Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 68 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.382.188 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-10 07:00
chrisO schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:49:
[...]

Instructies zal je gewoon van de Lego website kunnen downloaden. Normaal gesproken direct vanaf de release datum.
Ik heb er eigenlijk nooit naar gekeken maar goed dat je het zegt, ook al is de VIP set niet te koop wil niet zeggen dat de instructies niet te downloaden zijn. Ik houd dat even in de gaten zodra de set uit is en dan bricklinken. Dank.
himlims_ schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:48:
[...]

verleden heeft laten zien dat het vaker niet dan wel is
Wie weet, ik was al verbaasd dat er in de shop een aantal van die sets te koop zijn dus ik heb lichte hoop O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-10 07:49

Petuhr

FreeBSD

water_escape schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 08:35:
Ik wil iets proberen op BrickLink. Het gewoon zoeken naar losse blokjes. normaal selecteer ik ze vanuit een set. Hoe kan ik een bepaald blokje en kleur opzoeken? ik wil deze gaan zoeken:
Moeten het Bricks of Plates voorstellen?
Dan zoeken op "brick 1x1" of "plate 2x6" bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-10 10:19
Petuhr schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 08:38:
[...]

Moeten het Bricks of Plates voorstellen?
Dan zoeken op "brick 1x1" of "plate 2x6" bv.
Dit zijn mini /micro of hoe het heet. Dus ik zoek idd de bricks (dikke).
Dank ik geef het een try :)

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
mm shit, bestaan de ze wel in echt lego? of losik dat op door 2x een platte op elkaar te doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CC46kzDbOaKKbhjqV8-Yd4QHRgU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cElIbYWbgGDzMGK78Re2r6nV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door water_escape op 26-03-2021 08:58 ]

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:19

JoeZuCK

_Fonz > all.

@water_escape Van wat ik weet niet in Brick vorm, wel plate. Doe je er 2 1x2 plates onder.

Plate, Modified 1 x 2 with 1 Stud, Jumper (Undetermined Bottom Type)

Edit: hmm jouw edit kwam op het moment dat ik het bericht aan het typen was. Maar inderdaad, zo los je het op.

[ Voor 143% gewijzigd door JoeZuCK op 26-03-2021 09:05 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
JoeZuCK schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 08:59:
@water_escape Van wat ik weet niet in Brick vorm, wel plate. Doe je er 2 1x2 plates onder.

Plate, Modified 1 x 2 with 1 Stud, Jumper (Undetermined Bottom Type)

Edit: hmm jouw edit kwam op het moment dat ik het bericht aan het typen was. Maar inderdaad, zo los je het op.
Is 2x plate gelijk aan 1x brick?

ik zie ook nog deze die ik niet herken in lego:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g-WdCrEdkEOmDe4FWW9mC5IcHsQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aUAbYkRTJGbdo4xZGSkxztjg.jpg?f=fotoalbum_large

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-10 14:06
Afremov op de achtergrond? ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

@water_escape Die blauwe kun je oplossen door een 2x1 tile te nemen en daar 2 1x2 plates onder te doen .. net als die van 4 lang. Dat rode blokje is wat ik al noemde.

Die 10 x 10 kun je oplossen door 2 x 4x10 plate en 1 x 2x10 plate te nemen.
Is 2x plate gelijk aan 1x brick?
nee 3 x .. dus 2 gewone 1x2 plates met een Plate, Modified 1 x 2 with 1 Stud, Jumper (Undetermined Bottom Type) er op.

[ Voor 29% gewijzigd door JoeZuCK op 26-03-2021 10:54 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
JoeZuCK schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 09:12:
@water_escape Die blauwe kun je oplossen door een 2x1 tile te nemen en daar 2 1x2 plates onder te doen .. net als die van 4 lang. Dat rode blokje is wat ik al noemde.

Die 10 x 10 kun je oplossen door 2 x 5x 10 plates te nemen.
Ah onze edit kwam tegelijk. Ik ga dit even testen met blokjes die ik al heb, en dan lijkt de puzzel compleet te zijn.

p.s dit is een "3d" Mario. In microbloks 20cm, dus in echt lego ongeveer 60cm denk ik :)

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Laatst online: 13-10 20:20
basjuhh schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 09:09:
Afremov op de achtergrond? ;-)

[...]
haha goed gespot! Je mag door voor de koelkast!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@water_escape Als ik kijk naar de screenshots van de handleiding, de bricks en datgene wat je er mee moet bouwen zijn het allemaal gewoom flat plates. Alleen is de verhouding bij de losse bricks wat zoek - dat krijg je met die namaak ;)

Set 9003 zou dit moeten zijn namelijk:

Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/SN/0/9003-1.png

Als dat je niveau is snap ik ook dat je moet vragen welke bricks dat zijn :+ :P
* The Eagle rent

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
The Eagle schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 09:33:
@water_escape Als ik kijk naar de screenshots van de handleiding, de bricks en datgene wat je er mee moet bouwen zijn het allemaal gewoom flat plates. Alleen is de verhouding bij de losse bricks wat zoek - dat krijg je met die namaak ;)

Set 9003 zou dit moeten zijn namelijk:

[Afbeelding]

Als dat je niveau is snap ik ook dat je moet vragen welke bricks dat zijn :+ :P
* The Eagle rent
Het zijn nano-blocks. Dus mini's. : https://funthestore.com/n...building-toy-1750-pieces/
Als ik dan hetzelfde zou gebruiken maar dan van lego bricks, wordt de build groter :).

Water-Escape

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AnnaAnjo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-10 19:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zqn-0ff9cOQff2dw6chi5YUGgSE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Njnl1pxDigS9bxtsAibF1uvj.jpg?f=fotoalbum_large toch mezelf de auto cadeau gedaan. Nu nog een goede vitrinekast om alle auto's ten toon te stellen. Want op een plankje is geen goed idee dan zit de kat op de plank en de auto op de grond haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:51

Soggney

Zeekomkommer

AnnaAnjo schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:47:
toch mezelf de auto cadeau gedaan. Nu nog een goede vitrinekast om alle auto's ten toon te stellen. Want op een plankje is geen goed idee dan zit de kat op de plank en de auto op de grond haha
Nou, de kat kan ook op de wagen zitten. De vering kan er wel tegen. Helaas had de kat hier besloten om op mijn Millenium Falcon te kruipen (die bovenop de kast stond), Daar moet ik de laatste schade nog van herstellen.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Klopt het dat ik deze niet zie op BrickLink: Die 10 x 10 kun je oplossen door 2 x 5x10 plates te nemen.
JoeZuCK schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 09:12:

Die 10 x 10 kun je oplossen door 2 x 4x10 plate en 1 x 2x10 plate te nemen.

[...]

nee 3 x .. dus 2 gewone 1x2 plates met een Plate, Modified 1 x 2 with 1 Stud, Jumper (Undetermined Bottom Type) er op.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

@water_escape My bad, had hem al geedit. 2x 4x10 + 1x 2x10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-10 14:23
water_escape schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:27:
[...]

Het zijn nano-blocks. Dus mini's. : https://funthestore.com/n...building-toy-1750-pieces/
Als ik dan hetzelfde zou gebruiken maar dan van lego bricks, wordt de build groter :).
Nanoblocks hebben toch een andere HxLxB verhouding dan lego? Volgens mij zijn ze naar verhouding hoger dan lego. Dus als je een nanoblick ontwerp 1op1 in lego zou bouwen. Dan krijg je volgens mij een plattere build dan volgens het ontwerp de bedoelling is.

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/7j9zOEm0BY1/550x641.jpg

Ik heb ooit eens deze in lego geprobeerd na te bouwen. En naar mijn herinnering kwam hij er in verkeerde verhoudingen uit.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Edgenumber schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:42:
[...]

Nanoblocks hebben toch een andere HxLxB verhouding dan lego? Volgens mij zijn ze naar verhouding hoger dan lego. Dus als je een nanoblick ontwerp 1op1 in lego zou bouwen. Dan krijg je volgens mij een plattere build dan volgens het ontwerp de bedoelling is.

[Afbeelding]

Ik heb ooit eens deze in lego geprobeerd na te bouwen. En naar mijn herinnering kwam hij er in verkeerde verhoudingen uit.
oei, daar noem je wat.
de hoogte van de mico blocks is 1/3 van de lego. De lengte en breedte weet ik eigenlijk niet...

edit: Een blokje van 2 x 2 nopjes meet nauwelijks 8 x 8mm , nu nog de lego afmeting

mmm

een 2 op 1 nanoblokje is ruw gemeten 8mm lengte, 3mm hoogte en 3,5 a 4 mm breed.
Als ik het dan na reken is de breedte en lengt maal 2 en de hoogte maal 3 bij lego.
dan ga je met lego een in de hoogte 1/3e uitgetrokken hoger exemplaar hebben :( helaas.

maar dat zou weer op te lossen zijn met 2plates ipv 1 brick...

[ Voor 22% gewijzigd door water_escape op 26-03-2021 13:28 ]

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 17:55
Soggney schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:56:
[...]

Nou, de kat kan ook op de wagen zitten. De vering kan er wel tegen. Helaas had de kat hier besloten om op mijn Millenium Falcon te kruipen (die bovenop de kast stond), Daar moet ik de laatste schade nog van herstellen.
Mijn kat vind leuk om aan Lego bouwwerken te knagen. Heb al heel wat beschadigde Lego blokjes helaas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:34
Eerste beelden van een vernieuwde uitgave van de (UCS) R2-D2 set (75308) zijn per ongeluk door LEGO gelekt via de presentatie video van de 75306 Imperial Probe Droid. In die video is heel kort een stukje R2-D2 te zien:
Afbeeldingslocatie: https://www.stonewars.de/wp-content/uploads/2021/01/lego-star-wars-75308-r2-d2-leak-678x381.jpg

Wat ingezoomed:
Afbeeldingslocatie: https://www.stonewars.de/wp-content/uploads/2021/01/lego-star-wars-75308-r2-d2-kopf.jpg

De video op YouTube:

(op 27 / 28 seconden, heel kort)

[ Voor 15% gewijzigd door Haay op 26-03-2021 16:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:40
@Haay Bij zulke ongelukjes vraag ik me altijd af het echt per ongeluk is. Ik denk eerlijk gezegd van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:34
meesje schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 16:39:
@Haay Bij zulke ongelukjes vraag ik me altijd af het echt per ongeluk is. Ik denk eerlijk gezegd van niet.
Ja, je zou toch verwachten dat mensen tegenwoordig zorgvuldig omgaan met beelden en niet per ongeluk dingen laten lekken. En dan gebeurt er iets als Ollongren die gehaast naar buiten loopt en notities onzorgvuldig in de tas heeft gestopt... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:50
water_escape schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 12:13:
maar dat zou weer op te lossen zijn met 2plates ipv 1 brick...
Denk dat dat inderdaad de beste oplossing is, Zou het voor de zekerheid anders even in Stud.io uitproberen.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Sato schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 16:51:
[...]

Denk dat dat inderdaad de beste oplossing is, Zou het voor de zekerheid anders even in Stud.io uitproberen.
dat is nieuw voor mij. Maar dat is gewoon digitaal de handleiding bouwen die ik al heb?
Beschikbaar voor mac? -> ja dus. up en running.

[ Voor 3% gewijzigd door water_escape op 26-03-2021 17:20 ]

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-10 14:23
Of gewoon een deel van het model nabouwen en kijken hoe de verhoudingen uitkomen.

Het hoeft natuurlijk niet op kleur te zijn het gaat alleen om de verhoudingen. Met die M op zijn hoed in die witte cirkel kom je een eind.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:00
Een tijdje terug werd een stemming geopend voor een aankomende GWP in het space thema. Ondertussen is de winnaar bekend: Lego ideas GWP competition winner announced
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/58598_webp.jpg

Er staan nog meer leuke foto’s in het bronartikel.
Dit was ook mijn eerste keuze, dus mooi zo :P

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:43
meesje schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 16:39:
De ruimte op de video is niet zomaar iemands werkkamer, het is een filmset. Daar staat echt niets per ongeluk, hooguit een Starbucks beker :p , Daarnaast is de camerabeweging aan het eind overduidelijk bedoeld als teaser, anders hadden ze wel ingezoomd of eerder gestopt met de neerwaartse beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 23:40
phYzar schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 19:34:
[...]

De ruimte op de video is niet zomaar iemands werkkamer, het is een filmset. Daar staat echt niets per ongeluk, hooguit een Starbucks beker :p , Daarnaast is de camerabeweging aan het eind overduidelijk bedoeld als teaser, anders hadden ze wel ingezoomd of eerder gestopt met de neerwaartse beweging.
Precies! Het zijn geen notulen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:39
Iemand die weet hoe je je land van VIPregistratie kan wijzigen? Heb geregistreerd in Belgie (lang geleden) en kan alleen punten inzien of wijzigen als ik mijn land in mijn account wijzig in België.

Als ik vervolgens iets wil bestellen kan ik enkel een adres in Belgie opzoeken. Beetje omslachtig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y4WGL0gzKm2jnURDVMEs2FZOc5k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GBai8k5D0VsJJcrCpQ7Vq6Rd.jpg?f=fotoalbum_large

De “contact opnemen” knop geeft een 404..

Beetje amateuristische site voor zo’n groot bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schildje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-10 14:51
Kapoen schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 19:25:
Een tijdje terug werd een stemming geopend voor een aankomende GWP in het space thema. Ondertussen is de winnaar bekend: Lego ideas GWP competition winner announced
spoiler:

Er staan nog meer leuke foto’s in het bronartikel.
Dit was ook mijn eerste keuze, dus mooi zo :P
Mooi, deze heeft ook mijn stem gekregen :) ben benieuwd wanneer die als GWP uitkomt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Schildje schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:51:
[...]

Mooi, deze heeft ook mijn stem gekregen :) ben benieuwd wanneer die als GWP uitkomt!
Bij de vorige twee GWPs in deze serie zat er toch telkens een jaar tussen de resultaten en de productie. Dat hoeft natuurlijk nu het geval niet te zijn, we kunnen alleen maar raden naar de strategie van Lego.

*edit* even nagekeken, en de vintage car werd aangekondigd in december ‘19 en verscheen in januari van dit jaar.

[ Voor 13% gewijzigd door Kapoen op 26-03-2021 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
Hoe zit het eigenlijk met sets zoals ninjago 71741 die momenteel enkel via lego.com te krijgen zijn? Komen die binnen paar maand alsnog uit bij vb dreamland (België) of andere shops die regelmatig van die kortingsdagen hebben?

Of kan je beter op zeker spelen en die nu al kopen via lego.com?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:33
himlims_ schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:31:
[...]

een reboot van de eerste modulars / v2.0 ... waarom niet? de market/townhall ofzo, zie ik nog wel een niewue van verschijnen
Ze zouden oude modulars eigenlijk nieuw leven in moeten blazen. Eigenlijk wat je zegt, 2.0, wat aanpassingen qua detail. De oudere sets zijn best wel kaal qua inrichting dus die kunnen wel een upgrade gebruiken.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• Chicken88
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-10 11:08
Just building. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ahppNk7zyLLg7M2kZOhouoxUm6w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GPnuBzGnsFEX9WKi8rTWYl6k.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArwinV
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:28
DCNY schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 19:37:
Iemand die weet hoe je je land van VIPregistratie kan wijzigen? Heb geregistreerd in Belgie (lang geleden) en kan alleen punten inzien of wijzigen als ik mijn land in mijn account wijzig in België.

Als ik vervolgens iets wil bestellen kan ik enkel een adres in Belgie opzoeken. Beetje omslachtig.

[Afbeelding]

De “contact opnemen” knop geeft een 404..

Beetje amateuristische site voor zo’n groot bedrijf.
Toevallig had ik hetzelfde probleem, ooit in New York het account geopend en daardoor voor het systeem in Amerika geregistreerd.
Even de klantenservice bellen en ze passen het voor je aan!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:33
Woensdag binnengekregen en gister avond afgemaakt. Wat een verschil met de Ferrari en Porsche qua afmetingen, gewicht en complexiteit. Hopelijk komt vanmiddag de LandRover binnen en kan ik me nog een paar dagen vermaken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w1kz53xGmMfY5KkFeFq0ZSdvr_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jJN07smlriDUHf7wv1wXHb6f.jpg?f=fotoalbum_large

Nu wachten op een mega deal voor de Sian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Ik ben de microblocks aan het omzetten naar lego.
Maar nu kom ik bij de microblocks soms een plate tegen die in het midden op de andere geplaatst moet worden.

bij sommige kan ik dat oplossen door er een Modified Plate with 1 Stud te plaatsen, maar nu heb ik er een waar ik niet uit kom.

graag jullie hulp:

Bij stap 4 onderaan de 2 studs heb ik een Modified Plat with 1 Stud zitten. Dan kan die plate van 1x3 erop. Maar nu op die 1x3 een 1x4 in het midden. Hoe kan dit voor elkaar krijgen met lego? En daarna moet er op de linker van de 1x4 een volgende blokje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rSHk0lre1VUoRBjl5aD892JgtQ4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kSWEPWluNKR3OcctOhLUAOi9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I9x2ypp_cXDhi0_dJacycKnAFTg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8nRMLnWXH7VJAau1IUChiHaU.png?f=fotoalbum_large

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:55

D75

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/othuET4vlI1g2u9WsD4KOeZF1E4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zvFpRMALso5JyATnZxE5geWr.jpg?f=user_large

En de volgende helm is bekend :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:50
water_escape schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 11:31:
bij sommige kan ik dat oplossen door er een Modified Plate with 1 Stud te plaatsen, maar nu heb ik er een waar ik niet uit kom.
Plate, Modified 1 x 3 with 2 Studs (Double Jumper)

Of gewoon de 1 x 2 variant met een 1 x 1 Tile ernaast zou moeten werken.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:55
Wat gaaf zeg! Een Chinees restaurant? De trap vind ik erg mooi gedaan, en de kozijnen ook! Het wordt een imposant gebouw volgens mij :)

Dit is mijn projectje van vandaag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lyX4dVlh2vnBe3KEGjd-LwZZZkk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V4xBDsrvacIfm0ylxxRhxxwl.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jx4m5qrBBo7oo0ws90VlcFz9CO8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pPDH6Q3aOzDPD5Ya338GIx0z.jpg?f=fotoalbum_tile

Een politieauto ontworpen door Versteinert, die ook de Aedelsten Deluxe heeft ontworpen (GWP begin dit jaar):
https://rebrickable.com/m...assic-police-car/#details

Helaas miste er nog een raampje in mijn bestelling bij Bricklink, en de wielen klopten niet. Maar als het goed is worden de juiste onderdelen gelukkig nagezonden. Voor nu heb ik maar wat wielen uit mijn voorraad gehaald, dan kunnen ze er bij de STPD in elk geval even mee vooruit :)

Ik ben ook wat aan het schuiven geweest in de stad. De kerk staat nu tussen twee hoekgebouwen in, dat staat ook wel leuk! En de Brick Bank blijkt qua kleuren heel goed naast het rechterdeel van het Assembly Square te staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jZh0RZtiTJBt1itAHLmc1dbZfRI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a9nMIkIZ3XgzJbrDImbaR7nV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Jakkus op 27-03-2021 16:36 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chicken88
Jakkus schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 16:27:
[...]

Wat gaaf zeg! Een Chinees restaurant? De trap vind ik erg mooi gedaan, en de kozijnen ook! Het wordt een imposant gebouw volgens mij :)

[...]
Bedankt. En ja, dat is het uiteindelijk aan het worden. :)
'k begon gewoon met "een gebouw", maar toen ik wat rode parts had gebruikt kwam het idee van een chinees restaurant. 'k zal eens wat "chinese" parts bestellen om het wat duidelijker te maken.

En die stad van jou mag er ook zijn! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
@Chicken88 Wat leuk! Dat vind ik zelf ook het leukste, tijdens het bouwen bedenken wat het gaat worden. Ik heb alleen niet zo heel veel stenen op voorraad, en ik vind het spannend om sets door elkaar te gooien ;) Meestal gebruik ik de stenen van een bestaande set als ik zelf aan de slag ga, alleen het nadeel is dat je dan ook altijd wat over houdt.
Heb je al ideeën voor het dak?

Dank je wel! Jij hebt zelf ook een stad, toch? Hoe staat het daarmee? :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:56
Update #1: FranticDJ in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Update #2: FranticDJ in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Update #3: Frantic in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Update #4: van de Pimped Sian:

Vandaag het interieur verder gebouwd:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wNXq0zS.jpg

Hierin zit ook het mechanisme voor de vleugeldeuren:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/z3ps8DQ.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZYInBPb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sI8Zh1d.jpg

Tevens zit ook het mechanisme voor de spoiler ingebouwd, deze is te bewegen door het tandwieltje aan de passagierszijde te verdraaien:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5th0P4g.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/d96sBuN.jpg

Totale bouwtijd: 17 uur

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• water_escape
ok ik heb de microblocks om kunnen bouwen naar lego :). In Stud.io . Erg leuk eerste keer.

Is er hier iemand met architect achtergrond / ruimtelijk inzicht.

Als ik hem nu dubbel zo groot wil hebben. Wat moet ik daarvoor doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MhPrTg8G66OsfSL4RRzmtWPqcuM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KUHojvuWQvzltHW5qxR6z8Hf.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RyDbYS6rCpPlvzxawkX1lk6JULs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gZWhp124SokUIHxVPy5lhxxl.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door water_escape op 27-03-2021 19:39 ]

Water-Escape

Acties:
  • +47 Henk 'm!

• Mikey5times
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
water_escape schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 19:35:

Als ik hem nu dubbel zo groot wil hebben. Wat moet ik daarvoor doen?
Een paddenstoel geven, toch? :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frantic
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iH4N36Y.jpg

Ook nog maar even een foutje hersteld :X

Zie alleen net dat het stuur ook niet helemaal recht staat wanneer de wielen recht staan.

Ben benieuwd of ik dat simpel kan fixen.. Zal een kwestie zijn van ergens een tandwieltje 1 - 2 tandjes verschuiven.

[ Voor 52% gewijzigd door Frantic op 27-03-2021 21:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
😂😂
Mikey5times schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 19:56:
[...]

Een paddenstoel geven, toch? :+

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:51

L23

@water_escape Maar qua dubbel zo groot maken bedoel je dan een optie in Stud.io? Daar heb ik geen verstand van.

Het model dubbel zo groot maken kan je doen door elk blokje twee keer zo lang en breed te maken en je stapelt dat zelfde blokje dan twee keer op elkaar. Blijft het ontwerp net zo hoekig, maar dubbel zo groot. Maar mogelijk moet je dan extra verstevigen binnen in het model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
L23 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 20:32:
@water_escape Maar qua dubbel zo groot maken bedoel je dan een optie in Stud.io? Daar heb ik geen verstand van.

Het model dubbel zo groot maken kan je doen door elk blokje twee keer zo lang en breed te maken en je stapelt dat zelfde blokje dan twee keer op elkaar. Blijft het ontwerp net zo hoekig, maar dubbel zo groot. Maar mogelijk moet je dan extra verstevigen binnen in het model?
Ja dacht ik ook. Maar kan dat overal? Ik ken stud.io verder ook niet, of die dat zelf kan berekenen.

Dus wat nu een 1x4 en 1x4 op elkaar is wordt dus 2x 1x4 naast elkaar en 4x 1x4 hoog?

Maar hoe doe je dat met hoekjes. Dus de 2x2 met een missend puntje.

Water-Escape

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basekid
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zkDdQ45fUeIGYOTSyk7SXU5ANZ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5sTdNlAvxsKNWv05W0S4htBi.jpg?f=fotoalbum_large

Bwoah die upside down set blijft moeilijk in elkaar zeg.. Flikkert steeds los 😢

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Work in progress

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/go72gI4n8A66sYnFrs3HfnsvP4E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WDwVZ17yCHgdZWRnS9M6K95M.jpg?f=fotoalbum_large

Normaliter vind ik het heerlijk om deze Creator sets te bouwen. Maar deze stond al een dikke maand te wachten in een hoekje. Mijn zoons begonnen zich al af te vragen wanneer papa de Porsche ging bouwen. Helaas is het zo gierend druk op het werk en thuis dat even een avondje ontspannen met Lego aan de slag er niet van kwam.

Vanmiddag was mijn zoon van 13 het zat en heeft hem tot hier gebouwd. Als ik het goed zag nog 2 zakjes leegbouwen en dan is hij af. Eens kijken of ik ten minste 1 zakje kan doen.

* PaT is helemaal klaar met dat 'nieuwe normaal'

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

water_escape schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 20:51:
[...]

Ja dacht ik ook. Maar kan dat overal? Ik ken stud.io verder ook niet, of die dat zelf kan berekenen.

Dus wat nu een 1x4 en 1x4 op elkaar is wordt dus 2x 1x4 naast elkaar en 4x 1x4 hoog?

Ik zie niet waarom het niet zou kunnen? Met dubbel zo groot bedoel je 2 keer zo hoog als het huidige model? Dan wordt het 2 x 2 x 2 = 8 keer zo groot. Dus 2 1x4 blokjes worden dan 4 2x8 blokjes etc. Vraag me alleen af hoe leuk het nog is om te bouwen en of het een beetje stevig in elkaar blijft zitten. Wellicht is er ook een Lego MOC van het Mario model die al op grotere schaal gebouwd is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BugWorks
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:52
water_escape schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 20:51:
[...]

De 1x4 en 1x4 worden 4x 2x8 óf 1x 2x8 plate én 1x 2x8 brick.

De 2x2 met missend hoekje maak je met 2x 2x4 én 2x 2x2.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0TnpF0Lru5qIoR4-fO20ZHCd0Fg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mzdv6aQJWFg9z2lc1tg2NZH5.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Dat hoopte ik. Maar nog niet kunnen vinden.

Idd dubbel zo hoog.
L23 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 22:17:
[...]

Ik zie niet waarom het niet zou kunnen? Met dubbel zo groot bedoel je 2 keer zo hoog als het huidige model? Dan wordt het 2 x 2 x 2 = 8 keer zo groot. Dus 2 1x4 blokjes worden dan 4 2x8 blokjes etc. Vraag me alleen af hoe leuk het nog is om te bouwen en of het een beetje stevig in elkaar blijft zitten. Wellicht is er ook een Lego MOC van het Mario model die al op grotere schaal gebouwd is?

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
BugWorks schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 22:21:
[...]

[Afbeelding]
Kijk! Dit maakt meet duidelijk. Ik moet zoiets altijd eerst zien. Eens over nadenken .

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

@water_escape Ik zat ff te zoeken, maar kan ook niet iets vergelijkbaars vinden. Ik kwam wel een Mario beeld van 1,5 meter hoog tegen die bestaat uit 21430 blokjes :p

https://rebrickable.com/m...3/xiaowang/mario/#details

Maar wat BugWorks voorstelt, die plate op een brick ziet er goed uit. Verder zorgen dat elk "vergroot blokje" stevig in elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:25

vhal

ಠ_ಠ

@water_escape je zou kunnen kijken hoe The Child set is opgebouwd qua frame, wellicht scheelt het iets in de onderdelen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
BugWorks schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 22:21:
[...]

[Afbeelding]
Dus ik zou de linker blokken (zo zijn ze nu) , moeten vervangen voor de rechter. (sommige heb ik 2 varianten van, maar lijken mij minder voorkomende blokken) Ook zou ik waar er twee naast elkaar komen in tegenliggende richting plates kunnen gebruiken om te verstevigen.

Klopt dit zo?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0NkFR3Ef5LEmR7eL-H7GSv9tM9Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/R5cnNWQModYzhoJTI4WL4emy.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door water_escape op 28-03-2021 10:02 ]

Water-Escape

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-10 14:49
Gelukkig wordt er niet mee gereden :+ blijft niet veel van over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik weet niet precies hoe ze allemaal komen, maar het ziet er wel naar uit dat je grote blokken soms uit twee helften bestaan. Bijvoorbeeld de 2x3 die dan 4x6 wordt lijkt er uit te zien als twee keer een 2x6, maar dan tegen elkaar. Een beetje als een twix. Dat kan met bouwen natuurlijk wel problemen geven, dat zou je dan op dezelfde manier moeten doen als je de 2x2 naar een 4x4 hebt vergroot, dus met de plates dwars op de bricks.

De onderste is ook anders, daar heb je nu ineens 2 studs boven op zitten ipv 1. Maar wellicht is dat bij de manier waarom hij wordt gebruikt niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
JeroenE schreef op zondag 28 maart 2021 @ 12:00:
[...]
Ik weet niet precies hoe ze allemaal komen, maar het ziet er wel naar uit dat je grote blokken soms uit twee helften bestaan. Bijvoorbeeld de 2x3 die dan 4x6 wordt lijkt er uit te zien als twee keer een 2x6, maar dan tegen elkaar. Een beetje als een twix. Dat kan met bouwen natuurlijk wel problemen geven, dat zou je dan op dezelfde manier moeten doen als je de 2x2 naar een 4x4 hebt vergroot, dus met de plates dwars op de bricks.

De onderste is ook anders, daar heb je nu ineens 2 studs boven op zitten ipv 1. Maar wellicht is dat bij de manier waarom hij wordt gebruikt niet erg.
klopt. voor stevigheid komen ze er soms anders op.
De enkele studs zijn niet meer nodig op deze manier van bouwen :). dus dat is zelfs steviger. Ik ga rustig bouwen deze week en kijken hoe het eruit komt.

Water-Escape

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Chicken88
Jakkus schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 17:07:
@Chicken88 Wat leuk! Dat vind ik zelf ook het leukste, tijdens het bouwen bedenken wat het gaat worden. Ik heb alleen niet zo heel veel stenen op voorraad, en ik vind het spannend om sets door elkaar te gooien ;) Meestal gebruik ik de stenen van een bestaande set als ik zelf aan de slag ga, alleen het nadeel is dat je dan ook altijd wat over houdt.
Heb je al ideeën voor het dak?
Jup, dat is idd het mooiste. En ik heb ondertussen wel de nodige parts om wat te kunnen bouwen zonder direct toe hoeven bricklinken.. Overigens heb ik besloten om wel de sets door elkaar te gooien. (op voortuigen en architect sets na)

En dit heb ik (tot nu toe) verzonnen voor het dak:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mFJk6Znh2JNH4SgWqxLD60_CuCA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GaMjGg8wDMG40CCO7shtt7fA.jpg?f=fotoalbum_large

En een stukje "story telling" toegevoegd :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PMwOE6JQQB4B7B3G7n13Pgj2abw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sadiUcjxtd56VCOoB1z8u5kp.jpg?f=fotoalbum_large
Dank je wel! Jij hebt zelf ook een stad, toch? Hoe staat het daarmee? :)
'k heb ondertussen wel genoeg om een kleine stad te maken, maar heb er niet echt de ruimte voor. :/
Dus alle buildings staan nu eigenlijk vooral in de weg op m'n 'werk'tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
@Chicken88 Wauw! Dat dak is echt mooi geworden! Het geeft net wat extra kleur aan het geheel :)

Arme hond.. Ik ken iemand uit Zuid-Korea, zijn ouders hadden ooit een buurman gevraagd om op hun hond (hun huisdier) te passen toen ze op vakantie gingen.. Laat ik de rest maar niet vertellen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 22:00
In afwachting van de nieuwe space shuttle en het feit dat ik de komende dagen vrij ben ivm switch naar een nieuwe baan per 6 april dacht ik dat het leuk was om mijn Lego Technic 8480 space shuttle voor t eerst in 25 jaar weer in elkaar te zetten. Dat begint dus met eerst alles te verzamelen.. wat een k*t klus met een groot deel gesorteerd en de rest ongesorteerde Lego :+

En sommige dingen heb ik echt alleen uit deze set, dus die zitten of nog in de grote hoop, of ze zijn gewoon pleite geraakt dus ik zal waarschijnlijk tijdens het bouwen nog weleens ergens tegenaan lopen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Frantic
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2jza6D1.jpg

Vanmiddag nog een klein beetje verder gebouwd aan de Sian, geen volwaardige update post waardig, want ik had eigenlijk andere dingen moeten doen :+ Update post komt komend weekend wel weer. Stuur staat nu iig ook recht als de wielen recht staan 8-)

Begint nu echt op een auto te lijken *O*

[ Voor 18% gewijzigd door Frantic op 28-03-2021 21:55 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:18

Dommel

Professioneel Software Sloper

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XP_uW2h7xGylk4mTnlKM2gMDsQs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4HVrc1AWKznX0TkaIUC2wpSw.jpg?f=fotoalbum_large
Dit schijnt een gelekte foto te zijn van een van de sets die er aan zit te komen

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

PaT schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 21:10:
Work in progress

[Afbeelding]

Normaliter vind ik het heerlijk om deze Creator sets te bouwen. Maar deze stond al een dikke maand te wachten in een hoekje. Mijn zoons begonnen zich al af te vragen wanneer papa de Porsche ging bouwen. Helaas is het zo gierend druk op het werk en thuis dat even een avondje ontspannen met Lego aan de slag er niet van kwam.

Vanmiddag was mijn zoon van 13 het zat en heeft hem tot hier gebouwd. Als ik het goed zag nog 2 zakjes leegbouwen en dan is hij af. Eens kijken of ik ten minste 1 zakje kan doen.

* PaT is helemaal klaar met dat 'nieuwe normaal'
Ik ben er vandaag aan begonnen en ben nu halverwege ongeveer. :P De Mustang vond ik eigenlijk nét wat leuker qua build en technieken, en ook veel geslaagder als model. Of ben ik de enige hierin? :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dommel schreef op maandag 29 maart 2021 @ 00:13:
[Afbeelding]
Dit schijnt een gelekte foto te zijn van een van de sets die er aan zit te komen
Oeh, das weer een flinke jongen :)
En daar zit zo te zien ook voldoende ruimte in voor een hoop motorisering en/of compressor. Dat zou mooi zijn :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Chicken88 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 15:31:
[...]

Jup, dat is idd het mooiste. En ik heb ondertussen wel de nodige parts om wat te kunnen bouwen zonder direct toe hoeven bricklinken.. Overigens heb ik besloten om wel de sets door elkaar te gooien. (op voortuigen en architect sets na)

En dit heb ik (tot nu toe) verzonnen voor het dak:
[Afbeelding]

En een stukje "story telling" toegevoegd :P
[Afbeelding]

[...]

'k heb ondertussen wel genoeg om een kleine stad te maken, maar heb er niet echt de ruimte voor. :/
Dus alle buildings staan nu eigenlijk vooral in de weg op m'n 'werk'tafel.
niice, vooral de dakgroot/rand/gedeelte erg netjes :P voorkant wel weinig 'diepte/relief' (misschien de raampjes 180gr draaien? geeft net wat meer diepte. Eventueel een regenpijpje of wat begroeiing aan de voorzijden. _/-\o_ ziet er goed uit !

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandovic8312
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12-10 16:49
Hier nog iets meer informatie over de nieuwe Technic sets.

https://www.bricktastic.n...42131-cat-d11t-bulldozer/

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• bolleh
Ik miste toch wel wat kleine onderdelen, sommigen dus vervangen door grijze of zwarte exemplaren maar grotendeels is is compleet. Alleen de bedrading is helemaal vergaan, en het batterij compartiment zit helemaal vast ivm lekkende batterijen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fjWUOG7iz5XzBxvKhLRYZNXNLsg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oUmL5CtDQ3EAVh9V5TGX2Fvu.jpg?f=fotoalbum_medium

Leuk om deze 25 jaar na dato nog eens te bouwen. En maar 66 pagina’s in het boekje, oftewel zoveel stappen per pagina dat ik wel een aantal keer terug moest omdat ik wat vergeten was :+

Wel beter dan de huidige technic waar elk onderdeeltje een eigen pagina is zo onderhand. Dit was destijds ook mijn laatste technic set, het hele studless heb ik pas vorig jaar opgepikt. Voor mijn gevoel blijft studded Lego technic toch meer Lego gevoel hebben ondanks dat studless technic duidelijk voordelen biedt.

Eens kijken of ik zin heb om de komende dagen mijn supercar 8880 uit elkaar te halen, onderdelen te wassen en opnieuw in elkaar te zetten. Perfect weer om ze in de zon te laten drogen komende dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

@bolleh
Perfect weer om ze in de zon te laten drogen komende dagen.
Zou ik niet met de witte én grijze onderdelen doen.

[ Voor 4% gewijzigd door JoeZuCK op 29-03-2021 13:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Dommel schreef op maandag 29 maart 2021 @ 00:13:
[Afbeelding]
Aha, ze hebben de oranje onderdelen van de Osprey set gerecupereerd zie ik >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

bolleh schreef op maandag 29 maart 2021 @ 13:14:Perfect weer om ze in de zon te laten drogen komende dagen.
knikker het in een bak met peroxide - middagje laten bakken; ziet het er allemaal stuk frisser en witter uit

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:51
@bolleh Die 8880 staat echt al lang op mijn todo lijst om weer eens op te bouwen. Wit is bij mij iig geel geworden. Eerst maar eens bouwen en dan maar eens kijken of ik ze met retrobright weer wat ga maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:09

Moofnor

King of my castle

Bart-Willem schreef op maandag 29 maart 2021 @ 00:46:
[...]

Ik ben er vandaag aan begonnen en ben nu halverwege ongeveer. :P De Mustang vond ik eigenlijk nét wat leuker qua build en technieken, en ook veel geslaagder als model. Of ben ik de enige hierin? :P
Hier staat hij inmiddels ook. Vind zelf het resultaat mooier dan de mustang, maar heb dan ook niets met muscle cars en van jongs af aan fan van de 911. Wel vond ik de deuren van de mustang qua techniek zeer goed. Jammer dat die van de Porsche wat simpel zijn.

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Laatst online: 21:17
Dus ik kwam vandaag thuis en kreeg en heel voorzichtige "uhh er is iets gebeurd" te horen.

Ze stond bij de kast toen ze dat zei, dus ik vanuit mijn ooghoeken de kast scannen.

Ligt de Saturn niet meer op de kast.

Ze wou de kast afstoffen en vond het blijkbaar een ok idee om de raket (met "losse" stages) aan 1 kant omhoog te tillen.

Maar het viel wel mee zegt ze.
"Valt echt mee, zijn maar een paar delen los. Het grootste gedeelte is nog heel."

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/RNkTPL97/IMG-20210329-135609.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/s10mWRN0/IMG-20210329-135633.jpg

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Moofnor schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:07:
[...]

Hier staat hij inmiddels ook. Vind zelf het resultaat mooier dan de mustang, maar heb dan ook niets met muscle cars en van jongs af aan fan van de 911. Wel vond ik de deuren van de mustang qua techniek zeer goed. Jammer dat die van de Porsche wat simpel zijn.
Ik had niet heel veel met de mustang maar het is echt een hele goede build. Het uiterlijk van de 911 valt best tegen, zeker als je bedenkt hoe goed die kleine 911 eruit ziet. :P

Volvotips.com

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• L23

L23

Ik heb de Saturn V afgelopen weekend helemaal in elkaar gezet. En inmiddels opgehangen. Ik had daar eerst het International Space Station hangen. Zit het niet in de weg, weinig last van stof en ook geen direct zonlicht. Wel een stuk zwaarder dan de ISS, dus hopelijk dondert ie niet naar beneden :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tcacsCJiY6hrcYRPCf1L5IgY-sU=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/kinYpuzbbePzPTSNnauKqlrc.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

NeutraleTeun schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:10:
Dus ik kwam vandaag thuis en kreeg en heel voorzichtige "uhh er is iets gebeurd" te horen.

Ze stond bij de kast toen ze dat zei, dus ik vanuit mijn ooghoeken de kast scannen.

Ze wou de kast afstoffen en vond het blijkbaar een ok idee om de raket (met "losse" stages) aan 1 kant omhoog te tillen.

"Valt echt mee, zijn maar een paar delen los. Het grootste gedeelte is nog heel."

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Echtscheiding aangevraagd :+

Klote, maar je kan hem nieuw weer opbouwen :P

[ Voor 9% gewijzigd door aReaRe op 29-03-2021 14:21 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

L23 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:21:
Ik heb de Saturn V afgelopen weekend helemaal in elkaar gezet. En inmiddels opgehangen. Ik had daar eerst het International Space Station hangen. Zit het niet in de weg, weinig last van stof en ook geen direct zonlicht. Wel een stuk zwaarder dan de ISS, dus hopelijk dondert ie niet naar beneden :P

[Afbeelding]
Ach, anders kan je hem net als @NeutraleTeun opnieuw gaan bouwen :+

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23

L23

@aReaRe Ik vind de SpaceX Starship explosies ook het leukst :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Hopelijk kan ik het vanaf een bepaald punt weer oppikken zonder dat er intern wat onderdelen missen. Anders wordt het echt een puzzelwerk.

Of helemaal afbreken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:26
L23 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:24:
@aReaRe Ik vind de SpaceX Starship explosies ook het leukst :P
Ja dat doen ze ook wel heel slim.

Een geslaagde test is top maar natuurlijk wel wat saai, met een dikke explosie op het eind is het meteen spectaculair en wereldnieuws :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23

L23

NeutraleTeun schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:25:
Hopelijk kan ik het vanaf een bepaald punt weer oppikken zonder dat er intern wat onderdelen missen. Anders wordt het echt een puzzelwerk.

Of helemaal afbreken...
Er zijn geen Lego blokjes stuk gegaan? Best een gewicht namelijk. Maar lijkt me toch grotendeels wel makkelijk weer op te bouwen omdat het voornamelijk plaatwerk is. Als ik de foto's zo zie dan is het voornamelijk het midden stuk van de raket wat weer opgebouwd moet worden.

[ Voor 10% gewijzigd door L23 op 29-03-2021 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Heb nog niet goed gekeken. Eerst tijd voor de 2 echte kinderen. En wellicht vanavond tijd voor de ik-kind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:46
L23 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:21:

[Afbeelding]
Zeg hoe heb je die opgehangen zonder dat alle stages er los afknikkeren? Intern allemaal vastgezet met Technic?

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kapoen
Viper_4111 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:56:
[...]

Zeg hoe heb je die opgehangen zonder dat alle stages er los afknikkeren? Intern allemaal vastgezet met Technic?
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/736x/14/47/ad/1447ad3649aa276dede6fee3d91ea785.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:46
EPIC haha moest even hardop lachen :)

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[b]ToyotaMR2 in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"ToyotaMR2 schreef op maandag 29 maart 2021 @
Niet eens ongelijk, vind ik eigenlijk. Je bent natuurlijk wel langer dan 2 minuten bezig, maar het si niet alsof je nu weer 2 avonden bezig bent. Hooguit op zoek naar dat ene stukje wat mist

@L23 Er hangt wel een reus aan die raket! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Viper_4111 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:56:
[...]

Niks bijzonders gedaan, de set zit standaard vrij stevig in elkaar. Hangt aan twee draden die vooral de eerste twee stages ondersteunen, de zwaarste delen van de raket.

@JeroenE De mini figures zijn een stuk leuker dan de micro figures die je bij de set krijgt :P

[ Voor 10% gewijzigd door L23 op 29-03-2021 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bolleh
Arunia schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:00:
@bolleh Die 8880 staat echt al lang op mijn todo lijst om weer eens op te bouwen. Wit is bij mij iig geel geworden. Eerst maar eens bouwen en dan maar eens kijken of ik ze met retrobright weer wat ga maken.
Die van mij staat dus al ruim 25 grotendeels in elkaar, zie dat hier en daar wat kleine onderdelen missen of los zitten. Gek genoeg is de bijrijders stoel helemaal eruit, waarschijnlijk had ik die onderdelen eens nodig. En was toch in de tijd dat ik geen rekening hoefde te houden met vrouw of kind :+

Vandaag sws geen zin in, misschien morgen en anders blijft het iets dat op een lijstje staat 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Meteoriet inslag rijdens de reis? :P

Scheelt dat het niet het meest complexe bouwwerk, maar wel hopen dat er niets stuk of beschadigd is.

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chicken88
Jakkus schreef op zondag 28 maart 2021 @ 18:17:
@Chicken88 Wauw! Dat dak is echt mooi geworden! Het geeft net wat extra kleur aan het geheel :)

[..]
Thanks! :)
En 'k zie nu dat het dak nog wel wat schoorstenen ofzo kan gebruiken.
himlims_ schreef op maandag 29 maart 2021 @ 08:52:
[...]

niice, vooral de dakgroot/rand/gedeelte erg netjes :P voorkant wel weinig 'diepte/relief' (misschien de raampjes 180gr draaien? geeft net wat meer diepte. Eventueel een regenpijpje of wat begroeiing aan de voorzijden. _/-\o_ ziet er goed uit !
Thanks! En, de voorkant idd wat 'plat', 'k zal eens kijken wat ik met je ideeën kan doen. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:36

rammes

koekebakker 1e klas

[Afbeelding]

[Afbeelding]

dat doen ze :'(

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
@NeutraleTeun Haha, het doet me denken aan die opdracht bij Lego Masters, waarbij ze iets van grote hoogte moesten laten vallen ;) Zelf heb ik ook een keer iets laten vallen: met mijn arm stootte ik het bruine huis van de Pet Shop van de tafel. Dat gaf een enorme klap, steentjes die alle kanten op vlogen. Maar de schrik is erger dan de gevolgen, want uiteindelijk was er niets kapot. Lego kan het blijkbaar hebben, gelukkig :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basekid
Ben maar eens begonnen met Lego Masters Australia, best leuk!

Iets te veel melodrama maar ach het onderwerp is waarvoor we het doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:13
Binnenkort gaat de Discovery Space Shuttle in de verkoop en naar verluid ook met een mogelijkheid tot bijkopen van een VIP cadeau voor 1.800 punten.
Is er hier al wat meer over bekend - wat de GWP precies gaat zijn en hoe de aanschaf hiervan in z'n werk gaat?

Vriend van mij heeft geen VIP punten maar zou wel graag deze GWP verkrijgen.
Is het mogelijk om een deel van mijn VIP punten naar hem te sturen (volgens mij niet) Of kan ik op mijn account de VIP toevoeging kopen en deze code aan hem geven zodat hij hem zelf mee kan bestellen icm mijn code?

Of is er een kans dat ik op mijn eigen account de VIP GWP 'gewoon' 2x kan bestellen? Wellicht verspreid over 2 orders?
Ik weet dat er vaak bij exclusive / nieuwe sets een verkooplimiet op zit maar weet niet hoe dit zit icm de VIP GWP. (vriend van mij had bijvoorbeeld afgelopen maand op zijn account wel 2x de Porsche met VIP set besteld zonder problemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:12

RBH

Basekid schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:11:
Ben maar eens begonnen met Lego Masters Australia, best leuk!

Iets te veel melodrama maar ach het onderwerp is waarvoor we het doen :)
Hoe kijk je dat? :)
Pagina: 1 ... 68 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .