Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.374.689 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

emieltenberge schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:19:
Zijn er toevallig meer die deze sorteerladekasten gebruiken van HBM?
https://www.hbm-machines....timentskast-opbergsysteem

Ik ben op zoek naar extra tussenschotjes, HBM levert deze zelf niet, heeft iemand ervaring met extra tussenschotjes van wellicht een ander merk? en welke zouden dan goed passen?
geen idee; vakjes lijken me sowieso al erg klein :X misschien 3d printertje ?

weet niet hoe 'dik' de grooves zijn voor tussenschotje; misschien plexiglas (kan je krijgen vanaf 2mm)

[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 08-06-2021 15:31 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:19

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik ben op zoek naar extra tussenschotjes, HBM levert deze zelf niet, heeft iemand ervaring met extra tussenschotjes van wellicht een ander merk? en welke zouden dan goed passen?
Ik zou er gewoon een extra kastje naast zetten. Ik heb eerder te kleine bakjes dan te grote. Of ga je elk soort onderdeel apart in een bakje doen?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eurionair
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:07

Eurionair

Senior Destructor

Toevallig heb ik precies zo'n kastje en mijn ervaring is dat de lades eerder te klein dan te groot zijn en heb ze er bijna overal uitgehaald en liggen hier dus ongebruikt. Kan er dus wel wat missen. Hoeveel zou je er willen hebben ?

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master30
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-06 00:15
Ik heb afgelopen wekend de Ferrari in elkaar gezet (42125).
Deze viel mij best tegen na zakjes 2 ben je alleen nog maar bezig met de buitenkant, spoilers enz maken en stickers, veel stickers plakken.

Ik heb nog de Porsche (42096) liggen om te bouwen.
Hoe is deze t.o.v. de Ferrari?

De zelfde vraag ook voor de Rally auto (42109).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
master30 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:34:
Deze viel mij best tegen na zakjes 2 ben je alleen nog maar bezig met de buitenkant, spoilers enz maken en stickers, veel stickers plakken.

Het valt tegen, maar wat was je verwachting bij de set? Althans ik neem aan dat je bepaalde verwachtingen had. Iets technisch verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:21
Gister maar even de bloemen set gebouwd (Was voor me gereserveerd bij de Lego store in Leidschendam) en de Pride set.

Allebei echt leuke sets. Mooi hoe de bloemen in elkaar zitten. En de pride set is gewoon geweldig gemaakt

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-06 23:09

Dommel

Professioneel Software Sloper

master30 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:34:

De Porsche (42096) is eerst het binnewerk bouwen en dan begin je aan het exterieur, maar zelfs dan is het nog een redelijke mix. Het is niet eerst alleen binnenwerk totdat dat af is en dan exterieur maar er zit wat meer mix in.
De Porsche zie je op een gegeven moment beginnen te ontstaan. Binnenwerk (motor / koppeling / chassis / interieur) kan tot op een bepaald niveau voor elke auto gelden maar zodra begin je het exterieur toe te voegen dan zie je langzaam maar zeker de auto ook ontstaan ondanks dat je zelfs dan nog delen van het interieur / de ophanging aan het maken bent.

Ik vond het in elke geval een leuke bouw. Nog even afwachten wat de Ferarri 488 gaat zijn :) (volgende week vakantie dus dan eens kijken of ik er aan toe kom)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De 42109 heeft tenminste nog wat technisch als je de achterklep opent. Maar bij alle drie is het chassis vrijwel identiek. Gelukkig wel veel ruimte om motoren in te bouwen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:15
Zitten we allemaal een beetje in een Lego dip? ;) Ik wel overigens en het werk en gezin zorgt er voor dat ik overdag al helemaal geen tijd heb en in de avond vind ik het ook wel leuk om even een uurtje te gamen op de Switch, hard te lopen, of even tv te kijken.
Ook het mooie weer zorgt er voor dat ik totaal niet met Lego bezig ben: niks bouwen, maar ook helemaal niks kopen. Ik overweeg eerder om iets van zolder te verkopen.

Ik kan er overheen gelezen hebben, maar ik heb hier nog geen enthousiaste berichten gelezen over de LEGO Ideas 21327 Typewriter. Deze verschijnt per 1 juli.
https://www.bricktastic.n...-typewriter-gepubliceerd/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 06-06 22:35
https://www.looopings.nl/...ussels-winkelcentrum.html

Hoeft @Kapoen helemaal zijn land niet meer uit.

Shops, pretpark en dcc op komst en dat allemaal in zijn kleine landje O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

meesje schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:16:
Zitten we allemaal een beetje in een Lego dip? ;) Ik wel overigens en het werk en gezin zorgt er voor dat ik overdag al helemaal geen tijd heb en in de avond vind ik het ook wel leuk om even een uurtje te gamen op de Switch, hard te lopen, of even tv te kijken.
Ook het mooie weer zorgt er voor dat ik totaal niet met Lego bezig ben: niks bouwen, maar ook helemaal niks kopen. Ik overweeg eerder om iets van zolder te verkopen.

Ik kan er overheen gelezen hebben, maar ik heb hier nog geen enthousiaste berichten gelezen over de LEGO Ideas 21327 Typewriter. Deze verschijnt per 1 juli.
Mijn bouwlog is wel opgelopen (en loopt vrijdag verder op) maar ik ben ondertussen okk digitaal bezig en dat neemt dan de tijd weg van het fysieke bouwen. Dus geen echte dip maar even de bouwfocus op digitaal in plaats van fysiek :)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:16
Ik lees al een paar weken mee in dit topic, ben na jaren weer begonnen met het bouwen van Lego sets nu ik eindelijk op mezelf woon. Nu heb ik alleen een vraag. Hoe bewaren jullie de Lego sets die niet opgebouwd blijven staan? Sorteren jullie deze uit per type blokje of pakken jullie het anders aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymnia
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online
livranca schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:56:
Ik lees al een paar weken mee in dit topic, ben na jaren weer begonnen met het bouwen van Lego sets nu ik eindelijk op mezelf woon. Nu heb ik alleen een vraag. Hoe bewaren jullie de Lego sets die niet opgebouwd blijven staan? Sorteren jullie deze uit per type blokje of pakken jullie het anders aan?
heel erg afhankelijk van de serie, en bij veel mensen ook het doel,

als je MOC's (My Own Creation) gaat bouwen, is advies om per type steen te sorteren, maar als je van plan bent de sets weer terug op te bouwen (zo heb ik het meeste), is het handig om per set een ziplock zakje te gebruiken met setnummer er op. Op die manier, heb je van de sets in je display een heel klein volume aan ziplock zakjes, en zijn de sets opgeborgen minder groot dan ze zouden zijn als je ze gebouwd opbergt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:17
Versaevel schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:17:
https://www.looopings.nl/...ussels-winkelcentrum.html

Hoeft @Kapoen helemaal zijn land niet meer uit.

Shops, pretpark en dcc op komst en dat allemaal in zijn kleine landje O-)
België had anders al veel vroeger dan Nederland een Lego store ;)

Dat Docks winkelcentrum waarvan sprake in het artikel ligt wel op mijn pendelroute naar het werk. Dat belooft voor de toekomst >:)

Biedt zo’n Discovery Centre iets aan AFOLs dat niet te vinden is in Lego stores?

[ Voor 7% gewijzigd door Kapoen op 09-06-2021 13:05 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@meesje Vanwege de dip in de Lego technics sets ben ik zelf maar wat MOCs aan het bouwen. Eerst de 42115 formula 1 dan denk ik de 42110 Willy's jeep en dan de 42115 Ford F-150. Die laatste laat ik denk ik een tijdje in elkaar staan voordat ik de pimped Sian ga bouwen.

Daarnaast zitten er nog wat nep-Lego sets in de pijplijn, op basis van de RC buggy MOC (ik heb daarvan ook de instructues gekocht), een 1:8 Austin Martin GT3 model en ik hoop ook nog een op basis van deze MOC (die vind ik echt ubercool): Maar alleen als ik de designer iets kan doneren, want die MOC is ook gejat.

Afbeeldingslocatie: https://bricksafe.com/files/Ctan/rebel-tow-truck-finished/rebel-tow-truck-ctan-01.jpg/750x562p.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door zonoskar op 09-06-2021 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
@zonoskar Wat gaaf! Doet me denken aan bv Lego Movie en Mad Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online

Als je in een dip zit en er wellicht zelfs een verklaring voor hebt ( goed weer e.d) dan lijkt t me geen slim moment om iets te verkopen. Kans dat je er spijt van krijgt.

Gewoon lekker even wat anders doen ;)

Ik ben ook gestopt met dingen te kopen voor nu omdat ik met genoeg andere dingen even bezig ben. LEGO komt vast wel weer. Nieuwe releases hoef ik ook niet gelijk te hebben want dan is t toch nog te duur. Daarbij nog genoeg leuks liggen, nieuwe sets dan wel gebouwde sets om iets anders mee te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

meesje schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:25:
@zonoskar Wat gaaf! Doet me denken aan bv Lego Movie en Mad Max.
Is inderdaad een beetje de Mad Max versie van de 41999.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

hier ook 0 gebouwd laatste periode; zomer is hier altijd laag pitje - los van standaard verhaal; verkleurde lego in de bak peroxide in de zon. veel meer gebeurd heir niet nu

typmachine vind totaal niet interresant; de piano was wel erg gave build

[ Voor 5% gewijzigd door himlims_ op 09-06-2021 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
himlims_ schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:37:
[...]

hier ook 0 gebouwd laatste periode; zomer is hier altijd laag pitje - los van standaard verhaal; verkleurde lego in de bak peroxide in de zon. veel meer gebeurd heir niet nu

typmachine vind totaal niet interresant; de piano was wel erg gave build
Lego ontgelen (is dat een woord? ;)) en schoonmaken (drogen) is inderdaad een mooi werkje met dit weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
De MOC Challenges zijn ook leuke tussendoortjes tijdens de zomerdip. Kleine setjes en gewoon lekker zelf wat knutselen terwijl je buiten van t weer geniet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

meesje schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:43:
[...]

Lego ontgelen (is dat een woord? ;)) en schoonmaken (drogen) is inderdaad een mooi werkje met dit weer.
in mijn ervaring bij temperaturen rond de 30 (volle zon) gaat het 'hard/effectief'

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online

https://jaysbrickblog.com...ing-mechanical-functions/

De nieuwe Lego 21327 typemachine!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Versaevel
Kapoen schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:03:
[...]

België had anders al veel vroeger dan Nederland een Lego store ;)

Dat Docks winkelcentrum waarvan sprake in het artikel ligt wel op mijn pendelroute naar het werk. Dat belooft voor de toekomst >:)

Biedt zo’n Discovery Centre iets aan AFOLs dat niet te vinden is in Lego stores?
Geen idee, zit nog te wachten op de opening op scheveningen. Wat ik wel tegen ben gekomen is dat de shop aldaar setjes verkoopt die normaal alleen in parken te koop zijn.

ff zoeken of ik dat artikel nog kan terugvinden.

Gevonden :)

https://shop-scheveningen....com/collections/specials

Ik zie daar o.a. Het lego Park en het rijexamen langskomen.

[ Voor 11% gewijzigd door Versaevel op 09-06-2021 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:40
Versaevel schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:16:
[...]

Geen idee, zit nog te wachten op de opening op scheveningen. Wat ik wel tegen ben gekomen is dat de shop aldaar setjes verkoopt die normaal alleen in parken te koop zijn.

ff zoeken of ik dat artikel nog kan terugvinden.

Gevonden :)

https://shop-scheveningen....com/collections/specials

Ik zie daar o.a. Het lego Park en het rijexamen langskomen.
Moet ik alleen nog even wat kinderen vinden die mee willen om die setjes te halen.. of is die shop ook voor volwassenen alleen bereikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
De shop is gewoon bereikbaar.
Het DCC is alleen toegankelijk onder begeleiding van een kind (voor zover ik het begrepen heb)
Ik moet ook even mijn neefje lenen :)

Of een vreemde van de boulevard plukken met toestemming van ouders >:)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

SunnieNL schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:47:
[...]

Moet ik alleen nog even wat kinderen vinden die mee willen om die setjes te halen.. of is die shop ook voor volwassenen alleen bereikbaar?
kinderen uitnodigen op strand voor lego kan ik je afraden! werd niet gewaardeerd :+

Acties:
  • +43 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:23
Ik vond dit net op Reddit in het LEGO topic onder de titel LEGO 31120 Medieval Castle MOD From Two Sets, No Extra Pieces Required. Wow! Nice!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mRaX3BGdqUQygC2ibHwsUUt23GU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uU92utLKChwV9v0LckXR5xOd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6qFGPobQHJ8HsMM34YcNr5B_3hY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qFZqrF6yqX9BgtHD11pPdfld.jpg?f=fotoalbum_large

Bron: https://www.reddit.com/r/...tle_mod_from_two_sets_no/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:43
@Haay Jammer dat ik je bericht maar één keer kan liken ;) Wat ontzettend gaaf!
In de link staan ook foto's van de achterkant en de binnenkant, zie ik.

Nu wachten op een dikke aanbieding van de Kruidvat :p

[ Voor 15% gewijzigd door Jakkus op 09-06-2021 17:28 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Haay schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 17:14:
Ik vond dit net op Reddit in het LEGO topic onder de titel LEGO 31120 Medieval Castle MOD From Two Sets, No Extra Pieces Required. Wow! Nice!

Bron: https://www.reddit.com/r/...tle_mod_from_two_sets_no/
In verschillende reviews was al aangehaald dat je de drie varianten aan elkaar kon klikken. Dit is echter de eerste foto waarop ik het zie gebeuren _/-\o_

*edit* ik moet beter leren lezen |:( dit is een mod, en dus niet de aangekondigde combinatie van de standaard variaties. Dat neemt niet weg dat dit een mooie vondst is door jou. :9

[ Voor 34% gewijzigd door Kapoen op 09-06-2021 18:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-05 21:59
Deze ziet er toch wel erg gaaf uit! Mooie techniek van binnen ook zo te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
The Evil Brain schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 20:27:
[...]

Deze ziet er toch wel erg gaaf uit! Mooie techniek van binnen ook zo te zien.
Ziet er inderdaad mooi uit! Knap gemaakt. Net als de piano vind ik dit wel een mooi decoratieve set. Een andere prijsklasse, maar zelf vind ik dit mooier dan die Lego bloemen. Dat voelt alsof je bij de Ikea wat kunstbloemen hebt gekocht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:22
Ik moet zeggen dat ik dat typemachine ook wel kan waarderen. Dat gezegd hebbende vind ik het boeket zeker geen IKEA sfeer geven. Integendeel zelfs.

Smaken verschillen natuurlijk.

Verder is €200,- voor mij helaas toch wat téveel. Maar dat maakt het niet een minder leuke set :)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:30

Pierre

Van nature lui!

Iets voor mijn schoonmoeder, die typt haar sinterklaas gedichten nog op een oude Remington, 2e hands gekocht op Marktplaats :Z

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De 42115 Formule 1 MOC is af. Met 14.90 is hij een beetje duur, je gebruikt niet eens de helft van de onderdelen van de Sian. De build was op soms erg scetchy, vooral hoe de end-plates van de achtervleugel gemonteerd zitten, dit is echt niet conform Lego specs (het zit enorm onder spanning, want het past eigenlijk niet). Vaak zit je ook met delen die alleen over een as geschoven zitten, dus de hele tijd uit elkaar vallen, totdat dit in 20 stappen verder gefixeerd wordt. Hij rijdt wel aardig snel, dus dat is een bonus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wsuknXNXwqyGkUuAsZ0oNHu26Cw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N6cTLNqVMz2YyWAkQ4JRxE6W.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/knP2FjhdAGXa5jsQKHVLZ4yBwRE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZrfrZIx19fWMUnO92IKb3Nix.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tQJjTW1LHq-53AqH6-VOV9cJ4hY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eo1VeEWvgonm3utxujVybKHA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ep9oCQcYL5TjJ1tUXrZ9Twem30A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gz9WqPQpIgpnsRHCsRJUhjJa.jpg?f=fotoalbum_large

Alleen dit snap ik niet: Een diff in de vooras, terwijl dit niet verbonden is met de motoren, of nodig is omdat formule 1 auto's dit hebben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vp2Qi3pdgmKtWxD7wTYxudOyLEA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dfbKel6PO3k8o6gw1EHL9WMx.jpg?f=fotoalbum_large

Hier nog een vergelijk met de Silver Champion set van Lego.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qsa5kfJgKtq144Gt7QCRppALL6Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pcSvtsV5EHy9eOCbcm7Wq6kW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door zonoskar op 10-06-2021 12:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:23

vectormatic

Warlock of the doorlock

@zonoskar F1 wagens hebben geen diff in de vooras, vierwielaandrijving is allemaal extra gewicht, en er is domweg geen ruimte om een aandrijfas van de motor naar de vooras te laten lopen, tenzij je de coureur wil shis-kebaben :P

Heeft dat ding ook een versnellingsbak trouwens? Lijkt mij geen ruimte voor te zijn. Ook klopt de V12 motor natuurlijk niet met de teenslipper rolbeugel.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

vectormatic schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:06:
@zonoskar F1 wagens hebben geen diff in de vooras, vierwielaandrijving is allemaal extra gewicht, en er is domweg geen ruimte om een aandrijfas van de motor naar de vooras te laten lopen, tenzij je de coureur wil shis-kebaben :P

Heeft dat ding ook een versnellingsbak trouwens? Lijkt mij geen ruimte voor te zijn. Ook klopt de V12 motor natuurlijk niet met de teenslipper rolbeugel.
Daarom vond ik het ook vreemd dat er een diff in de vooras van dit model zit. Er zit overigens geen versnellingsbak in, gewoon 2x XL motoren en 1x servo. De V12 vond ik wel leuk, maar idd niet echt correct. De stoel is ook niet echt correct, maar goed. Dat gooien we maar op artistieke interpretatie.

[ Voor 6% gewijzigd door zonoskar op 10-06-2021 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19:38

Amphiebietje

In de blubber

zonoskar schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:40:
[...]

Daarom vond ik het ook vreemd dat er een diff in de vooras van dit model zit.
Bij sommige oudere F1 auto's (jaren '70) zaten de remmen in de monocoque i.p.v. direct bij de voorwielen. Soms waren de voorwielen ook onderling verbonden door een as, al dan niet met vrijloop, om voor bepaalde rijkarakteristieken te zorgen. Wellicht heeft de ontwerper van deze MOC ooit zoiets gezien en dacht hij dat het een diff was....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-06 19:11
YouTube: LEGO Ideas Typewriter | LEGO Designer Video 21327

Vanaf 1 juli is hij beschikbaar. Wat een gaaf ding zeg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:10
Twijfel, ik heb de piano staan en deze lonkt mij ook wel erg zeg. Heb meer met muziek dan met tekst maar wat zit deze goed in elkaar zeg.

Lego gerelateerd, er komt een nieuw spel uit:

22 juni komt die uit op de Switch, Steam en Arcade:
https://www.lightbrick.com/builders-journey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:23
Dagg schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:47:
Lego gerelateerd, er komt een nieuw spel uit:
[YouTube: LEGO Builder's Journey realtime ray tracing]
22 juni komt die uit op de Switch, Steam en Arcade:
https://www.lightbrick.com/builders-journey
Dit spel is al uit op Apple Arcade: https://apps.apple.com/nl...ders-journey/id1441636691

Wel leuk spel, soms wat lastig te besturen op de iPhone, scherm is daarvoor net aan de kleine kant

[ Voor 19% gewijzigd door iwaarden op 11-06-2021 13:49 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:11

rammes

koekebakker 1e klas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mz4eB3hF8m_G4fmB0FJOO2iQEwQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kt163QBhNPUPsRRjS6XO9OwW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y1UWexI2A6DnyDqoQsEfs-PEEwU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vakIEkWPY8jKRMja10q7cmFh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YzFACACY_xsPV6Py3vc9UMT3JII=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kU6wxoOO9hYEDsguoOJ3gmco.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zwonQfhnaJUTb3UrUv7ObBXB4qo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OWi7syHIj6ciFaku1ag25AQD.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuwe aanwinst!

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
The one where everyone is awesome :P

Het minifig setje heb ik hier ondertussen ook liggen, en ik ben heel blij met die aankoop.
Zoveel kleuren en minifigs, ik vind het echt een topper _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Versaevel
https://www.ad.nl/den-haa...n-we-verwachten~a791af37/

Nu nog een kind vinden in de juiste leeftijdscategorie >:) >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nfNJrm9gbmvXEGEN9DJQhCYHgiQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dk5KZ9aqBlE269lyodUHqDUj.jpg?f=fotoalbum_large

Kleine vertraging na bestelling geplaatst te hebben, schijnbaar populair setje :+

Qua bouw stelt het weinig voor, mogelijk heden om te modden of “speelwaaarde” is er niet (ook niet insteek van de set lijkt me)

Ik vind de monotoner(?) monochrome (thx @Kapoen) kleuren en figuurtjes erg gaaf als display setje.

Prijs bij s@h was 35 geloof ik - best redelijk. Zeker gezien sommige onderdelen los prijzig kunnen zijn.

Nu alleen nog iets bedenken hoe dit te combineren is met mijn astronauten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qEzBcjfwKpxeTQu32n2powlXovA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j0W0AppJLKLuZW0ZBX5hRrdx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door himlims_ op 11-06-2021 18:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
himlims_ schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 18:00:
Ik vind de monotone(?) kleuren en figuurtjes erg gaaf als display stukje.

Prijs bij s@h was 35 geloof ik - best redelijk
Ff muggenziften (sorry!), de juiste uitdrukking is monochrome minifigs ;)

De prijs is inderdaad ok, op bricklink kosten sommige van die kleuren/onderdelen/minifigs ettelijke euro’s wegens zeldzaamheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:48

Lobbyen bij Lego voor een "Everybody is awesome! In Space!!!" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
AppieNL schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 19:10:
[...]

Lobbyen bij Lego voor een "Everybody is awesome! In Space!!!" :)
Wie weet komen er nog wat kleuren bij in de context van de speciale 90e verjaardagsset volgend jaar? Classic Space is één van de drie kanshebbers.

brickset artikel

[ Voor 9% gewijzigd door Kapoen op 11-06-2021 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

[Afbeelding]

Kleine vertraging na bestelling geplaatst te hebben, schijnbaar populair setje :+

Qua bouw stelt het weinig voor, mogelijk heden om te modden of “speelwaaarde” is er niet (ook niet insteek van de set lijkt me)
Oh, kom op, gebruik je fantasie!

De Lego horrorhuis/-kantoor/-fabriek film, waar Legomensen die het hoofdpersonage kent plots verdwijnen, en het hoofdpersonage ziet vervolgens telkens glimpen van zijn voormalige kennissen/vrienden/collega's. In spiegels, om de hoek, bij een raam, aan het aanrecht, in de vrieskist, de WC inkijkend, en telkens. Telkens. TELKENS. Zijn ze compleet blanco.
Laatste scene,
spoiler:
het hoofdpersonnage kijkt in de spiegel, en is zelf ook blanco
. })

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHH!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb echt helemaal niets met minifigs... Genoeg (Technic) lego staan hier, geen enkel miniding en gelukkig zitten ze ook niet bij Technic. Maar ja, ieder zijn afwijking. :+

Ben druk bezig met de MB Arocs, maar om de een of andere reden draait de heisarm niet helemaal lekker. De rest van dat ding werkt wel, maar dat ronddraaien... mwah. Zal wel door de slangetjes komen, maar het is al een week veel te warm om mijn hersens daar over te pijnigen dus het project ligt stil. Maar tot op heden een mooie build, zeker met het pneumatische werk. Al zijn mijn vingers blijkbaar iets te groot voor dat gepriegel. :P

Tussenstand:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gkuQ211ytxQiid80Y6xcZ5ti0A8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EGQmw6MObbKw0lXwr8aLdex5.jpg?f=fotoalbum_large

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Doe geen Dutrouxje :P

Dat Friends thema van Lego kan van mij ook meteen richting /dev/null :*

[ Voor 11% gewijzigd door aReaRe op 11-06-2021 20:47 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:48
Bastien schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 19:46:
Ik heb echt helemaal niets met minifigs... Genoeg (Technic) lego staan hier, geen enkel miniding en gelukkig zitten ze ook niet bij Technic. Maar ja, ieder zijn afwijking. :+

Ben druk bezig met de MB Arocs, maar om de een of andere reden draait de heisarm niet helemaal lekker. De rest van dat ding werkt wel, maar dat ronddraaien... mwah. Zal wel door de slangetjes komen, maar het is al een week veel te warm om mijn hersens daar over te pijnigen dus het project ligt stil. Maar tot op heden een mooie build, zeker met het pneumatische werk. Al zijn mijn vingers blijkbaar iets te groot voor dat gepriegel. :P

Tussenstand:

[Afbeelding]
De slangetjes 'goed' krijgen, was ik zo'n half uur mee zoet. En zelfs toen was het nog zo dat die links 3 graden (makkelijk) verder kon draaien dan rechts. Dat proberen te fixen, maar dat resulteerde alleen maar in het probleem in spiegelbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Bastien schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 19:46:
Tijd voor wat Lego Technic mannen dus. :*)

Ja, die bestaan. Met Technic pin gaten in hun benen, perfect voor exo-suits en dergelijke. Ze hebben nek, schouder, elleboog, pols, heup, knie, en enkel-articulatie, een echte Technics Actieman. Er bestaan ook stoeltjes waar ze perfect op kunnen zitten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Versaevel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RfT8_BqGk1JRs9LU2Uo7r2Lsadc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jLdAJADhvO7HiUfzlZsLoueW.jpg?f=fotoalbum_large

Schat, ik heb nieuwe werkschoen en nodig, ga je ff mee naar het centrum.
Tuurlijk, gaat jij naar van Haren, gaat ik ff hiernaast kijken O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Versaevel op 12-06-2021 16:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
[Afbeelding]

Ik vind de monotoner(?) monochrome (thx @Kapoen) kleuren en figuurtjes erg gaaf als display setje.

Prijs bij s@h was 35 geloof ik - best redelijk. Zeker gezien sommige onderdelen los prijzig kunnen zijn.

[Afbeelding]
Deze staat inmiddels al een week op mijn bureau, alleen staan ze bij mij een beetje "gezellig" te doen ipv recht.

Ik heb nog een darth vader en nog een witte Leia. De volgende wijzing word dat Vader op zwart komt en alle anderen in een vluchtende houding staat muv van Leia op wit die terugschiet ofz :+ .

Daarnaast staat ook de Paradijsvogel plant als decoratie op hetzelfde bureau _/-\o_

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:40
Bossie schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 16:54:
[...]

Deze staat inmiddels al een week op mijn bureau, alleen staan ze bij mij een beetje "gezellig" te doen ipv recht.

Ik heb nog een darth vader en nog een witte Leia. De volgende wijzing word dat Vader op zwart komt en alle anderen in een vluchtende houding staat muv van Leia op wit die terugschiet ofz :+ .

Daarnaast staat ook de Paradijsvogel plant als decoratie op hetzelfde bureau _/-\o_
Dat schreeuwt om een foto van de situatie van nu en straks :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-06 18:09
Nieuw : de Paradijsvogelplant.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g4Bjk36A09VDr9vgt_bzro97EBs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eietrw2xRwVilvLZ28KU7Hom.png?f=user_large
https://www.lego.com/nl-n...oduct_HP-TH-NO-NBEUJ7Q8ZM

[ Voor 37% gewijzigd door Dancing_Animal op 12-06-2021 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:24

sapphire

Die-hard pruts0r

Na mij beklag een tijdje geleden hier over de kwaliteit van het huidige lego had ik vandaag echt even een WTF moment, nouja één hele kleine en één echte.

Zoonlief had voor zijn verjaardag de Lego City Blushelikopter (60281) gekregen en die moest natuurlijk samen bebouwd gaan worden :)
Eerste onderdeel een (grond)plaatje van 8x8 nopjes breed, we gaan er op bouwen en op een gegeven moment denk ik "het lijkt wel of er een kier zit tussen de onderdelen er op". Ga ik kijken staat het plaatje bol, 8 nopjes breed en in het midden een millimeter van de tafel 8)7
Nouja het zal wel en we gaan door, komen we uiteindelijk bij de motoren, van die gondels met een insert dat het op een vliegtuigmotor lijkt ( LEGO Design ID: 4868b). Die hebben aan de achterkant een gat met daarin een kruisje waar je onderdelen in kunt klemmen en dat was hier ook de bedoeling. Alleen het onderdeel wat er aan de achterzijde in moet valt er letterlijk uit. Gewoon letterlijk, je stopt het er in volgens de instructie, houd het ondersteboven en zonder schudden of iets valt het er weer gewoon uit :? Bij beide motoren overigens, alsof de tollerantie gewoon veel te groot is.

Dit soort grappen heb ik wel eens gehad bij imitatie blokjes maar bij echte Lego nog nooit, ik zit er aan te denken om eens contact met Leo op te nemen want ik vind het echt ondermaats qua kwaliteit :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Laatst online: 22:22
Jammer dat ze deze niet life size hebben gemaakt. Ik vind het idee grappig maar dit is mijn inziens toch niet van het niveau van het boeket.. helaas voor mij dus geen aanvulling in de woonkamer.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Versaevel schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 16:42:
[Afbeelding]

Schat, ik heb nieuwe werkschoen en nodig, ga je ff mee naar het centrum.
Tuurlijk, gaat jij naar van Haren, gaat ik ff hiernaast kijken O-)
Erg leuk! :) Vraagje: wat zijn dat voor minifigs links bovenin de foto, in de gele verpakking? Die herken ik niet. Ik ben wel benieuwd :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-06 17:16
Jakkus schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 23:49:
[...]

Erg leuk! :) Vraagje: wat zijn dat voor minifigs links bovenin de foto, in de gele verpakking? Die herken ik niet. Ik ben wel benieuwd :)
die komen uit de 'build a model' muur, gok ik zo.

Build a model is een graaibak met minifig onderdelen. Je mag dan 3 minifigs met elk 1 accessoire samenstellen uit de aanwezige onderdelen, naar eigen keus. Kost rond de 7,50 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Versaevel
Klopt inderdaad. Waren nu echter kant en klaar voorgebouwd. 3 stuks voor 5 euries.

En wat betreft looney tunes, staan klaar en kun je op nummer vragen. Heb er 5 en alle 5 juist.liggen achter in magazijn op nummer voorgevoeld :)

Die blauwe sleutelhanger krijg je op dit moment als je VIP wordt, maar doen ze niet moeilijk over als je dat al bent.

De polybag kreeg ik erbij als vaderdagcadeau bij een bepaald bedrag :)

[ Voor 30% gewijzigd door Versaevel op 13-06-2021 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02:46
Eindelijk begonnen aan de laatste stap van sorteren...
Voetbal aan en voor t rustsignaal de special plates 1x1 en 1x4 gesorteerd 🙂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j9K6ipc-zPBbCXimcyWEkyvpoAg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/seRjxIya4IYeFUYvxvCa5AxH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:44
Lego diefstal: https://www.alkmaarcentra...NQCXdKjxrahrI7dgDidjDK0cQ

Is op een steenworp afstand bij mijn ouderlijk huis vandaan en ik was er zaterdagmiddag nog geweest.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:30
Akiyuki heeft weer een nieuwe GBC en holy sh*t! Iedere keer als je denkt, hij is nu wel klaar wordt ie uitgebreider, en vooral het einde is echt geniaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Remy!!!! schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:38:
Akiyuki heeft weer een nieuwe GBC en holy sh*t! Iedere keer als je denkt, hij is nu wel klaar wordt ie uitgebreider, en vooral het einde is echt geniaal!
[YouTube: LEGO Great Ball Contraption: FiveTilted Rings]
_/-\o_ ik zou willen dat ik dit soort constructies kon bedenken. Echt fantastisch en bedankt voor het delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:21
Kapoen schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:34:
[...]

The one where everyone is awesome :P

Het minifig setje heb ik hier ondertussen ook liggen, en ik ben heel blij met die aankoop.
Zoveel kleuren en minifigs, ik vind het echt een topper _/-\o_
Een van m'n favoriete sets hier. Leuke kleuren, mooi gebouwd. Werkt perfect

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MuP7NrLMP91wisNDD9O4AdGP-Kc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Vk9kpOUrdHTvRbC6fLzEl3Mm.png?f=fotoalbum_large
(bron: https://rebrickable.com/m...ceman-is-awesome/#details)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-06 18:56
@Dommel als die set er zo uit zag had ik 'm wel gekocht!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-06 10:04

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

ErikT738 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:23:
@Dommel als die set er zo uit zag had ik 'm wel gekocht!
ja, zo'n blauw helmpje met een paarse schotel er doorheen wil ik ook wel.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Kwam deze toevallig tegen, leuk gemaakt: YouTube: Working Lego Mini Golf Course - Fully Playable!

Wel een wat 'bijzondere' stem..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-06 08:31

Chakotay

Lick here to continue

@Remy!!!! die is wel heel knap gemaakt zeg.

Er is weer een nieuwe set bij vandaag, een... Schoen :?

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/10282-1.jpg?202106131207

Leuk gedaan, ook met de schoenendoos als verpakking. Dat is echter wel voor een heel specifieke doelgroep lijkt me, ik ben erg benieuwd naar de verkoopcijfers van zo'n set.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:16
Ik vind die schoen echt enorm lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:32

QuattroNL

It is I.

Ik geloof dat er, zeker in de US, best wel mensen zijn die schoenen 'sparen'. Maar of die allemaal deze set gaan kopen...

Hoe hebben ze die veters gemaakt? Zijn dat echte of is het Lego?
De neus bevat ook wel de nodige nieuwe parts.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online

Hier een video die de meeste vragen beantwoord!

Persoonlijk vind ik het ding nogal lelijk, vooral de bolling rond de veters is erg overdreven. Wordt ook een duur paar schoenen, wanneer je twee keer de set koopt voor 180 Euro :P Ow en ze zijn maat veertig en je kan ze niet dragen xD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-06 08:31

Chakotay

Lick here to continue

@QuattroNL zie de review, die veters zijn normale veters. Zit door 2x1 technic-bricks heen.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:15
Lego heeft geld nodig... een paar schoenen van Adidas namaken. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Chakotay schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:08:

[Afbeelding]

Leuk gedaan, ook met de schoenendoos als verpakking. Dat is echter wel voor een heel specifieke doelgroep lijkt me, ik ben erg benieuwd naar de verkoopcijfers van zo'n set.
Ik hoop dat ze binnenkort ook een setje Run DMC uitbrengen dan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 13:24
Afas schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:43:
[...]

_/-\o_ ik zou willen dat ik dit soort constructies kon bedenken. Echt fantastisch en bedankt voor het delen.
Hahah ja, zeg dat. Echt heel vet gedaan.

Ben zelf al veel te veel tijd kwijt met het maken van een karretje die vanzelf Domino steentjes uit spuugt, gebaseerd op deze: YouTube: Making a LEGO Domino Machine 8)7

Probleem bij de mijne is alleen dat ik het wil kunnen doen met de 'standaard Domino steentjes' van m'n dochter en die hebben verre van een ideale maat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online

[Afbeelding]

Je krijgt maar één schoen? :+

Nu alleen nog wat bruine steentjes erbij voor 't poep onder de schoen idee. Kunnen mensen de schoen met de brick separator schoon maken :) Zit er toch iets van playability in deze set :P

Er zal een markt voor dit soort sets zijn.... next.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Remy!!!! schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:38:
[YouTube: LEGO Great Ball Contraption: FiveTilted Rings]
Gewoon wow! :o Heel tof gemaakt!

[ Voor 49% gewijzigd door Gim op 15-06-2021 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
sapphire schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 23:32:
Na mij beklag een tijdje geleden hier over de kwaliteit van het huidige lego had ik vandaag echt even een WTF moment, nouja één hele kleine en één echte.

Zoonlief had voor zijn verjaardag de Lego City Blushelikopter (60281) gekregen en die moest natuurlijk samen bebouwd gaan worden :)
Eerste onderdeel een (grond)plaatje van 8x8 nopjes breed, we gaan er op bouwen en op een gegeven moment denk ik "het lijkt wel of er een kier zit tussen de onderdelen er op". Ga ik kijken staat het plaatje bol, 8 nopjes breed en in het midden een millimeter van de tafel 8)7
Nouja het zal wel en we gaan door, komen we uiteindelijk bij de motoren, van die gondels met een insert dat het op een vliegtuigmotor lijkt ( LEGO Design ID: 4868b). Die hebben aan de achterkant een gat met daarin een kruisje waar je onderdelen in kunt klemmen en dat was hier ook de bedoeling. Alleen het onderdeel wat er aan de achterzijde in moet valt er letterlijk uit. Gewoon letterlijk, je stopt het er in volgens de instructie, houd het ondersteboven en zonder schudden of iets valt het er weer gewoon uit :? Bij beide motoren overigens, alsof de tollerantie gewoon veel te groot is.

Dit soort grappen heb ik wel eens gehad bij imitatie blokjes maar bij echte Lego nog nooit, ik zit er aan te denken om eens contact met Leo op te nemen want ik vind het echt ondermaats qua kwaliteit :(
Ik heb bij het Hogwarts kasteel héél veel grijze platen die zo krom zijn als iets. Veel meer dan een millimeter. Ze moeten wel op iets geplaatst worden dus ik hoop dat ze zo recht blijven. Als dat niet is dan ga ik Lego contacteren.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Acties:
  • +36 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

@JeroenE had m gezien bij de buren (reddit) moet alleen nog zo'n groene astronaut scoren

zo ook deze
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/h89epz0stb571.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=1cd9b80c5cd032013007f5b8e5491bd23377c83e

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/swmnu0mjy6571.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=32fd21428ab185d326a0dbc18a87f81544671f0e

[ Voor 6% gewijzigd door himlims_ op 15-06-2021 14:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-06 17:16
himlims_ schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:01:
@JeroenE had m gezien bij de buren (reddit) moet alleen nog zo'n groene astronaut scoren

zo ook deze
[Afbeelding]

[Afbeelding]
die star wars variant! :D :D :D :D

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Laatst online: 19:51

kaanmijo

Picobello B.V.

Zo, mijn projectje is (bijna) klaar! Alle modulars opgehoogd met 1 plate zodat ze gelijk/hoger zouden liggen dan de wegen. Nu alleen nog de lampjes toevoegen en we zijn klaar!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lbcCQrz0H3YHoEBr-T_eVqljFKo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VDpZPLMzoSL9lK2VtFbNzh43.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4XurloMYj19JjMLrDXNrqj9lezY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L1a40c8xAe3rhUjaglZco98h.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
@kaanmijo Tof! Hoe heb je dat precies gedaan? Kun je daar ook een foto van maken? Heb je ze opgehoogd met een baseplate, of met 'plates', zoals deze?

Ik heb zelf nog de oude wegplaten. Daar heb ik best veel van, het zou mij teveel kosten om die allemaal te vervangen. Ik heb er wel een stel licht-grijze 2x2-tegels bijbesteld om de stoepen wat meer af te maken.

[ Voor 33% gewijzigd door Jakkus op 15-06-2021 16:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

@Jakkus Er zit een hele bootlading (122 om precies te zijn) van de 3035 dark bluish grey onder de huizen. Waarom ik hiervoor heb gekozen weet ik niet meer precies, maar ik meen me te herinneren dat dit is omdat deze plates het beste (als in: ze steken niet zo heel ver uit) onder de meeste huizen passen. Onder de stoeprand liggen een paar (18) 3460 light bluish grey plates :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E1zIB0WR_Q7ei4-HgDnZjsr7Cxw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wOsRiv7pWv5gZaTpswhPegLh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PtGu3X0l4MKKiOYa1gY98XIyhlo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6mUWg8BpwIxKcRbvwpfHEcX2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
Vraagje,
In hoeverre zijn die nieuwe straatplaats smaller dan de oude weglaten. Lijken mij zo smal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master30
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-06 00:15
Gim schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:36:
[...]

Het valt tegen, maar wat was je verwachting bij de set? Althans ik neem aan dat je bepaalde verwachtingen had. Iets technisch verwacht?
Al die spoiler delen en de opbouw van de buiten schil vielen me tegen, van binnen zit er weinig lego in vind ik.
Net aan de Defender begonnen, zakjes 1. Begint al leuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-06 22:08

[Afbeelding]

Wat een gedrocht. Zal wel niet veel verkocht worden en zal dan ook wel weer zo uit de markt zijn. Toekomstig waardevol Lego product? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-06 10:04

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

bartus1989 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 20:19:
[...]

Wat een gedrocht. Zal wel niet veel verkocht worden en zal dan ook wel weer zo uit de markt zijn. Toekomstig waardevol Lego product? :)
Misschien wel een prima bron voor allerlei zeldzame bricks. Maar ik vind 'm ook niet om aan te gluren :D

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Eindelijk begonnen de boel wat beter te sorteren. Had veel in diverse bakjes wat allemaal net niet lekker werkte, heb het nu zo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WzP0_z-s2psn4xhFF4Gt04g4YCk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MPmQEILW4Kq4gZgmbpQjyYaN.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb niet zoveel dat ik voor elk stukje en kleur een eigen bakje heb, het is meer een voor mij logische indeling met name gebaseerd op hoeveel werk het is om te zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
Versaevel schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 17:25:
Vraagje,
In hoeverre zijn die nieuwe straatplaats smaller dan de oude weglaten. Lijken mij zo smal.
Als ik de studs tel: de nieuwe wegplaten zijn volgens mij 16 studs breed, en hebben geen stoep. De oude wegplaten waren 32 studs breed, en hadden aan elke zijde een stoep van 6 studs, dus in totaal 12. Het wegdeel was daar dus 20 studs breed, 4 studs breder dan bij de nieuwe wegplaten.

@kaanmijo Dat heb je elegant gedaan! Mooi! Het is ook wel tof dat de stoep er zo net bovenuit steekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

Jakkus schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 22:41:
[...]

Als ik de studs tel: de nieuwe wegplaten zijn volgens mij 16 studs breed, en hebben geen stoep. De oude wegplaten waren 32 studs breed, en hadden aan elke zijde een stoep van 6 studs, dus in totaal 12. Het wegdeel was daar dus 20 studs breed, 4 studs breder dan bij de nieuwe wegplaten.

@kaanmijo Dat heb je elegant gedaan! Mooi! Het is ook wel tof dat de stoep er zo net bovenuit steekt :)
Thanks!

De wegplaten zijn inderdaad 16 studs breed. De oude heb ik niet, dus dat kan ik niet zien :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Jakkus schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 22:41:
[...]

De breedte van het wegdeel heeft altijd gevarieerd. De oudste platen hadden alleen een weg met middenstreep (specialistische platen daargelaten) en kwamen eigenlijk in twee versies: de Lego City versie (grijs met groen/wit) en de Lego Space versie (grijs met geel). Later kwamen er aparte platen voor Space en City, waarbij de City varianten een extra studloze stoep hadden aan weerszijden van de weg, waardoor het vlakke deel dus breder werd. De oorspronkelijke City platen werden gerecycled als landingsbaan voor de vliegtuigen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KLjj5S0OkYRAQGgIrJKedebrUus=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vbPdjRK5sPDHFuyuy2AllMAU.png?f=user_large

f150(?) raptror truckje van ford

@RBH https://www.instagram.com/legobricks_pic/

[ Voor 13% gewijzigd door himlims_ op 16-06-2021 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Wat mij altijd aan de 'oude' weg platen ergerde was dat ze nooit naadloos aansloten, er zat altijd een heel klein kiertje tussen de platen (buiten de afgeronde hoeken). Helaas vind ik de nieuwe wel vrij duur om gewoonweg alles maar te vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
@Amphiebietje Ik heb ook een paar van die oudere wegplaten, die hadden inderdaad een bredere stoep (9 studs aan elke zijde). Alleen de voertuigen waren in die tijd ook smaller. In die zin is het jammer dat de nieuwste wegplaten smaller zijn gemaakt, zeker als je bedenkt dat veel voertuigen nu 6 of 8 studs breed zijn. Maar aan de andere kant waren ze dan ook weer duurder geweest.
Ik heb ook gezien dat er mensen zijn die twee van die nieuwe wegplaten aan elkaar leggen, zodat je een twee keer zo brede weg hebt. Wat dat betreft kun je met die nieuwe wegplaten wel weer meer variëren :)

@DukeBox Ik heb volgens mij ook tegen de 40 wegplaten, om die allemaal te vervangen wordt een duur geintje. Voorlopig maar niet dus ;) Plus dat je dan net als kaanmijo alle gebouwen ook nog hoger moet maken. Al zou je dat kunnen doen door de oude wegplaten onder de baseplates van de gebouwen te zetten, dan hebben ze precies de goede hoogte. Maar dat zou ik zelf geen 'mooie' oplossing vinden, wat kaanmijo heeft gedaan vind ik dan mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:08

RBH

Dat ziet er wel gaaf uit, waar heb je dat gevonden?

Edit: nvm, al info gevonden.

[ Voor 4% gewijzigd door RBH op 16-06-2021 09:35 ]

Pagina: 1 ... 88 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .