Ah, thanks. Ik heb aardig wat afleveringen Gold Rush gezien, maar het is me nooit opgevallen dat de tracks van Cat dozers geel warenjadjong schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 20:44:
Cat levert dozers met gele rupsen, graafmachines met zwart onderstel en zwarte rupsen.
Op hun website hebben ze zelfs een hele pagina over de Cat-kleuren door de jaren heen:jadjong schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 20:44:
Cat levert dozers met gele rupsen, graafmachines met zwart onderstel en zwarte rupsen.
Klik mij!

Had nog ook een poging gedaan vanwege nostalgische herinneringen maar nee, zover wou ik niet gaan.
[ Voor 4% gewijzigd door D. Ninjai op 20-08-2021 21:39 ]
De handleiding is een heel stuk moeilijker dan de Lego handleidingen. De meeste bouwstappen laten zien welke blokjes je nodig hebt en het uiteindelijke bouwsel. Je mag zelf verzinnen hoe de stukjes in elkaar moeten. Vooral als er niet eens een sub-bouwsel gemaakt wordt en de onderdelen rechtstreeks op de auto bevestigd zijn is het lastig. Daardoor ook een uur of 18 bezig geweest.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PHCF8YM28TlnMJUHr1LLmX1F.jpg?f=user_large)
Ook veel blauwe pins vervangen door zwarte en gele en rode assen door grijze. Ziet veel beter uit.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2Gx29J06TfPbMfLewUeCNw5W.jpg?f=user_large)
[ Voor 12% gewijzigd door zonoskar op 20-08-2021 22:07 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Kunnen we dit als bewijs gebruiken dat de oude handleidingen (die ook die methode gebruikten) beter voor de hersenen waren, en dat de huidige handleidingen te simpel zijn geworden?zonoskar schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 21:59:
De handleiding is een heel stuk moeilijker dan de Lego handleidingen. De meeste bouwstappen laten zien welke blokjes je nodig hebt en het uiteindelijke bouwsel. Je mag zelf verzinnen hoe de stukjes in elkaar moeten. Vooral als er niet eens een sub-bouwsel gemaakt wordt en de onderdelen rechtstreeks op de auto bevestigd zijn is het lastig. Daardoor ook een uur of 18 bezig geweest.
Ik denk beide. Eens dat de instructies wel erg simpel zijn tegenwoordig maar als er complete sub builds van studless niet worden weergegeven in meerdere stappen, dan kan het erg lastig worden.Amphiebietje schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 22:05:
[...]
Kunnen we dit als bewijs gebruiken dat de oude handleidingen (die ook die methode gebruikten) beter voor de hersenen waren, en dat de huidige handleidingen te simpel zijn geworden?
Het ziet er niet best uit voor de gevangen genomen piraten: één wordt geofferd, één wordt ingegraven aan de krabben gevoerd en de laatste wacht zijn lot nog af in de cel.
Geïnspireerd op de oude sets een nieuw eiland gemaakt... met onder meer de nieuwe aapjes. Weet nog niet goed wat ik daar van vind. De afmeting is wel beter, maar vind dat "schooi-handje" niet zo.
:strip_exif()/f/image/vFDmWLnDOR3H5Ju8uxRCwudv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3cWzEkfsjwXZKcXFCJfNyn05.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0BjPoLEN9UiodEtLNkFFwM5K.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WEdcZTR3Nvg0L6EjyqGiyvAO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3EYEejnjLFtIGRCkXn7kpgVq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7EipJDXIvxP3XNTcYm4YPqtK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DrQvk656WJW2hPLssmmFBu56.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door D75 op 20-08-2021 23:19 ]
"it's nice to be important, but it's more important to be nice"
Superleuk! Heeft echt de vibe die de orginele sets ook hadden. Touwladder is leuk bedacht, eigen ontwerp?D75 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 23:01:
Mijn nieuwe MOC.. de Islanders.
Geïnspireerd op de oude sets een nieuw eiland gemaakt... met onder meer de nieuwe aapjes.
Het ziet er niet best uit voor de gevangen genomen piraten: één wordt geofferd, één wordt ingegraven aan de krabben gevoerd en de laatste wacht zijn lot nog af in de cel.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dankjewel!almightyarjen schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 23:04:
[...]
Superleuk! Heeft echt de vibe die de orginele sets ook hadden. Touwladder is leuk bedacht, eigen ontwerp?
Was de bedoeling inderdaad om beetje de sfeer van de oude sets over te nemen en in een nieuw jasje te gieten.
Ja, heb de ladder zelf bedacht.
[ Voor 16% gewijzigd door D75 op 20-08-2021 23:16 ]
Er zijn wel substappen, maar dan zo:almightyarjen schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 22:21:
[...]
Ik denk beide. Eens dat de instructies wel erg simpel zijn tegenwoordig maar als er complete sub builds van studless niet worden weergegeven in meerdere stappen, dan kan het erg lastig worden.
/f/image/LBEFiu6QCqGbtgYzTo1rft5y.png?f=fotoalbum_large)
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Dit lijkt me nog wel te doen toch?zonoskar schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 23:29:
[...]
Er zijn wel substappen, maar dan zo:
[Afbeelding]
Inderdaad. En het is lekker uitdagend ook. Maar er zijn ook stappen waar je 6-10 blokjes aan het chassis mag maken, maar hoe en waar mag je volgens de 'zoek de verschillen' methode uitzoeken. En sommige van die heb ik een minuut of 2-3 zitten kijken waar de wijziging zat. Bijvoorbeeld deze:almightyarjen schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 00:18:
[...]
Dit lijkt me nog wel te doen toch?
Voor:
/f/image/e3oM2aZXMttBl6uCrnCJs2i7.png?f=fotoalbum_large)
Na:
/f/image/JeRWXFZOsWnZdhrdd1ghOvhL.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door almightyarjen op 21-08-2021 01:20 ]
Challenging... Vooral die 3 pixels die die zwarte connector on de 1e voorstellenzonoskar schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 23:29:
[...]
Er zijn wel substappen, maar dan zo:
[Afbeelding]
ZIT er dan nog wel een logica in de build? Als in, ik was net daar bezig, dus ik moet in dat stuk het verschil zoeken? Of is het echt random?zonoskar schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 00:34:
[...]
Inderdaad. En het is lekker uitdagend ook. Maar er zijn ook stappen waar je 6-10 blokjes aan het chassis mag maken, maar hoe en waar mag je volgens de 'zoek de verschillen' methode uitzoeken. En sommige van die heb ik een minuut of 2-3 zitten kijken waar de wijziging zat. Bijvoorbeeld deze:
Voor:
[Afbeelding]
Na:
[Afbeelding]
Een video om vaak te pauzeren en van te stele... leren
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Tja vraag en aanbod, wil graag het imperial flagship hebben. Helaas was ik toen niet meer met lego bezig. Maar ga niet minimaal 700,- betalen voor een set die een paar jaar geleden voor 150,- in de winkel lag.Kuusj schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 19:28:
Best belachelijk wat sommige sets nu op moeten brengen.. Heb de afgelopen weken de zolder eens flink opgeruimd en daarbij getracht alle LEGO-sets te inventariseren. Alleen al de 10xxx sets qua treinen zijn goed voor een paar 1000,-. Valt me ook op dat sommige sets extreem duur zijn (Emerald Night, Santa Fe bijv.) maar anderen weer helemaal niet. Heb tot dusver in ieder geval 60 sets kunnen identificeren.
De vraag naar dat schip is gewoon veel groter dan het magere aanbod wat afentoe voorbij komt op oa marktplaats.
Hmja was er al bang voor. Alleen zag dat Intertoys hem in de 'aanbieding' had staan. Meestal doe ik leuke ideeen op in dit topic en dingen die ik tegenkom. Als ik dan bijna aan een nieuwe build toe ben dan Google ik deze gewoon en kijk waar ik hem het makkelijkst vandaan kan halen. Af en toe kijk ik op Brickwatch of er leuke aanbiedingen zijn.Tc99m schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 16:24:
[...]
De T1 is sinds december 2020 uit de handel. LEGO brengt wel eens sets opnieuw in productie, maar dat is eerder uitzondering dan regel.
De meeste sets zijn 2 a 3 jaar in productie (de T1 is een uitzondering overigens), en daarna geldt uitverkocht = uitverkocht. Dan is het tweedehands circuit of los bij elkaar bricklinken je enige optie.
Hoe volg je sets? Kijk je alleen op de site van Intertoys? Die hebben dacht ik niet alle sets op voorraad.
Je kunt ook Brickwatch gebruiken (daar staan overigens niet alle winkels in, maar geeft wel een goede indicatie van de prijs en of een set nog verkrijgbaar is).
En als je de T1 leuk vond, is de nieuwe T2 misschien ook iets voor jou?
Ben momenteel in de afrondende fase van de Volvo dumper en had zin in de T1. De T2 vind ik eerlijk gezegd minder interessant, maar wellicht dat ik een andere leuk vind tot de bulldozer op de markt is.
there's no tweak without the tweaker
Ik vind een (PlayStation) controller met Brick Controller 2 echt uitstekend werken moet ik eerlijk zeggen. Ik heb de 42099 die met een hub en een app werkt maar ik vond het leuker om de controller erbij te pakken. Toen ik de hub + motoren heb ingezet voor wat MOC's of voor een totaal eigen build (zoals die Domino machine) kwam ik met Brick Controller 2 ook uitstekend uit de voeten42erik schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 16:17:
linker- en rechterketting kunnen afzonderlijk worden aangestuurd, de achterste ripper is zowel in hoogte als zijdelings verstelbaar, het blad kan omhoog en omlaag worden bewogen, maar ook naar voren en naar achteren worden gekanteld.
Gezien al deze functies lijkt een app me de enige betaalbare werkbare wijze eigenlijk. En, niet te vergeten, kinderen vinden het juist vet om zo'n ding met een app aan te sturen
Het hoogteverschil met de bruggen en de waterval voegt veel toe aan de layout. Sowieso geweldige layout met ontzettend mooie gebouwen.Kapoen schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 08:21:
Ik ben blij om te zien dat het Beyond the brick kanaal op youtube weer herleeft na de corona perikelen van afgelopen jaar. Sinds enkele weken posten ze weer hun bekende content ipv al die interviews/reviews.
Een video om vaak te pauzeren en van te stele... leren![]()
[YouTube: Huge LEGO Train City Built by 15 People!]
Er zit nog wel logica in, maar in dit geval had je net het mechanisme voor de deuren gemaakt (Aan de achterkant bij de soft spring in de buurt) en toen moest je verder met de voorkant.42erik schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 01:54:
[...]
ZIT er dan nog wel een logica in de build? Als in, ik was net daar bezig, dus ik moet in dat stuk het verschil zoeken? Of is het echt random?
Niet de Lego kwaliteit kan ik me voorstellen, wel gaaf.
Daily driver; MB R171 SLK280
[ Voor 22% gewijzigd door gizmokat op 21-08-2021 15:43 ]
Een 3d print van de cuuscoo set?mir4dor schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 13:24:
https://www.prusaprinters...4024-nasa-mars-rover-lego
Niet de Lego kwaliteit kan ik me voorstellen, wel gaaf.
:strip_exif()/f/image/HMMbGfLuaPCEdJVw8j6IE6i7.jpg?f=fotoalbum_large)
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Daar lijkt het erg op inderdaad. Heb zelf geen printer, kreeg de link van een vriend die er wel eentje heeft.Edgenumber schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 15:34:
[...]
Een 3d print van de cuuscoo set?
[Afbeelding]
Ook voorgenomen om voorlopig niets meer te kopen, heb mijn spaarcenten een beetje gestopt in een nieuwe daily driver.
Toch de verleiding niet kunnen weerstaan, nu eens een keer geen Technic
:strip_exif()/f/image/NbIk75PNIpHpoiy3KtDHMBuG.jpg?f=fotoalbum_large)
Best een leuke build moet ik zeggen. Gisteren begonnen, nu met zakjes 4 bezig

En bedanktD75 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 23:01:
Mijn nieuwe MOC.. de Islanders.
Jouw post/foto's waren voor mij de trigger om te zien hoe ver ik de Enchanted Island (6278) nog compleet heb.
Work in progress:
:strip_exif()/f/image/yEk1IqTIy99F2wNEa0NQzJ72.jpg?f=fotoalbum_large)
Op de achtergrond Forbidden Island (6270) welke ik even snel in elkaar heb gezet. Slechts 182 stukjes, dat was niet zo veel zoekwerk. Scheelt dat ook relatief veel generieke steentjes in die set zitten wat het zoeken makkelijk maakt. Helaas is dat bij de Enchanted Island niet het geval. Ik mis tot op heden al één hoedje van een Islander. En ik zit pas op pagina drie...
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
[ Voor 7% gewijzigd door Amphiebietje op 21-08-2021 18:44 ]
EOL?! Op Lego staat hij tijdelijk niet op voorraad? Anders moet ik op gaan schietengizmokat schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 15:08:
zojuist de batmobile 76139 besteld op amazon voor 215 euro, wou hem graag hebben en aangezien overal de prijzen veel hoger zijn en de set end of life is, is het een goeie score, geen zin om later het dubbele er voor te betalen.

Op Amazon natuurlijk al niet meer voor die prijs te krijgen...
[ Voor 7% gewijzigd door Ninjetsu NL op 21-08-2021 20:45 ]
Klopt er waren er 2 op voorraad voor die prijs ik had er een gekocht en 5 minuten later was de andere ook weg, overal zijn ze veel duurder nu, ik heb via youtube filmpje begrepen dat de set er uit gaat weet ook niet of lego hem terug in stock krijgt, was al een paar weken op zoek en vandaag toevallig kwam ik hem tegen voor deze prijs.Ninjetsu NL schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 20:43:
[...]
EOL?! Op Lego staat hij tijdelijk niet op voorraad? Anders moet ik op gaan schieten
Op Amazon natuurlijk al niet meer voor die prijs te krijgen...
Graag gedaan!FeaR schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 17:48:
[...]
En bedankt
Jouw post/foto's waren voor mij de trigger om te zien hoe ver ik de Enchanted Island (6278) nog compleet heb.
Work in progress:
[Afbeelding]
Op de achtergrond Forbidden Island (6270) welke ik even snel in elkaar heb gezet. Slechts 182 stukjes, dat was niet zo veel zoekwerk. Scheelt dat ook relatief veel generieke steentjes in die set zitten wat het zoeken makkelijk maakt. Helaas is dat bij de Enchanted Island niet het geval. Ik mis tot op heden al één hoedje van een Islander. En ik zit pas op pagina drie...
Gaaf die enchanted island... Ik heb alleen wat poppetjes en accessoires bij elkaar gescharreld de laatste jaren.
Ik heb er om 15:13 eentje besteld...gizmokat schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:01:
[...]
Klopt er waren er 2 op voorraad voor die prijs ik had er een gekocht en 5 minuten later was de andere ook weg, overal zijn ze veel duurder nu, ik heb via youtube filmpje begrepen dat de set er uit gaat weet ook niet of lego hem terug in stock krijgt, was al een paar weken op zoek en vandaag toevallig kwam ik hem tegen voor deze prijs.
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Verwijderd
Kopen jullie alleen sets die je echt gaaf vindt? Of omdat het een uitdagende set is om te bouwen? Of goed in je verzameling past?
Misschien leuk om ook de juiste link even te vermelden naar de aanbieding.gizmokat schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 15:08:
zojuist de batmobile 76139 besteld op amazon voor 215 euro, wou hem graag hebben en aangezien overal de prijzen veel hoger zijn en de set end of life is, is het een goeie score, geen zin om later het dubbele er voor te betalen.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Forbidden Island heb ik toevallig vandaag opgehaald via marktplaats,FeaR schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 17:48:
[...]
En bedankt
Work in progress:
[Afbeelding]
50,- voor betaald, alleen thuis achtergekomen dat de piraten kapitein een ander hoofd heeft en de haak mist. Jammer want er was omschreven dat deze 100% compleet was. Maargoed ook deels mijn schuld om het ter plekke niet te checken voor aankoop.
Ik deels om de serie compleet te houden, van de nieuwe setjes zijn dat de modulars (die koop ik tegenwoordig enkel nog tweede hands van verkopers die ze 1x opgebouwd hebben, dat scheelt een hoop geld.Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:48:
Zo, productieve week! Veel sets gekocht voor straks! Nu helaas geen tijd en ruimte om alles te bouwen maar ik kom op deze manier de komende jaren wel door![]()
Kopen jullie alleen sets die je echt gaaf vindt? Of omdat het een uitdagende set is om te bouwen? Of goed in je verzameling past?
Van de oudere serie die ik compleet wil hebben is dat pirates en castle, maar die oude grotere setjes zoals de schepen zijn onbetaalbaar inmiddels.
Ideas en de collectible minifigures wilde ik eerst ook compleet houden, maar daar ben ik met beide vorig jaar mee gestopt, koop daarvan nu enkel de sets die ik echt leuk vind om te bouwen en ook te bewaren.
Verder afentoe ook een random losse set die mij leuk lijkt om 1x op te bouwen en weer door te verkopen zoals The Haunted House, Nes, Batmobile en Tree house. Die ga ik uiteindelijk wel weer een keer te koop zetten om plaats te maken voor nieuwe sets.
s.
Vanavond uit eten geweest maar in plaats van bij thuiskomst lekker uit te buiken toch nog even aan de bouw gegaan. Linker deel van de set is klaar en ik ben tot op heden compleet. Zelfs het ene hoedje wat ik dacht kwijt te zijn gevonden en ook de bovenkant van de trommel. * FeaR klopt af dat de rest van de set ook zo gaatFeaR schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 17:48:
[...]
Helaas is dat bij de Enchanted Island niet het geval. Ik mis tot op heden al één hoedje van een Islander. En ik zit pas op pagina drie...
:strip_exif()/f/image/azsfgmeJ2CfsCRhowc0DlQHs.jpg?f=fotoalbum_large)
Eigenlijk best een duffe set. Bomen/takken met zwarte steentjes en sommige delen niet eens mooi afgewerkt/afgedekt. En ja, de lianen zien er niet uit. Vroeger beet ik blijkbaar op dat soort dingen. Als ik een Bricklink order plaats dan neem ik die wel een paar extra mee.
De zeilen moet ik nog even naar kijken hoe en wat. Ik heb ze nog wel maar ze zijn fiks gevouwen en gerafeld. Mogelijk een beetje provisorisch vast zetten. Het hoeft niet allemaal super te zijn, het is en blijft een set van haast 30 jaar oud...
[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 22-08-2021 01:39 ]
In welk land heb je die besteld want ik vind die nergens voor die prijs?gizmokat schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 15:08:
Het lijkt me niet slim van Lego om de 1989 Batmobile nu al uit de handel te halen als de geruchten kloppen dat in oktober de Tumbler opnieuw uitkomt. Voor de omzet beter om ze dan naast elkaar te verkopen, iig voor 6-12 maanden voor de mensen die opeens ze allebei willen hebben. Zie je ook bij de Technic 1:8 auto's, die hebben ook overlap.gizmokat schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:01:
[...]
ik heb via youtube filmpje begrepen dat de set er uit gaat weet ook niet of lego hem terug in stock krijgt
De overlap zal dan toch de batwing zijn?AppieNL schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 12:29:
[...]
Het lijkt me niet slim van Lego om de 1989 Batmobile nu al uit de handel te halen als de geruchten kloppen dat in oktober de Tumbler opnieuw uitkomt. Voor de omzet beter om ze dan naast elkaar te verkopen, iig voor 6-12 maanden voor de mensen die opeens ze allebei willen hebben. Zie je ook bij de Technic 1:8 auto's, die hebben ook overlap.
Ik ben het me je eens dat het niet slim zal zijn. De batmobile zal ongetwijfeld een extra verkoop boost krijgen als de tumbler op de markt komt. Maar ja, dat zou ook het geval zijn geweest met de oranje Porsche toen de Sian verscheen.
Zoals je al zelf zegt eigenlijk. De batmobile zal het beter doen. De Batwing is leuk, maar geen auto. Heb je 1 auto? Wil je de andere ook. Ik heb de Tumbler van jaren geleden en de Batmobile, maar weinig interesse in de Batwing, maar reken maar dat ik met smart zat te wachten op een Tumbler naast de Batmobile als ik de Tumbler nog niet had.meesje schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 12:49:
[...]
De overlap zal dan toch de batwing zijn?
Ik ben het me je eens dat het niet slim zal zijn. De batmobile zal ongetwijfeld een extra verkoop boost krijgen als de tumbler op de markt komt.
De Bugatti zat voor de Sian, niet de Porsche en ook de Porsche had zo'n 6-8 maanden overlap met de Bugatti. De 1989 Batmodile is pas sinds november 2019 op de markt, nog ruim binnen de looptijd van 2 jaar, waar de Technic 1:8 auto's dusver ruim 2 jaar beschikbaar zijn. Als er nog een UCS 1966 Batmobile komt van de show met Adam West over 1-2 jaar, ja dan verwacht ik wel dat mensen pech hebben met een 1989 Batmobile die uit de productie is, zoals met de Porsche uit de 1:8 Technic.Maar ja, dat zou ook het geval zijn geweest met de oranje Porsche toen de Sian verscheen.
[ Voor 102% gewijzigd door meesje op 22-08-2021 13:57 ]
Het was soms even zweten. Zoekende in een berg Lego naar het ene onderdeel waarvan ik zeker weet dat het niet in een andere set zit. Oftewel, is het steentje er nog of wordt het Bricklink...FeaR schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 01:33:
[...]
Vanavond uit eten geweest maar in plaats van bij thuiskomst lekker uit te buiken toch nog even aan de bouw gegaan. Linker deel van de set is klaar en ik ben tot op heden compleet. Zelfs het ene hoedje wat ik dacht kwijt te zijn gevonden en ook de bovenkant van de trommel. * FeaR klopt af dat de rest van de set ook zo gaat
Maar, geheel tegen verwachting in, hij is compleet:
:strip_exif()/f/image/A2iuccnxDWjAQ0gg28wvQQZD.jpg?f=fotoalbum_large)
De zeilen waren, zoals verwacht, in slechte staat. Ik heb verstevigingsringen voor ringbanden geplakt om de gaten in de zeilen te maken. Snel een foto gemaakt voor hier en de zeilen weer gedemonteerd. Deze liggen nu onder een fiks gewicht in de hoop dat de kreukels minder worden en om de ringen goed te laten plakken en de kleur door te laten. Ze zouden namelijk transparant moeten zijn.
En op de een of andere manier ben ik een bootromp (zo'n drijvende jaren '80 versie) van zo'n 30 cm kwijtgeraakt...
Later van de week eerst maar wat meer opbergdozen aanschaffen, want de vier die ik vanochtend heb gekocht zijn eigenlijk al vol.
[ Voor 11% gewijzigd door Amphiebietje op 22-08-2021 16:04 ]
Wat gaaf zo’n oude set! Nu weet ik waar die in het zand gezonken stenen hoofd vandaan komt, in de recente Barracuda Bay setFeaR schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 14:41:
[...]
Het was soms even zweten. Zoekende in een berg Lego naar het ene onderdeel waarvan ik zeker weet dat het niet in een andere set zit. Oftewel, is het steentje er nog of wordt het Bricklink...
Maar, geheel tegen verwachting in, hij is compleet:
[Afbeelding]
De zeilen waren, zoals verwacht, in slechte staat. Ik heb v
Succes, zo dacht ik ook en 30 dozen later is het eigenlijk nog niet genoeg 😀Amphiebietje schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 16:03:
Later van de week eerst maar wat meer opbergdozen aanschaffen, want de vier die ik vanochtend heb gekocht zijn eigenlijk al vol.

Mogen we verwachten dat de Technics CAT de zelfde app krijgt als de Volvo en Liebherr?
Verwijderd
Ik vind het zelf een beetje lastig, ik zie veel mooie dingen maar ik weet dan ook dat ik de hele serie compleet wil hebben. En als je dan de prijzen kijkt van de oudere sets vind ik dat niet realistisch. Sommige verkopers menen echt dat ze goud in handen hebben volgens mij.dr86 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 23:25:
[...]
Forbidden Island heb ik toevallig vandaag opgehaald via marktplaats,
50,- voor betaald, alleen thuis achtergekomen dat de piraten kapitein een ander hoofd heeft en de haak mist. Jammer want er was omschreven dat deze 100% compleet was. Maargoed ook deels mijn schuld om het ter plekke niet te checken voor aankoop.
[...]
Ik deels om de serie compleet te houden, van de nieuwe setjes zijn dat de modulars (die koop ik tegenwoordig enkel nog tweede hands van verkopers die ze 1x opgebouwd hebben, dat scheelt een hoop geld.
Van de oudere serie die ik compleet wil hebben is dat pirates en castle, maar die oude grotere setjes zoals de schepen zijn onbetaalbaar inmiddels.
Ideas en de collectible minifigures wilde ik eerst ook compleet houden, maar daar ben ik met beide vorig jaar mee gestopt, koop daarvan nu enkel de sets die ik echt leuk vind om te bouwen en ook te bewaren.
Verder afentoe ook een random losse set die mij leuk lijkt om 1x op te bouwen en weer door te verkopen zoals The Haunted House, Nes, Batmobile en Tree house. Die ga ik uiteindelijk wel weer een keer te koop zetten om plaats te maken voor nieuwe sets.
s.
Verkopen zou ik niet snel doen denk ik. Ik zou de steentjes dan liever gebruiken om zelf iets nieuws te maken.
Wat zijn de beste plekken om Lego te kopen? Waar hebben ze de leukste deals en mooiste assortiment? Ik kijk nu steeds even op de Lego site, Intertoys, Kruidvat en zie af en toe een Amazon aanbieding voorbijkomen.
Vond het een redelijk vervelende build voornamelijk omdat elke keer als je de auto oppakte er vaak ook weer iets afviel
Heb alleen nog de Seinfeld set liggen voor binnenkort en dan is het voorlopig wel klaar met lego hier, heb simpelweg de ruimte niet. Binnenkort maar eens wat opruimen.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Mijn vrouw heeft die set. De kinderen spelen er ATM weer volop mee.D. Ninjai schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 21:39:
Sjeetjemina. €500 voor 5988 (Anubis Tempel) nieuw in doos op catawiki
Had nog ook een poging gedaan vanwege nostalgische herinneringen maar nee, zover wou ik niet gaan.
Ik hoop dat ze hem compleet houden
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Ik eigenlijk vooral marktplaats, staan best vaak setjes op van afols die ze maar 1x opbouwen en dan weer weg doen voor een nieuwe set. Voor mij maakt het niet uit of de doos al open is geweest, ga m zelf ook opbouwen.Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 18:42:
[...]
Ik vind het zelf een beetje lastig, ik zie veel mooie dingen maar ik weet dan ook dat ik de hele serie compleet wil hebben. En als je dan de prijzen kijkt van de oudere sets vind ik dat niet realistisch. Sommige verkopers menen echt dat ze goud in handen hebben volgens mij.
Verkopen zou ik niet snel doen denk ik. Ik zou de steentjes dan liever gebruiken om zelf iets nieuws te maken.
Wat zijn de beste plekken om Lego te kopen? Waar hebben ze de leukste deals en mooiste assortiment? Ik kijk nu steeds even op de Lego site, Intertoys, Kruidvat en zie af en toe een Amazon aanbieding voorbijkomen.
Nadeel is soms wel dat de handleiding bij sommige echt zwaar gebruikt is. Maar gelukkig ook vaak genoeg dat deze nog in het plastic zit.
Ik bouw sets ook maar 1 keer en verkoop ze dan via marktplaats. Ik bouw de sets daarom ook altijd met behulp van de digitale instructies. Ik haal ze ook met de handleiding uit elkaar en sorteer de stenen ook en verpak ze in genummerde zakjes, overeenkomend met de door Lego gebruikte nummers.dr86 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:32:
[...]
Ik eigenlijk vooral marktplaats, staan best vaak setjes op van afols die ze maar 1x opbouwen en dan weer weg doen voor een nieuwe set. Voor mij maakt het niet uit of de doos al open is geweest, ga m zelf ook opbouwen.
Nadeel is soms wel dat de handleiding bij sommige echt zwaar gebruikt is. Maar gelukkig ook vaak genoeg dat deze nog in het plastic zit.
Inmiddels heb ik de afgelopen jaren een redelijk grote verzameling lego opgebouwd. Recentelijk alles geïnventariseerd en ik schrok bijna van de totale waarde 😇
Elke maand iets nieuws kopen loopt aardig in de papieren.
Nu is met name het opbergen een probleem geworden. Een aantal vitrines en kasten puilen uit en er is geen plaats meer voor nieuwe sets.
Om alles af te breken en achter een schot op te bergen lijkt mij nogal zonde. Het zal de steentjes in de loop van de jaren geen goed doen in ieder geval.
Wat is de beste plaats om sets te verkopen? De hoofdprijs hoef ik er niet voor te hebben, een medeliefhebber er blij mee maken zou al genoeg zijn. Waar verkopen jullie de sets? Marktplaats, tweakers of bricklink?
V&A overig is een paar deuren verderop.
[ Voor 15% gewijzigd door Ardana op 22-08-2021 21:58 ]
https://www.steindrucker....dens-71741-custom-package
Vet! Heb zelf al die stickers geplakt maar kanonne, wat een hoop geld...meesje schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 21:46:
Voor degene die de Ninjago Gardens set hebben gekocht. Voor 110 euro kun je bedrukte steentjes kopen.
https://www.steindrucker....dens-71741-custom-package

<knip> Ik denk dat als je een AFOL publiek wilt bereiken je hier en op Bricklink wel goed zit, Marktplaats ook wel al is daar t publiek wat meer gemengd.PS360-gamer schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 21:13:
Normaal kom ik hier alleen om mee te lezen van jullie fantastische bouwsels of om discussies te volgen.
Inmiddels heb ik de afgelopen jaren een redelijk grote verzameling lego opgebouwd. Recentelijk alles geïnventariseerd en ik schrok bijna van de totale waarde 😇
Elke maand iets nieuws kopen loopt aardig in de papieren.
Nu is met name het opbergen een probleem geworden. Een aantal vitrines en kasten puilen uit en er is geen plaats meer voor nieuwe sets.
Om alles af te breken en achter een schot op te bergen lijkt mij nogal zonde. Het zal de steentjes in de loop van de jaren geen goed doen in ieder geval.
Wat is de beste plaats om sets te verkopen? De hoofdprijs hoef ik er niet voor te hebben, een medeliefhebber er blij mee maken zou al genoeg zijn. Waar verkopen jullie de sets? Marktplaats, tweakers of bricklink?
<knip>
[ Voor 11% gewijzigd door Ardana op 22-08-2021 21:59 ]
Ja. Niet deze specifiek, alhoewel ik deze wel in mijn bezit heb (minus helaas de stickers op de romp; die lijk ik ooit verwijderd te hebbenDagg schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 18:25:
Bedoel je zoiets als deze @Amphiebietje? [Afbeelding]
Die die ik kwijt was, was de politieboot die dezelfde romp gebruikt. Inmiddels gelukkig alweer aangetroffen, verzonken (gezonken?) in een berg van Lego...
Op basis van wat er nu op de slaapkamervloer ligt, vermoed ik dat het in totaal tenminste 20 dozen worden, waarvan 1 hele grote voor het monorail spul (City Monorail + beide uitbreidingssets).ThoffeGast schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 17:26:
[...]
Succes, zo dacht ik ook en 30 dozen later is het eigenlijk nog niet genoeg 😀
[/quote]
Bedankt voor het bericht. Dan probeer ik het eerst hier in de V&A, bricklink heb ik geen ervaring mee, en de marktplaats ervaring is niet al te best.
Het zal wel weer een dedicated app worden, die dus alleen maar werkt op de CAT en nergens anders op (en vice versa).Dagg schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 18:25:
Mogen we verwachten dat de Technics CAT de zelfde app krijgt als de Volvo en Liebherr?
Ik hou het meestal op Brickcontroller 2, maar nog mooier vond ik onlangs PyBricks <- hiermee kun je de PU-afstandsbediening gebruiken.
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Waarom denk je dat? In de huidige Control+ app komen er toch ook steeds nieuwe modellen bij. Het zijn er nu in ieder geval 6 en het begon met 3 meen ik.GeeBee schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 23:43:
Het zal wel weer een dedicated app worden, die dus alleen maar werkt op de CAT en nergens anders op (en vice versa).
Ik denk niet dat er 1 "de beste" is, het verschilt nogal per set/winkel/tijdstip. Dat is natuurlijk wel jammer, want wie wil er nu niet voor gegarandeerd de laagste prijs iets kopen?Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 18:42:
Je kan ook op brickwatch kijken en in het aanbiedingentopic wordt ook vaak genoeg gepost.
Hij is ook verrot kort te koop geweest en Lego wil pirates niet echt nieuw leven inblazen. Je moet net als ridders de 3-in-1 creator sets maar gebruiken.dr86 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:03:
[...]
Tja vraag en aanbod, wil graag het imperial flagship hebben. Helaas was ik toen niet meer met lego bezig. Maar ga niet minimaal 700,- betalen voor een set die een paar jaar geleden voor 150,- in de winkel lag.
De vraag naar dat schip is gewoon veel groter dan het magere aanbod wat afentoe voorbij komt op oa marktplaats.
Het was ook deels de start van de grote blokken (trap, loopbrug, elementen voor de opbouw) en in die tijd had je lang niet zoveel verschillende parts/kleuren natuurlijk. De baseplate heeft zelfs witte stippen waar je moet beginnen.FeaR schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 17:48:
[...]
Ik kijk meestal op BL naar dure parts. Toen ik het soldatenschip aan het begin van het jaar kocht, wist ik al dat de gouverneursminifig voor zomaar 30 los verkocht werd (hoedje, hoofdje en torso zijn los van elkaar nog duurder, want komen maar in enkele dure sets voor). De gele papagaai op de boeg was 6 euro los. Een grote vlag zonder krassen/kapotte clips ook zomaar 10-15 euro. Zeilen hoef je niet eens te vragen, die zijn bijna niet te koop en gaan zo over de 100 euro. Dus dat waren de onderdelen waar ik op lette bij aankoop.dr86 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 23:25:
[...]
Forbidden Island heb ik toevallig vandaag opgehaald via marktplaats,
[...]
Veel van de pirates schepen na de eerste wave kregen steeds lelijkere zeilen met plaatjes erop. Daarom heb ik die ook nooit gekocht vroeger. Maar eens hoor, series compleet houden is bijna niet leuk meer. Haunted House was laatst een goede aanbieding. Erg mooie set en hij misstaat niet in de stad.Ik deels om de serie compleet te houden, van de nieuwe setjes zijn dat de modulars (die koop ik tegenwoordig enkel nog tweede hands van verkopers die ze 1x opgebouwd hebben, dat scheelt een hoop geld.
s.
Ik had die ooit voor 170 euro besteld bij Amazon, maar toch gecancelled. Ben niet zo'n liefhebber van het plaatsen van 1.500 pinnetjes.meesje schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 13:53:
Zelf ooit de regel gesteld: niet terug kijken, maar nu aanbiedingen scoren. Maar de oranje Porsche blijft kriebelen. De trilogie wil ik toch erg graag compleet hebben. Daarnaast wil ik ze in de juiste volgorde bouwen. Van Porsche naar Bugatti is volgens mij een grotere sprong van Bugatti naar Sian. Voor de Porsche en Bugatti overweeg ik ook een bestelling te doen bij Steindrucker.
@FeaR de zeilen heb ik gewoon gestreken met de laagste stand van het strijkijzer zonder stoom. Gebruik van dat strijkkralenpapier er desnoods tussen. Werkte hier prima en alle zeilen weer strak. Belasten met een steen werkt lang niet zo goed.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Strijken heb ik aan zitten denken maar dat was al nadat ik de verstevigingsringen had geplakt. Over een paar weken zie ik wel hoe de zeilen uit de boeken komen, kan ik altijd nog het strijkijzer tevoorschijn halen. Helemaal nieuw hoeft van mij overigens niet, beetje leven in een set uit begin jaren 90 mag welSeñor Sjon schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:52:
[...]
@FeaR de zeilen heb ik gewoon gestreken met de laagste stand van het strijkijzer zonder stoom. Gebruik van dat strijkkralenpapier er desnoods tussen. Werkte hier prima en alle zeilen weer strak. Belasten met een steen werkt lang niet zo goed.
Ik ben sowieso weer een beetje klaar met Lego. Al mijn grote sets staan, heb geen zin om de kleinere te gaan bouwen. Nu rustig wachten en een keer toeslaan op een Creator Expert die nog mist
Ik weet nog goed dat ik dit Imperial Flagship bij de plaatselijke speelgoedwinkel afgeprijsd (129 Euro) zag liggen. Piraten had ik altijd al leuk gevonden, dus ik twijfelde heel erg om hem te kopen, maar vond het uiteindelijk toch teveel geld. Als ik terug in de tijd kon gaan... Had nu heel mooi bij de Barracuda Baai gestaan.dr86 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:03:
[...]
Tja vraag en aanbod, wil graag het imperial flagship hebben. Helaas was ik toen niet meer met lego bezig. Maar ga niet minimaal 700,- betalen voor een set die een paar jaar geleden voor 150,- in de winkel lag.
Haha ja dat is altijd achteraf, ik kan me ook nog herinneren dat deze te koop was maar had in die jaren niks meer met lego.wouter3 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:25:
[...]
Ik weet nog goed dat ik dit Imperial Flagship bij de plaatselijke speelgoedwinkel afgeprijsd (129 Euro) zal liggen. Piraten had ik altijd al leuk gevonden, dus ik twijfelde heel erg om hem te kopen, maar vond het uiteindelijk toch teveel geld. Als ik terug in de tijd kon gaan... Had nu heel mooi bij de Barracuda Baai gestaan.
Maar qua build is de barracuda bay wel echt een veel mooier en beter schip. Dus ben blij dat deze gereleased is.
De Gardens set voelt als een must-have: veel variatie qua bouwen en zeer goede steentjes/prijs ratio. Ik denk dat deze tzt een mooi plekje krijgt in de vensterbank van de thuiswerkkamer (vrij van zonlicht, wel daglicht natuurlijk).
Ik heb de Ninjago alle drie hier op zolder nog in de doos liggen. Net als de meerderheid van de modulars (vanaf de brandweerkazerne) en daarbij de Ideas viswinkel. In wilde ze eigenlijk sparen en als straks mijn zoontje oud genoeg is kado geven (zeg 1 a 2 per jaar) om zo over tijd met hem een stad te bouwen (hij is nu 5). Maar het valt mij op dat hij het ermee spelen leuker vind dan het bouwen (in tegenstelling tot wat ik vroeger had). Moet dus nog even kijken of dat plan nog iets wordt... Anders is het ook zo zonde. Ik ben zelf meer van het technic spul.meesje schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:54:
Yes! Vandaag de Ninjago Gardens binnen gekregen. Spijtig genoeg had ik de vorige twee grote sets aan me voorbij laten gaan. Toen had ik nog niks met Ninjago. Ik associeerde dit thema te veel met spelende kleine kinderen.
De Gardens set voelt als een must-have: veel variatie qua bouwen en zeer goede steentjes/prijs ratio. Ik denk dat deze tzt een mooi plekje krijgt in de vensterbank van de thuiswerkkamer (vrij van zonlicht, wel daglicht natuurlijk).
Laatste wat ik heb gebouwd was trouwens de valtoren / haunted house. Die was wel weer erg leuk met de verwijzingen erin verwerkt. En het technic mechaniek is echt slim bedacht! :-) Daarvoor de space shuttle (must have naast de appolo!)
Ik wil zelf graag nog de nieuwe technic sleepauto en de lamborghini (voor naast de andere 2 supercars). Ook is de leak van de nieuwe D11T ook toch wel weer gaaf (moet nog wel een dikke discount bij). Het model uit 2007(?) was 1 van de eerste modellen toen ik uit mijn dark ages kwam (eigenlijk meer voor de motoren
Hoewel ik me besef dat Lego speelgoed is, zou ik het knap van je vinden als je straks je zoontje laat spelen met de Modulars en Ninjago City etc.Physx schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:44:
[...]
Ik heb de Ninjago alle drie hier op zolder nog in de doos liggen. Net als de meerderheid van de modulars (vanaf de brandweerkazerne) en daarbij de Ideas viswinkel. In wilde ze eigenlijk sparen en als straks mijn zoontje oud genoeg is kado geven (zeg 1 a 2 per jaar) om zo over tijd met hem een stad te bouwen (hij is nu 5). Maar het valt mij op dat hij het ermee spelen leuker vind dan het bouwen (in tegenstelling tot wat ik vroeger had). Moet dus nog even kijken of dat plan nog iets wordt... Anders is het ook zo zonde. Ik ben zelf meer van het technic spul.
Mijn dochter vindt het bijvoorbeeld vooral leuk om met de minifigs te spelen en gebouwen te veranderen (kamers opnieuw inrichten enzo) Dan zit ik 's avonds weer poppetjes compleet te maken, maar dat konijn uit de Modular Garage is atijd kwijt. Net zoals de baby uit Assembly Square.
Oplossing: Zij heeft nu een een paar Lego City Personensets en wat city/friends lego die om te spelen zijn. De modulars zijn om naar te kijken, maar ze mag helpen bouwen.
Dat vind ik bij grotere LEGO aankopen wel een dingetje; mijn jongens zijn 3 en 6. Ik ben nu al elke week bezig om kleine setjes weer bij elkaar te zoeken. Daarbij is het meestal niet zo erg als er wat onderdelen "misplaatst" zijn, maar bij een grote set als City Gardens of Barracuda Bay is het natuurlijk wel echt zonde.wouter3 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 16:39:
[...]
Hoewel ik me besef dat Lego speelgoed is, zou ik het knap van je vinden als je straks je zoontje laat spelen met de Modulars en Ninjago City etc.
Mijn dochter vindt het bijvoorbeeld vooral leuk om met de minifigs te spelen en gebouwen te veranderen (kamers opnieuw inrichten enzo) Dan zit ik 's avonds weer poppetjes compleet te maken, maar dat konijn uit de Modular Garage is atijd kwijt. Net zoals de baby uit Assembly Square.
Oplossing: Zij heeft nu een een paar Lego City Personensets en wat city/friends lego die om te spelen zijn. De modulars zijn om naar te kijken, maar ze mag helpen bouwen.
Dat terwijl de jongens wel helemaal uit hun dak zouden gaan wanneer ze met zulke sets zouden kunnen spelen.. moeilijke dilemma's
Flickr PSN ID= cheironnl
Toen alles in 1 keer verkocht, met weinig tot vrijwel geen winst. Achteraf gezien super stom. Sets los verkopen had meer opgebracht en in Corona tijd nog veel meer, maar ja dat laatste laat zich niet voorspellen.
Verder weet ik niet of modulars nu iets is voor kleine kinderen om mee te spelen. Of je moet het helemaal niks uit maken als stukjes zoek raken. Met City zou me dat een zorg zijn, maar bij modulars wel. Mijn zoontje (toen nog vijf jaar) had een keer met de Land Rover gespeeld (samen overigens gebouwd) en vrij snel was de ophanging voor los. Zonder andere dingen los te maken, was dit niet zo snel gerepareerd. Hoppa in een curver box op zolder. Wacht nog steeds om gerepareerd te worden.
Verhuisd, kinderen, werk, hobbies etc. Allemaal tijd die niet in Lego wordt gestoken. Af en toe bouw ik nog grote sets, maar de kids blijken geen echte Lego fans te zijn (ze hebben genoeg sets, maar is een puinhoop. "Let it go") en door m'n uit de hand gelopen hobby (Brickwatch) heb ik een zolder vol liggen met "kei goeie aanbiedingen die ik echt niet kan laten lopen" die ik nooit bouw...
Probeer nu af en toe sets te verkopen tegen gangbare bricklink prijzen op marktplaats, maar dat schiet niet echt op, en helaas blijft m'n backlog maar groeien.
Misschien na de vakantie dan toch eindelijk echt eens... hou alleen mezelf voor de gek
O ja, mijn backlog bestaat niet uit drie maar vier sets. Naast Sian, Bugatti en Ninjago Gardens ook nog de Crocodile trein. Hopelijk wordt de laatste een serie waar elke twee of drie jaar een nieuwe van verschijnt.
[ Voor 6% gewijzigd door Psyx88 op 23-08-2021 18:19 ]
Die valt in de Creator Expert voertuigen lijn. Verwacht daar niet al te consequent treinmodellen van.meesje schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 18:01:
@JPDeckers En stel je bewaart al die mooie sets om ooit eens met of alleen door je kid(s) te laten bouwen. Zul je net zien dat ze er helemaal geen interesse meer in hebben.
O ja, mijn backlog bestaat niet uit drie maar vier sets. Naast Sian, Bugatti en Ninjago Gardens ook nog de Crocodile trein. Hopelijk wordt de laatste een serie waar elke twee of drie jaar een nieuwe van verschijnt.
Nu begrijp ik de eerdere opmerking dat een vliegtuig ook tot deze serie behoort. Het is voertuigen lijn en niet een auto serie.Señor Sjon schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:48:
[...]
Die valt in de Creator Expert voertuigen lijn. Verwacht daar niet al te consequent treinmodellen van.
Anyways, de sets/prijzen die ik hier voorbij zie komen sla ik graag over. Ik ga verder op speurtocht. Tips voor betaalbare City sets hoor ik graag.
Herkenbaar. Mij zoon is volgende week jarig en wil graag het stadscentrum (60292) met wegenplaten. Nieuw kan je deze voor 75 euro krijgen. Op MP vragen ze er soms meer voor. Heel bijzonder. Overigens is het wel een mooi startset om een stad te bouwen. Ik zou vooral polsen wat hij zelf leuk vindtCrashhill schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:09:
Ik probeer via MP wat City te kopen voor mijn zoontje. Maar potver wat is het lastig. Men wil allemaal de hoofdprijs en vragen voor een set van 2 jaar oud (die nieuw in doos nog voor 100 euro verkocht worden) ook 100 euro. Dat men dat er nog voor wilt betalen, en dan moet je nog hopen dat het compleet is.
Anyways, de sets/prijzen die ik hier voorbij zie komen sla ik graag over. Ik ga verder op speurtocht. Tips voor betaalbare City sets hoor ik graag.
Toen ik de eerste keer je reactie las, dacht ik dat je het had over nieuwe sets op MP. Zoiets vind ik al bijzonder: menig verkoper hanteert zelfde of hogere vraagprijzen dan de (web)winkels in BW (welke vaak ook nog incl. verzendkosten). Maar je doelt op tweedehands. Wellicht dat de verkoper kijkt wat de prijs doet bij bv Intertoys (veelal wat duurder dan andere winkels) en bepaalt op basis daarvan de vraagprijs. Dat kan een strategie zijn. Volgens mij zijn er nog genoeg (groot)ouders die niet verder kijken dan deze winkel. Als ik op een gegeven moment spijt heb van een aanschaf, dan zet ik deze op MP met een prijs lager dan BW. Ik wil het namelijk ook gewoon kwijt en niet dat ik er over een langere periode nog mee zit. Ik volg ook de prijsontwikkeling en pas de prijs aan naar onder (of boven).Crashhill schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:09:
Ik probeer via MP wat City te kopen voor mijn zoontje. Maar potver wat is het lastig. Men wil allemaal de hoofdprijs en vragen voor een set van 2 jaar oud (die nieuw in doos nog voor 100 euro verkocht worden) ook 100 euro. Dat men dat er nog voor wilt betalen, en dan moet je nog hopen dat het compleet is.
Hij had zelf gespaard en een Politiekazerne gekocht, die de tralies eruit knallen. Wij benieuwd naar zijn reactie, want hij wordt volgende maand 5, eerste 20 minuten bouwen was leuk. Daarna moesten papa en mama bouwen en hij spelen met de poppetjes.lutj schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:14:
[...]
Herkenbaar. Mij zoon is volgende week jarig en wil graag het stadscentrum (60292) met wegenplaten. Nieuw kan je deze voor 75 euro krijgen. Op MP vragen ze er soms meer voor. Heel bijzonder. Overigens is het wel een mooi startset om een stad te bouwen. Ik zou vooral polsen wat hij zelf leuk vindt
Eenmaal klaar is hij al bijna de hele week niet meer weg te slaan van 1 politie kazerne. Dus ik heb al via via een brandweerkazerne op de kop kunnen tikken. En papa kon het niet laten om wat kleine setjes te kopen (bij de Kruidvat voor 7,99) die ik hem af en toe kan geven.
Maar inderdaad heel bijzonder dat MP. Mensen denken dat ze met alle Lego goud in handen hebben, ik verbaas me er echt over.
Klopt, want je hebt ook nog de Harley Davidson.meesje schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:34:
[...]
Nu begrijp ik de eerdere opmerking dat een vliegtuig ook tot deze serie behoort. Het is voertuigen lijn en niet een auto serie.
De reden waarom veel winkels dus limieten stellen aan hoeveel je er kan kopen.Crashhill schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:27:
[...]
Hij had zelf gespaard en een Politiekazerne gekocht, die de tralies eruit knallen. Wij benieuwd naar zijn reactie, want hij wordt volgende maand 5, eerste 20 minuten bouwen was leuk. Daarna moesten papa en mama bouwen en hij spelen met de poppetjes.
Eenmaal klaar is hij al bijna de hele week niet meer weg te slaan van 1 politie kazerne. Dus ik heb al via via een brandweerkazerne op de kop kunnen tikken. En papa kon het niet laten om wat kleine setjes te kopen (bij de Kruidvat voor 7,99) die ik hem af en toe kan geven.
Maar inderdaad heel bijzonder dat MP. Mensen denken dat ze met alle Lego goud in handen hebben, ik verbaas me er echt over.
Aanbieding -> opkopen -> marktplaats -> hopen dat de set er uit gaat of op is.
Tijdens de lockdown zijn er genoeg handelaartjes bij gekomen door de explosie aan vraag maar denk dat ze nu simpelweg met de voorraad vast zitten. Hetzelfde gebeurd ook met de GPU’s, marktplaats vaak nog duurder dan winkels als er weer voorraad is.
Snap hem, zal dit topic ook even bookmarken, leuk om te zien hoe dat de volwassenen zich storten op Lego. (Ik blijf vooral lurkenStrykeforce schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:43:
[...]
De reden waarom veel winkels dus limieten stellen aan hoeveel je er kan kopen.
Aanbieding -> opkopen -> marktplaats -> hopen dat de set er uit gaat of op is.
Tijdens de lockdown zijn er genoeg handelaartjes bij gekomen door de explosie aan vraag maar denk dat ze nu simpelweg met de voorraad vast zitten. Hetzelfde gebeurd ook met de GPU’s, marktplaats vaak nog duurder dan winkels als er weer voorraad is.
Uit de voertuigen serie hou ik het wel bij het treinen subthema. Kan ik het lekker rustig aan doen met aanschaffen.Señor Sjon schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:43:
[...]
Klopt, want je hebt ook nog de Harley Davidson.
Mja. Die tumbler vind ik niet echt je-van-het. Ik begrijp serieus niet dat die geen sturende wielen had of vering. Dat is toch echt het bepalende van dat voertuig in de film. Hoop dat ze dat wel mooi kunnen oplossen in de toekomst. Snap dat het lastig is met ruimte en gewicht van de tumbler..AppieNL schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 12:29:
[...]
Het lijkt me niet slim van Lego om de 1989 Batmobile nu al uit de handel te halen als de geruchten kloppen dat in oktober de Tumbler opnieuw uitkomt. Voor de omzet beter om ze dan naast elkaar te verkopen, iig voor 6-12 maanden voor de mensen die opeens ze allebei willen hebben. Zie je ook bij de Technic 1:8 auto's, die hebben ook overlap.
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Misschien overbodig, maar heb je al op Brickwatch gekeken? City sets worden meestal wel een of twee tientjes onder de adviesprijs aangeboden.Crashhill schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:09:
En als er een zelfstandige speelgoedwinkel bij je in de buurt is, ook even hun website checken (niet alle verkopers zijn bij Brickwatch aangesloten). Het setnummer googlen levert soms ook goeie aanbiedingen op.
Op Marktplaats vind ik zelden een goeie aanbieding van een particulier, zeker voor nieuwe sets. Ik heb het idee dat qua nieuwe LEGO sets op Marktplaats vooral veel advertenties van professionele verkopers en bijbeuners staan die het als (extra) verkoopkanaal inzetten en vervolgens de hoofdprijs vragen.
Er hoeven er maar een paar zo gek te zijn om dat te betalen.
scintillating
hou amazon.nl in de gaten daar vind je vaak sets met 30-40% korting van city. Gisteren was er voor een paar minuten (dat helaas soms weer wel) 60% korting op een city set.Crashhill schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:09:
Tweede hands is vaak nog duur ook ik zou zelf als je niet van amazon iets kan vinden misschien kijken bij kruidvat bol.com en daar neuzen je moet wel geduld hebben.
Thanks voor de tips. Beetje leuk Lego scoren is dus vooral niet die melkertjes steunen op MP. Wordt weer ouderwerts vlooienmarkten en garage sales afgaanMeZZiN schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:23:
[...]
hou amazon.nl in de gaten daar vind je vaak sets met 30-40% korting van city. Gisteren was er voor een paar minuten (dat helaas soms weer wel) 60% korting op een city set.
Tweede hands is vaak nog duur ook ik zou zelf als je niet van amazon iets kan vinden misschien kijken bij kruidvat bol.com en daar neuzen je moet wel geduld hebben.
Maar omdat iedereen eigenlijk weet dat lego geld waard is gaan ze voor hogere prijzen.
Ik hoef het niet persé super goedkoop. Maar nieuwprijs betalen voor iets wat 2e hands is vind ik persoonlijk een beetje too much. Helemaal omdat het vooral leuk moet blijven voor mijn zoontje.MeZZiN schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:28:
Precies dat dus en goed kijken op brickwatch voor sets die heel goedkoop zijn.
Maar omdat iedereen eigenlijk weet dat lego geld waard is gaan ze voor hogere prijzen.
Ja, en de winkels en webshops gewoon goed in de gaten houden.Crashhill schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:26:
[...]
[...]
Thanks voor de tips. Beetje leuk Lego scoren is dus vooral niet die melkertjes steunen op MP. Wordt weer ouderwerts vlooienmarkten en garage sales afgaan
Ik loop bijv. als ik boodschappen doe altijd even de (het?) Kruidvat naast de supermarkt binnen, daar hebben ze soms naast het vaste LEGO-assortiment met kleine sets ook 'restpartijen' die ze goedkoop aanbieden. Heb ik vaker Creator 3-in-1 sets voor een aardige prijs kunnen halen.
scintillating
Wil je een nieuwe Lego set die nu gewoon nog door LEGO in productie is: kijk in grote winkels en op webshops en houd aanbiedingen in de gaten.
Wil je een Lego set die uit productie is en nog nieuw in verzegelde doos, dan ben je aangewezen op MP, Bricklink, gespecialiseerde winkels, en betaal je meestal meer dan LEGO er destijds zelf voor vroeg, afhankelijk van vraag vs aanbod. Doe dat alleen voor unieke sets die niet vervangen worden door heruitgaves.
Mensen die courante Lego sets op MP proberen te verkopen, terwijl die nog gewoon in productie zijn bij LEGO en in veel winkels voor normale prijzen te vinden zijn, kan ik met mijn verstand echt niet bij.
In goed Amerikaans heet dat een "scalper"Haay schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:47:
Mensen die courante Lego sets op MP proberen te verkopen, terwijl die nog gewoon in productie zijn bij LEGO en in veel winkels voor normale prijzen te vinden zijn, kan ik met mijn verstand echt niet bij.
Ik dacht dat scalping was het kopen van een schaars produkt en dit direct voor een flink hogere prijs weer te koop zetten. Zie bv vroeger de (S)NES Mini en nu de PS5. Het verkopen van courante sets die volop bij winkels op voorraad zijn, valt hier volgens mij niet onder. Dat is gewoon zot.Amphiebietje schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 17:41:
[...]
In goed Amerikaans heet dat een "scalper"Net geen oplichter, want je krijgt de waar wel, maar tegen een prijs die compleet geschift is.
Even je tekst verbeterdHaay schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:47:
Mensen die courante Lego sets op MP proberen te verkopenkopen, terwijl die nog gewoon in productie zijn bij LEGO en in veel winkels voor normale prijzen te vinden zijn, kan ik met mijn verstand echt niet bij.
Dat is ook gewoon commercieel denken vanuit de verkoper. Ook genoeg die spullen duur verkopen die ze zelf op AliExpress voor een paar centen inkopen. Inspelen op de onkunde van de koper.
Hier begint nu ook een backlog te ontstaan en moet me inhouden om niet meer te kopen wat af en toe in een aanbieding voorbij komt. Moet eerst zorgen dat ik plek heb om de gebouwde spullen leuk neer te zetten anders krijg ik ruzie met mn vrouw
Of misschien ook dingen weer afbreken en in de doos terugstoppen. Voor mij is de build zelf vaak leuker dan tegen een gebouwde set aankijken.
Dat valt daar ook onder. Probleem bij Lego is dat de productie dusdanig hoog is dat ze niet hele winkelvoorraden kunnen opkopen om het schaars te maken.meesje schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 17:55:
[...]
Ik dacht dat scalping was het kopen van een schaars produkt en dit direct voor een flink hogere prijs weer te koop zetten. Zie bv vroeger de (S)NES Mini en nu de PS5. Het verkopen van courante sets die volop bij winkels op voorraad zijn, valt hier volgens mij niet onder. Dat is gewoon zot.
Nou een oplichter is echt totaal iets anders, en zolang mensen die belachelijke prijzen betalen zal er aanbod zijn. Dus ja eerder een afzetter dan een oplichterAmphiebietje schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 17:41:
[...]
In goed Amerikaans heet dat een "scalper"Net geen oplichter, want je krijgt de waar wel, maar tegen een prijs die compleet geschift is.
Om nu iemand die iets verkoopt en dan levert een oplichter te noemen is wel rijkelijk bijzonder he... Blijkbaar is er een vraag naar en biedt hij zij aanbodAmphiebietje schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 17:41:
[...]
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked