This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
2 on genummerde zakken die enorm zijn en nogal opvallen..himlims_ schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 12:15:
[...]
er zitten ook ongenummerde zakjes in, en als 200euro voor een ideas set betaal wil ik een ook een gave doos en complete set en niet een doos met een gat erin
Een ssd snap ik, die kan dan intern ook beschadigd zijn. Maar als alle zakjes er gewoon zijn en nog dicht zitten, vind ik moeilijk doen over het transportmiddel wat gemier hoor.Señor Sjon schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 12:51:
[...]
Omdat de waarde van Lego inclusief doos is? Je betaalt er ook voor en dan hoeft ie niet als oud vuil binnen te komen. Heb om diezelfde reden eens de SSD teruggestuurd. Die kwam in een enkel laagje bubbelwrap beschadigd binnen. Daar spendeer ik geen 300 euro aan, dus terug.
Het gaat toch niet om de omdoos, maar om de doos van de set zelf toch? Voor mij heeft het wel waarde dat deze in goede staat is. In mijn ogen hoort dit bij de totale Lego beleving. Maar ja, daar zit iedereen anders in. Sommigen zouden liever alle losse steentjes in de grijze Komo zak opgestuurd krijgen.42erik schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 12:55:
[...]
Een ssd snap ik, die kan dan intern ook beschadigd zijn. Maar als alle zakjes er gewoon zijn en nog dicht zitten, vind ik moeilijk doen over het transportmiddel wat gemier hoor.
Het LEGO House (21037) is ook te koop geweest bij de Lego webwinkel: Jean-Bob in "Het Grote Lego Topic - Deel 6"Haay schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 11:29:
Die speciale LEGO House sets (Tree of Creativity, Dinosaurs, LEGO House Architecture) zijn alleen bij het LEGO House in Billund te koop.
Toen was ik nog niet bezig met Lego. Ik ben dus blij met deze Santa set.Arunia schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 12:44:
[...]
Bij Santa's workshop zit een wat andere versie.
Valt me wel op dat ze best wel wat dubbelop doen in de kleinere sets. Maar goed, de ideeën zijn op een gegeven moment ook wel op.
gemiddelde set zou het mij inderdaad weinig uit maken, maar de doos is ook onderdeel van het product (mocht je in toekomst besluiten te verkopen, wil de liefhebber die doos daar ook graag bij; en betaald daar voor). Maar met gat erin, vol met stickers ... liever nietSeñor Sjon schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 12:51:
[...]
Omdat de waarde van Lego inclusief doos is? Je betaalt er ook voor en dan hoeft ie niet als oud vuil binnen te komen. Heb om diezelfde reden eens de SSD teruggestuurd. Die kwam in een enkel laagje bubbelwrap beschadigd binnen. Daar spendeer ik geen 300 euro aan, dus terug.
ik betaal ook 200euro voor een net product, incl. levering/verpakking. Dit ziet er bijna 2e hands uit. En de set die zo geleverd wordt (flap was open zoals op de foto) ... wordt ik niet vrolijk van. Ik weet niet wat er ontbreekt.
:strip_exif()/f/image/p92bDr3jgclWWRTXj79f9S5Z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0lNUDYLtgr1qsf4IGSiCESvJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is niet zoals amazon het zelf ook graag ziet; ging in overleg met de supportdesk retour - netjes een nieuwe ontvangen (die in omdoos) zat. Had amazon gezegt we geven je een 'x' bedrag terug (set goedkoper, had ik het waarschijnlijk geaccepteerd - mits inhoud compleet) Maar ze hebben het netjes opgelost.
[ Voor 10% gewijzigd door himlims_ op 03-09-2021 13:19 ]
Ik had die speciale Lego House set zelfs bijna gekocht via bricklink, maar wegens het ontbreken van echt exclusieve/speciale onderdelen heb ik het maar gelaten. Een doos bestellen alleen om de handleiding te verkrijgen leek me ook wat te gekHaay schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 11:29:
[...]
Die speciale LEGO House sets (Tree of Creativity, Dinosaurs, LEGO House Architecture) zijn alleen bij het LEGO House in Billund te koop.
Had gisteren trouwens twee pakketdiensten die langs kwamen. DPD bracht een pakket van de Lego Shop (Corner Garage) en DHL bracht een pakket van Amazon Duitsland (Grand Piano):
[Afbeelding]

Mooie aanwinsten trouwens, de Corner Garage is ook de eerste officiële aankoop die ik gedaan heb sinds mijn verhuis. Mijn Lego kamer is bijna klaar, dus ik hoop snel aan de bouw te kunnen beginnen
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Ik kan het ook niet begrijpen dat bedrijven dingen versturen in hun eigen verpakking zonder een omdoos of bescherming er omheen, heb zelf ook duurdere dingen zoals een playstation wel eens ontvangen zonder omdoos, het is toch vragen om problemen en kost toch meer geld als mensen dingen terug sturen omdat het product beschadigd is, dan het fatsoenlijk in te pakken.himlims_ schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 13:10:
[...]
gemiddelde set zou het mij inderdaad weinig uit maken, maar de doos is ook onderdeel van het product (mocht je in toekomst besluiten te verkopen, wil de liefhebber die doos daar ook graag bij; en betaald daar voor). Maar met gat erin, vol met stickers ... liever niet
ik betaal ook 200euro voor een net product, incl. levering/verpakking. Dit ziet er bijna 2e hands uit. En de set die zo geleverd wordt (flap was open zoals op de foto) ... wordt ik niet vrolijk van. Ik weet niet wat er ontbreekt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit is niet zoals amazon het zelf ook graag ziet; ging in overleg met de supportdesk retour - netjes een nieuwe ontvangen (die in omdoos) zat. Had amazon gezegt we geven je een 'x' bedrag terug (set goedkoper, had ik het waarschijnlijk geaccepteerd - mits inhoud compleet) Maar ze hebben het netjes opgelost.
[ Voor 20% gewijzigd door gizmokat op 03-09-2021 13:37 ]
Ik ben niet zo van de Architecture serie. Zie ze alleen als een soort van souvenirs. Zo heb ik ook de Cityscape setjes van London, Paris en Venice in de boekenkast staan, als souvenir setjes van steden waar ik geweest ben. En dus de LEGO House miniatuur als souvenir van ons bezoek daar (naast die boom, en de mini dinosaurs dus)Kapoen schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 13:25:
Ik had die speciale Lego House set zelfs bijna gekocht via bricklink, maar wegens het ontbreken van echt exclusieve/speciale onderdelen heb ik het maar gelaten. Een doos bestellen alleen om de handleiding te verkrijgen leek me ook wat te gek![]()
![]()
Mooie aanwinsten trouwens, de Corner Garage is ook de eerste officiële aankoop die ik gedaan heb sinds mijn verhuis. Mijn Lego kamer is bijna klaar, dus ik hoop snel aan de bouw te kunnen beginnen
Haay schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 13:43:
[...]
Ik ben niet zo van de Architecture serie. Zie ze alleen als een soort van souvenirs. Zo heb ik ook de Cityscape setjes van London, Paris en Venice in de boekenkast staan, als souvenir setjes van steden waar ik geweest ben. En dus de LEGO House miniatuur als souvenir van ons bezoek daar (naast die boom, en de mini dinosaurs dus)
:strip_exif()/f/image/2a8ldOzID5WQx9Sy19yV86lN.jpg?f=fotoalbum_large)
vriendin zoekt er de vakantie bestemmingen wel op uit. volgend jaar shanghai geloof ik
[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 03-09-2021 13:52 ]
Oops, ik had duidelijker moeten zijn, ik had het over die tree of creativity set (uit de echte Lego HouseHaay schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 13:43:
[...]
Ik ben niet zo van de Architecture serie. Zie ze alleen als een soort van souvenirs. Zo heb ik ook de Cityscape setjes van London, Paris en Venice in de boekenkast staan, als souvenir setjes van steden waar ik geweest ben. En dus de LEGO House miniatuur als souvenir van ons bezoek daar (naast die boom, en de mini dinosaurs dus)
Die set had ik dus overwogen om via via aan te schaffen omdat ik nergens een officiële handleiding vond

De architecture Lego House set heeft volgens mij ook alleen maar die printed tile als exclusiviteit?
Die zou ik eventueel nog wel willen bouwen vanuit mijn normale stock van onderdelen.
Idem. Hij gaat hier sowieso komen, scheelt voor mij dat het hele gezin hier fan is van HP en dat dit één van de weinige sets is die op display zou mogen in de woonkamer.Arunia schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 11:56:
Pfff, hoe langer ik naar die Icons Hedwig kijk, vind ik hem steeds mooier worden met alle extra's en details erin. Zucht.
Maar blijf met die 250 euro hangen. En hoe groot dat ding in totaal wel niet is.
Felix past wel weer lekker bij de andere bewegende Hedwig.
Nomen nescio
Nee, SSD: Señor Sjon in "Het Lego Topic - deel 2"42erik schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 12:55:
[...]
Een ssd snap ik, die kan dan intern ook beschadigd zijn. Maar als alle zakjes er gewoon zijn en nog dicht zitten, vind ik moeilijk doen over het transportmiddel wat gemier hoor.
Was toen een van de duurste sets die Lego had, maar ondertussen is het een middenmotor.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Mijn vrouw vind hem ook mooier, mooier dan de bewegende. Dat vind ik zelf ook. Het is ook weer niet zo dat je hem überhaupt heel veel beweegt.Bra-Jo schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 14:47:
[...]
Idem. Hij gaat hier sowieso komen, scheelt voor mij dat het hele gezin hier fan is van HP en dat dit één van de weinige sets is die op display zou mogen in de woonkamer.Maar ik wacht nog wel ff tot ie wat in prijs zakt (hopelijk met Black Friday of rond de kerst). Mijn budget is voorlopig ook even op, met de Defender en de Space Shuttle nog in de doos onder het bureau hier...
Goeie inderdaad van het wachten op Black friday of kerst. Ga ik ook zeker wel doen.
Is dit eigenlijk de 'main set' voor Kerstmis? Of moeten we deze qua grootte/onderdelen naast de 40426 Christmas Wreath zetten?meesje schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 12:13:
Deze gaat er wel komen. Past leuk bij het elf clubhuis (moet ik nog kopen).
[Afbeelding]
Er komt ook nog een winter village set, de 10293. Details helaas nog niet bekend.Kapoen schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 15:31:
[...]
Is dit eigenlijk de 'main set' voor Kerstmis? Of moeten we deze qua grootte/onderdelen naast de 40426 Christmas Wreath zetten?
Eigen casus: NL verkoper met bijna 2000 positieve reacties, ontzettend lang moeten wachten op bevestiging en levering na betaling. Niet reageren op email, alleen kortaf op een bricklink bericht na een dag. Gevraagd naar en betaald voor PostNL pakket om een DHL bubbeltjesenvelop te krijgen waarbij de arm van een technic figure los in het zakje zit, dus ik moet maar kijken of dat goed te lijmen valt. Alle plankjes en plaatjes behoorlijk vies, leek op aangekoekte stof terwijl de andere steentjes relatief schoon lijken. Nou haal ik alle tweedehands Lego zonder sticker sowieso even door een sopje heen, maar toch... niet eerder zo meegemaakt.
Nu had ik hem nog een paar euro korting kunnen vragen door bovenstaande, maar dat is me eerlijk gezegd de ergenis en discussie niet waard mede omdat het een vrij kleine bestelling betrof.
Ik woon sinds 3 weken in mijn ‘nieuwe’ huishimlims_ schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 18:18:
@Kapoen inmiddels verhuisd? Hoe gaat project Lego kamer?

Eigenlijk doet de kamer nu nog dienst als opslag voor afval en verfpotten zolang de rest van het huis nog werk vereist, maar dat is hopelijk snel achter de rug.
5 minutenVerwijderd schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:10:
[...]
Ik kon niet vinden waar hij laat zien dat het frame slap is.
Klopt wel een beetje. Het hele goede met het dreigen door LEGO over zijn logo en dergelijke heeft de relatie geen goed gedaanEn wat een zure man zeg. Slechte set, prima, maar steeds dat sarcastische toontje in de camera…
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Heel eerlijk heeft die beste man wel gelijk. De kwaliteit en creativiteit van technic sets ten opzichte van 7 jaar geleden hollen achteruit. Geen Arcos, kraan (zoon draaiende met schep), Claas achting model hebben we de laatste jaren gehad. Oke de land Rover is prijs kwaliteit best heel aardig, de nieuwe bergingsauto ook. Maar een inspiratieloze Liebherr graafmachine (elke functie eigen motor), auto zonder functie of Just veel te veel flex als functie (Ferrari) of niet technic waardig model (alle technic auto's in principe) tonen toch wel dat de kwaliteit van design niet beter is geworden. Prijs-kwaliteit dan nog niet over gesproken:Mercedes stunt? Truck. (op de rode bouwkraan 42082 na dan. ) O verrek, we hebben ook nog de ellende met de niet overeenkomende groene kleuren, melk achtig vizier van de Ducati. Gelukkig zijn de modellen slechts 350 en 90? Euro. Want daar koop je in de ah tegenwoordig ook nog maar 5 pakjes boter voor.GeeBee schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 20:13:
[...]
5 minuten
[...]
Klopt wel een beetje. Het hele goede met het dreigen door LEGO over zijn logo en dergelijke heeft de relatie geen goed gedaan
HBSVDK schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 20:39:
[...]
Heel eerlijk heeft die beste man wel gelijk. De kwaliteit en creativiteit van technic sets ten opzichte van 7 jaar geleden hollen achteruit. Geen Arcos, kraan (zoon draaiende met schep), Claas achting model hebben we de laatste jaren gehad. Oke de land Rover is prijs kwaliteit best heel aardig, de nieuwe bergingsauto ook. Maar een inspiratieloze Liebherr graafmachine (elke functie eigen motor), auto zonder functie of Just veel te veel flex als functie (Ferrari) of niet technic waardig model (alle technic auto's in principe) tonen toch wel dat de kwaliteit van design niet beter is geworden. Prijs-kwaliteit dan nog niet over gesproken: nieuwe Mercedes stunt? truck. (op de rode bouwkraan 42082 na dan. ) O verrek, we hebben ook nog de ellende met de niet overeenkomende groene kleuren, melk achtig vizier van de Ducati. Gelukkig zijn de modellen slechts 350 en 90? Euro. Want daar koop je in de ah tegenwoordig ook nog maar 5 pakjes boter voor.
Volgens de geruchten zou het nummer van de nieuwe grote Winter Village set 10293 zijn, dat zou ook kloppen met eerdere setnummers: Winter Village sets zitten in de Creator Expert/18+ reeks (102-).Kapoen schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 15:31:
[...]
Is dit eigenlijk de 'main set' voor Kerstmis? Of moeten we deze qua grootte/onderdelen naast de 40426 Christmas Wreath zetten?
Het nummer van deze set is 40499, in de 404- reeks zitten o.a. de kleinere seasonal sets (Kerstkrans, Snowball Fight, Christmas Penguin, Halloween setjes etc.)
Overigens wel een leuke set die er zeker bij mij gaat komen (als hij niet te snel weg is zoals de Kerstkrans vorig jaar)!
scintillating
Mijn persoonlijke favoriet is de Porsche 911 (75895), dus die moest er dan toch nu ook komen. Stond heel lang voor weinig bij de lokale Kruidvat, maar nu niet meer. Vanmiddag elders gekocht voor een normale prijs, zag online ook veel hogere prijzen. Ik voel een kleine collectie ontstaan.
Ik vond de klassieke Mini Cooper (uit de 75894) erg leuk, maar het set wel prijzig en de tweede auto uit dat set wat lomp. Met de bouwinstructies en een beetje eigen inbreng deze bedacht:
:fill(white):strip_exif()/f/image/FEr3zXl51UrdKOiZbUxAcnaE.png?f=user_large)
Binnenkort een poging wagen op BrickLink.
Die set blijf ik 1 van de vetste vinden!Señor Sjon schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 14:54:
[...]
Nee, SSD: Señor Sjon in "Het Lego Topic - deel 2"
Was toen een van de duurste sets die Lego had, maar ondertussen is het een middenmotor.
Qua doos, let's agree to disagree

Welke zijn dat precies?Afas schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 23:35:
De Lidl opslagboxen zijn binnen. Heb me een beetje vergist in de hoeveelheid onderdelen van een grote Lego setHeb de rode kraan grotendeels gesorteerd en daarmee zijn al 3 van de 5 kastjes vol. Het is een prima systeem voor kleine onderdelen maar voor de grotere onderdelen en de onderdelen waar je er heel veel van hebt is dit eigenlijk nu al te klein. Alleen al de blauwe en zwarte pinnen van de kraan passen niet in de kleine bakjes
De sets die ik gebruikt heb waren al gedemonteerd : Rode kraan, de gele trein en 2 kleinere setjes die gebruikt zijn voor de MOC challenge hier.
Voorlopige conclusie is dat nu al alle bakjes in gebruik zijn, dat veel bakjes snel te klein zullen zijn en dat als ik alles wil sorteren er nog vele tientallen of misschien wel 100+ onderdelen bij komen die nu niet in deze 4 sets zaten.
De keuze is nu wat ik met de Lego wil gaan doen: Als ik vooral bestaande sets blijf bouwen is het veel handiger de grote sets bij elkaar te houden en die grof te sorteren in 5-10 delen. Als ik MOC's wil gaan bouwen dan kan het handig zijn om alles te demonteren en uit te sorteren. Ik denk namelijk dat als ik de bestaande sets wil 'herbouwen' het veel sneller is een grof gesorteerde set te hebben dat een uitgesorteerde set in 200+ bakjes met onderverdeling (die ik dan nog slim moet labelen).
Dus mijn vraag aan jullie (en ik weet dat het hier al vaker over gegaan is): wat vinden jullie het prettigst werken.
Helaas heb ik van de Mini Cooper de verkeerde opgestuurd gekregen. Had die met de engelse vlag besteld maar heb die 4 groene slopes gekregen. Heb hem al een mail gestuurd, komt wel goed.
Die van de T2 ben ik i.i.g. super blij mee, moet je eens kijken hoe spuug lelijk die stickers van LEGO zijn.
:strip_exif()/f/image/kIB93WLezB0CrTUvNjPU1wGd.jpg?f=fotoalbum_large)
Zit wel heel erg veel kleur verschil in de sticker, als ik geen bedrukte steen zou hebben dan had ik de sticker nog liever weg gelaten.TheDeeGee schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 13:38:
Onderdelen van Steindrucker ook binnen.
Helaas heb ik van de Mini Cooper de verkeerde opgestuurd gekregen. Had die met de engelse vlag besteld maar heb die 4 groene slopes gekregen. Heb hem al een mail gestuurd, komt wel goed.
Die van de T2 ben ik i.i.g. super blij mee, moet je eens kijken hoe spuug lelijk die stickers van LEGO zijn.
[Afbeelding]
Het hangt er helemaal vanaf wat voor jou prettig werkt en hoe vaak je ze gebruikt.Afas schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 13:33:
[knip]
Dus mijn vraag aan jullie (en ik weet dat het hier al vaker over gegaan is): wat vinden jullie het prettigst werken.
Wat voor mij goed werkt is de kleinere onderdelen in een ladenkast zoals jij dat nu ook doet waarbij er ook alleen op type en niet op kleur gesorteerd is. De grotere blokken of in de algemene box (zo'n gele van Lego classic, daar gaan de 4x2s en normale balken bij in) of in Ikea hersluitbare diepvrieszakjes voor de grotere technic elementen. En in sommige gevallen hou ik restanten van sets bijeen in 1 zak, zoals bij de Porsche na de F1 ombouw. Mijn insteek is om snel blokjes te kunnen vinden als ik wat uit wil proberen, die kan voor jou heel anders zijn.
Ik heb nu twee Raaco's met 60 vakjes die ik ooit met 50% korting heb gehaald en sinds donderdag ook twee 24+1 van de Lidl. Het kwaliteitsverschil is duidelijk merkbaar, maar dat mag ook wel voor de prijs. Ook zijn de Raaco's veel praktischer als je de bakjes vaak nodig hebt doordat ze soepeler te openen en eruit te halen zijn. Als ik weer zo'n 50% aanbieding tegenkom gaan de lidl ladenkasten richting de berging voor schroefjes e.d., de volle prijs is me net wat te gortig voor de hoeveelheid tijd die ik aan Lego besteed.
Je zou eventueel kunnen zoeken op 'Raaco', 'ladenkast' en 'opbergen' in de Lego topics om wat meer ervaringen boven tafel te krijgen.
Zijn er meerder batches stickers in omloop? Ik heb het idee dat de stickers in de review van Sariel en jouw foto meer afsteken dan in de review van Jang.TheDeeGee schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 13:38:
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Altijd eerst proberen het met de verkoper op te lossen. Doe je dat niet en laat je gelijk een negatieve review achter, krijg je hem niet alleen gelijk terug, maar ook bij je negatieve feedback van hem een comment dat je niet eens geprobeerd hebt het eerst op te lossen.Py. schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 17:24:
Hoe gaan jullie om met negatieve bricklink ervaringen? Negatieve review en hopen dat de volgende meevalt? Tot dusverre heb ik blijkbaar geluk gehad met marktplaats en bricklink.
Eigen casus: NL verkoper met bijna 2000 positieve reacties, ontzettend lang moeten wachten op bevestiging en levering na betaling. Niet reageren op email, alleen kortaf op een bricklink bericht na een dag. Gevraagd naar en betaald voor PostNL pakket om een DHL bubbeltjesenvelop te krijgen waarbij de arm van een technic figure los in het zakje zit, dus ik moet maar kijken of dat goed te lijmen valt. Alle plankjes en plaatjes behoorlijk vies, leek op aangekoekte stof terwijl de andere steentjes relatief schoon lijken. Nou haal ik alle tweedehands Lego zonder sticker sowieso even door een sopje heen, maar toch... niet eerder zo meegemaakt.
Nu had ik hem nog een paar euro korting kunnen vragen door bovenstaande, maar dat is me eerlijk gezegd de ergenis en discussie niet waard mede omdat het een vrij kleine bestelling betrof.
Tweedehands op bricklink heeft 1 simpele regel: tenzij er expliciet in de beschrijving iets staat over de kwaliteit van het steentje (zoals "like new" of "minor scratches") en/of expliciet op de splash pagina, moet je uitgaan van de slechtst mogelijke kwaliteit.
Het armpje van het Technic popje ga je waarschijnlijk niet kunnen lijmen. Dat scharnier in de schouder kan daarvoor teveel kanten op en beweegt soms vrij stug. Ik wil niet zeggen onmogelijk, maar mij lukte het niet zo'n 30 jaar geleden (popje heb ik nog steeds
Gaaf ook dat er allerlei begeleidende videos zijn en toegang tot een “members only” deel op de site van Lego. Voelt de aanschafprijs ineens een stuk begrijpelijker.
Omdat dit zo’n mega build is ga ik er geen heel uitgebreid verslag van maken, zoals ik met de Porsche 911 heb gedaan, maar zal wel wat tussentijdse foto’s plaatsen. Mocht je alle foto's na elkaar willen zien, kan je de zoekterm "PdeBie Sian Bouwverslag" gebruiken, dan vindt je deze posts terug.
Mooi verpakt!
:strip_exif()/f/image/7p53JJEt1QXDvwVrChCLVlQp.jpg?f=fotoalbum_large)
2 dikke handleidingen en begeleidend schrijven:
:strip_exif()/f/image/DPr9DBCxXZwUlFOuljwgFUlP.jpg?f=fotoalbum_large)
Technisch Lego!
:strip_exif()/f/image/cfFcNGUMt7QZKjcJTNns2VZb.jpg?f=fotoalbum_large)
Begin van de ophanging en versnellingsbak
:strip_exif()/f/image/FuLDiOruzHMGA5nKAIaf4umf.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door PdeBie op 04-09-2021 21:56 ]
Ik dacht dat Jang de stickers niet geplakt had... Of t was een andere video van de T2. Degene die ik zag had ie ze niet geplakt....?FeaR schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 15:49:
[...]
Zijn er meerder batches stickers in omloop? Ik heb het idee dat de stickers in de review van Sariel en jouw foto meer afsteken dan in de review van Jang.
Ik refereerde aan deze video.Gim schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 16:21:
[...]
Ik dacht dat Jang de stickers niet geplakt had... Of t was een andere video van de T2. Degene die ik zag had ie ze niet geplakt....?
Screenshot:
/f/image/eLGiyRg4jaLZplboFqzmwnvi.png?f=fotoalbum_large)
Wel kleurverschil maar een stuk minder. Voor mij zou die acceptabel zijn, andere versies die ik gezien heb niet.
Wat is het eigenlijk? Benzineklep ofzo?FeaR schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 16:33:
[...]
Ik refereerde aan deze video.
Screenshot:
[Afbeelding]
Wel kleurverschil maar een stuk minder. Voor mij zou die acceptabel zijn, andere versies die ik gezien heb niet.
[ Voor 12% gewijzigd door AppieNL op 04-09-2021 18:59 ]
:strip_exif()/f/image/nlkiq5J4UuDbXXZy9sZI21gJ.jpg?f=fotoalbum_large)
De nieuwe palmbomen zijn hip en kleurrijk, maar voor het reto gevoel vind ik de oude beter passen. zit beetje in dubio
De oude kun je we stuk hoger maken dan de nieuwe variant. Denk dat voor combinatie van beide ga
[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 04-09-2021 19:10 ]
Ik weet niet of jullie op deze foto (vooral de bovenste 3) zien wat ik bedoel ?
:strip_exif()/f/image/va9h2qZh5VrHtzwnk80OQhez.jpg?f=fotoalbum_large)
De ene of de andere en ook de lengte wil nog wel wat uitmaken of het meer of minder te zien is.
Hebben jullie dat ook ? Is dat normaal ?
Kijk eens op de onderste foto van @PdeBie 6 posts terug.Eurionair schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 19:34:
Het was me al eens eerder opgevallen dat bij de technic beams er vaak een soort van 'ribbeltjes' te zien zijn aan de zijkanten.
[Afbeelding]
De ene of de andere en ook de lengte wil nog wel wat uitmaken of het meer of minder te zien is.
Als ik die foto open en maximaliseer, dan zie ik boven 3 steentjes en onderaan 1 (die groene) die dit ook vertonen, en de foto is er niet eens op gericht. In mijn ervaring normaal en komt vrijwel altijd voor?
https://www.brickfanatics...ils-lego-ideas-sonic-set/
Krimpdeuken van toen het plastic afkoelde. Meestal op de plekken die iets meer plastic hebben (dus niet ter hoogte van een gat). Als ze op sommige onderdelen heel erg zijn, kan dat er ook op wijzen dat de spuitgiet mallen een beetje versleten beginnen te raken.Eurionair schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 19:34:
Het was me al eens eerder opgevallen dat bij de technic beams er vaak een soort van 'ribbeltjes' te zien zijn aan de zijkanten.
[Afbeelding]
Wel de bovenkant van de oude palmbomen nog afwerken zoals vroegerhimlims_ schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 19:09:
De oude kun je we stuk hoger maken dan de nieuwe variant. Denk dat voor combinatie van beide ga
Werkplek. Ik gebruik zoals je kan zien niet de Lidl toren, maar soortgelijke oplossing
:strip_exif()/f/image/p46OYY2gUlRnnW3RFJPVykAz.jpg?f=fotoalbum_large)
Onderkant van de versnellingsbak:
:strip_exif()/f/image/WzgTzYlcPi7NzBQWtNqHNb4b.jpg?f=fotoalbum_large)
Wielophanging etc.
:strip_exif()/f/image/umqO24cJ7RIFJwHudOYGgJcl.jpg?f=fotoalbum_large)
Versnellingsbak:
:strip_exif()/f/image/LRxe67EtuBzxyoWFTVaaHsG3.jpg?f=fotoalbum_large)
Heerlijke technische set en veel uitdagender dan de Porsche 911 die ik hiervoor gebouwd heb. Een ding weet ik wel. Als ik de Sian af weet te ronden is geen enkele Lego set ingewikkeld meer
[ Voor 7% gewijzigd door PdeBie op 04-09-2021 22:44 ]
Inderdaad , hier is het ook te zien. Scherp gezien!davidov schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 19:52:
[...]
Kijk eens op de onderste foto van @PdeBie 6 posts terug.
Als ik die foto open en maximaliseer, dan zie ik boven 3 steentjes en onderaan 1 (die groene) die dit ook vertonen, en de foto is er niet eens op gericht. In mijn ervaring normaal en komt vrijwel altijd voor?
Aha , niks abnormaals dus. Thnx.Amphiebietje schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 21:04:
[...]
Krimpdeuken van toen het plastic afkoelde. Meestal op de plekken die iets meer plastic hebben (dus niet ter hoogte van een gat). Als ze op sommige onderdelen heel erg zijn, kan dat er ook op wijzen dat de spuitgiet mallen een beetje versleten beginnen te raken.
[ Voor 6% gewijzigd door Eurionair op 04-09-2021 22:49 ]
Het wordt ook wel eens liefkozend Lego "birthmarks" genoemd. In principe op elk steentje wel enigszins zichtbaar.
Bij sommige MOC's heb ik heel OCD alle birthmarks zo gelegd dat ze niet zichtbaar zijn
De Action dubbele opbergdozen.PdeBie schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 22:01:
Werkplek. Ik gebruik zoals je kan zien niet de Lidl toren, maar soortgelijke oplossing
Worden daar niet de aanhechtingspunten op de sprue mee bedoeld?AppieNL schreef op zondag 5 september 2021 @ 00:54:
[...]
Het wordt ook wel eens liefkozend Lego "birthmarks" genoemd. In principe op elk steentje wel enigszins zichtbaar.
Bij sommige MOC's heb ik heel OCD alle birthmarks zo gelegd dat ze niet zichtbaar zijn
Uitleg: Bij veel spuitgiet-onderdelen worden de onderdelen niet per stuk gespoten, maar zitten ze aan een gietraam ("sprue") waardoor er meerdere onderdelen tegelijkertijd kunnen worden gemaakt. Ze komen dus uit de machine aan dat gietraam. Daarna worden de onderdelen losgemaakt van het gietraam, ofwel machinaal ofwel met de hand. Op Lego zie je vaak nog ergens een klein puntje zitten (soms in een kleine verdieping); dat was waar ze aan het gietraam vastzaten.
Krimpdeuken hebben daar niks mee te maken.
Juist!Amphiebietje schreef op zondag 5 september 2021 @ 11:05:
[...]
De Action dubbele opbergdozen.Moet je alleen goed opletten of ze ook goed dicht zijn voordat je hem ondersteboven keert om bij de andere vakjes te kunnen
Het ging over ribbetjes, niet over puntjesAmphiebietje schreef op zondag 5 september 2021 @ 11:09:
[...]
Worden daar niet de aanhechtingspunten op de sprue mee bedoeld?
Uitleg: Bij veel spuitgiet-onderdelen worden de onderdelen niet per stuk gespoten, maar zitten ze aan een gietraam ("sprue") waardoor er meerdere onderdelen tegelijkertijd kunnen worden gemaakt. Ze komen dus uit de machine aan dat gietraam. Daarna worden de onderdelen losgemaakt van het gietraam, ofwel machinaal ofwel met de hand. Op Lego zie je vaak nog ergens een klein puntje zitten (soms in een kleine verdieping); dat was waar ze aan het gietraam vastzaten.
Krimpdeuken hebben daar niks mee te maken.
Ja, dat was mij duidelijk. Wat @Eurionair in zijn foto laat zien zijn dus krimpdeuken (zie mijn uitleg eerder). De delen die hoger liggen, liggen dus op hun normale plek, maar daartussen ontstaan verdiepingen (niet bij elk individueel onderdeel zoals hij zelf ook al opmerkt).
Echter, spuitgiettechniek laat meerdere types sporen* na op de geproduceerde onderdelen, en een deuk vind ik nou niet echt op een "birthmark" (moedervlek) lijken.
* De andere die je op Lego zal zien zijn molding lines, een soort vage richels die heel smal zijn. Dat is waar twee delen van de mal op elkaar aansloten, dat is nooit 100% perfect.
Bij plastic schaalmodellen heb je dat alles ook, maar niet op het eindproduct, want dan zijn ze allemaal gevuld/weggeschuurd en overschilderd.
Die zou dan passen bij de eerder gelekte set 40499 (Santa’s Sleigh): de kerstman komt op Kerstavond met de slee cadeautjes brengen bij een huis terwijl de kinderen in bed liggen.
De geruchten over 10293 zijn natuurlijk nog allemaal onbevestigd, maar het zou wel logisch aansluiten bij 40499. Sowieso is al bevestigd via diverse wegen dat de prijs van 10293 rond de €100,- ligt.
Persoonlijk zou ik het niet erg vinden als het een remake van 10229 is, want die heb ik nooit kunnen bemachtigen!
[ Voor 14% gewijzigd door Tc99m op 05-09-2021 13:35 ]
scintillating
Alleen de vraag voor hoeveel je dan de GWP erbij krijgt. Of je dan aan die set voldoende hebt of toch nog zo'n €50 of zo meer moet besteden.
Ofschoon de herten/rendieren van de GWP wel beter lijken op 'echte' dieren, vind ik brick built rendieren wel beter bij Creator (expert) passen.
Over welke GWP heb je het als ik vragen mag?Gim schreef op zondag 5 september 2021 @ 14:47:
Spoiler tags inderdaad niet nodig, maar ik zou wel blij zijn met een remake van de cottage of eventueel lichtelijk gewijzigd/verbeterd t.o.v. het origineel. Maar goed, het zijn vooralsnog geruchten. Hoop alleen dat er in de set zelf geen Santa zit. Daarvoor hebben we immers al Santa's Workshop of de GWP voor wie de Workshop is misgelopen.
Alleen de vraag voor hoeveel je dan de GWP erbij krijgt. Of je dan aan die set voldoende hebt of toch nog zo'n €50 of zo meer moet besteden.
Ofschoon de herten/rendieren van de GWP wel beter lijken op 'echte' dieren, vind ik brick built rendieren wel beter bij Creator (expert) passen.
De 40499 Santa’s Sleigh is een betalende set, geen GWP vermoed ik.
[ Voor 8% gewijzigd door Kapoen op 05-09-2021 18:14 ]
OoooowKapoen schreef op zondag 5 september 2021 @ 18:12:
[...]
Over welke GWP heb je het als ik vragen mag?
De 40499 Santa’s Sleigh is een betalende set, geen GWP vermoed ik.

HerkenbaarAppieNL schreef op zondag 5 september 2021 @ 00:54:
[...]
Doe ik ook heel vaak.
Dat ziet er dan als volgt uit:
:strip_exif()/f/image/7A0tmIaqXnGUWZFVSki12qoK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RZ8BUfKZujxrpR9aVVHbbvrj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pxIIC7YJZSPJV3BEtP2NU7Mb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Hh9Yj8kHA24CO0p0JA74Ewg6.jpg?f=fotoalbum_large)
Daarna doos #2 geopend en eerst maar weer eens aan het sorteren geslagen. Dat is al een klus op zich
:strip_exif()/f/image/N88NrIw8ZOoTjXq4ek9vEqPU.jpg?f=fotoalbum_large)
En toen was het 21:50 en had ik geen puf meer om te starten met de bouw van doos #2, dus jullie zullen het even hiermee moeten doen.
Ik dacht, sommigen willen er misschien liever niet over lezen tot de officiële aankondiging van LEGO zelfGim schreef op zondag 5 september 2021 @ 14:47:
Spoiler tags inderdaad niet nodig, maar ik zou wel blij zijn met een remake van de cottage of eventueel lichtelijk gewijzigd/verbeterd t.o.v. het origineel. Maar goed, het zijn vooralsnog geruchten. Hoop alleen dat er in de set zelf geen Santa zit. Daarvoor hebben we immers al Santa's Workshop of de GWP voor wie de Workshop is misgelopen.
Voor wat betreft de Santa-minifigs: ik heb er hier al een aantal liggen uit eerdere sets en adventkalenders. Ik vind het niet zo erg om die dubbel te hebben. Sowieso heb ik er altijd een extra nodig om met een Jack Skellington-hoofdje te kunnen vervangen.
scintillating
Ik denk dat dit topic dan geen bestaansrecht meer heeft.Tc99m schreef op zondag 5 september 2021 @ 22:07:
[...]
Ik dacht, sommigen willen er misschien liever niet over lezen tot de officiële aankondiging van LEGO zelfmaar mij maakt het verder niet uit hoor.
De foto’s van de bouw van de Sian zouden dan ook tussen spoiler tags gezet moeten worden. Dit wordt dan wel een heel zwart topic.
Nog geen negatieve review retour, zoals al gezegd zat ik niet op een langdurige discussie te wachten omtrent de 1-2 euro verschil met een pakket en dat het verzenden onverzekerd is gebeurd. Vrijwel alle negatieve reviews van hem gaan erover dat hij op een gegeven moment stopt met communiceren bij 'disputes'. Ik heb er alle begrip voor dat zaken soms wat langzamer gaan of dat er per abuis een keer een steentje mist of onbruikbaar is: daar kom je een stuk makkelijker uit, zolang mensen maar normaal reageren. Ik hoop niet dat het weer zo gebeurd, maar zal een volgende keer eerst wel een reactie plaatsen.AppieNL schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 15:59:
[...]
Altijd eerst proberen het met de verkoper op te lossen. Doe je dat niet en laat je gelijk een negatieve review achter, krijg je hem niet alleen gelijk terug, maar ook bij je negatieve feedback van hem een comment dat je niet eens geprobeerd hebt het eerst op te lossen.
Tweedehands op bricklink heeft 1 simpele regel: tenzij er expliciet in de beschrijving iets staat over de kwaliteit van het steentje (zoals "like new" of "minor scratches") en/of expliciet op de splash pagina, moet je uitgaan van de slechtst mogelijke kwaliteit.
Het armpje van het Technic popje ga je waarschijnlijk niet kunnen lijmen. Dat scharnier in de schouder kan daarvoor teveel kanten op en beweegt soms vrij stug. Ik wil niet zeggen onmogelijk, maar mij lukte het niet zo'n 30 jaar geleden (popje heb ik nog steeds).
Ik had dus ook het beeld dat bricklink qua aanbod kwalitatief wat beter is dan marktplaats waar je nog het voordeel van foto's hebt, maar zal mijn verwachtingen wel bijstellen. De tweedehands Lego die ik aanschaf is vooral nostalgisch, dus de setjes die ik ooit gehad (en weggegeven) heb bouw ik weer op en zet ik in een vitrine als ik ze betaalbaar genoeg vind. In dat opzicht is het ook niet zo erg dat het armpje gelijmd zit. Dat je bitemarks en vuil hebt na aanschaf is ook te verwachten, het blijft immers speelgoed. Bij tweedehands minifigs die ik gebruik als achtergrond of begeleidende foto's in presentaties ben ik daar wel wat kritischer op.
Iets heel anders: heeft iemand hier ook ervaring met lego.com Pick-a-brick/bricks&pieces? Beiden lijken dezelfde voorraad/prijzen te hebben. Wordt die voorraad ook aangepast, of is het een kwestie van een lijstje maken en de eerstvolgende grotere bestelling mee laten leveren? De stenen lijken wel behoorlijk aan de prijs te zijn als je ze in bulk besteld, ik wil niet weten wat het kost om bijvoorbeeld een Wall-e vrijwel volledig te bestellen

Was een beetje puzzelen met de looks, want ik wilde de cabine toch (grotendeels) open hebben, maar alle logge onderdelen moesten erin en dan ook nog binnen de afmetingen bouwen die ik wilde (11 breed en een wielbasis van 15 studs) en een vork die minimaal 20 studs omhoog kan (kan 23, helaas geen foto gemaakt). Het mechaniek van de vork is een aangepast ontwerp van een andere bouwer (niet echt bekend hier denk ik, maar Jovlem).
Dit voertuigje is een onderdeel van een groter geheel, maar dat is nog niet af, dus wordt vervolgd
Gaaf. Moet zelf eerst de targa nog maken, maar daarna wordt het de countach! Ben benieuwd naar je ervaring met de bouw!QuattroNL schreef op zondag 5 september 2021 @ 22:04:
Na vanmiddag de 10295 Porsche 911 uit elkaar gehaald te hebben nu begonnen met de bouw van de Lambo Countach volgens firas van Rebrickable.
Zoooo benieuwd naar het resultaat!
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/FYH1iOmigiu2R8Zu8IgWxnfj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/drarujDTwZuijNUHJtD5NgVj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AJ18JuoXU1GnUPFCRFx1svV8.jpg?f=fotoalbum_large)
denk dat dit mijn nieuwe favoriete set is. Vooral van de herkenbaarheid van de orginele barracuda, maar bootje is toch wel anders. Qua structuur en bouw niet super speciaal, maar de achterzijde van het schip zit wel nifty in elkaar, zodat de structuur van schip stukje schuin zit.
Nodige onderdelen maakt het wel redelijk gedetailleerd, veel kleine toevoegingen en ondersteuning van het algemene sfeer.
Heb m klein beetje uitgebreid met de retro-palmbomen en extra defensief eilandje. Nu weer wachten op op meer palmboom onderdelen.
https://www.lego.com/nl-nl/product/1989-batmobile-76139
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Mogelijke kanshebbers zijn volgens mij:
Lifeguard's Shack
Boston Dynamics Spot
Working Mini Golf Course (maar doet wel een beetje denken aan de Maze 21305)
Floating Island using Tensegrity
Traditional German Cottage (wordt dan wel een compleet ander model, net als bij de Blacksmith)
en misschien nog de Knightrider of de A-Team sets, maar ik denk dat dat minder waarschijnlijk is.
[ Voor 9% gewijzigd door Haay op 06-09-2021 12:01 ]
Mijn benieuwen of de prijs in andere shops nu ook weer gaat zakken of misschien iets goedkoper word dan bij lego zelf, twijfel nu enorm om hem toch bij lego te kopen ben bang dat als ik ga wachten op een goeie aanbieding hij straks niet meer te krijgen is.WVL_KsZeN schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:46:
Batmobile is weer beschikbaar bij Lego voor 249
https://www.lego.com/nl-nl/product/1989-batmobile-76139
knight rider, a-team, the nanny, xfiles het is wel een tv-ideasHaay schreef op maandag 6 september 2021 @ 12:01:
Tweede 2021 Lego Ideas Review lijst:
[Afbeelding]
Lifeguard's Shack
Boston Dynamics Spot
Traditional German Cottage (wordt dan wel een compleet ander model, net als bij de Blacksmith)
en misschien nog de Knightrider of de A-Team sets, maar ik denk dat dat minder waarschijnlijk is.
Heb m tweedehands gehaald omdat ik mezelf niet nog eens wou kloten maar heb even moet slikken toen ik de staat van t boekje zag... zit nu ook in dubio of ik die niet gewoon door ga zetten en deze alsnog ga bestellen of ergens een instructieboekje vandaan wil gaan halen...gizmokat schreef op maandag 6 september 2021 @ 12:14:
[...]
Mijn benieuwen of de prijs in andere shops nu ook weer gaat zakken of misschien iets goedkoper word dan bij lego zelf, twijfel nu enorm om hem toch bij lego te kopen ben bang dat als ik ga wachten op een goeie aanbieding hij straks niet meer te krijgen is.
Instabuy!QuattroNL schreef op zondag 5 september 2021 @ 22:04:
Na vanmiddag de 10295 Porsche 911 uit elkaar gehaald te hebben nu begonnen met de bouw van de Lambo Countach volgens firas van Rebrickable.
Zoooo benieuwd naar het resultaat!
[Afbeelding]
Hier staat tekst
De meeste middeleeuwen-sets zien er wel heel tof uit!Haay schreef op maandag 6 september 2021 @ 12:01:
[Afbeelding]
Lifeguard's Shack
Boston Dynamics Spot
House of Time zou voor mij een instant buy zijnHaay schreef op maandag 6 september 2021 @ 12:01:
[Afbeelding]
Lifeguard's Shack
Boston Dynamics Spot

Wel een hoop kandidaten voor review weer. Echt jammer dat je nu al weet dat er een aantal gave inzendingen gaan afvallen.
scintillating
Kunnen degene die afvallen de volgende keer weer meedoen?Tc99m schreef op maandag 6 september 2021 @ 12:58:
[...]
House of Time zou voor mij een instant buy zijn
Wel een hoop kandidaten voor review weer. Echt jammer dat je nu al weet dat er een aantal gave inzendingen gaan afvallen.
Planten op de achtergrond toeval of voor het extra jungle effecthimlims_ schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:39:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
denk dat dit mijn nieuwe favoriete set is. Vooral van de herkenbaarheid van de orginele barracuda, maar bootje is toch wel anders. Qua structuur en bouw niet super speciaal, maar de achterzijde van het schip zit wel nifty in elkaar, zodat de structuur van schip stukje schuin zit.
Nodige onderdelen maakt het wel redelijk gedetailleerd, veel kleine toevoegingen en ondersteuning van het algemene sfeer.
Heb m klein beetje uitgebreid met de retro-palmbomen en extra defensief eilandje. Nu weer wachten op op meer palmboom onderdelen.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
kwam toevallig zo uit, was "effen snel" voordat richting werk vertrok. leuke build; alleen geen idee waar ik m neer kan zetten [..] tijd voor groter huisBossie schreef op maandag 6 september 2021 @ 13:01:
[...]
Planten op de achtergrond toeval of voor het extra jungle effect

'Officieel' niet dacht ik, maar LEGO maakt natuurlijk zelf de regels dus als ze het echt zouden willen kunnen alle inzendingen ooit eens in productie worden genomen.TheDutchCat schreef op maandag 6 september 2021 @ 13:01:
[...]
Kunnen degene die afvallen de volgende keer weer meedoen?
Ze hebben nu ook een aantal kleinere IDEAS-sets los uitgebracht (zoals de zeilboot GWP), ze zijn zich er denk ik wel van bewust dat IDEAS mede door corona en actieve fanbases iets te populair is geworden en zoeken dus ook naar andere manieren om inzendingen uit te brengen.
scintillating
Wat leuk, die kende ik nog niet (de set, niet Matt Parker, die kende ik welWebgnome schreef op maandag 6 september 2021 @ 15:35:
Kwam net een mooi project tegen via Matt Parker ( van standup math) https://ideas.lego.com/pr...d0-4ef2-9484-41a9baa4c9d2 Deze is wel gaaf gedaan
Ik vind Spot wel heel mooi! Maar dan in het zwart, net als in War of the Worlds!Tc99m schreef op maandag 6 september 2021 @ 12:58:
[...]
House of Time zou voor mij een instant buy zijn
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Wow, dit project is sinds vandaag nieuw, en nu al meer dan 600 stemmen (inclusief die van mij)Webgnome schreef op maandag 6 september 2021 @ 15:35:
Kwam net een mooi project tegen via Matt Parker ( van standup math) https://ideas.lego.com/pr...d0-4ef2-9484-41a9baa4c9d2 Deze is wel gaaf gedaan
En die van mij, echt heel knap gedaan!Haay schreef op maandag 6 september 2021 @ 17:08:
[...]
Wow, dit project is sinds vandaag nieuw, en nu al meer dan 600 stemmen (inclusief die van mij)
scintillating
Dit zou voor mij een instant buy zijn. Echt het beste uit Lego gehaald met een technisch erg knap ontwerp dat hoge educatieve waarde heeftWebgnome schreef op maandag 6 september 2021 @ 15:35:
Je kamerplanten passen er ook goed bijhimlims_ schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:39:
maak daar maar 900 vanHaay schreef op maandag 6 september 2021 @ 17:08:
[...]
Wow, dit project is sinds vandaag nieuw, en nu al meer dan 600 stemmen (inclusief die van mij)
Ok, nu net 889, maar eer je dit ziet
Heeft iemand eigenlijk een idee hoe het met de globe gaat? Voor mijn gevoel had die al een jaar geleden een "go"
Die is er al, alleen is het een versie voor aan de muur geworden. * JeroenE ducks and runs away42erik schreef op maandag 6 september 2021 @ 18:18:
Heeft iemand eigenlijk een idee hoe het met de globe gaat? Voor mijn gevoel had die al een jaar geleden een "go"
hij was af.... de stagiair liet hem alleen vallen.... zoiets?JeroenE schreef op maandag 6 september 2021 @ 18:20:
[...]
Die is er al, alleen is het een versie voor aan de muur geworden. * JeroenE ducks and runs away
hij is er al zelfs... 1035... 1e keer in lange tijd dat ik echt hoop op een succesReinier schreef op maandag 6 september 2021 @ 18:35:
Die orrery gaat de 1000 supporters in één dag wel halen!
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked