Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.382.151 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

mortael schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:22:
[...]

Misschien zien we jullie in het 3e seizoen van Lego Masters? :+
dat vereist 6wk (!!!!) vrij zoveel vakantiedagen heb ik niet over het gehele jaar. (vorige werkgever t dubbele helaas nu niet meer)

@Kapoen als een nieuwe hut/huisje/appartement gevonden?

[ Voor 10% gewijzigd door himlims_ op 17-03-2021 15:28 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
himlims_ schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:27:
[...]

dat vereist 6wk (!!!!) vrij zoveel vakantiedagen heb ik niet over het gehele jaar. (vorige werkgever t dubbele helaas nu niet meer)
Zullen ze niet in het weekend draaien? Volgens mij doen ze dit wel bij bijv. 'Heel Holland Bakt'.

Ik kwam net tijdens het zoeken naar info hierover deze vacature tegen: Lego Masters Lego sorteerder.
Alle bricks gebruikt in het programma sorteren voor de volgende opnames, lekker rustgevend werk....8 uur lang :)
[edit]de sorteerdagen zijn vlak voor/na het weekend, dus ik denk dat ze in het weekend draaien

[ Voor 6% gewijzigd door mortael op 17-03-2021 15:41 ]

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

mortael schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:40:
[...]

Zullen ze niet in het weekend draaien? Volgens mij doen ze dit wel bij bijv. 'Heel Holland Bakt'.

Ik kwam net tijdens het zoeken naar info hierover deze vacature tegen: Lego Masters Lego sorteerder.
Alle bricks gebruikt in het programma sorteren voor de volgende opnames, lekker rustgevend werk....8 uur lang :)
[edit]de sorteerdagen zijn vlak voor/na het weekend, dus ik denk dat ze in het weekend draaien
heb t bij de eerste show serieus overwogen; maar staat echt in de voorwaarden/condities dat je 5-6wk aaneengesloten beschikbaar moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:07
himlims_ schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:47:
[...]

heb t bij de eerste show serieus overwogen; maar staat echt in de voorwaarden/condities dat je 5-6wk aaneengesloten beschikbaar moet zijn.
Dat betekend niet dat je ook al die tijd beschikbaar moet zijn. (Is wellicht wel handig, want dan kan je tussen de opnames door verschillende technieken testen en voorbereiden.)
Ik denk dat de meeste werkgevers het best tof vinden als een werknemer zo vol passie is over een hobby, dat er best iets te regelen valt. Denk bijv. aan onbetaald verlof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:28
[...]
Jaja, zie mijn eerdere post: link :)
Normaliter verhuis ik in augustus naar mijn nieuwe stek, dat geeft me nog voldoende tijd om:
- mijn Lego collectie alvast in de kelder van m'n ouders te duwen
- daardoor meer plaats te hebben in mijn appartement -> mooiere foto's voor advertentie (verkopen die handel)

Dus het wordt nog even doorbijten, ik heb wel een kleine kist Lego apart gehouden om toch nog wat in elkaar te kunnen klikken af en toe.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:40
Kapoen schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 16:11:
[...]

Dus het wordt nog even doorbijten, ik heb wel een kleine kist Lego apart gehouden om toch nog wat in elkaar te kunnen klikken af en toe.
Over klikken gesproken. Misschien is dit al langer en zit dit ook in mijn Volvo en Liebherr uit de backlog. Dit viel me op bij de Creator Porsche.
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51046417951_9463da944b_b.jpg2021-03-17_04-15-08 by Appie NL, on Flickr
De pinnetjes zijn anders, geen sleufje meer bij de zwarte en de blauwe missen een sleufje. Bij de Ecto-1 waren mijn zwarte pinnetjes nog wel de oude versie en de blauwe de nieuwe variant. Deze maken geen zacht klikgeluidje meer, maar zitten wel steviger vast (maybe placebo). Ik kreeg gelijk flashbacks naar de hel van 1989 (oid) met de zwarte pinnetjes van toen die dicht waren en je nauwelijks los kreeg, maar deze gaan er nog wel uit.

Ik vind de keuze van Lego wel apart eigenlijk. Al sinds de 90's had ik het idee dat als ze minder plastic in een mal hoefde te spuiten ze dat ook zeker wilde doen (gaatjes in de negatieve studs onder plates bijv.) maar nu dus juist meer plastic gebruiken voor een iets steviger pinnetje. Uiteindelijk houden ze toch niet, dus de toegevoegde waarde is naar mijn idee zeer gering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-10 22:14

FongWan

The Stormrider ...

Afas schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:30:
[...]
Ik heb inmiddels bevestiging dat de set onder weg is, hopelijk komt het voor jou ook goed deze keer.

Bij mij geen backlog, tijd zat om te bouwen door Corona
Kom nu pas toe aan een reply. Ik heb de set vandaag binnen gekregen :)

Nu kijken welke het eerste gebouwd gaat worden tzt Spring Lanternfestival of Assembly Square ..

Heb nu al een MOC's op het oog van Assembly Square die er leuk uit ziet.

https://rebrickable.com/m...lternative-build/#details

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Laatst online: 07-10 14:50
AppieNL schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 16:25:
[...]

Over klikken gesproken. Misschien is dit al langer en zit dit ook in mijn Volvo en Liebherr uit de backlog. Dit viel me op bij de Creator Porsche.
[Afbeelding]2021-03-17_04-15-08 by Appie NL, on Flickr
De pinnetjes zijn anders, geen sleufje meer bij de zwarte en de blauwe missen een sleufje. Bij de Ecto-1 waren mijn zwarte pinnetjes nog wel de oude versie en de blauwe de nieuwe variant. Deze maken geen zacht klikgeluidje meer, maar zitten wel steviger vast (maybe placebo). Ik kreeg gelijk flashbacks naar de hel van 1989 (oid) met de zwarte pinnetjes van toen die dicht waren en je nauwelijks los kreeg, maar deze gaan er nog wel uit.

Ik vind de keuze van Lego wel apart eigenlijk. Al sinds de 90's had ik het idee dat als ze minder plastic in een mal hoefde te spuiten ze dat ook zeker wilde doen (gaatjes in de negatieve studs onder plates bijv.) maar nu dus juist meer plastic gebruiken voor een iets steviger pinnetje. Uiteindelijk houden ze toch niet, dus de toegevoegde waarde is naar mijn idee zeer gering.
What if they introduced a new Technic pin, and nobody noticed? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 06:39
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P4IVzS-UBT6ORNvIeeCdoEyp8Ro=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ehuVSQIInwtbaQyjLGPK0YEK.jpg?f=fotoalbum_large

Volgens I side information gaat deze morgen open :)
Alleen zonder de nodige poespas helaas :|
U kunt alleen winken na telefonische afspraak.

Deze en verdere I fo staat ook op de officiële lego site onder het kopje shops in de netherlands

[ Voor 13% gewijzigd door Versaevel op 17-03-2021 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
I noticed! oOo (bij de eerste set die ik heb met die pins tenminste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Kapoen schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:24:
[...]

Zoals himlims_ aangeeft, ik koop soms ook wel eens wat waarvan ik weet dat het bijna uit de handel verdwijnt.
Soms blijven deze aankopen dan staan tot ik zin en/of tijd heb om een paar avonden te bouwen.

Omwille van covid/telewerk en plaatsgebrek heb ik de laatste maanden sowieso al heel weinig gebouwd,
wat eigenlijk jammer is. Bouwen geeft me rust, en dat kan ik nu net goed gebruiken in deze gekke periode, maar omdat ik geen plaats heb (home office in appartementje) gaat het niet :'( Dat wordt gelukkig opgelost binnen enkele maanden.
Dat dat dan zo snel oploopt... :D wow

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
42erik schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 16:44:
[...]

Dat dat dan zo snel oploopt... :D wow
Aan je backlog kan je ook zien dat een jaar zo voorbij vliegt. Als je bv. twee modulars naast elkaar schuift in je backlog kast/rek dan moet je niet met je ogen knipperen of er staat er een derde bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

himlims_ schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:12:
[...]

sets kopen in de aanbieding/actie prijs (wishlist / soon expired/kado ontvangen) maar geen tijd hebben om deze te knutselen
Of ruimte (mijn geval) :+

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Ik houd die ook al als beperking in mijn hoofd.. Als het niet past, koop ik hem ook maar niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-10 15:04
Kapoen schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 19:16:
Omdat het al weer bijna Kerst is:
In dit (Franstalige) artikel geeft men aan dat er blijkbaar een Marvel advent kalender (en nog andere sets) komt dit jaar : link

Ze geven zelfs al een kleine beschrijving van de inhoud (is een gerucht):
spoiler:
76196 Marvel Advent Calendar 2021 (298pièces - 29.99€)
incl. Tony Stark (Ugly Sweater), Spider-Man, Thanos, Black Widow, Thor, Captain Marvel, Nick Fury

Fijn dat er meer keuze komt in de kalenders, maar wat meer variatie in de klassieke versies mag ook wel eens.
Interessanter, in die lijst staat ook 76178 Daily Bugle voor de prijs van een modular.
Dat zou wel grappig zijn als ze hem in die serie laten passen en er een minifiguur spiderman bij doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Laatst online: 13-10 15:04
[...]

6 weken vrij?
nee joh, dat is toch hetzelfde als met Heel Holland Bakt, steeds 2 dagen achter elkaar een opname en dan pas weer de week erop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

42erik schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:41:
[...]

Ik houd die ook al als beperking in mijn hoofd.. Als het niet past, koop ik hem ook maar niet :)
Alle modulars heb ik vanaf de Petshop , Colosseum en ik heb plaats voor 6 modulairs. Dus als er een nieuwe modulair komt breek ik er eentje af, in een random roulerend schema om een andere weer op te bouwen :)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thamac
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12-01-2024
aReaRe schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:50:
[...]

Alle modulars heb ik vanaf de Petshop , Colosseum en ik heb plaats voor 6 modulairs. Dus als er een nieuwe modulair komt breek ik er eentje af, in een random roulerend schema om een andere weer op te bouwen :)
Betekent dat dat je alles houdt? Zo raakt je huis toch langzaam aan gevuld met Lego? Ik doe alleen de grotere technic sets en na bouwen verkoop ik ze (tot nu toe).

Mijn backlog ligt inmiddels op zolder, in plaats van in mijn werkkamer. Nu gewoon 'de volgende' set paraat. Backlog is in totaal nog ca 20 sets, genoeg voor de komende jaren denk ik. Hoewel ik de Liebherr bijvoorbeeld heel graag zou willen hebben, koop ik even niks bij tot er wat meer is opgeruimd/verkocht.

Eerstvolgende bouwsel gaat 42008 zijn. Nog niet aan begonnen, maar ligt wel klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
SunnieNL schreef op maandag 15 maart 2021 @ 11:43:
[...]

Die herhaling van opdrachten zul je in de toekomst sowieso wel zien. Dat zie je in al dat soort formats wel terug, dat er kruisbestuiving ontstaat.

Had wel het idee dat de mensen die nu meedoen al iets meer 'kennis' hebben dan de deelnemers van vorig jaar. Weet ook niet hoe de voorselectie gegaan is. Zou toch leuk zijn als ze gewoon 1 aflevering ervoor doen waarbij ze zoiets laten zien. Af dat ze in aflevering 1 daar 20 minuten aan besteden. Maar mss leest er wel iemand van RTL mee, zodat ze dat volgend jaar kunnen doen :)

Is er een los draadje voor Lego Masters NL?
Je kunt gewoon de VTM Go app installeren op je Google TV en alles zien wat België kan zien :)

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
Jesp_J schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:45:
Net terug van de Intertoys en heb daar het Lego spookhuis gekocht icm de 15% korting actie.

Ik kreeg daar ook nog 13 kraskaarten bij ipv 1 als je via de website besteld. 6 van 13 kaarten had geen prijs en bij 7 won ik 5 euro korting (codes zijn idd uniek). Het kan dus interessant zijn om bij de fysieke winkel te kopen ipv online 🙂
Mazzelaar, ik heb vandaag de 'Garage op de hoek' binnen gekregen (zondag besteld met ook die actie), daar zat geen enkele kraskaart in. Misschien morgen eens contact opnemen met de klantenservice.

[edit] zie net dat er op de site staat 'op = op', dat zal de reden dan wel zijn :)

[ Voor 7% gewijzigd door mortael op 17-03-2021 19:47 ]

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-07 17:49
mortael schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:46:
[...]

Mazzelaar, ik heb vandaag de 'Garage op de hoek' binnen gekregen (zondag besteld met ook die actie), daar zat geen enkele kraskaart in. Misschien morgen eens contact opnemen met de klantenservice.

[edit] zie net dat er op de site staat 'op = op', dat zal de reden dan wel zijn :)
Ik was vandaag ook bij een Intertoys. De dame daar gaf aan dat je in de winkel per 15 euro een kraskaart krijgt en online slechts eentje per bestelling. De reden die zij aangaf, is dat het technisch niet anders kon..

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Bastien schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 20:13:
Ben bezig met de inmiddels 5e variant van de inhoud van 42082. Dit keer een stevige vrachtwagen. :)

Nog niet klaar, schiet niet zo hard op de laatste week. Niet altijd even helder in de avond en het is niet een heel gemakkelijke om te bouwen. Maar het staat inmiddels op de wielen. Valt me wel op dat sommige onderdelen steeds losser worden. Dacht dat lego gemaakt was om mee te spelen. :P

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
En deze is eindelijk af. :P Leuke MOC, soms wel een beetje puzzelen. Niet echt van die overzichtsplaatjes als van Lego zelf. Dus een beetje puzzelen wat waar moet komen bij samenvoegen van stukken. Maar alles wat hoort te bewegen middels de motor (motor, laadbak, steunen en takel) doet dat ook, da's alweer heel wat. :D Kleine impressie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kZ8gNRjK0kPAWUnEa3WSbcpXxkk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BuXMWlZN14vGWjXZC4udxbPy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1E-VvTCOASe-be6QAPtt8aMD-iQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bbL0ELSVkZ50Q7wJ1HwEvQXI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5G9IC90PGVRPRfCBB0Jib4kBO-I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v6zwth3uJpPYtWk0SDvHpMes.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Cejarc2yvptTjMXmlMppTWoBFc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RBhSXK2DSZWhaxG7FxeMWQGX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kgVY33Soqx3s2nYB0pqPaB-X8eU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qlrFd26INUYH7v9OdWPQ2Xzj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1hw4YH9ZTzmx2K0fj0V9Vhu-WvM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QeO8hRBp86Q6hq0gxxHNlFxw.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4geLmPfKnxJHMGiMTsNxn3DILJg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kKkJGmp2uZNQhRcFSUGELysm.jpg?f=fotoalbum_tile

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-10 18:33
FongWan schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 16:25:
[...]

Kom nu pas toe aan een reply. Ik heb de set vandaag binnen gekregen :)

Nu kijken welke het eerste gebouwd gaat worden tzt Spring Lanternfestival of Assembly Square ..

Heb nu al een MOC's op het oog van Assembly Square die er leuk uit ziet.

https://rebrickable.com/m...lternative-build/#details
Die MOC is inderdaad leuk en verrassend om te bouwen! Ik heb hem ook gebouwd, maar ook weer afgebroken, omdat ik het gebouw in mijn stad iets te massief vond. Wel een heel uitzoekwerk, met alle steentjes van het Assembly Square op één hoop. Ik kan je aanraden om die voor je gaat bouwen toch op de een of andere manier wat te sorteren ;)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:42
Bastien schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:09:
[...]

En deze is eindelijk af. :P Leuke MOC, soms wel een beetje puzzelen. Niet echt van die overzichtsplaatjes als van Lego zelf. Dus een beetje puzzelen wat waar moet komen bij samenvoegen van stukken. Maar alles wat hoort te bewegen middels de motor (motor, laadbak, steunen en takel) doet dat ook, da's alweer heel wat. :D Kleine impressie:

[Afbeelding]
Gaaf hoor ! Moet ik ook nog eens gaan doen :Y

Geen stickers geplakt op het model A of er naderhand vanaf gepeuterd ?

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-10 16:34

D75

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:53

Mappy

Piramide van Austerlitz

Ojee, dat gaat me weer geld kosten :X

Edit: de site bij Bricklink lijkt momenteel overigens niet te werken.

[ Voor 12% gewijzigd door Mappy op 17-03-2021 23:58 ]

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 04:13
Nog net op de valreep Police Station modular gekocht, had nog voor €30 aan VIP punten en zag dat er drie promo’s tegelijk liepen (Amelia Earhart, Wortelhuis en via een promocode een polybag (ik vermoed het paaskuiken), dus relatief veel LEGO erbij.

Die promosetjes zijn toch mooi spul om als cadeautje weg te geven, al ga ik Amelia waarschijnlijk zelf houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

mir4dor schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:28:
[...]
Geen stickers geplakt op het model A of er naderhand vanaf gepeuterd ?
Die had ik er bij een andere MOC alweer vanaf gehaald. Heb wel van alle sets die ik heb twee nieuwe velletjes stickers voor als ik het ooit verkoop of zo.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D75

D75

Mappy schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 23:40:
[...]

Ojee, dat gaat me weer geld kosten :X

Edit: de site bij Bricklink lijkt momenteel overigens niet te werken.
Nu wel!
https://www.bricklink.com...-program/introducing.page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rocket23
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-10 16:30
dr86 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:27:
[...]

Je kan gewoon reizen hoor, heb een collega die gaat wekelijks voor werk naar duitsland, zal vast met een verklaring zijn, maar zo kom je gok ik ook denemarken binnen, en als je daar dan toevallig weer iemand kent dan kan je zo een handeltje beginnen.
Toevallig iemand hier die er voor mij eentje wil meebrengen? Ik werk namelijk in de spuitgietbranche (jammer genoeg geen Lego) dus dit is wel heel toepasselijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

ThunderNet

Flits!

dr86 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:27:
[...]

Je kan gewoon reizen hoor, heb een collega die gaat wekelijks voor werk naar duitsland, zal vast met een verklaring zijn, maar zo kom je gok ik ook denemarken binnen, en als je daar dan toevallig weer iemand kent dan kan je zo een handeltje beginnen.
Helaas is dat op korte termijn afgelopen :( Zou er heel graag eentje willen, maar ben bang dat is pas van de zomer weer in Denenmarken kan zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door ThunderNet op 18-03-2021 09:32 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bastien schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:09:
[...]

[Afbeelding]
Ah, die kraan hebben ze geleend van de 8258 zo te zien. Da's exact de zelfde opbouw en mechanisme. Heck, zou me niks verbazen als het halve onderstel inclusief de mechanics daarvan geleend zijn :P

Having said that: Bij mij ging er de kraan af en kwam er een huif op. Het is nog jammer dat Lego die technic platen niet in het mintgroen heeft, anders had je de racetruck van Gerard de Rooy mooi na kunnen bouwen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Laatst online: 06:50
Zou de 40502 niet te rebricken zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:23
Ik hoop dat The Castle in the Forest het dan via Bricklink gaat redden! Of niet, want het zal wel weer een hoop geld gaan kosten :p

Wel jammer als we geen echte Forestmen schilden hierbij kunnen krijgen overigens. Het is me nog niet helemaal duidelijk wat het beleid is m.b.t. geprintte onderdelen bij dit programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:11

rammes

koekebakker 1e klas

Voor de liefhebbers, de boomhut is weer op voorraad.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b7D3NqrHIqs8bKPllMPYuPQdcLQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KQzhBCEnNAbY0gvsYlch8Miv.png?f=user_large

Normaal is er niks te zien op de begane grond in het spookhuis, afgezien van wat losse planken. Dit vond ik wel een leuke toevoeging en de klok komt ook uit dezelfde serie.

Zit alleen nog te denken of ik die trap kan vervangen want die is een beetje simpel. Hoe het bij de boomhut is gedaan met losse planken lijkt me ook wel wat.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

D. Ninjai schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:56:
[Afbeelding]

Normaal is er niks te zien op de begane grond in het spookhuis, afgezien van wat losse planken. Dit vond ik wel een leuke toevoeging en de klok komt ook uit dezelfde serie.

Zit alleen nog te denken of ik die trap kan vervangen want die is een beetje simpel. Hoe het bij de boomhut is gedaan met losse planken lijkt me ook wel wat.
de trap van 'diner' vind ik nog wel meest gave (qua constructie/techniek) _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://s3-us-west-2.amazonaws.com/media.brothers-brick.com/wp-content/uploads/2018/10/Downtown-Diner-10260-18-Staircase-640x446.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Hoe moet ik dit voor me zien, krijg je gewoon een digitaal pdf bestand en een zak met losse onderdelen (die je zelf ook zou kunnen bestellen) of is het wel een echte set, met doos en dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-09 16:14
dr86 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:13:
[...]

Hoe moet ik dit voor me zien, krijg je gewoon een digitaal pdf bestand en een zak met losse onderdelen (die je zelf ook zou kunnen bestellen) of is het wel een echte set, met doos en dergelijke?
Als ik het me goed herinner krijg je een doos erbij.
Weet niet hoe het zit qua bouwbeschrijving eerlijk gezegd...
Tenminste volgens mij was dat met de laatste keer wel, met die carnaval schiet tent?

https://www.bricklink.com...alogitem.page?S=BL19010-1

[ Voor 15% gewijzigd door kokkie20 op 18-03-2021 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:52
himlims_ schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:13:
[...]

de trap van 'diner' vind ik nog wel meest gave (qua constructie/techniek) _/-\o_

[Afbeelding]
Wow thanks, goeie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

kokkie20 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:14:
[...]

Als ik het me goed herinner krijg je een doos erbij.
Weet niet hoe het zit qua bouwbeschrijving eerlijk gezegd...
Tenminste volgens mij was dat met de laatste keer wel, met die carnaval schiet tent?

https://www.bricklink.com...alogitem.page?S=BL19010-1
ik had verwacht dat die dingen langer tekoop zouden blijven; helaas de 'fiets bus' van de tweaker heir gemist :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 08:33
himlims_ schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:13:
[...]

[Afbeelding]
Ziet er inderdaad erg gaaf uit! De treden zijn volgens mij hekjes uit de eind jaren 70/begin 80 periode.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik word hier ook wel heel blij van:
´LEGO 10283 Space Shuttle Discovery wordt morgen aangekondigd´
https://www.bricktastic.n...ordt-morgen-aangekondigd/

Ik zat erg te wachten op een mooi space shuttle model om de saturnus en maanlander aan te vullen. De oudere shuttle sets heb ik misgelopen en zijn alleen nog te koop voor bizarre prijzen. Ben heel benieuwd! (En jarig in april B-) )

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Helsie schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:48:

Ik zat erg te wachten op een mooi space shuttle model om de saturnus en maanlander aan te vullen. De oudere shuttle sets heb ik misgelopen en zijn alleen nog te koop voor bizarre prijzen. Ben heel benieuwd! (En jarig in april B-) )
t aanbod "leuke" +200euro sets is best groot (zou bijna zeggen te groot - maar goed, zolang t verkoopt snap ik lego wel :+)

Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/uKHLn0P3L3vgTYCK0tGceFZWld8mn4M3BupWZuwKtfQ.jpg?auto=webp&s=f360f2b7a0800cb752c4749c4c62ff7c5b10bc96

mooie setup zo, met de verschillende varianten

deze ook erg geslaagd qua architectuur/gebouw

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/75ud6j282on61.jpg?width=4032&format=pjpg&auto=webp&s=c7966d9f33b8a1db4dbde317dd9e13509ce22ea2

[ Voor 21% gewijzigd door himlims_ op 18-03-2021 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04:07
himlims_ schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:49:
[...]

t aanbod "leuke" +200euro sets is best groot (zou bijna zeggen te groot - maar goed, zolang t verkoopt snap ik lego wel :+)
Tja, maar dat is ook een beetje een wisselwerking. Een hogere prijs = meer steentjes = gedetailleerder, groter en indrukwekkender. Het wordt anders al snel een beetje simpel (voor mij persoonlijk).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
[...]

Ik heb al een paar maanden gehad dat ik meer geld aan Lego uitgegeven heb dan aan boodschappen 7(8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Afas schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:57:
[...]

Ik heb al een paar maanden gehad dat ik meer geld aan Lego uitgegeven heb dan aan boodschappen 7(8)7
In die maanden zit ik nu qua modulars. En dan komt dit er nog extra bovenop... Gekkenhuis!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-10 18:33
[...]

Lego is dan ook een eerste levensbehoefte :p

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:47

vhal

ಠ_ಠ

NotSoSteady schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:54:
[...]

Tja, maar dat is ook een beetje een wisselwerking. Een hogere prijs = meer steentjes = gedetailleerder, groter en indrukwekkender. Het wordt anders al snel een beetje simpel (voor mij persoonlijk).
Al heb ik persoonlijk liever een simpele set dan zo'n uitgebreid megading die je amper kwijt kan. Voor mij zijn ~750-1500pcs wel de sweetspot. Uitzonderingen zijn er wel maar het is bij mij echt niet 'gotta catch em all'. Daar wordt mijn bankrekening sowieso niet blij van.

Ik heb nog wel een - voor mij - redelijke backlog liggen in de werkkamer waarbij de grotere sets Porsche GT3, maanlander, kylo rens shuttle en de landrover zijn. De enige set waarvan ik nu denk dat ik hem wil hebben is de nieuwe Spaceshuttle maar ik wacht even af tot morgen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13-10 17:17
Maar liefst 3 ontwerpen van Robenanne, dezelfde ontwerper als de Old Fishing Store.

Lego had deze kans moeten grijpen, er zijn zoveel die dit willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Loader schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:24:
[...]

Maar liefst 3 ontwerpen van Robenanne, dezelfde ontwerper als de Old Fishing Store.

Lego had deze kans moeten grijpen, er zijn zoveel die dit willen hebben.
Die hebben ze ook gegrepen rond de release van de Old Fishing Store door hem een baan aan te bieden (toen stonden er nog 3 van zijn ontwerpen op Ideas), maar hij wilde/kon niet werken voor Lego.

[ Voor 5% gewijzigd door AppieNL op 18-03-2021 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
AppieNL schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:36:
[...]

Die hebben ze ook gegrepen rond de release van de Old Fishing Store door hem een baan aan te bieden (toen stonden er nog 3 van zijn ontwerpen op Ideas), maar hij wilde/kon niet werken voor Lego.
Dat van baan aanbieding wist ik niet, maar ik doelde meer op het feit dat ze gewoon moesten produceren als Lego Ideas sets, ook al zouden ze hiermee hun eigen regels breken ( niet meer dan 1 thema per ideas of zoiets ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
@Loader
Als ik me niet vergis staat in de Ideas regeltjes ook dat Lego van een Ideas inzending een reeks mag maken waar de originele Ideas ontwerper niks van krijgt. In dit geval boden ze hem een baan aan om die sets te maken en zou hij er dus wel wat aan overhouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-10 14:23
Helsie schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:48:

Er zitten dusdanig kleine verschillen tussen de shuttles dat ik hoop dat ze ze onderdelen er bij doen dat je zelf kan kiezen welke je maak.

Er zit wat verschil onderling tussen de witte en zwarte "beplating". En de namen natuurlijk. Maar voor de rest zijn ze visueel bijna identiek.

Als ze al die extra onderdelen bij de porsche en bij de mustang kunnen doen, kunnen ze dat ook bij een 200 euro shuttle.

Intern verschillen de shuttles overigens best wel van elkaar. Maar dat zie je met lego toch niet.

Ooh ik hoop zo dat ze alles geprint hebben en geen stikkers hebben toegepast.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
[...]

Dat gebeurt hier sowieso, maar ja in een 1-persoons huishouden is dat al vrij snel. O-)

Afgelopen maand was overigens wel over de top met de rode kraan, de liebherr, de porsche 911 targa en de meest recente de mustang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
AppieNL schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:06:
@Loader
Als ik me niet vergis staat in de Ideas regeltjes ook dat Lego van een Ideas inzending een reeks mag maken waar de originele Ideas ontwerper niks van krijgt. In dit geval boden ze hem een baan aan om die sets te maken en zou hij er dus wel wat aan overhouden.
Oh zo.. ach als alle drie van hem doorgaan , dan krijg hij ipv 1 % nu 10 % van de opbrengst. Dus kan hij nog wat verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:51

GeeBee

Oddball

NeutraleTeun schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:16:
Zou de 40502 niet te rebricken zijn?
De lime Door Frame 1 x 4 x 6 Type 2 en bijpassende deurtjes zijn volgens mij exclusief voor de set. Voor de rest wel. €135 in 4 Rebrickable stores.

[ Voor 7% gewijzigd door GeeBee op 18-03-2021 20:15 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:53

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Mijn 1e post in dit topic maar een long time reader. :) Ben een groot lego fan, maar dan vooral van gewone officiele lego sets en ben zelf niet zo creatief in eigen creaties enzo. Maar naast lego fan ben ik een groot Calvin and Hobbes liefhebber.

Ik zag op de ideas site de volgende inzending: https://ideas.lego.com/pr...45-48c4-86de-85691b811a2b

Dit idee zal nooit en te nimmer in productie worden genomen ook al krijgt die 100.000 stemmen, want de bedenker van Calvin and Hobbes is "anti-merchandise".

Maar ik vind deze creatie zo ontzettend gaaf dat ik hem eigenlijk zelf wil namaken op basis van dit plaatje. Maar dat is voor mij nog even zoeken naar een naald in een hooiberg, want ik heb totaal geen beeld van de codes van de bricks die je nodig hebt. Hebben jullie wellicht goede ideeen hoe ik in mijn zoektocht een goede start kan maken? :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Stud.io is een 3D/Lego virtueel bouwen tool (cad?) die kun je koppelen aan bricklink: en zo jouw (or creaties van andere) kunt exporteren naar een “parts-list”. Die vervolgens de losse onderdeeltjes via verkopers kunt bestellen.

T model ziet er niet bijzonder complex uit, en de blokjes redelijk standaard. Succes 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:42:
[...]

Ziet er inderdaad erg gaaf uit! De treden zijn volgens mij hekjes uit de eind jaren 70/begin 80 periode.
het zijn idd de lage hekjes, worden al jaren gebruikt, volgens mij is er geen jaar waar ze niet werden gebruikt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:53

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

himlims_ schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 21:23:
[...]

Stud.io is een 3D/Lego virtueel bouwen tool (cad?) die kun je koppelen aan bricklink: en zo jouw (or creaties van andere) kunt exporteren naar een “parts-list”. Die vervolgens de losse onderdeeltjes via verkopers kunt bestellen.

T model ziet er niet bijzonder complex uit, en de blokjes redelijk standaard. Succes 😉
Ik heb hem gemaakt in Stud.io :) Nu alleen nog de vraag hoe ik erachter kom welke parts ik moet kopen (codes). Ik kan mijn creatie publishen, maar via Bricklink om zo ook easy buy te krijgen, maar dat wil ik liever niet doen, want het is niet mijn idee en er zit vast ook wel copyright op / beeldmerk.

Kan ik niet in Stud.io een lijstje vinden met de benodigde onderdelen / codes zodat ik die zelf kan verzamelen?

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:51

GeeBee

Oddball

Je kunt de parts list exporteren.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D75

D75

[...]

[Afbeelding]

mooie setup zo, met de verschillende varianten

deze ook erg geslaagd qua architectuur/gebouw

[Afbeelding]
Heb je misschien een linkje naar dat onderste gebouw (=Irish pub?)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

uchiha tijntje schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 02:00:
[...]

Ik heb hem gemaakt in Stud.io :) Nu alleen nog de vraag hoe ik erachter kom welke parts ik moet kopen (codes). Ik kan mijn creatie publishen, maar via Bricklink om zo ook easy buy te krijgen, maar dat wil ik liever niet doen, want het is niet mijn idee en er zit vast ook wel copyright op / beeldmerk.

Kan ik niet in Stud.io een lijstje vinden met de benodigde onderdelen / codes zodat ik die zelf kan verzamelen?
je kunt inloggen met jouw bricklink account (geloof rechts boven)

daarna is er een optie om de parts te exporteren (als wishlist in bricklink) kun je daarna rustig een overzicht maken voro jezelf of direct bestellen bij shop-xyz

//edit; 2e knopje van rechts boven in; add to 'wanted list' (dacht dat het wishlist was, maar heet dus wanted-list)

[ Voor 7% gewijzigd door himlims_ op 19-03-2021 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Ik ben mijn zelfbeheersing aan het testen, heb mezelf gedwongen eerst allerlei klusjes rondom huis te doen voordat ik de doos van Assembly square open mag maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Afas schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:08:
Ik ben mijn zelfbeheersing aan het testen, heb mezelf gedwongen eerst allerlei klusjes rondom huis te doen voordat ik de doos van Assembly square open mag maken :D
Ik verwacht dan wel ELKE dag een foto van een dichte doos op dit forum!! En nee, niet steeds dezelfde foto :+

Signature van nature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Sircuri schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:13:
[...]

Ik verwacht dan wel ELKE dag een foto van een dichte doos op dit forum!! En nee, niet steeds dezelfde foto :+
Ik was van plan vandaag de klusjes af te ronden >:) Je moet wel realistische doelen stellen haha. Het terras is al algenvrij gemaakt, volgende stop de tuin.

[ Voor 8% gewijzigd door Afas op 19-03-2021 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Gewoon een jaartje laten liggen. De truuk is vooral het uit zicht te plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Nu online
Ben zelf de dag na mijn verjaardag begonnen met bouwen van de Assembly Square. Zitten zakjes met nummers 1 t/m 6 in waarbij #1 voor het grondplan en de betegeling is, en zakjes #2 en #3 voor de begane grond. Heb gisteravond het laatste stukje van #3 gedaan. Vandaag mag ik zakjes #4 openen en weer een stukje verder bouwen. :)

Zo kun je jezelf ook dwingen om nog meer klusjes in huis te doen: je mag pas de zakjes met het volgende nummer openen wanneer je klusje X af hebt. ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• water_escape
  • Laatst online: 12-10 16:58
Ik mag inmiddels niet meer de modulars bouwen. Mijn zoontje (5) is ze aan het maken en ik moet maar weer auto's technic gaan bouwen zegt hij.......

Water-Escape

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
water_escape schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:30:
Ik mag inmiddels niet meer de modulars bouwen. Mijn zoontje (5) is ze aan het maken en ik moet maar weer auto's technic gaan bouwen zegt hij.......
Kinderen zeggen zoveel :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

water_escape schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:30:
ga maar werken voor de lego :+ pappa's auto wassen? tuin moet nog gebeuren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• water_escape
  • Laatst online: 12-10 16:58
Tot de lampjes erin moeten, dan mag ik aan de slag.
Als ze savonds naar boven lopen gaan ze automatisch aan :)

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Wordt dus blijkbaar de Space Shuttle Discovery inclusief de Hubble telescope en niet de Columbia, vanwege het tragische incident met de Columbia.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:48
@AppieNL De nieuwe pins vielen mij ook op en ze lijken sterker in de Porsche, dus ik denk dat ze andere constructies ermee willen gaan maken of minder dubbel of triplepin verbindingen

@water_escape Modulars en Creater Expert sets zitten in de do not touch categorie. Ze hebben zelf bakken met lego en ze sparen er anders zelf maar voor. >:)
chrisO schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:11:
[...]

Wordt dus blijkbaar de Space Shuttle Discovery inclusief de Hubble telescope en niet de Columbia, vanwege het tragische incident met de Columbia.
Ik vond het al vreemd dat ze voor Columbia gingen om die reden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

chrisO schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:11:
[...]

Heb je daar misschien een bron van? Ben heel benieuwd naar deze set. :)

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Bra-Jo schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:34:
[...]

Heb je daar misschien een bron van? Ben heel benieuwd naar deze set. :)
als t goed is staat ie in loop van de dag op S@H a 199,99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-10 07:00
himlims_ schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:46:
[...]

als t goed is staat ie in loop van de dag op S@H a 199,99
Voor dat geld ben ik wel erg benieuwd naar de grootte en gedetailleerdheid :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Dagg schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 12:25:
[...]

Voor dat geld ben ik wel erg benieuwd naar de grootte en gedetailleerdheid :9~
werkt Lego met vaste schalen? 1:50 is de shuttle 75 cm hoog, 1:100 37 cm hoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:38

L23

@Afas Nee, geen vaste schalen. Maar iets van 75 cm hoog klinkt mij wel aannemelijk als je het vergelijkt met de Saturn V en het prijsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

L23 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 12:48:
@Afas Nee, geen vaste schalen. Maar iets van 75 cm hoog klinkt mij wel aannemelijk als je het vergelijkt met de Saturn V en het prijsverschil.
zou zomaar kunnen dat de shuttel van 'binnen' vol zit met tooltjes; verwacht dat die repair arm en mechnics erin verborgen zitten. ach, we gaan t binnenkort zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:38

L23

@himlims_ Dan nog lijkt me 75 cm hoog met rond de 3000 stenen aannemelijk? Kleiner, zoals 1:100 of 1:110, en je kan moeilijk 200 euro aan stenen kwijt. Maar ben benieuwd.

Acties:
  • +103 Henk 'm!

• Marcel19710401
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-10 13:03
Na 5 maanden fanatiek Bricklinken en 6 weken driftig bouwen dit beest van een model voltooid.
Fantastisch ontwerp van Stefano Mapelli (STEBRICK op Rebrickable), de detaillering is echt heel mooi gedaan. Het bestaat uit ruim 63000 steentjes en de afmetingen zijn 150x50x100cm.
Geweldig om langzaam zo de oude Notre Dame voor je te zien verrijzen.
Laatste stap wordt het inbouwen van 10 meter LED strip om de glas-in-lood ramen te laten oplichten in het donker!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xbIdHka3vUyne8VWnyQ1j9a4V6w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GxGUE6VZy00dNNn1NEhKRm2H.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Urc6tLOYba7VW7isU6otmlBLJvY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v8GL1WUqQ0cmGQUqopEEDsD2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0kcyGcIeqg0eLisECGL_DoJo1Fg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WK7BGDpv3ptnlil5vpYg7zG8.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mw2QaSm8N-bBScO9ztVhx7g4UAU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WTFRWTdlwjJecgaVIWK4Dbau.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

@Marcel19710401 dus jij wat in je eentje verantwoordelijk voor de prijsstijging van de 'tan'-blokjes

super gaaf!!!! meer fotos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metal Mark
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:31
Marcel19710401 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:51:
Na 5 maanden fanatiek Bricklinken en 6 weken driftig bouwen dit beest van een model voltooid.
Fantastisch ontwerp van Stefano Mapelli (STEBRICK op Rebrickable), de detaillering is echt heel mooi gedaan. Het bestaat uit ruim 63000 steentjes en de afmetingen zijn 150x50x100cm.
Laatste stap wordt het inbouwen van 10 meter LED strip om de glas-in-lood ramen te laten oplichten in het donker!
Wow! Prachtig _/-\o_

Beetje stomme vraag misschien, maar wat ga je er nu mee doen? 63.000 stenen is echt sick! Bouwwerk van een paar duizend euro denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:20

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Very nice! is er ook een interieur gebouwd? of gaat het zich hier om het exterieur?

Hier staat tekst

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Sjaak_Afhaak schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:05:
Very nice! is er ook een interieur gebouwd? of gaat het zich hier om het exterieur?
volgens mij voornamelijk exterieur; de bouwlijst wordt in 2delen geleverd; exterieur en intern (stevigheid/structuur) zie ook;

Afbeeldingslocatie: https://rebrickable.com/media/users/photos/65871/63078_sfUhdT6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:11

rammes

koekebakker 1e klas

ik dacht, het is vrijdagmiddag even kijken hier of er al nieuws is over de SpaceShuttle dan trek ik een biertje open. Tegenvaller :/

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
himlims_ schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:10:
[...]

volgens mij voornamelijk exterieur; de bouwlijst wordt in 2delen geleverd; exterieur en intern (stevigheid/structuur) zie ook;

[Afbeelding]
Ik vind dat toch jammer, dan geef je een dikke 6300+ Euro uit aan een groot en imposant Lego bouwwerk en dan heb je geen interieur en ziet het er van binnen niet uit :| En dan bedoel ik niet de color-vommit, maar dat het helemaal dicht lijkt te zijn gebouwd met palen, dat had toch wel beter/slimmer opgelost kunnen worden? Dan zou er nog (optioneel) iets van interieur inkunnen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• betaplayer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:02
chrisO schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:20:
[...]

Ik vind dat toch jammer, dan geef je een dikke 6300+ Euro uit aan een groot en imposant Lego bouwwerk en dan heb je geen interieur en ziet het er van binnen niet uit :| En dan bedoel ik niet de color-vommit, maar dat het helemaal dicht lijkt te zijn gebouwd met palen, dat had toch wel beter/slimmer opgelost kunnen worden? Dan zou er nog (optioneel) iets van interieur inkunnen...
Ja, ik kan dat begrijpen; maar ik vermoed dat het in deze constructie niet zo evident is om dat als een modular even open te halen om interieur te tonen. De dimensies (hoogte veelal) maken dat nie makkelijk. Persoonlijk kan ik ermee leven dat zo'n dingen geen uitgewerkt interieur hebben.

Als ik MOC geef ik ook prioriteit aan de buitenkant. Ik denk eens dit gemaakt was, er quasi geen beginnen aan was om alles om te bouwen voor een interieur.

Ik vind het in ieder geval een knap ding!

https://www.instagram.com/anafollotofbricks/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
rammes schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:20:
ik dacht, het is vrijdagmiddag even kijken hier of er al nieuws is over de SpaceShuttle dan trek ik een biertje open. Tegenvaller :/
Dacht dat Lego normaal dat soort nieuws doet om 16:00uur (zonder leaks). Dus nog even wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
betaplayer schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:26:
[...]

Ja, ik kan dat begrijpen; maar ik vermoed dat het in deze constructie niet zo evident is om dat als een modular even open te halen om interieur te tonen. De dimensies (hoogte veelal) maken dat nie makkelijk. Persoonlijk kan ik ermee leven dat zo'n dingen geen uitgewerkt interieur hebben.

Als ik MOC geef ik ook prioriteit aan de buitenkant. Ik denk eens dit gemaakt was, er quasi geen beginnen aan was om alles om te bouwen voor een interieur.

Ik ben zelf (met tussenpozen :| ) aan een stationnetje bezig (~100 x 50 x 70 cm ). Ondanks dat het al een groot gevaarte is (inclusief een grote boog) is het tot op heden grotendeels modular, omdat ik juist het interieur ook belangrijk vind.
Het grote verschil is overigens wel dat mijn stationnetje grote ramen heeft en je dus makkelijk naar binnen kunt kijken, iets wat bij deze Lego Notre Dame niet/nauwelijks mogelijk is vanwege de glas in lood ramen.
De buitenkant is inderdaad erg indrukwekkend, ik hou wel van mooie gotische bouwwerken :9~ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-10 14:23
rammes schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:20:
Dat dacht ik ook, maar misschien wachten ze op een bepaald tijdstip in de USA.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04:07
Marcel19710401 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:51:

[Afbeelding]
Prachtig! Wat heeft het gekost?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• emieltenberge
  • Laatst online: 01-03 09:45
zelfbeheersing is niet moeilijk, dat moet je gewoon oplossen met lego :)
assembly square staat hier al 4 maand op zolder in dichte doos, Toen kwam Police Station, die heb ik maar eerst gemaakt. Daarna kwam Harry Potter WegIsWeg, die heb ik ook maar eerst gemaakt (laatste is bijna klaar) en gisteren is de Medival BlackSmith binnen gekomen. en ik denk dat die ook eerst gebouwd gaat worden :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Marcel19710401
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-10 13:03
Metal Mark schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:03:
[...]

Wow! Prachtig _/-\o_

Beetje stomme vraag misschien, maar wat ga je er nu mee doen? 63.000 stenen is echt sick! Bouwwerk van een paar duizend euro denk ik.
Eerst ga ik dus nog die LED strip erin knutselen, daar ben ik nog wel ff zoet mee.
Daarna ben ik afhankelijk van de WAF factor hoe lang ie zo voor het raam mag blijven staan.
Als ik hem over een tijdje afbreek, (of dus af moet breken ;w ), dan gaat ie of in opslag, of misschien probeer ik m wel te verkopen.
Maar zolang het kan wil ik er nog even van genieten!
betaplayer schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:26:
[...]

Het ontwerp is idd puur gericht op het exterieur, dat weet je vantevoren als je hier aan begint en daar heb ik persoonlijk geen probleem mee. De pracht van de buitenkant compenseert naar mijn idee ruimschoots het eventuele gemis van een binnenkant.
NotSoSteady schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 15:04:
[...]

Prachtig! Wat heeft het gekost?
Vooral veel slaap! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Ehm, met Lego spelen hoort juist ontspannend te zijn? O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chrisO
Kapoen schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 15:26:
[...]

Ehm, met Lego spelen hoort juist ontspannend te zijn? O-)
Ja, als je een Lego handleiding volgt met 1 steen per pagina en dan nog als het 23:50 is en je bent bij nummer 334 v/d 1000, dan wil je niet naar bed, maar verder bouwen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Pagina: 1 ... 64 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .