Er was zelfs nog een extra keuze: een schep uit een halloween-lego-storage-hoofd. Daar zouden veel verschillende stukjes in zitten... ik ben toch gegaan voor de stukjes die ik zeker ging gebruiken, zoals een hele lading van die tan masonry bricks.
Ze hadden ook nog wat restjes van oude PAB keuzes, zoals nog een klein restje tan cheeseslopes. Die stonden niet op het bord.
Het was wel veel meer keuze dan een paar weken terug, dus denk dat ze net bijgevuld zijn voor Halloween enzo.
Ik wist overigens nog niet dat er een GWP wa nu voor 40e. Had het net gered, toch weer leuk, 'gratis' blokjes.
Ik ben de laatste tijd bezig geweest met de Cantina:
De build vond ik ietsje tegenvallen. De bar en de schuine muren (ingang) zijn leuk, de rest vrij saai. Zeker als je voor de 10e keer dezelde 'greeble brick' bouwt (1x2 plate, 1x1 round en 1x1 plate erop, en dan 1x1 plate en 1x1 round. Je hebt dan een 1x2 brick met 2 round plates er in. Dat exacte ding komt 20x voor ofzo in de set. Zorg ook dat het aantal stukjes veel hoger is dan je zou vermoeden van de grote van de set)
Het resultaat en de minifigs zijn wel tof.
Ik heb het nog een beetje moeten aanpassen, want het moest wel in de Detolf vitrine passen. Dus de voorraad kamer moest los. Aangezien de muur een gedeelde muur is moest ik die zelf bouwen.
Ook een deur gebouwd op dezelfde manier als de power room aan de voorkant van de cantina.
Als laatste heb ik ook binnen wijzigingen gemaakt: het play feature verwijderd uit de alcove, en de alcove van Han en Greedo op de juiste plaats gemaakt (die was gespiegeld in de Lego versie, vanwege de play feature) en correct gemaakt met waar het raam zit en 2 lampen ipv 1.
Al met al even bezig geweest, maar mooi resultaat. Moet nog wel kijken of ik het laatste deel van het dak erop doe en welke minifigs waar moeten. Maar hier een foto:
Heb de voorraadkamer ook gemaakt en aangepast. De entree kan ik nu op de cantina schuiven (ipv dat hij gescharnierd is). Hierdoor kan ik het toch samen laten zien als ik hem uit ds vitrine haal.
Ik weet even niet hoe ik hier een filmpje kan delen, want eventjes geleden ook mijn Mandarolian thema draaimolen klaar gemaakt.
Volgende projectjes: kerst baseplate en mijn soldier-tower-moc (als tegenhanger voor de pirates) afronden, dat moet lukken met de nieuwe voorraad van de PAB vandaag. :-)
Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...