Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 108 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.373.446 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14:49
https://www.lego.com/en-g...question-mark-block-71395

Lego Mario Question mark set.. Helaas niet op minifig scale.

Ziet er wel leuk uit als display-set

[ Voor 12% gewijzigd door DCNY op 09-09-2021 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ik heb niks met Mario maar ik vind die dobbelsteen wel echt heel leuk gedaan, met die vier werelden erin verwerkt.

Nomen nescio

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:15
kaanmijo schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:19:
Ik zou graag binnenkort de 42083 Bugatti Chiron toevoegen aan m'n collectie. Nu is het zo dat 'ie er binnenkort uitgaat, dus ik wil 'm wel snel gaan aanschaffen. Volgens Brickwatch is de goedkoopste al een hele lange tijd Amazon.de. Enige probleem wat ik met Amazon heb is dat de ervaringen die ik her en der lees niet super positief zijn over de verzending van Lego; adres stickers gewoon op de doos en ze komen half kapot aan etc.

Nu vraag ik me af: is dit écht zo'n groot probleem bij Amazon of lees ik alleen de negatieve dingen? Of zeggen jullie; ik zou 'm ergens anders bestellen.
ik zag gisteren op amazon.nl dat hij door nu 290,- is. Mijn ervaringen zijn prima met amazon inclusief 2 twee high-end laptops via amazon us.

Heb zelf geen plek voor dit soort grote builds, maar heb wel twee kleinere lego dingetjes meegepikt.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 13:17
kaanmijo schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:19:
Ik zou graag binnenkort de 42083 Bugatti Chiron toevoegen aan m'n collectie. Nu is het zo dat 'ie er binnenkort uitgaat, dus ik wil 'm wel snel gaan aanschaffen. Volgens Brickwatch is de goedkoopste al een hele lange tijd Amazon.de. Enige probleem wat ik met Amazon heb is dat de ervaringen die ik her en der lees niet super positief zijn over de verzending van Lego; adres stickers gewoon op de doos en ze komen half kapot aan etc.

Nu vraag ik me af: is dit écht zo'n groot probleem bij Amazon of lees ik alleen de negatieve dingen? Of zeggen jullie; ik zou 'm ergens anders bestellen.
dat is wel een risico dat je loopt maar je meestal aangeven aan amazon dat je hem in een doos kan verzenden en je kan het altijd proberen en als hij niet goed aankomt dan kan je vaak korting krijgen of terug sturen.

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-05 21:34
BrZ schreef op donderdag 9 september 2021 @ 12:23:
[...]

Nee, de kerstboom is verlicht :)
Volgens Bouwsteentjes is het wel voor de haard:
Zoals dat de gewoonte is bij Winter Village sets, is ook ditmaal ene Light Brick toegevoegd om het haardvuur op te laten lichten.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:44

BrZ

Jolly_Jumper schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:14:
[...]

[...]
Op de achterkant van de doos:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jZMWQvFbTIBqqfEExlzAA5vZQXY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xqQqKbljIFdDtWSa8SG62QGT.png?f=user_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online

Voor de mensen die net zoals mij benieuwd zijn hoe het opvouw mechanisme van Lego 71395 - ? Block werkt :)

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
QuattroNL schreef op donderdag 9 september 2021 @ 08:55:
[...]

Tja, er zitten enkele unieke (nieuwe) parts in die er alleen maar in het wit zijn (een enkele ook in het sand green maar die kleur wil je ook niet).
Ik vind het wit wel mooi afsteken met de zwarte accenten maar da's nogal persoonlijk :+
Ik hoop wel dat ie niet te snel vergeeld, da's wel de pest met die 'kleur'. Ik heb 'm dan wel niet in de zon staan maar daglicht ziet ie wel.

En omdat ie zo gaaf is:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lekker die foto's, nu sta ik alsnog te twijfelen :p

Hij staat hier recht voor me. Overigens staan hier ook een paar krokodil treinen, ik weet niet of er nog mensen op zoek waren. Intertoys Utrecht, 110 euro

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:36

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

BrZ schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:21:
[...]

[Afbeelding]
Niiiiiiiiiichts vor dem man sich fürchten müsste....

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
42erik schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:41:
Lekker die foto's, nu sta ik alsnog te twijfelen :p
Wordt er niet gezegd: "Bij twijfel niet doen, tenzij het om LEGO aankopen gaat?". Veel plezier met de bouw :Y

[ Voor 5% gewijzigd door Gim op 09-09-2021 15:05 ]

• Kapoen
  • Laatst online: 14:56
Jolly_Jumper schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:14:
[...]

[...]
BrZ schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:21:
[...]

[Afbeelding]
Dat is gewoon hetzelfde element dat Lego al tig keren gebruikt heeft voor haardvuurtjes in andere Winter Village sets en ook de blacksmith set. Vandaar misschien de verwarring en hebben jullie beiden een punt?

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:14
Pfff, dus, nieuwe Winter Village set en de Questionmark block. Shut up and take my money.
Screw die Hedwig iconen set.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

TestDummie schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:40:
[YouTube: Recapture the magic of Super Mario 64 with this buildable LEGO ? Block]

Voor de mensen die net zoals mij benieuwd zijn hoe het opvouw mechanisme van Lego 71395 - ? Block werkt :)
Net voor het eerst gezien. Dat wordt denk ik een instant buy, ben al bezig met mijn excuses aanbieden aan mijn portemonnee :+ .

• 42erik
  • Niet online
Gim schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:04:
[...]

Wordt er niet gezegd: "Bij twijfel niet doen, tenzij het om LEGO aankopen gaat?". Veel plezier met de bouw :Y
Ha hahaha, ik ben voor nu weggelopen :)

Eens kijken tot in hoeverre hij in andere kleur te maken is, Sian groen ofzo. Dat wordt pielen met die nieuwe onderdelen :p

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Arunia schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:12:
Pfff, dus, nieuwe Winter Village set en de Questionmark block. Shut up and take my money.
Screw die Hedwig iconen set.
Haha. En dan komt misschien nog de Titanic (10294) voor €650 :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@D. Ninjai Haha, nee, die dan weer niet. Heb zelfs de film van de Titanic nooit gezien. :P

Wellicht als ik de kriebels krijg, hier ik hem wel eens bij een winkel die dat aan bied, maar eerste set waarbij ik dat zou doen, zal de UCS Millenium Falcon worden.
Te groot om hier neer te zetten, dus zonde om dan te kopen. Of ik moet hem kopen en voor iets minder verkopen voor de lol die ik er aan heb gehad, maar dat vind ik dan toch te riskant.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:37

QuattroNL

It is I.

42erik schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:14:
[...]
Eens kijken tot in hoeverre hij in andere kleur te maken is, Sian groen ofzo. Dat wordt pielen met die nieuwe onderdelen :p
Dat lukt niet.
Dit onderdeel (de achterwielkast) is er alleen in het wit en goud.
Deze is er alleen in het wit en sand green.

En buiten deze parts gaat het een zoektocht worden om uit te zoeken welke kleur beschikbaar is voor alle benodigde parts.

Ik heb dit gedaan voor de 75895 (Speedchampion Porsche 911). Verder dan deze kleuren kwam ik niet (al lijkt light bluish grey ook te gaan lukken zag ik laatst):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jC4ErcfGp0qzR9nM5rdir4A3_dY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WMt4nscz9tgz499bVGmMqZQn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u2DrZzrDNrAoebIJeLHyVxcKgwk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wAz6XLOyMw0bDbLXiZ1gpSy9.jpg?f=fotoalbum_large

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
D. Ninjai schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:37:
[...]

Haha. En dan komt misschien nog de Titanic (10294) voor €650 :P
Titanic, hmmm. Ik verwacht hierbij wel minimaal een goed uitgedachte set welke makkelijk in twee helften breekt. Tevens, te weinig reddingsboten om enerzijds de realiteit na te bootsen en anderzijds repetitief bouwen wat te minimaliseren. Tenslotte een mini-build, bijvoorbeeld als limited GWP: het topje van de ijsberg welke boven het water uitsteekt :+

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
Kapoen schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:07:
[...]

[...]

Dat is gewoon hetzelfde element dat Lego al tig keren gebruikt heeft voor haardvuurtjes in andere Winter Village sets en ook de blacksmith set. Vandaar misschien de verwarring en hebben jullie beiden een punt?
Misschien zitten er wel 2 lightbricks in. ;)

scintillating

• 42erik
  • Niet online
QuattroNL schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:47:
[...]

Dat lukt niet.

En buiten deze parts gaat het een zoektocht worden om uit te zoeken welke kleur beschikbaar is voor alle benodigde parts.

Ik heb dit gedaan voor de 75895 (Speedchampion Porsche 911). Verder dan deze kleuren kwam ik niet (al lijkt light bluish grey ook te gaan lukken zag ik laatst):
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hmm.... that sucks... Eens kijken of one Ali geen andere kleur biedt, Zal niet de eerste keer zijn

• 42erik
  • Niet online
QuattroNL schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:47:
[...]

Dat lukt niet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat cool overigens, zo'n regenboog aan porsche

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-05 10:24
de 10293 is uit

YouTube: Lego 10293 Santa's Visit OFFICIAL PICTURES!!

ik vind hem wel gaaf eigenlijk, past redelijk bij de 10229 kleurstelling..
maar wel ander dak/muren.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

leosand schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:16:
de 10293 is uit

YouTube: Lego 10293 Santa's Visit OFFICIAL PICTURES!!

ik vind hem wel gaaf eigenlijk, past redelijk bij de 10229 kleurstelling..
maar wel ander dak/muren.
Of https://bouwsteentjes.info/lego-10293-santas-visit/ voor ouderwetsche mens zoals ik die geen filmpjes van plaatjes willen kijken :)

Deze komt wel weer bij de verzameling, ik heb de elven/santa/kermis overgeslagen maar deze past wel weer in de categorie 'gewone winterhuisjes' gelukkig :)

[ Voor 14% gewijzigd door Cheezus op 09-09-2021 16:36 ]

• Gim
  • Niet online
Cheezus schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:34:
Deze komt wel weer bij de verzameling, ik heb de elven/santa/kermis overgeslagen maar deze past wel weer in de categorie 'gewone winterhuisjes' gelukkig :)
Kermis = Winter Village Market? Maar de brandweerkazerne heb je dus wel?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Cheezus
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Ja die bedoelde ik inderdaad.. Als ik hem nu zie lijkt ie best ok, destijds was ik niet overtuigd en leek het me teveel werk om daar verlichting in te maken :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iToT7lrBdkza4wXUiCfSIVdoRqA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xTqCdZEhQxDEBUtymHk9qY3R.jpg?f=user_large

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:42
Cheezus schreef op donderdag 9 september 2021 @ 17:15:
Ja die bedoelde ik inderdaad.. Als ik hem nu zie lijkt ie best ok, destijds was ik niet overtuigd en leek het me teveel werk om daar verlichting in te maken :+

[Afbeelding]
Daarom staat de 75955 HE nog op mijn wensenlijstje. Moet ik wel spoedig kopen, want gaat eind dit jaar met pensioen.

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22-05 22:33
Die nieuwe kerst set zal wel rap gaan. VIP mogen vooraf bestellen dus ben benieuwd of er nog wat overblijft.

Vorig jaar ging de kerst krans heel erg snel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chicken88
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:55
Haay schreef op woensdag 1 september 2021 @ 22:58:
Ik weet niet of dit iets is voor 'hier' of juist in het Lego aanbiedingen topic, maar ... De lichtblauwe variant van de Creator Expert Fiat 500 is blijkbaar een Verenigd Koninkrijk exclusief (?) maar via Zavvi.nl toch naar NL te halen. Artikel op Bouwsteentjes.info...

[Afbeelding]
Nog bedankt voor de tip :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JEeRZ2Bd0mlMKvcRC4WEIC68DDw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SDX4OOqrBRmM3S366lyo3o59.jpg?f=fotoalbum_large

• Cheezus
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

meesje schreef op donderdag 9 september 2021 @ 17:43:
[...]

Daarom staat de 75955 HE nog op mijn wensenlijstje. Moet ik wel spoedig kopen, want gaat eind dit jaar met pensioen.
Gelukkig heb ik helemaal niks met Harry Potter dus Hogwart Express heeft bij mij eenzelfde betekenis als Emerald Night. Het is tenminste een realistische trein in plaats van die Holiday train (en de Emerald Night iets te duur :+).

• meesje
Cheezus schreef op donderdag 9 september 2021 @ 20:09:
[...]

Gelukkig heb ik helemaal niks met Harry Potter dus Hogwart Express heeft bij mij eenzelfde betekenis als Emerald Night. Het is tenminste een realistische trein in plaats van die Holiday train (en de Emerald Night iets te duur :+).
Haha, ik heb ook helemaal niks met Harry Potter. Helaas is het aanbod Lego treinen vrij klein. Deze ziet er inderdaad wel aardig uit en middels rebrickable is ie nog wel wat mooier te maken. Zie bijvoorbeeld.
Naast de trein wil ik ook de twee huisjes met sneeuw (76388). Wel in leuke aanbieding natuurlijk. ;)
De winter holiday train heb ik wel, maar ook deze wil ik middels rebrickable wat mooier (dat vind ik ik :) ) maken.

[ Voor 11% gewijzigd door meesje op 09-09-2021 20:28 ]

• Cheezus
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Daar heb ik ook nog over getwijfeld maar ik vind ze toch wat teveel afwijken van de stijl van de andere huisjes. Gelukkig staat m'n winterdorp best wel vol en kan/moet ik een beetje kritisch zijn wat ik welke sets ik nog toevoeg :+

• meesje
Cheezus schreef op donderdag 9 september 2021 @ 20:19:
Daar heb ik ook nog over getwijfeld maar ik vind ze toch wat teveel afwijken van de stijl van de andere huisjes. Gelukkig staat m'n winterdorp best wel vol en kan/moet ik een beetje kritisch zijn wat ik welke sets ik nog toevoeg :+
Hmm… een (te) vol winterdorp… Op dit moment is dit bij mij nog niet het geval. Meer dan de trein, het station, de brandweerkazerne en het peperkoekhuis heb ik niet. Dit jaar komt waarschijnlijk het elf clubhuis en het nieuwe blauwe huisje er bij. Één set per jaar is eigenlijk wel best. Anders gaat het te snel. Streep door de HP huisjes. ;) De HP trein blijft wel op mijn wensenlijst staan.

• Cheezus
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Als het te vol wordt is het met de huidige prijzen ook wel lucratief om de oudste huisjes te verkopen en er nieuwe voor in de plaats te zetten... €300 voor de cottage, €200 voor de bakery (die heb ik dubbel :+), €200 voor de post office..
Maar de enige echte optie is natuurlijk gewoon een grotere tafel kopen om ze neer te zetten :P

• Arunia
@Cheezus of niet ieder jaar alle huisjes neer zetten.
Heb zelf het idee om een beetje te wisselen. Dus meer het fantasie gebeuren met de kerstman, elven en gingerbread.
En de serieuzere sets het andere jaar.

Maar, ik moet überhaupt eerst plek hebben.

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Wat... Die is veel leuker dan het gehoorapparaatbeige!

Volvotips.com

• meesje
Bart-Willem schreef op donderdag 9 september 2021 @ 21:46:
[...]

Wat... Die is veel leuker dan het gehoorapparaatbeige!
Beige???

• Loader
Die snap je alleen als je oorhangers hebt.

• meesje
Loader schreef op donderdag 9 september 2021 @ 22:29:
[...]

Die snap je alleen als je oorhangers hebt.
Ah, die zijn dus geel??? :+

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:06
Cool yellow heet de originele. In het Nederlands geen idee :+

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• Loader
Ben benieuwd naar de kerst GWP, normaal krijg je dat tegelijk met de kerst set zelf en aangezien je die binnenkort kan bestellen zou die GWP bekend moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

AppieNL schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 18:55:
Ik heb de stickers niet geplakt op mijn T2, vond ze teveel verschillen van de steentjes. Wil Lego eigenlijk nog eens ervoor mailen. Niet zo zeer voor een goed setje stickers (als die er al zijn), maar meer om te weten waar de controle was toen dit de deur uitging. Dat de kleur van de stickers niet helemaal klopt vind ik niet zo erg (de foto van Fear zou ik nog acceptabel vinden), dat is wel bij meer sets, maar dit is gewoon echt te donker t.o.v. de steentjes.
Beetje laat, maar ik heb dus ook dat verschil bij de benzineklep.
Hadden ze beter een 1973 kunnen pakken met een tankdop zonder klep, alleen krijg je dan ook andere bumpers, luchthappers en andere knipperlichten ;)
Maar als T2 kenner vind ik sommige dingen sowieso wel jammer, uiteraard zit je aan bepaalde beperkingen vast met Lego, maar de stuurinrichting is echt een enorm blok (kan dat niet kleiner?) Waardoor de stoelen op een vloer komen te staan waar je je benen dus niet meer kwijt kan. De schakelpook klopt daardoor ook niet, en het dashboard bestaat ook niet aan de binnenkant.
En aan de voorkant mis ik eigenlijk wel het vierkante opliggende vlak waar de koplampen en luchtrooster in zitten iets wat net zo typerend voor de T2 is als de 2 bogen voorop de T1. En dat valt volgens mij wel te realiseren.

Verder wel lekker een tijd zoet geweest met bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• froid
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:40
Voor wie hem nog zoekt, Pirates of Barracuda Bay was gister kort op voorraad bij Lego, dus kan zomaar nog een keer voorkomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Cheezus schreef op donderdag 9 september 2021 @ 21:25:
Maar de enige echte optie is natuurlijk gewoon een grotere tafel kopen om ze neer te zetten :P
Of verhuizen in mijn geval :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21-05 13:36
Zoekende naar een oplossing voor mijn stofnestjes en andere zooi was ik op dit apparaat uitgekomen:

[40,55€ 40% OFF]Oplaadbare draadloze luchtstofdoek voor computer en pc Thuisreiniging van auto's 45000 RPM 70M/S Cleaner Tools Professioneel gereedschap from Gereedschap on banggood
https://banggood.app.link/bQh7pu9Nqjb

Nog iemand die zo'n ding gebruikt?

Ik heb maar 1 bruikbare hand, dus apparaten waarvoor je 2 handen nodig hebt heb ik niks aan

Eventueel zou ik ook nog n mini stofzuiger kunnen proberen, weet alleen niet welke, heb de cordless vacuum cleaner van Dyson, maar die is veel te groot om de Lego schoon te maken, gebruik m wel om de vloeren mee te doen.

[ Voor 19% gewijzigd door johnb52 op 10-09-2021 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schildje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-05 15:49
Voor wie nog op zoek is naar een specifieke minifigure van serie 21, in de Lego store van Leidschendam hebben ze alle figuurtjes weer op voorraad voor 2,79 per stuk.

Ik heb zelf de bijenhouder en de cast away figuur meegenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@johnb52 Als ik het goed begrijp is dat een apparaat wat blaast. Dat schiet met schoonmaken niet enorm veel op, dan blaas je het stof gewoon ergens anders heen.

Heb je bij die Dyson geen hulpstuk voor kleinere kwetsbare oppervlakten? Dus zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://dyson-h.assetsadobe2.com/is/image/content/dam/dyson/images/products/lifestyle/967766-01.jpg?$responsive$&cropPathE=square,1024&wid=192

Of anders de kierenreiniger:
Afbeeldingslocatie: https://dyson-h.assetsadobe2.com/is/image/content/dam/dyson/images/products/lifestyle/967612-01.jpg?$responsive$&cropPathE=square,1024&wid=192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Lego goed schoonmaken blijf ik wel een dingetje vinden. Vroeger als klein kind ging ik af en toe met een zachte smalle verfkwast de Lego sets langs. Het is inderdaad stof verplaatsen. De meeste hulpstukken voor stofzuigers zijn veel te groot/grof. Dan denk ik dat ik liever het hiervoor genoemde product van Banggood zou willen hebben. Lucht komt wel in kieren e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
Loader schreef op donderdag 9 september 2021 @ 23:53:
Ben benieuwd naar de kerst GWP, normaal krijg je dat tegelijk met de kerst set zelf en aangezien je die binnenkort kan bestellen zou die GWP bekend moeten worden.
De Winter Village set komt volgende week voor VIP members in de voorverkoop. Maar meestal komt de GWP pas op een later moment beschikbaar (als ook niet-VIP members kunnen bestellen).

Er zijn zoals gebruikelijk 2 GWPs in het winterseizoen (vorig jaar de Ice Skating Rink en Charles Dickens tribute). Volgens de geruchtenmolen worden dat Santa’s Front Yard en Mr. and Mrs. Claus Living Room (ik vermoed een beetje in de vignette stijl zoals 40124 en 40125).

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
johnb52 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:56:
Zoekende naar een oplossing voor mijn stofnestjes en andere zooi was ik op dit apparaat uitgekomen:

[40,55€ 40% OFF]Oplaadbare draadloze luchtstofdoek voor computer en pc Thuisreiniging van auto's 45000 RPM 70M/S Cleaner Tools Professioneel gereedschap from Gereedschap on banggood

Ik heb maar 1 bruikbare hand, dus apparaten waarvoor je 2 handen nodig hebt heb ik niks aan

Eventueel zou ik ook nog n mini stofzuiger kunnen proberen, weet alleen niet welke, heb de cordless vacuum cleaner van Dyson, maar die is veel te groot om de Lego schoon te maken, gebruik m wel om de vloeren mee te doen.
Om het stof tussen de stenen te verwijderen gebruik ik make-up borstels (een smalle voor de kiertjes en een brede voor de grote oppervlakken), kosten een paar euro bij HEMA of Kruidvat.

Je kunt ook een stofzuiger of kruimeldief gebruiken, en aan het uiteinde een dunne sok of panty vastbinden die voorkomt dat je stenen opzuigt.

Ik zou terughoudend zijn met spuitbussen met lucht etc., je loopt dan het risico dat je juist het stof tussen de kieren van je stenen gaat blazen en het zich gaat ophopen.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Cheezus schreef op donderdag 9 september 2021 @ 17:15:

[Afbeelding]
Dat ene huisje rechtsboven heeft alleen verdacht weinig sneeuw op het dak liggen; zijn ze daar iets van dubieuze plantjes aan het kweken op zolder? :+ Is het postkantoor toch?

Mij stond trouwens echt bij dat er op vele daken maar plaatselijk sneeuw lag. Komt wellicht door de kraampjes van de Market dat dat beeld me bijstond. Ik zie nu dat veruit de meeste gebouwen een goed pak sneeuw op de daken hebben liggen. In gedachte was ik namelijk al bezig om het dak van het huis in Santa's Visit wat interessanter te maken door iets meer te doen met het dak :P

Met de opstelling zoals je hem heb past de Hogwarts Express er qua grootte wel bij. De trein leek me ergens te groot voor menig winterdorp lay-out. Bij mij staat het allemaal wat dichter op elkaar en werk ik ook met wat scherpere bochten, dus vermoed ik dat de HE alsnog minder geschikt is. Sowieso heeft HE slechts één wagon, met één extra wordt ie opeens wel heel erg lang voor het stationnetje; dat is met de kersttrein al zo. Ik denk dat ik het toch gewoon bij de kersttrein hou, past bij de sfeer. Al zie ik me daar wel nog een goederenwagon verruilen voor een extra treincoupeetje voor passagiers. Cadeautjes worden immers gebracht per arreslee en niet per trein :P

[edit] Iemand maakt een opmerking bij de video over Santa's Visit van Jangbricks; Gremlins! Ik moet gelijk terugdenken aan de film; geweldig :+ Toch kijken of ik de minifiguurtjes daarvan ergens in kan verwerken... sabotage :P

[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 10-09-2021 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Cheezus schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:34:
Ik ben wel gecharmeerd van de 'fantasie' sets, hoort m.i. toch een beetje bij het magische speciale gevoel van kerst. Wat ik echter wel heb met de lay-out is dat ik geen Santa's Workshop of Elvenhuis in het midden van het dorp wil hebben. Liefst ga ik voor een "normaal" dorp (in feite wat jij hebt dan denk ik) en ligt verderop wat afgezonderd het 'fantasie' deel. In films zie je een Kerstman immers ook nooit met z'n hele 'bedrijf' midden in NY City of een dorp liggen. Ook daar ligt het meestal wat afgelegen/afgezonderd. Met de lay-out probeer ik dat te doen door de 'fantasie' sets aan de andere kant van de rails te hebben. Daarbij voeg ik nog wat extra boompjes toe, zodat een klein dorpje wordt in een bosrijk gebied met op enige afstand 'the magic' :P Het verhaal van de lay-out moet kloppen... ooit kon ik de brandweerkazerne ook niet kwijt in m'n lay-out behalve in het gebied bij Santa's Workshop... ja dàààg :)

Het grote Gingerbread House komt echter nergens in de lay-out te staan. Geweldige stand-alone set, maar ik vind hem in m'n lay-out gewoon niet passen; ook niet in het fantasie deel. Alleen het mini Gingerbread House heb ik er soms in verwerkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Gim op 10-09-2021 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Gim schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:29:
[...]

Dat ene huisje rechtsboven heeft alleen verdacht weinig sneeuw op het dak liggen; zijn ze daar iets van dubieuze plantjes aan het kweken op zolder? :+ Is het postkantoor toch?
Klopt, LEGO heeft geen plantjes op zolder toegevoegd om het gebrek aan sneeuw te verklaren maar dat kan natuurlijk alsnog gebeuren, met alleen brieven versturen verdien je tegenwoordig natuurlijk geen belegde boterham :+
Gim schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:20:
[...]

Ik ben wel gecharmeerd van de 'fantasie' sets, hoort m.i. toch een beetje bij het magische speciale gevoel van kerst. Wat ik echter wel heb met de lay-out is dat ik geen Santa's Workshop of Elvenhuis in het midden van het dorp wil hebben. Liefst ga ik voor een "normaal" dorp (in feite wat jij hebt dan denk ik) en ligt verderop wat afgezonderd het 'fantasie' deel. In films zie je een Kerstman immers ook nooit met z'n hele 'bedrijf' midden in NY City of een dorp liggen. Ook daar ligt het meestal wat afgelegen/afgezonderd. Met de lay-out probeer ik dat te doen door de 'fantasie' sets aan de andere kant van de rails te hebben. Daarbij voeg ik nog wat extra boompjes toe, zodat een klein dorpje wordt in een bosrijk gebied met op enige afstand 'the magic' :P Het verhaal van de lay-out moet kloppen... ooit kon ik de brandweerkazerne ook niet kwijt in m'n lay-out behalve in het gebied bij Santa's Workshop... ja dàààg :)

Het grote Gingerbread House komt echter nergens in de lay-out te staan. Geweldige stand-alone set, maar ik vind hem in m'n lay-out gewoon niet passen; ook niet in het fantasie deel. Alleen het mini Gingerbread House heb ik er soms in verwerkt.
Ik heb dan weer helemaal niks met kerst, voor mij is het puur een winterdorp. Dat er toevallig ook kerstbomen bij staan wordt nog net getolereerd :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rutger798
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-04 16:25
He Lego fans,

Voor mijn werk ben ik op zoek naar iemand die het leuk zou vinden om een Mechanisch / Elektronische Lego brug te maken waarbij de echte aansturing door ons vervangen zal worden
Ter illustratie zoeken bijvoorbeeld zo iets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A28F6jiOiOibXv-AlXWc8EcYKtg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0NKD9KOxvIPKdKaQoBNWM6Au.jpg?f=fotoalbum_large

Wie o wie zou dat leuk vinden om te bouwen tegen een vergoeding natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
rutger798 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 15:10:
He Lego fans,

Voor mijn werk ben ik op zoek naar iemand die het leuk zou vinden om een Mechanisch / Elektronische Lego brug te maken waarbij de echte aansturing door ons vervangen zal worden
Ter illustratie zoeken bijvoorbeeld zo iets:

[Afbeelding]

Wie o wie zou dat leuk vinden om te bouwen tegen een vergoeding natuurlijk ;)
Dit lijkt me wel iets voor de almachtige arjen :+

@almightyarjen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:18

almightyarjen

When does the hurting stop?

Afas schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 15:25:
[...]

Dit lijkt me wel iets voor de almachtige arjen :+

@almightyarjen
Leuk dat er aan mij gedacht wordt, maar Arjen heeft het nogal druk op het werk en met de kids dus de tijd die ik heb om met Lego te klooien wil ik graag voor mezelf gebruiken ;) Uiteraard wil ik wel helpen met meedenken (en daar hoef ik ook geen vergoeding voor).

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:31
johnb52 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:56:

Ik gebruik altijd een Swiffer, werkt prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheezus
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

meesje schreef op donderdag 9 september 2021 @ 20:15:
[...]

Haha, ik heb ook helemaal niks met Harry Potter. Helaas is het aanbod Lego treinen vrij klein. Deze ziet er inderdaad wel aardig uit en middels rebrickable is ie nog wel wat mooier te maken. Zie bijvoorbeeld.
Naast de trein wil ik ook de twee huisjes met sneeuw (76388). Wel in leuke aanbieding natuurlijk. ;)
De winter holiday train heb ik wel, maar ook deze wil ik middels rebrickable wat mooier (dat vind ik ik :) ) maken.
Hmm, nu kom ik dit tegen: https://bouwsteentjes.inf...de-village-visit-rebuild/
Die is dan wel weer leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Leuk! Ik zet de set weer op mijn lijst. Bij een leuke aanbieding zal ik ‘m kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
Build review van de Lego Technic 42131 CAT D11

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
NotSoSteady schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 15:46:
[...]

Ik gebruik altijd een Swiffer, werkt prima.
Ga ik eens gebruiken op mijn creator expert auto's,

Op mijn vensterbank staan eigenlijk alleen CMF en wat los spul wat door dochterlief in elkaar gezet word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
johnb52 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 21:06:
[...]

Ga ik eens gebruiken op mijn creator expert auto's,

Op mijn vensterbank staan eigenlijk alleen CMF en wat los spul wat door dochterlief in elkaar gezet word
Voor de gladde buitenzijde van de auto’s zal het wel werken, maar succes met de binnenkant of sets die niet glad zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Laatst online: 15:02
Die 'magnetische' swiffers werken hier ook prima d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
meesje schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 21:13:
[...]

Voor de gladde buitenzijde van de auto’s zal het wel werken, maar succes met de binnenkant of sets die niet glad zijn. :)
Eerst met zo'n blower de binnenkant van de auto's schoonmaken en dan de buitenkant met n swiffer, ga ik eens proberen, ach, houdt de mens bezig O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-05 19:56

GeeBee

Oddball

Met een blazer stuift alles overal heen en in het ergste geval zelfs dieper in het model. Dus altijd buitenshuis blazen, maar een stofzuiger is beter.

Ik heb laatst gelezen over iemand die z'n sets gewoon in de afwasmachine zet en dan een licht programma draaien. Wel de gestickerde onderdelen er af en natuurlijk evt elektrische onderdelen uitbouwen.

Zelf haal ik bv tweedehands sets helemaal uit elkaar en dan in een sopje weken, afspoelen en drogen.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:37

QuattroNL

It is I.

QuattroNL schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 12:25:
Mijn zoontje van 12 is nu bezig met de Mustang Shelby GT500 op basis van de 10265 Mustang.
Had de bouwinstructies al eens eerder bij firas gekocht maar hij kwam er nu pas aan toe.
De Shelby is klaar.
Best een bruut ding.
M'n zoontje heeft 'm nog wat verder getweaked met de parts die nog over waren.
Ook heb ik hier de zwarte velgen van de Porsche onder gezet, had ik toch nog over en ze passen hier echt super onder!
Ook deze blijft, net als de Countach, voorlopig wel in elkaar :Y

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BKmb2q1agAEx_rnmOLBl4iDw2hs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WkwBw8jgwPmQc6XKZWFM6wlJ.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V2kGLfL8xOi3nQTisECcwrqWCs0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8nKTTsFqzy3z1o6sNon0BFKx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door QuattroNL op 10-09-2021 22:55 ]

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bozariusz
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10:29
Leuk hoor :) . Dit topic heeft mij doen besluiten een oude childhood hobby weer eens te gaan proberen. Echter heeft 11-jarige ik het destijds allemaal gewoon maar in een doos gepleurd 8)7 . Hebben jullie misschien tips hoe ik dit het beste kan sorteren, en misschien goede(kope) sorteerbakken aan te raden? Bij voorbaat dank!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bz_s2heWS9EzV0OIfDqg-2yc6f0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KvWhRcht9Q7WrM1znTqwJmPl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EqPUHthgZP0nGT6_AHEBYhKTiaU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ambMK98qCLJWy9GITvocPv89.jpg?f=fotoalbum_large

Omkatten van “ship breuk” naar zeewaardig schip ging vrij soepel, paar kleine aanpassingen nodig. Dat gezegd hebben, vind ik de eiland setup veel leuker, qua display en speel opties. Al met al is dit toch wel mijn meest favoriete Lego set uit mijn “collectie”. Mocht je twijfelen, en kunt m nog vinden; kopen :+ want laatste maand raakt ie bij steeds meer shops uitverkocht

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Bozariusz schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 23:32:
Leuk hoor :) . Dit topic heeft mij doen besluiten een oude childhood hobby weer eens te gaan proberen. Echter heeft 11-jarige ik het destijds allemaal gewoon maar in een doos gepleurd 8)7 . Hebben jullie misschien tips hoe ik dit het beste kan sorteren, en misschien goede(kope) sorteerbakken aan te raden? Bij voorbaat dank!
Gewoon bouwen wat je hebt :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Bozariusz schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 23:32:
Als je de handleidingen nog hebt, inderdaad gewoon beginnen met bouwen zoals @foxert zegt. Als het alleen gaat om sorteren: in ieder geval niet op kleur, dat schiet je niks mee op. Liever op vorm/type: alle 1x1 bij elkaar, alle grote platen, alle tandwielen, enz.
Opbergbakken zijn er tientallen, bv de bakken met lades van Lidl, hier pas nog besproken. Alternatief is bv bakjes van de Chinees, die gebruik ik zelf vaak. Kost alleen wel een kapitaal aan babi pangang. ;)

Nomen nescio

• mir4dor
  • Laatst online: 17:16
QuattroNL schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 22:51:
[...]

De Shelby is klaar.
Best een bruut ding.
Ook heb ik hier de zwarte velgen van de Porsche onder gezet, had ik toch nog over en ze passen hier echt super onder!

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die is inderdaad bruut zeg! Er zijn erg veel bouwsels te maken van de Mustang.
Zelf heb ik net https://rebrickable.com/m.../Gnat.bricks/10265_eagle/ aangeschaft.
Moet alleen even wachten met bouwen tot ik m'n Chromebook terug heb :X

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Andries155
  • Registratie: November 2020
  • Nu online
[...]

De Shelby is klaar.
Best een bruut ding.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hier beide naast elkaar :*) 8) :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g-4dNNBzzCVq7m4irfXeSqss1Hg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XfCTGDKYpOvcPmENclm6aEbQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Andries155 op 11-09-2021 10:11 ]

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:17
[...]

De Shelby is klaar.
Best een bruut ding.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Is inderdaad een mooie variant. Heb m zelf ook gebouwd, maar hij is in deze variant wel kwetsbaar en minder stevig. Had m op mijn nachtkastje staan en hij moest dus regelmatig weggehaald worden ivm schoonmaken. En regelmatig had je dan stukjes lego in je handen.. :+

• Afas
  • Niet online
almightyarjen schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 15:44:
[...]

Leuk dat er aan mij gedacht wordt, maar Arjen heeft het nogal druk op het werk en met de kids dus de tijd die ik heb om met Lego te klooien wil ik graag voor mezelf gebruiken ;) Uiteraard wil ik wel helpen met meedenken (en daar hoef ik ook geen vergoeding voor).
Het leek me een vraag die goed bij jou skills past en als bijkomend voordeel krijgen we dan een mooie reportage hoe je het gemaakt hebt O-)

Verder heldere prioriteiten en kom maar door met voortgangsfilmpjes van de container terminal :9

• Afas
  • Niet online
himlims_ schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 23:38:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Omkatten van “ship breuk” naar zeewaardig schip ging vrij soepel, paar kleine aanpassingen nodig. Dat gezegd hebben, vind ik de eiland setup veel leuker, qua display en speel opties. Al met al is dit toch wel mijn meest favoriete Lego set uit mijn “collectie”. Mocht je twijfelen, en kunt m nog vinden; kopen :+ want laatste maand raakt ie bij steeds meer shops uitverkocht
Ik wil deze al een tijdje kopen maar kan hem nergens vinden voor de adviesprijs of minder. Aangezien Lego zegt dat er tijdelijk geen voorraad is wacht ik nog maar even af.

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-04 00:10
Ik vind het jammer dat het zo traag gaat en ben wel benieuwd of er een moc van komt met meer/betere functies. Ik vind hem erg gaaf maar toch een beetje teleurstellend als ik deze video zo bekijk.

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Afas schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 10:35:
[...]

Ik wil deze al een tijdje kopen maar kan hem nergens vinden voor de adviesprijs of minder. Aangezien Lego zegt dat er tijdelijk geen voorraad is wacht ik nog maar even af.
Ik weet niet waar je woont maar ik zag hem vandaag nog staan in de Lego winkel in Utrecht.

• Afas
  • Niet online
D. Ninjai schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 11:26:
[...]

Ik weet niet waar je woont maar ik zag hem vandaag nog staan in de Lego winkel in Utrecht.
Dank je, helaas is dat niet echt in de buurt :/
Misschien een optie voor een andere geïnteresseerde in deze set.

[ Voor 11% gewijzigd door Afas op 11-09-2021 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Dagg schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 11:13:
[...]

Ik vind het jammer dat het zo traag gaat en ben wel benieuwd of er een moc van komt met meer/betere functies. Ik vind hem erg gaaf maar toch een beetje teleurstellend als ik deze video zo bekijk.
Dan kun je beter de 42100 kopen en deze moc bouwen :9 :

https://rebrickable.com/m...err-pr-776-dozer/#details

Meer functies ook.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:57
Dagg schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 11:13:
[...]

(edit: ik zie dat Hulliee me voor was terwijl ik mijn rant aan het typen was :) ik laat de post gewoon staan verder)

Aangezien ik de Cat D11 echt een kutset vind, heb ik hier een prima alternatief voor je, koop een Liebherr en bouw dit:

Zonder 3 functies te schakelen tussen blade lift en blade tilt (wie dacht dat dit een goed idee was, als je al per se een gearbox er in wil doen ze dan direct na elkaar in het schakelpatroon) en twee functies op de ripper (hoek en hoogte), waarbij alle vier de actuators dus ook wat doen op het model en 2 er niet een dummy zijn (WTF...)

En deze MOC bestaat al een jaar en is kleiner dan de D11, maar toch 2 hubs, gebruikt 75% van de onderdelen van de Liebherr en heeft een redelijk bestaansrecht om alleen via een app bestuurbaar te zijn. De MOCer heeft denk ik geen software geschreven waarin de functies voor blade en ripper zo werken dat je ze een hoogte en hoek kan geven zoals met de arm van de Liebherr set, maar dan nog lijkt het fijn te werken in z'n custom UI voor het model.

Ik zou bij de D11 echt willen zeggen: vote with your wallet. Dit ding heeft geen bestaansrecht imo. Helemaal als MOCers een jaar geleden al een beter model maken uit een bestaande set (!!!). Markus Kossman kan beter (de Arocs is ook van zijn hand bijvoorbeeld edit: en de 42100 is ook van zijn hand:D). En dan heb ik het nog niet over prijs, want MSRP hecht ik geen waarde aan. Als mensen stemmen met hun portemonnee is dat ding vanzelf 50% van de MSRP op den duur, omdat Lego met alle voorraad blijft zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door AppieNL op 11-09-2021 14:47 ]

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:52
Laatst was ik op vakantie met een stel vrienden, en na een tijdje zag ik dit schip staan, en die kon ik niet laten liggen.
Na een avondje bouwen had ik de smaak weer helemaal te pakken, dus heb ik die vakantie nog wat dozen gekocht, dat was niet handig qua ruimte ivm de terugreis :')

Maar goed, ondertussen wat plannen gemaakt om op zolder een lego stad te bouwen, en het piraten schip vind ik qua thema niet helemaal passen. En de andere bouwoptie (herberg iets) vond ik niet echt interessant genoeg.
Dus de afgelopen dagen bezig geweest om m'n eigen herberg te maken voor in de stad. Ik heb 99% van de onderdelen uit set 31109 gebruikt, en hier en daar mogelijk wat kleine reserve stukjes uit de andere sets, want ik had alle reserve onderdelen samengevoegd in 1 doos.

De binnenkant wil ik nog even wat verder afronden, maar de buitenkant is zo goed als af.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WDRJpLh4_xL4EVHIQH986YHFtro=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mP7IH8ucPyN9TxHUNo3q8vix.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wYCRLdSWEZswbMypeGS7JToBnNY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i6hGZZFBkkoiRMwtJHdc05me.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ggXGff841xhSsScPazRn5v95rU0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0MkJp1mRYoH5FixbDZAiljZu.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dapTC7cVM9iajEV4NdIS_IkY6VA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/82UO6WVGu1gyctDbJIDNUZCr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zvdq8DbLxqUco-yedrJEc82Q9Hw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nj1n1xSBmU4aOskcjnOodaHg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EC7MTaoldgf8z5M1G2E4mSm_D38=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nqoc1Cu74cKjqgUKXnB1Qntt.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PoDmmFEd9T5FPPb0Api0x_TtxDM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0CclTVg9o6tdHjvMjeV7ZBkQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/azqlnuLkVX645IS8YExpRc83QR4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dqjCkryJyFuA3BQgDR0mD6wX.jpg?f=fotoalbum_tile

En de Assembly Square is wel echt geniaal zeg! Dit is m'n eerste modular set, en er gaan er nog vele volgen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7GAYCi7pFVfH2RIHwXNQemaDPfc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jrosnkfWY5fSwQFvttT5Wujh.jpg?f=fotoalbum_large

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:53
Lang getwijfeld over de Aston martin db5. Uiteindelijk maar gekocht omdat hij er binnenkort uitgaat.
Volgens mij de laatste te koop in Limburg. Dichtstbijzijnde op de intertoys site is nu 70km..
Had op Texel gezien dat ze bij intertoys in de aanbieding waren, maar daar was het lastig meenemen met een volle kofferbak. Dus toen thuis maar even zoeken ;)

[ Voor 29% gewijzigd door GAIAjohan op 11-09-2021 14:17 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
AppieNL schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 12:52:
[...]

(edit: ik zie dat Hulliee me voor was terwijl ik mijn rant aan het typen was :) ik laat de post gewoon staan verder)

Aangezien ik de Cat D11 echt een kutset vind, heb ik hier een prima alternatief voor je, koop een Liebherr en bouw dit:
[YouTube: Liebherr PR776 Dozer - Lego Technic 42100 alternate model]

Zonder 3 functies te schakelen tussen blade lift en blade tilt (wie dacht dat dit een goed idee was, als je al per se een gearbox er in wil doen ze dan direct na elkaar in het schakelpatroon) en twee functies op de ripper (hoek en hoogte), waarbij alle vier de actuators dus ook wat doen op het model en 2 er niet een dummy zijn (WTF...)

En deze MOC bestaat al een jaar en is kleiner dan de D11, maar toch 2 hubs, gebruikt 75% van de onderdelen van de Liebherr en heeft een redelijk bestaansrecht om alleen via een app bestuurbaar te zijn. De MOCer heeft denk ik geen software geschreven waarin de functies voor blade en ripper zo werken dat je ze een hoogte en hoek kan geven zoals met de arm van de Liebherr set, maar dan nog lijkt het fijn te werken in z'n custom UI voor het model.

Ik zou bij de D11 echt willen zeggen: vote with your wallet. Dit ding heeft geen bestaansrecht imo. Helemaal als MOCers een jaar geleden al een beter model maken uit een bestaande set (!!!). Markus Kossman kan beter (de Arocs is ook van zijn hand bijvoorbeeld). En dan heb ik het nog niet over prijs, want MSRP hecht ik geen waarde aan. Als mensen stemmen met hun portemonnee is dat ding vanzelf 50% van de MSRP op den duur, omdat Lego met alle voorraad blijft zitten.
Helemaal mee eens, ik snap ook niet goed waarom Lego de CAT dezelfde prijs heeft gegeven als de Liebherr.
Is het de 18+ label, de kleur geel, het merk of vanwege het schakelen van 4 functies met 1 motor?

De Liebherr heeft 1 Technic Hub meer en 3 XL motoren, dat samen is bij Lego zelf al ruim € 184 euro.

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richard_1st
  • Laatst online: 14-05 22:07
[...]

Je kan je op mailing lijst zetten bij Lego als hij weer op voorraad is. Gisterenmiddag was hij een tijd verkrijgbaar.

Twijfel zelf enorm om hem te kopen… hele gave set, maar heb niks met piraten en het past niet echt mijn stad layout 😁. Dus denk dat ik hem oversla.

• AppieNL
mortael schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:06:
[...]

Helemaal mee eens, ik snap ook niet goed waarom Lego de CAT dezelfde prijs heeft gegeven als de Liebherr.
Is het de 18+ label, de kleur geel, het merk of vanwege het schakelen van 4 functies met 1 motor?

De Liebherr heeft 1 Technic Hub meer en 3 XL motoren, dat samen is bij Lego zelf al ruim € 184 euro.
Sets met een gearbox voor hetzelfde aantal functies als een set met voor "elke functie, 1 motor" zijn in de basis altijd goedkoper, dus de D11 heeft eigenlijk een aardige inflatie tov een set van 2 jaar terug (de Liebherr).

Ik lees net trouwens dat Markus de 42100 Liebherr ook heeft ontworpen. Mij ontgaat dus even alle logica bij de D11, tenzij Lego gewoon maximaal 1 hub heeft geëist van de ontwerper.

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Bezig met de upsidedown set, vind het best een leuke build, maar wat ik niet snap en nooit eerder ben tegengekomen: er zijn een aantal zakken 10 en een aantal zakken 11, maar er is maar 1 hoofdstuk in het instructieboekje, en je dient ze ook allemaal gelijktijdig te openen.
Als je denkt rustig te kunnen beginnen door alleen 10 te openen kom je bedrogen uit.
Waarom???? Geef het dan allemaal het nummer 10.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 17:16
mir4dor schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 18:05:
[...]

Ja echt een leuk project d:)b

Ik wil er wel mijn eigen draai aan proberen te geven, ook in mijn favo kleur.

In dit model hangen de zijpanelen met SNOT aan de auto. Ik wil nu kijken of de panels ook te monteren zijn.

Zoals ik al aangaf; best fragiel. De manier van bouwen valt me ook een beetje tegen. Eerst moet alles 'prefab' in elkaar worden gezet om het daarna weer te slopen. Te zien hoe het voor- en achterdeel gekoppeld moeten worden. Ik klaag niet hoor, lekker bezig.

[Afbeelding]

Verder zijn er twee stukjes zeldzaam glas nodig, iets van €11,- p/st. De neus van de auto daar zijn twee magneetjes en houders voor nodig, ook voor een bizarre prijs. Ik ben niet armlastig maar ook niet gekke Henkie :+
Als alles mislukt dan heb ik toch nog plezier gehad! Zit stiekem al te kijken naar zijn Lotus :P Leuke dingen maakt hij idd.
Dit project weer eens opgepakt https://rebrickable.com/m...weslake-mk1-t1g-scale-18/

Is nog redelijk gelukt met de panels en een mix van SNOT. Best lastig om de zijruiten op hun plek te krijgen dus daar ben ik nog niet echt tevreden over.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/olZUt6Imxa6SoeXHX8h_-tydvaA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mq2Sl3TlwoWzeXB3DuzIg8tD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QaFRZ5GP5jXFcC2kpOjak9AXCE0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QQmUP8uuahiUSOUmKHzAjudv.jpg?f=fotoalbum_tile

De Eagle dankt zijn naam aan de snavel en typerend voor deze bolide. Ook daar moest ik iets op verzinnen;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KRBrcsJPpr1a6TSAVrP8SKzX2q8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bbLrZ8zMzI3X63rz0rqEx5xS.jpg?f=fotoalbum_large

Leuke build maar nog niet helemaal klaar. Deze blijft wel een tijdje staan :Y

Daily driver; MB R171 SLK280

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

Vandaar mijn opmerking. Helaas zelf enkele ‘ideas’ misgelopen doordat ik net te lang gewacht heb op een sale/aanbieding, en vervolgens de set uitverkocht en niet meer beschikbaar.

Deze 21233 barracuda/pirates island, vind ik de leukste set tot nu toe (beetje biased/vertekend beeld vanwege nostalgische waarde en referenties naar origineel) daarom als je twijfelt; beter nu wel doen, dan later het veelvoudige betalen.

Die ideas lijken vaak niet meer opnieuw in productie te gaan, en BrickLink’s m van set ….Ben je vaak nog meer kwijt dan bij shop tegen 150% tarief.

Dat gezegd hebben; de set was bij de Lego stores (Scheveningen/Leidschendam vorige week nog beschikbaar) Utrecht en Amsterdam moet geweest.

Ook Heb je vaak succes bij de kleine zaakjes; zoek eens lego bij google maps (menig van die zaakje zijn wat minder bekend bij brickwatch/google) kans dat set daar vind is nog best ok. Tipje; vooraf even bellen

Daarlangs staan de feestdagen; Black Friday cyber Monday, hoerige woensdag, Sinterklaas etc weer op de kalender, dat geeft vaak ook extra kortingen 👍 Intertoys enzo meestal rond november de treinen etc in de actie

[ Voor 26% gewijzigd door himlims_ op 11-09-2021 22:02 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Remy!!!! schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 13:25: ondertussen wat plannen gemaakt om op zolder een lego stad te bouwen,
En de Assembly Square is wel echt geniaal zeg! Dit is m'n eerste modular set, en er gaan er nog vele volgen!

[Afbeelding]
heb je al naar Lego/ led/lampjes gekeken 😝 komt stad meer tot leven

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lxp4j8d0J2-35DU1XmHNsv9Ns4M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1lXs8qrsBqRWNuePnKWSP4FR.jpg?f=fotoalbum_large

• BRO-JWE
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-05 22:00
De blauwe Fiat 500 in elkaar gezet, grappig dat er toch één detail anders is dan bij de gele 500.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjurm
  • Laatst online: 15:02
Dit zag ik voorbij komen via Reddit:

Flinke collectie! :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
BRO-JWE schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 23:53:
De blauwe Fiat 500 in elkaar gezet, grappig dat er toch één detail anders is dan bij de gele 500.
Wat een tease...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
himlims_ schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 23:33:
[...]
heb je al naar Lego/ led/lampjes gekeken 😝 komt stad meer tot leven

[Afbeelding]
Dat gebouw aan de rechterkant (mod/moc van Corner Deli en Sweet Surprises) bijft toch één van mijn favoriete moc's die ik hier op Tweakers.net heb gezien :9 _/-\o_

En ja, verlichting voegt veel toe aan Lego. Ik snap nog altijd niet waarom Lego zo lang doet over het ontwikkelen van een eigen oplossing (als we ervan uitgaan dat ze er überhaupt mee bezig zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhAsSsAaA
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
De kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:06
Volgens mij het schilderij.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:02

Flabergasted

Prepare to die !

Sjurm schreef op zondag 12 september 2021 @ 00:13:
Dit zag ik voorbij komen via Reddit:

Flinke collectie! :o
Dus daar zijn alle Romeinen gebleven !!

( Eigenlijk gewoon een beetje asociaal...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Flabergasted schreef op zondag 12 september 2021 @ 10:22:
[...]

tegen een paar euro? per minifig gemiddeld staat daar voor 50k opgesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Flabergasted schreef op zondag 12 september 2021 @ 10:22:
[...]

[cynisme]Dit is inderdaad verschrikkelijk asociaal. Waarschijnlijk ook allemaal nog gratis gekregen en dan een ander geen enkele Romeinse mini-fig gunnen, Verschrikkelijk. Afschuwelijk.[/cynisme]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:05
Afas schreef op zondag 12 september 2021 @ 10:46:
[...]

tegen een paar euro? per minifig gemiddeld staat daar voor 50k opgesteld?
Rare jongens die Ro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:39
BRO-JWE schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 23:53:
Ik weet dat de sticker op de koffer achterop anders is omdat er ook de Britse vlag bij gekomen is, t.o.v. de sticker op de koffer van de gele Fiat 500.

Is dat het detail dat je bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRO-JWE
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-05 22:00
Jep. Vond het wel grappig.
Pagina: 1 ... 108 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .