Dagg schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 11:13:
[...]
Ik vind het jammer dat het zo traag gaat en ben wel benieuwd of er een moc van komt met meer/betere functies. Ik vind hem erg gaaf maar toch een beetje teleurstellend als ik deze video zo bekijk.
(edit: ik zie dat Hulliee me voor was terwijl ik mijn rant aan het typen was

ik laat de post gewoon staan verder)
Aangezien ik de Cat D11 echt een kutset vind, heb ik hier een prima alternatief voor je, koop een Liebherr en bouw dit:
Zonder 3 functies te schakelen tussen blade lift en blade tilt (wie dacht dat dit een goed idee was, als je al per se een gearbox er in wil doen ze dan direct na elkaar in het schakelpatroon) en twee functies op de ripper (hoek en hoogte), waarbij alle vier de actuators dus ook wat doen op het model en 2 er niet een dummy zijn (WTF...)
En deze MOC bestaat al een jaar en is kleiner dan de D11, maar toch 2 hubs, gebruikt 75% van de onderdelen van de Liebherr en heeft een redelijk bestaansrecht om alleen via een app bestuurbaar te zijn. De MOCer heeft denk ik geen software geschreven waarin de functies voor blade en ripper zo werken dat je ze een hoogte en hoek kan geven zoals met de arm van de Liebherr set, maar dan nog lijkt het fijn te werken in z'n custom UI voor het model.
Ik zou bij de D11 echt willen zeggen: vote with your wallet. Dit ding heeft geen bestaansrecht imo. Helemaal als MOCers een jaar geleden al een beter model maken uit een bestaande set (!!!). Markus Kossman kan beter (de Arocs is ook van zijn hand bijvoorbeeld
edit: en de 42100 is ook van zijn hand
). En dan heb ik het nog niet over prijs, want MSRP hecht ik geen waarde aan. Als mensen stemmen met hun portemonnee is dat ding vanzelf 50% van de MSRP op den duur, omdat Lego met alle voorraad blijft zitten.
[
Voor 7% gewijzigd door
AppieNL op 11-09-2021 14:47
]