Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.376.631 views

Onderwerpen

Acties:
  • +55 Henk 'm!

• Barthezz Brick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2023
Na 5 maanden eindelijk weer eens wat gemaakt/afgemaakt. Een opstapje naar mijn Venetië vierluik. Gezien de tijd besloten om het in delen te bouwen. Anders komt het nooit af :)

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50498378876_e821e431f1_b.jpgVenice 1486 - Fishing Sailship (main) by
Barthezz Brick, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50498519127_30502632ed_b.jpgVenice 1486 - Fishing Sailship (detail) by

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:20

almightyarjen

When does the hurting stop?

Barthezz Brick schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:08:
Na 5 maanden eindelijk weer eens wat gemaakt/afgemaakt. Een opstapje naar mijn Venetië vierluik. Gezien de tijd besloten om het in delen te bouwen. Anders komt het nooit af :)

[Afbeelding]Venice 1486 - Fishing Sailship (main) by

[Afbeelding]Venice 1486 - Fishing Sailship (detail) by
Echt, geweldig weer! Die golven _/-\o_

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024

Wow :o _/-\o_
Hoe dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

* aReaRe kijkt en doet een _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:01

MsG

Forumzwerver

Onlangs de Ford Mustang bij Bol.com gekocht voor iets van 105,-. Erg leuke build tot nu toe, herhaling is redelijk beperkt. Wel jammer van de stickers en dat de geprinte blokjes niet helemaal goed uitlijnen, maar verder leuke build.

Door al die aanbiedingen begint de backlog wat op te lopen. Moet de Dodge Charger nog maken, en ook de Ducati en de gele kraan, waar ik ook de oude versie van heb. Zit nu met de Amazon aanbieding te dubben welke aan te raden is. De Range Rover jeep is dan namelijk ook scherp geprijsd. Jammer dat de modellen allemaal een beetje weer hun eigen schaal lijken te hebben. Na het bouwen stal ik ze namelijk vooral uit.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Laatst online: 25-06 18:30
Winterdorp in aanbouw... ik ga wat plaats te kort hebben. Rechts kan nog een huisje op de vensterbank.. dus denk dat het station naar de grond verhuisd en toch weer om de kerstboom gaat rijden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_VNMtA1cr4ZEcCEE_PB6dP9Z6r0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ujBr2ROFjMYL03XwWftRNe4T.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qBmUrH6Lk_yuWTBkPYtyVBX3KSs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rTA2T5w13kwvmb3CGz8RqxL9.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XSiA_euNrmeUKv0VnFUHbfoG7Zc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aMN0T75pQKkDN1ec4htIizg2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z9HPVgN_5lQPceYpPpWSP6zifAo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TjiJ7vBJz28pEbJnDTu6RNfP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rvnH_lfdZpNTxV6JLc5F6EzqzAA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WSGR5XQapcDX9yMKPhQWJWZn.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0vjDfbwCSfywkMrGNripY8OkBYk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ctBjahxwuFAb1i8oLGhUA8Yb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TZwm4VfkR02XmPIFWKulO-80oF0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HzCzxbzq48zwPu8Yy8sQFqrk.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:12
Toch gezwicht voor de Intertoys aanbieding en de Bugatti besteld. Ben benieuwd :Y

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hierkomik
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-06 20:39

Hierkomik

Zo dan...

Ik begin dit jaar rustig, met 1 witte baseplate voor kerst... ben bang dat het snel uit de hand loopt (zat net al na te denken; "ohh op een Ikea Lack tafeltje passen 4 plates mooi... hmmm hmm NEE NEE, NIET DIT JAAR AL!")

Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Vandaag begonnen met het sorteren van een bak vol "lego" uit mijn jeugd. Dat spul is tussen de 30 en 40 jaar oud. Er zit zelfs nog spul bij uit de jaren 70 :o

Het beste is er wel af en kleurt niet zo lekker meer met mijn nieuwe sets, maar ik heb het een en ander toch wel nodig voor mijn Barracuda bay build. Voornamelijk "achter de schermen ".

Mengen jullie ook gewoon de oude en nieuwe lego? Ik heb het tot nog toe nog steeds gescheiden gehouden. Zelfs de sets die ik 3 jaar terug heb gekocht, zijn appart gesorteerd :+

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-06 20:25
Dark_Angelus schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:16:
Toch gezwicht voor de Intertoys aanbieding en de Bugatti besteld. Ben benieuwd :Y
Kun je beter bij Amazon halen met de 15% kortingscode, scheelt je 40 euro.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DnFQGok.png

https://www.bricktastic.n...-sets-en-ander-speelgoed/

[ Voor 10% gewijzigd door NotSoSteady op 17-10-2020 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
NotSoSteady schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:27:
[...]

Kun je beter bij Amazon halen met de 15% kortingscode, scheelt je 40 euro.

[Afbeelding]

https://www.bricktastic.n...-sets-en-ander-speelgoed/
Mooi overzichtje! Ik vraag mij wel af of ze niet in stap 11 stiekempjes een referalcode bij die link hebben ingestopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-06 20:25
TestDummie schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:47:
[...]

Mooi overzichtje! Ik vraag mij wel af of ze niet in stap 11 stiekempjes een referalcode bij die link hebben ingestopt...
Aan de link te zien wel. Er is op Tweakers ook een topic over zie ik, maar dat stappenplan is wat duidelijker.

[Amazon] 15% korting op één speelgoedartikel (t/m 30 nov)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:47
kendo schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:07:
Vandaag begonnen met het sorteren van een bak vol "lego" uit mijn jeugd. Dat spul is tussen de 30 en 40 jaar oud. Er zit zelfs nog spul bij uit de jaren 70 :o

Het beste is er wel af en kleurt niet zo lekker meer met mijn nieuwe sets, maar ik heb het een en ander toch wel nodig voor mijn Barracuda bay build. Voornamelijk "achter de schermen ".

Mengen jullie ook gewoon de oude en nieuwe lego? Ik heb het tot nog toe nog steeds gescheiden gehouden. Zelfs de sets die ik 3 jaar terug heb gekocht, zijn appart gesorteerd :+
Ik heb al mijn oude Lego wel apart gehouden van de nieuwe.
Vooral omdat de kleur veel afwijkt (verkleurd door zonlicht) maar ook omdat deze Lego veel stroever zit dan de nieuwe.
In mijn hoofd voelt het niet goed om dat te mixen ;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:48
Hierkomik schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:47:
Ik begin dit jaar rustig, met 1 witte baseplate voor kerst... ben bang dat het snel uit de hand loopt (zat net al na te denken; "ohh op een Ikea Lack tafeltje passen 4 plates mooi... hmmm hmm NEE NEE, NIET DIT JAAR AL!")
Zolang je nog niet hier zit qua oppervlakte zou ik me geen zorgen maken, en er lekker voor gaan:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Huge LEGO Christmas Village | BrickCon 2018

Of je kan misschien iets verticaler bouwen ipv de traditionele village layout:

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Lego Christmas Holiday Village 2017

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
42110 Defender Landrover lijkt het verder wel goed te doen.

Neutrale stand en achteruit werkt naar behoren. Als ik in Low alle 4 versnellingen naloop dan zie ik het motorblok goed reageren. In High verloopt het met de eerste 3 versnellingen prima. Met de hoogste versnelling merk ik dat er wat spanning op het geheel staat als je de auto vooruit duwt, maar minimaal en het motorblok beweegt rap. Van enig gekraak is niks te horen.

Positief verrast :)

Als ik al een kanttekening moet plaatsen momenteel dan betreft het de lier. Knoopje wat dik waardoor t touw wat minder mooi oprolt en de haak is wat licht; het opgerolde touw ligt er al snel naast. Kan kijken voor zo'n metalen haak maar die is denk ik een maatje of drie te groot :p

Maar Nice! Ben tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Vandaag de mustang afgebouwd. Echt een hele mooie build. Helaas wel wat onderdelen die dan 2 x in dezelfde vorm kwamen, IPV 1 gespiegeld. Lego meet volgens mij onderdelen op gewicht, maar dit soort foutjes glippen er dan doorheen blijkbaar. Maar even bellen met de klantenservice. M'n automatische aanvraag voor de uitlijning was al afgewezen zie ik. Iemand goede ervaring met de telefonische service?

Mustang is veel groter dan ik voorheen had gedacht. Dan wordt de charger nog weer groter volgens mij.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-06 19:34
Zou dit jaar nog een crazy lego days komen? Vorig jaar was het eind september.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:40
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7DUat6YJdbBriMpVKIMShuhwUDk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J6SSK1ka99jOx3HR5UctujTM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3HgguK_AnTzMquo51YS_4c_0Iwg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a0b7F5gi5bm66GiaRwOSEpjp.jpg?f=fotoalbum_tile

Zo, de afgelopen dagen lekker gebouwd! Ik ben al best bij met het resultaat! Nu de binnenkant nog :)

[ Voor 37% gewijzigd door Jakkus op 18-10-2020 17:31 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Jakkus schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:28:
Zo, de afgelopen dagen lekker gebouwd! Ik ben al best bij met het resultaat! Nu de binnenkant nog :)
_/-\o_ Een mooi en inspirerend resultaat. Is deze moc uitsluitend met onderdelen van de set zelf (uiteraard meerdere dozen), of heb je nog elementen uit je collectie/voorraad gevist?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:53
Gim schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:16:
42110 Defender Landrover lijkt het verder wel goed te doen.

Neutrale stand en achteruit werkt naar behoren. Als ik in Low alle 4 versnellingen naloop dan zie ik het motorblok goed reageren. In High verloopt het met de eerste 3 versnellingen prima. Met de hoogste versnelling merk ik dat er wat spanning op het geheel staat als je de auto vooruit duwt, maar minimaal en het motorblok beweegt rap. Van enig gekraak is niks te horen.

Positief verrast :)

Als ik al een kanttekening moet plaatsen momenteel dan betreft het de lier. Knoopje wat dik waardoor t touw wat minder mooi oprolt en de haak is wat licht; het opgerolde touw ligt er al snel naast. Kan kijken voor zo'n metalen haak maar die is denk ik een maatje of drie te groot :p

Maar Nice! Ben tevreden :)
Dit is goed om te horen! Je hebt gewoon de handleiding gevolgd of direct eigen verbeteringen doorgevoerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkus
Kapoen schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 18:09:
[...]

_/-\o_ Een mooi en inspirerend resultaat. Is deze moc uitsluitend met onderdelen van de set zelf (uiteraard meerdere dozen), of heb je nog elementen uit je collectie/voorraad gevist?
Dank je wel!! :)
Ik heb alleen de onderdelen van 31097 (x4) gebruikt. Alleen de lichtgrijze 1x2- en 1x6-platen vooraan de stoep heb ik uit mijn voorraad gehaald. En de grondplaat natuurlijk ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Jakkus op 18-10-2020 18:52 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:53
Na een bom in Lego City vandaag de stad maar weer eens herbouwd. Al met al een uurtje of vier bezig geweest. Natuurlijk samen met mijn zoontje, laatste uur haakte hij wel af.
Het valt nog mee, maar we zijn maar drie steentjes kwijt. In principe wel vreemd want alle Lego blijft in dezelfde ruimte. Later deze week nog maar een keer goed zoeken en anders nabestellen.

Maar..... het vreemde is dat ik ook steentjes over heb.... Veel handleidingen doorgenomen (laatste pagina) maar helaas niet kunnen achterhalen bij welke sets deze steentjes horen. Hoe kan ik nu het makkelijkst achterhalen in welke set bepaalde steentjes zitten? Moet je natuurlijk wel weten wat het part nummer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Ben zeer benieuwd naar de achterkant van dat supervette zeil!
Mooie moc!

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
meesje schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 18:45:
[...]

Dit is goed om te horen! Je hebt gewoon de handleiding gevolgd of direct eigen verbeteringen doorgevoerd?
Gewoon de handleiding gevolgd. Ik heb geen verbeteringen doorgevoerd, maar wel m'n tijd genomen met alle stappen bouwen. Tussendoor wat getest. Ik heb de digitale handleiding gedownload van de LEGO site voor de bouw.

Ook nog geen stickers geplakt. Ik wil over een paar dagen het andere model bouwen en daarna de Landrover met verbeteringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:39

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Gim schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:37:
[...]

Gewoon de handleiding gevolgd. Ik heb geen verbeteringen doorgevoerd, maar wel m'n tijd genomen met alle stappen bouwen. Tussendoor wat getest. Ik heb de digitale handleiding gedownload van de LEGO site voor de bouw.

Ook nog geen stickers geplakt. Ik wil over een paar dagen het andere model bouwen en daarna de Landrover met verbeteringen.
Heeft die digitale versie nog verbeteringen ten opzichte van het boekje of zijn ze exact hetzelfde? Ik weet namelijk niet of Lego wel eens boekjes aanpast als er kritiek komt op bepaalde onderdelen of dat ze verbeteringen aan de bouwers zelf overlaten.
En zijn er al bepaalde MOC's die alleen de versnellingsbak verbeteren?

Ik heb de Defender nogal hoog op mijn verlanglijstje staan, maar hoop me in te kunnen houden tot black friday.

@kendo mijn oude lego (vanaf halverwege jaren tachtig) ligt op me te wachten bij mijn zusje. Als jet klikgevoel en kleur erg afwijken ga ik wel proberen het apart te houden van het nieuwe spul van mijn zoontje van 5, maar ik ben benieuwd of dat gaat lukken. Hij heeft de foto's al gezien van o.a. de brandweerkazerne, dus die heeft hij in gedachten al bij de rest van zijn autootjes staan

[ Voor 6% gewijzigd door gwystyl op 18-10-2020 22:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
gwystyl schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 22:46:
[...]

Heeft die digitale versie nog verbeteringen ten opzichte van het boekje of zijn ze exact hetzelfde? Ik weet namelijk niet of Lego wel eens boekjes aanpast als er kritiek komt op bepaalde onderdelen of dat ze verbeteringen aan de bouwers zelf overlaten.

Ik heb de Defender nogal hoog op mijn verlanglijstje staan, maar hoop me in te kunnen houden tot black friday.

@kendo mijn oude lego (vanaf halverwege jaren tachtig) ligt op me te wachten bij mijn zusje. Als jet klikgevoel en kleur erg afwijken ga ik wel proberen het apart te houden van het nieuwe spul van mijn zoontje van 5, maar ik ben benieuwd of dat gaat lukken. Hij heeft de foto's al gezien van o.a. de brandweerkazerne, dus die heeft hij in gedachten al bij de rest van zijn autootjes staan
Ik heb geen idee of de digitale handleiding verbeteringen kent t.o.v. de papieren handleiding. Ik moet zeggen dat ik wel deels gekozen heb voor de digitale versie voor het geval dat. Grootste reden was echter dat het me een vorige keer wel goed beviel met een bouw.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:10
gwystyl schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 22:46:
[...]

Doorgaans is de de digitale het meest up-to-date. Los van dat het bij Lego wel enige weken zal duren voordat de update van boekjes in het productie proces zit van sets, mag Joost weten hoe lang een doos in het magazijn ligt van een (web)winkel.
Pimp My Landrover is voor het grootste gedeelte een aanpassing van die gearbox. De andere kleine tweaks lijken me makkelijk te skippen als je dat per se zou willen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:46
AppieNL schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 02:18:
[...]

Doorgaans is de de digitale het meest up-to-date. Los van dat het bij Lego wel enige weken zal duren voordat de update van boekjes in het productie proces zit van sets, mag Joost weten hoe lang een doos in het magazijn ligt van een (web)winkel.
Mijn naam is Joost en ik weet van niks :D
[...]

Pimp My Landrover is voor het grootste gedeelte een aanpassing van die gearbox. De andere kleine tweaks lijken me makkelijk te skippen als je dat per se zou willen.
Ben toevallig gisteren begonnen aan de bouw van de 42110 Defender, gewoon volgens het boek. Ben nu ongeveer op de helft en alles lijkt soepel te lopen. Mocht dit niet zo zijn dan ga ik eens een blik werpen op de digitale handleiding en de MOC voor eventuele aanpassingen aan de gearbox.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-06 20:00

Ik probeer oude en nieuwe Lego gescheiden te houden (met Gray/Bluish Gray als cut-off point), maar dat valt niet altijd mee. Bij sommige onderdelen kan je nog wel het verschil tussen oud en nieuw zien maar vooral bij zwart is het lastig.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

leuk he :+ sorteren 8)7 pokke werk - heb dat al willen 'outsourcen'

maar oud en nieuw mix ik hier wel; gebouwtjes, geeft beetje extra contrast. In reguliere wereld is ook niet iedere baksteen dezelfde kleur :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aZB81_QtxknJ9qb3XmMAAsaBTko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IqIGedAKcdTQShgYxJTdECJ3.jpg?f=fotoalbum_large
^- pizza oven, oud en 'nieuw' grijs door elkaar

maar kan me voorstellen voor 'speciaal' display stuk, dat oud/nieuw minder mooi mixed

[ Voor 26% gewijzigd door himlims_ op 19-10-2020 10:35 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Oud en nieuw grijs hou ik strikt gescheiden. Ik ben het wel eens met @himlims_ dat het voor wat variatie zorgt, maar heel vaak vind ik het ook niet echt goed passen. Daarnaast is het verschil tussen LG en LBG dusdanig klein waardoor ik nog wel eens de verkeerde kleur pakte. Daarom gebruik ik LG echt alleen in bestaande sets en LBG voor nieuwe sets/MOC's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Jakkus schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:28:
[Afbeelding][Afbeelding]

netjes, die 2e verdieping van geel erg passend. de 'winkel karretjes' passen er mooi bij _/-\o_
alleen de 'tekst/logo' bij de supermarkt nieth elemaal duidelijk

Afbeeldingslocatie: https://i.fokzine.net/upload/20/10/201011_1_funsat23_17.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 19-10-2020 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-05 00:51
himlims_ schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:28:
[...]

netjes, die 2e verdieping van geel erg passend. de 'winkel karretjes' passen er mooi bij _/-\o_
alleen de 'tekst/logo' bij de supermarkt nieth elemaal duidelijk
Ik vind die 'super' juist super gedaan _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Afgelopen vrijdag met de mooie Kruidvat korting de LEGO Technic RC Stunt Racer - 42095 gekocht.
Zou a.s. dinsdag bezorgd worden volgens alle communicatie. Maar zojuist werd die toch echt door de postbode afgeleverd.

En gistermorgen met de leuke Amazone duitsland Kids korting de LEGO Technic Land Rover Defender - 42110 besteld.
Zou a.s. donderdag bezorgd worden volgens alle communicatie van Amazone. Maar kreeg zojuist een mailtje van de DHL dat ze vanavond al langskomen.

De bezorg-goden zijn mij gunstig gestemd deze week :9

Nu nog ergens tijd vinden de komende tijd om te bouwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Ninjetsu NL schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:19:
[...]

Ik vind die 'super' juist super gedaan _/-\o_
kwam deze zojuist tegen;

https://fontspool.com/generator/lego-brick-font

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Jakkus
Bedankt voor de leuke reacties!
Ik had vandaag vrij, dus ik had nog lekker even tijd om met de inrichting aan de slag te gaan. En een paar kleine dingetjes aan de buitenkant aangepast.

Ik vind het echt leuk, merk ik, gewoon een berg met allemaal verschillende blokjes voor je hebben liggen en daar wat van proberen te maken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rMlcI2zAx1gYFY2lkBYvue6x_y8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kyaYbw3amLpIt7VtJY2kRKU8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mknaQJUPjk_lhexcrJjeMFXrUbY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7OMWOL4ZAK9t6rDmOp5L24hd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hxzk3Ee0tyNNvEjdZZG2JELLEmY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fQouI6KvoijxLwbhFohwLUrD.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YDBhIP3S0rhGRyzy-Y-WvWxpJWE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2yeKfXJFlPXMrYoO6zGMa8Tl.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BK65cC3ejNkoLbK2faF_P-6zfFA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/njecXhV20HY3950oSr8MwUlK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Vw0zJFGyJBeg_OWe1kF3zZHrzM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/obF9XtNf2yTF5mMgQo8fxgpZ.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/veDLhDWvSiWcO3DOaIaY0Vwu3_o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bjFuV1wKHFaG0r609ygTxBNR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LfIAqfGk4jy-6KYn7gowrBDG4Ts=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uPp9GC90UB7q9E4T0MgZapEU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nfA1j3mU97mWbTD8HAAFu9waH8c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gk7A5ZIUWNaZ1V9Gu07M93rP.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I7VIrcpt0CbywD5IVzoQL9RMeWs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/po4fa3wix0RCzjkcR1zR8LW9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UdH5QZCcL-Wry-Gd7O8D-ymxcGk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kjCObCPKXXTEPhGjVSCsRoxb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VQmTRIamWa75PzmkWmcClrUTiE4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CZIftGlv9Txma8aJ2eouDWx0.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9w0HdGIiAe1oTaI2vWAy7-gQ5sc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qjtOt9ugjYfyiyxf30ALxDsX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2tIGnJ2OsrM9ZFBEuTdZ6wq3ww0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PqSLDOphty1adBw7sqqL9TlC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oMV_fM4h6TUEn7DV-4ZiuDgwHcU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CbjoNP3sVbTw6WA80ttj6SYy.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5XYuaWOqIA1afitn7P1bXyLHwY4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o8GXFxr4lUpU82vcStINNxbd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2BobcoBSAgumTJPUdnp_sLR9XZM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aU6nPHw1lrXpVLJXfes6et5U.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FMVSu1KaQjajVDoowq2m9j91DoI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BIiGJ1MZmx9ofV2Xcb16AVvO.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ae8gYw9DifrMC3YsaL0tGAKy-Do=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lzmOyI7dgPzDdixlPL6EL7jX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MDxQbn6SjfQ5MoChsV1-OzLoRTc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PT2Dq7cGU4o0WvCwgqyTeMC7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d-clh5khfqCoiZnvxLH4EZ_8wY8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JLjRUgzCTPNkbT4JBEVd600p.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lQJJLzav3pjVcsEYKebiUpXHEDA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JbqDvl9vKw1TGPBFpBw773Th.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LHPSZLAFLwI1_iVAU3k8cw8sGMg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qOAvkrHVi76h5viMR8DSfQ4I.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +44 Henk 'm!

• Barthezz Brick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2023
Ik ga dit bootje wellicht niet meer afbreken. Om het sowieso een mooi plekje te geven in huis heb ik nog een display stand gebouwd.
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50505258093_f57c96342b_b.jpgVenice 1486 - Fishing Sailship (display) by Barthezz Brick, on Flickr

@Pin0 omdat je het zo aardig vraagt 😊👍

Idee van het zeil kwam begin september. Nog rond gevraagd of iemand dit onderdeel in bulk had om het te testen. Geen populair onderdeel, dus maar in bulk aangeschaft. Daarna het zeil half september gaan bouwen en testen. Toen de constructie sterk genoeg was pas aan de boot bevestigd en bidden dat het bleef zitten.

Je kunt het ook maken zonder flextube wat te versnijden, maar daar heb ik geen geduld voor ;-)

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50506892721_f35cba5939_b.jpgSail technique by Barthezz Brick, on Flickr

[ Voor 4% gewijzigd door Barthezz Brick op 19-10-2020 22:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Laatst online: 08:13

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Die boot is echt briljant, @Barthezz Brick ! Ik vroeg me ook meteen af hoe dat zeil gemaakt was, super. d:)b

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Vandaag even gebeld met de klantenservice, en krijg alsnog alle side steentjes voor de mustang, en nog een steentje die mistte.

Anderen die nog bepaalde modellen kunnen aanraden als je erg gecharmeerd was van de Saturn V en de Mustang? Heb de Dodge Charger hier nog dicht liggen, maar twijfel wel een beetje of die wel zo mooi/leuk is. Misschien nog maar eens uitkijken naar de Aston Martin James Bond wagen, die schijnt ook ongeveer even groot te zijn als de Mustang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
Barthezz Brick schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 21:08:
Ik ga dit bootje wellicht niet meer afbreken. Om het sowieso een mooi plekje te geven in huis heb ik nog een display stand gebouwd.
[Afbeelding]Venice 1486 - Fishing Sailship (display) by Barthezz Brick, on Flickr

Idee van het zeil kwam begin september. Nog rond gevraagd of iemand dit onderdeel in bulk had om het te testen. Geen populair onderdeel, dus maar in bulk aangeschaft. Daarna het zeil half september gaan bouwen en testen. Toen de constructie sterk genoeg was pas aan de boot bevestigd en bidden dat het bleef zitten.

Je kunt het ook maken zonder flextube wat te versnijden, maar daar heb ik geen geduld voor ;-)

[Afbeelding]Sail technique by Barthezz Brick, on Flickr
Bedankt! Heel onderdeel intensief, maar dat had ik wel verwacht. Heel inventief ook. Maar qua parts usage zijn we dat wel van je gewend. Kijk uit naar het eindresultaat als alles samenkomt in een display.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
Barthezz Brick schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 21:08:
[Afbeelding]Venice 1486 - Fishing Sailship (display) by Barthezz Brick, on Flickr

[Afbeelding]Sail technique by Barthezz Brick, on Flickr
Iedereen is afgeleid door het zeil maar de romp is volgens mij ook een knap bouwwerk! Alleen de vlag ben ik nog geen fan van, verder is het echt een fantastische build!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
ErikT738 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:10:
[...]

Iedereen is afgeleid door het zeil maar de romp is volgens mij ook een knap bouwwerk! Alleen de vlag ben ik nog geen fan van, verder is het echt een fantastische build!
Wat je zegt. De romp had ook al vrij snel m'n aandacht te pakken. Het ziet er gewoon onwijs mooi uit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-06 18:26
MsG schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 23:26:
Misschien nog maar eens uitkijken naar de Aston Martin James Bond wagen, die schijnt ook ongeveer even groot te zijn als de Mustang.
Klopt, die James Bond DB5 is bijna even groot als de Mustang. Ik heb ze even naast elkaar gefotografeerd voor je:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WagT2-fVegRkZbIsed43ojqtslk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f7lH916RcLKRhsdFFtfFtaE2.jpg?f=fotoalbum_large

De DB5 is qua bouw ervaring op hetzelfde niveau als de Mustang. Aantal ERG leuke James Bond gadgets ingebouwd ook. Mist alleen draaiende voorwielen, maar dat heeft geen enkele Creator Expert auto, op de Mustang na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Vergeet niet dat vandaag de laatste dag is met dubbele VIP punten op S@H :)

En de geruchtenmolen draait weer, er komt blijkbaar een landkaart met 9000 onderdelen in dat nieuwe schilderijtjes/mosaic thema: link naar promobricks artikel. Daarnaast ook een Elvis Presley mosaic.

De foto in het artikel is niet representatief, dat is een wereldbol die in Lego House staat blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TestDummie
  • Niet online
Kapoen schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:35:

En de geruchtenmolen draait weer, er komt blijkbaar een landkaart met 9000 onderdelen in dat nieuwe schilderijtjes/mosaic thema: link naar promobricks artikel. Daarnaast ook een Elvis Presley mosaic.

De foto in het artikel is niet representatief, dat is een wereldbol die in Lego House staat blijkbaar.
Haha dat Lego een landkaart wil uitbrengen scheelt mij veel werk, zoiets wou ik ook al maken!

Ik zie ernaar uit hoe het resultaat zal zijn. En of je misschien met meerdere sets een grotere kaart kan maken. Het zal in ieder geval geen goedkope set worden, vermoedelijk rond de 300 Euro. Misschien dat de verhouding ook 3:1 zal worden, dan zou de wereld wat uitgerekt worden....

Nu ben ik wel nieuwsgierig, zullen ze ons stiekempjes afluisteren? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Nieuwe versie van Paint by Number en Diamond Painting? Vind de voorgaande uitvoeringen niet bijster interessant eigenlijk :)

Een baseplate met een flinke berg round 1x1 plates .... 9000 van die dingen gaat snel vervelen ben ik bang.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Haay schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:15:
[...]

Klopt, die James Bond DB5 is bijna even groot als de Mustang. Ik heb ze even naast elkaar gefotografeerd voor je:
[Afbeelding]

De DB5 is qua bouw ervaring op hetzelfde niveau als de Mustang. Aantal ERG leuke James Bond gadgets ingebouwd ook. Mist alleen draaiende voorwielen, maar dat heeft geen enkele Creator Expert auto, op de Mustang na.
Met draaiende voorwielen bedoel je sturend neem ik aan? Ik hoop dat ze wel gewoon ronddraaien.
Ik denk dat de gadgets de DB5 interessant moeten maken. Als model vind ik hem minder geslaagd. De echte DB5 is een hele sierlijke auto, en het Lego model haalt dat helemaal weg imho.
Bij de Mustang en Charger past het iets hoekige uiterlijk wel, en de Lego Technic Porsche GT3 of Bugatti zijn volgens mij niet zo hoekig. Bij de Defender past het hoekige ook mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-06 09:55

FeaR

In GoT we trust

gwystyl schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:06:
[...]
Bij de Mustang en Charger past het iets hoekige uiterlijk wel, en de Lego Technic Porsche GT3 of Bugatti zijn volgens mij niet zo hoekig. Bij de Defender past het hoekige ook mooi.
Mijns inziens kan je Lego Creator (Expert) niet vergelijken met Lego Technic. Geheel andere bouwtechnieken, steentjes en daarmee ook verschillende resultaten die je kan behalen.

Persoonlijk heb ik de F40 nog steeds op nummer één staan qua bouwtechnieken als je kijkt naar de Creator Expert-reeks. Daarna komt de Mustang en dan pas de DB5. Ik zou de Lego Ideas Caterham eigenlijk nog voor de DB5 zetten maar geen echte Creator Expert en hoort dus eigenlijk niet in dit lijstje thuis.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online

Een wereldkaart waarbij Nederland vertegenwoordigd wordt door een 1x1 blokje :) Eventueel dan wel in het oranje, zodat het nog een beetje opvalt :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
TestDummie schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:41:
[...]

Haha dat Lego een landkaart wil uitbrengen scheelt mij veel werk, zoiets wou ik ook al maken!

Ik zie ernaar uit hoe het resultaat zal zijn. En of je misschien met meerdere sets een grotere kaart kan maken. Het zal in ieder geval geen goedkope set worden, vermoedelijk rond de 300 Euro. Misschien dat de verhouding ook 3:1 zal worden, dan zou de wereld wat uitgerekt worden....

Nu ben ik wel nieuwsgierig, zullen ze ons stiekempjes afluisteren? :P
Big Bro... Lego is watching you?

Ter vergelijking, de Star Wars Sith mosaic telt 3406 onderdelen en kost €124,99 per stuk.
Dus maal drie voor het volledige portret heb je 10218 onderdelen aan €374,97.
Gim schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:26:
[...]

Een wereldkaart waarbij Nederland vertegenwoordigd wordt door een 1x1 blokje :) Eventueel dan wel in het oranje, zodat het nog een beetje opvalt :P
En ik woon in België, dat is nog kleiner :P Misschien zegt Lego dan wel f*ck it, we zetten het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden uit 1815 wel op de kaart >:)

[ Voor 21% gewijzigd door Kapoen op 20-10-2020 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Hmmm ik heb vandeweek een foto gekregen van mijn zusje met een deel van mijn oude lego. Ik probeer dat ergens online te catalogiseren, en digitale bouwtekeningen te krijgen.
Bij Brickwatch kennen ze die oude dingen niet (allemaal), maar bij Bricklink zie ik ze wel verkocht worden. Ik kan ze daar echter niet aan een collectie toevoegen; dan begint hij te miepen dat ik me moet registreren als verkoper. Ik wil ze echter niet verkopen, maar alleen een overzicht te krijgen van wat ik heb en bouwtekeningen te bemachtigen voor zover niet aanwezig. Weet iemand waar ik dat handiger kan doen dan bij deze twee websites?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedy
  • Laatst online: 17-06 20:16
gwystyl schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:33:
Hmmm ik heb vandeweek een foto gekregen van mijn zusje met een deel van mijn oude lego. Ik probeer dat ergens online te catalogiseren
https://brickset.com/ is ideaal voor dat doel.

Bouwtekeningen staan daar niet op, maar als je de set hebt kan je op http://www.peeron.com/ vaak de instructies wel vinden.

[ Voor 50% gewijzigd door Speedy op 20-10-2020 11:37 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

gwystyl schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:33:
Hmmm ik heb vandeweek een foto gekregen van mijn zusje met een deel van mijn oude lego. Ik probeer dat ergens online te catalogiseren, en digitale bouwtekeningen te krijgen.
Bij Brickwatch kennen ze die oude dingen niet (allemaal), maar bij Bricklink zie ik ze wel verkocht worden. Ik kan ze daar echter niet aan een collectie toevoegen; dan begint hij te miepen dat ik me moet registreren als verkoper. Ik wil ze echter niet verkopen, maar alleen een overzicht te krijgen van wat ik heb en bouwtekeningen te bemachtigen voor zover niet aanwezig. Weet iemand waar ik dat handiger kan doen dan bij deze twee websites?
https://rebrickable.com/
https://brickset.com/inventories

wat @Speedy zegt dus :)

//edit;
vond deze erg gaaf
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/676k5en36bt51.jpg

inmiddels reactie terug van de ontwerper
I prepared a whole album (https://imgur.com/a/ZRJj2ET) with lots of pictures from different angles and a partially disassembled build.

The tree uses Brick, Modified 1 x 2 with Studs on 1 Side on the bottom to allow for the slopes and regular plates to be attached.

Further up the tree it uses Bracket 1 x 2 - 2 x 2 to be able to attach some greenery.

The sloth is attached with its arms to a Brick, Modified 1 x 1 x 1 2/3 with Studs on 1 Side.

The legs of the sloth use two Slope, Curved 3 x 2 x 1 with Four Studs. I think /u/legotruman's version uses Slope, Curved 2 x 1 x 1 1/3 with Recessed Stud.

On the underside of the legs inverted slopes are used: Slope, Curved 2 x 1 Inverted and Slope, Curved 2 x 2 Inverted to be precise.

The sloth head uses lots of bricks with studs on the side and a couple of these Tile, Round 1 x 1 Quarter for the face.

I hope that all of that helps you to also build one! Happy building! I'd love to see your build!
toon volledige bericht
https://imgur.com/a/ZRJj2ET

//edit; mijn vriendin noemt mij een sloth

[ Voor 43% gewijzigd door himlims_ op 20-10-2020 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:34

vhal

ಠ_ಠ

Is het een luiaard? Ik dacht eerder een koala :X

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
AppieNL schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 02:18:
[...]

[...]

Als ik met Rebrickable voor de parts list een compare uitvoer dan kan ik voor de 42110 kiezen uit 2 versies:
  • v1 - 32138
  • v2 - 65098
Staat ergens op de doos of in de handleiding welke versie je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Gim schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:10:
[...]

Als ik met Rebrickable voor de parts list een compare uitvoer dan kan ik voor de 42110 kiezen uit 2 versies:
  • v1 - 32138
  • v2 - 65098
meestal wel :+ is dat het unieke set nummer, soms wordt een set opnieuw uitgegeven (nieuw nummertje, andere bouw[techniek] of stickers etc.)
dat kun je op boekje of voorkant van de doos vinden
volgens mij gaat dat hier niet op - set is er pas net :)

[ Voor 5% gewijzigd door himlims_ op 20-10-2020 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
gwystyl schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:06:
Met draaiende voorwielen bedoel je sturend neem ik aan? Ik hoop dat ze wel gewoon ronddraaien.
Ik denk dat de gadgets de DB5 interessant moeten maken. Als model vind ik hem minder geslaagd. De echte DB5 is een hele sierlijke auto, en het Lego model haalt dat helemaal weg imho.
Ja, ik bedoelde uiteraard sturende voorwielen. :)

Inderdaad ontbreken de sierlijke curven van de echte DB5 in het toch wat hoekige van de LEGO versie. Dat was initieel ook mijn kritiekpunt, maar wanneer je het model daadwerkelijk bouwt ga je er toch wat genuanceerder tegenaan kijken.

Overigens zijn de Ferrari F40, de DB5, en de Mustang alle drie ontworpen door Mike Psiaki. Wat ik overigens heel intrigerend vind is de opmerking die Mike heeft geplaatst bij de Mustang:

BRICKLIST NOTES
This is the car I'm MOST proud of (so far ;)).

Die knipoog doet mij vermoeden dat Mike inmiddels een volgende auto in de pipeline heeft waar hij nog trotser op is. Daar deze modellen tussen eerst concept en uiteindelijke bekendmaking soms wel twee tot drie jaar onderweg zijn kan dat heel goed. Ben benieuwd! :9

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
himlims_ schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:21:
[...]

meestal wel :+ is dat het unieke set nummer, soms wordt een set opnieuw uitgegeven (nieuw nummertje, andere bouw[techniek] of stickers etc.)
dat kun je op boekje of voorkant van de doos vinden
volgens mij gaat dat hier niet op - set is er pas net :)
Ben daar ook wel benieuwd naar. Begin binnenkort met bouwen aan de Landrover, en vind vanuit het boekje werken wel veel fijner dan vanaf een Ipad/laptop die allemaal weer ruimte inneemt op de tafel.
Maar zou wel willen weten of dit een up-to-date handleiding is dan.

anyway.
Gisteravond nog eventjes de mini-claas-xerion 42102 gemaakt voor mijn zoontje van net 2 jaar oud. Vanmorgen was die er al helemaal wild van. Was druk aan het 'maaien' over zijn boterham heen }:O Meenemen naar de opvang vond hij wel een goed idee, wij dus niet :+ Alleen onder toezicht mag die met zulke kleine onderdeeltjes spelen. Niet dat hij het uit elkaar trekt, maar je weet maar nooit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xXhzwSHZMWGxeGx3BPAxAyj10X4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m9RnSaVk4yrXpJ6XlyMDwPJ9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door TripleQ op 20-10-2020 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
TripleQ schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:59:
[...]

Ben daar ook wel benieuwd naar. Begin binnenkort met bouwen aan de Landrover, en vind vanuit het boekje werken wel veel fijner dan vanaf een Ipad/laptop die allemaal weer ruimte inneemt op de tafel.
Maar zou wel willen weten of dit een up-to-date handleiding is dan.

anyway.
Gisteravond nog eventjes de mini-claas-xerion 42102 gemaakt voor mijn zoontje van net 2 jaar oud. Vanmorgen was die er al helemaal wild van. Was druk aan het 'maaien' over zijn boterham heen }:O Meenemen naar de opvang vond hij wel een goed idee, wij dus niet :+ Alleen onder toezicht mag die met zulke kleine onderdeeltjes spelen. Niet dat hij het uit elkaar trekt, maar je weet maar nooit

[Afbeelding]
Ik weet niet hoe groot jouw iPad of tablet is, maar mijn iPad is toch echt kleiner dan de papieren instructies, zelfs wanneer ik de pagina's omvouw zodat ik maar één pagina zie ;) Ik heb alleen dat soms mijn instructies er vandoor zijn, omdat iemand anders in het gezin de iPad in gebruik heeft :P

[ Voor 4% gewijzigd door Gim op 20-10-2020 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Gim schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:05:
[...]

Ik weet niet hoe groot jouw iPad of tablet is, maar mijn iPad is toch echt kleiner dan de papieren instructies, zelfs wanneer ik de pagina's omvouw zodat ik maar één pagina zie ;)
Ja maar een boekje vind ik handiger werken door even snel wat steentjes op te leggen van die pagina, of eventjes snel aan de kant te leggen. Ipad is een beetje te log daarvoor vind ik. En daarnaast blader je nu ook niet even snel een X aantal pagina's terug om iets uit te zoeken. Al is dat laatste misschien weer afhankelijk van de gebruikte PDF reader

Ieder zo zijn voorkeur dus :-)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/F0GfbjS.jpg
verder geen info/toelichting; wel toffe setting en foto zo :P (of dit uit film komt, moc, etc... beats me )

//edit; gebouwd middels https://www.mecabricks.com/ - middels deze 'panelen' https://www.flickr.com/photos/161477478@N03/50499407228/

https://www.mecabricks.com/ lijkt soort van stud.io maar dan met hippe render features

[ Voor 59% gewijzigd door himlims_ op 20-10-2020 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
  • Laatst online: 24-06 21:18
Ik zat al een tijdje te twijfelen over het LEGO Nintendo Entertainment System™ (71374) en ga deze toch kopen :-) T/m vandaag dubbele VIP-punten in de LEGO webshop + een polybag mini-roboset.

Voorheen kocht ik weleens LEGO via Amazon (Duitsland), omdat dat iets goedkoper was. De NES-set heb ik echter niet goedkoper kunnen vinden.

Heeft iemand nog tips voor een scherpe prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
TripleQ schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:09:
[...]

Ja maar een boekje vind ik handiger werken door even snel wat steentjes op te leggen van die pagina, of eventjes snel aan de kant te leggen. Ipad is een beetje te log daarvoor vind ik. En daarnaast blader je nu ook niet even snel een X aantal pagina's terug om iets uit te zoeken. Al is dat laatste misschien weer afhankelijk van de gebruikte PDF reader

Ieder zo zijn voorkeur dus :-)
Heb ook dat de tekeningen in de pdf vaak minder duidelijk zijn dan het Papierenboek zelf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carnoustie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 25-06 17:43
himlims_ schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:08:
[Afbeelding]
verder geen info/toelichting; wel toffe setting en foto zo :P (of dit uit film komt, moc, etc... beats me )

//edit; gebouwd middels https://www.mecabricks.com/ - middels deze 'panelen' https://www.flickr.com/photos/161477478@N03/50499407228/

https://www.mecabricks.com/ lijkt soort van stud.io maar dan met hippe render features
Doet me sterk denken aan "total recall"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
[...]

• v1 - 32138
  • v2 - 65098
Geen idee. Ik drukte gewoon op de link in de instructies van jb70 op de pagina die ik linkte.
These are my improvements to pimp up 42110 Land Rover Defender.

- Includes free 213 pages PDF with step-by-step building instructions.
- You will need 166 additional parts to the original set 42110-1. Use rebrickable's compare feature to see which parts you need.
Het vetgedrukte gedeelte linkt in de quote (ook hier) naar de rebrickable compare pagina. Daarin krijg ik 'gewoon' V1 van Lego aan de ene kant en de MOC aan de andere kant. Nummers op mijn boekje of in de url komen niet overeen met 1 van de nummers die jij noemt. Ik zie ik ook niet waar ik na het volgen van de link in de beschrijving alsnog op een 'V2' boekje moet komen van Lego.

En ja, op de compare pagina staat 168 parts extra en jb70 schrijft dat er maar 166 nodig zijn. Staat nog een onderdeel aan beide kanten die zichzelf opheft.

Ik heb net zelf de onderdelen uitgezocht voor de Pimped versie, zodat ik weer een set uit mijn backlog kan halen. Ik gooi er nog wel even een V6 of V8 in, want dit L6-je trek ik niet.

[ Voor 5% gewijzigd door AppieNL op 20-10-2020 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

De Mustang heeft andere velgen waar het draaipunt verder naar buiten ligt zodat de wielen minder zwenken. Dat is een nieuw onderdeel dacht ik. Daardoor past het beter in de wielkasten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

[...]

[Afbeelding]

Thanks! Ook maar gekocht met de Intertoys deal. Weet niet hoe lang die Aston Martin nog beschikbaar blijft namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-06 20:56

GeeBee

Oddball

[...]

• v1 - 32138
  • v2 - 65098
Achter in elke handleiding staat een partlist. Daar kun je het vinden.
In de online pdf staat Element ID 4211888 wat overeenkomt met de 32138.
De 65098 is een vernieuwde versie van de 32138. Voor de rest niets schokkends denk ik.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• TestDummie
  • Niet online
Een van de comments op Promobricks verwees naar Christoph Ruge, een lego fan waarvan zijn ISS moc een echte Lego Ideas set is geworden. Wel een leuk voorbeeldje over hoe misschien de Lego Art wereldkaart eruit kan gaan zien :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m9cjMFEZxuwLUL0KSmR9a8K95VI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5npAHOohZN3ZRrVPJJFput37.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:00
Hoppakee, daarnet de Lego - 1989 Batwing (76161) kunnen bestellen - VIP Early Acces. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B1b7ag6-VTdFVjzIvg9kW03_6J8=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/MDAOZh3k3k83sUuW7EOLOczN.png?f=fotoalbum_medium

Die komt mooi aan de muur te hangen; een mooie aanvulling op mijn Lego - 1989 Batmobile. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06 09:05
Yonix schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 00:08:
Hoppakee, daarnet de Lego - 1989 Batwing (76161) kunnen bestellen - VIP Early Acces. 8)

[Afbeelding]

Die komt mooi aan de muur te hangen; een mooie aanvulling op mijn Lego - 1989 Batmobile. :*)
Ik ook. Ik geloof nog met dubbele vip punten zelfs. Staat alleen nog niet in m'n besteloverzicht en en nog geen bevestigings mail.

[ Voor 15% gewijzigd door HBSVDK op 21-10-2020 00:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cheiron
  • Laatst online: 25-06 15:28
Zo, na 2 avonden flink doorbouwen zit de 8862 Backhoe grader in elkaar. Als kind heb ik talloze uren met deze machine zitten spelen, en het bouwen was ook nu weer leuk.

Helaas wel moeten concluderen dat 30 jaar oude Lego dat ook nog eens lang in gebruik is geweest, en in een rokershuis heeft gestaan toch wat zwakke plekken krijgt. Een aantal verbindingsstukken gebarsten, natuurlijk een paar missende steentjes en wat geligheid. Het mag de pret niet drukken.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zsXUKrXW9nRk7t7pht23kfrsRP8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UHr7C68248O2fu8KIbKJ4GN4.jpg?f=fotoalbum_large

Wat wel echt jammer is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HFzdh8kYsbSTjPbUtxNH2fnLoBE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yz7M8rfjmrF06L19pWYDVb8Z.jpg?f=fotoalbum_large

Dat wordt voor het eerst eens gebruik maken van de bricklinck-achtige websites.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
cheiron schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 08:52:
Zo, na 2 avonden flink doorbouwen zit de 8862 Backhoe grader in elkaar. Als kind heb ik talloze uren met deze machine zitten spelen, en het bouwen was ook nu weer leuk.

Helaas wel moeten concluderen dat 30 jaar oude Lego dat ook nog eens lang in gebruik is geweest, en in een rokershuis heeft gestaan toch wat zwakke plekken krijgt. Een aantal verbindingsstukken gebarsten, natuurlijk een paar missende steentjes en wat geligheid. Het mag de pret niet drukken.[Afbeelding]

Wat wel echt jammer is:
[Afbeelding]

Dat wordt voor het eerst eens gebruik maken van de bricklinck-achtige websites.
Bij Technic doet een beetje lijm op een barst vaak nog wonderen, maar dat pneumatische deel is echt total loss...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

@Zeehond iets voor de TS? :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EuCBrX6W_UjgWNyrV6rC1Eh-X1c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/T12LY7FnGPTXlfiVjFWwxLgT.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
ErikT738 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 08:59:
[...]

Bij Technic doet een beetje lijm op een barst vaak nog wonderen, maar dat pneumatische deel is echt total loss...
Ik heb de verbindingsstukjes (die voor op het systeem van de bak zitten) inderdaad gelijmd. Maar zodra er een zwarte as in ging knapte hij weer open. Als ik op zoek ga naar het pompje kijk ik ook meteen of ik voor een leuk prijsje deze onderdelen kan bestellen.

Moet wel zeggen dat ik Bricklink niet een heel overzichtelijke site vind hebben, daar moet ik wel even in duiken.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

cheiron schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:28:
[...]

Ik heb de verbindingsstukjes (die voor op het systeem van de bak zitten) inderdaad gelijmd. Maar zodra er een zwarte as in ging knapte hij weer open. Als ik op zoek ga naar het pompje kijk ik ook meteen of ik voor een leuk prijsje deze onderdelen kan bestellen.

Moet wel zeggen dat ik Bricklink niet een heel overzichtelijke site vind hebben, daar moet ik wel even in duiken.
:(:) kerel, wat zelf fijn vind werken is een wishlist aanmaken voor specifiek project/onderdeeltjes; vervolgens kun je de inhoud van de wensenlijst via bricklink laten 'uitrekenen' (zeker niet altijd beste optie!) - maak veelal zelf selectie van shop(s) waarbij besteld moet worden. Maar daarmee gaat het sowiso sneller dan met de hand die shops nalopen :)

[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 21-10-2020 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
AppieNL schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:07:
[...]

Geen idee. Ik drukte gewoon op de link in de instructies van jb70 op de pagina die ik linkte.

[...]

Het vetgedrukte gedeelte linkt in de quote (ook hier) naar de rebrickable compare pagina. Daarin krijg ik 'gewoon' V1 van Lego aan de ene kant en de MOC aan de andere kant. Nummers op mijn boekje of in de url komen niet overeen met 1 van de nummers die jij noemt. Ik zie ik ook niet waar ik na het volgen van de link in de beschrijving alsnog op een 'V2' boekje moet komen van Lego.

En ja, op de compare pagina staat 168 parts extra en jb70 schrijft dat er maar 166 nodig zijn. Staat nog een onderdeel aan beide kanten die zichzelf opheft.

Ik heb net zelf de onderdelen uitgezocht voor de Pimped versie, zodat ik weer een set uit mijn backlog kan halen. Ik gooi er nog wel even een V6 of V8 in, want dit L6-je trek ik niet.
toon volledige bericht
Zoals ik het lees schijnt een V8 er net in te passen. Ik wil me best wagen aan een V6 zodra ik een duidelijk en/of instructie voorbeeld gevonden heb die past want dit is best wel nieuw voor mij en geen parts dus wat bestellen :+ Ik richt me eerst op de pimped versie.

Ga je ook sloten op beide deuren maken? Ik zag diverse oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:00
HBSVDK schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 00:12:
[...]

Ik ook. Ik geloof nog met dubbele vip punten zelfs. Staat alleen nog niet in m'n besteloverzicht en en nog geen bevestigings mail.
Hier inmiddels een bevestiging via e-mail met daarin besteldatum op 21-10.

Zo eens kijken of ik dubbele VIP-punten heb ontvangen, anders even bellen. Ik kan namelijk aantonen dat ik de bestelling heb geplaatst op de 20e (heb screenshots gemaakt).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
Yonix schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 00:08:

Om alvast even te genieten, hier is de LEGO Designer video van de 1989 Batwing:

Bekijk op YouTube
1989 Batwing Designer Video | LEGO Batman 76161

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Laatst online: 13-05 00:51
Haay schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:59:
[...]

Om alvast even te genieten, hier is de LEGO Designer video van de 1989 Batwing:
[YouTube: 1989 Batwing Designer Video | LEGO Batman 76161]
Man... nu heb ik me al zo lang beheerst om ook niet al de Batmobile te halen omdat ik nog genoeg backlog heb... en nu zie ik deze video en denk ik... fuck it... ik haal ze allebei xD >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06 12:59

M14

Is iemand bekend met deze webwinkel?

malafide webwinkels hoeven niet gelinked te worden, antwoord is al gegeven :)

Het is zo goedkoop ... te mooi om waar te zijn?

[ Voor 33% gewijzigd door Ardana op 21-10-2020 11:05 ]

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jemeenthet
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-06 11:37
M14 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:31:
Is iemand bekend met deze webwinkel?

---

Het is zo goedkoop ... te mooi om waar te zijn?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

https://www.reddit.com/r/...i/how_to_spot_lego_scams/

De HK is een paar deuren verderop.

[ Voor 142% gewijzigd door Ardana op 21-10-2020 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 15:39
Shops met het onderstaande logo zijn FAKE:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zekyZpE74BQZjCc4lJBGALFGhOM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/w1vjIHVVDyeGQbNJzfwpYQFt.png?f=user_large
Kan dit misschien niet in de openings post of iets dergelijks. Deze vraag komt wel heel erg vaak langs...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 91868

Jammer, wilde direct 5 Bugattis kopen om op MP te verpatsen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06 12:59

M14

Duidelijk :).

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-06 15:10

vectormatic

Warlock of the doorlock

hoe dan ook, een product met een lego MSRP van €399, staat daar voor "regulier" €205, en nu in de aanbieding voor €39? Daar moet toch iedereens bullshit detector keihard op uitslaan, voor dat geld krijg je niet eens een chinese kopie.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metal Mark
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:30
Genoeg over 'te' goedkope meuk. Als je dit soort dingen niet ziet, dan trap je er ook maar lekker in.

Ik vond het altijd maar gek als mensen een backlog hadden aan Lego producten. Maar ik heb nu ook last van. In zeer korte tijd de Diner, Boekenwinkel en nu dus ook maar de Assembly Square aangeschaft. Daarnaast ook nog wat nieuwe Architecture die ik nog niet had. Het kan dus, aankoopwoede of iets dergelijks. Corona heeft geen positief effect op je Lego budget haha!

Bijzonder dat er tot op heden nog geen nieuwe beelden zijn vrij gekomen van Het Colosseum. Die zou als het goed is ook binnenkort in de schappen moeten liggen. Er is toch wel iemand die alvast even gluurt in een van die dozen. ;-)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Kapoen
@Barthezz Brick jouw MOC wordt besproken door BrickVault:

Bekijk op YouTube
Amazing LEGO Techniques! | TOP 10 MOCs

Proficiat met de internationale erkenning _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eurionair
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-06 01:25

Eurionair

Senior Destructor

Wat is de slijtage-factor eigenlijk bij herhaaldelijk gebruik van lego technic onderdelen ?

Wanneer je de eerste keer de set opbouwt dan is het aanmerkelijk stroever dan bij 2e en volgende keren. Ik gebruik de sets ook om er allerlei moc's mee te bouwen en dus worden de onderdelen vaker gebruikt.

Bij advertenties zie ik vaak staan , 'de set is maar één keer gebouwd, dus klaarblijkelijk is het een selling-point.

Wat zijn jullie ervaringen ?

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Gim schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:46:
[...]

Zoals ik het lees schijnt een V8 er net in te passen. Ik wil me best wagen aan een V6 zodra ik een duidelijk en/of instructie voorbeeld gevonden heb die past want dit is best wel nieuw voor mij en geen parts dus wat bestellen :+ Ik richt me eerst op de pimped versie.

Ga je ook sloten op beide deuren maken? Ik zag diverse oplossingen.
Er zit inmiddels een V6 in. V8 past idd, maar dan moest ik van de Pimped versie het ackermann systeem aanpassen of het meedraaiende stuur opgeven en in beide had ik geen zin. De as van het stuur past ook maar net langs de Lego cilinder blokjes.

Sloten op deuren kan me gestolen worden tbh :)

Chassis rolt inmiddels, maar is toch wel wat raars aan de hand, maar met mijn beperkte kennis van Lego gearboxes weet ik niet precies waar het door komt.

Alles werkt op zich goed, maar ik merk wel wat weerstand in versnelling 1, zowel in high en low. Nu is dat niet heel raar, zo'n beetje elke gearbox in Lego heeft dit in zijn 1 aangezien in die versnelling de meeste zooi hard draait. De rest loopt als een zonnetje.

Het aparte is echter de achteruit. Als ik het goed zie dan zit de achteruit in de Pimped versie niet los van de gearbox, dus je hebt ook 4 achteruit. Maar het model proberen vooruit te duwen in z'n achteruit in de 4de versnelling werkt gewoon niet :D Banden slippen op de tafel en als ik het echt wil proberen, kan ik vast wel wat laten kraken. Het model in de achteruit naar achteren bewegen in zijn 4? Geen probleem. Op zich mooi dat je een model alleen achteruit kan bewegen in zijn achteruit. Als je het model vooruit wil duwen terwijl de versnellingsbak in zijn achteruit staat en in versnelling 2 of 3 hapert het wat, maar doet het op zich, maar hij is niet 'happy'. Versnelling 1 werkt vrij goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
Eurionair schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:33:
Wat is de slijtage-factor eigenlijk bij herhaaldelijk gebruik van lego technic onderdelen ?

Wanneer je de eerste keer de set opbouwt dan is het aanmerkelijk stroever dan bij 2e en volgende keren. Ik gebruik de sets ook om er allerlei moc's mee te bouwen en dus worden de onderdelen vaker gebruikt.

Bij advertenties zie ik vaak staan , 'de set is maar één keer gebouwd, dus klaarblijkelijk is het een selling-point.

Wat zijn jullie ervaringen ?
Voor serieuze slijtage van Technic onderdelen moet je het dagen laten draaien voor 8 uur per dag of zo. Een beurs zeg maar. Dan is het meestal ook niet eens de constructie die slapper wordt, maar asjes, asgaten en tandwielen die slijten. Met gewoon huisgebruik zal je dat waarschijnlijk nooit halen. Pinnetjes die 'moe' worden, zie ik maar zelden.

Wat wel gebeurd thuis is, als je modellen lang laat staan (en door warmte, zoals in de zomer) is dat de constructie toch wat aan stevigheid verliest en het model als het ware 'in elkaar zakt'. Hierdoor kunnen asjes of tandwielen klem komen te zitten waardoor ze niet meer zo soepel lopen en dus het model niet meer werkt. Bouw je dingen zo stevig als een fort, zal dit niet snel een probleem zijn, maar sets hebben er wel eens last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Metal Mark schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:25:
Genoeg over 'te' goedkope meuk. Als je dit soort dingen niet ziet, dan trap je er ook maar lekker in.
Hij stelt gewoon een vraag hoor. Wat vriendelijker mag wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Zo, dat is snel. De lego sometime to be a set van de globe is al als inspiratie gebruikt.

https://m.nl.aliexpress.c...deab9W.jpg_640x640Q90.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
42erik schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:07:
[...]

Hij stelt gewoon een vraag hoor. Wat vriendelijker mag wel.
Nou ja, is het heel raar dat er verwacht wordt dat mensen het gezegde kennen: 'if it's too good to be true, it usually is'. Als ik het voorbeeld van Vectormatic hierboven lees. Met de MSRP in het achterhoofd, realistische kortingen en dan 'hun prijs', dan heb ik ook zoiets van: stink er dan maar in. Beetje eigen onderzoek mag wel, is dacht ik zelfs gewenst op tweakers.

Misschien dat een topic warning er inmiddels wel vanaf kan voor dit soort dingen, want het gebeurd echt te vaak de laatste maanden.

Je globe is al eerder gemeld in het topic en om het nu nieuws te noemen dat er nog (aankomende) sets worden gekopieerd? Nee. Daarom houdt Lego ook nog steeds zoveel mogelijk onder de duim (zoals de nieuwe modular), want die staat 1 dag na bekendmaking al op die site van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

cheiron schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:28:
[...]

Link naar pneumatic cylinder

Duur onderdeel -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
AppieNL schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:52:
[...]

Er zit inmiddels een V6 in. V8 past idd, maar dan moest ik van de Pimped versie het ackermann systeem aanpassen of het meedraaiende stuur opgeven en in beide had ik geen zin. De as van het stuur past ook maar net langs de Lego cilinder blokjes.

Sloten op deuren kan me gestolen worden tbh :)

Chassis rolt inmiddels, maar is toch wel wat raars aan de hand, maar met mijn beperkte kennis van Lego gearboxes weet ik niet precies waar het door komt.

Alles werkt op zich goed, maar ik merk wel wat weerstand in versnelling 1, zowel in high en low. Nu is dat niet heel raar, zo'n beetje elke gearbox in Lego heeft dit in zijn 1 aangezien in die versnelling de meeste zooi hard draait. De rest loopt als een zonnetje.

Het aparte is echter de achteruit. Als ik het goed zie dan zit de achteruit in de Pimped versie niet los van de gearbox, dus je hebt ook 4 achteruit. Maar het model proberen vooruit te duwen in z'n achteruit in de 4de versnelling werkt gewoon niet :D Banden slippen op de tafel en als ik het echt wil proberen, kan ik vast wel wat laten kraken. Het model in de achteruit naar achteren bewegen in zijn 4? Geen probleem. Op zich mooi dat je een model alleen achteruit kan bewegen in zijn achteruit. Als je het model vooruit wil duwen terwijl de versnellingsbak in zijn achteruit staat en in versnelling 2 of 3 hapert het wat, maar doet het op zich, maar hij is niet 'happy'. Versnelling 1 werkt vrij goed.
toon volledige bericht
Ik dacht dat de pimped versie zo was gemaakt dat je in de achteruit twee versnellingen had, één High en één low voor offroad. Te snel overheen gelezen denk ik.
Ik kijk nog even hoe t mij afgaat. Eerst wachten op de onderdelen :-) Maar V6 klinkt wel beter, wil het meedraaien van het stuur wel behouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
Gim schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:49:
[...]

Ik dacht dat de pimped versie zo was gemaakt dat je in de achteruit twee versnellingen had, één High en één low voor offroad. Te snel overheen gelezen denk ik.
Ik kijk nog even hoe t mij afgaat. Eerst wachten op de onderdelen :-) Maar V6 klinkt wel beter, wil het meedraaien van het stuur wel behouden.
Ja, high/low in achteruit heb je sowieso. Ik moet ook zeggen dat ik niet echt een RPM verschil merk tussen versnelling 1 en 4 in z'n achteruit. Behalve dat die dus in versnelling 4 sneller/meer tandwieltjes wil aanspreken. Het is uit te rekenen of mijn observatie klopt, maar dat is meestal het moment dat ik de weg kwijt raak in een Lego gearbox :D

Het meedraaiende stuurwiel kan je ook met een V8 nog wel behouden denk ik, maar ik had geen zin in de mod :D Het V6'je hoefde ik eigenlijk alleen de mounting aan de achterzijde aan te passen zodat die weer voor het grootste gedeelte in de Pimp versie aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Klopt, maar ik vind het wel de moeite om de set weer helemaal werkzaam te krijgen. Vreemd trouwens; bij het "automatisch bestellen van mijn watchlist" vond hij nog een leverancier die hem ook aanbood, iets goedkoper dan in de normals prijslijst. Ben benieuwd wat ik ga ontvangen :)

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
AppieNL schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:52:
[...]

[...]
Ik wil binnenkort ook de pimped versie gaan bouwen, maar is er ook ergens een beschrijving van een V6 voor de landrover te vinden? De motor die er nu in zit vind ik maar wat zielig uitzien.
Pagina: 1 ... 5 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .