Ik heb wel wat foto's op Eurobricks gezien en gisteren ontdekt dat er een eigen topic is mbt motorblokken. Hoopte zo ook al wat wijzer te wordenWaaj schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:11:
[...]
Ik wil binnenkort ook de pimped versie gaan bouwen, maar is er ook ergens een beschrijving van een V6 voor de landrover te vinden? De motor die er nu in zit vind ik maar wat zielig uitzien.
Ik had wat foto's uit het Eurobricks 42110 mod topic van een V8 en V6. Ik kan als ik klaar ben wel wat foto's maken van mijn variant erop en wat ik heb aangepast tov de Pimped versie.Waaj schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:11:
[...]
Ik wil binnenkort ook de pimped versie gaan bouwen, maar is er ook ergens een beschrijving van een V6 voor de landrover te vinden? De motor die er nu in zit vind ik maar wat zielig uitzien.
@Gim Motorblokken topic specifiek voor de 42110?
Nee, generiek. Maar had toch een beetje hoop iets ervan te kunnen leren haha. Enerzijds wil ik graag zelf alles proberen te bedenken en maken maar ben toch nog wel erg n00b hiermee. Dus dan is af en toe inspiratie opdoen en een voorbeeld vinden wat ik kan nabouwen ook wel lekker. Al doende leer je er dan toch van.AppieNL schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:21:
[...]
Ik had wat foto's uit het Eurobricks 42110 mod topic van een V8 en V6. Ik kan als ik klaar ben wel wat foto's maken van mijn variant erop en wat ik heb aangepast tov de Pimped versie.
@Gim Motorblokken topic specifiek voor de 42110?
Misschien gewoon maar even wat onderdeeltjes bestellen wat ik het en de voorbij zie komen en zelf wat proberen.
Zag in t 42110 topic wel een heel stuk voorbij komen mbt de zuigers. Maar was meen ik voor t blok zoals t er nu in zit.
[ Voor 14% gewijzigd door Gim op 21-10-2020 13:33 ]
Ik heb nog een paar Technic-motorfietsen staan en daar zit ook een V4 bij als ik mij goed herinner. Ik ga die maar eens uit elkaar trekken en als inspiratiebron gebruiken.
Off-topic, dien liever een TR in
[ Voor 93% gewijzigd door Ardana op 21-10-2020 16:16 ]
Er zit wel wat slijtage op, maar niet heel veel in mijn ervaring. Het doet iig nog steeds wat het moet doen. Al kwam ik pas een zak tegen waarbij de blokjes niet eens meer wilde vast klikken, bleek allemaal net wat te krom getrokken te zijn, dus gaat niet altijd goedEurionair schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:33:
Wat is de slijtage-factor eigenlijk bij herhaaldelijk gebruik van lego technic onderdelen ?
Wanneer je de eerste keer de set opbouwt dan is het aanmerkelijk stroever dan bij 2e en volgende keren. Ik gebruik de sets ook om er allerlei moc's mee te bouwen en dus worden de onderdelen vaker gebruikt.
Bij advertenties zie ik vaak staan , 'de set is maar één keer gebouwd, dus klaarblijkelijk is het een selling-point.
Wat zijn jullie ervaringen ?
Niet alleen off-topic, maar ook herhaaldelijk onvriendelijk. Svp niet meer doen.
[ Voor 83% gewijzigd door Ardana op 21-10-2020 16:17 ]
Off-topic.
[ Voor 95% gewijzigd door Ardana op 21-10-2020 16:17 ]
Off-topic.
LEGO sets van €350 voor €40 is gewoon onmogelijk. 50% op de adviesprijs mag je al héél blij mee zijn mocht je zoiets tegenkomen. LEGO is "duur" en zal t altijd zijn.
Hanteer brickwatch om een gevoel voor prijzen en laatste prijzen te krijgen. En daarmee ook bekendheid met winkels.
LEGO sets van €350 voor €40 is gewoon onmogelijk. 50% op de adviesprijs mag je al héél blij mee zijn mocht je zoiets tegenkomen. LEGO is "duur" en zal t altijd zijn.
Hanteer brickwatch om een gevoel voor prijzen en laatste prijzen te krijgen. En daarmee ook bekendheid met winkels.
[ Voor 48% gewijzigd door Ardana op 21-10-2020 16:17 ]
Off-topic.
[ Voor 96% gewijzigd door Ardana op 21-10-2020 16:17 ]
Naar aanleiding van mijn aankomende Porsche, de daaropvolgende verwachte Defender, mijn oude Lego collectie en de alsmaar uitbreidende collectie van Gwystyl junior ben ik op zoek naar een goede manier om Lego te sorteren.
Uiteraard heb ik even teruggelezen in het vorige topic en daar verschillende ideeën en linkjes opgedaan zoals deze, maar de hoeveelheid werk die het sorteren is zorgt voor wat hoofdbrekens.
Junior (net 5) hoort duidelijk nog bij "alles op een hoop" en daarin zoeken naar willekeurige stukjes om "auto's" of "vliegtuigen" mee te bouwen. Blijkbaar kan bijna alles vliegen of rijden.
Bij nieuwe aanwinsten leer ik hem eerst te sorteren op kleur en dan pas te beginnen met bouwen. Na een tijdje met een aanwinst spelen gaat deze vaak uit elkaar, in de grote bak en worden onderdelen gebruikt om willekeurige creaties mee te bouwen. Helemaal prima. Bijna al zijn Lego past in twee lage Ikea Trofit lades of staat in elkaar gebouwd op dat kastje.
Ik ben zelf uiteraard een stuk ouder, en zoals op bijna alle "hoe sorteer ik mijn Lego" links te zien is heb ik meer behoefte aan structuur. Sorteren op type en daarna eventueel op kleur lijkt me een goed uitganspunt, maar ik wil ook nog een keer gaan bouwen en niet de komende maanden bezig zijn met mijn zooi sorteren en catalogiseren. Ik heb respect voor de mensen die hele SQL databases bouwen om elk steentje vast te leggen, maar (buiten dat ik niet zou weten hoe dat moet) dat zie ik mezelf niet doen. Ik ga wel een poging doen om mijn collectie ergens online bij te houden zodat ik in ieder geval een idee heb van welke steentjes ik heb.
Ik moet in ieder geval op zoek naar wat handige opbergmogelijkheden. Voor hele kleine en speciale items lijken vakjesbakken handig, en voor grotere stukken A4-laatjes (evt met verdeling erin). Het zal in ieder geval nog een hele tijd duren voor ik een kamer heb die zo vol en georganiseerd is als bijvoorbeeld deze (toevallig iemand van hier?)
Uiteraard heb ik even teruggelezen in het vorige topic en daar verschillende ideeën en linkjes opgedaan zoals deze, maar de hoeveelheid werk die het sorteren is zorgt voor wat hoofdbrekens.
Junior (net 5) hoort duidelijk nog bij "alles op een hoop" en daarin zoeken naar willekeurige stukjes om "auto's" of "vliegtuigen" mee te bouwen. Blijkbaar kan bijna alles vliegen of rijden.
Bij nieuwe aanwinsten leer ik hem eerst te sorteren op kleur en dan pas te beginnen met bouwen. Na een tijdje met een aanwinst spelen gaat deze vaak uit elkaar, in de grote bak en worden onderdelen gebruikt om willekeurige creaties mee te bouwen. Helemaal prima. Bijna al zijn Lego past in twee lage Ikea Trofit lades of staat in elkaar gebouwd op dat kastje.
Ik ben zelf uiteraard een stuk ouder, en zoals op bijna alle "hoe sorteer ik mijn Lego" links te zien is heb ik meer behoefte aan structuur. Sorteren op type en daarna eventueel op kleur lijkt me een goed uitganspunt, maar ik wil ook nog een keer gaan bouwen en niet de komende maanden bezig zijn met mijn zooi sorteren en catalogiseren. Ik heb respect voor de mensen die hele SQL databases bouwen om elk steentje vast te leggen, maar (buiten dat ik niet zou weten hoe dat moet) dat zie ik mezelf niet doen. Ik ga wel een poging doen om mijn collectie ergens online bij te houden zodat ik in ieder geval een idee heb van welke steentjes ik heb.
Ik moet in ieder geval op zoek naar wat handige opbergmogelijkheden. Voor hele kleine en speciale items lijken vakjesbakken handig, en voor grotere stukken A4-laatjes (evt met verdeling erin). Het zal in ieder geval nog een hele tijd duren voor ik een kamer heb die zo vol en georganiseerd is als bijvoorbeeld deze (toevallig iemand van hier?)
Ik heb mijn oude Lego weer van zolder gehaald voor onze kleine, hij vind alles wat je achter een auto kunt hangen helemaal geweldig, nu is er alleen een onderdeel gesneuveld:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dBLQIMLrwrtN52SJ8BHJIpbe.jpg?f=user_large)
Weet iemand of dit onderdeel los te bestellen is? De kogel zit normaal vast aan een 2x2 steentje...
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dBLQIMLrwrtN52SJ8BHJIpbe.jpg?f=user_large)
Weet iemand of dit onderdeel los te bestellen is? De kogel zit normaal vast aan een 2x2 steentje...
[ Voor 5% gewijzigd door Danielson op 21-10-2020 15:19 ]
@gwystyl heb hier alles gesorteerd door op 1 hoop te flikkeren (groot deken, zodat ook weer kan opbergen).
Vervolgens kleine hoopjes daarbij gemaakt; gesorteerd op, brick, plate, tile, tires, voertuigjes, poppetjes etc.
dan grijp uit de grote hoop, en die verdelen over de indiviuele 'types'; dan kan je later nog verder uit specificeren.
het sorteren is een teeeering werk - na een uurtje ben ik het vaak wel beu ga de volgende dag verder. (vandaar deken/plaid zodat snel de zooi kunt opruimen) heeft me kleine 2wk gekost, iedere avond wat sorteren.
@Danielson bricklink.com is your friend
Vervolgens kleine hoopjes daarbij gemaakt; gesorteerd op, brick, plate, tile, tires, voertuigjes, poppetjes etc.
dan grijp uit de grote hoop, en die verdelen over de indiviuele 'types'; dan kan je later nog verder uit specificeren.
het sorteren is een teeeering werk - na een uurtje ben ik het vaak wel beu ga de volgende dag verder. (vandaar deken/plaid zodat snel de zooi kunt opruimen) heeft me kleine 2wk gekost, iedere avond wat sorteren.
@Danielson bricklink.com is your friend
[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 21-10-2020 15:32 ]
Hier kan je ze bestellen:Danielson schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:18:
Ik heb mijn oude Lego weer van zolder gehaald voor onze kleine, hij vind alles wat je achter een auto kunt hangen helemaal geweldig, nu is er alleen een onderdeel gesneuveld:
[Afbeelding]
https://www.bricklink.com...em.page?P=3731#T=S&C=9&O={%22color%22:9,%22iconly%22:0}
En zelfs 50% korting gebeurd zelden, niet alleen bij Lego, maar in elke sector waar verkocht wordt. Volgens mij was het hier jaren geleden nog een dingetje met een tablet van HP met een goede korting bij Dixons (?), die echt op het randje was van een realistisch korting dat de rechter iets zei als: als de actieprijs ook maar enigszins aannemelijk is, moet er worden geleverd. In alle andere gevallen, had de consument beter moeten weten.Gim schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:57:
[...]
Off-topic.
[ Voor 33% gewijzigd door Ardana op 21-10-2020 16:18 ]
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Allereerst, prachtig gedaan!
Heb lang zitten denken over de techniek die je voor het water gebruik... ik kom er niet uit. Hoe heb je dat gedaan?
Als ik de foto vergroot, dan lijk alles op 1 vlak te liggen maar toch is er die golvende beweging. of het is een optisch illusie of je gebruikt een techniek hiervoor.
Wat ik zelf bedacht heb, een soort net met rasterpatroon , en daar druk je de stenen erdoor en dan druk je daar bovenop licht blauwe stenen op. Voornamelijk 1x1 stenen waardoor er geen overlappende verbinding is en dan een soort tube eronder schuiven en omdat de stenen in rasterpatroon vastzitten kun je ze alle kanten opbuigen. Voor golf effect heb je de slope ´s op de juiste plekken geperfectioneerd.
Ben benieuwd of dit klopt.
Zaterdag komt mijn 80's video uit. Hier alvast een trailer YouTube: Lego train 80's layout Trailer
@Waaj en @Gim
Wat foto's van de V6 mod voor de Pimp My Defender versie, zo zit die op het moment in de wagen:
20201021_191108 by Appie NL, on Flickr
(ja dat stuurasje zit op de millimeter
)
In de Pimp My Defender instructies op pagina 38 tot en met bladzijde 41, bouwde ik dit ipv wat er staat.
Wat foto's van de motor los (met wat meer contrasterende kleuren)
20201021_190747 by Appie NL, on Flickr
(het dingetje links is mijn aanpassing voor de remove body mod)
20201021_191002 by Appie NL, on Flickr
20201021_190921 by Appie NL, on Flickr
20201021_190849 by Appie NL, on Flickr
Aangezien ik met de V6 geen gat meer had voor de remove body mod pin die jb70 daar wil hebben, heb ik die 1 stud naar achter gedaan. Dit is bladzijde 90, 91 en 95.
20201021_191205 by Appie NL, on Flickr
Dit is 1 stud dieper in het dashboard dan waar jb70 hem heeft.
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, zo niet, hoor ik het wel
Wat foto's van de V6 mod voor de Pimp My Defender versie, zo zit die op het moment in de wagen:

(ja dat stuurasje zit op de millimeter
In de Pimp My Defender instructies op pagina 38 tot en met bladzijde 41, bouwde ik dit ipv wat er staat.

Aangezien ik met de V6 geen gat meer had voor de remove body mod pin die jb70 daar wil hebben, heb ik die 1 stud naar achter gedaan. Dit is bladzijde 90, 91 en 95.

/f/image/7x9z4iDaBh3ESOIRokVCfh7A.png?f=fotoalbum_medium)
Een kleine werk in uitvoering. Om de diverse sets te clusteren die her en der in de woonkamer stonden, heb ik maar eens een vitrinekast (MILSBO) bij de IKEA gehaald en voorzien van 4 ledspots (VAXMYRA) + driver (TRÅDFRI) die ik weer kan bedienen met de rest van de lampen in huis icm Hue.
Wat ik nog even moet doen is het witte snoer wegwerken in een kabelgootje en de bundel snoeren en driver bovenop de kast wat netter wegwerken maar voor de rest ben ik er wel tevreden mee.
Eén enkel minpunt is dat de spots naar mijn gevoel net iets te koud zijn qua kleurtemperatuur. IKEA geeft aan 3000K als specificatie maar ik had ze liever een tikkeltje warmer gehad. Daarnaast moet ik ze flink dimmen tot het minimale wat ze aankunnen anders heb je een zee van licht als de rest van de woonkamer in de avond gedimd is. Mijn vrouw daarentegen ziet er geen probleem in en is al blij dat het nu maar één plek is waar LEGO staat. Ze begon al over een kerstdorp maar ik denk eerder een classic space dorp...
Mooie duidelijke foto's. En het geeft me al gelijk een idee welke onderdelen ik een beetje nodig heb. Eens kijken hoever ik hiermee kan komen. Alvast bedankt voor deze hulpAppieNL schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:27:
@Waaj en @Gim
...
Zonet nog wel een mini V6 engine gespot:
https://rebrickable.com/m...a/mini-v6-engine/#details
Batwing (76161) is on its way!
BAM!
Morgenavond de Lego Batmobile afbouwen en dan binnenkort beginnen aan de Batwing.
Maar goed, daarmee is de backlog nog niet weggewerkt. Ik heb namelijk nog een Lego Iron Man Helm, Lego Super Mario Nintendo Entertainment System en Lego Super Mario Starterset staan om gebouwd te worden.
Morgenavond de Lego Batmobile afbouwen en dan binnenkort beginnen aan de Batwing.
Maar goed, daarmee is de backlog nog niet weggewerkt. Ik heb namelijk nog een Lego Iron Man Helm, Lego Super Mario Nintendo Entertainment System en Lego Super Mario Starterset staan om gebouwd te worden.
Herkenbaar dat je niet op steentjes moet gaan staan, maar een lego gebouw wat verwoest wordt vind ik geen mooi aanzicht om het topic te open
200 fish found!
Mwah. Voordeel van een verwoest LEGO gebouw is toch dat je er weer iets nieuws van kunt bouwen? Da's toch t mooie eraan? Build, enjoy, destroy, build, enjoy,...Zeehond schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:10:
[...]
Herkenbaar dat je niet op steentjes moet gaan staan, maar een lego gebouw wat verwoest wordt vind ik geen mooi aanzicht om het topic te open
Ik hoop dat jij er meer plezier aan gaat beleven dan ik, want ik vond het een onwijs saaie en repetitieve build.SpeedyNick schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:05:
Aangezien ik (net zoals iedereen) voorlopig nog teveel tijd thuis door ga brengen, werd het wel weer eens tijd voor wat nieuw vermaak 😎
[Afbeelding]
Uiteindelijk heeft mijn vrouw hem afgebouwd en heb ik hem tweedehands doorverkocht.
Gaaf om te zien! Zodra ik de Defender origineel gebouwd heb ga ik na een tijdje ook eens aan de slag met de Pimp my Defender variant en zal ik deze post van je zeker meenemenAppieNL schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:27:
@Waaj en @Gim
[Afbeelding]20201021_191108 by Appie NL, on Flickr
(ja dat stuurasje zit op de millimeter)
[Afbeelding]20201021_190747 by Appie NL, on Flickr
[Afbeelding]20201021_191002 by Appie NL, on Flickr
[Afbeelding]20201021_190921 by Appie NL, on Flickr
[Afbeelding]20201021_190849 by Appie NL, on Flickr
[Afbeelding]20201021_191205 by Appie NL, on Flickr
1 ding scheelt, dit is mijn eerste Lego technics auto sinds 25 jaar of langerYonix schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 23:15:
[...]
Ik hoop dat jij er meer plezier aan gaat beleven dan ik, want ik vond het een onwijs saaie en repetitieve build.
Uiteindelijk heeft mijn vrouw hem afgebouwd en heb ik hem tweedehands doorverkocht.
Sowieso sinds de corona crisis pas weer het lego opbouwen opgepikt, al die tijd thuis zitten moet je toch jezelf maar zien te vermaken
Begonnen met een kleintje (Millenium Falcon), en kon deze voor een leuke prijs krijgen. Zodra hij klaar is zal ik een reactie plaatsen wat ik er van vond.
Truth be told: het was mijn eerste Technic-set ever. Ben normaal van het 'reguliere' Lego en deze set bewees dat.SpeedyNick schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 07:58:
[...]
1 ding scheelt, dit is mijn eerste Lego technics auto sinds 25 jaar of langerWeet niet of dat bij jou ook het geval was, gok van niet gezien de reactie?
![]()
Sowieso sinds de corona crisis pas weer het lego opbouwen opgepikt, al die tijd thuis zitten moet je toch jezelf maar zien te vermakenEn de PS5 duurt nog een maand totdat hij binnen is
![]()
Begonnen met een kleintje (Millenium Falcon), en kon deze voor een leuke prijs krijgen. Zodra hij klaar is zal ik een reactie plaatsen wat ik er van vond.
Anyhow, veel plezier met de bouw en ik ben benieuwd naar je ervaringen!
In dat voorbeeld zie ik enkel afgesloten bakjes met deksel. Lijkt me niet handig als je lekker aan het bouwen bent voor ieder onderdeel zo'n bakje moet pakken en de deksel eraf moet klikken.gwystyl schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:15:
Naar aanleiding van mijn aankomende Porsche, de daaropvolgende verwachte Defender, mijn oude Lego collectie en de alsmaar uitbreidende collectie van Gwystyl junior ben ik op zoek naar een goede manier om Lego te sorteren.
Ik heb een aantal van die iris kunststof ladekasten met 6 of 8 laden. Daarin verschillende bakjes met verschillende type onderdelen. (inzet bakjes zijn oude wattenstaafbakjes want die waren goedkoper dan losse bakjes en pasten perfect. Heb nu ook voor de rest van mijn leven wattenstaafjes)
Sorteren voor de kleine is inderdaad super lastig. Wij hebben de regel dat er eerst 10 blokjes gesorteerd moeten worden als je een onderdeel nodig hebt dat al gesorteerd is. Dat werkt op een of andere manier ook niet...
Het ergste zijn de bakken met losse lego, Dat sorteren is echt tijdrovend. Het per moc sorteren is makkelijker omdat je dan vaak al weet welke onderdelen er in zitten en toch ook vaak veel van 1 soort bij elkaar zitten. Maar soms is het een kwestie van een paar dagen verstand op nul, blik op oneindig...
NB. sorteren laat je ook weer even kennis maken met de verschillende parts. Ik heb dan regelmatig dat ik denk: Oh hier zijn die onderdelen dus of heb ik er hier zoveel van? etc...
Ik vraag me ook een beetje af hoeveel werkruimte ik nodig ga hebben voor een build als de Porsche RSR. De kleine creaties van junior bouwen we altijd aan de keukentafel, en die ligt dan al gauw vol. Omdat de builds natuurlijk nog heel klein zijn, is dat voor die korte tijd niet erg, en kan hij er na die tijd lekker mee spelen en aan dozen en zakjes weer van tafel.
Met de Porsche verwacht ik wel wat langer bezig te zijn. Mijn thuiswerkplek is een bureau van 160 x 80 die ongeveer half vol is. De andere helft zou ik dus kunnen gebruiken om te bouwen en de tussenstand te laten liggen, maar ik vraag me een beetje af of dat groot genoeg is. Als ik één zakje tegelijk uitpak en sorteer wil dat misschien wel?
Het zal nog wel even duren voor ik er mee aan de slag kan, want we hebben ons huis net te koop gezet en het hele huis moet dus tijdelijk een showroom nadoen
.....
Met de Porsche verwacht ik wel wat langer bezig te zijn. Mijn thuiswerkplek is een bureau van 160 x 80 die ongeveer half vol is. De andere helft zou ik dus kunnen gebruiken om te bouwen en de tussenstand te laten liggen, maar ik vraag me een beetje af of dat groot genoeg is. Als ik één zakje tegelijk uitpak en sorteer wil dat misschien wel?
Het zal nog wel even duren voor ik er mee aan de slag kan, want we hebben ons huis net te koop gezet en het hele huis moet dus tijdelijk een showroom nadoen

Of je sorteert de zakjes niet. Ik pak vaak gewoon een groot dienblad of grotere bak en doe daar de inhoud van de zakjes van een nummer in. De kleine zakjes open ik vaak in een kleiner bakje. En dan is het gewoon wat zoeken, maar doorgaans nog vrij snel omdat je per zakje/nummer werkt. Scheelt een hoop ruimte en mocht je dan toch van je plek weg moeten omdat het ruimte moet maken voor iets anders dan pak je je bak en je bouwsel op en je zet het even elders neer.gwystyl schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:34:
Ik vraag me ook een beetje af hoeveel werkruimte ik nodig ga hebben voor een build als de Porsche RSR. De kleine creaties van junior bouwen we altijd aan de keukentafel, en die ligt dan al gauw vol. Omdat de builds natuurlijk nog heel klein zijn, is dat voor die korte tijd niet erg, en kan hij er na die tijd lekker mee spelen en aan dozen en zakjes weer van tafel.
Het zal nog wel even duren voor ik er mee aan de slag kan, want we hebben ons huis net te koop gezet en het hele huis moet dus tijdelijk een showroom nadoen.....
Blijft toch een mooi exemplaarSpeedyNick schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:05:
Aangezien ik (net zoals iedereen) voorlopig nog teveel tijd thuis door ga brengen, werd het wel weer eens tijd voor wat nieuw vermaak 😎
[Afbeelding]
Als ik mezelf geen budget had gesteld, dan had ik deze waarschijnlijk gekocht i.p.v. de Landrover (wel blij met deze
Maareuh... mooi exemplaar! Ik vond het real-size exemplaar op de LEGO beurs ook vet. Foto's van het bouwproces e.d. zijn altijd welkom. Altijd leuk om te zien. In ieder geval heel veel bouwplezier gewenst!
[ Voor 7% gewijzigd door Gim op 22-10-2020 09:21 ]
Dank, zal proberen wat foto's te schieten tijdens de build en van tijd tot tijd te posten!Gim schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:17:
[...]
Blijft toch een mooi exemplaar![]()
Als ik mezelf geen budget had gesteld, dan had ik deze waarschijnlijk gekocht i.p.v. de Landrover (wel blij met deze) Aangezien ik dat wel heb gedaan hou ik mezelf maar voor dat het uiteindelijk toch op hetzelfde neerkomt... stuurinrichting, een fake engine, een versnellingsbak.... een auto dus en die heb ik al, dus moving on! Wel absurd hoe je jezelf af en toe moet afremmen om niet te eindigen met een krankzinnige backlog en een 2e hypotheek t.b.v. LEGO
Hmm, misschien toch maar de minifiguren de deur uitwerken en het geld besteden aan nog meer auto's
![]()
Maareuh... mooi exemplaar! Ik vond het real-size exemplaar op de LEGO beurs ook vet. Foto's van het bouwproces e.d. zijn altijd welkom. Altijd leuk om te zien. In ieder geval heel veel bouwplezier gewenst!
Dat afremmen ken ik, ik wil ook zo graag nog de Star Wars Destroyer

En nu ben ik al niet van de kleine setjes (Millenium Falcon *kuch*), dus moet ook eens goed gaan kijken naar meer stalruimte

@SpeedyNick Veel plezier met de Chiron! Ik heb er destijds een hoop lol aan beleefd, ook al is ie niet foutloos. Een dezer dagen moet ik eens de extra onderdelen bestellen voor de pimped up versie en het geheel herbouwen (stuk goedkoper dan de Lambo
)
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Ik vond de Chiron een mooie build!
Gewoon impressive hoe groot dat model is.
Ik heb gelijk de pimped versie gebouwd. Die is beduidend beter dan de standaard versie.
Die 35,- aan extra parts valt op de prijs van het model zelf nog wel mee.
Nu wachten op een mooie prijs voor de Sian. Is het al BF?
Gewoon impressive hoe groot dat model is.
Ik heb gelijk de pimped versie gebouwd. Die is beduidend beter dan de standaard versie.
Die 35,- aan extra parts valt op de prijs van het model zelf nog wel mee.
Nu wachten op een mooie prijs voor de Sian. Is het al BF?
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
@QuattroNL Is het verschil tussen stock en pimped net zo groot als bij de GT3RS? Die heb ik direct pimped gebouwd, en dat vind ik iig een betere build dan de stock chiron.
Wat de Sian betreft, €275 is niet heel verkeerd toch? Heb destijds €300 betaald voor de Chiron, niet de bodemprijs, maar 100 euro korting is best okee denk ik zo.
Wat de Sian betreft, €275 is niet heel verkeerd toch? Heb destijds €300 betaald voor de Chiron, niet de bodemprijs, maar 100 euro korting is best okee denk ik zo.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
De onderdelen voor pimped vallen toch niet duur uit of bedoel je iets anders?vectormatic schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:55:
@SpeedyNick Veel plezier met de Chiron! Ik heb er destijds een hoop lol aan beleefd, ook al is ie niet foutloos. Een dezer dagen moet ik eens de extra onderdelen bestellen voor de pimped up versie en het geheel herbouwen (stuk goedkoper dan de Lambo)
Never mind. Je had t over de Lambo niet Landy :-)
[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 22-10-2020 11:07 ]
Nee, ik bedoel dat voor mij nu, als ik de chiron al heb, een paar tientjes voor de pimped up chiron, goedkoper bouwplezier is dan de Sian kopenGim schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:05:
[...]
De onderdelen voor pimped vallen toch niet duur uit of bedoel je iets anders?
Ik heb de 911 GT3 niet gebouwd dus daar kan ik weinig over zeggen.vectormatic schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:05:
@QuattroNL Is het verschil tussen stock en pimped net zo groot als bij de GT3RS? Die heb ik direct pimped gebouwd, en dat vind ik iig een betere build dan de stock chiron.
Lezende in het topic op Eurobricks kwam ik er wel achter wat er aan de originele Chiron schortte en heb dus gelijk de pimped versie gebouwd. Geen zin om eerst de standaard versie te bouwen, die weer afbreken (hell of a job!) en daarna de pimped versie weer te bouwen.
275 vind ik nog niet heel laag. Ik ga voor de 220 rangeWat de Sian betreft, €275 is niet heel verkeerd toch? Heb destijds €300 betaald voor de Chiron, niet de bodemprijs, maar 100 euro korting is best okee denk ik zo.
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Haha, ieder zn prijs. Persoonlijk wacht ik er ook nog even mee, ik ben niet persee 100% overtuigd van de Sian (voornamelijk vanwege de kleurproblemen), en heb even andere hobbies die geld kosten en nu voorgaanQuattroNL schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:10:
275 vind ik nog niet heel laag. Ik ga voor de 220 range
Ik heb afgelopen mei de Chiron gekocht voor iets van 250eu en heb hem net een paar weken afgerond. Is mijn eerste doos Lego weer sinds mijn jeugd en ik heb er van genoten!
Aanstekelijk is het ook want mijn broertje heeft zijn GT3 RS toch ook maar eens afgebouwd. Mijn vader de 911 RSR, de Land Rover en heeft de rode kraan besteld.
En ik? Tsja, de Cian trekt mij niet zo. Ik denk dat ik de Land Rover en/of rode kraan ook maar bestel als er een laagste prijs ooit komt (beetje een sport om dat af te wachten)
Aanstekelijk is het ook want mijn broertje heeft zijn GT3 RS toch ook maar eens afgebouwd. Mijn vader de 911 RSR, de Land Rover en heeft de rode kraan besteld.
En ik? Tsja, de Cian trekt mij niet zo. Ik denk dat ik de Land Rover en/of rode kraan ook maar bestel als er een laagste prijs ooit komt (beetje een sport om dat af te wachten)
De rode kraan gaat er dit jaar meen ik uit. Wellicht goed om eens te kijken bij amazon.de. wellicht dat je hem daar kan scoren met de additionele 15% korting?B-Real schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:16:
Ik heb afgelopen mei de Chiron gekocht voor iets van 250eu en heb hem net een paar weken afgerond. Is mijn eerste doos Lego weer sinds mijn jeugd en ik heb er van genoten!
De sprong van stock Chiron naar Pimped is niet heel groot, kleiner dan de Porsche iig.vectormatic schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:05:
De voorvering en een efficiënte gearbox zijn de de voornaamste tweaks.
De rode kraan is erg veel value voor wat je krijgt. Voor mij een no-brainerB-Real schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:16:
@AppieNL Van een kreupele voorvering die niet terugkeert naar een normale versie vond ik een aanzienlijke verbetering. Daarnaast zijn de deuren minder gammel, werkt de gearbox en aandrijflijn beter, is de airbrake is beter te hanteren, de toevoeging van een HOG en nog wat kleinere verbeteringen.
Ik zou eerlijk gezegd serieus overwegen om de pimped versie te bouwen wat betreft de Chiron en de personen die er aan beginnen. Of gewoon beide versies
Ik zou eerlijk gezegd serieus overwegen om de pimped versie te bouwen wat betreft de Chiron en de personen die er aan beginnen. Of gewoon beide versies
[ Voor 8% gewijzigd door vhal op 22-10-2020 11:46 ]
Net even gecheckt. Verlanglijstje aangemaakt.Gim schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:29:
[...]
De rode kraan gaat er dit jaar meen ik uit. Wellicht goed om eens te kijken bij amazon.de. wellicht dat je hem daar kan scoren met de additionele 15% korting?
Maar als ik hem wil bestellen dan komt hij bij Amazon.FR vandaan en niet DE, de code KWL15 werkt dus niet.
Ondanks dat ik ingelogd ben om Amazon.DE pakt hij dus niet de juiste.
Komt wellicht omdat ik laatst voor mijn vader dus de rode kraan via FR heb besteld?
EDIT: ook bij de Land Rover werkt het niet. Ik ga het topic nog eens doorspitten....
[ Voor 6% gewijzigd door B-Real op 22-10-2020 12:08 ]
Nu heb ik niet veel met Lego, maar ik kwam deze tegen en vond het toch leuk: https://www.geschiedenisinminifiguren.nl/
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Dr zitten leuke dingen tussen idd.Ardana schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:54:
Nu heb ik niet veel met Lego, maar ik kwam deze tegen en vond het toch leuk: https://www.geschiedenisinminifiguren.nl/
Al mis ik Chriet Titulaer
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
@himlims_ Zal aan mij liggen, maar ik zie daar een britse officier in, logo op de pet klopt van geen kanten, en de kleur van het uniform is meer brits woestijn uniform dan waar hitler in liep.
Lijkt mij ook logisch. Volgens mij heeft Lego nooit figures met haken kruizen uitgebracht.. toch?vectormatic schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:41:
@himlims_ Zal aan mij liggen, maar ik zie daar een britse officier in, logo op de pet klopt van geen kanten, en de kleur van het uniform is meer brits woestijn uniform dan waar hitler in liep.
En al binnen bij mij! Kan niet wachten om te bouwen, gaat mooi staan aan de muur boven de Batmobile.Yonix schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:01:
Batwing (76161) is on its way!BAM!
Geen informatie beschikbaar
Hier ook, goed gedaan van LEGO en de DPD. Komt in het kantoor aan de muur.Viper_4111 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:11:
[...]
En al binnen bij mij! Kan niet wachten om te bouwen, gaat mooi staan aan de muur boven de Batmobile.

[ Voor 4% gewijzigd door NotSoSteady op 22-10-2020 14:50 ]
Viper_4111 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:11:
[...]
En al binnen bij mij! Kan niet wachten om te bouwen, gaat mooi staan aan de muur boven de Batmobile.
:strip_exif()/f/image/rvuAx3GrOmnMAr05RLXP8DEp.jpg?f=fotoalbum_medium)
BAM!
Sweet! nu wie hem als eerste af heeft
Geen informatie beschikbaar
Nee toch? Lego bouwen is een traag proces om van te genieten
Wedstrijdje wie hem als laatste af heeft?Admiral Freebee schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:02:
[...]
Nee toch? Lego bouwen is een traag proces om van te genieten
misschien dat deze MOC je op andere gedachten brengt?vectormatic schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:13:
[...]
Haha, ieder zn prijs. Persoonlijk wacht ik er ook nog even mee, ik ben niet persee 100% overtuigd van de Sian (voornamelijk vanwege de kleurproblemen), en heb even andere hobbies die geld kosten en nu voorgaan

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
@zonoskar Mooi! Ik dacht in eerste instantie Miura, maar dat zal de kleur geweest zijn, wat dat betreft is een lime-green 250 GTO een beetje blasphemie 
EDIT: nee, die Sian komt er vast wel, ik heb een plekje in de kast naast de Chiron en 911 wat toch echt gevuld moet worden, maar voorlopig ben ik eerst met andere dingen bezig (echte autos, en volgende maand de nieuwe xbox)
EDIT: nee, die Sian komt er vast wel, ik heb een plekje in de kast naast de Chiron en 911 wat toch echt gevuld moet worden, maar voorlopig ben ik eerst met andere dingen bezig (echte autos, en volgende maand de nieuwe xbox)
[ Voor 42% gewijzigd door vectormatic op 22-10-2020 15:19 ]
De Batmobile heeft hier van november '19 tot afgelopen juli in de doos gestaan en ik ben nog niet klaar.
Ik vermoed dat de Batwing ergens in de zomer volgend jaar aan de muur hangt.
Voor de Sesamstraat fanaten:
https://ideas.lego.com/bl...1a-4733-9de5-5636b93ced1e
Beetje tegenstrijdige 18+ classificatie, maar het is onderhand een modular building.
Beetje tegenstrijdige 18+ classificatie, maar het is onderhand een modular building.
Die Sesamstraat minifigs zijn leuk, maar dat is het enige dat me aan Sesamstraat doet denken (naast het straatnaambordje dan). Voor de rest zou het een willekeurige set gebouwtjes kunnen zijn voor mij. Is dit gebaseerd op een werkelijke (Amerikaanse?) set waar Sesamstraat wordt opgenomen?HC_N.ick schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:35:
Trouwens, hoe lang duurt het voordat de VIP-punten op je rekening zijn bijgeschreven? Ik heb de punten van mijn Batwing nog niet ontvangen.
Het stukje met Oscar in de prullenbak doet me wel echt denken aan die setting in Sesamstraatgwystyl schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:45:
Die Sesamstraat minifigs zijn leuk, maar dat is het enige dat me aan Sesamstraat doet denken (naast het straatnaambordje dan). Voor de rest zou het een willekeurige set gebouwtjes kunnen zijn voor mij. Is dit gebaseerd op een werkelijke (Amerikaanse?) set waar Sesamstraat wordt opgenomen?
Ik vind hem eerlijk gezegd best heel leuk! Alleen ook best wel prijzig voor wat je krijgt..
https://www.lego.com/nl-n...N/yX1zOg-3425491-124738-1
En het badeendje van Ernie, en de postduiven van Bert zijn ook geweldig
[ Voor 13% gewijzigd door Jakkus op 22-10-2020 16:02 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Ik krijg ze meestal op de dag, of de dag nadat ik de bestelling heb ontvangen. Geen idee of dat de gebruikelijke termijn is.Yonix schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:54:
Trouwens, hoe lang duurt het voordat de VIP-punten op je rekening zijn bijgeschreven? Ik heb de punten van mijn Batwing nog niet ontvangen.
Kan even duren maar meestal wel binnen een dag of 3/4Yonix schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:54:
Als ik me niet vergis krijg je die erbij op de dag van (of 1 dag na) verzending.Yonix schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:54:
Zag dat ik ze nu binnen heb. Ondanks na besteloverzicht melding van 3000 punten voor batwing er maar 1500 gekregen. Betaling zelf was op 0.02 u. Naja morgen maar eens horen. Heb wel een screen shotwouter3 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 18:02:
[...]
Ik krijg ze meestal op de dag, of de dag nadat ik de bestelling heb ontvangen. Geen idee of dat de gebruikelijke termijn is.p
Was het niet rebuild?Gim schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 23:03:
[...]
Mwah. Voordeel van een verwoest LEGO gebouw is toch dat je er weer iets nieuws van kunt bouwen? Da's toch t mooie eraan? Build, enjoy, destroy, build, enjoy,...
* Zeehond vraagt zich af hoe Gim oude moddelen uit elkaar haalt
[ Voor 3% gewijzigd door Zeehond op 22-10-2020 19:39 ]
200 fish found!
Jammer dat Pino niet in het blauw is.HC_N.ick schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:35:
Daarom heet 'ie ook geen Pino, maar Big Bird
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Vandaag eens Heroica van zolder afgehaald. Blijft grappig om te doen, maar wel super simpel.
Leuk met mijn dochtertje gespeeld. Heb alle dozen, maar alleen de poly niet.
Zou interessanter zijn met wat meer regels en diepgang.
Leuk met mijn dochtertje gespeeld. Heb alle dozen, maar alleen de poly niet.
Zou interessanter zijn met wat meer regels en diepgang.
Iemand al ervaring met de nieuwe Mindstorms 51515? Reviews zijn best positief. Wilde vroeger als kind heel graag de eerste Mindstorms maar die was te duur, dus nu wellicht maar voor mezelf kopen
Je weet neem ik aan dat Pino / Big Bird in vrijwel ieder land anders heet en een andere kleur heeft?
Die badeend vn Ernie is wel briljant trouwens. Ik zie alleen geen stuk zeep nog
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Bij deze, de eerste set zakjes zit in elkaar!😎 lekker lopen vloeken op wat kleine delen, en natuurlijk een tandwieltje gelanceerd waarna ik alle banken aan de kant kon gooien op zoek ernaarGim schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:17:
[...]
:strip_exif()/f/image/fy9CfmHs5ouJDDiIggGyeIaP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6fkeHbmMpKqerpxHof8MhRq7.jpg?f=fotoalbum_large)
Zeker, het was meer als grapje bedoeld gezien mijn UI (en username).The Eagle schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 20:16:
[...]
Je weet neem ik aan dat Pino / Big Bird in vrijwel ieder land anders heet en een andere kleur heeft?
Die badeend vn Ernie is wel briljant trouwens. Ik zie alleen geen stuk zeep nogMaar daar kan ik overheen kijken.
Lego heeft eerder Nederlandse sets gemaakt dus het is niet uitgeslotenPino112 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 21:24:
[...]
Zeker, het was meer als grapje bedoeld gezien mijn UI (en username).
Set 1592-2 , het is wel een tijdje geleden
Waarom zitten de remschijf onderdelen los in de hubs?SpeedyNick schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 21:23:
[...]
Bij deze, de eerste set zakjes zit in elkaar!😎 lekker lopen vloeken op wat kleine delen, en natuurlijk een tandwieltje gelanceerd waarna ik alle banken aan de kant kon gooien op zoek ernaar![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je hebt helemaal gelijk, waren los gaan zitten door geklungel tijdens de assemblageAppieNL schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 22:14:
[...]
Waarom zitten de remschijf onderdelen los in de hubs?
Zitten inmiddels weer vast, dank voor de oplettendheid
Dé intertoys kortingsactie. Ik neem aan dat je de 20% korting bedoeld voor Friends, Creator dan wel Technic. Die is t/m 25 oktober dit jaar. Of bedoel je de 15% actie?T.E schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:39:
Tot wanneer is de intertoys kortings aktie?
Deze informatie staat ook gewoon op hun website
Ik heb deze set zojuist besteld. Had ik eerlijk gezegd nooit verwacht, aangezien ik vroeger als klein kind meer een 'City' fan was dan Technic. Maar als ik zie hoe mijn zoontje al leuk bouwt met die kleine Technic sets, wilde ik ook een grote set voor mezelf hebben. Mijn keuze was al gevallen op de Land Rover, maar nu bij Amazon met meer dan 50% korting kon ik de Bugatti niet aan me voorbij laten gaan.SpeedyNick schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 21:23:
[...]
Bij deze, de eerste set zakjes zit in elkaar!😎 lekker lopen vloeken op wat kleine delen, en natuurlijk een tandwieltje gelanceerd waarna ik alle banken aan de kant kon gooien op zoek ernaar![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nu nog kijken wanneer ik ga beginnen met bouwen. Wellicht ligt de set een tijdje op zolder vanwege komende gezinsuitbreiding. Ik denk dat het bouwen sowieso iets wordt voor de late avonduren als iedereen op bed ligt. Kan ik ongestoord genieten.
Zeehond schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 19:25:
[...]
Was het niet rebuild?
* Zeehond vraagt zich af hoe Gim oude moddelen uit elkaar haalt
zo misschien?
Dat is een mooie korting en geluk dat je hem hebt kunnen kopenmeesje schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:02:
[...]
Ik heb deze set zojuist besteld. Had ik eerlijk gezegd nooit verwacht, aangezien ik vroeger als klein kind meer een 'City' fan was dan Technic. Maar als ik zie hoe mijn zoontje al leuk bouwt met die kleine Technic sets, wilde ik ook een grote set voor mezelf hebben. Mijn keuze was al gevallen op de Land Rover, maar nu bij Amazon met meer dan 50% korting kon ik de Bugatti niet aan me voorbij laten gaan.
Nu nog kijken wanneer ik ga beginnen met bouwen. Wellicht ligt de set een tijdje op zolder vanwege komende gezinsuitbreiding. Ik denk dat het bouwen sowieso iets wordt voor de late avonduren als iedereen op bed ligt. Kan ik ongestoord genieten.
Denk niet dat ik ermee weg kom als ik die ga bestellen. Dan moeten er denk ik wat andere sets het huis uit vanwege 't budget en ruimte
*Gim kijkt naar de Harley en Palace Cinema* ...

[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 23-10-2020 10:42 ]
Ja van de week met de Amazon korting de Bugatti gehaald knalt er nu nog even die 16% overheen bij de DE store. Dus stond er voor €194 op. Dat doet dan toch een beetje zeerGim schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:21:
[...]
Dat is een mooie korting en geluk dat je hem hebt kunnen kopenDat deze sets er qua voorraad nog niet doorheen zijn. Lijkt me ook voor de handelaartjes juist een mooi prijsje. Even laten liggen en hoppakee de markt op ermee.
Denk niet dat ik ermee weg kom als ik die ga bestellen. Dan moeten er denk ik wat andere sets het huis uit
| Awesome Rock 'n Roll Photographer |
Voor welke prijs had je hem zelf dan?Dark_Angelus schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:43:
[...]
Ja van de week met de Amazon korting de Bugatti gehaald knalt er nu nog even die 16% overheen bij de DE store. Dus stond er voor €194 op. Dat doet dan toch een beetje zeer
Maar die 15% korting die je krijgt is over de adviesprijs of zo? Want hij staat er voor ~€260 wat voor niet Duitsers vertaald naar iets van €270 en vervolgens beland hij in je winkelmand voor €194. Dat is fors meer korting dan verwacht. Ik had zo'n €40 verwacht ipv €75.
Wellicht mis ik iets, maar ik heb de Bugatti nooit voor 200 euro na die bekende 15 procent code op amazon voorbij zien komen. Hij staat al geruime tijd op 255 oid. Mis ik iets?Dark_Angelus schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:43:
[...]
Ja van de week met de Amazon korting de Bugatti gehaald knalt er nu nog even die 16% overheen bij de DE store. Dus stond er voor €194 op. Dat doet dan toch een beetje zeer
€230 eerder deze week met die kids korting. Maar nu is er nog eens wat extra's overheen gegaan met die 16% korting (mee gaan van Amazon met MM Duitsland actie volgens mij)Gim schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:57:
[...]
Voor welke prijs had je hem zelf dan?
Maar die 15% korting die je krijgt is over de adviesprijs of zo? Want hij staat er voor ~€260 wat voor niet Duitsers vertaald naar iets van €270 en vervolgens beland hij in je winkelmand voor €194. Dat is fors meer korting dan verwacht. Ik had zo'n €40 verwacht ipv €75.
Die KWL kortingscode werkt alleen niet bij mij op het momentDark_Angelus schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:58:
[...]
€230 eerder deze week met die kids korting. Maar nu is er nog eens wat extra's overheen gegaan met die 16% korting (mee gaan van Amazon met MM Duitsland actie volgens mij)
HBSVDK schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:58:
[...]
Wellicht mis ik iets, maar ik heb de Bugatti nooit voor 200 euro na die bekende 15 procent code op amazon voorbij zien komen. Hij staat al geruime tijd op 255 oid. Mis ik iets?

Ja, ik denk of wat sets het huis uit of Gim het huis uit.Gim schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:21:
[...]
Dat is een mooie korting en geluk dat je hem hebt kunnen kopenDat deze sets er qua voorraad nog niet doorheen zijn. Lijkt me ook voor de handelaartjes juist een mooi prijsje. Even laten liggen en hoppakee de markt op ermee.
Denk niet dat ik ermee weg kom als ik die ga bestellen. Dan moeten er denk ik wat andere sets het huis uit vanwege 't budget en ruimte
Wat betreft handelaren, er zullen ongetwijfeld al best wat sets ingeslagen zijn (ook afgelopen weekend toen alleen nog de 15% van toepassing was en niet de extra coupon). Vanwege vragen via DM het bestelproces nogmaals doorlopen, maar ik kan deze set niet opnieuw meer bestellen. Op zich vind ik dat wel netjes.
Dat je kijkt naar de Harley om deze weg te doen, kan ik me iets bij voorstellen. Toen ik deze had besteld met de bekende bol.com code, was de reactie van mijn vrouw "wat moet je daar mee? je hebt niks met motoren". Na zo'n enthousiaste reactie
Ah helder. Wat geleerd. Heb dan ook maar meteen de Liebherr meebesteld. Want die code werkt maar 1x... Toch een fraaie korting wel zo.
En ja hoor... Ik heb de set zojuist besteldmeesje schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:02:
[...]
Ja, ik denk of wat sets het huis uit of Gim het huis uit.
Wat betreft handelaren, er ongetwijfeld al best wat sets ingeslagen zijn (ook afgelopen weekend toen alleen nog de 15% van toepassing was en niet de extra coupon). Vanwege vragen via DM het bestelproces nogmaals doorlopen, maar ik kan deze set niet opnieuw meer bestellen. Op zich vind ik dat wel netjes.
Dat je kijkt naar de Harley om deze weg te doen, kan ik me iets bij voorstellen. Toen ik deze had besteld met de bekende bol.com code, was de reactie van mijn vrouw "wat moet je daar mee? je hebt niks met motoren". Na zo'n enthousiaste reactiede Harley weer terug gestuurd.

Gelukkig wel van die Amazon korting gebruik kunnen maken na alle verwoede pogingen de afgelopen dagen
De Bugatti vind ik tof. De Landrover was ik ook positief over en zover ik begrijp wordt het met de Bugtatti alleen maar beter. Qua interessante Technic sets vallen diverse grote sets af omdat ik nog geen zin heb om te investeren in het nieuwe power systeem, waarmee de Bugatti tegen deze prijs toch wel een buitenkansje is.
De Harley gaat sowieso wel verkocht worden te zijner tijd. Ik heb hem met plezier gebouwd, want het is best een leuke build, maar nu het model in de vitrinekast staat merk ik dat ik toch beduidend meer heb met auto's. De Ducati gaat er dus ook niet komen. Van de auto's de DB5 ook niet; die zou ik wel graag een keer willen bouwen vanwege de bouwervaring, maar ik weet dat ik me aan het eindresultaat ga storen vanwege de echte auto.
[ Voor 28% gewijzigd door Gim op 23-10-2020 11:55 ]
Shit, dat had ik ook even moeten weten, had mij toch weer 40 euro extra gescheeldDark_Angelus schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:58:
[...]
€230 eerder deze week met die kids korting. Maar nu is er nog eens wat extra's overheen gegaan met die 16% korting (mee gaan van Amazon met MM Duitsland actie volgens mij)
veel bouwplezier toegewenst!
@Gim De ducati is toch echt wel een aanrader hoor, en kost een hoop minder ruimte dan een Chiron
Klopt, kost minder ruimte, maar gezien m'n opmerking over de Harley (en voorheen de BMW motor) moet ik de Ducati gewoon niet kopen. En indien toch, dan over een poosje tweedehands of zo. Zou dan toch alleen even voor de bouw zijn.vectormatic schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:02:
@Gim De ducati is toch echt wel een aanrader hoor, en kost een hoop minder ruimte dan een Chiron
Het ruimteprobleem ga ik nu gewoon serieus werk van maken
Ben benieuwd wanneer de eerste leaks van de Ghostbusters Ecto-1 verschijnen, kijk erg uit naar die set.
Whuh, wat, nieuwe Ecto-1 set?TheDeeGee schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:10:
Ben benieuwd wanneer de eerste leaks van de Ghostbusters Ecto-1 verschijnen, kijk erg uit naar die set.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked