Toon posts:

Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 ... 299 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Reintji schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:46:
Legoworld in Utrecht gaat alleen als online event door. Iemand een idee of de Legoworld minifigs van 2020 op een andere manier te verkrijgen worden?
wat is een ' Legoworld minifigs' ?

πŸ†‚πŸ†ƒπŸ…΄πŸ…°πŸ…Ό: πŸ†πŸ…ΎπŸ…ΎπŸ†ƒπŸ…ΆπŸ…°πŸ…ΌπŸ…΄πŸ†_πŸ…²πŸ…ΎπŸ…Ό
πŸ…ΏπŸ†‚πŸ…½: πŸ…·πŸ…ΎπŸ…»πŸ…»πŸ…°πŸ…½πŸ…³πŸ…·πŸ…°πŸ†πŸ…³πŸ†‚

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Mappy

Piramide van Austerlitz

himlims_ schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:56:
[...]

wat is een ' Legoworld minifigs' ?

Dit soort dingen :)

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• qwerty2075
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 29-07-2021
92176 NASA APOLLO SATURN V

• Lord Sheep
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07:09
Hier gaat m'n zoontje zo blij mee zijn!

[ www.sterlingimitations.com ]

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-06 17:44
Reintji schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:46:
Legoworld in Utrecht gaat alleen als online event door. Iemand een idee of de Legoworld minifigs van 2020 op een andere manier te verkrijgen worden?
Weet je wel zeker dat die poppetjes geproduceerd zijn? Het is al sinds begin juni bekend dat het niet door zou gaan namelijk. En volgens mij hebben de poppetjes van Legoworld Denemarken meestal een net iets andere print dan die van Legoworld Nederland, dus die zullen het niet zijn lijkt me.

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:35

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik dacht wat is het toch stil in dat Lego topics in Mijn Topics, maar er is een nieuw topic gemaakt :') Vanavond maar ff bijlezen :D

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Reintji
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-06 16:24

Reintji

(2 x dad)Β²

AppieNL schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 23:35:
[...]

Weet je wel zeker dat die poppetjes geproduceerd zijn? Het is al sinds begin juni bekend dat het niet door zou gaan namelijk. En volgens mij hebben de poppetjes van Legoworld Denemarken meestal een net iets andere print dan die van Legoworld Nederland, dus die zullen het niet zijn lijkt me.
Ik heb inderdaad geen idee, maar ik dacht wellicht hier iemand wel. Is inmiddels een beetje een "traditie" geworden met de kinderen. Elk jaar één poppetje mee en een blokje met naam voor iedereen en dat staat dan het hele jaar in de woonkamer in een soort minibuild.

Nintendo speler sinds '94.

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:50
almightyarjen schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 09:18:
Ik dacht wat is het toch stil in dat Lego topics in Mijn Topics, maar er is een nieuw topic gemaakt :') Vanavond maar ff bijlezen :D
Nee hoor, we zijn gewoon met z'n allen overgestapt op Playmobil, maar niemand had jou ingelicht blijkbaar >:) ;)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Dat probleem had ik ook al :D

Ben nu al een maand ofzo bezig met GBC 36 Crazy Carnival de C build van de rode hijskraan..maar heb er eigenlijk helemaal geen tijd voor met twee jonge kids en een fulltime job ;(

Schiet niet op zo

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:51
Ik denk dat ik het gemist heb, maar was je Lego β€˜80s dorp al klaar?

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Schrok toen ik zag dat Downtown Diner EOL was... en wist niet zeker of ik hem al had.
Gelukkig wel en ondertussen opgebouwd, idd met hele leuke technieken.
Alleen... ik hou als spare parts twee antennes over (zwart en grijs) en hoewel het een 'eentje' is kom ik meestal geen grote parts tegen als spare. Hebben meer mensen dat of heb ik iets gemist!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 06:46
Waar kan ik hier de aanpassingen voor de 10277 crocodiltrein vinden. Ergens in deel 6 is erover gepost, maar kan niet terugvinden waar.....

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12:46
hemiparo schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:52:
Schrok toen ik zag dat Downtown Diner EOL was... en wist niet zeker of ik hem al had.
Alleen... ik hou als spare parts twee antennes over (zwart en grijs) en hoewel het een 'eentje' is kom ik meestal geen grote parts tegen als spare. Hebben meer mensen dat of heb ik iets gemist!
Nog zoveel dozen in je backlog dat je niet weet welke je wel of niet hebt gekocht? ;)

Ik heb even bij mijn spare parts gekeken, en ik heb ook een grijze en zwarte antenne over. Dus het klopt.

scintillating

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12:46
Versaevel schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:57:
Waar kan ik hier de aanpassingen voor de 10277 crocodiltrein vinden. Ergens in deel 6 is erover gepost, maar kan niet terugvinden waar.....
Jangbricks heeft er een video over: YouTube: LEGO Crocodile Locomotive Easy Fixes for gaps & derailing - 10277
Je kunt ook even zoeken op modify 10277

scintillating

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:12
Tc99m schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:32:
[...]

Jangbricks heeft er een video over: YouTube: LEGO Crocodile Locomotive Easy Fixes for gaps & derailing - 10277
Je kunt ook even zoeken op modify 10277
Offtopic: Nucleaire Geneeskunde?

• hemiparo
  • Nu online
Tc99m schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:30:
[...]

Nog zoveel dozen in je backlog dat je niet weet welke je wel of niet hebt gekocht? ;)

Ik heb even bij mijn spare parts gekeken, en ik heb ook een grijze en zwarte antenne over. Dus het klopt.
Dat scheelt... en ja... soms weet ik het gewoon niet meer zeker. Hou wel zoveel mogelijk bij met Brickset.com maar soms ga ik gewoon twijfelen en je wilt geen modulaire huizen kopen die EOL zijn...

• Kapoen
Gim schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:37:
[...]

Hahahaha, groot gelijk :+ Ik kreeg ook alweer de kriebels toen vermeld werd dat het 3-in-1 piratenschip goedkoop te koop was bij Trekpleister.... maar ik doe het niet ;)
Ik zag deze set vandaag liggen in een winkel voor €70, en ik was ook even aan het twijfelen.
Dan bedacht ik mij dat ik deze set al in mijn backlog heb zitten, en nee ik heb geen tweede exemplaar nodig O-)

Jang heeft 3 aparte reviews online gezet van de piratenschip 3-in-1 set, één review per build:
* Skull Island: Part 1 of LEGO Creator 3-in-1 Pirate Ship review! 31109
* Pirate's Inn: Part 2 of LEGO Creator 3-in-1 Pirate Ship review! 31109
* The one we really wanted! Part 3 of LEGO Creator 3-in-1 Pirate Ship review! 31109

In deel 3 vergelijkt hij ook dit schip met de Barracuda ideas set.

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Kapoen schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:46:
[...]

Ik zag deze set vandaag liggen in een winkel voor €70, en ik was ook even aan het twijfelen.
Dan bedacht ik mij dat ik deze set al in mijn backlog heb zitten, en nee ik heb geen tweede exemplaar nodig O-)

Jang heeft 3 aparte reviews online gezet van de piratenschip 3-in-1 set, één review per build:
* The one we really wanted! Part 3 of LEGO Creator 3-in-1 Pirate Ship review! 31109

Is dat echt het IDEAS schip waarmee t vergeleken wordt of met een discontinued schip?

Zo in vergelijk is het grote schip wel echt meer schip en die zeilen ziet ook zeker tof uit, maar de Creator 3-in-1 heeft wel leuke visuele details :) En past beter in de kast... :p Maar mocht ik de kleine halen dan moet ik dit soort filmpjes niet kijken Hahaha.

Wel benieuwd hoe hij qua verhouding is met Destiny's Bounty van Ninjago. Altijd een mooi schip gevonden. Die heeft dan weer geen echt zeil maar ook geen brick built zeil.

[Voor 9% gewijzigd door Gim op 10-10-2020 16:04]

• Kapoen
Gim schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:02:
[...]

Is dat echt het IDEAS schip waarmee t vergeleken wordt of met een discontinued schip?

Zo in vergelijk is het grote schip wel echt meer schip en die zeilen ziet ook zeker tof uit, maar de Creator 3-in-1 heeft wel leuke visuele details :) En past beter in de kast... :p Maar mocht ik de kleine halen dan moet ik dit soort filmpjes niet kijken Hahaha.

Wel benieuwd hoe hij qua verhouding is met Destiny's Bounty van Ninjago. Altijd een mooi schip gevonden. Die heeft dan weer geen echt zeil maar ook geen brick built zeil.
Ja hoor, kijk maar naar de foto's van 21322 Pirates of Barracuda Bay.

Of gewoon deze review op brothers-brick, LEGO Ideas 21322 Pirates of Barracuda Bay is a 2,500-piece love letter to classic Pirates

70618 Destiny's Bounty is inderdaad ook een grote klepper. Eens kijken of ik een vergelijking kan vinden ergens...

*edit* en gevonden: GIVINGS US THE SHIPS! door DownUnder Bricks. Hij zet een aantal schepen naast elkaar: de Creator 3-in-1 set, twee Destiny Bounty's en beide Barracuda's.

[Voor 18% gewijzigd door Kapoen op 10-10-2020 16:23]

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 06-06 21:23

Amphiebietje

In de blubber

The Eagle schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:01:
[...]

Er is in Eindhoven iig meer aanbod qua winkeloppervlak voor grote winkels dan in Den Bosch beschikbaar is.
In de Heuvelgalerie moet je tegenwoordig voor een prikkie kunnen huren als ik zie wat daar leegstaat :X
De huurprijzen verklaren meestal juist dat het leeg staat. In veel winkelcentra met hoge leegstand zijn de huurprijzen juist veel te hoog, en lijken de eigenaren van het winkelcentrum maar niet te willen begrijpen dat hun eigen beleid de oorzaak is van hun verhuurproblemen.

Vaak gaat zulk wanbeleid ook gepaard met winkeliers op allerlei extra kosten jagen i.v.m. plotseling "noodzakelijke" verhuizingen e.d. Vervolgens is men verbaasd als winkels ofwel failliet gaan ofwel verkassen naar plekken met een lagere huur.

• Mastergo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 00:23
Bezig met de Ford Mustang te bouwen. Heerlijk op mn gemak. Heerlijke build.

Maandag even kijken om bij intertoys de Kever en Fiat 500 te kunnen scoren die nu met 15% een leuke prijs hebben. Als we toch aan het uitgeven zijn :)

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

Frontpage Admin & PowerMod / Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter

Een work ik progress foto :)

Select * from fish

• Versaevel
Wel ff wat meer foto's bij vordering hΓ© :)

• Mappy
  • Nu online

Mappy

Piramide van Austerlitz

Ik kwam nog wat leuke bouwsels tegen die gebruik maken van de nieuwe IKEA dozen :D

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
hemiparo schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:52:
Heb je toevallig een foto met alle parts die je nog meer overheb, heb m tweedehands gekocht, maar de verkoper zei dat hij alle spare parts niet meer had, ben dus wel benieuwd welke steentjes dat allemaal waren.

Heb nu alleen nog de onderkant af, dus geen idee wat betreft die antennes.

• milo526
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:15
dr86 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 19:15:
[...]

Heb je toevallig een foto met alle parts die je nog meer overheb, heb m tweedehands gekocht, maar de verkoper zei dat hij alle spare parts niet meer had, ben dus wel benieuwd welke steentjes dat allemaal waren.

Rebrickable heeft inventories van bijna alles sets; zo ook van de Downtown Diner.

https://rebrickable.com/s...-diner/?inventory=1#parts

Hier kan je ook de spare parts zien!

• hemiparo
  • Nu online
dr86 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 19:15:
[...]

Zie plaatje:

milo526 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 19:22:
[...]
Rebrickable heeft inventories van bijna alles sets; zo ook van de Downtown Diner.

https://rebrickable.com/s...-diner/?inventory=1#parts

Hier kan je ook de spare parts zien!
Dank, weer wat geleerd!

Alleen, ik dacht altijd dat basis was alleen de 1stud steentjes en dan dus ook maar een. Maar ik zie bij mij al een paar dubbele! Oeps... ik moet gaan controleren dus!

[Voor 1% gewijzigd door hemiparo op 10-10-2020 19:39. Reden: Oeps!]

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Versaevel schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 19:06:
Wel ff wat meer foto's bij vordering hΓ© :)
Uiteraard :)

Select * from fish

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-05 11:03
Gespot: poppetje met helm, links boven op het gebouw. Gaat die naar beneden springen :?

• Reintji
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-06 16:24

Reintji

(2 x dad)Β²

Beavbusi schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:40:
[...]

Offtopic: Nucleaire Geneeskunde?
Offtopic; nog een kenner? O-)

Nintendo speler sinds '94.

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Kapoen schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:46:
[...]

Ik heb nu alle versies van het 3 in 1 piratenschip gebouwd. En ik vind de set echt zonde van het geld. De ontwerpen zijn ontzettend rommelig. Echt een bij elkaar geraapt "zooitje". Zo jammer.

Daarom net ook maar een 2e Pirates of Barracuda bay set besteld. Die is echt zoveel leuker en gedetailleerder. Nu kan ik eindelijk een "fatsoenlijk" schip bouwen :P

R7 5800X3D//B450 Tomahawk max II//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Ingelogd schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:03:
[...]

Gespot: poppetje met helm, links boven op het gebouw. Gaat die naar beneden springen :?
Nee, die staat gewoon van de horizon te genieten. Dat ziekenhuis heeft gewoon een dak waar je op kunt lopen :P

Select * from fish

• Kapoen
kendo schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:15:
[...]

Ik heb nu alle versies van het 3 in 1 piratenschip gebouwd. En ik vind de set echt zonde van het geld. De ontwerpen zijn ontzettend rommelig. Echt een bij elkaar geraapt "zooitje". Zo jammer.

Daarom net ook maar een 2e Pirates of Barracuda bay set besteld. Die is echt zoveel leuker en gedetailleerder. Nu kan ik eindelijk een "fatsoenlijk" schip bouwen :P
Ga je een combinatie maken van 2 Barracuda's? Dat gaat een heel grote klepper van een schip maken dan, graag foto's van het resultaat :9 _/-\o_

• Kapotto
  • Laatst online: 08:51
kendo schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:15:
[...]

Bedankt voor je tip, beter doorsparen voor de piratebay dus :)

• kendo
  • Niet online
Kapoen schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 08:30:
[...]

Ga je een combinatie maken van 2 Barracuda's? Dat gaat een heel grote klepper van een schip maken dan, graag foto's van het resultaat :9 _/-\o_
Dat was, en is nog steeds de bedoeling. En dan in combinatie met een kleine haven oid.
Maar voorlopig zit ik een beetje krap met tijd, dus langzaam aan ;)
Kapotto schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:15:
[...]

Bedankt voor je tip, beter doorsparen voor de piratebay dus :)
Wanneer je het geld ervoor over hebt, dan zou ik dat zeker doen.

Ik heb de Piratenset gekocht voor €75, en dat is eigenlijk net wat te duur(de adviesprijs is zelfs €99). Het zijn wel relatief veel onderdelen, maar heel veel daarvan zijn van die 1x1 "plates"

R7 5800X3D//B450 Tomahawk max II//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:05

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Mijn zoontje heeft een Lego Ninjago boek met map gekregen. Daarbij zit Nya met zweefmotor:

Het boek zelf zit er alleen niet bij, en ook de bouwinstructies niet. Ik heb hem nu maar zo goed en zo kwaad als het kan gebouwd naar aanleiding van de plaatjes buitenop, maar die zijn eigenlijk allemaal van één kant genomen. Weet iemand hoe ik hier nog instructies bij kan vinden? Ik heb uiteraard al gezocht op het nummer van de streepjescode, maar dan kom ik alleen maar voorbeelden van het boekwerk tegen. Ik zie ook nergens een officiële Lego code/nummer.

Anoniem: 91868

gwystyl schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:16:
Mijn zoontje heeft een Lego Ninjago boek met map gekregen. Daarbij zit Nya met zweefmotor:
[Afbeelding]

Het boek zelf zit er alleen niet bij, en ook de bouwinstructies niet. Ik heb hem nu maar zo goed en zo kwaad als het kan gebouwd naar aanleiding van de plaatjes buitenop, maar die zijn eigenlijk allemaal van één kant genomen. Weet iemand hoe ik hier nog instructies bij kan vinden? Ik heb uiteraard al gezocht op het nummer van de streepjescode, maar dan kom ik alleen maar voorbeelden van het boekwerk tegen. Ik zie ook nergens een officiële Lego code/nummer.
YouTube: Lego Ninjago Build Your Own Adventure: Greatest Ninja Battles mit Ny...

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:36
Onlangs de eerste helft van de 10218 Pet Shop (het woonhuis) afgebouwd en in mijn (IKEA Detolf) vitrine kast naast de 10243 Parisian Restaurant geplaatst. Past perfect!

Het tweede gedeelte (dierenwinkel) ga ik in de vitrine links ervan naast de Detective's Office (10246) plaatsen. :) Maar eerst nog even genieten van het bouwen. :9

• Kapoen
Haay schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:47:
Het tweede gedeelte (dierenwinkel) ga ik in de vitrine links ervan naast de Detective's Office (10246) plaatsen. :) Maar eerst nog even genieten van het bouwen. :9
De twee minifigs rechtsvooraan het restaurant zijn alvast ontsnapt uit de dierenwinkel?

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:05

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Dank je, via jouw suggestie en het polybagnummer kwam ik uit bij deze video, waar de instructies uit het boek getoond worden en daarna hoe die pagina gebouwd moet worden...... Ze noemen het daar Lego 5005656, maar ook als ik daarop zoek naar instructies vind ik ze niet. Blijkbaar heb ik hem op het oog toch al bijna goed in elkaar gezet. Ik hoefde maar één steentje te verplaatsen

Voor mijn eigen referentie:
Pagina 1: poppetje en stap 1 - 4
Pagina 2: stap 5 - 12
Pagina 3: stap 13 - 20
Pagina 4: stap 21 - 24

Ik heb voor mezelf ook maar even screenshots gemaakt van die pagina's, en dat samengevoegd tot pdf. Als iemand die nog zoekt, stuur me gerust een DM.

[Voor 29% gewijzigd door gwystyl op 11-10-2020 17:39]

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

RIP Sammy 20-12-2021

Haay schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:48:
[...]

Zou het gaaf vinden als er dan in Flevoland (neem aan: Almere Lelystad) ook een Lego store komt! :)
FTFY :+

Renault MΓ©gane Estate 1.3 TCe EDC Bose (10-2019) met aan de haak een Caravelair Antares Titanium 390

• JB
  • Laatst online: 12:12

JB

CΓ©dric roelt!

Weten de Lego kenners hier of het loont om tot Black Friday achtige dagen te wachten mbt prijzen voor de Lamborghini Sian? Staat nu op 275 euro bij Amazon maar als dit soort dagen vaker nog mooiere prijzen tot gevolgen heeft, dan wacht ik nog even :)

Mijn boefje is liev!

• detulp050
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:03
JB schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:08:
Weten de Lego kenners hier of het loont om tot Black Friday achtige dagen te wachten mbt prijzen voor de Lamborghini Sian? Staat nu op 275 euro bij Amazon maar als dit soort dagen vaker nog mooiere prijzen tot gevolgen heeft, dan wacht ik nog even :)
Dat is giswerk, maar hij zal tijdens en na Black Friday vast niet duurder zijn dan nu πŸ˜‰

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

WΓΌrΓΌm? DΓΌrΓΌm!

Lego outlet store in Bataviastad, met de laatste sets van EOL modellen. :P

β›” Trackers of betalen β›”

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

RIP Sammy 20-12-2021

JohanKupers schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:55:
[...]

Lego outlet store in Bataviastad, met de laatste sets van EOL modellen. :P
Prima idee, fiets afstand voor mij :P

Renault MΓ©gane Estate 1.3 TCe EDC Bose (10-2019) met aan de haak een Caravelair Antares Titanium 390

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

https://www.catawiki.nl/l...aats&utm_campaign=Toys-NL

zal wel aan mij liggen; ik vind mooi ontwerp - maar die prijzen .... is dat 'normaal?'

denk dat maar stop met werken, en moc's op wiki ga verkopen :X :+

[Voor 16% gewijzigd door himlims_ op 12-10-2020 10:37]

• Webgnome
  • Laatst online: 11:52
De prijs is toch voor het bouwwerk en niet alleen de instructies? Op zich vind ik de prijs nog wel mee vallen als je ziet wat Lego zelf voor bepaalde zaken durft te vragen

Strava | Twitter | Mastodon.nl

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:53

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Probeer zo'n ding maar eens te bricklinken. Je schrikt je een ongeluk als je de prijzen voor de steentjes ziet.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• avdieren
  • Laatst online: 06-06 09:30
Op het eerste zicht zitten daar zeker 5 a 6000 steentjes in.
a 10 cent gemiddeld per steentje valt de prijs nu nog wel mee.

En dan rekenen we de tijd om het te ontwerpen en bouwen nog niet mee.

Neuh, vind het ook nog wel mee vallen (nu dan)

• PakoeDIEP
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-06 19:29
Na jarenlang geen lego te hebben aangeraakt, begon het toch te jeuken nadat ik de Bugatti zag. Helaas kon ik me niet inhouden en heb gelijk de Lambo er gelijk bij gehaald:

Tijd geleden dat ik me zo heb kunnen vermaken. Helaas komt de volgende 'grote' release pas in 2022 als ik de leaks mag geloven? 2021 zou er een 1:10 Ferrari op de markt komen.

• Gim
  • Niet online
PakoeDIEP schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:58:
Na jarenlang geen lego te hebben aangeraakt, begon het toch te jeuken nadat ik de Bugatti zag. Helaas kon ik me niet inhouden en heb gelijk de Lambo er gelijk bij gehaald:

[Afbeelding]

Tijd geleden dat ik me zo heb kunnen vermaken. Helaas komt de volgende 'grote' release pas in 2022 als ik de leaks mag geloven? 2021 zou er een 1:10 Ferrari op de markt komen.
Met de Ferrari verwacht ik dat het in lijn is met Porsche 911 RSR (42096); dus focus op uiterlijk i.p.v. technische inhoud. De Landrover Defender zou je wel nog kunnen overwegen voor een 'gevulde' bak. Momenteel leuk geprijsd bij Intertoys met de actieprijs + 20% korting.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
himlims_ schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:36:
[Afbeelding]

zal wel aan mij liggen; ik vind mooi ontwerp - maar die prijzen .... is dat 'normaal?'

Ben ik nu gek? Maar zonder handleiding koop je toch niet een dergelijk product? Je wil het toch ooit eens opnieuw bouwen en/of schoonmaken? Dan mag je alles wel goed op foto zetten.

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gim schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:07:
[...]

Momenteel leuk geprijsd bij Intertoys met de actieprijs + 20% korting.
Fuck, ik moet ook gewoon wegblijven uit dit topic als m'n pretbudget al op is he. Toch 31108 besteld. :( Normaal vind ik die veel te duur voor wat het is, maar met 20 euro korting en daarbovenop nog eens 20% korting vond ik 'm toch wel aardig.

• PakoeDIEP
Gim schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:07:
[...]

Met de Ferrari verwacht ik dat het in lijn is met Porsche 911 RSR (42096); dus focus op uiterlijk i.p.v. technische inhoud. De Landrover Defender zou je wel nog kunnen overwegen voor een 'gevulde' bak. Momenteel leuk geprijsd bij Intertoys met de actieprijs + 20% korting.
Thanks! Ach, een kan er nog wel bij denk ik... Zal wel de laatste zijn van dit jaar...

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:26
Voor 100 euro Lego 10199 over kunnen nemen. Vond het zelf een mooi bedrag voor één van de eerste kersthuisjes, ondanks dat de doos mist.

Wel grappig, deze is zelfs uit de tijd dat er nog geen genummerde zakjes waren gok ik. In het hele boekje wordt geen melding gemaakt van genummerde zakjes en het boekje begint met hoe je de steentjes het beste kan sorteren :) (overigens hanteer ik een andere sorteervolgorde in deze)

• Versaevel
himlims_ schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:36:
[Afbeelding]

Zo te zien een moc vanuit het modulair stadhuis met de Santa fe My Own Train.
Reken die 2 bij elkaar op en dan v as lt de prijs mij wel mee, al zal ik het er niet voor over hebben zonder beschrijving.

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009

QuattroNL

It is I.

Hoe ervaar je het kleurverschil van de groene parts bij de Lambo?
Valt het meer op bij kunstlicht of juist met zonlicht?

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:57

[Afbeelding]

Mooi hoor! Na de Bugatti ben ik toch maar op de modulars over gegaan. Toch blijf ik met een schuin oog naar de Sian kijken. Mooie displaycase heb je voor de bugatti, mag ik vragen welke dat is?

• PakoeDIEP
QuattroNL schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:09:
[...]

Hoe ervaar je het kleurverschil van de groene parts bij de Lambo?
Valt het meer op bij kunstlicht of juist met zonlicht?
Ik wil zeggen dat het altijd opvalt, ongeacht wat voor soort licht erop schijnt. Hangt wel een beetje vanaf of je echt naar een bepaald onderdeel aan het staren bent. Als je ernaar kijkt als een geheel valt het niet echt op. Op dat vlak is de Bugatti toch beter afgewerkt.
BiLLie- schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:50:
[...]

Mooi hoor! Na de Bugatti ben ik toch maar op de modulars over gegaan. Toch blijf ik met een schuin oog naar de Sian kijken. Mooie displaycase heb je voor de bugatti, mag ik vragen welke dat is?
Tuurlijk! Dit is em.

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Snel nog even een videotje gemaakt voordat hij ten onder gaat aan de modificaties van de kinderen...

Mijn Lego Mocs

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@Pin0 Het is wel een beetje een hakkelend beeld, dat is minder fijn om naar te kijken :/

• totalatool
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:33
Voor LEGO display cases en standaarden kijk ik altijd eerst bij Wicked Brick.

LEGO te koop

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06 22:23
:D
[Afbeelding]

Indien je één van de 2 sets zou moeten kiezen / nog een keer zou bouwen / als het mooist of leukst zou moeten beoordelen, welke zou dit dan zijn? :)

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:37

FongWan

The Stormrider ...

Bedankt voor de tip bij Intertoys. Zat al een tijd te twijfelen om Assembly Square te halen en had bijna al besteld bij Lego zelf gezien de dubbele VIP punten (3900 punten) wat 25 euro aan korting is bij Lego zelf. Maar nu net toch bij Intertoys besteld met de 20% korting dus 52 euro korting. Moet hem wel zelf ophalen in Amsterdam Noord maar heb nu wel direct de korting op de set zelf.

Ben bang dat dit het begin wordt van de modulars.... Heb alleen de NES en Voltron (ideas) op dit moment thuis en dit jaar aangeschaft. De Lego uit mijn jeugd ligt nog bij mijn ouders. Dit jaar uit de dark ages gekomen ...

Om een beetje on topic te blijven, welk van de twee setjes lijkt jullie het meest interessant?

Diagon Alley of Mos Eisley Cantina? En ja ik weet het zijn twee verschillende franchises. Ben meer fan van Star Wars als ik uit beide moet kiezen maar de Harry Potter set ziet er ook wel leuk uit.

Wat zouden jullie kiezen en waarom?

[Voor 9% gewijzigd door FongWan op 12-10-2020 19:09]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 4 Classic | Google Pixel 7 Pro |

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
JeroenE schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:31:
@Pin0 Het is wel een beetje een hakkelend beeld, dat is minder fijn om naar te kijken :/
Tsja... Nokia 6.1 camera... En gebrek aan fijne motoriek...

Mijn Lego Mocs

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-06 18:55
totalatool schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:42:
Bedankt voor dit... :9 Oh men...

• Kapoen
FongWan schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:06:
Diagon Alley of Mos Eisley Cantina? En ja ik weet het zijn twee verschillende franchises. Ben meer fan van Star Wars als ik uit beide moet kiezen maar de Harry Potter set ziet er ook wel leuk uit.

De Diagon Alley leent zich iets meer om aan te bouwen bij de modulars.

Alhoewel je van de Cantina ook een modular zou kunnen maken :P

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-06 17:09

Scighera

swim-bike-run

FongWan schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:06:
Bedankt voor de tip bij Intertoys. Zat al een tijd te twijfelen om Assembly Square te halen en had bijna al besteld bij Lego zelf gezien de dubbele VIP punten (3900 punten) wat 25 euro aan korting is bij Lego zelf. Maar nu net toch bij Intertoys besteld met de 20% korting dus 52 euro korting. Moet hem wel zelf ophalen in Amsterdam Noord maar heb nu wel direct de korting op de set zelf.

Ben bang dat dit het begin wordt van de modulars.... Heb alleen de NES en Voltron (ideas) op dit moment thuis en dit jaar aangeschaft. De Lego uit mijn jeugd ligt nog bij mijn ouders. Dit jaar uit de dark ages gekomen ...

Om een beetje on topic te blijven, welk van de twee setjes lijkt jullie het meest interessant?

Ikzelf ben halverwege diagon alley.

Erg mooie set, leuk om te bouwen door kleur en detail.

Persoonlijk zou ik deze aanraden wegens hoeveelheid stenen voor de prijs (5600 voor 400e , de star wars is 3400 voor 350e uit mijn hoofd)

, daarbij denk ik dat de star wars set eentoniger is qua bouwen door de kleuren (het gebrek aan diversiteit dus)

www.triathlete.nl

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:46

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

FeaR schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:56:
[...]
Het voelt alsof de 8880 hier toch wel gaat komen. Marktplaats eens in de gaten houden :P
Afgelopen weekend een mooi exemplaar gezien. Inclusief doos en instructies en op de (eigen) foto's zagen de velgen en het interieur nog aanzienlijk wit uit. Goed contact gehad maar puntje bij paaltje kon ophalen opeens niet en was de advertentie ook ineens gereserveerd en nu zelfs niet meer te vinden. Dan zoeken we maar eens rustig verder.

Ik zit nu te twijfelen om de Technic Lamborghini bij Intertoys te bestellen. Met de code LEGOTECHNIC20 is die set daar nu €264,- en de Intertoys accepteert VVV bonnen waarvan ik er nog wat heb liggen. Of toch wachten tot de feestdagen... Lastig lastig :P

[Voor 19% gewijzigd door FeaR op 12-10-2020 21:51]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• PakoeDIEP
Joster schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:58:
[...]

[...]

Indien je één van de 2 sets zou moeten kiezen / nog een keer zou bouwen / als het mooist of leukst zou moeten beoordelen, welke zou dit dan zijn? :)
Ik begon expres als eerst met de Bugatti en dat bleek ook een goede keuze te zijn. De Lambo was leuker in elkaar te zetten en er hoefde geen stickers geplakt te worden :D .
totalatool schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:42:
Oh nice thanks!

[Voor 21% gewijzigd door PakoeDIEP op 12-10-2020 21:55]

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021
FeaR schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:47:
[...]

Afgelopen weekend een mooi exemplaar gezien. Inclusief doos en instructies en op de (eigen) foto's zagen de velgen en het interieur nog aanzienlijk wit uit. Goed contact gehad maar puntje bij paaltje kon ophalen opeens niet en was de advertentie ook ineens gereserveerd en nu zelfs niet meer te vinden. Dan zoeken we maar eens rustig verder.

Ik zit nu te twijfelen om de Technic Lamborghini bij Intertoys te bestellen. Met de code LEGOTECHNIC20 is die set daar nu €264,- en de Intertoys accepteert VVV bonnen waarvan ik er nog wat heb liggen. Of toch wachten tot de feestdagen... Lastig lastig :P
VvV bonnen max 50 euro bij intertoys ( online tenminste) in de winkel krijg je geen 20% korting denk ik

• Gim
  • Niet online
VRAAG: is de NASA Apollo 11 Maanlander de moeite echt waard? Ook wanneer je niet gelijk de grootste fan bent van ruimtevaart, maar wel houdt van sets met leuke bouwtechnieken? Voor de grootste ruimtevaart fans is het allicht een no-brainer, vandaar m'n vraag aan de mensen die hem hebben maar niet zo into ruimtevaart zijn :P
T.E schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:13:
[...]

VvV bonnen max 50 euro bij intertoys ( online tenminste) in de winkel krijg je geen 20% korting denk ik
Oh? De 20% korting is alleen online? Maar je zou dus in de winkel kunnen gaan staan. De set even laten 'reserveren'. Online de bestelling inschieten met afhalen in winkel en je zou dan die set binnen het uur kunnen ophalen. Kan me voorstellen dat wanneer een medewerker meekijkt dat je hem gelijk meekrijgt :P Dan kun je het net zo goed in de winkel aanbieden. Dus terug bij de vraag: is het alleen online?

En ja, er zit een verband tussen mijn beide vragen. Ik moet namelijk iets terugbrengen naar Intertoys en als ik die ene set zie staan in de winkel.... tja... :P Ik vind het model van de ene kant wel interessant uitzien namelijk, maar totaal anders dan sets die ik dusver heb (auto's, auto's.... :P). Dus ben aan het afwegen of het iets is voor niet doorgewinterde "fans".

[Voor 20% gewijzigd door Gim op 13-10-2020 09:49]

• vectormatic
  • Laatst online: 13:15

vectormatic

Warlock of the doorlock

Joster schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:58:
[...]

[...]

Wel een ding om mee te nemen, de bugatti gaat waarschijnlijk eind van het jaar uit productie, de lambo kan je de komende twee jaar nog wel krijgen.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

@Gim Ik vond het inderdaad een mooie toevoeging aan de Saturn V die ik ook heb, ik vind het alleen jammer dat er stickers op zitten.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:53

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Amai, dan moet je het wel heel erg vervelend vinden om hem elk jaar een keer af te breken, schoonmaken en weer op te bouwen. Wat een geld zeg.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

beetje offtopic; humble bundle heeft een 'lego' actie
https://www.humblebundle.com/store/promo/lego-byob

//edit
deze 'fallout display' op reddit tegen;

[Voor 46% gewijzigd door himlims_ op 13-10-2020 11:13]

• PakoeDIEP
zonoskar schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:47:
[...]

Amai, dan moet je het wel heel erg vervelend vinden om hem elk jaar een keer af te breken, schoonmaken en weer op te bouwen. Wat een geld zeg.
Niet perse, maar was nooit de bedoeling geweest om elk jaar het e.e.a. te verversen. Ik vind het leuk eruit zien en zo komt er geen stof op. Kleine pluspunten dat ik hiermee ook een sociale werkplaats steun :) .

• headhunter1985
  • Laatst online: 07:03
Aantrekkelijk die aanbiedingen. Blijf twijfelen over de Liebherr, qua build zal het vast erg leuk zijn. Maar vind het model lomp, in tegenstelling tot de Emmerwiel welke echt iets unieks heeft. Heb daarnaast de Rode kraan/boomhut nog in doos staan en eerst andere prioriteiten thuis.

Sian idem, het model erg gaaf maar het kleurverschil zal mij gaan irriteren.

Denk dat ik toch wacht tot die keer de laagste prijs in brickwatch benaderd of zelfs daaronder, maar dan blijft het nog erg veel geld.

• Mappy
  • Nu online

Mappy

Piramide van Austerlitz

Voor ik klikte dacht ik dat BYOB in dit geval zou staan voor bring your own bricks :D

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-06 17:44
Zowaar mijn backlog een beetje aan het wegwerken. Ben nu de Mack Anthem aan het bouwen en heb de truck af, maar ik snap dit niet helemaal, de rechterdeur op de Mack:
MackDoor by Appie NL, on Flickr
Waarom dat gat in de deur? Dus ik googelen, schijbaar is dit een soort (dode hoek) raampje. Leuk dat Lego voor dit raampje wel een werkelijk gat wil maken ipv een sticker en die voor de sleeper niet, maar ik vond het er niet uit zien en heb hem dus dicht gemaakt zoals de linkerkant :P

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
AppieNL schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:02:
Leuk dat Lego voor dit raampje wel een werkelijk gat wil maken ipv een sticker
Ze zouden gewoon een klein raampje moeten maken. Beetje zoals deze gouwe ouwe :+

• Gim
  • Niet online
AppieNL schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:02:
Zowaar mijn backlog een beetje aan het wegwerken. Ben nu de Mack Anthem aan het bouwen en heb de truck af, maar ik snap dit niet helemaal, de rechterdeur op de Mack:
[Afbeelding]MackDoor by Appie NL, on Flickr
Waarom dat gat in de deur? Dus ik googelen, schijbaar is dit een soort (dode hoek) raampje. Leuk dat Lego voor dit raampje wel een werkelijk gat wil maken ipv een sticker en die voor de sleeper niet, maar ik vond het er niet uit zien en heb hem dus dicht gemaakt zoals de linkerkant :P
Grappig dat je hier over begint. Dat gat viel me na de bouw pas op. Zonder het boekje er ook nog maar op na te slaan was mijn conclusie al dat ik die bouw avond te lang door was gegaan met fouten tot gevolg. Maar het gat moet er dus zijn volgens LEGO. Ik heb hem ook dichtgemaakt daarna :P (om vervolgens over te gaan naar het B model).

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:14
Bij de kruidvat krijg je bij een aantal Legosets nu de tweede voor de halve prijs.
Ik heb eens gek gedaan, en vier keer set 31097 besteld (Woonhuis, dierenwinkel en cafΓ©). Eens kijken of ik daar straks zelf een modulair gebouw van kan maken!
Onder het mom van: je moet ergens beginnen met MOC'en ;)

Ik vind de kleuren van set 31097 erg mooi, ik denk dat je daar best iets moois van moet kunnen maken.
Hij heeft 969 onderdelen, dus als je een set voor ong. 50 euro per stuk kunt kopen is dat rond de €0,05 per onderdeel. Kon minder, zeggen ze dan hier in Groningen ;)

Een tijdje terug heb ik ook het 'Lego Neighborhood Book' in huis gehaald, straks eens zien of daar nog leuke ideeΓ«n in staan!

Ik vind het wel fijn om een paar sets in huis te halen, specifiek om mee te MOC'en. Ik heb al best wel wat kleine gebouwtjes, maar ik vind het toch spannend om de onderdelen daarvan op één hoop te gooien.

[Voor 64% gewijzigd door Jakkus op 13-10-2020 15:36]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Jakkus schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:26:
Bij de kruidvat krijg je bij een aantal Legosets nu de tweede voor de halve prijs.
Ik heb eens gek gedaan, en vier keer set 31097 besteld (Woonhuis, dierenwinkel en cafΓ©). Eens kijken of ik daar straks zelf een modulair gebouw van kan maken!
Onder het mom van: je moet ergens beginnen met MOC'en ;)

Ik vind de kleuren van set 31097 erg mooi, ik denk dat je daar best iets moois van moet kunnen maken.
Hij heeft 969 onderdelen, dus als je een set voor ong. 50 euro per stuk kunt kopen is dat rond de €0,05 per onderdeel. Kon minder, zeggen ze dan hier in Groningen ;)
met 2x kom je niet tot een modular; hebt er echt minimaal 3 nodig :)
voor de prijs van 50 - kun je ook een shitload bricklinken (meer blokjes) ik kwam vooral reguliere bricks tekort voor de muurtjes. Heb die 31097 voor 45,- meegenomen bij top1toys - leuke set, verrasend creatief in elkaar gedraaid die 3-in-1 (vond de tram zeker leuk)

//edit; lees nu dat je m 4x hebt - succes met bouwen!

//edit2;

kijk hier eens; https://www.instagram.com/ekownimako/ <-- gaaf _/-\o_ _/-\o_ geen idee hoe kan embedden

[Voor 7% gewijzigd door himlims_ op 13-10-2020 16:24]

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online

Vandaag is mijn eerste model voor een Lego contest goedgekeurd! Voor de contest "Create ART to be enjoyed by all!" heb ik de "Victory Brickie Woogie" gemaakt. Gebaseerd op De Stijl met een Lego steen erin gewerkt. Was wel even een werkje om het mooi en stevig te maken, de renders zijn mbv de Studio 2.0.

Meer plaatjes en info kan je vinden via deze link https://ideas.lego.com/ch...72-47d3-b415-98205a15417f

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

@TestDummie ziet er best hip uit, moest even goed kijken vanwege contract (kleur op kleur). Benieuwd hoe die eruit 'springt' wanneer de achtergrond zwart-wit-grijs-tinten zou zijn geweest. is ook mondriaan :)

[Voor 21% gewijzigd door himlims_ op 13-10-2020 16:37]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

T.E schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:13:
[...]
Dat van max 50 euro met VVV-bonnen komt wel bekend voor nu je het zo aanhaalt. Eens zien of VVV naar Bol.com-tegoed ook die beperking heeft. Anders ben ik voor niets op een goede Sian-deal aan het wachten bij Bol.com.

• Ninjetsu NL
  • Laatst online: 01-06 18:55
himlims_ schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:33:
@TestDummie ziet er best hip uit, moest even goed kijken vanwege contract (kleur op kleur). Benieuwd hoe die eruit 'springt' wanneer de achtergrond zwart-wit-grijs-tinten zou zijn geweest. is ook mondriaan :)

[Afbeelding]
Ik vond het juist leuk dat je hersenen aan de hand van het focuspunt er iets anders van proberen te maken :D

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:11
FeaR schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:02:
[...]

Dat van max 50 euro met VVV-bonnen komt wel bekend voor nu je het zo aanhaalt. Eens zien of VVV naar Bol.com-tegoed ook die beperking heeft. Anders ben ik voor niets op een goede Sian-deal aan het wachten bij Bol.com.
Lijkt me niet. Heb eens met 140 euro VVV bonnen bij de Primera bol.com kaarten gekocht. Deze ingevoerd in m'n account en daar een electrische tandenborstel van 140 euro mee kunnen afrekenen.
Dus je kunt t anders altijd nog via die weg doen.

• totalatool
Wat mij vooral tegenhoudt met zelf een MOC bouwen met m'n zoontje (net 6) is dat ik bang ben dat we daarna nooit meer de steentjes terug kunnen vinden als we de originele sets weer zouden willen opbouwen. Als we nu zelf iets verzinnen, dan wordt dat gemaakt van een bak classic steentjes in alle kleuren (oa bricks, bricks, bricks geloof ik) en een tweetal goedgevulde potten uit de PAB muur van de winkel hier in Utrecht.

LEGO te koop

• Mappy
  • Nu online

Mappy

Piramide van Austerlitz

totalatool schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:18:
Wat mij vooral tegenhoudt met zelf een MOC bouwen met m'n zoontje (net 6) is dat ik bang ben dat we daarna nooit meer de steentjes terug kunnen vinden als we de originele sets weer zouden willen opbouwen. Als we nu zelf iets verzinnen, dan wordt dat gemaakt van een bak classic steentjes in alle kleuren (oa bricks, bricks, bricks geloof ik) en een tweetal goedgevulde potten uit de PAB muur van de winkel hier in Utrecht.
Als ik een bepaald steentje zoek weet ik meestal nog wel waar ik dat in gebruikt zou kunnen hebben :D Dat is het leuke van met je handen werken, je onthoudt best aardig wat je doet :)

Bij het opnieuw bouwen van een originele set kun je natuurlijk van tevoren al de parts list achterin de instructies nalopen om alles bij elkaar te zoeken. Als er dan iets mist kun je beslissen om het te zoeken, de losse onderdelen op bricklink bij te kopen, iets weg te laten bij het bouwen, of vervangen door een andere kleur/andere steen.
De eerste keer exact volgens handleiding bouwen is leuk, maar daarna ga ik er gerust iets creatiever mee om indien nodig :)

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
himlims_ schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:33:

[Afbeelding]
Leuk om te horen en bedankt voor de tip! Ik heb grijs ook lang overwegen, maar heb toch voor de echt klassieke Lego kleuren gekozen. Anders lijkt de achtergrond wat koud, zie het Lego logo van 1965-1972

Ninjetsu NL schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:06:
[...]

Ik vond het juist leuk dat je hersenen aan de hand van het focuspunt er iets anders van proberen te maken :D
Gaaf dat je dat zegt! Ik heb ongeveer 2 dagen met de kleuren geΓ«xperimenteerd. De bedoeling was ook dat het een compositie is waar je naar blijft kijken. Door de willekeur ontstaan er af en toe ook een soort van patroon, ik begin door de hoeveelheid werk wel wat meer respect te krijgen voor oa Mondriaan :P

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:55
FeaR schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:02:
[...]
https://nos.nl/artikel/23...ro-dat-kan-niet-meer.html

"Het maximum van 50 euro geldt alleen voor cadeaubonnen die je op veel plaatsen kunt inwisselen, zoals de VVV-cadeaukaart, de Boekenbon en de Yourgift-cadeaukaart. Bonnen die je bij maar één specifieke winkel kunt gebruiken, zoals die van Hema, De Bijenkorf of Bol.com, vallen niet onder de EU-regel. Omdat je die maar bij een partij kunt inleveren, worden die namelijk niet gezien als een elektronisch betaalmiddel."

Je mag dus wel meer Bol kaarten inwisselen, maar max 50 eur aan VVV bonnen. Je VVV dus omzetten naar Bol kaarten!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

JPDeckers schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:48:
[...]
Je mag dus wel meer Bol kaarten inwisselen, maar max 50 eur aan VVV bonnen. Je VVV dus omzetten naar Bol kaarten!
Thnx! Ik voel me wel heel lui nu dat ik het zelf niet op heb gezocht O-)

Dan de VVV inderdaad maar eens omzetten naar Bol.com en diezelfde winkel dan ook in de gaten houden. Scheelt dat ik geen haast heb, als ik met de feestdagen maar wat te bouwen heb :P

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:41
Bij de intertoys.nl hebben ze nu ook een 20% korting op creator dozen met de code LEGOCREATOR20. Veel dozen moet je alleen wel ophalen in de winkel.

• master30
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-05 12:18
Toch een leuke actie van Intertoys.

Heb bij vanmiddag hier in het centrum de Taj Mahal en de Assembly square gekocht.
Gisteren de Liebherr.

En ja......, het doet wel een beetje pijn in de portemonnee :)

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

RIP Sammy 20-12-2021

master30 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:28:
Toch een leuke actie van Intertoys.

Heb bij vanmiddag hier in het centrum de Taj Mahal en de Assembly square gekocht.
Gisteren de Liebherr.

En ja......, het doet wel een beetje pijn in de portemonnee :)

:P

• Tijll
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01:56
Zijn er eigenlijk nog winter sets op komst?
Of blijft het bij de sets die er nu zijn?

https://rebrickable.com/users/Tijll/

• totalatool
De Elf Club House is toch pas net op de markt? Of bedoel je iets anders?

LEGO te koop

• Mappy
  • Nu online

Mappy

Piramide van Austerlitz

Tijll schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 23:28:
Zijn er eigenlijk nog winter sets op komst?
Of blijft het bij de sets die er nu zijn?
https://www.brothers-bric...-christmas-shopping-news/
Deze had je allemaal gezien?

Pagina: 1 2 3 ... 299 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops.

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee