Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 101 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.383.051 views

Onderwerpen

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:41
GAIAjohan schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:03:
M'n zoontje heeft vandaag voor 't eerst Duplo gekregen, en de poppetjes daarvan (zowel kind (achterin) als volwassene)blijken qua formaat vrijwel perfect voor de Fiat 500
[Afbeelding]
Duplo poppetjes passen ook goed in de Corvette zr-1. Wel een beetje frummelen om ze er in te krijgen, maar dat is normaal bij snelle auto's :)

[ Voor 10% gewijzigd door WVL_KsZeN op 14-08-2021 21:36 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• ridddick
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-10 09:34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/so_KUvlTUk1PZHTwGb6gNv92PvA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JfgpgcQIMow9Cbj2QAEla0QX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ulPcnt4KvpCzZAQ8Yj_GRdrEZWs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sQO3JgjTzbjCPdi3ILCugn3Q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q4AOgm8c1Q_6sUOIe_w9R8GIGQg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S0CJUjxn44W7EP6igvGwSfip.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EvjjWy-4I3dFz0_mVBuRvweu9QU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7qdspPlB9RNwRxfuCGHttTr8.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lB2kf5a6zHjR2iOwDvswd6G-TZI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/prlFexMANBniLgsxgrvxEsuZ.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag in de Lego store in Düsseldorf geweest. Het is best wel een mooie, vrij nieuwe winkel! Ook een setje piraten opgepikt 🤗

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-10 18:59
ridddick schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 22:00:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Vandaag in de Lego store in Düsseldorf geweest. Het is best wel een mooie, vrij nieuwe winkel! Ook een setje piraten opgepikt 🤗
Oeh Carnage!

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:29
Vandaag met een nieuwe set begonnen niet echt blij met deze lego set ik weet niet wat er mee aan de hand is maar overal komen er scheuren in, voor narigheid gestopt met bouwen, was heel enthousiast begonnen met lego maar dit haalt wel een beetje de fun weg, komt dit vaak voor?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wIAWIJ6DYJw84sE4aC1XsHjbZUM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/O1dihA1QoeGqi35xqPsUayTg.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2G_2QnP-Fi_H0e44W8Yn-Ga2g9A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EyCgl0NBE5QP7wodtE6bJlxh.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ypE04BqjxK2YzsCvksQa-9kWKA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eMyvnmvV7b1mVWKHxm85ejcL.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CwhXb_doBYPVFW3PhIZQxQx0psg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oItDckU14M7B07oVMYqdkLEG.jpg?f=user_large

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:01

ThunderNet

Flits!

gizmokat schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:28:
Vandaag met een nieuwe set begonnen niet echt blij met deze lego set ik weet niet wat er mee aan de hand is maar overal komen er scheuren in, voor narigheid gestopt met bouwen, was heel enthousiast begonnen met lego maar dit haalt wel een beetje de fun weg, komt dit vaak voor?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nee, dit is zeker niet normaal. Ik zou even een support-ticket doen op lego.com :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
heb dawt ook; met lego van 25+jr oud :X als dit een nieuwe set is, is dat wel heel bizonder; lego klantenservice even conta ct opnemen

LEGO® Klantenservice
00800 5346 5555

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• gizmokat
Ik heb deze set gekocht bij conrad, kan hem ook retour sturen en me geld terug vragen, ff kijken wat het handigste is.

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:48
gizmokat schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:40:
Ik heb deze set gekocht bij conrad, kan hem ook retour sturen en me geld terug vragen, ff kijken wat het handigste is.
Welke set is het? En is het wel echte Lego? :o

Xbox Live: MarkH

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10 14:48
MarkH NL schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:51:
Als ik zo op de foto's kijk is het set https://www.lego.com/en-b...er-s-x-wing-fighter-75301, welke nog van heel recent is. Lijkt me duidelijk een productiefout!

• gizmokat
MarkH NL schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:51:
[...]

Ja het is echte lego 75301 X wing starfighter, ik ben net nog me andere 2 gemaakte sets wezen nakijken, daar geen scheur te zien, zelfs als ik kijk tussen de nog niet gebouwde blokjes van zakje 2 zitten er al haar scheuren in.

Heb net contact gehad met conrad mij hij gaat retour.

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-10 15:58

bord4kop

maximaal 100KB!

Afgelopen week in Lipno (Tsjechië) naar de Lego tentoonstelling geweest.
Het was in een grote hal met heel veel ENORME bouwwerken. Toegang omgerekend ~€5 p/p

Een aantal hele grote kastelen, de gigantische toren van Lord of the Rings, twee Star Wars diorama 's (batle op de ijsplaneet en de Pod-Race) heel veel levensgrote figuren en nog veel meer.
En meerdere stads diorama 's en een pretpark. Ook een aantal losse -technic- bouwwerken en een flinke GBC.

De kwaliteit was over het algemeen hoog tot zeer hoog.

Maar helaas was er ook veel stuk. Waarom mensen -hun kinderen- toch niet van andermans spullen af kunnen blijven.. :? Zonde!

Ook leuk; veel van wat kan bewegen (draaimolen, treinen, lampjes etc.) was te bedienen was met knoppen op de tafel van de uitstalling (helaas werkte veel niet -meer-)

Al met al een prima uitje!

PS: de prijzen in de bijbehorende winkel waren lager dan bij Lego en soms iets lager dan de Winkel prijzen in NL.

[ Voor 13% gewijzigd door bord4kop op 16-08-2021 14:49 ]

| Security Management |

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:56
Ik zag dat the Art of the Brick nog tot 29 augustus in Amsterdam is. Zijn er hier al mensen naar toe geweest en wat vonden jullie er van?

scintillating

• gizmokat
Haay schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:58:
[...]

Als ik zo op de foto's kijk is het set https://www.lego.com/en-b...er-s-x-wing-fighter-75301, welke nog van heel recent is. Lijkt me duidelijk een productiefout!
Ja het zal wel een productie fout zijn denk ik het is ook recente set, ben pas begonnen met lego bouwen ik hoop toch niet dat dit veel vaker voor gaat komen, dan ben ik snel klaar met lego als dit de kwaliteit is.

Maar goed ik heb pas twee sets gebouwd en daar was niets mee aan de hand, me vrouw heeft al heel veel meer lego gebouwd en daar ook niets mis mee, en de lego van mij dochter van 3 word hardhanding mee gespeeld en is veel keer in en uit elkaar geweest en zitten ook geen scheuren in, ik denk gewoon een gevalletje pech.

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:46
Ik ben op een logeeradresje. En op mijn kamer staat.. een grote bak met oude Lego!!
Ik heb er met een online handleiding (en wat eigen creativiteit als onderdelen misten) set 6074 uit weten te bouwen :) Erg leuk!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YpGfDiQhS6OqrsWesre6tbX4kqc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L04MKpbWMhl1cHaiT3YXvuns.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ql_pbeW4yEyUq-8y_2D2vhZwH7k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mSRTtIJu9IpX6tLlXcDrxT7L.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n0xR432rrquqqjGLVsmrynUuYlA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YdNgfoTKtQgq56gxW3HxeY18.jpg?f=fotoalbum_tile

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:26

QuattroNL

It is I.

Ik heb deze set ook en bij mij geen scheurtjes.
Ik ga er van uit dat Conrad het netjes oplost. En anders gewoon retour (wkoa).

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mijn VW T1 camper had dit ook bij bijna alle dak delen. Lego heeft destijds het batch nummer opgevraagd welke op de doos stond. Ze hebben de onderdelen toen kosteloos vervangen, maar veel overige blokjes zijn later alsnog gescheurd.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb dit zelf ook regelmatig gehad met nieuwe sets, maar meestal zijn het een paar 1x1 bricks of kleine tiles, maar nooit zoveel als ik er nu zie bij deze set.

Als je contact op neemt met lego lossen ze het sowieso voor je op, ondanks dat de kwaliteit wel echt achteruit gegaan is vergeleken met vroeger is de klantenservice wel top

• gizmokat
BillSpaarbank schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 15:45:
[...]

Mijn VW T1 camper had dit ook bij bijna alle dak delen. Lego heeft destijds het batch nummer opgevraagd welke op de doos stond. Ze hebben de onderdelen toen kosteloos vervangen, maar veel overige blokjes zijn later alsnog gescheurd.
In eerste instantie wou ik de gescheurde blokjes laten vervangen door lego, maar aangezien er al veel gescheurd waren bij zakje 1, en bij het 2 zakje waar ik net aan wou beginnen ook al haarscheurtjes te zien waren in sommige blokjes had ik geen zin meer om het hele ding te bouwen en dan weer uit elkaar halen om te kijken welke blokjes vervangen moeten worden, ik heb de set terug gestuurd naar conrad is makkelijker op die manier.

En als ik dit lees is dit de goede keuze aangezien er bij jou daarna alsnog meer blokjes zijn gescheurd, dat lijkt me dan helemaal balen.

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:21
bord4kop schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 14:43:

Maar helaas was er ook veel stuk. Waarom mensen -hun kinderen- toch niet van andermans spullen af kunnen blijven.. :? Zonde!
Kinderen (en sommige volwassen) kijken met hun handen. Bij Lego World staan er gelukkig hekken, maar ook daar proberen ze het.

Ik heb een keer op een event gestaan zonder hekken en dan sta je eigenlijk constant politieagentje te spelen. Het mooiste vond ik nog een ventje van 7-8 jaar, dat het bordje voor mijn model met "niet aanraken" aan de kant zet om met z'n handjes richting het model te gaan. Dat heb ik maar even heel snel in de kiem gesmoord.

Verwijderd

Vorige week in Amsterdam in de Lego winkel geweest, wat een prachtig spul zeg!! ik heb me toen in kunnen houden maar heb nu toch een mooie bestelling gedaan via de Lego winkel. _/-\o_

Of ik het inelkaar ga zetten weet ik nog niet, alleen het hebben vind ik al geweldig. :D Voorlopig heb ik de ruimte toch niet.

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 31-10 23:41
Tc99m schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 14:51:
Ik zag dat the Art of the Brick nog tot 29 augustus in Amsterdam is. Zijn er hier al mensen naar toe geweest en wat vonden jullie er van?
Ik ben er jaren geleden geweest en vond het zeker tof. Het zijn wel echt kunstwerken, geen "normale" lego achtige bouwsels. Voor kinderen onder de 10-12 zou ik het ook niet aanraden.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-10 16:51
Malfunctions schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 22:14:
[...]

Ik ben er jaren geleden geweest en vond het zeker tof. Het zijn wel echt kunstwerken, geen "normale" lego achtige bouwsels. Voor kinderen onder de 10-12 zou ik het ook niet aanraden.
Ik ben er dit jaar heen geweest. Ik vond het wel leuk. Denk dat ik er uurtje of 2 rondgehangen heb. Alles goed bekijken, fotootjes maken (om uiteindelijk toch ook de catalogus te kopen). Audio luisteren, bordjes lezen.
Er zijn mensen die er in minder dan een uur doorheen lopen. Maar je moet dit toch echt als ‘museum’ zien met als extra dat je je kont verwonderen hoe die het gebouwd heeft.

• Tc99m
Ok, thanks voor de reviews beiden. :)

scintillating

• 42erik
  • Niet online
QuattroNL schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 15:39:
[...]

Ik heb deze set ook en bij mij geen scheurtjes.
Ik ga er van uit dat Conrad het netjes oplost. En anders gewoon retour (wkoa).
Wkoa gaat natuurlijk niet werken als alle zakjes al open zijn hé

• gizmokat
42erik schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 02:27:
[...]

Wkoa gaat natuurlijk niet werken als alle zakjes al open zijn hé
Niet alle zakjes waren open >:) , maar ik heb netjes de klantenservice gebeld en aangegeven wat het probleem was en ze hebben een aantekening gemaakt zodat ie ook niet bij iemand anders te recht komt, maar omdat het binnen 30 dagen was viel het volgens hun nog wel onder Wkoa dus krijg ik als het goed is zonder problemen me geld terug.

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:28
kaanmijo schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 13:00:
Uiteindelijk toch maar gezwicht voor de FOMO (aangezien de voorraad overal slinkt en 'ie eruit gaat dit jaar); met deze erbij heb ik elke modular sinds 2017 en is m'n straatje voorlopig wel compleet. Heb 'm nog kunnen vinden bij een Intertoys in de buurt, maar ook daar is 'ie vrij schaars aan het worden. Ik had volgens mij de laatste op Rotterdam Zuidplein..
Ook voor mij heeft fomo bijgedragen aan mijn beslissing om de Corner Garage aan te schaffen. De stock is inderdaad aan het slinken volgens brickwatch. Lego S@H geeft aan dat ze tijdelijk zonder stock zitten, maar je weet maar nooit… dus fomo ;)
The Eagle schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:11:
[...]

Reken er op dat je na het verhuizen ook nog wel met allerlei dingen bezig bent. Is het niet dingen vastmaken en ophangen dan wel aansluiten of gras maaien. Dus het kan zomaar eens later worden dat je kunt starten. Been there, done that ;)
Deze profetische woorden zijn dus 100% correct kan ik bevestigen. Zelfs in die mate dat mijn toekomstige Lego kamer nu mijn tijdelijke slaapkamer is, dus de Lego pret kan nog niet beginnen :(

[ Voor 11% gewijzigd door Kapoen op 17-08-2021 10:22 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Ivo66
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 31-10 13:41
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CP8cicF6851n7ghigvQzrzZ7exU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/STvZNT9z6AF98kjIh0QbNzjq.jpg?f=fotoalbum_large

Wat een nostalgie, 40 jaar oud. Een hele middag zoeken uit een grote verzamelbox, maar zowaar compleet kunnen terugvinden.

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:28
Ivo66 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:04:
[Afbeelding]

Wat een nostalgie, 40 jaar oud. Een hele middag zoeken uit een grote verzamelbox, maar zowaar compleet kunnen terugvinden.
Die heb ik nog ergens liggen! Ooit voor mijn verjaardag gekregen.

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
[Afbeelding]

hij is verbazend wit :D

Ik heb dit vliegtuig ook maar die is een stukje geler inmiddels

• Andries155
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20:22
[Afbeelding]

Je bent een groen lampje vergeten op de rechtervleugel :P

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:17
[Afbeelding]

Nice! Zie hier: Cass Casey in "Het Grote Lego Topic - Deel 7" Ga hem ook maar eens bouwen vanavond.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

• Kapoen
Winter/Christmas is coming, er zijn nog twee kleinere sets aangekondigd:
40498 Penguin
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/large/40498-1.jpg?202107220306

40494 Polar Bear & Gift Pack
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/large/40494-1.jpg?202108160122

De inhoud van de City en Friends adventkalender is ondertussen ook bekend:
City
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/large/60303-1.jpg?202101130714

Friends
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/large/41690-1.jpg?202102131016

• 42erik
  • Niet online
gizmokat schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 07:48:
[...]

Niet alle zakjes waren open >:) , maar ik heb netjes de klantenservice gebeld en aangegeven wat het probleem was en ze hebben een aantekening gemaakt zodat ie ook niet bij iemand anders te recht komt, maar omdat het binnen 30 dagen was viel het volgens hun nog wel onder Wkoa dus krijg ik als het goed is zonder problemen me geld terug.
Fijn dat ze het netjes oplossen

En ik heb geleerd dat conrad legeo doet

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:30
[Afbeelding]

Dat voorbeeld, prachtig. Ik heb me destijds altijd afgevraagd waarom dat mannetje met zijn koffer nou doet: vliegtuig gemist, of zwaait hij nou. :?

• Tc99m
Kapoen schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:34:
Winter/Christmas is coming, er zijn nog twee kleinere sets aangekondigd:
40498 Penguin
[Afbeelding]

40494 Polar Bear & Gift Pack
[Afbeelding]

De inhoud van de City en Friends adventkalender is ondertussen ook bekend:
City
spoiler:

Friends
spoiler:
De Harry Potter, Marvel en Star Wars adventkalenders (let op: spoilers achter de links!) zijn ook al aangekondigd.

Wat betreft de City kalender, jammer dat er weer zoveel
spoiler:
minibuilds van City-sets en personages uit LEGO City Adventures in zitten. Tot een paar jaar geleden was het meer generiek kerst/winter themed, fijne uitbreiding op je Winter Village sets.
Voor mij een pass (weer) dit jaar.

De 40494 Polar Bear & Gift Pack vind ik wel leuk, fijn ook dat er geen stickers op zaten zoals bij het rendier en de sneeuwman (854050) van vorig jaar. edit: ik zie dat het cadeautje toch stickers heeft, jammer.

Ik hoop in ieder geval heel erg op een Christmas miracle en dat de 2-in-1 kerstkrans (40426) weer op voorraad komt. :P

scintillating

• gizmokat
Vandaag begonnen met de bouw van de AT-AT, 2 zakjes gedaan, gelukkig bij deze set niets raars tegengekomen :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JmjYZCGZNYLy3v4fPouJ9k4SaTI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xyT6OFInO8y3CGQzSZSx3Oot.jpg?f=user_large

• Kapoen
Tc99m schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:28:
[...]
Wat betreft de City kalender, jammer dat er weer zoveel
*spoiler*
Voor mij een pass (weer) dit jaar.

Ik hoop in ieder geval heel erg op een Christmas miracle en dat de 2-in-1 kerstkrans (40426) weer op voorraad komt. :P
Akkoord, daarom vind ik de kalender van 2019 geslaagd. Een goede selectie minifigs en een paar nuttige builds voor een winter village. Brandweer en politie zijn natuurlijk een 'evergreen thema' vanwege de populariteit bij kinderen, maar de link met advent kalenders ontgaat me toch een beetje.

Is die krans nog altijd niet verkrijgbaar? Ik heb dat ding vorig jaar aangekocht in oktober en niet lang daarna las ik al dat deze moeilijk/niet meer te krijgen was 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Kapoen op 17-08-2021 15:57 ]

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:27

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit is wel echt next level slecht van lego.

Ik heb de lego uit mijn kindertijd nog en dat is natuurlijk gesleten, maar werkt nog perfect. Onderdelen die al 30 jaar op elkaar zitten klemmen nog steeds en vertonen geen scheuren.

Recentere lego, ik ben zo'n 10 jaar geleden weer begonnen, vertoont problemen. Het scheurt na een tijdje. En bij een aantal setjes van mijn zoontje ook binnen enkele maanden, soms zelfs slechts weken.

Ik ben nog steeds fan van lego en af en toe koop ik nog steeds sets die ik echt moet hebben, zoals recent de space shuttle. Maar de kwaliteit heeft mij toch echt wel doen minderen in de aankopen.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-10 22:42

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb het persoonlijk nog nooit gehad, zou ze even bellen om de set terug te sturen.

• Tc99m
Kapoen schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 15:56:
[...]

Akkoord, daarom vind ik de kalender van 2019 geslaagd. Een goede selectie minifigs en een paar nuttige builds voor een winter village. Brandweer en politie zijn natuurlijk een 'evergreen thema' vanwege de populariteit bij kinderen, maar de link met advent kalenders ontgaat me toch een beetje.

Is die krans nog altijd niet verkrijgbaar? Ik heb dat ding vorig jaar aangekocht in oktober en niet lang daarna las ik al dat deze moeilijk/niet meer te krijgen was 8)7
Ja, ik had hem in 2019 niet gehaald dus overweeg hem dan alsnog maar voor dit jaar ergens te kopen haha. Zaten inderdaad wel leuke onderdelen voor een Winter Village in.

En die krans was (voor mijn gevoel) razendsnel uitverkocht vorig jaar. Volgens mij was hij best populair dus hoop dat LEGO hem dit jaar weer in productie neemt!

scintillating

Verwijderd

Is er een site waar je kunt aanklikken welke lego sets je allemaal hebt?

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:07:
Is er een site waar je kunt aanklikken welke lego sets je allemaal hebt?
Rebrickable. Brickset.

Verwijderd

Dank!!

Houden jullie je verzameling ook bij in een lijst thuis? 😀

• Tc99m
Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:15:
[...]

Dank!!

Houden jullie je verzameling ook bij in een lijst thuis? 😀
Ik heb zelf al m’n sets in Brickset staan, die heeft een exportfunctie waarmee je je collectie als lijst in bijv. Excel kunt bekijken.

scintillating

Verwijderd

Tc99m schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:26:
[...]

Ik heb zelf al m’n sets in Brickset staan, die heeft een exportfunctie waarmee je je collectie als lijst in bijv. Excel kunt bekijken.
Gaaf! Dankjewel! Ik word wel een beetje hebberig hoor, wat een prachtig spul is er de laatste tijd uitgekomen. _/-\o_

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:41

FeaR

In GoT we trust

Oké, ik ben hem even kwijt. Tot op heden heb ik (haast) alle voertuigen in de Creator Expert reeks. De Lego Porsche 911 (10295) moet er nog komen. Even wachten tot die onder de honderd euro duikt (ik wil er namelijk twee, de Lambo Countach MOC wil ik ook bouwen).

Maar ik ben even kwijt welke modellen er nog meer in deze reeks thuis horen (de reeks van T1, Mini, F40, Mustang, etc). Hoort de Volkswagen T2 Kampeerbus (10279) er bijvoorbeeld ook bij? Lijkt mij ergens van wel aangezien echt bestaand model/merk/serie. Echter wel groter dan de T1 maar Creator Expert is natuurlijk lang niet allemaal perfect op schaal. Alleen is dat model niet erg snel na de Porsche uitgekomen? En what about the Pick-uptruck (10290)? Volgens de Lege site is dat ook Creator Expert maar het model matcht niet met de rest qua echt voorkomende merken.

Al hoort de T2 Kampeerbus (10279) bij deze serie heb ik ergens wel twijfel. Van de gehele serie vond ik de T1 al niet heel spectaculair om te bouwen. De T2 is wel fris maar ik ben bang voor meer van hetzelfde. Maar kijkende naar wat filmpjes spreekt de interne techniek van dit model me toch wel aan. Denk aan het stuurmechanisme, de schuifdeur en het dak.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Haay
FeaR schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 08:42:
Oké, ik ben hem even kwijt. Tot op heden heb ik (haast) alle voertuigen in de Creator Expert reeks. De Lego Porsche 911 (10295) moet er nog komen. Even wachten tot die onder de honderd euro duikt (ik wil er namelijk twee, de Lambo Countach MOC wil ik ook bouwen).

Maar ik ben even kwijt welke modellen er nog meer in deze reeks thuis horen (de reeks van T1, Mini, F40, Mustang, etc). Hoort de Volkswagen T2 Kampeerbus (10279) er bijvoorbeeld ook bij? Lijkt mij ergens van wel aangezien echt bestaand model/merk/serie. Echter wel groter dan de T1 maar Creator Expert is natuurlijk lang niet allemaal perfect op schaal. Alleen is dat model niet erg snel na de Porsche uitgekomen? En what about the Pick-uptruck (10290)? Volgens de Lege site is dat ook Creator Expert maar het model matcht niet met de rest qua echt voorkomende merken.

Al hoort de T2 Kampeerbus (10279) bij deze serie heb ik ergens wel twijfel. Van de gehele serie vond ik de T1 al niet heel spectaculair om te bouwen. De T2 is wel fris maar ik ben bang voor meer van hetzelfde. Maar kijkende naar wat filmpjes spreekt de interne techniek van dit model me toch wel aan. Denk aan het stuurmechanisme, de schuifdeur en het dak.
Voor de lijst van Creator Export voertuigen gebruik ik deze lijst van Brickset. Alleen de eerste auto in die lijst, de 10187 VW Kever, beschouw ik niet als onderdeel van de collectie omdat die auto volgens andere principes is gebouwd (geen ramen bv). Dus dan heb je een lijst die start bij de 10220 VW T1 en doorloopt t/m 10295 Porsche 911 en de nog niet officieel onthulde Fiat 500 in licht blauwe uitvoering.

Dat de Pickup Truck niet gebaseerd is op een specifiek merk is ook geen blokkerende reden. De London Bus bv. is ook niet van een specifiek merk maar gebaseerd op...

Verder vind ik persoonlijk dat de Ghostbusters ECTO-1 (10274) en de 1989 Batmobile (76139) ook wel in deze lijst thuis horen. Maar dat is mijn eigen mening. 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Haay op 18-08-2021 08:52 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Haay schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 08:49:
[...]
Voor de lijst van Creator Export voertuigen gebruik ik deze lijst van Brickset. Alleen de eerste auto in die lijst, de 10187 VW Kever, beschouw ik niet als onderdeel van de collectie omdat die auto volgens andere principes is gebouwd (geen ramen bv). Dus dan heb je een lijst die start bij de 10220 VW T1 en doorloopt t/m 10295 Porsche 911 en de nog niet officieel onthulde Fiat 500 in licht blauwe uitvoering.

Dat de Pickup Truck niet gebaseerd is op een specifiek merk is ook geen blokkerende reden. De London Bus bv. is ook niet van een specifiek merk maar gebaseerd op...

Verder vind ik persoonlijk dat de Ghostbusters ECTO-1 (10274) en de 1989 Batmobile (76139) ook wel in deze lijst thuis horen. Maar dat is mijn eigen mening. 8)
De Kever is er eentje die ik mis inderdaad, ook een niet heel geslaagd model als je het mij vraag. Ik heb dan wel weer als "extra" de Caterham, hoort ook niet bij deze serie maar past er ook perfect tussen. Mogelijk toch eens afstappen van een serie compleet willen hebben. De 10290: Pickup Truck gaat er echt niet komen en om nu ook nog een (baby)blauwe Fiat 500 te kopen...

• AppieNL
Haay schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 08:49:

En mijn mening is dat ze er niet bij horen :P

De creator auto's zijn dan wel een klein beetje verschillend in schaal, maar de Batmobile en Ecto-1 zijn zo veel groter (50-60cm vs de 30-40cm van Creator) dat ik ze er niet bij vind horen. En het zijn beide "film auto's". Als ze nog eens een BttF auto maken (of KITT of etc.), zelfs als die maar 35cm lang is, komt die niet bij de creator auto's hier, maar bij de film auto's in de kast :)

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-10 16:51
Jolke schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:22:
[...]

Dat voorbeeld, prachtig. Ik heb me destijds altijd afgevraagd waarom dat mannetje met zijn koffer nou doet: vliegtuig gemist, of zwaait hij nou. :?
Ik denk dat hij aan komt rennen en probeert nog mee te kunnen met het vliegtuig..
Zoals ook regelmatig op het station gebeurd als iemand gewoon te laat is voor de trein en hoopt dat de trein nog even voor hem stopt :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@ridddick waren de prijzen in Dusseldorf nou lager dan de NL prijzen? Is vanaf mijn woonplaats namelijk maar 40 km extra tov Leidschendam waar ik ook benieuwd naar ben. Ok, Utrecht is dichterbij, maar de hamvraagis het de moeite kan zijn om naar DE te rijden

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Haay
FeaR schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:27:
De Kever heb is er eentje die ik mis inderdaad, ook een niet heel geslaagd model als je het mij vraag. Ik heb dan wel weer als "extra" de Caterham, hoort ook niet bij deze serie maar past er ook perfect tussen. Mogelijk toch eens afstappen van een serie compleet willen hebben. De 10290: Pickup Truck gaat er echt niet komen en om nu ook nog een (baby)blauwe Fiat 500 te kopen...
Oh ja, de Caterham Seven! Die heb ik ook, en past wat mij betreft inderdaad uitstekend in de serie. Vergelijkbare schaal, specifiek merk...

Ikzelf zit er ook aan te denken om ervan af te stappen om de serie compleet te willen hebben. Maar dan omgekeerd: die Pickup Truck vind ik erg geslaagd en wil ik wel hebben. Heb de reviews gelezen en gezien (Youtube) en de bouwtechnieken zijn interessant en leuk, met een mooi eindresultaat. Voor mij valt juist de T2 af. Ik vind die niet mooi, en uit reviews krijg ik er ook geen erg positief beeld uit. Verder vind ik het compleet zinloos om die Fiat nogmaals, en dan in een andere kleur, aan te schaffen. :P
AppieNL schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:31:

De creator auto's zijn dan wel een klein beetje verschillend in schaal, maar de Batmobile en Ecto-1 zijn zo veel groter (50-60cm vs de 30-40cm van Creator) dat ik ze er niet bij vind horen. En het zijn beide "film auto's". Als ze nog eens een BttF auto maken (of KITT of etc.), zelfs als die maar 35cm lang is, komt die niet bij de creator auto's hier, maar bij de film auto's in de kast :)
Ja, goed punt. Het schaalverschil is inderdaad groot tussen die film auto's en die Creator Expert auto's (en Harley motorfiets). Ik hoop ontzettend dat er op termijn ook een Back to the Future auto bij komt in die serie. Ook een Must Have voor mij!

En ja, als je het over beroemde film auto's hebt dan moet de 76023 The Tumbler ook niet vergeten worden. Die hoort er dan ook zeker bij. :*)
The Eagle schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:49:
@ridddick waren de prijzen in Dusseldorf nou lager dan de NL prijzen? Is vanaf mijn woonplaats namelijk maar 40 km extra tov Leidschendam waar ik ook benieuwd naar ben. Ok, Utrecht is dichterbij, maar de hamvraagis het de moeite kan zijn om naar DE te rijden
Dat kun je natuurlijk gewoon zelf nakijken door naar de Duitse Lego webshop te browsen en daar de prijzen van te noteren en dan vergelijken met de prijzen in de NL webshop. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Haay op 18-08-2021 10:13 ]

• ridddick
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-10 09:34
Sommige prijzen waren lager maar dan spreek je over €5 op een set vanaf €50. Andere prijzen waren dan weer hetzelfde als in NL en BE. Black Seas Barracuda kostte daar ook €199,95. Boba Fett’s Starship was dan weer €49,99.

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19:02
Prijsverschil is ongeveer 5 tot 10 procent t.o.v. Nederland. Als je daar 2x 40 km voor wilt rijden scheelt het bijna niets als je je benzine meerekent.

Leidschendam is niet veel groter als Utrecht als vergelijking. Ook Düsseldorf is niet echt groter qua oppervlakte.

• Versaevel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U6TnbFYgaxmZlSuAuEJ3yVHBBT4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oiw1rDwE6MIGAEaJVczw7llG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SMitu85Gc31y61mlhUuM5g1Ewpg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PvcK225XD1Lr1sjofu84TOmB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JZQ-L-8xELzD3bDiHxZ5FKRdB9M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DD2yJ2lBLXFUSXVxcmiuDp6Q.jpg?f=fotoalbum_large

Ben een partij aan het uitzoeken die ik van een collega heb gekregen. Zit leuk spul tussen.
Wat me zeker bevalt is het ouderwetse zoeken op de tekening i.p.v. dat er 100 plaatjes zijn waar maar 1 stukje geplaatst wordt.

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

AppieNL schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:31:
[...]

Er is wel een 4 studs wide KITT :D

Misschien moet ik film/tv-vervoersmiddelen maar op die schaal tentoonstellen - dan heb ik de DeLorean, Batmobile, Mystery Machine, ECTO-1, TARDIS, Homers auto, BAs busje, KITT, Hogwarts Express, de auto van pa Weasley, zo'n hamsterbal van Jurassic World.....

Voor liefhebbers misschien sowieso wel leuk die builds een keer op te zoeken. Weinig speciale blokjes nodig (als je die discs gewoon even negeert) en de instructies staan gewoon online. Het zijn vaak behoorlijk knappe representaties als je bedenkt dat men maar een beperkte hoeveelheid blokjes had én er nog 2 andere builds gemaakt moesten kunnen worden. Zo hebben er een aantal ook maar twee wielen.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:34
FeaR schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 08:42:

Er is de laatste tijd een ontzettende wildgroei gaande.

Creator Expert voertuigen kan je met een beetje fantasie ook nog de Sopwith Camel voor rekenen overigens. Maar waar eerst enkel een zomercyclus was, is er een tweede cyclus bijgekomen. Even uitgaande van de brickset lijst.

Voorjaar releases
- Mustang (2019)
- Fiat 500 (2020)
- Porsche 911 (2021)

Zomer releases
- Beetle (2008)
- T1 (2011 - bijna 10 jaar in productie geweest!)
- Sopwith Camel (2012)
- Mini (2014) <<< hier begon men jaarlijks sets uit te brengen.
- F40 (2015)
- Beetle (2016)
- Londen Bus (2017)
- DB 5 (2018)
- HD (2019) <<< ook een tweede wave in het voorjaar vanaf 2019
- Loc (2020)
- Pick-up (2021)
- T2 (2021)
- blauwe 500 (2021)

De Caterham kwam in de zomer van 2016, maar was een Ideas set die wel goed bij de rest past.

Al vier sets dit jaar, terwijl ze per stuk allemaal niet heel goedkoop zijn.

Overigens vermoed ik dat Lego van die lichtgele blokjes af wil als deze langer in productie blijft en daarom van kleur switcht?

Ik heb iig het verzamelen van die sets wel opgegeven nu. 1/jaar is een leuke treat, 4/jaar lijkt op werk, zeker als er een 1-op-1 kopie bij zit.

@Versaevel Ah, memory lane. Leuke collega's. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:15
@Versaevel Dat is nog eens een leuk cadeautje! Ik snap ook niet waarom ze al die instructies tegenwoordig zo uitgebreid maken. Waren er echt zo veel kinderen die er niet uit kwamen?

• Versaevel
ErikT738 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:59:
@Versaevel Dat is nog eens een leuk cadeautje! Ik snap ook niet waarom ze al die instructies tegenwoordig zo uitgebreid maken. Waren er echt zo veel kinderen die er niet uit kwamen?
Stond al sinds samenwonen bij ouders op zolder. Als ik wilde mocht ik het ophalen, anders ging het naar kringloop.
Ik zoek het wel uit, kan er desnoods weer een gedeelte naar het buurthuis voor SJJ :)

En ja, wij AFOLS zijn gewoon simpel dom, wij moeten 18+ dozen kopen met kinder beschrijving :?

[ Voor 8% gewijzigd door Versaevel op 18-08-2021 13:40 ]

• AppieNL
Haay schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:09:
[...]

Voor mij valt juist de T2 af. Ik vind die niet mooi, en uit reviews krijg ik er ook geen erg positief beeld uit. Verder vind ik het compleet zinloos om die Fiat nogmaals, en dan in een andere kleur, aan te schaffen. :P
Ik heb de T2 gekocht met dezelfde insteek als de London Bus ("de serie compleet houden"), maar ik vond de bouw van de T2 best leuk. In vergelijking met de T1 dat nog meer het klassieke steentjes stapelen was, is de T2 meer het moderne bouwen van plates zijwaarts mounten. Zoals Technic eigenlijk altijd al bouwt met liftarms/technic bricks om de hoogte in te gaan. De schuifdeur is leuk gedaan en het dakmechaniek. Het enige echte minpunt voor mij is het schaalverschil met de T1. Ik snap waarom ze het hebben gedaan (sommige onderdelen bestaan niet op kleinere schaal), maar het staat een beetje raar naast de T1 (zoals ze nu wel staan in mijn 2 Detolf kastjes). Daarnaast kan ik nog muggenziften op hoe de voorste deurtjes zijn vastgezet (op 1 punt) en geen vloer boven het stuurmechaniek terwijl de rest netjes is afgewerkt.

De Fiat in een nieuw kleurtje gaat er ook niet komen, want de gele vind ik een leukere kleur. Als ze in het vervolg ook niet tegelijk gaan uitkomen, ga ik dit nogal een kut actie vinden van Lego. Vooral als er later een kleurtje komt dat ik leuker vind dan die van 1-2 jaar terug, maar dan het model al heb gekocht.

De pick-up ga ik ook zeker halen.
En ja, als je het over beroemde film auto's hebt dan moet de 76023 The Tumbler ook niet vergeten worden. Die hoort er dan ook zeker bij. :*)
Oh ja, die staat hier ook in de kast.

@Poekie
Oh ja, die heb ik ook van Dimensions, moet nog een leuke plek vinden om die setjes uit te stallen. En je noemt nog een mooie voor de film auto's: BA's busje!

• Haay
Versaevel schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 13:39:
En ja, wij AFOLS zijn gewoon simpel dom, wij moeten 18+ dozen kopen met kinder beschrijving :?
Hou er rekening mee dat juist nu Lego ook 18+ dozen heeft, er een hoop volwassenen zijn die niet eerder Lego kochten (want: kinder speelgoed) en zich er nu ineens niet meer voor schamen om een 18+ doos Lego aan te schaffen. Maar die wat Lego bouwen betreft nog complete noobs zijn.

Eigenlijk zou je twee versies van handleidingen willen hebben in 18+ sets:
- Lego onervaren bouwer --> kies handleiding 1 (stapje voor stapje, zoals het in 12+ handleidingen ook is)
- Lego ervaren bouwer die uitdaging zoekt --> kies handleiding 2 (meer stappen tegelijk, zoals het in vroegere tijden was).

• Grandisimo
  • Laatst online: 11-02 22:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_8YDE4jiNLPD9QA1I_yEcXJiykk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mzrXbQ276Da0DkhwTNqcvyAc.jpg?f=fotoalbum_large

Ik weet niet of het hier mag, maar maak meer kans hier.
Heeft iemand toevallig een code over ?
Morgen gaat een kennis erheen met 2 kinderen en dat scheelt aardig wat.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Haay schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:09:
[...]
Oh ja, de Caterham Seven! Die heb ik ook, en past wat mij betreft inderdaad uitstekend in de serie. Vergelijkbare schaal, specifiek merk...
Jep, dat is ook de reden dat ik die gekocht heb. Plus met het geel een frisse verschijning. Mogelijk is dat toch een reden om de Fiat 500 in het blauw te kopen, weer eens wat anders :P
Ikzelf zit er ook aan te denken om ervan af te stappen om de serie compleet te willen hebben. Maar dan omgekeerd: die Pickup Truck vind ik erg geslaagd en wil ik wel hebben. Heb de reviews gelezen en gezien (Youtube) en de bouwtechnieken zijn interessant en leuk, met een mooi eindresultaat.
Eigenlijk ook van de zotte om modellen te kopen om maar een serie compleet te hebben. Kopen wat je aanstaat is een veel betere reden. Maar goed, ik ben er zelf dus ook schuldig aan ;)
Voor mij valt juist de T2 af. Ik vind die niet mooi, en uit reviews krijg ik er ook geen erg positief beeld uit.
Jang en Sariel hebben de T2 nog niet online staan, daar wacht ik nog even op. Maar de kans wordt groter en groter dat die hier toch wel gaat komen. Ik heb net een plan gemaakt om wat kasten (lees: meer Lego) kwijt te kunnen, die moeten toch gevuld worden :P
Verder vind ik het compleet zinloos om die Fiat nogmaals, en dan in een andere kleur, aan te schaffen. :P
Same. Zeker omdat het ook nog eens een saaie build was. Als ze de Mustang nog eens uit zouden brengen in een toffe kleur of de Porsche (paars!) dan zou dat een no brainer zijn.
Señor Sjon schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:49:
[...]
Oftewel, mijn vraag was terecht. Gelukkig :P
Creator Expert voertuigen kan je met een beetje fantasie ook nog de Sopwith Camel voor rekenen overigens.
Die heb ik ook! wel de eerste, de bruine versie.

Overigens vermoed ik dat Lego van die lichtgele blokjes af wil als deze langer in productie blijft en daarom van kleur switcht?

Ik heb iig het verzamelen van die sets wel opgegeven nu. 1/jaar is een leuke treat, 4/jaar lijkt op werk, zeker als er een 1-op-1 kopie bij zit.
De pickup valt toch wel mee? 120 euro ofzo. Verder helemaal eens dat het wel veel wordt. Ik ga de Creator Expert van de lijst halen om compleet te willen hebben. Is er nu nog maar één serie die ik tot op heden compleet heb, eens zien of dat zo blijft met de volgende 1:8 Technic set. Al zal die wel pas in 2022 aangekondigd worden en aantrekkelijk geprijsd zijn tegen 2023 :P
AppieNL schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 14:50:
[...]
Ik heb de T2 gekocht met dezelfde insteek als de London Bus ("de serie compleet houden"), maar ik vond de bouw van de T2 best leuk. In vergelijking met de T1 dat nog meer het klassieke steentjes stapelen was, is de T2 meer het moderne bouwen van plates zijwaarts mounten. Zoals Technic eigenlijk altijd al bouwt met liftarms/technic bricks om de hoogte in te gaan. De schuifdeur is leuk gedaan en het dakmechaniek. Het enige echte minpunt voor mij is het schaalverschil met de T1. Ik snap waarom ze het hebben gedaan (sommige onderdelen bestaan niet op kleinere schaal), maar het staat een beetje raar naast de T1 (zoals ze nu wel staan in mijn 2 Detolf kastjes). Daarnaast kan ik nog muggenziften op hoe de voorste deurtjes zijn vastgezet (op 1 punt) en geen vloer boven het stuurmechaniek terwijl de rest netjes is afgewerkt.
Door de Lego Technic implementatie ben ik aan de T2 aan het twijfelen. Sommige reviews noemen het negatief dat er Technic in zit, mij lijkt het een mooie combinatie van mijn twee favoriete series. Zeker omdat ik de T1 iets te veel simpel blokjes stapelen vond.

Nu alleen dus over het verschil in grootte komen. Scheelt wel dat ik de modellen op volgorde van uitgave heb staan. Dat betekent geen T1 en T2 naast elkaar, mogelijk valt het dan (iets) mee...

Edit:
Owja, The Simpsons heb ik ook compleet. Maar dat is niet zo lastig met slechts twee sets en twee series mini figures.

[ Voor 22% gewijzigd door FeaR op 18-08-2021 18:22 ]

• The Eagle
  • Laatst online: 21:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Versaevel schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:13:
[...]

Prijsverschil is ongeveer 5 tot 10 procent t.o.v. Nederland. Als je daar 2x 40 km voor wilt rijden scheelt het bijna niets als je je benzine meerekent.

Leidschendam is niet veel groter als Utrecht als vergelijking. Ook Düsseldorf is niet echt groter qua oppervlakte.
Ik rij lease dus brandstof is geen issue. Leuk dagje uit en een eindje toeren is altijd +1 :)

En vwb die creator expert voertuigen: als de Sopwith Camel er onder valt, dan ook de 10333 Horizon Express :)

Edit: en die 4 studs wide KITT en de A-team Van heb ik hier ook nog in de doos staan bedenk ik me net :)

[ Voor 8% gewijzigd door The Eagle op 18-08-2021 18:31 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

Iemand ervaring met de bouw van de Imperial Star Destroyer™ 75252
Zie toch best wat leuke aanbiedingen en straks als het weer geen buitenweer is..... ben gewoon benieuwd naar hoeveel tijd je er mee kwijt bent, zitten er geinige bouwelementen in, uitdagend etc.

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

• Señor Sjon
Horizon Express vind ik door de minifig scale meer een uit de hand gelopen City set.

@FeaR Ik had ooit de ambitie voor modulars, creator expert voertuigen en de kermislijn.

Modulars zijn ingepikt door vrouwlief die ze nu allemaal heeft of ze aan het bricklinken is.
CE voertuigen heb ik eerder al uitgelegd. Dat waren sets van rond de 100 euro per jaar, maar nu ben je 5-600 euro kwijt om bij te blijven.
Kermislijn was al snel uit mijn hoofd door de prijzen.

Maar er is hoop. Na 30 jaar had ik deze winter eindelijk de originele piratenlijn compleet. :+ Hoorde erna pas dat mijn ouders toen ook stad en land hadden afgezocht voor het soldatenschip, maar deze al uitverkocht was toen.

• AppieNL
FeaR schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 18:17:

Door de Lego Technic implementatie ben ik aan de T2 aan het twijfelen. Sommige reviews noemen het negatief dat er Technic in zit, mij lijkt het een mooie combinatie van mijn twee favoriete series. Zeker omdat ik de T1 iets te veel simpel blokjes stapelen vond.
Voor de duidelijkheid: de bouwstijl deed me aan Technic denken. Gewoon Lego met Technic stijl. Ik wil zeggen zoals de F40 ook deed, maar die deed het weer op een andere manier ala Technic. Echte Technic onderdelen die in het model zitten, bevinden zich simpel gezegd bij de vooras voor het stuurmechaniek (100% Technic parts) en het mechaniek voor het dak (binnenwerk 100% Technic).

Bij mijn staan de auto's ongeveer op volgorde van hoe leuk ik ze vind (hoe hoger in de kast, hoe leuker): dusver staat de London Bus onderaan in de Detolf en de Kever bijna onderin. De T2 zou daar in eerste instantie ook ergens komen, maar die vind ik dus eigenlijk toch wel leuk, maar denk niet dat ik hem naast de T1 laat staan.

[ Voor 18% gewijzigd door AppieNL op 18-08-2021 19:15 ]

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Heb de T2 gisteren binnen gekregen, qua formaat is het denk ik een goede match met de 911 en de kever, verwacht ik. De T1 past dan samen met de F40 op een plank, en daar wil ik eigenlijk nog oude modellen vanuit mijn jeugd bij zetten.
Wel lekker veel steentjes, die T2, ben ik vast nog wel even zoet mee :)
Amphiebietje schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 08:05:
[...]

Dit gecombineerd met de slechte kwaliteit van diverse onderdelen die de laatste tijd toch vaak langskomt, lijkt aan te geven dat Lego dezelfde fout maakt die sommige andere speelgoedfabrikanten hebben gemaakt (en later gecorrigeerd) na de volwassen markt te hebben ontdekt: Te grote productie met te slechte kwaliteitscontrole.

Liever minder sets met steentjes die niet direct scheuren dan teveel sets die te goedkoop zijn gemaakt.

Reken er overigens maar op dat dit doorgaat totdat Lego forums vol staan met berichten over desintegrerende steentjes... ;(
Mijn T1 had jaren terug ook barstende steentjes. Kreeg zonder problemen vervangende stukjes, maar je ziet nu ook best wel verschil optreden qua verkleuring tussen de stukjes die wel en niet vervangen zijn. Dus er is echt een verschil in plastic. Want vlak na vervanging was dat gewoon dezelfde kleur.

[ Voor 61% gewijzigd door _ferry_ op 19-08-2021 08:23 ]

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

Señor Sjon schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:49:
[...]

Creator Expert voertuigen kan je met een beetje fantasie ook nog de Sopwith Camel voor rekenen overigens. Maar waar eerst enkel een zomercyclus was, is er een tweede cyclus bijgekomen. Even uitgaande van de brickset lijst.

Voorjaar releases
- Mustang (2019)
- Fiat 500 (2020)
- Porsche 911 (2021)

Zomer releases
- Beetle (2008)
- T1 (2011 - bijna 10 jaar in productie geweest!)
- Sopwith Camel (2012)
- Mini (2014) <<< hier begon men jaarlijks sets uit te brengen.
- F40 (2015)
- Beetle (2016)
- Londen Bus (2017)
- DB 5 (2018)
- HD (2019) <<< ook een tweede wave in het voorjaar vanaf 2019
- Loc (2020)
- Pick-up (2021)
- T2 (2021)
- blauwe 500 (2021)

De Caterham kwam in de zomer van 2016, maar was een Ideas set die wel goed bij de rest past.

Dit gecombineerd met de slechte kwaliteit van diverse onderdelen die de laatste tijd toch vaak langskomt, lijkt aan te geven dat Lego dezelfde fout maakt die sommige andere speelgoedfabrikanten hebben gemaakt (en later gecorrigeerd) na de volwassen markt te hebben ontdekt: Te grote productie met te slechte kwaliteitscontrole.

Liever minder sets met steentjes die niet direct scheuren dan teveel sets die te goedkoop zijn gemaakt.

Reken er overigens maar op dat dit doorgaat totdat Lego forums vol staan met berichten over desintegrerende steentjes... ;(

• dr86
  • Niet online
Iemand een idee waar je custom lego zeilen kan bestellen of waar je de stof kan kopen om ze zelf te uit te snijden?

Haal online niet helemaal naar voren welke stof lego precies gebruikt. Zeilen van de piratenschepen.

Denk dat ik het imperial flagship wil gaan bricklinken, met de prijzen die er nu voor gevraagd worden moet dat een heel stuk goedkoper kunnen.

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:09

Soggney

Zeekomkommer

dr86 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:10:
Denk dat ik het imperial flagship wil gaan bricklinken, met de prijzen die er nu voor gevraagd worden moet dat een heel stuk goedkoper kunnen.
Dat is toevallig, ik ben net mijn oude imperial flagship aan het bouwen, zit bij elk stap weer in alle bakken rond te snuffelen op zoek naar de juiste stukken. Helaas heb ik mijn zeilen nog niet gevonden. Dus als ik ze niet vind, dan sluit ik alvast aan in de rij.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:15
Iemand een idee waar je custom lego zeilen kan bestellen of waar je de stof kan kopen om ze zelf te uit te snijden?

Haal online niet helemaal naar voren welke stof lego precies gebruikt. Zeilen van de piratenschepen.

De zeilen ben ik ook benieuwd naar. Ik heb wel een keer gezocht maar heb geen geschikt materiaal kunnen vinden. Wellicht dat je hier iets aan hebt.

Edit - of aan dit.

[ Voor 6% gewijzigd door ErikT738 op 19-08-2021 11:23 ]

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:48

Ik ben deze ooit tegengekomen op eBay, misschien kunnen die wat voor je betekenen: https://www.ebay.nl/sch/o...kw=&_armrs=1&_ipg=&_from=

Xbox Live: MarkH

• dr86
  • Niet online
MarkH NL schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:39:
[...]

Ik ben deze ooit tegengekomen op eBay, misschien kunnen die wat voor je betekenen: https://www.ebay.nl/sch/o...kw=&_armrs=1&_ipg=&_from=
Ja die had ik gezien, maar vind dat nogal prijzig, op bricklink kan je soms originele zeilen vinden voor het zelfde bedrag, thx anyway :)
ErikT738 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:16:
[...]

De zeilen ben ik ook benieuwd naar. Ik heb wel een keer gezocht maar heb geen geschikt materiaal kunnen vinden. Wellicht dat je hier iets aan hebt.

Edit - of aan dit.
Interessant, zn dropbox linkje doet het nog wel, haal er alleen niet helemaal uit hoe hij ze geprint heeft, hij heeft een vinyl mal gebruikt? ze zien er wel erg goed uit.

[ Voor 67% gewijzigd door dr86 op 19-08-2021 11:58 ]

• Cass Casey
Heb mezelf toch niet kunnen inhouden en gisteren bij FNAC de boekwinkel (10270) gekocht voor 130,-. Werd zojuist al geleverd door FedEx. Snelle service!

• Haay
_ferry_ schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 06:58:
Heb de T2 gisteren binnen gekregen, qua formaat is het denk ik een goede match met de 911 en de kever, verwacht ik. De T1 past dan samen met de F40 op een plank, en daar wil ik eigenlijk nog oude modellen vanuit mijn jeugd bij zetten.
Wel lekker veel steentjes, die T2, ben ik vast nog wel even zoet mee :)
Gezien het gesprek laatst over de Creator Expert auto's, en dat de film auto's (ECTO-1, 1989 Batmobile, Tumbler...) een aparte categorie is, kwam ik er toevallig achter dat de VW T2 via een zijspoor ook als film auto gezien kan worden:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rRNBHOu.png

De VW T2 die door de Libische terroristen gebruikt wordt in Back to the Future.

Dan wel zonder uitklappend dak en camper inrichting, maar toch. :D

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:33
Weet iemand of items als deze nog wel eens terug op voorraad komen?

Ik zie een aantal bouwsets staan, ook recent in de aanbieding, die in geen enkele vestiging voorradig zijn. Was benieuwd of deze regelmatig toch voorradig zijn, of dat het niet de moeite is om de site in de gaten te houden.

Wil eigenlijk geen backlog aanleggen, maar merk toch wel dat sommige sets vrij snel 'uitverkocht' dan wel 'uit de handel' raken. Waarna de prijzen sky high gaan.

there's no tweak without the tweaker

• BRO-JWE
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:36
De T1 wordt niet meer gemaakt, na 10 jaar. Dus ik denk niet dat die nog terugkomt.

• Padje87
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22:16
Grandisimo schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 17:41:
[Afbeelding]

Wellicht wat te laat maar in het Lego boekje welke bij de Lego shops of Intertoys liggen staat op de 3e pagina ofzo een barcode welke je kan laten scannen voor een gratis kind.

Zo hebben wij 2 gratis kinder tickets bin de kassa kunnen krijgen in Denemarken vorige week.

4800Wp - 225° ZW - 12°

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:19
Grandisimo schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 17:41:
[Afbeelding]

Toen wij in Denemarken waren, kregen we die gratis tickets echt overal zo'n beetje bij. Zoveel, dat we ze overal en nergens aan mensen hebben gegeven (zelfs als ze al bij de kassa stonden). :+

Ze zitten in de supermarkt bij de eieren bijvoorbeeld (even checken welke) en wat nog meer.

• Tc99m
virtualJac schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:23:

Ik zie een aantal bouwsets staan, ook recent in de aanbieding, die in geen enkele vestiging voorradig zijn. Was benieuwd of deze regelmatig toch voorradig zijn, of dat het niet de moeite is om de site in de gaten te houden.

Wil eigenlijk geen backlog aanleggen, maar merk toch wel dat sommige sets vrij snel 'uitverkocht' dan wel 'uit de handel' raken. Waarna de prijzen sky high gaan.
De T1 is sinds december 2020 uit de handel. LEGO brengt wel eens sets opnieuw in productie, maar dat is eerder uitzondering dan regel.
De meeste sets zijn 2 a 3 jaar in productie (de T1 is een uitzondering overigens), en daarna geldt uitverkocht = uitverkocht. Dan is het tweedehands circuit of los bij elkaar bricklinken je enige optie.

Hoe volg je sets? Kijk je alleen op de site van Intertoys? Die hebben dacht ik niet alle sets op voorraad.
Je kunt ook Brickwatch gebruiken (daar staan overigens niet alle winkels in, maar geeft wel een goede indicatie van de prijs en of een set nog verkrijgbaar is).

En als je de T1 leuk vond, is de nieuwe T2 misschien ook iets voor jou?

scintillating

• 42erik
  • Niet online
virtualJac schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:23:

Volgens mij is deze uit de handel, na hele lange tijd, dus terug komen denk ik niet. 2e hands maekt, in losse steentjes aanschaffen, of de Chinese kopie zijn nu een beetje de opties. Die 2e hands markt zal vast ook in prijs gaan stijgen.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Haay schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:23:
[...]

Gezien het gesprek laatst over de Creator Expert auto's, en dat de film auto's (ECTO-1, 1989 Batmobile, Tumbler...) een aparte categorie is, kwam ik er toevallig achter dat de VW T2 via een zijspoor ook als film auto gezien kan worden:
[Afbeelding]

De VW T2 die door de Libische terroristen gebruikt wordt in Back to the Future.

Dan wel zonder uitklappend dak en camper inrichting, maar toch. :D
Haha scherp, had ik niet aan gedacht, (en het is een T2B) maar kom maar op met de DeLorean en het hoverboard dan.

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:26

QuattroNL

It is I.

Cass Casey schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:14:
Heb mezelf toch niet kunnen inhouden en gisteren bij FNAC de boekwinkel (10270) gekocht voor 130,-. Werd zojuist al geleverd door FedEx. Snelle service!
Mijn frans is niet zo goed dus het lukt mij niet om daar iets te bestellen.
Ze hebben soms wel erg leuke aanbiedingen.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• Cass Casey
QuattroNL schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 19:29:
[...]

Ik laat Chrome gewoon de pagina vertalen. Gaat prima dan!

• Señor Sjon
QuattroNL schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 19:29:
[...]

Ze hebben ook ergens een taalinstelling naar NL.

Er was een topic op Eurobricks over welke stof er het meest op lijkt en hoe je ze het beste na kan maken. Op Instagram was een MOCer die met papier en spray zelf zeilen maakte.

• 42erik
  • Niet online
aangezien velen de landrovber hadden, even deze moc delen die ik tegenkwam :)

https://rebrickable.com/m...odel-willys-jeep/#details

Afbeeldingslocatie: https://bricksafe.com/files/gyenesvi/42110-c-model-willys-jeep/photos/169012776_914261146019544_503453991325458528_n.jpg/750x562p.jpg

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-10 22:42

• gizmokat
Meh niets voor mij, gelukkig scheelt weer geld ;) vond die liebherr mooier

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:56

rammes

koekebakker 1e klas

Ik zou het doen!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
rammes schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 12:38:
[...]

weer met een app. grrrrrr :(
Daar ben ik ook niet zo’n liefhebber van. De CAT ziet er wel gaaf uit. Als ik hieraan begin, dan ‘moet’ ik natuurlijk ook de Liebherr en Volvo hebben. In mijn ogen horen deze tot dezelfde lijn/serie. De recente Mercedes zie ik, ook al is het een licentie, meer horen bij de offroader.

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:27
Ik begrijp dat je voor zoveel verschillende functies een app nodig heb. Maar ondersteuning op langere termijn lijkt mij een issue.

Leuk voor als hij ooit eens ontiegelijk in de aanbieding komt

Gecertificeerd ongeleid projectiel

• Eurionair
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Eurionair

Senior Destructor

Ik krijg het idee dat er niet veel stickers op zitten , dat vind ik wel weer een pluspunt.

PV Output

• 42erik
  • Niet online
linker- en rechterketting kunnen afzonderlijk worden aangestuurd, de achterste ripper is zowel in hoogte als zijdelings verstelbaar, het blad kan omhoog en omlaag worden bewogen, maar ook naar voren en naar achteren worden gekanteld.

Gezien al deze functies lijkt een app me de enige betaalbare werkbare wijze eigenlijk. En, niet te vergeten, kinderen vinden het juist vet om zo'n ding met een app aan te sturen

• Amphiebietje
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

42erik schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 16:17:
linker- en rechterketting kunnen afzonderlijk worden aangestuurd, de achterste ripper is zowel in hoogte als zijdelings verstelbaar, het blad kan omhoog en omlaag worden bewogen, maar ook naar voren en naar achteren worden gekanteld.

Gezien al deze functies lijkt een app me de enige betaalbare werkbare wijze eigenlijk. En, niet te vergeten, kinderen vinden het juist vet om zo'n ding met een app aan te sturen
Twee motoren voor de tracks, twee pneumatic cylinders voor het blad, en waarschijnlijk ook twee voor de achterste ripper. Twee minimotoren/servo's om te schakelen tussen functies, plus eentje voor de perslucht (kan met wat handigheid ook via aandrijving tracks i.cm. servo's).

Twee joysticks + een slimme module die op impulsen met de sticks in bepaalde richtingen die korter of langer duren zou genoeg moeten zijn. Als Lego handig is, nemen ze gewoon een samenwerking met een bestaande fabrikant van zulke modules (er zijn er meerdere in de RC modelbouw), en dan kost het minder tijd dan de app schrijven.

• 42erik
  • Niet online
Amphiebietje schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 18:05:
[...]

Twee motoren voor de tracks, twee pneumatic cylinders voor het blad, en waarschijnlijk ook twee voor de achterste ripper. Twee minimotoren/servo's om te schakelen tussen functies, plus eentje voor de perslucht (kan met wat handigheid ook via aandrijving tracks i.cm. servo's).

Twee joysticks + een slimme module die op impulsen met de sticks in bepaalde richtingen die korter of langer duren zou genoeg moeten zijn. Als Lego handig is, nemen ze gewoon een samenwerking met een bestaande fabrikant van zulke modules (er zijn er meerdere in de RC modelbouw), en dan kost het minder tijd dan de app schrijven.
Klinkt wel minder makkelijk voor het gemiddelde kind eigenlijk

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:23
Ik zie deze wel zitten itt de Liebherr. Als er nu ook nog een grote graafmachine als de CAT 336 komt dan wil ik de Volvo ook nog wel aanschaffen. Enige is dat ik niet weet wat de schaalverhoudingen zijn. De Liebherr (1:38,5) is vast een kleinere schaal dan de Volvo (1:20,1) die denk ik weer groter is dan de CAT (1:18,0) waar de Big Terrain Crain vermoedelijk is gebaseerd op de Liebehrr LRT 1090-2.1 (1:17,1). Even nakijken zo, ik houd wel van dit soort machines in het Technisch Lego segment.

Edit; vermoedelijke schalen van de verschillende modellen toegevoegd. CAT is gebasseerd op een melding van 48cm Lego lengte en model met U-Blade van 8,6m.

[ Voor 27% gewijzigd door Dagg op 20-08-2021 21:56 ]

• Amphiebietje
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

42erik schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 18:28:
[...]

Klinkt wel minder makkelijk voor het gemiddelde kind eigenlijk
Het is een complexere Technic set, dus voor oudere kinderen. In het verleden zijn er diverse Technic sets geweest met meerdere motoren aan boord en complex gebruik, zoals de programmeersets in de jaren '90. Kinderen leren dat best snel, en het is nog goed voor de oog-hand coordinatie ook :)

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:07

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Best belachelijk wat sommige sets nu op moeten brengen.. Heb de afgelopen weken de zolder eens flink opgeruimd en daarbij getracht alle LEGO-sets te inventariseren. Alleen al de 10xxx sets qua treinen zijn goed voor een paar 1000,-. Valt me ook op dat sommige sets extreem duur zijn (Emerald Night, Santa Fe bijv.) maar anderen weer helemaal niet. Heb tot dusver in ieder geval 60 sets kunnen identificeren.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Pagina: 1 ... 101 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .