te zijn?
Geen aanwijzing meer gezien maar zou t geweldig vinden in navolging van de Ecto-1. Hopelijk dan wel ontworpen door dezelfde designer als de Ecto-1. De nostalgische AFOL markt zou er denk ik wel blij mee zijn, toch? :)

Met GB was er het geluk van een nieuwe, derde, film. Met BttF gaat dat als t goed is niet gebeuren.

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:04
Gim schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 09:55:
[...]

Geen aanwijzing meer gezien maar zou t geweldig vinden in navolging van de Ecto-1. Hopelijk dan wel ontworpen door dezelfde designer als de Ecto-1. De nostalgische AFOL markt zou er denk ik wel blij mee zijn, toch? :)
Ik wel in elk geval. Heb niet zo veel met GB, maar BttF is wel een favoriet van me. Dus die zou er zéker komen.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Cass Casey schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 10:05:
[...]

Ik wel in elk geval. Heb niet zo veel met GB, maar BttF is wel een favoriet van me. Dus die zou er zéker komen.
En dan ook een KITT :Y

• AnnaAnjo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-10 19:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9CNnHZKormIaNs9D3xU_br9YsYM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t3fzmPL1mDg7J4J4X5PnDVUD.jpg?f=fotoalbum_large

Toch leuk zo'n gratis setje. Is het heel slecht van mij dat ik er twee heb gehaald? 🤡(Aangezien er hier twee Intertoys zitten)

• HekkeySE
  • Niet online
Nieuwe Camp Nou set:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iyk2rO8EuLiM9PF_pUbCHjJ6vZE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pl8BAc5XueHbyIDSrJCPnF0r.jpg?f=fotoalbum_large

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tpLxpgXsPbJwU7zTNaTY-ahwIwk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vgvyHwaIHK9tBTe3j3BmSNZN.jpg?f=fotoalbum_large

Groene stikker is 30%, witte vlek 10%
On
@Gim die hiddensite staat opzich wel ok prijs, en de kermis minifigures

Never mind, zie nu achteraf hoe onscherp deze is (prijs nergens te lezen)

Meeste is brickwatch prijs, en dan de bovengenoemde stikker korting nog toepassen

[ Voor 21% gewijzigd door himlims_ op 07-08-2021 15:10 ]

• master30
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-10 22:56
Welke winkel is dat?

• Arunia
@CyBeRSPiN ja! Ik vond hem heel erg tof. Mocht je nog de Mario of Luigi starterset hebben, dan doen die ook wat op de NES.

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Gokje:
himlims_ schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:47:
[...]

speelgoed outlet oss (top1toys), geen website - als in centrum kom zal ik fotos van assortiment maken (soms zit er wat leuk tussen). zit er wat tussen kan ze vragen of ze het apart voor je leggen, voorfinancieren doe ik hier niet meer.

geloof dat ze trouwens een facebook pagina hebben, daar posten de ladies de nieuwe voorraad.

menig modular heb ik daar gekocht, dames kennen mij inmiddels, vaak nog extra korting :P

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• master30
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-10 22:56
Beetje veel te ver om even te gaan kijken van uit Enschede :/

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

mortael schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 22:23:
Ik had de Lamborghini Sian (42115) al een poosje liggen, en wilde eigenlijk wachten tot de warme wintermaanden.

Maar schijnbaar ben ik te zwak om te kunnen wachten, en ben nu al gestart :)

[Afbeelding]

Wat heb ik hier naar uitgekeken zeg :)
Je bent inderdaad zwak. Niet zo strong als die chips! :P Veel plezier!

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
AnnaAnjo schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:23:
[Afbeelding]

Toch leuk zo'n gratis setje. Is het heel slecht van mij dat ik er twee heb gehaald? 🤡(Aangezien er hier twee Intertoys zitten)
Ehh nee, aangezien er hier en bij moeders meerdere zitten en ik en mijn vrouw binnen 2 weken van elkaar jarig zijn, heb ik er ook meerdere (6) gehaald.

Sorry, maar gratis is gratis zei de hollander >:)
Pagina: 1 ... 99 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .