Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 104 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.380.740 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20:18

Amphiebietje

In de blubber

Kapoen schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 07:47:

Ik vermoed dat roze harten, sterren en spinnenwebben niet meteen de onderdelen zijn die je in bulk zult aankopen ;)
...behalve als je een kermisattractie wilt bouwen die het zowel goed doet op Valentijnsdag als op Halloween: Het Carebears-horrorhuis. >:)

Operatie Lego opruimen vordert gestaag, maar de tien bijgekochte dozen zijn alweer grotendeels vol. Vanavond maar weer lang de Action...

[ Voor 16% gewijzigd door Amphiebietje op 27-08-2021 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Tc99m schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 00:46:
[...]

Mag je PaB bekers al zelf vullen? Laatste keer dat ik in een fysieke LEGO winkel was niet namelijk.

Maar ik denk dat als je een stad gaat bouwen, Bricklink (of bijv grote partijen ongesorteerde LEGO op Marktplaats) sowieso efficiënter is qua volume en keus in het soort en kleur steentjes.
Ligt er ook net aan wat er is aan steentjes. heb een keer een beker helemaal vol geschept met 1x2 tiles om de stoep in mijn stad aan te leggen, dat loonde zich wel :P

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:04

rammes

koekebakker 1e klas

meesje schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:33:
[...]

Veel handelaren kopen deze sets in de aanbieding voor de eerder genoemde prijs van rond de 75 euro. Deze set wordt dan in onderdelen (Power Up, treinstellen) weer op marktplaats aangeboden. Dit kan voor de koper interessant zijn als je de 60197 trein langer wil maken of als je de PU onderdelen wil gebruiken om een andere trein te motoriseren. Indien je beide wil, dan kun je het beste wachten op een 75 euro aanbieding. Je hebt dan ook gelijk wat extra rails er bij. Zelf heb ik via MP destijds een PU setje gekocht (40/45) om de Winter Village Kerst trein te motoriseren.
mijn doel is inderdaad om de wintervillage trein de motoriseren. thnx voor de tips allemaal :)

Ik zou het doen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
https://www.bricktastic.n...-officieel-gepresenteerd/

Hele gave set. Knap alleen beetje af op die 'nep' cilinders...

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:35
Hij is toch wel erg gaaf hoor

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 11:31
Ik kwam vandaag de Volvo in het echt tegen denk dat ik die ook maar moet aanschaffen net als de CAT, wat gaaf. Heb zelf de ruige terrein kraan, ook zo’n geweldig model met veel mogelijkheden.

Edit: moet ook wel weer zeggen dat de piano tot nu toe nog mijn all time favorite is, en wat kun je daar mee? Vrij weinig :+

[ Voor 25% gewijzigd door Dagg op 27-08-2021 22:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Afas schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 16:58:
[...]

Ik bedoelde de meest recente gele trein die net daarvoor in dit topic gepost is ;)

Wat ik uit de volgende reacties begrijp is dat er niet echt een alternatief is, dan maar een set oplaadbare AAA batterijen halen :)
Of een tweedehands 9v set met motor, hoef je ook de batterij houder niet in te bouwen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:31

-ET-

Phone Home

ik zit regelmatig te kijken hier in het topic. Mede door Lego Masters ben ik toch wel geïnspireerd geraakt. Alle mooie creaties die ik voorbij zie komen.

Vandaag kreeg ik van mijn vriendin een cadeautje. de 10270, de boekenwinkel. Inmiddels zakje 1 en 2 gebouwd. Wat is dat gaaf en wat een technieken gebruiken ze tegenwoordig. Hier ga ik zeker wat winter avonden mee doorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-07 20:25
Bedoel je die Technic cilinders?

https://www.bricklink.com...gory=%5BTechnic%5D#T=S&O={%22iconly%22:0}

Ik vind het juist leuk als die er in zitten! Wat ik stom vind zijn die nieuwe kleine 'cilinders' met asjes en technic bushings (vaak ook nog geel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
ggj87 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 23:05:
[...]

Bedoel je die Technic cilinders?

https://www.bricklink.com...gory=%5BTechnic%5D#T=S&O={%22iconly%22:0}

Ik vind het juist leuk als die er in zitten! Wat ik stom vind zijn die nieuwe kleine 'cilinders' met asjes en technic bushings (vaak ook nog geel).
Meer het feit dat het geen pneumatische cilinders zijn. Dat verziekt imo het hele idee achter grote (bouw) machines een beetje (erg). Juist hydrauliek iis irl de drijvenxe kracht acgter deze apparaten. Op schaal is dat heel goed te imiteren met pneumatiek. Nu heb je allerlei ingewikkelde aandrijvingen om de mechanische actuators aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:11
rammes schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:05:
is dit nog steeds de goedkoopste oplossing om een trein electrisch te maken?
(Gele trein 60197 )
https://www.amazon.nl/dp/...Code=ogi&m=A17D2BRD4YMT0X
Dit is voor mij ook de reden geweest om die aan te schaffen en de motor en alles te gebruiken op de Winter trein. :+
Lijkt me nog steeds de goedkoopste manier.
De trein zelf zit nog in elkaar zodat mijn dochter er ook nog mee kan spelen als ze zou willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:47
Ik wordt nooit echt warm van bulldozers en deze ook niet. Gewoon niet mijn soort voertuig uit functies oogpunt en deze vind ik best log voor wat het kan (hij is zeg maar 1,5 groter dan de 8275 uit 2007, maar doet hetzelfde).

Mij ontgaat, net als bij de Volvo, ook de toegevoegde waarde van Control+ tov PF bij dit model. Wat de Liebherr kon in de app met de arm (klik een positie voor de arm en hij beweegt hem er naar toe met 1 of meerdere motors), kan niet met PF. Maar bij deze modellen (en ook de 42099 en de nieuwe Merc) mis ik echt wat Control+ nou toevoegt aan het model.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

AppieNL schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 01:15:
Ik wordt nooit echt warm van bulldozers en deze ook niet. Gewoon niet mijn soort voertuig uit functies oogpunt en deze vind ik best log voor wat het kan (hij is zeg maar 1,5 groter dan de 8275 uit 2007, maar doet hetzelfde).
Kwa dat idee is hij redelijk waarheidsgetrouw, de echte zijn ook redelijk lelijk
Mij ontgaat, net als bij de Volvo, ook de toegevoegde waarde van Control+ tov PF bij dit model. Wat de Liebherr kon in de app met de arm (klik een positie voor de arm en hij beweegt hem er naar toe met 1 of meerdere motors), kan niet met PF. Maar bij deze modellen (en ook de 42099 en de nieuwe Merc) mis ik echt wat Control+ nou toevoegt aan het model.
Waarom ze daar een app voor nodig hebben, die over een aantal jaar uit roulatie gaat, waardoor dus de hele Control+ functies onbruikbaar worden, begrijp ik niet. Al tientallen jaren geleden kon je hetzelfde doen met sets met sensoren er in, zonder smartphone... :/

Altijd die obsessie met smartphones, lijkt wel een soort drug... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Amphiebietje schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 07:31:
[...]

Kwa dat idee is hij redelijk waarheidsgetrouw, de echte zijn ook redelijk lelijk
Dat is niet het probleem dat ik heb met het model. Bulldozertjes vind ik wel leuk om te zien, maar in Lego vind ik ze qua functies (altijd) vrij lui. Het is een ideaal model (meer dan andere tracked vehicles, want die hebben de ruimte vaak nodig voor andere functies) om eens een subtractor aandrijving te bouwen ipv de luie standaard Lego methode van per track 1 motor voor de aandrijving. Daarnaast kunnen ze meer doen met de ploeg dan alleen omhoog en omlaag, namelijk naar voor en achteren en van links naar rechts en dit zou je dan ook in de app kunnen zetten zoals de Liebherr arm. Heeft dat ook gelijk bestaansrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

AppieNL schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 08:51:
[...]

Dat is niet het probleem dat ik heb met het model. Bulldozertjes vind ik wel leuk om te zien, maar in Lego vind ik ze (altijd) vrij lui. Het is een ideaal model (meer dan andere tracked vehicles, want die hebben de ruimte vaak nodig voor andere functies) om eens een subtractor aandrijving te bouwen ipv de luie standaard Lego methode van per track 1 motor voor de aandrijving. Daarnaast kunnen ze meer doen met de ploeg dan alleen omhoog en omlaag, namelijk naar voor en achteren en van links naar rechts en dit zou je dan ook in de app kunnen zetten zoals de Liebherr arm. Heeft dat ook gelijk bestaansrecht.
Dat is eigenlijk wel iets met veel Technic modellen van de afgelopen 20 jaar: ze zijn functioneel saai. Ik krijg toch de indruk dat toen er minder onderdelen waren er vaak interessantere modellen kwa functionaliteit werden opgeleverd, zeker in de jaren '90.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AppieNL
Nah, de Bugatti, de Liebherr, de 42043 Arocs, de 42054 Claas, de 8043 excavator, de 8110 Unimog, de 8258 truck met kraan en koning van de pneumatic: de 8455 zijn allemaal pareltjes uit de afgelopen 20 jaar. De enige die technisch in de buurt komen uit de 90's zijn de Space Shuttle (en die is technisch het dichtstbij studless) gevolgd door de 8880 supercar.*

Studless biedt veel meer technische opties (in minder ruimte ook nog), maar Lego gebruikt het niet vaak en in mijn ervaring dus nooit bij bulldozer sets.

*imho uiteraard. Misschien vind je andere sets uit de laatste 20 jaar veel toffer dan wat ik noem of vindt je een set(s) die ik noem helemaal niet tof. Hetzelfde geldt voor de sets die ik noem uit de 90's. Ymmv.

Dit is een bulldozertje dat ik 4 jaar geleden heb gemaakt.

Dit zal nooit een setje worden, want teveel gepriegel voor kinderen, maar je kan bij studless dus op een veel kleinere schaal veel functies kwijt: blade lift, ploeg lift, V4 en een diff (omdat het paste en het moest een subtractor een beetje symboliseren). Dit MOC'je past denk ik rustig 15x in de nieuwe bulldozer, Ok, die heeft Control+ onderdelen, maar dan nog heeft het maar 1 2 functies (blade tilt en de ladder) meer dan dit MOC'je?

edit: oh ja, ik had mijn youtube kanaal ooit op 18+ gezet met dat COPPA gezeik. Staan eigenlijk alleen Lego dingetjes op. Hoe doet iemand als @almightyarjen dit tegenwoordig op Youtube? Welke settings gebruik je? Want als ik me niet vergis kreeg je met "for kids" geen comments onder je video's en met 18+ geen inkomsten maar wel comments?

[ Voor 60% gewijzigd door AppieNL op 28-08-2021 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:00

almightyarjen

When does the hurting stop?

AppieNL schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 09:03:

edit: oh ja, ik had mijn youtube kanaal ooit op 18+ gezet met dat COPPA gezeik. Staan eigenlijk alleen Lego dingetjes op. Hoe doet iemand als @almightyarjen dit tegenwoordig op Youtube? Welke settings gebruik je? Want als ik me niet vergis kreeg je met "for kids" geen comments onder je video's en met 18+ geen inkomsten maar wel comments?
Bizar hoeveel functionaliteit je in zo'n klein dingetje kan krijgen, geweldig! _/-\o_

De soep wat betreft COPPA blijkt in de praktijk wat minder heet te worden gegeten dan eerste instantie gedacht. Ik heb daarom het merendeel van mijn video's weer op "not for kids" kunnen zetten waardoor er weer comments mogelijk zijn. Daarnaast zijn de opbrengsten ook gelijk hoger omdat Youtube gericht mag adverteren op die video's, in tegenstelling tot video's welke zijn gemerkt als voor kinderen.

Dus in jouw geval: zolang je er geen vrolijk kinderdeuntje onderzet en dat het bewust gericht is op kinderen, dan kan je je video's wel weer op "not for kids" zetten :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
@almightyarjen
Ah thanks, volgens mij heb ik de setting "not for kids" ook al aan staan (nog gecheckt voor die post), maar ik had nog een andere setting aangezet waardoor het echt 18+ werd (om al het gezeik toen uit de weg te zijn), maar die setting kan ik nu niet meer vinden. Maar nog even goed kijken zometeen.

En volgens mij heb ik wel 1 video met een vrolijk "kinderdeuntje", dat zullen we er maar even uitslopen dan.

[ Voor 14% gewijzigd door AppieNL op 28-08-2021 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Tc99m schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:51:
[...]

030 - 202 73 76 ;)

(misschien dat ze er wel een voor je apart willen leggen)
Ze zijn al op in Utrecht, bummer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
AppieNL schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:40:
@almightyarjen
Ah thanks, volgens mij heb ik de setting "not for kids" ook al aan staan (nog gecheckt voor die post), maar ik had nog een andere setting aangezet waardoor het echt 18+ werd (om al het gezeik toen uit de weg te zijn), maar die setting kan ik nu niet meer vinden. Maar nog even goed kijken zometeen.

En volgens mij heb ik wel 1 video met een vrolijk "kinderdeuntje", dat zullen we er maar even uitslopen dan.
Klopt bij jouw video krijg ik een leeftijd verificatie melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Afas schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 11:12:
[...]
Klopt bij jouw video krijg ik een leeftijd verificatie melding.
Yup, die zag ik ook in mijn post bij het filmpje. Daardoor vroeg ik me ook af hoe het nu zit met COPPA.

edit: iig de instelling gevonden die ik me herinner per video er af gehaald, dus de melding is nu iig weg bij het bulldozer MOC'je. Zoek later nog wel eens waar de setting voor voor het hele kanaal zit

[ Voor 26% gewijzigd door AppieNL op 28-08-2021 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Had serieus plannen die Caterpillar te kopen. Maar zie bijvoorbeeld die actuator naast de tracks... Met die lange as. Nu lijkt het wel een stoomlocomotief.

Ik vind het zonde... zag het al helemaal voor me; grote bundels zwarte en gele pneumatiekslang enz.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YdjwN-FSzKzhTj-yKDpsASZDjok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MnZJaOPUSoEVNQAJJ9doGFub.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb een leuk project voor dit weekend: van drie keer set 31120 één kasteel maken, aan de hand het ontwerp van MOCscout. Tot nu toe is het een erg leuke build! Het zit stevig in elkaar, en de maker heeft duidelijk veel oog voor detail.

[ Voor 5% gewijzigd door Jakkus op 28-08-2021 14:51 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyx88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16:57
Ik ben benieuwd naar de bouwervaring @Jakkus. Deze staat bij mij ook nog op de wish/todo-list, maae ik wacht nog even een gunstige aanbieding af 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 09:55
Psyx88 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 15:39:
Ik ben benieuwd naar de bouwervaring @Jakkus. Deze staat bij mij ook nog op de wish/todo-list, maae ik wacht nog even een gunstige aanbieding af 😁
Hah, dit idd, hopelijk komt die aanbieding eerder dan dat het Bricklink Castle In The Forest komt :9~ :*)

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Kado van vriendin gekregen *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q4e1Mm12U7GfMC-FIe0gzJrQnps=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5q7yLmBMVKx83rgAIOquOskK.jpg?f=fotoalbum_large

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Weet iemand een site ofzo via welke je gemakkelijk minifigs kan identificeren?

Ik heb een stapel torso's, benen, en hoofden waarvan ik de exacte combinaties niet makkelijk kan achterhalen omdat ik niet meer al mijn handleidingen heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:30

L23

Amphiebietje schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 21:31:
Weet iemand een site ofzo via welke je gemakkelijk minifigs kan identificeren?

Ik heb een stapel torso's, benen, en hoofden waarvan ik de exacte combinaties niet makkelijk kan achterhalen omdat ik niet meer al mijn handleidingen heb.
Er zijn meerdere sites, maar ik heb zelf gebruik gemaakt van www.rebrickable.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:43
Gisteren een bezoekje gebracht aan de LEGO store in Amsterdam. Stond een rij maar die liep lekker door.

Had ook n custom minifig laten maken, maar de printer was kapot. Duurde eeuwig voordat het klaar was. Als compensatie kreeg ik n tegoedbon om nog eens een minifig te komen maken.

De Pick a Brick wall was nog steeds afgesloten voor zelfbediening. Heb nog n foto gemaakt voor de geïnteresseerden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pFrgwW3-eFKMAtQLFj4mc7D2yG0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KmBbFAP0q0i2rDU2APFqmNh5.jpg?f=fotoalbum_large

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

(jarig!)
warhamstr schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 00:02:
[...]

Meer het feit dat het geen pneumatische cilinders zijn. Dat verziekt imo het hele idee achter grote (bouw) machines een beetje (erg). Juist hydrauliek iis irl de drijvenxe kracht acgter deze apparaten. Op schaal is dat heel goed te imiteren met pneumatiek. Nu heb je allerlei ingewikkelde aandrijvingen om de mechanische actuators aan te sturen.
Ik denk dat het gewoon te zwaar is voor LEGO pneumatiek.
Maar een goede lucht-MOD is welkom :)

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

(jarig!)
Ik hoop dat je 'm wel eerst helemaal hebt uitgepakt en haar een dikke zoen hebt gegeven, en pas daarna weer deels ingepakt om een foto te maken?

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:32
Jakkus schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 14:50:
[Afbeelding]

Ik heb een leuk project voor dit weekend: van drie keer set 31120 één kasteel maken, aan de hand het ontwerp van MOCscout. Tot nu toe is het een erg leuke build! Het zit stevig in elkaar, en de maker heeft duidelijk veel oog voor detail.
Hij heeft een hele serie van 51 medieval modular mocs om een middeleeuws dorp te maken. Gaaf spul.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

nice! De bouw is erg leuk, ook samen :P

De set is nu overigens wel out of stock bij lego, MP prijzen schieten al omhoog.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
rammes schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 12:42:
[...]

nice! De bouw is erg leuk, ook samen :P

De set is nu overigens wel out of stock bij lego, MP prijzen schieten al omhoog.
Hoop dat die nog wel te koop komt in het najaar want die staat nog op mijn verlanglijstje.

Ondertussen begonnen aan de politiestation modular. De begane grond is inmiddels af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 19:49
Afas schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:19:
Hoop dat die nog wel te koop komt in het najaar want die staat nog op mijn verlanglijstje.
Je enige kans is nog om bij de Lego webwinkel een automatische notificatie-alarm in te stellen, dat als die set nog terug op voorraad komt, je daar een melding in je email van krijgt. Dan moet je wel binnen seconden reageren want je bent dan vast niet de enige met zo'n notificatie melding. Ik vrees echter dat de Pirates of Barracuda Bay set al uit productie is en niet meer terug komt.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Jakkus
Toen ik vorig jaar net weer met Lego begon was het Assembly Square out of stock bij Lego. Ik heb hem toen voor de hoofdprijs gekocht bij Misterbricks, alleen even later was hij toch weer goed verkrijgbaar. Het kan dus ook zijn dat de Pirates of Barracuda Bay-set weer verkrijgbaar gaat zijn. Al weet je het nooit zeker, dat is het lastige ;)

-----

Het kasteel vordert gestaag. Wat een gaaf gebouw om te maken! Hij doet echt niet onder voor een officiële Legoset (ik vind hem zelfs een stuk beter dan het origineel).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZkAi8VdPpaR9Z4ENukZ2PVQhbjY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5mR1WBWFO0dTvNWM5u9lQgkI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dZ-SgsWVJT3d843_wwwTjntbg04=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/auAG6KmZBSalwTbQ6xTmxosg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/btzt20tTI4_XiDmIx-LsJx3vIeI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TgbGPddjGe4FwdTKBxsXRXoN.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PWN3FHZwpRRGXmQxyDTNvOcc06k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y11iTmwSw3KscLyjoxUTYRsQ.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 73% gewijzigd door Jakkus op 29-08-2021 15:03 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Haay schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 14:11:
[...]

Je enige kans is nog om bij de Lego webwinkel een automatische notificatie-alarm in te stellen, dat als die set nog terug op voorraad komt, je daar een melding in je email van krijgt. Dan moet je wel binnen seconden reageren want je bent dan vast niet de enige met zo'n notificatie melding. Ik vrees echter dat de Pirates of Barracuda Bay set al uit productie is en niet meer terug komt.
Als er “tijdelijk niet op voorraad” staat betekend het dat deze gewoon nog terug komt. Anders zou er bv iets als “niet meer leverbaar” staan.

Dit was een tijdje terug ook zo met de modulars

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Ik ben weer wat verder met de container terminal en heb een succesvolle endurance test uitgevoerd, echter ging daar wat probleemoplossing aan vooraf :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Tc99m schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 09:59:
Gisteren een bezoekje gebracht aan de LEGO store in Amsterdam. Stond een rij maar die liep lekker door.

Had ook n custom minifig laten maken, maar de printer was kapot. Duurde eeuwig voordat het klaar was. Als compensatie kreeg ik n tegoedbon om nog eens een minifig te komen maken.

De Pick a Brick wall was nog steeds afgesloten voor zelfbediening. Heb nog n foto gemaakt voor de geïnteresseerden.
[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6-78x_Cw5EhawFqM6eaqvQbOJvE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9w8pPnoxUeFLH2PVSVxqkOIj.jpg?f=fotoalbum_large

DAnk voor delen! Die van Scheveningen was dicht, winkel super druk (tot vervelends) dus naar Leidschendam mall of Nld

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j2XNwioAFVcHVCW00JjG4qXF8Ko=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IVlab3qEUJnJtobz9QatPSkZ.jpg?f=fotoalbum_large

Had een hele behoorlijke “extra” schep omdat zelf niet kunt pakken;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oyc0vJixHOtjuR2OF_XRunUFIgM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VfTxYR6LxbNB4buyHFFwITiu.jpg?f=fotoalbum_large

Wat langs potje ligt is bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
himlims_ schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 16:02:
[...]
[Afbeelding]

DAnk voor delen! Die van Scheveningen was dicht, winkel super druk (tot vervelends) dus naar Leidschendam mall of Nld
Wat moet ik me bij die LEGO store in Mall of the NL voorstellen? Is het de moeite waard om er eens een keer naar toe te gaan voor de aankleding zoals Amsterdam of is het meer een kleinere winkel zoals in Utrecht?

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17:45
Houd het op Utrecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
Iemand ervaring met deze user op marktplaats?
https://www.marktplaats.nl/u/winkeltje-van-sophia/14773399/

Had interesse in een set, maar verkoper wilt enkel verzenden (dan houdt het bij mij sowieso al op), maar zie nu ook dat de locatie van nieuwe advertenties verschilt met oudere.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
dr86 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 17:17:

Had interesse in een set, maar verkoper wilt enkel verzenden (dan houdt het bij mij sowieso al op), maar zie nu ook dat de locatie van nieuwe advertenties verschilt met oudere.
Bij twijfel niet doen. Waarom overigens deze vraag stellen als het voor jou al ophoudt?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Tc99m schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 16:14:
[...]

Wat moet ik me bij die LEGO store in Mall of the NL voorstellen? Is het de moeite waard om er eens een keer naar toe te gaan voor de aankleding zoals Amsterdam of is het meer een kleinere winkel zoals in Utrecht?
Alle stores/shops bezocht afgelopen half jaar, mijn verdict;
Shop: Amsterdam
  • locatie: mweh, midden in centrum, even snel langs wippen lastig.
  • store: bestaat uit meerdere verdiepingen, mooie sculpturen en unieke aankleding. Groots van opzet, vriendelijk personeel maar ‘het liep niet over’
  • assortiment: heel breed, vrijwel alles was actueel is. Volgens mij geen store exclusieve items
  • overige: mooie 3D modellen en sculptuur, geloof ook figuurtjes printer
Shop: Scheveningen
  • locatie: semi-ok (de haal tram 9) maar relatief kleine store (vond veeel te druk, en die kinderwagens overal
  • store: bekende giraffe, en mini “world” Vrij smalle loop ruimte, en beetje rommelig.
  • assortiment: redelijk, maar niet zo groots. Hadden wel veel unieke legoland items
  • overige: vanwege drukte vond ik het geen plezierige store, Legoland sets maken dit wel interessant bezoekje
Shop: Utrecht
  • store: toen wij er waren, Lego masters items, best groot en ruime zaak. Kleiner dan Amsterdam, gevoelsmatig groter dan Scheveningen
  • assortiment: standaard, pick n brick
  • overige:
Shop: leidschendam
  • store: beetje Utrecht achting
  • assortiment: standaard, weinig bijzonders gezien
  • overige: erg behulpzaam personeel, vrijgevig met giveaways/bonus. (>€20 was kraskaart, die aktie zal ik dezelfde dag niet in Scheveningen)
Dus; voor assortiment bij Scheveningen zijn, voor bereikbaarheid bij Leidschendam, voor de beleving bij Amsterdam

[ Voor 9% gewijzigd door himlims_ op 29-08-2021 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
meesje schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 17:26:
[...]

Bij twijfel niet doen. Waarom overigens deze vraag stellen als het voor jou al ophoudt?
Of iemand anders wel een positieve ervaring aan deze verkoper heeft. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -ET-
  • Laatst online: 19:31

-ET-

Phone Home

oke volgens mij ben ik hooked door het Lego Virus. Ga aan het laatste gedeelte van 10270 beginnen. Dus die is van de week wel af. Maar alvast ook 10255 besteld. Qua onderdelen toch wel een stuk meer 4000 ipv de 2500 die ik nu heb gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
dr86 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 19:58:
[...]

Of iemand anders wel een positieve ervaring aan deze verkoper heeft. :)
Dan lijkt me deze vraag beter op zijn plaats in het Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
GeeBee schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 11:29:
[...]

Ik denk dat het gewoon te zwaar is voor LEGO pneumatiek.
Maar een goede lucht-MOD is welkom :)
Te zwaar voor pneumatiek? Nah, zeker niet tov lineair actuators. die slippen eerder door dan een pneumatic cilinder. Je kan echt flink gewicht zetten op zo'n cilinder voordat er lucht ergens gaat ontsnappen (of het rubbertje binnen in de cilinder naar z'n gootje gaat).

De reden dat het niet in deze set zit (en hetzelfde geldt voor de Liebherr) is omdat pneumatic zich remote in Lego sets erg lastig laat regelen. Halve lucht kan je met de hand doen, maar lukt ook niet elke keer. Dus een pneumatic set heeft vanuit Lego gezien 2 standen, terwijl een LA gewoon tot de mm nauwkeurig aan te draaien valt. Werkt dus meer zoals de real life hydrolics terwijl de slangetjes ontbreken die pneumatic wel heeft. Dus in de remote PowerUp sets zal je alleen LA's zien (was bij PF ook zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

AppieNL schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 21:22:
[...]

Te zwaar voor pneumatiek? Nah, zeker niet tov lineair actuators. die slippen eerder door dan een pneumatic cilinder. Je kan echt flink gewicht zetten op zo'n cilinder voordat er lucht ergens gaat ontsnappen (of het rubbertje binnen in de cilinder naar z'n gootje gaat).

De reden dat het niet in deze set zit (en hetzelfde geldt voor de Liebherr) is omdat pneumatic zich remote in Lego sets erg lastig laat regelen. Halve lucht kan je met de hand doen, maar lukt ook niet elke keer. Dus een pneumatic set heeft vanuit Lego gezien 2 standen, terwijl een LA gewoon tot de mm nauwkeurig aan te draaien valt. Werkt dus meer zoals de real life hydrolics terwijl de slangetjes ontbreken die pneumatic wel heeft. Dus in de remote PowerUp sets zal je alleen LA's zien (was bij PF ook zo).
Een oplossing hiervoor zouden "poweredUp pneumatische cilinders" zijn, waarin een standterugloppeling van de cilinder wordt gecommuniceerd met de control hub. Maar ik ben bang dat je dan ook naar druk geregelde valves moet gaan om de cilinder nauwkeurig te kunnen sturen naar een positie. Zou wel gaaf zijn :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Yup, zou cool zijn, maar helaas zijn de LA's al Lego's "oplossing" voor dit probleem. Goedkoper: minder parts en minder sensors. Het kalibreren van de LA's bij de Liebherr is ook alleen de app die zoekt wat het minimum en het maximum zijn van de LA en rekent zijn omwentelingen op basis daar van. Gezien de speling in Lego is dat "goed genoeg", zelfs als 2 LA's dezelfde arm moeten tillen en er geheid een (heel) klein verschil tussen de 2 valt op te merken.

Nog iets leuks, wat ik ook wel een OCD dilemma noem: in sets zie je ook tandwielen op 2 LA's voor dezelfde arm netjes gespiegeld, maar als je de LA's exact hetzelfde aantal omwentelingen wilt laten maken, moeten ze bij allebei aan dezelfde kant zitten. Dus kies je voor netjes gespiegeld of voor netjes exact dezelfde lengte? :D

[ Voor 26% gewijzigd door AppieNL op 29-08-2021 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
(had dit een uitgelezen kans gevonden voor een revisie op Lego Pneumatik. Om machines na te bouwen blijft dat toch de neest realistische manier van aansturen)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jakkus
Voor wie de Brick Bank en de Detective's Office hebben gemist, maar ze graag nog eens zouden willen bouwen: check deze designer op Rebrickable. Hij heeft beide gebouwen nagemaakt van alleen de steentjes van het Assembly Square!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
warhamstr schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 23:39:
(had dit een uitgelezen kans gevonden voor een revisie op Lego Pneumatik. Om machines na te bouwen blijft dat toch de neest realistische manier van aansturen)
Hydrolics zou de meest realistische manier zijn, gaat ook niet gebeuren in Lego.

Acties:
  • +39 Henk 'm!

• Jakkus
Het kasteel is klaar! Het was nog een hele klus, met al die steentjes door elkaar. Maar dat maakt de bouwervaring extra leuk, vind ik.
Het resultaat vind ik echt fantastisch! Mocht je van kastelen van Lego houden, dan kan ik je deze zeker aanraden. Het bouwen ging nergens vervelen. En de handleiding is nog gratis ook! Echt de moeite waard dus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/74qiEWB8l82Jqv74YFswMI5_quA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QlDBFLV0wkdpVpy5Ve8eHrsS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/et_QyiXlf18hMhOUnWqcjm74Kc0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y6T6dSi35obJsy2ZsTJh7xaZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6cJg5zvD4mfEWOuYJXTkgnSlMA8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TdaDudgixziRWQmfoW0ovbAd.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CyVsvzzsqeyo8Un2oXPTbEZL_Zc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iidADURYHCNkZBtN7AD8pcuZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L_Mu_52Bwyw6g-GBGSTJELp6p_o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NUGyDucbbmxm4bEKFWMnysuo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dMK2Va-cOLAuKcdIEQ-WxAbO6j8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ycr367aE5ZJdYsklr4Z4yXxt.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8bKnvUTPHt6SV3-dF-ZOZZctPPU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r9ALuxZWS5whWSM0koDABDl3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hw6hql4n-nAhBb-A36RQkBF5t9c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VHcUra2z9nkY2O4vwMnKMJq0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GSS_ZGXujJQ3PBQxFzX0QWMo0N0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/erRFphr2MYbaIQ5lfM2tMN7d.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ta7aKGDeYuq3byqdDdZJI4W2hyI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/phTxwOPJ0TXUqZ25Mgl59mXB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rFKhf6l_D9dOIG78bHZ6q0z2GWU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dDm4Zj1i0foaei3dGYlatgpf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tyq1KwdyMUFjlSIRxfFEGASGkoo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qZQkv5V2HMaJJcZbF1i9f5O3.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a9WZGlL_g54VHlGWHcucZuLwz78=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BjDAPMh6fgTFl4isztyieEGn.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tc99m
Jakkus schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 12:16:
Het kasteel is klaar! Het was nog een hele klus, met al die steentjes door elkaar. Maar dat maakt de bouwervaring extra leuk, vind ik.
Het resultaat vind ik echt fantastisch! Mocht je van kastelen van Lego houden, dan kan ik je deze zeker aanraden. Het bouwen ging nergens vervelen. En de handleiding is nog gratis ook! Echt de moeite waard dus.

[...]
Gave build Jakkus! Hield je nog stenen over of heb je alles gebruikt? En is het kasteel ook makkelijk te openen om binnen in te kunnen kijken/spelen?

Jangbricks heeft trouwens zojuist een review online gezet waarin hij alle drie de builds van 31120 combineert (had ik nog niet eerder gezien):

scintillating

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkus
Het kasteel is niet te openen om mee te spelen, het is meer een displaymodel. Ik hield wel een behoorlijk aantal stenen over. Maar de echte 'bricks' zijn wel allemaal gebruikt. Zelf heb ik het originele kasteel ook gebouwd, ik vond deze persoonlijk echt veel mooier, leuker en uitdagender om te bouwen.

Mocscout heeft op zijn youtubekanaal trouwens ook een filmpje van de drie builds samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

heb je nu 2x kasteel hiervoor nodig gehad? of is dit met 1 doos?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
himlims_ schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 13:38:
[...]
heb je nu 2x kasteel hiervoor nodig gehad? of is dit met 1 doos?
Hij schreef "van drie keer set 31120 één kasteel maken" in een eerdere post, dus ik verwacht 3x het kasteel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:44
dr86 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 17:17:

Het zou legit kunnen zijn, maar de foto van de 6043 bijvoorbeeld komt ook in Google naar voren. Overigens weet ik niet of in het verleden het aantal steentjes op de Nederlandse dozen stond. Zo niet dan staat er een buitenlands product op de foto. Niet onmogelijk dat dit in Nederland wordt verkocht maar wel onwaarschijnlijk.

@himlims_ Afgaande op het aantal Black Falcons zouden het er zelfs drie moeten zijn, maar ik gok op twee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Dit heb ik inmiddels ook op mijn verlanglijstje staan. Wanneer de set een keer in een goede aanbieding komt, zodat ik 3 sets voor max €200 kan kopen (wat historisch gezien voor Creator 3-in-1 sets zeker moet lukken) dan ga ik dit ook doen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Haay schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 13:55:
[...]

Dit heb ik inmiddels ook op mijn verlanglijstje staan. Wanneer de set een keer in een goede aanbieding komt, zodat ik 3 sets voor max €200 kan kopen (wat historisch gezien voor Creator 3-in-1 sets zeker moet lukken) dan ga ik dit ook doen! :)
Deze Creator dozen geven LEGO goede verkoopcijfers zo :) Met het piratenschip kon je met 2 dozen een nog wat betere uitvoering maken, nu met het kasteel maar liefst 3 dozen. Maar eens, 3 dozen voor max €200 moet echt wel kunnen. Adviesprijs van het kasteel is gelijk aan die van het piratenschip toch? Laatstgenoemde is onderhand standaard al voor €75 te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Gim schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 13:59:
Deze Creator dozen geven LEGO goede verkoopcijfers zo :) Met het piratenschip kon je met 2 dozen een nog wat betere uitvoering maken, nu met het kasteel maar liefst 3 dozen. Maar eens, 3 dozen voor max €200 moet echt wel kunnen. Adviesprijs van het kasteel is gelijk aan die van het piratenschip toch? Laatstgenoemde is onderhand standaard al voor €75 te koop.
In Brickwatch zie ik voor het Piratenschip laagste prijs ooit was €52,49. Bijna 50% korting dus. Dan moet ~35% korting zeker wel lukken. Kwestie van geduld hebben, en dat heb ik wel. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
@himlims_ Ik heb hier drie keer het kasteel voor nodig gehad inderdaad. Volgens mij zijn het in totaal net wat meer dan 3000 onderdelen. Het verschil met de originele set zit niet alleen in de grootte, maar bijvoorbeeld ook dat de bodem helemaal dicht is. De bouw begint met het maken van een soort rotsplateau waar het kasteel op staat.

@Haay 200 euro moet te doen zijn. Ik heb zelf mijn slag pas geslagen bij een aanbieding van de Intertoys, zo'n aanbieding komt er vast wel weer!

[ Voor 18% gewijzigd door Jakkus op 30-08-2021 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Jakkus schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:05:
@himlims_ Ik heb hier drie keer het kasteel voor nodig gehad inderdaad. Volgens mij zijn het in totaal net wat meer dan 3000 onderdelen. Het verschil met de originele set zit niet alleen in de grootte, maar bijvoorbeeld ook dat de bodem helemaal dicht is. De bouw begint met het maken van een soort rotsplateau waar het kasteel op staat.

@Haay 200 euro moet te doen zijn. Ik heb zelf mijn slag pas geslagen bij een aanbieding van de Intertoys, zo'n aanbieding komt er vast wel weer!
precies; de gouden lego maanden (nov-dec) komen er weer aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
himlims_ schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:15:
[...]

precies; de gouden lego maanden (nov-dec) komen er weer aan :)
Voor het kasteel kan het nog wel eens lastig worden. Gek genoeg hebben de grote verkopers zoals Bol en Amazon deze nog steeds niet zelf op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ErikT738 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:24:
[...]

Voor het kasteel kan het nog wel eens lastig worden. Gek genoeg hebben de grote verkopers zoals Bol en Amazon deze nog steeds niet zelf op voorraad.
zal wel mee vallen, tot nu toe is die ruim voorradig bij iedere zaak waar ik afgelopen periode geweest ben. vooral toko's als intertoys/top1toys liggen er nog voldoende

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

AppieNL schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 23:00:
Yup, zou cool zijn, maar helaas zijn de LA's al Lego's "oplossing" voor dit probleem. Goedkoper: minder parts en minder sensors. Het kalibreren van de LA's bij de Liebherr is ook alleen de app die zoekt wat het minimum en het maximum zijn van de LA en rekent zijn omwentelingen op basis daar van. Gezien de speling in Lego is dat "goed genoeg", zelfs als 2 LA's dezelfde arm moeten tillen en er geheid een (heel) klein verschil tussen de 2 valt op te merken.
Ik ben erachter gekomen dat de control hub de positie van de motoren/LA's niet onthoudt zodra de spanning eraf is gehaald. Zodra de control hub online komt, moet dus eerst de positie van de motoren worden geïnitialiseerd, vandaar dat hij de LA's naar beide eindpunten stuurt om zo te weten wat de positie is. Daarna gaat het idd op basis van omwentelingen (tacho).
Nog iets leuks, wat ik ook wel een OCD dilemma noem: in sets zie je ook tandwielen op 2 LA's voor dezelfde arm netjes gespiegeld, maar als je de LA's exact hetzelfde aantal omwentelingen wilt laten maken, moeten ze bij allebei aan dezelfde kant zitten. Dus kies je voor netjes gespiegeld of voor netjes exact dezelfde lengte? :D
Hoeveel is het verschil tussen spiegelen of netjes exact dezelfde lengte? Een 180 graden omwenteling van de aandrijfas? Dit soort backlash heb je ook al gauw als je met Lego een aantal tandwielen achter elkaar zet, dus zo'n probleem levert het niet op lijkt me. Dan zou ik ook voor optisch gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:03

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Vandaag Carnage gebouwd. Erg jammer moet ik zeggen.
Het is een super vet uitziende "helm", maar zo jammer dat alle accenten stickers zijn. Hier had Lego best wel wat geprinte items voor mogen maken.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:16

QuattroNL

It is I.

Mad-Matt schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:47:
Vandaag Carnage gebouwd. Erg jammer moet ik zeggen.
Het is een super vet uitziende "helm", maar zo jammer dat alle accenten stickers zijn. Hier had Lego best wel wat geprinte items voor mogen maken.
Dus alle 'tatoeages' op de rode vlakken op z'n voorhoofd zijn stickers? 8)7
Bummer!

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

QuattroNL schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 17:19:
[...]

Dus alle 'tatoeages' op de rode vlakken op z'n voorhoofd zijn stickers? 8)7
Bummer!
Jup, enorme domper. Misschien ooit nog eens een setje nieuwe blokjes bestellen en ze zelf spuiten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Laatst online: 06-09 09:55
Mad-Matt schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 17:50:
[...]

Jup, enorme domper. Misschien ooit nog eens een setje nieuwe blokjes bestellen en ze zelf spuiten ofzo.
Hoe zag ie er uit zonder stickers? B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
almightyarjen schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:59:
Hoeveel is het verschil tussen spiegelen of netjes exact dezelfde lengte? Een 180 graden omwenteling van de aandrijfas? Dit soort backlash heb je ook al gauw als je met Lego een aantal tandwielen achter elkaar zet, dus zo'n probleem levert het niet op lijkt me. Dan zou ik ook voor optisch gaan :P
Nauwelijks meetbaar en ruim binnen de Lego marges. Ik geloof dat ik 1 MOC ooit eens heb gezien waarbij een kerel een kraan had gebouwd met 4 uitschuif segmenten of zo en aardig wat gewicht. Die koos er voor om ze wel aan dezelfde kant te doen, omdat die niet wilde dat het gewicht ook maar enigszins ongelijk verdeeld was, waar op zich wel wat voor valt te zeggen bij zo'n zware en lange kraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ninjetsu NL schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 20:19:
[...]

Hoe zag ie er uit zonder stickers? B)
Beroerd, net of hij niet af was

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jakkus
Tot morgen 12.00 uur kan er gestemd worden op de creaties van de Lego moc challenge. Geef de creatie(s) die jij het mooist vind een like!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:51
Vanaf vandaag kun je online bij de Lidl deze workbench organizers bestellen. Ze zijn erg goedkoop (7.99). Vanaf morgen zouden ze in de winkel verkrijgbaar moeten zijn. Ze komen met 32 dividers en zijn 30,5 x 13,5 x 41,5 cm (l x b x h) qua afmeting. Volgens mij zijn dit ideale oplossingen om je lego gesorteerd in te bewaren. Zelf heb ik momenteel koffers, maar het is een ellende om de 1x1 stukjes daar uit te graaien met mijn vingers. Ik heb er maar meteen 6 besteld, retourneren is immers gratis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OQesw7cIyWH2THWHM4WVssZrF4o=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/MGeBTCh01IGWZEodc65GzySf.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WYFRRSJtka-Lh5Y-gdvioiElbek=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oTTpQZKaqDi547v7dfUkuWGT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z8ujwYTuZKQViWKSjBtXkX57Ax4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YrkcPNgalChRhQ6znMesxc8k.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7LffDz5PaFADNBBGQx0ckTGPV2E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VPB6KRRnzzFajNYyqeWsQrB3.jpg?f=fotoalbum_tile

De linker afbeelding komt uit de LIDL webshop, overige afbeeldingen (met de lego) komen van stonewars.de en tonen kastjes van de Aldi (als ik de titel mag geloven), maar het zal elkaar niet veel uitmaken ;)

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Bint schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 12:51:
Vanaf vandaag kun je online bij de Lidl deze workbench organizers bestellen. Ze zijn erg goedkoop (7.99). Vanaf morgen zouden ze in de winkel verkrijgbaar moeten zijn. Ze komen met 32 dividers en zijn 30,5 x 13,5 x 41,5 cm (l x b x h) qua afmeting. Volgens mij zijn dit ideale oplossingen om je lego gesorteerd in te bewaren. Zelf heb ik momenteel koffers, maar het is een ellende om de 1x1 stukjes daar uit te graaien met mijn vingers. Ik heb er maar meteen 6 besteld, retourneren is immers gratis.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

De linker afbeelding komt uit de LIDL webshop, overige afbeeldingen (met de lego) komen van stonewars.de en tonen kastjes van de Aldi (als ik de titel mag geloven), maar het zal elkaar niet veel uitmaken ;)
op de website van Lidl staat ook een variant met een aantal grotere open bakken erin, die lijkt me handig om grotere onderdelen in te sorteren die niet in de kleinere bakjes passen.

https://www.lidl-shop.nl/...01fcbe0b5ad91dc62e29.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
Afas schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:31:
[...]
op de website van Lidl staat ook een variant met een aantal grotere open bakken erin, die lijkt me handig om grotere onderdelen in te sorteren die niet in de kleinere bakjes passen.

https://www.lidl-shop.nl/...01fcbe0b5ad91dc62e29.jpeg
Dat zijn wel stofhappers ben ik bang.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
keverjeroen schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 14:40:
[...]

Dat zijn wel stofhappers ben ik bang.
Klopt en toch heb er een paar besteld (en ook een paar van die andere met 32 vakjes). Lijkt mij handig voor de opslag van grotere platen en een aantal grotere Lego technic onderdelen. Heb de rode kraan helemaal uit elkaar liggen dus goed om daar mee te testen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Voor de liefhebber heb je dan samen met de batmobile en batwing een mooi trio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

meesje schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 21:04:
[...]

Voor de liefhebber heb je dan samen met de batmobile en batwing een mooi trio.
De vorige is nu niet te betalen, dus ik ben hier erg blij mee.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AppieNL
Verschillen die ik dusver zie met die uit 2014 hier in de kast

- Achterwielen (Claas ipv Unimog banden)
- Het schuine stukje tussen de voorwielen lijkt nu doorzichtig
- De zwarte flanken van de voorwielen zijn wat minder rond, nu gewoon plates in een lichte hoek.
- Het grijs met rode stukje 2x aan elke zijde achter de voorbanden onder het raam (niet aanwezig in 2014 set).
- Draaiplateau
- Muurtje voor de minifigs
- Joker zonder jasje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Voor de geïnteresseerden de advent kalenders zijn te koop:

https://www.lego.com/en-nl/search?q=advent

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:40
rammes schreef op woensdag 1 september 2021 @ 07:28:
Voor de geïnteresseerden de advent kalenders zijn te koop:

https://www.lego.com/en-nl/search?q=advent
€140 indien je ze allemaal koopt >:)

Ik wacht nog een paar dagen, meestal vind je die kalenders wel iets goedkoper in andere winkels.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:05
Beetje jammer alleen dat ze al spoilen wat erin zit. Dan is het toch geen verrassing meer? :P

-----

En verder..... mijn Porsche 911 build is af! Heb nog geen tijd gehad om fatsoenlijke eindresultaat foto's te maken, dus even geduld tot het laatste deel van het bouwverslag. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jJv9b8YGnsjm8FH6jlePV5RnM0I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qbQMLG7FLdmxc89avL1fEprD.jpg?f=user_large

Na dat op een vage wijze mijn bestelling van de batmobile op amazon werd geanulleerd zogenaamd pakket kwijt geraakt, andere tweaker hier die hem besteld had kreeg de zelfde vage mail, gelukkig kreeg ik wel in 1 dag mijn geld terug, voor dat geld heb ik nu de haunted house gekocht, had een 20 euro kortings bon van de intertoys en daar was ie nu 209 euro, dus heb er 190 voor betaald, goedkoopste tot nu toe van wat ik gezien heb.

Ook komt morgen nog de ecto-1 en de creator expert ford mustang binnen dus voorlopig heb ik weer wat te bouwen en een paar maanden geen lego budget meer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aK5ScgPV0r0CTRvVuishgvaa1AY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NhOpyWcfYQETE8sBc3JZWa1w.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de geprinte steentjes van Steindrucker binnen voor de Ecto-1. Je hebt ook stickers voor de voorruit die zij ook geprint hebben maar die is uitverkocht.

Kenteken rechts heeft een kleine opening in een lijn maar verder wel tevreden ermee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:16

QuattroNL

It is I.

gizmokat schreef op woensdag 1 september 2021 @ 09:26:
[Afbeelding]

Na dat op een vage wijze mijn bestelling van de batmobile op amazon werd geanulleerd zogenaamd pakket kwijt geraakt, andere tweaker hier die hem besteld had kreeg de zelfde vage mail, gelukkig kreeg ik wel in 1 dag mijn geld terug, voor dat geld heb ik nu de haunted house gekocht, had een 20 euro kortings bon van de intertoys en daar was ie nu 209 euro, dus heb er 190 voor betaald, goedkoopste tot nu toe van wat ik gezien heb.

Ook komt morgen nog de ecto-1 en de creator expert ford mustang binnen dus voorlopig heb ik weer wat te bouwen en een paar maanden geen lego budget meer.
Ik ben wel benieuwd wat je van het Haunted House vindt.
Ik heb weinig (niks) met dat thema maar vind het gewoon een erg mooi gebouw. Zal niet perfect aansluiten bij de modulair gebouwen maar hij zou er wel naast komen te staan (prijs-technisch past ie er wel mooi bij :+ )

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
D. Ninjai schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:29:
[Afbeelding]

Ik heb de geprinte steentjes van Steindrucker binnen voor de Ecto-1. Je hebt ook stickers voor de voorruit die zij ook geprint hebben maar die is uitverkocht.

Kenteken rechts heeft een kleine opening in een lijn maar verder wel tevreden ermee.
Heb zelf niet zoveel met Ghostbusters, maar uit interesse: hoeveel heeft je dit gekost? ;)

scintillating

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:14
Tc99m schreef op woensdag 1 september 2021 @ 11:22:
[...]

Heb zelf niet zoveel met Ghostbusters, maar uit interesse: hoeveel heeft je dit gekost? ;)
https://www.steindrucker....stom-package-ohne-scheibe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Whoo.... Ik blijf wel gewoon stickeren dan hoor, zo heftig is het nu ook weer niet in het recht te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

was aan het kijken om aantal palmboompjes (van de oude piraten serie) te bestellen bij bricklink

ho-ly-fuck .... wat een prijzen voor die items :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TzbIQHeWDBNUR71IiR8EAbK6WkQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2lxVfUvwKNuxhJFmzg1EOKCJ.png?f=user_large

compleet boompje wordt al snel 30,-

iemand misschien een suggestie buiten bricklink om?

[ Voor 6% gewijzigd door himlims_ op 01-09-2021 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:56

Soggney

Zeekomkommer

Andere blokjes gebruiken? eventueel enkel het palmblad bricklinken en de stam op een andere manier bouwen.
Anders zal het kringwinkels en andere schatten opzoeken worden.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
himlims_ schreef op woensdag 1 september 2021 @ 11:36:
Er zijn vast nog verschillende simpele setjes te vinden (wel tweedehands uiteraard) waar een palmboom in zit. Zelf heb ik bijvoorbeeld recentelijk nog mijn 6260 verkocht voor 20 Euro. Een stuk minder dan die 30 euro en je krijgt er nog een kanon en aap bij ook ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
himlims_ schreef op woensdag 1 september 2021 @ 11:36:
was aan het kijken om aantal palmboompjes (van de oude piraten serie) te bestellen bij bricklink

ho-ly-fuck .... wat een prijzen voor die items :X

[Afbeelding]

compleet boompje wordt al snel 30,-

Je kan proberen de Paradisa sets te marktplaatsen, die gaan voor wat minder dan de piratensets geloof ik.

Edit: deze bijvoorbeeld, scheelt de helft.

[ Voor 12% gewijzigd door ErikT738 op 01-09-2021 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ErikT738 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 11:53:
[...]

Je kan proberen de Paradisa sets te marktplaatsen, die gaan voor wat minder dan de piratensets geloof ik.

Edit: deze bijvoorbeeld, scheelt de helft.
super bedankt! ik ken heel die paradisa serie niet, maar ben nu al fan :+ bricklink paar setjes gevonden _/-\o_ :>

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 14:24
De 3e Tweakers Lego MOC Challenge is afgelopen en de uitslag is:

🥇 1. YvesArt🥈 2. D75🥉 3. sanderA
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G2VUFXWsnFAaGr4NBD4vE0iv2_A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/99BvZ7AtxhebfyHuGehtgQyx.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CzsrEkYA9XBybSggUORttVDLMfk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B8mroSSSrSygsbSOka1F3RSz.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pTJN5vQysEO2nri-ZyucD0IRwMU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Hbh49yWYbIRpIi5nzChudwK.jpg?f=fotoalbum_large

Gefeliciteerd @YvesArt , @D75 , @sanderA

Met dank aan Mappy voor tabel layout met winnaars :)

Het was deze keer een close call tussen de nummers 1 en 2 met slechts 1 stem verschil ook tussen de nummer 3 (sanderA) en 4 (XXLaura) zat slechts 1 stem verschil.

[ Voor 73% gewijzigd door chrisO op 01-09-2021 13:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jakkus
Het nieuwe topic is ook geopend, we gaan aan de slag met de ruimtemijnbouw-mecha! :)

Tweakers Lego MOC Challenge 4 - september 2021

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
En daar is mijn tweede modular. Staat niet verkeerd direct naast de Assembly Square. Bouwervaring vond ik iets minder dan de Assembly Square.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/307gcVowQDURhzATAaoBkK8kFbM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FECM2xX3DDf7ZSfP72TucfIA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Afas op 01-09-2021 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
42erik schreef op woensdag 1 september 2021 @ 11:33:
[...]

Whoo.... Ik blijf wel gewoon stickeren dan hoor, zo heftig is het nu ook weer niet in het recht te krijgen
Voor dure sets van om en nabij de 200eu maken die twee tientjes ook niet echt meer uit.
Het is ook richting de lange termijn dat het mooi blijft.

Vind het soms schandalig dat Lego zelfs stickers levert voor de UCS Millennium Falcon. Ik hoop ook niet dat ze dat gaan doen voor de Titanic die misschien dit najaar komt en wellicht ook een soortgelijk prijskaartje heeft.

[ Voor 22% gewijzigd door D. Ninjai op 01-09-2021 12:58 ]

Pagina: 1 ... 104 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .