Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.378.010 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-07 23:14

Dommel

Professioneel Software Sloper

Ik weet ook wel dat die geshopt is maar aangezien er mensen zo gek zijn om wel Lego te 3D printen zou het hier zomaar iemand op een idee kunnen brengen :P

Maar om even relevant te blijven: Van de week de McLaren Senna kunnen bemachtigen voor een heel goede prijs. Maar nu mijn vraag daarover, is die mooier met of zonder de stickers. Ik vind hem persoonlijk vrij druk met de stickers maar mocht er iemand zijn die deze al eens heeft gebouwd zonder stickers en willen laten weten hoe die er dan uit ziet :)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Dommel schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:52:
[...]

Ik weet ook wel dat die geshopt is maar aangezien er mensen zo gek zijn om wel Lego te 3D printen zou het hier zomaar iemand op een idee kunnen brengen :P

Maar om even relevant te blijven: Van de week de McLaren Senna kunnen bemachtigen voor een heel goede prijs. Maar nu mijn vraag daarover, is die mooier met of zonder de stickers. Ik vind hem persoonlijk vrij druk met de stickers maar mocht er iemand zijn die deze al eens heeft gebouwd zonder stickers en willen laten weten hoe die er dan uit ziet :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik heb de 911 RSR al een tijdje zonder stickers staan en dit bevalt me erg goed.
Misschien ga ik de stickers die details aan de auto toevoegen nog plakken, maar de reclame stickers wil ik achterweg laten.

Dus bouw de McLaren eerst eens zonder en kijk hoe je dat vindt, het blijft toch ook een persoonlijke smaak.
[...]

ICE ICE Baby

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:51

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

[...]

Ik heb deze set ook al ergens gezien met een paar extra blauwe onderdelen (vooral aan de voorkant), maar die kan ik even niet zo snel terug vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door zonoskar op 08-03-2021 12:55 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07 22:24
AppieNL schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 22:11:
[...]

Powered Up en de Buwizz gaat in principe niet werken, want de stekkertjes die passen op de Buwizz zijn die van PF en niet van PUp. De motortjes die je normaal gebruikt bij de PUp vervangen voor PF motortjes zou dan een optie zijn. Ik heb eigenlijk geen idee of er een Buwizz 3.0 komt die geschikt is voor PUp stekkertjes.

[...]

Voor PF kan je een 90's trein trafo gebruiken of de console uit Control Centre II (niet 1, want die kan alleen op batterijen) en een PF verlengsnoertje. Of een inmiddels dure optie: PF rechargeable battery box en de adapter er continu aan :+
Dat is waar ook ja het net als de 9volt boxen van de monorail (met zelfs die geleide plaatjes met geluid. Damm moet ik weer graven waar ik die dingen gelaten heb :)

Maar de Buwizz heeft powerup en powerfunctions (plus eigen app)
Afbeeldingslocatie: https://buwizz.com/wp-content/uploads/BuWizz-3.0-hero-glare-1.png

Maar de prijs is wel erg stevig. Maar wel duurder dan de lipo box van lego op dit moment die voor 100 euro aangeboden wordt zonder PoweredUp features. dus dan is het niet zo heel duur meer. Maar je koop er een mooie lego set voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-05 11:59
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LIVJ-GShNMxt3PLicNWOFCo2wew=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UbZxtktvnoqAgTcYyvtCr0Lq.png?f=fotoalbum_large

Mijn wenslijst bij BirckOwl. Echter is nu echt de bedoeling dat ik al deze stukjes afzonderlijk per post laat bezorgen? Dat zijn dus 14 verschillende pakketten/enveloppen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
juanita schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:18:
[Afbeelding]

Mijn wenslijst bij BirckOwl. Echter is nu echt de bedoeling dat ik al deze stukjes afzonderlijk per post laat bezorgen? Dat zijn dus 14 verschillende pakketten/enveloppen.
Een item selecteren, daar rollen een aantal verkopers uit. Dan kijken of ze de rest ook hebben.
Althans, zo doe ik het.

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 15:44
[Afbeelding]

Heb je al bij Buy Wishlist gekeken? Je ziet dan bij welke store hoeveel lots beschikbaar zijn. Degene met de meeste lots hoeft niet gelijk de voordeligste te zijn. Dat wordt dus een beetje klikken/uitproberen. Er is in tegenstelling tot Bricklink geen auto buy mogelijkheid.

[ Voor 13% gewijzigd door meesje op 08-03-2021 15:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-07 01:50
Ik heb gister 1152 parts besteld op Bricklink, daar heb ik serieus 15 bestellingen voor moeten doen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank_79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-07 14:09
Hi,

Gisteren heb ik met mijn kids Hedwig in elkaar gezet (75979). Nu zijn er diverse filmpjes beschikbaar om deze te motoriseren. Dat lijkt mij dus ook wel leuk. Ik heb hier echter nog geen ervaring mee. Ik heb nog een hele, hele oude motor liggen, ooit behorende bij een trein (7710). Die heb ik nog even laten liggen.

Echter, ik had nog de 42109 liggen (nog niet gebouwd gehad) en bedacht me om deze motoren te gebruiken hiervoor. Nu heb ik zowel de Control+ app gedownload als ook de Powered Up app. De Control+ app lijkt alleen gebruikt te kunnen worden voor de sets die Lego zelf verkoopt waar deze in zitten. Deze valt dus af. De Powered Up app zou volgens mij, als ik het goed heb begrepen, tegenwoordig ook kunnen verbinden met de Technic hub. De app geeft echter aan bij het zoeken naar een hub via Bluetooth dat deze niks kan vinden. De connectie maken lukt me dus niet. Doe ik iets fout? Iemand hier wel verstand van?

Diverse Google searches en Youtube filmpjes hebben me nog niet geholpen / duidelijkheid verschaft..

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
meesje schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:34:
[...]

Heb je al bij Buy Wishlist gekeken? Je ziet dan bij welke store hoeveel lots beschikbaar zijn. Degene met de meeste lots hoeft niet gelijk de voordeligste te zijn. Dat wordt dus een beetje klikken/uitproberen. Er is in tegenstelling tot Bricklink geen auto buy mogelijkheid.
Ah ik denk dat ik hem door heb, dank je. Kan nu inderdaad zien welke aanbieders hoeveel steentjes uit mijn wishlist in beheer hebben. Met een beetje handig zoeken hoef ik op deze manier slechts een paar orders te plaatsen en kan nog kiezen voor aanbieders in de EU ook. Dank je. Hoop niet dat dit verslavend gaat worden. 8)

Ben wel verbaasd dat sommige aanbieders sommige stukjes in nieuw conditie hebben. Hoe hebben ze dat dan gedaan?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-07 07:41

M14

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/satqV5buxoQLGV3_GDaWqirUjwM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nxMX7dz3LPyWhkNrYjFcqGVw.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag heb ik deze 2 weer tot leven gebracht :)

[ Voor 6% gewijzigd door M14 op 08-03-2021 18:46 ]

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
juanita schreef op maandag 8 maart 2021 @ 18:33:
[...]

Ah ik denk dat ik hem door heb, dank je. Kan nu inderdaad zien welke aanbieders hoeveel steentjes uit mijn wishlist in beheer hebben. Met een beetje handig zoeken hoef ik op deze manier slechts een paar orders te plaatsen en kan nog kiezen voor aanbieders in de EU ook. Dank je. Hoop niet dat dit verslavend gaat worden. 8)

Ben wel verbaasd dat sommige aanbieders sommige stukjes in nieuw conditie hebben. Hoe hebben ze dat dan gedaan?
Nadeel van buiten nederland bestellen is dat de verzendkosten snel hoog oplopen, daar zitten bij mij vaak de meeste kosten als ik kleine bestellingen doe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:52
[Afbeelding]

Kun je niet beter bij Lego Bricks and Pieces bestellen? Alles in 1 x en 1.80 aan verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Nu online
Loader schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:13:
[...]

Kun je niet beter bij Lego Bricks and Pieces bestellen? Alles in 1 x en 1.80 aan verzendkosten.
Hoe werkt die site ? #86653/32019 wordt bijvoorbeeld niet gevonden.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Eurionair
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:16

Eurionair

Senior Destructor

Zoals zoveel Lego liefhebbers heb ik ook een zoektocht doorgemaakt naar hoe te sorteren maar ook om alles zodanig bij de hand te hebben dat je prettig kunt bouwen. Naar mijn idee is er geen generieke oplossing die bij iedereen werkt en die ook iedereen prettig vindt. Iedereen is anders en je moet ook dealen met de gegeven ruimte die er is.

Voor mezelf begin ik nu wel het idee te krijgen dat ik een werkwijze heb gevonden die voor mij goed werkt. Mijn persoonlijk interesse is vooral het bouwen zelf , naast het originele model ook de vele mooie MOC's die er te vinden zijn. Als ik ze gebouwd heb dan mogen ze best een maandje staan maar daarna worden ze toch al gauw weer uit elkaar gehaald en in de bouwvoorraad terug gelegd.

Ik wilde dus graag een bouw-omgeving waarbij ik alle benodigde onderdelen direct kan pakken en alles zodanig gesorteerd dat het redelijk makkelijk te vinden is. Tot mijn beschikking heb ik een groot bureau van 160x80. Ik sorteer mijn onderdelen in grofweg 3 categorieën van klein-middel-groot. Daarvoor gebruik 3 verschillende opslagmethodes.

Het totaalplaatje ziet er dan zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ON2oLgUjELqZTA_ACmZUvdj5Bk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jcv3390gzNwKqEqhH2iTfeWg.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik heb zoals jullie zien een tweetal ladenkastjes waarin de kleinste onderdelen bewaard kunnen worden. De lades zijn niet gelabeld , enerzijds omdat ik domweg zo'n apparaatje niet heb en anderzijds heb ik het idee dat ik gaandeweg heel goed mijn weg zal kunnen vinden zonder labels.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uqgWO_IRjDFRr6oJHHGkMMpTuDM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YA5KZG7ejDW8eJBSkjWykQNH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4WmPVmAqqimlpXAQFIDWgZrMdJ8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3b2Vi6KSQdgmJe789W3bD6Q2.jpg?f=fotoalbum_tile

Dan heb ik een 4tal Iris laden-kastjes met elk 8 lades. Deze bevallen me echt super. Bij een van die kastjes gebruik ik inzetbakjes. In elke lade passen exact 6 bakjes. Ze zijn ook te krijgen in andere verhoudingen dus je kunt dit variëren. Deze 8 lades gebruik ik voor de meeste middel-grote onderdelen. Zo'n lade kan je er makkelijk even uithalen om je onderdeel te zoeken en vervolgens weer terug doen zodat je werkblad lekker ruim blijft.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GvtVpn_MM8ys65hspxytOuu9rZU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kMhd1pFV7ry5TnNlfUxP4sok.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Qbv33hbeaQ-vsl_AFHsqC49cpk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NCUFu6ZazeBfMrXmrLwXsMmI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OiggsKhcLbMbyu7u06YQ6K_wQ8Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bQtEbI4nCTqvgZxfoXQMgzFJ.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nfaro1UQh63t8lVrlXMOxepgpZQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yEQM0Y4IDBFEZhIKerN5RVoh.jpg?f=fotoalbum_tile

De overige 3 laden-kastjes gebruik ik voor de grote(re) onderdelen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EL1VRY90TAlILkRpJMFDQtOc3i0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eyng5ikRZ6cBNBSu9tmom9UM.jpg?f=fotoalbum_tile

Uiteraard komt er een moment dat ook dit weer te weinig is om alles in op te slaan. Om die reden hou ik in de kastjes een goede bouwvoorraad aan zodat ik in principe alles kan bouwen. Zijn er nu onderdelen waarvan ik er zoveel heb dat de bak of la gaat uitpuilen dan stop ik het overtollige in gripzakjes. Die kan ik wat verder weg van mijn bouwplek bewaren omdat ik die maar sporadisch nodig zal hebben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NTo2_N9OrnQ2Tk71-E-lIVgqi9g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TLSAwLucKSPr6hWUaoQaAPM3.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik heb nu uiteindelijk bijna 50cm diepte over van mijn bureaublad. Voor de meeste bouwwerken is dat wel voldoende. Temeer daar ik steeds ook de lades weer terug/dicht kan doen. Ik besef dat ook dit systeem weer een bepaalde houdbaarheidsdatum zal hebben als mijn verzameling zo hard blijft groeien als het afgelopen jaar maar ik verwacht er wel een tijdje mee vooruit te kunnen.

Ik heb hier regelmatig meegelezen als er weer eens vragen over sorteren e.d. langskwamen en het is altijd leerzaam om te zien hoe anderen dingen aanvliegen. Wellicht dat anderen hier ook weer wat inspiratie mee op kunnen doen.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Laatst online: 11-07 07:41

M14

Bestek bakken, meer heb je niet nodig ;).

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-07 14:54
Ben druk met de Porsche bezig :). Maar hij “tikt” in de tweede en derde versnelling. Het achterste gedeelte stopt dan ook met draaien.

Maar alles zit goed.... bekende fout gemaakt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/agnxZpcBvoPGmdfb0KkPedLBhA4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cg40hiV8WMHEmsXtQP54kjjT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 100% gewijzigd door water_escape op 08-03-2021 20:38 ]

Water-Escape

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BRO-JWE
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-07 00:05
Blur even de unieke code op je foto (wit 1x3 steentje bovenin) ;)

[ Voor 8% gewijzigd door BRO-JWE op 08-03-2021 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02:23

rammes

koekebakker 1e klas

werkelijk: op MP een 75192 MF voor een startprijs van 849,- 8)7 daarvoor koop je hem ook op lego.com wat bezield die mensen :o

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
BRO-JWE schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:32:
Blur even de unieke code op je foto (wit 1x3 steentje bovenin) ;)
Wist ik niet. Thx

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chicken88
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-07 16:34
water_escape schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:27:
Ben druk met de Porsche bezig :). Maar hij “tikt” in de tweede en derde versnelling. Het achterste gedeelte stopt dan ook met draaien.

Maar alles zit goed.... bekende fout gemaakt?

[Afbeelding]
Check stap 100 in de handleiding. Volgens mij heb je de 2 orange liftarmpjes niet onder de goede hoek geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Chicken88 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:45:
[...]

Check stap 100 in de handleiding. Volgens mij heb je de 2 orange liftarmpjes niet onder de goede hoek geplaatst.
Damn, klopt helemaal. Die had ik gelijk gezet en niet een horizontaal en de ander verticaal.

Nu blijft niks meer hangen.

Wel maakt onderstaande versnelling stand veel geluid. De andere niet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aDCVoM4cm_cfvD-QsYiGbCf4W38=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7NDZ475aAKiZoduPeX5qIriu.jpg?f=fotoalbum_large

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
rammes schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:36:
werkelijk: op MP een 75192 MF voor een startprijs van 849,- 8)7 daarvoor koop je hem ook op lego.com wat bezield die mensen :o
Omdat ze elk moment denken dat hij uitverkoopt en dan zijn ze de eerste en sommige kopen hem voor die prijs op markt plaats. Ik heb zelf ook een X en Y wing voor iets duurder gekocht via marktplaats niet echte woeker prijzen en zelfs de Y wing kwam met de bedrukte stenen set a 45 euro. Was niet helemaal advies plus stenen maar bijna wel. Voor de X heb ik wel iets meer betaald was gewoon te laat bij helaas.

Maar voor de falcon ja het is prachtig model maar waar ik dat ding ik heb nu de X-Y en A + een tie en dat is mooi zat op een plank wil ook nog wat ruimte houden voor wat harry potter sets.

Maar goed je kan hem makkelijk kopen en over een paar jaar weer verkopen voor bijna nieuw prijs of zelf een hoop meer als hij uit de handel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
Loader schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:13:
[...]

Een aantal stukjes hebben ze niet. Bv magneetjes (73092) en groene lianen (2488). Daarnaast loop ik enorm met de kleur grijs te worstelen. De stukjes die ik mis en de kleur grijs hebben zijn allemaal nog in de oude traditionele kleur grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicken88
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-07 16:34
water_escape schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:03:
[...]

Damn, klopt helemaal. Die had ik gelijk gezet en niet een horizontaal en de ander verticaal.

Nu blijft niks meer hangen.

Wel maakt onderstaande versnelling stand veel geluid. De andere niet:
't zit nog niet helemaal lekker. Check ook stap 173, toen je het stuur aansloot op de schakel-as.
Daar moesten de orange liftarmpjes exact in de goede houding staan. Het lijkt er op dat hij nu een beetje tussen de versnellingen in hangt.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:31
:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gk9GXqicBbpTRPAmNBv2Cnu4OXw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/42vtBP6A5FolOrszf3wIJQON.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mir4dor
  • Nu online
Wel een gedoe soms die losse steentjes. Ik wil per se de #32248 (half beam 3x3 yellow)
Goedkoopste op Owl € 2,99 !! P/st

Net ontdekt dat je ook kunt vinden in welke sets deze voorkomt.
Voor € 7,50 de #8270 used, no instructions, no box besteld. Daar zitten ze ook in + nog wat (voor mij) unique parts _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Eurionair schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:23:
Zoals zoveel Lego liefhebbers heb ik ook een zoektocht doorgemaakt naar hoe te sorteren maar ook om alles zodanig bij de hand te hebben dat je prettig kunt bouwen. Naar mijn idee is er geen generieke oplossing die bij iedereen werkt en die ook iedereen prettig vindt. Iedereen is anders en je moet ook dealen met de gegeven ruimte die er is.

knip...
Dat is bijna hetzelfde als waarop ik het doe. Inderdaad je leert snel genoeg uit je hoofd welk bakje waar zit dus labels zijn niet perse nodig. Je hebt wel mooiere inzet bakjes voor de iris ladekastjes. Welke zijn dat en waar kan je die kopen?

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
Als je veel Lego hebt maar niet extreem veel is sorteren op kleur wel een handige optie. Zo doe ik het. Speelt mee dat ik voornamelijk Lego t/m 1995 heb waar ze slechts een beperkt kleurenpallet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
mir4dor schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:21:
[...]

Hoe werkt die site ? #86653/32019 wordt bijvoorbeeld niet gevonden.
4107807 is wel te vinden alleen op dit moment niet op voorraad bij LEGO bricks & pieces.

Soms is het bij banden goedkoper - als je ze 2e hands koopt - om ze met velg te kopen:
https://www.bricklink.com/v2/search.page?q=32019&loc=NL

Welk steentje bedoel je met 86653 - bedoel je 2449 ?

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:40

Voor mezelf begin ik nu wel het idee te krijgen dat ik een werkwijze heb gevonden die voor mij goed werkt. Mijn persoonlijk interesse is vooral het bouwen zelf , naast het originele model ook de vele mooie MOC's die er te vinden zijn. Als ik ze gebouwd heb dan mogen ze best een maandje staan maar daarna worden ze toch al gauw weer uit elkaar gehaald en in de bouwvoorraad terug gelegd.

Ik wilde dus graag een bouw-omgeving waarbij ik alle benodigde onderdelen direct kan pakken en alles zodanig gesorteerd dat het redelijk makkelijk te vinden is. Tot mijn beschikking heb ik een groot bureau van 160x80. Ik sorteer mijn onderdelen in grofweg 3 categorieën van klein-middel-groot. Daarvoor gebruik 3 verschillende opslagmethodes.

[Afbeelding]

Ik heb zoals jullie zien een tweetal ladenkastjes waarin de kleinste onderdelen bewaard kunnen worden. De lades zijn niet gelabeld , enerzijds omdat ik domweg zo'n apparaatje niet heb en anderzijds heb ik het idee dat ik gaandeweg heel goed mijn weg zal kunnen vinden zonder labels.
[Afbeelding][Afbeelding]

Dan heb ik een 4tal Iris laden-kastjes met elk 8 lades. Deze bevallen me echt super. Bij een van die kastjes gebruik ik inzetbakjes. In elke lade passen exact 6 bakjes. Ze zijn ook te krijgen in andere verhoudingen dus je kunt dit variëren. Deze 8 lades gebruik ik voor de meeste middel-grote onderdelen. Zo'n lade kan je er makkelijk even uithalen om je onderdeel te zoeken en vervolgens weer terug doen zodat je werkblad lekker ruim blijft.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

De overige 3 laden-kastjes gebruik ik voor de grote(re) onderdelen.
[Afbeelding]

Uiteraard komt er een moment dat ook dit weer te weinig is om alles in op te slaan. Om die reden hou ik in de kastjes een goede bouwvoorraad aan zodat ik in principe alles kan bouwen. Zijn er nu onderdelen waarvan ik er zoveel heb dat de bak of la gaat uitpuilen dan stop ik het overtollige in gripzakjes. Die kan ik wat verder weg van mijn bouwplek bewaren omdat ik die maar sporadisch nodig zal hebben.
[Afbeelding]

Ik heb nu uiteindelijk bijna 50cm diepte over van mijn bureaublad. Voor de meeste bouwwerken is dat wel voldoende. Temeer daar ik steeds ook de lades weer terug/dicht kan doen. Ik besef dat ook dit systeem weer een bepaalde houdbaarheidsdatum zal hebben als mijn verzameling zo hard blijft groeien als het afgelopen jaar maar ik verwacht er wel een tijdje mee vooruit te kunnen.

Ik heb hier regelmatig meegelezen als er weer eens vragen over sorteren e.d. langskwamen en het is altijd leerzaam om te zien hoe anderen dingen aanvliegen. Wellicht dat anderen hier ook weer wat inspiratie mee op kunnen doen.
Ziet er erg goed (georganiseerd) uit!

Wellicht biedt het inspiratie voor me indien er hier een vaste Lego plek komt. Daarom was ik wel even benieuwd naar de artikelen die je precies hebt besteld.

De Iris ladekast is neem ik aan 4x deze: https://www.bol.com/nl/p/...&utm_medium=free_shopping

Welke inzetbakjes heb je hierbij gebruikt? En heb je ook een link naar de twee kleinere ladekastjes die je in gebruik hebt? Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
[Afbeelding]

Ik heb zoals jullie zien een tweetal ladenkastjes waarin de kleinste onderdelen bewaard kunnen worden.

Dan heb ik een 4tal Iris laden-kastjes met elk 8 lades.
Bij een van die kastjes gebruik ik inzetbakjes. In elke lade passen exact 6 bakjes.

Ik heb nu uiteindelijk bijna 50cm diepte over van mijn bureaublad.
Die kleine ladekastjes waar kan ik die vinden?
Die zijn niet van https://www.iriswebshop.eu/opbergen/ladekasten/ toch?

[ Voor 27% gewijzigd door djwice op 09-03-2021 09:13 ]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
mir4dor schreef op maandag 8 maart 2021 @ 22:34:
Wel een gedoe soms die losse steentjes. Ik wil per se de #32248 (half beam 3x3 yellow)
Goedkoopste op Owl € 2,99 !! P/st

Net ontdekt dat je ook kunt vinden in welke sets deze voorkomt.
Voor € 7,50 de #8270 used, no instructions, no box besteld. Daar zitten ze ook in + nog wat (voor mij) unique parts _/-\o_
Hoe kom je aan dat #32248 nummer voor "half beam 3x3 yellow"?

Zowel

https://www.brickowl.com/...-degrees-with-curve-32249

als

https://www.brickowl.com/...s-3-x-3-x-0-5-32056-59605

hebben een ander nummer (zie laatste nummer in de link).

Lego heeft hem nu even niet opvoorraad, maar als dat weer zo is, is dit de prijs (nieuw):
HALFBEAM CURVE 3X3
Element
4500483
Ontwerpnummer
32249
Stuksprijs
EUR 0.40

Deze hebben ze wel gewoon op voorraad in geel:
TECHNIC LEVER 3X3M, 90°
Element
6271812
Ontwerpnummer
59605
Stuksprijs
EUR 0.41

Die set waar je naar verwijst is op Bricklink iets goedkoper:
https://www.bricklink.com...e?S=8270-1&O={"loc":"NL"}

evenals het onderdeel (~ €0.15):
https://www.bricklink.com...olor=3&O={"loc":"NL"}&T=S

[ Voor 11% gewijzigd door djwice op 09-03-2021 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Nu online
djwice schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:25:
[...]

Hoe kom je aan dat #32248 nummer voor "half beam 3x3 yellow"?

Zowel

https://www.brickowl.com/...-degrees-with-curve-32249

als

https://www.brickowl.com/...s-3-x-3-x-0-5-32056-59605

hebben een ander nummer (zie laatste nummer in de link).

Lego heeft hem nu even niet opvoorraad, maar als dat weer zo is, is dit de prijs (nieuw):
HALFBEAM CURVE 3X3
Element
4500483
Ontwerpnummer
32249
Stuksprijs
EUR 0.40

Deze hebben ze wel gewoon op voorraad in geel:
TECHNIC LEVER 3X3M, 90°
Element
6271812
Ontwerpnummer
59605
Stuksprijs
EUR 0.41

Die set waar je naar verwijst is op Bricklink iets goedkoper:
https://www.bricklink.com...e?S=8270-1&O={"loc":"NL"}

evenals het onderdeel (~ €0.15):
https://www.bricklink.com...olor=3&O={"loc":"NL"}&T=S
Beetje lastig, zit nu op mijn telefoon. Iemand had een linkje gepost; https://brickarchitect.com/labels/

Hier haal ik de Lego nummers vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Zelf bestel ik af en toe wat via brick and pieces. Maar nu zoek ik het ook in de wat goedkoper lego set om onderdelen te harvesten.

Ik heb alleen maar oude technic lego maar geen liftarm zooi. Dus nu koop een paar kleine setjes om mijn kleine voorraad onderdelen te vergroten. Dat helpt enorm om de nieuwe technic stukjes makkelijk te krijgen. Zonder al te veel kosten. Ik koop voornamelijk setjes in de aanbieding met nette prijs per part. Plus het is makkelijker om even een setje te kopen dan een bestelling via bricklink met alle extra kosten. Plus ik heb nog zo weinig nieuwe lego onderdelen dat het geen probleem is om wat extra's te hebben. Moet zeggen dat is Ox wel een goede part leverancier is. Er zitten echt heel veel in verhouding goede onderdelen in. Het ook wel een leuke build om te doen maar tja wat moet ik er verder mee. Gewoon in de onderdelen bak er mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwiep
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-06 14:27
Pin0 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 08:16:
[...]

Dat is bijna hetzelfde als waarop ik het doe. Inderdaad je leert snel genoeg uit je hoofd welk bakje waar zit dus labels zijn niet perse nodig. Je hebt wel mooiere inzet bakjes voor de iris ladekastjes. Welke zijn dat en waar kan je die kopen?
Als ik de screenshot goed bekijk zie ik het merk Auer. Even opgezocht en het zal wellicht een bepaald type van dit zijn: https://www.auer-packagin...timentsboxen/SB-E-11.html

Ik vond het ook wel merkwaardig goed passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewienM
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-07 09:23
zwiep schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:12:
[...]

Als ik de screenshot goed bekijk zie ik het merk Auer. Even opgezocht en het zal wellicht een bepaald type van dit zijn: https://www.auer-packagin...timentsboxen/SB-E-11.html

Ik vond het ook wel merkwaardig goed passen
zijn mooie bakken waar ik ook naar gekeken heb maar die verzendkosten,.....
toen vond ik vergelijkbare bakjes bij de toolstation. Iets duurder maar prima als je er een paar nodig hebt

https://www.toolstation.n...inzetbak-63mm-hoog/p36419

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Eurionair

Eurionair

Senior Destructor

Pin0 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 08:16:
Joster schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:03:
[...]

Ziet er erg goed (georganiseerd) uit!

Wellicht biedt het inspiratie voor me indien er hier een vaste Lego plek komt. Daarom was ik wel even benieuwd naar de artikelen die je precies hebt besteld.

De Iris ladekast is neem ik aan 4x deze: https://www.bol.com/nl/p/...&utm_medium=free_shopping

Welke inzetbakjes heb je hierbij gebruikt? En heb je ook een link naar de twee kleinere ladekastjes die je in gebruik hebt? Bij voorbaat dank!
djwice schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:09:

Die kleine ladekastjes waar kan ik die vinden?
Die zijn niet van https://www.iriswebshop.eu/opbergen/ladekasten/ toch?
De Iris ladenkastjes heb ik bij bol.com besteld : https://www.bol.com/nl/p/...FJA.48_0_1.3.ProductImage

De kleine ladenkastjes komen van HBM-machines : https://www.hbm-machines....timentskast-opbergsysteem

De inzetbakjes heb ik bij Auer vandaan: https://www.auer-packagin...n/SB-E-22.html?color=7001

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-07 15:42

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Nou, ik ben avonden bezig geweest met sorteren. Ik ben nog niet klaar.

Een simpele set zoals die 8808 inelkaar zetten is al een hele zoektocht.

Ik heb nu veel van die opbergbakken van de action voor lego technic onderdelen. Als ik ga bouwen dan pak ik van die keukenlade sorteer bakken van de Ikea.

Verder sorteer ik lego blokken op grootte en vorm. Grote blokken verzamel ik in makita bakken.

Lego sets bewaar ik in doorzichtige Ikea bakken, dit werkt prima. Zo kan ik de kinderen wat laten afwisselen met spelen.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eurionair

Eurionair

Senior Destructor

Ghostrider schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:23:
[...]

Lego sets bewaar ik in doorzichtige Ikea bakken, dit werkt prima. Zo kan ik de kinderen wat laten afwisselen met spelen.
Zo zie je maar weer dat eenieder zijn weg zoekt binnen zijn/haar omstandigheden en dat is mooi :)

Ik heb dus (nog) geen 'last' van kinderen , alhoewel het oudste kleinkind daar binnen een paar jaar wellicht verandering in gaat aanbrengen :+

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
Frank_79 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:54:
Hi,

Gisteren heb ik met mijn kids Hedwig in elkaar gezet (75979). Nu zijn er diverse filmpjes beschikbaar om deze te motoriseren. Dat lijkt mij dus ook wel leuk. Ik heb hier echter nog geen ervaring mee. Ik heb nog een hele, hele oude motor liggen, ooit behorende bij een trein (7710). Die heb ik nog even laten liggen.

Echter, ik had nog de 42109 liggen (nog niet gebouwd gehad) en bedacht me om deze motoren te gebruiken hiervoor. Nu heb ik zowel de Control+ app gedownload als ook de Powered Up app. De Control+ app lijkt alleen gebruikt te kunnen worden voor de sets die Lego zelf verkoopt waar deze in zitten. Deze valt dus af. De Powered Up app zou volgens mij, als ik het goed heb begrepen, tegenwoordig ook kunnen verbinden met de Technic hub. De app geeft echter aan bij het zoeken naar een hub via Bluetooth dat deze niks kan vinden. De connectie maken lukt me dus niet. Doe ik iets fout? Iemand hier wel verstand van?

Diverse Google searches en Youtube filmpjes hebben me nog niet geholpen / duidelijkheid verschaft..

Dank!
Iemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:27

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Alles met een powered up logo kan je gebruiken met de powered up app. Voor alles wat niet 'standaard' is kan je dan de custom builder gebruiken voor remotes/aansturing al dan niet i.c.m. act and react.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-06 08:54
Eurionair schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:35:
[...]

[...]

[...]

De Iris ladenkastjes heb ik bij bol.com besteld : https://www.bol.com/nl/p/...FJA.48_0_1.3.ProductImage

De kleine ladenkastjes komen van HBM-machines : https://www.hbm-machines....timentskast-opbergsysteem

De inzetbakjes heb ik bij Auer vandaan: https://www.auer-packagin...n/SB-E-22.html?color=7001
De bakjes voor de Allit koffers passen trouwens ook erg goed in de Iris bakken. https://www.allit.de/prod...379243d1f6838806be19f86e9

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eurionair

Eurionair

Senior Destructor

keverjeroen schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 15:58:
[...]

De bakjes voor de Allit koffers passen trouwens ook erg goed in de Iris bakken. https://www.allit.de/prod...379243d1f6838806be19f86e9
Ik zie het , de hoogte is wat lager dan die bakjes die ik van Auer heb. Voor hele kleine onderdeeltjes kan dat wel weer makkelijker zijn.

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visitor.q
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-07 12:30
Ik heb die Stig rally wagen toevallig ook, en heb deze wel in elkaar gezet. Ik heb altijd de app gebruikt die er bij hoort (Control +), maar na jouw bericht ook even Power Up geinstalleerd en dit lijkt gewoon te werken :)

Ik heb het maar heel kort geprobeerd, maar heb een schema in elkaar gezet dat poort D activeert voor een aandrijfmotor. Toen ik dat testte ging de wagen rijden. Leuk om te weten dat ik nu de autoroute kan voorprogrammeren.

In de Android reviews van de power up app staat dat je locatie aan moet hebben staan op de telefoon. Ik schakelde de Technic hub in en daarna vond de Power up app hem eigenlijk meteen (wit knipper lampje gaat over in blauw brandend lampje).

Alternatief is natuurlijk een simpel niet-lego electromotortje kopen en dat met een batterij verbinden. Dat kost je ca 2 euro, dan kun je die rally wagen ook nog een keer in elkaar zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank_79
Visitor.q schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:12:
[...]

Ik heb die Stig rally wagen toevallig ook, en heb deze wel in elkaar gezet. Ik heb altijd de app gebruikt die er bij hoort (Control +), maar na jouw bericht ook even Power Up geinstalleerd en dit lijkt gewoon te werken :)

Ik heb het maar heel kort geprobeerd, maar heb een schema in elkaar gezet dat poort D activeert voor een aandrijfmotor. Toen ik dat testte ging de wagen rijden. Leuk om te weten dat ik nu de autoroute kan voorprogrammeren.

In de Android reviews van de power up app staat dat je locatie aan moet hebben staan op de telefoon. Ik schakelde de Technic hub in en daarna vond de Power up app hem eigenlijk meteen (wit knipper lampje gaat over in blauw brandend lampje).

Alternatief is natuurlijk een simpel niet-lego electromotortje kopen en dat met een batterij verbinden. Dat kost je ca 2 euro, dan kun je die rally wagen ook nog een keer in elkaar zetten.
Thanks. Heb het opnieuw geprobeerd zojuist en nu komt er wel een verbinding tot stand. Geen idee wat anders is dan gisteren, maar goed. Het is gelukt. Nu nog die app een beetje uitvogelen. :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iwaarden
Ik kom net een oude Lego set tegen online die ik moet hebben...

De 8485, die helicopter simulator is echt heel vet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• headhunter1985
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:35
iwaarden schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 23:28:

Ik vond het B model nog altijd leuker! Veel plezier met je aankoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-07 20:18

Ik wilde altijd het eerste control center(die met die tekenpen) en die heb ik ooit eens in een flinke set samen met de supercar gekocht. Daarmee kon ik dan ook het eea uit een ideeenboek bouwen. Voelde toch wel goed 15 jaar later :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:52

QuattroNL

It is I.

Wow die ziet er gaaf uit! Wist niet dat die bestond :)

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN

part list: https://jkbrickworks.com/.../2020hedwigMotorparts.htm

Je moet iets aanpassen als je de grote motor wilt gebruiken maar een medium motor kost 12 euro. Dan kan je de battery box gebruiken van je auto. Denk dat de auto genoeg onderdelen heeft om het verder af te maken (heb de part list niet nagekeken. )

En als je wat mist je kan een paar van die mini technic setjes kopen (poly bag) die bevatten best hele nuttige onderdelen voor weinig geld. Ik mis wel een beetje de oude sets waar je een motor kocht en gelijk een hoop onderdelen bij kreeg om er gebruik van te maken. Of van die nuttige sets dat je mooi setje technic onderdelen kon kopen. Ik had vroeger altijd te kort aan onderdelen. Nog steeds een 'trauma' van over. Nu met alle nieuwe onderdelen is het er niet makkelijker op geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Als je een tekort hebt aan onderdelen dan bestaat daar een hele handige site voor: www.bricklink.com.
Die hebben best veul! :Y

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
MeZZiN schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:20:
[...]

[YouTube]

part list: https://jkbrickworks.com/.../2020hedwigMotorparts.htm

Je moet iets aanpassen als je de grote motor wilt gebruiken maar een medium motor kost 12 euro. Dan kan je de battery box gebruiken van je auto. Denk dat de auto genoeg onderdelen heeft om het verder af te maken (heb de part list niet nagekeken. )

En als je wat mist je kan een paar van die mini technic setjes kopen (poly bag) die bevatten best hele nuttige onderdelen voor weinig geld. Ik mis wel een beetje de oude sets waar je een motor kocht en gelijk een hoop onderdelen bij kreeg om er gebruik van te maken. Of van die nuttige sets dat je mooi setje technic onderdelen kon kopen. Ik had vroeger altijd te kort aan onderdelen. Nog steeds een 'trauma' van over. Nu met alle nieuwe onderdelen is het er niet makkelijker op geworden.
Thanks. Ik had inderdaad deze motorisatie gevonden en kwam er achter dat mijn motortje uit dat pakket helaas niet past. Ik vermoed dat ik toch maar ga voor de aankoop van die kleinere motor. Overigens is het ergens ook wel weer irritant om alles te besturen via een app ipv op zo'n hubje zelf. Meer mogelijkheden, maar ook meer afleiding van zo'n mobiel voor de kids..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
je kan altijd nog kijken of je een afstand bedening kan krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/bltca78c0a24c1b3a79/88010.jpg?fit=bounds&format=jpg&quality=80&width=1600&height=1600&dpr=1.5
https://www.lego.com/nl-nl/product/remote-control-88010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visitor.q
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-07 12:30
Aanhakend hierop, ik zag in een youtube filmpje dat iemand zijn Lego Technic bluetooth hub met een PS4 controller bestuurde. Awesome natuurlijk, dat lijkt me een stuk beter rijden en sturen dan het touch screen van mijn telefoon :)

Dus ik ben even gaan zoeken, er zit in de Lego Mindstorms Android app blijkbaar functionaliteit om een PS4 controller te gebruiken op bepaalde modellen van de technic hub, maar niet op de specifieke hub die in de Top Gear rally wagen zit (en die heb ik). Er is wel een andere app, hier, die wel belooft om een koppeling tussen dual shock 4 controller en een (willekeurige?) Technic Hub tot stand te brengen. Heeft iemand daar al ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
@Visitor.q
Brickcontroller 2 app werkt prima en met alles van PF en PUp. Controller instellen is makkelijk via een menuutje in de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:40
AppieNL schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 16:06:
@Visitor.q
Brickcontroller 2 app werkt prima en met alles van PF en PUp. Controller instellen is makkelijk via een menuutje in de app.
Inderdaad, hier dezelfde ervaring :) Voordeel is ook dat je onafhankelijk van de app motoren kan besturen die gekomen zijn met de hub binnen een bepaalde set.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:43
Ik heb voor het eerst iets gemaakt met Lego Studio. Niet zo moeilijk als ik dacht, al lijkt het me met een groot gebouw een heel werk!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7kgQGndznHvaretVnrLnL7K--O8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6stJa0xTmPRn5Z1MNBozRCS7.png?f=user_large

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:52
Hi. Als je een bestelling plaatst met gratis gwp en het blijkt dat de set op na-bestellen staat, sturen ze die GWP alvast op?

Of moet je wachten tot ze die set ook kunnen leveren?

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Zo, ik ben er aan begonnen: project 75192 10179 UCS Millennium Falcon Black Edition! *O*

Een kennis heeft deze helemaal bij elkaar gebricklinked. Alles, maar dan ook alles is in het zwart. (uitgezonderd de parts die niet in het zwart bestaan, maar da's niet veel).
Vorige week opgehaald (zat half afgebroken in een groot krat) en de laatste 3 dagen bezig geweest met afbreken en sorteren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PkrcJFXgYAbl4lpIStSUIAVQ02w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nyGIuxIORY4G9eEQJgqWwSnW.jpg?f=fotoalbum_large

En dan kan het feest nu eindelijk beginnen! oOo
Ruimte kan nog wel eens een dingetje worden (duh!) maar dat zien we dan wel.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:12

Mappy

Piramide van Austerlitz

QuattroNL schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 20:34:
Zo, ik ben er aan begonnen: project 75192 UCS Millenium Falcon Black Edition! *O*

Een kennis heeft deze helemaal bij elkaar gebricklinked. Alles, maar dan ook alles is in het zwart. (uitgezonderd de parts die niet in het zwart bestaan, maar da's niet veel).
Vorige week opgehaald (zat half afgebroken in een groot krat) en de laatste 3 dagen bezig geweest met afbreken en sorteren.

[Afbeelding]
Iedereen die nu nog roept dat op kleur sorteren een goed idee is :Y)
Veel plezier met de bouw!

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Zo, ik ben er aan begonnen: project 75192 UCS Millenium Falcon Black Edition! *O*

[Afbeelding]

zwarte brick seperator lenen? :)

En... foto's... veel foto's :)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Aangezien ik alleen 's avonds tijd heb om te bouwen en alleen de eettafel groot genoeg is om alles neer te zetten kan ik alleen dan foto's maken en die zijn wat van mindere kwaliteit als dat ik ze overdag zou maken.
Maargoed, ik zal m'n best doen om jullie op de hoogte te houden.
Dit was de stand gisteravond:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ixOsX3WJefRWBtJ6W1IPaNm956g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J5FxXRDSyVx7dGMXeBmb5xUo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nuCHCkz1VBxzw6JEpFFTEY1xsaE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6u1xh9AgbRYqKlXwqDw8D1c2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Loader schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 20:11:
Hi. Als je een bestelling plaatst met gratis gwp en het blijkt dat de set op na-bestellen staat, sturen ze die GWP alvast op?

je zal moeten wachten tot die set beschikbaar is, als je er een andere set bij besteld die wel beschikbaar is kan het zo zijn dat ze de boel splitsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
QuattroNL schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 07:27:
Aangezien ik alleen 's avonds tijd heb om te bouwen en alleen de eettafel groot genoeg is om alles neer te zetten kan ik alleen dan foto's maken en die zijn wat van mindere kwaliteit als dat ik ze overdag zou maken.
Maargoed, ik zal m'n best doen om jullie op de hoogte te houden.
Dit was de stand gisteravond:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zie ik daar nu ook nep Lego tussen? (kan niet helemaal goed op de studs inzoomen)

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Pin0 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 08:50:
[...]

Zie ik daar nu ook nep Lego tussen? (kan niet helemaal goed op de studs inzoomen)
Alle parts die ik tot nu toe gezien heb (eigenlijk alles, bij het demonteren) is echte Lego.
Op sommige studs zit idd een kuiltje maar dat zie ik bij meer originele Lego parts.
Nee, ik mot geen neppers :9

Ik zal trouwens van 't weekend bij daglicht wat betere foto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-07 10:48
Zo, ik ben er aan begonnen: project 75192 UCS Millennium Falcon Black Edition! *O*

[Afbeelding]

Ben benieuwd.. de ruimte gaat zeker weten een probleem worden. Opgebouwd neemt mijn Falcon een halve eettafel in beslag. Dus die dingen aan de rechterkant van de tafel kun je beter ook weghalen :) (ben blij dat die op de standaard een stuk minder ruimte in neemt)

[ Voor 3% gewijzigd door SunnieNL op 11-03-2021 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-07 17:39

D75

Loader schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 20:11:

Nee, ze sturen hem niet alvast op. Dus je neemt een risico.

Best is vaak om iets goedkoops aan je bestelling toe te voegen wat wel voorradig is.. CMF of Xtra of zo.
Dan sturen ze hem zeker meteen op.

Moet zeggen dat ik dit de laatste tijd ook vaak vergeet in mijn enthousiasme als een set die ik wil bestellen eindelijk weer voorradig is. En alles snel wil afronden. :X

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
ToolkiT schreef op zondag 7 maart 2021 @ 15:09:
Spelen met stickers..
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Printer weigert alleen de cyan toner mee te laten werken.. dus kleur klopt niet, maar idee begint erop te lijken..
Uit welk jaar is de Porsche eigenlijk? Ik kan het niet terug vinden in de instructies.
Ik vind deze politie versie met de ronde chromen spiegels, grotere cijfers en breed/verstralers namelijk erg mooi maar heb geen idee of die period correct is.
Afbeeldingslocatie: https://www.gewoonvoorhem.nl/app/uploads/2016/09/Stijlvolle-politie-auto-gvh.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Dagg schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:00:
[...]

Uit welk jaar is de Porsche eigenlijk? Ik kan het niet terug vinden in de instructies.
Ik vind deze politie versie met de ronde chromen spiegels, grotere cijfers en breed/verstralers namelijk erg mooi maar heb geen idee of die period correct is.
[Afbeelding]
1974, volgens mij dezelfde als in jouw plaatje..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
ToolkiT schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:23:
[...]

1974, volgens mij dezelfde als in jouw plaatje..
Zie net dit staan op de site van Porsche zelf:
Exterior mirrors
The standard 911 model had chrome-plated exterior mirrors until MY 1975. As of MY 1976, larger, electrically adjustable exterior mirrors painted in the exterior colour were installed.
Dit model is van 1974 t/m 1977 gevoerd is en dan neem ik aan dat het model van Lego dus uit 1976/1977is. Eens kijken of deze te verouderen is.

Edit:
Zie nu ook pas dat de roll-hoop eerst in chroom werd gemaakt. Ga dat misschien ook maar proberen, vind de auto wel wat te zwart/wit als ik er steeds langer naar kijk B)
Grijze roll-hoop, grijze ronde spiegel of toch maar twee stuks, grijze deurgrepen en de zwarte splitter onder de voorbumper weghalen.

[ Voor 20% gewijzigd door Dagg op 11-03-2021 13:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Dagg schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:54:
[...]

Zie net dit staan op de site van Porsche zelf:

[...]

Dit model is van 1974 t/m 1977 gevoerd is en dan neem ik aan dat het model van Lego dus uit 1976/1977is. Eens kijken of deze te verouderen is.
https://brickset.com/article/57757/review-10295-porsche-911
"10295 Porsche 911 features magnificent detail and definitely improves upon previous designs, exploiting the large scale. Furthermore, this vehicle can be reconfigured to portray the 1974 Porsche 911 Turbo or the matching Porsche 911 Targa, achieving great accuracy in both configurations and including fantastic functions."

Maar je hebt een punt dat voor dat jaar de spiegels niet helemaal kloppen..

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Metal Mark
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:55
Pff, komt Amelia zomaar even langs vliegen. Gelukkig is Elvis altijd aan het rocken!!

Leuke set om te bouwen en als display stuk te hebben staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8C0B7X1O45SKVIber1-X_bvdDMM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7fNXD9MZW8GAVJs4IJ9eMTcw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-07 19:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Iemand ervaring met deze 2 batteryboxes?

8878/84599 rechargeable battery box:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vQ8Ij-s2mAWVRGPyf0ve_17LQ_w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5Q2kuK8Nfu633nazpplIz5hJ.png?f=user_large

88000 AAA battery box:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vBTz_yjMoDUafTSIVHrzPOhKiGs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8iJCeiIkSR5lyUZTPTS5wFYy.png?f=user_large

Behalve het feit dat uiteraard de een met accu is en de ander met AAA batterijen: wat is het verschil tussen de twee?

Ik zie bij de 8878 namelijk een oranje draaiknop oid, terwijl het bij de 88000 een schuifje is.
Wat doen deze "knopjes"? En kan ik ze simpelweg uitwisselen (dus ipv de rechargeable van €90+ een AAA voor €20)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Angeloonie schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:18:

[Afbeelding]

88000 AAA battery box:
[Afbeelding]

Behalve het feit dat uiteraard de een met accu is en de ander met AAA batterijen: wat is het verschil tussen de twee?

Ik zie bij de 8878 namelijk een oranje draaiknop oid, terwijl het bij de 88000 een schuifje is.
Wat doen deze "knopjes"? En kan ik ze simpelweg uitwisselen (dus ipv de rechargeable van €90+ een AAA voor €20)
Geen ervaring mee maar volgens mij is het niet zo moeilijk.
Ja ze zijn 100% uitwisselbaar.
Het oranje knopje/schuifje op de 88000 is om de polariteit om te draaien, de motor gaat daarmee de andere kant op.
Ik vermoed dat dat oranje draaiknopje op de accu-box hetzelfde doet (als je er op inzoomt zie je pijtltjes).

Die accu box is wel een stuk duurder maar het bespaart je veel batterijen. Aan de andere kant: als je oplaadbare batterijen neemt dan ben je ook van dat probleem af (al blijf je dan wel wisselen, dus box eruit e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Seau de Lamborghini Sian was uiteindelijk toch bloed, zweet en tranen :( De voorste diff had ik in mijn onoplettendheid er toch andersom in gezet en dat was natuurlijk niet zo handig... :/ Tov de Bugatti niet heel veel anders qua build maar toch gaaf met die deuren bijv. En deze zakt standaard niet door zijn hoeven :+

Nu nog op zoek naar de Porsche, maar dat gaat op een laag pitje alhoewel ik denk dat de prijzen alleen maar zullen blijven stijgen..

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
JB schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 15:59:
Seau de Lamborghini Sian was uiteindelijk toch bloed, zweet en tranen :( De voorste diff had ik in mijn onoplettendheid er toch andersom in gezet en dat was natuurlijk niet zo handig... :/ Tov de Bugatti niet heel veel anders qua build maar toch gaaf met die deuren bijv. En deze zakt standaard niet door zijn hoeven :+

Nu nog op zoek naar de Porsche, maar dat gaat op een laag pitje alhoewel ik denk dat de prijzen alleen maar zullen blijven stijgen..
Porsche gisteravond afgerond. Erg gave build. Bugatti stond er al even. Lambo nog op zolder klaarliggen om te starten.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

water_escape schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:02:
[...]

Porsche gisteravond afgerond.
Zelf nieuw gekocht (ooit) of nu ergens op de kop getikt? Tips?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
JB schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:03:
[...]

Zelf nieuw gekocht (ooit) of nu ergens op de kop getikt? Tips?
op duitse marktplaats gekocht ;).

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymnia
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

...
ik heb twee keer de accubox, met name voor de treinen gekocht.
draaiknop is om constante stroom te geven met bepaalde intensiteit (snel en langzaam, vooruit en achteruit), scheelt met afstandsbediening je creatie aansturen.

batterijbox is simpeler uitgevoerd, verder, in levensduur en hoe lang ze lopen, geen ervaring.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Laatst online: 11-07 11:49

Canis Lupus

Vosbot

Heel fijn wat het YouTube algoritme me net voorschotelde. Als wintersportliefhebber kan ik hiervan genieten :)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-07 19:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

@ymnia @QuattroNL Domme vraag, maar kan ik de polariteit dan enkel wisselen via die knoppen?
Of kan dit ook via een afstandsbediening?
Verwacht dat als ik een auto bouw dat ik dan toch naar voren/achter kan rijden zonder die switch op de battery box te moeten omdraaien?

Wordt mijn 1e RC model, dus snap het nog niet helemaal :X

Heb nu deze remotes erbij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/awH1HaP0B97n1d-dIuf0ix4PTFs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ml7TX84r0ucJ3zthTlM5VlmG.png?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door Angeloonie op 11-03-2021 16:53 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Humor dit.
Ik gisteravond enthousiast aan het 75192 UCS MF Black Edition begonnen en ik vroeg me al af waarom er van bepaalde parts zo weinig items waren.
Nu blijkt dat er 2 UCS MF's zijn (de 10179 en de 75192) -O-
Zit ik dus gewoon de verkeerde versie te maken :Y
Dat verklaart een hoop.

Goed, gelukkig was ik nog maar net begonnen.
Vanavond een nieuwe start :+

En van het weekend maar even een grotere tafel op m'n kamer zetten. Steeds alles op de eettafel uitstallen en aan het eind alles weer opruimen werkt niet echt ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 15:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

QuattroNL schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 15:04:
[...]

Geen ervaring mee maar volgens mij is het niet zo moeilijk.
Ja ze zijn 100% uitwisselbaar.
Het oranje knopje/schuifje op de 88000 is om de polariteit om te draaien, de motor gaat daarmee de andere kant op.
Ik vermoed dat dat oranje draaiknopje op de accu-box hetzelfde doet (als je er op inzoomt zie je pijtltjes).

Die accu box is wel een stuk duurder maar het bespaart je veel batterijen. Aan de andere kant: als je oplaadbare batterijen neemt dan ben je ook van dat probleem af (al blijf je dan wel wisselen, dus box eruit e.d.).
Probleem met oplaadbare batterijen is dat ze vaak maar 1,2v ipv 1,5v leveren Er moeten er 6 in en da's dus 7,2 vs 9v. En je hebt 9v nodig. Ik heb meerdere mensen hier de mist mee in zien gaan.
Bij het systeem wat je hebt hoort ook een IR ontvanger, die zet je er tussen. Die krijgt het signaal van de afstandsbediening door en daarmee ook of ie links of rechts moet draaien :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymnia
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online
Angeloonie schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:50:
@ymnia @QuattroNL Domme vraag, maar kan ik de polariteit dan enkel wisselen via die knoppen?
Verwacht dat als ik een auto bouw dat ik dan toch naar voren/achter kan rijden zonder die switch op de battery box te moeten omdraaien?

[Afbeelding]
de power functions heeft twee lijnen, over de kabels, eentje om motoren aan te sturen, en een constante voeding voor de IR-ontvangers,

de batterijboxen hebben een directe aansturing op de lijn die direct naar motoren gaan, maar dat heeft heen invloed op de lijn die naar de IR-ontvanger gaat.

dus met een remote je auto aansturen via IR-ontvangers, maakt het niet uit of je de batterijbox of accubox. de aansturing zal dan via de IR lopen. De voltages en Ampéres zullen meer kunnen verschillen en keuzes kunnen maken

Edit:
even verder gezocht, dit is een diagram van de PF-IR-ontvanger,
de motor-lijn die uit de accu-/batterijbox komt, wordt simpelweg genegeerd
https://www.philohome.com/pf/diagram.gif
https://www.philohome.com/pf/pf.htm

[ Voor 8% gewijzigd door ymnia op 11-03-2021 17:24 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:23
Canis Lupus schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:49:
Heel fijn wat het YouTube algoritme me net voorschotelde. Als wintersportliefhebber kan ik hiervan genieten :)
[YouTube: Detachable 3S LEGO ropeway intermediate station]
Misschien is hij al eens langsgekomen, maar gisteren schotelde YouTube me deze video voor. Eigenlijk valt het mee hoe veel Lego er aan te pas komt, maar toch is het heel vet gemaakt.

Dit zelfde kanaal heeft ook nog een werkende drone van technisch Lego gebouwd, maar daarvoor wordt er al helemaal vals gespeeld met third-party hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Angeloonie schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:50:

[Afbeelding]
Je kan ook nog schakelaars kopen die je kan laten switchen door technic bijvoorbeeld. Je kan ook een trein pendel automaat maken hier mee bijvoorbeeld of andere dingen. Daarom kan het maar meestal totaal overbodig je kan gewoon voor en achter uit met de AB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [bassie]
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-07 09:21
[bassie] schreef op zondag 7 maart 2021 @ 21:46:
[Afbeelding]
Ik ging voor GWP Amelia Earhart. Deze staat in de bevestiging....
Meer mensen met dezelfde communicatie?
Goed nieuws voor mij. GWP Amelia wordt alsnog naverzonden zodat ik 2 gwp krijg.
Ik heb hiervoor lego een mail gestuurd om te onderzoeken wat het maakt dat ik een ander gwp heb gekregen. Wellicht ook intressant voor andere....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online

[Afbeelding]

88000 AAA battery box:
[Afbeelding]

De rechargeable was orgineel €56 bij Lego. Maar is sinds halverwege 2019 of 2020 uit de handel en toen kon je ze kopen bij Lego voor €27. Ik weet dit nog goed, omdat ik toen best pissig was dit te hebben gemist terwijl Lego zei: "Als PF eruit gaat, laten we dit duidelijk weten." De rechargeable battery box was de enige die toen met korting was van alle PF, dus ik had het ook niet kunnen raden op die manier. Uiteindelijk 1 "moeten" kopen voor €90 bij 1 van de shops die hem toen waarschijnlijk in heeft geslagen voor €27.

Naast de eerder genoemde verschillen heeft de rechargeable box nog 2 voordelen. Hij is veel lichter. Ik heb ze wel eens aan 1 kant gebruikt van een geveerd voertuig en dan is het toch fijn dat die niet naar 1 kant hangt. Het tweede voordeel is dat je ze diep kan inbouwen zolang je maar toegang houdt tot de ingang om op te laden.

Ik zou ook eigenlijk willen zeggen dat als je niet gebruikt maakt van de 2 bovengenoemde voordelen van de rechargeable box, je beter de gewone kan kopen en een stel van die goede eneloop batterijen (Ikea's eigen merk zijn dacht ik ook eneloop en goedkoper). Het resultaat van het draaiknopje van de rechargeable battery box kan je ook bereiken met een PF treinremote.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Eurionair

Eurionair

Senior Destructor

De Land Rover Defender heeft een aantal interessante MOC's en een daarvan is deze Commando Trike. Deze MOC is bovendien gratis en dat is dan in ieder geval een plusje erbij.

Met technic heeft het niet al teveel te maken. Ja, het rijdt en er zit iets van een motor achterin maar dan houdt het wel op. Bij het voorwiel wordt dan wel een vering gebruikt maar die is toch echt voor de show. De bedenker hiervan heeft zich duidelijk geconcentreerd op de looks en daarin vind ik 'm redelijk geslaagd.

Het is dus vooral een model voor de display maar ook het bekijken moet je met enige voorzichtigheid doen want enkele onderdeeltjes hangen aan een of twee kleine nopjes.

Met zijn 1243 onderdelen geen al te grote build maar zeker ook geen straf om hem te maken. Hij mag daarom nog een poosje naast de Ducati blijven staan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GgLSrvMiKtRsFSiistbuxcwGeSU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TpGtSH50jRNPdos6OCF8QmBX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BRsEmzeK7vmyPL2-dine6_6SWZc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I6gCfRhFCAfRK6eXbrVUo2JH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KpNNT5dFCOIf3H3dr5Tt_SFK08E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dHo8EpTy6lepSU42oVwh9007.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qpQQAZ0GEOYSJuiOSWkVuKnlCZ0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PjYj32pb1wlpM6MPQz5J7C6O.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V-BmiYC2TuP_8Sa74hQ82h3jUKM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jVQPgbY1Yrnw1aFIIK4dFm6C.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gh4Wtp80aoptC-YqY6UHEyJQxiw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AxoRc9suJMrILnGOUqkXqFF8.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tjow9B86fcuadlLq2O_RFhMn2zU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wTbOy45Nz6uODUjM1mAtRift.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WzvRlELVYNQHL0oVu2NFW0Ghov4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IYjudI9sXlUhrwFJaSDN1V5w.jpg?f=fotoalbum_tile

PV Output

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Canis Lupus schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:49:
[YouTube: Detachable 3S LEGO ropeway intermediate station]
Wat dacht je van deze dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iwaarden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mir4dor
  • Nu online
Zo gaaf !

Het enige wat je eigenlijk nodig hebt is tijd, ruimte en geld. Niet al te moeilijk :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Laatst online: 11-07 11:49

Canis Lupus

Vosbot

Briljant ja, die had mijn YouTube algoritme ook al voor me gehad.
Echt bizar wat voor zaken mensen in hun huis bouwen.

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Black MF in wording

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W_MFQ4m71tKFRXqSMTRq5yj5rXo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zpYz5WNbrfEUmNHJCujVvMLZ.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g5nyWY339aYilsGeao_GQLNe3z4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/epZZNI8epZaeVUurmzJOU9l5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
mir4dor schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 20:50:
Zo gaaf !

Het enige wat je eigenlijk nodig hebt is tijd, ruimte en geld. Niet al te moeilijk :+
LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Die vitrinekast in de hoek ziet erg bekend uit... al lijkt het er wel op dat jij meer glasplaten hebt weten te bemachtigen :+

Maar black MF? Hij komt bij de batman sets te staan? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 12-03-2021 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
The Eagle schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:58:
[...]

Probleem met oplaadbare batterijen is dat ze vaak maar 1,2v ipv 1,5v leveren Er moeten er 6 in en da's dus 7,2 vs 9v. En je hebt 9v nodig. Ik heb meerdere mensen hier de mist mee in zien gaan.
Bij het systeem wat je hebt hoort ook een IR ontvanger, die zet je er tussen. Die krijgt het signaal van de afstandsbediening door en daarmee ook of ie links of rechts moet draaien :)
Het werkt toch ook gewoon prima met oplaadbare batterijen? Ik heb diverse oplaadbare batterijen en het werkt gewoon prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Nieuw oud speelgoed. Moet nog even wachten, eerst een moc van de 42082 afmaken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D-Dce01YFDmcBU78946jwRHgt_g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SmTBrWmX9doAFCdOU0Pmk6Pc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D9qPmdZVfo0P4EHbSlObj6-mZRI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uyld2yJ33bnyE7N76Q07r0FC.jpg?f=fotoalbum_tile

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Pagina: 1 ... 61 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .