Jep, dat is ook de reden dat ik die gekocht heb. Plus met het geel een frisse verschijning. Mogelijk is dat toch een reden om de Fiat 500 in het blauw te kopen, weer eens wat anders

Ikzelf zit er ook aan te denken om ervan af te stappen om de serie compleet te willen hebben. Maar dan omgekeerd: die Pickup Truck vind ik erg geslaagd en wil ik wel hebben. Heb de reviews gelezen en gezien (Youtube) en de bouwtechnieken zijn interessant en leuk, met een mooi eindresultaat.
Eigenlijk ook van de zotte om modellen te kopen om maar een serie compleet te hebben. Kopen wat je aanstaat is een veel betere reden. Maar goed, ik ben er zelf dus ook schuldig aan

Voor mij valt juist de T2 af. Ik vind die niet mooi, en uit reviews krijg ik er ook geen erg positief beeld uit.
Jang en Sariel hebben de T2 nog niet online staan, daar wacht ik nog even op. Maar de kans wordt groter en groter dat die hier toch wel gaat komen. Ik heb net een plan gemaakt om wat kasten (lees: meer Lego) kwijt te kunnen, die moeten toch gevuld worden

Verder vind ik het compleet zinloos om die Fiat nogmaals, en dan in een andere kleur, aan te schaffen.

Same. Zeker omdat het ook nog eens een saaie build was. Als ze de Mustang nog eens uit zouden brengen in een toffe kleur of de Porsche (paars!) dan zou dat een no brainer zijn.
Oftewel, mijn vraag was terecht. Gelukkig

Creator Expert voertuigen kan je met een beetje fantasie ook nog de Sopwith Camel voor rekenen overigens.
Die heb ik ook! wel de eerste, de bruine versie.
Al vier sets dit jaar, terwijl ze per stuk allemaal niet heel goedkoop zijn.
Overigens vermoed ik dat Lego van die lichtgele blokjes af wil als deze langer in productie blijft en daarom van kleur switcht?
Ik heb iig het verzamelen van die sets wel opgegeven nu. 1/jaar is een leuke treat, 4/jaar lijkt op werk, zeker als er een 1-op-1 kopie bij zit.
De pickup valt toch wel mee? 120 euro ofzo. Verder helemaal eens dat het wel veel wordt. Ik ga de Creator Expert van de lijst halen om compleet te willen hebben. Is er nu nog maar één serie die ik tot op heden compleet heb, eens zien of dat zo blijft met de volgende 1:8 Technic set. Al zal die wel pas in 2022 aangekondigd worden en aantrekkelijk geprijsd zijn tegen 2023

AppieNL schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 14:50:
[...]
Ik heb de T2 gekocht met dezelfde insteek als de London Bus ("de serie compleet houden"), maar ik vond de bouw van de T2 best leuk. In vergelijking met de T1 dat nog meer het klassieke steentjes stapelen was, is de T2 meer het moderne bouwen van plates zijwaarts mounten. Zoals Technic eigenlijk altijd al bouwt met liftarms/technic bricks om de hoogte in te gaan. De schuifdeur is leuk gedaan en het dakmechaniek. Het enige echte minpunt voor mij is het schaalverschil met de T1. Ik snap waarom ze het hebben gedaan (sommige onderdelen bestaan niet op kleinere schaal), maar het staat een beetje raar naast de T1 (zoals ze nu wel staan in mijn 2 Detolf kastjes). Daarnaast kan ik nog muggenziften op hoe de voorste deurtjes zijn vastgezet (op 1 punt) en geen vloer boven het stuurmechaniek terwijl de rest netjes is afgewerkt.
Door de Lego Technic implementatie ben ik aan de T2 aan het twijfelen. Sommige reviews noemen het negatief dat er Technic in zit, mij lijkt het een mooie combinatie van mijn twee favoriete series. Zeker omdat ik de T1 iets te veel simpel blokjes stapelen vond.
Nu alleen dus over het verschil in grootte komen. Scheelt wel dat ik de modellen op volgorde van uitgave heb staan. Dat betekent geen T1 en T2 naast elkaar, mogelijk valt het dan (iets) mee...
Edit:
Owja, The Simpsons heb ik ook compleet. Maar dat is niet zo lastig met slechts twee sets en twee series mini figures.
[
Voor 22% gewijzigd door
FeaR op 18-08-2021 18:22
]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.