Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 109 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.373.661 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:47

almightyarjen

When does the hurting stop?

Kapoen schreef op zondag 12 september 2021 @ 08:06:
[...]

Dat gebouw aan de rechterkant (mod/moc van Corner Deli en Sweet Surprises) bijft toch één van mijn favoriete moc's die ik hier op Tweakers.net heb gezien :9 _/-\o_

En ja, verlichting voegt veel toe aan Lego. Ik snap nog altijd niet waarom Lego zo lang doet over het ontwikkelen van een eigen oplossing (als we ervan uitgaan dat ze er überhaupt mee bezig zijn).
Ze hadden een tijdje geleden toch een soort van pilot van verlichtingssets die alleen in de fysieke shops verkrijgbaar waren? Geen idee of dat doorgezet is.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:41
almightyarjen schreef op zondag 12 september 2021 @ 14:14:
[...]

Ze hadden een tijdje geleden toch een soort van pilot van verlichtingssets die alleen in de fysieke shops verkrijgbaar waren? Geen idee of dat doorgezet is.
Ja iets met fopdozen had ik gelezen. Om de interesse naar verlichtingssets te peilen hadden ze 'valse' sets in de rekken gezet en kregen potentiële klanten aan de kasse een paar goodies ipv de vermeende verlichtingselementen.

Ik kan mij vergissen, maar dat was ongeveer het verhaal dat ik ergens ooit eens heb gelezen.
Anyhoo, een officiële oplossing mag er wel stilletjes aan gaan komen. Mijn oude 12V treinspul is nogal lomp om te gebruiken in een stadslayout :)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Swennus schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:19:
Na de Assembly Square, Cinema en de Diner, ben ik nu begonnen aan de "Garage op de hoek". Zakjes 1 en 2 zijn nu klaar. Het blijft toch heerlijk om de modulars te bouwen. Soms zijn het van die hele kleine dingen, die een build zo leuk kunnen maken. In de garage bijvoorbeeld de "techniek" om de brug van de autos omhoog te kijgen. Eigenlijk een relatief simpele techniek qua Lego, maar heerlijk om het na die tijd te zien werken met de kids.
Paar plaatjes tijdens de bouw van mijn garage :)

Lego
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C14vMPgs3WvGieOuSC4_hDmj9ho=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EyWgMADvV5LsHY0jOjaWwakn.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kVv46ffGCv8ddGYLcfD5s9s-m38=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C2AQRZvzgkbKCIosfDd1K0Ui.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5gr-oThsCuC4xVI8-brzaUxftYc=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/axe2Ut5Op0ZqE0UnTgI3bS28.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8qX4d6HV55knxNd3scl2DEl5k3A=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eyG9qgg2TYtj8wh4OygwBpcS.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B6ru7R0D3HJw0BOeOuA4DtIjuJ4=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sjwkg4uoVNCS5EEWqxIq8pTo.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0TdwM4QFCCttvVaAgltGqDx0eH4=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hHUkLrfloAwmtLW8iZmd2bYi.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f0bIDle8Y7M4mTQQyFZIcTQYkEg=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rUAQg3ex5Zgkf51gEAmprTzx.jpg?f=fotoalbum_small

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:37
Eind 2015 toen de 76023 The Tumbler uit productie ging kocht ik nog snel een doos, met het idee: Mocht die later nou veel waard worden dan verkoop ik hem, zo niet, dan bouw ik hem zelf. >:)

Was hem eigenlijk al een beetje vergeten, maar toen het bericht kwam van de remake die in november uit gaat komen herinnerde ik me dat ik die set ook nog ergens had liggen. Nu het "met dikke winst" :P verkopen dankzij de remake er niet meer in zit zag ik een goede reden hem lekker zelf te gaan bouwen. Heb ik er ook nog eens veel meer plezier van! O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pvS-U_7wE5BYEdgnXOR3B6UKKmM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CX5ICKY3nqdz1AtF2x8LP6Hp.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is het resultaat na de twee zakken met #1 erop geprint. Tot nu toe vind ik het een erg leuke en afwisselende bouw! Destijds zeiden de reviews dat de Tumbler best wel fragiel is, en dat had me ook weerhouden destijds om het zelf te bouwen. Maar vooralsnog is het een hele stevige constructie met een goede mix van System Lego en Technic Lego. Die fragiliteit zal dan wel in de laatste details zitten bij de afwerking. Maar dat zien we dan later wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jDS376k-XYlZBJrJf54LmUUChwc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UaDgV0me83YBFb7X8YBZB5gq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Kapoen schreef op zondag 12 september 2021 @ 16:54:
[...]

Ja iets met fopdozen had ik gelezen. Om de interesse naar verlichtingssets te peilen hadden ze 'valse' sets in de rekken gezet en kregen potentiële klanten aan de kasse een paar goodies ipv de vermeende verlichtingselementen.

Ik kan mij vergissen, maar dat was ongeveer het verhaal dat ik ergens ooit eens heb gelezen.
Anyhoo, een officiële oplossing mag er wel stilletjes aan gaan komen. Mijn oude 12V treinspul is nogal lomp om te gebruiken in een stadslayout :)
Ja ik vind het 12V spul ook te lomp. Aangezien ze geen goede vervanging hebben stap ik alleen bij verlichting (en elektronica) af van mijn Lego only principe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:44
Haay schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:02:
Die fragiliteit zal dan wel in de laatste details zitten bij de afwerking. Maar dat zien we dan later wel.
Lijkt mij wel, want ik vond hem nou niet bepaald fragiel, maar sommige flapjes en sowieso die grijze pinnetjes en golden bars zijn nog al bewegelijk, maar ja daar doe je niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-05 18:23
Verkeerde topic

[ Voor 70% gewijzigd door Evertt op 12-09-2021 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:24
Haay schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:02:
Eind 2015 toen de 76023 The Tumbler uit productie ging kocht ik nog snel een doos, met het idee: Mocht die later nou veel waard worden dan verkoop ik hem, zo niet, dan bouw ik hem zelf. >:)

Was hem eigenlijk al een beetje vergeten, maar toen het bericht kwam van de remake die in november uit gaat komen herinnerde ik me dat ik die set ook nog ergens had liggen. Nu het "met dikke winst" :P verkopen dankzij de remake er niet meer in zit zag ik een goede reden hem lekker zelf te gaan bouwen. Heb ik er ook nog eens veel meer plezier van! O+

[Afbeelding]

Dit is het resultaat na de twee zakken met #1 erop geprint. Tot nu toe vind ik het een erg leuke en afwisselende bouw! Destijds zeiden de reviews dat de Tumbler best wel fragiel is, en dat had me ook weerhouden destijds om het zelf te bouwen. Maar vooralsnog is het een hele stevige constructie met een goede mix van System Lego en Technic Lego. Die fragiliteit zal dan wel in de laatste details zitten bij de afwerking. Maar dat zien we dan later wel.

[Afbeelding]
Goed om te weten dat mijn Tumbler dus over een tijdje ook mogelijk gebouwd kan worden :+ Zelf nooit aan toegekomen en vind hem ook niet zo mooi om neer te zetten eerlijk gezegd. Ik heb hem destijds vooral gekocht omdat hij zo imposant is en mooi bij de collectie iconische voertuigen past.

Zelf overigens weinig gezien nog van de nieuwe versie behalve dat hij binnenkort wordt gereleased..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:11

QuattroNL

It is I.

la_fusion schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:18:
[...]
Zelf overigens weinig gezien nog van de nieuwe versie behalve dat hij binnenkort wordt gereleased..
Het verschil tussen de 2:

Conclusie: behalve de achterbanden weinig dus.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
QuattroNL schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:21:
Het verschil tussen de 2:
Conclusie: behalve de achterbanden weinig dus.
Behalve de duidelijk zichtbare andere achterbanden zitten de voorwielen volgens de designer iets dichter naar het midden, en dat stukje tussen de voorwielen is in de nieuwe versie een raampje, waar het bij de 2014 versie nog solide zwart was. Maar voor de rest weinig zichtbaar verschil inderdaad.

Zie de uitleg van Adam Grabowski bij de set op zijn Brickset list: https://brickset.com/sets/designer-Adam-Grabowski/page-5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Haay schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:52:
[...]

Behalve de duidelijk zichtbare andere achterbanden zitten de voorwielen volgens de designer iets dichter naar het midden, en dat stukje tussen de voorwielen is in de nieuwe versie een raampje, waar het bij de 2014 versie nog solide zwart was. Maar voor de rest weinig zichtbaar verschil inderdaad.

Zie de uitleg van Adam Grabowski bij de set op zijn Brickset list: https://brickset.com/sets/designer-Adam-Grabowski/page-5
Met andere woorden, mensen die de set willen, kopen wel de nieuwe en de waarde van het origineel zal inderdaad afnemen omdat het er geen revolutionaire verschillen inzitten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

la_fusion schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:58:
[...]

Met andere woorden, mensen die de set willen, kopen wel de nieuwe en de waarde van het origineel zal inderdaad afnemen omdat het er geen revolutionaire verschillen inzitten.
Wat op zich positief is om "investeerders" buiten spel te zetten (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
almightyarjen schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:20:
Wat op zich positief is om "investeerders" buiten spel te zetten (y)
Ik kan me nog goed herinneren dat toen ik in 2015 zelf uit mijn Lego Dark Ages kwam en weer begon met Lego sets bouwen en verzamelen, er op dat moment een hype rond ging van "investeren in Lego". En de toen uit productie gaande 76023 The Tumbler werd door Lego investeerders massaal ingekocht als "appeltje voor de dorst". Waar ik zelf dus ook aan meegedaan had door een doos van die Tumbler te kopen en apart te leggen. :P

Maar nu ik hem zelf aan het bouwen ben (inmiddels zakjes met #2 erop gebouwd, maar nog geen foto's van gemaakt) ben ik blij dat ik deze set heb en nu als model aan mijn Lego collectie kan toevoegen. :)

Misschien wel leuk als mensen hier een top drie maken van oude Lego sets die je gemist hebt en hoopt dat ze door Lego via een heruitgave dan wel verbeterde remake opnieuw uit komen?

Voorzetje van mij:
  1. 10212 Imperial Shuttle (Star Wars UCS set)
  2. 10174 AT-ST (Star Wars UCS set)
  3. 10024 Red Barron (Creator Expert WO1 vliegtuig)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

Dat gebouw aan de rechterkant (mod/moc van Corner Deli en Sweet Surprises) bijft toch één van mijn favoriete moc's die ik hier op Tweakers.net heb gezien :9 _/-\o_

En ja, verlichting voegt veel toe aan Lego. Ik snap nog altijd niet waarom Lego zo lang doet over het ontwikkelen van een eigen oplossing (als we ervan uitgaan dat ze er überhaupt mee bezig zijn).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jkpohljf2s-fPC0GsY2-RSvgW0k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/R9wEwQ8guvgGkyQ9VLb7RDjf.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Z-HlPEfNMs63PXLnjt-EKcwCSU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4PPBEIWz0VnN8dbHIj276Krm.jpg?f=user_large
dank je :> was er ook wel happy mee. lampjes maken veel goed :) en omdat de kleurtjes blauw mooi matchen, past het wel bij elkaar

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 15:07
himlims_ schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 23:38:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Omkatten van “ship breuk” naar zeewaardig schip ging vrij soepel, paar kleine aanpassingen nodig. Dat gezegd hebben, vind ik de eiland setup veel leuker, qua display en speel opties. Al met al is dit toch wel mijn meest favoriete Lego set uit mijn “collectie”. Mocht je twijfelen, en kunt m nog vinden; kopen :+ want laatste maand raakt ie bij steeds meer shops uitverkocht
Vroeger toen ik klein was waren ridder en piraten mijn favoriete Lego themas, maar mijn ouders vonden city (legoland) leuker, dus kreeg ik vrijwel uitsluitend city sets voor mijn verjaardagen en Sinterklaas.

Toen de Pirates of Barracuda Bay set uitkwam dacht ik ook gelijk: "Deze moet ik hebben", maar ik wacht altijd op een goede aanbieding en naar verloop van tijd was ik deze set al een beetje 'vergeten'. En nu dankzij jouw enthousiaste 'review' ben ik nu 200 Euro lichter en heb ik mijn aller eerste Lego piratenschip/eiland :)
Nu nog even wachten tot de Kerstvakantie en dan samen met de kids bouwen/spelen :)

Kunnen mijn oude piraten na 30+ jaar vermist te zijn geweest op zee eindelijk gered worden ;) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eZF-vuLsA6c_hY2YBlHJx-oQZtM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/daOH74lvrC70yYPD95UfmvgK.jpg?f=user_large
D. Ninjai schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 11:26:
[...]

Ik weet niet waar je woont maar ik zag hem vandaag nog staan in de Lego winkel in Utrecht.
En dank je wel voor de tip, Ik heb hem daar gisteren gehaald, nu hebben ze er nog 1.

[ Voor 7% gewijzigd door chrisO op 13-09-2021 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Haay schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:11:
[...]
Misschien wel leuk als mensen hier een top drie maken van oude Lego sets die je gemist hebt en hoopt dat ze door Lego via een heruitgave dan wel verbeterde remake opnieuw uit komen?
Wat mij zo te binnen schiet:
- 10240 X-wing UCS (is al een keer een remake/rerelease van geweest)
- 42056 Technic Porsche 911 GT3 RS
- alle oude modulair buildings :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

chrisO schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:30:

Nu nog even wachten tot de Kerstvakantie en dan samen met de kids bouwen/spelen :)
dat zal vast wel lukken - de build vond ik relatief eenvoudig (geen gekke/bijzondere constructies of lastige verbindingen .... prima met de kids te bouwen) hoe het 'schip' op het eiland zit is wel goed gedaan. Zit de set eenmaal in elkaar heb je denk ik wel een hele mooie build, zowel qua display als speelmogelijkheden. Heb er achteraf een aantal van die licht blauwe plates bij gekocht om het watergedeelte wat groter te maken (klein extra eilandje erbij gezet). Aantal figuurtjes vond ik wel wat matig. Captain Redbeard is ook wat 'ouder' gemaakt, en heeft langs zijn rode baard een aantal grijze baardhaartjes gekregen :)

orgineel uit 1992(?)
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/ML/pi002.png

de nieuwe "oudere" variant, met grijze sik
Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/sets/fig-005505/63041.jpg/800x800p.jpg?1621687307.3191853

prijs zit ook weer in de lift; https://www.brickwatch.ne...Bay.html?utm_source=email

[ Voor 18% gewijzigd door himlims_ op 13-09-2021 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-05 12:32
zo, ik ben begonnen met Lego bouwen paar weken geleden. Ten eerste omdat ik de X-Wing en de Tie Fighter zag voor een schappelijke prijs, ten tweede omdat ik voor mijn dochter al wat diverse lego setjes van rond de 20-40 euro af en toe kocht om samen te bouwen en mee te spelen in de Friends serie. Maar ook omdat ik gestopt ben een tijdje met mijn game verslaving :+

Nu paar weken later wordt de collectie groter...
Marvel Helicarrier (76153)
Millenium Falcon (75257)
Razor Crest
Mos Eisley Cantina

Nu vind ik het bouwen echt heel leuk en meditatief. Een beetje spelen samen met mijn dochter en die een beetje te indoctrineren met Star Wars is mooi meegenomen O-) Maar denk dat ik ze op een gegeven moment weer uit elkaar haal en sorteer voor de verkoop. Wat is dan de beste manier om ze door te verkopen? Marktplaats? Of iets anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wlchris
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:33
LEGO is het nieuwe goud voor dieven: 'Het wordt steeds meer waard'

https://www.hartvannederl...s-nieuwe-goud-voor-dieven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Leuke video, maar wel wat ironisch. Hoe harder mensen gaan roepen dat Lego veel waard is, meer waard wordt en het daarom gestolen wordt, hoe eerder het een self-fulfilling prophecy wordt.

Ik ben nu nieuwsgierig of dit vroeger ook al gebeurde bij de grote hobby's van toen, zoals modeltreinen, meccano en later spelcomputers :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TestDummie
  • Niet online
Trouwens voor de mensen die nog twijfelden welke set dit jaar eruit gaat, Lego heeft nu in de shop een banner toegevoegd naar deze geüpdatet Binnenkort uit de handel pagina:

https://www.lego.com/nl-nl/categories/retiring-soon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Xecuter NL schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:37:
Nu vind ik het bouwen echt heel leuk en meditatief. Een beetje spelen samen met mijn dochter en die een beetje te indoctrineren met Star Wars is mooi meegenomen
gaat het je puur om bouw proces? is huren van lego misschien iets voor je? https://www.bricksverhuur.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:25
@himlims_ Mij viel die MOC ook al op op je eerdere foto. Hij is heel erg leuk! Heb je die gebouwd van een paar Corner Deli-sets? Of heb je er nog losse stenen aan toegevoegd?

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Jakkus schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:37:
@himlims_ Mij viel die MOC ook al op op je eerdere foto. Hij is heel erg leuk! Heb je die gebouwd van een paar Corner Deli-sets? Of heb je er nog losse stenen aan toegevoegd?
2x deli + 1x sweet store + 200 blauwe blokjes om het compatibel te maken met de modular afmetingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
chrisO schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:30:
En dank je wel voor de tip, Ik heb hem daar gisteren gehaald, nu hebben ze er nog 1.
Hier is ie ook net bezorgd, met dank aan een tip op het forum dat ie weer op voorraad was. Dat was sneller dan de mail van Brickwatch 8)

R2D2 staat ook nog te wachten. Nu nog de UCS Millennium Falcon verkopen om ruimte te maken, dan kunnen we in de herfst weer los! Wat dat betreft is het toch iets meer een herfst/winter-hobby geworden merk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Xecuter NL schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:37:
Nu vind ik het bouwen echt heel leuk en meditatief. Een beetje spelen samen met mijn dochter en die een beetje te indoctrineren met Star Wars is mooi meegenomen O-) Maar denk dat ik ze op een gegeven moment weer uit elkaar haal en sorteer voor de verkoop. Wat is dan de beste manier om ze door te verkopen? Marktplaats? Of iets anders?
MP kan zeker maar je moet er wel een beetje opletten, kan 'raar' volk tussen zitten. Je bereikt er wel het grootste publiek mee.
Hier op Tweakers aanbieden kan ook alleen vind het zelf altijd lastig om de Lego advertenties er tussenuit te halen, met name omdat ik geen notify kan instellen en ik zeker niet dagelijks in het Vraag&Aanbod deel kijk. Ik mis dan dus, mogelijk, veel. En dus bereik je er als verkoper minder publiek mee.

Tip: Sets compleet met nette doos en, mits van toepassing, ongeplakte stickers doen het bij mij altijd goed als ik een set zoek 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

gebruikte sets via marktplaats doe ik niet meer; paar keer gedaan, iedere keer miste ik toch weer aantal onderdelen/blokjes, en uiteraard had ik die niet meer voorradig in kleur-x, weer bricklinken wordt het uiteindelijk nog een 'duur' setje. tenzij echt een goeie deal kunt maken, dan neem ik het voor lief (bijv. via een rommelmarkt/top1toy outlet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-05 12:32
himlims_ schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:28:
[...]
gaat het je puur om bouw proces? is huren van lego misschien iets voor je? https://www.bricksverhuur.nl/
Ga ik eens naar kijken! De UCS Falcon zou ik dan best een keer willen huren…
QuattroNL schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:05:
[...]
Tip: Sets compleet met nette doos en, mits van toepassing, ongeplakte stickers doen het bij mij altijd goed als ik een set zoek 8)
Dozen bewaar ik zeker. Stickers plak ik wel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Xecuter NL schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:15:
[...]

Ga ik eens naar kijken! De UCS Falcon zou ik dan best een keer willen huren…
huren heb ik zelf nog niet gedaan; ben liever eigenaar :+ maar voor sommige sets (zoals die falcon) lijkt me wel gaaf om keertje te bouwen (denk voornamelijk technische sets)
voor kids lijkt het me wel zuur; kijk hier heb je lego, veel plezier er mee ... maar wel opschietne, want over 2wk moet de doos incl. blokjes terug [...] :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:12
himlims_ schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:52:
[...]
Aantal figuurtjes vond ik wel wat matig. Captain Redbeard is ook wat 'ouder' gemaakt, en heeft langs zijn rode baard een aantal grijze baardhaartjes gekregen :)

orgineel uit 1992(?)
[Afbeelding]

de nieuwe "oudere" variant, met grijze sik
[Afbeelding]
Volgens mij staat in de handleiding dat het dezelfde piraten uit de originele set zijn, maar dan vele jaren later. Die grijze haren (en vollere snorren) zijn dus goed te verklaren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:44

kaanmijo

Picobello B.V.

TestDummie schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:18:
Trouwens voor de mensen die nog twijfelden welke set dit jaar eruit gaat, Lego heeft nu in de shop een banner toegevoegd naar deze geüpdatet Binnenkort uit de handel pagina:

https://www.lego.com/nl-nl/categories/retiring-soon
Volgens mij is deze pagina verre van compleet, toch? Als je kijkt op bijvoorbeeld Bricktastic is de lijst vele malen langer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:13
kaanmijo schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:19:
[...]

Volgens mij is deze pagina verre van compleet, toch? Als je kijkt op bijvoorbeeld Bricktastic is de lijst vele malen langer :'(
Klopt, anders blijft er niks over voor de investeerders om te gokken. :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Voor schoonpa een 'werk klusje' geregeld, als dank kreeg ik de;

"LEGO Architecture Het Witte Huis - 21054"

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/r8BNYK0J9BWK/1200x979.jpg

die gaat op de stapel van de te bouwen sets;
* Ferrari garage
* Mercedes garage
* Corner Garage
* Boeken winkel
* Politie bureau
* Nintendo NES
* 3x :+ Toy Shop Town House

stapel speedchampions, en ongetwijfeld nog meer wat uit beeld geraakt is :+

maar jah ... ruimte gebrek :X

//edit;
gemiste sets die graag had gehad; nodige van kerst/winter, old fisherman store (is nog wel, maar vind m te duur)

[ Voor 6% gewijzigd door himlims_ op 13-09-2021 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Haay schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:11:

Voorzetje van mij:
  1. 10212 Imperial Shuttle (Star Wars UCS set)
  2. 10174 AT-ST (Star Wars UCS set)
  3. 10024 Red Barron (Creator Expert WO1 vliegtuig)
  • Motorized Excavator - 8043 (met de oude PF vanzelfsprekend 8))
  • Een oude Winter Village set:
    • Cottage - 10229
    • Bakery - 10216
    • Post Office - 10222
  • ...
Plek drie hou ik nog maar even open :+ In te vullen met een 2e Winter Village set of misschien één van de modular gebouwen; soms denk ik nog wel eens... had ik hem maar niet verkocht of wel gekocht :)

Maar écht gemist. Ik heb niet echt het gevoel op dit moment dat ik echt iets gemist heb of stom genoeg aan me voorbij heb laten gaan. Nog eens m'n geheugen nalopen :+ Genoeg leuke sets die ervoor in de plaats komen.

[ Voor 10% gewijzigd door Gim op 13-09-2021 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:44
Red Five X-wing schiet me alleen te binnen als set die ik toch had willen/moeten kopen, maar goed, die krijgt 100% in de komende paar jaar een re-release :) (het was op zichzelf al een re-release :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
AppieNL schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:40:
Red Five X-wing schiet me alleen te binnen als set die ik toch had willen/moeten kopen, maar goed, die krijgt 100% in de komende paar jaar een re-release :) (het was op zichzelf al een re-release :D)
Die had ik 2x met het idee om er ooit een diorama van te maken, maar geen tijd en geen ruimte dus beide verkocht |:(

Ik dacht dat als AFOLs een lijstje mochten maken met 3 sets waarvan ze hopen dat deze een heruitgave krijgen, dat dan de monorail wel op 1 zou staan, maar kennelijk heb ik het mis ;)

Mijn lijstje:
  1. Star Wars 10212 Imperial Shuttle (Had ik, maar weg gedaan ivm ruimtegebrek en 'allergie' voor wit Lego :X )
  2. 6242 Soldaten fort (wou ik als kind altijd hebben)
  3. 10181 Eiffeltoren (maar wel minder blokkerig dan graag :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:47

BrZ

Haha, ik heb er nog 2 liggen, dacht dat dat wel genoeg zou zijn als basis voor een modular :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

BrZ schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:56:
[...]

Haha, ik heb er nog 2 liggen, dacht dat dat wel genoeg zou zijn als basis voor een modular :p
voor modular nog wel kleine +1300 extra blokjes nodig,
bij deze tip van flip mij: bricklink store van klaas daar even zoeken op "bulk"

Greenman store op bricklink

geregeld 0.03-0.05 betaald voor losse bricks (per 100/500 stks afnemen) recentelijk 500 studs gekocht (geen idee waarvoor, maar 0.01euro per stuk ... jah klik wel raak)

als iemand nog andere 'bulk' verkopers kent ... hoor het graag!!

[ Voor 13% gewijzigd door himlims_ op 13-09-2021 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:37

Cheezus

Luiaard

[...]

Eigenlijk zou LEGO iets moeten maken als deze lampjes: https://nl.aliexpress.com...c85914b9492b7d45b7a34a126

Maar dan met een koppelsysteem zodat niet elk lampje een voeding nodig heeft maar je kan doorlussen. Een beetje zoals het Power Functions systeem maar dan in twee ronde 1x1 plates met alleen een draadje ertussen.
Lijkt me best degelijk genoeg te maken om 'speelbaar' te zijn en lijkt me makkelijk geld verdienen onder de AFOLs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
chrisO schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:54:
Ik dacht dat als AFOLs een lijstje mochten maken met 3 sets waarvan ze hopen dat deze een heruitgave krijgen, dat dan de monorail wel op 1 zou staan, maar kennelijk heb ik het mis ;)

Mijn lijstje:
  1. Star Wars 10212 Imperial Shuttle (Had ik, maar weg gedaan ivm ruimtegebrek en 'allergie' voor wit Lego :X )
  2. 6242 Soldaten fort (wou ik als kind altijd hebben)
  3. 10181 Eiffeltoren (maar wel minder blokkerig dan graag :) )
Na het lezen van de eerste regel had ik op z'n minst de monorail in jouw lijstje verwacht :+

Hierna kunnen we een LEGO allergie lijstje gaan opstellen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Haay
Hierbij nog de foto's van de bouw van de 76023 - The Tumbler nadat zakjes #2 zijn gedaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0eJkmU0a3wQE_0dAN6njWJQXnQc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l3kFNHvcRNuLyzqMWJFWgghk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OflixE87r3G0meo4xEyrRwxNkrY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VrBl0LkRFNK4huFQVRagQLFZ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik moet wederom zeggen dat de bouw mij absoluut niet tegenvalt! Ondanks het feit dat de Tumbler behoorlijk symmetrisch is en je dus gespiegeld aan beide kanten redelijk veel dezelfde stappen uitvoert voelt het niet repetitief aan. Leuke en afwisselende bouw. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:35
Haay schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:02:
Hierbij nog de foto's van de bouw van de 76023 - The Tumbler nadat zakjes #2 zijn gedaan:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik moet wederom zeggen dat de bouw mij absoluut niet tegenvalt! Ondanks het feit dat de Tumbler behoorlijk symmetrisch is en je dus gespiegeld aan beide kanten redelijk veel dezelfde stappen uitvoert voelt het niet repetitief aan. Leuke en afwisselende bouw. :)
Goed om te weten dat het een leuke bouw is, ga zelf met de tijd de nieuwe kopen, past goed bij mijn batmobile.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

gizmokat schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:28:
[...]

Goed om te weten dat het een leuke bouw is, ga zelf met de tijd de nieuwe kopen, past goed bij mijn badmobile.
Afbeeldingslocatie: https://1.bp.blogspot.com/_DYktf7B70wU/TN_wZdzHCPI/AAAAAAAACMc/5w8fbTgnhUk/s320/bad.jpg

:?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Of het rijdend bad uit de badkamer reclame :+

Kan de Tumbler (of de re-release) eigenlijk sturen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Gim schreef op maandag 13 september 2021 @ 17:05:
Kan de Tumbler (of de re-release) eigenlijk sturen? :?
Nee, de Tumbler uit 2014 kan zeker niet sturen, en volgens mij is dat in de remake ook niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmokat
_/-\o_ :) :) had ff snel gereageerd zie nu dat ik badmobile had geschreven inplaats van batmobile 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Cheezus schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:11:
[...]

Eigenlijk zou LEGO iets moeten maken als deze lampjes: https://nl.aliexpress.com...c85914b9492b7d45b7a34a126

Maar dan met een koppelsysteem zodat niet elk lampje een voeding nodig heeft maar je kan doorlussen. Een beetje zoals het Power Functions systeem maar dan in twee ronde 1x1 plates met alleen een draadje ertussen.
Lijkt me best degelijk genoeg te maken om 'speelbaar' te zijn en lijkt me makkelijk geld verdienen onder de AFOLs :)
Lego heeft er schijnbaar mee geëxperimenteerd; zo 123 artikel niet gevonden. Hadden een pilot voor led-lampjes (veeeeeeeeel te duur).

Afbeeldingslocatie: https://www.brickfanatics.com/wp-content/uploads/LEGO-Night-Mode-featured-800-445.jpg 170£ (!!!!!)

//edit: linkje https://www.brickfanatics...ight-kits-are-a-test/amp/

Typisch is wel, dat bij de Lego masters er gebouwd moest worden; met ledjes …

Hier zojuist weer doosjes uit de brievenbus gevist
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6vznBbsbbSKYnrJPQPZBygn-RDU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nNvNYUw1KTyuHDfyf493jU0b.jpg?f=fotoalbum_large

Blijf gewoon van die Lego/led-kitjes bij Ali bestellen (beetje geluk ~10€ voor modular)

[ Voor 5% gewijzigd door himlims_ op 13-09-2021 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
  • Laatst online: 14-05 22:07
Cheezus schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:11:
[...]

Geen Lego zelf maar wel via Ali 😉
https://a.aliexpress.com/_uX1KiI
Deze zijn met kleine stekkertjes te verbinden op een bordje met 4/6/8 enz aansluitingen. Dan kan je per gebouw 1 usb stekker op zo’n bordje aansluiten.
Wel even prutsen, maar ideaal! Heb inmiddels een groot deel van m’n verlichting van deze shop gehaald ☺️

[ Voor 4% gewijzigd door richard_1st op 13-09-2021 17:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

richard_1st schreef op maandag 13 september 2021 @ 17:59:
[...]

Geen Lego zelf maar wel via Ali 😉
https://a.aliexpress.com/_uX1KiI
Deze zijn met kleine stekkertjes te verbinden op een bordje met 4/6/8 enz aansluitingen. Dan kan je per gebouw 1 usb stekker op zo’n bordje aansluiten.
Wel even prutsen, maar ideaal! Heb inmiddels een groot deel van m’n verlichting van deze shop gehaald ☺️
Dat zijn gewoon kleine lampjes met een stekkertje.. Lijkt nog lang niet op een standaard lego systeem dat makkelijk te verlengen/te koppelen is. Ik pruts zelf nog wel gewoon een beetje aan met zelf Ledjes solderen maar dat is natuurlijk niet voor de gemiddelde lego'er weggelegd.

[ Voor 5% gewijzigd door Cheezus op 13-09-2021 18:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:38
Het aantal stenen voor de Titanic is bekend: 9090. Iets meer dan het Colosseum die uit 9036 stenen bestaat. Er zijn nog geen afbeeldingen maar de VIP-voorverkoop staat voorlopig gepland op 20 oktober. Bron

Wordt wel een dure maar hij gaat er komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:03

Amphiebietje

In de blubber

Ramkraak op Intertoys om Lego en Pokemon (niet) buit te maken

Blijkbaar zien criminelen Lego nu ook als investering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

D. Ninjai schreef op maandag 13 september 2021 @ 18:54:
Het aantal stenen voor de Titanic is bekend: 9090. Iets meer dan het Colosseum die uit 9036 stenen bestaat. Er zijn nog geen afbeeldingen maar de VIP-voorverkoop staat voorlopig gepland op 20 oktober. Bron

Wordt wel een dure maar hij gaat er komen.
630 bloody euro's 8)7
(althans, dat is het in dollars).

M'n zoontje is gek van de Titanic (hij heeft 'm zelf gebouwd, 1,5m lang) maar dacht het niet dat ik die ga kopen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Cheezus schreef op maandag 13 september 2021 @ 18:05:
Ik pruts zelf nog wel gewoon een beetje aan met zelf Ledjes solderen maar dat is natuurlijk niet voor de gemiddelde lego'er weggelegd.
Ik vind het wel mooi, maar ik weet niet of ik het zou kunnen. Die draadjes wegwerken is ook een werk.

Voor de gewone modulars zie ik dat ook niet helemaal zitten omdat mijn dochter daar af en toe mee mag spelen. Wellicht is het wel een idee voor het winterdorp, daar mag ze minder mee spelen; bovendien is daar van de trein toch al de favoriet.

Ik zit nog steeds te hopen dat ze eens iets verzinnen a la het Light & Sound uit mijn jeugd. Dan had je een paar speciale plates met metaal er in die je dan kon gebruiken om (je raad het niet) licht en geluid mee te maken. Daar heb ik wat 9V blokken mee versleten. Bijvoorbeeld met de 6783 en de 6450.

Maar goed, in modulars of gebouwen zal dat lastiger zijn dan een relatief klein voertuig waarbij de lichtjes niet zo ver van de batterij af zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Neeee zie ik nu goed dat de r9800 met pensioen gaat alweer? Moet ik opeens snel gaan beslissen of ik hem ga kopen is niet. Gaat de prijs richting pensioen typisch gezien omlaag is omhoog?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Okasha schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:52:
Neeee zie ik nu goed dat de r9800 met pensioen gaat alweer? Moet ik opeens snel gaan beslissen of ik hem ga kopen is niet. Gaat de prijs richting pensioen typisch gezien omlaag is omhoog?
Als er genoeg voorraad is (en dat is moeilijk te bepalen) dan kan je het er op wagen om tot black friday te wachten.
Of anders een andere mooie eindejaars aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:34
Titanic ben ik erg benieuwd naar!

Verder hoe langer ik er over nadenk hoe meer ik ervan baal dat ik Ninjago City en Docks gemist heb. Ninjago gardens is zo’n mooie set dat ik het liefst het hele rijtje compleet heb staan. Prijzen op Marktplaats zijn echter veel te gek nu. Veelal ook dichte dozen terwijl dat voor mij ook niet perse hoeft.
Nou ja, maar hopen dat ik ooit eens tegen een mooie deal aanloop.

Iemand toevallig nog een Intertoys Lego Partybox kortingsbon die hij/zij niet gaat gebruiken en deze eventueel zou willen doneren via DM? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:01
Superhuuper schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 00:07:
Titanic ben ik erg benieuwd naar!

Verder hoe langer ik er over nadenk hoe meer ik ervan baal dat ik Ninjago City en Docks gemist heb. Ninjago gardens is zo’n mooie set dat ik het liefst het hele rijtje compleet heb staan. Prijzen op Marktplaats zijn echter veel te gek nu. Veelal ook dichte dozen terwijl dat voor mij ook niet perse hoeft.

Iemand toevallig nog een Intertoys Lego Partybox kortingsbon die hij/zij niet gaat gebruiken en deze eventueel zou willen doneren via DM? :)
Wat een prijzen voor die docks, bijna in de verleiding om mijn half afgebouwde te verkopen 🤭. Nieuw was die blijkbaar ook 250 euro, wat kost dat lego toch geld (#gatinmijnhand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:34
Kapotto schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 01:00:
[...]

Wat een prijzen voor die docks, bijna in de verleiding om mijn half afgebouwde te verkopen 🤭. Nieuw was die blijkbaar ook 250 euro, wat kost dat lego toch geld (#gatinmijnhand).
Laat maar weten als je van je Docks af wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:49
Ik twijfel nog of ik donderdag op tijd naar bed ga om iets voor 1 op te staan om zo de set te bestellen, of dat ik op blijf om zo de set te bestellen. :P

Keuzes, keuzes, keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03:26

rammes

koekebakker 1e klas

Arunia schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:58:
Ik twijfel nog of ik donderdag op tijd naar bed ga om iets voor 1 op te staan om zo de set te bestellen, of dat ik op blijf om zo de set te bestellen. :P

Keuzes, keuzes, keuzes.
welke set?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@rammes Ik vergeet iedere keer welke er eerder beschikbaar is.
Ik ga voor zowel de nieuwe Winter Village (mijn verslaving terwijl ik eigenlijk geen plek en tijd heb om ze op te zetten behalve de trein en het station rond de kerstboom. :+) als de Question Mark block van Mario.

De één is beschikbaar voor preorder aanstaande donderdag- op vrijdagnacht en de andere begin oktober.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:18
Volgens mij wordt donderdag Santa's Visit (10293) gereleased voor VIP-leden. Ik twijfel alleen of ik nog wacht op een GWP of dat ik die via Marktplaats of Bricklink probeer te bestellen.

Weet natuurlijk ook nog niet of ik de GWPs leuk vind, en wil ook niet het risico lopen dat de set heel snel out of stock gaat (nadat ik vorig jaar de Kerstkrans heb gemist :( ).

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Tc99m Kerstkrans heb ik meer voor betaald inderdaad, maar die wilde ik heel graag hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:38
QuattroNL schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:20:
[...]

630 bloody euro's 8)7

M'n zoontje is gek van de Titanic (hij heeft 'm zelf gebouwd, 1,5m lang) maar dacht het niet dat ik die ga kopen :-(
Wat gaaf zeg! Zag dat je er foto's van hebt in dit topic, heel erg knap gedaan! Snap dat een prijzige tweede variant dan teveel van het goede is.

Ik was 9 toen mijn vader mij naar de film meenam en sindsdien heb ik ook een obsessie. Gelukkig voor zijn portemonnee bleef dat beperkt tot boeken :+ Maar mooi en bijzonder om te zien dat na honderd jaar nog steeds kinderen zijn die gefascineerd raken en dat het creatieve creaties oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InTheDisorder
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:58
Superhuuper schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 00:07:
Heb er zelf ook spijt van dat ik niet voor de Docks ben gegaan. Heb City en City Gardes wel maar die sluiten minder mooi op elkaar aan dan ik verwacht had, Docks moet er eigenlijk wel tussen om het plaatje af te maken. Aan de andere kant ook wel weer goed omdat die 2 samen al meer dan genoeg ruimte innemen :P Als je de originele Ninjago City voor een redelijke prijs tegenkomt kan ik hem enorm aanraden, is nog steeds mn favo Lego build tot nu toe.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Haay
Voor wie de Pirates of Barracuda Bay set nog op z'n wensenlijst heeft staan en nog graag wil kopen voordat die set echt definitief uit productie is en je overgeleverd bent aan handelaren, hij is nu weer (tijdelijk?) beschikbaar in de Lego webwinkel. Blijkbaar heeft Lego weer een voorraadje geproduceerd. Maar hoe lang het duurt tot die voorraad weer op is ........

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 01:44

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Haay tempting.. irritant dat die sets allemaal uit productie gaan en je deze niet gewoon over 2 jaar nog voor normale prijs kunt kopen. Heb nu al een aardige backlog.. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salsanadia
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21-02 10:09
@Haay Ja so tempting, maar mijn portemonee vind dit niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Haay schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:37:
Voor wie de Pirates of Barracuda Bay set nog op z'n wensenlijst heeft staan en nog graag wil kopen voordat die set echt definitief uit productie is en je overgeleverd bent aan handelaren, hij is nu weer (tijdelijk?) beschikbaar in de Lego webwinkel. Blijkbaar heeft Lego weer een voorraadje geproduceerd. Maar hoe lang het duurt tot die voorraad weer op is ........
Maar deze set heeft dus niet het "retiring soon" label in de Lego shop, is de lijst incompleet in de Lego Shop of hebben de sites die vermelden dat de set binnenkort uit productie gaat het fout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
chrisO schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:46:
[...]

Maar deze set heeft dus niet het "retiring soon" label in de Lego shop, is de lijst incompleet in de Lego Shop of hebben de sites die vermelden dat de set binnenkort uit productie gaat het fout...
Ik begrijp niet wat het beleid van Lego hier op is. Er circuleren tal van lijsten met sets die uit productie gaan, die gebaseerd zouden zijn op (informele) Lego informatie. Ik snap niet zo goed waarom Lego maar in delen dan vervolgens op de eigen site aangeeft wat er dan uit productie gaat. Als ze daar nu concreet en volledig in zijn, dan geven ze ons nog voldoende kans om bepaalde sets te kunnen kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Dank je en besteld. Eerste bestelling bij Lego zelf :D Had nog een cadeautje aan mezelf tegoed O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Afas op 14-09-2021 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Afas schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:02:
[...]

Dank je en besteld. Eerste bestelling bij Lego zelf :D Had nog een cadeautje aan mezelf tegoed O-)
Gefeliciteerd :)

Jammer alleen dat er nu geen leuke GWP bijzit..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

QuattroNL schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:20:
[...]

630 bloody euro's 8)7

Hamvraag van die Titanic set is natuurlijk: blijft ie drijven? :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-05 15:55

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

The Eagle schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:16:
[...]

Tuurlijk, de Titanic is onzinkbaar.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Frank_79 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:14:
[...]

Gefeliciteerd :)

Jammer alleen dat er nu geen leuke GWP bijzit..
Dat is wel matig inderdaad, maar deze set is al een tijdje lastig te krijgen en heb vroeger nooit een echte piratenset gehad dus de verleiding was te groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
The Eagle schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:16:
[...]

En zit er een ijsberg bij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Afas schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:18:
[...]

En zit er een ijsberg bij :D
Hoop dat er dan iemand (voor wie de Titanic wil) een moc maakt van de/een ijsberg.
En wellicht een moc waarbij hij rechtop staat tijdens het zinken. >_>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-05 15:55

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Arunia schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:19:
[...]

Hoop dat er dan iemand (voor wie de Titanic wil) een moc maakt van de/een ijsberg.
En wellicht een moc waarbij hij rechtop staat tijdens het zinken. >_>
En dan een drijvende deur ernaast met ruimte voor 2 poppetjes waarvan er dan toch 1 verzuipt want "geen ruimte voor 2"

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DerMister
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 08-08-2022
Dank voor de tip! Gelukkig nog net op tijd kunnen bestellen, is nu al weer niet meer op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17:06
Wil donderdag de nieuwe winterset kopen, maar vind de GWP matig. Wat doen jullie? Wachten op een leukere GWP met t risico dat de set is uitverkocht of nu toch maar kopen?

De kerstkrans ging inderdaad erg hard, maar Elf’s Clubhouse viel wel mee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@DCNY De GWP's van dit jaar kun je volgens mij ook nergens aan vast zetten heb ik het idee.
Heb die 2 deuren van een tijd terug wel in bezit, maar kan het nergens kwijt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TestDummie
  • Niet online
DCNY schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:12:
Wil donderdag de nieuwe winterset kopen, maar vind de GWP matig. Wat doen jullie? Wachten op een leukere GWP met t risico dat de set is uitverkocht of nu toch maar kopen?

De kerstkrans ging inderdaad erg hard, maar Elf’s Clubhouse viel wel mee toch?
Welke GWP bedoel je? Ik zag niets in de Store Calendar van september staan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17:06
TestDummie schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:15:
[...]

Welke GWP bedoel je? Ik zag niets in de Store Calendar van september staan :/
Hmm nu je t zegt, ik zou zweren dat ik laatst het schommelschip in mn mandje zag staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TestDummie
  • Niet online
DCNY schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:23:
[...]

Hmm nu je t zegt, ik zou zweren dat ik laatst het schommelschip in mn mandje zag staan
Die was tot en met 12 september, in de USA hebben ze die zeilboot maar hier lijkt het erop dat het niets blijft :/

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Haay
Frank_79 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:56:
Ik begrijp niet wat het beleid van Lego hier op is. Er circuleren tal van lijsten met sets die uit productie gaan, die gebaseerd zouden zijn op (informele) Lego informatie. Ik snap niet zo goed waarom Lego maar in delen dan vervolgens op de eigen site aangeeft wat er dan uit productie gaat. Als ze daar nu concreet en volledig in zijn, dan geven ze ons nog voldoende kans om bepaalde sets te kunnen kopen.
Hierover wordt al jaaaaren gediscussieerd. Feit is dat Lego van een set een batch produceert en dat die productie eventjes duurt, waarna er distributie moet plaatsvinden vanaf de verpakkingsfabriek naar de diverse opslagruimtes en naar winkels. Bij het produceren van een batch zijn de mallen die de verschillende blokjes maken gereserveerd voor die batch. Daarna worden ze weer gereserveerd voor een andere batch en moeten die machines met andere mallen worden geherconfigureerd. Lego kan dus niet simpelweg zeggen: oh, we moeten morgen even 100 dozen van set 21322 maken, om maar wat te noemen.

Lego heeft een intern tijdschema waarop ze afhankelijk van de lopende vraag naar sets, en andere factoren zoals bij Ideas een beperkte looptijd, een einddatum zetten per set wanneer die set geproduceerd wordt. Op dat interne schema staan dan bv. sets die in 2021 Q1 of Q2 of Q3 hun laatste batch-run hebben, waarna die set End of Life gaat. Na de laatste batchrun van een set zijn er natuurlijk nog aantallen bij winkels en opslagruimtes beschikbaar, dus dan duurt het nog even, ook afhankelijk van de vraag, hoe snel dat op is. Soms zijn er ook nog bestellingen door een winkel die geannuleerd worden, zodat die reservering vrij komt om bv. op de Lego webwinkel verkocht te worden. Dan heb je dus een situatie dat een set bij Lego "Uitverkocht" staat, en toch ineens weer even kort beschikbaar is, en dan weer opnieuw "Uitverkocht" gaat.

Die interne lijst wanneer sets uit productie gaan is een bedrijfsgeheim van Lego en wordt angstvallig bewaakt. Maar, mensen die binnen Lego werken, in de distributie, of als filiaal manager bv, hebben wel eens inzicht in die lijst en willen nog wel eens wat lekken naar vrienden of bekenden. En daar worden dan die EOL lijsten van Stonewars en Promobricks op gebaseerd.

In zeldzame gevallen, wanneer de vraag naar een set ineens zodanig toeneemt dat Lego het interessant vindt om de geplande einddatum te verzetten komt een set weer opnieuw in productie. Dat was bv. bij 21318 Boomhut het geval. Die stond vorig jaar op de interne lijst om uit productie te gaan, wat uitlekte, waarna handelaren een nieuwe "Oude Viswinkel" (21310) verwachten en massaal gingen inslaan. Door de toegenomen vraag bleef de Boomhut in productie, tot sjagrijn van de handelaren. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theonlymarco83
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:28
Onze Duitse vrienden van Stonewars waren wat betreft Barracuda Bay ook nog niet helemaal overtuigd van hun eigen EOL lijst. Ik twijfel ook nog altijd, toffe set vol nostalgie, maar heb nu al een groot ruimtegebrek ;). En die Blacksmith lijkt me ook nog steeds een leuke set. Mensen hier die die hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
theonlymarco83 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:50:
En die Blacksmith lijkt me ook nog steeds een leuke set. Mensen hier die die hebben?
Ik heb die hoog op mijn wenslijst staan. Met een mooie (kerst) promo erbij ga ik die zeker kopen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
De Blacksmith is inderdaad ook zeker een aanrader! Ik vond het zelf een hele leuke build. En volgens mij zijn/komen daar ook nog best wat alternative builds van op Rebrickable.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:46
Jakkus schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:22:
De Blacksmith is inderdaad ook zeker een aanrader! Ik vond het zelf een hele leuke build. En volgens mij zijn/komen daar ook nog best wat alternative builds van op Rebrickable.
Ik hem hem ook, erg leuke build en een hele mooie displayset.

Destijds gekocht voor de Lego-adviesprijs, voor de huidige prijs was het voor mij sws een no-brainer geweest :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
theonlymarco83 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:50:
Onze Duitse vrienden van Stonewars waren wat betreft Barracuda Bay ook nog niet helemaal overtuigd van hun eigen EOL lijst. Ik twijfel ook nog altijd, toffe set vol nostalgie, maar heb nu al een groot ruimtegebrek ;). En die Blacksmith lijkt me ook nog steeds een leuke set. Mensen hier die die hebben?
Herkenbaar, als ik in dit tempo door ga, weet ik snel niet meer waar ik het moet laten. De opslagbakjes puilen nu al uit en displayruimte begint ook beperkt te worden. En dan ben ik pas een goed jaar geleden weer begonnen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theonlymarco83
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:28
Jakkus schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:22:
Even een kijkje genomen bij rebrickable, inderdaad hele toffe MOCs voor de blacksmithe daarzo, met name die molen:

https://rebrickable.com/m...dieval-windmill/#comments

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:47

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Vorige week in Duistland op vakantie geweest en we waren in de buurt van Legoland DE, terug komend bij de auto met:
  • 76391 Zweinstein™ Iconen - verzamelobjecten
  • 40460 Rozen
  • 40461 Tulpen
  • 42118 Monster Jam® Grave Digger®
  • 850705 Peper-en-zoutset
En nog wat klein spul.

We zijn thuis al bezig met de Ecto-1, deze hadden we in Nederland al aangeschaft.

Leuk spul Lego :)

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Haay
Wow, dit is wel een heeeeel erg gave combinatie van sets! Friends cafe, Friends appartementen, Big Bang Theory appartement...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Haay schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:06:
Wow, dit is wel een heeeeel erg gave combinatie van sets! Friends cafe, Friends appartementen, Big Bang Theory appartement...

[YouTube: LEGO SitCom Tower Modular Building Review]
En slechts 1600 additionele bricks :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:41

Mocht je TBBT set niet hebben, kan dit gebouw ook met een verdieping lager gemaakt worden.
https://rebrickable.com/m...riends-apartment/#details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
la_fusion schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:20:
[...]

En slechts 1600 additionele bricks :+
en je hebt de 1e friends set 2x nodig

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• gizmokat
Ik kon het toch niet laten, ik had nog een 20 euro kortings bon van de intertoys, wat van mijn andere hobby spul verkocht op marktplaats, en daar voor het politie bureau gekocht, dit is mijn eerste modular.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4OZhESX-MQfW1bYbuVpAdsmGENQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vGRydl8i5Ecnyhw5VNvbhDUi.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

gizmokat schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:07:
Ik kon het toch niet laten, ik had nog een 20 euro kortings bon van de intertoys, wat van mijn andere hobby spul verkocht op marktplaats, en daar voor het politie bureau gekocht, dit is mijn eerste modular.

[Afbeelding]
Veel bouwplezier , ik heb hem zelf ook (y)
Nu alle modular sets verzamelen vanaf de petshop (daar kwam ik uit mijn dark ages) :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Laatst online: 22:41

Ik geloof dat Alex Nunes een versie maakt met die ‘bro Thor New Asgard’ vignette ipv TBBT.

En ondertussen kunnen we nog een appartement toevoegen:
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/63600_Eye%201.jpg
Review: 10291 Queer Eye - The Fab 5 Loft

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gizmokat
aReaRe schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:57:
[...]

Veel bouwplezier , ik heb hem zelf ook (y)
Nu alle modular sets verzamelen vanaf de petshop (daar kwam ik uit mijn dark ages) :P
Er zullen er vast wel meer volgen alleen de oudere niet denk zijn niet echt meer voor redelijke prijzen te koop, ik heb hier nog een zolderkamer over, waar ik langzaam een lego stad in wil gaan maken.

Eigenlijk interesse in gebouwen gekregen door het bouwen van het haunted house waar ik nu mee bezig ben, het is wel niet echt een modular maar vind het huis wel heel erg gaaf, en mijn vrouw bouwt graag zelf huisjes die heeft me ook een beetje aangestoken.
Pagina: 1 ... 109 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .