Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 86 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.383.729 views

Onderwerpen

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:09
L23 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 22:21:
@rhodium Ziet er goed uit. Maar mist die relaxte zithoek, komt die nog ergens anders?
Ik ga daarvan een leuke woonkamer maken in de verdieping erboven. Hopelijk kan ik wat leuks ontwerpen in Studio 2.0 want ik ben aardig door de stenen heen nu.

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online

Lego Art 31203 - World Map

En nog een geschreven review https://www.brickfanatics...t-31203-world-map-review/

[ Voor 18% gewijzigd door TestDummie op 25-05-2021 10:36 ]

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ergens lijkt me deze wel gaaf - maar de prijs ... ouch
moet zeggen de foto's is best indrukkend aan de muur

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Space Shuttle, wat een gave build! En wat zitten er veel details in. Zo mogen er wel meer komen

Assembly Square doe ik echt rustig aan. Had niet door hoeveel detailwerk er in zit, ook echt een aanrader

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 14:50

Lagune

Its time for warp

iemand enig idee hoe het onderdeel in het midden heet

heb al gezocht op dish/radar/wheel/sattelite maar helaas :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kYPOLDNu6wOICocEgjC3waFuJUI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qM8hnzZ9PZL7B3SruadxYUto.png?f=fotoalbum_large

• Chicken88
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:49
Lagune schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:32:
iemand enig idee hoe het onderdeel in het midden heet

heb al gezocht op dish/radar/wheel/sattelite maar helaas :)

[Afbeelding]
denk deze: https://www.bricklink.com.../catalogitem.page?P=75937

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:46

sapphire

Die-hard pruts0r

Misschien een wat rare vraag maar ik dacht als ik hem ergens kan stellen dan waarschijnlijk hier :+

Mijn oudste zoontje van bijna 4 begint interesse te krijgen in Lego en als vader kun je dat natuurlijk alleen maar stimuleren >:)
Dus nadat hij een klein doosje een keer van iemand in de familie gehad had en dat helemaal leuk vond krijgt hij af en toe een klein doosje (die standaard Lego City doosjes van €8-10 bij de Kruitvat) of een Lego magazine.

Nou zal ik allereerst direct toegeven dat hij jong is en dus niet heel voorzichtig maar ik heb het idee dat het materiaal anders is dan de Lego sets die ik had als kind ca 1989~begin 2000's). Vrijwel alle minifigs hebben al scheuren in de zijkant onder de oksel zegmaar en bij een aantal zijn de beentjes lam aan het worden. Wat ik vrij snel vind binnen een paar maanden en niet erg intensief gebruik.
Ter referentie mijn broertje en ik hebben ca 100~110 sets en evenveel minifigs en die zijn heel intensief gebruikt maar diegenen met die scheurtjes zijn hooguit een handvol.

Dus ligt dit aan mijn nostalgische gedachten of is er afgelopen 20? jaar iets veranderd in de samenstelling? van de ABS?

Gabriël AM5

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:27

L23

@sapphire Materiaal samenstelling zal zeker veranderd zijn, maar zal ook getest worden of het voldoet aan de kwaliteitseisen. Ik denk dat het moeilijk te vergelijken is, die 100 sets had je ook niet allemaal toen je 4 was? Naarmate je ouder wordt ga je voorzichtiger om met je spullen. Qua bouwen en afbreken merk ik zelf in ieder geval geen verschil tussen jaren 90 Lego en nieuwe Lego, maar de minifigures zijn nu decoratie en wordt niet mee gespeeld.

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:08
sapphire schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:37:
Misschien een wat rare vraag maar ik dacht als ik hem ergens kan stellen dan waarschijnlijk hier :+

Mijn oudste zoontje van bijna 4 begint interesse te krijgen in Lego en als vader kun je dat natuurlijk alleen maar stimuleren >:)
Dus nadat hij een klein doosje een keer van iemand in de familie gehad had en dat helemaal leuk vond krijgt hij af en toe een klein doosje (die standaard Lego City doosjes van €8-10 bij de Kruitvat) of een Lego magazine.

Nou zal ik allereerst direct toegeven dat hij jong is en dus niet heel voorzichtig maar ik heb het idee dat het materiaal anders is dan de Lego sets die ik had als kind ca 1989~begin 2000's). Vrijwel alle minifigs hebben al scheuren in de zijkant onder de oksel zegmaar en bij een aantal zijn de beentjes lam aan het worden. Wat ik vrij snel vind binnen een paar maanden en niet erg intensief gebruik.
Ter referentie mijn broertje en ik hebben ca 100~110 sets en evenveel minifigs en die zijn heel intensief gebruikt maar diegenen met die scheurtjes zijn hooguit een handvol.

Dus ligt dit aan mijn nostalgische gedachten of is er afgelopen 20? jaar iets veranderd in de samenstelling? van de ABS?
Volgens mij is het materiaal inderdaad zwakker dan vroeger, maar ik heb geen bewijs, enkel de verhalen die ik op het internet langs zie komen.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:46

sapphire

Die-hard pruts0r

L23 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:29:
@sapphire Materiaal samenstelling zal zeker veranderd zijn, maar zal ook getest worden of het voldoet aan de kwaliteitseisen. Ik denk dat het moeilijk te vergelijken is, die 100 sets had je ook niet allemaal toen je 4 was? Naarmate je ouder wordt ga je voorzichtiger om met je spullen. Qua bouwen en afbreken merk ik zelf in ieder geval geen verschil tussen jaren 90 Lego en nieuwe Lego, maar de minifigures zijn nu decoratie en wordt niet mee gespeeld.
Nee de eerste set had ik toen ik +/- 3 was al zelfs, dus dezelfde leeftijd als mijn zoontje/paar maanden jonger. Daarna kwam mijn broertje nog dus die sets hebben 2 kleine kinderen overleefd :+

Overigens bedenk ik me nu dat ik afgelopen weekend met de Lego van mijn zwager gezeten heb en dat is allemaal na 2000 en voelt hetzelfde aan als 'mijn oude' Lego. Dus ergens is na 2005 ofzo is de samenstelling veranderd denk ?
Kwalitatief nog steeds mooi spul overigens, vele malen beter dan imitatie setjes die we eens ergens bij kregen :+
ErikT738 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:36:
[...]

Volgens mij is het materiaal inderdaad zwakker dan vroeger, maar ik heb geen bewijs, enkel de verhalen die ik op het internet langs zie komen.
Nog wat navraag gedaan bij een vriend die een paar jaar ouder is en kinderen die een paar jaar ouder zijn en hij had dat idee precies het zelfde.

[ Voor 20% gewijzigd door sapphire op 25-05-2021 12:48 ]

Gabriël AM5

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:24

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Mijn zoontje heeft ook al iets gesloopt bij een 4+ setje door het te laten vallen op de grond. Of het ligt aan de samenstelling weet ik niet. Ik denk gewoon dat ik vooral veel met Lego speelde toen ik al wat ouder was.

In ieder geval heb ik al mijn oude Lego naar mijn huis gehaald. Af en toe zet ik eens iets klein in elkaar voor of samen met hem en mag hij er mee spelen. Onverwacht is dat mijn vrouw het niet meer kon aanzien dat alles door elkaar in één bak zat en nu is ze dus begonnen met alles te sorteren voor ons O+

• Chicken88
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:49
Bijna. want volgens mij is dat gewoon deze: https://www.bricklink.com...alogitem.page?P=4085d#T=C

• Lagune

Lagune

Its time for warp

super, thanks!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
World Map had er mooier uit gezien in de onderstaande configuratie qua kleuren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VJADgdtCxgZpB-d_rVMEP4fZfFI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EzFdzltQUi4nf0z9zwgNpbph.jpg?f=fotoalbum_large

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
TheDeeGee schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:37:

[Afbeelding]
Dat is inderdaad een klassieke kleurstelling. Leuk voor op school of zo. Ik denk dat de Lego uitvoering neutraler van kleur is en daardoor beter past in een interieur.

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

Toen ik in mijn jonge jaren (jaren 80) nog met Lego speelde hebben mijn minifigs (destijds nog "poppetjes") heel wat te verduren gehad, zijn echt jarenlang regelmatig gelanceerd/gecrasht/geparachuteerd... nooit een beschadiging opgemerkt, geloof één keer eentje met een lamme arm oid. maar echt nooit scheuren gezien.

Dus destijds konden ze iig. heel wat hebben.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:26
TheDeeGee schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:37:

[Afbeelding]
Mee eens, ik moest bij die andere variant ook 3x kijken tot ik de werelddelen er in zag. Komt waarschijnlijk omdat ze groentinten voor water gebruikt hebben. Dat ben ik niet gewend. Groen is land en blauw is water in mijn hoofd.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zaten met collega's elkaar te stangen dat als je vinkje groen staat je niet aan het werk hoeft te zijn. Zojuist deze gif op de appgroep gedeeld om bekend te maken hoe ik dat doe ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zxK5WmsN380oVYa3KpwDrMIKuws=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/72lPFSChThTNRMHQq2ITYUTY.gif?f=user_large

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:48
Ik ben ook gezwicht voor de Landrover, toch wel heel erg benieuwd naar die gearbox en vind de Willys MOC geniaal. Waarschijnlijk wel nog even wachten met bouwen tot na de verhuizing

Ook de Ducati onlangs opgepikt voor €35,-

Op dit moment ben ik bezig met de Spaceshuttle, afgelopen weekend mee begonnen.

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:15

QuattroNL

It is I.

Zo, de helmencollectie begint vorm te krijgen.
Ik vind ze leuk! Al moet je wel wat met het genre (science fiction/fantasy) hebben.
Boba Fett vind ik het minst mooi maar die kon ik voor en mooie prijs 2 hands overnemen.
Het meest heb ik met de Stormtrooper.

De Tie Fighter pilot ligt al te wachten maar moet nog even geduld hebben. Ik denk dat ik dat de gaafste ga vinden.
Of de Darth Vader helm er ook komt weet ik niet. Wellicht als ie in de aanbieding is.
De Batman 'helm' vind ik wat minder en met Venom heb ik niks.

De gebruikte technieken zijn niet heel bijzonder.
Alleen Boba Fett kon het zonder stickers af. Bij Iron Man zijn alleen stickers voor de ogen gebruikt.

Ben benieuwd of er nog een Spiderman en C3PO helm komt :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wstuyVFqi_qUrjqBC42y27VnQQY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NHUloRhdAa6dY1DSsIDEmcfs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door QuattroNL op 25-05-2021 21:18 ]

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17-10 18:02
QuattroNL schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:14:

Ben benieuwd of er nog een Spiderman en C3PO helm komt :9

[Afbeelding]
Lego 76199, is Spiderman maar of het is wat je zoekt?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Qua kwaliteit heb ik ook het idee dat het minder is.
Van de Cars set (Lightning en Mater) is er een stuk van een brick 1x6 oid gewoon gebroken. Zal wel wat druk op gestaan hebben omdat het op zolder tussen de meuk zit, maar de andere Lego van mij wat half in elkaar zit/zat, heeft dat totaal niet.

Mijn vrouw hoorde ik ook al dat er iedere keer wat los komt bij bijvoorbeeld Winnie the Pooh.

• Devler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:40
Ik heb alle 5 de star wars helmen. De TIE fighter is tot nu toe mijn favoriet kwa bouwen maar Darth Vader was net zo leuk. Het Star Wars universum heeft ontzettend veel diverse helmen, laat maar komen.
Zelf hoop ik dat ze nog de Rebel Pilot helm uitbrengen al verwacht ik dat ze eerder aan C3PO beginnen. Alleen hoop ik dat ze de wat uniekste weg op gaan en niet elke variant van bv de clone trooper uitbrengen, waar ze simpel een streepje aan toevoegen per variant.

Er zijn al wat MOC's te vinden waar ze zelf de mandalorian hebben gemaakt, als Lego ze niet uitbrengt is er nu inspiratie online genoeg te vinden.

• Okasha
  • Niet online
iwaarden schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:08:
Ik ben ook gezwicht voor de Landrover, toch wel heel erg benieuwd naar die gearbox en vind de Willys MOC geniaal. Waarschijnlijk wel nog even wachten met bouwen tot na de verhuizing

Ook de Ducati onlangs opgepikt voor €35,-

Op dit moment ben ik bezig met de Spaceshuttle, afgelopen weekend mee begonnen.
Veel plezier ermee! De Willy is inderdaad erg mooi.

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:15

QuattroNL

It is I.

Loader schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:38:
[...]
Nah, leuk maar nee. Ik doel meer op de echte Spiderman.

Zo vind ik de Scout Trooper ook niks

De 77901 Sith trooper wil ik wel gaan BL-en, die is echt gaaf! Mogelijk alleen de helm, niet de hele buste, om het in lijn met rest van de helmen te houden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nk-9TdzUjWB57N0gS8xlD90q3W8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xN7gSM6FFF10HcWByndwBK0E.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door QuattroNL op 25-05-2021 22:17 ]

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:23

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Haha, dat accent ook, moest meteen denken aan deze (totaal niet Lego gerelateerd, hoop dat het mag)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Bossie
  • Laatst online: 18:24
himlims_ schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:11:
[...]

ergens lijkt me deze wel gaaf - maar de prijs ... ouch
moet zeggen de foto's is best indrukkend aan de muur
Ik vind de prijs eigenlijk redelijk goedkoop ivm de andere Art sets.

En dan zie je deze - dat word dan waarschijnlijk star wars nummer 4 :D
https://rebrickable.com/m...go/darth-sidious/#details

[ Voor 20% gewijzigd door Bossie op 25-05-2021 23:56 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Bossie schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 23:44:
[...]

Ik vind de prijs eigenlijk redelijk goedkoop ivm de andere Art sets.
Ik koop geregeld via bricklink “in bulk” 100-500stk, daarvoor betaal gemiddeld 1€ voor 100stk van die ronde/platte tiles. Dat is 0.01€ per blokje (met of zonder stud)

11695 Blokjes voor de kaart; laat voor gemak zeggen dat 11.000 van die 1stud blokjes zijn, dat is 110 euro. De kaart heeft geen licentie of afdracht..

Dus Jah; 250€ voor deze vind ik vrij fors

[ Voor 28% gewijzigd door himlims_ op 26-05-2021 00:12 ]

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:20
himlims_ schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 23:57:
[...]

Ik koop geregeld via bricklink “in bulk” 100-500stk, daarvoor betaal gemiddeld 1€ voor 100stk van die ronde/platte tiles. Dat is 0.01€ per blokje (met of zonder stud)

11695 Blokjes voor de kaart; laat voor gemak zeggen dat 11.000 van die 1stud blokjes zijn, dat is 110 euro. De kaart heeft geen licentie of afdracht..

Dus Jah; 250€ voor deze vind ik vrij fors
Tja, er komen ook nog de baseplates en de blokjes en plates voor de omlijsting bij.

De 40 baseplates kun je op z'n goedkoopst voor $1,84 p/s krijgen of €2,58 als je ze uit Duitsland haalt. En dan moet de lijst er nog bij. Ik vind €250 geen hele gekke prijs. Zeker als hij straks bij een retailer voor minder weggaat.

• Bossie
Sjurm schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 08:07:
[...]

Tja, er komen ook nog de baseplates en de blokjes en plates voor de omlijsting bij.

De 40 baseplates kun je op z'n goedkoopst voor $1,84 p/s krijgen of €2,58 als je ze uit Duitsland haalt. En dan moet de lijst er nog bij. Ik vind €250 geen hele gekke prijs. Zeker als hij straks bij een retailer voor minder weggaat.
Ik had simpelweg naar de andere art sets gekeken, die zijn 85-99 euro/
Deze set is 4 maal zo groot (40 backplates vs 9).

Alleen het inelkaar zetten is stevige klus, de opmerking mbt handen/vingers in de video herken ik helaas ook.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• iwaarden
Het heeft even geduurd maar vandaag eindelijk de mogelijkheid gehad om mijn zelfgemaakte Schweizer 300 S269C MOC naast de real deal te fotograferen 😄 (klik voor Mecabricks link)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HPUO2P5voyVhdN7T2-j_VhwmnVg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xBNT4HoIDEIfFRpPVWzwZCMJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OJ9Fd4A7WC9ptzRcjDhRSJ6O2MU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U9OUR4zX64fcMk5daH7ElsIp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ccCMQ76TxSgPxpaVLywT-Gw7UzM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/puYgHkKn2BEDNTZNbk5QbII2.jpg?f=fotoalbum_large

Een paar detail foto’s:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VEnrlcwtbg00v3Se0lQP7hDcKyk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gm7QZ6Bxkk5YfMEEIoQM2d9i.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iNoGvpksYyM6hmAg-vsn5JOBPHs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZfSMrTJmVttnro2ZjsMvStrT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jya3UzL7H-Qqq1BxwACUMJhd_ls=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EsGJMGgBelD3qSmIh1YWC8WL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h9ZQ1znmEJPtnQNXn3dLGmzaOqk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D7kWd6WjHkd0maktdBK9QrGB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PCY4pVvFqaXJvZiuhw__nTbULZo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PDGt63DB9RDRT23x5ALOQrOf.jpg?f=fotoalbum_large

En het verschil in schaal:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NhaJrdwyu81bd6FVnx-DGwaF-Wg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZOPpf7jduX7tqly7B9g73Cvj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AuP_oS-0OWm2afWGp0nQcTdKJ-4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5lTqvA7oQOQEKBeTb9wyxMGk.jpg?f=fotoalbum_large

Toen ik net klaar was met de foto’s werd hij alleen door een windvlaag van het karretje geduwd...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TTGIkYyBeWRxlW_Da00NSo2vmBg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pd2ori4RfIEZ6cOPHiZQCKU0.jpg?f=fotoalbum_large

Het viel uiteindelijk wel mee, in 5 minuten weer in elkaar gezet.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
iwaarden schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:51:
Gelukkig staat de echte wat steviger, dan was je niet in 5 minuten klaar geweest :P

https://discord.com/invite/tweakers

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
@iwaarden Heel erg gaaf gedaan! Ik zou hem gelijk kopen als lego set!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-11 10:40
Het heeft even geduurd maar vandaag eindelijk de mogelijkheid gehad om mijn zelfgemaakte Schweizer 300 S269C MOC naast de real deal te fotograferen 😄 (klik voor Mecabricks link)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Een paar detail foto’s:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Toen ik net klaar was met de foto’s werd hij alleen door een windvlaag van het karretje geduwd...

[Afbeelding]

super gaaf!
leuk zo die foto's

grappig is gewoon bij mij in de buurt :)

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Loader schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:38:
[...]

Dat is geen spuder-man

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-10 08:48
Mijn dochter is naast Lego helemaal weg van domino parcourtjes bouwen, zodoende leek het mij wel leuk om dit na te doen:

Heeft iemand zoiets ook wel eens gedaan met reguliere plastic domino steentjes? Of is dit niet stabiel / zwaar genoeg?

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Joster schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:59:
Mijn dochter is naast Lego helemaal weg van domino parcourtjes bouwen, zodoende leek het mij wel leuk om dit na te doen:

[YouTube: Making a LEGO Domino Machine]

Heeft iemand zoiets ook wel eens gedaan met reguliere plastic domino steentjes? Of is dit niet stabiel / zwaar genoeg?
die was al vaker langs gekomen :) lijkt me geen issue of het nu lego blokjes, domino blokjes of luciferdoosjes zijn; dat is qua afmeting allemaal te maken.

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:27

kaanmijo

Picobello B.V.

Vraagje; ik ben nu al een tijdje bezig om te kijken naar opties om m'n modulars een beetje mooi uit te lichten. Nu ben ik al verschillende opties tegengekomen, van heel goedkoop (Ali) tot heel duur (Light My Bricks) en vanalles er tussenin (LeLightGo bijvoorbeeld). Heeft iemand hier nog tips/tricks voor welke aanbieder nu het beste is qua prijs/kwaliteit?

Ali verkoopt setjes van ~30 euro voor bijvoorbeeld de Diner, terwijl LMB daar €100 voor vraagt. Waarom is het bij LMB zo duur? Kwaliteit? Of gewoon naam? Zijn de setjes bij de "middenmoot" (zoals bijvoorbeeld LLG) net zo goed? Dat scheelt namelijk bijna de helft (tussen de 50 en 60 euro)!

[ Voor 4% gewijzigd door kaanmijo op 27-05-2021 23:00 ]

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:22

CyBeRSPiN

sinds 2001

@kaanmijo die Alisetjes is schaamteloos jatwerk van LMB, ze voegen soms zelf de originele instructie PDF van LMB toe. Er is natuurlijk een hoop tijd en energie door LMB gestopt in het uitdenken en uitwerken van de belichting en het maken van een goede beschrijving, dat kost ook geld.
Of er veel verschil in kwaliteit zit durf ik niet te zeggen.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeRSPiN op 27-05-2021 22:49 ]

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:03
CyBeRSPiN schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 22:48:
@kaanmijo die Alisetjes is schaamteloos jatwerk van LMB, ze voegen soms zelf de originele instructie PDF van LMB toe. Er is natuurlijk een hoop tijd en energie door LMB gestopt in het uitdenken en uitwerken van de belichting en het maken van een goede beschrijving, dat kost ook geld.
Of er veel verschil in kwaliteit zit durf ik niet te zeggen.
Ik ben er eerlijk gezegd nog niet uit wie er nu van wie jat en hoe het allemaal zit.
Heb diverse aanbieders gevonden op Ali die ook een ‘officiële’ site en store hebben maar daar wel de setjes voor veel meer geld verkopen.
LMB setjes staan exact hetzelfde op Ali. Hoe ga je er achter komen wie je bedonderd? Kopieert die aanbieder op Ali de setjes of koopt LMB de setjes voordelig in en print hun logo erop?

Ik heb al m’n verlichting van Ali gehaald in ieder geval. Voor het prijsverschil vind ik het wel prima en tot dusver wordt alles keurig verzonden en werkt het prima!
Vertrouw je het niet of wil je er meer aan uitgeven? Dan lekker bij een ‘officiële’ shop bestellen.

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:32

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Een paar detail foto’s:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooi helicoptertje hoor! Ik krijg er Model Team vibes van :D

• Kapoen
  • Laatst online: 14:54
richard_1st schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 00:03:
[...]

Ik heb al m’n verlichting van Ali gehaald in ieder geval. Voor het prijsverschil vind ik het wel prima en tot dusver wordt alles keurig verzonden en werkt het prima!
Vertrouw je het niet of wil je er meer aan uitgeven? Dan lekker bij een ‘officiële’ shop bestellen.
Hou er rekening mee dat je per 1 juli BTW (en mogelijk ook invoerrechten) moet gaan betalen op pakjes die uit derde landen komen: bron bij ali expres zelf. Dit geldt ook voor bestellingen die nu reeds gedaan zijn en 'te laat' aankomen.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• richard_1st
  • Laatst online: 14:03
Kapoen schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 07:09:
[...]

Hou er rekening mee dat je per 1 juli BTW (en mogelijk ook invoerrechten) moet gaan betalen op pakjes die uit derde landen komen: bron bij ali expres zelf. Dit geldt ook voor bestellingen die nu reeds gedaan zijn en 'te laat' aankomen.
Thnx voor je reminder! Had het laatst gelezen maar wist niet dat het ook ging gelden voor bestellingen die na 01-07 aankomen.
Ben benieuwd wat het met de prijzen gaat doen. Wellicht worden andere webshops dan net zo aantrekkelijk qua prijs.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-11 22:24

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Mij sprak het idee enorm aan maar ik vind hem eerlijk gezegd tegenvallen. Deze versie vind ik een stuk mooier:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_8UooRk1nJr_JWVKEVpjP1fF5CM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bMDLSaam9YAlyaX8a3tgckz5.png?f=fotoalbum_large
Bron

Mocht je hem zelf willen bouwen; hij heeft m gedeeld! Bricklink link

[ Voor 7% gewijzigd door Tomba op 28-05-2021 07:40 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

lego lampjes ???

https://www.instagram.com/p/CPage-UNCbS/

@Tomba valt mee; zijn maar 2 bouw stappen 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door himlims_ op 28-05-2021 13:22 ]

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Hopelijk eindelijk de officiele Lego verlichtingssets! Maar goed dat ik nog beide nieren heb... ;)

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-11 22:24

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Hij doet me denken aan de Duplo Light brick die in een Frozen set zit:
https://www.amazon.com/gp...EUEQ7N0TXYGM?ref=va_cr_lb

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

TestDummie schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 13:22:
[...]

Hopelijk eindelijk de officiele Lego verlichtingssets! Maar goed dat ik nog beide nieren heb... ;)
kan net zo goed iets met het 'vrije/iedereen is awsome'-thema te doen hebben. geen idee. Maar gezien de hoeveelheid lampjes je de laatste tijd ziet bij oa. lego masters en instagram [..] 'moeten' ze wel, toch?

• meesje
  • Nu online
TestDummie schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 13:22:
[...]

Het worden inderdaad best flinken prijzen als dit artikel zo lees.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

meesje schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 15:59:
[...]

Het worden inderdaad best flinken prijzen als dit artikel zo lees.
oud artikel/pilot van lego; persoonlijk verwacht ik wel dat ze 'zo iets' zitten qua prijs. Lego heeft natuurlijk kwaliteit en betrouwbaarheid en gebruiksvriendelijkheid altijd hoog staan.

die verlichting setjes van ali 10-20euro .... dat is natuurlijk ook gewoon prul :+ maar, werkt wel, doet wat moet doen - maar zie wel in dat dit niet gaat voldoen aan de lego kwaliteitseisen.

• Kapoen
Disco dansvloer voor de Vidiyo minifigs? >:)

Ik hoop stiekem ook op officiële verlichtingsets.

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-11 23:17

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Als we dan toch aan het hopen zijn, die oude 9V plates-met-metaal mogen van mij ook wel weer terugkomen. Dat was eigenlijk best wel een geniaal systeem, en scheelt soms een hoop geklooi met draadjes :P

*droomt rustig verder* :z

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/846-1.jpg?200507301139

[ Voor 15% gewijzigd door APClll op 28-05-2021 20:04 ]

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-11 23:59

Dommel

Professioneel Software Sloper

WIP van mijn eigen auto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p6O_O7Pt_xitrxRYr7yybGFVIkE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mSl7yUhYW7VoHfpjAP5QaeQ5.png?f=fotoalbum_large
Compleet anders begonnen als andere MOCs die ik gemaakt heb. Deze keer top down (oftewel begonnen met het dak) en dan van achteren naar voren. Ik moet alleen nog een keer goed gaan kijken naar de achterdeur, kofferdeksel, voorkant en motorkap en daarna de hele onderbouw en het interieur :)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 06-11 08:22

Amphiebietje

In de blubber

APClll schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 20:01:
Als we dan toch aan het hopen zijn, die oude 9V plates-met-metaal mogen van mij ook wel weer terugkomen. Dat was eigenlijk best wel een geniaal systeem, en scheelt soms een hoop geklooi met draadjes :P

*droomt rustig verder* :z

[Afbeelding]
De 4,5V en 12V versies met user-servicable draadjes en stekkers waren ook een mooi idee. Je kon door twee kleine schroefjes los te draaien de bedrading vervangen.

Maar dat zal nu wel niet meer mogen wegens het risico dat kinderen iets inslikken :/ - terwijl het natuurlijk perfect geschikt is voor educatie op dat vlak. :D

Wat dan weer cool was aan de 9V variant was (naast de plates) dat in de ene positie de lampjes continu branden, en als je ze omdraaide ze gingen knipperen.

[ Voor 9% gewijzigd door Amphiebietje op 29-05-2021 08:26 ]

• APClll

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Die stekkertjes hadden wel het nadeel (of ik was toen nog niet handig genoeg) dat ze er vrij snel uit schoten of slecht contact maakten.

Ik heb ook 't vermoeden dat die doorzichtige blokjes (rood, groen, geel, blauw) uit de afbeelding hierboven nog uit de tijd van de 4,5 en 12V lamp-stenen kwamen.

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

APClll schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 11:10:
Ik heb ook 't vermoeden dat die doorzichtige blokjes (rood, groen, geel, blauw) uit de afbeelding hierboven nog uit de tijd van de 4,5 en 12V lamp-stenen kwamen.
Ja en nee. Ja in de absolute zin, maar ze zijn gemodificeerd om op de 9V lampjes te kunnen worden gezet (middenpin er uit). Alhoewel er later een variant van de lampjes kwam die meer op de klassieke 4.5V/12V lampjes leek, als ik mij goed herinner voor de treinen...

• APClll

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Je bedoelt denk ik die enkele 9V lamp die recht naar voren schijnt, ipv omhoog?

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/5307-1.jpg

Mijn vermoeden mbt die doorzichtige stenen blijkt trouwens juist te zijn. Ze bestonden al :)

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/970-1.jpg?200012091200

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-11 23:10

Mappy

Piramide van Austerlitz

APClll schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 11:10:
Die stekkertjes hadden wel het nadeel (of ik was toen nog niet handig genoeg) dat ze er vrij snel uit schoten of slecht contact maakten.
Met je zakmes - toen had je als kind nog een zakmes ipv een smartphone - de 2 helften of 4 kwarten van een pinnetje iets uit elkaar buigen.
Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fimg.brickowl.com%2Ffiles%2Fimage_cache%2Flarge%2Flego-electric-plug-type-4-single-complete-25-313995.jpg&f=1&nofb=1

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online

Heb dit ook inderdaad, bijna al mn oude lego is in goede staat terwijl nieuwe setjes vaak al snel scheurtjes hebben. Idd bij minifigs maar ook bij kleine plates en bricks. De kwaliteits standaard zal wel wat lager zijn dan 20/30 jaar geleden.

Voordeel is wel dat je lego gewoon kan mailen om vervangende onderdelen te krijgen als iets stuk is.

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

APClll schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 17:44:
[...]
Mijn vermoeden mbt die doorzichtige stenen blijkt trouwens juist te zijn. Ze bestonden al :)

[Afbeelding]
Nu herinner ik me weer waar die rode blokjes met een sleufje aan de onderkant voor waren.. kabeldoorvoer.
We moeten nodig verder met oude legosets uitzoeken hier, ik heb dat setje ook nog, heb ik toen de twee straatlantaarns van het gele kasteel met de koek-en-zopie-kraam en het zwarte standbeeld mee laten schijnen..

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:42

Superkiwi

Hoi doei

Het eerste waar in aan dacht was een CRXje, maar dat zal wel niet.
Zou ook niet kloppen met de achterlichten ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 30-05-2021 10:56 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Okasha
  • Niet online
nvm gelukt :)

[ Voor 103% gewijzigd door Okasha op 30-05-2021 11:47 ]

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Nu online
Ben weer de link naar de challenge kwijt |:(
Ben toch wel nieuwsgierig wat er allemaal als Final is gemaakt :)

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Versaevel schreef op zondag 30 mei 2021 @ 18:02:
Ben weer de link naar de challenge kwijt |:(
Ben toch wel nieuwsgierig wat er allemaal als Final is gemaakt :)
Ik heb in dit topic ook een kopje toegevoegd met relevante linkjes, te vinden via Het Grote Lego Topic - Deel 7 :)

200 fish found!

• Bossie
Dus, daarvoor was das dat zakje lego dat inmiddels al een paar weken op de keukentafel ligt dus voor bedoeld |:(

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:29
Bossie schreef op zondag 30 mei 2021 @ 18:48:
[...]

Dus, daarvoor was das dat zakje lego dat inmiddels al een paar weken op de keukentafel ligt dus voor bedoeld |:(
De maand is bijna voorbij, dus gewoon even een like uitdelen in het topic om je stem te geven, en vast in het discussie-topic meedenken over de volgende set om op je keukentafel te leggen :p

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-11 23:59

Dommel

Professioneel Software Sloper

Superkiwi schreef op zondag 30 mei 2021 @ 10:55:
[...]

Het eerste waar in aan dacht was een CRXje, maar dat zal wel niet.
Zou ook niet kloppen met de achterlichten ;)
Volvo S60 :)

Oftewel geen CRXje :P

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Er zijn hier toch wel mensen die via de Lego website sets bestellen, of niet? Ik krijg het niet voor elkaar. Niet op de iPad, niet met Chrome op mijn WIndows10 laptop. Het item gaat in de 'tas', vervolgens laat het 'mijn tas' icoontje zien dat er 1 item in de tas zit. Als ik daarop klik krijg ik een pagina met 'uw tas is leeg' oid. Ik heb ghostery en ublock al uitgezet, maakt geen verschil. De verlanglijst werkt dan wel weer naar behoren, vreemd.

Hetzelfde met het aanmelden voor VIP, ik krijg daar steeds een error. Hiervoor heb ik contact opgenomen met de klantenservice, maar ik vermoed dat het een soortgelijk probleem is.

[ Voor 4% gewijzigd door zonoskar op 31-05-2021 11:23 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:57
zonoskar schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:22:
Er zijn hier toch wel mensen die via de Lego website sets bestellen, of niet? Ik krijg het niet voor elkaar. Niet op de iPad, niet met Chrome op mijn WIndows10 laptop. Het item gaat in de 'tas', vervolgens laat het 'mijn tas' icoontje zien dat er 1 item in de tas zit. Als ik daarop klik krijg ik een pagina met 'uw tas is leeg' oid. Ik heb ghostery en ublock al uitgezet, maakt geen verschil. De verlanglijst werkt dan wel weer naar behoren, vreemd.

Hetzelfde met het aanmelden voor VIP, ik krijg daar steeds een error. Hiervoor heb ik contact opgenomen met de klantenservice, maar ik vermoed dat het een soortgelijk probleem is.
Net even getest hier, geen problemen binnen Safari. Kan rustig iets in mijn tas stoppen, zie het gewoon staan.

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:24

Dat herken ik alleen als mijn ad-blocker volledig aan staat. Dan kan ik op de lego site nauwelijks iets doen. Dus die staat zowel op de pi-hole als de adguard plugin op de whitelist.

• iwaarden

Materiaalblokkering van de browser zelf ook uitgezet? Bij sommige websites gooit die bij mij ook roet in het eten.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

iwaarden schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:31:
[...]

Materiaalblokkering van de browser zelf ook uitgezet? Bij sommige websites gooit die bij mij ook roet in het eten.
Materiaalblokkering?

Ik heb nu alle plugins uitgezet en allow all cookies aan. Nog werkt de site niet. Ik heb ook geen pihole draaien. Ik denk dat ik mijn geld maar weer naar bol.com breng ofzo...

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

heb dat helemaal gemist; wel van idee/plan - maar dat daadwerkelijk al gestart waren is mij compleet ontgaan :N volgende ronde doe ik graag mee :)

@SnoeiKoei ik kijk hier ook bijna nooit :+ toch gemist

[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 31-05-2021 12:07 ]

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-11 16:31

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

himlims_ schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:44:
[...]

heb dat helemaal gemist; wel van idee/plan - maar dat daadwerkelijk al gestart waren is mij compleet ontgaan :N volgende ronde doe ik graag mee :)
Ik had het ook gemist maar ik ben ook niet heel actief in het Lego-forum. Wel vind ik het een prachtig idee. Ik hoop komende edities af en toe wel mee te kunnen doen, als ik op tijd het setje van de maand kan scoren.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Lagune

Lagune

Its time for warp

zonoskar schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:38:
[...]

Materiaalblokkering?

Ik heb nu alle plugins uitgezet en allow all cookies aan. Nog werkt de site niet. Ik heb ook geen pihole draaien. Ik denk dat ik mijn geld maar weer naar bol.com breng ofzo...
ff in-private/incognito tab proberen?

• sjnoebel8
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-01 08:12
Weet iemand hoe laat de nieuwe sets beschikbaar komen voor bestelling op lego.com als ze 1 juni communiceren?

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

sjnoebel8 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:05:
Weet iemand hoe laat de nieuwe sets beschikbaar komen voor bestelling op lego.com als ze 1 juni communiceren?
zie; Distill Web Monitor

• meesje
  • Nu online
Wie wil deze classic space ‘set’ niet? 1000 stukjes voor 20 euro klinkt als een droom. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VOX5S-iyiB90MkDIeZtHXF8dn9U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RUsN1ENYnuMuQw898k72SPCg.jpg?f=fotoalbum_large
Bron: https://bouwsteentjes.info/lego-space-stars-puzzle/

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 31-05-2021 14:51 ]

• Kapoen
meesje schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:50:
Wie wil deze classic space ‘set’ niet? 1000 stukjes voor 20 euro klinkt als een droom. :)

[Afbeelding]
Bron: https://bouwsteentjes.info/lego-space-stars-puzzle/
De puzzel is bijna perfect, alleen de groene helm is niet in dezelfde stijl als de anderen jammer genoeg.
En de grijze space fig mocht niet meespelen blijkbaar >:)

Dit is uiteraard maar muggenzifterij van mijn kant ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Kapoen op 31-05-2021 15:07 ]

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Kapoen schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:00:
[...]

De puzzel is bijna perfect, alleen de groene helm is niet in dezelfde stijl als de anderen jammer genoeg.
En de grijze space fig mocht niet meespelen blijkbaar >:)

Dit is uiteraard maar muggenzifterij van mijn kant ;)
een grijze is er ook niet :+ dat is combinatie van minifiguurtje raket Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/BNW50nm1954Y/550x709.jpg

aangevuld met grijze handjes en helmpje van ander figuurtje

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Nu online
Pappa, ik wl leren schaken. Nou, dan gaat pappa een schaakbord kopen.
Pappa, deze moet dan niet bij de rest van je ongeopende dozen :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B1ej0KZlVG_O6ygOS-ea8oM5nps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tocHMwzzkjflXOrVHxLN1O3u.jpg?f=fotoalbum_large

• Kapoen
himlims_ schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:11:
[...]

een grijze is er ook niet :+ dat is combinatie van minifiguurtje raket [Afbeelding]

aangevuld met grijze handjes en helmpje van ander figuurtje
Ik weet het, ik heb deze CMF speciaal aangekocht om de grijze classic space minifig samen te kunnen stellen :P

Nu nog graag een re-release van blauw (volledig logo), rood en zwart en nieuwe kleuren uiteraard :D Ik heb rood, zwart en blauw in mijn collectie, maar die ogen uiteraard niet zo fris als de nieuwere versies van afgelopen jaren.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Kapoen schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:47:
[...]

Ik weet het, ik heb deze CMF speciaal aangekocht om de grijze classic space minifig samen te kunnen stellen :P

Nu nog graag een re-release van blauw (volledig logo), rood en zwart en nieuwe kleuren uiteraard :D Ik heb rood, zwart en blauw in mijn collectie, maar die ogen uiteraard niet zo fris als de nieuwere versies van afgelopen jaren.
heb een zwarte via bricklink in duitsland gevonden 'mint' ... 20,- :X (.....klik) alleen nog de groene ontbreekt

• Kapoen
himlims_ schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:50:
[...]

heb een zwarte via bricklink in duitsland gevonden 'mint' ... 20,- :X (.....klik) alleen nog de groene ontbreekt
Deze per toeval?
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/5000438-1.jpg?201209290424
Dit is een set uit 2012, brickset: link

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

zou kunnen dat ie daaruit kwam; was puur zwarte figuurtje

• sjnoebel8
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-01 08:12
himlims_ schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:30:
[...]

zie; Distill Web Monitor
Misschien domme vraag maar wat is dat?

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

sjnoebel8 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 17:17:
[...]

Misschien domme vraag maar wat is dat?
Website monitor tool/addon(heb m als plug-in voor Firefox); die kan veranderingen van website content monitoren.

Bijv als de ps5 voorradig gemarkeerd wordt - of Lego shop een “toevoegen aan mandje” krijgt.

Vervolgens kun je instellen dat je notificatie krijgt (mail/telefoon) en zo snel product bestellen. Werkt best mooi (er zijn meerdere tools, heb er 6 getest, deze beviel mij het beste)

Succes 🤞

//edit; ik noem deze tool als “oplossing” voor jouw vraag; dat publiceren van nieuwe artikelen/sales gebeurd lang niet altijd zelfde moment, soms eerder of later dan aangekondigd, doordat die addon de pagina monitored(?) maakt het ook niet uit wanneer Lego een artikel beschikbaar stelt

[ Voor 42% gewijzigd door himlims_ op 31-05-2021 17:57 ]

• Loader
Kapoen schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:47:
[...]

Is het jou gelukt om handjes te vinden in dezelfde kleur grijs?

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Versaevel schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:43:
Pappa, ik wl leren schaken. Nou, dan gaat pappa een schaakbord kopen.
Pappa, deze moet dan niet bij de rest van je ongeopende dozen :P

[Afbeelding]
Laat maar even weten of je er goed op/mee kan schaken! Dan haal ik em ook als je ervaring positief is :D

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Loader schreef op maandag 31 mei 2021 @ 19:07:
[...]

Ik heb ze geloof ik van de Mercedes F1 set, of de Ford brand figures afgehaald

• mir4dor
  • Laatst online: 18:11
[...]

Welke kleur grijs is dit precies ? Op Brickowl vind ik "Lego minifig hand #3820" in Medium Stone Gray' € ,24 en 'Dark Stone Gray € ,12. Light Gray' is iets meer zeldzaam € 3,00 :X

Daily driver; MB R171 SLK280

• Loader
mir4dor schreef op maandag 31 mei 2021 @ 20:23:
[...]

Welke kleur grijs is dit precies ? Op Brickowl vind ik "Lego minifig hand #3820" in Medium Stone Gray' € ,24 en 'Dark Stone Gray € ,12. Light Gray' is iets meer zeldzaam € 3,00 :X
Welke kleur precies... als je naar die foto kijkt van de raketman, die kleur van zijn armen. ik denk light bluish grey?

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:27

L23

mir4dor schreef op maandag 31 mei 2021 @ 20:23:
[...]

Medium Stone Gray (Light Bluish Gray)

• mir4dor
  • Laatst online: 18:11
Loader schreef op maandag 31 mei 2021 @ 20:34:
[...]

Welke kleur precies... als je naar die foto kijkt van de raketman, die kleur van zijn armen. ik denk light bluish grey?
https://amsterdambricks.b...inifig-hand-3820#47718179

Deze ?

Daily driver; MB R171 SLK280

• Loader
Lijkt er wel op. Ik wacht nog ff op Kapoen. Want als hij ze al heeft, dan kan hij de vraag beter beantwoorden, maar hee... dank voor de moeite!

Wat ook zo stom is van mij.... ik praat hele tijd over handen maar die helm moet ik ook nog hebben haha.... in de dezelfde kleur grijs.

[ Voor 16% gewijzigd door Loader op 31-05-2021 20:51 ]

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

zonoskar schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:38:
[...]

Materiaalblokkering?

Cookies weggooien van die site. Daarna browser herstarten. klinkt als een corrupt cookietje, namelijk...

• Kapoen
[...]

Ik ben nog aan ‘t zoeken, maar ik geloof dat @L23 gelijk heeft.

Pagina: 1 ... 86 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .