Vraagje; weet iemand of de aankomende zeilboot GWP ook telt met de Bricklink crowdfunding orders?
Bricklink en S@H staan los van elkaar, dus ik vrees ervoor.TestDummie schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 19:42:
Vraagje; weet iemand of de aankomende zeilboot GWP ook telt met de Bricklink crowdfunding orders?
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Jammer, dan maar op Marktplaats en Bricklink gieren. Zonde dat het tweehonderd Euro is voor die zeilboot GWP, een belachelijke prijs....Kapoen schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 20:00:
[...]
Bricklink en S@H staan los van elkaar, dus ik vrees ervoor.
EDIT: Nog even nagegoogled, wel VIP punten, geen GWPs.
https://www.brickpicker.c...indComment&comment=902560
[ Voor 21% gewijzigd door TestDummie op 27-07-2021 20:02 ]
Toevallig zelf -exact- hetzelfde.. qua lego dan..PdeBie schreef op zondag 25 juli 2021 @ 21:04:
[Afbeelding]
Deed even pijn om de doos te openen, maar daar gaan we dan!
Ga proberen om van de bouw ook een leuke fotoserie te maken. Zo combineer ik een oude hobby (fotografie) met wellicht wel een nieuwe. Dit is mijn eerste LEGO bouwwerk sinds jaren (op de Duplo van mijn 3 jarige dochter na), dus ben heel benieuwd hoe het gaat en of ik het (weer) leuk ga vinden. Bij mijn ouders staan nog vele dozen van mij van vroeger, dus als dit bevalt wellicht die dozen maar eens verhuizen naar dit huis
Zoontje is binnenkort jarig, dus was even de speelgoedwinkel ingelopen om eens naar Duplo te kijken..
Kom thuis met die Porsche
Ah, na een uur of 8(?) in delen bouwen. Veel twijfel ook of ik toch de Targa zou willen ipv Turbo.
Het langste duren vooral de eerste stappen ivm zoeken juiste steentjes.

Volgende bestelling is al onderweg. De Fiat 500.
En even een tip: De turbo-aanzuigslang voor de motor kan heel makkelijk in het zakje blijven zitten. Na een half uur zoeken en het zakje nogmals omgekeerd te hebben dacht ik dat ik een missend onderdeel had.. Totdat de zon even goed scheen op het zakje..
Overigens is die slang bijna niet te zien als de build klaar is.
Van het plaatje in het boekje dacht ik eerst dat het zo'n worm-vormig Technic tandwiel was.
[ Voor 12% gewijzigd door GAIAjohan op 27-07-2021 21:01 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
"wormwiel"GAIAjohan schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 20:43:
Van het plaatje in het boekje dacht ik eerst dat het zo'n worm-vormig Technic tandwiel was.
Kan best dat dat de naam is. Ik herkende die van een Technic pakket van de jaren 90.. Helikopter, met draaiende wieken dmv tandwielen.. Kon je ook een auto (met besturing bovenop) en iets van een fitnessapparaat ofzo van maken...
De auto in dat pakket gebruikte iig dat 'wormwiel'.
Qua kleuren /bouwstijl leek dat pakket heel erg op Technic 8856. Maar dat is hem niet
[ Voor 9% gewijzigd door GAIAjohan op 27-07-2021 22:15 ]
Klinkt als 8032?GAIAjohan schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 22:03:
[...]
Kan best dat dat de naam is. Ik herkende die van een Technic pakket van de jaren 90.. Helikopter, met draaiende wieken dmv tandwielen.. Kon je ook een auto (met besturing bovenop) en iets van een fitnessapparaat ofzo van maken...

Ja, en daarna die set bouwen!Cass Casey schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 19:08:
Jee! Krijg net de Stranger Things doos cadeau van mijn vrouw. Kaart erbij met lieve tekst.![]()
Heb de komende avonden wat te doen!
Vanavond wordt er op televisie in
"wat ben je waard" een lego verzameling getaxeerd.
Misschien kom je je eigen dozen wel tegen
Bedankt voor de tip! Voor de mensen die ook benieuwd zijn naar de zender/tijdstip: "Hoeveel ben je waard?" vanavond om 20:30 op SBS6. (Ik heb geen aandelenVersaevel schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:20:
Vanavond wordt er op televisie in
https://www.gids.tv/tv-gi...veel-ben-je-waard/5346272
Dat is 'm ja
Het zou ook zomaar kunnen zijn dat ze gewoon veel meer marge kunnen draaien op mensen met besteedbaar inkomen (Friends, Seinfeld, MoCs, de grote auto's etc) dan op LEGO City sets. Da's triest om te horen natuurlijk want een groot deel van de mensen die nu die Friends set koopt heeft vroeger ook zelf LEGO gehad en koopt nu die dozen met die achtergrond... Het is maar de vraag of je voor de komende 20 jaar weer zo'n groep klanten opbouwt.almightyarjen schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:41:
[...]
Lego merkt dat hoe meer sets ze op de markt brengen, hoe meer omzet ze kunnen behalen. Imo gaat dit ten koste van de kwaliteit van de sets: bij City zit er maar weinig origineels/leuks bij de laatste jaren.
Kan hij straks eindelijk van z'n pensioen genieten, is het dan wel op voorwaarde dat hij afscheid neemt van z'n hobbyTestDummie schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:44:
[...]
Bedankt voor de tip! Voor de mensen die ook benieuwd zijn naar de zender/tijdstip: "Hoeveel ben je waard?" vanavond om 20:30 op SBS6. (Ik heb geen aandelen)

[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 28-07-2021 11:54 ]
Ik las dat er ook een ander topic op Tweakers was, daar post ik voor nu de foto's.
0108daniel in "Het kleine 'Bouwsteentjes' topic"
Wellicht zal ik het verloop van de bouw in een eigen topic posten vanwege de hoeveelheid foto's en om het overzichtelijk te houden.
Wellicht zal ik het verloop van de bouw in een eigen topic posten vanwege de hoeveelheid foto's en om het overzichtelijk te houden.
Maar je hebt toch echte Lego blokjes? Dat topic is alles behalve Lego.0108daniel schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:15:
Ik las dat er ook een ander topic op Tweakers was, daar post ik voor nu de foto's.
Nee, het zijn geen echte lego blokjes, anders zou het veelste duur worden.L23 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:20:
[...]
Maar je hebt toch echte Lego blokjes? Dat topic is alles behalve Lego.
Dit zijn losse steentjes die ik als complete set heb gekocht en de handleiding heb gekocht.
Langs de andere kant: wil de jongste groep veel originele setjes? Mijn 5 jarige zoon vindt gewoon alle City dingen tof die met politie, brandweer of monstertrucks te maken hebben. Het maakt dan niet uit of er veel innovatie in zit. Zolang het maar prima speelt en duurzaam is.ybastiaans schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:10:
[...]
Het zou ook zomaar kunnen zijn dat ze gewoon veel meer marge kunnen draaien op mensen met besteedbaar inkomen (Friends, Seinfeld, MoCs, de grote auto's etc) dan op LEGO City sets. Da's triest om te horen natuurlijk want een groot deel van de mensen die nu die Friends set koopt heeft vroeger ook zelf LEGO gehad en koopt nu die dozen met die achtergrond... Het is maar de vraag of je voor de komende 20 jaar weer zo'n groep klanten opbouwt.
Verder heeft er toch ook wel wat werk gezeten in zaken zoals films en TV series en setjes die daar aan gekoppeld zijn? Dus het is niet alsof er niet geïnvesteerd wordt in de jongere doelgroep.
Het zal best wel zijn dat de beste marges te halen zijn bij AFOL's met een groot besteedbaar inkomen maar het is naar mijn mening niet alsof Lego de kinderen vergeet.
Inmiddels staan er ook een paar grote versies van 31120 op Rebrickable. Waaronder deze, van Mocscout, die lijkt me erg gaaf!Haay schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 17:14:
Ik vond dit net op Reddit in het LEGO topic onder de titel LEGO 31120 Medieval Castle MOD From Two Sets, No Extra Pieces Required. Wow! Nice!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bron: https://www.reddit.com/r/...tle_mod_from_two_sets_no/
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Zijn die prijzen in Euro's?
Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/
Ik weet niet hoe veel dat in euro's is maar ik gok dat de prijzen tegen zullen vallen.
Ik ben al lang blij dat ik 2,5 van die sets tweedehands heb kunnen scoren voor zachte prijzen.
@Jakkus Ik wacht nog even met deze tot het kasteel voor een mooie prijs te koop is.
[ Voor 7% gewijzigd door ErikT738 op 28-07-2021 14:25 ]
Idd, zie hier de website met de retired sets. Het zijn dus tweedehandse sets, wel leuk dat de doos er nog in goede staat bij zitpagani schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:28:
Hongaarse Forint, 30k van die dingen is een euro of 80.
https://kockabirodalom.hu...lt-lego/?filter=theme:178
Afgelopen week was hij in de aanbieding bij Intertoys. Op internet is hij niet meer te krijgen, maar met een beetje geluk misschien nog wel bij een plaatselijke winkelErikT738 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:24:
[...]
Ik weet niet hoe veel dat in euro's is maar ik gok dat de prijzen tegen zullen vallen.
Ik ben al lang blij dat ik 2,5 van die sets tweedehands heb kunnen scoren voor zachte prijzen.
@Jakkus Ik wacht nog even met deze tot het kasteel voor een mooie prijs te koop is.
[ Voor 3% gewijzigd door Jakkus op 28-07-2021 14:42 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Dat valt me nog ontzettend mee dan voor die sets met doos erbij.pagani schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:28:
Hongaarse Forint, 30k van die dingen is een euro of 80.
@Jakkus Ik had 'm gezien ja, maar alle plaatselijke Intertoys zijn verdwenen en ik had geen zin om er heel hard voor op zoek te gaan. M'n backlog is nog groot zat. Stiekem hoop ik op zo'n aanbieding vergelijkbaar met het piratenschip op Prime Day een paar weken geleden (50% korting ofzo
Er lagen er nog een paar in BredaErikT738 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:45:
[...]
Dat valt me nog ontzettend mee dan voor die sets met doos erbij.
@Jakkus Ik had 'm gezien ja, maar alle plaatselijke Intertoys zijn verdwenen en ik had geen zin om er heel hard voor op zoek te gaan. M'n backlog is nog groot zat. Stiekem hoop ik op zo'n aanbieding vergelijkbaar met het piratenschip op Prime Day een paar weken geleden (50% korting ofzo).

Porsche 911 - bouwverslag
Tijd om zakje #2 leeg te schudden en verder te gaan met de Porsche 911 build. Benieuwd wat we nu gaan maken.
Waar waren we gebleven? Ow ja. Eerst alle blokjes netjes sorteren op kleur. Het kleine grut wat in de extra kleine zakjes zit, gaat gezamenlijk in een klein schaaltje (buiten beeld).
Ik hou van georganiseerd werken, zodat ik zo min mogelijk foutjes maak.
:strip_exif()/f/image/mOvoeQxyQo3ODnwxApiDgVmS.jpg?f=fotoalbum_large)
Enkele pagina's verder hebben we dit gebouwd:
:strip_exif()/f/image/JA80nEgHATjBRK07VNpCE1y7.jpg?f=fotoalbum_large)
En dat komt dan samen met het chassis deel en dat vormt dit plaatje:
:strip_exif()/f/image/t1DYGzFItMipffySN6IwXhbk.jpg?f=fotoalbum_large)
De daarop volgende pagina's zetten we de achterbank van de Porsche in elkaar. Leuk dat er op sommige pagina's een extra uitleg staat over de Porsche zelf. Zo was de Porsche 911 eigenlijk een 2x2 zits vanwege de (veel te kleine) achterbank.
:strip_exif()/f/image/k6CWqKd7pIspKTfDid6BlW9r.jpg?f=fotoalbum_large)
De pagina's erop ben ik iets aan het bouwen waarvan ik niet gelijk door had wat het moest worden. dat onderdeel ligt nu hier naast de auto. WTF moet dit voorstellen?
:strip_exif()/f/image/fhY6b9bWuI4uQPrsPFXaOQgo.jpg?f=fotoalbum_large)
Het blijken de armleuningen te zijn.
:strip_exif()/f/image/qN1ZwXhYb6jrB3UR3ETjU83t.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Vn9W4ec1GUUjUPRCEDGRP5Jv.jpg?f=fotoalbum_large)
Zakje #2 bevatte veel kleine onderdeeltjes/vormpjes die ik totaal niet ken van vroeger. Het blijft leuk om te zien dat bij sommige stukken je eerst denkt 'huh??' en 2 pagina's later 'ooooow!'.
En daarmee is zakje #2 afgerond en kunnen we door met zakje #3.
Zoals @almightyarjen onlangs terecht aangaf lijkt het City thema een ondergeschoven kindje te zijn voor Lego op dit moment. Naar mijn smaak is de Creator lijn beter en beter aan het worden (zoals oa. getoond in jouw aankopen).meesje schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 22:06:
Vandaag maar weer eens ouderwets een winkel binnen gelopen.Mijn zoontje wilde graag de leeuw en de cyberdrone had mijn interesse. Niet laagste prijs ooit, maar wel schappelijke prijsjes (15 en 8 euro).
Ik denk dat ze op deze manier weer wat meer de creativiteit van de kinderen willen aanboren door in zo'n simpele set al 3 instructies mee te geven. Iets wat je met een compleet politiebureau + auto + motor + helicopterKapoen schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 07:28:
[...]
Zoals @almightyarjen onlangs terecht aangaf lijkt het City thema een ondergeschoven kindje te zijn voor Lego op dit moment. Naar mijn smaak is de Creator lijn beter en beter aan het worden (zoals oa. getoond in jouw aankopen).
Wat weer ten koste gaat van een stad(je) bouwen en daarmee daadwerkelijk spelen; boeven vangen e.d.. Dat maakte voor mij als kind Lego zo leuk. Als kind zou ik veel minder interesse hebben gehad in een creator set in de vorm van een beest oid welke ik niet gelijk in mijn gespeel met mijn stad kwijt zou kunnen, als die destijds beschikbaar waren geweest.la_fusion schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 07:47:
[...]
Ik denk dat ze op deze manier weer wat meer de creativiteit van de kinderen willen aanboren door in zo'n simpele set al 3 instructies mee te geven. Iets wat je met een compleet politiebureau + auto + motor + helicoptertoch wat minder makkelijk doet.
Side note: volgens de 9 jarige Arjen waren piraten, ridders en space wel prima te combineren met een stad
Ik denk dat er voor beide wel wat te zeggen valt maar mogelijk dat met het succes van de Lego films waarin meer op het creatief bouwen wordt gestuurd en de recente Lego programma's dat ze daarom nu wat willen switchen naar het bouwen ipv het spelen metalmightyarjen schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 08:50:
[...]
Wat weer ten koste gaat van een stad(je) bouwen en daarmee daadwerkelijk spelen; boeven vangen e.d.. Dat maakte voor mij als kind Lego zo leuk. Als kind zou ik veel minder interesse hebben gehad in een creator set in de vorm van een beest oid welke ik niet gelijk in mijn gespeel met mijn stad kwijt zou kunnen, als die destijds beschikbaar waren geweest.
Side note: volgens de 9 jarige Arjen waren piraten, ridders en space wel prima te combineren met een stad
Zelf zat ik dan al weer vrij vroeg met de technische lego te spelen om daar allerlei creaties mee te maken. Destijds een cakewalk/sjimmy van de kermis gemaakt met allerlei bewegende onderdelen. Nadeel was dat het allemaal op 1 motor moest draaien
almightyarjen schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 08:50:
[...]

Shit, het blijkt nu dat ik dat waarschijnlijk helemaal niet zelf bedacht had
Ik had geen stad, maar wel kastelen. Dat was een ideale combinatie van 'bouwen' en 'spelen met': ik liet de ridders elkaars kastelen aanvallen, waarbij het hele kasteel sneuvelde. Dan moest het daarna weer opgebouwd worden toen de eigenaars hun kasteel hadden terugveroverd 
De nieuwe city-setjes hebben wel bijna allemaal een wegplaat erbij. In die zin stimuleren ze wel het maken van een stadje.
Ik vind zelf de city-setjes van een paar jaar geleden best leuk. Bijvoorbeeld 60258 en 60233. Vooral de tuning garage vond ik om te bouwen best de moeite waard!
De nieuwe city-setjes hebben wel bijna allemaal een wegplaat erbij. In die zin stimuleren ze wel het maken van een stadje.
Ik vind zelf de city-setjes van een paar jaar geleden best leuk. Bijvoorbeeld 60258 en 60233. Vooral de tuning garage vond ik om te bouwen best de moeite waard!
[ Voor 5% gewijzigd door Jakkus op 29-07-2021 15:24 ]
@Versaevel Leuk om de waarde van een Lego verzameling te zien.TestDummie schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:44:
[...]
Bedankt voor de tip! Voor de mensen die ook benieuwd zijn naar de zender/tijdstip: "Hoeveel ben je waard?" vanavond om 20:30 op SBS6. (Ik heb geen aandelen)
spoiler:
Het is bijzonder te zien dat de waarde van de complete collectie 39k is, dus volgens de eigenaar is die waarde met 30% toegenomen. Dit ondanks dat alles uit de verpakking is en er veel grote MOC's tussen zaten. Hilarisch was de tip van de Lego expert; koop twee van alles, met direct daarop de afkeurende reactie van de financiele expert 
Voor de mensen die het nog willen zien: met de bovenstaande link kan je het programma nakijken!
Ik heb het programma niet gezien (kijk überhaupt geen tv), maar let wel dat dat rendement dus over vele jaren verspreid is. Als je bijvoorbeeld een rendement hebt van 5% op jaarbasis (zeg met beleggen, maar dan doe je het nog best slecht) heb je na acht jaar ruim 40% rendement.TestDummie schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 09:50:
[...]
@Versaevel Leuk om de waarde van een Lego verzameling te zien.spoiler:Het is bijzonder te zien dat de waarde van de complete collectie 39k is, dus volgens de eigenaar is die waarde met 30% toegenomen. Dit ondanks dat alles uit de verpakking is en er veel grote MOC's tussen zaten. Hilarisch was de tip van de Lego expert; koop twee van alles, met direct daarop de afkeurende reactie van de financiele expert
Voor de mensen die het nog willen zien: met de bovenstaande link kan je het programma nakijken!
De vraag is dus of je beter die tweede legodoos kunt kopen of dat geld in een andere vorm van rendement moet stoppen.
Dat is zeker waar en de meneer uit het programma verzamelde ook al 35 jaar, er zijn idd betere manieren om rendement op te bouwen. Aan de andere kant, geen slecht rendement voor een hobbypagani schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 09:58:
[...]
Ik heb het programma niet gezien (kijk überhaupt geen tv), maar let wel dat dat rendement dus over vele jaren verspreid is. Als je bijvoorbeeld een rendement hebt van 5% op jaarbasis (zeg met beleggen, maar dan doe je het nog best slecht) heb je na acht jaar ruim 40% rendement.
De vraag is dus of je beter die tweede legodoos kunt kopen of dat geld in een andere vorm van rendement moet stoppen.
Dat is het natuurlijk ook; de beste man heeft ondertussen 35 jaar plezier aan zijn hobby. Maar als je dit als investering voor je pensioen ziet (waar hij wel op hintte) is het om 2 redenen een tikkie problematisch: Het rendement is dus niet zo hoog maar belangrijker; juist als je met pensioen gaat wil je geen afscheid nemen van je belangrijkste hobby.TestDummie schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:01:
[...]
Dat is zeker waar en de meneer uit het programma verzamelde ook al 35 jaar, er zijn idd betere manieren om rendement op te bouwen. Aan de andere kant, geen slecht rendement voor een hobby
Flickr PSN ID= cheironnl
En je moet de ruimte hebben. Of anders gezegd eerst investeren in een duur huis met voldoende ruimte voordat je kunt beginnen met je hobby. Maar dan kunnrn financiën uiteraard weer een issue zijn.cheiron schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:12:
[...]
Dat is het natuurlijk ook; de beste man heeft ondertussen 35 jaar plezier aan zijn hobby. Maar als je dit als investering voor je pensioen ziet (waar hij wel op hintte) is het om 2 redenen een tikkie problematisch: Het rendement is dus niet zo hoog maar belangrijker; juist als je met pensioen gaat wil je geen afscheid nemen van je belangrijkste hobby.
Garagebox kan ook maar dan zal het zeker niet renderen lijkt me. Tenzij je er een fulltime goedlopend bricklink winkeltje bij begint. Maar gezien je sets dan "part-out" zul je de sets vast niet 30+ jaren kunnen bewaren
Ik vind het leuk dat je een verslag maakt, maar bij mij zijn de foto's heel erg donker (op 2 monitoren).PdeBie schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 21:41:
Tijd om zakje #2 leeg te schudden en verder te gaan met de Porsche 911 build. Benieuwd wat we nu gaan maken.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
@PdeBie Bij mij zijn de foto's ook heel erg donker en die donkere achtergrond/ondergrond is ook niet echt handig, zwarte steentjes zijn totaal niet te onderscheiden.zonoskar schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:28:
[...]
Ik vind het leuk dat je een verslag maakt, maar bij mij zijn de foto's heel erg donker (op 2 monitoren).
Vaak genoeg de opmerking gehoord: "Wacht niet met genieten (leven) tot je met pensioen gaat want wie weet hoe je er dan aan toe bent". Al wordt het dan vaker gezien in relatie tot gezondheid en niet het verkopen van je hobbycheiron schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:12:
[...]
Dat is het natuurlijk ook; de beste man heeft ondertussen 35 jaar plezier aan zijn hobby. Maar als je dit als investering voor je pensioen ziet (waar hij wel op hintte) is het om 2 redenen een tikkie problematisch: Het rendement is dus niet zo hoog maar belangrijker; juist als je met pensioen gaat wil je geen afscheid nemen van je belangrijkste hobby.
Ik heb de aflevering helaas gemist, dus dadelijk toch even terugkijken. Ik ben stiekem héél erg benieuwd hoeveel LEGO de beste man wel niet heeft. Heeft ie alleen maar gekocht en meer en meer gekocht? Met een paar jaar kun je dan namelijk al een kapitaal kwijt zijn, laat staan 30+ jaar
En ook wel benieuwd of hij enige vorm van verzekering heeft met zo'n verzameling aan LEGO. TV kijkend publiek weet nu waar hij ergens woont? Zou sneu zijn als inbrekers hun slag gaan slaan aangezien LEGO in trek is.
Ik vind dat ik nú al veel heb, terwijl het meeste gewoon in één bescheiden vitrinekast netjes uitgestald staat. De Technic niet meegerekend want die staat vrolijk stof te happen op een houten rekje

[ Voor 8% gewijzigd door Gim op 29-07-2021 10:50 ]
Tja sommige sets worden meer waard en andere sets zullen niet zoveel waard worden als ze eruit gaan. Of ze nu in of uit de doos zijn. En leuk dat een 'expert' zegt dat het zoveel waard is maar het is maar net wat de gek er voor geeft natuurlijk.
Persoonlijk koop ik Lego om het te bouwen. Als ik er klaar mee ben en het voor winst / zelfde bedrag kan door verkopen is het mooi meegenomen. Maar voor mijn pensioen spaar ik wel op andere manieren. Van elke set 2 kopen is een dure hobby en ik kan het nu al niet kwijt haha
Persoonlijk koop ik Lego om het te bouwen. Als ik er klaar mee ben en het voor winst / zelfde bedrag kan door verkopen is het mooi meegenomen. Maar voor mijn pensioen spaar ik wel op andere manieren. Van elke set 2 kopen is een dure hobby en ik kan het nu al niet kwijt haha
Inderdaad, en dan moet je die gek ook nog kunnen vinden. Een set kan wel 50% in waarde zijn gestegen, maar dat wil niet zeggen dat de kopers ook direct bij je in de rij staan als je die set op Bricklink of een (online) veiling aanbiedt.AnnaAnjo schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:12:
Tja sommige sets worden meer waard en andere sets zullen niet zoveel waard worden als ze eruit gaan. Of ze nu in of uit de doos zijn. En leuk dat een 'expert' zegt dat het zoveel waard is maar het is maar net wat de gek er voor geeft natuurlijk.
Er moet maar net iemand zijn die op dat moment ook interesse in de set heeft en in staat is om je vraagprijs te matchen. Dat maakt het geen betrouwbare aanvulling op je inkomen of je pensioen, investeren in LEGO is dan altijd een extraatje dat je moet kunnen missen.
scintillating
Van de week een partij lego opgekocht via FB, waaronder het zwarte kasteel 6085 (hopelijk compleet) en gisteren bij de intertoys het middeleeuwse kasteel 31120 opgehaald met 25% korting.
Zegt moeders de vrouw, ehhh je budget was al op voor deze maand
Lekker boeiend, gewoon lekker bouwen. Jammer dat het bij de intertoys de laatste was, anders had ik er denk ik nog eentje genomen
Zegt moeders de vrouw, ehhh je budget was al op voor deze maand
Lekker boeiend, gewoon lekker bouwen. Jammer dat het bij de intertoys de laatste was, anders had ik er denk ik nog eentje genomen
Inderdaad, veel variatie zit er niet meer in city. Elk jaar een ander politiebureau of brandweerkazerne zit je niet op te wachten, terwijl er zoveel op straat te beleven valt.almightyarjen schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 08:50:
[...]
Wat weer ten koste gaat van een stad(je) bouwen en daarmee daadwerkelijk spelen; boeven vangen e.d.. Dat maakte voor mij als kind Lego zo leuk. Als kind zou ik veel minder interesse hebben gehad in een creator set in de vorm van een beest oid welke ik niet gelijk in mijn gespeel met mijn stad kwijt zou kunnen, als die destijds beschikbaar waren geweest.
Maar is City niet altijd al om de paar jaar weer een nieuw politiebureau, brandweerwagen, goederentrein, tankstation, bushalte, reddingsboot, enzovoorts?Versaevel schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:39:
[...]
Inderdaad, veel variatie zit er niet meer in city. Elk jaar een ander politiebureau of brandweerkazerne zit je niet op te wachten, terwijl er zoveel op straat te beleven valt.
Voor mijn gevoel (is dus misschien niet zo
scintillating
In de City lijn heb je inderdaad een aantal standaard elementen zoals je al genoemd hebt. Die gebouwen zijn voor een bepaalde leeftijdsgroep bedoeld en omdat die kinderen opgroeien en over die fase heen groeien komen er ook na een aantal jaar nieuwe versies van die gebouwen uit om ze fris te houden.Tc99m schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:56:
Maar is City niet altijd al om de paar jaar weer een nieuw politiebureau, brandweerwagen, goederentrein, tankstation, bushalte, reddingsboot, enzovoorts?
Voor mijn gevoel (is dus misschien niet zo) is er nooit zoveel variatie geweest, maar altijd weer een iets andere versie van hetzelfde. Of is dat in de afgelopen jaren dan veranderd?
Daarnaast heb je aparte series binnen City die tijdelijk zijn en dan meestal voor langere tijd in de kast gaan. Bv. diepzee onderzoek, ruimte onderzoek, mijnbouw, jungle exploratie...
Terwijl je juist met City aardig kunt variëren. Politiebureau, een ziekenhuis, brandweerkazerne, boswachter met vogelspotterhutje en zo'n jachthut, iets met hoveniers, moestuintje(s), een parkje, een hondentrimsalon of trainingscentrum voor honden, bouwmarkt, groentewinkel (past goed bij de moestuintjes), dierenarts, paardenmanege, een houtzagerij, kledingwinkel en zo kan ik nog wel even door gaan.Tc99m schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:56:
[...]
Maar is City niet altijd al om de paar jaar weer een nieuw politiebureau, brandweerwagen, goederentrein, tankstation, bushalte, reddingsboot, enzovoorts?
Voor mijn gevoel (is dus misschien niet zo) is er nooit zoveel variatie geweest, maar altijd weer een iets andere versie van hetzelfde. Of is dat in de afgelopen jaren dan veranderd?
Maar als je dan ziet dat een set als deze 100 euro moet kosten... Dat ziet er echt intens karig uit. Bij veel andere sets lijkt de focus ook meer te liggen op voertuigen dan gebouwen. De gebouwen die er bij zitten zijn vaak erg klein en niet veel meer dan een façade waardoor je niet echt een stad kunt maken terwijl City zich daar juist enorm goed voor zou lenen. Als je bijvoorbeeld iets met honden wilt doen: een grote set waar de hondentrimsalon en een dierenzaak in zitten, een medium set met een trainingscentrum voor honden en een kleine set met een uitlaatservice of iets in het park ofzo. Dat zou je dan nog uit kunnen breiden met de manege, dierenarts en het park. Idem met het ziekenhuis: als grote set het daadwerkelijke ziekenhuis, als medium set een huisarts en als kleine set iemand die gevallen is en waar een ambulance naar toe is ofzo.
Ik ben het met je eens dat vanuit mijn volwassen perspectief de facades van die gebouwen nogal goedkoop/karig aandoen. Echter zie ik juist dat mijn zoontje (bijna de doelgroep) veel meer plezier beleeft aan deze open achterkanten waardoor hij er makkelijker mee kan spelen. Denk persoonlijk dat daar ook het grote verschil zit, de speelbaarheid vs het tonen/plaatsen in een groter geheel.SomerenV schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:50:
[...]
Terwijl je juist met City aardig kunt variëren. Politiebureau, een ziekenhuis, brandweerkazerne, boswachter met vogelspotterhutje en zo'n jachthut, iets met hoveniers, moestuintje(s), een parkje, een hondentrimsalon of trainingscentrum voor honden, bouwmarkt, groentewinkel (past goed bij de moestuintjes), dierenarts, paardenmanege, een houtzagerij, kledingwinkel en zo kan ik nog wel even door gaan.
Maar als je dan ziet dat een set als deze 100 euro moet kosten... Dat ziet er echt intens karig uit. Bij veel andere sets lijkt de focus ook meer te liggen op voertuigen dan gebouwen. De gebouwen die er bij zitten zijn vaak erg klein en niet veel meer dan een façade waardoor je niet echt een stad kunt maken terwijl City zich daar juist enorm goed voor zou lenen. Als je bijvoorbeeld iets met honden wilt doen: een grote set waar de hondentrimsalon en een dierenzaak in zitten, een medium set met een trainingscentrum voor honden en een kleine set met een uitlaatservice of iets in het park ofzo. Dat zou je dan nog uit kunnen breiden met de manege, dierenarts en het park. Idem met het ziekenhuis: als grote set het daadwerkelijke ziekenhuis, als medium set een huisarts en als kleine set iemand die gevallen is en waar een ambulance naar toe is ofzo.
Overigens voor mij ook de reden dat ik de modulars hier niet binnen haal, ik zou het leuk vinden om te bouwen maar zou ook graag zien dat mijn zoontje er daarna mee kan spelen. En dat zie ik dus niet zo snel gebeuren met deze gesloten gebouwen, of ik moet zelf zin hebben ze elke avond weer op te bouwen
Vroeger had je ook vrij open gebouwen, maar dat waren wel nog echt duidelijk gebouwen (ook mede dankzij de bijgeleverde baseplates). Dat een modular niet echt speelmateriaal is voor kinderen is ook gezien de prijs wel duidelijk denk ikkezzza schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:20:
[...]
Ik ben het met je eens dat vanuit mijn volwassen perspectief de facades van die gebouwen nogal goedkoop/karig aandoen. Echter zie ik juist dat mijn zoontje (bijna de doelgroep) veel meer plezier beleeft aan deze open achterkanten waardoor hij er makkelijker mee kan spelen. Denk persoonlijk dat daar ook het grote verschil zit, de speelbaarheid vs het tonen/plaatsen in een groter geheel.
Overigens voor mij ook de reden dat ik de modulars hier niet binnen haal, ik zou het leuk vinden om te bouwen maar zou ook graag zien dat mijn zoontje er daarna mee kan spelen. En dat zie ik dus niet zo snel gebeuren met deze gesloten gebouwen, of ik moet zelf zin hebben ze elke avond weer op te bouwen

Mijn zoon heeft een politiebureau van enkele jaren oud, deze is groter dan het huidige politiebureau en heeft ook een open achterkant, dus ermee spelen is geen probleem.kezzza schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:20:
[...]
Ik ben het met je eens dat vanuit mijn volwassen perspectief de facades van die gebouwen nogal goedkoop/karig aandoen. Echter zie ik juist dat mijn zoontje (bijna de doelgroep) veel meer plezier beleeft aan deze open achterkanten waardoor hij er makkelijker mee kan spelen. Denk persoonlijk dat daar ook het grote verschil zit, de speelbaarheid vs het tonen/plaatsen in een groter geheel.
Het grote verschil is dat de 2 autootjes van het 2021 politie bureau 6 studs breed zijn ipv 4 en dus een groter deel van het aantal blokjes in de set opslokt, waardoor het nieuwste politiebureau er erg karig uitziet in vergelijking met degene die mijn zoon heeft:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yrXDcLMpzU5QWA168wMwx3FW.jpg?f=user_large)
Je koopt de set toch voor het politiebureau en niet voor de autootjes die erbij zitten, als het om de autootjes gaat dan zijn er wel 6! sets van ~20 Euro met een politie voertuig.
Inderdaad, maar in mijn jeugd genomen, ik ben van 1973, had je in city veel meer variatie.
Ik noem een ziekenhuispost, een autowerkplaats, een postkantoor, een fietsenwinkel, een busstation en gaat zo maar door. Zo ook een aantal verschillende huizen.
Alles bij elkaar genomen heb je nu een
tig aantal politie en brandweersets en weinig variatie. Is mis gebouwen waar je de stad mee kunt opvullen. (zoeken dus op MP en FB voor betaalbare items uit de jaren 80)
Hetzelfde heb ik echter ook met modulairs op dit moment, leuk dat er eindelijk een politiebureau is, maar zal wel weer wachten worden op een ziekenhuis.
Ik noem een ziekenhuispost, een autowerkplaats, een postkantoor, een fietsenwinkel, een busstation en gaat zo maar door. Zo ook een aantal verschillende huizen.
tig aantal politie en brandweersets en weinig variatie. Is mis gebouwen waar je de stad mee kunt opvullen. (zoeken dus op MP en FB voor betaalbare items uit de jaren 80)
Hetzelfde heb ik echter ook met modulairs op dit moment, leuk dat er eindelijk een politiebureau is, maar zal wel weer wachten worden op een ziekenhuis.
[ Voor 5% gewijzigd door Versaevel op 29-07-2021 14:51 ]
Het huidige politiebureau is inderdaad erg karig en ziet er niet spannend uit.
Vroeger had ik maar 1 grote set en dat was toevallig ook het city politiebureau van die tijd. Erg veel mee gespeeld qua design een stuk spannender dat het huidige bureau.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/onHAxKMG1nQCXzMzSPdcZO9E.jpg?f=user_large)
Overigens vind ik wel dat er nog leuke kleinere sets in het City thema zitten, zoals de ijscowagen, safari offroader en de camper.
Vroeger had ik maar 1 grote set en dat was toevallig ook het city politiebureau van die tijd. Erg veel mee gespeeld qua design een stuk spannender dat het huidige bureau.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/onHAxKMG1nQCXzMzSPdcZO9E.jpg?f=user_large)
Overigens vind ik wel dat er nog leuke kleinere sets in het City thema zitten, zoals de ijscowagen, safari offroader en de camper.
Ik denk dat je dan meer in de Creator lijn moet kijken naar de net-niet-modulars.Versaevel schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:50:
Inderdaad, maar in mijn jeugd genomen, ik ben van 1973, had je in city veel meer variatie.

De 31026 Bike Shop & Cafe is de eerste (middel)grote set waarvan ik meerdere exemplaren heb aangeschaft (na mijn dark ages)ErikT738 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:09:
[...]
Ik denk dat je dan meer in de Creator lijn moet kijken naar de net-niet-modulars.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Al de huisjes die erna kwamen zijn waarschijnlijk meer gedetailleerd, maar deze voelt aan als een echte 'mini modular'.
Zo werkt wiskunde nietpagani schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 09:58:
[...]
Ik heb het programma niet gezien (kijk überhaupt geen tv), maar let wel dat dat rendement dus over vele jaren verspreid is. Als je bijvoorbeeld een rendement hebt van 5% op jaarbasis (zeg met beleggen, maar dan doe je het nog best slecht) heb je na acht jaar ruim 40% rendement.
Dat is inderdaad een hele leuke! Ik wil nog een keer deze proberen na te maken van die setKapoen schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:41:
[...]
De 31026 Bike Shop & Cafe is de eerste (middel)grote set waarvan ik meerdere exemplaren heb aangeschaft (na mijn dark ages)![]()
Al de huisjes die erna kwamen zijn waarschijnlijk meer gedetailleerd, maar deze voelt aan als een echte 'mini modular'.
Zelf vind ik 31050 en 31036 ook erg leuk, die kun je allebei ook sluiten. Van mij mogen ze best meer van zulke gebouwtjes maken! 31118 komt er wel bij in de buurt, maar die vind ik toch weer van een andere orde.
31050 Corner Deli heb ik ook 2x in mijn collectie, in al zijn eenvoud een geslaagd model vind ik.Jakkus schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:12:
[...]
Dat is inderdaad een hele leuke! Ik wil nog een keer deze proberen na te maken van die set
Zelf vind ik 31050 en 31036 ook erg leuk, die kun je allebei ook sluiten. Van mij mogen ze best meer van zulke gebouwtjes maken! 31118 komt er wel bij in de buurt, maar die vind ik toch weer van een andere orde.
Al de 3-in-1 Creator huisjes in mijn collectie zijn kandidaten om een eerste versie van mijn hopelijk toekomstige layout op te zetten.
1.05^8 = 1.48, dus 48 procent winst, niet de 8*5=40 die je noemt
[ Voor 7% gewijzigd door 42erik op 29-07-2021 16:57 ]
Verkeerd gelezen in mijn Excelletje, de 401% is na zeven jaar42erik schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:56:
[...]
Dit was een beetje hoe mijn stad er vroeger ook uit zag:Schildje schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:58:
Het huidige politiebureau is inderdaad erg karig en ziet er niet spannend uit.
[Afbeelding]
Ik had een politiebureau, garage, wat huisjes, een tankstation en wat straatplaten als basis. Vervolgens kleinere sets voor de autotjes en poppetjes en accessoire-sets met boompjes voor de opvulling. Een stad zoals op die foto is bijna niet meer te maken met de huidige sets en dat vind ik persoonlijk erg jammer.

Praktisch alles wat met elkaar te verbinden binnen het City-thema en dat heb ik altijd enorm tof gevonden. De pest nu dat bijvoorbeeld de voertuigen aanzienlijk groter zijn geworden is dat alles aanzienlijk groter moet en dan gaan de kosten ook aardig omhoog. Dat er nu meer details mogelijk zijn is tof, maar het nadeel is dus dat steden zoals vroeger bijna niet meer mogelijk zijn (compleet met wegen en daadwerkelijke gebouwen).
Het is natuurlijk ook een stukje nostalgie, dat speelt ook zeker mee. Maar ik heb ook wel dat ik veel city gebouwen een beetjeSomerenV schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 17:30:
De pest nu dat bijvoorbeeld de voertuigen aanzienlijk groter zijn geworden is dat alles aanzienlijk groter moet en dan gaan de kosten ook aardig omhoog. Dat er nu meer details mogelijk zijn is tof, maar het nadeel is dus dat steden zoals vroeger bijna niet meer mogelijk zijn (compleet met wegen en daadwerkelijke gebouwen).

De straatveegmachine 60249 vind ik trouwens wel een enorm leuke set

Die lag afgelopen Kerst onder de boom voor mij. Mijn moeder zag deze set liggen in een Kruidvat winkel (vermoedelijk in promo) en dacht deze als een soort 'fop cadeau' aan mij te gevenJeroenE schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 17:38:
[...]
De straatveegmachine 60249 vind ik trouwens wel een enorm leuke set

Ik vind het ook best een leuk setje
even uit de categorie "vragen waar je ergens in je geheugen het antwoord op weet, maar toch even niet weet"
Als je op lego.com een bestelling doet met vippunten als korting, krijg je dan vippunten over het deel wat je "cash" betaalt of over de gehele aanschafwaarde?
Als je op lego.com een bestelling doet met vippunten als korting, krijg je dan vippunten over het deel wat je "cash" betaalt of over de gehele aanschafwaarde?
Alleen over het gedeelte dat je betaalt, dus niet over het gedeelte dat door de VIP-punten van het aankoopbedrag afgetrokken worden.42erik schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 17:48:
even uit de categorie "vragen waar je ergens in je geheugen het antwoord op weet, maar toch even niet weet"
thanks, dan is wachten op dubbel vip dus niet nuttig als je 80% met punten betaalt. Dank je!Jakkus schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 17:53:
[...]
Alleen over het gedeelte dat je betaalt, dus niet over het gedeelte dat door de VIP-punten van het aankoopbedrag afgetrokken worden.
Die heb ik dus ook wel, alleen is dat ook best wel veel van hetzelfde. Het lijkt anders, maar toch wel weer op elkaar als je begrijpt wat ik bedoelErikT738 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:09:
[...]
Ik denk dat je dan meer in de Creator lijn moet kijken naar de net-niet-modulars.
Die vip punten zijn naar mijn mening alleen leuk als er een mooie gwp bij zit of als je echt een set direct wilt hebben. Anders ben je zelf met dubbele vip punten vaak nog duurder dan elders42erik schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 17:59:
[...]
thanks, dan is wachten op dubbel vip dus niet nuttig als je 80% met punten betaalt. Dank je!
Ik heb vooral nog 25 euro aan punten liggendr86 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 19:20:
[...]
Die vip punten zijn naar mijn mening alleen leuk als er een mooie gwp bij zit of als je echt een set direct wilt hebben. Anders ben je zelf met dubbele vip punten vaak nog duurder dan elders

Model drijft niet, is 27 lang en 28 cm hoog en komt bij 200 euro aan Lego.
Persoonlijk vind ik het een hoop geld, voor niet het best uitziende schip van lego. Heeft wel een flink aantal stenen en de doos zal ook best groot zijn, zeker voor een GWP. Wat is jullie indruk?
Ik vind het wel wat hebben nog. Oke fantastisch ogend is het niet maar er zijn zat momenten dan je geen gwp krijgt of hoogstens een polybag. Als je deze boot in de winkel hebt liggen was die vast 20 euro. Tel er 10 euro aan vip punten waarde bij op dan is het kwa aanbod nog best redelijk, zeker als je al een exclusieve wilt. Monkey kid sets of Chinees new year sets kun je er dus prima mee combineren.Vitruvius schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 20:43:
Persoonlijk vind ik het een hoop geld, voor niet het best uitziende schip van lego. Heeft wel een flink aantal stenen en de doos zal ook best groot zijn, zeker voor een GWP. Wat is jullie indruk?
Vandaag de 10271 Fiat 500 in elkaar gezet. Wát een tegenvaller..
Symmetrie bij de bouw ver te zoeken, ook aan de buitenkant, vooral de neus.
Sommige delen ronduit slap.
Geen werkend stuur.
Onzinnige schilder accessoires.
Stickers plakken heb ik tegenwoordig te grote handen voor.
Ook de opbouw van het model qua volgorde kan beter m.i. Sommige stappen hadden later dan wel eerder moeten plaatsvinden voor betere bereikbaarheid locatie of versnelde stevigheid bv achterin.
Verkeerde achtergrondkleuren qua stenen die dwars door de dunnere materialen gaan. (Maak die eigenlijk onzichtbare stenen ook geel..
Schaniertjes zijn veel donkerder geel dan de rest.
Pluspunten :
wieldoppen erg leuk opgelost
Het is een bekende auto
En profil niet verkeerd van de zijkant
Gelukkig heb ik 'm redelijk goedkoop kunnen halen. 911 was een veel leukere build.
Symmetrie bij de bouw ver te zoeken, ook aan de buitenkant, vooral de neus.
Sommige delen ronduit slap.
Geen werkend stuur.
Onzinnige schilder accessoires.
Stickers plakken heb ik tegenwoordig te grote handen voor.
Ook de opbouw van het model qua volgorde kan beter m.i. Sommige stappen hadden later dan wel eerder moeten plaatsvinden voor betere bereikbaarheid locatie of versnelde stevigheid bv achterin.
Verkeerde achtergrondkleuren qua stenen die dwars door de dunnere materialen gaan. (Maak die eigenlijk onzichtbare stenen ook geel..
Schaniertjes zijn veel donkerder geel dan de rest.
Pluspunten :
wieldoppen erg leuk opgelost
Het is een bekende auto
En profil niet verkeerd van de zijkant
Gelukkig heb ik 'm redelijk goedkoop kunnen halen. 911 was een veel leukere build.
[ Voor 18% gewijzigd door GAIAjohan op 29-07-2021 22:44 ]
200euro voor 300 stenen?? No way!Verkeerd gelezenVitruvius schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 20:43:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Marsman83 op 29-07-2021 22:47 ]
Vandaag was zakje #3 aan de beurt en op basis van eerder commentaar van @zonoskar en @chrisO een witte ondergrond gebruikt, zodat het niet zo'n donker geheel werd. Laat zakje #3 nu VOL met witte stukjes zitten. En bedankt heren!
:strip_exif()/f/image/dcfXaDiDpUYiEO99keHrtA00.jpg?f=fotoalbum_large)
Allereerst gingen we dit onderdeeltje bouwen. Weer z'n typisch gevalletje van "Wat moet dit worden?" en later de "Oooow factor".
:strip_exif()/f/image/gZK5ayi0gNRScK7lcI6jdVvC.jpg?f=fotoalbum_large)
"Ooooooow"
:strip_exif()/f/image/0NJqV1LqfjzKwQutO4t4eGyx.jpg?f=fotoalbum_large)
Helaas vallen met witte stukjes ook de zwarte kiertjes beter op. Dus meerdere malen (ook na het maken van deze foto) geprobeerd de stukjes wat strakker en netter op elkaar te krijgen, maar helaas wilt dit niet altijd even mooi lukken. Zonde.
Daarna was het tijd om de achterbumper te maken. Eindelijk gaan we aan zaken werken waardoor het op een Porsche begint te lijken!
:strip_exif()/f/image/J6rSueMX7LDH7o6HYJgzb1Of.jpg?f=fotoalbum_large)
Iets te gehaast aan het werk gegaan en meerdere malen, op een achteraf gezien simpel stuk, een klein foutje gemaakt. Zo blijkt maar weer dat haastige spoed.......
Maar uiteindelijk de bumper in elkaar gezet.
:strip_exif()/f/image/Grs8tMnbufTNkiqBR837SKfh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9k9DWBHG69u9RjncFL0m8Lex.jpg?f=fotoalbum_large)
Daarna was het tijd om de achterbumper te monteren op het chassis.
:strip_exif()/f/image/NvvrlfMHdVf6wVNS24ICpY5t.jpg?f=fotoalbum_large)
Een paar blokjes later begint de achterkant helemaal op een Porsche te lijken. De tekst op het steentje is mooi gedrukt en geen sticker die je er zelf op moet plakken. Pluspunten LEGO!
:strip_exif()/f/image/pmI8MWX1J65o9yjLnEK7KtYZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Tot slot nog een paar foto's van het resultaat tot nu toe en morgenavond (of in het weekend) verder met zakje #4!
:strip_exif()/f/image/p3OXrDfT29wmIUjKggoibAAG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/o0xVu2A17fSMS7Z76FoaHhir.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fS9YAiOHuAhi9nFdbGsCZlsd.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze foto's vind ik ook veel beter zichtbaar dan de vorige. Daar leek het net alsof je de zwarte bouwhandleidingen aan het namaken was (want daar zijn de afbeeldingen soms ook slecht leesbaar).PdeBie schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 22:45:
Vandaag was zakje #3 aan de beurt en op basis van eerder commentaar van @zonoskar en @chrisO een witte ondergrond gebruikt, zodat het niet zo'n donker geheel werd. Laat zakje #3 nu VOL met witte stukjes zitten. En bedankt heren!
Helemaal kiervrij lukt vrijwel niet. Ook op grote vlakken blijf je het toch altijd zien. Dat vind ik niet per se zonde, meer iets wat er bij hoort. Als je geen kiertjes wil moet je een autootje uit 1 stuk plastic kopenHelaas vallen met witte stukjes ook de zwarte kiertjes beter op. Dus meerdere malen (ook na het maken van deze foto) geprobeerd de stukjes wat strakker en netter op elkaar te krijgen, maar helaas wilt dit niet altijd even mooi lukken. Zonde.
kan het niet nalaten om te zeggen dat in mijn beleving die headlight brick op deze foto er om schreeuwt om aangedrukt te worden
[quote]JeroenE schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 06:45:
[...]
Deze foto's vind ik ook veel beter zichtbaar dan de vorige. Daar leek het net alsof je de zwarte bouwhandleidingen aan het namaken was (want daar zijn de afbeeldingen soms ook slecht leesbaar).
[...]
Helemaal kiervrij lukt vrijwel niet. Ook op grote vlakken blijf je het toch altijd zien. Dat vind ik niet per se zonde, meer iets wat er bij hoort. Als je geen kiertjes wil moet je een autootje uit 1 stuk plastic kopen
Dat is dan ook de reden dat ik geen sportwagens van Lego heb. Het lijkt eigenlijk nooit ergens op. Maargoed ieder zo zijn voorkeur
[...]
Deze foto's vind ik ook veel beter zichtbaar dan de vorige. Daar leek het net alsof je de zwarte bouwhandleidingen aan het namaken was (want daar zijn de afbeeldingen soms ook slecht leesbaar).
[...]
Helemaal kiervrij lukt vrijwel niet. Ook op grote vlakken blijf je het toch altijd zien. Dat vind ik niet per se zonde, meer iets wat er bij hoort. Als je geen kiertjes wil moet je een autootje uit 1 stuk plastic kopen
Dat is dan ook de reden dat ik geen sportwagens van Lego heb. Het lijkt eigenlijk nooit ergens op. Maargoed ieder zo zijn voorkeur
@mark777 Ik heb ze zelf ook niet, maar dat is ook omdat ik wat dat betreft niets heb met auto's
Handige apparaten om vervoer van a naar b te regelen, dat wel.
Dit is een van de eerste Ideas sets die er voor mij positief uit springt. Werkende fietsen 
https://ideas.lego.com/pr...dd-49cb-8a6b-45eb4fde9d24
https://ideas.lego.com/pr...dd-49cb-8a6b-45eb4fde9d24
Wel op voorwaarde dat je de winst van elk jaar weer investeert.42erik schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:56:
[...]
Room je die af, dan is het 40%.
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Zonder stickers ziet de 42128 Heavy duty tow truck er veel beter uit. T.z.t. bij een leuke aanbieding (< 100 euro) gaat deze er wel komen. Een opmerking als “TECHNIC HOW IT'S MEANT TO BE” klinkt wel goed.
:strip_exif()/f/image/PUKYYLhmiXToNHmUkDrNPiwJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Best een lange lijst met Technic sets die dit jaar met pensioen gaan.
https://www.bricktastic.n...aan-in-2021-met-pensioen/
In mijn beleving zijn sommige nog maar net (korter dan 1 jaar) in productie. De betonmixer en Volvo 6x6 zijn het jongst.
Bijzonder dat Oranje Chevy niet genoemd wordt, maar wellicht komt dat dat deze al halverwege dit jaar (zijn eigenlijk al voorbij) met pensioen gaat.
In mijn beleving zijn sommige nog maar net (korter dan 1 jaar) in productie. De betonmixer en Volvo 6x6 zijn het jongst.
Bijzonder dat Oranje Chevy niet genoemd wordt, maar wellicht komt dat dat deze al halverwege dit jaar (zijn eigenlijk al voorbij) met pensioen gaat.
[ Voor 21% gewijzigd door meesje op 30-07-2021 15:15 ]
Qua techniek en onderdelen, ja.meesje schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:46:
Zonder stickers ziet de 42128 Heavy duty tow truck er veel beter uit. T.z.t. bij een leuke aanbieding (< 100 euro) gaat deze er wel komen. Een opmerking als “TECHNIC HOW IT'S MEANT TO BE” klinkt wel goed.
[Afbeelding]
Qua proporties wagen/kraan, nee.
Is het niet realistisch vorm gegeven? Of is het gewoon niet je smaak?GeeBee schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 15:09:
[...]
Qua techniek en onderdelen, ja.
Qua proporties wagen/kraan, nee.
Ik vind de kraan te groot tov de wagen, net zoals omgekeerd de kraan van de 42070 veel te klein was.meesje schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 15:14:
[...]
Is het niet realistisch vorm gegeven? Of is het gewoon niet je smaak?
Ik kreeg vandaag onderstaande fiat 500 in de mail. Al moet je dan wel de onderdelen hebben of kopen. Ziet er wel wat anders uit dan die van lego zelf.GAIAjohan schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 22:24:
Vandaag de 10271 Fiat 500 in elkaar gezet. Wát een tegenvaller..
https://www.nico71.fr/fiat-500-f-1965/
Wil alleen de Volvo nog. Wacht met smart op een prijsdaling. Nu al maanden rond de 180 euro. Technic van dit jaar heb ik nog niet wat van mijn gading bij gevonden.meesje schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:58:
[ Voor 48% gewijzigd door Bastien op 30-07-2021 15:39 ]
Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?
De kraan is inderdaad vrij hoog. De kraan hoort zeker niet boven de cabine uit te komen. Goed punt. Neemt niet weg dat ik deze set voor de hoeveelheid techniek wel wil hebben.GeeBee schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 15:22:
[...]
Ik vind de kraan te groot tov de wagen, net zoals omgekeerd de kraan van de 42070 veel te klein was.
Voor Lego treinen ontkom je niet aan elektronica. Goed onderbouwen kan ik het niet (is meer een gevoel), maar ik hou zelf niet zo van de combi (Technic) Lego/elektronica. Daarom heeft de nieuwe tow truck mijn interesse. De rode hijskraan heb ik nog op zolder liggen, maar ik weet nu niet of ik deze ooit ga bouwen. Maar ja, als de wind morgen vanuit een andere richting komt, kan ik er al weer anders over denken.Bastien schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 15:36:
Wil alleen de Volvo nog. Wacht met smart op een prijsdaling. Nu al maanden rond de 180 euro. Technic van dit jaar heb ik nog niet wat van mijn gading bij gevonden.
Nice, een foto zonder stickers. Helemaal mee eens, dit voertuig heeft geen stickers nodig.meesje schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:46:
[Afbeelding]
Eens. Maar met de CLAAS speelde toch ook zoiets? Dat de proporties van het kraan/grijpgedeelte wat groots was? Moet de pret niet drukkenmeesje schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 15:38:
[...]
De kraan is inderdaad vrij hoog. De kraan hoort zeker niet boven de cabine uit te komen. Goed punt. Neemt niet weg dat ik deze set voor de hoeveelheid techniek wel wil hebben.
Alleen de vraag of alles ook daadwerkelijk met pensioen gaat. Bij Bricktastic zag ik ook een 2020 met pensioen lijstje en daar kwam die rupsband racer (met de 2 L PF motoren) ook in voor. Ik geloof best dat die wél in 2021 eruit gaat, maar wie weet dat bepaalde nieuwere sets nog helemaal niet eruit gaan.meesje schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:58:
Trouwens.... meen me te herinneren dat Held der Steine de nieuwe catalogus aan het bespreken was en dat daar die rupsband racer nog in voorkwam.
De catamaran had ik eigenlijk begin dit jaar moeten kopen; voor ~€20 was het een leuk setje voor de zomer
Voor wie de zeilboot wil hebben, ze staan al te koop op MP voor 65 euries.....
Koopje toch
Koopje toch
Het is maar een vraagprijsVersaevel schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 16:19:
Koopje toch
Bedoel je met zeilboot dat geel/blauwe exemplaar (42074)? Deze heb ik niet zo lang geleden via marktplaats nieuw gekocht voor 15 euro. Was op loopafstand.Versaevel schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 16:19:
Koopje toch
Het mooie aan deze set is dat voor het b model ook nog gewoon in handleiding in de doos zit. Bij latere sets is deze alleen digitaal beschikbaar.
Ik verwacht die GWPmeesje schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 17:15:
[...]
Bedoel je met zeilboot dat geel/blauwe exemplaar (42074)? Deze heb ik niet zo lang geleden via marktplaats nieuw gekocht voor 15 euro. Was op loopafstand.Vond ik wel leuk voor mijn zoontje.
Het mooie aan deze set is dat voor het b model ook nog gewoon in handleiding in de doos zit. Bij latere sets is deze alleen digitaal beschikbaar.
Eh ja,daar ging het over jaGeeBee schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:24:
[...]
Wel op voorwaarde dat je de winst van elk jaar weer investeert.
Room je die af, dan is het 40%.
De gevel van het huis van de Pet Shop heeft weer een nieuw kleurtje gekregen. Ik weet niet precies hoe deze kleur heet, ik denk iets van 'hemels blauw'. Ik had er nog genoeg steentjes van liggen, dus ik heb het even uitgeprobeerd. En ik ben erg blij met hoe het er nu uitziet! Het is een leuke kleur, ik vind het wel mooi als er niet teveel donkere en tan-kleurige gebouwen in de stad staan.
:strip_exif()/f/image/RdFCULP3OCK3IC5T9tAPyMxF.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit: het is de kleur 'medium blauw'.
:strip_exif()/f/image/RdFCULP3OCK3IC5T9tAPyMxF.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit: het is de kleur 'medium blauw'.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked