Na mij beklag een tijdje geleden hier over de kwaliteit van het huidige lego had ik vandaag echt even een WTF moment, nouja één hele kleine en één echte.
Zoonlief had voor zijn verjaardag de Lego City Blushelikopter (60281) gekregen en die moest natuurlijk samen bebouwd gaan worden

Eerste onderdeel een (grond)plaatje van 8x8 nopjes breed, we gaan er op bouwen en op een gegeven moment denk ik "het lijkt wel of er een kier zit tussen de onderdelen er op". Ga ik kijken staat het plaatje bol, 8 nopjes breed en in het midden een millimeter van de tafel
Nouja het zal wel en we gaan door, komen we uiteindelijk bij de motoren, van die gondels met een insert dat het op een vliegtuigmotor lijkt ( LEGO Design ID: 4868b). Die hebben aan de achterkant een gat met daarin een kruisje waar je onderdelen in kunt klemmen en dat was hier ook de bedoeling. Alleen het onderdeel wat er aan de achterzijde in moet valt er letterlijk uit. Gewoon letterlijk, je stopt het er in volgens de instructie, houd het ondersteboven en zonder schudden of iets valt het er weer gewoon uit

Bij beide motoren overigens, alsof de tollerantie gewoon veel te groot is.
Dit soort grappen heb ik wel eens gehad bij imitatie blokjes maar bij echte Lego nog nooit, ik zit er aan te denken om eens contact met Leo op te nemen want ik vind het echt ondermaats qua kwaliteit