Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 105 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.380.752 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05:36

rammes

koekebakker 1e klas

Camp Nou is te bestellen, als voetbal je ding is zeg maar ;)
https://www.lego.com/en-n...mp-nou-fc-barcelona-10284

Ik zou het doen!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:25

QuattroNL

It is I.

Afas schreef op woensdag 1 september 2021 @ 12:26:
En daar is mijn tweede modular. Staat niet verkeerd direct naast de Assembly Square. Bouwervaring vond ik iets minder dan de Assembly Square.[Afbeelding]
De AS is qua bouwen niet te vergelijken met andere modulairs; ik vond 'm echt geweldig!

Het politieburo ziet er leuk uit maar de bouwervaring is zeker minder.
Wel apart trouwens dat de aircounit op de bovenste verdieping voor het toilet zit. Hadden ze beter links, bij het kantoor, kunnen plaatsen.
Het lila donutwinkeltje links sluit prima aan op de Bookstore, zelfde bouwstijl en kleurgebruik :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qfer_idHH9ECzux7rhyLaaR2zmU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tQLJLw5J88GT5IuUja1lcEmJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door QuattroNL op 01-09-2021 13:48 ]

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:46

Amphiebietje

In de blubber

QuattroNL schreef op woensdag 1 september 2021 @ 13:45:
Wel apart trouwens dat de aircounit op de bovenste verdieping voor het toilet zit. Hadden ze beter links, bij het kantoor, kunnen plaatsen.
Ja, dat is waarschijnlijk om de dampende drollen snel af te koelen >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:35

-ET-

Phone Home

Mijn resultaat van de bookstore ook maar eens laten zienAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6C0ncy7tnASvXD4209douP92-IA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fba2UNUtXmb8a4UqPnolEjl2.jpg?f=fotoalbum_large

En inmiddels ook al bezig met assembly square. Die is qua bouw inderdaad een stuk uitdagender.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zGYJ0ojI0SF0ajeBLuVhDwN9oio=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/38qWVctitkIvAmOd97wrSsUl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 00:21
Ik vond Assembly Square een leuke build, alleen die twee verdiepingen op het linker blauwe gebouw (muziekwinkel en balletstudio) vond ik soms wat saai.
Bijna hetzelfde qua bouwen, en persoonlijk vond ik de inhoud ook niet zo leuk gekozen, had het leuker gevonden als ze die muziekwinkel en studio hadden samengevoegd tot een muziekstudio o.i.d., en nog een appartement in de 2e verdieping hadden gestopt.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
[...]

De AS is qua bouwen niet te vergelijken met andere modulairs; ik vond 'm echt geweldig!

Het lila donutwinkeltje links sluit prima aan op de Bookstore, zelfde bouwstijl en kleurgebruik :)
[Afbeelding]
Hoe is de bouwervaring én eindresultaat (verhaaltjes, afwerking) van PoliceStation naar jouw mening vergeleken met de Bookstore?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Gim schreef op woensdag 1 september 2021 @ 14:31:
[...]

Hoe is de bouwervaring én eindresultaat (verhaaltjes, afwerking) van PoliceStation naar jouw mening vergeleken met de Bookstore?
alles is beter dan de bookstore :X de diner is voor mij 'de beste' qua bouw beleving

@Gim is erg persoonlijk natuurlijk - ik vond m zo saai en niet uitdagend dat halve wege maar gestopt ben, en terug in de doos gefrot. Mischien dat in toekomst nog eens probeer. Het proefde mij aan als een standaard lego setje, niets 'expert' of unieks aan.

[ Voor 37% gewijzigd door himlims_ op 01-09-2021 14:38 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
himlims_ schreef op woensdag 1 september 2021 @ 14:34:
[...]

alles is beter dan de bookstore :X
Hmm... Moet ik een aantal post teruglezen of zo? Dit klinkt namelijk wel heel ernstig :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arquero
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-08 09:24
Weet iemand hoe het zit met de minifigures series?
Als je een doos koopt met 36 zakjes, heb je dan gegarandeerd alle 12 verschillende figuren?
Bv. https://misterbricks.nl/l...gures-marvel-studios.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Arquero schreef op woensdag 1 september 2021 @ 14:38:
Als je een doos koopt met 36 zakjes, heb je dan gegarandeerd alle 12 verschillende figuren?
als het goed is heb je 3x de serie compoleet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
D. Ninjai schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:29:
[Afbeelding]

Ik heb de geprinte steentjes van Steindrucker binnen voor de Ecto-1. Je hebt ook stickers voor de voorruit die zij ook geprint hebben maar die is uitverkocht.

Kenteken rechts heeft een kleine opening in een lijn maar verder wel tevreden ermee.
Had nooit gehoord van die site.

Heb gelijk prints voor de T2 besteld, want die blauwe stickers zijn echt verschrikkelijk, nog nooit zo'n missmatch gezien.

Ook het setje voor de Mini Cooper genomen met de engelse vlag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Gim schreef op woensdag 1 september 2021 @ 14:31:
[...]
De BS is duidelijk de minste. Van binnen veels te mager aangekleed (ik heb er zelf enkele boekenkasten bij gemaakt, en de trap verplaatst omdat ie teveel in het midden staat).
Het woonhuis rechts is van binnen te karig en van buiten te simpel/klein. De kleur is ook wel gewaagd.
Ik heb deze vnl omdat mijn vrouw in een boekenwinkel heeft gewerkt.

De PS vind ik qua gebouw veel mooier, statiger.
Die donutshop en krantenzaak ernaast doen me dan weer niet zoveel. Had liever een PS op volle breedte gezien :+

De verhaaltjes doen me dan ook weer niet zoveel, het gaat mij puur om de gebouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:52
De Book Shop is een beetje een acquired taste, vind ik :p Om te bouwen is hij inderdaad best simpel, en niet heel uitdagend (al vind ik vooral het dak en de trap van het blauwe huis best knap bedacht!). Qua kleuren moest ik eerst ook niets van het huis hebben, maar inmiddels ben ik eraan gewend geraakt en vind ik hem wel leuk. Ook vind ik het wel grappig dat de Book Shop zelf een beetje aan een boekensteun doet denken als je hem tussen andere gebouwen zet ;) Misschien zou je hem zelfs in de boekenkast kunnen zetten tussen grote boeken in!

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 19:49
QuattroNL schreef op woensdag 1 september 2021 @ 14:43:
De PS vind ik qua gebouw veel mooier, statiger.
Die donutshop en krantenzaak ernaast doen me dan weer niet zoveel. Had liever een PS op volle breedte gezien :+
Ohhh, ik dacht in eerste instantie dat je het over de Pet Shop (10218) had met PS als afkorting! :D

Het leuke van de Bookstore is dat je, net als bij de Pet Shop, het gebouw kunt splitsen en ze naast andere gebouwen kunt plaatsen. Zo heb ik zelf ook de Pet Shop gesplitst waarbij ik het dierenwinkel gedeelte tegen de Detective's Office heb geplaatst, en het woon gedeelte tegen de Parisian Restaurant heb geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:54

kaanmijo

Picobello B.V.

Ik ben bezig met de Corner Garage, en moest bij onderstaande stap toch even 8x kijken om te zien waarom het nou niet paste en of ik iets verkeerds deed :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z6fEwBYE3fp1nlGfvU0WGKX73TQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lGLr9rxEvvJuyw819kh19LkF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
himlims_ schreef op woensdag 1 september 2021 @ 14:38:
[...]

als het goed is heb je 3x de serie compoleet
Is het 'eerlijk' verdeeld? Bij eerdere CMF-dozen kwam het wel eens voor dat er van bepaalde figuren meer of minder in een doos zaten.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Tc99m schreef op woensdag 1 september 2021 @ 15:20:
[...]

Is het 'eerlijk' verdeeld? Bij eerdere CMF-dozen kwam het wel eens voor dat er van bepaalde figuren meer of minder in een doos zaten.
daar zijn ze volgens mij vanaf gestapt na het 'reto politie mannetje'-fiasco

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
De nieuwe Batman Tumblers zijn inmiddels te pre-orderen bij LEGO US. Er is een kleinere variant en een 'UCS' variant zoals de andere Batmobile. Moet zeggen dat ik de kleinere variant leuker vind dan de grote...

Ook zijn ze op de nederlandse LEGO site verschenen.

EDIT: Excuus, ik had niet gezien dat de UCS variant al gedeeld was.

[ Voor 22% gewijzigd door LAD93 op 01-09-2021 15:27 ]

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:07

Cheezus

Luiaard

kaanmijo schreef op woensdag 1 september 2021 @ 15:20:
Ik ben bezig met de Corner Garage, en moest bij onderstaande stap toch even 8x kijken om te zien waarom het nou niet paste en of ik iets verkeerds deed :+

[Afbeelding]
Ik heb al 3x gekeken maar wat moeten we precies zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:08
QuattroNL schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:59:
[...]

Ik ben wel benieuwd wat je van het Haunted House vindt.
Ik heb weinig (niks) met dat thema maar vind het gewoon een erg mooi gebouw. Zal niet perfect aansluiten bij de modulair gebouwen maar hij zou er wel naast komen te staan (prijs-technisch past ie er wel mooi bij :+ )
Ik vind zowel het thema als het huis geweldig, voor mij is het eerste huis,ik ben pas met lego begonnen, maar voor mij kan hij ook heel goed in een theme park, heb nu een ook al een kleine reuzen rad.
Maar in de toekomst ga ik waarschijnlijk ook wel wat modulair huizen kopen en een soort van kleine stad maken op zolder hier, maar dat duurt nog wel even, voor nu gaat ie in de vitrine kast als ie af is.

En ik ben ook benieuwd wat ik van de build vind, tot nu toe alleen gebouwd een technic ducati, kleine millinium falcon en de AT-AT en samen met mijn vrouw de 3-1 creator reuzenrad.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• gizmokat
Vandaag de AT-AT afgebouwd en hem op en vreemde blauwe steentjes planeet geplaatst😁, ga er nog wel wat bij maken en de AT-AT nog wat veranderen en hem wat meer afwerken met tiles en wat andere dingetjes.

De kleur van het licht kan ik veranderen, nu alleen even wit gegeven voor de foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cnX1kBUcpT_8feKPf1ihe9YC0BA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SFNYZH19v4WwBFHz4vu3TfsK.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:24
42erik schreef op woensdag 1 september 2021 @ 11:33:
[...]

Whoo.... Ik blijf wel gewoon stickeren dan hoor, zo heftig is het nu ook weer niet in het recht te krijgen
Wat nog erger is, dan betaal je voor printed, maar de 2x2 round bricks met hun print zitten niet in het midden tussen de 2 studs (vooral goed te zien bij de lichtgroene 2x2 round brick). OCD TRIGGERED!!!

Zowel op de product pagina als op foto van D. Ninjai is het zichtbaar, dus er zal vast iemand zijn die dan zegt: ze horen zo te zitten, kijk maar naar de echte auto. Daarop zeg ik: fuck dat, sticker hoort in het midden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

AppieNL schreef op woensdag 1 september 2021 @ 16:05:
[...]

Wat nog erger is, dan betaal je voor printed, maar de 2x2 round bricks met hun print zitten niet in het midden tussen de 2 studs (vooral goed te zien bij de lichtgroene 2x2 round brick). OCD TRIGGERED!!!

Zowel op de product pagina als op foto van D. Ninjai is het zichtbaar, dus er zal vast iemand zijn die dan zegt: ze horen zo te zitten, kijk maar naar de echte auto. Daarop zeg ik: fuck dat, sticker hoort in het midden :P
Ik denk dat dat wel meevalt. Kijk bij het groene steentje maar naar de onderkant. Daar zit de print precies in het midden van de 2 stud uitsparingen.
Ik vermoed dat de kijkhoek en lichtinval het wat vertekenen.
Maar wellicht heb ik het mis (al ben ik ook een echte ant fucker wat dat betreft).

Op de site van Steindrucker staan sommigen wel wat uit het midden ja.

[ Voor 4% gewijzigd door QuattroNL op 01-09-2021 16:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ErikT738 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 11:53:
[...]

Je kan proberen de Paradisa sets te marktplaatsen, die gaan voor wat minder dan de piratensets geloof ik.

Edit: deze bijvoorbeeld, scheelt de helft.
is gelukt ~10euro per palmboompje kwijt ... het is niet anders :X maar goed, beter nu dan over 2jr nog eens proberen dan ongetwijfeld nog duurder. thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:53
[...]

[Afbeelding]
Een mooie straat! Past leuk bij elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

meesje schreef op woensdag 1 september 2021 @ 17:02:
[...]

Een mooie straat! Past leuk bij elkaar.
En dan zie je het Parisian Restaurant welke helemaal rechts staat nog geeneens :+
En de Corner Garage staat nog te wachten om in elkaar gezet te worden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
QuattroNL schreef op woensdag 1 september 2021 @ 17:38:
[...]

En dan zie je het Parisian Restaurant welke helemaal rechts staat nog geeneens :+
En de Corner Garage staat nog te wachten om in elkaar gezet te worden :9
Eigenlijk maar goed dat je die dan niet ziet. :) De drie modulars op je foto passen mooi qua bouwstijl bij elkaar. De stijl van het restaurant en garage zijn erg afwijkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Kriebelt wel hoor ^^

Ik heb de 1989 Batmobile ook, de Batwing sla ik over aangezien ik meer heb met auto's en motoren.

Zou heb wel kwijt kunnen als ie echt 25 CM breed is zoals aangegeven, mijn vitrine heeft 32,5 CM ruimte aan de binnenkant.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jakkus
@QuattroNL Je zou het Parisian Restaurant eens links van de book shop kunnen zetten, als je dat leuk vindt. Daar heb ik hem ook staan sinds kort. Voor het gevoel moet de trap op de hoek, zonder een gebouw ernaast, maar ik ben erachter gekomen dat hij juist ook erg leuk staat links van de book shop (vind ik). Beide gebouwen komen dan mooi uit. Ook omdat ze beide wat ronde ramen hebben :)
Het schuiven met gebouwen is erg leuk, je kan daarmee blijven variëren.

Edit: hier is een foto :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q0K8PrOYSJXQXhYguFS6m85DSG4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4CEFVK0BLaNJmOm4GPqW9DIF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Jakkus op 01-09-2021 22:48 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Dit is knutselen met Lego op een heel ander niveau _/-\o_ Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51416436486_e25a42a549_b.jpg

En als je meer van deze bouwer wilt zien: https://www.flickr.com/photos/113442226@N07/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:24
QuattroNL schreef op woensdag 1 september 2021 @ 16:21:
[...]

Ik denk dat dat wel meevalt. Kijk bij het groene steentje maar naar de onderkant. Daar zit de print precies in het midden van de 2 stud uitsparingen.
Dat was precies degene waar mij het meest opviel, juist op basis van die uitsparingen. En hoewel die bij de foto van Steindrucker op het zicht niet in het midden zit (foto zou het kunnen vertekenen ja), zit die dat bij die van D. Ninjai ook niet, maar wel minder erg dan bij de foto van Steindrucker.

De witte ronde steen met "Danger" is er ook zo 1 waarbij de onderste regel "tekst" dichter bij de linker stud uitsparing zit dan de rechter uitsparing (ook bij D. Ninjai's). Dat jeukt!
TheDeeGee schreef op woensdag 1 september 2021 @ 18:05:
[...]

Kriebelt wel hoor ^^

Ik heb de 1989 Batmobile ook, de Batwing sla ik over aangezien ik meer heb met auto's en motoren.

Zou heb wel kwijt kunnen als ie echt 25 CM breed is zoals aangegeven, mijn vitrine heeft 32,5 CM ruimte aan de binnenkant.
Hij is echt 25cm breed. Hij heeft hier jaren gestaan in een Billy van 28cm diep :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:18

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik kwam op Bricklink een superlot met Paradisa sets tegen. Aangezien ik ooit nog een 90's video wil maken mag dit natuurlijk niet ontbreken. Vroegâh vond ik Paradisa stom, want dat was voor meisjes maar ik vind die sets nu echt helemaal geweldig :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r1h7pupT1X42djPbq9WAwCsGBDk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ch6TcjkhmE268zmuKNoJwCn.jpg?f=fotoalbum_medium

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Winter village 2021 set... Waar blijft de geruchtenmolen?!? :P

- een fantasy set (a la gingerbread/elves)
- een re-release van een der eerste sets?
- een nieuw 'traditioneel' gebouw?
- een volgende set in de lijn van de brandweer (politie, city hall)
- iets met wintersport? Ski helling met apres ski?

Ik zou gewoon een woonhuis of chalet op prijs stellen. Een woonhuis met een gezellige woonkamer of misschien twee gebouwtjes...

Of toch iets met Scrooge of gaan we t meisje met de zwavelstokjes zien? Of een oude windmolen of watermolen aan een bevroren beek, iets met een ambacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Arquero schreef op woensdag 1 september 2021 @ 14:38:
Je hebt sowieso van ieder figuurtje minimaal 1 exemplaar. Ik had toen die doos met loony tunes besteld, en had van willie e coyote maar 1 exemplaar en van de rest 3 of 4 stuks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

gizmokat schreef op woensdag 1 september 2021 @ 15:58:
Vandaag de AT-AT afgebouwd en hem op en vreemde blauwe steentjes planeet geplaatst😁, ga er nog wel wat bij maken en de AT-AT nog wat veranderen en hem wat meer afwerken met tiles en wat andere dingetjes.

De kleur van het licht kan ik veranderen, nu alleen even wit gegeven voor de foto.

[Afbeelding]
Komt er straks ook nog een (overduidelijk buitenaards) reuzenreptiel o.i.d. bij? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Amphiebietje schreef op woensdag 1 september 2021 @ 20:30:
[...]

Komt er straks ook nog een (overduidelijk buitenaards) reuzenreptiel o.i.d. bij? ;)
Je doet je nickname eer aan met die vraag :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobvG
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 10:51
LAD93 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 15:25:
De nieuwe Batman Tumblers zijn inmiddels te pre-orderen bij LEGO US. Er is een kleinere variant en een 'UCS' variant zoals de andere Batmobile. Moet zeggen dat ik de kleinere variant leuker vind dan de grote...
Op die gedachte betrapte ik mezelf dus ook! Ach, fijn voor de portemonnee. :)

Bij die grote vind ik het eerlijk gezegd een overdaad aan studs. Natuurlijk heeft die kleine dat ook, maar dat zijn er natuurlijk veel minder.

[ Voor 12% gewijzigd door RobvG op 01-09-2021 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 09:55
RobvG schreef op woensdag 1 september 2021 @ 20:58:
[...]

Op die gedachte betrapte ik mezelf dus ook! Ach, fijn voor de portemonnee. :)

Bij die grote vind ik het eerlijk gezegd een overdaad aan studs. Natuurlijk heeft die kleine dat ook, maar dat zijn er natuurlijk veel minder.
Die grote moet er gewoon komen om t drieluik compleet te maken en ik ben blij dat ik niet heel diep in de buidel moet tasten voor een 'oude' versie... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:14

DukeBox

loves wheat smoothies

Gim schreef op woensdag 1 september 2021 @ 20:04:
Ja, zat er ook al een tijdje aan te denken. Persoonlijk vond ik het peperkoek huisje wel jammer, slaat eigenlijk nergens op in een 'kerst dorpje'. Ik zou een Winter Village Market re-make wel leuk vinden.

Heb wel onlangs Harry Potter Zweinsveld Dorpsbezoek (76388) gekocht om in het dorpje op te nemen, hopelijk past de stijl een beetje, ook de paar 'winterse' figures vond ik wel leuk (niet zo standaard). Ik denk dat het peperkoek huisje ergens anders een plekje krijgt.. of met wat aanpassingen naar het 'noord pool' gedeelte bij de elfjes ;)

[ Voor 5% gewijzigd door DukeBox op 01-09-2021 21:26 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:49
AppieNL schreef op woensdag 1 september 2021 @ 18:52:
[...]

Dat was precies degene waar mij het meest opviel, juist op basis van die uitsparingen. En hoewel die bij de foto van Steindrucker op het zicht niet in het midden zit (foto zou het kunnen vertekenen ja), zit die dat bij die van D. Ninjai ook niet, maar wel minder erg dan bij de foto van Steindrucker.

De witte ronde steen met "Danger" is er ook zo 1 waarbij de onderste regel "tekst" dichter bij de linker stud uitsparing zit dan de rechter uitsparing (ook bij D. Ninjai's). Dat jeukt!
En bedankt voor de jeuk :+
Was mij nog niet opgevallen maar inderdaad heb ze beter bekeken en het is niet precies in het midden. Het is millimeterwerk, scherp gezien dus!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Ik weet niet of dit iets is voor 'hier' of juist in het Lego aanbiedingen topic, maar ... De lichtblauwe variant van de Creator Expert Fiat 500 is blijkbaar een Verenigd Koninkrijk exclusief (?) maar via Zavvi.nl toch naar NL te halen. Artikel op Bouwsteentjes.info...

Afbeeldingslocatie: https://bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2021/09/LEGO-77942-Fiat-500-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-09 19:58
Vanaf morgen is ook de Hogwarts Icons te bestellen. Ik wil hem graag, maar ik wacht er toch nog even mee. Ik hoop dat de set later ook bij andere winkels te koop gaat zijn en wat richting de €200 zakt.

Zijn er hier nog mensen die hem bij release halen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-09 16:19
Sjurm schreef op woensdag 1 september 2021 @ 23:00:
Vanaf morgen is ook de Hogwarts Icons te bestellen. Ik wil hem graag, maar ik wacht er toch nog even mee. Ik hoop dat de set later ook bij andere winkels te koop gaat zijn en wat richting de €200 zakt.

Zijn er hier nog mensen die hem bij release halen?
Ik ga hem zeker bestellen, maar ik wacht wel op een leuke GWP of een double-VIP punten actie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:37

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

D. Ninjai schreef op woensdag 1 september 2021 @ 12:44:
[...]

Voor dure sets van om en nabij de 200eu maken die twee tientjes ook niet echt meer uit.
Het is ook richting de lange termijn dat het mooi blijft.
Haha. Ik bricklink vaak voor 50 euro (of meer) aan onderelen om mijn supercars te ontkleuren. Die 20 euro voor geprinte onderdelen zou ik er dan ook wel voor over hebben :) Hmm, hebben ze ook geprinte onderdelen voor de Bugatti?

/edit: ja dus. Maar 70 euro vind ik dan toch wel een beetje duur, die stickers voegen toch niet zoveel toe.

[ Voor 9% gewijzigd door zonoskar op 02-09-2021 00:19 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Tc99m
Gim schreef op woensdag 1 september 2021 @ 20:04:

- een fantasy set (a la gingerbread/elves)
- een re-release van een der eerste sets?
- een nieuw 'traditioneel' gebouw?
- een volgende set in de lijn van de brandweer (politie, city hall)
- iets met wintersport? Ski helling met apres ski?

Ik zou gewoon een woonhuis of chalet op prijs stellen. Een woonhuis met een gezellige woonkamer of misschien twee gebouwtjes...

Of toch iets met Scrooge of gaan we t meisje met de zwavelstokjes zien? Of een oude windmolen of watermolen aan een bevroren beek, iets met een ambacht.
Het enige wat ik tot dusver heb gelezen is dat ‘t setnummer 10293 is.

Ik hoop ook op een ‘normaal’ gebouw: een woonhuisje, winkeltje, etc. en geen fantasiegebouw zoals the Elf Clubhouse en Gingerbread House. Gingerbread house heb ik wel, maar die staat apart en niet in ‘t dorp zelf. Ook erg leuk om te zien maar past gewoon niet bij de stijl van het dorp.

Elf Clubhouse heb ik aan me voorbij laten gaan - de eerste WV-set in jaren die ik niet heb gekocht

scintillating

• Tc99m
Vorig jaar is de set op 3 sept aangekondigd dus we zullen het deze of volgende week mogelijk al horen.

[ Voor 17% gewijzigd door Tc99m op 02-09-2021 01:13 ]

scintillating

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Ik zal dat de Tumbler via de US store te preorderen is maar via de NL store niet (leverbaar 1 nov). Kun je als Nederlander in de US store kopen? of hoe werkt dat?

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 17:40
rammes schreef op donderdag 2 september 2021 @ 08:00:
Ik zal dat de Tumbler via de US store te preorderen is maar via de NL store niet (leverbaar 1 nov). Kun je als Nederlander in de US store kopen? of hoe werkt dat?
Vanuit Europa kunnen we niet in de US store kopen, ze bieden geen verzendopties aan daarvoor.
Ik vermoed dat je ook redelijk wat kwijt zou zijn aan invoerrechten e.d.

Lego doet helaas aan regionale lanceringen, er zijn sets die wij eerder krijgen dan de rest van de wereld en omgekeerd.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Kapoen schreef op donderdag 2 september 2021 @ 08:09:
[...]

Vanuit Europa kunnen we niet in de US store kopen, ze bieden geen verzendopties aan daarvoor.
Ik vermoed dat je ook redelijk wat kwijt zou zijn aan invoerrechten e.d.

Lego doet helaas aan regionale lanceringen, er zijn sets die wij eerder krijgen dan de rest van de wereld en omgekeerd.
Thnx, ik kwam perongeluk op de US store terecht, had em al in het winkelmandje en wilde betalen met ApplePay maar zag op t laatste moment dat het Dollars waren, toen ben maar gestopt, achteraf was de order dus toch niet geaccepteerd.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TN0jJeSRPa7f6gNH3GLC9UOwTKs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aYFQafZv250Qe8hvN44GlP7D.jpg?f=user_large

Wel heel leuk om alle techniek te zien en de prachtige oplossingen die ze hebben bedacht. Minpunt: ze hadden het chassis ter hoogte van de deur steviger moeten maken. Daar buigt hij nu wel erg door.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Gisteren begonnen aan 'pirate bay/barracuda'-ideas .... wat een gave build :P heb de orginele barracuda in losse onderdelen liggen (helaas ontbreken er aantal cruciale parts waardoor ik m niet kan opbouwen). Zo mis ik een 'dek' van de boot (hoe kan je een 14x8 piece kwijt raken?) twee masten (die zijn ook ~20cm groot) ... achja, keertje bricklinken dan maar.

hoe dan ook, de eerste 4 genummerde zakjes zijn gebouwd, tot nu to weinig speciaals, maar de opzet naar iets groots is gemaakt. De initiele bouw van het schip deed me niet direct denken aan de barracuda, maar nu de plaatjes erbij gepakt hebt zie je duidelijk de gelijkenissen. Echter heeft lego 1001 nieuwe blokjes uitgebracht wat het allemaal wat gedetaileerder maakt dan het orgineel.

*zucht* nu nog dag werken voordat verder kan ..

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

The Eagle schreef op woensdag 1 september 2021 @ 20:57:
[...]

Je doet je nickname eer aan met die vraag :P
Ik zou best een alleenstaande woning willen hebben, maar ik denk dat die bak wat klein zou zijn. :P

Verder heb je dan de hele tijd zo'n reus die voor je ramen langsloopt en zo nu en dan naar binnen staart terwijl ze je vreemde koosnaampjes noemen :z

• gizmokat
Amphiebietje schreef op woensdag 1 september 2021 @ 20:30:
[...]

Dat zou best cool zijn, helaas zijn er kwa lego niet veel star wars beesten te vinden, misschien kom ik wel een keer wat anders tegen wat ik er bij zet voor de lol en of ander alien beest :P

• Afas
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 2 september 2021 @ 08:29:
[Afbeelding]

Wel heel leuk om alle techniek te zien en de prachtige oplossingen die ze hebben bedacht. Minpunt: ze hadden het chassis ter hoogte van de deur steviger moeten maken. Daar buigt hij nu wel erg door.
Zo veel techniek zit er toch niet in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TN0jJeSRPa7f6gNH3GLC9UOwTKs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aYFQafZv250Qe8hvN44GlP7D.jpg?f=user_large

Er gaat erg veel schuil achter het ontwikkelen van "blokjes". De vering die werkt samen met de aandrijving en een differentieel. Hoe het chassis is opgebouwd, het instructieboekje wat goed doordacht is (welke stap eerst). Misschien ben je verwend/gewend aan andere sets, ik vond het prachtig om te zien en heb er van genoten.

Game of Bricks stuurt op dit moment een ledverlichting set op.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2021 12:29 . Reden: Verwend klinkt negatief. Gewend denkt de lading misschien beter. ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 2 september 2021 @ 11:36:
[Afbeelding]

Er gaat erg veel schuil achter het ontwikkelen van "blokjes". De vering die werkt samen met de aandrijving en een differentieel. Hoe het chassis is opgebouwd, het instructieboekje wat goed doordacht is (welke stap eerst). Misschien ben je verwend met andere sets, ik vond het prachtig om te zien en heb er van genoten.

Fijn dat je er van genoten hebt d:)b
Ik bedoelde het niet vervelend, deze set wordt meer als een display set gezien dan als een technisch complexe set. Anders verwoord: Als je hier van genoten hebt, ga je zeker ook genieten van de complexere technic builds.

Er is trouwens een gratis MOC voor deze set, zodat je hem om kunt bouwen tot een F1 auto:
https://bricksafe.com/fil...lternate_F1_car_v2_FM.pdf

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 15:32
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vRE-A4LaT7VlDB752ZH-U-3ebC0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sUGdDgB1XSHFr7gNytnVnPyb.jpg?f=fotoalbum_large

Weet iemand waar die grijze vandaan komt?
ik heb het idee dat dit een custom is of niet?

Ben zelf bezig om de groep bij elkaar te krijgen en daar leuke diorama van te maken.
(blauwe krijgt nog een andere helm en hoofdje, de groene is altijd boos ;) )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ra9U79YB_VpMoNeb1ovFI3m5rks=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RTdTdooXN8j3RoHts2DfIvSl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:33

Shabbaman

Got love?

leosand schreef op donderdag 2 september 2021 @ 12:17:
blauwe krijgt nog een andere helm en hoofdje
Hoezo, wat is er mis met Bennie?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01:35

L23

Is inderdaad custom.

Zie de discussie bij de onderstaande link.
himlims_ in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 14:24
[b]leosand in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"leosand schreef op donderdag 2 september 2021 @
En de helm komt van deze serie 9 minifig:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PAk9_gTo-K0jLGrPpwOkoZbfQJQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iCUCXE9JWpBoworAfmuRv8Xz.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Verwijderd schreef op donderdag 2 september 2021 @ 11:36:
[Afbeelding]

Er gaat erg veel schuil achter het ontwikkelen van "blokjes". De vering die werkt samen met de aandrijving en een differentieel. Hoe het chassis is opgebouwd, het instructieboekje wat goed doordacht is (welke stap eerst). Misschien ben je verwend/gewend aan andere sets, ik vond het prachtig om te zien en heb er van genoten.

En gelijk de auto verlagen zodat de wielkasten beter gevuld worden.
Zie bijvoorbeeld: YouTube: HOW TO FIX your Lego Technic Porsche 911 RSR - Lego Set 42096

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:05
Oeps. Zat er toch zomaar ineens een groene Sian in mijn winkelwagen :$ B)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

PdeBie schreef op donderdag 2 september 2021 @ 12:46:
Ha! dat heb ik nou ook altijd, floept er zomaar iets in je winkelwagentje, tja en als 't er dan in zit gaat het er ook niet meer uit, : :P

Ik zou het doen!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[Afbeelding]

Ben zelf bezig om de groep bij elkaar te krijgen en daar leuke diorama van te maken.

[Afbeelding]
wil die groene nog steeds, mjah ... blijft prijzig :X hopelijk keertje gelukt bij rommelmarkt

• leosand
himlims_ schreef op donderdag 2 september 2021 @ 13:12:
[...]

wil die groene nog steeds, mjah ... blijft prijzig :X hopelijk keertje gelukt bij rommelmarkt
zat alleen in de exosuit... opzich nog redelijk geprijst maar alleen voor mannetje dan is ie duur

had eerder opmerkingen over de grijze gemist.

[ Voor 10% gewijzigd door leosand op 02-09-2021 13:34 ]

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 14:24
himlims_ schreef op donderdag 2 september 2021 @ 13:12:
[...]

Ik wil die groene Sian ook nog, maar dan moeten ze wel het probleem met de verschillende tinten groen hebben opgelost. Ik ga geen premium prijs betalen voor budget-kwaliteit :|

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 15:18
[Afbeelding]

En de ophanging is te hoog. En ik vind 'm best basic met alleen een diff, motor en stuur.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gizmokat
De ecto-1 en de ford mustang zijn ook binnen😊Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UlPI1aIITDFyEiBJ2V9l2cFFoZs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DOqy6cAmkoeVinFColQYxT2I.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
[Afbeelding]

De grijze is samengesteld uit onderdelen van bestaande minifigs. De torso met classic space logo komt van deze CMF (verborgen onder dat raket kostuum):
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/71018-13.jpg?201704210854
Rocket Boy uit S17

De handen zijn oude onderdelen die je op bricklink moet zoeken (ik dacht light bley kleur, of misschien dat oude grijs van de jaren '80 sets).

De klassieke helm is helaas niet te vinden in lichtgrijs en groen, vziw.

[ Voor 7% gewijzigd door Kapoen op 02-09-2021 13:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gizmokat
PdeBie schreef op donderdag 2 september 2021 @ 12:46:
Er is hier de laatste tijd wel heel erg veel ineens in de winkelwagen gegaan, ik heb nu maar voor even het winkelwagentje geparkeerd ;w

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 15:55

D75

Kapoen schreef op donderdag 2 september 2021 @ 13:45:
[...]

De grijze is samengesteld uit onderdelen van bestaande minifigs. De torso met classic space logo komt van deze CMF (verborgen onder dat raket kostuum):
[Afbeelding]
Rocket Boy uit S17

De handen zijn oude onderdelen die je op bricklink moet zoeken (ik dacht light bley kleur, of misschien dat oude grijs van de jaren '80 sets).

De klassieke helm is helaas niet te vinden in lichtgrijs en groen, vziw.
Ik had deze ook net gemaakt... met behulp van "everything is awesome".
Kompleet met de tools uit de 80s.
(ik weet dat de alien van later is).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NO6takJJPyG5dENDPWls0Ln-71A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mk1f6Mu5HMZgayQBHBYHEm27.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vond tussen mijn oude Lego ook een lichtgrijze helm en air tank. Toch raar want ik kan die helm inderdaad niet terugvinden op bricklink.

Groene Spaceman was paar maanden geleden nog voor redelijke prijs te koop.. maar volgens mij hadden meer mensen dit idee en toen ging het hard. Was net te laat.

[ Voor 3% gewijzigd door D75 op 02-09-2021 15:55 ]

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

• leosand
D75 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 15:53:
[...]

[Afbeelding]

Ik vond tussen mijn oude Lego ook een lichtgrijze helm en air tank. Toch raar want ik kan die helm inderdaad niet terugvinden op bricklink.

Groene Spaceman was paar maanden geleden nog voor redelijke prijs te koop.. maar volgens mij hadden meer mensen dit idee en toen ging het hard. Was net te laat.
die zwarte en rode zien er nog goed uit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D75

D75

leosand schreef op donderdag 2 september 2021 @ 15:59:
[...]

die zwarte en rode zien er nog goed uit!
Zijn nog origineel!
Ik vind alleen bij de witte veel vervaagde logo's.

Grijze toch gevonden
https://www.bricklink.com...93a2&idColor=9#T=S&C=9&O={%22color%22:9,%22iconly%22:0}

Wel zeldzaam idd... alleen bij paar classic ridders.
Gaan kapot nog voor 12 euro soms :F

Ik had de mijne uit deze set denk ik:
https://brickset.com/sets/6083-1/Knight-s-Joust

Heb die vlaggen ook nog 8)

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09-09 13:10
D75 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 15:53:
[...]

[Afbeelding]

Das ook iets wat ik wilde maken... moet alleen de grijze astronaut nog afmaken.

• D75

D75

Zit geen grijze streep in, toch? O-)

Of ga je die toevoegen?

[ Voor 30% gewijzigd door D75 op 02-09-2021 16:55 ]

• Gim
  • Niet online
Tc99m schreef op donderdag 2 september 2021 @ 01:09:
[...]
Het enige wat ik tot dusver heb gelezen is dat ‘t setnummer 10293 is.

Ik hoop ook op een ‘normaal’ gebouw: een woonhuisje, winkeltje, etc. en geen fantasiegebouw zoals the Elf Clubhouse en Gingerbread House. Gingerbread house heb ik wel, maar die staat apart en niet in ‘t dorp zelf. Ook erg leuk om te zien maar past gewoon niet bij de stijl van het dorp.

Elf Clubhouse heb ik aan me voorbij laten gaan - de eerste WV-set in jaren die ik niet heb gekocht
Sowieso probeer ik WV meestal niet in t eerste jaar te kopen omdat ze vaak een stuk goedkoper zijn het jaar erop. Elf Clubhouse heeft dus nog kans dit jaar :)

Alleen geen plek voor nieuwe sets |:( Kan natuurlijk wel paar jaar wat wisselen, krijgt de lay-out soms een net wat andere thema :)

[ Voor 8% gewijzigd door Gim op 02-09-2021 18:44 ]

• master30
  • Laatst online: 07-09 23:01
Haay schreef op woensdag 1 september 2021 @ 22:58:
Ik weet niet of dit iets is voor 'hier' of juist in het Lego aanbiedingen topic, maar ... De lichtblauwe variant van de Creator Expert Fiat 500 is blijkbaar een Verenigd Koninkrijk exclusief (?) maar via Zavvi.nl toch naar NL te halen. Artikel op Bouwsteentjes.info...

[Afbeelding]
Is er nog een werkende cashbackcode?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

master30 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 19:38:
[...]

Is er nog een werkende cashbackcode?
Ik verwijs jullie beiden graag naar Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic
Als er iets bekend is zou het daar moeten staan (en de korting daar ook gemeld worden ipv hier ;) ).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

[Afbeelding]
Minpunt: ze hadden het chassis ter hoogte van de deur steviger moeten maken. Daar buigt hij nu wel erg door.
Wacht maar tot je de rode Ferrari 42125 gaat bouwen...

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kon niet vinden waar hij laat zien dat het frame slap is. En wat een zure man zeg. Slechte set, prima, maar steeds dat sarcastische toontje in de camera…

YouTube: LEGO Technic 42125 Ferrari 488 GTE detailed building review - really...
Deze laat het op 9min45 zien. Whow, wat een slappe auto zeg! Onbegrijpelijk dat ze dit zo uitbrengen.

Bij mijn Porsche zou het doorhang probleem heel gemakkelijk verholpen kunnen worden door twee balken. Dat zou ook prima passen als rolkooi. Ik ga dat nog doen.

Bedankt voor alle tips allemaal!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:51
Ik zag Hedwig en daarna de prijs. Damn, laat maar. Hij is erg tof, maar niet 250 euro tof.
Kwam wel Fawkes tegen die lekker geprijsd is en past bij de andere bewegende Hedwig welke ik ook heb.

Denk dat ik die nog wel ga bestellen voor erbij. Alhoewel ik zie dat die 45 euro is op dit moment bij Lego zelf.
Wacht nog wel even, volgens mij is deze ook nog maar net uit.

[ Voor 20% gewijzigd door Arunia op 02-09-2021 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
De nieuwe bricklink designer program sets:

https://www.bricklink.com...-program/introducing.page

Helaas is Anatomini afgevallen 🥲

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
  • Laatst online: 22-07 17:49
HekkeySE schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 09:20:
De nieuwe bricklink designer program sets:

https://www.bricklink.com...-program/introducing.page

Helaas is Anatomini afgevallen 🥲
Hmm.. Ik vind eigenlijk alleen de mountain windmill aantrekkelijk. De rest meer in de categorie "best leuk".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Frank_79 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 09:33:
Hmm.. Ik vind eigenlijk alleen de mountain windmill aantrekkelijk. De rest meer in de categorie "best leuk".
Dat ligt bij mij dan ook wel een beetje aan de prijs. Maar de vorige sets waren ook niet per se goedkoop, dus dat zal bij deze niet anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
JeroenE schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 09:37:
[...]
Dat ligt bij mij dan ook wel een beetje aan de prijs. Maar de vorige sets waren ook niet per se goedkoop, dus dat zal bij deze niet anders zijn.
Ik vond de prijs van de vorige sets eerlijk gezegd juist erg meevallen, als je kijkt naar het aantal steentjes. De prijs lag in elk geval niet boven de prijs van normale Legosets.

Zelf vind ik uit de tweede serie Brickwest Studios en Quest Builder wel interessant. En de modular Lego Store een beetje, al vind ik die niet echt supermooi. Ik denk dat hij erg uit de toon zou vallen naast de andere modulaire gebouwen.

[ Voor 21% gewijzigd door Jakkus op 03-09-2021 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@Jakkus Nouja, dat is het dus precies. Je koopt niet een echte lego set, maar de prijs is gewoon vergelijkbaar met een normale lego set. Wellicht lag dat aan mijn blijkbaar verkeerde verwachting dat het wel een stuk(je) goedkoper zou zijn.

Veel lego sets kan je (na een tijdje wachten) meestal wel met korting kopen bij diverse winkels. Dat gaat met deze sets ook niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
@JeroenE Het heeft denk ik inderdaad met verwachtingen te maken. Ik was zelf juist bang dat ze veel duurder zouden zijn dan gewone Legosets, omdat het minder 'massaproductie' is dan bij gewone sets. Als je deze sets via Bricklink aan losse onderdelen moet bestellen, ben je zo 300 of 400 euro kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-09 16:44
Als D&D speler vindt ik het concept van de Quest Builder wel tof, maar doet de uitwerking met niet heel veel. Ik denk dat deze set ook last gaat hebben van het feit dat er (bijna) geen Castle sets in productie zijn waardoor ze maar beperkt onderdelen en minifigs kunnen krijgen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

himlims_ schreef op donderdag 2 september 2021 @ 08:51:
Gisteren begonnen aan 'pirate bay/barracuda'-ideas .... wat een gave build :P heb de orginele barracuda in losse onderdelen liggen (helaas ontbreken er aantal cruciale parts waardoor ik m niet kan opbouwen). Zo mis ik een 'dek' van de boot (hoe kan je een 14x8 piece kwijt raken?) twee masten (die zijn ook ~20cm groot) ... achja, keertje bricklinken dan maar.

hoe dan ook, de eerste 4 genummerde zakjes zijn gebouwd, tot nu to weinig speciaals, maar de opzet naar iets groots is gemaakt. De initiele bouw van het schip deed me niet direct denken aan de barracuda, maar nu de plaatjes erbij gepakt hebt zie je duidelijk de gelijkenissen. Echter heeft lego 1001 nieuwe blokjes uitgebracht wat het allemaal wat gedetaileerder maakt dan het orgineel.

*zucht* nu nog dag werken voordat verder kan ..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9GskXbGQCOfucqxnamfLLRWMo_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dAiDbwydfKtGIawGE3mkuV17.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c6bEfYVH91w72X_DpmSmSKfZWKQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/36aOjxvWYHjxILZC960AuyKW.jpg?f=fotoalbum_large

eerste eiland incl. gedeelte van schip, weinig bizondere contrusties of 'nifty verbindingen' toch aardig tevreden over bouwproces. (enige uitzondering is misschien het 'verzonken' stenen hoofd) Er is weinig herhalingen, en de manier van opbouw vond ik wel leuk. Maar goed, redelijk bias in deze - voor mij kan er weinig verkeerd gaan met deze set :P zo happy

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rIOq8UFkYNeAJitGf4aG2lYzG5k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6jJl4XyUulCVPTUUnCNLMnU0.jpg?f=fotoalbum_large
tweede eiland is in aanbouw (zakje 6) nog 9 te gaan. Begint wel erg te jeuken om de orginele barracuda weer eens te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
ErikT738 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 10:05:
Als D&D speler vindt ik het concept van de Quest Builder wel tof, maar doet de uitwerking met niet heel veel. Ik denk dat deze set ook last gaat hebben van het feit dat er (bijna) geen Castle sets in productie zijn waardoor ze maar beperkt onderdelen en minifigs kunnen krijgen.
Gelukkig zijn er nu weer 2 sets maar er zijn ook aftermarket minis te krijgen. Daarom zijn de meeste dingen toch weer te bestellen via brick and pieces.

De rest van de onderdelen zijn gewoon normale lego onderdelen plus je kan ook makkelijk de harry potter sets plunderen genoeg leuke 'D&D' like minis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Gewoon een fait-divers, maar misschien toch interessant voor sommigen.

Ik was al een tijdje op zoek naar de instructies voor 4000026 Lego House Tree of Creativity, gewoon om de bouwtechnieken eens van naderbij te bekijken. Misschien kan de set mits aanpassingen ook dienen als attractie in een stadslayout. Buiten de minifig zitten er geen exclusieve onderdelen in op eerste zicht.

Blijkbaar heeft het moeten duren tot de set uit de rekken (van Lego House) verdween om de officiële pdf te verkrijgen, maar deze is dus beschikbaar: link instructies.

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/large/4000026-1.jpg?202005071011

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:05
Daar is hij dan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H-MLOSymHYvaAuY7c3bS43sVoT0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/h5MD8iy2W6dxUEdCvCayeI9c.jpg?f=user_large

Keurig verpakt! Het is dat ik nog moet werken, maar het liefst zou ik gelijk starten met de bouw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Kapoen schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 10:45:
Gewoon een fait-divers, maar misschien toch interessant voor sommigen.

Ik was al een tijdje op zoek naar de instructies voor 4000026 Lego House Tree of Creativity, gewoon om de bouwtechnieken eens van naderbij te bekijken. Misschien kan de set mits aanpassingen ook dienen als attractie in een stadslayout. Buiten de minifig zitten er geen exclusieve onderdelen in op eerste zicht.

Blijkbaar heeft het moeten duren tot de set uit de rekken (van Lego House) verdween om de officiële pdf te verkrijgen, maar deze is dus beschikbaar: link instructies.

[Afbeelding]
twijfel nu of deze ook in scheveningen lag; daar hadden ze wel nodige legoland sets, maar lego house is anders toch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Haay
himlims_ schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 11:23:
twijfel nu of deze ook in scheveningen lag; daar hadden ze wel nodige legoland sets, maar lego house is anders toch?
Die speciale LEGO House sets (Tree of Creativity, Dinosaurs, LEGO House Architecture) zijn alleen bij het LEGO House in Billund te koop. :)

Had gisteren trouwens twee pakketdiensten die langs kwamen. DPD bracht een pakket van de Lego Shop (Corner Garage) en DHL bracht een pakket van Amazon Duitsland (Grand Piano):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Itf_M7MKXQXyZv9nH5be4c9Jrdk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zEM776ObwsCOekmNIZz3NfaC.jpg?f=fotoalbum_large

Die Grand Piano wordt een mooi bouwproject voor de kerstvakantie. Moet dus nog even geduld hebben 8)

Ik was blij verrast hoe goed het pakket door Amazon Duitsland was ingepakt! De Grand Piano zat netjes in de originele Lego omdoos, en die zat weer in een Amazon verzenddoos. Dus mooi onbeschadigd aangekomen. Heb het wel eens anders gehad met Amazon! :P

[ Voor 55% gewijzigd door Haay op 03-09-2021 11:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Haay schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 11:29:
[...]
Ik was blij verrast hoe goed het pakket door Amazon Duitsland was ingepakt! De Grand Piano zat netjes in de originele Lego omdoos, en die zat weer in een Amazon verzenddoos. Dus mooi onbeschadigd aangekomen. Heb het wel eens anders gehad met Amazon! :P
hier heb ik het piraten eiland terug gestuurd; shipping label op de doos (geen omdoos) zijvlak was geopend - geen idee of er iets miste, maar was prima mogelijk. en een deuk in de doos waardoor de individuele lego zakjes toegankelijk waren.

amazon pirma opgelost, maar was zeker niet zoals normaal gaat.

piano was erg gave build - erg goed opletten met sommige constructies (vooral die 1001 pinnetjes)

[ Voor 6% gewijzigd door himlims_ op 03-09-2021 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
Pfff, hoe langer ik naar die Icons Hedwig kijk, vind ik hem steeds mooier worden met alle extra's en details erin. Zucht.
Maar blijf met die 250 euro hangen. En hoe groot dat ding in totaal wel niet is.
Felix past wel weer lekker bij de andere bewegende Hedwig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
himlims_ schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 11:44:
[...]

hier heb ik het piraten eiland terug gestuurd; shipping label op de doos (geen omdoos) zijvlak was geopend - geen idee of er iets miste, maar was prima mogelijk. en een deuk in de doos waardoor de individuele lego zakjes toegankelijk waren.

amazon pirma opgelost, maar was zeker niet zoals normaal gaat.

piano was erg gave build - erg goed opletten met sommige constructies (vooral die 1001 pinnetjes)
Waarom kijk je dan niet gewoon of alle genummerde zakjes er zijn? Lijkt me meer gedoe voor iedereen zo :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
Deze gaat er wel komen. Past leuk bij het elf clubhuis (moet ik nog kopen).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S7d2HUyVNbSyaRJQioqdl2TV1s8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g267D122MsmvGR8glPzCCX4K.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 03-09-2021 12:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

42erik schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 12:11:
[...]

Waarom kijk je dan niet gewoon of alle genummerde zakjes er zijn? Lijkt me meer gedoe voor iedereen zo :/
er zitten ook ongenummerde zakjes in, en als 200euro voor een ideas set betaal wil ik een ook een gave doos en complete set en niet een doos met een gat erin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
meesje schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 12:13:
Deze gaat er wel komen. Past leuk bij het elf clubhuis (moet ik nog kopen).

[Afbeelding]
Bij Santa's workshop zit een wat andere versie.
Valt me wel op dat ze best wel wat dubbelop doen in de kleinere sets. Maar goed, de ideeën zijn op een gegeven moment ook wel op.
Pagina: 1 ... 105 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .