Ziet er wel gaaf uit.
Hier wat meer info: https://www.bricktastic.n...rd-raptor-f-150-lekt-uit/
Gezien de prijs en aantal steentjes verwacht ik niet dat er een versnellingsbak in zit.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ziet er wel gaaf uit.
Dan kun je beter deze Ford F150 MOC bouwen als je de Sian al hebt. Dat ga ik iig doenmeesje schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 09:26:
[...]
Ziet er wel gaaf uit.
Hier wat meer info: https://www.bricktastic.n...rd-raptor-f-150-lekt-uit/
Gezien de prijs en aantal steentjes verwacht ik niet dat er een versnellingsbak in zit.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Wat mooi! Nico71 heeft ook al een paar mooie MOC’s ontworpen voor de bekende rode hijskraan.zonoskar schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 09:41:
[...]
Dan kun je beter deze Ford F150 MOC bouwen als je de Sian al hebt. Dat ga ik iig doen
[Afbeelding]
Wauw! Heel erg gaaf. Boven het filmpje staat een link naar deze site, blijkbaar is het iemand die daar zijn werk van heeft gemaakt:himlims_ schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 11:20:
volgens mij kan ik hier geen reddit filmpjes embedden, daarom hardlink naar de post;
https://www.reddit.com/r/...e_longtime_lurker_not_my/
.... nu wil ik ook een groot huis
[ Voor 16% gewijzigd door Jakkus op 16-06-2021 11:54 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Die is duidelijk vergeten wc-papier te hamsteren
Een lightsaber toch?
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Ik las iets van een verwachte adviesprijs van €139? Ik verwacht dat ie dan qua technische features meer in de buurt ligt van de witte Porsche en de rode Ferrari van Technic; dus niet in de 'lijn' van de Defender?himlims_ schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 09:14:
[Afbeelding]
f150(?) raptror truckje van ford
@RBH https://www.instagram.com/legobricks_pic/
Ook maar 1379 steentjes. Bijna 300 minder dan de Ferrari. Wat kunnen we daarvoor verwachten? Alleen chassis en wielophanging? Of toch ook nog een motor? Dat laatste verwacht ik dan eigenlijk niet.Gim schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 12:48:
[...]
Ik las iets van een verwachte adviesprijs van €139? Ik verwacht dat ie dan qua technische features meer in de buurt ligt van de witte Porsche en de rode Ferrari van Technic; dus niet in de 'lijn' van de Defender?
[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 16-06-2021 15:35 ]
Ik heb voorspellende gaven zie ik
* The Eagle gaat maar eens een staatslot kopen danThe Eagle schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:13:
[...]
Ik hoop dat ze binnenkort ook een setje Run DMC uitbrengen dan
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 8% gewijzigd door Jakkus op 16-06-2021 18:06 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Geen ervaring mee, maar wel gezien wat ze vragen voor een weekje huur. Laat ik het zo stellen: na 10x een week verhuren heb je de set er onderhand uit.Hurtebise schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 19:08:
Sinds corona zijn er heel wat Lego-setverhuur initiatieven opgedoken op het net. Bestond misschien al langer, maar heb deze nu pas leren kennen.
Wat zijn jullie ervaringen? Al gedaan? Of koop je liever een set?
De vrijheid van een eigen set is leuker, omdat je geen tijdsdruk hebt om te gaan bouwen. Voor mij is Lego een vorm van investeren in de toekomst. Dat je sets kan doorgeven.
Met verhuur zal de tijdsdruk wel gaan meespelen bij de bouw zelf. Je zal het ook helemaal moeten afbreken, waar ik het nu bij een eigen set ofwel opgebouwd laat of in grotere gehelen laat bij het opbergen in een aparte box.
Het bouwen van het set vind ik nu persoonlijk het fijnste, 's ochtends, 's avonds, een slapeloos nachtje, in het weekend, tijdens de middagpauze bij telewerk.
Zeker bij de grotere sets heb je uren plezier. Daar gaat mijn voorkeur naar uit.
Maar eens gebouwd, staat het doorgaans wat in de weg. Ik vind het een pronkstuk, maar mijn huisgenoten zijn daar minder van overtuigd.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Daily driver; MB R171 SLK280
Zoiets had ik dus ook gedaan met gebruikte beschadigde platen waar scheuren inzaten, nopjes eruit, hoekjes afgebroken. Met deze slechte platen had ik een legplan gemaakt waar ik de beschadigde delen eruit kon snijden wat aan elkaar puzzelen en er iets leuks op bouwen.Ik heb ook gezien dat er mensen zijn die twee van die nieuwe wegplaten aan elkaar leggen, zodat je een twee keer zo brede weg hebt. Wat dat betreft kun je met die nieuwe wegplaten wel weer meer variëren
Het idee was een pitstraat, ruimte was op dus de uitgang werd een beetje haaksAmphiebietje schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 22:08:
Ze rijden wel in vreemde richtingen op dat circuit, zeg. Aan het oefenen voor frontale crashes?
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Hier liggen ook nog een stuk of 2000 van die tegels om stoepen te maken. Alleen tja....... leren, werken, te warmJakkus schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 18:03:
400 lichtgrijze 2x2-tegels verderIk heb een stoep aangelegd rondom de parken. Dat stond al een tijdje op de planning. Links is hoe het was, rechts hoe het is geworden
Ik zie een handeltje voor jeBillSpaarbank schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 23:57:
Ik werk tijdelijk in een pand waar ze retourdeals verwerken. Tijdens de koffie pauze zag ik wat technic dozen liggen. Vroeg voor de gein wat de sian en defender moesten kosten. Zegt hij “euh, doe maar 150 euro.” Toen de Volvo erbij gelegd en gevraagd of we het konden afronden op 200 Euro… zie hier het resultaat. Nu aan het checken op compleetheid. Verpakkingen zijn open geweest. De defender mist aardig wat stukjes uit een zak 2. Maar gelukkig vrij gangbare onderdelen uit de eigen collectie kunnen gebruiken. De rest van de zakjes waren gesealed. [Afbeelding]
Ik had mijn oog al een tijdje op de lambo. Het doel is lekker voor de eigen collectie 😎
[ Voor 22% gewijzigd door BillSpaarbank op 17-06-2021 19:43 ]
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ik heb het al eens gedaan, maar alleen voor sets die niet meer te koop zijn. Bijvoorbeeld de Modular Brandweerkazerne 10197. Waar ik het heb gedaan kost het 15 euro per jaar en een tientje per week per set. Die prijs verschilt wel per set, kleinere sets zijn goedkoper.Hurtebise schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 19:08:
Wat zijn jullie ervaringen? Al gedaan? Of koop je liever een set?
Dat is kan inderdaad ook een voordeel zijn met huren, dan is het na een week of wat weer weg.Maar eens gebouwd, staat het doorgaans wat in de weg.
knikker je platen in een bak met waterstofperoxide; grijs wordt dan minder geel (wel op een zonnige/warme dag doen)Ingelogd schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 21:53:
[...]
Zoiets had ik dus ook gedaan met gebruikte beschadigde platen waar scheuren inzaten, nopjes eruit, hoekjes afgebroken. Met deze slechte platen had ik een legplan gemaakt waar ik de beschadigde delen eruit kon snijden wat aan elkaar puzzelen en er iets leuks op bouwen.
[Afbeelding][Afbeelding]
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Daar ben ik een paar jaar terug geweest, is dit een herhaling of is het een permanente expositie?SunnieNL schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:33:
Ben vandaag naar The Art of the Brick expositie geweest in Amsterdam. Ondanks 100 kunstwerken, ga je er met het beluisteren van de fragmenten in de app in 1-1,5 uur wel doorheen. Maar ik vond het wel besteedde tijd en geld. Zeker een aanrader om heen te gaan om daarna een bezoekje te brengen aan de Lego store die verderop in de straat zit![]()
Onderdeel wat ik super vond waren de mens en emotie structuren en zeker ook de verhalen er achter. Ook een aantal Lego bouwwerken en het plaatsen ervan in een foto was erg indrukwekkend. Weet nog steeds niet zeker of de Lego daar nu in gephotoshopt is of daadwerkelijk geplaatst is en er een foto is gemaakt met de Lego erin (zoals een Lego paraplu in een regenbui en een indrukwekkende Lego jurk bij een bioscoop entree).
Kleine impressie hieronder.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door CyBeRSPiN op 18-06-2021 15:45 ]
Joster schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:58:
Goed, ik wilde dus een Lego Domino machientje bouwen gebaseerd hierop: YouTube: Making a LEGO Domino Machine
Het grote verschil is alleen dat ik dit wilde doen met standaard Domino stenen van Goliath, waar mijn dochter een hele verzameling van heeft. Dat gegeven op zich betekende ook wel direct de grootste uitdaging, want de formaten van deze steentjes bleek niet heel handig om met Lego te gebruiken. Verder besloot ik wel alle principes van JKBrickworks over te nemen, al moest ik behoorlijk wat aanpassingen doen vanwege (niet) beschikbare parts in mijn collectie en het andere formaat steentjes..
Afijn, ik ben dus begonnen met bouwen aan een karretje dat de steentjes kon schuiven vanuit een horizontale positie, vervolgens doet vallen en draaien naar verticale positie, hierna naar buiten schuift op een positie in de rij en tot sloot vooruit rijdt om een rij te maken. De afstand die het karretje rijdt tussen het uitschuiven van 2 stenen moet daarbij ook zeker niet vergeten worden..
Zie hier stapsgewijs het resultaat van bovenstaande stappen:
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
De andere zijde van het voertuig ziet er als volgt uit:
[Afbeelding] [Afbeelding]
Uiteraard heb ik ook een verticale toren gemaakt waarin de steentjes horizontaal geplaatst kunnen worden. Bij deze toren vond ik het door ruimtegebrek ( L x B ) en de lastige maten van de steentjes erg lastig om een simpele uitvoering te maken, dus vandaar de onorthodoxe manier van bouwen aan de achterzijde![]()
Na vullen (middels een eenvoudig frame om de steentjes aan te voeren) en plaatsing op het karretje ziet dat er dan zo uit:
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Het totaalplaatje is nog niet super stabiel, maar dat komt wellicht door het totale gewicht, de lichte Domino steentjes en het feit dat ik het karretje met een PS4 controller bestuur.
Ik heb de output van de aandrijfmotor voor het rijden al maar op 30% staan en de eerste overbrengverhouding gaat van 8 naar 24 tanden, maar toch rij je snel té snel. Ook heel langzaam is niet goed. Momenteel staat het voorwaarts rijden onder mijn R2 knop van de PS4 controller en deze werkt dus als een soort gaspedaal. Wat dit betreft moet ik nog even verder tweaken en op zoek gaan naar de juiste snelheid, die kan ik dan wellicht gewoon onder een vaste knop van de controller zetten..
Anyway, zie hier een kort stukje 'concept eind resultaat'![]()
[YouTube: LEGO Domino Machine]
Water-Escape
[ Voor 19% gewijzigd door Protax op 19-06-2021 11:21 ]
Op Brickwatch.Protax schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:14:
Nu mijn vraag, als ik serieus met Lego aan de slag wil gaan (met de focus op auto's en ook die Star Wars zaken spreken me erg aan). Waar zouden jullie dan beginnen? Het lijkt me een erg leuke hobby.
Het ligt eraan wat je zelf leuk vindt. De meesten hier hebben een selectie gemaakt, want er is zoveel verschillende thema's en als je alles zou willen dan ben je veel geld kwijt.Protax schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:14:
Morning,
Ben op zoek naar wat tips / ideeën, eerst even wat background info.
Vroeger speelde ik altijd met Lego, op zolder heb ik een onwijs grote verhuisdoos vol met Lego staan, die ik misschien al 20 jaar niet meer heb aangeraakt. De laatste tijd ben ik veel met mijn zoontje (2,5 jaar) aan Duplo-en. Hij vraagt mij constant om huizen / torens en garages te bouwen, wat ik met veel plezier doe.
Enige jaren geleden heb ik een keer zo'n Volkswagen T1 bus gekregen en die staat al jaren in mijn kantoor. Paar maanden terug zag ik op Ali zo'n mock up van een Ken Block auto, die ik er heel stoer uit vond zien, maar ik ben hier aan begonnen en er is werkelijk geen doorkomen aan (ik haal hier ook geen plezier uit).
Gister liep ik toevallig door de Kruidvat en naast een leuke Duplo doos, liep ik daar ook tegen twee van die Lego Speed Champion auto's aan (een Porsche en een McLaren). Het zijn simpele bouwwerkjes maar echt goed gedetailleerd. Nu kriebelt het om nog een aantal van die doosjes te gaan halen, zag bijv. een Toyota Supra bij Intertoys.
Nu mijn vraag, als ik serieus met Lego aan de slag wil gaan (met de focus op auto's en ook die Star Wars zaken spreken me erg aan). Waar zouden jullie dan beginnen? Het lijkt me een erg leuke hobby. Daarnaast ben ik ook erg benieuwd over hoe jullie denken over zaken die worden aangeboden op Ali, is dat soms ook de moeite?![]()
TY!
Edit:
Zaken waar ik nu bijv. naar kijk:
https://www.intertoys.nl/...an-super-trofeo-evo-76899
https://www.intertoys.nl/...an-super-trofeo-evo-76899
Is zoiets het waard?
https://www.intertoys.nl/...-star-wars-het-kind-75318
https://www.intertoys.nl/...lego-star-wars-yoda-75255
Dit soort dingen vind ik ook leuk ,maar ik ben geen diehard Star Wars fan.
Iemand nog andere tips in de richting van auto's of leuke dingen voor volwassen ;-)
Denk dat ik me voor nu maar moet focussen op auto's. Twijfel of ik dan nog wat van die speed champion setjes moet halen, of direct bijv. voor een wat grotere moet gaan (bijv. die Porsche).Loader schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:40:
[...]
Het ligt eraan wat je zelf leuk vindt. De meesten hier hebben een selectie gemaakt, want er is zoveel verschillende thema's en als je alles zou willen dan ben je veel geld kwijt.
Zelf richt ik me op de modulairs en uitstapjes naar Ideas. En soms ook een auto.
De t1 bijvoorbeeld. Maar ook de mustang 10265 (aanrader ).
Van star wars is er heel veel verschillende dingen te krijgen. Als je richting star wars gaat dan zul je ook keuzes moeten maken want anders wordt het te duur.
Het beste wat je kan doen is nadenken welke richting je op wilt gaan en dan langzaam beginnen.
Bewaar de dozen. Maak ze voorzichtig open en raak geen onderdelen kwijt. Want als die richting jou niet bevalt, dan kun je makkelijker verkopen als je alles nog bij elkaar hebt.
[ Voor 7% gewijzigd door Protax op 19-06-2021 11:48 ]
Hoezo "misschien"?Protax schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:45:
[...]
Heb boven op zolder ook nog een grote vrachtwagen + trailer en helikopter liggen (set van 20+ jaar oud). Misschien die ook maar eens bouwen (stukje jeugdsentiment).
[ Voor 20% gewijzigd door Superkiwi op 19-06-2021 12:15 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik was zelf heel aangenaam verrast door de Discovery spaceshuttle. Die was echt top om te bouwen en ziet er ook mooi uit om later ergens neer te zetten.Protax schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:14:
Iemand nog andere tips in de richting van auto's of leuke dingen voor volwassen ;-)
[ Voor 7% gewijzigd door Protax op 19-06-2021 15:33 ]
En ook in België bij Dreamland loopt die party box promo: linkProtax schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 15:33:
Ok, nou ben even wezen shoppen. Hier gaan we mee beginnen ;-)
[Afbeelding]
Kreeg nog een gratis doosje Lego erbij, spaaractie bij Intertoys.
[ Voor 14% gewijzigd door Kapoen op 19-06-2021 19:12 ]
Nice , die kleine witte 911 is erg goed en wss straks overal uitverkocht . De grote broer 911 vind ik zelfde als de T1 beide heel mooi eindresultaat, maar qua bouwen is het meer een beetje blokjes bouwen ( uit genummerde zakjes ) geen spannende techniek of hydrolische dingen . Dan is de landrover een stuk uitdagender of de de gele jeep voor weinig (~35€ ).Protax schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 15:33:
Ok, nou ben even wezen shoppen. Hier gaan we mee beginnen ;-)
[Afbeelding]
Kreeg nog een gratis doosje Lego erbij, spaaractie bij Intertoys.
Ik heb dezelfde uitdaging over 2 weken, ik heb hem op zijn zij op zo’n support staan, ik hoef gelukkig niet heel ver te verhuizen dus ik denk dat ik er een keer apart mee ga rijden en hem dan in de kofferbak klemzet tussen 2 kussens ofzo. Wel eerst de losse stukken eraf pakken.Yintha schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 13:12:
Iemand toevallig tips voor het verhuizen van de 75192 milennium falcon?
Afbreken en opnieuw in elkaar zetten heeft geen voorkeur i.v.m. tijdsgebrek, verhuizing is over 1.5 week en er moet nog genoeg gebeuren.
De falcon is ongeveer 90x60x30, ik heb helaas nog geen doos/krat gevonden in de winkel waar hij in zou passen, ben benieuwd of iemand dezelfde uitdaging heeft gehad?!
Ik moet 10km/15 minuten rijden, wil hem toch het liefste ergens in zetten om eventuele losse stukjes meteen te vangen, ding is niet bijzonder stevig hahaiwaarden schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 22:55:
[...]
Ik heb dezelfde uitdaging over 2 weken, ik heb hem op zijn zij op zo’n support staan, ik hoef gelukkig niet heel ver te verhuizen dus ik denk dat ik er een keer apart mee ga rijden en hem dan in de kofferbak klemzet tussen 2 kussens ofzo. Wel eerst de losse stukken eraf pakken.
Als je hem niet op een standaard hebt zou ik hem gewoon op zijn pootjes neerzetten in de kofferbak en voorzichtig rijden.
Ik heb geen idee wat er vorig jaar in zat, want net begonnen ;-)Kapoen schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 19:08:
[...]
En ook in België bij Dreamland loopt die party box promo: link
Alleen zie ik in de advertentie de polybags die in de box van vorig jaar zaten.
Is die advertentie juist of heb jij andere polybags?
*edit* ik heb even naar de advertentie bij Intertoys zelf gekeken (link), daar zijn de polybags wel up to date.
Vershoudfolie eromheen trekkenYintha schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 23:16:
[...]
Ik moet 10km/15 minuten rijden, wil hem toch het liefste ergens in zetten om eventuele losse stukjes meteen te vangen, ding is niet bijzonder stevig haha
Ik zou een rol bubbeltjesplastic / noppenfolie halen, en hem daar in wikkelen met een zooitje plakband eromheen. Die noppenfolie is sowieso wel handig om bij je verhuizing te gebruiken voor breekbaar/kwetsbaar spul. (bijv https://www.gamma.nl/asso...l-10mx0-5-meter/p/B192315)Yintha schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 13:12:
Afbreken en opnieuw in elkaar zetten heeft geen voorkeur i.v.m. tijdsgebrek, verhuizing is over 1.5 week en er moet nog genoeg gebeuren.
De falcon is ongeveer 90x60x30, ik heb helaas nog geen doos/krat gevonden in de winkel waar hij in zou passen, ben benieuwd of iemand dezelfde uitdaging heeft gehad?!
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Het is niet 1 solide bouwsel, hij heeft onder andere meerdere uitneembare stukken om binnenin te kijken, verder zit ie helemaal bedekt met allemaal kleine details waarvan sommige misschien stevig zijn maar een heleboel ook niet.u_nix_we_all schreef op zondag 20 juni 2021 @ 00:54:
[...]
Ik zou een rol bubbeltjesplastic / noppenfolie halen, en hem daar in wikkelen met een zooitje plakband eromheen. Die noppenfolie is sowieso wel handig om bij je verhuizing te gebruiken voor breekbaar/kwetsbaar spul. (bijv https://www.gamma.nl/asso...l-10mx0-5-meter/p/B192315)
Beste advies wat ik geven kan gaat je toch minstens een avond kosten en een hele berg ziplock zakken.Yintha schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 13:12:
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Ik ben zelf bezig een verhuis voor te bereiden, en ik moest een aantal van de modular gebouwen verhuizen.Yintha schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 23:16:
[...]
Ik moet 10km/15 minuten rijden, wil hem toch het liefste ergens in zetten om eventuele losse stukjes meteen te vangen, ding is niet bijzonder stevig haha
Net als met Sato's methode, denk ik dat je er sowieso bij neer zal moeten leggen dat je hoe dan ook een avond kwijt bent aan het model nalopen, ook met jou "meest veilige" methode van onderdelen opvangen onder het model.iwaarden schreef op zondag 20 juni 2021 @ 01:12:
Als je er iets strak omheen trekt kun je alvast een avond gaan reserveren.
[ Voor 43% gewijzigd door Arunia op 20-06-2021 12:08 ]
Dat is jaren 70 spul, voorloper van de latere technic sets. Ik heb daar heel wat uurtjes mee gespeelddigilb schreef op zondag 20 juni 2021 @ 10:02:
Ik heb een aantal oude Lego ideeënboeken en folders voor het onderwijs teruggevonden!
Vintage "techniek" uit jaren 60 / jaren 70 (?). De voorkant is helaas verdwenen.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Als laatste mee in de auto en vast laten houden op de bestuurdersstoel?Yintha schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 13:12:
Le Meow
Arunia schreef op zondag 20 juni 2021 @ 11:37:
Voor vaderdag de helmet van Boba Fett gekregen. Wel van mijn vrouw naast het super leuke knutselwerk van mijn dochtertje.
Moeilijk om te zeggen welke van de twee ik leuker vind.![]()
Zit wel al te kijken om er een buste van te maken. Of de Mando helm.
[Afbeelding]
Ben dan nu wel benieuwd baar dat knutselwerkjes
Grootste wat ik kon vinden was bij Ikea: SAMLA , Bak, transparant78x56x18 cm/55 l 7.99 euroYintha schreef op zondag 20 juni 2021 @ 14:48:
Bedankt voor alle reacties op het verhuizen van mijn 75192 milennium falcon :)!
Wat ik tot zover van plan ben is bubbeltjesplastic kopen (Gamma) de falcon vervolgens daar inpakken en plaatsen op het blad van een cheap Ikea salontafeltje (puur voor betere grip tijdens tillen (trappenhuis) in de auto zal die vervolgens op een kleed of stapeltje handdoeken liggen.
Mocht iemand een (web) winkel weten die bakken van 90x60x20 (hoogte is minder belangrijk) hebben dan hoor ik het nog graag, zelf ben ik er geen tegen gekomen.
Ik twijfel om alsnog de falcon te demonteren, van achteren naar voren alle "zakjes" dus. Daar voelt mijn autisme zich prettiger bij, haha! Maar ik zal even moeten bekijken of dat lukt qua tijd (verhuizing begint 29-06)
Natuurlijk ook wel leuk om eenmaal gesettled de build opnieuw te doen.
[ Voor 5% gewijzigd door Loader op 20-06-2021 17:28 ]
Met een wasmachine lekbak kom je ook al een eind: maar nog niet helemaal:Yintha schreef op zondag 20 juni 2021 @ 14:48:
Wat ik tot zover van plan ben is bubbeltjesplastic kopen (Gamma) de falcon vervolgens daar inpakken en plaatsen op het blad van een cheap Ikea salontafeltje (puur voor betere grip tijdens tillen (trappenhuis) in de auto zal die vervolgens op een kleed of stapeltje handdoeken liggen.
Mocht iemand een (web) winkel weten die bakken van 90x60x20 (hoogte is minder belangrijk) hebben dan hoor ik het nog graag, zelf ben ik er geen tegen gekomen.
Ik twijfel om alsnog de falcon te demonteren, van achteren naar voren alle "zakjes" dus. Daar voelt mijn autisme zich prettiger bij, haha! Maar ik zal even moeten bekijken of dat lukt qua tijd (verhuizing begint 29-06)
Wel eens aan een vijverbak gedacht?Yintha schreef op zondag 20 juni 2021 @ 14:48:
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
[ Voor 11% gewijzigd door Kapoen op 20-06-2021 19:53 ]
Ik zou het doen!
| Awesome Rock 'n Roll Photographer |
Die Chinese Nieuwjaarsets gaan er altijd na een jaar al uit. Mocht je erop willen gokken, vaak zitten de sets bij de Brick Friday aanbiedingen, maar uiteraard geen garantie.Loader schreef op zondag 20 juni 2021 @ 20:58:
De 80106 en 80107 al eruit? Das korte levensduur, de anderen gingen meestal na 2 jaar eruit.
dus...
Dan vergelijk je natuurlijk ook Technic met gewone pakketten. Op zich logisch dat een technic pakket meer spannende techniek bevatnuffy schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 20:04:
[...]
Nice , die kleine witte 911 is erg goed en wss straks overal uitverkocht . De grote broer 911 vind ik zelfde als de T1 beide heel mooi eindresultaat, maar qua bouwen is het meer een beetje blokjes bouwen ( uit genummerde zakjes ) geen spannende techniek of hydrolische dingen . Dan is de landrover een stuk uitdagender of de de gele jeep voor weinig (~35€ ).
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Die zien er nog goed uit! De rechter heb ik niet, maar de andere twee wel.Afas schreef op maandag 21 juni 2021 @ 07:51:
Heb een paar kleine oude Lego set uit mijn collectie uitgezocht. Voor het nostalgie gevoel:
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Ik heb ook nog deze maar die paste niet in het thema. De simpele lego heeft echt ietsJolke schreef op maandag 21 juni 2021 @ 09:46:
[...]
Die zien er nog goed uit! De rechter heb ik niet, maar de andere twee wel.
Dat blauwe doorzichtige plastic was nieuw eind jaren '80, hoe vet was dat!
Oef,legofanaten schreef op maandag 21 juni 2021 @ 07:09:
[...]
Die Chinese Nieuwjaarsets gaan er altijd na een jaar al uit. Mocht je erop willen gokken, vaak zitten de sets bij de Brick Friday aanbiedingen, maar uiteraard geen garantie.
klopt helemaal. Zie het niet als investering.Jakkus schreef op maandag 21 juni 2021 @ 10:36:
@NewienM Natuurlijk gewoon lekker bouwen! Niet denken aan wat het 'waard zou kunnen worden', maar aan wat het jou waard is. Plus: als je ze bouwt kun je ze eind dit jaar/begin volgens jaar alsnog goed verkopen als je dat zou willen, misschien zelfs met winst ten opzichte van wat je ervoor betaald hebt. Ik zou het wel weten!
Als je Lego alleen ziet als investering is het natuurlijk iets anders
Er komt toch een Mercedes Truck uit dit jaar? Heeft die dat niet dan?u_nix_we_all schreef op zondag 20 juni 2021 @ 20:32:
Ook opvallend, de Volvo 42114, de offroader 42124, buggy 42099, rallycar 42109, de liebherr 42100... allemaal Control+, lijkt er dus op dat er helemaal geen control+ modellen met die bluetooth hub meer overblijven.
Volgens mij is bol.com aan het pricematchen, heb je niet die extra 10 euro maar goed om te weten.Gim schreef op maandag 21 juni 2021 @ 10:40:
[...]
P.S. jeeeeeez.... wat gaat dat rap bij Amazon met die Prime aanbiedingenKnipper een keer met je ogen en weg is de voorraad. De 31109 piratenschip stond er voor €52. Voor mensen met een eerste aankoop €42. Voor zo'n prijs kun je hem niet laten liggen, maar dat dachten meer mensen
Ook geen voorraad meer. Piratenschip is blijkbaar nogal populair.Preau schreef op maandag 21 juni 2021 @ 10:49:
[...]
Volgens mij is bol.com aan het pricematchen, heb je niet die extra 10 euro maar goed om te weten.
Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.
Ja die 42129, die zou wel weer control+ bediening krijgen. We gaan het wel zien. Misschien binnenkort toch die Volvo maar kopen, die is op bol.com ook best scherp geprijsd nu.Gim schreef op maandag 21 juni 2021 @ 10:40:
[...]
Er komt toch een Mercedes Truck uit dit jaar? Heeft die dat niet dan?
Ik zag wel dat sets zoals de betonmixer e.d. er al uitgaan. Ik was in de veronderstelling dat die er ook pas net was. Misschien toch een paar sets bij die een minder groot succes blijken dan gedacht?
Ah, ik ben dus niet de enige die die lawine van brickwatch mails heeft gekregenGim schreef op maandag 21 juni 2021 @ 10:40:
[...]
P.S. jeeeeeez.... wat gaat dat rap bij Amazon met die Prime aanbiedingenKnipper een keer met je ogen en weg is de voorraad. De 31109 piratenschip stond er voor €52. Voor mensen met een eerste aankoop €42. Voor zo'n prijs kun je hem niet laten liggen, maar dat dachten meer mensen
[ Voor 3% gewijzigd door Haay op 21-06-2021 14:18 ]
Heb deze voor vaderdag gekregen heel blij mee..ben ook niet van plan om die roest stickers te gebruiken. Zien er niet uit...Hoop eigenlijk nog dat ze in dit formaat/uitvoering ook een nieuwe van de back to the future delorean gaan uitbrengen ooit. (rechten liggen nu bij playmobile volgens mij)Haay schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:00:
Zoals waarschijnlijk de meesten heb ik de roest stickers ook achterwege gelaten. Zonder vind ik de set gewoon mooier.(In dit geval dus een set waarbij stickers beter zijn dan bedrukte blokjes).
Uhh weet niet waar jij kijkt maar ik zie hem al vanaf €30, nog steeds veel maar goedEcoR schreef op maandag 21 juni 2021 @ 15:33:
Pfff, als vaderdagcadeau de halve dag met m'n oudste mijn oude legesets weer bij elkaar zitten zoeken.
6271 - Imperial Flagship heb ik zo goed als compleet. Alleen de admiraal kan ik voorlopig niet vinden. Heb wel z'n hoed en armen, maar het lichaampje en hoofd niet. Schrik me rot van Bricklink. Dat poppetje vragen ze gewoon 80+ voor. Wtf jongens. Voorlopig heb ik een standaard soldaat gepromoveerd, ook prima. Wellicht vind ik 'm nog wel een keertje, maar met zulke prijzen ga ik 'm niet compleet maken zeg. Wat een onzin voor een stukje bedrukt plastic
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ik ben duidelijk nog niet thuis in Bricklink, had er vanuit de gehele set naartoe geklikt en kwam toen op bizarre prijzen. Dit is nog steeds te duur, maar begint al beter te worden.Angeloonie schreef op maandag 21 juni 2021 @ 15:38:
[...]
Uhh weet niet waar jij kijkt maar ik zie hem al vanaf €30, nog steeds veel maar goed
Lichaam en hoofd los ben je minder kwijt:
https://www.bricklink.com...sc01&idColor=1#T=S&C=1&O={%22color%22:1,%22iconly%22:0}
https://www.bricklink.com...0096&idColor=3#T=S&C=3&O={%22color%22:3,%22iconly%22:0}
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq