Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.382.139 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13-10 17:08
Na lang wikken en wegen toch maar de aturn V besteld. Vrouwlief wilde graag bunny house en ik Amalia.

Krijg ik ze nu beide :)

Vrouwlief blij, ik blij en mijn rekening minder blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
SaN schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:14:
Ik heb zojuist als verjaardagscadeau voor mijn zoontje de goederentrein set (60198) besteld. Nu ging ik er, achteraf wat naïef, vanuit dat er veel leuke uitbreidingen voor deze set beschikbaar zouden zijn die we als cadeautip aan familie zouden kunnen doorspelen. Stations, bruggen, tunnels, ik zag het allemaal al voor me.

Nu ben ik aan het zoeken, maar vind eigenlijk niks. Wat extra spoor en wissels, maar geen leuke dingen.

Hebben jullie misschien tips?
BOC (Bricksworld own design):
https://bricksworld.eu/nl/26-boc-bouwsets-spoorwegen

Ter verrijking van het assortiment van LEGO, o.a. brugdelen:
https://trixbrix.nl/brugdelen

Ik weet niet of je hier iets mee kunt? Met treinen is het vooral leuk om genoeg tracks te hebben e.d. en dan eventueel twee treinen, want dan heb je ook het 'spel' van hoe de treinen zich onderling moeten gedragen op het spoor. En buiten wat je noemt met stations en evt bruggen of tunnels komt het toch neer op verdere aankleding van het 'landschap' met gebouwen e.d. en dat kun je bijvoorbeeld doen met die 3-in-1 creator gebouwen. Laat de trein naar de stad toerijden. En buiten de stad maak je een akker (sand baseplate) of een weide (green baseplate) en zet je er een paar koeien op een CITY tractor op. Een paar fatsoenlijke spoorwegovergangen. Of maak een riviertje en maak daar een simpel bruggetje over. Nu zal dat laatste wel sneller in de categorie MOC/bricklink terecht komen.

Maar een goederentrein, die vervoert goederen van.... naar....? Misschien kun je een soort kade idee eraan vast knopen. Kan een boot aanmeren en die containers kunnen op de trein geplaatst worden :+ Dan wordt het meer dan alleen treintje rijden, maar is er ook wat nuttigs te doen voor het minifiguren volk :)

[ Voor 10% gewijzigd door Gim op 15-03-2021 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:55

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Heeft niemand zaterdag Lego Masters zitten kijken?

Mijn oog bleef maar op de Lego 6399 monorail vallen, en de enorme hoeveelheid track die ze hadden.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-10 16:34

D75

magic_nl schreef op maandag 15 maart 2021 @ 11:04:

Mijn oog bleef maar op de Lego 6399 monorail vallen, en de enorme hoeveelheid track die ze hadden.
Ja gezien..
Viel me ook op inderdaad!

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 16:58
MeZZiN schreef op maandag 15 maart 2021 @ 10:07:
[...]

Helaas dit jaar is beetje meh voor lego treinen. Jaren terug hadden ze nog de 4 in 1 met goederen en station (60050)
Sowieso jammer dat deze eruit is anders had ik die allang gekocht toen m'n kinderen wat meer met Lego gingen doen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:52

Hier in België hebben ze ondertussen al aflevering twee uitgezonden (ook een lumineus idee om de uitzendschema's zo te verleggen tussen onze landen 8)7 ), maar inderdaad die monorail was wel een eye catcher. Dit was trouwens een opdracht die ze ook in Lego Masters US seizoen 1 hebben afgewerkt.

Heel positief vond ik het gastjurylid die 'uit de business' kwam, ipv een celebrity die er eigenlijk niets van kent.
Dit herhalen ze trouwens ook in de tweede aflevering. De opdrachten in aflevering twee zijn overigens ook een herhaling van Lego Masters Australië seizoen 2.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-10 15:04
Kapoen schreef op maandag 15 maart 2021 @ 11:26:
[...]

Hier in België hebben ze ondertussen al aflevering twee uitgezonden (ook een lumineus idee om de uitzendschema's zo te verleggen tussen onze landen 8)7 ), maar inderdaad die monorail was wel een eye catcher. Dit was trouwens een opdracht die ze ook in Lego Masters US seizoen 1 hebben afgewerkt.

Heel positief vond ik het gastjurylid die 'uit de business' kwam, ipv een celebrity die er eigenlijk niets van kent.
Dit herhalen ze trouwens ook in de tweede aflevering. De opdrachten in aflevering twee zijn overigens ook een herhaling van Lego Masters Australië seizoen 2.
Die herhaling van opdrachten zul je in de toekomst sowieso wel zien. Dat zie je in al dat soort formats wel terug, dat er kruisbestuiving ontstaat.

Had wel het idee dat de mensen die nu meedoen al iets meer 'kennis' hebben dan de deelnemers van vorig jaar. Weet ook niet hoe de voorselectie gegaan is. Zou toch leuk zijn als ze gewoon 1 aflevering ervoor doen waarbij ze zoiets laten zien. Af dat ze in aflevering 1 daar 20 minuten aan besteden. Maar mss leest er wel iemand van RTL mee, zodat ze dat volgend jaar kunnen doen :)

Is er een los draadje voor Lego Masters NL?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 16:37

Canis Lupus

Vosbot

SunnieNL schreef op maandag 15 maart 2021 @ 11:43:
[...]
Is er een los draadje voor Lego Masters NL?
Nog niet volgens mij, maar wel een goed idee. Eerder ook al gesuggereerd hier, om spoilers voor mensen die niet direct bij zijn te voorkomen, maar wel gewoon dit topic willen blijven volgen.

Dus als iemand die LEGO Masters op de voet volgt een apart draadje kan starten, graag :)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Canis Lupus schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:07:
[...]
Nog niet volgens mij, maar wel een goed idee. Eerder ook al gesuggereerd hier, om spoilers voor mensen die niet direct bij zijn te voorkomen, maar wel gewoon dit topic willen blijven volgen.

Dus als iemand die LEGO Masters op de voet volgt een apart draadje kan starten, graag :)
Gezien het feit dat er nu over de eerste aflevering 5 posts zijn, kan dat prima hier lijkt me. Een nieuw topic lijkt me wat overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-10 16:31
Ik vond het tekenend dat er weer dezelfde groepjes in zaten zoals in het eerste seizoen, zoals dat in alle andere landen waar het werd uitgezonden was. Beetje jammer als je het mij vraagt. Wel waren de bouwsels al een stuk beter en was de willekeur van de Brickmaster wat minder maar nog altijd erg jammer.

Verder verbaasde ik mij inderdaad ook zoals @magic_nl over de hoeveelheid monorail. Is heel marktplaats leeggekocht of had Lego toch nog ergens een aantal dozen liggen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:09
42erik schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:43:
[...]

Gezien het feit dat er nu over de eerste aflevering 5 posts zijn, kan dat prima hier lijkt me. Een nieuw topic lijkt me wat overdreven.
Net als vorig jaar zijn er genoeg mensen die uitgesteld kijken. Dus helemaal niet prima! Je kan moeilijk aan anderen vragen dit topic wekenlang te negeren.
Graag de eerstvolgende even een nieuw topic openen.

[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 15-03-2021 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 14:50
meesje schreef op maandag 15 maart 2021 @ 13:06:
[...]

Net als vorig jaar zijn er genoeg mensen die uitgesteld kijken. Dus helemaal niet prima! Je kan moeilijk aan anderen vragen dit topic wekenlang te negeren.
Graag de eerstvolgende even een nieuw topic openen.
En dan een apart topic voor de Belgen en Nederlanders? Want de Belgen lopen een week voor en kunnen dan dus spoileren voor de Nederlanders... Kan het niet gewoon met spoiler tags in dit topic?

Even een vraagje aan de Belgen, worden de Nederlanders in Lego Masters op VTM ondertiteld? Ik snap namelijk niet waarom perfekt verstaanbare Belgen op RTL ondertiteld moeten worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
chrisO schreef op maandag 15 maart 2021 @ 13:39:
[...]

En dan een apart topic voor de Belgen en Nederlanders? Want de Belgen lopen een week voor en kunnen dan dus spoileren voor de Nederlanders... Kan het niet gewoon met spoiler tags in dit topic?

Even een vraagje aan de Belgen, worden de Nederlanders in Lego Masters op VTM ondertiteld? Ik snap namelijk niet waarom perfekt verstaanbare Belgen op RTL ondertiteld moeten worden...
Daarom dus sowieso een apart topic. Hoe BE en NL het uitvechten, moeten ze zelf maar weten. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:38

L23

Ik ben ook voor een apart topic, nee ik kijk het televisie programma niet :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-10 16:31
Gaan we dan ook een apart topic openen voor de reviews van Ideas als ik die op een later moment pas zelf te weten wil komen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
la_fusion schreef op maandag 15 maart 2021 @ 14:14:
Gaan we dan ook een apart topic openen voor de reviews van Ideas als ik die op een later moment pas zelf te weten wil komen? :?
En dan ook nog de "status updates van bestellingen" en "kijk eens wat ik nu weer heb gekocht/gekregen" in een eigen topic en dan kunnen we dit topic hernoemen naar "Het Kleine Lego Topic" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:38

L23

Ik vind dit topic interessant vanwege mogelijke nieuwe modellen en eigen Lego bouwsels. Lego Ideas lijkt me dus zeker interessant. Het discussiëren over de spelelementen van een televisie programma boeit mij persoonlijk weinig, al vind ik de Lego creaties natuurlijk wel weer tof om te zien. Maar zie het probleem van een eigen topic voor de tv show niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Gezien de enorme sociale reacties, zal ik tot einde LM mijn bookmark van dit topic verwijderen.
Wat een asociale <piep>!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
meesje schreef op maandag 15 maart 2021 @ 14:23:
Gezien de enorme sociale reacties, zal ik tot einde LM mijn bookmark van dit topic verwijderen.
Wat een asociale <piep>!
Als iedereen posts mbt Lego Masters in spoiler tags zet, dan is er toch niets aan de hand? dan kun je alle posts met zwarte vlakken negeren.
Ik negeer ook alle posts met status updates en "kijk eens wat ik nu weer heb gekocht foto" posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
chrisO schreef op maandag 15 maart 2021 @ 14:27:
[...]

Als iedereen post mbt Lego Masters in spoiler tags zet, dan is er toch niets aan de hand? dan kun je alle posts met zwarte vlakken negeren.
Ik negeer ook alle posts met status updates en "kijk eens wat ik nu weer heb gekocht foto" posts.
Dat vind ik ook een goed alternatief, zoals afgelopen weekend aangegeven. Zelf denk ik wel dat spoiler tags foutgevoeliger kan zijn (lees: eerder vergeten kan worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
meesje schreef op maandag 15 maart 2021 @ 14:23:
Wat een asociale <piep>!
Kalm maar...

Daar zijn spoiler tags toch voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
En weg van LM: Ik ben op zoek naar een tafel waar over een tijdje mijn Lego straat of stadje zijn huis gaat vinden. Dat is vrij snel als in dit tempo door blijf kopen. Op dit moment wil ik die tafel eerst anders gebruiken en vanwege de locatie moeten de poten demontabel zijn. Zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten waar zo'n tafel aan moet voldoen voor Lego?
Wat ik al bedacht heb is een voorziening om eventueel een kabeldoorvoer te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-10 15:04
Afas schreef op maandag 15 maart 2021 @ 14:38:
En weg van LM: Ik ben op zoek naar een tafel waar over een tijdje mijn Lego straat of stadje zijn huis gaat vinden. Dat is vrij snel als in dit tempo door blijf kopen. Op dit moment wil ik die tafel eerst anders gebruiken en vanwege de locatie moeten de poten demontabel zijn. Zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten waar zo'n tafel aan moet voldoen voor Lego?
Wat ik al bedacht heb is een voorziening om eventueel een kabeldoorvoer te kunnen maken.
Kabels heb ik achter de huizen liggen. De breedte/diepte van de tafel is belangrijk. Ik heb er nu een waar precies 3 straatplaten breedte is (nouja.. 2cm te kort, maar dat ziet niemand :) ).
Lengte is wat lastiger in berekening omdat de huizen vaak niet een maat dragen in de lengte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
meesje schreef op maandag 15 maart 2021 @ 14:29:
[...]

Dat vind ik ook een goed alternatief, zoals afgelopen weekend aangegeven. Zelf denk ik wel dat spoiler tags foutgevoeliger kan zijn (lees: eerder vergeten kan worden).
Spoiler tags kunnen vergeten worden, maar als je LM in een apart topic zou zetten, dan krijg je ongetwijfeld dat dat speciale LM topic (in eerste instantie) door genoeg mensen niet gezien zal zijn en dan gaan ze dol enthousiast in het grote LEGO topic posten "hey, nog geen eerdere posts hier? heeft iemand dit gekeken? ik vond dit en dit geweldig". Dan mag een moderator weer alles snel gaan verplaatsen, voordat iemand het ziet, want anders is het aparte topic alsnog vergeefs.

Door spoiler tags zien deze enthousiaste posters ... hey, ik zie allemaal opvallende blokken zwart. Hmm, volgens mij moet ik opletten. Los ervan dat iemand het nog steeds kan vergeten inderdaad :)

Blijft lastig. Ik ben gelukkig niet zo gevoelig voor spoilers... of misschien juist wel want ik ga vaak JUIST kijken wat er bij een spoiler geschreven staat :+

[ Voor 7% gewijzigd door Gim op 15-03-2021 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-10 12:53
Iemand al een LEGO kraskaart van de Intertoys gekregen en gebruikt voor 5 euro korting? Zijn het echt unieke codes of kan iemand de code hier posten zodat we hem allemaal kunnen gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Jesp_J schreef op maandag 15 maart 2021 @ 15:18:
Iemand al een LEGO kraskaart van de Intertoys gekregen en gebruikt voor 5 euro korting? Zijn het echt unieke codes of kan iemand de code hier posten zodat we hem allemaal kunnen gebruiken :)
Dus iemand moet eerst 2 kraskaarten ontvangen hebben om te weten of de codes uniek zijn :)

Delen mag natuurljik altijd, ook wanneer ze uniek zijn O-)

Maar, nieuwe actie gaande dus? Toevallig bekend of het een korting is die werkt bovenop de 15% korting waar ze nu ook mee bezig zijn in het teken van LegoMasters? En of de korting stapelbaar is met meerdere kraskaarten >:)

[ Voor 19% gewijzigd door Gim op 15-03-2021 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
Niet stapelbaar met meerdere krasloten wel te combineren met de 15% kortingsactie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
Gim schreef op maandag 15 maart 2021 @ 15:04:
[...]

Spoiler tags kunnen vergeten worden, maar als je LM in een apart topic zou zetten, dan krijg je ongetwijfeld dat dat speciale LM topic (in eerste instantie) door genoeg mensen niet gezien zal zijn en dan gaan ze dol enthousiast in het grote LEGO topic posten "hey, nog geen eerdere posts hier? heeft iemand dit gekeken? ik vond dit en dit geweldig". Dan mag een moderator weer alles snel gaan verplaatsen, voordat iemand het ziet, want anders is het aparte topic alsnog vergeefs.

Door spoiler tags zien deze enthousiaste posters ... hey, ik zie allemaal opvallende blokken zwart. Hmm, volgens mij moet ik opletten. Los ervan dat iemand het nog steeds kan vergeten inderdaad :)

Blijft lastig. Ik ben gelukkig niet zo gevoelig voor spoilers... of misschien juist wel want ik ga vaak JUIST kijken wat er bij een spoiler geschreven staat :+
Het hoeft allemaal niet zo ingewikkeld te zijn denk ik. We maken gewoon één algemeen topic aan voor alle Lego Masters (NL/BE, UK, US, AUS) in het subforum waar alle TV series besproken worden. De dag na de uitzending kan iedereen gewoon spoilertag-vrij posten, net zoals in de andere topics daar? De mensen die dan het topic bezoeken weten op voorhand waar ze aan toe zijn, wil je geen spoilers, niet lezen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:15
-edit-

ivm begrijpelijke modbreak zelf post weggehaald en in Lego Masters 2021 - Seizoen 2 gezet.

[ Voor 96% gewijzigd door davidov op 15-03-2021 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op maandag 15 maart 2021 @ 15:48:
[...]

Het hoeft allemaal niet zo ingewikkeld te zijn denk ik. We maken gewoon één algemeen topic aan voor alle Lego Masters (NL/BE, UK, US, AUS) in het subforum waar alle TV series besproken worden. De dag na de uitzending kan iedereen gewoon spoilertag-vrij posten, net zoals in de andere topics daar? De mensen die dan het topic bezoeken weten op voorhand waar ze aan toe zijn, wil je geen spoilers, niet lezen dan.
Ik zie wel wat het wordt. Mij persoonlijk maakt het niet zoveel uit, dus elk besluit is mij best :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:48
Modbreak:De volgende Lego Masters post gaat naar de prullenbak. Maak een topic in FTM en dan neem ik hem hier op in de 'let op'. Iets staat me bij dat we vorig jaar al hadden afgesproken hier een apart topic voor te maken waarin dat programma, de bouwwerken en deelnemers bediscussieerd kunnen worden.

Edit Laat maar, hier is ie al: Lego Masters 2021 - Seizoen 2 Posts na deze modbreak worden gemoved naar dat topic.

[ Voor 18% gewijzigd door Señor Sjon op 15-03-2021 15:55 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:55

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

la_fusion schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:55:
Verder verbaasde ik mij inderdaad ook zoals @magic_nl over de hoeveelheid monorail. Is heel marktplaats leeggekocht of had Lego toch nog ergens een aantal dozen liggen?
Met het risico dat mijn post verwijderd of verplaatst gaat worden...

Ik hoop dat Lego ergens een 3D-laserscanner heeft gevonden waarmee een nieuwe mal gemaakt kan worden zodat ze toch tot een heruitgave kunnen komen. Ergens blijft die monorail wens in de community rondzingen.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:51

GeeBee

Oddball

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

Gezien maar snap de keuze niet, iedereen die het gezien heeft en geen kennis heeft over dit model denkt nu, dat is mooi laat ik dat eens voor mijn kind kopen , om daarna zwaar teleurgesteld te worden.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
SunnieNL schreef op maandag 15 maart 2021 @ 14:57:
[...]

Kabels heb ik achter de huizen liggen. De breedte/diepte van de tafel is belangrijk. Ik heb er nu een waar precies 3 straatplaten breedte is (nouja.. 2cm te kort, maar dat ziet niemand :) ).
Lengte is wat lastiger in berekening omdat de huizen vaak niet een maat dragen in de lengte.
Dank je, dus het beste een tafel in meervouden van 25x25 cm zodat je flexibel bent in beide richtingen als je later uit wilt breiden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Afas schreef op maandag 15 maart 2021 @ 18:14:
[...]

Dank je, dus het beste een tafel in meervouden van 25x25 cm zodat je flexibel bent in beide richtingen als je later uit wilt breiden?
Ik zou eerder een meervoud van 25,5cm aanraden, anders kom je al vrij snel enkele centimeters tekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:51

GeeBee

Oddball

32 x 0,8 = 25,6, dus als je precies wilt zijn, zou ik dat doen.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 20:21

JB

Cédric roelt!

Met wat hulp van @water_escape vandaag de Porsche kunnen scoren! Blij mee *O*

Mede door de corona mezelf een businesscase "gegund" icm dat ik de prijs niet snel zie dalen op korte/lange termijn. Ben benieuwd hoe het bouwen van deze bevalt na de Bugatti en Lamborghini :) Uiteindelijk gaan ze hier bewaard worden voor mijn zoontje icm nieuwere uitgave(n).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YQPGF_a8vasbRFwY7x-YmUaauiU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zvM5zOcvaBv4WYAbEV45u0b6.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:40
JB schreef op maandag 15 maart 2021 @ 22:26:
Met wat hulp van @water_escape vandaag de Porsche kunnen scoren! Blij mee *O*

Mede door de corona mezelf een businesscase "gegund" icm dat ik de prijs niet snel zie dalen op korte/lange termijn. Ben benieuwd hoe het bouwen van deze bevalt na de Bugatti en Lamborghini :) Uiteindelijk gaan ze hier bewaard worden voor mijn zoontje icm nieuwere uitgave(n).

[Afbeelding]
Scheelt DE nou veel met de prijzen die je in NL op Marktplaats voorbij ziet komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat ik heb gedaan is 4 wit gegronde MDF platen op maat laten zagen voor 3*5 wegenplaten. De maat van 25,8 cm is hier al genoemd. Vervolgens heb ik van wat balken 7*4 een frame gemaakt. Platen liggen los op het frame zodat ik flexibel ben. Frame zelf ligt op twee tafels / bureaus die ik nog had staan.
Had in eerste instantie de platen in 2*2 opstelling, nu 3*1 waarbij er twee op elkaar liggen.
Als ik wil kan ik het frame uit elkaar schroeven en heb ik 4 losse platen, kan ik dus ook door een hoek werken. En omdat het losse platen zijn kan ik kabels ook via de onderkant laten lopen als dat nodig is :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Zeker een toffe site het is dat ik nu niet de plek gemaakt heb en realistisch eigen te kort ruimte heb voor mijn mono rail dus heb ik het niet nodig maar wat waren de onderdelen van hun nice.

Maar je kan ze nu wel zelf printen wat natuurlijk weer een heel stuk goedkoper is.

https://www.fxbricks.com/fxtrack/ zelfde issue (geen ruimte) maar ooh zo mooi spoor en geen gedoe met een batterij box.
Superhuuper schreef op maandag 15 maart 2021 @ 22:39:
[...]

Scheelt DE nou veel met de prijzen die je in NL op Marktplaats voorbij ziet komen?
Ja en nee soms wel soms niet maar over het algemeen zie ik dingen op amazon.nl (de) toch vaker goedkoper maar niet voor alles en niet continue. Wat me wel op valt is dat oude sets redelijk betaalbaar op marktplaats gevonden kunnen worden (natuurlijk wel duurder dan advies maar niet alles dubbel zo duur)
Plus tweede hands is ook veel mogelijk dan.

[ Voor 33% gewijzigd door MeZZiN op 16-03-2021 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

[...]

Het zal er een beetje aan liggen hoe je het hier krijgt maar los van de lagere prijs, zijn Duitsers enorm beschaafd en durf ik met de ogen dicht op basis van wederzijds vertrouwen te kopen. Zeker met deze sets is dat erg fijn, alhoewel ik denk dat in dergelijke scene ook nog altijd genoeg fatsoenlijk volk rond loopt in NL omdat Lego niet _iedereen_ aantrekt :) Kan het niet goed uitleggen, maar ik zou willen dat Nederlanders dit soort fatsoen, (al is het maar 25% meer bij wijze van..) ook nog hadden.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-10 16:58
[...]

De porsche lijkt wel te schelen. Daar is hij nog onder de 300 te krijgen. In Nederland vragen ze alweer gemiddeld 350.

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Wij hebben nu 2 IKEA tafels van 35 euro p.s. incl poten
https://www.ikea.com/nl/n...dils-tafel-wit-s09929641/

Makkelijk uitbreidbaar met meer tafels en niet zo duur. Eigenlijk net te klein voor 3x6 baseplates, maar met de nieuwe wegen heb je halve baseplates om mee te werken. Iets ruimte vanaf de rand is ook niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
FongWan schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 11:52:
[...]

Klopt, kreeg toen ook een mail dat de bestelling aanvaard was. Een dag later dat er vertaging was en diezelfde dag later dat de bestelling geannuleerd was.
Ik heb inmiddels bevestiging dat de set onder weg is, hopelijk komt het voor jou ook goed deze keer.

Bij mij geen backlog, tijd zat om te bouwen door Corona

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:10
Gisteren de Ecto-1 gebouwd, wat een ontzettend leuke build zeg! Ik kende het stoel mechaniek wel en het klepje voor het RC autootje, maar was me eigenlijk niet bewust van de besturing, laat staan een old school Lego Technic 80's/90's zwaailicht HOG!

De 1x2 tiles met allerlei prints uit de 80's en 90's werd ik ook erg blij van.

De dingetjes die op het dak bewegen vond ik ook leuk gedaan en het mechaniek netjes verstopt.

Ik heb geen roeststickers geplakt en transparante stickers heb ik wel geplakt maar werd ik niet echt blij van. Al snel een vingerafdruk eronder (ook zitten pielen met brickseperator om het te voorkomen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 17:14
Ik had afgelopen februari op Amazon DE de 10274 Ecto-1 gekocht, voor €163. Kreeg de doos met lichte schade maar dacht, ach, valt nog mee. Was er nog niet aan toegekomen om hem te bouwen, dus stond nog ongeopend bij m'n backlog. Zag ik gisteren ineens dat die set bij Amazon NL te koop is voor €155 en dat er nog een €10 korting mogelijk was door te bestellen via de Amazon app bij eerste keer bestellen via die app! Dus ... set retour naar Amazon DE voor geld terug, en besteld bij Amazon NL voor (na korting) €145. :D

Dief van je portemonnee als je dat niet doet, toch? :P

Moet ik alleen nog kiezen welke set ik in april ga bouwen: de Ecto-1 (10274) of de Porsche 911 (10295).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bardu schreef op zondag 14 maart 2021 @ 21:19:
Vandaag even kort bij mijn oom langs geweest. Oh, hij had nog wat klaar gelegd, of ik dat mee kon nemen. Allemaal nieuw in doos, was hij nooit aan toe gekomen en nu heeft hij de ruimte niet.
Maar goed dat ik wel de ruimte heb....

[Afbeelding]
Hier zou ik ruimte voor maken!
Top-oom!

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:55
AppieNL schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:47:
Ik heb geen roeststickers geplakt en transparante stickers heb ik wel geplakt maar werd ik niet echt blij van. Al snel een vingerafdruk eronder (ook zitten pielen met brickseperator om het te voorkomen).
Ik bestel regelmatig bij Steindrucker geprinte steentjes. Dat is voor de Ecto 1 wel prijzig (denk vanwege het raam) maar het ziet er veel mooier uit en scheelt gepiel. Bij mij was het ook veel frustratie en je kan het ook niet zo makkelijk overnieuw doen. Snap niet waarom Lego geen tweede stickervel erbij levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
ToolkiT schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:23:
[...]

Hier zou ik ruimte voor maken!
Top-oom!
Wut? Die geeft 'ff' een paar duizend euro aan Lego weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Señor Sjon schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:37:
[...]

Wut? Die geeft 'ff' een paar duizend euro aan Lego weg?
Ik vind het ook een raar verhaal, maar geef hem even de voordeel van de twijvel en ben blij voor hem dat hij zo'n gulle oom heeft..
Wat ik me wel afvraag is waarom die oom zoveel lego koopt om vervolgens nooit te bouwen..
Dat je een setje nog heb liggen snap ik.. of dat je sets koopt voor speculatie snap ik ook nog (ben er minder blij mee maar dat is een andere discussie). Maar zoveel kopen en nooit bouwen is idd wel vreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
En sommige sets zijn ook vrij recent. Maar goed. Ik ben blij voor hem. :) Als ik het lijstje opmaak, is het 1.750+ RRP. Maar veel sets zijn rustig het dubbele geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 00:04
ToolkiT schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:45:
[...]

Ik vind het ook een raar verhaal, maar geef hem even de voordeel van de twijvel en ben blij voor hem dat hij zo'n gulle oom heeft..
Wat ik me wel afvraag is waarom die oom zoveel lego koopt om vervolgens nooit te bouwen..
Dat je een setje nog heb liggen snap ik.. of dat je sets koopt voor speculatie snap ik ook nog (ben er minder blij mee maar dat is een andere discussie). Maar zoveel kopen en nooit bouwen is idd wel vreemd..
Kan toch gewoon dat die oom die sets door de jaren heeft verzameld en inmiddels zo'n grote backlog heeft dat hij weet dat hij het toch niet kan opmaken? ;) Misschien is die oom financieel gezien gewoon binnen en vindt hij het belangrijker dat zijn familie er ook van kan genieten, dan dat hij die retired sets voor een woekerprijs verkoopt.

En als die oom bijv. zelf geen kinderen heeft, of gewoon graag (alvast) wat wil schenken aan zijn familie, is het makkelijker om een groot cadeau te geven dan een bedrag over te maken (omdat de ontvanger dan mogelijk weer met schenkbelasting te maken krijgt).
Mijn moeder is bijna 70, en geeft zo nu en dan ook spullen weg omdat ze ze niet gebruikt, en anders pas bij de erfenis worden doorgegeven. Als ik er dan geen interesse in heb, gaan ze naar mijn neven of nichten of naar haar zussen.

[ Voor 9% gewijzigd door Tc99m op 16-03-2021 11:50 ]

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
There is more.
Bardu in "Het Grote Lego Topic - Deel 7" met een paar unicorns als Green Grocer en Cafe Corner. :) Ik hou me aanbevolen. O-)

@Bardu komt niet meer buiten de komende tijd. :P

[ Voor 23% gewijzigd door Señor Sjon op 16-03-2021 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Tc99m schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:48:
[...]

Kan toch gewoon dat die oom die sets door de jaren heeft verzameld en inmiddels zo'n grote backlog heeft dat hij weet dat hij het toch niet kan opmaken? ;) Misschien is die oom financieel gezien gewoon binnen en vindt hij het belangrijker dat zijn familie er ook van kan genieten, dan dat hij die retired sets voor een woekerprijs verkoopt.

En als die oom bijv. zelf geen kinderen heeft, of gewoon graag (alvast) wat wil schenken aan zijn familie, is het makkelijker om een groot cadeau te geven dan een bedrag over te maken (omdat de ontvanger dan mogelijk weer met schenkbelasting te maken krijgt).
Mijn moeder is bijna 70, en geeft zo nu en dan ook spullen weg omdat ze ze niet gebruikt, en anders pas bij de erfenis worden doorgegeven. Als ik er dan geen interesse in heb, gaan ze naar mijn neven of nichten of naar haar zussen.
Tuurlijk, daar ga ik ook vanuit, ben wel een beetje jaloers dat ik zelf niet zo'n top-oom heb ;)
Maar het is wel uitzonderlijk (in een positieve manier).

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-10 15:58
Toch maar even wat uitleg over de situatie.

Mijn oom is al wat ouder (ik ben ook al 50.... 😬) en verhuisd van een groot huis naar een kleiner appartement. Waar hij eerst een enorme zolder en grote schuur had voor zijn hobby, is dat nu anders. En mijn tante is niet blij met overal Lego door het huis. Ze hebben zelf geen kinderen en beschouwen mij zo’n beetje als zoon.

Hij heeft sinds de jaren 70 enorm veel Lego gespaard als verzamelaar. Het type persoon dat op vakantie ook elke winkel binnenloopt en meeneemt wat interessant is. Kwam ook regelmatig thuis met setjes die hij al bleek te hebben.

Toen een eventuele verhuizing een aantal jaar terug ter sprake kwam is hij al begonnen met ruimen. Hij heeft heel veel verkocht, vooral alle dubbele sets en klein grut. Ik heb toen zijn hele technic verzameling gekregen (15 verhuisdozen, niet echt gesorteerd...), want daar was hij heel trots op en zo blijft het in de familie. Ik zal het ook nooit verkopen. En ik ben nog steeds bezig met uitzoeken (ik heb ook een fulltime baan en doe vrijwilligerswerk ernaast).

En zo langzamerhand verdwijnt er meer en meer uit zijn verzameling mijn kant op. Het is elke keer weer een verrassing wat hij nog meer heeft. De enige serie die hij echt nog zelf koestert en thuis heeft is de architecture serie. En hij heeft in ieder geval nog twee nieuw in doos versies van Market Place. Maar dat is speciaal, want wij kenden de ontwerper persoonlijk. Ben benieuwd of hij nog meer heeft, maar ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• water_escape
  • Laatst online: 12-10 16:58
@Bardu Je hoeft je echt niet te verantwoorden hier :). Heerlijk! Genieten. En nu bouwen.
(en ja ook ik ben jaloers)

Water-Escape

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• D. Ninjai
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eH04LyuXzzB2my7wfP_VyL73bUM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wFqDQVUGl5pehBVZXFSsVxfa.jpg?f=user_large

Linksboven geprinte steentjes van een derde partij en daaronder het stickervel. Het is iets minder flets maar ik ben er tevreden mee en scheelt heel veel stress om het goed te doen en gaat hopelijk langer mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

D. Ninjai schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:58:
[Afbeelding]

Linksboven geprinte steentjes van een derde partij en daaronder het stickervel. Het is iets minder flets maar ik ben er tevreden mee en scheelt heel veel stress om het goed te doen en gaat hopelijk langer mee :P
zijn dat custom prints? of heruitgaven van lego zonder stickers? info :P :9~

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
himlims_ schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:16:
[...]

zijn dat custom prints? of heruitgaven van lego zonder stickers? info :P :9~
Het zijn wel officiële Lego-steentjes maar inderdaad custom prints van een bedrijf in Duitsland. Zowel voor officiële sets of je wilt bijvoorbeeld iemands naam op een lego steentje printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

D. Ninjai schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:18:
[...]

Het zijn wel officiële Lego-steentjes maar inderdaad custom prints van een bedrijf in Duitsland. Zowel voor officiële sets of je wilt bijvoorbeeld iemands naam op een lego steentje printen.
Linkje? Benieuwd naar de pre-Made setjes (vervanging van)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D. Ninjai
himlims_ schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:19:
[...]

Linkje? Benieuwd naar de pre-Made setjes (vervanging van)
https://steindrucker.com/

Ik heb deze tip een keer van iemand anders gekregen in dit topic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:43
AppieNL schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:47:
Gisteren de Ecto-1 gebouwd, wat een ontzettend leuke build zeg! Ik kende het stoel mechaniek wel en het klepje voor het RC autootje, maar was me eigenlijk niet bewust van de besturing, laat staan een old school Lego Technic 80's/90's zwaailicht HOG!

De 1x2 tiles met allerlei prints uit de 80's en 90's werd ik ook erg blij van.

De dingetjes die op het dak bewegen vond ik ook leuk gedaan en het mechaniek netjes verstopt.

Was het jouw ook opgevallen dat er enorm veel flex in het chassis zat voor het dak erop ging?

Moest tijdens de bouw aan de voorkant af en toe het model optillen om overal goed bij te kunnen en dan buigt het frame flink door.
Zag mijn plannen voor het ombouwen tot cabriolet al in duigen vallen daardoor.

Na een weekje bouwen (moest immers eerst Ecto1 digitaal bouwen voor ik hem kon aanpassen) en ontwerpen in Studio, Heb ik zondag de cabriolet voor het eerst met echte blokjes gebouwd. Tijdens de bouw nog een paar kleine aanpassingen gedaan, En de kofferbak deksel opnieuw ontworpen.
Ik ben erg tevreden met het resultaat, De flex in het chassis is zo goed als verdwenen.

Nu alleen de page layout van de bouw instructie nog doen, nieuwe renders maken en met een beetje geluk staat de cabriolet dit weekend al op rebrickable.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/99PtnGbtIM-4IvIek9NHPcaVoow=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OlReY0xg88iqBxQ7qfxLxHqD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nZVHYF1RO0_8BWSiTdt7HwWQIC0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6X2c0CUg36qhsdE9I5YAUnE9.jpg?f=fotoalbum_large

Bricktastic heeft plaatjes van de nieuwe helmets te pakken, venom (die ik niet wist, dat ie kwam) en carnage.

Ik vind ze niet echt geniaal eigenlijk... :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Vind ze nou niet echt gezellig op een bureau staan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Sato schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:23:
[...]

Was het jouw ook opgevallen dat er enorm veel flex in het chassis zat voor het dak erop ging?
Nope, eigenlijk niet, maar ik heb hem tijdens de bouw voor het dak erop ging ook niet opgetild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-07 17:49
Señor Sjon schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:09:
Precies. Ook in geen enkele kamer eigenlijk..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bolko
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18:07
Gister langs de nieuwe winkel in leidschendam gelopen. Lijkt ongeveer even groot als de winkel in Utrecht HC. In de winkel zag ik al de blacksmith opgebouwd staan. Gelijk maar online besteld. Hoop hem voor het weekend nog binnen te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Dan hebben ze iig wel de essentie van de twee te pakken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Volgens mij dienen ze om voor een webcam te plaatsen in deze tijden van telewerk/vergaderen? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Vandaag even kort bij mijn oom langs geweest. Oh, hij had nog wat klaar gelegd, of ik dat mee kon nemen. Allemaal nieuw in doos, was hij nooit aan toe gekomen en nu heeft hij de ruimte niet.

[Afbeelding]
Kwijl :9~

Leuke oom :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Omdat het al weer bijna Kerst is:
In dit (Franstalige) artikel geeft men aan dat er blijkbaar een Marvel advent kalender (en nog andere sets) komt dit jaar : link

Ze geven zelfs al een kleine beschrijving van de inhoud (is een gerucht):
spoiler:
76196 Marvel Advent Calendar 2021 (298pièces - 29.99€)
incl. Tony Stark (Ugly Sweater), Spider-Man, Thanos, Black Widow, Thor, Captain Marvel, Nick Fury

Fijn dat er meer keuze komt in de kalenders, maar wat meer variatie in de klassieke versies mag ook wel eens.

[ Voor 3% gewijzigd door Kapoen op 16-03-2021 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
Bolko schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:12:
Gister langs de nieuwe winkel in leidschendam gelopen. Lijkt ongeveer even groot als de winkel in Utrecht HC. In de winkel zag ik al de blacksmith opgebouwd staan. Gelijk maar online besteld. Hoop hem voor het weekend nog binnen te krijgen!
Offisieseuse opening van het winkelcentrum is de 18de.
Vanwege corona echter geen grootse opening.
Weet eerlijk gezegd niet of de lego shop al helemaal gereed is voor opening.
Heb namelijk vakantie en aangezien ik in leidschenhage werk.......... :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 01:30

Dommel

Professioneel Software Sloper

Voor alle fans van de ruimtevaart sets: LEGO 10283 Space Shuttle Columbia

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:27
Yes!

Jammer dat ie zonder raket is maar het zal wel een flink gedetailleerde set zijn denk ik.

Ben heel benieuwd hoe die eruit gaat zien.

[ Voor 5% gewijzigd door iwaarden op 16-03-2021 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolko
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18:07
Versaevel schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 19:46:
[...]

Offisieseuse opening van het winkelcentrum is de 18de.
Vanwege corona echter geen grootse opening.
Weet eerlijk gezegd niet of de lego shop al helemaal gereed is voor opening.
Heb namelijk vakantie en aangezien ik in leidschenhage werk.......... :)
Ik moest ook werken in het nieuwe deel van het winkelcentrum, winkel zag er als 1 van de enige al redelijk klaar uit. Waren bezig met het inrichten en dozen naar achter brengen hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

iwaarden schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 20:45:
[...]

Yes!

Jammer dat ie zonder raket is maar het zal wel een flink gedetailleerde set zijn denk ik.

Ben heel benieuwd hoe die eruit gaat zien.
zijn er nog geen spy-pics?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
Bolko schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 21:04:
[...]

Ik moest ook werken in het nieuwe deel van het winkelcentrum, winkel zag er als 1 van de enige al redelijk klaar uit. Waren bezig met het inrichten en dozen naar achter brengen hahaha.
Die dozen gingen de verkeerde kant op, ze waren mij aan het zoeken O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

[Afbeelding]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
mschol schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 15:41:
[...]

uiteraard heeft het nut bij lego te klagen, daar heb jij je spullen gekocht en zij zijn klant van DPD en kunnen daar navraag doen..
Dank voor je antwoord! Ondertussen Lego gemaild en ze versturen het netjes opnieuw!

Maar daar eindigt het niet. Gisteravond werd aangebeld en bleek een buurvrouw van een paar huizen verderop te zijn, met het vermiste pakketje! Dit ondanks dat op de track&trace mijn huisnummer stond en ik verder geen briefje heb ontvangen. Zometeen heb ik twee Crocodile treinen en Amelia Earhart GWP's, handig...

Hebben meer mensen wel eens een dubbele bestelling ontvangen, hoe wordt dit doorgaans opgelost? 😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
TestDummie schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 08:45:
[...]

Dank voor je antwoord! Ondertussen Lego gemaild en ze versturen het netjes opnieuw!

Maar daar eindigt het niet. Gisteravond werd aangebeld en bleek een buurvrouw van een paar huizen verderop te zijn, met het vermiste pakketje! Dit ondanks dat op de track&trace mijn huisnummer stond en ik verder geen briefje heb ontvangen. Zometeen heb ik twee Crocodile treinen en Amelia Earhart GWP's, handig...

Hebben meer mensen wel eens een dubbele bestelling ontvangen, hoe wordt dit doorgaans opgelost? 😅
Als ik iets dubbel ontvang dan meld ik het bij de verkoper. Doorgaans wordt er ofwel moeite gedaan om het zo pijnvrij mogelijk op te lossen of men zegt toe om het dubbel ontvangen product te houden. In beide gevallen is je geweten zuiver :P

Wat er zou gebeuren als de winkel moeilijk doet om het spul terug te zenden weet ik niet. Ik heb altijd al gehad dat ik mooi een verzendlabel toegestuurd kreeg en/of dat de koerier het thuis kwam ophalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

oooh - dat is er weer eentje voor de 'backlog' (iss, saturn en maanlander liggen nog dicht op zolder te wachten ...) ruimtegebrek begint te op te spelen. misschien maar eens kijken voor andere woning :+

//edit; ligt nog in doos; corner garage, politie gebouw, assembly square, nintendo, halve bookstore, f1 mercedes, f1 ferrari classic, saturn, iss, moonlander, 3-1 huisje 4x, vast nog wel meer wat ik vergeten ben :X gezien de lego nu niet meer beperkt is tot 'lego' kamer, staat het nu in woonkamer (harry potter vriendin), gang/hal, architecture/vakantie locaties. volgens mij staat er nog geen lego in de wc/keuken... ook weinig plek daarvoor :+

[ Voor 29% gewijzigd door himlims_ op 17-03-2021 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
himlims_ schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 08:54:
[...]

oooh - dat is er weer eentje voor de 'backlog' (iss, saturn en maanlander liggen nog dicht op zolder te wachten ...) ruimtegebrek begint te op te spelen. misschien maar eens kijken voor andere woning :+
Huh, met die 3 sets heb je toch juist géén ruimte gebrek? ;)

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:23

QuattroNL

It is I.

[...]

Als je nog ruimte aan je muren en plafond hebt dan heb je geen ruimtegebrek hoor, er zijn hele mooie beugels te krijgen.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 17:14
[...]

//edit; ligt nog in doos; corner garage, politie gebouw, halve bookstore, f1 mercedes, f1 ferrari classic, saturn, iss, moonlander, 3-1 huisje 4x, vast nog wel meer wat ik vergeten ben :X gezien de lego nu niet meer beperkt is tot 'lego' kamer, staat het nu in woonkamer (harry potter vriendin), gang/hal, architecture/vakantie locaties. volgens mij staat er nog geen lego in de wc/keuken... ook weinig plek daarvoor :+
Ohhhh, yessss, die Spaceshuttle Columbia set moet ik ook in mijn verzameling hebben! :9~ Ik kan me nog herinneren dat ik voor de TV zat toen die Columbia voor het eerst gelanceerd werd! April 1981 ... Toen was ik net 10. Wat een overweldigende ervaring was dat! Must have dus! 8)

Mijn backlog bestaat overigens uit de volgende sets:
Corner Garage, Ecto-1, Porsche 911, UCS Y-Wing, UCS A-Wing, LEGO House Dinosaurs, Treehouse, en 1989 Batwing.
En op mijn lijstje om nog te kopen (en dus nog aan de backlog toe te voegen) staan:
Bookshop, Police Station, UCS Republic Gunship (2021 release), Pirates of Barracuda Bay, Grand Piano, Medieval Blacksmith, Winnie the Pooh. Plus wat er eventueel nog meer voor moois uit gaat komen dit jaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

de grand piano vond ik echt meesterlijk in elkaar zitten, een van de 'mooiste' sets die uitgebracht is, zowel functioneel als qua bouw en presentatie.

space is hier ook wel een dingetje, alleen durf het nog niet aan plafond te hangen [..]

[ Voor 23% gewijzigd door himlims_ op 17-03-2021 10:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
[...]

//edit; ligt nog in doos; corner garage, politie gebouw, halve bookstore, f1 mercedes, f1 ferrari classic, saturn, iss, moonlander, 3-1 huisje 4x, vast nog wel meer wat ik vergeten ben :X gezien de lego nu niet meer beperkt is tot 'lego' kamer, staat het nu in woonkamer (harry potter vriendin), gang/hal, architecture/vakantie locaties. volgens mij staat er nog geen lego in de wc/keuken... ook weinig plek daarvoor :+
Valt nog mee. :+
Simpsons: huis + kwik E-mart
Star Wars: Death Star, SSD, R2D2, BB8 en nog een losse Star Destroyer (niet UCS).
Modulars: Parisian Restaurant, Detective Office, Brick Bank, Assembly Square
Ideas: Voltron, Treehouse, Barracuda Bay, Saturn V

En dat is alleen nog maar een selectie van ongeopende sets. :X

Mijn vrouw is fanatiek Modularverzamelaar geworden en heeft in een klein jaartje Café Corner, City Hall, Green(tan) Grocer en de Fire Brigade gebricklinkt en nog een Palace Cinema gekocht. Ondertussen zijn de Book Store en Police Station (ze maait ze voor mijn voeten weg) uit het reguliere circuit ook al gebouwd. What have I done. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Altijd fijn om te lezen dat ik de kleinste backlog heb met maar 3 sets*. Een UCS Falcon (staat hier nu al bijna 1,5 jaar in doos :$). Een Liebherr (ook al weer een jaartje) en dan nog de Volvo hauler (maandje of 5). Daarentegen de Ghostbusters Ecto-1 werd op de dag van binnenkomst gebouwd, de Creator Porsche en Sian ook. Logica :? :D

*In principe gaan die 3 wel gebouwd worden in de komende 2 weken trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Iemand hier al eens een MOC knikkerbaan gebouwd? Zoek wat tips, hoe dit prijstechnisch leuk te houden want zijn vaak dure sets en/of niet meer verkrijgbaar en dus in waarde gestegen. Zoontje is fan van Marble Mania dus leek me gaaf om zoiets met hem te bouwen :) Zag 1 hit van @backupdevice in de search. Tips zijn welkom!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@JB De magische zoekterm is GBC ipv knikkerbaan, dan kan je veel meer vinden. Echte Lego balletjes zijn duur, je kan beter "14mm Quercetti Knikkers 100 stuks" kopen.

Edit: Als je bijvoorbeeld de rode kraan hebt (42082) kan je met zoiets beginnen: https://rebrickable.com/m...-gbc-ball-lifting-service

[ Voor 32% gewijzigd door JeroenE op 17-03-2021 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:20
JB schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:19:
Iemand hier al eens een MOC knikkerbaan gebouwd? Zoek wat tips, hoe dit prijstechnisch leuk te houden want zijn vaak dure sets en/of niet meer verkrijgbaar en dus in waarde gestegen. Zoontje is fan van Marble Mania dus leek me gaaf om zoiets met hem te bouwen :) Zag 1 hit van @backupdevice in de search. Tips zijn welkom!
Kijk hier eens:
https://pv-productions.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
Net terug van de Intertoys en heb daar het Lego spookhuis gekocht icm de 15% korting actie.

Ik kreeg daar ook nog 13 kraskaarten bij ipv 1 als je via de website besteld. 6 van 13 kaarten had geen prijs en bij 7 won ik 5 euro korting (codes zijn idd uniek). Het kan dus interessant zijn om bij de fysieke winkel te kopen ipv online 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:43
Ik zie dat een heleboel mensen sets in zogenaamde backlog hebben staan (zoals ik ook eigenlijk). Om de doos zo mooi mogelijk te houden, bewaren jullie de grote sets staand of liggend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:23

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Jolly_Jumper schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:25:
Ik zie dat een heleboel mensen sets in zogenaamde backlog hebben staan (zoals ik ook eigenlijk). Om de doos zo mooi mogelijk te houden, bewaren jullie de grote sets staand of liggend?
Staand en dan zoveel mogelijk dozen van zelfde dimensies bij elkaar.
Mijn ervaring is dat als je ze neerlegt en stapelt je sneller deuken krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Jolly_Jumper schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:25:
doos boeit mij dan ook he-le-maal niets, meestal stapel ik ze maar net waar nog plek is :+ ik kan me vorostellen dat 'staand' langs elkaar beter is voor de levensduur dan op elkaar stapelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YFJP8pdS15lf5GeKUzEf2ROqzQs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bXoWd2lneuWyB6uoeTNckWqv.png?f=user_large

[ Voor 16% gewijzigd door himlims_ op 17-03-2021 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Ik snap niet waarom je zo'n grote backlog zou hebben...?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

42erik schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:05:
sets kopen in de aanbieding/actie prijs (wishlist / soon expired/kado ontvangen) maar geen tijd hebben om deze te knutselen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Vandaag was een nieuwe buurman aan het verhuizen naar het huis tegenover ons.
En wat zag ik in zijn auto liggen? een paar grote lego sets waaronder Hogwarts castle.

Ik denk dat ik wel goed overweg ga kunnen met hem ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
ToolkiT schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:14:
Ik denk dat ik wel goed overweg ga kunnen met hem ;)
Misschien zien we jullie in het 3e seizoen van Lego Masters? :+

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
42erik schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:05:
Zoals himlims_ aangeeft, ik koop soms ook wel eens wat waarvan ik weet dat het bijna uit de handel verdwijnt.
Soms blijven deze aankopen dan staan tot ik zin en/of tijd heb om een paar avonden te bouwen.

Omwille van covid/telewerk en plaatsgebrek heb ik de laatste maanden sowieso al heel weinig gebouwd,
wat eigenlijk jammer is. Bouwen geeft me rust, en dat kan ik nu net goed gebruiken in deze gekke periode, maar omdat ik geen plaats heb (home office in appartementje) gaat het niet :'( Dat wordt gelukkig opgelost binnen enkele maanden.

Pagina: 1 ... 63 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .