Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 107 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.380.769 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdheiden
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:21
Vraagje aan de Lego shoppers: mijn dochtertje is dol op Lego en dan voornamelijk het bouwen. Het liefste doet ze dat met de basic stenen 2x.. of de 1x… Binnenkort is ze jarig dus ik ben op zoek naar de “gewone” basis stenen. Nou zitten in de classic dozen ook vaak veel elementen waar je niet zoveel aan hebt zoals ogen bijv. Hebben jullie misschien tips wat de beste manier is om de “gewone” stenen te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legofanaten
  • Laatst online: 11-09 16:19
Tc99m schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:46:
[...]
Ze hebben nu ook een aantal kleinere IDEAS-sets los uitgebracht (zoals de zeilboot GWP), ze zijn zich er denk ik wel van bewust dat IDEAS mede door corona en actieve fanbases iets te populair is geworden en zoeken dus ook naar andere manieren om inzendingen uit te brengen.
Die kleinere sets zijn het resultaat van wedstrijden die soms op ideas plaatsvinden. Ik denk dat je voor een tweede kans eerder naar het Bricklink Designer Programme moet kijken, daar zitten dit jaar alleen ideas afvallers bij.

dus...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:17
dvdheiden schreef op maandag 6 september 2021 @ 19:51:
Vraagje aan de Lego shoppers: mijn dochtertje is dol op Lego en dan voornamelijk het bouwen. Het liefste doet ze dat met de basic stenen 2x.. of de 1x… Binnenkort is ze jarig dus ik ben op zoek naar de “gewone” basis stenen. Nou zitten in de classic dozen ook vaak veel elementen waar je niet zoveel aan hebt zoals ogen bijv. Hebben jullie misschien tips wat de beste manier is om de “gewone” stenen te kopen?
Hoe oud is je dochtertje? Vanaf een bepaalde leeftijd zijn de Creator-3-in-1-sets wel leuk, daar kun je een aantal kanten mee op. Of als je echt losse gewone bouwstenen wilt, dan kun je die ook wel los bestellen. Bijvoorbeeld via www.toypro.nl, www.allemaalsteentjes.nl of www.bricklink.com.
Ik heb zelf een keer bij een Duitse site, www.flixbrix.de, een grote hoeveelheid tweedehands 'random' bouwstenen besteld. Het duurde alleen wel een hele tijd voor mijn bestelling binnenkwam. Misschien dat er ook wel zoiets is in Nederland?

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDutchCat
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-09 16:27
Tc99m schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:46:
[...]

'Officieel' niet dacht ik, maar LEGO maakt natuurlijk zelf de regels dus als ze het echt zouden willen kunnen alle inzendingen ooit eens in productie worden genomen.
Ze hebben nu ook een aantal kleinere IDEAS-sets los uitgebracht (zoals de zeilboot GWP), ze zijn zich er denk ik wel van bewust dat IDEAS mede door corona en actieve fanbases iets te populair is geworden en zoeken dus ook naar andere manieren om inzendingen uit te brengen.
:/ jammer. Is het wel eens gebeurd dat de instructies van een inzending door de maker later online zijn gegooid? Of zou dat niet mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:58
meesje schreef op maandag 6 september 2021 @ 12:12:
Is bij jullie bekend of je, net als de 88013 Technic L motor, ook de 88014 Technic XL motor i.c.m. de 88009 Powered Up hub en de Powered Up app kunt bedienen? Dus niet full speed, maar in b.v. 10 stappen?
Volgens mij wel. Die 2 hebben dezelfde opties tot besturen, dus als de 1 werkt, zal de andere dat ook doen. Nou was Lego wel wat traag met de ondersteuning op die hub voor die motors, maar dat is een tijdje terug al geregeld.

Een vraagje van mij alleen: waarom wil je de XL gebruiken ipv een L? De XL van Power Functions was in een paar gevallen beter dan de L (vooral veel meer koppel), maar de toegevoegde waarde van de XL PUp is nog meer niche (denk aan zware voertuigen trekken doet die ietsje beter), voor de rest verschillen ze nauwelijks terwijl de XL wel meer ruimte inneemt. Als je antwoord is: omdat ik wel een XL heb maar niet nog een L, dan is dat prima natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:43

DukeBox

loves wheat smoothies

AppieNL schreef op maandag 6 september 2021 @ 21:17:
Volgens mij wel. Die 2 hebben dezelfde opties tot besturen.
Ik kan dat bevestigen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
@AppieNL Op mijn wensenlijst staat nog steeds om een Hogwarts Express trein te kopen. Ik heb niet veel met Harry Potter, maar Lego heeft al zo weinig treinen in het assortiment. Op rebrickable kwam ik deze MOC tegen. De trein krijgt dan wat meer body. De ontwerper geeft aan dat dezelfde wijze als bij de Emerald trein gevolgd wordt voor eventueel motoriseren. Zodoende kwam ik uit op de XL motor. Maar wellicht is een PF XL motor niet te vergelijken met een PU XL motor en volstaat ook een PU L motor? Sowieso moet ik PU L nog kopen om de 10277 te motoriseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:43

DukeBox

loves wheat smoothies

@meesje Houd er rekening mee dat je alleen via de powered-up app en dan via edit-mode de motor stapsgewijs kan aansturen. Via de bestaande interface en remote control kan dat niet, alleen aan (voluit) en uit.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
DukeBox schreef op maandag 6 september 2021 @ 22:17:
@meesje Houd er rekening mee dat je alleen via de powered-up app en dan via edit-mode de motor stapsgewijs kan aansturen. Via de bestaande interface en remote control kan dat niet, alleen aan (voluit) en uit.
Ja klopt. Dat had ik al eens eerder in dit topic gelezen. Daar schijnt overigens al een oplossing voor te zijn.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:27

QuattroNL

It is I.

QuattroNL schreef op zondag 5 september 2021 @ 22:04:
Na vanmiddag de 10295 Porsche 911 uit elkaar gehaald te hebben nu begonnen met de bouw van de Lambo Countach volgens firas van Rebrickable.
Zoooo benieuwd naar het resultaat!
[Afbeelding]
Er begint zich enigszins een Countach te vormen :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GLtlH6ROiCIQN1LF9sdNCPAARyE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CwPQMIUjXQ1IXtC1GxUiJqYV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door QuattroNL op 06-09-2021 22:51 ]

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

dvdheiden schreef op maandag 6 september 2021 @ 19:51:
Ik weet niet hoe oud je dochter is? Maar juist die "ogen" geeft juist een extra schuwing aan die basic-sets, onze dochter (4 jaar) vindt het dikke fun om er allerlei wezens mee te maken etc. :P

Volvotips.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
QuattroNL schreef op maandag 6 september 2021 @ 22:50:
[...]

[Afbeelding]
Een foto verslag van een niet default set, kijk, dat is leuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:56

Wailing_Banshee

You're Next

Reinier schreef op maandag 6 september 2021 @ 18:35:
Die orrery gaat de 1000 supporters in één dag wel halen!
Hoe laat is hij er gisteren op gekomen? Want hij staat nu (7:22 op dinsdag) al boven de 2000 :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:30
@QuattroNL gaaf zeg! Zou bijna mijn eigen 911 weer uit elkaar halen, maar die staat pas een week 😅

Weer lekker avondje “gesleuteld”. V12 motor zit erin. Versnellingsbak is volledig operationeel incl. een stand voor Drive, Neutral en Reverse (niet op deze foto’s nog overigens).
Ophanging aan de voorzijde is gemonteerd. Al met al weer lekker productief.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/89baU-g7ZSdCX625Ok9lLwqxWWA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b1OsySh565OsJj8pmCaCu5dt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kAUiAKu-aQzrlhqN48AOeJup5u0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4kDDgAjfJ4vjX0CQ9pqxOGBG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1zqEFBzfpG16rCP4OsPQ9csRP7g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4xrkDO2gbYjGM6uosSE6CPMw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U5PkfbAgqHCMOndCCzTYOctfLto=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ybh8bCE5DCEQ4jpOsQIgP6ye.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TRxpVtCc-noveIqcWX2HRV55qJc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/860EQyWLqIrMX74nvzfcTuT1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2tlXZrWJPZAyQ6EPW-mdT8jTpBk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X4j6Xo5avKHqEhZAZRnkBUzP.jpg?f=fotoalbum_large

GOT Zoekterm: PdeBie Sian Bouwverslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Als ik de comments bij Rebrickable moet geloven dan is dit een gave MOC qua build en resultaat; mensen die naar zeggen de set gekocht (of nogmaals gekocht) hebben voor deze MOC. Toch een mooi compliment naar de ontwerper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobvG
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 10:51
Webgnome schreef op maandag 6 september 2021 @ 15:35:
Kwam net een mooi project tegen via Matt Parker ( van standup math) https://ideas.lego.com/pr...d0-4ef2-9484-41a9baa4c9d2 Deze is wel gaaf gedaan :)
Wat is dit onvoorstelbaar vet! Dit wil ik in mijn woonkamer hebben pronken, wat ik nog nooit eerder met een set wilde. Natuurlijk gesupport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 11:57

vectormatic

Warlock of the doorlock

Weer een ervaring rijker:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sr7ul085u7n7wNq-8I7a_Ukvf3U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cr5PFHZIoweingWgO0vjXj5Z.jpg?f=fotoalbum_large

Bij het uit elkaar halen van een marktplaats aankoopje breekt deze plate ineens.. eerste keer dat ik dat heb zien gebeuren.

Nu moest er toch een bricklink order uit deze week, dus die plate komt wel goed, maar tis wel ff schrikken, bij wijze van spreken

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Erg veel bewondering wat men van bestaande sets kan maken.

https://rebrickable.com/m...on-site-vehicles/#details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:24
vectormatic schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 12:09:

[Afbeelding]

Bij het uit elkaar halen van een marktplaats aankoopje breekt deze plate ineens.. eerste keer dat ik dat heb zien gebeuren.

Nu moest er toch een bricklink order uit deze week, dus die plate komt wel goed, maar tis wel ff schrikken, bij wijze van spreken
Die kleur is helaas berucht om snel te breken. Had ik ook toen ik 10228 tweedehands had gekocht en die uit elkaar wou halen. Veel bruine platte platen zijn gesneuveld of het begon te scheuren. Heb ze maar allemaal vervangen door nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

D. Ninjai schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 12:14:
[...]

Die kleur is helaas berucht om snel te breken. Had ik ook toen ik 10228 tweedehands had gekocht en die uit elkaar wou halen. Veel bruine platte platen zijn gesneuveld of het begon te scheuren. Heb ze maar allemaal vervangen door nieuwe.
Ik heb het wel eens gelezen over donker rood, bruin wist ik nog niet. Zal wel een zelfde kleurcomponent delen die de schuldige is. Denk dat ik maar een LBG exemplaar bestel ter vervanging dan :)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Gim schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 10:39:
[...]

Als ik de comments bij Rebrickable moet geloven dan is dit een gave MOC qua build en resultaat; mensen die naar zeggen de set gekocht (of nogmaals gekocht) hebben voor deze MOC. Toch een mooi compliment naar de ontwerper :)
Het geheel zit idd prima in elkaar. Soms kan het wat steviger maar dat is inherent aan het bouwen met alleen maar de stenen uit een bepaalde set zonder nieuwe parts toe te voegen.

Mijn zoontje van 12 is nu bezig met de Mustang Shelby GT500 op basis van de 10265 Mustang.
Had de bouwinstructies al eens eerder bij firas gekocht maar hij kwam er nu pas aan toe.
Zal daar vanavond nog wat pics van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
QuattroNL schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 12:25:
[...]

Het geheel zit idd prima in elkaar. Soms kan het wat steviger maar dat is inherent aan het bouwen met alleen maar de stenen uit een bepaalde set zonder nieuwe parts toe te voegen.

Mijn zoontje van 12 is nu bezig met de Mustang Shelby GT500 op basis van de 10265 Mustang.
Had de bouwinstructies al eens eerder bij firas gekocht maar hij kwam er nu pas aan toe.
Zal daar vanavond nog wat pics van maken.
Die instructies heb ik ook liggen hier :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

D. Ninjai schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 12:14:
[...]

Klopt, medio 2018 schijnt het opgelost te zijn door LEGO.
https://www.brickfanatics...for-reddish-brown-pieces/

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:23

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

PdeBie schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 08:03:
@QuattroNL gaaf zeg! Zou bijna mijn eigen 911 weer uit elkaar halen, maar die staat pas een week 😅

Weer lekker avondje “gesleuteld”. V12 motor zit erin. Versnellingsbak is volledig operationeel incl. een stand voor Drive, Neutral en Reverse (niet op deze foto’s nog overigens).
Ophanging aan de voorzijde is gemonteerd. Al met al weer lekker productief.

[Afbeelding]
Vergelijk dat kleur-orgasme met de pimped built. :+ En hier ben ik nog vergeten alle blauwe 3L pins te vervangen door zwarte, iets wat ik normaal wel doe (ook op plekken waar je ze later nooit meer ziet).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UN0vLjqr6yL4qy_lfmAj_fNhsnI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uw0iYxF8iMaJkXdxdBqckmbL.jpg?f=user_large

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
LEGO Ideas Fender Stratocaster onthuld!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RqGIadfXHDXXhvEkVplXH8VDZWA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3tgWDRM4L4VAIOhnSYs3I8lD.png?f=fotoalbum_large

https://ideas.lego.com/bl...92-4501-be04-9e74970681ff

:9~ :9~ :9~

Vanaf 1 oktober, voor €99,99.

[ Voor 53% gewijzigd door Haay op 07-09-2021 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Ik had hem nog toffer gevonden in bordeauxrood (zoals het oorspronkelijke idee), of teal ofzo.

De gitaarversterker is leuk, vooral de binnenkant.

[ Voor 36% gewijzigd door Reinier op 07-09-2021 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb hier net die blauwe Fiat 500 van Zavvi binnengekregen, sneller dan verwacht en zonder importheffing oid. Valt weer mee :)

Nu nog bedenken of ik hem ga opbouwen, of bewaren. De loos is wel lichtelijk beschadigd helaas, een beetje ingedeukt aan één kant.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Chakotay schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 16:15:
Ik heb hier net die blauwe Fiat 500 van Zavvi binnengekregen, sneller dan verwacht en zonder importheffing oid. Valt weer mee :)

Nu nog bedenken of ik hem ga opbouwen, of bewaren. De loos is wel lichtelijk beschadigd helaas, een beetje ingedeukt aan één kant.
Waarom bewaren? Als investering? Dan kun je beter deze bouwen en een onbeschadigd exemplaar kopen om te bewaren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:58
meesje schreef op maandag 6 september 2021 @ 22:13:
@AppieNL Op mijn wensenlijst staat nog steeds om een Hogwarts Express trein te kopen. Ik heb niet veel met Harry Potter, maar Lego heeft al zo weinig treinen in het assortiment. Op rebrickable kwam ik deze MOC tegen. De trein krijgt dan wat meer body. De ontwerper geeft aan dat dezelfde wijze als bij de Emerald trein gevolgd wordt voor eventueel motoriseren. Zodoende kwam ik uit op de XL motor. Maar wellicht is een PF XL motor niet te vergelijken met een PU XL motor en volstaat ook een PU L motor? Sowieso moet ik PU L nog kopen om de 10277 te motoriseren.
Een trein trekken zal op een gegeven moment naarmate er meer wagons moeten worden getrokken wel in het straatje vallen waar een XL toch een voordeel heeft. Maar een PF XL is idd niet te vergelijken met een PU XL.

De rangorde in kracht is zeg maar:

PF XL>>>>>>PU XL>>PF L

In RPM: PU XL en L>>>>>PF XL

Dus als je uiteindelijk een PF XL gaat versnellen met een tandwielen combi tot de RPM van een PU motor, kom je waarschijnlijk uit op dezelfde trekkracht als de PU motor out of the box. Terwijl bij een PU motor het dus precies andersom is in de tandwielen combi om die op het niveau van een PF XL te krijgen, waarbij de PU XL dus ietsje minder vertraging nodig heeft dan de PU L-motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Leuk product, in twee kleuren en met allemaal accessoires! Een beetje ellendig dat ie 100 Euro moet kosten, wel erg veel geld voor een mini-gitaar :P

[ Voor 3% gewijzigd door TestDummie op 07-09-2021 16:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Laatst online: 10:30
zonoskar schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:05:
[...]

Vergelijk dat kleur-orgasme met de pimped built. :+ En hier ben ik nog vergeten alle blauwe 3L pins te vervangen door zwarte, iets wat ik normaal wel doe (ook op plekken waar je ze later nooit meer ziet).

[Afbeelding]
Ja het is een complete regenboog aan het worden. Maar goed, ik ben weer niet fanatiek genoeg om alles te vervangen :P

Wel chique trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:24
Erg leuke set, denk dat ik die wel met de tijd ga aanschaffen, erg leuk gedaan die versterker van binnen en die lego gitaarband.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002

almightyarjen

When does the hurting stop?

Vandaag nog ff lekker genoten van het mooie zonnige weer 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/RD8KbVel0hcM8D2A82PQNMeX.jpg

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:58

Amphiebietje

In de blubber

AppieNL schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 16:25:
[...]

Een trein trekken zal op een gegeven moment naarmate er meer wagons moeten worden getrokken wel in het straatje vallen waar een XL toch een voordeel heeft. Maar een PF XL is idd niet te vergelijken met een PU XL.
Of je doet het realistischer, en geeft je trein een treklok en een duwlok. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:58

Amphiebietje

In de blubber

TestDummie schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 16:44:
[...]

Leuk product, in twee kleuren en met allemaal accessoires! Een beetje ellendig dat ie 100 Euro moet kosten, wel erg veel geld voor een mini-gitaar :P
...die niet bespeelbaar is.

Nutteloos weetje: Echte Fender gitaarpedalen beginnen ook ongeveer bij die prijs. Maar daar kan je weer niks mee zonder e-gitaar of ander elektronisch instrument... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
vectormatic schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 12:09:

[Afbeelding]

Heb het met een aantal bruine plates van pirates setjes gehad, setjes van jaartal 2015. Las ergens dat specifiek die bruine plates vrij broos waren. Heb die iig ook bijna allemaal vervangen

Acties:
  • +38 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

[...]

[Afbeelding]
En het is een volwaardige Countach geworden! *O*
Hij's gaaf!

Ik leek wat steentjes te missen maar in het ontwerp waren ook de reservesteentjes meegenomen en die gooi ik altijd gewoon in m'n voorraad dus die moest ik weer even opsnorren.
En het Porsche logo hoort er natuurlijk niet op maar dat kon niet anders zo. Ik bestel nog wel een keer een losse blanco part (en dan nog zien hoe ik aan een Lambo-logo in die maat kom).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OXDD0sdXwsEcznxY8fqJS4J04ZY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cZX8J1oex3PcCejc7aw4OiAi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6O4PfLqc8P-jFva7BmbhtL2ezVA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yyf28ECYLcCKDrpKetR4t9Gn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZmDEvBhj_DMWMa1KdVAxQ0fF3oQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Duv8AHNRbprAMZSqs24sdbFo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door QuattroNL op 07-09-2021 23:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:53
Ik heb een echt exemplaar hier achter me staan, ik weet nog niet of ik deze ook in huis ga halen...
Och, wat maak ik mezelf wijs... must resist... combinatie van Lego en G.A.S. ai ai...

G.A.S. is een afkorting die gitaarspelers/muzikanten hanteren en staat voor gear acquisition syndrom.
In mijn geval uit zich dat in 3 gitaren (2 Fenders en een akoestische), 2 versterkers en een aantal pedalen.
Heb ik dat allemaal nodig als amateur-wannabe gitaarspeler? Absoluut niet, maar 't is een hobby ;)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Blijkbaar doet de Universiteit Leiden ook aan Lego : https://ideas.lego.com/pr...09-4759-b9e2-3e37fd2ae82d ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Webgnome op 08-09-2021 07:26 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gizmokat
QuattroNL schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 23:18:
[...]

Hij's gaaf!

Ik leek wat steentjes te missen maar in het ontwerp waren ook de reservesteentjes meegenomen en die gooi ik altijd gewoon in m'n voorraad dus die moest ik weer even opsnorren.
En het Porsche logo hoort er natuurlijk niet op maar dat kon niet anders zo. Ik bestel nog wel een keer een losse blanco part (en dan nog zien hoe ik aan een Lambo-logo in die maat kom).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik vind deze ook mooier dan die porsche, als ik de porsche zo kopen dan zou ik er meteen deze lambo van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op woensdag 8 september 2021 @ 07:19:
G.A.S. is een afkorting die gitaarspelers/muzikanten hanteren en staat voor gear acquisition syndrom.
In mijn geval uit zich dat in 3 gitaren (2 Fenders en een akoestische), 2 versterkers en een aantal pedalen.
Heb ik dat allemaal nodig als amateur-wannabe gitaarspeler? Absoluut niet, maar 't is een hobby ;)
Ik ken G.A.S. vooral van fotografie. Ik heb het idee dat er meerdere interessegebieden zijn waar men moet hebben en moet kopen :P Totdat de boel gejat wordt, dan wordt G.A.S. even getemperd :X

[ Voor 5% gewijzigd door Gim op 08-09-2021 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:29
QuattroNL schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 23:18:
[...]

Hij's gaaf!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Damn, zoveel mooier en in proportie dan de Porsche... Nu twijfel ik toch weer over de Porsche

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gim schreef op woensdag 8 september 2021 @ 08:44:
Ik ken G.A.S. vooral van fotografie. Ik heb het idee dat er meerdere interessegebieden zijn waar men moet hebben en moet kopen :P Totdat de boel gejat wordt, dan wordt G.A.S. even getemperd :X
Heeft het ook een grappige afkorting in de Lego wereld? Er zijn hier natuurlijk ook genoeg mensen (mezelf incluis) die misschien net ietsjes meer Lego kopen dan past op de kast/plank/bureau/wat dan ook en toch bij het zien van nieuwe sets denken: die moet ik ook hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
JeroenE schreef op woensdag 8 september 2021 @ 09:41:
[...]
Heeft het ook een grappige afkorting in de Lego wereld? Er zijn hier natuurlijk ook genoeg mensen (mezelf incluis) die misschien net ietsjes meer Lego kopen dan past op de kast/plank/bureau/wat dan ook en toch bij het zien van nieuwe sets denken: die moet ik ook hebben!
Volgens mij noemen we dat gewoon FOMO (Fear Of Missing Out) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Haay schreef op woensdag 8 september 2021 @ 09:44:
[...]

Volgens mij noemen we dat gewoon FOMO (Fear Of Missing Out) :D
Met de hoeveelheid nieuwe sets die Lego jaarlijks produceert mis je altijd wel sets die je later gehad zou willen hebben. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
almightyarjen schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 21:42:
Vandaag nog ff lekker genoten van het mooie zonnige weer 8)

[Afbeelding]
Kan dat geen kwaad dat groen en rood?

Heb eens gelezen dat je alleen wit en licht grijs mag behandelen, andere kleuren zouden vaal kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

JeroenE schreef op woensdag 8 september 2021 @ 09:41:
[...]
Ik ken de term "Plastic crack" om de verslaving te duiden.

Hier hetzelfde probleem trouwens, vorige maand op een impuls weer aan lego star wars begonnen. Nu had ik al weer een paar set op mn bureau staan, dus toch gister maar een ikea-plank opgehangen met het idee dat daar dan nog wat bij kon. Zet ik het spul van mn bureau daar, BAM plank vol, nog geen ruimte voor nieuwe aankopen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:06
vectormatic schreef op woensdag 8 september 2021 @ 11:18:
[...]

Ik ken de term "Plastic crack" om de verslaving te duiden.

Hier hetzelfde probleem trouwens, vorige maand op een impuls weer aan lego star wars begonnen. Nu had ik al weer een paar set op mn bureau staan, dus toch gister maar een ikea-plank opgehangen met het idee dat daar dan nog wat bij kon. Zet ik het spul van mn bureau daar, BAM plank vol, nog geen ruimte voor nieuwe aankopen |:(
Maar je bureau is nu toch weer leeg/leger >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

chrisO schreef op woensdag 8 september 2021 @ 11:30:
[...]

Maar je bureau is nu toch weer leeg/leger >:)
Klopt, maar dat wou ik eigenlijk zou houden :P Burea voor laptops/toetsenbord etc... plankjes voor t speelgoed

Ik denk dat de plankjes gewoon roulerend gaan worden, ik heb ook nog wat oude lego om uit te zoeken, dus er zal ook wel eens een space police of blacktron set op komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnerQi
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 21:46
Hebben jullie enig idee bij welke set dit onderdeel hoort?
Ik heb een berg lego waar ik de sets compleet probeer te krijgen, maar heb helaas niet de tekening of setnr.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jn5AL8vahCEUa3zGM9MlnVOmQaU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z2fJHdmtipLV0JeZYHKYGOey.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dqA2U79EiaGGFWHYaW9OvqZWr1o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0zC5hUp3PX4hy6H0pVFG5zTz.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@EnerQi staat er aan de onderkant geen nummertje in? Die zijn soms lastig te lezen, een zaklamp (of met je gsm) kan dan wel eens helpen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

EnerQi schreef op woensdag 8 september 2021 @ 11:42:
Ik heb een berg lego waar ik de sets compleet probeer te krijgen, maar heb helaas niet de tekening of setnr.
[Afbeelding][Afbeelding]
Kijk eens in model 814-2

Het onderdeel is deel van https://www.brickowl.nl/catalog/lego-yellow-tractor-chassis

[ Voor 7% gewijzigd door SnoeiKoei op 08-09-2021 11:51 ]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• gizmokat
Stap 6 is af van het haunted house, nog 12 te gaan, tot nu toe vind ik het een leuke build, vooral dat je nu nog meer kleine detials ziet die me nog niet opgevallen waren in filmpjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jm3N2UO8l5elxNiXvpP5Zjwo8ek=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pnxJmUt7R0TwHwkMAUDFnRsp.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S06RyNKWUKIJeKHjRSdzhevnW-E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DYhfLaxhwoca9MNT5kK9WYXO.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PS360-gamer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-07-2024
Heeft iemand van jullie ervaring met het bricklinken van de oudere modulairs?
Met name de brandweer, gemeentehuis en shop.

Op zich lijkt mij dit een leuke uitdaging en tijdsbesteding, maar hoe pakt dit prijstechnisch uit?
Is dit een dure grap of eventueel toch een tweedehands exemplaar aanschaffen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
PS360-gamer schreef op woensdag 8 september 2021 @ 12:40:

Op zich lijkt mij dit een leuke uitdaging en tijdsbesteding, maar hoe pakt dit prijstechnisch uit?
Een aantal elementen kan je vervangen door goedkopere nog verkrijgbare varianten.
Hier is een voorbeeld van de cafe corner:

Ik vermoed dat je bij elke modular wel dat soort uitdagingen hebt en dat je zal moeten vervangen/veranderen om de kostprijs te drukken. Ik dacht dat bv. bij Town Hall een aantal van de 'dark orange' onderdelen zeldzaam zijn. Dan kan je bv. alleen de voorgevel correct bouwen, of met andere combinaties van onderdelen.

Zo is er voor elke oudere modular wel een puzzel te leggen met een aantal mogelijkheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Uiteraard, het ging me erom dat zo het onderdeel te identificeren was.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-09 17:04

Ik heb alle oudere modulars gebricklinked(?), sommige onderdelen hebben een nieuwe versie, dan is het goedkoper om die te pakken. Het is verder niet goedkoop, mijn tactiek was om eerst alle bedrukte/sticker/minifig delen zo veel mogelijk te bestellen (die zijn lastiger) en daarbij dan de goedkopere onderdelen. Van 1 soort 1x3 brick heb ik vervangen voor 3x 1x3 plates, die waren me echt te duur. Via Steinmeister kan je nu ook bedrukte dingen voor de Cinema kopen, mocht je geen stickers willen.

Voor vragen stuur maar DM :-)

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
MarkH NL schreef op woensdag 8 september 2021 @ 14:59:
[...]

Ik heb alle oudere modulars gebricklinked(?), sommige onderdelen hebben een nieuwe versie, dan is het goedkoper om die te pakken. Het is verder niet goedkoop, mijn tactiek was om eerst alle bedrukte/sticker/minifig delen zo veel mogelijk te bestellen (die zijn lastiger) en daarbij dan de goedkopere onderdelen. Van 1 soort 1x3 brick heb ik vervangen voor 3x 1x3 plates, die waren me echt te duur. Via Steinmeister kan je nu ook bedrukte dingen voor de Cinema kopen, mocht je geen stickers willen.

Welke stickers zaten er ook alweer bij de Cinema? De enige die me nog goed bijstaan dat zijn die filmposters. Ik heb die stickers gewoon geplakt en de glaspanelen waar ze op geplakt werden heb ik nog een aantal keer erbij besteld. Vervolgens custom stickers erbij gekocht van andere films; Star Wars Episode IV /tm VI en de Back to the Future trilogie. Moet ze alleen nog een keer plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-09 19:43
https://bouwsteentjes.info/lego-super-mario-71395-block/

Mario Teaser.. Hopelijk nu wel n echte set ipv die andere Mario-bouwsels :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roeleboel
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Zelf niet met modulars, maar met een oude star wars set. (ucs imperial shuttle)
Puur financieel was dat geen goed idee (heb 1k+ uitgegeven waar de set toen vanaf 750 te krijgen was), MAAR ik heb heel de boel gespreid over 3 jaren met tig bricklink-orders.

Deel van de fun is dan het uitzoeken welke stukken je best in 1 keer koopt etc.
Ook is pakweg 50 a 75€/maand veel makkelijker voor jezelf/familie te rechtvaardigen dan 1x 750 :) (hier toch) omdat je er dan ook iedere maand toch wel een aantal uren in steekt/kan steken. En komt het eens een keertje niet uit (tijd/centen/...) dan sla je gewoon een maand over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Laatst online: 08:39

Convoy

g44p

DCNY schreef op woensdag 8 september 2021 @ 15:53:
https://bouwsteentjes.info/lego-super-mario-71395-block/

Mario Teaser.. Hopelijk nu wel n echte set ipv die andere Mario-bouwsels :)
Ik gok:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/mocs/moc-40097.jpg/1000x800.jpg?1617809645.595111

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
Gim schreef op woensdag 8 september 2021 @ 15:38:
[...]

Welke stickers zaten er ook alweer bij de Cinema? De enige die me nog goed bijstaan dat zijn die filmposters. Ik heb die stickers gewoon geplakt en de glaspanelen waar ze op geplakt werden heb ik nog een aantal keer erbij besteld. Vervolgens custom stickers erbij gekocht van andere films; Star Wars Episode IV /tm VI en de Back to the Future trilogie. Moet ze alleen nog een keer plakken.
3 (of 4?) posters, het scherm zelf en de "now showing" tiles boven de ingang

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:21

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

MarkH NL schreef op woensdag 8 september 2021 @ 14:59:
[...]

Ik heb tot nu toe gebricklinked:
- Brick Bank 10251
- Downtown Diner 10260

Qua "tactiek" bestelde ik inderdaad ook eerst de minifigs en bedrukte steentjes. Ook keek ik even wat de "rare" parts waren per set en bestelde deze als eerste.

Vervolgens inderdaad per week/maand een (aantal) bricklink bestellingen waarbij ik dan bijvoorbeeld keek of ik een kleur "compleet" kon maken mbv de bricklink inventory lijsten.
Het is zeker niet goedkoop, aangezien de verzendkosten oplopen naarmate het meer bestellingen worden én sommige onderdelen zijn toch onverwacht wel vrij aan de prijs als je er een hoop van moet bestellen, maar het is het waard vind ik.

Elke keer weer een klein cadeautje voor mezelf in de brievenbus, harstikke leuk :+

Soms valt er wel iets tegen, dan blijkt een bepaald onderdeel enkel nog buiten Nederland te verkrijgen.
Bij de brick bank bijvoorbeeld waren de bedrukte raampjes 57895pb032 niet in Nederland te krijgen én voor een aanzienlijk bedrag. Inmiddels zijn ze onderweg vanuit de USA... 8)

Uiteraard kan je er dan voor kiezen om gewoon blanco raampjes te plaatsen, maar met zo'n bestelling is dan m'n maandbudget op en ga ik de maand er na gewoon weer verder met bestellen.

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkH NL
Roland_EM25 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 17:53:
[...]

Ik heb tot nu toe gebricklinked:
- Brick Bank 10251
- Downtown Diner 10260

Qua "tactiek" bestelde ik inderdaad ook eerst de minifigs en bedrukte steentjes. Ook keek ik even wat de "rare" parts waren per set en bestelde deze als eerste.

Vervolgens inderdaad per week/maand een (aantal) bricklink bestellingen waarbij ik dan bijvoorbeeld keek of ik een kleur "compleet" kon maken mbv de bricklink inventory lijsten.
Het is zeker niet goedkoop, aangezien de verzendkosten oplopen naarmate het meer bestellingen worden én sommige onderdelen zijn toch onverwacht wel vrij aan de prijs als je er een hoop van moet bestellen, maar het is het waard vind ik.

Elke keer weer een klein cadeautje voor mezelf in de brievenbus, harstikke leuk :+

Soms valt er wel iets tegen, dan blijkt een bepaald onderdeel enkel nog buiten Nederland te verkrijgen.
Bij de brick bank bijvoorbeeld waren de bedrukte raampjes 57895pb032 niet in Nederland te krijgen én voor een aanzienlijk bedrag. Inmiddels zijn ze onderweg vanuit de USA... 8)

Uiteraard kan je er dan voor kiezen om gewoon blanco raampjes te plaatsen, maar met zo'n bestelling is dan m'n maandbudget op en ga ik de maand er na gewoon weer verder met bestellen.
Dit dus :-) En bepaalde dingen gewoon bij Lego zelf besteld (bricks&pieces), sommige onderdelen zijn daar goedkoper dan op BL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
gizmokat schreef op woensdag 8 september 2021 @ 08:10:
[...]

Ik vind deze ook mooier dan die porsche, als ik de porsche zo kopen dan zou ik er meteen deze lambo van maken.
Ik ook!

Als de Porsche niet wit zou zijn, zou ik er meteen 1 kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PS360-gamer
@allen bedankt voor de reacties.
Zal op mijn gemak dan eens een keer bricklink gaan uitproberen.

Met de herfst in aantocht genoeg tijd om rustig te bekijken en uit te puzzelen hoe ik het beste de sets kan bricklinken.

Wordt de eerste keer dus zal wel even tijd kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
PS360-gamer schreef op woensdag 8 september 2021 @ 19:47:
@allen bedankt voor de reacties.
Zal op mijn gemak dan eens een keer bricklink gaan uitproberen.

Met de herfst in aantocht genoeg tijd om rustig te bekijken en uit te puzzelen hoe ik het beste de sets kan bricklinken.

Wordt de eerste keer dus zal wel even tijd kosten.
ook de 10x kost het nog best wat tijd hoor, maak je geen zorgen :p

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

42erik schreef op woensdag 8 september 2021 @ 19:29:
[...]
Als de Porsche niet wit zou zijn, zou ik er meteen 1 kopen
Tja, er zitten enkele unieke (nieuwe) parts in die er alleen maar in het wit zijn (een enkele ook in het sand green maar die kleur wil je ook niet).
Ik vind het wit wel mooi afsteken met de zwarte accenten maar da's nogal persoonlijk :+
Ik hoop wel dat ie niet te snel vergeeld, da's wel de pest met die 'kleur'. Ik heb 'm dan wel niet in de zon staan maar daglicht ziet ie wel.

En omdat ie zo gaaf is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1i_aTHLTMFVzm9UBeGxoNWsg89I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0sjgfLqG6Qk8tDbTIYoCzO9R.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/seAp9DJGDiAB2QTyf8aq5eNDGvI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m8fTh5JFJroHBm2TAHnSpxoN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door QuattroNL op 09-09-2021 08:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:50
QuattroNL schreef op donderdag 9 september 2021 @ 08:55:
[...]

Tja, er zitten enkele unieke (nieuwe) parts in die er alleen maar in het wit zijn (een enkele ook in het sand green maar die kleur wil je ook niet).
Ik vind het wit wel mooi afsteken met de zwarte accenten maar da's nogal persoonlijk :+
Ik hoop wel dat ie niet te snel vergeeld, da's wel de pest met die 'kleur'. Ik heb 'm dan wel niet in de zon staan maar daglicht ziet ie wel.

En omdat ie zo gaaf is:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik vind het werkelijk bizar knap dat iemand een MOC Lamborghini Countach weet te maken van een Lego Porsche en dat ie er beter uitziet dan het originele model en ook nog in zowat dezelfde schaal. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:35
Die zo tof zijn, maar, ik gok op het vraagtekenblok. :+
Niet omdat het zo duidelijk te zien is in het filmpje.
Tuurlijk, het kan betekenen dat ze inderdaad een verrassing hebben, maar kan ook betekenen dat ze die uit gaan brengen.

Al met al hoop ik gewoon op een echte set. Die speelsets zijn eigenlijk nog steeds ontzettend saai.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Swennus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 15:48
Na de Assembly Square, Cinema en de Diner, ben ik nu begonnen aan de "Garage op de hoek". Zakjes 1 en 2 zijn nu klaar. Het blijft toch heerlijk om de modulars te bouwen. Soms zijn het van die hele kleine dingen, die een build zo leuk kunnen maken. In de garage bijvoorbeeld de "techniek" om de brug van de autos omhoog te kijgen. Eigenlijk een relatief simpele techniek qua Lego, maar heerlijk om het na die tijd te zien werken met de kids.

Dit zal zeker niet de laatste modular zijn die ik ga bouwen :). In ieder geval de nog 2 in productie zijnde gebouwen (Boekenwinkel en Politiebureau) gaan er komen, maar als ik voor een leuk prijsje 1 van de ouderen kan krijgen zal ik dat zeker niet laten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:34
Arunia schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:06:
[...]

Die zo tof zijn, maar, ik gok op het vraagtekenblok. :+
Niet omdat het zo duidelijk te zien is in het filmpje.
Tuurlijk, het kan betekenen dat ze inderdaad een verrassing hebben, maar kan ook betekenen dat ze die uit gaan brengen.

Al met al hoop ik gewoon op een echte set. Die speelsets zijn eigenlijk nog steeds ontzettend saai.
Een vraagtekenblok 'as is' zou ik wel echt super saai vinden. Maar misschien zit er iets ín het vraagtekenblok (uitgewerkte levels ofzo?).

scintillating

• Kapoen
Tc99m schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:29:
[...]

Een vraagtekenblok 'as is' zou ik wel echt super saai vinden. Maar misschien zit er iets ín het vraagtekenblok (uitgewerkte levels ofzo?).
Of jack-in-a-box stijl komt er een paddenstoel/ster/bloem uit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkus
Swennus schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:19:
Na de Assembly Square, Cinema en de Diner, ben ik nu begonnen aan de "Garage op de hoek". Zakjes 1 en 2 zijn nu klaar. Het blijft toch heerlijk om de modulars te bouwen. Soms zijn het van die hele kleine dingen, die een build zo leuk kunnen maken. In de garage bijvoorbeeld de "techniek" om de brug van de autos omhoog te kijgen. Eigenlijk een relatief simpele techniek qua Lego, maar heerlijk om het na die tijd te zien werken met de kids.

Dit zal zeker niet de laatste modular zijn die ik ga bouwen :). In ieder geval de nog 2 in productie zijnde gebouwen (Boekenwinkel en Politiebureau) gaan er komen, maar als ik voor een leuk prijsje 1 van de ouderen kan krijgen zal ik dat zeker niet laten!
Leuk! Je hebt het virus dus ook te pakken ;) Hoe ga je ze neerzetten? Ga je ze in een kast zetten, of maak je er een stadje van? Welke van de oudere modulaire gebouwen lijkt je zelf het leukst?
Wat ook nog erg leuk is, is dat voor de meeste gebouwen ook alternatieve builds te vinden zijn op sites als rebrickable.com.

@QuattroNL Die Lamborghini is heel erg gaaf! Het gaat zo wel kriebelen, wie weet dat die Porsche hier ook een keer gaat komen :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -ET-
  • Laatst online: 08:55

-ET-

Phone Home

Swennus schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:19:

zo herkenbaar dit. Ik heb als eerste de Boekenwinkel gebouwd en daarna Assembly Square. Garage op de hoek staat op mijn lijstje om als volgende te bouwen.

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

EnerQi schreef op woensdag 8 september 2021 @ 11:42:
[Afbeelding][Afbeelding]
Dat is een oud onderdeel. Ik heb daar laatst voor mijn broer nog de stuurpen opnieuw moeten tekenen en 3D printen omdat die stuk was gegaan :)

Signature van nature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
Kapoen schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:30:
[...]

Mja. Ik zou vooral teleurgesteld zijn als het zoiets zou worden omdat er al best veel (non-LEGO) ?-block merchandise is in verschillende vormen.
Dan voegt een ?-block van LEGO, behalve dat je het kunt bouwen met LEGO, in mijn ogen niet zoveel toe, tenzij er echt iets bijzonders aan de binnenkant zit (alleen een mushroom of power star is dat dan niet, vind ik).

Maar goed, we wachten de aankondiging maar af. ;)

scintillating

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Tc99m schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:29:
[...]

De inhoud is nu bekend.
https://www.bricktastic.n...-mario-64-eerste-beelden/

• Tc99m
Ah kijk. Ziet er interessant uit. Benieuwd naar de high res versie van deze beelden (waarom kunnen die mensen die leaks delen nooit een scherpe foto nemen? Het is 2021 mensen!! ;) ).

[ Voor 19% gewijzigd door Tc99m op 09-09-2021 09:59 ]

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Iets voor de Architecture series 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swennus
Jakkus schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:41:
[...]

Leuk! Je hebt het virus dus ook te pakken ;) Hoe ga je ze neerzetten? Ga je ze in een kast zetten, of maak je er een stadje van? Welke van de oudere modulaire gebouwen lijkt je zelf het leukst?
Wat ook nog erg leuk is, is dat voor de meeste gebouwen ook alternatieve builds te vinden zijn op sites als rebrickable.com.

@QuattroNL Die Lamborghini is heel erg gaaf! Het gaat zo wel kriebelen, wie weet dat die Porsche hier ook een keer gaat komen :)
Ja, ik ben er wel mee besmet inderdaad :)

Ik heb achterthuis een cafetje, met een bar erin. Tot nu to staan ze op de bar te pronken, en daar is ook nog wel wat plek over. Ze staan nu allemaal in een rij, maar ik zit er wel aan te denken om ze in een vierkant te zetten. Dat is nu mogelijk door de 2 hoek modulars (Garage en Cinema). Eigenlijk lijken ze me allemaal erg leuk om te bouwen, maar wat ik heb begrepen is Parisian Restaurant erg leuk om te bouwen.

• Jakkus
@Swennus Klopt, het Parisian Restaurant is erg aan te raden, vind ik! En niet eens de duurste van de oudere modulars, zeker als je hem niet per sé in een ongeopende doos hoeft te hebben :) Dat komt denk ik doordat hij heel lang verkrijgbaar is geweest.

[ Voor 15% gewijzigd door Jakkus op 09-09-2021 10:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PS360-gamer
Kapoen schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:30:
[...]

Je zit aardig in de buurt als ik onderstaande leak moet geloven. Alle eerdere leaks zijn ook uitgekomen.
https://www.instagram.com/greekbricks/

Vind het een klein beetje een teleurstellend eindresultaat. Het is een vernuftigd idee, maar de levels zijn nogal klein uitgewerkt. Had op een groot kasteel gehoopt i.p.v. dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metal Mark
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:59
QuattroNL schreef op donderdag 9 september 2021 @ 08:55:
[...]

Wat nog erger is dan verkleurde blokjes. Dat je deze set eerst niet wou kopen, maar nu wel :/

Fantastisch model geworden zeg. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swennus
Jakkus schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:05:
@Swennus Klopt, het Parisian Restaurant is erg aan te raden, vind ik! En niet eens de duurste van de oudere modulars, zeker als je hem niet per sé in een ongeopende doos hoeft te hebben :) Dat komt denk ik doordat hij heel lang verkrijgbaar is geweest.
Dan gaan we die maar eens proberen te scoren :).

Ik woon aan de Duitse grens, en kijk vaak op de Duitse Ebay. Over het algemeen liggen de prijzen daar net iets lager als in NL op marktplaats, en voor mij veelal nog dichterbij ook.

De Boekenwinkel en Politiebureau wacht ik op een goede aanbieding.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• gizmokat
Na dat mijn bestelling op vage reden niet door ging op amazon, heb ik nu toch maar de batmobile bij lego zelf gekocht nu die daar weer op voorraad is, eigenlijk was mijn budget op maar aangezien deze er uit gaat aan het end van het jaar en dit de enigste set is die ik echt wil hebben van alles wat er uit gaat heb ik het toch maar gedaan.

Overal is ie nu duurder dan bij lego zelf en wou niet het risico lopen dat ie straks helemaal niet meer voor een normale prijs te koop is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WWaVSPZw5GAddVgf1TtNB6hdnjo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/brUOK1Pd9RBasWAK28dczeOH.jpg?f=user_large

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 20:29

Flabergasted

Prepare to die !

De nieuwe Winter set is officieel bekend :

Afbeeldingslocatie: https://brickset.com/article/63563/this-year-s-winter-village-set-revealed!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bNtTltLB_IpvDu7v5MM4roaroiI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VHQPODK8VyDwnD0R08J4jouL.jpg?f=user_large

• Tc99m
PS360-gamer schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:09:
[...]

Je zit aardig in de buurt als ik onderstaande leak moet geloven. Alle eerdere leaks zijn ook uitgekomen.
https://www.instagram.com/greekbricks/

Vind het een klein beetje een teleurstellend eindresultaat. Het is een vernuftigd idee, maar de levels zijn nogal klein uitgewerkt. Had op een groot kasteel gehoopt i.p.v. dit.
Het is een foto van de doos, dus die leak zal wel correct zijn (of iemand heeft heel veel tijd besteed aan het namaken van een doos en daar een onscherpe foto van te maken).

Ik vind het concept wel geinig, ook omdat je zo meer laat zien dan alleen Peach Castle. Ben benieuwd of het bij die 4 microscale scenes blijft, of dat je die ook kunt uitwisselen en er bijv. ook een minifig bij zit.

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Mooi! Die gaat er zeker komen.

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:43

Soggney

Zeekomkommer

Winterset met batterijen, gaan we een haardvuurtje hebben met hetzelfde blokje als de smid?

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

• Tc99m
Heel leuk! Die gaat er zeker komen, leuk dat het weer een 'normaal' huisje is voor in het dorp.

scintillating

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:03

BrZ

Soggney schreef op donderdag 9 september 2021 @ 12:14:
Winterset met batterijen, gaan we een haardvuurtje hebben met hetzelfde blokje als de smid?
Nee, de kerstboom is verlicht :)

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002

almightyarjen

When does the hurting stop?

Die is erg nice, die gaat er zeker komen! :Y

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• JeroenE
  • Niet online
Soggney schreef op donderdag 9 september 2021 @ 12:14:
Dat zou in ieder geval leuker zijn dan de "in deze kamer zit een lichtje" wat ze vaak hebben.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:35
Die winter set gaat er zeker komen inderdaad. Awesome!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:26

Goverman

not loaded

almightyarjen schreef op donderdag 9 september 2021 @ 12:49:
[...]

Die is erg nice, die gaat er zeker komen! :Y
I could not agree more.

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

• Gim
  • Niet online
Yes! _/-\o_ In elk geval een huis met genoeg sneeuw op het dak, dus gebrek aan sneeuw daar kunnen we niet over klagen ;) Als ik het goed zie zitten er in de muur ook wat stenen met het "muur" motief. Benieuwd naar de details binnen.

Ik hoop wel dat er ook een kerstboom binnen staat en dat de cadeautjes alleen voor de presentatie op de doos in de voortuin liggen :P

[edit] zie nu de verdere info bij Brickset. Nothing said :-D

[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 09-09-2021 13:20 ]

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 16:35

Kraz

Saving the world

Gim schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:18:
[...]

Yes! _/-\o_ In elk geval een huis met genoeg sneeuw op het dak, dus gebrek aan sneeuw daar kunnen we niet over klagen ;) Als ik het goed zie zitten er in de muur ook wat stenen met het "muur" motief. Benieuwd naar de details binnen.
Volgens mij zijn dat gewoon verschillende platte bricks met andere, lichtere kleur

• Gim
  • Niet online
Kraz schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:19:
[...]

Volgens mij zijn dat gewoon verschillende platte bricks met andere, lichtere kleur
Je hebt gelijk. Ik zag gewoon wat ik wilde zien :+
Pagina: 1 ... 107 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .