Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik heb hem zelf ook, maar verder nog geen onderdelen gekocht, vind Rocket Boy als minifgure al heel leuk. Heb toevallig een Robot Police minifigure van de Lego Movie en die heeft de juiste handjes (Light Bluish Gray). Ik laat het voorlopig even zitten, hoop wel dat er nog meer Lego Space Classic sets gaan komen.Kapoen schreef op maandag 31 mei 2021 @ 21:20:
[...]
Ik ben nog aan ‘t zoeken, maar ik geloof dat @L23 gelijk heeft.
Ik heb die zwarte ook. Kwam niet uit bovenstaande set (want die ken ik niet).Kapoen schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:15:
[...]
Deze per toeval?
[Afbeelding]
Dit is een set uit 2012, brickset: link
Ik heb veel vintage space Lego dus hij moet uit een jaren 80 set komen.
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Ik zie dat bij die set de helmpjes anders zijn dan de jaren 80, ze zien er uit zoals we de helmpjes nu kennen.Kapoen schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:15:
[...]
Deze per toeval?
[Afbeelding]
Dit is een set uit 2012, brickset: link
Ik heb zelf LEGO set 70841 Benny's Space Squad en daar lijken de helmpjes weer op die van de jaren 80, al is het stukje bij de kin aangepast zodat het minder snel stuk gaat. Maar bij Benny's Space Squad heb je alleen blauw, wit, geel en roze.
Dat was slechts deel één van m'n 'verjaardag/cadeau aan mezelf' routine. Straks nog even kijken voor de Tweakers moc challenge set (+ semi impuls aankoop die er onvermijdelijk bijkomt)
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Waren ze nieuwe zending aan het uitpakken. Ik kwam thuis met HP schaakbord enFeniks, allebei (-12 / - 7 euries) onder lego adviesprijs.
En aangezien het ventje wil leren schaken, ben ik dief van eigen beurs als ik het niet zou doen.
En als lego nu nog een leuke GWP had.....
Nog teveel op verlanglijstje, dus met leuke GWP, nog keus zat om te bestellen
[ Voor 5% gewijzigd door Versaevel op 01-06-2021 10:03 ]
Er is een nieuwe challenge voor juni!
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Dus helaas geen verlichtingssetskaanmijo schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:02:
26 juni, 18:00 uur: LEGO Con!
https://www.instagram.com/tv/CPkl56zIrF2/
LEGO Con 2021: Inaugural virtual family event
Die groene is van de 21109 Ideas Exo Suit set. Die helm klopt wel maar mist het vizier.Kapoen schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:00:
[...]
De puzzel is bijna perfect, alleen de groene helm is niet in dezelfde stijl als de anderen jammer genoeg.
En de grijze space fig mocht niet meespelen blijkbaar![]()
Dit is uiteraard maar muggenzifterij van mijn kant
https://brickset.com/mini...-helmet-with-visor-(pete)
Dat het instructieboek in kartonnen envelop geleverd wordt staat in teken van hun missie om zo milieuvriendelijk te verpakken. Bij de release van de Ecto-1 was hier dus nog geen sprake van, maar dat is dus gaandeweg vervangen.
Daarnaast was er verschil tussen bedrukte onderdelen en de versie die in het instructieboekje stond (klok, metertje e.d.). Hierbij vroegen ze zich af of ik mogelijkerwijs wat verwisseld had; het klonk de betreffende medewerkster in ieder geval als niet bekend. Foto's gemaakt van onderdelen en pagina's en deze toegestuurd. Ik verwacht niet dat ze er (gelijk) iets mee doen en al zeker niet voor reeds geproduceerde batches. Ze gingen het naar zeggen in elk geval doorzetten naar hun kwaliteitsdienst.
Dat het instructieboek met de zwarte pagina's snel 'vlekken' laat zien, waar je het vastpakt, dat heb ik niet vermeld. Wel het feit dat het mis lijkt te zijn gegaan, met het inbinden of verlijmen, waardoor het boek nogal matige kwaliteit heeft.
Ze sturen me nu in ieder geval met 3 zendingen spullen toe; zo is o.a. de voorruit apart verpakt. Blijkbaar een makkelijker proces dan de spullen geïsoleerd van elkaar in één zending te sturen. Er wordt netjes werk van gemaakt. Ik heb geen misbruik van de situatie gemaakt door te zeggen dat heel veel raam elementen beschadigd zijn. Enerzijds zou dat niet eerlijk zijn, maar anderzijds bestond dan ook weer het risico op nieuw beschadigingen als ze me een grotere hoeveelheid in één envelop zending toesturen
Ik heb ook alleen maar lof voor de klantenservice die ze bieden. Heb in de store in Londen al eens met het probleem gestaan dat ik 2 accounts op 1 VIP pas had (er was toen nog geen officiële store in Nederland dus in Londen aangemeld om een kaart te krijgen en mijn email daar voor gebruikt, maar ik had hier ook al Nederlands account op staan en die zijn toen niet goed gelinkt waardoor de punten van de aankopen in de store op het ene account stonden en de punten van online punten op de andere) en toen hebben ze er echt werk van gemaakt om het voor me op te lossen.Gim schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 16:20:
Als ik het goed zie, dan krijg ik ook een nieuw instructieboek waarvoor ik ze echt hartelijk bedank
En vandaag ook weer, had per ongeluk mijn VIP punten ingewisseld voor een kortingscode voor bestellingen via de telefoon ipv de website omdat ik niet op zat te letten
Dit is toch een "bekend" probleem? In de boekjes staat de oude klok, in de doos zit de nieuwe klok. Dat is in veel meer sets aan de hand, bijvoorbeeld in het modulaire Politiestation staat in de handleiding in stap 93 een "oude" klok, maar in de doos zit een "nieuwe" klok.Gim schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 16:20:
Daarnaast was er verschil tussen bedrukte onderdelen en de versie die in het instructieboekje stond (klok, metertje e.d.).
Ik kan het zo snel niet meer vinden, maar ik weet zeker dat ik er in reviews over heb gelezen; maar wellicht ging dat juist over die meter ?
Ik heb het politiebureau niet, maar nu je het zegt... Dat er iets was met een klok staat me wel bij, maar niet (meer) dat het dit betrofJeroenE schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:26:
[...]
Dit is toch een "bekend" probleem? In de boekjes staat de oude klok, in de doos zit de nieuwe klok. Dat is in veel meer sets aan de hand, bijvoorbeeld in het modulaire Politiestation staat in de handleiding in stap 93 een "oude" klok, maar in de doos zit een "nieuwe" klok.
Ik kan het zo snel niet meer vinden, maar ik weet zeker dat ik er in reviews over heb gelezen; maar wellicht ging dat juist over die meter ?
[ Voor 13% gewijzigd door Gim op 01-06-2021 20:16 ]
Garage op de hoek heeft in het boek ook de oude klok en in de set zit de nieuwe. Iemand had daar laatst ook al wat over geschreven.Gim schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 18:41:
[...]
Ik heb het politiebureau niet, maar nu je het zegt... Dat er iets was met een klok staat me wel bij, maar niet (meer) dat het dit betrofIn het geval van de Ecto ging t om iets van vier verschillende bedrukte steentjes die elk één tot drie maal voorkwamen in de set. Dat vond ik wel opmerkelijk
Xbox Live: MarkH
Bij de Pet Shop viel het me nog meer op: daar zijn niet alleen prints, maar ook een aantal onderdelen anders dan in de handleiding staat.
[ Voor 202% gewijzigd door Jakkus op 02-06-2021 11:44 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Daarmee kunnen we vaststellen dat er inderdaad wat speelt met de klokMarkH NL schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:37:
[...]
Garage op de hoek heeft in het boek ook de oude klok en in de set zit de nieuwe. Iemand had daar laatst ook al wat over geschreven.
Herkenbaar. Ik was me aan het rotzoeken bij assembly square naar bepaalde stukjes, maar kon alleen andere stijl vindenJakkus schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:40:
Het komt inderdaad vaker voor. Ik heb twee keer het Assembly Square. De eerste, die eerder is geproduceerd, heeft een andere klok dan de tweede. En ook de ronde 1x1-tiles met een metertje zijn anders. Ik denk dat als Lego overgaat op een nieuwe print voor een onderdeel dat vaak voorkomt, ze dat meteen toepassen op het hele assortiment.
Bij de Pet Shop viel het me nog meer op: daar zijn niet alleen prints, maar ook een aantal onderdelen anders dan in de handleiding staat.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Wat is die leuk!
Geeft ook eindelijk een heel klein beetje het Technics-gevoel i.t.t. de andere ruimtevaartsets. En neem de Saturn V, die is gerust leuk om te bouwen, maar spannend is die niet en al is hij creatief ontworpen snap je wel hoe hij in elkaar zit en is hij niet stevig genoeg om onder speelgoed te vallen. Bij de Space Shuttle denk je een aantal keer "kan dat nou niet beter? :/" en dan kom je er een zakje of 2 later achter dat het juist precies pas is ontworpen en wel echt heel mooi werkt. Alleen de voorwielen moet ik nog even goed zien uit te lijnen.
Met de meeste sets kan ik ook wel een avond of twee pauze tussen een bouwavond laten vallen, maar met de Space Shuttle is het bijna onverstandig om hem op tafel te laten staan met thuiswerken. Het is dat het zulk mooi weer is, anders had hij vandaag sowieso af geweest
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Zo zat ik er ook in. Vooral die mini hoekjes van de vleugels, briljant bedachtAmple Energy schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:16:
Ik ben gisteravond eindelijk begonnen aan de Space Shuttle.
Wat is die leuk!
Geeft ook eindelijk een heel klein beetje het Technics-gevoel i.t.t. de andere ruimtevaartsets. En neem de Saturn V, die is gerust leuk om te bouwen, maar spannend is die niet en al is hij creatief ontworpen snap je wel hoe hij in elkaar zit en is hij niet stevig genoeg om onder speelgoed te vallen. Bij de Space Shuttle denk je een aantal keer "kan dat nou niet beter? :/" en dan kom je er een zakje of 2 later achter dat het juist precies pas is ontworpen en wel echt heel mooi werkt. Alleen de voorwielen moet ik nog even goed zien uit te lijnen.
Met de meeste sets kan ik ook wel een avond of twee pauze tussen een bouwavond laten vallen, maar met de Space Shuttle is het bijna onverstandig om hem op tafel te laten staan met thuiswerken. Het is dat het zulk mooi weer is, anders had hij vandaag sowieso af geweest
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Saturn V is dan wel LEGO en daardoor 'speelgoed', maar Saturn V is volgens mij toch echt meer bedoeld als display-set i.p.v. speel-set.Ample Energy schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:16:
En neem de Saturn V, die is gerust leuk om te bouwen, maar spannend is die niet en al is hij creatief ontworpen snap je wel hoe hij in elkaar zit en is hij niet stevig genoeg om onder speelgoed te vallen.
ja, totaal niet speelbaar, hij is bij mij al een paar keer omgekieptGim schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:30:
[...]
Saturn V is dan wel LEGO en daardoor 'speelgoed', maar Saturn V is volgens mij toch echt meer bedoeld als display-set i.p.v. speel-set.
heb nu tape op de achterkant geplakt
Tape op de achterkant? Wat moet ik me daar bij voorstellen? En dat houdt alle blokjes bij elkaar als je hem weer eens omkiept?Lagune schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:33:
[...]
ja, totaal niet speelbaar, hij is bij mij al een paar keer omgekiept
heb nu tape op de achterkant geplakt
Time for a mythbuster test!L23 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:57:
[...]
Tape op de achterkant? Wat moet ik me daar bij voorstellen? En dat houdt alle blokjes bij elkaar als je hem weer eens omkiept?
het houdt de trappen bij elkaar ;-)L23 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:57:
[...]
Tape op de achterkant? Wat moet ik me daar bij voorstellen? En dat houdt alle blokjes bij elkaar als je hem weer eens omkiept?
die zitten met zulke onstabiele 'connectoren' aan elkaar dat als mn neefje hem al oppakt kletteren ze van elkaar
expert in herbouwen van Saturn V nu
[ Voor 68% gewijzigd door Lagune op 02-06-2021 14:13 ]
Ik heb hem zelf ook gebouwd en het hangt hier aan 2 dunne draden horizontaal aan het plafond, zonder tape, dus vandaarLagune schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:10:
[...]
het houdt de trappen bij elkaar ;-)
die zitten met zulke onstabiele 'connectoren' aan elkaar dat als mn neefje hem al oppakt kletteren ze van elkaar
![]()
expert in herbouwen van Saturn V nu
[Afbeelding]
Kwam deze tegen, misschien oude set(?), misschien al eerder gedeeld - geen idee
https://www.lego.com/en-u...er-hermione-granger-76393
Vind dit concept erg geslaagd, beetje brickheads Xl - meer van dit!
Lijkt me erg leuk je eigen variant te maken, maar wat ik zo snel zien; hangt dat helemaal af van de grote “face plate” (denk een sticker)
[ Voor 15% gewijzigd door himlims_ op 02-06-2021 18:10 ]
Ik doe echt onzettend mijn best om deze steeds niet te halen aangezien in de categorie "erg leuk, maar geen plaats" valtAmple Energy schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:16:
Ik ben gisteravond eindelijk begonnen aan de Space Shuttle.
Wat is die leuk!
Ondertussen ben ik vooral bezig mijn thuiswerkplek te upgraden (nieuw zit/sta bureau en stoel) en kon het toch niet laten om de nieuwe paradijsvogelplant/everyboy is awesome te bestellen voor op mijn bureau.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Die faceplate is zo te zien 6x4 studs.himlims_ schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 18:09:
Disclaimer ; ik heb niet ver gekeken
Kwam deze tegen, misschien oude set(?), misschien al eerder gedeeld - geen idee
https://www.lego.com/en-u...er-hermione-granger-76393
[Afbeelding]
Vind dit concept erg geslaagd, beetje brickheads Xl - meer van dit!
Lijkt me erg leuk je eigen variant te maken, maar wat ik zo snel zien; hangt dat helemaal af van de grote “face plate” (denk een sticker)
200 fish found!
Oh ja, plek...Bossie schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 19:10:
[...]
Ik doe echt onzettend mijn best om deze steeds niet te halen aangezien in de categorie "erg leuk, maar geen plaats" valt.
Ondertussen ben ik vooral bezig mijn thuiswerkplek te upgraden (nieuw zit/sta bureau en stoel) en kon het toch niet laten om de nieuwe paradijsvogelplant/everyboy is awesome te bestellen voor op mijn bureau.
Daar had ik nog niet over nagedacht. Terug in de doos en achter de bank is ook weer zo zonde. Misschien toch maar eens de Ikea trotseren voor wat plankjes, want ik heb ook nog die maanlander makkelijk in de doos zitten...
Let bij je thuiswerkplek op dat wit Lego niet in direct zonlicht mag staan. Anders wordt het snel geel.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
IT-ers en zonlicht?Ample Energy schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:30:
[...]
Oh ja, plek...
Daar had ik nog niet over nagedacht. Terug in de doos en achter de bank is ook weer zo zonde. Misschien toch maar eens de Ikea trotseren voor wat plankjes, want ik heb ook nog die maanlander makkelijk in de doos zitten...
Let bij je thuiswerkplek op dat wit Lego niet in direct zonlicht mag staan. Anders wordt het snel geel.
Dat zit wel goed
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Voorkant:
Achterkant:
Woonkamer met trap:
Het cafe ziet er zo uit (maar dan met de bar 1 plekje naar links). Bovenste etages zijn nog leeg maar daar komt de rest van de Lego FRIENDS 21319 in. Zoals de tafel, bank en stoel.
[ Voor 12% gewijzigd door rhodium op 03-06-2021 11:34 ]
[ Voor 9% gewijzigd door zonoskar op 03-06-2021 15:36 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Thanks.
Zo lang is het nu ook weer niet geledenzonoskar schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:35:
Is dat weer een nieuwe kleur blauw op die 42128? Of is dat 'gewoon' blauw, wat al eeuwen niet meer gebruikt is(42042 voor het laatst?)
Eerste indruk lijkt de Tow Truck me leuker dan de Mercedes. De Mercedes is dan wel op afstand bestuurbaar, maar verder? Leuke vering? De Tow Truck lijkt me qua techniek met de pneumatiek en de uiteindelijke speelwaarde interessanter.
En tja de opzichtige stickers... die laten we gewoon weg
brrrr clowns
uiteraard gefeliciteerd
Ik zou het doen!
Bij de oude Arocs was de kraan ook wat te fors voor het model, maar daar stoorde het me niet zoals hier en daar kon ik nog wel excuusjes verzinnen waarom het zo was (hoge ground clearance, veel tubes, alleen nieuwe pneumatic V2 gebruiken e.d.)
De Zetros...
Nog een offroad RC voertuig? Yay? Het ziet er leuk uit en ik begrijp dat er wellicht een difflock op zit en een nieuwe m-motor voor het sturen, maar ik laat hem voorbij gaan.
Het is nog een gerucht maar ik heb goede hoop. Zou september worden en gaat zo'n 200,- kosten.
Er komt ook een mini Tumbler, de 76239.
[ Voor 10% gewijzigd door QuattroNL op 03-06-2021 17:37 ]
Ik had de titel van dat artikel eerst verkeerd gelezen: Star Wars, Technic, City Stuntz and Marvel Advent Calendar unveiled!
Ik dacht even dat ze een City Stuntz(?) en Technic Advent Calendar aankondigden (naast de andere twee reeds gekende thema's)
Ik koop Lego bij de Lego shop, maar ook bij de andere retailers en ik plaats ook af en toe een bestelling bij Bricks and Pieces.
Helaas , net als sommige van jullie, krijg ik ook te maken met beschadigingen aan Lego.
Ik had een B&P bestelling geplaatst en die is binnen gekomen. Maar Lego had alle onderdelen in een klein zakje gedaan waarin ook 2 lime groene deuren in zaten. Nou goed, die deuren onder de krassen. Ik dus via de website 'Vervangende onderdelen' nieuwe deuren aangevraagd.
En ik krijg dit binnen als reactie:
Zoals je weet, bieden wij een service waar fans om vervangende LEGO steentjes kunnen bestellen. Hier kunnen fans terecht om stukjes te kopen die zijn kwijtgeraakt, of een onderdeel aanvragen dat ontbrak of kapot was in een nieuwe set.
Uit je accountgeschiedenis en je verzoeken om onderdelen hebben wij opgemaakt dat je wellicht om vervanging van ontbrekende of kapotte onderdelen vraagt, terwijl je deze eigenlijk zelf bent kwijtgeraakt. Als jouw volgende bestellingen in de toekomst niet aan onze regels voldoen, zullen wij ons genoodzaakt zien deze te annuleren.
Als je een stukje kwijt bent geraakt of extra steentjes nodig hebt, zorg dan dat je de optie “Steentjes Kopen” selecteert op LEGO.com/service.
Nou was ik hierover verbaasd. Ik raak geen stukken kwijt. Ik vraag enkel vervangingen.
En ja dit is niet de eerste keer dat ik om vervangingen vraag.
Barracuda Bay : 1 onderdeel verkeerd, 1 onderdeel niet aanwezig ( aangevraagd via ontbrekende onderdelen ) maar er zaten ook 8 tiles bij die krassen hadden, dus vervanging aangevraagd.
Mediëval Blacksmith : 7 tiles ( dakpannen en planken ) onder de krassen, nieuwe aangevraagd.
De instructieboek was gekreukeld, mijn moeder telefonisch aangevraagd ( ik ben doof vandaar ).
Bovenstaande is van enkele weken terug.
In het verleden, bij Ford Mustang, de witte strepen tiles waren niet in orde en zoals velen een nieuw setje aangevraagd.
Instructieboek zwaar beschadigd, er zaten scheuren in. Nieuwe aangevraagd, bleek 1 van Friends lego te zijn, weer nieuwe aangevraagd, werd bezorgd in dunne envelop dus beschadigd. Weer nieuwe aangevraagd die nu wel goed was.
Via B&P 4 transparante gebogen raampanelen, allen 4 bekrast. Nieuwe aangevraagd.
Die van Mustang en de ramen zijn al van even geleden.
Helaas is de ruimte voor opmerking bij vervanging nogal beperkt, ik kan geen verhaal typen, meestal typ ik dat het krassen bevat.
Als ik ga mailen naar de klantenservice, dan duurt het vaak lang voordat ik antwoord krijg ,soms krijg ik geen reactie terug. Dus probeer ik zoveel mogelijk via de website te doen. Ik wil ook zelf kunnen oplossen , dat ik dus niet elke keer mijn ouders moet vragen om te bellen.
In het verleden heb ik aangeboden om de beschadigde onderdelen en de instructieboeken terug te sturen zodat ze zelf konden controleren. Dat hoefde niet.
Ook wilden ze geen foto hebben of iets dergelijks.
En nu krijg ik dus deze reactie.
Ik heb ze terug gestuurd dat ik het vreemd vond en het niet zo fijn vind. Dat ik nu in hun systeem ga staan als iemand die niet eerlijk is of zo. Terwijl ik alleen maar nette onderdelen wil hebben.
En dat Lego hun manier van inpakken moet overwegen, dat ze de kwetsbare onderdelen niet zomaar in grote zak met scherpe onderdelen moet stoppen.
Heeft iemand van jullie ooit een dergelijke reactie gekregen van Lego?
Of doe ik iets verkeerds qua aanvragen voor vervanging?
Ik ben doof... of ik moet weer eens iemand voor me laten bellen.... al wil het graag zelf oplossenQuattroNL schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 17:44:
Loader: ik zou ze eens bellen en het geheel uitleggen. Dat communiceert heel wat makkelijker.
[ Voor 16% gewijzigd door Loader op 03-06-2021 17:45 ]
O sorry, dat wist ik niet.
Geeft niets, maar ik had het wel ergens geschreven in de tekst.
Zie het nu ja. Te snel gelezenLoader schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 17:46:
[...]
Geeft niets, maar ik had het wel ergens geschreven in de tekst.
Ik kan me voorstellen dat als je te vaak vervangende onderdelen aanvraagt er een vlaggetje bij je account komt te staan. Er zal ook vast wel eens misbruik gemaakt worden van hun goede service.
Maarja, als je gewoon veel besteld dan kan er dus absoluut gezien ook veel misgaan. Dus je zou ze kunnen wijzen op het feit dat je veel besteld (dat moeten ze kunnen zien) en nogmaals aanbieden foto's te sturen.
Maarja, het blijft hun woord tegen het jouwe ben ik bang.
Gezien de hoeveelheid die je aanvraagt, snap ik wel dat ze even wat beter op je account letten. Blijkbaar is dat voor hun opvallend vaak.Loader schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 17:41:
Even afschrijven dit:
Ik koop Lego bij de Lego shop, maar ook bij de andere retailers en ik plaats ook af en toe een bestelling bij Bricks and Pieces.
Helaas , net als sommige van jullie, krijg ik ook te maken met beschadigingen aan Lego.
Ik had een B&P bestelling geplaatst en die is binnen gekomen. Maar Lego had alle onderdelen in een klein zakje gedaan waarin ook 2 lime groene deuren in zaten. Nou goed, die deuren onder de krassen. Ik dus via de website 'Vervangende onderdelen' nieuwe deuren aangevraagd.
En ik krijg dit binnen als reactie:
Zoals je weet, bieden wij een service waar fans om vervangende LEGO steentjes kunnen bestellen. Hier kunnen fans terecht om stukjes te kopen die zijn kwijtgeraakt, of een onderdeel aanvragen dat ontbrak of kapot was in een nieuwe set.
Uit je accountgeschiedenis en je verzoeken om onderdelen hebben wij opgemaakt dat je wellicht om vervanging van ontbrekende of kapotte onderdelen vraagt, terwijl je deze eigenlijk zelf bent kwijtgeraakt. Als jouw volgende bestellingen in de toekomst niet aan onze regels voldoen, zullen wij ons genoodzaakt zien deze te annuleren.
Als je een stukje kwijt bent geraakt of extra steentjes nodig hebt, zorg dan dat je de optie “Steentjes Kopen” selecteert op LEGO.com/service.
Nou was ik hierover verbaasd. Ik raak geen stukken kwijt. Ik vraag enkel vervangingen.
En ja dit is niet de eerste keer dat ik om vervangingen vraag.
Barracuda Bay : 1 onderdeel verkeerd, 1 onderdeel niet aanwezig ( aangevraagd via ontbrekende onderdelen ) maar er zaten ook 8 tiles bij die krassen hadden, dus vervanging aangevraagd.
Mediëval Blacksmith : 7 tiles ( dakpannen en planken ) onder de krassen, nieuwe aangevraagd.
De instructieboek was gekreukeld, mijn moeder telefonisch aangevraagd ( ik ben doof vandaar ).
Bovenstaande is van enkele weken terug.
In het verleden, bij Ford Mustang, de witte strepen tiles waren niet in orde en zoals velen een nieuw setje aangevraagd.
Instructieboek zwaar beschadigd, er zaten scheuren in. Nieuwe aangevraagd, bleek 1 van Friends lego te zijn, weer nieuwe aangevraagd, werd bezorgd in dunne envelop dus beschadigd. Weer nieuwe aangevraagd die nu wel goed was.
Via B&P 4 transparante gebogen raampanelen, allen 4 bekrast. Nieuwe aangevraagd.
Die van Mustang en de ramen zijn al van even geleden.
Helaas is de ruimte voor opmerking bij vervanging nogal beperkt, ik kan geen verhaal typen, meestal typ ik dat het krassen bevat.
Als ik ga mailen naar de klantenservice, dan duurt het vaak lang voordat ik antwoord krijg ,soms krijg ik geen reactie terug. Dus probeer ik zoveel mogelijk via de website te doen. Ik wil ook zelf kunnen oplossen , dat ik dus niet elke keer mijn ouders moet vragen om te bellen.
In het verleden heb ik aangeboden om de beschadigde onderdelen en de instructieboeken terug te sturen zodat ze zelf konden controleren. Dat hoefde niet.
Ook wilden ze geen foto hebben of iets dergelijks.
En nu krijg ik dus deze reactie.
Ik heb ze terug gestuurd dat ik het vreemd vond en het niet zo fijn vind. Dat ik nu in hun systeem ga staan als iemand die niet eerlijk is of zo. Terwijl ik alleen maar nette onderdelen wil hebben.
En dat Lego hun manier van inpakken moet overwegen, dat ze de kwetsbare onderdelen niet zomaar in grote zak met scherpe onderdelen moet stoppen.
Gewoon even uitleggen en kijken wat ze dan zeggen. Op zich vind ik het alleen maar goed dat ze hier op letten, misbruik tegengaan hoort erbij
volgens mij de gewonezonoskar schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:35:
Is dat weer een nieuwe kleur blauw op die 42128? Of is dat 'gewoon' blauw, wat al eeuwen niet meer gebruikt is(42042 voor het laatst?)
Volgens mij is onderdelen vervangen niet zo zeer bedoelt voor B&P bestellingen, maar voor de sets. Mocht dit in het vervolg nog eens voorkomen zou ik ze eerst mailen over de onderdelen met krasjes en wat ze voor je kunnen betekenen (niks bestellen) ipv gelijk vervangende onderdelen te bestellen. Zelfs het opnieuw kopen van de onderdelen met een verzoek het aankoopbedrag in VIP punten om te zetten, was waarschijnlijk beter geweest. Nu komt het na de controle en zit je met een streepje bij je naam en alsnog een mailtje of dat je toch je ouders moet vragen om te bellen.
Ik weet, fijne hindsight 20-20, heb je nu niks aan, maar die service is nogal fraude gevoelig en dus niet raar dat Lego er boven op zit. Je kan immers ook zelfs nu nog een lulverhaal ophangen dat je de set hebt gekocht waar ze in zitten na je B&P bestelling en ze bekrast zijn in de doos.
[ Voor 3% gewijzigd door AppieNL op 03-06-2021 18:27 ]
Wat mij opvalt is dat het uit maakt in welk land je besteld, welk klokje je krijgt. Ik kreeg recent gewoon het 'juiste' klokje, pas besteld toen internet al vol stond met het 'verkeerde' klokje meldingen.JeroenE schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:26:
[...]
Dit is toch een "bekend" probleem? In de boekjes staat de oude klok, in de doos zit de nieuwe klok. Dat is in veel meer sets aan de hand, ...
Dus wellicht verschilt het per productie locatie of is er een 'foute' batch. Wellicht dat er intern soms nummers worden verwisseld. Lijken de codes of namen van de verwisselde bedrukking op elkaar? Of de vertaalde tekst van de naam van de bedrukking?
[ Voor 13% gewijzigd door djwice op 03-06-2021 23:27 ]
Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/
Ik heb wel eens gehad dat een heel oud type (lucht) vering in een doos na jaren was vergaan. Ze hadden daardoor (ouderdom) zelf die vering niet en adviseerde via bricklink een 2e hands te kopen. Dat heb ik toen met succes gedaan.Loader schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 17:41:
Een andere keer kocht ik een oude set (nieuw in doos) bleek een steentje te missen, die kleur wordt niet meer geproduceerd, ik kreeg een alternatieve kleur.
Ik vul wel altijd zo bondig mogelijk in wat er mis is met het steentje. Vervelend dat je ervaringen op dit moment niet goed was, ik hoop.dat je zowiezo minder vaak verkeerde of missende steentjes krijgt.
En dat je volgende ervaring subliem zal zijn!
Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/
Wellicht dan eerder in welke landen de set geproduceerd is en dat die dus "door elkaar" in het magazijn liggen.djwice schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 23:25:
Wat mij opvalt is dat het uit maakt in welk land je besteld, welk klokje je krijgt. Ik kreeg recent gewoon het 'juiste' klokje, pas besteld toen internet al vol stond met het 'verkeerde' klokje meldingen.
Voor zover ik weet heeft Lego niet per land een magazijn. Aangezien die verhalen snel opdoken (ook al in reviews van mensen die de dozen van lego hebben gekregen) zijn dat toch allemaal bestellingen die via de Lego website zijn gelopen en niet zo zeer van andere verkopers in "rare landen" omdat je toen de set alleen bij Lego zelf kon krijgen.
Ik heb dus ook geen idee. Ik kan me goed voorstellen dat er een fabriek is die nog oude bedrukkingen doet en een fabriek waar de nieuwe bedrukking al wordt gebruikt. Of misschien ligt er nog wel ergens een hele grote batch in een magazijn en worden die ook eerst opgemaakt.Wellicht dat er intern soms nummers worden verwisseld. Lijken de codes of namen van de verwisselde bedrukking op elkaar? Of de vertaalde tekst van de naam van de bedrukking?
Maar goed, het is natuurlijk allemaal speculatie.
De onderdelen heb ik overigens aangevraagd via een mail met een nette toelichting. Complimenteren met de mooie display set die ze hebben ontworpen en vervolgens de kanttekening erbij zetten dat een paar onderdelen tegenvallen en afbreuk doen aan de toffe set; graag vervangen
Direct onderdelen aanklikken en bestellen als vervanging heb ik één keer gedaan, bij de Mustang met die witte lijnen. Ik kreeg toen kort erop een mail dat ze m'n bestelling geannuleerd hadden (vanwege de hoeveelheid). Daarop heb ik ze een mail gestuurd om uit te leggen dat die stenen gewoon niet goed uitgelijnd zijn, dat het ook een bekend euvel is en dat ik toch echt graag zag dat die stenen werden toegestuurd. Dit hebben ze vervolgens alsnog gedaan. Een nette mail bij problemen wil dus echt wel helpen
Anyway, ik had me voorgenomen om niks (duurs) te kopen. Dus toen ik weer naar buiten ging had ik een grote tas met oa. de Boekenwinkel. Naja, toevallig afgelopen week de Middeleeuwse smid afgemaakt, dus er was ruimte op de backlog.
Hoewel ik regelmatig bij Lego.nl sets koop, heb ik niet eerder gebruik gemaakt van hun service. Toch geef ik graag mijn visie op je vraag.Loader schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 17:41:
Lego is voor mij als speelgoed waarbij ik soms een set een tijdje in de kamer heb staan.
Als een steentje een klein krasje heeft, heb ik daar geen moeite mee.
Ik heb slechts een keer gehad dat een klein onderdeeltje miste, maar dat had ik nog in mijn voorraad en kon ik prima zelf vervangen.
Een klokje dat een andere tijd aangeeft dan het boekje vind ik juist wel grappig.
Als ik een kras in een voorruit zou hebben of een (belangrijk) onderdeel mis dat ik zelf niet zou hebben, zou ik wel graag gebruik maken van hun service.
Maar iedereen is anders...
Door de voorbeelden die je aandraagt in je post krijg ik de indruk dat je kwaliteitseisen heel hoog liggen en wellicht nog hoger dan die van Lego zelf. Mijn inschatting is dat je dus niet iets verkeerd doet in de aanvragen tot vervanging, maar je maakt er alleen vaker gebruik van dan Lego OK vindt.
Yeah, right... En jij had echt verwacht je daar aan te houden?Gaius schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:42:
Woensdag maar eens wezen kijken in de 'nieuwe' Lego-store in Leidschendam. Typisch dat we in het Engels werden verzocht in de queue te wachten buiten (geen probleem verder natuurlijk, corona-regels tenslotte), maar goed, het winkelcentrum heet natuurlijk geen Leidschenhage meer, maar Westfield Mall of the Netherlands.
Anyway, ik had me voorgenomen om niks (duurs) te kopen.
Hier geen lego stores in de buurt (gelukkig), want ik weet dat ik me niet zou kunnen inhouden
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Staat nog wat op verlanglijstje o.a. het nieuwe boeket en de architecture tah mahal.
Mijn vrouw wil graag de technic ferrari (weet niet of ik dat nou een wauw item vind)
En de kleine man tja.....
Heeft al schaakbord gekregen dus ik denk misschien waarschijnlijk een klein doosje
Heb ik niet naar gekeken, sorry. Er stond ook lint omheen, dat gaf me de indruk dat het niet gewaardeerd zou worden als ik er zou gaan snuffelen. Nu had ik ook niks nodig, dus heb er verder ook geen moeite voor gedaan.himlims_ schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:27:
pick 'n' brick wall update graag?! @Gaius @Versaevel
soms wordt die inhoud door de shop op feesboek gezet, maar dat heb ik al 10jr niet meer
klopt; de medewerker pakt ze voor je (omdat je niet zelf mag scheppen, krijg je ook extrasGaius schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:43:
[...]
Heb ik niet naar gekeken, sorry. Er stond ook lint omheen, dat gaf me de indruk dat het niet gewaardeerd zou worden als ik er zou gaan snuffelen. Nu had ik ook niks nodig, dus heb er verder ook geen moeite voor gedaan.
er ligt (imho bij iedere lego winkel) een grote baseplate met daarop de individuele blokjes;
:strip_exif()/f/image/3MUYMObY5wWF46z9HDRQBq79.jpg?f=fotoalbum_large)
^-- deze is van utrecht van april
https://datingforgeeks.tu...5314941550592/1622-milieu
Als ze dat nou met Lego doen
Als er zo een plaat ligt maak ik ff fotohimlims_ schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:27:
pick 'n' brick wall update graag?! @Gaius @Versaevel
soms wordt die inhoud door de shop op feesboek gezet, maar dat heb ik al 10jr niet meer
Ik denk dat de kosten en milieubelasting van een doos wel opwegen tegen alle missing pieces verzendingen als iemand z'n Colosseum, wereldkaart of Milennium Falcon in een big shopper gestort krijgtCalamor schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:51:
Weet niet of het helemaal gepast is. Anders haal ik het wel weg.
https://datingforgeeks.tu...5314941550592/1622-milieu
Als ze dat nou met Lego doenen voor de grote pakketten als de millennium falcon wordt het helemaal leuk.
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Bij mijn schoonouders kwamen we onlangs een doosje lego tegen. Alles door elkaar natuurlijk, maar tot mijn grote vreugde vond mijn dochtertje van 5 dit reuze interessant.
Helaas zitten er geen boekjes bij en ik vermoed dat met de hele doos een 5 tot 10 voertuigen gebouwd kunnen worden.
Druk zoekende op Brick instructions heb ik de instructies van een bootje en auto reeds gevonden en gemaakt, maar de rest is voor mij zoeken naar een speld in een hooiberg.
Ik heb de meest unieke en herkenbare onderdelen op de foto gezet in de hoop dat ze hier worden herkend, maar een manier om zelf wellicht makkelijker tot de juiste handleiding te komen is natuurlijk ook zeer welkom. Lui ben ik immers niet
De poppetjes zullen niet kloppen, maar dacht dat de shirts kunnen helpen.
Het is vermoedelijk allemaal uit de periode 1990-2000.
:strip_exif()/f/image/uw8Btg5dArPIVoEfuJYo1F0Y.jpg?f=fotoalbum_large)
PSN ID = Jorco
Staartvleugel met eagle zit in 6345 https://www.bricklink.com...item.page?S=6345-1#T=S&O={%22iconly%22:0}
[ Voor 31% gewijzigd door mortael op 04-06-2021 18:29 ]
Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/
Hovertron 6815 https://rebrickable.com/sets/6815-1/hovertron/#parts
Launch Evac 1 6614 https://rebrickable.com/sets/6614-1/launch-evac-1/#parts
[ Voor 51% gewijzigd door L23 op 04-06-2021 19:30 ]
Zou kunnen dat het niet voor B&P bedoeld is maar daar weet ik niets van.AppieNL schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 18:23:
@Loader
Volgens mij is onderdelen vervangen niet zo zeer bedoelt voor B&P bestellingen, maar voor de sets. Mocht dit in het vervolg nog eens voorkomen zou ik ze eerst mailen over de onderdelen met krasjes en wat ze voor je kunnen betekenen (niks bestellen) ipv gelijk vervangende onderdelen te bestellen. Zelfs het opnieuw kopen van de onderdelen met een verzoek het aankoopbedrag in VIP punten om te zetten, was waarschijnlijk beter geweest. Nu komt het na de controle en zit je met een streepje bij je naam en alsnog
De volgende keer ga ik maar eens via de mail regelen, ook al duurt dat langer...
Dank voor je reactie.wouter3 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:48:
[...]
Hoewel ik regelmatig bij Lego.nl sets koop, heb ik niet eerder gebruik gemaakt van hun service. Toch geef ik graag mijn visie op je vraag.
Lego is voor mij als speelgoed waarbij ik soms een set een tijdje in de kamer heb staan.
Als een steentje een klein krasje heb ik daar geen moeite mee.
Ik heb slechts een keer gehad dat een klein onderdeeltje miste, maar dat had ik nog in mijn voorraad en kon ik prima zelf vervangen.
Een klokje dat een andere tijd aangeeft dan het boekje vind ik juist wel grappig.
Als ik een kras in een voorruit zou hebben of een (belangrijk) onderdeel mis dat ik zelf niet zou hebben, zou ik wel graag gebruik maken van hun service.
Maar iedereen is anders...
Door de voorbeelden die je aandraagt in je post krijg ik de indruk dat je kwaliteitseisen heel hoog liggen en wellicht nog hoger dan die van Lego zelf. Mijn inschatting is dat je dus niet iets verkeerd doet in de aanvragen tot vervanging, maar je maakt er alleen vaker gebruik van dan Lego OK vindt.
Of mijn kwaliteitseisen hoog liggen... misschien wel. Maar als je 2 keer een instructieboek krijgt waar scheuren / kreukels in zitten, dan vraag ik het opnieuw aan.
Als er een krasje op de steen zit, dan kijk ik eerst van, is het diep, is het zichtbaar? Kan ik bij het plaatsen zo regelen dat het niet te zien is? Of kan ik het binnen plaatsen ipv buiten?
Als dat allemaal niet zo is, ja, dan vraag ik nieuwe aan. Net als bij de Mediëval Blacksmtih, waren dat de dakpannen die allemaal goed zichtbaar waren en een kras valt meteen op.
Maar goed,, je hebt gelijk, dat is wie ik ben
Anyway... vandaag heeft mijn moeder maar gebeld , omdat ik onderdelen wilde bestellen die niet op voorraad was. En gelijk de mail voorgelegd.
Volgens de klantenservice is de mail niet als beschuldiging bedoeld al begreep hij heel goed dat ik dat wel zo opvatte door de strekking van de brief.
Hij zei dat ik de brief moest zien als een soort opmerking.
Ik zei dat ik juist onderdelen had aangevraagd omdat ze bekrast waren. Dat begreep hij ook, dat kon hij zien. Hij vond het ook lastig hoe het gekomen is, maar volgens hem zou ik mij geen zorgen over hoeven maken en zou alles goed komen. Dus geen rood vlaggetje of aantekening achter mijn naam.
Hopelijk is het nu voorbij.
Utrecht vorig week:
https://gyazo.com/4b10827f16f5740a954056b107bcd2d6
https://gyazo.com/9ccdbabbd9b4135ca1e1688c6bd42de8
https://gyazo.com/c5506ec1b51b82535656f08ef6a23834
https://gyazo.com/5c4a457a40b3a766443edf4c0943bccd
Oberhausen 1 Juni
https://gyazo.com/f4a7dd02b81cc57650b9fdce048a1813
Leidschendam 2 Juni
https://gyazo.com/25ef8ffe8039d38ddb6c651bf091df8e
Ik ga er niet van uit dat mensen 'nep' sets of sets voor een andere markt besteld hebben. LEGO heeft diverse punten in Europa waar geproduceerd en gecombineerd wordt.JeroenE schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 06:05:
[...]) zijn dat toch allemaal bestellingen die via de Lego website zijn gelopen en niet zo zeer van andere verkopers in "rare landen" omdat je toen de set alleen bij Lego zelf kon krijgen.
Maar goed, het is natuurlijk allemaal speculatie.
Vandaar dat dezelfde set die op het zelfde moment besteld is via een andere distributie ook anders van kwaliteit kan zijn.
Uiteraard doet LEGO haar best om de kwaliteit altijd overal goed en vergelijkbaar te laten zijn.
Mogen klanten ondertussen weer zelf PaB bekers vullen of wordt dat nog steeds gedaan door het personeel?Loader schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 19:57:
Voor degenen met verzoek over info P&B wall
Utrecht vorig week:
Oberhausen 1 Juni
Leidschendam 2 Juni
Personeel.Kapoen schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 21:49:
[...]
Mogen klanten ondertussen weer zelf PaB bekers vullen of wordt dat nog steeds gedaan door het personeel?
B.v. dat de Lamborghini set (76899) relatief duur is, kan ik begrijpen, licentiekosten zijn vast niet goedkoop.. (59.99).
De Dodge Challenger SRT Demon / 1970 Dodge Charger R/T Set, is 44.99, hier in Canada zelfs $39.99 (~Eur 28).
De set met de 2 corvettes kost EUR39.99 (Ik kan 'm hier kopen voor $39.99); net zoals de Jaguar set. Maar dan het rare, waarom is de set met de MOPARDodge//SRT Top Fuel dragster en de 1970 Dodge Challenger T/A zo duur? Zijn de licentiekosten op de dragster nou echt zo enorm? Hij heeft welliswaar 627 steentjes, dat is ~60 meer dan de Jaguar set en circa 80 meer dan de Corvettes, maar het lijkt mij dat Dodge nou niet het duurste merk is om licenties van te kopen.
[img]error.jpg[/img]
Haha dude! Nice bricklog! Dank voor de herinnering dat die infinity gauntlet al te krijgen isYonix schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 09:57:
Niet een backlog, maar een 'bricklog':
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Thanks! Vanmiddag gebouwd en het is een leuke aanvulling op de collectie.Ninjetsu NL schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:42:
[...]
Haha dude! Nice bricklog! Dank voor de herinnering dat die infinity gauntlet al te krijgen is
Vrouwlief heeft haar ferrari en ik mijn tah mahal.
Ventje ging voor de vissenbak.
(en krijgt vanavond de 3 in 1 krokodil, maar dat weettie nog niet
:strip_exif()/f/image/8R4ceENeVAc2AytqMT1frDS5.jpg?f=fotoalbum_large)
De bewaker heeft nog steeds niet door wat er achter hem gebeurt. Zou de koffieverkoopster in het complot zitten?
Verder heb ik de Corner Garage weer teruggebouwd. De Pub van Versteinert was erg leuk om te bouwen, maar zelf vind ik deze toch beter staan in mijn stad. Ik moet zeggen dat me nu weer opviel dat het echt een leuk gebouw is om te bouwen! Persoonlijk vind ik dit toch wel een van de leukste modulars (maar dat kan ik van bijna elke wel zeggen
:strip_exif()/f/image/psoQPbNzxA7SqkVs9T3OiEpc.jpg?f=fotoalbum_large)
En last but not least heb ik een kleine verandering gemaakt aan het Assembly Square. Ik heb de donkerrode 2x2x2- dakpannen van de eerste verdieping naar de zijkant van de tweede verdieping verplaatst. Dat maakt de gevel iets meer open, vind ik zelf.
:strip_exif()/f/image/oagyaRO4VcD5xvxmcbhsg1X3.jpg?f=fotoalbum_large)
Links staat de man die zijn broek heeft uitgetrokken midden op straat. De politie heeft hem nog niet kunnen stoppen. Zelfs de ME moet met lede ogen toekijken..
[ Voor 3% gewijzigd door Jakkus op 05-06-2021 21:06 ]
De gevangene lijkt wel best gelukkig
[ Voor 3% gewijzigd door Jakkus op 05-06-2021 22:20 ]
Maar is die enkel nog maar te kopen in de lego stores ?
Meen te herrineren dat er vroeger een site was waarop je kon zien welke winekls hem verkopen en tegen welke prijs, maar vind die site niet meer, dacht eerst bricklink, maar dat was dus fout.
-| Hit it i would ! |-
https://www.brickwatch.net/nl-NL/Falcon10 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:29:
Wil voor men vrouw haar verjaardag de nieuwe Friends Appartment set kopen ( 10292 ).
Maar is die enkel nog maar te kopen in de lego stores ?
Meen te herrineren dat er vroeger een site was waarop je kon zien welke winekls hem verkopen en tegen welke prijs, maar vind die site niet meer, dacht eerst bricklink, maar dat was dus fout.
@Falcon10 Niet alle winkels zijn opgenomen in die site. Zo heeft Intertoys (of een aantal filialen) onlangs aangegeven dat ze het Friends setje óók verkopen n.a.v. de reünie uitzending. Niet beschikbaar om naar je toe te sturen, maar je kunt wel online bestellen om vervolgens in een winkel op te halen.
Je betaalt dan wel de standaard prijs, maar goed... dat je het weet
[ Voor 9% gewijzigd door Gim op 07-06-2021 11:16 ]
:strip_exif()/f/image/48VB92vzFnHS3XI3ycSHF8WT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/agfGkKHl2oZ8eMWNgG3rhJzT.jpg?f=fotoalbum_large)
Arme witte koning
De Harry Potter-schaakset is erg leuk! Enige nadeel is dat op het bord de toren en het paard wat lastig uit elkaar te houden zijn tijdens het spelen. En als het spelbord een tikje smaller was geweest, had hij nog in de doos gepast. Misschien ga ik dat zelf even aanpassen. Wat wel kan, is de platen met vlammetjes aan de zijkant eraf halen.
[ Voor 16% gewijzigd door Jakkus op 07-06-2021 15:43 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Nice, het probleem met de doos en de maat vecht ik ook nog mee, anders ff andere doos zoekenJakkus schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:25:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Arme witte koning
De Harry Potter-schaakset is erg leuk! Enige nadeel is dat op dat bord de toren en het paard wat lastig uit elkaar te houden zijn tijdens het spelen. En als het spelbord een tikje smaller was geweest, had hij nog in de doos gepast. Misschien ga ik dat zelf even aanpassen. Wat wel kan, is de platen met vlammetjes aan de zijkant eraf halen.
Juist die vlammen geven de sfeer aan de set vind ik dus om die eraf te halen staat me tegen.
Schaken zelf gaat prima, maar om te leren heb ik voor het ventje toch maar een standaard simpel bord aangeschaft.Helox-in-a-box schreef op maandag 31 mei 2021 @ 19:25:
[...]
Laat maar even weten of je er goed op/mee kan schaken! Dan haal ik em ook als je ervaring positief is
Ik weet dat Lego defecte stukken kan vervangen maar er zijn er meerdere die er last van hebben dus misschien is het normaal
Meestal trekken ze wel bij als je ze vast zet op andere stenen. Sommige platen bij mijn StarDestroyer waren ook krom en dat is met goed aandrukken eigenlijk allemaal wel goed gekomen.Admiral Freebee schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:01:
Ik heb hier een aantal 14x6 grijze platen die zo krom als een hoepel uit de doos komen. Komt dat nog goed eenmaal ik ze gebruik of gaan ze makkelijk loskomen?
Ik weet dat Lego defecte stukken kan vervangen maar er zijn er meerdere die er last van hebben dus misschien is het normaal
wall-eL23 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:19:
Ik heb er een tweede droid bij, Wall-E.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
heb je de head fix er ook op?
https://brickset.com/arti...0%A2E-swivelling-head-fix
Bij deze zat de head fix al inbegrepen.Lagune schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:46:
[...]
wall-etijd voor wall-e film 2
heb je de head fix er ook op?
https://brickset.com/arti...0%A2E-swivelling-head-fix
https://www.hbm-machines....timentskast-opbergsysteem
Ik ben op zoek naar extra tussenschotjes, HBM levert deze zelf niet, heeft iemand ervaring met extra tussenschotjes van wellicht een ander merk? en welke zouden dan goed passen?
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked

:strip_exif()/f/image/6iOKFlvLCAK45khVfaTJFrEQ.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/qNmu7HomW56OTwlV8h5C0jB4.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/RMZkUCPesn5mOPLSpEqgCgFw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EhAfNIjROn8QJip5izaFVXgA.gif?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kEAIUZquxNPoMdPu6JDb861t.gif?f=fotoalbum_large)