Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.382.194 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:20
Basekid schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:11:
Ben maar eens begonnen met Lego Masters Australia, best leuk!

Iets te veel melodrama maar ach het onderwerp is waarvoor we het doen :)
Veel drama ten opzichte van de NL versie inderdaad, maar het valt in het niet bij de VS versie (dat is echt niet te doen)
De bouwwerken van de Australie versie zijn wel erg gaaf (zeker seizoen 2)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-10 20:20
Via downloads 🙄

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Je bedoelt 'down-under'-loads...
Badum-tsss

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metal Mark
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:29
Superhuuper schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:45:
Binnenkort gaat de Discovery Space Shuttle in de verkoop en naar verluid ook met een mogelijkheid tot bijkopen van een VIP cadeau voor 1.800 punten.
Is er hier al wat meer over bekend - wat de GWP precies gaat zijn en hoe de aanschaf hiervan in z'n werk gaat? En andere vragen...
Kan enkel met punten inderdaad. Punten zijn niet over te geven aan een ander account. 2 GWP's kopen gaat hem niet worden op één account, ondanks dat je de punten hebt. Net zoals bij het kopen van een munt is het naar één aankoop 'op slot'. Enige optie is dat je vriend als een malle voor 300 euro gaat kopen en hopen dat de punten er voor morgen op staan, maar ik acht de kans zeer klein dat dat nog gaat lukken. En als je iets koopt van je punten, heb je maar de mogelijkheid om 1 code per order te gebruiken. Dus ook al kon je 2x de GWP kopen, dan had je alsnog twee orders moeten plaatsen.

Meer info over de GWP (plaatjes nog niet beschikbaar)
In addition, VIPs will be able to purchase an exclusive item with their points; an Ulysses Space Probe, available for 1,800 VIP Points, which the Space Shuttle Discovery also deployed in 1990 on a mission to scan the Sun. Limited stocks available.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:13
Metal Mark schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 13:42:
[...]

Kan enkel met punten inderdaad. Punten zijn niet over te geven aan een ander account. 2 GWP's kopen gaat hem niet worden op één account, ondanks dat je de punten hebt. Net zoals bij het kopen van een munt is het naar één aankoop 'op slot'. Enige optie is dat je vriend als een malle voor 300 euro gaat kopen en hopen dat de punten er voor morgen op staan, maar ik acht de kans zeer klein dat dat nog gaat lukken. En als je iets koopt van je punten, heb je maar de mogelijkheid om 1 code per order te gebruiken. Dus ook al kon je 2x de GWP kopen, dan had je alsnog twee orders moeten plaatsen.

Meer info over de GWP (plaatjes nog niet beschikbaar)
In addition, VIPs will be able to purchase an exclusive item with their points; an Ulysses Space Probe, available for 1,800 VIP Points, which the Space Shuttle Discovery also deployed in 1990 on a mission to scan the Sun. Limited stocks available.
Bedankt voor de toelichting - dan wordt het alleen voor mij een GWP :+

Mijn ervaring is dat de punten pas na verzending worden bijgeschreven en van bestellen tot verzenden gaat vaak wel 2 dagen overheen. Volgens mij wil hij Assembly square nog bestellen - ik zie dat deze beschikbaar is vanaf 1 april - dan is hij al een behoorlijk eind met de VIP punten. Dan hopen dat de GWP lang genoeg beschikbaar blijft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Jakkus schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:37:
@NeutraleTeun Haha, het doet me denken aan die opdracht bij Lego Masters, waarbij ze iets van grote hoogte moesten laten vallen ;) Zelf heb ik ook een keer iets laten vallen: met mijn arm stootte ik het bruine huis van de Pet Shop van de tafel. Dat gaf een enorme klap, steentjes die alle kanten op vlogen. Maar de schrik is erger dan de gevolgen, want uiteindelijk was er niets kapot. Lego kan het blijkbaar hebben, gelukkig :)
Doet me denken aan mijn jeugd. Ik kreeg de 8865 Testcar voor mijn verjaardag. Gebouwd, was na een week ofzo eindelijk af. Ding had vering, dus die wilde ik uiteraard testen. Van een meter hoog op de stenen laten vallen. Vond ie ook niet zo tof :+
Al doende leert men en ik was vroeg wijs :+ :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:34
Superhuuper schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 13:58:
Mijn ervaring is dat de punten pas na verzending worden bijgeschreven en van bestellen tot verzenden gaat vaak wel 2 dagen overheen. Volgens mij wil hij Assembly square nog bestellen - ik zie dat deze beschikbaar is vanaf 1 april - dan is hij al een behoorlijk eind met de VIP punten. Dan hopen dat de GWP lang genoeg beschikbaar blijft.
Ik heb zo het vermoeden dat dit extra setje dat je alleen met VIP punten kunt kopen een nieuwe manier is van LEGO om het de scalpers moeilijk te maken om dit soort limited edition items groots in te slaan en dan voor veel geld weer te verpatsen.

We hebben recentelijk nog gezien hoe snel die Porsche VIP set niet meer beschikbaar was. Terwijl Marktplaats nu vol staat met advertenties van mensen die het eigenlijk niet eens willen hebben. Door er VIP punten tegenover te zetten zullen neem ik aan alleen mensen die het voor zichzelf willen hebben het toevoegen aan hun bestelling. Als je het niet gratis erbij krijgt maar het is een keuze en je moet er voor betalen....

Ik denk dat we dit nu vaker gaan zien met bijzondere items die voorheen als VIP bonus gratis meegeleverd werden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:00
Haay schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 14:19:
[...]
*knip*
Ik denk dat we dit nu vaker gaan zien met bijzondere items die voorheen als VIP bonus gratis meegeleverd werden.
Ik denk dat je gelijk hebt, volgens mij zijn er verschillende voordelen aan deze 'taktiek':
- hogere beschikbaarheid van gewilde items
- minder druk bij de klanten om rond middernacht S@H aan te vallen
- commerciële truuk van Lego, er gaan immers minder VIP punten naar kortingen

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@Kapoen Bovendien moet je eerst bij Lego zelf besteld hebben, anders heb je die VIP punten niet.

Maar of het echt helpt weet ik niet. Nu zijn dingen (bijvoorbeeld sleutelhanger) die je via de VIP shop kan kopen ook razendsnel uitverkocht; alleen digitale downloads of posters die geen limited edition zijn blijven er heel lang in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:29

MsG

Forumzwerver

Ah ik was even in de veronderstelling dat je de satteliet er een soort van bij kreeg vanaf een order van een bepaalde prijs. Ik heb 150 VIP punten :'), en had de wekker al gezet voor vannacht. Maar 1600 punten, dan gaat het hem niet worden voor mij.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
MsG schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:07:
Ah ik was even in de veronderstelling dat je de satteliet er een soort van bij kreeg vanaf een order van een bepaalde prijs. Ik heb 150 VIP punten :'), en had de wekker al gezet voor vannacht. Maar 1600 punten, dan gaat het hem niet worden voor mij.
Ik dacht dat deze promotie pas liep vanaf 1 april? Ik weet dat we onlangs naar het zomeruur zijn overgegaan, maar ik denk dat je je klok ietsje teveel vooruit hebt gezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 00:49
Kapoen schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 14:38:
[...]

Ik denk dat je gelijk hebt, volgens mij zijn er verschillende voordelen aan deze 'taktiek':
- hogere beschikbaarheid van gewilde items
- minder druk bij de klanten om rond middernacht S@H aan te vallen
- commerciële truuk van Lego, er gaan immers minder VIP punten naar kortingen
Ik denk dat de commerciële winst wel meevalt, 1800 punten is net iets meer dan 10 euro korting, de (in dit geval fictieve) verkoopwaarde van zo'n GWP zal ook ergens tussen de 10-20 euro liggen.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legofanaten
  • Laatst online: 14-10 13:04
Ik vraag me met die cadeaus-voor-punten altijd af in hoeverre een 'gekochte' code ook het setje garandeert. Als ik deze week punten inlever voor de code, kan ik die dan pas bij een volgende bestelling (mogelijk over een paar maanden) verzilveren voor de GWP? Of ben ik dan én m'n punten kwijt én is de GWP 'uitverkocht'?

dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

legofanaten schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:34:
Ik vraag me met die cadeaus-voor-punten altijd af in hoeverre een 'gekochte' code ook het setje garandeert. Als ik deze week punten inlever voor de code, kan ik die dan pas bij een volgende bestelling (mogelijk over een paar maanden) verzilveren voor de GWP? Of ben ik dan én m'n punten kwijt én is de GWP 'uitverkocht'?
niet - daarom bij 'aankoop vip code' deze zsm inwisselen; het staat ergens ook bij de voorwaarden/info geschreven

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@legofanaten Zoals @himlims_ al schreef is er dus niets voor je gereserveerd. Ik heb het nog nooit meegemaakt, maar ik ga er wel van uit dat als jij om 00:01 een vip code aanvraagt en die om 00:05 wil inleveren en er geen voorraad meer is dat je de punten wel terug kan krijgen (via de klantenservice).

Ik vind dat wel een ander verhaal dan wanneer je een code aanvraagt en pas over een jaar gaat inwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
JeroenE schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:50:
@legofanaten Zoals @himlims_ al schreef is er dus niets voor je gereserveerd. Ik heb het nog nooit meegemaakt, maar ik ga er wel van uit dat als jij om 00:01 een vip code aanvraagt en die om 00:05 wil inleveren en er geen voorraad meer is dat je de punten wel terug kan krijgen (via de klantenservice).

Ik vind dat wel een ander verhaal dan wanneer je een code aanvraagt en pas over een jaar gaat inwisselen.
Een code/voucher heeft sowieso maar een bepaalde THT los van voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-10 15:59
Die Discovery is voor mij een must-have en wil ook graag die Ulysses meepakken maar heb sinds het ‘nieuwe’ VIP systeem nog nooit punten ingewisseld. Als ik het goed begrijp ruil je in het beloningscentrum punten in voor een code waarmee je die set kan aanschaffen. Maar waar verzilver je vervolgens die code, gewoon in de shop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Jean-Bob schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:52:
Die Discovery is voor mij een must-have en wil ook graag die Ulysses meepakken maar heb sinds het ‘nieuwe’ VIP systeem nog nooit punten ingewisseld. Als ik het goed begrijp ruil je in het beloningscentrum punten in voor een code waarmee je die set kan aanschaffen. Maar waar verzilver je vervolgens die code, gewoon in de shop?
Tijdens het bestelproces kun je die code invullen. Weet niet of het al gelijk is als je naar je winkelmandje gaat of dat je iets verder moet zijn in het proces, maar iets in die orde. Gewoon in de shop.

[ Voor 13% gewijzigd door Gim op 30-03-2021 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-10 14:23
Tc99m schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:33:
[...]

Ik denk dat de commerciële winst wel meevalt, 1800 punten is net iets meer dan 10 euro korting, de (in dit geval fictieve) verkoopwaarde van zo'n GWP zal ook ergens tussen de 10-20 euro liggen.
Nou vergeet niet de aankopen om aan die 1800 punten te komen.

Normaal koop ik vrij weinig bij de lego store zelf om dat elders goedkoper is. Als er dan eens wat speciaals is, dan koop ik er.

Nu moet je dus bij de lego store kopen om punten te verzamelen. Die zijn twee jaar geldig. En je weet niet wanneer zo nog zoiets doen. Dus je moet gestaag bij lego bijven kopen en je punten nooit uitgeven voor het geval dat.

Ik had net mijn punten uitgegeven en had verder alle set al die ik wilde hebben.
Dus ik grijp er naast.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc1510
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-10 09:16
Gim schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:53:
[...]

Tijdens het bestelproces kun je die code invullen. Weet niet of het al gelijk is als je naar je winkelmandje gaat of dat je iets verder moet zijn in het proces, maar iets in die orde. Gewoon in de shop.
En dat kan zeker pas wanneer de shuttle online staat? Zie nu niets om een code hiervoor aan te vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Jean-Bob schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:52:
Maar waar verzilver je vervolgens die code, gewoon in de shop?
Bij het bestellen in stap 3 (= "Betalen") is er een groot vak waar je de VIP-kortingscode in kan geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

erg leuk en creatief gedaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
Edgenumber schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:54:
[...]

Nou vergeet niet de aankopen om aan die 1800 punten te komen.

Normaal koop ik vrij weinig bij de lego store zelf om dat elders goedkoper is. Als er dan eens wat speciaals is, dan koop ik er.

Nu moet je dus bij de lego store kopen om punten te verzamelen. Die zijn twee jaar geldig. En je weet niet wanneer zo nog zoiets doen. Dus je moet gestaag bij lego bijven kopen en je punten nooit uitgeven voor het geval dat.

Ik had net mijn punten uitgegeven en had verder alle set al die ik wilde hebben.
Dus ik grijp er naast.
Ja, het doel van een loyaltyprogramma is natuurlijk dat je aankopen doet/blijft doen bij dezelfde winkel. Maar de GWP kost LEGO natuurlijk alsnog geld, net als korting die ze bieden.

Ik dacht trouwens dat je VIP-punten worden verlengd als je binnen de twee jaar een keer inlogt bij de LEGO-webshop, je hoeft niet perse een aankoop te doen (maar ik kan me vergissen).

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Edgenumber schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:54:
[...]
Ik lees in de FAQ op lego.com dat de punten (alle punten) vervallen 18 maanden na de laatste wijziging van dat aantal (punten erbij of eraf). Dat is vervelend, en als dat dreigt dan koop je toch maar een kleurplaat van 10 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 14:50
Tc99m schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:08:
[...]
Ja, het doel van een loyaltyprogramma is natuurlijk dat je aankopen doet/blijft doen bij dezelfde winkel. Maar de GWP kost LEGO natuurlijk alsnog geld, net als korting die ze bieden.

...
Maar met deze nieuwe constructie (kopen van GWP met VIP punten) kost het Lego minder. Als dit voor alle toekomstige GWPs gaat gelden, dan is de Lego shop ineens nog een stuk duurder geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02:42
Wat is dat trouwens voor onzin dat de verkoop van nieuwe sets om 01:00 begint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:34

QuattroNL

It is I.

En hoe kan ik precies 1800 punten inwisselen voor een kortingscode?
Ik zie dat je een code krijgt voor 750 en 3000 punten. Dus je kan niet zelf bepalen hoeveel punten je inwisselt?

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:36
NotSoSteady schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:14:
Er staat zelfs 01:00 CET, dus dat zou dan in Nederland pas 02:00 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
cordonbleu schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:26:
[...]

Er staat zelfs 01:00 CET, dus dat zou dan in Nederland pas 02:00 zijn.
Volgens mij niet hoor. Op deze manier kun je limited edition GWP's wel vergeten wanneer je niet op wil blijven.
  • dinsdag 01:00, Central European Time (CET) is
  • dinsdag 01:00 in Nederland

[ Voor 11% gewijzigd door NotSoSteady op 30-03-2021 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:36
NotSoSteady schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:28:
[...]

Volgens mij niet hoor. Op deze manier kun je limited edition GWP's wel vergeten wanneer je niet op wil blijven.
Maar Nederland zit nu in zomertijd, dus dan is het hier nu CEST toch? Of is CET gelijk aan CEST?

[ Voor 3% gewijzigd door cordonbleu op 30-03-2021 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
cordonbleu schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:32:
[...]

Maar Nederland zit nu in zomertijd, dus dan is het hier nu CEST toch? Of is CET gelijk aan CEST?
https://time.is/nl/CET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:34

QuattroNL

It is I.

NotSoSteady schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:28:
[...]

1 April is dus komende donderdag :Y

Lekker, op een doordeweekse dag tot na 1u 's nachts opblijven en de 'volgende dag' (een paar uur later dus) gaat de wekker weer om 7u :F
Je moet er wat voor over hebben...

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
NotSoSteady schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:14:
Bij de lancering van nieuwe sets raken de servers van de Lego shop overbelast. Als je de verkoop dan 1 uurtje later start, dan zijn er toch alweer wat potentiele kopers naar bed en dan kunnen de servers het misschien wel aan? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
chrisO schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:36:
[...]

Bij de lancering van nieuwe sets raken de servers van de Lego shop overbelast. Als je de verkoop dan 1 uurtje later start, dan zijn er toch alweer wat potentiele kopers naar bed en dan kunnen de servers het misschien wel aan? |:(
Volgens mij heeft het te maken met Engeland. Ik dacht ergens te hebben gelezen dat LEGO geen optie heeft om de lancering per land in te stellen. Dus heel Europa moet gestraft worden vanwege de Britten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
Voor diegene die nog de Flower Bouquet willen, deze is nu weer op voorraad in de Lego Shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legofanaten
  • Laatst online: 14-10 13:04
QuattroNL schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:25:
En hoe kan ik precies 1800 punten inwisselen voor een kortingscode?
Ik zie dat je een code krijgt voor 750 en 3000 punten. Dus je kan niet zelf bepalen hoeveel punten je inwisselt?
Voor korting zijn het inderdaad vaste bedragen (en punten hoeveelheden), maar zijn de codes wel te stapelen. Dus je kunt bijvoorbeeld 15€ korting verzamelen door 2250 (3x750) punten in te leveren. Ik snap in die zin niet waarom ze de oude manier van inwisselen hebben afgeschaft, waarbij je bij het afrekenen de vraag kreeg of en hoeveel korting je wilde door punten in te leveren.

Het wisselend aanbod van gratis objecten (setjes, sleutelhangers, verzamelmunten, bureaubladachtergronden, etc.) loopt uiteen van 50 punten tot een paar duizend punten (voor die satelliet dus blijkbaar 1800 punten) en levert ook een code op die in te leveren is bij een bestelling. (ik vermoed dat je een bureaubladachtergrond wel meteen krijgt, maar die heb ik nooit proberen te kopen). Ik meen me te herinneren dat je maar één gratis item-code per bestelling kunt inleveren.

[ Voor 4% gewijzigd door legofanaten op 30-03-2021 17:04 ]

dus...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:32

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ben weer bezig met een MOC, dit maal op basis van de 42039. Ben benieuwd of die een beetje het formaat van de 42000 zal hebben.

Na 1 avond bouwen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7lpJsHNPWOyKu2g65fwMZqf9LR8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/E86yPl12J3UJknwm96ABWvOg.jpg?f=user_large

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus5
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-10 16:31
chrisO schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:45:
Voor diegene die nog de Flower Bouquet willen, deze is nu weer op voorraad in de Lego Shop.
Dat was dan maar heel kort, bij mij namelijk niet. Ook al had ik eerder een mail van Lego gekregen dat ie weer beschikbaar zou zijn.

Almere, 10230 Wp, ZZW, 36°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
@Sendy Dank je weer wat geleerd. Ik was er echt stellig van overtuigd dat ze sneller vervielen.

Maar dan nog Ik baal als een stekker. Want een extra alleen op basis van vippunten icm de set, dus ook niet lso te koop, had ik niet zien aankomen. Is dat al eens eerder gedaan?

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-10 08:58
De stand voor de Starwars Imperial Stardestroyer is ook binnen. Helaas is de achterkant er van 5cm te kort, waardoor hij niet in de grondplaat terecht komt en de stand daardoor zwabbert als je hem beweegt. Maar heb hem er toch maar al opgezet (hoop dat wickedbrick gewoon een nieuwe achter of zijkant levert zodat het wel allemaal gaat passen).

Hij komt zo veel mooier uit met de 35 graden kantel. Daarnaast is hij nu iets minder breed. En door het kantelen is aan de voorkant ruimte gekomen op de tafel waardoor ik denk dat de A-Wing er straks wel voor kan staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tW3QClfYkV5HBrBg64pWI6uon8c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/icvsETd0eNOldGw3xpUi5LlN.jpg?f=fotoalbum_large

edit: WickedBrick heeft gereageerd. De backplate komt met mijn bestelling mee die nog open staat bij ze en ze halen de verzendkosten helemaal van die bestelling af (scheelt weer 25GBP), dus dat lossen ze zeer netjes op.

[ Voor 10% gewijzigd door SunnieNL op 31-03-2021 16:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:17
Here we go...

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/7GpD3mzt/IMG-20210330-193617.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Edgenumber schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 19:25:
@Sendy Dank je weer wat geleerd. Ik was er echt stellig van overtuigd dat ze sneller vervielen.

Maar dan nog Ik baal als een stekker. Want een extra alleen op basis van vippunten icm de set, dus ook niet lso te koop, had ik niet zien aankomen. Is dat al eens eerder gedaan?
Nou ja, 18 maanden is toch ook minder dan 2 jaar. Wat er veranderd is, is dat de punten die je krijgt niet meer altijd na 2? jaar vervallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-10 14:42
Weet er iemand of er dit jaar nog een set in de architecture serie uitkomt.
Er gaan over alle sets geruchten maar in deze serie totaal nergens niets.
Ik mag toch hopen dat het Collosseum niet gold als architecture.

Komt er niets, is vrouwlief iig totaal compleet :)

[ Voor 11% gewijzigd door Versaevel op 30-03-2021 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 04:13
Hoe lang duurt het meestal eer dat LEGO de VIP punten toevoegt aan het account? Heb een bestelling geplaatst zodat ik die 1800 punten heb, deze is vandaag verzonden, maar de punten staan nog niet op mijn account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hepcat
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15-10-2022
MadDogMcCree schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 20:34:
Hoe lang duurt het meestal eer dat LEGO de VIP punten toevoegt aan het account? Heb een bestelling geplaatst zodat ik die 1800 punten heb, deze is vandaag verzonden, maar de punten staan nog niet op mijn account.
Morgen zou je ze wel moeten hebben. Er komt trouwens nog een extra vip beschikbaar. Een schets van 750 punten voor de liefhebber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:40
De laatste tijd krijg ik mijn punten pas als het bezorgd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Laatst online: 22:24
SunnieNL schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 19:29:
De stand voor de Starwars Imperial Stardestroyer is ook binnen. Helaas is de achterkant er van 5cm te kort, waardoor hij niet in de grondplaat terecht komt en de stand daardoor zwabbert als je hem beweegt. Maar heb hem er toch maar al opgezet (hoop dat wickedbrick gewoon een nieuwe achter of zijkant levert zodat het wel allemaal gaat passen).

Hij komt zo veel mooier uit met de 35 graden kantel. Daarnaast is hij nu iets minder breed. En door het kantelen is aan de voorkant ruimte gekomen op de tafel waardoor ik denk dat de A-Wing er straks wel voor kan staan.

[Afbeelding]
Ging het erop zetten een beetje makkelijk? Zit nog nog aan te denken om voor zowel de Millenium Falcon als de Star Destroyer een stand te halen.

Echter was alleen het verplaatsen al van beide behoorlijk pittig, vooral de destroyer. En daar moet je zo te zien de stand onderop eraf halen, waar je de bouw mee begint? 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:17
Eindstand:

1 wit plaatje beschadigd (intern gezet, dus zie je niks van)
1 pootje van een haakje afgebroken (maar functioneerd nog gewoon)
1 blokje kwijt (zit ook intern, en is blijkbaar niet heel erg noodzakelijk)

Al met al ok.
Wel net gelijk een Detolf besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Sendy schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 19:55:
[...]

Nou ja, 18 maanden is toch ook minder dan 2 jaar. Wat er veranderd is, is dat de punten die je krijgt niet meer altijd na 2? jaar vervallen.
Ik dacht dat als je niks met je punten deed dat ze na 2 jaar kwamen te vervallen. Ook al doe je een aankoop. Dus dan word je gedwongen om ze op te maken en kan je ze niet laten staan voor het geval lego zo'n speciale actie doet zoals nu bij de shuttle.

Van jou begrijp ik da je ze kan laten staan zolang je af en toe wat koop in de shop.

Dus dat is dan gunstiger dan ik in mijn hoofd had zitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loader
LEGO® VIP-punten verlopen alleen als je 18 maanden lang geen gebruik maakt van je account. Telkens wanneer je punten verdient of inwisselt, wordt de klok teruggezet en krijg je weer 18 maanden om ze te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Laatst online: 22:43

Sodekolere, wat is dat ding groot. Dat is toch geen normaal lego setje meer, het is meer een moc van een officiële lego ontwerper die fan is van Star Wars en dacht; laat ik deze is voor de gein in de winkel leggen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

[Afbeelding]
Ziet er mooi uit, maar als ik dat zie ben ik serieus blij dat ik geen SW fan ben. Daar heb ik namelijk helemaal de ruimte niet voor :X

Vrolijke noot: maand of wat terug hier samen met de oudste (5) een treinbaan opgezet. Komt meneer vandaag aan: "pap, ik wil er een stad van maken" O+ Oh ja, en het eerste wat er in moet is een politiebureau :+
* The Eagle denkt dat ie maar eens wat straatplaten uit de kast moet trekken binnenkort :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Laatst online: 23:20

almightyarjen

When does the hurting stop?

The Eagle schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 22:22:
[...]

Ziet er mooi uit, maar als ik dat zie ben ik serieus blij dat ik geen SW fan ben. Daar heb ik namelijk helemaal de ruimte niet voor :X

Vrolijke noot: maand of wat terug hier samen met de oudste (5) een treinbaan opgezet. Komt meneer vandaag aan: "pap, ik wil er een stad van maken" O+ Oh ja, en het eerste wat er in moet is een politiebureau :+
* The Eagle denkt dat ie maar eens wat straatplaten uit de kast moet trekken binnenkort :P
En wordt dat een City politiebureau of een Creator Expert politiebureau? O-)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 04:13
Hepcat schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 20:44:
[...]

Morgen zou je ze wel moeten hebben. Er komt trouwens nog een extra vip beschikbaar. Een schets van 750 punten voor de liefhebber.
De punten staan er inmiddels op! Ik kan met een gerust hart straks die VIP pagina F5-en.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
SpeedyNick schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 20:53:
[...]

Ging het erop zetten een beetje makkelijk? Zit nog nog aan te denken om voor zowel de Millenium Falcon als de Star Destroyer een stand te halen.

Echter was alleen het verplaatsen al van beide behoorlijk pittig, vooral de destroyer. En daar moet je zo te zien de stand onderop eraf halen, waar je de bouw mee begint? 😉
Ja, dat was nu wel ff een dingetje. De 2 pinnen aan de rechterkant (achterkant) die de verbinding tussen de stand en destroyer verzorgen, waren er lastig uit te krijgen. Maar als je daar bij de opbouw rekening mee houdt en ze omgekeerd erin doet (zoals wickedbrick in hun instructie aangeeft) dan gaat dat wel makkelijker. Dan tik je ze zo eruit. Nu kwamen ze klem met het geraamte van de achterkant. Die 2 pinnen zitten bij mij nu ook ergens los aan de binnenkant, omdat ze naar beneden vielen.

De falcon til je zo wel op zijn stand, de destroyer was iets lastiger. Die moet je echt wel met zijn 2en doen, want die luistert vrij precies en is iets minder sterk. Een persoon houdt hem vast aan het handvat binnenin en de ander duwt de stand eronder en kantelt de destroyer naar de juiste plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:34
chrisO schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:12:
Maar met deze nieuwe constructie (kopen van GWP met VIP punten) kost het Lego minder. Als dit voor alle toekomstige GWPs gaat gelden, dan is de Lego shop ineens nog een stuk duurder geworden.
Ik denk zeker niet dat LEGO deze constructie voor alle normale GWP gaat doen. Voor de meeste GWP is het een lokkertje om gewoon bij de LEGO winkel te kopen ipv. elders. Zie de kerst GWP bv.

Maar voor de bijzondere items die zeer gewild zijn en die gekoppeld zijn aan één bepaalde set, zoals die Porsche VIP set eerder dit jaar, en deze Space Shuttle satelliet nu, zal LEGO dit denk ik vaker zo doen.
NotSoSteady schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:38:
Volgens mij heeft het te maken met Engeland. Ik dacht ergens te hebben gelezen dat LEGO geen optie heeft om de lancering per land in te stellen. Dus heel Europa moet gestraft worden vanwege de Britten.
Dat zou heel goed kunnen ja. Bij de Porsche VIP set ging die actie iets vóór middernacht bij ons open en was die VIP set ongeveer 00:10 uur op. Toen het een uur later middernacht was in Engeland en de Engelsen de Porsche wilde aanschaffen was er geen VIP set meer beschikbaar voor hen. Veel teleurgestelde Britten dus.

Beetje dom dan dat LEGO niet een deel (naar rato) apart kan leggen voor de UK / Ierland. *zucht*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

almightyarjen schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 22:50:
[...]

City. Hij heeft al een kleintje namelijk :)
Modulars gaan sparen begin ik maar niet aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

The Eagle schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 08:38:
[...]

City. Hij heeft al een kleintje namelijk :)
Modulars gaan sparen begin ik maar niet aan :+
weet de leeftijd neit van de klein bouwer; maar als ik naar de neefjes kijk, "kan er meer" met een reguliere city set (zijn open aan de achterkant, dus kan beter mee gespeeld worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Laatst online: 13-10 20:20
Door de Lego Masters Star Wars aflevering krijg ik heel erg zin om de Millenium Falcon of de Star Destroyer te kopen :D

Misschien komt er eentje met vakantiegeld en de andere rond kerst ofzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandovic8312
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12-10 16:49
Op de site staat vanaf 1.00 am, dus nog een uurtje langer wachten dus vanavond?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ug8yc-NgggSwR5kFXzkwi4zoe2E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QsekH4lA89KAGFT719yWc7xM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

himlims_ schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 08:47:
[...]

weet de leeftijd neit van de klein bouwer; maar als ik naar de neefjes kijk, "kan er meer" met een reguliere city set (zijn open aan de achterkant, dus kan beter mee gespeeld worden).
hij is 5, en zijn broertje is 3. Dus lekker bij City houden idd.
Dr staat hier voldoende city op zolder voor een hele stad, alleen wete de mannen dat nog niet. En voor sommige sets moet ik wat MOC sets van mezelf afbreken. Dat mag ja 25+ jaar ook wel eens, gaat de stof er ook af :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-10 16:11

ThunderNet

Flits!

anandovic8312 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:01:

[Afbeelding]
CET, dus lijkt me gewoon om middernacht CEST :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
almightyarjen schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 22:50:
[...]

Het enige logische antwoord: Creator Expert + 4 kopieën van de City set om een custom modular te bouwen?
*jong geleerd is oud gedaan?* :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:39
Had m ook al in t aanbiedingentopic gepost, maar omdat er hier recent ook over gesproken is:

Lego bloemenboeket is weer te bestellen op Amazon.nl voor €50,-. Verkoop door Amazon zelf, levering 15-4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:29

MsG

Forumzwerver

Zijn er nog totaal geen leaks omtrent het VIP product wat je er bij kan kopen/krijgen? Dacht dat dat altijd wel ergens eerder verscheen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-10 17:18
anandovic8312 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:01:

[Afbeelding]
Geen 1 april grap? Ben altijd wat voorzichtig met die datum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ThunderNet schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:04:
[...]

CET, dus lijkt me gewoon om middernacht CEST :)
CET=CEST

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Edgenumber
MsG schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:59:
Zijn er nog totaal geen leaks omtrent het VIP product wat je er bij kan kopen/krijgen? Dacht dat dat altijd wel ergens eerder verscheen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gWB-wP581h0ZFf6hmC0yplfpYEI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/71trBmFvrBaO3JLiajfk52Uu.jpg?f=user_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-10 10:19
BugWorks schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 22:21:
[...]

De 1x4 en 1x4 worden 4x 2x8 óf 1x 2x8 plate én 1x 2x8 brick.

De 2x2 met missend hoekje maak je met 2x 2x4 én 2x 2x2.
[Afbeelding]
puzzel is klaar. Bijna 70cm is hij dan. Ook even de vorige (30cm) en nieuwe naast elkaar gezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l9kAv_QaJ71vTEOg9bmXQ8BS9KY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FAFoyCH0nqS9Lqkf3PqXJQj7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DFIjYX8Com5WZqkRj41zeENekvc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9PlvOpbENPazJ8JtR2SPFvIc.png?f=fotoalbum_large

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
ik snap de logica niet.

in stud.io zie ik dit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/psQhD2XJgCb7oz1h7KBT1i0DH_U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4y48Mxia71TUyeGTBWmRg4Fg.png?f=user_large

en als ik het dan naar bricklink stuur zie ik dit als ik even op random bestellen klik:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jHxFJt8hpaVjy0jYXkssK-7Xl6Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xKnawkuv2ocut1JlPYApLgFl.png?f=user_large

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Laatst online: 08-10 07:00
Eens kijken of Lego een stickervel wil opsturen hiervan. Heb geen punten en wil daarom dit bricklinken maar dat is dan zonder stickers natuurlijk, niet aan gedacht.
Of zal dit zelfs gedrukt zijn ipv sticker?

En als ik er zo naar kijk misschien ook maar meteen een paar lange attennas er bij bestellen.

[ Voor 7% gewijzigd door Dagg op 31-03-2021 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Dagg Bij de Spaceshuttle en Hubble zijn het stickers ipv prints, dus ik kan me niet voorstellen dat het extra setje wel geprint is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Leuk dingetje, maar ik ben niet zeker of ik hiervoor speciaal ga wakker blijven. We zullen wel zien morgenvroeg of mijn idee ivm beschikbaarheid klopt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
Vind dit eerlijk gezegd nogal tegenvallen, waarschijnlijk hebben ze voor dit model dezelfde schaal aangehouden zodat het in het laadruim van de shuttle past, maar hierdoor heeft de uiteindelijke sonde maar weinig detail omdat de raketmodule relatief groot is.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
JeroenE schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 11:17:
@Dagg Bij de Spaceshuttle en Hubble zijn het stickers ipv prints, dus ik kan me niet voorstellen dat het extra setje wel geprint is.
Volgens mij heeft alleen de Shuttle een aantal stickers (2x Nasa/Discovery en de glimmende binnenkant), en de Hubble prints.

[ Voor 8% gewijzigd door mortael op 31-03-2021 12:45 ]

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@mortael Nee, zie hier in deze video, dan zie je de stickers van het naambordje van beiden. Let op, als je alles zelf wil ontdekken is het natuurlijk 1 grote spoiler video!

[ Voor 14% gewijzigd door JeroenE op 31-03-2021 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
Even voor de zekerheid,
Stel ik neem nu 50 euro korting op pc bestellingen en vanavond nog de VIP extra bij de Discovery.
Dan voer ik de code van de VIP extra in bij je 'boodschappentas' onder promotiecode en de code voor de 50 euro korting bij het betaaldeel van de checkout onder kortingscodes, toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edgenumber
Tc99m schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 11:38:
[...]

Vind dit eerlijk gezegd nogal tegenvallen, waarschijnlijk hebben ze voor dit model dezelfde schaal aangehouden zodat het in het laadruim van de shuttle past, maar hierdoor heeft de uiteindelijke sonde maar weinig detail omdat de raketmodule relatief groot is.
Ik ben al blij dat ze een shuttle uitbrengen.

Had ik punten had ik hem graag gehad en ik baal wel een beetje dat ik geen punten heb.
Maar eerlijk is eerlijk. Hubble ken ik, die ander heb ik op moeten zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mortael
JeroenE schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 13:20:
@mortael Nee, zie hier in deze video, dan zie je de stickers van het naambordje van beiden. Let op, als je alles zelf wil ontdekken is het natuurlijk 1 grote spoiler video!
Ow ja, de naambordjes was ik vergeten :)
Voor de rest vind ik het qua stickers wel meevallen (al zal de glimmende binnenkant wel een werk worden).

Een plaatje zegt meer dan woorden, dit is wat er aan stickers bij zit (onderste 2 items zijn de stickers)
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n8z2IIBlFgqFOQxv_6ioFi6YkO8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iXT6X3uLXhE2O3NSGzTnIkav.jpg?f=fotoalbum_large

en dit qua printed parts
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E812ogKGkpDhQx1EOXApmvhCttM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uCR0LhA3WEC9ckqNrQtFVi9W.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
mortael schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 14:38:
Ow ja, de naambordjes was ik vergeten :)
Daar ging het juist over -neem ik aan-, want dat is de enige sticker die ik op het plaatje van de Ulysses kan ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortael
JeroenE schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 14:46:
[...]
Daar ging het juist over -neem ik aan-, want dat is de enige sticker die ik op het plaatje van de Ulysses kan ontdekken.
Dat heb ik dan gemist, ik dacht het het algemeen over alle stickers van de set ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

water_escape schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 11:13:
ik snap de logica niet.

in stud.io zie ik dit
[Afbeelding]

en als ik het dan naar bricklink stuur zie ik dit als ik even op random bestellen klik:
[Afbeelding]
nog wat 'parts' buiten beeld zweven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
himlims_ schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 14:58:
[...]

nog wat 'parts' buiten beeld zweven?
Nee, er is geen selectie in Studio, en in Bricklink zijn het er ineens meer.... i dont get it..

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

water_escape schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 15:30:
[...]

Nee, er is geen selectie in Studio, en in Bricklink zijn het er ineens meer.... i dont get it..
geimporteerd naar bestaande 'default' list?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:32

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De MOC is af. Hij is een tikje kleiner dan de 42000 en een stuk kleiner dan de oudere Formule 1 auto's. Ik zal eens foto's maken van ze naast elkaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NHxS5oPJrZeaQKjQuFdPZLzhT80=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Rd9riu2RT6s5Ts5yEAwkIrUD.jpg?f=user_large

Het is wel een mooi model, de build was ietwat saai. Er zitten geen echte functies in, naast de vering en de stuurinrichting. Dus geen DRS, of 'motorkap' die open kan. De 'buitenboord dempers' zijn natuurlijk ook niet waarheidsgetrouw, maar dat kon niet anders met de beschikbare onderdelen. De MOC gebruikt alle bodypanels en vrijwel alle liftarmen en pins, dus dat is best knap. Er is alleen redelijk veel technic over, zoals tandwielen en asjes.

Qua bouwtechnieken zitten er een aantal twijfelgevalletjes tussen. Zo zit het 'curved panel 3x13' aan de zij-achterkant 'vast' met een pin in een ruimte van een ander panel, dus niet in een pinhole. En de 2 curved panels boven de luchtinlaat overlappen een stukje. Dat zou Lego nooit doen volgens mij.

/edit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LrcPCuOiLyKZ0CRshHihHvNcUYE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ls4Iu4drLNSkkOzEH58uoDUB.jpg?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door zonoskar op 31-03-2021 18:21 . Reden: Foto vergelijk ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasKrie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-09 09:20
water_escape schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 11:13:
ik snap de logica niet.

in stud.io zie ik dit
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vermoedelijk een store er tussen zitten die een paar items in bulk verkoopt.
Die items zijn dan per stuk wel goedkoper, maar koop je meer dan nodig is en ben je toch duurder uit.
Als je alles in 1 wantedd list zet en dan via buy all gaat kijken heb je wat meer sturing daarop en kun je dit volgens mij specifiek uitsluiten.

[ Voor 14% gewijzigd door BasKrie op 31-03-2021 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Bob
  • Laatst online: 14-10 15:59
Lancering van de Ulysses lijkt uitgesteld te worden als ik de comments op brickset lees https://brickset.com/arti...probe-vip-reward-revealed

Het is net een echt ruimtevaartprogramma zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Ik heb ook twee nieuwsbrieven gehad. De eerste met daarin ook de aankondiging van de probe. En een dage later nog een, maar dan zonder probe aankondiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Antwoord gekregen op de vraag over het tijdstip van nieuwe releases.
Wat een goede vraag! Een van de grootste reden dat we het overal 1 uurtje later lanceren is zodat onze fantastische nieuwe releases dezelfde dag voor alle LEGO® fans in Europa, het Midden-Oosten en Afrika worden gelanceerd.

Als het een set specifieke gift with purchase is dan komt het alsnog dezelfde tijd overal verkrijgbaar op de juiste launch tijd.

Hoewel wij altijd zo goed mogelijk proberen in te schatten hoe populair een bepaalde set of promotie zal zijn, kan het soms heel onvoorspelbaar verlopen. Zeker in deze tijden waarin winkels gesloten zijn en de druk op online aankopen flink is toegenomen. We proberen wel altijd zoveel mogelijk te maken zodat iedereen meer kans heeft.

Voorlopig zal het marketingteam op deze manier en deze tijdstip de lanceringen uitvoeren maar ze blijven observeren hoe het gaat en als het moet worden aangepast dan gaan ze dat ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Bond
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 14-10 15:29
Edgenumber schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 17:56:
Ik heb ook twee nieuwsbrieven gehad. De eerste met daarin ook de aankondiging van de probe. En een dage later nog een, maar dan zonder probe aankondiging.
Nu is de vraag dan: vanavond opblijven of is dat niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
A - Ik heb toch geen punten.
B - Er stond gisteren op de site dat als je het voor Pasen in huis wilde hebben. Je voor 23 uur nogwat op 30-3 besteld moest hebben.

Dus ik ga lekker slapen :Y :z :z :z

Ik wil hem heel graag hebben, maar ik bestel wel gewoon een keer overdag als hij in stock is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:31

Pierre

Van nature lui!

Edgenumber schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 18:37:
A - Ik heb toch geen punten.
B - Er stond gisteren op de site dat als je het voor Pasen in huis wilde hebben. Je voor 23 uur nogwat op 30-3 besteld moest hebben.

Dus ik ga lekker slapen :Y :z :z :z

Ik wil hem heel graag hebben, maar ik bestel wel gewoon een keer overdag als hij in stock is.
Denk dat als je morgenochtend wil bestellen dat het gewoon kan, ik ga vannacht om middernacht niet mijn bed uit.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loader
Van een andere website:

Just spoke to customer service in The Netherlands. They have only 300 probes in stock for the whole of Europe. So they decided to postpone until they have a lot more in stock. VIP members will get an email once the probe is available.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Clusterf#ck

Maar wat bedoelen ze precies met uitstellen?

Dat je de probe wel kan bestellen, maar dat hij later geleverd word. Of dat je de probe later separaat kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Edgenumber Zoals het daar staat wordt de lancering van de probe uitgesteld en kan je dus ook niet bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master30
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-10 15:45
JeroenE schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 19:27:
@Edgenumber Zoals het daar staat wordt de lancering van de probe uitgesteld en kan je dus ook niet bestellen.
Dus ik hoef vannacht niet op te blijven om te F5'en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wht_nl
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-10 09:55
Vraagje voor de experts! De boomhut was eindelijk weer op voorraad bij Lego dus maar snel besteld.

Met bouwen viel mij op dat ongeveer elk onderdeel wel een wit plekje op de stud heeft. Alsof daar het stukje is afgesneden. Is dat normaal bij deze set? Of heb ik serieus pech met een slechte batch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ikh-AaWylqTbbfE1L20kuE9X-JM=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/3zaT3y7TA7AYcNIsSQ7wamNQ.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@master30 Nee, tenzij wat daar staat niet klopt, natuurlijk. Ik vind het een behoorlijk slecht georganiseerde actie.

Net zoals de tijd een uur verschuiven, dat hoeft ook helemaal niet. Als je het per se tegelijkertijd wil lanceren dan kan het in GB toch ook om 23u lokale tijd gedaan worden? Maar goed ik vind het sowieso al stom dat marketing figuren dit soort dingen midden in de nacht willen laten plaats vinden. Ik zie niet in waarom het niet om 20u of 21u zou kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:35

Mappy

Piramide van Austerlitz

wht_nl schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 19:43:
Vraagje voor de experts! De boomhut was eindelijk weer op voorraad bij Lego dus maar snel besteld.

Met bouwen viel mij op dat ongeveer elk onderdeel wel een wit plekje op de stud heeft. Alsof daar het stukje is afgesneden. Is dat normaal bij deze set? Of heb ik serieus pech met een slechte batch?

[Afbeelding]
Da's normaal. Het is de navel van een blokje :)

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Pagina: 1 ... 69 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .