Gim schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:46:
[...]
Zoals ik het lees schijnt een V8 er net in te passen. Ik wil me best wagen aan een V6 zodra ik een duidelijk en/of instructie voorbeeld gevonden heb die past want dit is best wel nieuw voor mij en geen parts dus wat bestellen

Ik richt me eerst op de pimped versie.
Ga je ook sloten op beide deuren maken? Ik zag diverse oplossingen.
Er zit inmiddels een V6 in. V8 past idd, maar dan moest ik van de Pimped versie het ackermann systeem aanpassen of het meedraaiende stuur opgeven en in beide had ik geen zin. De as van het stuur past ook maar net langs de Lego cilinder blokjes.
Sloten op deuren kan me gestolen worden tbh
Chassis rolt inmiddels, maar is toch wel wat raars aan de hand, maar met mijn beperkte kennis van Lego gearboxes weet ik niet precies waar het door komt.
Alles werkt op zich goed, maar ik merk wel wat weerstand in versnelling 1, zowel in high en low. Nu is dat niet heel raar, zo'n beetje elke gearbox in Lego heeft dit in zijn 1 aangezien in die versnelling de meeste zooi hard draait. De rest loopt als een zonnetje.
Het aparte is echter de achteruit. Als ik het goed zie dan zit de achteruit in de Pimped versie niet los van de gearbox, dus je hebt ook 4 achteruit. Maar het model proberen vooruit te duwen in z'n achteruit in de 4de versnelling werkt gewoon niet

Banden slippen op de tafel en als ik het echt wil proberen, kan ik vast wel wat laten kraken. Het model in de achteruit naar achteren bewegen in zijn 4? Geen probleem. Op zich mooi dat je een model alleen achteruit kan bewegen in zijn achteruit. Als je het model vooruit wil duwen terwijl de versnellingsbak in zijn achteruit staat en in versnelling 2 of 3 hapert het wat, maar doet het op zich, maar hij is niet 'happy'. Versnelling 1 werkt vrij goed.