Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 100 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.383.095 views

Onderwerpen

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:34
Gaaf! Maar 5500+ onderdelen? Zo groot lijkt hij helemaal niet! :)

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
himlims_ schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:57:
[Afbeelding]

Groene stikker is 30%, witte vlek 10%
On
@Gim die hiddensite staat opzich wel ok prijs, en de kermis minifigures

Never mind, zie nu achteraf hoe onscherp deze is (prijs nergens te lezen)

Meeste is brickwatch prijs, en dan de bovengenoemde stikker korting nog toepassen
Oe, als dat piratenschip er voor een super super super scherpe prijs zou liggen.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Gim schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 16:06:
[...]

Oe, als dat piratenschip er voor een super super super scherpe prijs zou liggen.
Uit mijn koppie 69€ -10% (kan ook 79€ zij geweest) maar dat moet ik nakijken

[ Voor 5% gewijzigd door himlims_ op 07-08-2021 17:45 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
AnnaAnjo schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:23:
[Afbeelding]

Toch leuk zo'n gratis setje. Is het heel slecht van mij dat ik er twee heb gehaald? 🤡(Aangezien er hier twee Intertoys zitten)
Hihi, 2 zou ik niet slecht willen noemen hoor, dan blijven er genoeg over voor anderen :D

• 42erik
  • Niet online
Versaevel schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 15:43:
[...]

Ehh nee, aangezien er hier en bij moeders meerdere zitten en ik en mijn vrouw binnen 2 weken van elkaar jarig zijn, heb ik er ook meerdere (6) gehaald.

Sorry, maar gratis is gratis zei de hollander >:)
Dat vind ik dan wel weer ronduit bijzonder, 6...:/

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 02-11 06:55
42erik schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 17:47:
[...]

Dat vind ik dan wel weer ronduit bijzonder, 6...:/
Tja, gelegenheid deed zich voor. Moet er wel bij zeggen dat er 4 in een doos zijn gegaan met allerlei spellen en speelgoed dat gedoneerd is aan "stichting jarige job" wat hier in het buurtcentrum redelijk actief is. Een stichting tot doel om kinderen van ouders die het niet breed hebben toch een verjaarskadootje te geven.

Gierig als een Hagenees, gul als een Gouwenaar :)

Ook vanuit mijn werk in de supermarkt neem ik regelmatig speelgoed mee uit de displays dat een kneusje heeft en niet meer verkocht kan worden. Ook dat gaat allemaal naar het buurtcentrum en via via naar de op dat moment actieve goede doelen voor kinderen.

En een mooier gezicht dan een stralend kindergezicht ken ik niet :)

[ Voor 22% gewijzigd door Versaevel op 07-08-2021 19:03 ]

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-11 14:03
vectormatic schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 23:39:
@mortael Voor die wintermaanden komt er nog een Ford raptor ;)

En mocht je for some reason de bugatti nog niet hebben, kan je die ook altijd nog kopen, ook een hele toffe build. Alleen niet te lang mee wachten, want die gaat uit productie eind dit jaar
Ford raptor?! Vertel!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-11 14:19

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Lego 42126

Afbeeldingslocatie: https://www.brickfanatics.com/wp-content/uploads/LEGO-Technic-42126-F-150-Raptor-lifestyle-featured.jpg

Het is de maat van de Porsche RSR (42096) en Ferrari 488 GTE (42125)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• 42erik
  • Niet online
Versaevel schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 18:55:
[...]

Tja, gelegenheid deed zich voor. Moet er wel bij zeggen dat er 4 in een doos zijn gegaan met allerlei spellen en speelgoed dat gedoneerd is aan "stichting jarige job" wat hier in het buurtcentrum redelijk actief is. Een stichting tot doel om kinderen van ouders die het niet breed hebben toch een verjaarskadootje te geven.

Gierig als een Hagenees, gul als een Gouwenaar :)

Ook vanuit mijn werk in de supermarkt neem ik regelmatig speelgoed mee uit de displays dat een kneusje heeft en niet meer verkocht kan worden. Ook dat gaat allemaal naar het buurtcentrum en via via naar de op dat moment actieve goede doelen voor kinderen.

En een mooier gezicht dan een stralend kindergezicht ken ik niet :)
Dan wil ik bij deze mijn :/ smile intrekken, en van bijzonder graag "bijzonder mooi" maken.

Dit vind ik oprecht leuk, mooi en hartverwarmend om te lezen!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:50
zonoskar schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 21:51:

Lego 42126

Het is de maat van de Porsche RSR (42096) en Ferrari 488 GTE (42125)
Ik noem dit trio de "net nietjes" :X

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 02-11 06:55
42erik schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 01:08:
[...]

Dan wil ik bij deze mijn :/ smile intrekken, en van bijzonder graag "bijzonder mooi" maken.

Dit vind ik oprecht leuk, mooi en hartverwarmend om te lezen!
Normaal gesproken loop ik er niet mee te koop, maar na het teruglezen besefte ik dat mijn >:) verkeerd opgevat kon worden.

Ik moet dus ff beter op smile gebruik letten :)

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:14

ThunderNet

Flits!

Ik begin een serieuze back-log op te bouwen, en wil daar de nieuwe camper nog aan toevoegen.

Todo:

10295 Porsche 911
10283 Space shuttle
10266 Maanlander
10281 Bonsai boom
10280 Boeket
40450 Earheart
75301 X-wing
75302 Shuttle
40501 Lego duck
40502 The brick moulding machine
40487 Ideas zeilboot
60197 (zit gedeeltelijk inelkaar)

En dan nog een hele rits kleine sets, maar die zijn allemaal kerst-gerelateerd...

Misschien moet ik me toch eens wat gaan inhouden :X

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:54
Skybullet schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 08:19:
[...]

Ik noem dit trio de "net nietjes" :X
In de verdediging van de "net nietjes": Lego heeft in de jaren voor de eerste Porsche regelmatig (om het jaar?) een auto rond die prijs (€100-150) met soortgelijke functies (vering, fake engine), maar dan zonder licentie.

Blijkbaar een gewild concept voor kinderen, saai voor AFOLs. Maar de term saai zou je ook kunnen gebruiken bij de Bugatti en de Sian, die nagenoeg hetzelfde chassis gebruiken.

@ThunderNet
Bij games gebruik ik wel eens de regel: "koop pas wat nieuws als je de game die je nu speelt, hebt uitgespeeld" (welke mate van uitspelen laat ik aan jou over, gewoon verhaal of alle achievements bijv.)

Bij Lego misschien wat lastiger, gezien hele goede aanbiedingen niet altijd voorbij komen (bij games wel). Dus daar pas ik het dan aan naar "dan moet het nieuwe ook wel direct gebouwd worden".

Ik heb nog steeds een backlog, maar die is maar 3 sets op het moment (UCS Falcon, Liebherr en de Volvo van vorig jaar). De eerste 2 wil ik in een vakantie op mijn gemak voor gaan zitten, omdat ze niet bepaald snel in elkaar zitten :)

[ Voor 36% gewijzigd door AppieNL op 08-08-2021 14:06 ]

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:55
Het is leuk als er veel functies in zitten.

Maar dit doet mij denken aan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VYuVeTIJIqOavhOa0cTHn5Fi2YE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vLd0QICTJVwH2SpwoMcTEaEH.png?f=user_large

Wel technic, maar alleen motor en stuurfuctie.

En met veel functies word het nog duurder en moeilijker om te bouwen. Dus zeker voor kinderen begrijp ik dit soort modellen wel. En dat je soms voor de prijs meer mag verwachten begrijp ik.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:58
Zojuist de Stranger Things set afgemaakt. Gave set hoor. Zeker voor fans van de serie. De light brick voegt weinig toe, maar toch leuk. Mooie technieken, erg leuke minifigs en gaaf natuurlijk dat je de set volledig kan omdraaien. Wel jammer van de vele stickers. Had graag een tientje extra betaald voor bedrukte stenen. Al heb ik voor deze set niks betaald. <3

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:27
ThunderNet schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:50:
Ik begin een serieuze back-log op te bouwen, en wil daar de nieuwe camper nog aan toevoegen.

Todo:

10295 Porsche 911
10283 Space shuttle
10266 Maanlander
10281 Bonsai boom
10280 Boeket
40450 Earheart
75301 X-wing
75302 Shuttle
40501 Lego duck
40487 Ideas zeilboot

En dan nog een hele rits kleine sets, maar die zijn allemaal kerst-gerelateerd...

Je bent niet de enige.. ik heb nog staan :

10265 Ford Mustang
10274 ecto-1
10295 Porsche 911
21371 stoomboot willy
42096 Porsche rsr
42105 catamaran - ga ik deze week bouwen met de kids voor in het zwembad
42110 Landrover
42112 betonmixer
42121 graafmachine
42122 jeep is meer voor onderdelen
42123 McLaren is meer voor onderdelen
42125 Ferrari
75301 x-wing

Eerst maar eens de catamaran.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:46
De huidige porsche en Ferrari technic modellen trekken mij ook niet. Veel te veel stickers en vrij simpel..
Eentje die me wel trekt is de 42122 Jeep. Niet duur, en ziet er best goed uit.
Verder wil ik nog de Defender hebben. Twijfel zeer sterk over de Chiron en Sian.

Verder wil ik zeker nog qua creator expert nog de Aston en de Mustang.

Iemand ervaring of de Jeep echt best oké is?

[ Voor 26% gewijzigd door GAIAjohan op 08-08-2021 16:44 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• GAIAjohan
Edgenumber schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 14:19:
Het is leuk als er veel functies in zitten.

Maar dit doet mij denken aan:
[Afbeelding]

Wel technic, maar alleen motor en stuurfuctie.

En met veel functies word het nog duurder en moeilijker om te bouwen. Dus zeker voor kinderen begrijp ik dit soort modellen wel. En dat je soms voor de prijs meer mag verwachten begrijp ik.
Nav dit plaatje, wat is er met de Technic minifigs gebeurd? Kan me herinneren dat ik nog meerdere moet hebben.
Waaronder deze Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/large/8225-1.jpg

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-10 17:13
GAIAjohan schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 16:42:
De huidige porsche en Ferrari technic modellen trekken mij ook niet. Veel te veel stickers en vrij simpel..
Eentje die me wel trekt is de 42122 Jeep. Niet duur, en ziet er best goed uit.
Verder wil ik nog de Defender hebben. Twijfel zeer sterk over de Chiron en Sian.

Verder wil ik zeker nog qua creator expert nog de Aston en de Mustang.

Iemand ervaring of de Jeep echt best oké is?
Ik heb de jeep voor 25 euro kunnen kopen en voor dat geld is het een leuk setje maar je bent er wel zo mee klaar.

Heb de porsche en ferrari redelijk kort op elkaar gebouwd, leuke sets en wat mij betreft horen de stickers ook bij dit soort race wagens aangezien dat in het echt ook stickers zijn 😜. Alle twee voor 90 euro per stuk kunnen kopen en voor dat geld zijn het ook leuke sets. Na elkaar bouwen is geen aanrader…

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:24
Strykeforce schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 16:50:
[...]

Ik heb de jeep voor 25 euro kunnen kopen en voor dat geld is het een leuk setje maar je bent er wel zo mee klaar.

Heb de porsche en ferrari redelijk kort op elkaar gebouwd, leuke sets en wat mij betreft horen de stickers ook bij dit soort race wagens aangezien dat in het echt ook stickers zijn 😜. Alle twee voor 90 euro per stuk kunnen kopen en voor dat geld zijn het ook leuke sets. Na elkaar bouwen is geen aanrader…
Ik ben benieuwd of we in december 2022 weer een set in deze lijn (?) mogen verwachten (elke twee jaar). Dat zou wel gaaf zijn. Heb je een dure sportcar serie (Porsche, Bugatti, Sian) en een betaalbare (Porsche, Ferrari). Zelf zou ik het ook tof vinden als ze een opvolger van de Land Rover op de markt brengen: nog redelijk betaalbaar, maar toch heel compleet/complex.

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 02-11 13:11
GAIAjohan schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 16:48:
[...]

Nav dit plaatje, wat is er met de Technic minifigs gebeurd? Kan me herinneren dat ik nog meerdere moet hebben.
Waaronder deze [Afbeelding]
Volgens Brickset komen deze niet meer voor in sets na 2000.

Weet niet wat de officiële reden is (als die er is), maar het maakt het ontwerpen van Technic sets lastiger als je die steeds op 'technic figure' schaal moet maken (die zijn dan per definitie vrij groot), en ik kan me voorstellen dat de doelgroep van LEGO Technic meer geïnteresseerd is in het bouwen en de functionaliteit dan dat er een figuurtje in past. Goede kandidaat voor de bezuinigingsrondes bij LEGO in de jaren '00 dus.

scintillating

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-11 11:24
AppieNL schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:55:
[...]
@ThunderNet
Bij games gebruik ik wel eens de regel: "koop pas wat nieuws als je de game die je nu speelt, hebt uitgespeeld" (welke mate van uitspelen laat ik aan jou over, gewoon verhaal of alle achievements bijv.)
Wat mij betreft heb je helemaal gelijk, de Steam sales en bijhorende backlog gaan niet akkoord >:)
Tc99m schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 17:15:
[...]

Weet niet wat de officiële reden is (als die er is), maar het maakt het ontwerpen van Technic sets lastiger als je die steeds op 'technic figure' schaal moet maken (die zijn dan per definitie vrij groot), en ik kan me voorstellen dat de doelgroep van LEGO Technic meer geïnteresseerd is in het bouwen en de functionaliteit dan dat er een figuurtje in past. Goede kandidaat voor de bezuinigingsrondes bij LEGO in de jaren '00 dus.
De Technic figuurtjes zijn wel interessant om aan stop motion fotografie te doen. Ze hebben meer articulatie dan de standaard Lego minifigs.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 02-11 13:11
Kapoen schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 17:19:
[...]

Wat mij betreft heb je helemaal gelijk, de Steam sales en bijhorende backlog gaan niet akkoord >:)

[...]

De Technic figuurtjes zijn wel interessant om aan stop motion fotografie te doen. Ze hebben meer articulatie dan de standaard Lego minifigs.
Ja, ik vond ze als kind ook erg leuk, veel veelzijdiger dan normale minifigs, alleen jammer dat er maar een handvol zijn uitgebracht.
Als ik me het goed herinner waren ze wel op dezelfde schaal als de Belville figuren.

scintillating

• AppieNL
[...]

Weet niet wat de officiële reden is (als die er is), maar het maakt het ontwerpen van Technic sets lastiger als je die steeds op 'technic figure' schaal moet maken (die zijn dan per definitie vrij groot)
De schaal van de Technic fig wordt nog wel gebruikt in huidige sets. De sets in zeg maar de middenmoot schaal van Technic (schaal 1:18 ongeveer) zijn je oude Technic figs vaak nog prima zonder aanpassingen in het model te plaatsen.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10 14:48
Dit weekend ook de tweede mini versie Dino van de Lego House Dinosaurussen afgemaakt. Wat ik vooral erg leuk vond is dat deze dino niet alleen andere kleuren heeft dan de eerste dino, maar ook op een andere manier gebouwd wordt en met andere onderdelen. Erg leuk dat de designer op deze manier heeft kunnen uitdrukken dat de dino's in het groot van een ander Lego systeem gebouwd zijn! :)

Dit is de groene "Lego System" dino in het klein uit deze set:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/axgMA7Hvl9eHjEVNUPZ_7FeCk3U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cQbdSzke7tS8sDufLjX7TR37.jpg?f=fotoalbum_large

En dit is de groene Lego System dino in het groot in het LEGO House in Billund:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Va3AVRDx0O2mX-WNbg7j3EA85mc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CAya9qfanlglV9XPa62Cm6Ce.jpg?f=fotoalbum_large

En ter vergelijking de rode en groene mini dino's naast elkaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XMThk2aGjqIyhAg71Zlv-Mdw1i4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NkKWWLJ337MIqv8g9v64MwFa.jpg?f=user_large

• Cass Casey
Ik heb vorige week mijn eerste modular gekocht (politiebureau) en ondanks dat ie nog in de doos zit, kriebelt het om meer modulars te kopen. Maar heeft dat nu nog zin? Ik zie dat er al flink wat sets zijn uitgekomen en er nu nog maar 3 voor enigszins normale prijzen te koop zijn (10270, 10264 & 10255). Weten jullie of LEGO plannen heeft om door te gaan met de serie?

P.S. Gezien mijn werk zou ik graag een ziekenhuis/ambulancepost en brandweerkazerne (is er al, maar niet te koop) willen. Die laatste misschien maar zelf bouwen naar model van één van onze eigen kazernes (kazerne Frobenstraat is wel mooi). Of zelf een 112-meldkamer ontwerpen...

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@Cass Casey Je weet het natuurlijk nooit zeker, maar die modulars zijn zo populair dat ik niet in zie waarom Lego er mee zou stoppen.

Ze brengen steeds nieuwe modellen uit, waarna oudere modellen dan niet meer te koop zijn. In theorie is dat een 1-op-1 doorschuifsysteem, maar in de praktijk wordt daar wel van af geweken.

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Cass Casey schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 12:38:
Ik heb vorige week mijn eerste modular gekocht (politiebureau) en ondanks dat ie nog in de doos zit, kriebelt het om meer modulars te kopen. Maar heeft dat nu nog zin?
Of het kopen van meer Lego modulars door jou zin heeft, is door een ander natuurlijk niet te beantwoorden.

Als je bedoelt dat je graag de hele serie in dichte doos tegen een betaalbare prijs compleet zou willen krijgen, wordt dat inderdaad lastig.
Als je op zoek bent naar het bouwen van een aantal leuke lego bouwwerken, zullen de modulars je veel plezier opleveren. Je kan dan starten met het kopen van degene die nu nog in productie zijn.

Ik ben gestart bij The Diner en vind het leuk ze te bouwen, maar ga niet proberen ze met terugwerkende kracht allemaal te verzamelen.

Het lijkt me overigens wel dat Lego deze serie gaat doorzetten vanwege de grote populariteit. Ik zie zelfs wel voor me dat ze een keer een poll gaan uitzetten welk gebouw eenmalig terug moet komen in productie (maar dat is speculatie van mijn kant)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

wouter3 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 12:51:
[...]
Ik ben gestart bij The Diner en vind het leuk ze te bouwen, maar ga niet proberen ze met terugwerkende kracht allemaal te verzamelen.
nadeel van 'The Diner' vond ik dat alle andere modulars 'simpel' zijn :+ (positieve zin)
hoe sommige onderdelen van de constructie en functies (trap) in elkaar gezet zijn _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Geen andere modular zit zo nifty in elkaar als 'the diner', en vind ze laatste tijd wel redelijk 'simpel'

Ben nu al tijdje bezig met een 'moc' die in het modular straatje moet vallen (ik wil te veel, oppervlakte te weinig), maar zal lukken; industrieel-tintje. Loop vooral vast omdat wat technische onderdelen wil verwerken, en dat neemt weer meer ruimte in dan wenselijk is :+

[ Voor 24% gewijzigd door himlims_ op 09-08-2021 13:13 ]

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:41
Ik heb vorige week mijn eerste modular gekocht (politiebureau) en ondanks dat ie nog in de doos zit, kriebelt het om meer modulars te kopen. Maar heeft dat nu nog zin? Ik zie dat er al flink wat sets zijn uitgekomen en er nu nog maar 3 voor enigszins normale prijzen te koop zijn (10270, 10264 & 10255). Weten jullie of LEGO plannen heeft om door te gaan met de serie?

P.S. Gezien mijn werk zou ik graag een ziekenhuis/ambulancepost en brandweerkazerne (is er al, maar niet te koop) willen. Die laatste misschien maar zelf bouwen naar model van één van onze eigen kazernes (kazerne Frobenstraat is wel mooi). Of zelf een 112-meldkamer ontwerpen...
Ik ben zelf een groot fan van de modulaire gebouwen. Vorig jaar ben ik begonnen ze te verzamelen. Een aantal van de modulars die niet meer te koop zijn bij Lego zijn nog wel voor een redelijke prijs via Marktplaats, Ebay of Bricklink te krijgen, mits je het geen probleem vindt dat de doos al open is. Sommige zijn wel extreem duur, zoals de eerste drie (Café Corner, Green Grocer, Market Street), en ook de Town Hall is niet goedkoop. Maar ik zou beginnen met de gebouwen die nu nog wel te koop zijn. De Corner Garage gaat er dit jaar misschien uit, en ook het Assembly Square is er al vrij lang, dus die zou ook wel een keer uit de handel kunnen gaan (en is nu soms redelijk goedkoop te vinden). De Diner is er al uit. Van de oude modulars vind ik zelf het Parisian Restaurant en de Detective's Office het leukst. Maar smaken verschillen ;)

En misschien eerst het Police Station maar eens bouwen om te kijken hoe dat bevalt!
Ik hoop en verwacht zelf wel dat Lego nog een tijd door blijft gaan met deze serie.

Op rebrickable.com staan ook een paar voorbeelden van ziekenhuizen die door bouwers zelf ontworpen zijn. Zoals deze, gemaakt van twee keer de Corner Garage.

[ Voor 7% gewijzigd door Jakkus op 09-08-2021 14:12 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:50

Zowiezo eerst bouwen, voor je besluit er meer te kopen.

Ik moet er wel bijzeggen: ik heb zelf alle modulars gebouwd vanaf town hall. En ik vind het politie bureau toch een van de mindere in de serie. Er zit weinig van de leuke bouwtrucjes in die de andere wel helpen.
Voordeel daarvan is dan weer: als je politiebureau leuk vind, dan de andere zeker !

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:49
Yonix schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:29:
Ik kwam gisteren op /r/lego deze fantastische ED-209 tegen uit Paul Verhoeven's 'RoboCop'. _/-\o_

Meteen contact opgenomen met de bouwer en de 'build instructions' gekocht. Daarnaast was hij ook nog eens zo vriendelijk om mij door het bestelproces op BrickLink te loodsen, omdat het mijn eerste keer was dat ik losse steentjes moest bestellen. Totaalbedrag was: € 156,85. Prima prijs, al zeg ik het zelf. (y)

[Afbeelding]Made by Rubblemaker1

Aanstaande maandag ben ik jarig en dit vond ik toch wel een érg gaaf verjaardagscadeau! 8)
Tevens wordt dit mijn eerste MOC-build. Ben benieuwd! :D
Here we go! 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m6NUipKS5PjJg2A_jrx1ENGZHFg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gtiSJr5gW90dSTATIzaRAaa9.jpg?f=fotoalbum_medium

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-11 14:19

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

mortael schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 22:23:
Ik had de Lamborghini Sian (42115) al een poosje liggen, en wilde eigenlijk wachten tot de warme wintermaanden.

Maar schijnbaar ben ik te zwak om te kunnen wachten, en ben nu al gestart :)

[Afbeelding]

Wat heb ik hier naar uitgekeken zeg :)
Ik heb zojuist de pimp-my-lambo onderdelen besteld, dus ik ga binnenkort ook weer met de Sian aan de slag. Ik zag ook dat er een cosmetische upgrade was, maar de onderdelen daarvoor waren me net wat te duur voor het effect wat je krijgt (ik kwam op ca 50 euro uit). Ik heb wel veel onderdelen in neutrale kleuren besteld, dat staat mooi naast mijn Porsche en Bugatti waar ik hetzelfde gedaan heb.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:17
Ha, prima dag voor een verjaardag! Gefeliciteerd! ;)

Zo maar eens naar de Intertoys voor m'n gratis presentje :+ (en kijken of ik eentje extra kan krijgen, goede vriend is ook weer verslaafd aan Lego en zaterdag jarig)

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:49
davidov schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 14:35:
[...]

Ha, prima dag voor een verjaardag! Gefeliciteerd! ;)

Zo maar eens naar de Intertoys voor m'n gratis presentje :+ (en kijken of ik eentje extra kan krijgen, goede vriend is ook weer verslaafd aan Lego en zaterdag jarig)
Congrats! *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XrbS2EGfD4Z7W-695VUsplYpsOg=/234x176/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/MsVIgDN1lkQPP8NchiNmLTaw.gif?f=fotoalbum_medium

• Haay
Mijn eerste Modular was Parisian Restaurant en wat heb ik genoten van het bouwen daarvan! Ook toen al waren er mensen die zich afvroegen of het nog wel zin had om met Modular gebouwen te beginnen vanaf de Parisian Restaurant als je alle voorgaande Modulars niet had. Ik ben blij dat ik daar niet in mee ben gegaan en gewoon lekker begonnen met sets uit die serie te kopen en te bouwen. :)

De Modular gebouwen serie is waarschijnlijk de populairste Lego serie voor AFOLS en LEGO zou wel gek zijn om die serie te stoppen! Dus als je nu met het Politiebureau begint, en de Corner Garage, Assembly Square en Bookshop ook aan je collectie toevoegt, dan heb je een mooi begin van een serie die nog jaaaren zal doorlopen! 8)

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-10 20:27

Mojo

The Power Within

Ik heb vanaf de brandweerkazerne elke modular en mis er zelf maar drie. Ik heb de fout gemaakt om bij mijn eerste die ik had niet de eerst beschikbare te kopen, maar de coolste. Daardoor heb ik Cafe Corner niet, die ik wel had kunnen hebben. Daarom één tip:

Als je modulars cool vindt (domme vraag), koop degene die als eerste gereleased is zodat je daarmee niet achter het niet gaat vissen. De rest volgt vanzelf. :+

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Cass Casey
Mijn vriendin is net even de vliering opgeklommen (mijn god, wat een zooi heb ik daar verzameld in anderhalf decennium!) om mijn oude LEGO-dozen te zoeken. Dit zat in de verhuisdoos. Er ligt bij mijn ouwe moedertje nog het e.e.a aan los spul. Eens ruzie met m'n broer maken over wie dat mag hebben...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dmcWfgShkCr8lMYFPDBAv5hPSCQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3467NfVKQ9VCWc8x6KLX7tFT.jpg?f=fotoalbum_large

6392 - Vliegveld
6384 - Politiebureau
6382 - Brandweerkazerne
6368 - Vliegtuig
3359 - Auto met paardentrailer
6891 - Supercool stoer ruimteschip
6450 - Politiebus met lichtjes en héél irritant geluid

Technic
8040 - Geel multtisetje
8030 - Rood multisetje
8620 - Vaag skiënd mannetje
8844 - Helicopter (werkt echt! soort van... )

P.S. Bedankt @JeroenE , @wouter3 , @Haay , @Jakkus , @avdieren voor de reacties. Denk dat ik binnenkort wel een nieuwe modular erbij koop. Even stukje salaris overhouden deze maand.

@Yonix : Gefeliciteerd!

[ Voor 9% gewijzigd door Cass Casey op 09-08-2021 15:32 ]

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Mojo schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 15:28:
[...]

Ik heb vanaf de brandweerkazerne elke modular en mis er zelf maar drie. Ik heb de fout gemaakt om bij mijn eerste die ik had niet de eerst beschikbare te kopen, maar de coolste. Daardoor heb ik Cafe Corner niet, die ik wel had kunnen hebben. Daarom één tip:

Als je modulars cool vindt (domme vraag), koop degene die als eerste gereleased is zodat je daarmee niet achter het niet gaat vissen. De rest volgt vanzelf. :+
Ja nu moet ik de corner garage ook wel gaan kopen 8)7 en de bookstore O-)

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-10 12:13

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Er zijn er nog een aantal sets die je hier op kan aansluiten. Ook al zijn het geen officiële modulars zo als https://www.lego.com/nl-n...ng-lantern-festival-80107

De pinnetjes zijn namelijk wel aanwezig in deze set. Maar ook de daily bugle
Ik heb vorige week mijn eerste modular gekocht (politiebureau) en ondanks dat ie nog in de doos zit, kriebelt het om meer modulars te kopen. Maar heeft dat nu nog zin? Ik zie dat er al flink wat sets zijn uitgekomen en er nu nog maar 3 voor enigszins normale prijzen te koop zijn (10270, 10264 & of LEGO plannen heeft om door te gaan met de serie?

Usenet handleidingen

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:38
Misschien een vreemde vraag, maar wat maakt de modulars nou zo leuk?

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:11

Flabergasted

Prepare to die !

Ossi schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 19:26:
Voor mij :

- Het absolute bouwplezier, je bent een paar uur van de straat.
- Meeste modellen hebben tevens een leuke inrichting binnenin
- Kleine ( verborgen) grapjes in de build
- Unieke gebouwen, kleurrijk & afwisselend.
- Meerdere modulaire gebouwen naast elkaar, staat fantastisch !
- Minder belangrijk, maar toch: ze behouden hun waarde
- Nog minder belangrijk : mijn vrouw vindt ze ook leuk :+

• Ninjetsu NL
  • Laatst online: 26-10 18:59
Ik heb Assembly Square en de Bookshop staan maar ik moet zeggen dat het mij na deze twee heeft verlost van de Modular koorts, los van de Diner trouwens, die wil ik nog wel eens bouwen.

De gebouwen van Ninjago daarentegen spreken me wel enorm aan, maar daarvoor ben ik te laat uit m'n Dark Ages gekomen :/ Gardens heb ik wel staan, dat is echt een fantastische build!

[ Voor 5% gewijzigd door Ninjetsu NL op 09-08-2021 20:06 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb er één gebouwd en dat was best wel leuk. Het is een volledig gebouw in plaats van zoals vroeger een voor- en zijkanten met een open achterkant.

Los daarvan ga ik ze niet verzamelen want ik koop en verkoop mijn Lego doorgaans. Alles krijgt een paar weken of maanden een plekje en dan gaat het weer weg.

• Edgenumber
Ik vond de modulars erg leuk, maar tegen de tijd dat ik bij het stadhuis was aangekomen vond ik het ook wel erg massief worden. En ook een beetje van ze kunnen wel eeuwig door blijven gaan.

Ik heb toen alles verkocht, maar ik ben nog altijd erg blij met deze als herinnering.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jEQyuZv86ym0ISDNtzqaP19puj4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KgmWjk8WnuRwaEoYRkMZg7sT.jpg?f=fotoalbum_large

Met series verzamelen is dat altijd het probleem. Dat zie ik ook bij mijn vrouw die HP verzameld. Ga je voor alles, wat dus heel erg veel kan worden, of ga je alleen voor wat je echt leuk vind.

• BoGu5
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:43

BoGu5

hmmmz

Edgenumber schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 21:32:
Ik vond de modulars erg leuk, maar tegen de tijd dat ik bij het stadhuis was aangekomen vond ik het ook wel erg massief worden. En ook een beetje van ze kunnen wel eeuwig door blijven gaan.

Ik heb toen alles verkocht, maar ik ben nog altijd erg blij met deze als herinnering.

[Afbeelding]

Met series verzamelen is dat altijd het probleem. Dat zie ik ook bij mijn vrouw die HP verzameld. Ga je voor alles, wat dus heel erg veel kan worden, of ga je alleen voor wat je echt leuk vind.
Die is wel tamelijk briljant :9

request.getCookies();

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-10 08:39
Wat mij mogen ze wel wat met meer van dat soort scale modellen komen. Een paar voorbeeldjes:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/787/41091534362_64acf30f14_z.jpgLEGO 6339 Shuttle Launch Pad microbuild by Bafisko, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50837951187_0465339c8f_z.jpgNINJAGO City Gardens by Adeel Zubair, on Flickr

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:06
mir4dor schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 20:07:
Uiteraard heb ik dat huren van Lego ook meegekregen. Maar hoe zit dat met hygiëne ?
Sinds corona vind ik alle aanraakdingen nog meer smerig dan dat ik het daarvoor al vond.
Wordt het gewassen wanneer retour ?

Maar inderdaad, het bouwen daar doe ik het voor. Eenmaal af dan staat het hier maar.
Ik ben sinds deze week ook begonnen met huren en voor mij is het een ideaal alternatief voor dure sets kopen. Voor mijn dochter heb ik een leuke city set gehuurd voor 5 euro per week, waar je in de winkel nog 75 euro voor betaald. Die heeft ze in een dagje gebouwd en dan kan ze leuk nog 2 weken mee spelen. Vaak verdwijnt zo'n set daarna toch weer even naar de achtergrond.

Zelf heb ik Lego Spookhuis 10273 gehuurd. Afgelopen 2 avonden mee bezig geweest en nu kan ik er nog een krappe 2 weken naar kijken, voordat het weer afgebroken mag worden. Voor mij prima.

Hygiene was prima, blokjes zagen er nog heel schoon uit. Bij de City set wel twee accessoires die ontbraken en een gebroken lijfje die door een 'verkeerde' vervangen was. Bij het spookhuis ontbrak er niets en was alles netjes verpakt per 4 zakjes. Je zoekt dus iets langer, maar dat vind ik geen probleem. Als je alle wat grotere plates opzij legt, kun je er prima in zoeken.

Ik vind het dus zeker een aanrader voor die 15 euro per jaar en 5 a 10 euro per set. Volgende set wordt denk ik de Bugatti!

[ Voor 18% gewijzigd door eborn op 09-08-2021 23:56 . Reden: verkeerde quote ]

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:16

Superkiwi

Hoi doei

Als je een beetje ziekjes wordt van gehuurde Lego waardoor je je af moet melden voor je werk heb je alleen maar meer tijd voor Lego. Ik zie het probleem niet zo :P

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Edgenumber
@BoGu5 Die mini modulars waren ooit een vip exclusief.

Ik heb dit straatje een tijdje in full zise en als deze mini naast elkaar gehad. En uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat ik de mini leuker vond. En zoals ik al eerder zij werd het doorgaan met de full size me te gortig mbt ruitebeslag. Ook werd ik van het stadhuis en palace cinema al minder warm.

Sindsdien maak ik ook geen series mee compleet en koop ik alleen wat ik echt leuk vind.

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:18
Vitruvius schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 22:43:
Wat mij mogen ze wel wat met meer van dat soort scale modellen komen. Een paar voorbeeldjes:

[Afbeelding]LEGO 6339 Shuttle Launch Pad microbuild by Bafisko, on Flickr

[Afbeelding]NINJAGO City Gardens by Adeel Zubair, on Flickr
Die shuttle is wel heel leuk

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Ninjetsu NL schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 20:00:
[...]

Ik heb Assembly Square en de Bookshop staan maar ik moet zeggen dat het mij na deze twee heeft verlost van de Modular koorts, los van de Diner trouwens, die wil ik nog wel eens bouwen.

De gebouwen van Ninjago daarentegen spreken me wel enorm aan, maar daarvoor ben ik te laat uit m'n Dark Ages gekomen :/ Gardens heb ik wel staan, dat is echt een fantastische build!
de bookstore heb ik niet eens afgebouwd; zo simpel / saai / inspiratieloos. Assembly Square is denk ik alleen leuk wanneer je de 'daarop ge inspireerde' builds hebt. (klinkt stom)

Ik deel jouw mening overigens - vond dat ook de 2 mindere. Diner was technisch erg sterk, detective en restaurant erg geslaagd. Maar assembly vond ik niet zo amazing als men suggereerd. Persoonlijk vind ik dat lego zich er 'te gemakkelijk' afmaakt; het is een modular, die verkoopt toch wel; bookstore build, politie bureau [..]

Reden waarom deze populair zijn? goeie price-per-brick (geen licentie afdrachten), je bouwt m niet 123 even snel; goed voor gaan zitten (tijd), waarden vast - ben je ze in toekomst beu, verkopen kun je wel snel. Relatief eenvoudig aan te passen/uit te breiden.

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
himlims_ schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 08:55:
[...]
de bookstore heb ik niet eens afgebouwd; zo simpel / saai / inspiratieloos. Assembly Square is denk ik alleen leuk wanneer je de 'daarop ge inspireerde' builds hebt. (klinkt stom)

Ik deel jouw mening overigens - vond dat ook de 2 mindere. Diner was technisch erg sterk, detective en restaurant erg geslaagd. Maar assembly vond ik niet zo amazing als men suggereerd. Persoonlijk vind ik dat lego zich er 'te gemakkelijk' afmaakt; het is een modular, die verkoopt toch wel; bookstore build, politie bureau [..]

Reden waarom deze populair zijn? goeie price-per-brick (geen licentie afdrachten), je bouwt m niet 123 even snel; goed voor gaan zitten (tijd), waarden vast - ben je ze in toekomst beu, verkopen kun je wel snel. Relatief eenvoudig aan te passen/uit te breiden.
Hoe zou het met de ontwikkelingstijd van de modellen zitten? Ik vermoed dat het ontwikkelen van - als voorbeeld - de rough terrain crane veel meer tijd kost dan een modular. Of schat ik dat verkeerd in?

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afas schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 09:11:
[...]

Hoe zou het met de ontwikkelingstijd van de modellen zitten? Ik vermoed dat het ontwikkelen van - als voorbeeld - de rough terrain crane veel meer tijd kost dan een modular. Of schat ik dat verkeerd in?
geen idee; denk dat ik beide een bak tijd gaat zitten om te ontwerpen

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:18
In de tijd dat ik nog sets huurde was de Diner inderdaad fantastisch om te bouwen. Het politiebureau begint ook te jeuken. Als ie voor 135 euro nog te halen was bij Intertoys dan had ik het wel gedaan. Nu laat ik hem schieten want moet ook een beetje oppassen voor de verslaving en moet ook kritisch blijven of ik er wel plek voor heb. Ik vind die smalle zijgebouwtjes ook net niet, alsof het snel erbij is gepropt, maar het interieur is wel weer heel leuk gedaan.

Ik heb net bij de Steindrucker geprinte steentjes besteld voor de Ecto-1. Het is mij niet gelukt om de stickers op beide kentekenplaten mooi recht te krijgen en daar stoor ik een beetje aan. Wel prijzig maar dan ziet het er wel strak uit.

• meesje
D. Ninjai schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 09:41:
Ik heb net bij de Steindrucker geprinte steentjes besteld voor de Ecto-1. Het is mij niet gelukt om de stickers op beide kentekenplaten mooi recht te krijgen en daar stoor ik een beetje aan. Wel prijzig maar dan ziet het er wel strak uit.
Steindrucker was ik helemaal vergeten! Het is inderdaad best veel geld. Net evens gekeken naar een set voor de Technic Bugatti (70 euro), maar ga dit wel overwegen als ik deze set ga bouwen. En ga gelijk zo’n mooi display plaatje er bij.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

via reddit

Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/0tAbpKIhMGk7bQQrMrQRIFpxbPHt6xKenAW-8qd9pnE.jpg?auto=webp&s=81f25919d0284d4991a231accbb3dd102e369f95

Leicester Square LEGO store

• Ninjetsu NL
himlims_ schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:33:
via reddit

[Afbeelding]

Leicester Square LEGO store
Is dat Lego?! If yes, dan heeft mijn brein t moeilijk omdat te begrijpen/zien :| :o

• Haay
Ninjetsu NL schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 17:03:
Is dat Lego?! If yes, dan heeft mijn brein t moeilijk omdat te begrijpen/zien :| :o
Ik was daar in oktober 2017 en ja, het is inderdaad een 3D muur display gemaakt van Lego. 3D want niet plat, maar met diepte.

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
[...]

De diner was ook wel een erg leuke maar vooral ook mooie set. Net een wat ander stijltje dan de overige modulars qua uiterlijk.

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:10
[...]

De diner was erg leuk! De overige modulars koop (krijg, vaak als cadeau bij verjaardag of kerst) ik alleen als ze voor mij een betekenis hebben of er apart uitzien. Assembly square en bookshop spreken niet aan. Er is niets aan het uitzicht dat ze er leuker doet uitzien, iets wat met bv. de diner of Parisian restaurant dan wel weer is.

Van alle builds die ik tot nog toe heb gemaakt vond ik dan barracuda bay er met kop en schouders er bovenuit steken (zelfs zoveel dat ik overweeg om een tweede aan te schaffen zodat ik zowel het eiland als de boot kan laten staan).

[ Voor 5% gewijzigd door Flying op 10-08-2021 18:24 ]

• Ninjetsu NL
Flying schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 18:24:
[...]

De diner was erg leuk! De overige modulars koop (krijg, vaak als cadeau bij verjaardag of kerst) ik alleen als ze voor mij een betekenis hebben of er apart uitzien. Assembly square en bookshop spreken niet aan. Er is niets aan het uitzicht dat ze er leuker doet uitzien, iets wat met bv. de diner of Parisian restaurant dan wel weer is.

Van alle builds die ik tot nog toe heb gemaakt vond ik dan barracuda bay er met kop en schouders er bovenuit steken (zelfs zoveel dat ik overweeg om een tweede aan te schaffen zodat ik zowel het eiland als de boot kan laten staan).
Barracuda Bay was een must-have omdat ik verzot was op t piraten-thema toen ik jonger was en nu nog steeds. Ik zit er ook over na te denken om Assembly Square weer te verkopen om plaats te maken voor iets anders, maar hij staat wel aardig op display... hmmm...

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:12

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik ben weer wat verder met de geautomatiseerde container terminal. In de onderstaande video onderzoek ik de mogelijkheid om linear actuators of gear racks toe te passen om de kraan omhoog/omlaag te bewegen.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Bensimpel|IA
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13-09-2021

Bensimpel|IA

Simpele ziel

Vandaag eens bloemen gekocht. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nmO3GwSLYWg8BeQiaZqDSfuvv_o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nmwk9Xfsa8xXPyaIiTFmqM4y.jpg?f=fotoalbum_large. Alleen nog een glazen vaas kopen en dan kan die mooi op de eettafel :D

• AppieNL
Zucht... PoweredUp app wil niet starten, blijft hangen op het gele scherm (loading scherm). Control+ doet het wel. Alle apps uit geheugen. Bluetooth en gps met hoge precisie aan voor het opstarten (want dit vind die blijkbaar ook noodzakelijk bij Control+ als ik daar wat wil besturen, maar niet bij het opstarten van Control+). Telefoon (S7) opnieuw opstarten, app verwijdert en opnieuw geinstalleerd. Niks helpt. De app heeft voorheen gewoon gewerkt op mijn telefoon. Ik wilde gewoon eens kijken of ik al wat meer kon doen voor MOC's (als het goed is wel namelijk), nou de conclusie: ik iig niet }:|

Aanleiding hiervoor was namelijk het volgende dat ik tegenkwam via een andere bouwer:

Ik ben het nog een beetje aan het doorlezen op hun site, maar het leek me nuttig tov de PoweredUp app omdat dan alles met die Lego remote kan. Ik wilde even checken hoever Lego hier zelf in was in de app, maar dat lukt me dus niet.

[ Voor 29% gewijzigd door AppieNL op 10-08-2021 23:00 ]

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:41
Grappig, ik lees hierboven dat meerdere mensen het Assembly Square niet zo goed vinden, en de Diner zien als de beste van de laatste jaren. Zelf vond ik de Diner wel leuk om te bouwen, maar als gebouw vind ik hem een van de minst mooie. Ik heb sowieso niet zoveel met de kleur 'tan' voor een modulair gebouw, teveel tan-gebouwen bij elkaar vind ik een beetje saai staan. En in een straat is de Diner best wel moeilijk te plaatsen tussen/naast andere gebouwen, vind ik, omdat hij zo anders is qua stijl. Het Assembly Square was mijn eerste modular, daar was ik toen meteen van onder de indruk! Zelf vind ik die erg geslaagd, omdat er zoveel in die set gebeurt, en ook esthetisch vind ik het een van de mooiste gebouwen. Van mij mogen er wel meer van die gebouwen met een wat Europese stijl komen, bijvoorbeeld met die sierlijke, witte daken. Het nadeel aan het AS vind ik dat het qua stevigheid wat te wensen overlaat, en ook dat het een beetje voelt alsof de beide gebouwen aan de zijkanten zomaar ophouden terwijl ze nog door hadden moeten/kunnen lopen. En de anderhalve baseplate is echt niet praktisch. Maar aan die dingen heb ik gewoon zelf wat gedaan: ik heb het blauwe gebouw uitgebreid en losgemaakt van de rest. Dus nu heb ik twee losse gebouwen.

Misschien dat ik ook kijk met een wat andere bril, meer hoe het in de stad staat dan als los gebouw ;) Maar als los gebouw vind ik het AS nog steeds erg goed en erg leuk om te bouwen!

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Bensimpel|IA schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 19:36:
Vandaag eens bloemen gekocht. [Afbeelding]. Alleen nog een glazen vaas kopen en dan kan die mooi op de eettafel :D
Twee van die bossen staan hier op de tafel in een vaas. :p

⛔ Trackers of betalen ⛔

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-10 12:13

TheDudez

Usenet stofzuiger!

https://www.lego.com/nl-n...16286607802917_0dcaebac05

Voor wie de zeilboot los wel kopen zie bovenstaande link. Ik kon hem niet vinden op de site alleen via deze link. Via brickwatch. 24 euro

[ Voor 3% gewijzigd door TheDudez op 11-08-2021 07:49 ]

Usenet handleidingen

• Haay
TheDudez schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 07:48:
https://www.lego.com/nl-n...16286607802917_0dcaebac05

Voor wie de zeilboot los wel kopen zie bovenstaande link. Ik kon hem niet vinden op de site alleen via deze link. Via brickwatch. 24 euro
In de Lego Webwinkel zet Lego tegenwoordig een gesuggereerde prijs bij hun 'gratis' items die je bij een aankoop erbij krijgt. Betekent niet dat je het voor die prijs kunt kopen bij Lego. Brickwatch volgt geautomatiseerd die prijs maar dat is in het geval van deze items niet relevant.

Als ik op Bricklink kijk, dan is de laagste prijs in Europa: €29,91 bij een verkoper uit Roemenië. Dan komen daar nog wel dure verzendkosten bij. De eerste aanbieder uit Nederland vraagt er op Bricklink €35 voor. Dat is vergelijkbaar met wat er op Marktplaats voor gevraagd wordt.

• 42erik
  • Niet online
Haay schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 08:29:
[...]

In de Lego Webwinkel zet Lego tegenwoordig een gesuggereerde prijs bij hun 'gratis' items die je bij een aankoop erbij krijgt. Betekent niet dat je het voor die prijs kunt kopen bij Lego. Brickwatch volgt geautomatiseerd die prijs maar dat is in het geval van deze items niet relevant.
Gut, dat brickwatch wordt ook steeds minder nuttig. Gratis items een prijs toekennen, heel veel winkels niet eens hebben meer, iemand hier zin om een wel functionerende site te maken? ;)

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:50

QuattroNL

It is I.

42erik schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:01:
[...]

Gut, dat brickwatch wordt ook steeds minder nuttig. Gratis items een prijs toekennen, heel veel winkels niet eens hebben meer, iemand hier zin om een wel functionerende site te maken? ;)
Het is toch niet de fout van BW dat Lego een (onterechte) prijs bij een item zet? Die plukt gewoon de data van de Lego site.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

lijkt wel mijn ex-vriendin, is er geen probleem, dan maken we er een :X

//edit; installeer; https://distill.io/kb/help/what-is-watchlist/ bij je browser; kan je zelf wijzigingen/verandingen op pagina's monitoren (dan ben je er als eerste bij wanneer prijs wijzigt - niet te wachtne op brickwatch)

[ Voor 23% gewijzigd door himlims_ op 11-08-2021 11:06 ]

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
[...]

Ik denk dat het probleem eerder bij de winkels ligt, Brickwatch krijgt via de winkels de data. Als deze geen informatie meer willen aanleveren of geen prijsalterts willen (mede door de coronatijd), dan heeft BW er weinig tegen in te brengen.

Zelf de data scrapen is duur en arbeidsintensief en je moet minstens quitte spelen. Ik wens veel succes aan de developer die het aandurft :P

Er zijn ook een paar alternatieven, maar die lopen verschrikkelijk achter qua prijzen / beschikbaarheid en de UI is veel minder, ook zijn ze niet heel open over de referral links:
https://bricklord.nl/
https://www.legoexpert.nl/
https://www.bricksvergelijken.nl/

• Gim
  • Niet online
[...]

En als we dan toch bezig zijn met een wél functionerende site, dan gelijk ook een glazen bol feature erin, zodat de site niet alleen 100% actuele prijzen en voorraadgegevens laat zien, maar ook laat zien of en wanneer we een laagste prijs kunnen verwachten van een set :P

Maar nee, zie het probleem niet zo. Ligt niet aan BW lijkt me zo.

[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 11-08-2021 11:32 ]

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Vandaag weer 's bij de Lego store in Leidschendam wezen kijken. Misschien ligt het aan mij, maar iedere keer als ik Lego koop in de fysieke winkels koop ik meer dan ik van plan was. :+

Anyway, Politiebureau, Minions-doosje, Minecraft-doosje voor m'n neefje en de zeilboot GWP meegenomen naar huis. Heb ik weer wat te bouwen. (het is niet alsof ik de Diner en de Bookstore nog heb liggen... :X ).

En een fotootje gemaakt van de pick a brick:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aV7SFwGnGisvfZ-Bd1pGT0QIKCg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wkuLTlZOWK4d2T8f8nJ2nPSi.jpg?f=fotoalbum_medium

• 42erik
  • Niet online
Dat niet iedereen het eens is met mijn kritiek op brickwatch, ok, prima, meningen kunnen verschillen... Ik vind een vergelijkingsite die best wat shops niet meeneemt stom, anderen hebben begrip voor het feit dat niet elke shop lekker aansluit. Helemaal prima, agree to disagree.

Maar om dan meteen te gaan zeiken over de één of andere ex of glazen bol, doe toch normaal zeg... Ik dacht dat we vriendelijk tegen elkaar deden in dit topic

• Haay
42erik schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 01:08:
Dat niet iedereen het eens is met mijn kritiek op brickwatch, ok, prima, meningen kunnen verschillen... Ik vind een vergelijkingsite die best wat shops niet meeneemt stom, anderen hebben begrip voor het feit dat niet elke shop lekker aansluit. Helemaal prima, agree to disagree.
Wanneer meerdere winkels expliciet aangeven niet in de Brickwatch opgenomen te willen worden vind ik het onterecht dat je dat stom vindt van Brickwatch. En daar ben ik niet de enige in hier in dit topic.

En dat is het enige dat ik hierover wil zeggen, dus wat mij betreft weer lekker verder over de leuke aspecten van Lego bouwen en verzamelen. :)

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
toch maar bestelling geplaatst voor de familie :+

2x Owl Brickhead (halloween)
2x Spider & Haunted House set
1x Power Up Pakket Propellor
1x Power Up Pakket Bouw
1x Brickheadz Dalmatier
4x Mario blind bag Serie 3
1x Brickheadz Hamster
1x Brickheadz Easter Bunny
1x Eindeloze handschoen

met 50 euro korting was het wel leuk, en toch de boot erbij

[ Voor 9% gewijzigd door corset op 12-08-2021 08:49 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ThunderNet schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:50:

Todo:

10295 Porsche 911
10283 Space shuttle
10266 Maanlander
10281 Bonsai boom
10280 Boeket
40450 Earheart
75301 X-wing
75302 Shuttle
40501 Lego duck
40487 Ideas zeilboot

Ik check zo af en toe dit topic omdat er leuke plaatjes voorbij komen enzo. Lees ik "nieuwe camper", dus ik zoek.... Een T2!!!!
Bedankt hé, die moet er dus ook bij als klassieke VW liefhebber.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:14

ThunderNet

Flits!

_ferry_ schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:32:
[...]

Ik check zo af en toe dit topic omdat er leuke plaatjes voorbij komen enzo. Lees ik "nieuwe camper", dus ik zoek.... Een T2!!!!
Bedankt hé, die moet er dus ook bij als klassieke VW liefhebber.
Graag gedaan :+ het is dat ie bij the lego house vorige week al uitverkocht was, anders had ik 'm ook gewoon direct meegenomen :P

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• 42erik
  • Niet online
Haay schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:29:
[...]

Wanneer meerdere winkels expliciet aangeven niet in de Brickwatch opgenomen te willen worden vind ik het onterecht dat je dat stom vindt van Brickwatch. En daar ben ik niet de enige in hier in dit topic.
Oh, maar verschillen van mening heb ik ook geen moeite mee en ik vind het prima dat mensen dat aangeven. Het gaat me even om de kansloze manier waarop sommige dat nodig vinden te doen
En dat is het enige dat ik hierover wil zeggen, dus wat mij betreft weer lekker verder over de leuke aspecten van Lego bouwen en verzamelen. :)
Ja, let's do that

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:58

kaanmijo

Picobello B.V.

Uiteindelijk toch maar gezwicht voor de FOMO (aangezien de voorraad overal slinkt en 'ie eruit gaat dit jaar); met deze erbij heb ik elke modular sinds 2017 en is m'n straatje voorlopig wel compleet. Heb 'm nog kunnen vinden bij een Intertoys in de buurt, maar ook daar is 'ie vrij schaars aan het worden. Ik had volgens mij de laatste op Rotterdam Zuidplein..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QoEKGXNqbRvhKA6reJr-MBBYsG8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yy7tsAmtv5L3vkzpInTYnQSp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door kaanmijo op 12-08-2021 13:01 ]

• meesje
42erik schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:00:
[...]

Oh, maar verschillen van mening heb ik ook geen moeite mee en ik vind het prima dat mensen dat aangeven. Het gaat me even om de kansloze manier waarop sommige dat nodig vinden te doen

[...]

Ja, let's do that
Ik zou niet zo zwaar tillen aan die twee opmerkingen hoor. De ene was cynisch/grappig (zie gebruik smiley). En de ander moet nog een stuk gelopen relatie verwerken. :) Het zijn beide uitingen dat ze je mening niet delen.
Bij je later gebruikte woord ‘stom’, moet ik overigens denken aan mijn zoontje van zes. Hij gebruikt ook wel eens dit woord, maar bedoelt dan dat ie iets jammer vindt. Indien je het jammer vindt dat BW niet (vrijwel) alle webwinkels meeneemt, dan deel ik je mening (net als elke andere Lego liefhebber denk ik). Verder kan BW weinig doen aan keuzes die winkels maken.

• Gim
  • Niet online
42erik schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 01:08:

Maar om dan meteen te gaan zeiken over de één of andere ex of glazen bol, doe toch normaal zeg... Ik dacht dat we vriendelijk tegen elkaar deden in dit topic
Ik ben het eens met je. Meningen kunnen verschillen; wat de één vind wat een functionerende website is hoeft nog niet gedeeld te worden door een ander. En aan ieder de keuze om de website te gebruiken of verder te laten voor wat het is. Laten we ons nu weer richten op het plezier van LEGO :)

P.S. M'n opmerking was als een grapje bedoeld, gewoon vriendelijk verder; wat @meesje zegt eigenlijk: zéker niet te zwaar aan tillen in ieder geval :) Blijkbaar kon het anders/verkeerd opgevat worden; dat was natuurlijk niet m'n bedoeling :| Verder ben ik normaal, doe ik normaal en is zeiken iets wat je op een toilet doet. Iedereen mag op z'n woorden letten ;) Nogmaals, laten we ons nu weer richten op het plezier van LEGO :)

[ Voor 9% gewijzigd door Gim op 12-08-2021 14:40 ]

• 42erik
  • Niet online
Gim schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:12:
[...]

Ik ben het eens met je. Meningen kunnen verschillen; wat de één vind wat een functionerende website is hoeft nog niet gedeeld te worden door een ander. En aan ieder de keuze om de website te gebruiken of verder te laten voor wat het is. Laten we ons nu weer richten op het plezier van LEGO :)

P.S. M'n opmerking was als een grapje bedoeld, gewoon vriendelijk verder; wat @meesje zegt eigenlijk: zéker niet te zwaar aan tillen in ieder geval :) Blijkbaar kon het anders/verkeerd opgevat worden; dat was natuurlijk niet m'n bedoeling :| Verder ben ik normaal, doe ik normaal en is zeiken iets wat je op een toilet doet. Iedereen mag op z'n woorden letten ;) Nogmaals, laten we ons nu weer richten op het plezier van LEGO :)
Dan hadden we een communicatie foutje, dank je wel voor je toelichting!

• Haay
En als laatste van de set 40366 - LEGO House Dinosaurs heb ik de Technic gebaseerde dino gebouwd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NShkdciTei4kJ2ZfUTK9e2zpZgQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Uhxbgh8WfF0zuKCap1iWMhkm.jpg?f=user_large

Erg leuk dat er duidelijk herkenbare Technic elementen in zitten. Niet alleen als versiering maar ook in de constructie zelf.

En dit is de originele Technic dinosaurus in het LEGO House in Billund:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f9kS9YO74tGWPEO39775KXx68fk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/12JqBmu0TbirM0lHcmKWxHS3.jpg?f=fotoalbum_large

Voor het overzicht de drie mini versies naast elkaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PJaXHzhMaAecB6ScRePxTl6W4iM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GMrgD5KmzG80sIUgaJsPi3Ni.jpg?f=user_large

Concluderend kan ik zeggen dat ik verrast was dat er nog zo veel verschil zat in het bouwen van de drie mini dino's. Dat maakte elke dino toch weer nieuw en verrassend om te bouwen. Natuurlijk zaten er ook wel wat herhalende elementen in, maar dat viel met de dino's zelf heel erg mee. Nu ik ze alle drie gebouwd heb moet ik zeggen dat ik de groene dino, gebaseerd op de grote Lego System dino, het minst geslaagd vind.

Overal is het een leuke souvenir als aandenken aan een geweldige dag die ik destijds in het LEGO House heb doorgebracht. 8)

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:57

Eigenlijk heb ik niet zo veel met Technic maar na het zien van dit filmpje krijg ik ineens de neiging om wat motoren en dergelijke te bestellen :)

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-10 22:12
Net terug uit oostenrijk was bij de lego store in wenen geweest.

Prima pab wall. Veel keuze (erg groot) paar leuke dingen mee genomen. Veel gouden element en nog wat dingen die voor mijn eigens moc nodig had. Was wel goed gedaan je gaaf aan wat je wilde en ze vulde de cup en je krijg een losse schep bij om het compleet te maken. De kids kregen nog een zakje lego super tof. zal we de nieuwe zeilboot leuke set dus toch maar de batmobiel halen wil hem toch niet missen alleen nu nog tijd vinden om alles in elkaar te zetten.

• TestDummie
  • Niet online

Bewegende beelden van de Lego Hogwarts Icons Collectors Edition, een mond vol :P

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:59
Bewegende beelden van de Lego Hogwarts Icons Collectors Edition, een mond vol :P
Helaas een private video

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ErikT738 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:27:
[YouTube: Lego Battlebots Tournament #4]
Eigenlijk heb ik niet zo veel met Technic maar na het zien van dit filmpje krijg ik ineens de neiging om wat motoren en dergelijke te bestellen :)
heb echt zo iets van "waarom zie ik dit nu pas" toch helemaal te gek :P

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:10
Kleine park-update:

Constructie van de trap is nagenoeg af, ik wacht nog op een order om de laatste gaten op te vullen en dan kunnen de tiles geplaatst gaan worden. Hekwerk is ook 90% af, alleen nog wat pilaren. Als deze helemaal af is ga ik een lijst maken met alles wat er nodig was en nog 3 versies maken :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eDZyxFnSeltjrtRCZFVQfO1dSMA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KGPmllF93NUgEO0COg9Lcgqj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L03ShavYeQN1gqO0c8_s-GPoCPY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3cX5A7UMEPs26YewfveCyvcH.jpg?f=fotoalbum_tile

De vijver gaat op zich ook goed, de blauwe ondergrond is af en de eerste vissen zwemmen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iulfls7l074oullkEZKWle8GnN8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HeopU2MwWKmygSxFUqu0FgUT.jpg?f=fotoalbum_large

Toch maar besloten om Old Fishing Store te Bricklinken, en aangezien de stickers lastig te krijgen zijn bij Steindrucker een set voor de OFS besteld en 1 voor de Palace Cinema modular. Prints zien er goed uit (gedrukt op originele bricks), in vergelijking tot de normale bedrukte Lego stenen zijn ze minder glad, je voelt een soort patroon. Kan eventueel meer foto's maken van andere bedrukte stenen als daar vraag naar is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o0VYpoTQh3PUzQHsQ0eGU7if_uM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4av7ixKKCr5JygSveRuIpegc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door MarkH NL op 13-08-2021 16:05 ]

Xbox Live: MarkH

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ErikT738 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:27:
[YouTube: Lego Battlebots Tournament #4]
Doet me denken aan dat mijn broertje en ik vroeger een lego rails gebogen van de ene naar de andere kant van de kamer maakten als een soort mega half-pipe en dan ieder een wagen bouwde zo stevig mogelijk om dan tegelijk los te laten en ze in het midden te laten botsen...
Zijn heel wat blokjes gesneuveld toen...

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• TestDummie
  • Niet online
Ja apart zeg, er is ook geen nieuwe video geplaatst. Jammer opzich, ik zag niets raars in die video :?

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:56

L23

MarkH NL schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:58:
Toch maar besloten om Old Fishing Store te Bricklinken, en aangezien de stickers lastig te krijgen zijn bij Steindrucker een set voor de OFS besteld en 1 voor de Palace Cinema modular. Prints zien er goed uit (gedrukt op originele bricks), in vergelijking tot de normale bedrukte Lego stenen zijn ze minder glad, je voelt een soort patroon. Kan eventueel meer foto's maken van andere bedrukte stenen als daar vraag naar is.
Je Bricklink order al geplaatst? Ben benieuwd hoeveel dat scheelt in vergelijking met de set kopen.

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:14
TestDummie schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:54:
[...]

Ja apart zeg, er is ook geen nieuwe video geplaatst. Jammer opzich, ik zag niets raars in die video :?
Ik heb ergens in een video gehoord dat de review embargo op deze set op ik meende 15 augustus (niet zeker) vervalt. Vandaar dat je nu eigenlijk alleen nog unboxing video's ziet en nog geen reviews, terwijl veel youtubers deze set al hebben.

Edit: even opgezocht, 15 augustus inderdaad. Zondag zal je dus een hele hoop reviews kunnen vinden

[ Voor 9% gewijzigd door Sjurm op 13-08-2021 17:06 ]

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:47

Amphiebietje

In de blubber

[...]

Het feit dat ze Technic plug gaten in hun benen hebben, maakt ze perfect geschikt als piloten van exo-suits e.d. :D

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:10
L23 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:56:
[...]

Je Bricklink order al geplaatst? Ben benieuwd hoeveel dat scheelt in vergelijking met de set kopen.
Gaan meerdere orders worden, goedkoopste volledige set is 295.00 via bricklink en kan het prima combineren met onderdelen voor het park :-)

Xbox Live: MarkH

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:44
Hier is het lego virus ook begonnen, mijn vrouw had een maand of 5 geleden wat lego gekocht, onze dochter van 3 jaar en 4 maanden wou toen ook lego en wou niet meer met haar duplo spelen dus alle duplo verkocht en dat was best veel, en daar lego van gekocht.
Zelf verleden maand begonnen met de technic ducati en de milinium falcon 75257 en die vandaag afgebouwd, ga er nog wel het een en ander aan veranderen.

Deze maand is het een beetje losgeslagen, 3 starwars sets gekocht en me vrouw de bloemen en de sesamstraat set.

Voor nu ga ik wat starwars sparen en wat auto modellen van de creator serie en misschien wat technic, ik vind zo veel leuk maar je kan niet alles kopen wat ik leuk vind, misschien dat ik later wat ga doen met een soort van stad bouwen, we hebben nog een grote zolder kamer over die nu nog vol staat met rommel die zijn we aan het opruimen, moet ook nog ff ritje ikea doen voor grotere kast om alles in the zetten, gelukkig ruimte genoeg nog.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AGZkcB2_sxrIa5UhGgansuqbO80=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aCJrD0EmbHwIbM0KJMGAqitO.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cbciW1PiGoJQzNeXeoIVG-AiGeI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lh4FwP83YGGuz2S8XqYXqRKR.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kRQCkOqVA0kmVr6M644SCxy-WfE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7Qew8fsnQQr4B40QahpQFuyG.jpg?f=user_large

[ Voor 25% gewijzigd door gizmokat op 13-08-2021 19:07 ]

• GAIAjohan
M'n zoontje heeft vandaag voor 't eerst Duplo gekregen, en de poppetjes daarvan (zowel kind (achterin) als volwassene)blijken qua formaat vrijwel perfect voor de Fiat 500
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KsVGsRNl.jpg

Pagina: 1 ... 100 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .