Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/
Heel apart, ik zou even afwachten, misschien dat het werkt.mortael schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:47:
[...]
Dan weet ik het ook niet, ik kreeg het eerst ook niet werkend.....en toen ineens zag ik dat ik wel de korting had.
Ik krijg nu zelfs de korting op sets die ik niet gemarkeerd hebt in de Kids Wish List.
Moet ik wel de code gebruiken, of gewoon op verder klikken en dan hopen dat die daar automatisch word toegepast?
[Amazon] 15% korting op speelgoed met code (t/m 30 nov)
Wellicht is het beter om de discussie over hoe het wel/niet werkt daar voort te zetten. Ik tuinde er ook in om hier in het LEGO topic maar steeds te antwoorden
[ Voor 10% gewijzigd door Gim op 26-10-2020 11:57 ]
Ja zal ik doen, bedankt!Gim schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:56:
@mortael @Knolpower! Er is een topic voor de 15% Amazon korting.
[Amazon] 15% korting op speelgoed met code (t/m 30 nov)
Wellicht is het beter om de discussie over hoe het wel/niet werkt daar voort te zetten. Ik tuinde er ook in om hier in het LEGO topic maar steeds te antwoordenMisschien staat er in dat topic ook de gouden tip hoe je het werkend kunt krijgen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jrQ4lZcVVq7s9BD6sYKVQKd6.jpg?f=user_large)
Hoe kunnen de andere drie er bij gecombineerd worden? Hoe past bv de Harry Potter trein? Kun je het station vastmaken aan een andere set?
En nee, ik ben niet getriggerd door de actie bij Intertoys.
Edit: naast de sets in bovenstaande afbeelding kun je ook nog de 75969 set toevoegen.
[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 26-10-2020 16:20 ]
Zo goedkoop is Intertoys toch niet? Ik vond de prijzen bij Intertoys best aan de prijs. Beukwilg had ik voor iets van €40-45 euro. Was meen ik via Amazon of Bol (met die €10). Prijzen fluctueren alleen enorm maar lijken de laatste tijd wat verhoogd.meesje schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:11:
Op de deze pagina heb ik gezien dat van de 2018-2019 Harry Potter sets je een zestal sets kunt combineren. Echter als google kom ik uit op maar drie sets.
[Afbeelding]
Hoe kunnen de andere drie er bij gecombineerd worden? Hoe past bv de Harry Potter trein? Kun je het station vastmaken aan een andere set?
Edit: naast de sets in bovenstaande afbeelding kun je ook nog de 75969 set toevoegen.
De trein en station zijn niet bedoeld om aan deze 3 sets vast te klikken. Hagrid's hut ook niet. Het nest ook niet. Het station zit in de film ook niet aan het kasteel vast. Ze reizen in de film (en boeken) immers per koets van station naar kasteel.
Je hebt die grote hal, de beukwilg, de kloktoren, de astronomietoren en er komt vast nog wel iets voor daaraan. Dat zijn de sets die aan elkaar gaan.
Mocht je hiervoor willen gaan, de grote hal ging er meen ik dit jaar uit. De beukwilg weet ik niet meer zeker.
[ Voor 9% gewijzigd door Gim op 26-10-2020 16:27 ]
Klopt hoor. Ook met deze actie is Intertoys niet de goedkoopste. 'Triggeren' betekent niet dat ik ze ook daar zal kopen.Gim schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:23:
[...]
Zo goedkoop is Intertoys toch niet? Ik vond de prijzen bij Intertoys best aan de prijs. Beukwilg had ik voor iets van €40-45 euro. Was meen ik via Amazon of Bol (met die €10). Prijzen fluctueren alleen enorm.
De trein en station zijn niet bedoeld om aan deze 3 sets vast te klikken. Hagrid's hut ook niet. Het nest ook niet. Het station zit in de film ook niet aan het kasteel vast. Ze reizen in de film (en boeken) immers per koets van station naar kasteel.
Je hebt die grote hal, de beukwilg, de kloktoren, de astronomietoren en er komt vast nog wel iets voor daaraan. Dat zijn de sets die aan elkaar gaan.
Mocht je hiervoor willen gaan, de grote hal ging er meen ik dit jaar uit. De beukwilg weet ik niet meer zeker.
De grote zaal en de beukwilg gaan er volgens diverse sites dit jaar uit.
Ik heb de klokkentoren met de Amazon deal gescoord. De grote zaal had ik al eerder met een Bol tientje gescoord.
Ik vind het mooie displaysets dus wil ze alle 4 hebben. Maar wel alleen met een goede deal...natuurlijk
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Ik heb ze ook allebei (Tumbler en de 1989 Batmobile) en vond ook dat de Batwing erbij zou móeten. Van het weekend op de Lego site nog eens goed bekeken en heb een beetje hetzelfde als jij, hij is niet zo cool als de twee Batmobiles.AppieNL schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 17:28:
[...]
Ik heb de andere 2 al, dus hij 'moet' erbij. Maar het model op zich, vind ik niet echt supercool (zoals de andere 2). Ik kom niet verder dan 'wel aardig'...
Voor nu laat ik 'm voor wat het is, even goed over nadenken nog.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Wel heel tempting om niet voor de Bugatti te gaan, aangezien die dan 230,- is.
Hm
35 euro meer en je hebt de LiebherrKnolpower! schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 18:07:
Ik krijg de korting met de Kids Wishlist manier bij Amazon.de nu wel toegepast,
Wel heel tempting om niet voor de Bugatti te gaan, aangezien die dan 230,- is.
Hm
Ja zag ik ook, twijfel ik ook tussen haha
Alle drie zou iets te gek zijn
Ben al blij dat de korting werkt, denk je dat ze nog goedkoper worden richting BF en dat dan de 15% korting nog werkt
Ik heb de rode kraan en de bugatti op mijn verlanglijst staan, moet mezelf alleen nog overtuigen dat ik een Corona cadeau verdiend heb
Gewoon per ongeluk op "kopen" drukken. Kun je je daarna ervan overtuigen dat je toch echt gedrukt hebt op die knopAfas schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 18:32:
[...]
Ik heb de rode kraan en de bugatti op mijn verlanglijst staan, moet mezelf alleen nog overtuigen dat ik een Corona cadeau verdiend heb
Ik ben eigenlijk helemaal niet zo aangesproken tot de motorische gedeelte,
Denk je dat ik er thuis mee weg kom als ik de Land Rover & Bugatti haal
Letterlijk: neeKnolpower! schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 18:51:
De Liebherr is best wel prijzig als ik het zo bekijk,
Ik ben eigenlijk helemaal niet zo aangesproken tot de motorische gedeelte,
Denk je dat ik er thuis mee weg kom als ik de Land Rover & Bugatti haal
Figuurlijk: misschien als je een doosje bonbons erbij mee besteld 😂
Liebherr heeft wel 7 motoren en 2 Bluetooth controlled hubs die je in tal van andere MOC's kan gebruiken. Zo heeft deze toffe R2-D2 mij eigenlijk een beetje overgehaald
haha ja dat is wel een eerlijke verdelingmortael schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 18:59:
[...]
Letterlijk: nee
Figuurlijk: misschien als je een doosje bonbons erbij mee besteld 😂
Liebherr heeft wel 7 motoren en 2 Bluetooth controlled hubs die je in tal van andere MOC's kan gebruiken. Zo heeft deze toffe R2-D2 mij eigenlijk een beetje overgehaald
Dat verklaart ook wel de prijs of niet,
Eerlijk heb ik het (nu nog niet) zo met motoren dus laat ik de Liebherr eerst even links staan, ondanks dat die er wel gaaf uit ziet.
Eerst even kijken naar Land Rover en Bugatti en spoedig maar de knoop door hakken, of eerst wachten tot het dichterbij BF is en extra korting kan pakking
(of zelfs mee hebben gedaan?)
[ Voor 3% gewijzigd door mortael op 26-10-2020 19:12 ]
Ik niet want ik mis dan instructies om iets echt geweldigs te makenmortael schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 19:11:
Gewoon zomaar een vraagje tussendoor, zitten er hier ook Tweakers die zich voor het vorige/komende seizoen hebben aangemeld van Lego Masters?
(of zelfs mee hebben gedaan?)
Misschien kan je je telefoon naar binnen sneaken, tijdens een plas pauze snel alle parts op Rebrickable toevoegen, en de site dan naar een toffe MOC laten zoekenGim schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 19:19:
[...]
Ik niet want ik mis dan instructies om iets echt geweldigs te maken
Had het idee dat er een aantal stukken wat onder spanning staan, hoewel dat ook aan mij kan liggen...
mortael schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 19:29:
[...]
Misschien kan je je telefoon naar binnen sneaken, tijdens een plas pauze snel alle parts op Rebrickable toevoegen, en de site dan naar een toffe MOC laten zoeken

Vermoed dat ze daar wel op zullen controleren, anders wordt valsspelen wel heel makkelijk.
Ik zou zeggen. Jij hebt een goed plan. Meld jezelf aanmortael schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 19:29:
[...]
Misschien kan je je telefoon naar binnen sneaken, tijdens een plas pauze snel alle parts op Rebrickable toevoegen, en de site dan naar een toffe MOC laten zoeken
Ik ben helaas in mijn eentje geen duo 😂Gim schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:01:
[...]
Ik zou zeggen. Jij hebt een goed plan. Meld jezelf aan
ze kunnen je vast wel matchen aan iemand anders, hebben ze het eerste seizoen ook gedaan tenslotte
[ Voor 181% gewijzigd door Fladder80 op 26-10-2020 21:13 ]
Dit vind ik toch een mooie MOC, wil er bijna de Land Rover voor kopen..
Hoe werkt dat met het kopen van losse onderdelen? Als ik kijk naar het "Buy parts" tabblad, zie ik winkels staan die alle onderdelen los verkopen. Hoe kom ik erachter wat ik extra nodig heb, na het kopen van de Land Rover?

Na 1 avond uit elkaar halen ben ik bij het onderstel aanbeland, valt me nog best mee.
Als alles uit elkaar is ga ik hiermee starten
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PjRklQotsgRJckQg74gQ3wum.jpg?f=user_large)
https://rebrickable.com/m...-porsche-911-gt3-rs/#info
Als je al de Defender hebt, heb je toch nog behoorlijk wat onderdelen nodig:PakoeDIEP schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 23:25:
https://rebrickable.com/m...ver-defender-110/#details
Hoe werkt dat met het kopen van losse onderdelen? Als ik kijk naar het "Buy parts" tabblad, zie ik winkels staan die alle onderdelen los verkopen. Hoe kom ik erachter wat ik extra nodig heb, na het kopen van de Land Rover?
Dat zal toch nog wel ruim 100 euro zijn momenteel.you are missing 807 parts.
You have 75.9% of the parts in this set
Je maakt een account aan, voegt je sets toe aan de set lijst, geeft aan wat gebouwd is en wat niet. Ga naar de moc pagina en klik op het puzzle stukje. Klik op het tandwiel bij de part list en selecteer " highlight missing parts" alles wat oranje en/of rood is mis je (deels) nog.PakoeDIEP schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 23:25:
https://rebrickable.com/m...ver-defender-110/#details
Rebrickable is bij het maken van je kooplijst in theorie slim genoeg om rekening te houden met de onderdelen die je al wel beschikbaar hebt. Echter niet onfeilbaar, dus ik raad je aan dat wel even na te lopen. Zodat je niet teveel onderdelen besteld.
Ga grappig, ik heb die van mij ook net afgebouwd (vond de laatste 3-4 zakjes echt niet leuk, de bladeren dus) en hield ook 2 lichte over (zij het de herfst variantAppieNL schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:25:
Ik heb zojuist mijn Boomhut set gebouwd (nog maar 3 sets in de backlog! Volvo, Liebherr en UCS Falcon). Mooi eind resultaat, maar zoals eerder gezegd, beetje herhalend. Na een dagje nadenken, besloot ik de lente/zomer bladeren te gebruiken. Maar voor de mensen die de set hebben, klopt het dat ik 2 licht groene blaadjes over hou na de bouw? Ik heb ze alsnog een plekje gegeven, maar misschien heb ik ze gewoon gemist in 1 van de stappen.
Eindresultaat is wel echt heel gaaf, mooi Display model!
Helaas geen foto's in het filmpje, en het heeft een 'ik heb gehoord van de kat van de bakker van Lego designer X' gehalte.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Ja, maar er staat in de beschrijving ook dit geschreven: (two 42110 + extra parts needed).mortael schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 00:19:
[...]
Als je al de Defender hebt, heb je toch nog behoorlijk wat onderdelen nodig:
[...]
Dat zal toch nog wel ruim 100 euro zijn momenteel.
Dus feitelijk kun je beter twee van die sets kopen. Je houdt dan onderdelen over (naast onderdelen die je alsnog nodig hebt), maar je krijgt dan wel veel meer voor je geld. €100 aan losse onderdelen op maat te bestellen, terwijl je voor €110 een 2e Landrover bij Amazon kunt halen. Ik wist het dan wel
Ik zie er wel markt in voor Lego. Als kind vond ik "ridderlego" nooit zo leuk, nu vind ik het wel wat hebben. Van mij zouden ze het space era van futuron/blacktron/M-tron wel terug mogen brengen, in een modern jasje. Maar ja, Star Wars blijft cashkraker he...Kapoen schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 07:26:
Een leuk gerucht voor de liefhebbers:
[YouTube: Lego Castle Theme Making A Comeback In 2021 ????]
Helaas geen foto's in het filmpje, en het heeft een 'ik heb gehoord van de kat van de bakker van Lego designer X' gehalte.
Tja, er zal markt voor zijn, maar ik zou toch eerder een paar fan-service sets verwachten (a-la het creator piratenschip en het het ideas schip) dan een volwaardig nieuw thema. De jeugd lijkt met ninjago en star wars wel bediend te zijn.almightyarjen schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:30:
[...]
Ik zie er wel markt in voor Lego. Als kind vond ik "ridderlego" nooit zo leuk, nu vind ik het wel wat hebben. Van mij zouden ze het space era van futuron/blacktron/M-tron wel terug mogen brengen, in een modern jasje. Maar ja, Star Wars blijft cashkraker he...
Een classic space revival lijkt me ook erg tof, ook een creator tribute set aan bijv blacktron zou ik heel erg op prijs stellen, maar ook daar hoop ik maar niet te hard op.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Knolpower! schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 19:07:
[...]
haha ja dat is wel een eerlijke verdeling
Dat verklaart ook wel de prijs of niet,
Eerlijk heb ik het (nu nog niet) zo met motoren dus laat ik de Liebherr eerst even links staan, ondanks dat die er wel gaaf uit ziet.
Eerst even kijken naar Land Rover en Bugatti en spoedig maar de knoop door hakken, of eerst wachten tot het dichterbij BF is en extra korting kan pakking
(sorry, geen liefhebber van 'supercars' wegens te eenzijdig gebruik, ik ben meer van de sets waar veel andere mocs mee te maken zijn)
deze bedoel ik:
YouTube: RC Motorized Land Rover Defender LEGO Technic 42110
ik wil em in elk geval zelf nog wel eens bouwen. nu nog budget vinden om de 42099 aan te schaffen..
Hoe doe je budget vinden? Bezuinigingen doorvoeren op andere afdelingen, subsidie aanvragen bij je eventuele wederhelft of een krantenwijk erbij? Minder rendabele investeringen van de hand doen?avdieren schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:46:
ik wil em in elk geval zelf nog wel eens bouwen. nu nog budget vinden om de 42099 aan te schaffen..
Ik wil deze MOC ook nog wel graag een keer bouwen en heb de 42099 al. Eerst maar eens de 42110 upgraden met de MOC van jb70 en de V6 van @AppieNL & @Gim. Kijk ik daarna wel verderavdieren schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:46:
[...]
![]()
![]()
Er zwerft ook ergens een moc rond om de defender te motorizeren met powered up. daar kun je dan vast mooi wel de motoren van de liebher voor gebruiken
![]()
(sorry, geen liefhebber van 'supercars' wegens te eenzijdig gebruik, ik ben meer van de sets waar veel andere mocs mee te maken zijn)
deze bedoel ik:
YouTube: RC Motorized Land Rover Defender LEGO Technic 42110
De V6 is van AppieNL hèJoster schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:08:
[...]
Ik wil deze MOC ook nog wel graag een keer bouwen en heb de 42099 al. Eerst maar eens de 42110 upgraden met de MOC van jb70 en de V6 van @AppieNL & @Gim. Kijk ik daarna wel verder
Ben nog aan het wachten op de Invoice van één van de shops. Twee waren echt retesnel, waardoor het ál twee dagen (poeh poeh) wachten op de derde als traag ervaren wordt terwijl het allemaal wel meevalt
Ik vind wat Lego dit jaar gedaan heeft met het piraten thema wel leuk. We hebben een grote ideas set en een Creator set gekregen. Komend jaar krijgen we waarschijnlijk ook de medieval blacksmith ideas set, en misschien dus ook nog wat extra castle sets.almightyarjen schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:30:
[...]
Ik zie er wel markt in voor Lego. Als kind vond ik "ridderlego" nooit zo leuk, nu vind ik het wel wat hebben. Van mij zouden ze het space era van futuron/blacktron/M-tron wel terug mogen brengen, in een modern jasje. Maar ja, Star Wars blijft cashkraker he...
Wat mij betreft mogen ze de Creator lijn blijven gebruiken om uitstapjes te doen naar oudere thema's, in combinatie met een 'one off' set uit een ander thema.
Hoe duur is ie "mint" dan? Ik heb die nog liggen van vroeger, maar vermoedt dat die niet meer "mint" is. Ofschoon geen gebroken helmpje of wat dan ookhimlims_ schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:12:
bij twijfel [..] oogjes dicht en gewoon op bestellen klikkenveel te duur "mint" figuurtje onderweg
[Afbeelding]
de prijzen van 'gebruikt/dirty' liggen rond de 15euro - hoe 'beter' dat goude logo, hoe prijziger. oplopend tot 80,- heb m voor 35 gekocht ......Gim schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:15:
[...]
Hoe duur is ie "mint" dan? Ik heb die nog liggen van vroeger, maar vermoedt dat die niet meer "mint" is. Ofschoon geen gebroken helmpje of wat dan ook

vriendin heeft die serie compleet; je kunt na hartelust die gebouwtjes combineren, aanpassen qua layout en structuur. de trein past er totaal niet bij/in (is ook geen onderdeel van dat kasteel school)meesje schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:11:
Op de deze pagina heb ik gezien dat van de 2018-2019 Harry Potter sets je een zestal sets kunt combineren. Echter als google kom ik uit op maar drie sets.
[Afbeelding]
de losse sets; quidditch(?), die dikke met die paraplu, eoa draak en reus en spin staan er los van. Maar kleden de omgeving wel leuk aan; spin + boom met auto bijv.
het is misschien wel interessant om via bricklink een aantal 'tan' blokjes en hoek-panelen te kopen. Op die manier kun je m snel uitbreiden en meerdere verdiepingen creëren.
neem me niet kwalijk als de naamen/aanduidingen neit kloppen, ik ben geen HP fan
"Ridderlego" was veruit mijn favoriet, ik speelde er vroeger met een buurjongen ook een soort wargame mee, maar dan zonder echte regels. Hij had van de 6085 en wat kleinere sets vier kleinere kastelen gemaakt en legers gecreëerd op basis verschillende kleuren pluim/vlag.Kapoen schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:14:
[...]
Ik vind wat Lego dit jaar gedaan heeft met het piraten thema wel leuk. We hebben een grote ideas set en een Creator set gekregen. Komend jaar krijgen we waarschijnlijk ook de medieval blacksmith ideas set, en misschien dus ook nog wat extra castle sets.
Wat mij betreft mogen ze de Creator lijn blijven gebruiken om uitstapjes te doen naar oudere thema's, in combinatie met een 'one off' set uit een ander thema.
Ik ben weer een beetje uit mijn "Lego fase" aan het geraken, maar als er een nieuw Castle thema komt dan ga ik deze zeker bestellen!
Ga deze of volgende maand (die Fuego gift hoeft van mij weer niet) bestellen, maar zag de krans ook. Dus de Elf house en krans is wel leuk voor erbij.
Wellicht dat ik een thema maak met Elf house, Gingerbread house, Kerstman etc.
De 6 witte platen zijn ook binnen van het Kruidvat. Lekker daar op bouwen.
Bedoel, zit met Corona toch binnen.
Ik heb alleen rode, gele en witte. En niet allemaal even mint. Verre vanhimlims_ schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:12:
bij twijfel [..] oogjes dicht en gewoon op bestellen klikkenveel te duur "mint" figuurtje onderweg
[Afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door zonoskar op 27-10-2020 11:02 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
haha, die heb ik ook deze set. Set 375. Dat was mijn eerste "grote" set die ik ooit gekregen heb voor mijn verjaardag.Kapoen schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 07:26:
Een leuk gerucht voor de liefhebbers:
[YouTube: Lego Castle Theme Making A Comeback In 2021 ????]
Signature van nature
Deze is een van de weinige die nog ontbreekt in mijn collectie, binnenkort ook maar eens bestellenhimlims_ schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:12:
[Afbeelding]
De rode is ook nog ver van compleet

de oranje heb ik van de week binnen gekregen. Op bricklink hebben die rode figuurtjes (los) een oplopend prijskaartje, echter [..] 6871 is voor ~3-5euro incl. rood figuurtje; lange url bricklinkMarsman83 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:07:
[...]
Deze is een van de weinige die nog ontbreekt in mijn collectie, binnenkort ook maar eens bestellen![]()
De rode is ook nog ver van compleet![]()
[Afbeelding]
[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 27-10-2020 11:14 ]
Maar dan heb je alleen de bouwinstructies zo te zien. Hele set is vanaf zo'n 7.50himlims_ schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:12:
[...]
de oranje heb ik van de week binnen gekregen. Op bricklink hebben die rode figuurtjes (los) een oplopend prijskaartje, echter [..] 6871 is voor ~3-5euro incl. rood figuurtje; lange url bricklink
lange link
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
*zucht* ..... goed opgelet dus ..SnoeiKoei schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:21:
[...]
Maar dan heb je alleen de bouwinstructies zo te zien. Hele set is vanaf zo'n 7.50
https://www.bricklink.com...Classic%20Space%5D#T=S&O={%22iconly%22:0}
Helemaal mee eens. Per jaar in de Creator lijn een uitstapje naar een vintage thema: daar lijkt me genoeg support voor te zijn onder de AFOL's. Anything van classic space, futuron, M-tron, Blacktron, Space Police is een instant buy voor mijKapoen schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:14:
[...]
Ik vind wat Lego dit jaar gedaan heeft met het piraten thema wel leuk. We hebben een grote ideas set en een Creator set gekregen. Komend jaar krijgen we waarschijnlijk ook de medieval blacksmith ideas set, en misschien dus ook nog wat extra castle sets.
Er komt volgend jaar als het goed is een leuke Lego Ideas in het castle thema uit,ErikT738 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:50:
[...]
"Ridderlego" was veruit mijn favoriet, ik speelde er vroeger met een buurjongen ook een soort wargame mee, maar dan zonder echte regels. Hij had van de 6085 en wat kleinere sets vier kleinere kastelen gemaakt en legers gecreëerd op basis verschillende kleuren pluim/vlag.
Ik ben weer een beetje uit mijn "Lego fase" aan het geraken, maar als er een nieuw Castle thema komt dan ga ik deze zeker bestellen!
Je ontbreekt ook nog de twee groene en de grijze classic space.Marsman83 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:07:
[...]
Deze is een van de weinige die nog ontbreekt in mijn collectie, binnenkort ook maar eens bestellen![]()
De rode is ook nog ver van compleet![]()
[Afbeelding]

uit 60097 City Square

uit 21109 Exo Suit
De grijze is een aangepaste CMF minifig, Rocket Boy geloof ik.
*edit* 31107 Space Rover Explorer bevat eigenlijk ook nog een leuke toevoeging denk ik:

Het voordeel is dat deze ook gewoon te bestellen is via bricks&pieces
Happy huntin'!
[ Voor 19% gewijzigd door Kapoen op 27-10-2020 11:35 ]
lol, die heb ik helaas niet, geduld hebben en aanbiedingen zoeken.Gim schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:52:
[...]
Hoe doe je budget vinden? Bezuinigingen doorvoeren op andere afdelingen, subsidie aanvragen bij je eventuele wederhelft of een krantenwijk erbij? Minder rendabele investeringen van de hand doen?Op zoek naar tips
(er liggen hier ook nog wat grote rekeningen te wachten op betaling, lego moet dus even wachten)
de 42099 gaat er gelukkig voorlopig nog niet uit, dus we hebben nog even.
Ziet er nep uit, z'n helmpje is niet gebrokenhimlims_ schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:12:
[Afbeelding]
Ik had het over het meest recent figuurtje uit de bijhorende creator set.himlims_ schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:48:
@Kapoen vond t briljant idee - helaas uitverkocht
[Afbeelding]
Exo suit is van... 2015? Dus daarom zal de stock uitgeput zijn denk ik.
*edit* zelfs met sets die nog in productie zijn zijn er soms beperkingen.
Ik denk dat minifigs uit ideas sets niet los te krijgen zijn, idem voor licensed minifigs.
*edit2* exo suit verscheen in 2014 blijkbaar.
[ Voor 16% gewijzigd door Kapoen op 27-10-2020 13:00 ]
:strip_exif()/f/image/TItvdYWgwjPsKA0XcyLHMBkZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Weten jullie wanneer een Lego set verstuurd wordt in een Lego omdoos? Ik heb dat nooit eerder voorbij zien komen.
Ik had (en heb) er nog steeds veel van, vroeger als kind ook en toen van technisch lego een werkende kruisboog gemaakt😁ErikT738 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:50:
[...]
"Ridderlego" was veruit mijn favoriet, ik speelde er vroeger met een buurjongen ook een soort wargame mee, maar dan zonder echte regels. Hij had van de 6085 en wat kleinere sets vier kleinere kastelen gemaakt en legers gecreëerd op basis verschillende kleuren pluim/vlag.
www.triathlete.nl
Ik heb gelukkig alles wat ik in mijn jeugd had nog, maar mijn verzameling uitbreiden voor een redelijke prijs is haast onmogelijk. Om één of andere reden zijn tweedehands Castle sets behoorlijk aan de prijs als je het vergelijkt met bijvoorbeeld de diverse Space thema's.Scighera schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:17:
[...]
Ik had (en heb) er nog steeds veel van, vroeger als kind ook en toen van technisch lego een werkende kruisboog gemaakt😁
YouTube: Claas Xerion 5000 TRAC VC with 8 attachments (42082 c-model, 42054 a...
Geen idee of deze al gepost was hier maar ik moest hem delen. Het was al indrukwekkend wat er met de 42082 rode kraan mogelijk was maar nu nog indrukwekkender en waar voor zijn geld
Voor wie de Claas Xerion heeft of graag had gehad
Ik kreeg mijn Lego pakket vanavond ook binnen en deze was precies hetzelfde verpakt. Amazon doet hierin goede zaken door alles dubbel en dwars te verpakken. Erg tevreden over de inpakservice.meesje schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:51:
Yes! Het blauwe monster is binnen! In tegenstelling tot menig horror verhaal (geen omdoos, verzendetiket direct op Lego doos, etc.) was deze ontzettend goed door Amazon verpakt. Onderstaande zat ook nog in een omdoos. Dus: de set in een Lego omdoos met daaromheen bubbeltjes plastic en dat weer verpakt in een omdoos van Amazon.
[Afbeelding]
Weten jullie wanneer een Lego set verstuurd wordt in een Lego omdoos? Ik heb dat nooit eerder voorbij zien komen.
Serieus goed verpakt! Speciale behandeling voor de elite setsmeesje schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:51:
Yes! Het blauwe monster is binnen! In tegenstelling tot menig horror verhaal (geen omdoos, verzendetiket direct op Lego doos, etc.) was deze ontzettend goed door Amazon verpakt. Onderstaande zat ook nog in een omdoos. Dus: de set in een Lego omdoos met daaromheen bubbeltjes plastic en dat weer verpakt in een omdoos van Amazon.
[Afbeelding]
Meteen 42111 meegenomen, en zo halverwege stelt ie in ieder geval niet teleur. De achteras is van een type wat ik nog niet eerder gebouwd heb, en werkt verrassend goed.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Een winkel heeft inderdaad z’n charme, maar als ik dit dan weer zie...vectormatic schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:32:
Vandaag eens langsgeweest bij farmtoys in beesd, en dat is voor mij nu toch wel DE lego winkel, veel opgebouwde sets in vitrines, dus je ziet wat je gaat kopen, en voor alles wat in produktie is goede prijzen. Online zijn er af en toe scherpere prijzen, maar lekker naar de winkel en een doos van een plank pakken heeft toch wat
Meteen 42111 meegenomen, en zo halverwege stelt ie in ieder geval niet teleur. De achteras is van een type wat ik nog niet eerder gebouwd heb, en werkt verrassend goed.
Jup, dat doen ze ook.. en daar vind ik zelf ook wel wat van, maar voor mij is de oplossing simpel, gewoon niet kopen, net als al die handelaren op marktplaats. Ik vertik het om lego MSRP te betalen voor zo ongeveer alles (kleine setje waarbij de korting in euros uiteindelijk niet heel veel is daargelaten), laat staan dat ik meer zou gaan betalen..meesje schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:38:
[...]
Een winkel heeft inderdaad z’n charme, maar als ik dit dan weer zie...
Niet alle sets worden door Amazon geleverd in legodoos : Bv de Liebherr en Beton wagen ( 42112) zaten in een gewone doos zonder bubbeltjes plastic .
Alleen de Bugatti heb ik in een legodoos ontvangen dieweer in een gewone doos was verpakt
Het kan altijd erger. Zie de klant review van 7 mei 2020.Hansw1 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:17:
Ik las: Ik kreeg mijn Lego pakket vanavond ook binnen en deze was precies hetzelfde verpakt. Amazon doet hierin goede zaken door alles dubbel en dwars te verpakken. Erg tevreden over de inpakservice.
Niet alle sets worden door Amazon geleverd in legodoos : Bv de Liebherr en Beton wagen ( 42112) zaten in een gewone doos zonder bubbeltjes plastic .
Alleen de Bugatti heb ik in een legodoos ontvangen dieweer in een gewone doos was verpakt
[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 27-10-2020 22:35 ]
Eén groot verschil met "vroeger" (lees de 8868 Truck/hijskraan) is dat er toen veel meer met standaard blokjes met gaatjes gebouwd werd en er voor mijn gevoel maar af en toe klikverbindingen waren, en nu bijna alles uit afgeronde balken aan elkaar geklikt wordt en maar af en toe standaard blokjes met gaatjes gebruikt worden.
Ik heb uiteindelijk alle zakjes met grotere delen geleegd in een dienblad van 40x40 cm, en de zakjes met kleine delen in een kleiner dienblad van zo'n 15 x 25 cm. Alleen de zwarte klikverbindingen en blauwe enkel/dubbele lengte klikverbindingen heb ik in aparte bakjes gedaan omdat er daar zo veel van zijn.
Tot nu toe valt het bouwen me aardig mee. Ik liep eerst bij stap 2 of 3 al vast omdat ik op zoek was naar iets zwarts en het donkergrijs was, en moest de vormen een beetje leren herkennen, maar nu gaat het zoeken steeds makkelijker (ook omdat er steeds minder stukjes zijn). Zoonlief vond het ook machtig interessant en heeft het motorblok met me meegebouwd, maar dan merk je gelijk waarom dit voor hogere leeftijden is. Hij mist een stukje inzicht en behendigheid om al die klikdingen aan elkaar te maken en op de goede plek in de wagen te zetten.
Ik ben nu bij stap 222, ofwel pagina 134 van de 296, dus ik verwacht dat ik me nog wel een paar avonden kan vermaken met bouwen. Het bevalt in ieder geval zo goed dat ik zeker mijn ogen open ga houden rond black friday voor de Defender, en daarna zien we wel verder
Fotootje van de voortgang en bouwsetup:
:strip_exif()/f/image/xg9zMJsmAir8VJCzcWoowbed.jpg?f=fotoalbum_large)
Bouwen met een iPad met instructies werkt prima voor mij.
Trouwens:
De digitale boekjes zijn tegenwoordig groter (minder kleinere delen), of is dat toevallig alleen bij deze zo?
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Zo is die van mij ook aangekomen gisteren. super verpakking.meesje schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:51:
[Afbeelding]
Heb het ook wel is anders gehad van ze, misschien hebben ze wat geleerd van de retouren!
Ik vermoed dat dat wel meespeelt ik heb ook wel zendingen teruggestuurd omdat de doos beschadig was of zelfs geopend. Daar leggen ze veel op toe .Dus win-win als ze wel fatsoenlijk verpakken.master30 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:36:
[...]
<>
Heb het ook wel is anders gehad van ze, misschien hebben ze wat geleerd van de retouren!
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
De mijne was ook goed ingepakt maar alsnog is er 1 Hoek van de omdoos behoorlijk ingekreukt en de doos zelf dus ook enigszins. En dat terwijl de omdoos in bubbelfolie zat met daaromheen ook weer karton. Denk erover om ook maar even contact op te nemen. Had ditzelfde euvel laatst ook al bij m'n prime day bestelling...franssie schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:55:
[...]
Ik vermoed dat dat wel meespeelt ik heb ook wel zendingen teruggestuurd omdat de doos beschadig was of zelfs geopend. Daar leggen ze veel op toe .Dus win-win als ze wel fatsoenlijk verpakken.
Vermoedelijk als je zoveel maal de set bestelt als deze in een doos zitten zoals ze af legofabriek komen. Deze set is zo groot dat dat er dus maar 1 is. Iets kleinere sets zitten met 2 in een doos, etc.meesje schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:51:
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Ik had de pdf op het scherm rechts op de foto staan, dat werkt inderdaad beter dan het boekje. Ik heb de eerste paar pagina's van het papieren boekje omgeslagen en liep daar dus gelijk vast, dus ben ik verder gegaan met de pdf en heb het boekje en de stickervellen terug in de folie gedaan.GeeBee schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:28:
Als je de online instructies download, kun je het verschil tussen DBG en zwart beter zien vind ik.
Bouwen met een iPad met instructies werkt prima voor mij.
Trouwens:
De digitale boekjes zijn tegenwoordig groter (minder kleinere delen), of is dat toevallig alleen bij deze zo?
ik weet niet wat je bedoelt met je tweede opmerking/vraag?
De pdfs waren nog wel eens verdeeld over een aantal kleinere delen, maar van de Porsche zag ik één dikke pdf van 100+ MB. Ik vroeg me af of dat nieuw was.
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Het wisselt bij Amazon, de laatste tijd diverse doosjes van Cobi besteld (uit het kleine bouwsteentjes topic) sommigen zaten in een omdoos, sommigen in een kunststof zak, een keer een kleine met een sticker direct op de (stevige) doos en de laatste aanwinst (Missouri) besteld in Duitsland geleverd via Frankrijk ook met een sticker op de doos zelf.meesje schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:51:
[ Voor 0% gewijzigd door bouwfraude op 28-10-2020 11:08 . Reden: de kat had wat extra tekens toegevoegd ]
Ik heb je voorbeeld gevolgd trouwens. De 42082 Rode Kraan is ook hier besteld.Afas schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:56:
Net de 42082 besteld bij Amazon voor een aantal uren vermaak in Corona tijden
De prijs was prima. Ik kan wel wachten totdat hij €10 zakt, maar ik zit er niet op te wachten dat de Amazon actie plots beëindigd is voor bijv. deze set of dat hij niet meer op voorraad is. Teveel gok voor een set die EOL gaat.
Ik had hem al een keer eerder besteld, echter destijds toch geretourneerd omdat het teveel gril aankoop was. Nu met meer wijsheid en voor minder geld besteld
[ Voor 5% gewijzigd door Gim op 28-10-2020 11:21 ]
Verzendlabel direct op de originele verpakking vind ik echt not done. Ik begrijp dat we met z'n allen aan het milieu mogen denken, dus ook zo min mogelijk papier verspillen. Maar opsturen in alleen originele verpakking.... Zo stevig zijn die Lego dozen niet. Dit kan toch nooit in goede staat arriveren?bouwfraude schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:07:
[...]
Het wisselt bij Amazon, de laatste tijd diverse doosjes van Cobi besteld (uit het kleine bouwsteentjes topic) sommigen zaten in een omdoos, sommigen in een kunststof zak, een keer een kleine met een sticker direct op de (stevige) doos en de laatste aanwinst (Missouri) besteld in Duitsland geleverd via Frankrijk ook met een sticker op de doos zelf.
De Bugatti zat in een Lego omdoos met daaromheen bubbeltjes plastic en dit alles weer in een Amazon omdoos. Qua breedte/lengte maten zat de Lego omdoos met bubbels goed stevig in de Amazon doos (geen ruimte om heen en weer te gaan, maar in de hoogte was er nog wel ruimte. Je zag duidelijk in dat lege gedeelte de Amazon omdoos aardig beschadigd was (deuken, scheuren). Kennelijk heeft er iets bovenop gestaan. Los van dat een doos valt tijdens transport, denk ik dat zo'n zware set het beste verpakt kan worden in een omdoos die nauw om de Lego set past. In een ruimere verpakking met veel luchtkussentjes zal deze set denk ik nog heen en weer gaan gezien het gewicht.
Met de Ghostbusters HQ set had ik destijds ook een omdoos die echt ontzettend goed paste. De set was gekocht bij Galerie Kaufhof en doorverkocht aan mij. Het was geen omdoos met LEGO brand erop, maar als GK hier eigen dozen voor heeft die zo nauw passen, chapeau! Maar het doet wel veel voor goed transport zo'n goed passende doos.meesje schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:17:
[...]
Verzendlabel direct op de originele verpakking vind ik echt not done. Ik begrijp dat we met z'n allen aan het milieu mogen denken, dus ook zo min mogelijk papier verspillen. Maar opsturen in alleen originele verpakking.... Zo stevig zijn die Lego dozen niet. Dit kan toch nooit in goede staat arriveren?
De Bugatti zat in een Lego omdoos met daaromheen bubbeltjes plastic en dit alles weer in een Amazon omdoos. Qua breedte/lengte maten zat de Lego omdoos met bubbels goed stevig in de Amazon doos (geen ruimte om heen en weer te gaan, maar in de hoogte was er nog wel ruimte. Je zag duidelijk in dat lege gedeelte de Amazon omdoos aardig beschadigd was (deuken, scheuren). Kennelijk heeft er iets bovenop gestaan. Los van dat een doos valt tijdens transport, denk ik dat zo'n zware set het beste verpakt kan worden in een omdoos die nauw om de Lego set past. In een ruimere verpakking met veel luchtkussentjes zal deze set denk ik nog heen en weer gaan gezien het gewicht.
De grote Cobi dozen zijn van 2,5 mm karton een Lego technics (landrover) doos is 1,5 mm dus ze kunnen iets meer hebben tijdens transport maar voor bewaar/cadeau doeleinden is een onbeschadigd exemplaar mooier. Het had de reis wonderwel doorstaan misschien gooien ze er iets minder mee.meesje schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:17:
[...]
Zo stevig zijn die Lego dozen niet. Dit kan toch nooit in goede staat arriveren?
En mocht de set toch nog flink goedkoper worden, kan je 'm altijd weer retourneren. Amazon heeft de retourperiode verlengd t/m 31 jan. Misschien toch ook maar bestellen. Even mijn vrouw lief aankijken.Gim schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:13:
[...]
Ik heb je voorbeeld gevolgd trouwens. De 42082 Rode Kraan is ook hier besteld.
De prijs was prima. Ik kan wel wachten totdat hij €10 zakt, maar ik zit er niet op te wachten dat de Amazon actie plots beëindigd is voor bijv. deze set of dat hij niet meer op voorraad is. Teveel gok voor een set die EOL gaat.
Ik had hem al een keer eerder besteld, echter destijds toch geretourneerd omdat het teveel gril aankoop was. Nu met meer wijsheid en voor minder geld besteldBuiten het feit dat deze set gewoon veel parts biedt voor het geld zie ik zoveel mogelijkheden met deze set. Daar kan lang plezier aan beleefd worden. Leuk voor mij als AFOL en daarnaast geweldig voor m'n zoontje die kan spelen met de eindresultaten
Die business case krijg je wel rond.meesje schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:35:
[...]
En mocht de set toch nog flink goedkoper worden, kan je 'm altijd weer retourneren. Amazon heeft de retourperiode verlengd t/m 31 jan. Misschien toch ook maar bestellen. Even mijn vrouw lief aankijken.Ik denk dat als ik zeg dat ons zoontje er mooi mee kan spelen, ik de business case wel rond heb.
En dat je er ook een tractor van kunt bouwen, is helemaal een grote plus!
Als je al eens bij o.a. Rebrickable kijkt:
https://rebrickable.com/s...1&q=42082&search_type=all
Naast het A model (Rode kraan) heb je sowieso nog vanuit LEGO zelf een B model (Mobile Pile Driver). En dan is er een lijst aan grotere en kleinere voertuigen die je ermee kunt maken en die GBC; een uitdaging met bouwen, wat goedkope balletjes erbij halen en je kunt je de hele dag lam staren naar die balletjes die alle kanten op blijven gaan
- Articulated hauler
- Offroad Truck
- American Pickup Truck
- Claas Xerion Tractor
- Pinball Machine
- Forest skidder
- Diverse Great Ball Contraption
- Heavy Forklift Truck
- Wheel Loader
[ Voor 10% gewijzigd door Gim op 28-10-2020 11:51 ]
Of je hebt een heel kleine verwarming of die dingen zijn gewoon huge!Viper_4111 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:52:
Nou hij hangt boven zijn grote broertje! Moet eerlijk zeggen dat de bouw redelijk eentonig was, maar het eind resultaat mag er zijn!
[Afbeelding]
De verwarming ziet er niet zo heel groot uitWebgnome schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:49:
[...]
Of je hebt een heel kleine verwarming of die dingen zijn gewoon huge!
Klein verwarminkje dus
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Die retourperiode is inderdaad wel erg relaxed. Zoiets had Amazon.nl ook toen ze lanceerden in Nederland.meesje schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:35:
[...]
En mocht de set toch nog flink goedkoper worden, kan je 'm altijd weer retourneren. Amazon heeft de retourperiode verlengd t/m 31 jan. Misschien toch ook maar bestellen. Even mijn vrouw lief aankijken.Ik denk dat als ik zeg dat ons zoontje er mooi mee kan spelen, ik de business case wel rond heb.
En dat je er ook een tractor van kunt bouwen, is helemaal een grote plus!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tEUF4SH5KBPZgCNMpQPWJhgk.jpg?f=user_large)
Wat ik tot nog toe gevonden heb zijn 6970, 6890, 6823, 6842, 6803, 6870 en 889. En ik heb nog het grootste gedeelte gevonden van 6844, 6880 en 6822. Maar ik heb ook nog 6 van die grote wedge plates, een grote en kleine radardish en nog 3 space-guys over, dus er moeten nog een paar sets te maken zijn.
/edit: 19 euro voor de antenne die bij de Moon base hoort. Slik.
[ Voor 5% gewijzigd door zonoskar op 29-10-2020 00:13 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Er is op dit moment 40% korting bij lightailing met de code HS40
https://www.lightailing.com/
PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling
Die plankjes zijn 60cm breedWebgnome schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:49:
[...]
Of je hebt een heel kleine verwarming of die dingen zijn gewoon huge!
Geen informatie beschikbaar
Misschien een 487? Of wellicht had je gewoon 3 keer een 885. Van die kleine setjes had ik er vroeger vaak meerdere omdat zulke doosjes mijn geijkte verjaardagscadeau waren. Natuurlijk hadden tante Truus en tante Joke dan precies dezelfde gekocht. Dat vond ik helemaal niet erg, trouwens.zonoskar schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:50:
Maar ik heb ook nog 6 van die grote wedge plates, een grote en kleine radardish en nog 3 space-guys over, dus er moeten nog een paar sets te maken zijn.
nofi, hoe zijn deze anders dan die led/light-kitjes op ali?King Dingeling schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:03:
Voor diegene die licht in hun creaties willen hebben
:strip_exif()/f/image/jXiqLygzuJeGX6d6v8Z8jnLw.jpg?f=fotoalbum_large)
Doordat Pet Shop op deze manier gesplitst kan worden en in de IKEA vitrine precies 1½ Modular past, kun je op deze manier perfect de Pet Shop tussen bv. de Detective's Office en de Parisian Restaurant passen.
:strip_exif()/f/image/GRxr9Xh1ghGw4ojBofkeKA8J.jpg?f=fotoalbum_large)
Mooie korting, maar het blijft nog steeds een dure aangelegenheid (of laat ik het zo zeggen, ik heb geen budget voor lichtKing Dingeling schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:03:
Voor diegene die licht in hun creaties willen hebben
[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 28-10-2020 13:49 ]
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked