website van LEGO plat?
edit: hi is idd weer up. ik had kort een acces denied.
edit: hi is idd weer up. ik had kort een acces denied.
[ Voor 56% gewijzigd door rammes op 06-10-2020 19:58 ]
Ik zou het doen!
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 56% gewijzigd door rammes op 06-10-2020 19:58 ]
Ik zou het doen!
Nee?rammes schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:48:
website van LEGO plat?
Zoals al gezegd, komt door het Blokker concern. Die had afspraken gemaakt met Lego voor Nederland. Volgens mij al ergens in de 80's of early 90's. Lego vond Nederland blijkbaar niet boeiend genoeg in die tijd en toen Lego echt Lego stores op de kaart ging zetten, zaten ze vast aan dat contract met Blokker. Volgens mij sneuvelde het contract pas toen Intertoys in de verkoop werd gedaan.ErikT738 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:38:
[...]
Een Lego store op een half uur rijden? Cool!
Wel typisch dat we dan "ineens" drie stores hebben in Nederland. Heeft Lego Nederland pas laat ontdekt of zijn ze ook in andere landen extra stores aan het openen?
Geef het nog 1-2 jaar? Ik snap wel dat ze eerst wat gebieden doen die wat dichter bevolkt zijn. Geluk voor Maastricht en wellicht ook Groningen: Lego store op 30-60min rijden over de Duitse grens?zonoskar schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:49:
[...]
Lego lijkt wel Apple achterna te gaan. 3 stores vrij dicht bij elkaar en de rest van het land moet zonder stellen? Is Nederland weer gewoon Holland geworden? Waarom geen in Groningen, of Maastricht?
Dit vermoeden had ik ook, na wat zoekwerk heb ik de thread over de machtspositie van Blokker waar ik eerder naar verwees teruggevonden op Lowlug - https://www.lowlug.nl/forum/viewtopic.php?f=33&t=5315AppieNL schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:02:
[...]
Zoals al gezegd, komt door het Blokker concern. Die had afspraken gemaakt met Lego voor Nederland. Volgens mij al ergens in de 80's of early 90's. Lego vond Nederland blijkbaar niet boeiend genoeg in die tijd en toen Lego echt Lego stores op de kaart ging zetten, zaten ze vast aan dat contract met Blokker. Volgens mij sneuvelde het contract pas toen Intertoys in de verkoop werd gedaan.
Blijft wel jammer dat ondanks dubbele vip punten sommige sets bij een bol.com of amazon daar nog goedkoper zijn.NotSoSteady schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:24:
Vanaf donderdag dubbele VIP-punten. Misschien handig voor de mensen die van plan zijn om vandaag of morgen nog een set aan te schaffen. Scheelt je weer wat geld op je volgende aankoop.
https://www.bricktastic.n...lgische-lego-online-shop/
TestDummie schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:12:
[...]
Dit vermoeden had ik ook, na wat zoekwerk heb ik de thread over de machtspositie van Blokker waar ik eerder naar verwees teruggevonden op Lowlug - https://www.lowlug.nl/forum/viewtopic.php?f=33&t=5315
Het zou wel schandalig zijn als er op het gebied van speelgoed decennialang een monopoly heeft plaatsgevonden van een winkelfamilie. Wat dat betreft is het misschien zelfs beter dat onderliggende winkelketens zoals Intertoys en ToysXL uiteindelijk net zo zullen eindigen als de Bart Smit
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik wacht wel ff op de gratis kerst specialdr86 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 23:23:
[...]
Blijft wel jammer dat ondanks dubbele vip punten sommige sets bij een bol.com of amazon daar nog goedkoper zijn.
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Ja, ik haal bij dit soort acties ook alleen de sets die exclusief bij LEGO te koop zijn.dr86 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 23:23:
[...]
Blijft wel jammer dat ondanks dubbele vip punten sommige sets bij een bol.com of amazon daar nog goedkoper zijn.
heb ook bij Brickshop ggekocht. erg goeie winkel!Gim schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:13:
Bestelling bij Brickshop geplaatst met de goedkopere "geen haast" verzending. Ik kan echt wel een paar daagjes wachten. En ofschoon ze vast een exemplaar reserveren voelt t nu toch wat ongemakkelijk wanneer je de voorraad in een paar dagen ziet teruglopen van 150 naar 0 en m'n bestelling nog verzonden moet worden![]()
Toch een populair setje, die Gingerbread House
Oei... die had ik toch ook nog op het oog. Is dan inderdaad hard gegaan, hopen dat deze nog later scherp geprijsd wordt / op voorraad komt.Gim schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:13:
Bestelling bij Brickshop geplaatst met de goedkopere "geen haast" verzending. Ik kan echt wel een paar daagjes wachten. En ofschoon ze vast een exemplaar reserveren voelt t nu toch wat ongemakkelijk wanneer je de voorraad in een paar dagen ziet teruglopen van 150 naar 0 en m'n bestelling nog verzonden moet worden![]()
Toch een populair setje, die Gingerbread House
[ Voor 6% gewijzigd door Pieroman op 07-10-2020 11:27 ]
Ah, die sets onder de Bugatti video had ik even gemist en vergeten bij te werken. Nederlandse Lego stores toevoegen is ook wel een goede. Doe ik beide vanavond evenGuardian1980 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:08:
@Zeehond Top dat je #7 bent gestart. Ik heb wel het idee dat de OP een update kan gebruiken. Onder het kopje Introductie mis ik de verwijzing naar de Nederlandse stores, en onder het filmpje van de Bugatti wordt verwezen naar sets die al een beetje "op leeftijd" zijn.
Ik wil geen muggenzifter zijn, maar het valt me op
Select * from fish
scintillating
Kwestie van volgend jaar kopen. Dan is zo'n prijs vast haalbaar.MartijnMartijn schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:06:
Vind het Elf Clubhouse voornamelijk te duur. 95 euro is best veel geld voor zo'n setje. 75 euro was een betere prijs geweest.
Oh ik weet ook wel dat het goedkomt hoor. Hoor alleen maar goede verhalen over ze en al eerder besteld bij ze. Ik kende de verzendoptie alleen niet :-)mark777 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:02:
[...]
heb ook bij Brickshop ggekocht. erg goeie winkel!
[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 07-10-2020 14:19 ]
Begrijp die actie ook niet aangezien ze zoveel duurder zijn dan andere winkels.NotSoSteady schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:24:
Vanaf donderdag dubbele VIP-punten. Misschien handig voor de mensen die van plan zijn om vandaag of morgen nog een set aan te schaffen. Scheelt je weer wat geld op je volgende aankoop.
https://www.bricktastic.n...lgische-lego-online-shop/
Ja, want de Ford Mustang is de enige set die ze verkopen.Mastergo schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:31:
[...]
Begrijp die actie ook niet aangezien ze zoveel duurder zijn dan andere winkels.
Voorbeeld: Ford mustang. Kost bij de legoshop 139,99 en bij A-tembo 122,95.
Of de Sian, 379,99 tegenover 287 bij amazon...
Dan schiet je toch niks op met deze domme actie?
Ja dan praat je wel over sets die behoorlijk aan de prijs zijn, met goedkopere sets (zeg onder de 100,-) heeft het totaal geen nut om het bij lego zelf te kopen, of je moet er een gratis setje bij komen wat leuk is.NotSoSteady schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:42:
[...]
Ja, want de Ford Mustang is de enige set die ze verkopen.Als je iets koopt in de LEGO Shop dan doe je dat doorgaans, omdat de set ergens anders niet is te verkrijgen. Denk aan de Piano, NES, Diagon Alley, Elf Club House, Mos Eisley Cantina en ga zo maar door.
Ja, maar wat is je punt? Ik zeg toch ook niet dat je verplicht iets moet kopen in de LEGO Shop. Ligt nogal voor de hand dat je eerst gaat kijken of je het ergens anders goedkoper kan krijgen.dr86 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:44:
[...]
Ja dan praat je wel over sets die behoorlijk aan de prijs zijn, met goedkopere sets (zeg onder de 100,-) heeft het totaal geen nut om het bij lego zelf te kopen, of je moet er een gratis setje bij komen wat leuk is.
Hoe duurder de set, hoe meer VIP-punten, en dat keer 2, tel uit je winst.dr86 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:44:
[...]
Ja dan praat je wel over sets die behoorlijk aan de prijs zijn, met goedkopere sets (zeg onder de 100,-) heeft het totaal geen nut om het bij lego zelf te kopen, of je moet er een gratis setje bij komen wat leuk is.
[ Voor 13% gewijzigd door Tc99m op 07-10-2020 17:51 ]
scintillating
Ik had bovenstaand sommetje ook gemaakt voor morgen.Hansw1 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 18:11:
Voordeel bij Legoshop is voor mij dat je met creditcard kan betalen en bij A-Tembo alleen met Ideal
Mocht zending zoek raken heb je een probleem .
Lego 10255 kost bij A - Tembo nu 229,95 en bij Legoshop met Vip punten 233,62
Voor 3 euro verschil meer zekerheid
Lego Diner is zelfs 6 euro goedkoper bij Legoshop met 2x Vip punten
[ Voor 15% gewijzigd door ruderodeo op 07-10-2020 19:25 ]
Due to the large number of sets, the list has become quite extensive. We consulted several reliable sources for our LEGO EOL list. Nevertheless, we cannot rule out that the data are not 100% complete or final. How much influence COVID-19 will have on the ultimate decision to end production of each set at LEGO is questionable.
Some sets are already no longer available on the market. For many top sets, availability will be tight just before Christmas
[ Voor 49% gewijzigd door Kapoen op 07-10-2020 19:09 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Gewoon per set bekijken welke winkel en hangt ook af van het moment dat je kijkt. A-tembo heeft zeker goede prijzen, maar ook bij A-tembo zijn niet alle sets even scherp geprijsd. De ene keer Bol, de andere keer Intertoys enzovoort. Deze keer was het Brickshop voor mij, vanochtend IntertoysHansw1 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:35:
Ik las de reacties over Brickshop
Vindt persoonlijk de prijzen vrij hoog voor de sets. A-Tembo is veel goedkoper en schijnt erg goed te zijn
Ik had verwacht dat een Harry Potter set zoals de Beukwilg er wel uit zou gaan. Die zie ik er niet tussen staan. Blijft toch wat langer in leven vanwege feestdagen en feit dat t onderdeel uitmaakt van groter klikbaar geheel?!Kapoen schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 19:01:
Promobricks heeft een lijst online gezet van sets die dit jaar nog EOL gaan: link
Misschien is het de moeite om eens te bekijken voor mensen die de komende dagen willen profiteren van de dubbele VIP periode.
*edit* Google translate van een citaat uit het artikel:
[...]
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Om hier op terug te komen. Aangezien er niet echt nieuwe bekende sets in de pijpleiding zitten het stukje maar weggehaald. Even wachten daarvoor wat we komend jaar. gaan krijgen voor ik iets nieuws kan neer zetten.Zeehond schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:26:
[...]
Ah, die sets onder de Bugatti video had ik even gemist en vergete bij te werken. Nederlandse Lego stores toevoegen is ook wel een goede. Doe ik beide vanavond even.
Select * from fish
ik vind het beide prima zakenHansw1 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:35:
Ik las de reacties over Brickshop
Vindt persoonlijk de prijzen vrij hoog voor de sets. A-Tembo is veel goedkoper en schijnt erg goed te zijn
Als het zo gaat als de Porsche, waarschijnlijk in de eerste 3 maanden van het nieuwe jaar. Maar volgens mij waren er in december daarvoor ook al minder aanbieders van de set.QuattroNL schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 20:33:
Ik meen gelezen te hebben dat de Bugatti eind van het jaar ook EOL was?
Wat mij ook een beetje dubbel lijkt is om gelijk zowel in Leidschendam als in Scheveningen bij het Discovery Centre een winkel te openen. Maar misschien dat het qua logistiek handiger is. Als iemand die op loopafstand van het Discovery Centre woont klaag ik natuurlijk niet.zonoskar schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:49:
[...]
Lego lijkt wel Apple achterna te gaan. 3 stores vrij dicht bij elkaar en de rest van het land moet zonder stellen? Is Nederland weer gewoon Holland geworden? Waarom geen in Groningen, of Maastricht?
scintillating
Lego bij discovery oogt als souvenirwinkel, maar krijgt wel degelijk een PaB en minifigures. (wel niet zoals in flagship Amsterdam die je zelf kunt ontwerpen, maar wel zelf samen te stellen)Tc99m schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 01:09:
Wordt er bij het Discovery Centre een volledige LEGO Store geopend of alleen een “souvenirwinkel” (met kleiner assortiment, zonder PaB/minifigs, etc.)?
[ Voor 7% gewijzigd door Versaevel op 08-10-2020 08:18 ]
voor zo ver ik begrepen heb is het 'thema park' voor kids - zonder kind kom je als AFOL daar niet eens binnen (scheveningen). Mede daarom verwacht ik niet dat er een PaB-wall komt.Tc99m schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 01:09:
Wordt er bij het Discovery Centre een volledige LEGO Store geopend of alleen een “souvenirwinkel” (met kleiner assortiment, zonder PaB/minifigs, etc.)?
De winkel krijgt een aparte ingang, zodat je er ook in kunt zonder het 'thema park' in te moeten.himlims_ schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:05:
[...]
voor zo ver ik begrepen heb is het 'thema park' voor kids - zonder kind kom je als AFOL daar niet eens binnen (scheveningen). Mede daarom verwacht ik niet dat er een PaB-wall komt.
Dat is geweldig nieuws, zou mooi zijn om in Noord-Nederland ook wat meer keuze te krijgen qua speelgoedwinkels!Versaevel schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:16:
[...]
Volgens mijn informatie inside, zoals ik die ook kreeg bij de shop aankomend in WC Leidschenhage, gaat Lego de komende jaren flink uitpakken en in elke provincie een store openen.
Wat voor betaaloptie heb je geselecteerd?TerminalNL schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:14:
Iemand enig idee hoelang het duurt voor een item verzonden word als die under review staat?
Betalen met de CC ging niet, kreeg steeds een foutmelding dus dan maar achteraf. Maar gezien de Diner inmiddels alweer out of stock is begin ik toch wat zenuwachtig te worden.
Ik heb nu invoice geselecteerd, normaal bestel ik inderdaad via de CC maar die bleef tot 4x toe hangen op de site van de Rabo na alles ingevoerd te hebben.TestDummie schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:17:
[...]
Wat voor betaaloptie heb je geselecteerd?
Meestal willen ze bij duurdere sets dat je van te voren het geld overmaakt. Als het goed is krijg je binnen een paar dagen een factuur die je moet betalen. Geen zorgen, je set is tot twee weken na het ontvangen van de factuur voor jou gereserveerd! Als je hebt betaald dan wordt de rest van het proces in gang gezet
Bij Under Review moet je even bellen naar Lego. Vaak moet je dan zelf het geld overmaken inderdaad.TerminalNL schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:14:
Iemand enig idee hoelang het duurt voor een item verzonden word als die under review staat?
Betalen met de CC ging niet, kreeg steeds een foutmelding dus dan maar achteraf. Maar gezien de Diner inmiddels alweer out of stock is begin ik toch wat zenuwachtig te worden.
Tijdje geleden heeft Lego de parken dacht ik terug gekocht van Merlin (of Merlin gekocht?) omdat de zaken zo goed gaan bij Lego (pre-corona was dit). Dus wellicht vallen de discovery centers ook onder de aankoop?chrisO schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:12:
[...]
De winkel krijgt een aparte ingang, zodat je er ook in kunt zonder het 'thema park' in te moeten.
Overigens vraag ik me af of de Lego stores in de Discovery Centers nu van Lego zelf zijn geworden of nog steeds van Merlin Entertainents zijn. In het laatste geval, dan werkt de PaB-wall anders en betaal je per gram ipv per beker.
Zou het gaaf vinden als er dan in Flevoland (neem aan: Almere) ook een Lego store komt!Versaevel schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:16:
Volgens mijn informatie inside, zoals ik die ook kreeg bij de shop aankomend in WC Leidschenhage, gaat Lego de komende jaren flink uitpakken en in elke provincie een store openen.
Zou die dan niet te dicht bij Amsterdam/Utrecht liggen? Ik zou denken dat een locatie dicht bij Batavia Stad dan een grotere kanshebber is, omdat daar ook veel toeristen/dagjesmensen op af komen.Haay schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:48:
[...]
Zou het gaaf vinden als er dan in Flevoland (neem aan: Almere) ook een Lego store komt!
scintillating
Ja, maar dan dwing je nadenkend Nederland om een bezoek te brengen aan de outlet voor een LEGO store. Deze outlet is 99% voor de Duitsers. Ik kom er zelf bijvoorbeeld nooit en ik woon er al 17 jaar naastTc99m schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:55:
[...]
Zou die dan niet te dicht bij Amsterdam/Utrecht liggen? Ik zou denken dat een locatie dicht bij Batavia Stad dan een grotere kanshebber is, omdat daar ook veel toeristen/dagjesmensen op af komen.
Of trekt Almere tegenwoordig ook veel toeristen (oprechte vraagik ken de stad verder niks).
Bijv. voor Limburg zou ik de Designer Outlet bij Roermond ook een logischere locatie vinden voor een LEGO-winkel dan Maastricht, omdat daar veel buitenlands winkelpubliek komt.
Signature van nature
Het klopt dat de outlet vooral voor toeristen uit Duitsland/Oost+Centraal Europa/Azië is (heb zelf ook in Roermond gewoondSircuri schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:57:
[...]
Ja, maar dan dwing je nadenkend Nederland om een bezoek te brengen aan de outlet voor een LEGO store. Deze outlet is 99% voor de Duitsers. Ik kom er zelf bijvoorbeeld nooit en ik woon er al 17 jaar naast
[ Voor 11% gewijzigd door Tc99m op 08-10-2020 12:05 ]
scintillating
Bij Under Review hoef je niet gelijk naar Lego bellen. Maar gewoon afwachten, je krijgt vanzelf een mail met betaalgegevens om het bedrag over te maken. De klantenservice van Lego heeft het al hartstikke druk.MartijnMartijn schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:56:
[...]
Bij Under Review moet je even bellen naar Lego. Vaak moet je dan zelf het geld overmaken inderdaad.
Vorige week hetzelfde gehad toen ik Corner Garage bestelde. Bij zulke 'hoge' bedragen is achteraf betalen niet mogelijk, tenzij je al veel hebt besteld en dus een trackrecord hebt;).
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Er is in Eindhoven iig meer aanbod qua winkeloppervlak voor grote winkels dan in Den Bosch beschikbaar is.Tc99m schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:03:
[...]
Het klopt dat de outlet vooral voor toeristen uit Duitsland/Oost+Centraal Europa/Azië is (heb zelf ook in Roermond gewoond), maar LEGO zet hun brandstores niet op het dorpsplein neer om de lokale bevolking een plezier te doen, maar op een plek waar juist veel winkelpubliek van buiten de stad komt. De gemiddelde Amsterdammer komt ook niet zo vaak op de Kalverstraat.
Overigens zou het dan voor jou wel handig zijn
Nu woon ik in Den Bosch, maar als er een LEGO store in Noord(oost) Brabant komt, zie in Eindhoven toch als een grootste kanshebber.
[ Voor 8% gewijzigd door The Eagle op 08-10-2020 14:02 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik heb wel een bericht voorbij zien komen (niet hier) dat iemand bij LEGO was gaan aankloppen en dat hij nieuwe onderdelen toegestuurd had gekregen. En ja, het betrof een hele hoop gele steentjes. Ik kan het bericht alleen niet zo snel terugvinden. Je zou het eens kunnen navragen bij LEGO hoe het zit? In ieder geval even laten weten dat je problemen hebt met de kwaliteit.Mad-Matt schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:49:
Vorige week van mijn wederhelft de Fiat 500 gekregen, wat een ontzettend leuk model!
Alleen persoonlijk vind ik het jammer dat Lego de gele kleur niet op de stukjes gelijk krijgen, de ene is net wat donkerder dan de ander. (Voor het geld vind ik het eigenlijk niet kunnen)
In Den Bosch staat het o.a. oude pand van de V&D op de markt nog steeds grotendeels leeg. Dus ook nog ruimte genoeg.The Eagle schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:01:
[...]
Er is in Eindhoven iig meer aanbod qua winkeloppervlak voor grote winkels dan in Den Bosch beschikbaar is.
In de Heuvelgalerie moet je tegenwoordig voor een prikkie kunnen huren als ik zie wat daar leegstaat
Plus: in DB en directe omgeving zijn een aantal winkels met een zeer groot aanbod aan Lego. Eindhoven centrum zitten misschien 1 of 2 speelgoedwinkels - als ze er nog zitten.
scintillating
Hetzelfde is er aan de hand bij de groene Lambo Sian, een set van bijna 300,-!Mad-Matt schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:49:
Vorige week van mijn wederhelft de Fiat 500 gekregen, wat een ontzettend leuk model!
Alleen persoonlijk vind ik het jammer dat Lego de gele kleur niet op de stukjes gelijk krijgen, de ene is net wat donkerder dan de ander. (Voor het geld vind ik het eigenlijk niet kunnen)
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
ien iedere stad/dorp zijn nodige lege winkelpanden - weten allemaal de geschiedenis en hoe dit komtTc99m schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:21:
[...]
In Den Bosch staat het o.a. oude pand van de V&D op de markt nog steeds grotendeels leeg. Dus ook nog ruimte genoeg.![]()
Maar Eindhoven heeft inderdaad ook veel plek, en meer dagbezoekers (winkelaanbod is ook groter). Ik zou het ook niet erg vinden als daar een LEGO winkel terecht komt, je bent er zo vanuit DB.
[ Voor 32% gewijzigd door himlims_ op 08-10-2020 14:43 ]
Ik vind mijn jaren 90 technic sets veel leuker dan de nieuwe. Veel puurder, veel minder specifieke onderdeel, meer meccano achtig echt iets technisch bouwen met generieke onderdelen.FeaR schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:38:
Games op de N64 of andere oude consoles spelen doe ik niet omdat het telkens toch weer tegenvalt. Het is toch niet zo mooi, leuk, spannend en vernieuwend als toen ik die games als kleine * FeaR speelde. Oftewel, dat soort dingen moeten een goede herinnering blijven en niet op worden gegraven. Maar... dan zie je de prijzen van een 8880: Super Car en dan valt dat alles mee. Ik twijfel heel erg om die set te kopen. In 1994 speelde ik nog niet met Technic maar stond altijd wel bij dat soort dozen te kijken bij de lokale speelgoedwinkels.
Concrete vraag:
Heeft iemand recent nog een (begin) jaren 90 Lego Technic model gekocht en hoe beviel dat? Dat de 8880 minder Technisch is dan de Technic Bugatti, Porsche en dergelijke die ik laatst in elkaar heb gezet snap ik maar maakt de herinnering, de nostalgie veel goed of moet het een herinnering blijven?
Ik heb het juist precies andersom. Ik heb de 8880 hier liggen, en die meerdere keren gebouwd. Het was echt een jeugddroom, en heb hem ooit een keer kunnen bemachtigen. Ik was toen flink onder de indruk van wat ze konden.FeaR schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:38:
Games op de N64 of andere oude consoles spelen doe ik niet omdat het telkens toch weer tegenvalt. Het is toch niet zo mooi, leuk, spannend en vernieuwend als toen ik die games als kleine * FeaR speelde. Oftewel, dat soort dingen moeten een goede herinnering blijven en niet op worden gegraven. Maar... dan zie je de prijzen van een 8880: Super Car en dan valt dat alles mee. Ik twijfel heel erg om die set te kopen. In 1994 speelde ik nog niet met Technic maar stond altijd wel bij dat soort dozen te kijken bij de lokale speelgoedwinkels.
Concrete vraag:
Heeft iemand recent nog een (begin) jaren 90 Lego Technic model gekocht en hoe beviel dat? Dat de 8880 minder Technisch is dan de Technic Bugatti, Porsche en dergelijke die ik laatst in elkaar heb gezet snap ik maar maakt de herinnering, de nostalgie veel goed of moet het een herinnering blijven?
Ik heb recent ook wat oude sets op de kop getikt en gebouwd (onder andere de 8868 en wat model team). Ik vind vergeleken met de nieuwe sets vooral de bouwbeschrijving veel uitdagender. Je hebt gewoon een lijst met onderdelen en een plaatje, zoek zelf maar uit waar het moet. Nieuwe beschrijvingen hebben veel meer kleine stappen. Ik snap het om het voor meer mensen aantrekkelijk te maken, maar ik vind het zoeken op het plaatje waar dat laatste blokje moet stiekem wel leuk.FeaR schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:38:
Concrete vraag:
Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)
Ja, ik wist dit niet vooraf.QuattroNL schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:31:
[...]
Hetzelfde is er aan de hand bij de groene Lambo Sian, een set van bijna 300,-!
Er is ook een artikel (link staat ergens in dit topic) waarin men uitlegt hoe dit heeft kunnen gebeuren. Ik vind dat de reden die daar genoemd wordt geen excuus mag zijn. Lego is duur zat.
Alleen, wat doe je er aan? Niet kopen? De Lambo wil ik dolgraag maar ben idd wel bang voor duidelijk kleurverschil.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Ik vind het in de nieuwe Technic veel te veel om heel specifieke onderdelen draaien, die toen met generieke blokjes opgelost werden. Dat is wel een verschil. Koop overigens wel een nieuwe collectie bushes, de kans dat de oude serie aan plasticmoeheid is overleden is groot.FeaR schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:38:
Concrete vraag:
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik heb wel Lego Technic uit die jaren en weet dus hoe het toen werkte. Vroeger was het qua zoeken en afbeeldingen zeker lastiger. Ook gewoon in één stap doen waar ze nu meerdere pagina's en/of stappen voor gebruiken. Met het in elkaar zetten van oude sets had ik het idee veel sneller klaar te zijn, de technieken zijn makkelijker en het zit simpelweg minder stevig in elkaar. Maar van het herbouwen van oude Lego reeds in bezit heb ik ook de herinneringen van toen ik de set met kerst kreeg. De 8880 zou dat niet hebben en ergens doet me dat dus twijfelen.himlims_ schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:39:
[...]
@FeaR de manier van bouwen (en zeker de instuctie handleiding) is veeeeel veranderd de loop der jaren. Persoonlijk vind ik het wel zijn charme hebben een oudere set in elkaar te draaien. Maar bouw eigenlijk liever de nieuwere sets (techniek wat gevorderd, afwerking wat strakker). Maar voor technics voelt het mij al snel 'plaat werk' aan. De oudere sets zijn wat meer 'core' lego.
Ik schaar mezelf niet onder de incidentele bouwer. Vandaar mogelijk ook de dubbele twijfel of de 8880 geen te makkelijke build wordt.
En weet, het is vloeken in de kerk, maar collega heeft hier recentelijk via ali een lepin van de 911 gekocht.... qua bouw ervaring verschilt het nietalleen ander logo op de blokjes
prijs daarin tegen was 360euro goedkoper. Ik snap het ergens wel voor de incidentele bouwer. Zelf twijfel ik erg om een wall-e te pakken of bricklinken.
Hier, en ik andere posts, zie ik weer een "mijn". Die nostalgie ken en heb ik. Ik vraag me af hoe het zou zijn als je een specifieke jaren 90 sets nog nooit hebt gehad. Mogelijk lastiger uit te leggen/over te brengen zo op papier dan in mijn hoofdErapaz schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:42:
[...]
Ik vind mijn jaren 90 technic sets veel leuker dan de nieuwe. Veel puurder, veel minder specifieke onderdeel, meer meccano achtig echt iets technisch bouwen met generieke onderdelen.
[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 08-10-2020 15:38 ]
[ Voor 11% gewijzigd door himlims_ op 08-10-2020 16:00 ]
dank die had ik ok gezien, wil graag een paar naast elkaar zetten.himlims_ schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:58:
@leosand https://www.ikea.com/nl/n...kast-zwartbruin-10119206/ deze hebben wij hier enkele van (beetje gammel systeempje - maar wanneer eenmaal staat, best ok)
(kan vanavond de 'schap hoogte' opmeten)
Bleek achteraf toch goed te zijn, ze ondervinden problemen met de betalingen via de Rabobank CC op dit moment.Loader schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:06:
[...]
Bij Under Review hoef je niet gelijk naar Lego bellen. Maar gewoon afwachten, je krijgt vanzelf een mail met betaalgegevens om het bedrag over te maken. De klantenservice van Lego heeft het al hartstikke druk.
Hier een voorbeeld van 3 Detolf kasten naast elkaar met Modulars er in. Er is zelfs nog ruimte om een halve Modular (helft van de Pet Shop bv.leosand schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:03:
dank die had ik ok gezien, wil graag een paar naast elkaar zetten.
was ik vergeten erbij te zetten.
Ik heb zo'n 5 jaar geleden (1-2 jaar na uit 'de dark ages') een 'deze modellen moet ik hebben' shopping spree gehad. De 8865, 8868, 8480 en een tweede 8880. Ik heb het A en B-model staan. En met veel plezier gebouwd ook al was ik toen al nieuwe sets gewend.FeaR schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:38:
Concrete vraag:
[ Voor 16% gewijzigd door AppieNL op 08-10-2020 16:34 ]
mmm ok. bedankt nu ga ik toch twijfelen dit staat wel mooiHaay schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:21:
[...]
Hier een voorbeeld van 3 Detolf kasten naast elkaar met Modulars er in. Er is zelfs nog ruimte om een halve Modular (helft van de Pet Shop bv.) naast een normale Modular te plaatsen.
[Afbeelding]
Op de 8865 na noem je precies de sets die ik voor ogen heb om eventueel te kopen onder het mom "vroeger had ik het geld niet / kreeg ik ze niet". De 8865 zou ik dan wisselen met de 5571 Black Cat / Giant Truck (Model Team, 1996). Andere serie maar die spreekt me ook nog steeds aan. De 8880 staat wel op plek één. Die lijkt me mooi staan als begin van de super cars van mijn generatie. De 8448 heb ik immers wel staan en ergens komt de Lamborghini er zeker ook.AppieNL schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:26:
[...]
Ik heb zo'n 5 jaar geleden (1-2 jaar na uit 'de dark ages') een 'deze modellen moet ik hebben' shopping spree gehad. De 8865, 8868, 8480 en een tweede 8880. Ik heb het A en B-model staan. En met veel plezier gebouwd ook al was ik toen al nieuwe sets gewend.
Als je er gaat kijken, kun je zien dat er een PaB wall komt, deze is namelijk al geplaatst en te zien. Of moet weer veranderd zijn na vorige weekhimlims_ schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:05:
[...]
voor zo ver ik begrepen heb is het 'thema park' voor kids - zonder kind kom je als AFOL daar niet eens binnen (scheveningen). Mede daarom verwacht ik niet dat er een PaB-wall komt.
Gewoon goed in de gaten houden en stickers plakken idd. Kan van dag tot dag schelen die prijzen. Nu lijkt intertoys nog steeds goedkoopsteRemi schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:31:
Gisteren de Roller Coaster (10261) opgehaald bij een intertoys. Die kost daar nu 309,99 maar met een 15% korting sticker neem je hem mee voor 263,50. Niet de laagste prijs ooit maar laag zat voor mij.
Time is on our site: www.Mandros.nl, Free 2500 MB, FTP, PHP, MySQL Webhost: FUNPIC.DE try it!
De 8865 heb ik aantal jaar geleden (toen ik ook de 8070 gekocht had) weer opgebouwd nadat ik die jaren in de lego boxen had zitten.FeaR schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:56:
[...]
Op de 8865 na noem je precies de sets die ik voor ogen heb om eventueel te kopen onder het mom "vroeger had ik het geld niet / kreeg ik ze niet". De 8865 zou ik dan wisselen met de 5571 Black Cat / Giant Truck (Model Team, 1996). Andere serie maar die spreekt me ook nog steeds aan. De 8880 staat wel op plek één. Die lijkt me mooi staan als begin van de super cars van mijn generatie. De 8448 heb ik immers wel staan en ergens komt de Lamborghini er zeker ook.
Het voelt alsof de 8880 hier toch wel gaat komen. Marktplaats eens in de gaten houden
Dit had ik dus ook. Die Porsche was me nou even te duur om nieuw in doos te kopen, dus ik dacht ga het een keer proberen bij Ali omdat ik em graag bij de Bugatti en Lambo wou hebben staan. Ik weet nu wel dat ik het niet meer doe.FeaR schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:36:
Overigens heb ik recent bij een oud collega meegebouwd aan een Lepin model en ik vind de ervar toch echt minder. Het klikt minder lekker in elkaar en het voelt ook gewoon niet goed. Zowel echt gevoel van de steentjes maar ook in mijn hoofd.
https://www.idisplayit.co...atti-chiron-display-case/Exclu schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 00:29:
[...]
Dit had ik dus ook. Die Porsche was me nou even te duur om nieuw in doos te kopen, dus ik dacht ga het een keer proberen bij Ali omdat ik em graag bij de Bugatti en Lambo wou hebben staan. Ik weet nu wel dat ik het niet meer doe.
Heeft iemand een mooie vitrinekast of iets kunnen vinden trouwens voor die Porsche/Bugatti/Lambo? Ik wil niet dat ze onder het stof komen maar ze zijn zo groot dat ik niks kan vinden
https://www.ikea.com/nl/n...ekast-antraciet-30396448/Exclu schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 00:29:
[...]
Heeft iemand een mooie vitrinekast of iets kunnen vinden trouwens voor die Porsche/Bugatti/Lambo? Ik wil niet dat ze onder het stof komen maar ze zijn zo groot dat ik niks kan vinden
[ Voor 31% gewijzigd door vhal op 09-10-2020 08:52 ]
Klopt. Zelf zo ook een kast bij IKEA gekocht destijds. De kast zelf was van hout. Extra gaatjes geboord om de glazen platen op geschiktere hoogte te brengen. Helaas geen extra identieke glazen platen verkrijgbaar bij een IKEA tenzij er waarom daarom van die platen in dat outlet/verkoophoekje terechtkomen.vhal schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 08:50:
[...]
https://www.ikea.com/nl/n...ekast-antraciet-30396448/
Toevallig ga ik deze binnenkort halen. Het enige wat jammer is, is dat er geen extra dragers er bij besteld kunnen worden zo ver ik kan zien.
Random plaatje van internet
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Even gekopieerd vanuit het aanbiedingen topic...totalatool schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 20:39:
Jazeker kun je gewoon punten sparen in de LEGO store. Ik heb altijd mijn VIP pasje bij me en laat die daar scannen. En anders vragen ze naar het e-mailadres van je account. De punten staan er vervolgens korte tijd later bij, dus na een kopje koffie kun je die ook meteen weer besteden. (al moet je dat natuurlijk niet doen tijdens de dubbele punten actie 😊)
Je krijgt VIP punten over het bedrag dat je betaald na de korting, als je VIP punten besteed voor korting, krijg je dus over een lager bedrag dubbele VIP puntenchrisO schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:34:
[...]
Even gekopieerd vanuit het aanbiedingen topic...
Waarom moet je VIP punten niet besteden tijdens dubbele punten acties? is daar een reden voor die ik niet weet
Je moet ze sparen bij dubbele punten en uitgeven als er geen dubbele punten actie is, omdat je inderdaad alleen punten krijgt over het resterende bedrag.chrisO schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:34:
[...]
Even gekopieerd vanuit het aanbiedingen topic...
Waarom moet je VIP punten niet besteden tijdens dubbele punten acties? is daar een reden voor die ik niet weet
[ Voor 4% gewijzigd door totalatool op 09-10-2020 12:21 ]
[ Voor 7% gewijzigd door himlims_ op 09-10-2020 13:50 ]
Toen ik de titel op bouwsteentjes.info las, hoopte ik op de hopelijk aankomende Lego Night Mode light kits. Helaas!himlims_ schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:49:
eoa lego foto hokje ding
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
bron:
http://bricksfanz.com/lig...ego-lighted-display-sets/
bedoel je deze; https://brickset.com/arti...-on-display-in-copenhagen - die overpriced ledjes?TestDummie schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:52:
[...]
Toen ik de titel op bouwsteentjes.info las, hoopte ik op de hopelijk aankomende Lego Night Mode light kits. Helaas!![]()
Wel lollige dingen, we zullen het zien of het een hit is, of dat het binnen een jaar een gedeelte van het Action assortiment is geworden...
Jazeker! Qua kwaliteit en garantie koop ik liever de leds direct van lego ipv een derde partij of uit China. Een mooie toevoeging op de Modular gebouwen, alhoewel ze in het begin vermoedelijk nog niet alle sets gaan voorzienhimlims_ schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:56:
[...]
bedoel je deze; https://brickset.com/arti...-on-display-in-copenhagen - die overpriced ledjes?
scintillating
Nee ik vrees dat ik er ook niets meer over kon vinden, op dat gebied is het sinds halverwege februari erg stil. Misschien dat er in een interview ooit nog iets over wordt gezegd, of hopelijk wordt het uit het niets bekendgemaaktTc99m schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:00:
Is daar al enige zekerheid over of LEGO die wel/niet in productie gaat nemen? Nadat ze die op die beurs een keer als test in de schappen hadden gezet, heb ik er nooit meer iets over gelezen.
[ Voor 3% gewijzigd door himlims_ op 09-10-2020 14:28 ]
In dat rijtje hoort de 8860 eigenlijk toch ook wel thuis, en misschien ook de 853.AppieNL schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:26:
[...]
Ik heb zo'n 5 jaar geleden (1-2 jaar na uit 'de dark ages') een 'deze modellen moet ik hebben' shopping spree gehad. De 8865, 8868, 8480 en een tweede 8880. Ik heb het A en B-model staan. En met veel plezier gebouwd ook al was ik toen al nieuwe sets gewend.
[ Voor 4% gewijzigd door magic_nl op 09-10-2020 14:54 ]
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Die mogelijkheid is er vast, maar dan verkopen ze maar een enkele verlichtingsset, in plaats van een set per set.Kapoen schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:49:
Ik heb me altijd afgevraagd waarom externe bedrijven zo'n verlichtingssets produceren op maat gemaakt per set. Is er geen mogelijkheid om een 'algemene set' te ontwikkelen?
[ Voor 12% gewijzigd door himlims_ op 09-10-2020 15:26 ]
die zijn er inmiddels; volledig modulair en 'na wens' te bouwen (evt met remote en rgb-controller)Kapoen schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:49:
Ik heb me altijd afgevraagd waarom externe bedrijven zo'n verlichtingssets produceren op maat gemaakt per set. Is er geen mogelijkheid om een 'algemene set' te ontwikkelen? Moet Lego ook specifiek per set een verlichting opzetten?
Ik dacht met mijn beperkte kennis van elektronica eerder aan een oplossing zoals de oude 12V lampjes uit de jaren '80 die je kon vastklikken aan normale bouwsteentjes. Voor de rest kon je dan zelf uitzoeken hoe/waar/wanneer je ze gebruikte...
[ Voor 5% gewijzigd door himlims_ op 09-10-2020 15:28 ]
Hahahaha, groot gelijkhimlims_ schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:26:
*zucht* het is echt 'zon maand' veel te veel promoties en leuke sets gezien (en gekocht), net nog 1.5kg aan bricklink ....
* himlims_ zet brickwatch uit voor de rest van de maand
gooi topic uit de bookmark list en ga puzzelen ofzo
[ Voor 2% gewijzigd door Reintji op 10-10-2020 09:50 . Reden: een hele lelijke taalfout ]
Nintendo speler sinds '94.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq