Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.375.874 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijll
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03:08
Ik had inderdaad wat specifieker mogen zijn.
Ik doelde meer richting: of er nog meer op de markt komen dit jaar buiten diegene die nu al in de shop staan.

[ Voor 5% gewijzigd door Tijll op 14-10-2020 01:27 ]

https://rebrickable.com/users/Tijll/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:56

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Gim schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:44:
VRAAG: is de NASA Apollo 11 Maanlander de moeite echt waard? Ook wanneer je niet gelijk de grootste fan bent van ruimtevaart, maar wel houdt van sets met leuke bouwtechnieken? Voor de grootste ruimtevaart fans is het allicht een no-brainer, vandaar m'n vraag aan de mensen die hem hebben maar niet zo into ruimtevaart zijn :P

[...]

[...]
Ik vond m zowel tijdens het bouwen al m’eh maar ook als display model ben ik geen fan. De Saturn V daarentegen wel, dus ik zou je die aanraden :)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Tomba schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 06:48:
[...]

Ik vond m zowel tijdens het bouwen al m’eh maar ook als display model ben ik geen fan. De Saturn V daarentegen wel, dus ik zou je die aanraden :)
De Saturn V die heb ik staan :) Mooi wit, ook die past bij de Winter Village wanneer je her en der een kerstkrans er aan hangt :+

[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 14-10-2020 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:21
Tijll schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 01:26:
Ik had inderdaad wat specifieker mogen zijn.
Ik doelde meer richting: of er nog meer op de markt komen dit jaar buiten diegene die nu al in de shop staan.
Bij mijn weten moet er nog een tweede gift with purchase set aangekondigd worden voor de Kerstperiode of Black Friday weekd, maar zeker is dat niet.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:11
Gim schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:44:
VRAAG: is de NASA Apollo 11 Maanlander de moeite echt waard? Ook wanneer je niet gelijk de grootste fan bent van ruimtevaart, maar wel houdt van sets met leuke bouwtechnieken? Voor de grootste ruimtevaart fans is het allicht een no-brainer, vandaar m'n vraag aan de mensen die hem hebben maar niet zo into ruimtevaart zijn :P
Hij is best mooi en is in mijn optiek meer een beperkte speel set dan show set t.o.v. de imposante V. Er zitten een paar leuke details in die je moeten interesseren als ‘leek’.

Nu jij er weer over begint twijfel ik weer om de mijne te verkopen want als show set spreekt de V veel meer tot de verbeelding bij je bezoek maar ja, die heb ik ook niet opgesteld. Het is meer mijn enthousiasme voor de ruimtevaart.
Als je de 21312 weet te bemachtigen heb je ook iets moois in huis waar mensen naar zullen vragen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:11
Kapoen schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:44:
[...]

Bij mijn weten moet er nog een tweede gift with purchase set aangekondigd worden voor de Kerstperiode of Black Friday weekd, maar zeker is dat niet.
Het Dickens boek staat wel hoog op mijn lijstje, nu alleen nog een set vinden die ik de moeite waard vind om aan te schaffen :D

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 20:58
Is inderdaad een fraaie actie bij Intertoys met de 20% korting. De Sian is daarmee zo'n beetje het goedkoopste ooit. In zo'n geval kun je niet teveel nadenken en maar gewoon 1 ding doen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-HGTkHwiDqdgIAJriHQnPlzoXy0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/G08xKYrbsFkVHxrqQzK6ec9k.jpg?f=user_large

Binnenkort maar eens gaan bouwen *O*

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Dagg schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:19:
[...]

Het Dickens boek staat wel hoog op mijn lijstje, nu alleen nog een set vinden die ik de moeite waard vind om aan te schaffen :D
Ik denk/gok dat er van die GWP wel genoeg stock zal zijn om de prijzen ervan op bricklink/ebay/... een beetje redelijk te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-05 00:51
Leut schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:48:
Is inderdaad een fraaie actie bij Intertoys met de 20% korting. De Sian is daarmee zo'n beetje het goedkoopste ooit. In zo'n geval kun je niet teveel nadenken en maar gewoon 1 ding doen:
[Afbeelding]

Binnenkort maar eens gaan bouwen *O*
Twee stuks kopen? :o But why?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Voor de verkoop (gok ik).

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:52

almightyarjen

When does the hurting stop?

Nu met korting €330 bij Intertoys, maar ik zie er meerdere nieuw op bricklink voor €280 in Duitsland dus veel verdienen kan je er op dit moment niet mee. Wellicht wel over een jaar :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:20
almightyarjen schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:10:
[...]

Nu met korting €330 bij Intertoys, maar ik zie er meerdere nieuw op bricklink voor €280 in Duitsland dus veel verdienen kan je er op dit moment niet mee. Wellicht wel over een jaar :)
€330 en dan gaat er nog 20% van af mbv de kortingscode.
Overigens is de totale korting dan ~30% en dat is nog ruim minder dan de 40-50% dat vrijwel alle technic sets aan maximale korting krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 13-06 21:29
almightyarjen schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:10:
[...]

ach wel nee de Lego hype is zo weer afgelopen en dan zijn ze niks meer waard :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:49

vhal

ಠ_ಠ

meer kans om uniforme groene onderdelen te krijgen :+

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Omdat hij er dan een Limosine van kan maken :+

Zoiets: https://www.topgear.com/c...amborghini-aventador-limo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-06 15:26
Dagg schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:18:
[...]

Hij is best mooi en is in mijn optiek meer een beperkte speel set dan show set t.o.v. de imposante V. Er zitten een paar leuke details in die je moeten interesseren als ‘leek’.

Nu jij er weer over begint twijfel ik weer om de mijne te verkopen want als show set spreekt de V veel meer tot de verbeelding bij je bezoek maar ja, die heb ik ook niet opgesteld. Het is meer mijn enthousiasme voor de ruimtevaart.
Als je de 21312 weet te bemachtigen heb je ook iets moois in huis waar mensen naar zullen vragen ;)
Ik was niet bekend met de V, wat ziet die er goed uit zeg. Laatst 'als laatste van dit jaar' een 42111 gehaald maar het begint alweer te jeuken :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
PakoeDIEP schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:47:
[...]

Ik was niet bekend met de V, wat ziet die er goed uit zeg. Laatst 'als laatste van dit jaar' een 42111 gehaald maar het begint alweer te jeuken :+ .
Niet gaan zoeken op Markplaats of iets dergelijks voor de Saturn V! Even wachten tot 1 november dan is die weer via Lego te krijgen onder een nieuw nummer(92176 NASA Apollo Saturn V rocket).
We gaan natuurlijk niet de scalpers helpen >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-06 15:26
chrisO schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:57:
[...]

Niet gaan zoeken op Markplaats of iets dergelijks voor de Saturn V! Even wachten tot 1 november dan is die weer via Lego te krijgen onder een nieuw nummer(92176 NASA Apollo Saturn V rocket).
Shit, een minuut geleden besteld op misterbricks voor 189 EUR. :+
Dacht dat ie nooit meer terug zou komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 20:58
chrisO schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:14:
[...]

€330 en dan gaat er nog 20% van af mbv de kortingscode.
Overigens is de totale korting dan ~30% en dat is nog ruim minder dan de 40-50% dat vrijwel alle technic sets aan maximale korting krijgen.
Niet voor de verkoop, maar een voor een vriend van mij en eentje voor mij. Deze modellen komen bij ons in de verzameling huidige lijn supercars, naast de Porsche en de Bugatti.

De huidige prijs bij Intertoys is 264. Dat is niet duur en een prima prijs voor deze set. Heel veel goedkoper zal het vermoedelijk niet gaan worden.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-06 23:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Leuke driftcar :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-06 22:46
chrisO schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:57:
[...]

Zag de sets inderdaad voor 250 euro voorbij komen en de prijzen zakken. Ik heb destijds bij Intertoys gekocht voor mijn oudste, maar staat ook nog in doos stof te verzamelen. Ga het waarschijnlijk zelf in elkaar zetten. :*)

V-Strom 650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:37

QuattroNL

It is I.

Leut schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:10:
[...]
De huidige prijs bij Intertoys is 264. Dat is niet duur en een prima prijs voor deze set. Heel veel goedkoper zal het vermoedelijk niet gaan worden.
Mwoah, ik wacht Black Friday wel even af. Ik ga voor minimaal < 250,- maar 220,- zou me ook niet verbazen.
Ach, het blijft altijd een gok wanneer iets echt het goedkoopst is. Dat weet je pas achteraf :+

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
QuattroNL schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:21:
[...]

Mwoah, ik wacht Black Friday wel even af. Ik ga voor minimaal < 250,- maar 220,- zou me ook niet verbazen.
Ach, het blijft altijd een gok wanneer iets echt het goedkoopst is. Dat weet je pas achteraf :+
Tot nu toe (bij zowel de Porsche als de Bugatti) was de goedkoopste prijs op een paar euro na de helft van de adviesprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totalatool
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:35
PakoeDIEP schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:02:
[...]

Shit, een minuut geleden besteld op misterbricks voor 189 EUR. :+
Dacht dat ie nooit meer terug zou komen.
Kun je die nog cancellen?

LEGO te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Volgend jaar komen er 2 nieuwe Lego Technic auto's die op de Car Transporter passen, namelijk een Mclaren Senna GTR (in het blauw en heel veel stickers :| ) en een Jeep Wrangler (in het geel).
De Car Transporter zelf gaat eind dit jaar met pensioen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:12
Verdikkeme, vind die set eigenlijk helemaal niet zo mooi, maar met meer wagens erop..... hmmzz

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Kungfukip
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-06 12:47
Vandaag klaar met de boomhut. Vond de bouw tegenvallen, veel herhalingen. Boomstronk 4 keer hetzelfde per kant, de hutjes 3 keer hetzelfde, de daken ook weer 3 keer en dan de 12 boomstronken.

Maar het eind resultaat mag er wezen. Vind dit een van de mooiste display set die ik heb staan!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hiW9p4Z4j-PYh56QPjQ8S0kEyTs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rPJ8G1RvZsZygplSCWwXwfUo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• totalatool
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:35
Die boomhut lijkt me echt een drama om te moeten afstoffen, dus alleen dat al weerhoudt me ervan... :D

LEGO te koop

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kapoen
Voor de mensen die boeken + exclusieve minifigs verzamelen:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
ORANGE! New spaceman up close & the LEGO Minifigure A Visual History book!

Blijkbaar is de rode classic spaceman de enige die nog niet werd heruitgegeven in moderne tijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruderodeo
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-06 18:42
totalatool schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:21:
Die boomhut lijkt me echt een drama om te moeten afstoffen, dus alleen dat al weerhoudt me ervan... :D
Dr zitten 2 setjes bladeren bij... ik denk dat ik ze wel in het water durf te leggen en gewoon omwisselen met de kleur van het andere seizoen.

Ik heb de set in de huiskamer staan en hij wekt veel bekijks. Er zit wel herhaling in, maar de set is ook heel authentiek. mn dochter van bijna 4 fantaseert er hele verhalen bij...

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000

Mappy

Piramide van Austerlitz

totalatool schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:21:
Pfrt afstoffen! Ik moet nu elke dag bladeren harken, da's pas een werk!

Afbeeldingslocatie: https://moo.mappz.net/20201014autumnleaves.jpg

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-06 20:11
Wat vinden jullie eigenlijk van Ninjago?
Mijn zoontje van 5 is helemaal verslaafd aan de animatie serie en speelt uren de scènes na met zijn Ninjago sets, erg mooi om te zien.

Ik vind vooral de minifigs ervan erg cool! Daar konden we vroegah enkel van dromen ;)

Deze 2 zojuist via Bricklink voor hem binnen gekregen omdat hij Pythor zo graag wou O+
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/681z6vap.jpg

Ik zou ze graag aan mijn eigen minifig display toe willen voegen haha :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:33:
[YouTube: ORANGE! New spaceman up close & the LEGO Minifigure A Visual History book!]
Blijkbaar is de rode classic spaceman de enige die nog niet werd heruitgegeven in moderne tijden.
Had niet zoveel LEGO in mijn jeugd, maar wel de witte, blauwe, gele én... de rode spaceman :) yay!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Marsman83 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:50:
Mijn zoontje van 5 is helemaal verslaafd aan de animatie serie en speelt uren de scènes na met zijn Ninjago sets, erg mooi om te zien.

Ik vind vooral de minifigs ervan erg cool! Daar konden we vroegah enkel van dromen ;)

Deze 2 zojuist via Bricklink voor hem besteld omdat hij Pythor zo graag wou O+
[Afbeelding]

Erg tof, die moet ik m'n zoontje laten zien. Of juist niet want ik weet niet hoe duur ze op bricklink zijn :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marsman83
Gim schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:44:
[...]

Erg tof, die moet ik m'n zoontje laten zien. Of juist niet want ik weet niet hoe duur ze op bricklink zijn :P
Valt mee ;), het is net wat je aan een minifig uit wil geven en of je ze nieuw of gebruikt wil.
https://www.bricklink.com...ago%5D%5BLegacy%5D#T=S&O={%22iconly%22:0}

Ik ben overigens steeds meer bezig met minifigs verzamelen, zal als ze aan de muur hangen eens een foto posten.
Zo heb ik bijna alle classic space minifig's compleet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-06 20:44
Hmm klopt de Lego code van Intertoys wel? of is de actie afgelopen? als ik deze toevoeg dan gebeurd er niks met de prijs. LEGOCREATOR20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
bones schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 21:27:
Hmm klopt de Lego code van Intertoys wel? of is de actie afgelopen? als ik deze toevoeg dan gebeurd er niks met de prijs. LEGOCREATOR20
Gebruik je wel de juiste code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06 23:16

Kraz

Saving the world

Volgens mij werkt de code ook niet op ALLE sets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06 14:42
Pssst, LEGOTECHNIC20

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Er zijn inmiddels nodige pinball varianten geweest, maar deze is qua uitvoering erg geslaagd vind ik;

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50427456082_d26998a856_k.jpgChicken-Pen-Ball by ForlornEmpire, on Flickr

[video]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaan89
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-06 16:26
Ik heb eergisteren nog 10255 gekocht met code LEGOCREATOR20, en dat werkte prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Laatst online: 08-06 17:54

FongWan

The Stormrider ...

sebastiaan89 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:27:
[...]

Ik heb eergisteren nog 10255 gekocht met code LEGOCREATOR20, en dat werkte prima :)
Ik neem aan online? En waar heb je laten ophalen? Mijn bestelling (10255) was geannuleerd omdat er geen voorraad was in de winkel die ik had gekozen om op te halen en ook niet te leveren was en is die dus nergens meer te vinden. Erg irritant want tijdens het bestellen was de voorraad nog op groen voor die winkel. Baal er echt van.

Ach ja, heb gelukkig bij Lego zelf de Leeuwendans 80104 en Chinees Nieuwjaar 80105 kunnen bestellen met dubbele punten. Helaas de 80105 wel backordered vanaf 4 november uit te leveren.

[ Voor 9% gewijzigd door FongWan op 15-10-2020 09:44 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaan89
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-06 16:26
Inderdaad online besteld en opgehaald in Wageningen. Op dat moment stond er ook nog voorraad in Veenendaal en Ede, weet natuurlijk niet hoe dat nu zit.

[ Voor 10% gewijzigd door sebastiaan89 op 15-10-2020 09:49 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Marsman83 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:52:
[...]

Valt mee ;), het is net wat je aan een minifig uit wil geven en of je ze nieuw of gebruikt wil.
https://www.bricklink.com...ago%5D%5BLegacy%5D#T=S&O={%22iconly%22:0}

Ik ben overigens steeds meer bezig met minifigs verzamelen, zal als ze aan de muur hangen eens een foto posten.
Zo heb ik bijna alle classic space minifig's compleet :)
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/tg3561c6x4t51.jpg
die wel leuk gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master30
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-06 00:15
Leuke set, hoe kom je hier aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

master30 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:11:
[...]

Leuke set, hoe kom je hier aan?
niets van mij tussen - denk misscien voor @Marsman83 een bron van inspiratie voor zijn 'collectie space figs'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:20
Marsman83 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:50:

Deze 2 zojuist via Bricklink voor hem binnen gekregen omdat hij Pythor zo graag wou O+
[Afbeelding]

Ik vind het helemaal niets maar mijn zoontjes vinden het ook geweldig.
Trein, brandweer, politie etc ligen stof te happen bij ze maar die draken etc vliegen iedere dag door de kamer ;-)
De minifigs zijn idd wel geweldig en met de gezichtjes leuk gedetaileerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Heb ik iets gemist in een nieuwsbrief of hier op GoT?
Ik zie nu dat de "uitvinder" beschikbaar is.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

streamnl schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:52:
denk dat 90% van die sets naar scholen gaat, aftrek hier is beperkt.

deze wel tof

Afbeeldingslocatie: https://bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2020/10/LEGO-Mindstorms-515153-Porsche-4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
himlims_ schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:57:
[...]

deze wel tof

[Afbeelding]
Maar dat is nog geen bestaande set, maar een proefballonnetje van het Lego lab om de interesse te peilen onder AFOLs. De Porsche is een aangepaste versie van deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ayOR1nghxwLeaLNNqESv7IndWj4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s3m3lpT7ZL55XdrxywsfHapf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

streamnl schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:52:
Het viel me laatst ook op, is idd niet in een nieuwsbrief voorbij gekomen. Ik zit eraan te denken om er eentje aan te schaffen; lijkt me leuk om dat ding te combineren met Arduino. Bij Arduino loop ik er toch vaak tegenaan dat die EV3/4 motoren net niet lekker werken; met een originele Lego controller kan ik dat wellicht omzeilen. Plus interesse naar het programmeren van zo'n ding: nog nooit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
is dat boek een beetje de moeite waard, dat is die nieuwe toch die pas uitgekomen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

dr86 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:11:
[...]

is dat boek een beetje de moeite waard, dat is die nieuwe toch die pas uitgekomen is?
geen idee - heb er zojuist 3 besteld (hopelijk een daarvan met minifigure)

dat is schijnbaar een 'ding' dat die er niet bij zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OW1fSx32ih1B6UcF2cA3Bv_8-KM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5PcLHjXJJINJWPv14lbOsWI2.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
dr86 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:11:
[...]

en
himlims_ schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:13:
[...]

geen idee - heb er zojuist 3 besteld (hopelijk een daarvan met minifigure)

dat is schijnbaar een 'ding' dat die er niet bij zit.
In de review door Jang (zie filmpje dat ik eerder postte) geeft hij expliciet aan dat je bij het bestellen op Amazon moet opletten dat je niet per ongeluk de ‘library edition’ zonder minifig aanschaft.

*edit* link naar filmpje: joetjuub
En ook in de beschrijving ervan staat dezelfde waarschuwing:
A close look at the newest official LEGO classic-styled spaceman color alone & amongst the ever-broadening rainbow of others plus the hardbound book it's exclusively bundled with. If you buy it via my Amazon be sure to select "hardcover" and make sure it does *not* say "library edition" if you want the version that includes the figure.

[ Voor 57% gewijzigd door Kapoen op 15-10-2020 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-06 18:37

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

himlims_ schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:57:
[...]

[Afbeelding]
Ik denk dat scholen eerder de Education Spike versie aanschaffen.
Zie https://www.lego.com/nl-n...ion-spike-prime-set-45678
Daar is ook een uitbreidingsset voor.
Zelfde had je met de EV3 met de home en education versie.
Voor scholen is de laatste interessanter zeker omdat die vereist zijn bij de First Lego League.
Zie https://firstlegoleague.nl/challenge/meedoen

@almightyarjen Programmeren vind vooralsnog plaats via de eigen app van lego in een soort van Scratch.
Voor de EV3 zijn er veel meer besturingsmogelijkheden, maar dat zal voor Spike/Robot inventor nog wel even duren.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

magic_nl schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:34:
[...]

Ik denk dat scholen eerder de Education Spike versie aanschaffen.
Zie https://www.lego.com/nl-n...ion-spike-prime-set-45678
Daar is ook een uitbreidingsset voor.
Zelfde had je met de EV3 met de home en education versie.
Voor scholen is de laatste interessanter zeker omdat die vereist zijn bij de First Lego League.
Zie https://firstlegoleague.nl/challenge/meedoen

@almightyarjen Programmeren vind vooralsnog plaats via de eigen app van lego in een soort van Scratch.
Voor de EV3 zijn er veel meer besturingsmogelijkheden, maar dat zal voor Spike/Robot inventor nog wel even duren.
Waren de mogelijkheden voor de EV3 ook beperkt in het begin?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:23
Kapoen schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:33:
[YouTube: ORANGE! New spaceman up close & the LEGO Minifigure A Visual History book!]
wat een leuk idee, die rainbow! van die rode heb ik er genoeg. Al moet ik de zwarte en rode armpjes wel weer even omzetten. Heb ik als klein kind ooit gedaan ;). Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rkya5fWxSf8hms_zp4PPEFTptIs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7w4evyI03BdD9PoF3OLW9mlK.jpg?f=fotoalbum_large

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Thanks! Dat geeft wel inspiratie, heb al een leuk ideetje, hopelijk binnenkort toonbaar :)
Togi schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:45:
[...]

Ik vind het helemaal niets maar mijn zoontjes vinden het ook geweldig.
Trein, brandweer, politie etc ligen stof te happen bij ze maar die draken etc vliegen iedere dag door de kamer ;-)
De minifigs zijn idd wel geweldig en met de gezichtjes leuk gedetaileerd
Heel herkenbaar! Zijn Lego stad speelt hij ook stuk minder mee sinds hij Ninjago heeft.
Ik heb wel wat Ninjago dingetjes in de stad gemaakt dus nu mixt die het een beetje :D
Ook heb ik nog een Politiebureau en ziekenhuis nieuw in doos liggen voor Sinterklaas en kerst maar twijfel of ik die niet beter een andere keer kan geven als de stad weer meer interessanter is.

Ik merk wel dat ik heel anders met Lego bezig ben nu ik zelf kinderen heb haha.

[ Voor 15% gewijzigd door Marsman83 op 15-10-2020 13:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• master30
Kapoen schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:25:
[...]

en

[...]

In de review door Jang (zie filmpje dat ik eerder postte) geeft hij expliciet aan dat je bij het bestellen op Amazon moet opletten dat je niet per ongeluk de ‘library edition’ zonder minifig aanschaft.

*edit* link naar filmpje: joetjuub
En ook in de beschrijving ervan staat dezelfde waarschuwing:

[...]
Bij Bol is deze versie met figuur voor € 33 te bestellen.

Je moet naar het EAN Nummer kijken. 9780241409695 Is met het figuurtje.
Deze besteld inmiddels

[ Voor 8% gewijzigd door master30 op 15-10-2020 15:16 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IedpLXEJheYDfaD_edz96czW7i8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nNdsu022zRqJRsqcnm1CKyBp.jpg?f=fotoalbum_large

@Jakkus hoe gaat de moc-bouw daar?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hierkomik
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-06 20:39

Hierkomik

Zo dan...

Vandaag weer naar de lego store Utrecht geweest. Eigenlijk alleen om de kerstbal Rendier te halen, maar ook weer een PAB cup gevuld en nog wat kleine dingen gekocht.

Daarna doorgereden naar Wagenberg voor Mini Billand. Leuk museum en leuke winkel!

Hierbij nog even de PAB muur van Utrecht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8GDqb0w0h4PlwtUhdlBE-52zZxA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ylnIv1XKzAWUiwHCod0mL4hn.jpg?f=fotoalbum_large

Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:14
Mooi!
Ik wacht nog tot de bestelling aankomt.
Ik heb al wel hele ideeën voor wat ik wil maken. Al moet ik eerst nog even iets anders afmaken, dan heb ik weer genoeg ruimte om alle onderdelen uit te stallen :)

Check hier een schets die ik gisteravond gemaakt heb, met mijn geweldige tekentalenten (je zou bijna niet geloven dat mijn vader dat juist als beroep heeft gehad, bouwkundig tekenaar) :p
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y7TIUKGIyxVi8qsn_Xc8b-mH3fk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/44aEYGcQRXwC7tgvaRNfrTZv.jpg?f=user_large

Ik ben vooral benieuwd of het allemaal uitvoerbaar is, met de blokjes die ik straks heb! En anders toch nog maar wat losse blokjes bijbestellen. En natuurlijk of het gaat lukken, en hoe het er in het echt uitziet!

Edit: cool ook dat je dat linkergebouw een stuk hoger hebt gemaakt! Dat zie ik nu pas. Dat staat goed!

[ Voor 12% gewijzigd door Jakkus op 15-10-2020 16:35 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Hierkomik schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:04:
[Afbeelding]
Wat grappig zo'n PAB-overzicht :D Dat ligt daar gewoon op de toonbank?

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Mappy schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:20:
[...]

Wat grappig zo'n PAB-overzicht :D Dat ligt daar gewoon op de toonbank?
Die ligt in de winkel omdat je niet zelf meer mag graai/scheppen en dus moet aanwijzen wat je wil hebben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-06 18:37

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

almightyarjen schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:21:
[...]

Waren de mogelijkheden voor de EV3 ook beperkt in het begin?
In mijn ogen wel.
Bij de introductie moest je het doen met de Mindstorms software die erbij geleverd werd.
Die heeft meen ik flash (antiek product van Adobe) nodig om te werken.
Verder werkt de software met Lego-eigen blokken die niet altijd even duidelijk waren in de mogelijke instellingen en opties. Dat maakt zelf programma's maken niet eenvoudig.

Het schijnt dat je de EV3 kunt programmeren met Bricxcc, waardoor je meer een echte programmeertaal hebt die tekstbased kunt ondersteunt. Zie http://bricxcc.sourceforge.net/

Later is er een EV3 Chrome app uitgekomen voor gebruik in de browser of met een Chromebook. Die gebruikt dezelfde blokken als de Mindstorms software, maar de interface is eenvoudiger.
Mijn ervaring is dat kinderen van 10-12 jaar die app beter doorzien.

Als laatste is er scratch link voor de EV3 uitgekomen. Veel beginnende programeurs (lees kinderen vanaf 7 jaar) worden wegwijs gemaakt in die wereld met Scratch. Deze toevoeging zordt dat je met Scratch de EV3 kunt programmeren. Dat maakt het nog eenvoudiger voor kinderen om aan de slag te gaan.
Ik heb dankzij de scratch koppeling al hele leuke resultaten gezien in de groepen die ik begeleid.
Zie https://scratch.mit.edu/ev3

Dus ja, als Spike/Robot inventor nu met een door Lego ontwikkelde eigen Scratch afgeleide geleverd wordt vind ik dat de mogelijkheden beperkt worden. Zie https://scratch.mit.edu/d...4431/?page=1#post-4379338 waar al gevraagd wordt of er ondersteuning in Scratch 3.0 komt voor deze nieuwe hardware.

[ Voor 3% gewijzigd door magic_nl op 15-10-2020 16:32 ]

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

chrisO schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:22:
[...]

Die ligt in de winkel omdat je niet zelf meer mag graai/scheppen en dus moet aanwijzen wat je wil hebben :)
Amsterdam doet eenzelfde manier hun grabbelblokjes weergeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-06 15:51
Owkee. Dus vlammende spinnen wordt het thema? Verder vrij generiek.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Señor Sjon schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 17:13:
Owkee. Dus vlammende spinnen wordt het thema? Verder vrij generiek.
Haha ik zat me ook al af te vragen wat er allemaal voor leuks met een hele bak vol spinnen te maken valt })

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hierkomik
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-06 20:39

Hierkomik

Zo dan...

Mappy schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 18:49:
[...]

Haha ik zat me ook al af te vragen wat er allemaal voor leuks met een hele bak vol spinnen te maken valt })
Er was zelfs nog een extra keuze: een schep uit een halloween-lego-storage-hoofd. Daar zouden veel verschillende stukjes in zitten... ik ben toch gegaan voor de stukjes die ik zeker ging gebruiken, zoals een hele lading van die tan masonry bricks.
Ze hadden ook nog wat restjes van oude PAB keuzes, zoals nog een klein restje tan cheeseslopes. Die stonden niet op het bord.
Het was wel veel meer keuze dan een paar weken terug, dus denk dat ze net bijgevuld zijn voor Halloween enzo.

Ik wist overigens nog niet dat er een GWP wa nu voor 40e. Had het net gered, toch weer leuk, 'gratis' blokjes.

Ik ben de laatste tijd bezig geweest met de Cantina:
De build vond ik ietsje tegenvallen. De bar en de schuine muren (ingang) zijn leuk, de rest vrij saai. Zeker als je voor de 10e keer dezelde 'greeble brick' bouwt (1x2 plate, 1x1 round en 1x1 plate erop, en dan 1x1 plate en 1x1 round. Je hebt dan een 1x2 brick met 2 round plates er in. Dat exacte ding komt 20x voor ofzo in de set. Zorg ook dat het aantal stukjes veel hoger is dan je zou vermoeden van de grote van de set)
Het resultaat en de minifigs zijn wel tof.

Ik heb het nog een beetje moeten aanpassen, want het moest wel in de Detolf vitrine passen. Dus de voorraad kamer moest los. Aangezien de muur een gedeelde muur is moest ik die zelf bouwen.
Ook een deur gebouwd op dezelfde manier als de power room aan de voorkant van de cantina.
Als laatste heb ik ook binnen wijzigingen gemaakt: het play feature verwijderd uit de alcove, en de alcove van Han en Greedo op de juiste plaats gemaakt (die was gespiegeld in de Lego versie, vanwege de play feature) en correct gemaakt met waar het raam zit en 2 lampen ipv 1.
Al met al even bezig geweest, maar mooi resultaat. Moet nog wel kijken of ik het laatste deel van het dak erop doe en welke minifigs waar moeten. Maar hier een foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bVgZFhdcsmnutAQRGTG8IjaP8ZY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aTRac5CA0qgUTwm1wObYdjzz.jpg?f=fotoalbum_large

Heb de voorraadkamer ook gemaakt en aangepast. De entree kan ik nu op de cantina schuiven (ipv dat hij gescharnierd is). Hierdoor kan ik het toch samen laten zien als ik hem uit ds vitrine haal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9LlF140Ac5ZZ4wefKRAlQldiQi0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0zIGkgA0Y4gH3V7jONRAVFx9.jpg?f=fotoalbum_large

Ik weet even niet hoe ik hier een filmpje kan delen, want eventjes geleden ook mijn Mandarolian thema draaimolen klaar gemaakt.

Volgende projectjes: kerst baseplate en mijn soldier-tower-moc (als tegenhanger voor de pirates) afronden, dat moet lukken met de nieuwe voorraad van de PAB vandaag. :-)

Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
master30 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:11:
[...]

Deze besteld inmiddels
Bedankt voor de informatie _/-\o_

Ik ga toch nog even wachten met bestellen tot de prijs van dit boek gezakt is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

sweet <3

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
I built a dog selfie booth using LEGO bricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Laatst online: 09-06 20:08
master30 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:11:
[...]

Deze besteld inmiddels
Thanks, even gecontroleerd op mijn bestelling van Amazon.nl maar ik heb de juiste besteld! :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• master30
Kapoen schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:44:
[...]

Bedankt voor de informatie _/-\o_

Ik ga toch nog even wachten met bestellen tot de prijs van dit boek gezakt is.
Pas maar op: Straks is de versie met mini figuur uitverkocht >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milo526
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:51
Ik zit er toch wel aan te denken om Diagon Alley te kopen, maar wat is nu verstandig.

Hem momenteel kopen met dubbele punten (volgens mij krijg ik er dan 6000, ofwel 40 euro aan kortingsbonnen) samen met de robotjes GWP (?)

Of wachten op de Dickens GWP die me mooi lijkt. Dan krijg ik alsnog 3000 punten ofwel 20 euro. En mogelijk nog een andere GWP erbij?

Zijn er verwachtingen over wanneer die dickens GWP is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapot
Kwam deze video tegen om Buddy the Elf als minififg te maken:

Bekijk op YouTube
HOW TO Build BUDDY the ELF as a LEGO Minifigure!

En aangezien ik Elf een leuke film vind heb ik Buddy ook maar gebouwd voor in mijn kerstdeurpje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DyF4TnR3f_uOe7gDb-vYclVthkM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tceWpYfK0INBLZnAWsU4cSxn.jpg?f=fotoalbum_large
Alleen het gezicht van Peter Pan vond ik lachender dan dat van de gesuggereerde agent, vind hem zelf superleuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:10
Net via de site van Kruidvat even 6 grondplaten wit gekocht alvast voor mijn winter village. Denk dat dat ongeveer de ruimte wel is welke over is nu we een groot verblijf hebben voor onze hamster. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
milo526 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:23:
Ik zit er toch wel aan te denken om Diagon Alley te kopen, maar wat is nu verstandig.

Hem momenteel kopen met dubbele punten (volgens mij krijg ik er dan 6000, ofwel 40 euro aan kortingsbonnen) samen met de robotjes GWP (?)

Of wachten op de Dickens GWP die me mooi lijkt. Dan krijg ik alsnog 3000 punten ofwel 20 euro. En mogelijk nog een andere GWP erbij?

Zijn er verwachtingen over wanneer die dickens GWP is?
Ik denk dat die Dickens GWP, zoals zo veel GWP, voor meer dan €20 verkocht gaat worden door mensen. Daarnaast zit je ook vaak nog met de verzendkosten als de verkoper niet in de buurt woont.

Je kunt DA nu dan wel kopen en €40 aan punten verdienen, maar die €40 gelden pas bij een volgende aankoop bij LEGO en ondertussen ben je meer dan €20 kwijt om die GWP alsnog te bemachtigen. Dus als je de DA héél graag wil, maar ook die GWP héél graag wil, dan zou ik zelf waarschijnlijk wachten op die GWP. Nu ga ik zelf DA niet in huis halen, dus misschien moet je niet naar mij luisteren :P Het is alleen wel balen als straks de DA niet voorradig is of zo.

En daarnaast ook de vraag, hoe vaak koop je iets bij LEGO zelf?

[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 16-10-2020 17:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Arunia schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:07:
Net via de site van Kruidvat even 6 grondplaten wit gekocht alvast voor mijn winter village. Denk dat dat ongeveer de ruimte wel is welke over is nu we een groot verblijf hebben voor onze hamster. :D
Een hamster kan toch ook in een winter village wonen? :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
almightyarjen schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:22:
[...]

Een hamster kan toch ook in een winter village wonen? :*)
De huisjes zijn open aan de achterkant, het tocht en het is koud :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Gim schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:52:
[...]

De huisjes zijn open aan de achterkant, het tocht en het is koud :p
Met Lego kan je alles maken, dus ook een muur aan de achterkant :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
master30 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:19:
[...]

Pas maar op: Straks is de versie met mini figuur uitverkocht >:)
Dat loopt wel los denk ik, dit boek uit 2013 met exclusieve minifig is ook nog steeds te krijgen aan normale prijzen.
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/large/ISBN1409324621-1.jpg?201304260819
Die toy soldier is overigens een van mijn favoriete minifigs in mijn collectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Hierkomik schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:04:
Vandaag weer naar de lego store Utrecht geweest. Eigenlijk alleen om de kerstbal Rendier te halen, maar ook weer een PAB cup gevuld en nog wat kleine dingen gekocht.

Daarna doorgereden naar Wagenberg voor Mini Billand. Leuk museum en leuke winkel!

[Afbeelding]
Ah top, toch sneller dan verwacht weer een hoop nieuwe steentjes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-06 15:49
Nog een mooie harry potter GWP, voorlopig alleen in shanghai, maar ik hoop echt dat deze naar europa komt

https://www.bricktastic.n...ahpfWeuP7uB2Z6AzIFgjiExAo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-06 13:21
avdieren schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:28:
Nog een mooie harry potter GWP, voorlopig alleen in shanghai, maar ik hoop echt dat deze naar europa komt

https://www.bricktastic.n...ahpfWeuP7uB2Z6AzIFgjiExAo
Die is inderdaad erg leuk. Die BrickHeadz-set bij Harry Potter-aankopen was ook al van een hoog niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 12:19

Maximus

There is no substitute

Is er al meer bekend over de opvolger van de Fiat Nuova 500 die ergens in Q1 dit jaar is uitgekomen? Kom daar nog verdraaid weinig over tegen op 't web. Misschien dat een van jullie meer weet?

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 08:37
Als ik iets bestel uit backorder, krijg ik dan ook dubbele VIP punten of worden deze pas verrekend bij verzending.
Het blijft lastig om niet te willen bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
Als ik iets bestel uit backorder, krijg ik dan ook dubbele VIP punten of worden deze pas verrekend bij verzending.
Het blijft lastig om niet te willen bestellen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
En dit gaat ff niet goed _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboeker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-06 19:02
Is het mogelijk om bij de grote Volvo set 42114 in plaats van een smartphone de gewone Bluetooth afstandsbediening (de powered up 88010 ) te gebruiken?
Dan kan ik mijn zoontje die geven ipv mijn telefoon ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
Kapoen schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:39:
[...]

Dat loopt wel los denk ik, dit boek uit 2013 met exclusieve minifig is ook nog steeds te krijgen aan normale prijzen.
Kan je aangeven waar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Kapot schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 10:12:
[...]

Kan je aangeven waar dan?
Toegegeven, ik heb mijn uitspraak gedaan gebaseerd op een search die ik enkele maanden geleden nog gedaan heb. Ondertussen vind ik alleen nog enkele 'lokale' Amazon winkels (Italië, Spanje) die het boek nog aanbieden. Ook de Amerikaanse winkel heeft het boek nog. .de/.nl/.fr/.co.uk winkels helaas niet meer op eerste zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
Hoe bedoel je goed gejat, op wish.com is de "Lego" ideas globe al te leveren in de valse blokjes vorm :?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:12
Woei, gisteren mijn jeugd-Lego opgehaald bij mijn ouders. Dat stamt voor het grootste deel uit de jaren 80. Het enige dat nog herkenbaar was als set waren de Alienator en van technisch Lego de 8862 (Graafmachine) en 8850 (Jeep).

Helaas nergens meer van op de Lego site zelf handleidingen te vinden. Gelukkig is het internet groot ;)

Nu alles in de grote schoonmaak en daarna sorteren. Hopelijk kan ik in ieder geval de graafmachine nog helemaal opbouwen.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
Eboeker schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:35:
Is het mogelijk om bij de grote Volvo set 42114 in plaats van een smartphone de gewone Bluetooth afstandsbediening (de powered up 88010 ) te gebruiken?
Dan kan ik mijn zoontje die geven ipv mijn telefoon ;-).
Nope, je kan wel via Brickcontroller 2 app (third party) het zo instellen dat je het kan besturen met een bluetooth gamecontroller. Vereist wel wat instellen en je telefoon zal nog steeds nodig zijn voor de verbinding met de controller, maar je zoontje kan dan met een goedkope controller lopen van 2 tientjes ipv een dure smartphone.

Persoonlijk vind ik het ook veel fijner bedienen op een controller dan een touchscreen. Merkte wel eens dat ik de Control+ UI van de Top Gear auto van het scherm af was met mijn gas en dan gaat die meestal weer terug naar 0 nul gas, moet je weer naar je scherm kijken waar je gashendeltje is gebleven.

Als ik me goed herinner van een interview enkele maanden geleden met de chef (prutser imo*) van het PoweredUp programma, staat het wel op de planning om controller support (met wellicht een originele Lego controller) toe te voegen aan de PoweredUp app.

*In dat interview legt die namelijk ook uit dat het de bedoeling was om eerst allerlei programmeerbare blokjes toe te voegen zonder enige vorm van een guide voor de experts om mee te kloten. De onderkant van de doelgroep kon bediend worden via de standaard profielen voor sets in de PoweredUp app en de Control+ app. De mensen die in het midden zitten, mogen lekker nog 1-2 jaar wachten voordat ze dingen misschien een beetje simpel kunnen gebruiken in MOCs. Return-to-center steering die 100% werkt, lukt namelijk niet met de programmeerbare blokjes en vergt zoveel blokjes dat ik zoiets heb van: wtf... Daarentegen hebben we de brickcontroller 2 app waar het wel bijna perfect werkt en instelbaar is door leken zoals ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• master30
Kapoen schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 11:01:
[...]

Toegegeven, ik heb mijn uitspraak gedaan gebaseerd op een search die ik enkele maanden geleden nog gedaan heb. Ondertussen vind ik alleen nog enkele 'lokale' Amazon winkels (Italië, Spanje) die het boek nog aanbieden. Ook de Amerikaanse winkel heeft het boek nog. .de/.nl/.fr/.co.uk winkels helaas niet meer op eerste zicht.
Amazon.nl heeft hem ook, voor € 19,54
Misschien dat ik deze dan ook maar bestel O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
master30 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 15:27:
[...]

Amazon.nl heeft hem ook, voor € 19,54
Misschien dat ik deze dan ook maar bestel O-)
De volledige minifig die je bij het boek krijgt ziet er trouwens zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8264/8680484543_b1d8751032_n.jpgAfbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8380/8681594004_5179ce7155_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

AppieNL schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 13:15:
[...]

Nope, je kan wel via Brickcontroller 2 app (third party) het zo instellen dat je het kan besturen met een bluetooth gamecontroller. Vereist wel wat instellen en je telefoon zal nog steeds nodig zijn voor de verbinding met de controller, maar je zoontje kan dan met een goedkope controller lopen van 2 tientjes ipv een dure smartphone.

Persoonlijk vind ik het ook veel fijner bedienen op een controller dan een touchscreen. Merkte wel eens dat ik de Control+ UI van de Top Gear auto van het scherm af was met mijn gas en dan gaat die meestal weer terug naar 0 nul gas, moet je weer naar je scherm kijken waar je gashendeltje is gebleven.

Als ik me goed herinner van een interview enkele maanden geleden met de chef (prutser imo*) van het PoweredUp programma, staat het wel op de planning om controller support (met wellicht een originele Lego controller) toe te voegen aan de PoweredUp app.

*In dat interview legt die namelijk ook uit dat het de bedoeling was om eerst allerlei programmeerbare blokjes toe te voegen zonder enige vorm van een guide voor de experts om mee te kloten. De onderkant van de doelgroep kon bediend worden via de standaard profielen voor sets in de PoweredUp app en de Control+ app. De mensen die in het midden zitten, mogen lekker nog 1-2 jaar wachten voordat ze dingen misschien een beetje simpel kunnen gebruiken in MOCs. Return-to-center steering die 100% werkt, lukt namelijk niet met de programmeerbare blokjes en vergt zoveel blokjes dat ik zoiets heb van: wtf... Daarentegen hebben we de brickcontroller 2 app waar het wel bijna perfect werkt en instelbaar is door leken zoals ik.
toon volledige bericht
Heb ik de 42099 omgebouwd naar PF zodat mijn dochter ermee kon spelen, maar dat hoefde dus niet vanwege de brickcontroller 2 app |:( Ik moet hem toch nog aanpassen: de versie die ik heb gebouwd is niet geheel hufter proof: een hoop krakende tandwielen als hij ergens tegenaan rijdt, en dat gebeurt nog wel eens met een 3-jarige bestuurder :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:29
Weet iemand of de Taj Mahal ( 10256 ) er uit gaat dit jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hansw1 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:49:
Ja, die gaat eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master30
Hansw1 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:49:
Gekocht afgelopen week voor 239,99 bij Intertoys
Pagina: 1 ... 4 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .