Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 103 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.380.733 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amphiebietje schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 17:41:
[...]

In goed Amerikaans heet dat een "scalper" ;) Net geen oplichter, want je krijgt de waar wel, maar tegen een prijs die compleet geschift is.
Maar wat is een geschifte prijs? Ik zie bepaalde sets die ik heel graag zou willen hebben. Het gaat bij mij dan meer om de gunfactor naar zo'n verkoper toe dan om het bedrag. Maar sommige sets zijn x5 gegaan in prijs. Idioot? Ja best wel denk ik. Maar kennelijk normaal bij Lego? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:32
Tsja, zo probeer ik de TIE-Fighter pilot helm te krijgen, maar die is al retired na 1,5 jaar. Van die 1,5 jaar is hij meer niet dan wel beschikbaar geweest... lekker irritant.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Señor Sjon schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 21:47:
Tsja, zo probeer ik de TIE-Fighter pilot helm te krijgen, maar die is al retired na 1,5 jaar. Van die 1,5 jaar is hij meer niet dan wel beschikbaar geweest... lekker irritant.
Die staat gewoon op Bol.com toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Voor 100 euro... MSRP is 65 en je ziet ze vrij normaal te koop staan voor rond de 35-40 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Señor Sjon schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 23:48:
Voor 100 euro... MSRP is 65 en je ziet ze vrij normaal te koop staan voor rond de 35-40 euro.
Als ik de markt zo een beetje volg gaat die prijs dan alleen nog maar omhoog (nieuw in doos, dat wel)

Bizar eigenlijk, dat een stukje speelgoed zo snel in waarde kan stijgen. Het kan voor sommigen een prima belegging zijn, dubbel rendement. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 00:17:
[...]

Als ik de markt zo een beetje volg gaat die prijs dan alleen nog maar omhoog (nieuw in doos, dat wel)

Bizar eigenlijk, dat een stukje speelgoed zo snel in waarde kan stijgen. Het kan voor sommigen een prima belegging zijn, dubbel rendement. :o
Ja dat heeft gewoon te maken met hoeveel interesse er is, veel mensen hebben sinds corona lego weer ontdekt en willen daarom oudere setjes hebben die ze vroeger niet hebben kunnen kopen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:15
dr86 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 07:44:
[...]

Ja dat heeft gewoon te maken met hoeveel interesse er is, veel mensen hebben sinds corona lego weer ontdekt en willen daarom oudere setjes hebben die ze vroeger niet hebben kunnen kopen.
Ook lang voor corona was de 'hype train' rond Lego als belegging al vertrokken. Enkele jaren geleden hoorde ik collega's tijdens de lunch al vertellen over hoe sommigen van hen modular sets kochten en deze in een kast staken als belegging. Voor de rest hebben ze niets met de Lego hobby, maar enkele artikels in de pers gaven nu eenmaal aan dat Lego op dat moment meer opbracht dan een spaarrekening... 8)7

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Kapoen schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 07:51:
[...]

Ook lang voor corona was de 'hype train' rond Lego als belegging al vertrokken. Enkele jaren geleden hoorde ik collega's tijdens de lunch al vertellen over hoe sommigen van hen modular sets kochten en deze in een kast staken als belegging. Voor de rest hebben ze niets met de Lego hobby, maar enkele artikels in de pers gaven nu eenmaal aan dat Lego op dat moment meer opbracht dan een spaarrekening... 8)7
ken er ook zo een, kennis van me in budapest. Die is fanatiek [..] werkelijk walhalla als daar kom; millenium falcon (3x), tashmahal(?) praktisch alle modulars meerdere keren, zo'n beetje alle idea sets veelvoudig, kamer van 3x4m staat fysiek helemaal vol gestapeld (verdiend ook wat meer dan ik bijgeschreven krijg). al eens gevraagd of foto mocht maken, maar daar was hij geen voorstander van. gok dat er voor ~30k aan retail prijs is - zijn 'winst' zal best goed rendement zijn. wil hij op vakantie ofzo, pakt ie paar van die dozen, gaat naar een van de lokale lego stores (budapest ken ik er nu 5). Heb m al eens gezegd dat ie naar bricklink moest kijken, maar dat is dan weer te veel gedoe :?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:23

Amphiebietje

In de blubber

42erik schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 19:25:
[...]

Om nu iemand die iets verkoopt en dan levert een oplichter te noemen is wel rijkelijk bijzonder he... Blijkbaar is er een vraag naar en biedt hij zij aanbod
"net geen". Lezen. :/

Verder gaat dit over verkopers die de hoofdprijs vragen voor sets die je elders voor beduidend minder kan kopen. Dat sommige kopers op zulke aanbiedingen in gaan, is hun keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:23

Amphiebietje

In de blubber

Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 21:05:
[...]

Maar wat is een geschifte prijs? Ik zie bepaalde sets die ik heel graag zou willen hebben. Het gaat bij mij dan meer om de gunfactor naar zo'n verkoper toe dan om het bedrag. Maar sommige sets zijn x5 gegaan in prijs. Idioot? Ja best wel denk ik. Maar kennelijk normaal bij Lego? :/
Wellicht is dit nieuw voor sommige mensen in dit topic, maar dit soort opportuun gedrag van niet al te erg scrupuleuze verkopers zie je bij elk type normaal in de markt verkrijgbare object dat enigszins verzameld kan worden, al tientallen jaren.

Ik ben zelf de term voor het eerst tegengekomen in het Transformers fandom eind jaren '90. Toen was het gedrag nog voornamelijk beperkt tot Noord-Amerika, maar zoals al het "goeds" uit de VS is het na enige tijd komen overwaaien en begonnen bepaalde gewilde figuren extra zeldzaam te worden omdat lulhannesen ze massaal bij de speelgoedwinkel gingen inkopen (en dan bedoel ik tientallen tegelijkertijd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Amphiebietje schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 09:17:
[...]

Wellicht is dit nieuw voor sommige mensen in dit topic, maar dit soort opportuun gedrag van niet al te erg scrupuleuze verkopers zie je bij elk type normaal in de markt verkrijgbare object dat enigszins verzameld kan worden, al tientallen jaren.

Ik ben zelf de term voor het eerst tegengekomen in het Transformers fandom eind jaren '90. Toen was het gedrag nog voornamelijk beperkt tot Noord-Amerika, maar zoals al het "goeds" uit de VS is het na enige tijd komen overwaaien en begonnen bepaalde gewilde figuren extra zeldzaam te worden omdat lulhannesen ze massaal bij de speelgoedwinkel gingen inkopen (en dan bedoel ik tientallen tegelijkertijd).
Op YouTube staan veel video's van zulke 'investeerders'. Die lopen dan de Wallmarkt in, steken hun rechterarm uit bij het Lego aanbiedingen vak en nemen zo alle aanbiedingen mee. Ik begrijp het dat zij ook hun aankopen moeten doen, maar om nou letterlijk alles op te kopen vind ik simpelweg egoistisch.

Uiteindelijk is het kinderspeelgoed en bedoeld om leuke dingen mee te doen, niet om een complete winkelinventaris aan te houden die over X jaar hopelijk een meervoud waard is, terwijl de normale consument misgrijpt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
42erik schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 19:25:
[...]

Om nu iemand die iets verkoopt en dan levert een oplichter te noemen is wel rijkelijk bijzonder he... Blijkbaar is er een vraag naar en biedt hij zij aanbod
Ik denk dat de definitie van scalping ook vrij vaag is. In de context van Lego vermoed ik dat het gaat om iemand die extra schaarste creeërt door veel sets op te kopen en deze dan voor woekerprijzen te verkopen.
Deze praktijk werkt bijzonder goed aangezien Lego toch al heel lang sukkelt (al dan niet doelbewust) met hun aanbod van GWP's, gehypte sets,...

Ik geloof dat het voorbeeld van de (s)NES mini ook al gevallen is in dit draadje, om eens buiten Lego te kijken.
Geen voorraad, en het beetje dat er is wordt opgekocht door scalpers/speculanten.

Gewoon inkopen van goed beschikbare sets + verkopen met % winst zou ik eerder als 'flipping' bestempelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:46
Kapoen schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 09:31:
[...]

Ik denk dat de definitie van scalping ook vrij vaag is. In de context van Lego vermoed ik dat het gaat om iemand die extra schaarste creeërt door veel sets op te kopen en deze dan voor woekerprijzen te verkopen.
Deze praktijk werkt bijzonder goed aangezien Lego toch al heel lang sukkelt (al dan niet doelbewust) met hun aanbod van GWP's, gehypte sets,...

Ik geloof dat het voorbeeld van de (s)NES mini ook al gevallen is in dit draadje, om eens buiten Lego te kijken.
Geen voorraad, en het beetje dat er is wordt opgekocht door scalpers/speculanten.

Gewoon inkopen van goed beschikbare sets + verkopen met % winst zou ik eerder als 'flipping' bestempelen.
Tja, kijk simpelweg naar de release van de PS5 eind vorig jaar. Daar was zo'n grote vraag naar, en mede door Covid zo'n beperkte productie en dus voorraad, dat er door gekken die per se een PS5 bij release wilden hebben grif het dubbele (1000 Euro of meer) voor werd betaald. Tja, dan krijg je dus typisch scalper gedrag van mensen die op de een of andere manier (bv. door een aankoop script op webwinkels los te laten) de beschikbare voorraad konden opkopen en dan met dikke winst te verkopen.

Bij Lego heb je een aantal factoren die hier spelen:
- Elke Lego set heeft een beperkte productie oplage, variërend van een paar maanden tot vele jaren.
- Waarde wordt bepaald door vraag vs aanbod. Sets die niet meer in productie zijn en gewild zijn, stijgen in waarde.
- De afgelopen jaren is LEGO steeds meer sets specifiek voor volwassenen gaan maken, die tenslotte veel meer koopkracht hebben dan kinderen. Volwassenen kopen dingen voor zichzelf gewoon omdat ze het willen hebben. Niet alleen voor een verjaardag of voor Sinterklaas/Kerst of voor een diploma zoals bij kinderen.
- Covid zorgde enerzijds voor een gestegen vraag naar volwassen Lego sets door volwassenen die thuis zaten en weinig te doen hadden, en anderzijds door verlaagde productie van Lego sets door fabrieken die sloten of op lagere capaciteit moesten draaien.

En afgezien daarvan heb je ook nog eens dat de rente op spaargeld in de rijke Westerse landen vrijwel nihil is tegenwoordig, dus als je Lego sets in de aanbieding koopt en voor zelfs maar de normale prijs weer kunt verkopen je met de winst daarop al meer verdient dan als je het geld op je spaarrekening laat staan. Je kunt er natuurlijk ook mee speculeren op de cryptomunten markt, maar daar loop je meer risico dan met de vrij waardevaste Lego.

Volgens mij kun je de verschillende begrippen als volgt definiëren:
- Scalping ... Beschikbare (kleine) aanbod opkopen om kunstmatig schaarste te creëren en gewilde items dan met winst verkopen;
- Flipping ... Items die in een goede (lokale) aanbieding zijn opkopen en via een ander kanaal direct weer met winst verkopen;
- Speculeren ... Items nu kopen met de verwachting ze in de toekomst met winst te kunnen verkopen.

En daar zit natuurlijk een grijs gebied tussen wanneer bv. een lokale winkel met opheffingsuitverkoop alles voor 50% korting verkoopt, en iemand binnen wandelt, alle Lego sets opkoopt, en die vervolgens op bv. MP voor 80% van de normale Lego prijs verkoopt. Die persoon is dan een scalper door de hele voorraad op te kopen, en ook een flipper door het direct met winst via een ander kanaal weer door te verkopen.

Er zijn ook Lego liefhebbers die zelf Lego bouwen en verzamelen, en van een set die ze voor zichzelf kopen nog een 2e of 3e doos extra kopen, om op een later moment met winst te verkopen, om hun eigen Lego hobby te financieren. Dat valt dan typisch onder speculeren.

[ Voor 17% gewijzigd door Haay op 25-08-2021 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Precies zo lang mensen de scalper blijven betalen dan houden we het in stand.

Ik heb zelf ook een paar keer een set wat duurder gekocht dan advies prijs maar dat was meer in verhouding met hoelang iemand die set al hat (2-3 jaar en dat kost ook geld) Was blij dat ik beide sets voor iets duurder had maar niet over de top.

Maar sommige maken het echt bond.

Je kan trouwens ook kijken naar bricklink die heeft soms sets voor hele nette prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
@Haay Bij je genoemde voorbeeld van de opheffingsuitverkoop ben ik het niet met je eens dat dit scalping heet. De opkoper creëert geen schaarste. De producten zijn waarschijnlijk nog gewoon via andere winkels te koop. Dit is gewoon een handelaar.

Verder zou mij het allemaal een zorg zijn. Wat betreft retired sets kun je het ook positief bekijken. Je betaalt wat meer, maar je kunt er nog wel aan komen. Ieder kan voor zichzelf wel bepalen wat de grens is. 100 euro meer dan de Lego prijs voor bv de oranje Technic Porsche is nog te doen. Maar meer dan het dubbele is voor mij te gortig.
Ook voor courante sets kun je positief bekijken. Indien de prijs van de aangeboden set op dat moment lager is dan de BW prijs en je wilt die set per direct graag hebben, tja, waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
ik vind het ook niet heel erg om sets die al lang weg zijn iets meer voor te betalen zodat ik toch de kans heb om te set te kopen. Moet niet te gek worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
meesje schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 11:09:
@Haay Bij je genoemde voorbeeld van de opheffingsuitverkoop ben ik het niet met je eens dat dit scalping heet. De opkoper creëert geen schaarste. De producten zijn waarschijnlijk nog gewoon via andere winkels te koop. Dit is gewoon een handelaar.

Verder zou mij het allemaal een zorg zijn. Wat betreft retired sets kun je het ook positief bekijken. Je betaalt wat meer, maar je kunt er nog wel aan komen. Ieder kan voor zichzelf wel bepalen wat de grens is. 100 euro meer dan de Lego prijs voor bv de oranje Technic Porsche is nog te doen. Maar meer dan het dubbele is voor mij te gortig.
Ook voor courante sets kun je positief bekijken. Indien de prijs van de aangeboden set op dat moment lager is dan de BW prijs en je wilt die set per direct graag hebben, tja, waarom niet?
Tja, of dat scalping is, is relatief. Voor andere geïnteresseerden die in diezelfde winkel ook Lego met 50% korting hadden willen kopen is die persoon wel degelijk een scalper... :P

En ik ben het met je eens dat handelaren die gedurende de normale productie looptijd op beperkte schaal sets inkopen om ze later wanneer die sets niet meer geproduceerd worden en dus schaars zijn, met winst te verkopen, ook voorzien in een stuk service. Als zij er niet waren kon je nooit meer een set nieuw kopen nadat de officiële productie gestaakt was en de normale winkelvoorraden uitverkocht waren. Zo heb ik ooit bij een handelaar de 10225 R2-D2 set nieuw in verzegelde doos gekocht voor €250. Dat was al €70 boven de oorspronkelijke nieuwprijs van Lego, maar nog schappelijk omdat die set al links en rechts voor €300 van de hand ging. Tja, en toen kwam twee jaar later de herziene uitgave uit en had ik die goedkoper kunnen krijgen. Maar dat weet je nooit van te voren, en ik ben nog steeds blij met mijn R2-D2. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
TestDummie schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 09:26:
[...]

Op YouTube staan veel video's van zulke 'investeerders'. Die lopen dan de Wallmarkt in, steken hun rechterarm uit bij het Lego aanbiedingen vak en nemen zo alle aanbiedingen mee. Ik begrijp het dat zij ook hun aankopen moeten doen, maar om nou letterlijk alles op te kopen vind ik simpelweg egoistisch.

Uiteindelijk is het kinderspeelgoed en bedoeld om leuke dingen mee te doen, niet om een complete winkelinventaris aan te houden die over X jaar hopelijk een meervoud waard is, terwijl de normale consument misgrijpt 8)7
Aan de andere kant. Walmart heeft soms watertandende aanbiedingen waarbij ik alleen al voor de goedkope parts veel mee zou nemen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Amphiebietje schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 09:12:
[...]

"net geen". Lezen. :/

Verder gaat dit over verkopers die de hoofdprijs vragen voor sets die je elders voor beduidend minder kan kopen. Dat sommige kopers op zulke aanbiedingen in gaan, is hun keuze.
Punt blijft staan... Iemand die iets aanbiedt en daarna levert net geen oplichter noemen is bijzonder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:25

almightyarjen

When does the hurting stop?

Als persoon A iets te koop aanbiedt, onafhankelijk wat andere aanbieders van hetzelfde product vragen, en persoon B besluit tot aankoop bij A dan is dat een wederzijdse afspraak. Als A zich aan de afspraak houdt dan is daar niets shady, onwettigs of oplichterij aan, ongeacht het motief van B om bij A te kopen als aanbieders C t/m Z hetzelfde product voor veel lager aanbieden. B wordt niet gedwongen en doet de aankoop bij A geheel uit vrije wil.

Ik verbaas me ook wel eens over gevraagde prijzen op Bricklink, ook voor onderdelen. Ik ben daar zelfs wel eens de mist in gegaan doordat ik de automatische zoek-de-orders-bij-elkaar-functie vanaf een wanted list had gebruikt zonder prijzen te checken en gelijk door te klikken naar PayPal en blindelings te betalen. Pas achteraf realiseerde ik me dat er een onderdeel bij zat die ik ook bijna 10x goedkoper ergens anders had kunnen krijgen.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:28
Het probleem is vioral dat iedereen tegenwoordig een handelaar is met internet, Marktplaats, ebay, marketplace en bricklink etc.

Vroeger was het een beperkt gezelschap maar tegenwoordig kan iedere dodo op internet zoeken wat iets waard is en hoppa, er valt geen fatsoenlijke deal meer te sluiten.

Kringlopen krijgen alles gratis maar alles van waarde word er tussenuit gepikt en los verkocht. Handelaren rijden zelf stad en land af voor de goeie dealtjes waardoor de particulier niets meer kan vinden en alleen nog maar bij die handelaren terecht kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:57

Cheezus

Luiaard

iwaarden schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 12:57:
... Handelaren rijden zelf stad en land af voor de goeie dealtjes waardoor de particulier ..
.. een fee betaald voor die moeite ;)
Voor de particulier wordt het makkelijk gemaakt om aan zeldzame items te komen, maar daar betaal je wel voor ja. Dat lijkt me verder geen probleem, je bent niet verplicht Lego te kopen (of een PS5, een nieuwe videokaart, etc.), als je de meerprijs niet over hebt kun je ook prima zonder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

L23

Het "probleem" is ook dat mensen het kopen. Vraag en aanbod. Ik zie die haat naar "scalpers" bij elke product release weer terug komen. Vrij irritant als je het mij vraagt :P Ik ga er vanuit dat als mensen hier hun Lego collectie uitdunnen ook het meest haalbare er voor proberen te krijgen, niks mis mee. En je bent het inderdaad niet verplicht te kopen. Ik vind het ook jammer dat bepaalde sets uit productie zijn zoals de Old Fishing Store. Maar dan had ik er gewoon eerder bij moeten zijn en er komen vast nog wel nieuwe sets die ook de moeite waard zijn. Ik heb vorig jaar nog gekeken naar de Saturn V op marktplaats en Ebay, uiteindelijk vanaf gezien omdat ik het niet voor de prijs kon krijgen die ik er voor over had. Vervolgens het geluk dat deze set weer opnieuw geproduceerd werd en het nieuw voor een normale prijs kunnen kopen. Maar ook al komt een set niet terug, er komt vast wel iets vergelijkbaars. En anders maar wat meer betalen, dat zal dan wel de moeite waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:28
L23 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:32:
Het "probleem" is ook dat mensen het kopen. Vraag en aanbod. Ik zie die haat naar "scalpers" bij elke product release weer terug komen. Vrij irritant als je het mij vraagt :P
Het punt is dat mensen die tegenwoordig hinder ondervinden van scalpers en handelaren dat vroeger niet deden. Toen was er een “eerlijke” kans. Een groot deel van de lol van verzamelen is het verkrijgen van voor jou bijzondere items voor een voor jou bijzonder goeie prijs.

En de mensen die het kopen van de scalpers en handelaren zijn niet die mensen. Zeker in het geval van bijv de PS5 hechten die mensen veel minder waarde aan geld, omdat ze genoeg geld hebben bijvoorbeeld. Of deze mensen worden volledig beheerst door de “fear of missing out”. En die club mensen is groot genoeg om deze hele scalp/handel industrie in stand te houden.

En fabrikanten doen hier zelf ook te weinig aan en houden het zelfs in stand.

Laatste met die satelliet GWP bijv, die wou ik wel graag hebben bij de space shuttle. Krijgt Lego het eerst voor elkaar om de launch te missen om vervolgens volledig los van de shuttle die satteliet te lanceren waarvoor nogmaals een purchase nodig was, niet dat ik daar wat aan had, hij werd op een werkdag om een tijd gelanceerd dat ik niet kon omdat ik gewoon aan het werk ben voor mijn geld om er ‘s avonds achter te komen dat ik zelfs als ik er voor klaar had gezeten ik hem toch niet had gehad door enerzijds gebrekkige servers en anderzijds een zo beperkt aantal van die satellieten dat de kans om de staatsloterij te winnen in vergelijking als zeer ruim word gezien.

[ Voor 3% gewijzigd door iwaarden op 25-08-2021 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

L23

iwaarden schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:06:
[...]

Het punt is dat mensen die tegenwoordig hinder ondervinden van scalpers en handelaren dat vroeger niet deden. Toen was er een “eerlijke” kans.

En de mensen die het kopen van de scalpers en handelaren zijn niet die mensen. Zeker in het geval van bijv de PS5 hechten die mensen veel minder waarde aan geld, omdat ze genoeg geld hebben bijvoorbeeld. Of deze mensen worden volledig beheerst door de “fear of missing out”. En die club mensen is groot genoeg om deze hele scalp/handel industrie in stand te houden.

En fabrikanten doen hier zelf ook te weinig aan en houden het zelfs in stand.

Laatste met die satelliet GWP bijv, die wou ik wel graag hebben bij de space shuttle. Krijgt Lego het eerst voor elkaar om de launch te missen om vervolgens volledig los van de shuttle die satteliet te lanceren waarvoor nogmaals een purchase nodig was, niet dat ik daar wat aan had, hij werd op een werkdag om een tijd gelanceerd dat ik niet kon omdat ik gewoon aan het werk ben voor mijn geld om er ‘s avonds achter te komen dat ik zelfs als ik er voor klaar had gezeten ik hem toch niet had gehad door enerzijds gebrekkige servers en anderzijds een zo beperkt aantal van die satellieten dat de kans om de staatsloterij te winnen in vergelijking als zeer ruim word gezien.
Dat zijn inderdaad niet dezelfde mensen. Maar het "probleem" ligt wel bij je mede consumenten. Tegenwoordig is er een erg grote drang om zo snel mogelijk het nieuwste product in huis te hebben, dat soort gedrag was er naar mijn gevoel vroeger niet of minder. Men zou gek zijn om juist niet op die vraag in te spelen :P
Ik zie het zelf meer als een consumenten en fabrikanten probleem. En fabrikanten kunnen inderdaad meer doen om hun product direct aan de consument te verkopen.

Vraag me af welk percentage van die satelliet GWP uit kopers bestond die het weer van plan was met winst te verkopen. Ook als je er gewoon een in bezit wou hebben wordt het wel heel verleidelijk om het weer te verkopen. Maar Lego had gewoon meer voorraad moeten hebben, want uiteindelijk geeft het een slecht imago voor Lego.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MeZZiN schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 10:32:
Precies zo lang mensen de scalper blijven betalen dan houden we het in stand.

Ik heb zelf ook een paar keer een set wat duurder gekocht dan advies prijs maar dat was meer in verhouding met hoelang iemand die set al hat (2-3 jaar en dat kost ook geld) Was blij dat ik beide sets voor iets duurder had maar niet over de top.

Maar sommige maken het echt bond.

Je kan trouwens ook kijken naar bricklink die heeft soms sets voor hele nette prijzen.
Ik ben beginnend in Lego. Stel ik wil een set heel graag hebben maar die is in de winkel al jaren niet meer te krijgen. Dan heb ik toch eigenlijk maar 2 opties? Of duurder inkopen van iemand die het als investering heeft gekocht of niet kopen.

Als ik iets echt heel graag wil hebben dan ben ik soms geneigd om toch meer te betalen. Dan houd je het systeem misschien in stand maar ik denk dat het te groot is geworden en niet meer weggaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 15:39:
[...]

Ik ben beginnend in Lego. Stel ik wil een set heel graag hebben maar die is in de winkel al jaren niet meer te krijgen. Dan heb ik toch eigenlijk maar 2 opties? Of duurder inkopen van iemand die het als investering heeft gekocht of niet kopen.

Als ik iets echt heel graag wil hebben dan ben ik soms geneigd om toch meer te betalen. Dan houd je het systeem misschien in stand maar ik denk dat het te groot is geworden en niet meer weggaat.
Je kan ook de losse blokjes en stikkervellen kopen (en dan met de digitale handleiding de set in elkaar zetten), maar of dat goedkoper is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

3 de losse steentjes kopen op een site als bricklink en de pdf van de site van Lego pakken

4 er in een 2e hands met mazzel tegenaan lopen, omdat ze daar niet weten dat de Lego koers en de goud koers elkaar matig ontlopen ;p

5 het set nummer in aliexpress gooien en kijken of ze hem daar nog hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:32
42erik schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 15:50:
[...]

3 de losse steentjes kopen op een site als bricklink en de pdf van de site van Lego pakken

4 er in een 2e hands met mazzel tegenaan lopen, omdat ze daar niet weten dat de Lego koers en de goud koers elkaar matig ontlopen ;p

5 het set nummer in aliexpress gooien en kijken of ze hem daar nog hebben
nou vind ik die 5e geen optie :)

maar waarom zou je als beginnend nou meteen de (duurdere) set die uit de winkel is willen hebben?
begin gewoon weet dat alle lopende modellen vanzelf er ook uit gaan..

ik ben al iets ouder en heb ook 'spijt" van de niet aankopen maar soit. als ik hem toch wil hebben idd bricklinken/mp/of full price.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Er is nog een:
6 Wachten op de heruitgave van de set

Sommige extreem succesvolle sets komen later nog eens terug.

[ Voor 6% gewijzigd door pagani op 25-08-2021 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:17
7. Goed zoeken op Marktplaats en ook advertenties zonder setnummers/verdere info bekijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Niet in het verleden blijven hangen (geldt niet alleen voor Lego :) ) en gewoon uit het huidige assortiment mooie sets scoren. Daaraan probeer ik me te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meesje schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 16:19:
Niet in het verleden blijven hangen (geldt niet alleen voor Lego :) ) en gewoon uit het huidige assortiment mooie sets scoren. Daaraan probeer ik me te houden.
Maar bij het verzamelen van dingen is het nou juist soms leuk om even naar het verleden terug te gaan. En als ik dan de keuze heb tussen een set zelf nieuw uit de doos te mogen halen of ergens een 2e handssetje te halen die misschien wel niet compleet is of schoon dan is voor mij de keuze ook wel snel gemaakt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

8. Gewoon een shitload aan lego verzamelen en zelf mooie dingen bouwen met de bricks.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 16:27:
[...]

Maar bij het verzamelen van dingen is het nou juist soms leuk om even naar het verleden terug te gaan. En als ik dan de keuze heb tussen een set zelf nieuw uit de doos te mogen halen of ergens een 2e handssetje te halen die misschien wel niet compleet is of schoon dan is voor mij de keuze ook wel snel gemaakt.
Dat is inderdaad zo. Maar of het nu postzegels is :) of Lego, je weet dat je dan duurder uit bent. Zo overweeg ik nog wel de aanschaf van de oranje Technic Porsche. Maar ja als ik dan denk dat ik voor dat bedrag de Bugatti en Sian in huis heb gehaald….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master30
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-09 23:01
meesje schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 17:27:
[...]

Dat is inderdaad zo. Maar of het nu postzegels is :) of Lego, je weet dat je dan duurder uit bent. Zo overweeg ik nog wel de aanschaf van de oranje Technic Porsche. Maar ja als ik dan denk dat ik voor dat bedrag de Bugatti en Sian in huis heb gehaald….
En als je die in huis hebt, dan blijft dat oranje ding in je hoofd zitten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

master30 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 17:49:
[...]

En als je die in huis hebt, dan blijft dat oranje ding in je hoofd zitten :9
Haha, ja zo zou het mij wel vergaan :D

Mijn interesse voor Lego is de laatste paar weken toegenomen, maar in 2 weken tijd gaat het flink snel: :X

10283
10274
10266
40487
21321
76178
75288
21042
21028
71043
31109
71741
3368
42096
42107
42109
42111
42121
42123

En alles nog nieuw in doos, als de verbouwing hier klaar is heb ik nog heel wat te doen _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 16:59
Foto’s zeggen in dit geval meer dan nummers :P.
Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 19:51:
[...]

Haha, ja zo zou het mij wel vergaan :D

Mijn interesse voor Lego is de laatste paar weken toegenomen, maar in 2 weken tijd gaat het flink snel: :X

10283
10274
10266
40487
21321
76178
75288
21042
21028
71043
31109
71741
3368
42096
42107
42109
42111
42121
42123

En alles nog nieuw in doos, als de verbouwing hier klaar is heb ik nog heel wat te doen _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:06

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

[...]

Sinds een jaar heb ik Lego (mede doordat m'n dochter van 3 er interesse in krijgt), weer herontdekt.
Er zijn inderdaad een hoop mooie sets gemaakt de afgelopen jaren welke helaas (vrij snel?) uit productie zijn gegaan.

Ik wilde bijvoorbeeld set 21303 "Wall-E", graag hebben. Via MP/bricklink/ebay was deze ongeveer 100-110 euro om als compleet gebruikt set te kopen.

Uiteindelijk heb ik er een avondje voor gezeten en door middel van wanted lists en de easy buy optie via Bricklink bij 2 verschillende verkopers alle onderdelen verzameld. Ik was hier totaal inclusief verzending net geen 50 euro voor kwijt.

Het is wel goed kijken en vergelijken hoor, sommige onderdelen schelen tientallen centen per stuk. Iets wat best aan tikt als je er 50+ nodig hebt. Maar uiteraard wil je ook niet alles bij verschillende verkopers, want dan betaal je je blauw aan verzendkosten...

Nu ben ik bijvoorbeeld bezig set 10260 "Downtown Diner" bij elkaar te bricklinken. Ik doe dit bijvoorbeeld per kleur bestellen. Elke week komt er dan een leuk pakketje binnen ;)

Van de nog wat oudere sets wordt dit uiteraard ook een dure aangelegenheid, zeker als er bijzondere stukjes in een specifieke kleur of bedrukte steentjes bij zitten.

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Jolly_Jumper schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 19:54:
Foto’s zeggen in dit geval meer dan nummers :P.

[...]
Daarnaast pics or it didn't happen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:39
Zelf ben ik geen Lego-verzamelaar, maar ben meer bezig met Märklin-treinen. Ik heb het idee dat nu bij Lego hetzelfde gebeurt als bij Märklin.

Op enig moment dringt bij mensen het besef door dat modellen in prijs kunnen stijgen. Een bekend voorbeeld is de Northlander. Uitgebracht in 1978 als een van de eerste "eenmalige uitgaven".

De fabrikant zag dit ook en op een gegeven moment waren bijna alle nieuwe modellen "eenmalige uitgaven". Met andere woorden: Als je dat model wil, moet je het meteen kopen.
Uiteraard voer voor speculanten.

Inmiddels is de balans weer iets terug aan het gaan: Märklin brengt nu modellen met het predikaat "Classic". Daarmee aangevend dat het betreffende model langere tijd in het assortiment blijft.

Wellicht een ideetje voor Lego?

www.steamloco.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Spoetnik385 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 21:09:
Zelf ben ik geen Lego-verzamelaar, maar ben meer bezig met Märklin-treinen. Ik heb het idee dat nu bij Lego hetzelfde gebeurt als bij Märklin.

Op enig moment dringt bij mensen het besef door dat modellen in prijs kunnen stijgen. Een bekend voorbeeld is de Northlander. Uitgebracht in 1978 als een van de eerste "eenmalige uitgaven".

De fabrikant zag dit ook en op een gegeven moment waren bijna alle nieuwe modellen "eenmalige uitgaven". Met andere woorden: Als je dat model wil, moet je het meteen kopen.
Uiteraard voer voor speculanten.

Inmiddels is de balans weer iets terug aan het gaan: Märklin brengt nu modellen met het predikaat "Classic". Daarmee aangevend dat het betreffende model langere tijd in het assortiment blijft.

Wellicht een ideetje voor Lego?
Lego heeft dat gedaan met de Taj Mahal. Van mij mogen ze het vaker doen zodat "investeerders" nerveus worden en niet weten welke set opnieuw uitgebracht gaat worden. Dat zou een beetje demotiverend moeten werken lijkt me.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:26

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

We zitten hier in een Legotopic, niet in het Shopping Forum. De discussie over scalpers is behoorlijk offtopic. Willen jullie deze discussie staken of een los topic openen in SF?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• PdeBie
  • Laatst online: 13:45
Porsche 911 - bouwverslag

Zo, het heeft even geduurt, maar we zijn weer een klein stukje verder met de bouw. Helaas was de bouw even stilgelegd doordat de projectleider vond dat er aan andere zaken gewerkt moest worden. Dat houdt dus in de vrouw en de babykamer waarvan de bewoonster komende november verwacht wordt. :9

Afijn, babykamer vordert en eindelijk weer een avondje gevonden om een paar kleine dingen te doen.

Om te beginnen eerst het motorblok opgebouwd en in de auto geplaatst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CNH40ZJ4ruXfph8GNZxkzc9iBKg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8yUmNeXJRPmqJcmDrqBUycip.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GEox9_omMhonzn9HfgewNLMfdpU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AKHcQxOFThC71hNaPqXlypfV.jpg?f=user_large

De 911 heeft een zogeheten flat-6 boxer engine waarvan het geluid al herkenbaar is op vele meters afstand. Zo'n heerlijke roffel. Helaas moet je die bij dit bouwpakket zelf erbij denken of op een bluetooth speaker afspelen.

Daarna werd het tijd om de bijrijder en bestuurder eens van fraaie stoelen te voorzien.
Let ook op de handrem die tussen de stoelen is geplaatst (alleen te zien op de eerstvolgende foto).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e3BCJ5xNObJ7YopfQxmDs4GQviI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4M6S7Gq1gCShdeEKu7ugb1wi.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ad75OH2Qd9ChYMkFBmyTWRFKCXo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ELqGH6U0YV55Dx2ov1ciVqwg.jpg?f=user_large

Tot dusver vond ik de gehele build niet echt "technisch Lego". OK, het waren geen standaard Lego bouwsteentjes, maar bij technisch Lego denk ik aan draaiende onderdelen die aangestuurd worden door iets anders. Dat deel zijn we aangekomen in zakje #5!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i0ULRfOnBpNL9c3IBKNtixb-uHE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/81d4bZaHtKDPTwJaYor1Erx6.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8F94IsL9ViqQ_pnOpVKYN6wQuGw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KUMZq7s2osBHXgFittTtqpYB.jpg?f=user_large

Wat we hier zien is de ophanging van de voorzijde van de Porsche, alsmede de remschijven. Bij dit stuk heb ik de handleiding toch echt even goed moeten volgen, want er kwamen vele pinnetjes aan te pas die wel in het juiste gaatjes moeten, anders past het niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jxenNh-EyBNvx25c6I55JStivok=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EiHjeT1AIwyAg5AWALl9XfSg.jpg?f=user_large

U zei veel pinnetjes?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vGT-RiC53HMY80H4jkCZ-X-NwK4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tHg5ykCuZzHwBc3VPk5Zp1GD.jpg?f=user_large

De bouwers van deze kit zien wellicht een klein foutje op deze foto. Daar kwam ik een pagina later achter nadat ik deze foto had gemaakt en dus kon ik de wielophanging weer voor een deel reverse engineeren om mijn fout te verbeteren. Ik verklap lekker niet wat het is :P

En dan toch ook eindelijk de aansturing van de voorwielen gemonteerd in de vorm van een 3 spaaks stuurwiel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fT-iVwAlivDgEZh1bXfG95pVMXc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OfHvJ2trZrGZ0T12jbq7w8dD.jpg?f=user_large

Tot slot heb ik nog een start kunnen maken met de voorbumper, maar die is nog niet compleet afgerond. Dus wat je hier ziet is de huidige status van de bouw en ik hoop komende dagen weer een keer een half uurtje te pakken om in ieder geval de voorbumper af te ronden en te monteren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7PgU267SXQDuWoD6H86e0xM1JfA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uw7WKd4i81SdizPq94Ywjj5O.jpg?f=user_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Outerspace schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 21:44:
[Mbr] We zitten hier in een Legotopic, niet in het Shopping Forum. De discussie over scalpers is behoorlijk offtopic. Willen jullie deze discussie staken of een los topic openen in SF?[/]
Jeetje zeg, dat is toch onlosmakelijk verbonden met het verzamelen van lego? Hoezo moet dat in het Shopping Forum. Ik zag in het aanbiedingentopic ook continue die mod breaks.

Laat mensen gewoon lekker hun gang gaan. Als dit de insteek is dan ben ik net zo snel weer weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:26

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 23:16:
[...]

Jeetje zeg, dat is toch onlosmakelijk verbonden met het verzamelen van lego? Hoezo moet dat in het Shopping Forum. Ik zag in het aanbiedingentopic ook continue die mod breaks.
We hebben gewoon een beleid en geven aan dat iets offtopic is. Dat is normaal, dat doen we overal op het forum. Waarom zouden we dat hier los moeten laten gaan? Waarom moeten we hier een verschil in creëren tov de rest van het forum?
Laat mensen gewoon lekker hun gang gaan. Als dit de insteek is dan ben ik net zo snel weer weg.
Ik kan vrij weinig met je opmerking. Het is aan jou om te bekijken of je hier blijft hangen. Verder mag de discussie in AZ feedbacktopic of in mijn DM.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Outerspace schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 23:42:
[...]

We hebben gewoon een beleid en geven aan dat iets offtopic is. Dat is normaal, dat doen we overal op het forum. Waarom zouden we dat hier los moeten laten gaan? Waarom moeten we hier een verschil in creëren tov de rest van het forum?
Het gaat om de beschikbaarheid van sets, dat is hartstikke ontopic juist

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Als lurker vond ik de hele discussie bijzonder off topic dus wat mij betreft een terechte actie. Ik kom hier voor de toffe bouwsels die jullie maken O+

Verwijderd

Outerspace schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 23:42:
[...]

[...]

Ik kan vrij weinig met je opmerking. Het is aan jou om te bekijken of je hier blijft hangen. Verder mag de discussie in AZ feedbacktopic of in mijn DM.
Prima, dan ben ik weer weg. Dit beleid is zo ontzettend achterhaald 😀

• MeZZiN
[...]

Eens ik heb daarom ook 2 sets iets duurder gekocht (waarvan 1 had gedrukte stenen erbij de extra kosten waren 0 euro MSRP) Maar is en grens en is het een hobby. Wat wel beter gaat is tweedehands kopen is ook nog wel vaak duurder maar stukken minder erg dan nieuw in doos.

• Haay
MeZZiN schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 10:25:
Eens ik heb daarom ook 2 sets iets duurder gekocht (waarvan 1 had gedrukte stenen erbij de extra kosten waren 0 euro MSRP) Maar is en grens en is het een hobby. Wat wel beter gaat is tweedehands kopen is ook nog wel vaak duurder maar stukken minder erg dan nieuw in doos.
Tja, LEGO sets kopen is wat dat betreft wel vergelijkbaar met het kopen van een auto: keuze tussen nieuw of tweedehands. Je weet bij het kopen van een nieuwe auto dat je al een paar duizend euro verliest op het moment dat de koop gesloten is en je er mee wegrijdt. Idem met een Lego set die je nieuw koopt en dan open maakt om het te bouwen.

Voordeel van Lego is wel dat de wat meer zeldzame of bijzondere sets na einde van productie in waarde toenemen, zodat een complete tweedehands set na verloop van tijd een hogere waarde kan krijgen dan de oorspronkelijke nieuwprijs.

Maar als je een oudere set die al uit productie is aanschaft als nieuw in verzegelde staat, en dan dus meer betaalt dan de oorspronkelijke nieuwprijs, dan is het openen van de doos en bouwen wel een momentje slikken, wetende dat je waarde laat verdwijnen. Voordeel is dan wel dat je de 'nieuw-ervaring' hebt met die set. In tegenstelling tot het overnemen van een tweedehands set waarbij je maar moet hopen dat de verkoper alle onderdelen compleet heeft gehouden.

• MeZZiN
Ja dat had ik ook toen ik een maand of wat geleden mij TI fighter open maakte was even slikken maar echt erg vond ik het niet omdat ik het toch al van plan was maar ja had hem voor 75 euro meer kunnen door verkopen. Maar goed dan heb ik de set weer niet. Ben super blij dat ik een Y -wing A wing en X wing heb en een TI ben bijna compleet wil nog een B wing maar goed die vind ik minder belangrijk. Plus moet ze nog kwijt (planken maken enzo. )

Maar de meeste van die oudere sets heb ik gekocht van verzamelaars die wel meer vroegen maar niet de hoofdprijs. Gelukkig.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:03
Een leraar uit Zwitserland heeft in 8 weken deze Titanic van Lego gebouwd: https://www.dailymail.co....replica-Titanic-Lego.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mg-X_pBp7LVQl_hZE6SY9RT2Qkg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VJt2gOckSsYJF9XqV4OZCIl1.jpg?f=fotoalbum_large

25.000 steentjes (deels non-lego) ter waarde van 2800 euro. Nu gaat het gerucht dat Lego in het najaar een Titanic set gaat uitbrengen. Geen idee of het waar is, ik dacht dat Lego niet aan rampen deed? Maar in dat geval kunnen ze het zusterschip Olympic gebruiken, daar is niks mee gebeurd :Y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 12:27

Dommel

Professioneel Software Sloper

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F5AACXQ1vyJbkZlUOM0XgD2TTzA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/p9EFT1K10cPM8583T3NvSFUY.jpg?f=user_large
https://www.bricktastic.nl/lego/lego-batman-76240-tumbler-verschijnt-waarschijnlijk-in-november/

Mocht je de oude versie nog niet hebben dan kun je binnenkort dus weer in de shop zitten wachten :+

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• Señor Sjon
@PdeBie Met ongeveer 5 euro aan PaB parts kan je de targa en de coupe makkelijk uitwisselbaar hebben. Heb ze net binnen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14:04
D. Ninjai schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:03:. Geen idee of het waar is, ik dacht dat Lego niet aan rampen deed?
En niet aan religieuze zaken toch?

Al moet wel zeggen dat er voor mijn gevoel de titanic als soort legendarisch schip de ramp zelf overstijgt.

Zonder de ramp had de titanic veel minder bekend geweest, maar nog steeds wel een AFOL set kunnen zijn.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Deze wilde ik altijd al heel graag, maar was uitverkocht, en online gingen ze voor het dubbele weg. Wat is het verschil tussen de nieuwe en de oude?

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 12:27

Dommel

Professioneel Software Sloper

bones schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:21:
[...]

Deze wilde ik altijd al heel graag, maar was uitverkocht, en online gingen ze voor het dubbele weg. Wat is het verschil tussen de nieuwe en de oude?
Uit het artikel als je de link volgt ;)
De set bestaat uit 2049 stenen en dat zijn er 180 meer dan zijn voorganger, wat suggereert dat er door het Deense bedrijf enkele veranderingen zijn doorgevoerd. Er worden twee minifiguren meegeleverd: Batman en zijn aartsrivaal Joker. Beide minifiguren zijn gebaseerd op de personages uit de film The Dark Knight uit 2008.

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Dommel schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:23:
[...]

Uit het artikel als je de link volgt ;)

[...]
Ja maar daar staat niet exact wat de verschillen zijn, alleen dat de een meer stenen heeft dan de ander.

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

bones schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:27:
[...]

Ja maar daar staat niet exact wat de verschillen zijn, alleen dat de een meer stenen heeft dan de ander.
Meer is er zo te zien ook nog niet bekend, zelfs het plaatje is fan art en geen plaatje van Lego zelf.

• PdeBie
  • Laatst online: 13:45
Señor Sjon schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:13:
@PdeBie Met ongeveer 5 euro aan PaB parts kan je de targa en de coupe makkelijk uitwisselbaar hebben. Heb ze net binnen. :)
PaB parts?

• pagani
  • Niet online

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
bones schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:27:
[...]

Bij voorgaande re-releases van sets was het vaak kleine tweaks in de build. Dingetjes hier en daar steviger/anders gebouwd met dezelfde look. Dus alleen met goed kijken weet je dan of het de nieuwe versie is.

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:43
Hopelijk dan vering en sturende wielen. Dan zou het echt een top set zijn!

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• AppieNL
  • Nu online
WVL_KsZeN schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 17:50:
Hopelijk dan vering en sturende wielen. Dan zou het echt een top set zijn!
Het is zo'n 2,5-3kg aan Lego. Ik durf wel te stellen dat er geen vering in komt en ook geen sturen, want Lego gaat daar niet de ophanging stevig genoeg voor krijgen en het er netjes uit laten zien (en het voor kinderen begrijpelijk in een handleiding krijgen). Daarnaast zijn re-releases die echt functies toevoegen aan een UCS nogal beperkt, alleen de UCS Falcon 2.0 met wat interieur secties schiet mij te binnen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Er staat weer een nieuwe video online over mijn geautomatiseerde container terminal. In deze video bepaal ik of een PU of een PF motor de beste keuze is voor de verticale beweging van de 2e kraan. Enjoy :)

• Dengra
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-09 21:42
Volgens mij zijn hier meer mensen met zoons van 5/6 jaar die fan zijn van Ninjago. Mijn zoon is over een maand jarig en ik wil wat sets kopen maar ik zoek me rot! Misschien is hier iemand die me op de juiste weg kan zetten?

Wat hij graag wil:
- een gouden Lloyd
- gouden wapens voor de rest
- een 'slechte' om tegen te vechten
- een draak

Wat is een combinatie van sets waarbij ik dit zou kunnen krijgen?

Zelf vind ik de Destiny's Bounty erg gaaf. Daar zitten ook veel van de figuren bij. De gouden Lloyd zit bij 71735, die is maar 23 euro dus dat is mooi meegenomen. Met de Skull Sorcerers Draak (71721) heb ik (geloof ik) een draak en een 'slechte' in één, dus de spreekt me ook wel aan. Maar... dan zitten we ook alweer richting de 200 euro en is de rek er wel een beetje uit.

Iemand die hier een mening over heeft? Betere alternatieven? Much appreciated ;-)!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Dengra schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 22:06:
Volgens mij zijn hier meer mensen met zoons van 5/6 jaar die fan zijn van Ninjago. Mijn zoon is over een maand jarig en ik wil wat sets kopen maar ik zoek me rot! Misschien is hier iemand die me op de juiste weg kan zetten?

Wat hij graag wil:
- een gouden Lloyd
- gouden wapens voor de rest
- een 'slechte' om tegen te vechten
- een draak

Wat is een combinatie van sets waarbij ik dit zou kunnen krijgen?

Zelf vind ik de Destiny's Bounty erg gaaf. Daar zitten ook veel van de figuren bij. De gouden Lloyd zit bij 71735, die is maar 23 euro dus dat is mooi meegenomen. Met de Skull Sorcerers Draak (71721) heb ik (geloof ik) een draak en een 'slechte' in één, dus de spreekt me ook wel aan. Maar... dan zitten we ook alweer richting de 200 euro en is de rek er wel een beetje uit.

Iemand die hier een mening over heeft? Betere alternatieven? Much appreciated ;-)!
dit was best grappig met brickset spelen :)

Gouden loyd en een draak:
https://brickset.com/sets/70666-1/The-Golden-Dragon
https://brickset.com/sets/71239-1/Lloyd-Fun-P
https://brickset.com/sets/70503-1/The-Golden-Dragonack
https://brickset.com/sets/71742-1/Overlord-Dragon

Gouden Lloyd geen draak
https://brickset.com/sets/71735-1/Tournament-of-Elements
https://brickset.com/sets/70505-1/Temple-of-Light
https://brickset.com/sets/71702-1/Golden-Mech

Doe overlord dragon is een evil dragon zo te zien, de rest zijn lieve draken. Dus twee drakensets doen?

Oeh, deze vind ik best mooi: https://brickset.com/sets/70670-1/Monastery-of-Spinjitzu
Maar qua eisen alleen de gouden wapens..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
almightyarjen schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 19:52:
Er staat weer een nieuwe video online over mijn geautomatiseerde container terminal. In deze video bepaal ik of een PU of een PF motor de beste keuze is voor de verticale beweging van de 2e kraan. Enjoy :)

[YouTube: Lego train automated container terminal WIP E26: PU or PF motors?]
Net gekeken, het komt allemaal erg nauw zeg. Ben benieuwd naar de volgende stap als de containers ook verplaatst kunnen worden. _/-\o_

• Schildje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:19
Ik wil binnenkort starten met een eigen stad bouwen en ik vroeg mij af of iemand weet wat een PaB beker in de originele Lego winkels kost. Is het over het algemeen goedkoper om te bricklinken of is de PaB muur ook interessant?

• sig69
  • Nu online
Oeh die wil ik! Ik vind alle technische builds echt geweldig d:)b

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Schildje schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 23:[video]https://www.youtube.com/watch?v=mFyp9kBRTKA[/video]31:
Ik wil binnenkort starten met een eigen stad bouwen en ik vroeg mij af of iemand weet wat een PaB beker in de originele Lego winkels kost. Is het over het algemeen goedkoper om te bricklinken of is de PaB muur ook interessant?
Ligt er heel erg aan waarmee je de beker vult, het hoe ‘tactisch’ je dit doet (dus zo min mogelijk loze ruimte). Daardoor is deze vraag zo lastig te beantwoorden. Plates vullen snel, maar je kunt het ook extreem treffen zoals in onderstaande video :P

Het fijne is wel dat je de bricks meteen hebt natuurlijk. dus geen verzending afwachten :).

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:43
Zeehond schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 23:44:
[...]

Ligt er heel erg aan waarmee je de beker vult, het hoe ‘tactisch’ je dit doet (dus zo min mogelijk loze ruimte). Daardoor is deze vraag zo lastig te beantwoorden. Plates vullen snel, maar je kunt het ook extreem treffen zoals in onderstaande video :P

[YouTube: Am I a LEGO THIEF?! Wild Pick-A-Brick haul 📦 #248]

Het fijne is wel dat je de bricks meteen hebt natuurlijk. dus geen verzending afwachten :).
Mag je PaB bekers al zelf vullen? Laatste keer dat ik in een fysieke LEGO winkel was niet namelijk.

Maar ik denk dat als je een stad gaat bouwen, Bricklink (of bijv grote partijen ongesorteerde LEGO op Marktplaats) sowieso efficiënter is qua volume en keus in het soort en kleur steentjes.

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Schildje schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 23:31:
De laatste keer dat ik een (grote) beker vulde was nog pre-Corona, en toen was de prijs iets van een €18 geloof ik. Het kan ook €17,99 of €18,99 geweest zijn.

Anyhoo, je moet ook geluk hebben met de selectie van onderdelen die beschikbaar zijn in de PaB muur op het moment van je bezoek. Hier heb je bv. een oud overzicht van de PaB in Berlijn (juli 2020), maar het principe geldt voor alle Lego stores.
Afbeeldingslocatie: https://www.stonewars.de/wp-content/uploads/2020/07/pick-a-brick-berlin-juli-2020.jpg
Niet elke winkel gaat zo'n groot aanbod van verschillende onderdelen hebben (in Antwerpen hebben ze maar maximum de helft van dit aanbod), en zoals je ziet ga je selectief moeten zijn in de nuttige onderdelen voor de bouwsels waar je op dat moment mee bezig bent of van plan bent te ontwikkelen.

Ik vermoed dat roze harten, sterren en spinnenwebben niet meteen de onderdelen zijn die je in bulk zult aankopen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Kapoen op 27-08-2021 08:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Tc99m schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 00:46:
[...]

Mag je PaB bekers al zelf vullen? Laatste keer dat ik in een fysieke LEGO winkel was niet namelijk.

Maar ik denk dat als je een stad gaat bouwen, Bricklink (of bijv grote partijen ongesorteerde LEGO op Marktplaats) sowieso efficiënter is qua volume en keus in het soort en kleur steentjes.
Bricklink is denk ik wel goedkoper, maar dan moet je wel alles bij 1 shop kunnen vinden, bij mij zitten de meeste kosten altijd in verzending, en sommige shops rekenen ook nog handelingskosten en paypal fees en dergelijke, daarom goed de voorwaarden lezen.

En de kans dat je alles bij 1 shop vind is natuurlijk ook zeer klein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
dr86 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:08:
[...]

Bricklink is denk ik wel goedkoper, maar dan moet je wel alles bij 1 shop kunnen vinden, bij mij zitten de meeste kosten altijd in verzending, en sommige shops rekenen ook nog handelingskosten en paypal fees en dergelijke, daarom goed de voorwaarden lezen.

En de kans dat je alles bij 1 shop vind is natuurlijk ook zeer klein.
Ja, klopt helemaal.

Je kunt ook een Bricks & Pieces bestelling plaatsen bij LEGO zelf. Ik weet niet hoe je dan qua kosten uitkomt overigens.

scintillating

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Tc99m schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:45:
[...]

Ja, klopt helemaal.

Je kunt ook een Bricks & Pieces bestelling plaatsen bij LEGO zelf. Ik weet niet hoe je dan qua kosten uitkomt overigens.
Via de B&P service betaal je een vaste prijs per stuk/element. Voor sommige duurdere elementen kan dat goedkoper zijn dan bricklink, soms ook niet. Als je het combineert met een gewone S@H bestelling kan je de verzendkosten wel vermijden denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Tc99m schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 00:46:
[...]

Een kleine maand geleden in Leidschendam nog niet. Je krijgt wel statiegeld op de PaB beker. Althans, korting als je hem weer meeneemt de volgende keer. De Lego store was nog heel driftig met mondkapjes voor personeel en ontsmettingsgel + controle aantal mensen in de winkel. Geen enkele andere winkel deed dat daar.

Wij hebben veel tiles, raampjes en groenmeuk meegenomen. Meestal is het zo random dat je alsnog niet al teveel kan. De Minifigures die je kan samenstellen zijn wel leuk trouwens en vallen me mee qua prijs. Dacht 8 euro voor drie met een accessoire.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dengra
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-09 21:42
Dank je! Ik ga er mee aan de slag! Ik denk inderdaad dat het twee draken gaan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
Señor Sjon schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:45:
[...]

Een kleine maand geleden in Leidschendam nog niet. Je krijgt wel statiegeld op de PaB beker. Althans, korting als je hem weer meeneemt de volgende keer. De Lego store was nog heel driftig met mondkapjes voor personeel en ontsmettingsgel + controle aantal mensen in de winkel. Geen enkele andere winkel deed dat daar.

Wij hebben veel tiles, raampjes en groenmeuk meegenomen. Meestal is het zo random dat je alsnog niet al teveel kan. De Minifigures die je kan samenstellen zijn wel leuk trouwens en vallen me mee qua prijs. Dacht 8 euro voor drie met een accessoire.
Ja toen ik op 1 augustus door de Kalverstraat liep zag ik ook dat er een rij voor de LEGO-store stond terwijl er binnen hooguit 10 mensen waren (op de begane grond).
Dat was een contrast met Utrecht, waar ik medio juli was, daar was het veel drukker (stond wel een medewerker bij de deur, maar in principe kon je gewoon binnenlopen). PaB-wall was toen ook nog afgesloten.

Ik heb ook nog wel eens ergens gelezen dat je ter compensatie voor het niet zelf kunnen vullen soms een extra schep in je papieren tas krijgt. Is dat ook nog zo?

Toevallig heb ik op de planning staan om dit weekend of even naar Amsterdam of Utrecht te gaan om iets op te pikken in de store. Zal wel een update geven. ;)

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

is dit nog steeds de goedkoopste oplossing om een trein electrisch te maken?
(Gele trein 60197 )
https://www.amazon.nl/dp/...Code=ogi&m=A17D2BRD4YMT0X

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 10-09 23:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

rammes schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:05:
(Gele trein 60197 )
Vermoedelijk wel ja, losse onderdelen zullen het duurder maken.
Saillaint detail van die set, je krijgt er je lunch bij:
Accessoires: 3 mokken, 3 muffins, een hotdog, een croissant, een aktetas en een koffer met daarin een LEGO doos
klinkt lekker :9

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
(Gele trein 60197 )
Qua set wel, misschien kan je wel beter wachten op een goede aanbieding. Ik heb de set meerdere keren voor 60-70 Euro gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
(Gele trein 60197 )
Powered Up motor + afstandsbediening + batterijbox zijn bij elkaar € 89,97 dus nee, maar je krijgt er met 60197 wel nog een lading track + de trein zelf erbij (die je op je spoor kunt zetten, of kunt gebruiken als parts pack). Dus € 95,- is geen hele slechte deal.

In het verleden wijzigde de prijs van deze set veel (weet niet of dat nog steeds zo is, omdat hij al lang in roulatie is en mogelijk tegen zijn EOL-datum aanloopt, maar helaas geen glazen bol hier).
Ik heb hem anderhalf jaar geleden voor € 75,- kunnen krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Tc99m op 27-08-2021 11:24 ]

scintillating

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:38

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Vrij recent een leuke bak vol met Lego kunnen ophalen. Inmiddels druk bezig met sorteren en bij elkaar zoeken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r5kUJwmlrbwp3q1WWHf98_uxdak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nAK1fX7ERA5q4ziNYoCdWVyF.jpg?f=fotoalbum_large

Inmiddels al enkele leuke sets kunnen identificeren:

41324 - LEGO Friends Wintersport Skilift
41101 - LEGO Friends Heartlake Grand Hotel
41130 - LEGO Friends Pretpark achtbaan
7897 - LEGO City Passagierstrein
60095 - LEGO City Diepzee Onderzoeksschip
60092 - Lego City Diepzee Duikboot

De Friends setjes gaan waarschijnlijk naar mijn nichtjes toe, die kan ik hier heel blij mee maken vermoed ik zo. :D

Set 60095 nu momenteel aan het bouwen (mis wat onderdelen) maar wat is deze set goed gelukt zeg. Ik heb ooit getwijfeld om deze aan te schaffen maar uit eindelijk nooit gedaan. Maar zelfs het schip op de bodem is echt leuk bedacht. Doet mij enorm denken aan 6560.

[ Voor 5% gewijzigd door Nemean op 27-08-2021 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
(Gele trein 60197 )
Veel handelaren kopen deze sets in de aanbieding voor de eerder genoemde prijs van rond de 75 euro. Deze set wordt dan in onderdelen (Power Up, treinstellen) weer op marktplaats aangeboden. Dit kan voor de koper interessant zijn als je de 60197 trein langer wil maken of als je de PU onderdelen wil gebruiken om een andere trein te motoriseren. Indien je beide wil, dan kun je het beste wachten op een 75 euro aanbieding. Je hebt dan ook gelijk wat extra rails er bij. Zelf heb ik via MP destijds een PU setje gekocht (40/45) om de Winter Village Kerst trein te motoriseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Weet iemand of het eenvoudig mogelijk is de gele trein op een accu te laten rijden in plaats van op batterijen? En hoe doe je dat? Of is het beter te kiezen voor oplaadbare batterijen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Nu online
Kapoen schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:41:
[...]

Via de B&P service betaal je een vaste prijs per stuk/element. Voor sommige duurdere elementen kan dat goedkoper zijn dan bricklink, soms ook niet. Als je het combineert met een gewone S@H bestelling kan je de verzendkosten wel vermijden denk ik.
De verzendkosten bij B&P zijn altijd €1,80 ongeacht hoeveel je besteld.

Zo heb ik eens een flinke berg Lego besteld dat werd verzonden uit Denemarken met DHL tracking met €1,80 verzendkosten. Gezien de waarde van wat ik besteld had ook niet zo gek dat ze zichzelf indekken en voor verzending met tracking kiezen.

Zolang je kijkt of onderdelen niet belachelijk veel goedkoper zijn op bricklink is B&P een prima optie voor onderdelen die nu in productie zijn (oude onderdelen sowieso bricklink). Daarnaast is B&P ook ideaal voor aantallen van onderdelen die je nooit gaat vinden op bricklink tenzij je het bij 3-5 shops besteld en soms lukt dat zelfs niet (Voltron metallic onderdelen bijv.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 10-09 23:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Afas schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:36:
Weet iemand of het eenvoudig mogelijk is de gele trein op een accu te laten rijden in plaats van op batterijen? En hoe doe je dat? Of is het beter te kiezen voor oplaadbare batterijen?
Welke gele trein? Ik ken gele treinen uit meerdere era, varierend van 12v en ouder tot nu ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
Voor zover ik weet is er geen officieel alternatief voor de batterijbox van LEGO zelf.

Ik heb mijn winter train uitgerust met Powered Up en gebruik die alleen rond kerst en doe daardoor al jaren met dezelfde batterijen (netjes opbergen zonder dat de contacten elkaar raken). :P
Herlaadbare batterijen werken ook goed begrijp ik van anderen, het is dan afhankelijk van de kwaliteit van de batterij hoe regelmatig je moet opladen.

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Powered Up kent geen accu. Je zit dus vast aan 6 x AAA batterijen voor in de hub. Mijn advies: koop een paar van het type eneloop en klaar! Kan zelfs gewoon bij de Ikea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Graag advies.

Ik wil een bijna EOL set kopen maar twijfel tussen 2: 10264 (Corner Garage) en 10262 (James Bond).
Heb nog geen modulars maar voornamelijk architecture, space en auto's.

Welke zouden jullie doen?
De garage heeft veel meer bricks dan de James Bond maar ik ben bang dat ik spijt krijg en dat deze amper te krijgen meer is.

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
HekkeySE schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:59:
Graag advies.

Ik wil een bijna EOL set kopen maar twijfel tussen 2: 10264 (Corner Garage) en 10262 (James Bond).

De garage heeft veel meer bricks dan de James Bond maar ik ben bang dat ik spijt krijg en dat deze amper te krijgen meer is.
Heel simpel: Ik zou degene kopen die je nu het leukste lijkt. (in bouwen of neerzetten).
Echter:
Als je nog wat geld te besteden hebt en je wilt specifiek deze twee sets, zou ik ook sterk overwegen om ze toch allebei aan te schaffen. Dan heb je er ieder geval geen spijt van dat je ze niet hebt gekocht toen ze nog gewoon beschikbaar waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
@HekkeySE Indien je beide sets erg interessant vindt, zou (zoals hiervoor aangegeven) mijn advies ook zijn om beide te kopen (mits het budget dit toelaat natuurlijk). Zo voorkom je inderdaad achteraf spijt. En mits je de set niet te duur hebt gekocht en later je je alsnog bedenkt, raak je de set zo weer kwijt voor minimaal je aanschafprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Iemand die toevallig weet of de GWP 40487 - Sailboat Adventure nog te krijgen is bij de Lego Store in Utrecht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
HekkeySE schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:59:
Graag advies.

Van de James Bond hebben diverse winkels nog flinke voorraad (90+ st). Zou dus gaan voor Corner Garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schildje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:19
Nog bedankt voor alle reacties op mijn PaB/bricklink vraag.

Ik denk dat het dan een combinatie gaat worden van beide, aangezien ik in de buurt woon van de Lego store in Leidschendam is het gemakkelijk om af en toe daar wat speciale onderdelen via de PaB muur te kopen (afhankelijk van wat de selectie is), en de grote bulk steentjes via bricklink te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
Vitruvius schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:17:
Iemand die toevallig weet of de GWP 40487 - Sailboat Adventure nog te krijgen is bij de Lego Store in Utrecht?
030 - 202 73 76 ;)

(misschien dat ze er wel een voor je apart willen leggen)

[ Voor 11% gewijzigd door Tc99m op 27-08-2021 13:55 ]

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
The Eagle schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:20:
[...]

Welke gele trein? Ik ken gele treinen uit meerdere era, varierend van 12v en ouder tot nu ;)
Ik bedoelde de meest recente gele trein die net daarvoor in dit topic gepost is ;)

Wat ik uit de volgende reacties begrijp is dat er niet echt een alternatief is, dan maar een set oplaadbare AAA batterijen halen :)
Pagina: 1 ... 103 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .