Wow, hij haalt de falcon bijna.... Voor een wat netter bedrag.... Hmm.. .😉
Mwoah, de Falcon is toch wel een heel stuk iconischer42erik schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 17:00:
[...]
Wow, hij haalt de falcon bijna.... Voor een wat netter bedrag.... Hmm.. .😉
Maarja, die prijs...
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xNGCsEflTBpAJLN9hLnPo9GD.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/getKMLMzi2sajynnrcj7lbxz.jpg?f=user_large)
De eerste van de nieuwe speed champions zijn binnen, waren 25% korting bij de lokale intertoys. Ze hadden ook de nieuwe spaceshuttle liggen voor 150 euro. Mijn bankrekening zei echter nee...
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik ben wel voor de shuttle over stag gegaan. Kreeg er een doos polybags en kortingscode van 20 euro voor september bij. Vorig jaar daarmee relatief goedkoop een krokodil kunnen kopen a 90 euro. Mocht zoiets in september ook weer mogelijk zijn dan is het geen onaardige prijs voor een exclusivezonoskar schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 21:33:
De eerste van de nieuwe speed champions zijn binnen, waren 25% korting bij de lokale intertoys. Ze hadden ook de nieuwe spaceshuttle liggen voor 150 euro. Mijn bankrekening zei echter nee...
@D75 Dat artikel suggereert dat de vroegere instelling van Lego ten opzichte van volwassen fans opmerkelijk was, maar diezelfde instelling was (en is) aanwezig bij heel veel verschillende bedrijven die producten voor kinderen maakten.
Zelfs in hobby's als statische modelbouw zag je dit, plastic modelletjes waren iets dat je deed als kind of tiener, of zeldzamer jongvolwassene, en pas in relatief recente tijden zijn high-end modellen gericht op meer vermogende volwassenen populairder geworden.
Japanse fabrikanten kunnen daar een uitzondering op zijn, omdat om historische redenen (o.a. animatieseries die onverwacht populair bleken te zijn bij een ouder publiek) daar volwassen fans veel eerder, medio jaren '80, zijn ontdekt.
Zelfs in hobby's als statische modelbouw zag je dit, plastic modelletjes waren iets dat je deed als kind of tiener, of zeldzamer jongvolwassene, en pas in relatief recente tijden zijn high-end modellen gericht op meer vermogende volwassenen populairder geworden.
Japanse fabrikanten kunnen daar een uitzondering op zijn, omdat om historische redenen (o.a. animatieseries die onverwacht populair bleken te zijn bij een ouder publiek) daar volwassen fans veel eerder, medio jaren '80, zijn ontdekt.
Het moet weer net lukken dat ik deze aanbeveling krijg van youtube:
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Ik ben vandaag in Den Haag, maar is de Lego shop in Scheveningen nu wel of niet geopend? Mocht hij open zijn, tot hoelaat?
[ Voor 7% gewijzigd door Danielson op 23-07-2021 11:26 ]
Er zijn meerdere winkel rondom Den Haag, zie deze pagina voor meer informatie https://www.lego.com/nl-n...esults?search=netherlandsDanielson schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:25:
Ik ben vandaag in Den Haag, maar is de Lego shop nu wel of niet geopend? Mocht hij open zijn, tot hoelaat?
Thx, maar ik kan nu niets vinden over de openingstijden van de shop in Scheveningen!TestDummie schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:27:
[...]
Er zijn meerdere winkel rondom Den Haag, zie deze pagina voor meer informatie https://www.lego.com/nl-n...esults?search=netherlands
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VmMwTHPf5BCZZVgEFGUqh20D.jpg?f=user_large)
Vanavond maar eens beginnen aan deze set. Hopelijk blijft mijn kat wel van deze plant/boom af...
[ Voor 11% gewijzigd door souljah1h op 23-07-2021 11:43 ]
Hmm lastig, ze beschrijven hier alleen speelsessies, vermoedelijk is de winkel iig rond die tijd openDanielson schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:33:
[...]
Thx, maar ik kan nu niets vinden over de openingstijden van de shop in Scheveningen!
https://www.legolanddisco...nformatie/openingstijden/
Bij twijfel kan je mailen (geen telefoonnummer) scheveningen@legolanddiscoverycentre.com
Als ik die zou bouwen zou ik ondertussen serieus dit nummer opzetten:souljah1h schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:41:
[Afbeelding]
Vanavond maar eens beginnen aan deze set. Hopelijk blijft mijn kat wel van deze plant/boom af...
Bonzaiiiiii, Bonzaiiii
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
idd, anders ligt de kamer vol met die bruine rondjessouljah1h schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:41:
[Afbeelding]
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
volgens IG gewoon open; tram pakken, ben je er zo (lijn 9?)Danielson schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:25:
Ik ben vandaag in Den Haag, maar is de Lego shop in Scheveningen nu wel of niet geopend? Mocht hij open zijn, tot hoelaat?
Dat is prima op te lossen.QuattroNL schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 13:58:
[...]
Ik hou van de helmen-serie maar vind deze, net als de andere Batman-helm, niet echt mooi; er zit een gapend gat in, het is geen mooie dichte helm.
60,- is de adviesprijs. De Stormtrooper- en Boba Fett helm komen ook regelmatig voor nog geen 40,- voorbij.
Ben benieuwd wat je er van vindt. Ik ben er voor mezelf namelijk nog niet uit of ik deze set leuk vind of niet. Het aantal steentjes is sowieso nietszeggend omdat je ergens 200 steentjes in het bakje moet kieperen. Niet dat de set daardoor snel af is, vooral met het bladerdak ben ik even bezig geweest. Alleen wat is dat veel herhaling! Echter herhaling op een niet leuke manier. Iets dubbel of zelfs vier keer bouwen is soms al (te) veel maar de roze versie van de Bonsai heeft één stap negen keer...souljah1h schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:41:
[Afbeelding]
Desalniettemin staat de roze versie (lekker fout, roze kikkers) hier als enige Lego set in de woonkamer...
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Die linker staat hier ookBluebe schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:06:
[...]
Die aanpassing is wel serieus tof!
[Afbeelding]
Net deze 2 binnen, elke maand 2 helmpjes moet kunnen 😅
Ik bklijf het jammer vinden dat ze venom zo'.n overbite gegevene hebben, zijn onderkaak steekt echt zover uit, wat in het echt (echt...? cartoon... echt...?
Misschien hebben ze dat gedaan omdat de voortanden zo lang zijn en anders in de weg zitten. Ik vind het niet zo storend als ik zo zie op het plaatje. Venom of Carnage wil ik de volgende keer wel halen.42erik schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:08:
[...]
Die linker staat hier ookIk vind die wel echt vet!
Ik bklijf het jammer vinden dat ze venom zo'.n overbite gegevene hebben, zijn onderkaak steekt echt zover uit, wat in het echt (echt...? cartoon... echt...?) niet zo is
De intro van Lego Movie 3?Cubix schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:56:
Hoe noem je dit?
De bouw stelt m.i. weinig voor idd (alleen de stam is leuk en bijzonder gebouwd). Het resultaat is echter zeer mooi vind ik. Staat hier ook in de woonkamer (de groene versie dan😋).FeaR schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 15:31:
[...]
Ben benieuwd wat je er van vindt. Ik ben er voor mezelf namelijk nog niet uit of ik deze set leuk vind of niet. Het aantal steentjes is sowieso nietszeggend omdat je ergens 200 steentjes in het bakje moet kieperen. Niet dat de set daardoor snel af is, vooral met het bladerdak ben ik even bezig geweest. Alleen wat is dat veel herhaling! Echter herhaling op een niet leuke manier. Iets dubbel of zelfs vier keer bouwen is soms al (te) veel maar de roze versie van de Bonsai heeft één stap negen keer...
Desalniettemin staat de roze versie (lekker fout, roze kikkers) hier als enige Lego set in de woonkamer...
Het doet me een beetje denken aan de Ninjago-gebouwen, maar dan de Europese versie: onderaan traditioneel, naar boven toe moderner. Maar de overgang is wel groot
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
"Lego politieagenten hebben vandaag een bewoner van Lego City gearresteerd die na de zware overstromingen elders in LegoLand met een bestelbus stukken woning van de straat heeft opgeraapt en daar een samengeraapt, wankel huis van had opgebouwd. De stabiliteit van de constructie wordt nog onderzocht, opdat het risico voor de directe omgeving kan worden bepaald en een herhaling van eerdere ongelukken met instabiele, ondoordachte woningen gebouwd door zonderlinge AFOLs kan worden voorkomen."
Het doek valt alweer voor VIDIYO, volgens Promobricks
De commentaar sectie op Brickset is ook leuk:BRO-JWE schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 23:07:
Het doek valt alweer voor VIDIYO, volgens Promobricks
- Has VIDIYO been cancelled already?
- Official statement regarding VIDIYO
Ik denk dat ze hun development processen dan toch eens dringend moeten herbekijken...As you know, we launched LEGO VIDIYO in January to connect with children in a completely new way, blending music, digital play and LEGO building in a fun and unique way. The product tested extremely well during development and has received really positive feedback from those children and families who have played with it.
We’ve seen a positive response to the launch, but we’ve also received feedback from people that we could make the play experience across the app, BeatBits, music and minifigures even simpler. So, we’re taking that onboard and together with Universal Music Group are going to pilot some new ideas in 2022, then release new play experiences in 2023 and beyond.
Geen 'Schadenfreude' van mijn kant, want succesvolle producten zijn op termijn ook goed voor de ontwikkeling van andere lijnen die wel mijn interesse hebben. Toch heb ik het gevoel dat Lego met Vidiyo de bal compleet heeft misgeslagen, ze hebben hun eigen core filosofie (brick = play) overboord gegooid met een veel te dure gimmick.
Normaal gezien zijn de steentjes de kern van een product, niet een bric-a-brac app die de speelervaring wegneemt. Het is raar te denken dat ze deze feedback niet zouden gekregen hebben tijdens hun development.
[ Voor 7% gewijzigd door Kapoen op 24-07-2021 08:23 ]
Als je een kind de sets en een smartphone met de app geeft dan is het vast wel leuk (zeker ook omdat het nieuw is). Maar in de echte wereld is Vidiyo met dure sets (en dus maar een beperkt aantal oer kind) en het nodig hebben van mama's smartphone wat minder handig.Kapoen schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 07:59:
[...]
De commentaar sectie op Brickset is ook leuk:
- Has VIDIYO been cancelled already?
- Official statement regarding VIDIYO
[...]
Ik denk dat ze hun development processen dan toch eens dringend moeten herbekijken...
Geen 'Schadenfreude' van mijn kant, want succesvolle producten zijn op termijn ook goed voor de ontwikkeling van andere lijnen die wel mijn interesse hebben. Toch heb ik het gevoel dat Lego met Vidiyo de bal compleet heeft misgeslagen, ze hebben hun eigen core filosofie (brick = play) overboord gegooid met een veel te dure gimmick.
Normaal gezien zijn de steentjes de kern van een product, niet een bric-a-brac app die de speelervaring wegneemt. Het is raar te denken dat ze deze feedback niet zouden gekregen hebben tijdens hun development.
Ik ben me eens een manier aan het bedenken om al mijn minifigs te display te zetten.
Zelf ben ik aan het denken om een minifig wall te maken waar ik ze allemaal neer kan zetten en pakken als ik ze nodig heb.
Zo zijn ze overzichtelijk en staat ook nog leuk..
Alleen wat zou een leuke manier zijn ipv direct een heel bos aan de muur te schroeven om ze daar allemaal op te zetten?
Een kast is ook al te groot en lijsten vind ik ook zo rommelig uitzien.
Zelf meer aan het denken aan een smalle latjes ofzo die aan de muur op een of andere manier bevestigen en daar dan plates op vast te lijmen?
Of zou er een mooiere oplossing zijn.
Zelf ben ik aan het denken om een minifig wall te maken waar ik ze allemaal neer kan zetten en pakken als ik ze nodig heb.
Alleen wat zou een leuke manier zijn ipv direct een heel bos aan de muur te schroeven om ze daar allemaal op te zetten?
Zelf meer aan het denken aan een smalle latjes ofzo die aan de muur op een of andere manier bevestigen en daar dan plates op vast te lijmen?
PSN: McMillan0984
Al eens aan een letterbak gedacht?Clavat schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 11:21:
Ik ben me eens een manier aan het bedenken om al mijn minifigs te display te zetten.
scintillating
Ik ben eens aan de slag gegaan met het opruimen van de zolder en één van de aandachtspunten is de hoeveelheid dozen Legosets. Hoe bewaren jullie die dozen? Dit zal ongeveer 80% van mijn dozen zijn, en dan zit er al een hoop in elkaar zeg maar. Enkele dozen zijn nog geld waard ook (Emerald Night bijv. en nog een hoop 10xxx sets) dus weggooien doe ik liever niet.
:strip_exif()/f/image/0Koxe0NKfVpQ4J7ULrVGv57J.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik dacht eerst aan zo'n plastic stellagerek maar ik zit een beetje met het probleem van een schuin dak op zolder en daarnaast het feit dat die dozen in letterlijk ieder formaat wat god onder de zon heeft zijn uitgebracht.
:strip_exif()/f/image/0Koxe0NKfVpQ4J7ULrVGv57J.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik dacht eerst aan zo'n plastic stellagerek maar ik zit een beetje met het probleem van een schuin dak op zolder en daarnaast het feit dat die dozen in letterlijk ieder formaat wat god onder de zon heeft zijn uitgebracht.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Ik vouw de dozen gewoon dubbel. Bij geopende sets maakt het toch niks uit en neemt VEEL minder ruimte in beslag. Als je de sets verkoopt kan je ze gewoon openklappen en behouden ze hun vorm en zie je er niks van. Plus dat diegene die een gebruikte set koopt het minder uitmaakt omdat de doos toch al open is geweest.
Hij was inderdaad gewoon open, heeft toch altijd iets magisch zo'n echte Lego Store!himlims_ schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 13:27:
[...]
volgens IG gewoon open; tram pakken, ben je er zo (lijn 9?)
Niet perse mooier maar misschien wel leuker/creatiever. Lego tape?Clavat schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 11:21:
Kan je ze letterlijk op zetten en afhalen.
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |
Klopt maar dan moet ik ook losse latjes om de muur schroeven.FongWan schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 16:02:
[...]
Niet perse mooier maar misschien wel leuker/creatiever. Lego tape?
Kan je ze letterlijk op zetten en afhalen.
Daar moet ik me eerst een mooie oplossing voor bedenken
PSN: McMillan0984
Deze gaat er gegarandeerd komenThomas schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 16:08:
[Afbeelding]
Seinfeld set af! Was erg leuk om in elkaar te zetten.
Verkeerslichten een verbetering?
Van uw verslaggever: S. Teen.
Een vernietigend rapport van de verkeersveiligheid in Steendam, VVS: er moesten nodig verkeerslichten komen in de stad, nu het er steeds drukker wordt. De burgemeester van Steendam liet het er niet bij zitten, en heeft eenzijdig besloten om onderdelen te bestellen en verkeerslichten te plaatsen.
De burgers zijn verdeeld over de nieuwe aanwinst voor de stad. "Nog meer reden voor de politie om ons bekeuringen te geven", zegt een voorbijganger met een bivaksmuts op. Een jonge moeder vindt het wel een goede zaak: "het laatste jaar is er veel meer verkeer gekomen. Ik durf soms nauwelijks over te steken. Tot nu toe waren we afhankelijk van Batman om auto's te stoppen als iemand overstak. Ik vind dit prettiger."
Naast de verkeerslichten heeft ook de kermis een nieuwe look gekregen: het is een verhard plein geworden. Omdat natuurorganisaties dreigden met een rechtszaak, is er toch wel wat groen gebleven. Er zijn bloemen geplant, en de bomen zijn in een week tijd ineens een stuk gegroeid. Bezoekers van de kermis staan versteld, al zei één van hen: "in deze stad kan alles, mij verbaast niks meer. Zie je de bank? Gisteren stond die nog op een hele andere plek. De laatste weken heb ik bijna alle gebouwen wel een keer van plaats zien verwisselen. Nou ja, het zal wel een doel hebben."
Van uw verslaggever: S. Teen.
Een vernietigend rapport van de verkeersveiligheid in Steendam, VVS: er moesten nodig verkeerslichten komen in de stad, nu het er steeds drukker wordt. De burgemeester van Steendam liet het er niet bij zitten, en heeft eenzijdig besloten om onderdelen te bestellen en verkeerslichten te plaatsen.
De burgers zijn verdeeld over de nieuwe aanwinst voor de stad. "Nog meer reden voor de politie om ons bekeuringen te geven", zegt een voorbijganger met een bivaksmuts op. Een jonge moeder vindt het wel een goede zaak: "het laatste jaar is er veel meer verkeer gekomen. Ik durf soms nauwelijks over te steken. Tot nu toe waren we afhankelijk van Batman om auto's te stoppen als iemand overstak. Ik vind dit prettiger."
Naast de verkeerslichten heeft ook de kermis een nieuwe look gekregen: het is een verhard plein geworden. Omdat natuurorganisaties dreigden met een rechtszaak, is er toch wel wat groen gebleven. Er zijn bloemen geplant, en de bomen zijn in een week tijd ineens een stuk gegroeid. Bezoekers van de kermis staan versteld, al zei één van hen: "in deze stad kan alles, mij verbaast niks meer. Zie je de bank? Gisteren stond die nog op een hele andere plek. De laatste weken heb ik bijna alle gebouwen wel een keer van plaats zien verwisselen. Nou ja, het zal wel een doel hebben."
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Écht een heel leuke set. Tientallen grappige verwijzingen naar de show, maar sommige onderdelen (de keuken, kasten) zitten ook echt super ingenieus in elkaar. Vond dat ook echt super, dan ben je bezig en denk je dit wordt niks, en dan vallen de stukjes opeens op hun plek.
https://bouwsteentjes.info/gerucht-lego-71395-peachs-castle/
Gerucht niet echt ergens op gebaseerd (nja op 1 steentje), maar toch… Weet niet wat ik hiervan zou moeten gaan vinden eigenlijk.
Gerucht niet echt ergens op gebaseerd (nja op 1 steentje), maar toch… Weet niet wat ik hiervan zou moeten gaan vinden eigenlijk.
Volgende keer graag de inhoud van de “pick-n-brick”-wall hier delen!?Danielson schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 14:56:
[...]
Hij was inderdaad gewoon open, heeft toch altijd iets magisch zo'n echte Lego Store!
Vaak (ivm Corona) hebben ze een baseplate liggen met de te grabbelen onderdelen.
Voorbeeld van Lego store utrecht
[ Voor 46% gewijzigd door himlims_ op 24-07-2021 20:02 ]
Ik maak sowieso alles plat, dat scheelt al heel veel.Kuusj schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 13:37:
Ik ben eens aan de slag gegaan met het opruimen van de zolder en één van de aandachtspunten is de hoeveelheid dozen Legosets. Hoe bewaren jullie die dozen? Dit zal ongeveer 80% van mijn dozen zijn, en dan zit er al een hoop in elkaar zeg maar. Enkele dozen zijn nog geld waard ook (Emerald Night bijv. en nog een hoop 10xxx sets) dus weggooien doe ik liever niet.
[Afbeelding]
Ben er van de week geweest, maar de wall was leeg en heb geen baseplate zien liggen. Maar het was dan ook erg druk..😅himlims_ schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 20:00:
[...]
Volgende keer graag de inhoud van de “pick-n-brick”-wall hier delen!?
Vaak (ivm Corona) hebben ze een baseplate liggen met de te grabbelen onderdelen.
[Afbeelding]
Je bedoeld die ronde kokers in de muur? Die waren helemaal leeg...himlims_ schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 20:00:
[...]
Volgende keer graag de inhoud van de “pick-n-brick”-wall hier delen!?
[Afbeelding]
grote 50x50 plates aan de muur plakken (teva strips) en dan hoekstukjes en ze daar dan opzetten vind ik hier mooi staanClavat schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 11:21:
Je kan ook nog een 1x2 op de plate plakken en dan de minifig met de hielen tegen de muur bevestigen.42erik schreef op zondag 25 juli 2021 @ 12:51:
[...]
grote 50x50 plates aan de muur plakken (teva strips) en dan hoekstukjes en ze daar dan opzetten vind ik hier mooi staan
ja, da's waar. Was alleen hier geen optie, een aantal met enorme dingen op hun rug en sommige met een slope als jurkjadjong schreef op zondag 25 juli 2021 @ 13:12:
[...]
Je kan ook nog een 1x2 op de plate plakken en dan de minifig met de hielen tegen de muur bevestigen.
Dat kan je weer oplossen met een dubbel headlight brick.42erik schreef op zondag 25 juli 2021 @ 13:42:
[...]
ja, da's waar. Was alleen hier geen optie, een aantal met enorme dingen op hun rug en sommige met een slope als jurk
Ik heb nog plakbank met noppen (twee breed), helaas is de pasvorm daarvan niet zo lekker dat je een mninifig op drie studs uit de muur lekker vast zet.
[ Voor 20% gewijzigd door jadjong op 25-07-2021 13:44 ]
Is dit wat? https://brickset.com/sets...inifigure-Collector-FrameClavat schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 11:21:
Set is niet meer te verkrijgen, maar de losse onderdelen wel.
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Ik ben inmiddels aan de bouw bezig van de Notre Dame.
Deze heeft ruim 63.000 steentjes.
Moet ik een apart topic maken waar ik de progressie laat zien?
Ik zou t hier posten mits je er niet enorm veel berichten aan wilt/gaat wijden. Ik denk dat iedereen hier wel een dergelijke build kan waarderen0108daniel schreef op zondag 25 juli 2021 @ 19:49:
:strip_exif()/f/image/NqKSCc1E293ArpLexc2mzphI.jpg?f=fotoalbum_large)
Deed even pijn om de doos te openen, maar daar gaan we dan!
Ga proberen om van de bouw ook een leuke fotoserie te maken. Zo combineer ik een oude hobby (fotografie) met wellicht wel een nieuwe. Dit is mijn eerste LEGO bouwwerk sinds jaren (op de Duplo van mijn 3 jarige dochter na), dus ben heel benieuwd hoe het gaat en of ik het (weer) leuk ga vinden. Bij mijn ouders staan nog vele dozen van mij van vroeger, dus als dit bevalt wellicht die dozen maar eens verhuizen naar dit huis
Gewoon hier0108daniel schreef op zondag 25 juli 2021 @ 19:49:
Ik zou het doen!
Van Markplaats gekocht voor een eurootje of 4500, maandje of drie geleden?0108daniel schreef op zondag 25 juli 2021 @ 19:49:
Foto's daarvan kunnen we hier zien:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/66587348
[ Voor 16% gewijzigd door JoeZuCK op 25-07-2021 22:06 ]
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Porsche 911 - bouwverslag
Eerste foto's uit de reeks alvast geupload. Morgen starten met de bouw.
De Porsche 911 van LEGO Technics (#10295 / 1458 pcs).
:strip_exif()/f/image/ZLfwldutwF0juPmnPsLTabXQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Een die al heel lang op mijn wenslijstje stond naast de Sian. Dit weekend stond ik bij Jan Steen in Woerden in de winkel met beide modellen in mijn hand. Omdat dit de eerste build was sinds jáááren besloten om toch voor de Porsche te gaan. Heel eerlijk, het prijsverschil was mij net even te groot. Wat nou als ik het toch niet leuk vond. Dan doet dit toch een stukje minder pijn dan €299 voor de Lamborghini Sian.
:strip_exif()/f/image/T9cbV0R7T6YJpZCEiKTQhqwD.jpg?f=fotoalbum_large)
Press here to open. Even twee, drie (oké, vier) keer slikken en openen maar.
:strip_exif()/f/image/gKAfZ48QwomOAeAIVJqcJZGR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ElZ1S0SXegp9CnjaW74tgEdf.jpg?f=fotoalbum_large)
De eerste stenen vertonen zich aan het licht van mijn Philips Hue lampenbol.
:strip_exif()/f/image/2qFzRev3YZhtCn84IcJdIGhQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QwV740KeobgRxYUH0c2hub1p.jpg?f=fotoalbum_large)
Alle zakjes zijn netjes genummerd van 1 tot 10 (m.u.v. de banden welke ik ook nog eens vergeten ben op de foto te zetten. Begint al goed met de foto serie
:strip_exif()/f/image/goRDkhzX5jbK1XxqpCbbl2Tk.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook het boekje zit netjes ingepakt in plastic. Je zou het bijna niet uit durven te pakken. Maar ja.... anders wordt er maar weinig gebouwd.
:strip_exif()/f/image/PF3BLFqUdezpXlLxktPgxx5g.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1gn6BsXvJiK7YpJxWomC01LH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HkShYpb3fzaTpzceDSu8q27u.jpg?f=fotoalbum_large)
Binnenin begint het boekje met een kort verhaal over de Porsche 911, de Turbo en de Targa. De basisbuild is hetzelfde, maar later in het boekje moet je de keuze maken welke van de twee je gaat bouwen.
:strip_exif()/f/image/GWQNdZssF8zdjaWHGUZy47ZB.jpg?f=fotoalbum_large)
Welke ik ga bouwen? Ik weet het nog niet. Maar ik heb nog 181 pagina's om daarover te tobben.
Ik ben bezig met het park, de eerste bricklink orders zijn binnen. Kom er echter nog niet helemaal uit hoe ik dat gedraaide deel kan maken. De plaat/weg is 11 studs breed, kan eventueel 12 worden. Met hinges/swivels/15706 en turntables kom ik er niet uit. Deze oplossing met technic is de eerste die lijkt te werken en klopt qua formaat. Iemand nog een tips?
Xbox Live: MarkH
Hoezo pijn?PdeBie schreef op zondag 25 juli 2021 @ 21:04:
Deed even pijn om de doos te openen, maar daar gaan we dan!
Een MOC hoeft niet altijd tig onderdelen te hebben om geslaagd te zijn. Deze is zo simpel van hem, vind 'm geweldig gedaan
Ik bouw eigenlijk altijd vanaf de pdf instructies. Zo blijft het boekje netjes, en ik vind het makkelijker ook. Een laptop neemt niet veel meer ruimte in dan een boek.PdeBie schreef op zondag 25 juli 2021 @ 21:54:
Ook het boekje zit netjes ingepakt in plastic. Je zou het bijna niet uit durven te pakken. Maar ja.... anders wordt er maar weinig gebouwd.
https://www.lego.com/nl-n...uildinginstructions/10295
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Hier het zelfde met ipad, sowieso als ik weet dat ik de set weer ga doorverkopen.u_nix_we_all schreef op maandag 26 juli 2021 @ 01:02:
[...]
Ik bouw eigenlijk altijd vanaf de pdf instructies. Zo blijft het boekje netjes, en ik vind het makkelijker ook. Een laptop neemt niet veel meer ruimte in dan een boek.
Andersom vind ik het altijd jammer dat bij een tweede hands set die ik soms koop er niet zo veel meer van het boekje over is.
Is natuurlijk ook een optie. Zeker met in kunnen zoomen etc. is dat zeker handiger. Wil nu alleen wel voor de "volle beleving" gaan, aangezien het mijn eerste build is.u_nix_we_all schreef op maandag 26 juli 2021 @ 01:02:
[...]
Ik bouw eigenlijk altijd vanaf de pdf instructies. Zo blijft het boekje netjes, en ik vind het makkelijker ook. Een laptop neemt niet veel meer ruimte in dan een boek.
Heb je misschien iets aan hoe bijvoorbeeld bij het Assembly Square de schuine ingang van het blauwe gebouw wordt gemaakt? Met dit onderdeel, en aan de zijkanten tegengehouden door tegels met één stud. Verder kun je gewoon de tegels eronder door laten lopen.MarkH NL schreef op zondag 25 juli 2021 @ 22:39:
Ik ben bezig met het park, de eerste bricklink orders zijn binnen. Kom er echter nog niet helemaal uit hoe ik dat gedraaide deel kan maken. De plaat/weg is 11 studs breed, kan eventueel 12 worden. Met hinges/swivels/15706 en turntables kom ik er niet uit. Deze oplossing met technic is de eerste die lijkt te werken en klopt qua formaat. Iemand nog een tips?
[Afbeelding]
Het zegt dat hij er met turntables niet uitkomt.. ik vraag mij alleen af waarom niet. Dus @MarkH NL enlighten us...Jakkus schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:10:
[...]
Heb je misschien iets aan hoe bijvoorbeeld bij het Assembly Square de schuine ingang van het blauwe gebouw wordt gemaakt? Met dit onderdeel, en aan de zijkanten tegengehouden door tegels met één stud. Verder kun je gewoon de tegels eronder door laten lopen.
Zelf heb ik in mijn MOC een grote turntable(https://www.bricklink.com...ogitem.page?P=3403c01#T=C) gecombineerd met een kleine zoals hierboven gelinked. Toevoeging van een 2x1 met 1 stud zorgt ervoor dat je heel precies iets kunt plaatsen.
Ter referentie mijn MOC: la_fusion in "Het Grote Lego Topic - Deel 5"
Ah, ik wist niet dat die kleine een turntable genoemd werd (terwijl het zelfs dubbel in de omschrijving staat op Bricklink
). Weer wat geleerd!
[ Voor 30% gewijzigd door Jakkus op 26-07-2021 11:40 ]
In de Spring Lantern Festival (Lego 80107) zit een interessante techniek rondom de schuin geplaatste brug, misschien een interessante techniek om uit te proberen? Dit is gedaan met de grote turntable, die @la_fusion ook noemde. Vermoedelijk moet je wel de onderlinge verhouding goed in de gaten houden, dus de onderling aantal nopjes tussen de turntablesMarkH NL schreef op zondag 25 juli 2021 @ 22:39:
[Afbeelding]
Zie stap 133 (pagina 107) van het eerste instructieboekje https://www.lego.com/cdn/...t.bi.core.pdf/6366552.pdf
Mijn brein kon even niet verwerken dat je inderdaad maar een een kant een turntable nodig hebt.. De rest gewoon vastzetten met bricks/tiles eronder. Zodra alles binnen is eens proberen! Dank allen
Op een oppervlakte van 4x5 noppen is van links onder naar rechtsboven een lengte van 6 noppen. Dat helpt wellicht. Kun je uit proberen met een hekje. Bij 6x13 studs is diagonaal weer een lengte van 14 studsMarkH NL schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:42:
Mijn brein kon even niet verwerken dat je inderdaad maar een een kant een turntable nodig hebt.. De rest gewoon vastzetten met bricks/tiles eronder. Zodra alles binnen is eens proberen! Dank allen
200 fish found!
Voor inspiratie van een andere techniek kun je kijken op p.147 van de 21318 Boomhut. Zie hier de instructies.MarkH NL schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:42:
Ik help het je hopen: Wortel (6^2+13^2)=14,317... misschien net te veel voor 14.Zeehond schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:50:
[...]
Op een oppervlakte van 4x5 noppen is van links onder naar rechtsboven een lengte van 6 noppen. Dat helpt wellicht. Kun je uit proberen met een hekje. Bij 6x13 studs is diagonaal weer een lengte van 14 studs.
Dan is 5 x 13 -> 13,928... beter.
@chrisO
Uiteraard gaat het om de ruimte tússen de studs...
En dat te bedenken dat ik dit ooit nog eens als proefwerkvraag had willen gebruiken... 't is vakantie
[ Voor 19% gewijzigd door GeeBee op 26-07-2021 15:01 ]
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Je vergeet alleen dat het niet gaat om de hoeveelheid studs, maar de ruimte er tussen(middelpunt tot middelpunt) en dan is het dus (5^2 + 12^2) = 13GeeBee schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:44:
[...]
Ik help het je hopen: Wortel (6^2+13^2)=14,317... misschien net te veel voor 14.
Dan is 5 x 13 -> 13,928... beter.
ik zit al weer met mijn gedachte bij kerst en de wintervillage, op dit moment zie ik alleen maar de brandweerkazerne voor een redelijke prijs, iemand nog tips?
Ik zou het doen!
Ik heb inmiddels mijn backlog ook weer aangevuld voor de komende periode, wat dat betreft komt de regen op tijd
.
- James Bond Auston Martin (die wilde ik al een tijdje en gaat er dit jaar uit)
- Seinfeld Set (Friends set moet er zeker ook bij)
- Bloemenpakket
- Chinese Muur (onlangs voor weinig opgepikt, heb er al twee delen)
Ben vooral benieuwd naar de Auston Martin, ben bang dat het de eerste van vele auto’s is
- James Bond Auston Martin (die wilde ik al een tijdje en gaat er dit jaar uit)
- Seinfeld Set (Friends set moet er zeker ook bij)
- Bloemenpakket
- Chinese Muur (onlangs voor weinig opgepikt, heb er al twee delen)
Ben vooral benieuwd naar de Auston Martin, ben bang dat het de eerste van vele auto’s is
[ Voor 4% gewijzigd door Bossie op 26-07-2021 16:34 ]
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
RJ BrickBuilds heeft weer een mooie MOC van de Liebherr 42100 weten te maken.
Dit keer een Star Wars ATTE (en TX-255)
https://rebrickable.com/m...x-225-from-42100/#details
Dit keer een Star Wars ATTE (en TX-255)
https://rebrickable.com/m...x-225-from-42100/#details
Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/
Aangezien iedereen hier gek is op ridders en kastelen, geen idee waarom, hier een prachtig kasteel van Tobiarts:
https://instagram.com/tob...sign?utm_medium=copy_link
https://instagram.com/tob...sign?utm_medium=copy_link
Ik weet niet of je een specifieke hoek wil bereiken, maar voor diagonale delen gebruik ik altijd deze richtlijnen: http://cactusbrick.org/lego-diagonal-connection-points/MarkH NL schreef op zondag 25 juli 2021 @ 22:39:
[Afbeelding]
Mocht je nog wat meer tips voor de toepasbaarheid van deze methode nodig hebben, dan kan ik deze video van harte aanbevelen: YouTube: LEGO Math - Perfect Diagonals
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Art is not a mirror held up to reality, but a hammer with which to shape it
Porsche 911 - bouwverslag
En zakje #1 van de Porsche 911 is done. Zakje 1 betreft de chassis bodem van de auto. Sommige stukjes zijn tijdens de bouw nog vraagtekens. Waarom moet dit hier? Maar bij sommige kom je er twee pagina's later achter.
:strip_exif()/f/image/1J3yQqMQbrLEN46uoleTZCcz.jpg?f=fotoalbum_large)
Het enkele kleine rode blokje is mij echter nog steeds een vraagteken, maar dat zal later vast duidelijk worden.
:strip_exif()/f/image/tWqw8YIFOp6n98RhGpWX4pFC.jpg?f=fotoalbum_large)
Vooraanzicht van de bouw van zakje #1:
:strip_exif()/f/image/tWVIhpkyYJJA6vdnewEGYJCR.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door PdeBie op 27-07-2021 11:28 ]
Dank je wel voor het delen! Dat filmpje is erg interessant, vind ik. De tip vanaf 4:00 vind ik ook erg handig!Fluxie schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:42:
[...]
Ik weet niet of je een specifieke hoek wil bereiken, maar voor diagonale delen gebruik ik altijd deze richtlijnen: http://cactusbrick.org/lego-diagonal-connection-points/
Mocht je nog wat meer tips voor de toepasbaarheid van deze methode nodig hebben, dan kan ik deze video van harte aanbevelen: YouTube: LEGO Math - Perfect Diagonals
Hoewel sommige dingen van die acties zeker ook hier zijn, is wat je linkt, wel de Amerikaanse variant en die is niet altijd hetzelfde als de Europese/Duitse/Benelux.
Nieuwe collectables set staat op de Lego website. 12 marvel characters. Denk dat die wel goed gaat lopen.
https://www.lego.com/nl-n...ures-marvel-studios-71031
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |
Misschien is deze Harry Potter set wel geschikt voor een winter village:rammes schreef op maandag 26 juli 2021 @ 15:09:
ik zit al weer met mijn gedachte bij kerst en de wintervillage, op dit moment zie ik alleen maar de brandweerkazerne voor een redelijke prijs, iemand nog tips?
76388 Hogsmeade Village Visit
En dan verschijnen uiteraard binnenkort ook nog de details van de aankomende winter set.
Op eerste (wazig) zicht lijkt de advent kalender voor het City thema ook dit jaar weer niet veel soeps:
[ Voor 26% gewijzigd door Kapoen op 27-07-2021 07:20 ]
Die heb ik inderdaad ook gekocht om dit jaar aan mijn winter village toe te voegen. Het dorp gaat nu ook verhuizen van de kast naar de eettafel, omdat hij te veel plek begint in te nemenKapoen schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 07:14:
[...]
Misschien is deze Harry Potter set wel geschikt voor een winter village:
76388 Hogsmeade Village Visit
(en heb nog een uitdaging in de wintertrein. Deze liet ik begin dit jaar net voor de kast waar die in moest, uit mijn handen vallen en weet niet zeker of ik alle stukjes weer verzameld heb.
Hier ontspoorde de trein in volle vaart, notabene op een recht stukSunnieNL schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:20:
[...]
Die heb ik inderdaad ook gekocht om dit jaar aan mijn winter village toe te voegen. Het dorp gaat nu ook verhuizen van de kast naar de eettafel, omdat hij te veel plek begint in te nemen
(en heb nog een uitdaging in de wintertrein. Deze liet ik begin dit jaar net voor de kast waar die in moest, uit mijn handen vallen en weet niet zeker of ik alle stukjes weer verzameld heb.
Als je into Marvel bent wel. Had de CMF serie niet een aantal figuurtjes of uitvoeringen die uit de Disney+ serie komen i.p.v. de films? Ik vind de zombie Captain America wel geinig. Verder heb ik er niet zoveel mee. Hoe succesvol is die DC CMF serie eigenlijk geweest?FongWan schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 07:06:
Nieuwe collectables set staat op de Lego website. 12 marvel characters. Denk dat die wel goed gaat lopen.
Net even gekeken, maar een hoek van 45 graden lijkt daarmee niet te doen. Volgens mij moet ik met 1 turntable en dan vastzetten wel ver komen :-)Fluxie schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:42:
[...]
Ik weet niet of je een specifieke hoek wil bereiken, maar voor diagonale delen gebruik ik altijd deze richtlijnen: http://cactusbrick.org/lego-diagonal-connection-points/
Kijk anders eens in de instructies van 10182 Cafe Corner. Als ik mij niet vergis staat de deur ook op zo'n turntable.MarkH NL schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:15:
[...]
Net even gekeken, maar een hoek van 45 graden lijkt daarmee niet te doen. Volgens mij moet ik met 1 turntable en dan vastzetten wel ver komen :-)
[ Voor 8% gewijzigd door Kapoen op 27-07-2021 10:22 ]
Probleem is een beetje dat mijn pad 11 studs breed is, dus ik moet meteen al ergens een jumper gebruiken om hem in het midden te krijgen. Op zich niet heel erg want ik heb genoeg ruimte onderaan. Ik kan altijd nog naar 12 studs gaan, als dat uiteindelijk makkelijker/mooier is.Kapoen schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:21:
[...]
Kijk anders eens in de instructies van 10182 Cafe Corner. Als ik mij niet vergis staat de deur ook op zo'n turntable.
Als je pad een oneven aantal studs breed is, dan zou ik helemaal geen turntable gebruiken, maar eerder iets zoals:MarkH NL schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:23:
[...]
Probleem is een beetje dat mijn pad 11 studs breed is, dus ik moet meteen al ergens een jumper gebruiken om hem in het midden te krijgen. Op zich niet heel erg want ik heb genoeg ruimte onderaan. Ik kan altijd nog naar 12 studs gaan, als dat uiteindelijk makkelijker/mooier is.
of
@MarkH NL
Zo werkt het bij het Assembly Square:
Als het pad 11 studs breed is kun je het ook gewoon midden op de turntable zetten, mits je niet allemaal losse 1x2-platen gebruikt, maar in het midden een wat grotere plaat hebt. Als je begrijpt wat ik bedoel
Dus rood i.p.v. blauw op onderstaand plaatje.
Zo werkt het bij het Assembly Square:
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Als het pad 11 studs breed is kun je het ook gewoon midden op de turntable zetten, mits je niet allemaal losse 1x2-platen gebruikt, maar in het midden een wat grotere plaat hebt. Als je begrijpt wat ik bedoel
Dus rood i.p.v. blauw op onderstaand plaatje.
Die is nog wel leuk om zo te doen ja.
Ben de serie ook aan het verzamelen, maar de Batman helmen vind ik maar stom door die compleet open gaten.
Jammer dat er nog geen Spiderman is, had wel verwacht dat ze daar snel mee hadden gekomen.
Gister via Marktplaats nog een Tie Fighter Pilot op de kop kunnen tikken voor een redelijk bedrag.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Die Red Wing! 😃FongWan schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 07:06:
Wel leuk om er weer bij te hebben al heb ik niks met marvel, probeer vanaf serie 15 alles te verzamelen.FongWan schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 07:06:
Ze worden naar mijn idee wel aan de lopende band uit gebracht, hebben net de loony tunes serie gehad en nu deze meteen er achteraan.
Ik snap je vraag geloof ik niet, in de 4e foto staan ze toch aan hun serie gekoppeld?Gim schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:58:
[...]
Als je into Marvel bent wel. Had de CMF serie niet een aantal figuurtjes of uitvoeringen die uit de Disney+ serie komen i.p.v. de films? Ik vind de zombie Captain America wel geinig. Verder heb ik er niet zoveel mee. Hoe succesvol is die DC CMF serie eigenlijk geweest?
Lego merkt dat hoe meer sets ze op de markt brengen, hoe meer omzet ze kunnen behalen. Imo gaat dit ten koste van de kwaliteit van de sets: bij City zit er maar weinig origineels/leuks bij de laatste jaren.dr86 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:34:
[...]
Wel leuk om er weer bij te hebben al heb ik niks met marvel, probeer vanaf serie 15 alles te verzamelen.
Ze worden naar mijn idee wel aan de lopende band uit gebracht, hebben net de loony tunes serie gehad en nu deze meteen er achteraan.
CMF's vind ik niet echt boeiend. Eigenlijk alleen Loki en zombie Cap zijn wel leuk.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Jee! Krijg net de Stranger Things doos cadeau van mijn vrouw. Kaart erbij met lieve tekst.
:strip_exif()/f/image/wUYg7tVnCC9yLksmRme4fwnz.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb de komende avonden wat te doen!
:strip_exif()/f/image/wUYg7tVnCC9yLksmRme4fwnz.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb de komende avonden wat te doen!
[ Voor 58% gewijzigd door Cass Casey op 27-07-2021 19:33 ]
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Dat zou idd nog eens tegen lego kunnen gaan werken. Worden de laatste paar jaar zo ontzettend veel sets uit gebracht.almightyarjen schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:41:
[...]
Lego merkt dat hoe meer sets ze op de markt brengen, hoe meer omzet ze kunnen behalen. Imo gaat dit ten koste van de kwaliteit van de sets: bij City zit er maar weinig origineels/leuks bij de laatste jaren.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
:strip_exif()/f/image/Lys9GMthJpCsbcSeR2cbbgOG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qsaBN9pR1Wm8RdKjMFqxF95P.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CmqtyR7Sj58Ha8RT9rCVMNu9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MXxQHxpi5DFIf5kr77nSaLaA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lWD1E6b3NYr2Tv4mBiDl37AG.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/u3AbQW015eMfN90EDMPf0Pye.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/RRRhvdTtdiXYxMeOWUQzVb68.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/59zmAgEREJM5bdZpUVxS66Mu.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/C64AQi5hJ0CKkUj0MUp3yUAo.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/yw9hBb8zHg07jHFRgNjeSBea.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/EsGyIiI9LE7G3zu37GUGmDsE.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Ec7fbeQ9GJ9Yh665oWstw1Mp.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/rnzIM8QvqROTXvLB42wRF7KK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bnGoklFilMIwua4TWnBAZYW3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qaIzhWz3w8Xajw0GXQ5KEbN1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wb461MTMmuVhxHZswjRVcwkL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BZqeYGuT4u6rZTgsmfP7sbql.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/91tgr9PM09JRNRGfsRBZkEw8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MrPmQAXzL5Klapuw1IVyjmxr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ISB9QKxCsCsqUnrbUmPqgqSN.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Wvj9tFSHSJSjavUFqNIZbRHI.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/zMmvtnM3m9GicU2Vo8K6wdkR.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/U21xt8BIHjQ2kovousRcmkSC.jpg?f=fotoalbum_tile)