Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.383.190 views

Onderwerpen

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14:14
meesje schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 17:15:
[...]

Bedoel je met zeilboot dat geel/blauwe exemplaar (42074)? Deze heb ik niet zo lang geleden via marktplaats nieuw gekocht voor 15 euro. Was op loopafstand. :) Vond ik wel leuk voor mijn zoontje.
Het mooie aan deze set is dat voor het b model ook nog gewoon in handleiding in de doos zit. Bij latere sets is deze alleen digitaal beschikbaar.
Nope, de GWP die je gratis krijgt hij 200 eurie aan lego bestelling

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Jakkus schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 17:31:
Het is een leuke kleur, ik vind het wel mooi als er niet teveel donkere en tan-kleurige gebouwen in de stad staan.
Grappig genoeg denk ik nu wel: goh, wat veel blauwe huizen in die straat :P

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:15
Oeps, haha, ik dacht al. Ik zat nog in de Technic modus. :)

[ Voor 9% gewijzigd door meesje op 30-07-2021 18:31 ]

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:00
JeroenE schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 18:22:
[...]
Grappig genoeg denk ik nu wel: goh, wat veel blauwe huizen in die straat :P
Haha, dat snap ik wel :) Als je wat meer op afstand staat, valt het denk ik minder op. Verder is er namelijk niet zoveel blauw in de stad. Maar het is wel duidelijk een kleur die ik mooi vind ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5cXEpw7Cq0uQ7PKHsypIiw0_EZ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6VNpQw862NRNSLBbVG823afj.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: ik heb het nog een beetje aangepast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jt5za6XrqCsGKPNktSHzjYXE9b8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CKjaRqSeR15qd4Sk34PXPpQd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c-uasxdq_XAwnp9vK2grujzE_bA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lOpBMg8wLI4s9DeirRfUWuRe.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tjKsQ4vr3QRjPFC2qdSQ8oQt1H0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wIQaDYhiZI9wk2CzjNzWFAHn.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 45% gewijzigd door Jakkus op 30-07-2021 20:11 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:01

Pazo

Mroaw?

Ik lurk vaak in dit topic, maar nu wil ook even wat met jullie delen. Ik ben sinds kort ook het lego weer aan het oppakken. Helemaal nu mijn dochter van 5 het leuk begint te vinden. Vroeger, dus zo'n 25-30 jaar geleden (oh ik word oud :') ) enorm veel met lego gespeeld. Ik en mijn oudere broer hadden ook best veel. Nu is al dat lego bij mijn ouders blijven staan. Mijn vader heeft enkele jaren geleden de moeite genomen, om het lego uit te zoeken, en alle modellen waarvan we de boekjes nog hadden (en dat was bij bijna alles), de steentjes bij elkaar te zoeken, op te bouwen, en als de set kan compleet wat weer af te breken, en een eigen bakje te doen met het setnummer erop. En zo staat er bij mijn ouders wel 6 grote kratten helemaal vol met bakjes met oude legomodellen erin. Keurig gesorteerd, op setnummer, alle bakjes genummerd, gewoon een compleet lego archief. Van de week heb ik samen met mijn dochter een aantal setjes opgehaald, en zijn we gaan bouwen. Wat een jeugdherinneringen komen er dan op zeg! Ik voelde me echt weer een kind! :+

Wat we hebben gebouwd:

Brandweerwagen, setnummer 6358 (uit 1987)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WG9Cj24fSqzV6pcgeg4jo2UYaDI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CayEsyTcq1Qzx4G8dix5Q6rw.jpg?f=fotoalbum_medium

Brandweerhelikopter, setnummer 6531 (uit 1991)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b4QUSzQiirHX3uM-SxCPin6Av0o=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M7NJ9kHv475WBhjg4krjM5fx.jpg?f=fotoalbum_medium

Veegwagen, setnummer 6645 (uit 1991)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n5KVxjtdicTc0TfjQTKUIPUeWj0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LsSeRU1NB8a1d5q4FyhtKtHe.jpg?f=fotoalbum_medium

Brandweerkazerne! Setnnummer 6571 (uit 1994)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r62IDW1AsT68KqQ93P45oF2KAq8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mBpcpcoadlvpKBkN5cEgyqbc.jpg?f=fotoalbum_medium

Betonmixer, setnummer 6682 (uit 1985)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9PMKBulEz9FQjkJut--iiRD5s8U=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MVLjyGLc02W94K4RGzAwfUuI.jpg?f=fotoalbum_medium

En er is nog zo veel meer te bouwen. Het bouwen voor een 5 jarige is nog wat lastig. Begint er enorm enthousiast aan, maar toch wel lastig en dan is de concentratie snel verloren. Maar goed, papa had er wel enorm lol in, en dochter speelt nu lekker met het eindresultaat :)

More to come, binnenkort maar weer eens langs mijn ouders! *O*

[ Voor 0% gewijzigd door Pazo op 30-07-2021 20:08 . Reden: typo ]

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

• Jakkus
@Pazo Leuk zeg! 6645 lijkt erg op 6649, die ik vroeger had. Mocht je van sommige sets de boekjes niet meer hebben, dan kun je die heel vaak nog wel vinden op internet. Bijvoorbeeld op toysperiod.com. En als je niet meer weet bij welke set een onderdeel hoort, kun je dat vaak nog wel terugvinden op bricklink.com. Dan zoek je het onderdeel op, en kun je vervolgens kijken in welke sets het allemaal is voortgekomen.
Geniet van het bouwen en van de nostalgie!

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:54

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Never mind. :)

[ Voor 90% gewijzigd door Mad-Matt op 31-07-2021 13:00 ]

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17-10 18:02
Wel de juiste code gekocht?

Want je kunt kiezen of je in de winkel wilt bestellen of telefonisch ( als ik goed heb ). Dat zie je staan op de pagina waar je de punten ingewisseld heb.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Loader schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 13:02:
[...]

Wel de juiste code gekocht?

Want je kunt kiezen of je in de winkel wilt bestellen of telefonisch ( als ik goed heb ). Dat zie je staan op de pagina waar je de punten ingewisseld heb.
Ja, schermpje erna kon ik de code pas invullen, maar niet als je direct met Paypal betaald, dus dat zouden ze wel kunnen verbeteren :)

Dus het 6e helmpje is onderweg.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.kiobi.com/images/brickwatch/sets/75305.png

Vind het een enorm gafe serie en ga ze zeker allemaal sparen.

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

Kreeg net de email van de nieuwe USC SW set.... ben ik de enige die het ding afgrijselijk lelijk vind? Saai qua bouw, geen mooie specifieke elementen (vind de pijlen bovenop er zeer gekunsteld uit zien). Nee had echt mijn geld voor Nebulon B over gehad... jammer

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:21
simons schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 13:33:
Kreeg net de email van de nieuwe USC SW set.... ben ik de enige die het ding afgrijselijk lelijk vind? Saai qua bouw, geen mooie specifieke elementen (vind de pijlen bovenop er zeer gekunsteld uit zien). Nee had echt mijn geld voor Nebulon B over gehad... jammer
Ik heb echt wel veel grote Star Wars modellen, maar deze vind ik ook niks. Gaat er niet komen. Ondanks dat ik verzamelaar ben moet het me wel iets doen.

• meesje
Ik vind deze set ook niet mooi. Sowieso jammer dat ze gekozen hebben voor een schip uit een animatieserie.

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:25
meesje schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 13:47:
[...]

Sowieso jammer dat ze gekozen hebben voor een schip uit een animatieserie.
https://www.lego.com/nl-nl/product/republic-gunship-75309
Gaat om de "Republic Gunship" toch?
Die speelt een prominente rol in episode 2, herken 'm duidelijk. Animatieserie heb ik nooit gezien.

Ik vind 'm eigenlijk bijzonder goed gelukt, alle herkenbare elementen komen duidelijk terug.
Het is dat ik het in de film ook al geen mooi schip vond dat ik er geen interesse in heb :P

• meesje
davidov schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 13:53:
[...]

Gaat om de "Republic Gunship" toch?
Die speelt een prominente rol in episode 2, herken 'm duidelijk. Animatieserie heb ik nooit gezien.

Ik vind 'm eigenlijk bijzonder goed gelukt, alle herkenbare elementen komen duidelijk terug.
Het is dat ik het in de film ook al geen mooi schip vond dat ik er geen interesse in heb :P
Aha, ik zag de plaatjes op de achterkant van de doos. Maar inderdaad Attack of the Clones.

[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 31-07-2021 13:58 ]

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:22
Aanbieding tegengekomen (zie desbetreffende topic) die ik niet kon laten lopen. Hier nu dus ook aan de Porsche begonnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qQtZ0DFMmT6rhaKm8fQyG03Q9oo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UjCyNup0scgp33kfRsh0XiIq.jpg?f=fotoalbum_large

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:58
Mensen konden geloof ik 2 jaar geleden stemmen van welk model ze een UCS wilde in Star Wars. Zaten geloof ik 2-3 remake opties en 2-3 nieuwe opties voor een UCS tussen. Deze heeft toen gewonnen en daar is Lego dus mee aan de slag gegaan.

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Het is zowel triest als hilarisch om te zien hoe mensen nu al op Marktplaats aan het bieden zijn op die zeilboot GWP :P
https://www.marktplaats.nl/q/lego+40487/

De kopers hebben de set nog lang niet, er is amper aanbod en je zit indirect de prijzen op te stuwen voor die set. En uiteindelijk heb je de set van Marktplaats net zo snel als dat je nog een weekje wacht met bieden... 8)7

• Versaevel
Yep, das correct, maar ik denk dat de kans dat je hem voor een euro of 40 krijgt erg klein is.
Maar ik vind ook de drempel van 200 erg hoog voor zo een GWP :X

• Versaevel
Klopt het dat de heropening van de eerste ronde bricklink ideas dinsdagavond om 21.00 uur opent?
Ik wil namelijk de vissersboot nog wel zien te scoren.

En zou iemand dan hier (desnoods een moderator) de link willen plaatsen. Deze zou dan later weer verwijderd kunnen worden, maar ik denk persoonlijk dat het een hoop zoeken gaat schelen en een hoop gevraag. Alvast dank :)

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

GAIAjohan schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 22:24:
Vandaag de 10271 Fiat 500 in elkaar gezet. Wát een tegenvaller..

Symmetrie bij de bouw ver te zoeken, ook aan de buitenkant, vooral de neus.
Sommige delen ronduit slap.
Geen werkend stuur.
Onzinnige schilder accessoires.
Stickers plakken heb ik tegenwoordig te grote handen voor.

Ook de opbouw van het model qua volgorde kan beter m.i. Sommige stappen hadden later dan wel eerder moeten plaatsvinden voor betere bereikbaarheid locatie of versnelde stevigheid bv achterin.
Verkeerde achtergrondkleuren qua stenen die dwars door de dunnere materialen gaan. (Maak die eigenlijk onzichtbare stenen ook geel..
Schaniertjes zijn veel donkerder geel dan de rest.

Pluspunten :
wieldoppen erg leuk opgelost
Het is een bekende auto
En profil niet verkeerd van de zijkant

Gelukkig heb ik 'm redelijk goedkoop kunnen halen. 911 was een veel leukere build.
Hmm bummer, die heb ik laatst besteld en ligt nog steeds klaar om gebouwd te worden. Jammer dat 'ie tegen viel. :P Niet te vergelijken met de Mustang dus? Die is namelijk echt heel tof om te bouwen. :P

Volvotips.com

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Bart-Willem schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 20:02:
[...]
Hmm bummer, die heb ik laatst besteld en ligt nog steeds klaar om gebouwd te worden. Jammer dat 'ie tegen viel. :P Niet te vergelijken met de Mustang dus? Die is namelijk echt heel tof om te bouwen. :P
Met de beste wil van de wereld niet te vergelijken met de Mustang. Nu is dat by far de leukste build van mijn creator expert auto's.
De Fiat heeft mijn vrouw gebouwd. Ik zat het soms te bekijken en zelfs toen had ik al zo iets van meh..

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:51
PaT schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 20:06:
[...]

Met de beste wil van de wereld niet te vergelijken met de Mustang. Nu is dat by far de leukste build van mijn creator expert auto's.
De Fiat heeft mijn vrouw gebouwd. Ik zat het soms te bekijken en zelfs toen had ik al zo iets van meh..
Hoe vergelijken Creator auto’s met Technic auto’s?

Heb deze week de James Bond Auston Martin gebouwd maar vond het een weinig spannende build en de Porsche lijkt me simpelweg meer van hetzelfde.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:05
Bart-Willem schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 20:02:
Ik heb tot nu alle Creator Expert auto's, inclusief de 1989 Batmobile maar exclusief de 10187 VW Beetle (die ik er persoonlijk niet bij vind horen), gebouwd en op display staan. En ook voor mij was de Fiat 500 wat tegenvallend.

In mijn mening kun je wel stellen dat elke Creator Expert auto die ontworpen is door Mike Psiaki het waard is om te bouwen vanwege gave bouwtechnieken en goed design. Dan kom je dus op de deze lijst uit:
Ferrari F40 (10248)
VW Kever (10252)
Astdon Martin DB5 (10262)
Ford Mustang (10265)
Harley Davidson Fat Boy (10269)
Ghostbusters ECTO-1 (10274)
Porsche 911 (10295)
Bossie schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 20:17:
Hoe vergelijken Creator auto’s met Technic auto’s?

Heb deze week de James Bond Auston Martin gebouwd maar vond het een weinig spannende build en de Porsche lijkt me simpelweg meer van hetzelfde.
Dit is een puur persoonlijke voorkeur. Mij persoonlijk trekt Technic totaal niet. Smaken verschillen, maar ikzelf vind het gaatjes tellen en pinnetjes drukken van Technic weinig spannend. :P Als jij Technic geweldig vindt dan is het helemaal prima, en houd je het gewoon lekker bij Technic auto's. :) Het zijn twee best verschillende bouw stijlen binnen het overkoepelende LEGO merk, en je hoeft echt niet perse beide onderdelen leuk te vinden.

[ Voor 27% gewijzigd door Haay op 31-07-2021 21:46 ]

• BRO-JWE
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-11 07:36
Voor mij hetzelfde, de 500 was een tegenvaller om te bouwen. Resultaat is wel leuk hoor, maar weinig verrassingen.
Haay schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 21:41:
[...]

In mijn mening kun je wel stellen dat elke Creator Expert auto die ontworpen is door Mike Psiaki het waard is om te bouwen vanwege gave bouwtechnieken en goed design. Dan kom je dus op de deze lijst uit:
Ferrari F40 (10248)
VW Kever (10252)
Astdon Martin DB5 (10262)
Ford Mustang (10265)
Harley Davidson Fat Boy (10269)
Ghostbusters ECTO-1 (10274)
Porsche 911 (10295)
Helemaal mee eens, al heb ik zelf de ECTO-1 niet.

• Haay
BRO-JWE schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 21:45:
Helemaal mee eens, al heb ik zelf de ECTO-1 niet.
Dan kan ik je de ECTO-1 echt aanraden! Zoek naar een goede aanbieding en koop hem. Vond hem echt gaaf om te bouwen, en het eindresultaat (zonder roeststickers ;) ) vind ik geweldig mooi!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Haay schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 21:48:
[...]

Dan kan ik je de ECTO-1 echt aanraden! Zoek naar een goede aanbieding en koop hem. Vond hem echt gaaf om te bouwen, en het eindresultaat (zonder roeststickers ;) ) vind ik geweldig mooi!
€152 incl BTW verrekend en verzendkosten bij amazon.de. Kan vast nog wel wat goedkoper maar sowieso al een nette prijs voor wie niet wachten kan :)

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:10
bvsteyn schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:32:
Aanbieding tegengekomen (zie desbetreffende topic) die ik niet kon laten lopen. Hier nu dus ook aan de Porsche begonnen.

[Afbeelding]
Wat er sommige van kunnen maken is ongelofelijk, zie https://rebrickable.com/m...orghini-countach/#details.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51318754969_c16c93fa79_c.jpg

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:22
Gaaf model! Dank voor de link!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:51
Gaat de gunship niet om 00.00 los? :(
Mmm, dan ga ik maar slapen en kijk wel als ik wakker wordt.

Edit: Lees dat de verkoop blijkbaar om 0100 begint. Dus nog maar even wakker blijven :)

[ Voor 34% gewijzigd door SunnieNL op 01-08-2021 00:46 ]

• detulp050
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-11 22:15
SunnieNL schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 00:04:
Gaat de gunship niet om 00.00 los? :(
Mmm, dan ga ik maar slapen en kijk wel als ik wakker wordt.

Edit: Lee’s. Er dat de verkoop blijkbaar om 0100 begint. Dus nog maar even wakker blijven :)
Hij was er om 00:02 al 😅

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-11 22:42
Ik vind na lang nadenken dat bootje niet leuk genoeg om 200 euro aan lego speciaal aan te schaffen.

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:29

QuattroNL

It is I.

Nu vakantie dus mooi de tijd om deze te gaan maken. De 911 is gaaf maar ben zeker een Lambo fan dus het was een no brainer om deze instructies te kopen.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• SunnieNL
  • Laatst online: 10:51
detulp050 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 00:24:
[...]

Hij was er om 00:02 al 😅
Uhh hij staat hier nog steeds op binnenkort. Met meerdere devices nagekeken.

[ Voor 11% gewijzigd door SunnieNL op 01-08-2021 00:48 ]

• Haay
SunnieNL schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 00:47:
Uhh hij staat hier nog steeds op binnenkort. Met meerdere devices nagekeken.
UCS Gunship is bestelbaar sinds 01:00 uur. Voor de liefhebbers. Ik heb iets anders besteld voor de Sailboat promo. :)

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-21588X5pOevplNI_RO75mPCwcs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3mRNUCzzOJJml9cj3HBl9uVb.png?f=user_large

Bro...:/

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:30
Wou je deze aankopen om aan de drempel te geraken voor de zeilboot? Want in andere winkels is deze set wel te krijgen...

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:55

rammes

koekebakker 1e klas

Ik vond het zeilbootje zo leuk dat ik er een groot schip bij gekocht heb ;) hebben de Piraten ook wat te doen :9

Ik zou het doen!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:28

sus

is druk :+

Lego en ApplePay is gewoon geen goed idee :D Te makkelijk geld uitgeven :D

Had Creator Poltitiebureau modular al in m’n mandje zitten, een setje friends en een speedracer voor de kindjes…

Wordt ik getagged bij deze:
https://www.lego.com/nl-n...wagen-t2-camper-van-10279

Dat mandje werd dus wat duurder. Maar wel een zeilboot erbij

• Haay
rammes schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 09:27:
Ik vond het zeilbootje zo leuk dat ik er een groot schip bij gekocht heb ;) hebben de Piraten ook wat te doen :9
Idem voor mij. Pirates of Barracuda Bay vond ik een perfecte aankoop voor dat zeilbootje erbij. :*) Alleen nog een losse minifig erbij gekocht om boven de €200 te komen.

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Haay schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 11:25:
[...]

Idem voor mij. Pirates of Barracuda Bay vond ik een perfecte aankoop voor dat zeilbootje erbij. :*) Alleen nog een losse minifig erbij gekocht om boven de €200 te komen.
ook gedaan, ik had eigenlijk een stormtrooper als sleutelhanger willen hebben maar die hadden ze niet. Nu de Mandalorian gekozen, misschien dat ik hem ergens kan ruilen.

Ik zou het doen!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Kapoen schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 08:07:
[...]

Wou je deze aankopen om aan de drempel te geraken voor de zeilboot? Want in andere winkels is deze set wel te krijgen...
Nee, ik wilde mijn vippunten ervoor inzetten. Maar ik ga even uitwijken naar de concurrentie ja

• Gim
  • Niet online
Een nieuwe kritische, frustratie video? Mal sehen. Ditmaal de nieuwe Mercedes-Benz Zetros Technic truck 42129 :P

YouTube: Eine Schande für Mercedes! LEGO® Technic 42129 4x4 Mercedes-Benz Zet... (Duits)

Wel benieuwd wat ie gaat vinden van de Tow Truck. Buiten het feit dat ie hem vast te duur vind, de stickers haat, de wielen te klein vind of zo enzo :) Je zou zeggen dat ie die set toch wat credits moet geven :)

[ Voor 23% gewijzigd door Gim op 01-08-2021 12:37 ]

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011

Bluebe

Roar

Weer 2 helmpjes afgerond. Iron Man is erg tof mooie kleuren dat rood en goud vind wel erg jammer van de stickers voor de ogen dat vind ik minder gelukt. De scout trooper vond ik wat betreft het bouwen de minste van de 4 die ik nu heb, maar wel tof door de nostalgie die je met de oude helmpjes hebt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D--iQRltugTD6C5jChrA6VTE2xw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/48zFRHi3JHAmlzJNWnzzGOPr.jpg?f=fotoalbum_large

Nu maar hopen dat er snel weer een aanbieding is want de helmpjes die ik nog niet heb zijn nu allemaal best aan de prijs 😅 tot €40,- is wel leuk maar meer vind ik de helmpjes ook niet waard.

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:28
Gim schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 12:34:
Een nieuwe kritische, frustratie video? Mal sehen. Ditmaal de nieuwe Mercedes-Benz Zetros Technic truck 42129 :P

YouTube: Eine Schande für Mercedes! LEGO® Technic 42129 4x4 Mercedes-Benz Zet... (Duits)

Wel benieuwd wat ie gaat vinden van de Tow Truck. Buiten het feit dat ie hem vast te duur vind, de stickers haat, de wielen te klein vind of zo enzo :) Je zou zeggen dat ie die set toch wat credits moet geven :)
De tow-truck review staat er ook, die had hij een dag eerder geplaatst. Hij is daar juist zeer positief over: prijs, functies, degelijkheid.

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Oh damn wat is dit gaaf! Mooie kandidaat om te maken zodra ik mijn grote Lamborghini Siam af heb.

Heeft iemand ervaring met epoxy i.c.m Lego? Lijkt me erg vet om mijn Lambo en Bugatti te verwerken in de koffietafel.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:52
mr.DJ95 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:17:
[...]

Oh damn wat is dit gaaf! Mooie kandidaat om te maken zodra ik mijn grote Lamborghini Siam af heb.

Heeft iemand ervaring met epoxy i.c.m Lego? Lijkt me erg vet om mijn Lambo en Bugatti te verwerken in de koffietafel.
Waarom niet een tafel met goede afneembare gasplaat?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:51
[...]

Idd, ik zit er aan te denken om de porsche simpelweg voor de MOC te bestellen :D ik heb de porsche speciaal voor de deze MOC besteld, toch de aanbieding ff meegepakt :+

[ Voor 13% gewijzigd door Bossie op 01-08-2021 14:43 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Kapoen
Omdat het toch weer bijna Kerstmis is: Marvel Advent calendar revealed
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/61824_76196_prod.png

Van de Star Wars kalender hadden we vorige maand ook al een reveal: 75307 Star Wars Advent Calendar official images
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/AdditionalImages/75307-1/75307_alt1.jpg

En om de trilogie van de franchises af te sluiten: 2021 Harry Potter Advent Calendar revealed!
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/59727_HP%202.jpg

Van de City en Friends kalenders heb ik nog geen officiële foto's gevonden, maar die zullen ongetwijfeld niet lang meer op zich laten wachten. Als ik mij niet vergis zijn alle kalenders meestal beschikbaar vanaf september.

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-11 23:18
Bossie schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:41:
[...]

Idd, ik zit er aan te denken om de porsche simpelweg voor de MOC te bestellen :D ik heb de porsche speciaal voor de deze MOC besteld, toch de aanbieding ff meegepakt :+
Ik zit er ook aan te denken, vind hem mooier dan de Porsche zelf :P

Maar aan de andere kant heb ik meer met technic, en wil niet ook nog allemaal creator auto’s erbij, dan is het einde zoek

[ Voor 14% gewijzigd door iwaarden op 01-08-2021 14:55 ]

• meesje
iwaarden schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 14:54:
[...]

Ik zit er ook aan te denken, vind hem mooier dan de Porsche zelf :P

Maar aan de andere kant heb ik meer met technic, en wil niet ook nog allemaal creator auto’s erbij, dan is het einde zoek
Hier idem. Ik wil niet van alles door elkaar uitstallen. En ook binnen Technic heb ik liever auto’s dan machines. Nog even over nadenken, maar de rode hijskraan zou zomaar in de verkoop kunnen gaan.

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-11 23:18
meesje schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 15:22:
[...]

Hier idem. Ik wil niet van alles door elkaar uitstallen. En ook binnen Technic heb ik liever auto’s dan machines. Nog even over nadenken, maar de rode hijskraan zou zomaar in de verkoop kunnen gaan.
Mijn huidige collectie bestaat uit Technic helicopters, alle Nasa uitgaves en ik heb een paar Aliexpress Star Wars dingen, ik heb Dom’s charger als eerste Technic auto en heb de landrover en ducati nog in de backlog liggen. Ik moet het hier maar bij deze series houden want ik kan het nu al niet kwijt 🙈

• meesje
Gim schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 12:34:

Op promobricks zijn ze ook niet echt positief. Te duur, maar ook een kraak (fout?) in de tandwielconstructie van achteras. Dat laatste klinkt niet goed. Dit kan opgelost worden door gebruik te maken van een niet Lego onderdeel.

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Kapoen schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 14:51:
Omdat het toch weer bijna Kerstmis is: Marvel Advent calendar revealed
spoiler:

Van de Star Wars kalender hadden we vorige maand ook al een reveal: 75307 Star Wars Advent Calendar official images
spoiler:

En om de trilogie van de franchises af te sluiten: 2021 Harry Potter Advent Calendar revealed!
spoiler:

Van de City en Friends kalenders heb ik nog geen officiële foto's gevonden, maar die zullen ongetwijfeld niet lang meer op zich laten wachten. Als ik mij niet vergis zijn alle kalenders meestal beschikbaar vanaf september.
via de links kom ik op de lego site welke me weer doorlinkt naar een andere site, worden deze sets niet direct via lego.com verkocht?

Ik zou het doen!

• Kapoen
rammes schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 16:09:
[...]

via de links kom ik op de lego site welke me weer doorlinkt naar een andere site, worden deze sets niet direct via lego.com verkocht?
Ik denk dat die links op lego.com per vergissing al actief zijn. Normaliter zijn de kalenders pas vanaf september te krijgen. Ook externe retailers hebben de kalenders nog niet, dus je mag ervan uitgaan dat ze op dit moment nog niet beschikbaar zijn.

*edit* in de online catalogus voor NL/BE staat dus inderdaad dat de kalenders vanaf september te krijgen zijn: link

[ Voor 17% gewijzigd door Kapoen op 01-08-2021 16:18 ]

• sus

sus

Ik zou daar een tafel voor pakken met glasplaat. In epoxy gieten…. Brrrrr de gedachte alleen al :X

• meesje
iwaarden schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 15:38:
[...]

Mijn huidige collectie bestaat uit Technic helicopters, alle Nasa uitgaves en ik heb een paar Aliexpress Star Wars dingen, ik heb Dom’s charger als eerste Technic auto en heb de landrover en ducati nog in de backlog liggen. Ik moet het hier maar bij deze series houden want ik kan het nu al niet kwijt 🙈
De Ducati was mijn eerste Technic set. Een mooi display model en de eerste Technic motor met een versnellingsbak. De Land Rover is mijn tweede set die ik heb gebouwd. Deze moet ik nog repareren: de oudste had er even mee gespeeld met als resultaat dat de ophanging voor links stuk is. Stuk maken is makkelijker dan repareren. :) Sowieso loopt de auto niet mooi in bepaalde versnellingen. De u-joints zitten goed (bekend probleem). Ik denk dat ik ergens in de aandrijving iets te stevig vast heb gemaakt. Je voelt de weerstand oplopen en dan opeens beweegt het. Hiervoor moet de auto vrijwel helemaal uit elkaar. Tijdens de bouw heb ik wel van alles voor de zekerheid gecheckt. Het liep allemaal goed. Als ik toch flink aan de slag moet, denk ik dat ik maar gelijk de bekende pimp guide ga volgen. Wel eerst wat steentjes bestellen. Aan de andere kant is het juist de uitdaging om de Lego set in originele staat goed werkend te krijgen. Ik weet het nog niet.

• Gim
  • Niet online
sus schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 16:20:
[...]

Ik zou daar een tafel voor pakken met glasplaat. In epoxy gieten…. Brrrrr de gedachte alleen al :X
Vooral zonde van alle onderdelen. Als je de Bugatti of Lambo al wil vereeuwigen in epoxy, strip hem dan van alle onderdelen die je toch niet meer ziet of gebruikt. Versnelling veranderen doe je toch niet meer dan :)

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:04

Poekie McPurrr

Mreoww~

[...]

Klinkt heel mooi inderdaad om ze in epoxy te gieten.. tot je de koffietafel beu bent :/

Le Meow

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-11 09:27
Epoxy is toch wel een stuk mooier dan een glasplaat. Onder glas wordt het in de loop der tijd toch stoffig.

Maar om zulke grote items in epoxy te gieten heb je wel enorm veel epoxy nodig en zal de tafel heel zwaar worden.

Mijn advies, doe wat je niet laten kan en toon ons het eindresultaat :9~

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-11 19:11
Laatste 2 jaar een aantal mooie sets gekocht en ipv nieuwe sets te kopen ben ik in de MOCs gedoken om zo meer uit de bestaande sets te halen. Recent de Lonely Hut gemaakt, wat een mooie combinatie van de boomhut en de oude viswinkel! De instructies zijn uitdagend en nog gratis ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9yrgfi01IaDrWKGKoS3OECAYhVU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eQi0rqkzJJitZsdxRJr0b3QX.jpg?f=fotoalbum_large

Zijn er nog andere sites naast Rebrickable waar goede MOCs te vinden zijn?

• Jakkus
rvtk schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:21:
Zijn er nog andere sites naast Rebrickable waar goede MOCs te vinden zijn?
Ik denk dat de beste wel op Rebrickable te vinden zijn, in elk geval wat 'alternative builds' betreft. Ik kwam net op een andere site (mocsmarket) deze tegen, een alternatief voor de Blacksmith. Die ziet er ook geweldig uit! Ik denk wel dat je voor elk van die gebouwtjes een Blacksmith nodig hebt ;) Ik heb het even gecheckt, maar hij staat ook op Rebrickable.

PS: ik weet niet hoe goed je Duits is, maar ik vind het Youtube-kanaal van mocscout altijd erg interessant. Hij bouwt veel mocs, en beoordeelt ze heel grondig.

[ Voor 24% gewijzigd door Jakkus op 01-08-2021 21:11 ]

• sus

sus

Ossi schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:42:
Epoxy is toch wel een stuk mooier dan een glasplaat. Onder glas wordt het in de loop der tijd toch stoffig.

Maar om zulke grote items in epoxy te gieten heb je wel enorm veel epoxy nodig en zal de tafel heel zwaar worden.

Mijn advies, doe wat je niet laten kan en toon ons het eindresultaat :9~
Voor dat stoffig hebben ze een oplossing. Nilfisk is er groot mee geworden. Dyson is er bekend om. Stofzuiger heten die dingen :D

Heb er zelf last me met mijn modulars. Daar gaat 1x per maand (ongeveer) even een verfkwast overheen en een busje lucht voor de hoekjes. Werkt prima. En als je het goed doet... hoef je het zelf niet te doen >:) :D

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:07

L23

Epoxy zal vast mooi zijn, maar lijkt me toch erg zonde dat je de set dan niet meer opnieuw kan bouwen :P

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-11 09:27
sus schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:15:
[...]

Voor dat stoffig hebben ze een oplossing. Nilfisk is er groot mee geworden. Dyson is er bekend om. Stofzuiger heten die dingen :D

Heb er zelf last me met mijn modulars. Daar gaat 1x per maand (ongeveer) even een verfkwast overheen en een busje lucht voor de hoekjes. Werkt prima. En als je het goed doet... hoef je het zelf niet te doen >:) :D
Ik snap je punt wel, maar epoxy is toch gewoon een hele andere tak van sport. Het geeft zoveel mooier beeld, meer contrast, je kunt er een hele scene in verwerken en dat ga je gewoon nooit zo mooi krijgen onder een glasplaat. Neemt niet weg dat het wel voor "eeuwig" is en niet omkeerbaar. Ik weet alleen niet of UV-straling nog steeds effect heeft op onderdelen in epoxy.

• almightyarjen
  • Laatst online: 11:40

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ossi schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 00:20:
[...]
Ik weet alleen niet of UV-straling nog steeds effect heeft op onderdelen in epoxy.
Volgens deze site niet, maar er is een oplossing:
Epoxy is not, on its own, UV resistant. Some epoxies have a UV resistant additive added to them that works moderately well. However, the best way to ensure that your epoxy doesn’t yellow or breakdown from UV rays is to top coat it with clear UV resistant urethane. Then, you will have the strength and durability of the epoxy and the UV protection of the urethane.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Op een Lego Star Wars facebook groep gaat het helemaal los.

Lego heeft het Imperial logo gebruikt voor de nieuwe set en dat klopt natuurlijk niet.

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Mad-Matt schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:55:
Op een Lego Star Wars facebook groep gaat het helemaal los.

Lego heeft het Imperial logo gebruikt voor de nieuwe set en dat klopt natuurlijk niet.
Ter verduidelijking..
Gaat om dit logo op de doos:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kBXTH_fTgr9HJvEfiy5vCry0imQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gZUb99sxE5PYut0EugS6Sc2Y.png?f=fotoalbum_large

Dat moest deze zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5uYax9LcmKpJyeEO3EyUnanUhx4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rd0HOLqWgmD5Q7xkxAInxhty.png?f=user_large

Want:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yF-uwf3Kx5SV_skirPYbyul4zVM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jU0wZcpS8B0o2qAFbqLxkMnn.png?f=fotoalbum_large

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Angeloonie schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:03:
[...]

Ter verduidelijking..
[Afbeelding]

Dat moest deze zijn:
[Afbeelding]

Want:
[Afbeelding]
Dat ja. Goede verduidelijking.
Ben benieuwd of Lego dit nog recht gaat zetten in de volgende productierun en wat dat doet met de prijzen van de eerste serie.
(Persoonlijk vind ik het dom, je brengt een UCS uit, je weet dat fans die gaan kopen en je weet dat fans over de kleinste dingen vallen)

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-11 21:42
Was even naar de Utrecht store geweest maar daar waren ze zo weg in ieder geval :Y (De UCS Republic Gunship)

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 03-11 07:23

Amphiebietje

In de blubber

Lege is er nog niet achter dat ze dubbel zoveel geld kunnen vangen door een "evil" versie van een "good guy" toestel uit te brengen... ;)

• Kapoen
Amphiebietje schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:24:
Lege is er nog niet achter dat ze dubbel zoveel geld kunnen vangen door een "evil" versie van een "good guy" toestel uit te brengen... ;)
Of Classic Space versies:
Afbeeldingslocatie: https://www.brickfanatics.com/wp-content/uploads/LEGO-Classic-space-star-wars-featured.jpg
Afbeeldingslocatie: https://leganerd.com/wp-content/uploads/2019/09/alfabeo_48454144221_48454144221_LL75181_main_docked-999x622.jpg
Afbeeldingslocatie: https://c.wallhere.com/photos/a5/fb/classic_mos_star_lego_space_luke_batman_stormtrooper-928869.jpg!d

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Die X-wing zou ik direct kopen!
Net als een M-Tron Tie-fighter

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:54

vhal

ಠ_ಠ

Denk dat het handiger is om een bestaande xwing te modden met de juiste kleuren. Zo te zien hebben ze het vleugelmechanisme ook niet geïmplementeerd.

Strava

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Oooo die X-wing! d:)b
Als iemans ergens de instructies weet te vinden *O*

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:26
QuattroNL schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:20:
[...]

Hij lijkt niet heel veel anders dan de recente officiële X-wings, je moet enkel even de kleur aanpassen.

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

ErikT738 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:35:
[...]

Hij lijkt niet heel veel anders dan de recente officiële X-wings, je moet enkel even de kleur aanpassen.
Ik heb alle X-wings hier staan maar met 'enkel' even wat kleuren aanpassen ben je er nog lang niet.
Maar idd, kan ook best zelf wat gaan aanklooien, het hoeft niet 100% te matchen.
(betekend wel dat ik mijn classic spaceships uit elkaar moet halen voor de parts, en toch maar die cockpit op BL moet scoren)

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:26
QuattroNL schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:40:
[...]

Ik heb alle X-wings hier staan maar met 'enkel' even wat kleuren aanpassen ben je er nog lang niet.
Maar idd, kan ook best zelf wat gaan aanklooien, het hoeft niet 100% te matchen.
(betekend wel dat ik mijn classic spaceships uit elkaar moet halen voor de parts, en toch maar die cockpit op BL moet scoren)
Oké, ik heb net even mijn X-wing bekeken en hij wijkt toch wel wat af van de Lego modellen. De constructie (techniek om de neus te maken met scharnieren bijvoorbeeld) lijkt wel redelijk hetzelfde. Alleen bij de vleugels vraag ik me af of ze überhaupt een fancy oplossing hebben gebruikt of dat het gewoon scharnieren zijn.

Edit - Overigens doet het gebruik van moderne onderdelen wel een beetje af aan het eindresultaat. Eigenlijk moet je 'm bouwen met alléén onderdelen die tijdens Classic Space beschikbaar waren :p

[ Voor 11% gewijzigd door ErikT738 op 02-08-2021 11:52 ]

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

L23 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:07:
Epoxy zal vast mooi zijn, maar lijkt me toch erg zonde dat je de set dan niet meer opnieuw kan bouwen :P
Ik zou me eerder zorgen maken over wat de epoxy doet met het ABS plastic van Lego.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• L23

L23

zonoskar schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:49:
[...]

Ik zou me eerder zorgen maken over wat de epoxy doet met het ABS plastic van Lego.
Niks? Genoeg Lego epoxy projecten gezien op YouTube, zag er goed uit. Of gebeurd er iets op langere termijn met het plastic?

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:49
[...]

Ter verduidelijking..
[Afbeelding]

Dat moest deze zijn:
[Afbeelding]

Want:
[Afbeelding]
Gelukkig hebben ze op de set zelf zo te zien wel het juiste logo gebruikt :D Maar daar hebben een paar mensen bij LEGO en Disney zitten slapen, normaal worden dit soort dingen toch driedubbel gecontroleerd...

scintillating

• Gim
  • Niet online
L23 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:54:
[...]

Niks? Genoeg Lego epoxy projecten gezien op YouTube, zag er goed uit. Of gebeurd er iets op langere termijn met het plastic?
Wellicht dat je een vraag kunt stellen bij één van die YT projecten? Kan me goed voorstellen dat er ook genoeg projecten zijn om te laten zien dat iets kan en om origineel te zijn zonder te weten wat t op de lange termijn doet.

• Baumans
  • Laatst online: 09:12
Ik heb voor de Lego Art Darth Vader een 4 mm dikke plexiglas plaat op maat besteld. Echter een meetfoutje gemaakt waardoor de plaat 4 mm te smal was. 8)7 Het frame heb ik toen maar met 1 plate verhoogd en vervolgens rondom afgewerkt met 2x4 tiles zodat de kier overal netjes afgedekt is.

Nu is deze makkelijker stof vrij te houden :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_5AIrrIuQfTmBoD7iedARn0QaQQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nP25BaBakLnC4bl0ecHfbQg5.png?f=fotoalbum_large

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011

Bluebe

Roar

Baumans schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:31:
Ik heb voor de Lego Art Darth Vader een 4 mm dikke plexiglas plaat op maat besteld. Echter een meetfoutje gemaakt waardoor de plaat 4 mm te smal was. 8)7 Het frame heb ik toen maar met 1 plate verhoogd en vervolgens rondom afgewerkt met 2x4 tiles zodat de kier overal netjes afgedekt is.

Nu is deze makkelijker stof vrij te houden :)

[Afbeelding]
Ziet er mooi uit! Ook al een mooie helm collectie, welke vind je het beste gelukt?

• L23

L23

Gim schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:27:
[...]

Wellicht dat je een vraag kunt stellen bij één van die YT projecten? Kan me goed voorstellen dat er ook genoeg projecten zijn om te laten zien dat iets kan en om origineel te zijn zonder te weten wat t op de lange termijn doet.
Waarom zou ik dat gaan vragen? Beetje flauw om er omheen te draaien. Als er hier mensen zijn met negatieve ervaringen met epoxy laat het vooral weten.

• Baumans
  • Laatst online: 09:12
Bluebe schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:35:
[...]

Ziet er mooi uit! Ook al een mooie helm collectie, welke vind je het beste gelukt?
Darth Vader en de Storm Trooper. Die vond ik ook het leukste om te bouwen

• meesje
Een mooi modicatie van de Ferrari 488 (42125): versnellingsbak + auto iets verlaagd. Dit laatste kan iedereen overigens zelf eenvoudig doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G51GL7ad9MVIeiI61cIkGEOmDow=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9uhx4KbBtscToV6EsRMpEwEt.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door meesje op 02-08-2021 13:47 ]

• meesje
Lego test nieuwe kleurstellingen van bestaande sets. O.a. de Fiat 500 in baby blauw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PzWzRHVacn692HcUWpYvsvNiEAk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xr95oEGVWl3icGUR65zs00S7.jpg?f=fotoalbum_large

• Jakkus
Ik heb kasteel 31120 gebouwd, en daarnaast nog een van de twee alternatieve bouwsels van de 3 in 1, een toren. Erg gaaf hoe je die op elkaar aan kunt sluiten!
Ik vind het een geweldig leuke set, met volgens mij oneindig veel mogelijkheden om te MOCcen. Het bouwen van het originele kasteel was leuk, al vond ik de voorgevel van het kasteel wel wat eentonig. Toen ik die op zichzelf had staan, dacht ik: het is kleiner dan ik dacht. Maar toen ik de rest van het kasteel had gebouwd werd het echt een mooi geheel. Het is een set waar je heel goed mee kunt spelen. Ik had ook echt het gevoel bij het bouwen dat ik weer met mijn kastelen van vroeger bezig was. Ik denk dat deze set kinderen erg uitnodigt om verhaaltjes mee te gaan spelen (al zouden er wel wat meer minifigs bij mogen zitten, maar als je bijvoorbeeld twee keer deze set hebt is dat al beter).
De alternatieve build, de toren, is ook erg leuk om te bouwen. Als je die aan het kasteel toevoegt wordt het nog een stuk indrukwekkender.

Wat ik ook heel leuk vind aan deze set is dat er nu al een paar MOCs op rebrickable staan. Zoals een hele grote, van Mocscout, om van drie sets één kasteel te bouwen (ik ben ook van plan om die te gaan bouwen). En ook om het originele kasteel uit te breiden. En op YouTube kwam ik ook nog deze tegen, gemaakt van 5 sets!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hSGgI1kJ7axLkjqIXNUgihffTcA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7BQMpj8uNeoi7mAlsTnpX5Px.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FSc30B33AW0pHchBl-8v8ZwaDwU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ct8T0hEdgKjXgCYsRuf5nCRa.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/muTqMs7nNhuax1UmyizfqIZOay0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PXWO16OoXscxuH8hXwC8fkYQ.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GtweFcGisn31r8lSIjtfw4mrICE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7NoaHn75TdhZER7bq5FdRGGq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zqss7QBF6t_EpKmwcYVJLXuDdl0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X3dyEX5J5k6GMvLT20xrrKCD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rhs7O68vSmc_MPSLF4ylc2CFbeU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mtu2FtIlFR8Xbz791mEH9NY0.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CisJ8hfcrIWZ78-qoH3H_9cED3I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Fpe8NSw8g8jgceXS48fgqE6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AVAuGlZ71pCjyHafeWcrC_ppMYc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xv6gOVFZFvx5T1uHcKvUlmjC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1uJ5O3RaY34ruTsZQVfE0KIb3n4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pevfU3vngpdjn9lSIfJGy1d0.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6_HkxNb6DeNi66NA9nB1CmlNnsg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zfKmL6LRNN5grVdKOgZHY5oz.jpg?f=fotoalbum_tile

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:24
Was niet het plan om nóg meer te kopen deze week (had al drie kerst/winterdozen gekocht vrijdag), maar voor €135,- kon ik hem niet laten liggen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iqWqlXPQXWJRHDUVgnB4ixpodoA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IzETZyEBfjeF09Wcm1maucy7.jpg?f=user_large

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:49
Cass Casey schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:01:
Was niet het plan om nóg meer te kopen deze week (had al drie kerst/winterdozen gekocht vrijdag), maar voor €135,- kon ik hem niet laten liggen:

[Afbeelding]
Nice! Waar ben je die voor €135,- tegengekomen? Op Brickwatch is de goedkoopste €165,-.

scintillating

• Cass Casey
Tc99m schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:43:
[...]

Nice! Waar ben je die voor €135,- tegengekomen? Op Brickwatch is de goedkoopste €165,-.
Intertoys. Maar vanochtend waren er nog weinig winkels met voorraad. Heb ook 22km heen en weer gereden.

[ Voor 13% gewijzigd door Cass Casey op 02-08-2021 15:46 ]

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Jakkus schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:32:
Ik heb kasteel 31120 gebouwd, en daarnaast nog een van de twee alternatieve bouwsels van de 3 in 1, een toren. Erg gaaf hoe je die op elkaar aan kunt sluiten!
Ik vind het een geweldig leuke set, met volgens mij oneindig veel mogelijkheden om te MOCcen. Het bouwen van het originele kasteel was leuk, al vond ik de voorgevel van het kasteel wel wat eentonig. Toen ik die op zichzelf had staan, dacht ik: het is kleiner dan ik dacht. Maar toen ik de rest van het kasteel had gebouwd werd het echt een mooi geheel. Het is een set waar je heel goed mee kunt spelen. Ik had ook echt het gevoel bij het bouwen dat ik weer met mijn kastelen van vroeger bezig was. Ik denk dat deze set kinderen erg uitnodigt om verhaaltjes mee te gaan spelen (al zouden er wel wat meer minifigs bij mogen zitten, maar als je bijvoorbeeld twee keer deze set hebt is dat al beter).
De alternatieve build, de toren, is ook erg leuk om te bouwen. Als je die aan het kasteel toevoegt wordt het nog een stuk indrukwekkender.

Wat ik ook heel leuk vind aan deze set is dat er nu al een paar MOCs op rebrickable staan. Zoals een hele grote, van Mocscout, om van drie sets één kasteel te bouwen (ik ben ook van plan om die te gaan bouwen). En ook om het originele kasteel uit te breiden. En op YouTube kwam ik ook nog deze tegen, gemaakt van 5 sets!

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Ja ben benieuwd, staat boven aan mn lijstje, maar wacht nog even tot ik m wat goedkoper vind.

Vorige keer met het piratenschip direct gekocht (ook een leuke set) maar die was binnen no time een heel stuk goedkoper te vinden bij andere winkels.

Opzich niet erg als iets na een paar maanden een tientje goedkoper is, maar het schip kwam ik toen tegen voor onder de 60,- dacht ik. Dat vond ik nogal een groot verschil.

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Cass Casey schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:45:
[...]

Intertoys. Maar vanochtend waren er nog weinig winkels met voorraad. Heb ook 22km heen en weer gereden.
zag het gisteren al in het topic en minimale afstand was voor mij 55km enkele reis, dat ging me iets te ver. Dus helaas wachten op een goede aanbieding, heb wel weer zin om een modular te bouwen :9

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Cass Casey schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:01:

[Afbeelding]
Lucky bastard! Ik moet 100km rijden om er een te bemachtigen :o
Even in de gaten houden dus of ie 1 dezer dagen nog wat dichterbij beschikbaar komt.

• Cass Casey
Afas schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:49:
[...]

zag het gisteren al in het topic en minimale afstand was voor mij 55km enkele reis, dat ging me iets te ver. Dus helaas wachten op een goede aanbieding, heb wel weer zin om een modular te bouwen :9
Het is mijn eerste. Ben nog beetje zoekende wat ik het leukst vind. Heb wat technic gebouwd (Mercedes Arocs, oa.), de Saturnus V, ISS en ben nu bezig met Stranger Things. Daarnaast heb ik de Space Shuttle nog liggen, drie Winter-sets en dit poolitiebureau. Ik mis nog een beetje de lol van vroeger om zelf iets te verzinnen. Dus misschien dat ik binnenkort nog gewoon die classic-sets ga kopen en aan de slag ga. En even de wereld van "MOC" ontdekken. En oh ja. Lichtjes e.d. aanschaffen. Van lego of losse ledjes icm. Arduino of Raspberry Pi.

[ Voor 7% gewijzigd door Cass Casey op 02-08-2021 15:59 ]

• Cass Casey
QuattroNL schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:55:
[...]

Lucky bastard! Ik moet 100km rijden om er een te bemachtigen :o
Even in de gaten houden dus of ie 1 dezer dagen nog wat dichterbij beschikbaar komt.
We zaten gisteren Lego Masters terug te kijken en ving de reclame op. Op dat moment hadden ze er nog eentje in Oud-Beierland. Kom ik daar ook nog 's...

• Kapoen
QuattroNL schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:20:
[...]

Die zijn hier te vinden: rebrickable link

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-10 08:39
Ik vind 'm vet! LEGO HARRY POTTER 76390 HOGWARTS ICON SET

Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2021/08/LEGO-Harry-Potter-76391-Hogwarts-Icons-Collectors-Edition-1.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2021/08/LEGO-Harry-Potter-76391-Hogwarts-Icons-Collectors-Edition-2.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2021/08/LEGO-Harry-Potter-76391-Hogwarts-Icons-Collectors-Edition-3.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2021/08/LEGO-Harry-Potter-76391-Hogwarts-Icons-Collectors-Edition-4.jpeg

Bron: instagram.

Ook nog een nieuwe gouden Harry Potter minifig setje van Albus Dumbledore.

[ Voor 67% gewijzigd door Vitruvius op 03-08-2021 09:01 . Reden: Betere afbeeldingen ]

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 31-10 20:51
[...]

Ter verduidelijking..
[Afbeelding]

Dat moest deze zijn:
[Afbeelding]

Want:
[Afbeelding]
Gesealed laten.

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 31-10 20:51
meesje schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:27:
Lego test nieuwe kleurstellingen van bestaande sets. O.a. de Fiat 500 in baby blauw.

[Afbeelding]
Die kleur maakt de lijnen er niet scherper op :)
Pagina: 1 ... 98 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .