De set gaat ~199 Euro kosten, dus dan verwacht ik eerder het formaat/schaal van de Creator Expert autosHaay schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:17:
Ik denk dat mensen fantaseren over een Ghostbusters Ecto-1 in het formaat van de 1989 Batmobile.![]()
![]()
Groter dan de Mustang, kleiner dan de 1989 Batmobile. Als er maar veel mooie authentieke details op zitten!chrisO schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:20:
De set gaat ~199 Euro kosten, dus dan verwacht ik eerder het formaat/schaal van de Creator Expert autos
Uh, 30th Year Anniversary was in 2014 aangezien de eerste film van 1984 washimlims_ schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:58:
[...]
30jr ghostbusters dit jaar (toch?) reddit werd er over gesproken
Die Ecto-1 is in teken van de nieuwe film die normaliter dit jaar was uitgekomen (toch?), maar nu verplaatst is naar 2021. Ik verwacht een Ecto-1 die prachtig past bij de Creator Expert auto's of nog ietsie groter
...kleiner dan een Bugatti i.i.g...
[ Voor 4% gewijzigd door Gim op 23-10-2020 14:35 ]

bron;
https://ketfarkukutya.mkk...9/07/22/ujabb-lego-totem/
https://kockafeszt.blog.hu/2018/09/16/budaitotem
er zit een lego fabriek in hongarije; https://hungarytoday.hu/b...ry-eastern-hungary-51692/
Yep, word een Creator Expert set van €200,-
Set nummer is 10274.
Hij zou eigenlijk dit jaar uitkomen, maar is uitgesteld naar 2021 vanwege het uitstellen van de nieuwe film.
oeh dat doen mijn 12v rails ookdr86 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:43:
Matig dit, meer mensen last van, lijkt alsof ze wat bros zijn geworden. Komen uit de pirates 2 en 3 setjes van een paar jaar terug.
[Afbeelding]
Ik zou het doen!
oei, vriendin maar niet vertellen... die werd ook niet blij van de NES setTheDeeGee schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:44:
[...]
Set nummer is 10274.
Hij zou eigenlijk dit jaar uitkomen, maar is uitgesteld naar 2021 vanwege het uitstellen van de nieuwe film.
Ik scrolde snel door dit topic en vroeg me echt af waarom iemand een foto zou posten van een brok chocoladedr86 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:43:
Matig dit, meer mensen last van, lijkt alsof ze wat bros zijn geworden. Komen uit de pirates 2 en 3 setjes van een paar jaar terug.
[Afbeelding]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
moet toch wel iets kunnen vinden van lego wat jouw vriendin wel interresant vind?KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 16:16:
[...]
oei, vriendin maar niet vertellen... die werd ook niet blij van de NES set.. of uberhaubt iedere doos lego in huis
@dr86 zou lego contacten
LEGO® Klantenservice
00800 5346 5555
+441753826003*
Maandag tot vrijdag 09:00-17:00
[ Voor 17% gewijzigd door himlims_ op 23-10-2020 16:20 ]
Ze geeft er gewoon niks om en alles wat ik nieuw koop is slecht
Wow, dit is voor mij de eerste keer dat ik zo'n grote set de 50% korting tov adviesprijs zie passeren. Met sets tot €150 wel eens rond de 45% gezien, maar dat was 2-3x in de afgelopen 6 jaar.Dark_Angelus schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:58:
[...]
€230 eerder deze week met die kids korting. Maar nu is er nog eens wat extra's overheen gegaan met die 16% korting (mee gaan van Amazon met MM Duitsland actie volgens mij)
Veel plezier er mee.
Bij mij ook, zelfde kleur, maar dan in een starwars setjedr86 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:43:
[Afbeelding]
Edit: het waren donkerrode plaatjes die waren gebroken, maar nog steeds zonde natuurlijk
[ Voor 7% gewijzigd door johnb52 op 23-10-2020 22:46 ]
[ Voor 75% gewijzigd door Pierre op 23-10-2020 16:46 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Fijn dat soort grappenTheDeeGee schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:44:
[...]
Set nummer is 10274.
* The Eagle heeft de eerste Ecto-1 nog in de backlog staan, ook niet aan toegekomen.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
TheDeeGee schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:10:
Ben benieuwd wanneer de eerste leaks van de Ghostbusters Ecto-1 verschijnen, kijk erg uit naar die set.
:strip_exif()/f/image/SxLVHWIxE7orhBmmLz0iLP36.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze?

Klaar met de Chiron. Hier wel heel wat uurtjes inzitten.
Heb het via de bricks/pieces gedaan. Had een tijdje terug en missend steentje en die had ik binnen een week in huis. Dus gok dat ik deze ook wel snel in huis heb.himlims_ schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 16:18:
[...]
moet toch wel iets kunnen vinden van lego wat jouw vriendin wel interresant vind?
@dr86 zou lego contacten
[...]
Een bekend gegeven met de bruine kleur van LEGO, je ziet het helaas vaker.dr86 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:43:
[Afbeelding]
https://brickshow.com/201...-brown-bricks-solved/amp/
Mailtje sturen naar de klantenservice werkt het beste
[ Voor 3% gewijzigd door vhal op 23-10-2020 20:43 ]
Door een fout in de bestelling heb ik er twee ontvangen, waarvan er dus 1 retour gaat.
Nu wil ik uiteraard de 'mooiste' doos houden dus ik heb ze even vergeleken. De eerste heeft een putje in de voorkant van de doos. Zie:
:strip_exif()/f/image/OUfiuY20TCOWjEFYJyyOQYyN.jpg?f=fotoalbum_medium)
De tweede heeft een rare vouw op de boven/achterkant. Zie:
:strip_exif()/f/image/xGApUNNv4jwOnK3aKfGX7u01.jpg?f=fotoalbum_medium)
Wat vinden jullie het meest storend? Beiden zien er verder goed uit...maar mocht ik de set ooit doorverkopen (niet dat ik dat van plan ben), dan vraag ik mij af wat de meeste waarde heeft. De doos met een putje aan de voorkant, of de doos met de soort van vouw.
Eigenlijk gewoon benieuwd naar jullie reacties
Rede waarom schreef contact Lego; is een bekend, en vaker voorkomend probleem bij die variant bruindr86 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:21:
[...]
Heb het via de bricks/pieces gedaan. Had een tijdje terug en missend steentje en die had ik binnen een week in huis. Dus gok dat ik deze ook wel snel in huis heb.
Zou de doos met het putje bewaren, valt het minste op IMHO 😉DedSec85 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:41:
Vandaag eindelijk m'n LEGO NES set binnen gekregen!
Door een fout in de bestelling heb ik er twee ontvangen, waarvan er dus 1 retour gaat.
Nu wil ik uiteraard de 'mooiste' doos houden dus ik heb ze even vergeleken. De eerste heeft een putje in de voorkant van de doos. Zie:
[Afbeelding]
De tweede heeft een rare vouw op de boven/achterkant. Zie:
[Afbeelding]
Wat vinden jullie het meest storend? Beiden zien er verder goed uit...maar mocht ik de set ooit doorverkopen (niet dat ik dat van plan ben), dan vraag ik mij af wat de meeste waarde heeft. De doos met een putje aan de voorkant, of de doos met de soort van vouw.
Eigenlijk gewoon benieuwd naar jullie reactiesKomende week lekker bouwen in elk geval
Mocht je de 2e NES per abuis gratis opgestuurd hebben gekregen, weet ik nog wel een adres voor de retournering hoor😇😜
Ja, die met die vouw gaat retour. Die valt veel meer op en meer een teken dat die in de verdrukking ofzo heeft gezeten. Net weer ingepaktSpeedyNick schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:10:
[...]
Zou de doos met het putje bewaren, valt het minste op IMHO 😉
Mocht je de 2e NES per abuis gratis opgestuurd hebben gekregen, weet ik nog wel een adres voor de retournering hoor😇😜
Ik had de eerste besteld, maar kwam erachter dat ik een verkeerde betaalmethode had gekozen. Dus nogmaals besteld en de volgende ochtend direct de klantenservice gebeld. Annuleren kon helaas niet meer want het lag al klaar in het magazijn.
In elk geval wel dubbele VIP-punten en de mini robots set van Mindstorms ontvangen
Wat doen jullie met de LEGO dozen? Bewaren? Of alle LEGO in één bak gooien en de dozen weggooien?
DedSec85 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:18:
Wat doen jullie met de LEGO dozen? Bewaren? Of alle LEGO in één bak gooien en de dozen weggooien?

Psst, doossie kopuh? Alleen het zegel is eraf om de inhoud te controleren
Meeste dozen bewaar ik geplet
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Dozen gaan altijd het stanleymes doorheen en gelijk oud papierbak in.DedSec85 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:18:
[...]Wat doen jullie met de LEGO dozen? Bewaren? Of alle LEGO in één bak gooien en de dozen weggooien?
Ik bewaar alleen dozen van computer hardware die ik later weer wil verkopen als ik ga upgraden.
[ Voor 90% gewijzigd door Ardana op 23-10-2020 23:00 ]
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Merci!Loader schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:33:
[...]
Allereerst, prachtig gedaan!
Heb lang zitten denken over de techniek die je voor het water gebruik... ik kom er niet uit. Hoe heb je dat gedaan?
Als ik de foto vergroot, dan lijk alles op 1 vlak te liggen maar toch is er die golvende beweging. of het is een optisch illusie of je gebruikt een techniek hiervoor.
Wat ik zelf bedacht heb, een soort net met rasterpatroon , en daar druk je de stenen erdoor en dan druk je daar bovenop licht blauwe stenen op. Voornamelijk 1x1 stenen waardoor er geen overlappende verbinding is en dan een soort tube eronder schuiven en omdat de stenen in rasterpatroon vastzitten kun je ze alle kanten opbuigen. Voor golf effect heb je de slope ´s op de juiste plekken geperfectioneerd.
Ben benieuwd of dit klopt.
Je komt redelijk in buurt. Het zijn inderdaad netten. Opgebouwd uit 4 lagen stenen. 2 lagen 1x1 round plates variërend van sand blue, blue en dark blue. Met daarop trans light blue of trans dark blue en om het af te maken trans light blue tiles. Om alles bij elkaar te houden dus een net met als basis laag 1x1 modified round plates (bloemetjes). Anders zouden de stenen uit het net vallen. Dan heb je het dus over een totaal van 400 stenen per net als basis.
Onder de netten zitten inderdaad slopes voor de natuurlijke curve. Deze zijn diagonaal geplaatst.
Hopelijk een beetje duidelijk 🙂
Dank u, zag het bootje ook op brothers brick voorbij komen https://www.brothers-bric...-the-motion-of-the-ocean/Kapoen schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:28:
@Barthezz Brick jouw MOC wordt besproken door BrickVault:
[YouTube: Amazing Techniques! | TOP 10 MOCs]
Proficiat met de internationale erkenning
Niet dat je het daar voor doet, maar waardering is altijd leuk
DedSec85 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:18:
[...]
de mini robots set van Mindstorms ontvangen
bewaren, netjes platgevouwen (indien verlijmd met fohn zo netjes mogelijk los halen)Wat doen jullie met de LEGO dozen? Bewaren? Of alle LEGO in één bak gooien en de dozen weggooien?
Ik bewaar sowieso altijd alle dozen van grote aankopen, die van lego dus ook. En gelukkig kies ik altijd van die kleine sets uitDedSec85 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:18:
[...]
Komt ook omdat ik weet dat deze woning over 2 jaar plat gaat en ik naar de nieuwbouw mag verhuizen.
Mooie reden om alles af te bouwen wat ik tegen die tijd weer gespaard heb, en opnieuw op te bouwen en een plekje te geven in de nieuwe woning
Met sets als de millenium Falcon, chiron en de star destroyer komt er ook nog wel dit jaar, is het dan wel handig als je alles beetje bij elkaar kunt houden

Geen set, deze heb ik zelf gemaakt met wat left oversmeesje schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:11:
De grijze loopbrug (rond 0:28) ken ik niet. Uit welke set is deze?
7777 komt tot leven! Mijn innerlijke kind is je heel dankbaaralmightyarjen schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:03:
Na lang wachten is het dan zover: de 80's town video staat online, enjoy
[YouTube: Lego train 80's layout with ALL 12V trains and classic Lego town]

*edit* en yay voor de alien minifig
[ Voor 5% gewijzigd door Kapoen op 24-10-2020 11:10 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
ontzettend gaaf gedaan. Zou bijna al het oude lego bij mijn ouders vandaan halen en uit gaan pluizen. Daar doe ik de neefjes en nichtjes van 2 en 3 alleen geen plezier mee vrees ikalmightyarjen schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:03:
Heb jij toevallig al een BrickLink wanted lijst gemaakt van de onderdelen die nodig zijn voor de V6 van @AppieNL ? Zou je die eventueel kunnen delen?Gim schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:42:
[...]
Mooie duidelijke foto's. En het geeft me al gelijk een idee welke onderdelen ik een beetje nodig heb. Eens kijken hoever ik hiermee kan komen. Alvast bedankt voor deze hulp
Ik heb de Rebrickable lijst van jb70 geïmporteerd op BrickLink en zie dat ik (zelfs bij Nederlandse shops) maar iets van € 11,- kwijt ben voor de 168 artikelen die hij heeft opgenomen. Dat vind ik echt wel goed te doen als het de set echt goed verbeterd en ik zou het toevoegen van een V6 zoals AppieNL gedaan heeft dan ook wel extra tof vinden
Edit: zie dat iemand er zelfs een V8 in heeft gekregen
:strip_exif()/f/image/qOYbFKpZ4aJWZ4u1cGV1pIoa.jpg?f=fotoalbum_medium)
[ Voor 25% gewijzigd door Joster op 24-10-2020 11:56 ]
voor je linkerdraak gok ik deze set: https://www.bricklink.com...item.page?S=7093-1#T=S&O={"iconly":0}Jabbah schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:09:
Weet iemand van welke set(s) deze draken zijn? Ik heb ze zonder instructies in elkaar gezet en ik weet niet of ze helemaal kloppen zo.
[Afbeelding]
Ik ben er nog mee bezigJoster schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 11:05:
[...]
Heb jij toevallig al een BrickLink wanted lijst gemaakt van de onderdelen die nodig zijn voor de V6 van @AppieNL ? Zou je die eventueel kunnen delen?
Ik heb de Rebrickable lijst van jb70 geïmporteerd op BrickLink en zie dat ik (zelfs bij Nederlandse shops) maar iets van € 11,- kwijt ben voor de 168 artikelen die hij heeft opgenomen. Dat vind ik echt wel goed te doen als het de set echt goed verbeterd en ik zou het toevoegen van een V6 zoals AppieNL gedaan heeft dan ook wel extra tof vinden
[Afbeelding]
Zodra ik iets heb deel ik het met je
Ik heb hem inmiddels af en als je echt zou willen, kan er een V10 in. Een V12 ook nog, maar dan is er nul ruimte achter de gril. En je kan je afvragen hoe realistisch een Landrover is met een V10 of V12 (of bestaan ze vanuit de fabriek?)Joster schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 11:05:
[...]
Het lijstje zie ik dat Gim al regelt, want ik heb er geen.
Geweldig geworden! Die dag-/nachtwissels! Die backdrops! En al die stickers die ik herkenalmightyarjen schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:03:
Mijn favoriet was de 7745 toch wel, alleen dan met iets minder rails

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Geweldige lay out. Zeer herkenbare modellen die nog ergens op de zolder ouderlijk huis liggen ivm ruimtegebrek. Nostalgie ten top.almightyarjen schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:03:
En die aliën
Echt super tof geworden! Ik wil niet weten hoeveel uur je hierin gestopt hebt.almightyarjen schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:03:
Goeie video effecten ook!
Ik vind het piraten wieler peleton erg grappig en de rode crocodil trein is echt mooi. Leuk dat je die als prototype erin hebt gezet. Door de nostalgie van de 80's lego vind ik 'm misschien wel mooier dan de nieuwe versie.
Enige kleine minpuntje dan: het geluidseffect als het licht aan/uit gaat. Dat is te hard en teveel aanwezig. Maar dat is muggenziften, de video is gewoon echt top, ik heb genoten. Dank je!
Thanks en bedankt voor de feedback, ga ik meenemen!fishman schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 23:31:
[...]
Echt super tof geworden! Ik wil niet weten hoeveel uur je hierin gestopt hebt.
Goeie video effecten ook!
Ik vind het piraten wieler peleton erg grappig en de rode crocodil trein is echt mooi. Leuk dat je die als prototype erin hebt gezet. Door de nostalgie van de 80's lego vind ik 'm misschien wel mooier dan de nieuwe versie.
Enige kleine minpuntje dan: het geluidseffect als het licht aan/uit gaat. Dat is te hard en teveel aanwezig. Maar dat is muggenziften, de video is gewoon echt top, ik heb genoten. Dank je!
je weet toch wel dat je niet met een aanhanger door de wasstraat mag!almightyarjen schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:03:
Vraagje, sneuvelen bij jou ook 12v rails door ouderdom?
[ Voor 7% gewijzigd door rammes op 25-10-2020 07:52 ]
Ik zou het doen!
Helemaal top, thanks!Gim schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 12:38:
[...]
Ik ben er nog mee bezigIk gebruik als bron deels een andere set waarin ook een motor zit zodat ik snel een aantal juiste onderdelen heb. Bijvoorbeeld voor de zuigers en dergelijke. En vervolgens voeg ik nog onderdelen toe die voorkomen in de foto. Zou kunnen dat ik iets teveel bestel maar spare parts komen altijd van pas
Zodra ik iets heb deel ik het met je
En heb je nu een V6 of een V8 gedaan? Ben ook wel benieuwd welke kleuren je uiteindelijk hebt gebruikt, kan je daar nog een foto van maken wellicht?AppieNL schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:13:
[...]
Ik heb hem inmiddels af en als je echt zou willen, kan er een V10 in. Een V12 ook nog, maar dan is er nul ruimte achter de gril. En je kan je afvragen hoe realistisch een Landrover is met een V10 of V12 (of bestaan ze vanuit de fabriek?)
Het lijstje zie ik dat Gim al regelt, want ik heb er geen.
Jup. Enorm veel dwarsliggers, een stuk of 100, die braken vooral bij het uit elkaar halen van de rails. En rails waar de wielen overheen rijden ook wel een stuk of 20, waarvan 5 or so omdat ik op de rails ging staan.rammes schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 07:41:
Vraagje, sneuvelen bij jou ook 12v rails door ouderdom?
Jabbah schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:09:
Weet iemand van welke set(s) deze draken zijn? Ik heb ze zonder instructies in elkaar gezet en ik weet niet of ze helemaal kloppen zo.
[Afbeelding]

[ Voor 11% gewijzigd door dr86 op 25-10-2020 10:39 ]
Eerste foto van die post is zoals die nu in de wagen zit. Nogmaals de foto.Joster schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 09:25:
En heb je nu een V6 of een V8 gedaan? Ben ook wel benieuwd welke kleuren je uiteindelijk hebt gebruikt, kan je daar nog een foto van maken wellicht?

Een V6 dus met die kleuren voor de onderdelen. Voor een V8 moet je de stuurinrichting van de Pimped versie aanpassen.
[ Voor 6% gewijzigd door AppieNL op 25-10-2020 10:51 ]
Ik begin redelijk te vorderen met m'n lijstje aan onderdelen, maar zou je me kunnen vertellen hoe het zit bij Gear 16 Tooth? Er zit een rood Bush onderdeel naast, maar wat volgt dan? Er zit nog één onderdeel tussen voordat de Engine Cylinder (without side slot) aan de beurt zijn. Of heb ik een verkeerd onderdeel te pakken.AppieNL schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:27:
@Waaj en @Gim
Wat foto's van de V6 mod voor de Pimp My Defender versie, zo zit die op het moment in de wagen:
[Afbeelding]20201021_191108 by Appie NL, on Flickr
(ja dat stuurasje zit op de millimeter)
In de Pimp My Defender instructies op pagina 38 tot en met bladzijde 41, bouwde ik dit ipv wat er staat.
Wat foto's van de motor los (met wat meer contrasterende kleuren)
[Afbeelding]20201021_190747 by Appie NL, on Flickr
(het dingetje links is mijn aanpassing voor de remove body mod)
[Afbeelding]20201021_191002 by Appie NL, on Flickr
[Afbeelding]20201021_190921 by Appie NL, on Flickr
[Afbeelding]20201021_190849 by Appie NL, on Flickr
Aangezien ik met de V6 geen gat meer had voor de remove body mod pin die jb70 daar wil hebben, heb ik die 1 stud naar achter gedaan. Dit is bladzijde 90, 91 en 95.
[Afbeelding]20201021_191205 by Appie NL, on Flickr
Dit is 1 stud dieper in het dashboard dan waar jb70 hem heeft.
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, zo niet, hoor ik het wel
En dan nog een kleine vraag. Het tandwiel lijkt vast te zitten met rode Axle 2 Notched, maar heb je daarna dan nog een rode Axle 2 toegepast om de gele Engine Crankshaft te verbinden? Is dat stevig genoeg of zou een light grey Axle 3 daar raadzaam zijn?
Met de laatste foto, waarbij je verwijst naar bladzijde 90, 91 en 95, heb ik nog niet zo gek veel gedaan. Ik heb die gele Axle Pin connector met Axles wel besteld, maar niks met het frame in de foto. Omdat me nog niet duidelijk is of ik daar iets mee moet qua bestelling
M'n bestellijstje heeft ondertussen wel wat extra onderdelen voor reserve/zekerheid
[ Voor 5% gewijzigd door Gim op 25-10-2020 11:08 ]
Even gekeken maar ze zitten goed. Alleen iets verder terugduwen ze staken wat uit
Haha, ik ben nog in dubio of ie niet ergens anders zakt qua prijs. Maar de Intertoys heeft wel een scherpe prijs jaMastergo schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 13:21:
De Sian toch maar besteld bij intertoys.
Achja kan altijd tegen mn vriendin zeggen: jij koopt veel kleding, ik veel lego

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |
Aangezien ik alle artikelen nooit heb bijgehouden zag ik laatst pas voor het eerst toen ik op de website van LEGO zat welke producten ze hebben en daar zitten best wel leuke items tussen, alleen wat zou een gave eerste build zijn?
Ook vraag ik mij af of het normaal is om de sets na tijd te verkopen als je er klaar mee bent, aangezien ik de sets wel prijzig vind en waarschijnlijk niet als display item zou gebruiken.
Ik zag de Land Rover Defender (42110) paar keer voorbij komen en die lijkt me wel leuk om in elkaar te zetten, hoe kan je hier het beste aan beginnen, bouw je per uur of per zakje, ik gok maar wat..
Ook zag ik een post dat je bij Amazon.de 15% korting krijgt op een ''Kids Wishlist'' en daar is de land rover sowieso één van de goedopere zag ik, of heeft het daar geen effect op, of wachten op black friday?
Zoals ik je kan lezen weet ik niet helemaal zeker van hoe en wat en graag hoor ik of jullie tips hebben en sorry als ik op de verkeerde plek ben
Leipe shit, je hebt ze gewoon alle 3!Yonix schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 16:37:
Jeetje, wat was dit een fantastische build zeg! Ik een genot om te bouwen en al helemaal als Batman-fan!![]()
[Afbeelding]
Ik ben benieuwd of de Batwing net zo leuk gaat zijn om te bouwen!
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Het onderdeel tussen de 16T gear, rode bush en de cilinder blokken is dit onderdeel:Gim schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 11:05:
[...]
Ik begin redelijk te vorderen met m'n lijstje aan onderdelen, maar zou je me kunnen vertellen hoe het zit bij Gear 16 Tooth? Er zit een rood Bush onderdeel naast, maar wat volgt dan? Er zit nog één onderdeel tussen voordat de Engine Cylinder (without side slot) aan de beurt zijn. Of heb ik een verkeerd onderdeel te pakken.
En dan nog een kleine vraag. Het tandwiel lijkt vast te zitten met rode Axle 2 Notched, maar heb je daarna dan nog een rode Axle 2 toegepast om de gele Engine Crankshaft te verbinden? Is dat stevig genoeg of zou een light grey Axle 3 daar raadzaam zijn?
Met de laatste foto, waarbij je verwijst naar bladzijde 90, 91 en 95, heb ik nog niet zo gek veel gedaan. Ik heb die gele Axle Pin connector met Axles wel besteld, maar niks met het frame in de foto. Omdat me nog niet duidelijk is of ik daar iets mee moet qua bestelling![]()
M'n bestellijstje heeft ondertussen wel wat extra onderdelen voor reserve/zekerheid

Dit is het makkelijkste onderdeel in modern Technic om de cilinder hoek goed te zetten.
De rode as is 4L, niet (2x) 2L. Ik koos expres voor de rode omdat de rest van het model die ook vooral gebruikt (dakdrager is de uitzondering). 3L axle is niet lang genoeg.
Het frame van de auto hoef je niks mee, behalve om te zien waar de aanpassing hoort op het frame. De axle pin connector hoeft niet in het geel, het was puur om de onderdelen duidelijk te maken. Niet dat het echt uitmaakt welke kleur het is, want je zit het toch niet als de body op het chassis zit.
Dit is op het moment de reden dat ik dit model overweeg. Ik heb de andere 2 al, dus hij 'moet' erbij. Maar het model op zich, vind ik niet echt supercool (zoals de andere 2). Ik kom niet verder dan 'wel aardig'...
Gelukkig heb ik nog wel even om er over na te denken.
Ik vind het er mooi uit zien! Ga je ook nog wat meer aan de achterkant maken in het "steegje" of zijn daar geen blokjes genoeg meer voor over?Jakkus schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:11:
Ik had vandaag vrij, dus ik had nog lekker even tijd om met de inrichting aan de slag te gaan. En een paar kleine dingetjes aan de buitenkant aangepast.
Kan je het nergens kwijt met de zee erbij? Bij elkaar vind ik het heel veel mooier dan enkel de boot alleen!Barthezz Brick schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 21:08:
Ik ga dit bootje wellicht niet meer afbreken. Om het sowieso een mooi plekje te geven in huis heb ik nog een display stand gebouwd.

Ik heb/had precies hetzelfde. Ik heb twee dochters die Lego Friends wel leuk vinden. Ik vind dat zelf minder. Ik zei vroeger altijd dat ik een eventuele zoon als excuus zou gebruiken om mooie grote sets te kopen. Geen zoon voor mij, dus afgelopen decennia ook geen lego gekocht voor mezelf. Tot een aantal weken geleden. Toen bedacht ik me dat ik helemaal geen excuus nodig heb. Ik ben inderdaad begonnen met de Land Rover. Ik heb daar een ruime week onwijs veel plezier aan beleefd (soms ook met de oudste dochter van 6 erbij). Gewoon 's avonds een uurtje, of 2 als het uitkwam.Knolpower! schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 16:18:
Ik kijk nu al een tijdje mee met de forumposts en het begint toch wel te kriebelen om zelf weer een LEGO set te halen, alleen heb ik geen idee waar ik mee zou moeten beginnen.
Aangezien ik alle artikelen nooit heb bijgehouden zag ik laatst pas voor het eerst toen ik op de website van LEGO zat welke producten ze hebben en daar zitten best wel leuke items tussen, alleen wat zou een gave eerste build zijn?
Ook vraag ik mij af of het normaal is om de sets na tijd te verkopen als je er klaar mee bent, aangezien ik de sets wel prijzig vind en waarschijnlijk niet als display item zou gebruiken.
Ik zag de Land Rover Defender (42110) paar keer voorbij komen en die lijkt me wel leuk om in elkaar te zetten, hoe kan je hier het beste aan beginnen, bouw je per uur of per zakje, ik gok maar wat..
Ook zag ik een post dat je bij Amazon.de 15% korting krijgt op een ''Kids Wishlist'' en daar is de land rover sowieso één van de goedopere zag ik, of heeft het daar geen effect op, of wachten op black friday?
Zoals ik je kan lezen weet ik niet helemaal zeker van hoe en wat en graag hoor ik of jullie tips hebben en sorry als ik op de verkeerde plek ben
Ben nu aan het kijken naar een vervolgset. Ik twijfel over de Bugatti of Sian of een Creator Expert set. Bij het tweede thema weet ik niet of ik daar ook zoveel voldoening uithaal. Wil ik toch maar proberen door een mooie set met een goede aanbieding te kopen. Als het niet bevalt, is het zo weer verkocht. Het behoudt best goed zijn waarde. In het ergste geval leg je er een paar tientjes op bij. En daar heb je dan bouwplezier voor gehad. Lijkt me dus sowieso prima.
Succes met je overwegingen!
https://www.lego.com/nl-be/product/tree-house-21318
Goed om te lezen dat ik niet de enige ben die in het begin een beetje gedesoriënteerd ben,Frank_79 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 18:45:
[...]
Ik heb/had precies hetzelfde. Ik heb twee dochters die Lego Friends wel leuk vinden. Ik vind dat zelf minder. Ik zei vroeger altijd dat ik een eventuele zoon als excuus zou gebruiken om mooie grote sets te kopen. Geen zoon voor mij, dus afgelopen decennia ook geen lego gekocht voor mezelf. Tot een aantal weken geleden. Toen bedacht ik me dat ik helemaal geen excuus nodig heb. Ik ben inderdaad begonnen met de Land Rover. Ik heb daar een ruime week onwijs veel plezier aan beleefd (soms ook met de oudste dochter van 6 erbij). Gewoon 's avonds een uurtje, of 2 als het uitkwam.
Ben nu aan het kijken naar een vervolgset. Ik twijfel over de Bugatti of Sian of een Creator Expert set. Bij het tweede thema weet ik niet of ik daar ook zoveel voldoening uithaal. Wil ik toch maar proberen door een mooie set met een goede aanbieding te kopen. Als het niet bevalt, is het zo weer verkocht. Het behoudt best goed zijn waarde. In het ergste geval leg je er een paar tientjes op bij. En daar heb je dan bouwplezier voor gehad. Lijkt me dus sowieso prima.
Succes met je overwegingen!
Vond je de Land Rover een leuke begin set voor de eerste keer weer?
Ook goed om te lezen op welke manier je het in elkaar zet, ik zou het waarschijnlijk op een soort zelfde manier doen, zou ook zonde zijn als ik het in één keer in elkaar zet, ondanks dat ik dat vroeger wel eens deed zou het met deze set vast wat moeilijker gaan.
Jij houdt de sets wel? Als displayitem?
Ik vond het echt een leuke set ja. Je komt pas tijdens het bouwen erachter, wat je eigenlijk aan het bouwen bent. En aangezien er voor mij 30 jaar tussen deze technisch lego set zat en de vorige, is er best wat veranderd. Moet wel zeggen dat ik het vroeger moeilijker vond om te bouwen; er is nu veel meer uitleg. Maar goed, ik heb de smaak te pakken.Knolpower! schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 19:03:
[...]
Goed om te lezen dat ik niet de enige ben die in het begin een beetje gedesoriënteerd ben,
Vond je de Land Rover een leuke begin set voor de eerste keer weer?
Ook goed om te lezen op welke manier je het in elkaar zet, ik zou het waarschijnlijk op een soort zelfde manier doen, zou ook zonde zijn als ik het in één keer in elkaar zet, ondanks dat ik dat vroeger wel eens deed zou het met deze set vast wat moeilijker gaan.
Jij houdt de sets wel? Als displayitem?
Qua display: nee, ga ik niet doen. De auto zit nu alweer in een kist, dus dat is eigenlijk zonde. Goede kans dat ik hem verkoop of wellicht op zolder een plek geef. Ik ga er geen display voor kopen voor de woonkamer. Daar krijg ik mijn lieftallige ook niet in mee verwacht ik.
Klinkt goed, denk dat ik de Land Rover dan ook ga proberen als eerste set, kijken hoe dat bevalt.Frank_79 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 19:14:
[...]
Ik vond het echt een leuke set ja. Je komt pas tijdens het bouwen erachter, wat je eigenlijk aan het bouwen bent. En aangezien er voor mij 30 jaar tussen deze technisch lego set zat en de vorige, is er best wat veranderd. Moet wel zeggen dat ik het vroeger moeilijker vond om te bouwen; er is nu veel meer uitleg. Maar goed, ik heb de smaak te pakken.
Qua display: nee, ga ik niet doen. De auto zit nu alweer in een kist, dus dat is eigenlijk zonde. Goede kans dat ik hem verkoop of wellicht op zolder een plek geef. Ik ga er geen display voor kopen voor de woonkamer. Daar krijg ik mijn lieftallige ook niet in mee verwacht ik.
Tenzij er mensen zijn die andere aanbevelingen hebben, zo ja hoor ik ze graag!
Dat heb ik ook, het bouw process lijkt me leuk maar verder zou ik er ook geen plek voor hebben.
Heb je de doos verder behouden of weg gedaan?
De doos heb ik achter het schot op zolder. Ligt daar niet in de weg.Knolpower! schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 19:29:
[...]
Klinkt goed, denk dat ik de Land Rover dan ook ga proberen als eerste set, kijken hoe dat bevalt.
Dat heb ik ook, het bouw process lijkt me leuk maar verder zou ik er ook geen plek voor hebben.
De Land Rover heeft >2,5k stukjes voor een schappelijke prijs. Ik betaalde zo’n 130 euro. Dat vond ik wel een goede verhouding. Je kunt hem nu nog iets voordeliger vinden.
Oh zo,Frank_79 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 20:04:
[...]
De doos heb ik achter het schot op zolder. Ligt daar niet in de weg.
De Land Rover heeft >2,5k stukjes voor een schappelijke prijs. Ik betaalde zo’n 130 euro. Dat vond ik wel een goede verhouding. Je kunt hem nu nog iets voordeliger vinden.
Ik wacht nog even rond black friday, misschien dat ik hem dan ergens voor een nog betere prijs kan vinden
Arme vingers

Gaat rapper dan verwacht en probeer zoveel mogelijk per zakje op te ruimen (in griplockzakken), zag dat zakje 6 2 onderdelen lijkt te missen (hoe het kan is mij een raadsel maar van de week gaan we gewoon extra zoeken of we ze nog tegen komen)
Later in de week zijn de bucket excavator en de unimog aan de beurt; of ik die ook per zakje ga doen weet ik nog niet.. ik denk het niet, kost best wat tijd
[ Voor 21% gewijzigd door mschol op 25-10-2020 22:49 ]
De excavator heb ik recent per zakje afgebroken. Gaat veel vlotter dan andere dozen omdat elk zakje een duidelijk geheel is. Gewoon dat deel er af halen en afbreken maar.mschol schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 22:47:
Mijn 10240, Red Five X-wing Starfighter gaat na 6-7 jaar weer in de doos
Arme vingers
Gaat rapper dan verwacht en probeer zoveel mogelijk per zakje op te ruimen (in griplockzakken), zag dat zakje 6 2 onderdelen lijkt te missen (hoe het kan is mij een raadsel maar van de week gaan we gewoon extra zoeken of we ze nog tegen komen)
Later in de week zijn de bucket excavator en de unimog aan de beurt; of ik die ook per zakje ga doen weet ik nog niet.. ik denk het niet, kost best wat tijd
Wat knullig vanuit mijn kant. De laatste tijd veelal bezig geweest met grijze, zwarte en gele assen waardoor ik er even niet bij stilstond er klaarblijkelijk ook rode assen van 4L bestaanAppieNL schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 17:22:
[...]
Het onderdeel tussen de 16T gear, rode bush en de cilinder blokken is dit onderdeel:
[Afbeelding]
Dit is het makkelijkste onderdeel in modern Technic om de cilinder hoek goed te zetten.
De rode as is 4L, niet (2x) 2L. Ik koos expres voor de rode omdat de rest van het model die ook vooral gebruikt (dakdrager is de uitzondering). 3L axle is niet lang genoeg.
Het frame van de auto hoef je niks mee, behalve om te zien waar de aanpassing hoort op het frame. De axle pin connector hoeft niet in het geel, het was puur om de onderdelen duidelijk te maken. Niet dat het echt uitmaakt welke kleur het is, want je zit het toch niet als de body op het chassis zit.

Bedankt voor de terugkoppeling. Dat ene onderdeel toegevoegd aan mijn bestelling. Ik heb m'n bestelling gisteren geplaatst. Ik ga eerst zelf bouwen om zeker te zijn dat ik niks vergeten ben. Mocht ik dan toch ergens een fout hebben gemaakt, dan zadel ik een ander er niet mee op
Wat me op Bricklink wel verraste was dat met auto-select van shops, m'n bestelling goedkoper uitviel toen ik alle onderdelen nieuw wilde i.p.v. een aantal artikelen op 'any condition'.
die auto select op BL is wat [..] discutabelGim schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:19:
[...]
Wat me op Bricklink wel verraste was dat met auto-select van shops, m'n bestelling goedkoper uitviel toen ik alle onderdelen nieuw wilde i.p.v. een aantal artikelen op 'any condition'.

Je hebt hoogstwaarschijnlijk gelijk dat handmatig selecteren goedkoper is. Ik heb daar m'n draai nog niet in gevonden. Soms wijzig ik wat in de onderdelen die ik nodig heb (conditie, aantallen of een paar extra onderdelen) om te zien of dat al verschil maakt. Ik heb het vermoeden dat het beter is om op een gegeven moment een paar "goede" shops te markeren, om het dan vooral eerst bij die shops te zoeken.himlims_ schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:25:
[...]
die auto select op BL is wat [..] discutabelprijzen lijken niet altijd correct gesorteerd/geselecteerd; vaak handmatig selectie maken is goedkoper
misschien ligt dat aan de workflow, ben daar nog niet helemaal uit
Zijn er bepaalde aanraders wanneer het neerkomt op Technic? Goede prijzen, assortiment, enzovoort?
heb dat ook gedaan; aantal 'favoriete' shops gemaakt advh eerdere bestellingen en prijs/assortiment. Voor technics kan ik je niet verder helpen.Gim schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:32:
Ik heb het vermoeden dat het beter is om op een gegeven moment een paar "goede" shops te markeren, om het dan vooral eerst bij die shops te zoeken.
https://www.bricklink.com/store.asp?p=apple_brick (breed assortiment, niet goedkoopste wel veel)
https://www.bricklink.com/store.asp?p=greenman. (koop graag in -bulk- !!)
https://www.bricklink.com/store.asp?p=HAbricks (breed assortiment)
https://www.bricklink.com/store.asp?p=brickshop1913 (assortiment / prijs)
en nog enkele shops die binnen straal van 10km zitten - heeel soms accepteren ze afhalen
Ik ben zelf terug begonnen met een kleinere set die ik persoonlijk wel erg leuk vond: de Central Perk 21319. Er zitten veel details in die wel leuk zijn als je fan bent van Friends. Ik heb hem gebouwd aan het tempo van één zakje per avond en heb het erg langzaam gedaan dus ik was er wel een maand mee zoetKnolpower! schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 16:18:
Ik kijk nu al een tijdje mee met de forumposts en het begint toch wel te kriebelen om zelf weer een LEGO set te halen, alleen heb ik geen idee waar ik mee zou moeten beginnen.
Nu heb ik de Ford Mustang 10265 besteld en die ligt klaar om te bouwen. Ik heb hem zien staan in de Lego winkel en vond hem er heel leuk uit zien.
Als je begint met Technic Lego zou ik niet met de Defender beginnen. Moeilijke set met wat problemen hier en daar. Als ik dat had geweten was ik met een kleiner eenvoudiger model begonnen. De Defender is meer voor de ervaren bouwer.Knolpower! schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 19:29:
[...]
Klinkt goed, denk dat ik de Land Rover dan ook ga proberen als eerste set, kijken hoe dat bevalt.
Die ziet er ook wel leuk uit inderdaad, maar trekt wel minder mijn aandacht,Admiral Freebee schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:15:
[...]
Ik ben zelf terug begonnen met een kleinere set die ik persoonlijk wel erg leuk vond: de Central Perk 21319. Er zitten veel details in die wel leuk zijn als je fan bent van Friends. Ik heb hem gebouwd aan het tempo van één zakje per avond en heb het erg langzaam gedaan dus ik was er wel een maand mee zoetOverdag heb ik weinig tijd wegens werk en kinderen.
Nu heb ik de Ford Mustang 10265 besteld en die ligt klaar om te bouwen. Ik heb hem zien staan in de Lego winkel en vond hem er heel leuk uit zien.
Ik zag ook weer al die modulaire (hoek)gebouwen setten voorbij komen die mij ook gaaf leken,
Wel prijzig als je die allemaal wil hebben haha
Wat voor problemen zijn er dan?mark777 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:20:
[...]
Als je begint met Technic Lego zou ik niet met de Defender beginnen. Moeilijke set met wat problemen hier en daar. Als ik dat had geweten was ik met een kleiner eenvoudiger model begonnen. De Defender is meer voor de ervaren bouwer.
Ik zie mijzelf nog steeds wel als ervaren bouwer hoor, ik heb laatst even meegekeken en denk dat ik het nog wel onder de knie heb, anders ging mn keuze uit naar de Liebherr of Bugatti, die zijn mij alleen wat te duur.
Vriendelijk personeel, aardig assortiment lego doosjes. Maar waardeloos systeem voor losse blokjes, hoge prijzen en rommelige opstelling.
Museum officieel niet gezien (beetje sneak/peak vanaf de trap gedaan) zag er wel leuk uit.
Voor de losse blokjes hoef je t zeker niet te doen; onhandig sorteer systeem, en het leek een grote covid-grabbelton
De minifigures zijn er redelijk was (uit de sealed zakjes / series) - losse figuurtjes van specifieke of oudere sets zijn er niet.
Winkel leek me dan ook meer op de kids/jeugd gericht dan de AFOL. Verkochten paar spoor specifieke 'mocs' (overgang/slagboom). Maar verder waren we geen fan, denk met 10min. weer buiten stonden.
Acht de kans zeer minimaal dat ik hier nog een keer terug kom.
how is jouw ervaring hiermee?
Hier ook hetzelfde, een maand geleden begon het te kriebelen door het bouwen van Lego Friends setjes samen met mijn dochter.Knolpower! schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 16:18:
Ik was een beetje op Marktplaats aan het kijken toen mijn oog viel op de Lego Technic set 8485.
Destijds in 1995/1996 had hij op menig verlanglijstjes gestaan (verjaardag, sinterklaas, kerst etc), maar nooit gekregen, dus uit nostalgie/sentiment oogpunt deze gekocht
Daarna de Liebherr (42100) gekocht, en sinds vorige week ook de Defender (42110). Puur ook omdat de Liebherr wel een mooie bouw is, maar eigenlijk weinig uitdaging. En ik had gelezen dat de Defender dus wel een uitdaging kan zijn. Deze heb ik sinds gisteren klaar, en heb ik mij prima mee vermaakt.
Nu wil ik er de pimped up versie van bouwen, en daarna nog een andere MOC, de LMP Racer. Ook wil ik hem nog RC maken met de Control+ parts van de Liebherr.
Ik bouw per zakje, wanneer ik zin en tijd heb. Bijv. met de Defender doe ik alle zakjes met nummer 1 apart in Tuperware/Curver achtige bewaarbakjes, die ik gemakkelijk weg kan zetten.
Ik plak de stickers niet, en laat de boekjes ook nog geseald. Ik pak de instructies via de Lego Building Instructions app op de tablet
Ook bewaar ik de dozen, mocht ik ze willen verkopen.
Er is ook een wereld voor mij open gegaan aan MOC's, daarvoor gemakkelijk parts kopen en dergelijke door sites als Rebrickable en Bricklink.
[edit]
Ik moet wel bekennen dat de sets van tegenwoordig heel anders (gemakkelijker?) zijn dan destijds de Lego Technic sets waar ik mee opgegroeid ben (begin jaren 90). Zo heeft elk asje een eigen kleur, zodat je direct de goede pakt
[ Voor 4% gewijzigd door mortael op 26-10-2020 11:00 ]
Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/
Tof om te lezen op welke manier je het in elkaar zet, ik wist niet dat er een App was waar je de instructies kon vinden, dat ik wel handig voor op de tablet dan inderdaad.mortael schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:54:
[...]
Hier ook hetzelfde, een maand geleden begon het te kriebelen door het bouwen van Lego Friends setjes samen met mijn dochter.
Ik was een beetje op Marktplaats aan het kijken toen mijn oog viel op de Lego Technic set 8485.
Destijds in 1995/1996 had hij op menig verlanglijstjes gestaan (verjaardag, sinterklaas, kerst etc), maar nooit gekregen, dus uit nostalgie/sentiment oogpunt deze gekocht
Daarna de Liebherr (42100) gekocht, en sinds vorige week ook de Defender (42110). Puur ook omdat de Liebherr wel een mooie bouw is, maar eigenlijk weinig uitdaging. En ik had gelezen dat de Defender dus wel een uitdaging kan zijn. Deze heb ik sinds gisteren klaar, en heb ik mij prima mee vermaakt.
Nu wil ik er de pimped up versie van bouwen, en daarna nog een andere MOC, de LMP Racer. Ook wil ik hem nog RC maken met de Control+ parts van de Liebherr.
Ik bouw per zakje, wanneer ik zin en tijd heb. Bijv. met de Defender doe ik alle zakjes met nummer 1 apart in Tuperware/Curver achtige bewaarbakjes, die ik gemakkelijk weg kan zetten.
Ik plak de stickers niet, en laat de boekjes ook nog geseald. Ik pak de instructies via de Lego Building Instructions app op de tablet
Ook bewaar ik de dozen, mocht ik ze willen verkopen.
Er is ook een wereld voor mij open gegaan aan MOC's, daarvoor gemakkelijk parts kopen en dergelijke door sites als Rebrickable en Bricklink.
Als ik het zo lees is de Land Rover een leuke uitdagende niet te dure eerste build, en voor nog (in mijn ogen) een prima prijs.
Ik zou dan inderdaad op dezelfde soort manier bouwen, niet te gehaast en gewoon wanneer ik tijd heb.
Ik zag ook MOC's voorbij komen, hoe werkt dat precies? Koop je dan instructies en dan kun je met dezelfde blokjes datgene bouwen?
Inderdaad, op deze pagina voor de Defender kan je een aantal MOC's zien.Knolpower! schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:02:
[...]
Ik zag ook MOC's voorbij komen, hoe werkt dat precies? Koop je dan instructies en dan kun je met dezelfde blokjes datgene bouwen?
Je bovenste kan je bouwen zonder extra parts (dus met alles wat je in de doos vindt), en daaronder staan er een aantal die je kan bouwen met extra parts
Mocht je vast lopen tijdens de build of als de Defender niet lekker klinkt tijdens het rijden, Racingbrick heeft een uitgebreide guide voor verschillende dingen die mis kunnen zijn gegaan: https://racingbrick.com/2...er-ultimate-repair-guide/
[ Voor 20% gewijzigd door mortael op 26-10-2020 11:11 ]
Het verschilt. Je hebt instructies waar je voor betaald en je hebt gratis instructies. Kijk maar eens op de Rebrickable website bij een aantal sets. Zo is er een pimped versie van de Landrover waarbij je slechts betaald voor de extra onderdelen die je nodig hebt. Maar er zijn ook instructies om een ander model te bouwen met dezelfde onderdelen.Knolpower! schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:02:
[...]
Tof om te lezen op welke manier je het in elkaar zet, ik wist niet dat er een App was waar je de instructies kon vinden, dat ik wel handig voor op de tablet dan inderdaad.
Als ik het zo lees is de Land Rover een leuke uitdagende niet te dure eerste build, en voor nog (in mijn ogen) een prima prijs.
Ik zou dan inderdaad op dezelfde soort manier bouwen, niet te gehaast en gewoon wanneer ik tijd heb.
Land Rover is mijn inziens prima te doen en hij ziet daarbij ook nog top uit. Ja, het model kent wat problemen/uitdagingen, maar er zijn blijkbaar genoeg mensen die hem gekocht hebben en die er dolenthousiast over zijn. Gewoon lekker je tijd ervoor nemen.
Mijn eerste Technic set na de Dark Ages was de Mercedes Arocs (42043). Die zou ik dan ook scharen onder de "niet beginner" sets want het is een behoorlijke klus met al die slangetjes en tandwielen. Gewoon lekker je tijd voor nemen en ervan genieten. En gaat het dan toch fout.... Land Rover is volgens mij de enige set waar een complete repair guide aan gewijd is dus als je ergens hulp voor kunt vinden is het die set wel
Je kunt ook voor de 42082 Rode Kraan gaan op Amazon.de. Met die Kids Wish korting voor circa €148 momenteel te koop. Je hebt dan een aantal functies en met een motor aangedreven en ook gelijk een grote set te pakken. Van die set kun je instructies kopen om een Great Ball Contraption (GBC) model te bouwen. Zoek er maar eens op. Dat model heeft sowieso een x aantal andere MOCs die je ermee kunt bouwen.
[ Voor 10% gewijzigd door Gim op 26-10-2020 11:13 ]
Dat is wel gaaf!mortael schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:08:
[...]
Inderdaad, op deze pagina voor de Defender kan je een aantal MOC's zien.
Je bovenste kan je bouwen zonder extra parts (dus met alles wat je in de doos vindt), en daaronder staan er een aantal die je kan bouwen met extra parts
Extra onderdelen kopen zal ik dan niet gelijk aan beginnen maar met de onderdelen die je al hebt een andere iets bouwen is wel een idee.
Hoe haal je je gebouwde set eigenlijk tactisch uit elkaar dan?
Ja extra onderdelen laat ik eerst maar even liggen, maar een andere build van de spullen die je dan hebt is wel tof.Gim schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:10:
[...]
Het verschilt. Je hebt instructies waar je voor betaald en je hebt gratis instructies. Kijk maar eens op de Rebrickable website bij een aantal sets. Zo is er een pimped versie van de Landrover waarbij je slechts betaald voor de extra onderdelen die je nodig hebt. Maar er zijn ook instructies om een ander model te bouwen met dezelfde onderdelen.
Land Rover is mijn inziens prima te doen en hij ziet daarbij ook nog top uit. Ja, het model kent wat problemen/uitdagingen, maar er zijn blijkbaar genoeg mensen die hem gekocht hebben en die er dolenthousiast over zijn. Gewoon lekker je tijd ervoor nemen.
Mijn eerste Technic set na de Dark Ages was de Mercedes Arocs (42043). Die zou ik dan ook scharen onder de "niet beginner" sets want het is een behoorlijke klus met al die slangetjes en tandwielen. Gewoon lekker je tijd voor nemen en ervan genieten. En gaat het dan toch fout.... Land Rover is volgens mij de enige set waar een complete repair guide aan gewijd is dus als je ergens hulp voor kunt vinden is het die set wel
Die Mercedes Arocs ziet er ook wel vet uit, wel een aardig prijskaartje haha,
Een repair guide, waarvoor is dat dan?
Edit: Ik zie nu waarom die prijs zo hoog is, omdat die niet meer te verkrijgen valt zeker
Een set tactisch uit elkaar halen? Uh geen idee? Ik probeer het doorgaans met zo min mogelijk pijn in m'n vingers te doen, maar ik heb totaal geen tactiek. Ik probeer alleen te voorkomen dat overal in de kamer onderdelen liggen nadien.Knolpower! schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:13:
[...]
Dat is wel gaaf!
Extra onderdelen kopen zal ik dan niet gelijk aan beginnen maar met de onderdelen die je al hebt een andere iets bouwen is wel een idee.
Hoe haal je je gebouwde set eigenlijk tactisch uit elkaar dan?
[...]
Ja extra onderdelen laat ik eerst maar even liggen, maar een andere build van de spullen die je dan hebt is wel tof.
Die Mercedes Arocs ziet er ook wel vet uit, wel een aardig prijskaartje haha,
Een repair guide, waarvoor is dat dan?
De Arocs is duur omdat die al enige tijd uit de roulatie is.
Ik had mijn post net nog aangepast en iets over de 42082 geplaatst. Wellicht ook leuk voor je.
Die repair guide die is er gekomen omdat er meerdere mensen waren die problemen hadden met de set. Via die website kun je dan kijken of jouw probleem er mogelijkerwijs tussenstaat en hoe je die hopelijk kunt oplossen.
Oh oke, ja als je alle onderdelen maar op tafel houdt.Gim schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:16:
[...]
Een set tactisch uit elkaar halen? Uh geen idee? Ik probeer het doorgaans met zo min mogelijk pijn in m'n vingers te doen, maar ik heb totaal geen tactiek. Ik probeer alleen te voorkomen dat overal in de kamer onderdelen liggen nadien.
De Arocs is duur omdat die al enige tijd uit de roulatie is.
Ik had mijn post net nog aangepast en iets over de 42082 geplaatst. Wellicht ook leuk voor je.
Die repair guide die is er gekomen omdat er meerdere mensen waren die problemen hadden met de set. Via die website kun je dan kijken of jouw probleem er mogelijkerwijs tussenstaat en hoe je die hopelijk kunt oplossen.
Ik lees het inderdaad, ook wel interessant, alleen blijft mijn voorkeur naar de Land Rover gaan als eerste (staat nog niet vast hoor)
Werkt de Kids Wishlist ding nog, valt die ook toe te passen op de Land Rover denk je?
Ik had de link naar die guide al geplaatst bij mijn laatste post
Mijn volgende set gaat waarschijnlijk die rode kraan worden, 42082
Oh ja zie het nu,mortael schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:21:
[...]
Jeetje wel goed uitgebreid!
Heb je deze nodig zodra je gaat bouwen?
Of kom je met de boekjes / app er ook uit?
Groot gelijk. Die gaat dit jaar meen ik uit de handel. En dan is €148 toch een stuk aantrekkelijker dan de prijs die je er bij Bol.com of *kuch* Intertoys momenteel voor neertelt.mortael schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:21:
[...]
KWL is iets wat nog steeds gaande is (zie voorwaarden). Of het (nog) toe te passen is op de Land Rover durf ik niet te zeggen. Je kunt natuurlijk altijd een KWL aanmaken op Amazon.de, daar echt zoveel mogelijk sets in zetten die mogelijkerwijs je interesse hebben. En komt de Land Rover niet meer aan bod, dan kun je altijd nog kijken voor iets anders. Sowieso onderscheid maken tussen de korting die je krijgt met KWL15 en de eventuele tijdelijke extra korting die je krijgt omdat er een coupon geldt.Knolpower! schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:20:
[...]
Oh oke, ja als je alle onderdelen maar op tafel houdt.
Ik lees het inderdaad, ook wel interessant, alleen blijft mijn voorkeur naar de Land Rover gaan als eerste (staat nog niet vast hoor)
Werkt de Kids Wishlist ding nog, valt die ook toe te passen op de Land Rover denk je?
[ Voor 9% gewijzigd door Gim op 26-10-2020 11:36 ]
Je hebt het in principe niet nodig, gewoon goed opletten tijdens het bouwen. Vooral de oriëntatie van de U-joints.Knolpower! schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:24:
Heb je deze nodig zodra je gaat bouwen?
Of kom je met de boekjes / app er ook uit?
De Defender is nu nog beschikbaar met KWL, net nog even gekeken.....€ 110,73
[ Voor 86% gewijzigd door mortael op 26-10-2020 11:40 ]
Gim schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:35:
[...]
KWL is iets wat nog steeds gaande is (zie voorwaarden). Of het (nog) toe te passen is op de Land Rover durf ik niet te zeggen. Je kunt natuurlijk altijd een KWL aanmaken op Amazon.de, daar echt zoveel mogelijk sets in zetten die mogelijkerwijs je interesse hebben. En komt de Land Rover niet meer aan bod, dan kun je altijd nog kijken voor iets anders. Sowieso onderscheid maken tussen de korting die je krijgt met KWL15 en de eventuele tijdelijke extra korting die je krijgt omdat er een coupon geldt.
Ik krijg hem op een of andere reden niet werkend,mortael schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:37:
De Defender is nu nog beschikbaar met KWL, net nog even gekeken.....€ 110,73
Had afgelopen vrijdag het lijstje met alle grote Technic sets al aangemaakt, maar zag toen ik het forum hier op tweakers dat veel mensen zeiden dat het niet meer werkte.
Hoe zou ik het moeten doen?
Als ik aan het einde bij de betaalmethode naar de optie ''promocodes'' ga en voer daar KWL15 in krijg ik ''De ingevoerde promotiecode kan niet op je aankoop worden toegepast''
Anders is 110,- voor de Land Rover wel een mooie steal
Dat zegt hij bij mij ook als ik de code nu wil toevoegen, maar als ik toch op verder klik, zie ik de korting toegepast staan. Misschien dat eens proberen?Knolpower! schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:40:
Als ik aan het einde bij de betaalmethode naar de optie ''promocodes'' ga en voer daar KWL15 in krijg ik ''De ingevoerde promotiecode kan niet op je aankoop worden toegepast''
Ik doe dan vast iets verkeerd,mortael schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:41:
[...]
Dat zegt hij bij mij ook als ik de code nu wil toevoegen, maar als ik toch op verder klik, zie ik de korting toegepast staan. Misschien dat eens proberen?
Ik kom dan op 130,- uit
Hoe je het werkend krijgt daar brand ik m'n vingers niet aan. Ik heb die code geen enkele keer fatsoenlijk kunnen opvoeren, maar ik merkte wel dat ik na enkele dagen wel de korting kreeg zodra ik bij de kassa overzicht uitkwam. Het werkte alleen niet bij bepaalde producten, waardoor het even een bron van irritatie was...Knolpower! schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:40:
[...]
[...]
Ik krijg hem op een of andere reden niet werkend,
Had afgelopen vrijdag het lijstje met alle grote Technic sets al aangemaakt, maar zag toen ik het forum hier op tweakers dat veel mensen zeiden dat het niet meer werkte.
Hoe zou ik het moeten doen?
Welke leeftijd heeft je Kids Wish List. Heb je die zo oud mogelijk gezet (2004 meen ik?).
Ja, wel zodat de Technic sets van erin konden zoals de Bugatti, Lambo etcGim schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:43:
[...]
Hoe je het werkend krijgt daar brand ik m'n vingers niet aan. Ik heb die code geen enkele keer fatsoenlijk kunnen opvoeren, maar ik merkte wel dat ik na enkele dagen wel de korting kreeg zodra ik bij de kassa overzicht uitkwam. Het werkte alleen niet bij bepaalde producten, waardoor het even een bron van irritatie was...
Welke leeftijd heeft je Kids Wish List. Heb je die zo oud mogelijk gezet (2004 meen ik?).
De Lambo heeft er niet ingestaan. Bugatti wel iddKnolpower! schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:45:
[...]
Ja, wel zodat de Technic sets van erin konden zoals de Bugatti, Lambo etc
| Awesome Rock 'n Roll Photographer |
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked