Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.378.032 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Bastien schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:19:
Nieuw oud speelgoed. Moet nog even wachten, eerst een moc van de 42082 afmaken.

[Afbeelding][Afbeelding]
Leuke set! Zo niet om te bouwen dan wel om mee te spelen nadien :+ Nieuw in doos op de kop getikt of een 2e hands van iemand overgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Gim schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:34:
[...]

Leuke set! Zo niet om te bouwen dan wel om mee te spelen nadien :+ Nieuw in doos op de kop getikt of een 2e hands van iemand overgenomen?
2e hands via een eBay veiling. Nieuw waren ze me te duur. Alles ziet er nog netjes uit, hopelijk ook compleet!

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:54

QuattroNL

It is I.

Gim schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 08:55:
[...]
Die vitrinekast in de hoek ziet erg bekend uit... al lijkt het er wel op dat jij meer glasplaten hebt weten te bemachtigen :+
Ja, vind die Ikea vitrinekasten wel mooi.
De 'extra' plaat komt van de bovenste verdieping, daar staan 2 UCS SW-sets die nogal groot zijn dus geen plek meer voor de glasplaat. Die is dus verhuisd naar beneden voor de kleinere sets.
Maar black MF? Hij komt bij de batman sets te staan? :)
Heb helaas geen Batman sets maar ik vind dit wel een mooie MOC.
Hij is dus niet van mij maar van een kennis. Hij doet er niks meer mee dus ik mag 'm nu ff lekker bouwen oOo

Nu ik er over nadenk: ik heb ook de UCS Snowspeeder. Heb daar wel wat mee. Hoe gaaf zou het zijn om die in het zwart te maken? Hmmm... interessting :9

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
2Bond in "Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic"

Wat heb ik geleerd vandaag? Kijk eerst of er geen leuke MOCs zijn voor je een set terug verkoopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rtSSb6YpnKbwPsbgNmaP-wjc4PA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N3hUegOthKb95xdeoiuTcPvJ.jpg?f=fotoalbum_large

Lego doet het goed in lockdown tijd..
de mario sets doen het blijkbaar ook goed, iemand ervaring ermee?
Ik had er eerlijk gezegt niet verwacht dat dat een mega success zou zijn..

[ Voor 14% gewijzigd door ToolkiT op 12-03-2021 10:07 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-07 17:39

D75

ToolkiT schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:06:
[Afbeelding]

Lego doet het goed in lockdown tijd..
de mario sets doen het blijkbaar ook goed, iemand ervaring ermee?
Mijn zoontje heeft de starter set + paar CMF's.
Ik vind er niks aan... hij eigenlijk ook niet echt volgens mij.

Speelt er bijna nooit mee, terwijl hij ongeveer elke dag lego't en gek is van supermario.

Het is een beetje rondspringen... meer niet.

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

D75 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:09:
[...]

Mijn zoontje heeft de starter set + paar CMF's.
Ik vind er niks aan... hij eigenlijk ook niet echt volgens mij.

Speelt er bijna nooit mee, terwijl hij ongeveer elke dag lego't en gek is van supermario.

Ja dat was mijn indruk ook.. leuke gimmick maar limited gameplay..
Maar het verkoopt blijkbaar wel goed.. go figure..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emieltenberge
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-03 09:45
keverjeroen schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 15:58:
[...]

De bakjes voor de Allit koffers passen trouwens ook erg goed in de Iris bakken. https://www.allit.de/prod...379243d1f6838806be19f86e9
diezelfde bakjes kun je ook bij toolstation bestellen ;)

https://www.toolstation.nl/opbergen/inzetbakken/c661

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:43
Heeft iemand hier ervaringen met het inladen van een xml-bestand op BrickLink? Werkt dat een beetje aardig? Zit namelijk op BrickerBuilds te kijken en Spider-Man lijkt me wel een mooi decoratiestuk voor mijn kantoor.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0414/8120/7975/products/Spider-ManBust3_900x.jpg?v=1610116522

https://brickerbuilds.com/products/spiderman-bust

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:26
NotSoSteady schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:56:
Heeft iemand hier ervaringen met het inladen van een xml-bestand op BrickLink? Werkt dat een beetje aardig? Zit namelijk op BrickerBuilds te kijken en Spider-Man lijkt me wel een mooi decoratiestuk voor mijn kantoor.

[Afbeelding]

https://brickerbuilds.com/products/spiderman-bust
Ja hoor, je moet de XML in het goeie format erin kopiëren, Bricklink geeft zelf aan bij welke stukjes eventuele fouten zitten die je moet corrigeren zoals kleuren die niet bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:27
Gim schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:12:
[...]

Het werkt toch ook gewoon prima met oplaadbare batterijen? Ik heb diverse oplaadbare batterijen en het werkt gewoon prima.
Idd een beetje een non-issue. Je hebt ietsje lagere rpm en koppel met 7.2v. Voor de meeste dingen in Lego geen probleem. Tenzij je de grenzen opzoekt van je motortjes (1,5-2kg tillen met 2 m-motors bijv) merk je dat je bouwwerk blijer wordt van 9v dan van 7.2v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
QuattroNL schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:47:
[...]

Ja, vind die Ikea vitrinekasten wel mooi.
De 'extra' plaat komt van de bovenste verdieping, daar staan 2 UCS SW-sets die nogal groot zijn dus geen plek meer voor de glasplaat. Die is dus verhuisd naar beneden voor de kleinere sets.
Ah, goed punt. Ik heb inderdaad ook een paar grotere sets, maar ook weer niet zo'n grote :+ Wel wat extra gaatjes geboord voordat ik de kast ging monteren, waardoor ik in de drie 'houten compartimenten' de glasplaat hoog kon inzetten, zodat de zware/hoge sets op de houten plank rusten en de kleinere sets op de glazen platen staan. Ideale kast en een kast die niet misstaat in menig kamer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-07 15:42

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

juanita schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:18:
[Afbeelding]

Mijn wenslijst bij BirckOwl. Echter is nu echt de bedoeling dat ik al deze stukjes afzonderlijk per post laat bezorgen? Dat zijn dus 14 verschillende pakketten/enveloppen.
iwaarden schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:37:
Ik heb gister 1152 parts besteld op Bricklink, daar heb ik serieus 15 bestellingen voor moeten doen :X
Ik zet het bij bricklink op mijn wanted list, vervolgs quick buy daarna autoselect.

bricklink gaat dan zelf de verkopers zoeken, dat werkt prima. Zeker in nederland, de meeste drukken het gewoon in een post envellope.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
ToolkiT schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:16:
[...]

Maar het verkoopt blijkbaar wel goed.. go figure..
Het wordt pas leuk wanneer je de app erbij gebruikt. Mijn zoontje van 7 speelt er ook graag mee. Vooral de Boo uitdaging vindt hij super leuk om te spelen.

Hier een video ervan op YT.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:50
Ik heb wat bomen gemaakt en toegevoegd aan mijn stad. Ik ben best blij met hoe het is geworden :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G55D5_WV1vQl2ZOjb-8h5eES4pc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Grx80sGHhL9HLu1FZ3W2aTL6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BGUZVfycBbb-C07RrJWtwoYC1kk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4DSlgcQp4jOWQQZOTZSG8loI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3TUORwV3HagcNfTIq1rXrk-fruI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z9BgXR2CwVkgpsKEk3SxwGmz.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cWEBQt2KGXGx6qYWIVDPCSOpKp8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hiUBU5CQrymCbfr0EcbxlAAT.jpg?f=fotoalbum_tile

De oude, kleinere boompjes uit het park heb ik nu hier en daar langs de weg gezet, dat ziet er ook leuk uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GeSxhjQhXGPDifMiEGHA900Eu8c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MHROEZ6b9SVXm43lO4E67KGP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_1eiGJb1XKEYY1OWHadoAxO6JB8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VAR6fmWVXrjFRCslbo1eawoG.jpg?f=fotoalbum_large

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:26
Ghostrider schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:55:
[...]

[...]

Ik zet het bij bricklink op mijn wanted list, vervolgs quick buy daarna autoselect.

bricklink gaat dan zelf de verkopers zoeken, dat werkt prima. Zeker in nederland, de meeste drukken het gewoon in een post envellope.
Ja zo heb ik het ook gedaan, maar met zeldzame onderdelen die weinig voorkomen en waar veel verkopers er 1 of 2 van hebben terwijl je er 16 nodig hebt wordt het al snel lastiger, ook met de auto select functie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:18

almightyarjen

When does the hurting stop?

Jakkus schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 16:07:
Ik heb wat bomen gemaakt en toegevoegd aan mijn stad. Ik ben best blij met hoe het is geworden :)

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

De oude, kleinere boompjes uit het park heb ik nu hier en daar langs de weg gezet, dat ziet er ook leuk uit.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuk, gezellig sfeertje :Y

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:02

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

ToolkiT schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:06:
Ik eigenlijk wel, je hebt ook van die speelsets, een beetje vergelijkbaar qua opzet, maar dan niet van lego. Die lopen ook altijd wel hard als ze zo af en toe in de winkels opduiken.
D75 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:09:
ToolkiT schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:16:
Dan hebben jullie het concept denk ik niet begrepen.
Kickasz schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:57:
Het wordt pas leuk wanneer je de app erbij gebruikt. Mijn zoontje van 7 speelt er ook graag mee. Vooral de Boo uitdaging vindt hij super leuk om te spelen.
Precies, maar ook zonder de uitdaging snappen veel mensen niet dat het de bedoeling is om telkens de start en finish door te schuiven naar een nieuw level, en zo moet proberen de high score te halen binnen de tijd. Het leukste is tegen elkaar (om de beurt of tegelijk), dit kan zowel mét als zonder de app.
Door tactisch te combineren kan je veel mee punten halen dan zomaar een beetje heen en weer te springen.

In het begin ging het mij ook alleen maar om de verzameling (als mario en lego fan) maar zo af en toe speel ik ook met mijn jongens mee.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:51
Over Postnl is alles al gezegd denk ik, ga ik niet verder over uitweiden :F

Enfin, (bijna) alles komt tegelijk binnen vandaag waaronder; set 8270-1 no box, no instructions. Aanschaf vanwege onderdelen maar eerst even bouwen natuurlijk.

Toch elke keer weer verrast hoe Lego met minimale onderdelen het thema weet uit te beelden zoals ballast blok, cabine. Leuk begin van het weekend :Y

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QFJHGUXV30aEtQt5RYFl_vTwIPM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1bcsIvKtLJJer5lxz5fxHLZG.jpg?f=fotoalbum_large

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 00:01
mir4dor schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 19:07:
Over Postnl is alles al gezegd denk ik, ga ik niet verder over uitweiden :F

Enfin, (bijna) alles komt tegelijk binnen vandaag waaronder; set 8270-1 no box, no instructions. Aanschaf vanwege onderdelen maar eerst even bouwen natuurlijk.

Toch elke keer weer verrast hoe Lego met minimale onderdelen het thema weet uit te beelden zoals ballast blok, cabine. Leuk begin van het weekend :Y

[Afbeelding]
Leuk! De rode hijskraan kan wel op marktplaats. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17:47
Jakkus schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 16:07:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er gezellig uit, ben nog bezig, maar helaas niet zoveel ruimte als jij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
@Versaevel Leuk, waar ben je nu mee bezig? Het is altijd work in progress met Lego ;)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 21:51
meesje schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 19:18:
[...]

Leuk! De rode hijskraan kan wel op marktplaats. :)
Haha, ik ben erg slecht in verkopen O-)

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ben bezig met de inmiddels 5e variant van de inhoud van 42082. Dit keer een stevige vrachtwagen. :)

Nog niet klaar, schiet niet zo hard op de laatste week. Niet altijd even helder in de avond en het is niet een heel gemakkelijke om te bouwen. Maar het staat inmiddels op de wielen. Valt me wel op dat sommige onderdelen steeds losser worden. Dacht dat lego gemaakt was om mee te spelen. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LQvIO7OyDHeB0lP80aIo7UnNOX0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tf80pzcdw2r3uomrx4GQkejQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cHiZqqmApXLHIsomFoiNq1DamQ0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VRiwFiJIb5YkwbTKet4p9Tbj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vpDOWhwQh7KbqJZSj3sTfbqBBhM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NJvRZ2153FJ1MusKbbcf8kdE.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7HY_roy0Ap_ptTPkl8XNYHxiwxw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aBoLU4pcvvO2xgpZaBxThUzw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-AJztHrMX2AhQPPOzNTw_so8vxc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vZTRUEvBVOk9UstO2C2MsxzG.jpg?f=fotoalbum_tile

Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:34
Bastien schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 20:13:
Ben bezig met de inmiddels 5e variant van de inhoud van 42082. Dit keer een stevige vrachtwagen. :)

Nog niet klaar, schiet niet zo hard op de laatste week. Niet altijd even helder in de avond en het is niet een heel gemakkelijke om te bouwen. Maar het staat inmiddels op de wielen. Valt me wel op dat sommige onderdelen steeds losser worden. Dacht dat lego gemaakt was om mee te spelen. :P

[Afbeelding][Afbeelding]
Welke heb je hiervoor allemaal gebouwd? Of staat dat in dit topic als ik op je username zoek? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Joster schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 20:31:
[...]

Welke heb je hiervoor allemaal gebouwd? Of staat dat in dit topic als ik op je username zoek? :+
Uhh... geen idee of ik ze allemaal gepost heb. Denk de beide van Lego zelf niet.

De 42082 zelf uiteraard. En de B-versie van Lego ook. En een wiellader, een vorkheftruck en nu dus die hierboven staat.

In de bookmarks staan nog een sleepwagen, de Claas Xerion en nog een truck.

Maar ik wissel het een beetje af met de andere pakketten die ik heb en eerst zijn er nog anderen aan de beurt voor ik met de bookmarks van hierboven verder ga. Dat de lockdown nog maar een paar jaar mag duren. :+

Edit: nog eentje vergeten die ik ook al heb gebouwd, een verreiker. Zes dus al. :D

[ Voor 6% gewijzigd door Bastien op 12-03-2021 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eurionair
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-07 11:16

Eurionair

Senior Destructor

Bastien schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 20:13:
Valt me wel op dat sommige onderdelen steeds losser worden. Dacht dat lego gemaakt was om mee te spelen. :P
Ja , ik merk dat ook wel maar ik verwacht niet dat je bouwsels spontaan uit elkaar gaan vallen. Ze zullen bij Lego toch ook wel duurtesten uitvoeren mag ik hopen.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-07 18:54
Iemand al eens meegemaakt dat DPD niet op komt dagen en het volgende in de track & trace informatie komt te staan:
Je hebt je zending geweigerd. Je had deze niet besteld
Ben gewoon thuis en er is niemand aan de deur geweest.
Apart is ook dat ze twee pakketten zouden bezorgen vandaag en beide met een andere bezorger zijn meegestuurd (vertrek vanaf depot zat ongeveer 20 minuten tussen), Waarom Lego het als twee pakketten verstuurd heeft op dezelfde dag is mij ook een raadsel.

Wel een Tuktuk en Amelia maar geen 10277 krokodil locomotief -O-

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Eurionair schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 21:15:
[...]

Ja , ik merk dat ook wel maar ik verwacht niet dat je bouwsels spontaan uit elkaar gaan vallen. Ze zullen bij Lego toch ook wel duurtesten uitvoeren mag ik hopen.
Ik merk het vooral met de pinnen met een kruis eraan. Maar doorgaans zit er zoveel aan elkaar geknutseld dat het inderdaad niet uit elkaar gaat vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02:37
5 minuten into pimped sian kom ik alweer wat tekort.

Ik ga ervanuit dat ze verderop in de overige dozen van de originele set zitten. Maar de bouwbeschrijving vraagt nog niet om andere dozen.

Voor de zekerheid at random nog maar wat extra dingetjes besteld.

Een update zal dus nog even tot volgende week moeten wachten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-06 21:02
Bastien schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 20:47:
[...]
Uhh... geen idee of ik ze allemaal gepost heb. Denk de beide van Lego zelf niet.

De 42082 zelf uiteraard. En de B-versie van Lego ook. En een wiellader, een vorkheftruck en nu dus die hierboven staat.

In de bookmarks staan nog een sleepwagen, de Claas Xerion en nog een truck.

Maar ik wissel het een beetje af met de andere pakketten die ik heb en eerst zijn er nog anderen aan de beurt voor ik met de bookmarks van hierboven verder ga. Dat de lockdown nog maar een paar jaar mag duren. :+

Edit: nog eentje vergeten die ik ook al heb gebouwd, een verreiker. Zes dus al. :D
Welke vond je het leukste om te bouwen? 42082 staat hier nog in het originele A-model maar wil ‘m toch wel eens uit elkaar halen om een ander voertuig te bouwen :9

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Black MF update.
Hij begint nu echt wel groot te worden 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KCZvLYuwnN0DRKTadKBxRIzfUC0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jcHtJlFlCupwZiqZ1JcagjV3.jpg?f=fotoalbum_large

Het chassis is nu wel klaar.
Morgen verder met de beplating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Sato schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 21:22:
Iemand al eens meegemaakt dat DPD niet op komt dagen en het volgende in de track & trace informatie komt te staan:

[...]

Ben gewoon thuis en er is niemand aan de deur geweest.
Apart is ook dat ze twee pakketten zouden bezorgen vandaag en beide met een andere bezorger zijn meegestuurd (vertrek vanaf depot zat ongeveer 20 minuten tussen), Waarom Lego het als twee pakketten verstuurd heeft op dezelfde dag is mij ook een raadsel.

Wel een Tuktuk en Amelia maar geen 10277 krokodil locomotief -O-
Ik heb wel iets soortgelijks vandaag gehad. Volgens de DPD track & trace is een pakket van Lego Shop vandaag bezorgd, maar ik heb nooit wat ontvangen...

In de details staat specifiek mijn adres en bij de geaddresseerde de code ELN. Hebben meer mensen hier last van? En helpt het om hierover bij Lego zelf te gaan klagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eurionair
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-07 11:16

Eurionair

Senior Destructor

The Evil Brain schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 22:17:
[...]

Welke vond je het leukste om te bouwen? 42082 staat hier nog in het originele A-model maar wil ‘m toch wel eens uit elkaar halen om een ander voertuig te bouwen :9
Heb ook nog niet alle MOC's van de 42082 gebouwd maar die Reach Stacker is mijn favoriet tot nu toe.

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
Jakkus schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 19:52:
@Versaevel Leuk, waar ben je nu mee bezig? Het is altijd work in progress met Lego ;)
Ben nu aan het kijken hoe of ik mijn ruimtegebrek kan oplossen in de ruimte die ik nu heb.

Stadje op tafels, treinen op planken aan de muur, werkblad verkleinen van 1.5 naar 1 meter.......

Teveel voor de ruimte :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

The Evil Brain schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 22:17:
[...]

Vorkheftruck en verreiker tot op heden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Met dank aan de tip van @meesje net de assembly square nog kunnen bestellen voor een redelijke prijs *O*
En dat is dan mijn eerste modular, het gaat wel helemaal de verkeerde kant uit met deze verslaving :X Binnen een jaar treehouse, een trein, rode kraan, assembly square en een 4 kleinere sets gekocht :$

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meesje
Net even gezocht op het forum, maar ik kwam het niet tegen. Nu Lego Masters weer van start gaat (NL) / is (BE), is het een idee om daar een apart topic voor te starten? Met een baby van 8 weken komen wij er niet aan toe om elke zaterdagavond direct te kijken. Het wordt dan op zondag overdag of later in de week. Om spoilers te voorkomen moet ik dan dit Lego topic wekenlang negeren. Liever niet. ;) Een afzonderlijk topic lijkt me beter dan continu spoiler tags te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@meesje Heb je de aflevering nog niet terug gekeken via VTM Go dan? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:22
Versaevel schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 07:39:
[...]

Ben nu aan het kijken hoe of ik mijn ruimtegebrek kan oplossen in de ruimte die ik nu heb.

Stadje op tafels, treinen op planken aan de muur, werkblad verkleinen van 1.5 naar 1 meter.......

Teveel voor de ruimte :) :) :)
1 meter is op 2 centimeter na gelijk aan 4 baseplates van 32x32studs (25,5 op 25,5 cm). De minimum draaicirkel van Lego sporen is gelijk aan 80 centimeter als ik mij niet vergis. Dus er moet wel één en ander mogelijk zijn als je verticaler gaat denken.

Dan denk ik meteen aan layouts zoals die van deze joetjuub kanalen:
- mr. bookieboo: deze layout is niet extreem diep, ook maar enkele baseplates op eerste zicht.
- tmctiger

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Ik zie het inmiddels gebeuren dat ik een stadje ga bouwen. Nu heb ik redelijk de ruimte dus is in eerste instantie de vraag wat een mooie maat is voor een tafel waarop de stad kan komen te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-07 20:12

FongWan

The Stormrider ...

Afas schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 09:18:
Met dank aan de tip van @meesje net de assembly square nog kunnen bestellen voor een redelijke prijs *O*
En dat is dan mijn eerste modular, het gaat wel helemaal de verkeerde kant uit met deze verslaving :X Binnen een jaar treehouse, een trein, rode kraan, assembly square en een 4 kleinere sets gekocht :$
Oeh nice, ook Assembly Square besteld met de code bij Intertoys. Nu maar hopen dat ie ook geleverd wordt. Vorig jaar in Oktober was de korting meer bij Intertoys maar ze konden toen niet leveren.

Let's hope dat het nu wel lukt. Fingers crossed.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
FongWan schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 11:32:
[...]

Oeh nice, ook Assembly Square besteld met de code bij Intertoys. Nu maar hopen dat ie ook geleverd wordt. Vorig jaar in Oktober was de korting meer bij Intertoys maar ze konden toen niet leveren.

Let's hope dat het nu wel lukt. Fingers crossed.
Ik heb vanochtend netjes een bevestiging van de bestelling ontvangen, maar begrijp ik uit jouw post dat het daarmee nog niet zeker is dat er ook geleverd wordt? :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
FranticDJ schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 21:51:
5 minuten into pimped sian kom ik alweer wat tekort.

Ik ga ervanuit dat ze verderop in de overige dozen van de originele set zitten. Maar de bouwbeschrijving vraagt nog niet om andere dozen.

Voor de zekerheid at random nog maar wat extra dingetjes besteld.

Een update zal dus nog even tot volgende week moeten wachten :+
Maar je zal het wel uit de andere doosjes moeten halen, Pimped houdt geen rekening met de doosjes ook al staat het niet zo in de beschrijving. Die is gewoon copy-paste van de originele Lego beschrijving en alleen voor de Pimp stukken aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Afas schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 11:36:
[...]

Ik heb vanochtend netjes een bevestiging van de bestelling ontvangen, maar begrijp ik uit jouw post dat het daarmee nog niet zeker is dat er ook geleverd wordt? :X
Klopt, kreeg toen ook een mail dat de bestelling aanvaard was. Een dag later dat er vertaging was en diezelfde dag later dat de bestelling geannuleerd was.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
@Versaevel Aan ruimte heb ik weinig gebrek hier inderdaad, alleen ik zit nu ook wel echt aan de max, de Legokamer staat aardig vol ;) Ik merk dat als het niet groter mag worden, dat je vanzelf ook wel creatiever wordt met hoe je dingen neerzet, en dat dat eigenlijk nog leuker is dan alleen maar in de breedte uitbreiden.

Als ik minder ruimte zou hebben dan ik nu heb, dan zou ik er denk ik voor kiezen om regelmatig een gebouw af te breken en er een andere voor in de plaats te zetten. Dan heb je steeds een wisselende opstelling, dat heeft ook wel wat! En je hebt elke keer weer het plezier van het bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
FongWan schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 11:52:
[...]

Klopt, kreeg toen ook een mail dat de bestelling aanvaard was. Een dag later dat er vertaging was en diezelfde dag later dat de bestelling geannuleerd was.
Ik wil van het Lego topic geen juridische discussie maken maar ik vraag me af of dat zo maar kan want de koop is tot stand gekomen en daar kan de verkoper niet zo maar onderuit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
AppieNL schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 11:37:
[...]

Maar je zal het wel uit de andere doosjes moeten halen, Pimped houdt geen rekening met de doosjes ook al staat het niet zo in de beschrijving. Die is gewoon copy-paste van de originele Lego beschrijving en alleen voor de Pimp stukken aangepast.
ja ga ik ook vanuit :+ maar zag dat er sowieso wat fout was gegaan met mn bricklink selectie. Dus missende spulletjes komen alsnog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Afas schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 12:09:
[...]

Ik wil van het Lego topic geen juridische discussie maken maar ik vraag me af of dat zo maar kan want de koop is tot stand gekomen en daar kan de verkoper niet zo maar onderuit komen.
Ik geloof best dat je er werk van kan maken maar voor iets als Lego had ik geen zin om tijd en energie in te steken.

Back on topic. Hoop dat ie geleverd wordt. Dat kan 80107 Lente Lantaarnfestival ernaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
FongWan schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 12:33:
[...]

Ik geloof best dat je er werk van kan maken maar voor iets als Lego had ik geen zin om tijd en energie in te steken.

Back on topic. Hoop dat ie geleverd wordt. Dat kan 80107 Lente Lantaarnfestival ernaast.
Is mij ook te veel moeite ;) Gaat er vooral om dat je van een groot bedrijf als Intertoys mag verwachten dat ze het voorraadsysteem op orde hebben zodat ze geen mensen teleur stellen.

Ik heb mezelf beloofd deze maand geen Lego meer te kopen dus ik ga niet eens kijken naar de 80107 :D Die modulars waren toch een goede investering op de lange termijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Afas schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 12:38:
[...]

Is mij ook te veel moeite ;) Gaat er vooral om dat je van een groot bedrijf als Intertoys mag verwachten dat ze het voorraadsysteem op orde hebben zodat ze geen mensen teleur stellen.

Ik heb mezelf beloofd deze maand geen Lego meer te kopen dus ik ga niet eens kijken naar de 80107 :D Die modulars waren toch een goede investering op de lange termijn O-)
Lol, met twee kids (dochter 3jaar 4 maanden en zoontje 4 maanden) geen tijd om echt te bouwen. Ruimte is ook al een puntje. Voltron en de NES hebben al mooie plekjes in de woonkamer.

Op de backlog:
Central Perk, Sesamstraat, Tempelmarkt voor Chinees nieuwjaar, Leeuwendans, Lente Lantaarnfestival en als ie geleverd wordt Assembly Square.

En ja die modulars zijn goede investeringen. Ach ja, kans is groot dat de meeste sets in de doos blijven tot beide kids ouder zijn. We gaan het zien wanneer ze opgebouwd gaan worden. Dan heb ik ze in ieder geval aangezien het allemaal sets zijn die "tijdelijk" verkrijgbaar zijn. Vooral de Chinees Nieuwjaar sets. Denk dat ik die wel blijf aanvullen als de huidige sets de benchmarls zijn.

Wat dat betreft ben ik door Corona uit de dark ages gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
FongWan schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 12:33:
[...]

Dat is inderdaad mooi. Heb je gelijk een breedte van drie baseplates.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Hier de politie modulair gebouwd. Moet zeggen dat het gebouw ook best goed doorkan als flatgebouw. Krijg de neiging etage 1 hetzelfde te maken als etage 2. En bij de gevangenis de tralies door gewone raampjes te vervangen zodat het een berghok wordt voor fietsen en zo. Zo donkerblauwe police tile nog even vervangen door een zonder print en klaar :)

Philips Hue Secure Contact sensor Review

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
TestDummie schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 23:43:
[...]

Ik heb wel iets soortgelijks vandaag gehad. Volgens de DPD track & trace is een pakket van Lego Shop vandaag bezorgd, maar ik heb nooit wat ontvangen...

In de details staat specifiek mijn adres en bij de geaddresseerde de code ELN. Hebben meer mensen hier last van? En helpt het om hierover bij Lego zelf te gaan klagen?
uiteraard heeft het nut bij lego te klagen, daar heb jij je spullen gekocht en zij zijn klant van DPD en kunnen daar navraag doen..

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:50

Mappy

Piramide van Austerlitz

Paashaas: productie paaseieren ABSoluut probleemloos!

Afbeeldingslocatie: https://moo.mappz.net/20210313paaseiprobleem.jpg Klik voor grote versie

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Convoy
  • Laatst online: 19:19

Convoy

g44p

Vandaag de zolder bij mijn ouders uitgemest en kwam nog wat ongeopende doosjes tegen, met de kids lekker bouwen dit regenachtige weekend!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rkjIt-3k_I84NlwFbofXuqLheSM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DPUjlF3lc3QPfkzjnq4En4dQ.png?f=fotoalbum_large

O-) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mappy schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 15:43:

[Afbeelding] Klik voor grote versie
Nice. Dat schreeuwt gewoon om er wat aanklooiende Minions bij te zetten als oorzaak :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:34

rammes

koekebakker 1e klas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QedNUgameB_vcnGs9GRppk2jV9w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cFK6XfLlRcIVhXy0NysyIu9l.jpg?f=fotoalbum_large

Op deze stormachtige dag begonnen met een fijne fles wijn en de Landrover Defender, alle stappen extra gecontroleerd en wat foutjes eruitgehaald met behulp van de tutorials op Racingbrick.com

Ik zou het doen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:22

Pierre

Van nature lui!

rammes schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 18:16:
[Afbeelding]

Op deze stormachtige dag begonnen met een fijne fles wijn en de Landrover Defender, alle stappen extra gecontroleerd en wat foutjes eruitgehaald met behulp van de tutorials op Racingbrick.com
En dat lukt met die fles wijn op.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:00
Ivm een jubileum dat er volgende week aan zit te komen mijzelf maar een cadeautje gegeven afgelopen week: 10277 Krokodil Locomotief + Amelia Earhart promo.

Normaal gesproken kan je aan het schudden van een Lego doosje wel horen dat er Lego in zit maar niet bij
het Amelia Earhart doosje. Je hoort geen steentjes bij het schudden, is goed gevuld.

Jubileum is trouwens een groot woord, maar een jaar thuiswerken ivm Corona moet toch 'gevierd' worden *O* -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

moer schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 20:02:
Ivm een jubileum dat er volgende week aan zit te komen mijzelf maar een cadeautje gegeven afgelopen week: 10277 Krokodil Locomotief + Amelia Earhart promo.

Normaal gesproken kan je aan het schudden van een Lego doosje wel horen dat er Lego in zit maar niet bij
het Amelia Earhart doosje. Je hoort geen steentjes bij het schudden, is goed gevuld.

Jubileum is trouwens een groot woord, maar een jaar thuiswerken ivm Corona moet toch 'gevierd' worden *O* -O-
ik vier ook alles! kost bakken met geld _O-

Ik zou het doen!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kapoen
Lego organiseert weer een fan vote voor een nieuwe GWP: bron artikel op brickset
Het thema is weer space, net zoals 40335 Space Rocket Ride.

Er staan 15 keuzemogelijkheden in het bron artikel, dus ik ga ze niet allemaal hier posten. Uiteraard zitten er classic space inzendingen tussen :P

Deze vind ik wel de leukste:
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/58352_Ideas%2011.png
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/58352_Ideas%2013.png
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/58352_Ideas%2010.png
Mappy schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 15:43:

[Afbeelding] Klik voor grote versie
Eindelijk weer een toevoeging aan de Mappy humor galerij _/-\o_
Knap werk zoals altijd d:)b

[ Voor 20% gewijzigd door Kapoen op 13-03-2021 20:14 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Frantic
Update #1: FranticDJ in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Update #2 van de Pimped Sian:

Na wat steentjes gesnoept te hebben uit doos 2 (en een aantal die ik nu echt tekort ga komen bijbesteld te hebben) is doos 1 compleet:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HamOTat.jpg

Groot deel van de transmissie en de achteras in elkaar. Hij begint al serieus 'groot' te worden :)

Ik ben heel benieuwd wat dit mechanisme gaat doen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xPyrjsL.jpg

Totale bouwtijd: 5.5 uur.

[ Voor 8% gewijzigd door Frantic op 13-03-2021 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schildje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-07 16:40
Ik vond ook de adventures of the USS cardboard de leukste inzending. Helaas te laat deze wedstrijd tegengekomen, had er graag aan meegedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
FranticDJ schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 20:54:

Ik ben heel benieuwd wat dit mechanisme gaat doen:
[Afbeelding]
Alleen klikken als je het nu wil weten:
spoiler:
Paddle shifter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
@AppieNL had al zo'n vermoeden, ben vooral benieuwd hoe het gaat werken, maar dat komt vanzelf :)

[ Voor 9% gewijzigd door Frantic op 13-03-2021 21:41 ]

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Black MF update:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-HiLExYeLiFob9rAyNcEwgZlwic=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3t7WCmOQPDCsOVhN3fiJGnGq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ORBQRIbl0ZSTAVqnRxwZLhPIueY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jj4rThDkEHV3ozRA8I2feEw9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z5GhhbMhz87cQEaReKLtooH-bx4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OYkIYHhKRpqjuwVjVn0WPiLu.jpg?f=fotoalbum_large

Hij is nu al serieus zwaar en al serieus groot!
Gaaf hoor _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank_79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-07 14:09
QuattroNL schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 23:10:
Black MF update:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hij is nu al serieus zwaar en al serieus groot!
Gaaf hoor _/-\o_
Ik vind hem in het zwart wel echt meer hebben. Ben absoluut geen SW fan overigens, dus ik hang niet zo aan gelijkenis met de films.

Dank voor je updates! 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-07 14:54
Frank_79 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 23:27:
[...]

Ik vind hem in het zwart wel echt meer hebben. Ben absoluut geen SW fan overigens, dus ik hang niet zo aan gelijkenis met de films.

Dank voor je updates! 👍🏻
idd, eens. Ben wel benieuwd naar een side by side foto straks als hij klaar is ;)

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Bij schoonouders over de vloer. Kids willen met Lego spelen, oma zegt dat er nog wat op zolder staat.
Ik zoeken...kom ik een half opgebouwd Black Castle en het grote piratenschip tegen. Geloof niet dat mijn schoonouders in de gaten hebben wat ze hebben staan :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@The Eagle Even vragen of ze het goed vinden als jij die oude meuk mee neemt voor de "kleinkinderen" })

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik heb het overwogen. Helaas is het spul origineel van mijn zwager en verwacht ik dat die het tzt zelf zal willen hebben.
Plus ik heb zelf al meer dan genoeg staan om ze mee te vermaken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:43

Flabergasted

Prepare to die !

Voor de liefhebbers van het Classic Space thema.
de nieuwste editie van HispaBrickMagazine heeft een heel item hierover:

Gratis download alhier :

https://www.hispabrickmag...s/HBM036_EN/HBM036_EN.pdf

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kapoen
In afwachting van de verhuis naar mijn recent aangekochte woning ben ik nu al bezig met het inpakken van mijn Lego collectie. Nu pas heb ik echt een zicht op mijn slechte gewoontes van afgelopen jaren >:)

Een greep uit mijn gedachtengang:
- ehm... hoeveel keer heb ik eigenlijk deze set aangekocht? (oa. classic space setje van TLM2)
- nog een 'spillover bucket'? Sorteren? Hmneuh, dichtplakken en stapelen die handel!
- tadaa, nog een doos met losse minifigs!
- gewoon een beetje meer tape gebruiken en dan passen mijn pick-a-brick potjes ook perfect in een doos O-)
- nee nu is het echt niet het goede moment om een doosje met 1x1 elementen om te kieperen |:(
- ja hoor, afstoffen van Lego is echt wel nodig nu en dan

Oftewel is Lego in 't geniep eigenlijk vloeibaar, of mijn stockruimte is een Tardis. Omdat ik mijn collectie zo efficiënt mogelijk probeer te verpakken, is het aantal dozen dat ik naar buiten sleur best wel indrukwekkend.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
Vandaag was het een ideale middag om samen met mijn vriendin de Assembly Square (Gebouwenset) af te bouwen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LSLxfK5zVj640DXc_gKSMiMipVs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oHjf4VxouwDfliiEuneB2F8x.jpg?f=fotoalbum_large

Onze 2e modulair, en staat mooi naast het Politiebureau.
We hebben de smaak te pakken, want Garage op de Hoek is nu onderweg van de Intertoys (met die 15% korting actie) ☺

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:16

SaN

Ik heb zojuist als verjaardagscadeau voor mijn zoontje de goederentrein set (60198) besteld. Nu ging ik er, achteraf wat naïef, vanuit dat er veel leuke uitbreidingen voor deze set beschikbaar zouden zijn die we als cadeautip aan familie zouden kunnen doorspelen. Stations, bruggen, tunnels, ik zag het allemaal al voor me.

Nu ben ik aan het zoeken, maar vind eigenlijk niks. Wat extra spoor en wissels, maar geen leuke dingen.

Hebben jullie misschien tips?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-07 15:44
Eerste post in dit topic voor mij 😊, al houd ik het al even in de gaten. Recent ook wat pakketten gekocht, Ferrari 488 en de dino fosielen set, en vandaag de Dino skelet set afgemaakt. Echt een bijzonder mooie set als je het mij vraagt. Ben blij met het eind resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QOOIo1Nuosgm1bUY_eu59_AzP8w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qnrTuTQUncvzmUW79WDta7kY.jpg?f=fotoalbum_large

Als er een kritisch punt aan de set dan is het wel het hoofd van de T-rex. Die zou eigenlijk verder omhoog moeten kunnen kijken zoals die door lego zelf wordt geportretteerd maar zijn hoofd is te zwaar om hem verder omhoog te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
SaN schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:14:
Ik heb zojuist als verjaardagscadeau voor mijn zoontje de goederentrein set (60198) besteld. Nu ging ik er, achteraf wat naïef, vanuit dat er veel leuke uitbreidingen voor deze set beschikbaar zouden zijn die we als cadeautip aan familie zouden kunnen doorspelen. Stations, bruggen, tunnels, ik zag het allemaal al voor me.

Nu ben ik aan het zoeken, maar vind eigenlijk niks. Wat extra spoor en wissels, maar geen leuke dingen.

Helaas. Iets basics als een treinstation hebben ze nu niet in het assortiment. Als je ziet wat voor tijd er zat tussen de vorige stations zou je deze zomer toch wel een treinstation verwachten. Fingers crossed. ;)
Voor nu inderdaad alleen wat rails en wissels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:16

SaN

meesje schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:43:
[...]

Helaas. Iets basics als een treinstation hebben ze nu niet in het assortiment. Als je ziet wat voor tijd er zat tussen de vorige stations zou je deze zomer toch wel een treinstation verwachten. Fingers crossed. ;)
Voor nu inderdaad alleen wat rails en wissels.
Ah, jammer. Bedankt voor je antwoord! Ik ga nog wel even in de city collectie zoeken naar iets wat er misschien wel bij past.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meesje
Vandaag samen met mijn zoontje deze studless versie van de 850 heftruck gebouwd.
Erg leuk om te bouwen. Voornamelijk omdat de handleiding niet altijd even duidelijk is. Het was ouderwets ‘zoek de verschillen’ en soms was het qua volgorde een beetje onlogisch.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c2efxXgXmWePp7_MaeuUnD_YRss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e58sApe6N2zBJRfFe0kaMZA6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

meesje schreef op zondag 14 maart 2021 @ 19:31:
Vandaag samen met mijn zoontje deze studless versie van de 850 heftruck gebouwd.
Erg leuk om te bouwen. Voornamelijk omdat de handleiding niet altijd even duidelijk is. Het was ouderwets ‘zoek de verschillen’ en soms was het qua volgorde een beetje onlogisch.

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OA3WZoGxjWkwIzuH2irkLif1tx0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mjyAxaAbe1saNkZtujFwiM2l.png?f=fotoalbum_large

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:29
meesje schreef op zondag 14 maart 2021 @ 19:31:

[Afbeelding]
Bijna stud less model ;) die verticale vertanding heeft nog steeds studs :P

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
LordSinclair schreef op zondag 14 maart 2021 @ 19:48:
[...]

Bijna stud less model ;) die verticale vertanding heeft nog steeds studs :P
Is dat zo?

Definitie Lego stud:
A Stud is a small, cylindrical bump which is on top of many LEGO bricks that is used to hold together the brick above it. All studs of LEGO bricks have the word "LEGO" printed on them. Studs have a variety of purposes in LEGO sets and background material.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007

FeaR

In GoT we trust

Voor wat het waard is, ik zou ook zeggen van niet :>
Niet als in, tanden zijn geen studs dus stud less model.

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 14-03-2021 20:07 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:29
FeaR schreef op zondag 14 maart 2021 @ 20:07:
[...]

Voor wat het waard is, ik zou ook zeggen van niet :>
Niet als in, tanden zijn geen studs dus stud less model.
Ging mij om de vorm van de onderkant van het blokje :)

Het is een onderdeel uit het stud tijdperk. Maar goed, speciaal voor jullie studless :>

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
Gaaf hoor!

ik wilde door oa assembly square ineens een hele berg minifiguren hebben :P

Acties:
  • +45 Henk 'm!

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:29
Vandaag even kort bij mijn oom langs geweest. Oh, hij had nog wat klaar gelegd, of ik dat mee kon nemen. Allemaal nieuw in doos, was hij nooit aan toe gekomen en nu heeft hij de ruimte niet.
Maar goed dat ik wel de ruimte heb....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b_z9DkZ3xlasBbey59gdHS8oJ6U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w37fY2MvfE7HZpfedbsDJ6tk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik zie inmiddels op MP diverse advertenties voorbij komen van de gloednieuwe 40502 The Brick Molding Machine, uiteraard voor woekerprijzen.

Ik ben toch wel benieuwd hoe de mensen hier aan komen, reizen is momenteel niet echt een optie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Bardu schreef op zondag 14 maart 2021 @ 21:19:
Vandaag even kort bij mijn oom langs geweest. Oh, hij had nog wat klaar gelegd, of ik dat mee kon nemen. Allemaal nieuw in doos, was hij nooit aan toe gekomen en nu heeft hij de ruimte niet.

[Afbeelding]
Veel plezier met bouwen, daar staat een compleet stadje voor je klaar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dimitri_Klokov
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-06 13:10
Gewoon ook twee bioscopen, ik ben wel enigszins jaloers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
LordSinclair schreef op zondag 14 maart 2021 @ 20:19:
[...]

Ging mij om de vorm van de onderkant van het blokje :)

Het is een onderdeel uit het stud tijdperk. Maar goed, speciaal voor jullie studless :>
Mierenneuk mode: Echter dat onderdeel wordt nog wel gebruikt tegenwoordig, recent voorbeeld: de 42056 Porsche. Het grijze stuurwiel van deze studless 850 echter niet, dus dat is eerder niet "periode correct" :P

Dat gezegd hebbende, een 13L modern gearrack had ook prima in dit model gepast, dit is inefficiënt onderdeel gebruik, maar ik snap de keuze wel voor de "vintage look", net zoals de grijze stuurwielen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MantaMaartuh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-07-2023

[Afbeelding]
je favo oom nu? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:57

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:29
Al mijn hele leven lang. Hij heeft me besmet toen ik jong was. En buiten de Lego een van de mooiste mensen, ook mijn tante trouwens, die ik ken.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Black MF update.
Al die details kosten best wel een hoop tijd maar het einde nadert.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4kskk7EcJOvV6s1UnW6K38UbLgo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lsXCNcjahuY6Q1RiYoIKiPlW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I-Yhv3yj_JSS_4Xc1N-mjgBgrfw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T0vcsFib4OXLvfq63Mdl4zjc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/scUYhiuJQ8yL_eEhvwpimciv5rU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lx2T8QY0Hw4AprqTg4HM5qLI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:17

[Afbeelding]
Jij krijgt zomaar even een slordige 2000 euro aan LEGO mee! :D Beste oom ter wereld!

Wat is die doos boven op trouwens? Kan het nummer niet goed lezen.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-07 08:26
Tc99m schreef op zondag 14 maart 2021 @ 23:29:
[...]Wat is die doos boven op trouwens? Kan het nummer niet goed lezen.
De 40370, foto is klikbaar en dan vergroot ie ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:34

[Afbeelding]
Tering, had ik ook maar zo'n oom :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Shanquish schreef op zondag 14 maart 2021 @ 21:22:
Ik zie inmiddels op MP diverse advertenties voorbij komen van de gloednieuwe 40502 The Brick Molding Machine, uiteraard voor woekerprijzen.

Ik ben toch wel benieuwd hoe de mensen hier aan komen, reizen is momenteel niet echt een optie.
Je kan gewoon reizen hoor, heb een collega die gaat wekelijks voor werk naar duitsland, zal vast met een verklaring zijn, maar zo kom je gok ik ook denemarken binnen, en als je daar dan toevallig weer iemand kent dan kan je zo een handeltje beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07 22:24
SaN schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:14:

Helaas dit jaar is beetje meh voor lego treinen. Jaren terug hadden ze nog de 4 in 1 met goederen en station (60050) en lego ik zag wel dat deze sets tweedehands betaalbaar te krijgen is op marktplaats.Natuurlijk niet hetzelfde als nieuw maar vroeger kreeg ook wel eens sets tweedehands zat er zelf niet echt mee omdat mee lego had ;) Let er goed op dat de sticker er goed opgeplakt zijn.
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/3oJqOAK2Yv9/550x364.jpg

Je heb zeker nog wat rechte stukken nodig aan rails nodig. Maar lego doet niet heel vaak meer aan veel extra rond de treinen ben al lang al blij dat de creator trein er was. Wat en mooi ding is dat.

Maar misschien je focus iets verleggen naar de city square set (huidige versie) of een 3 in 1 creator huisjes die zijn ook super gaaf echt echt mooi om te bouwen.
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/A195jKL997Ml/550x502.jpg
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/JqE9GZz9gQlD/550x454.jpg

Maar als je een station wilt kan je makkelijk zelf wat maken uit een creator box heb je gelijk wat te doen ;) En als je wat officeels wilt is de pasagiers trein nog een dure optie maar die heeft een micro station ;) plus een trein als bonus.

[ Voor 20% gewijzigd door MeZZiN op 15-03-2021 10:16 ]

Pagina: 1 ... 62 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .