Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.377.950 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:10
juanita schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:31:
@JeroenE Ja liefst nieuw maar als dat niet meer mogelijk is kan ik ook goed leven met gebruikte stukjes van goede kwaliteit. Zal er eens naar kijken.
Zelf vind ik Brickowl prettig werken. Filters instellen, bijvoorbeeld new en used parts. Ook leverancier herkomst, bijvoorbeeld alleen Nederland.
Kijk wel uit, het kan verslavend werken. Althans bij mij :+

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07 22:24
zonoskar schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:13:
[...]

Dat cloontje is bij mij ook onderweg. Maar ik verwacht niet dat het een buwizz evenaart. Er zit geen LiPo in, gewoon wat LiMh cellen denk ik. Vergelijkbaar met een Lego battery box.
Pas wel op er is al meerdere keren geweest dat deze in vlammen opgingen ik had het ook overwogen maar ik koop wel zo een buzz box of iets of die nieuwe FX Track system motor (kan je weer zonder domme box aan de gang. voor treinen. )

Zoek nog wel een oplossing om powered up / power functions via stroom te doen ipv van een box. Zeker de batterijen zijne en draak om te vervangen elke keer uitbouwen schoefje er uit en dan verwisselen. meh :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 00:12
mir4dor schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:36:
[...]

Zelf vind ik Brickowl prettig werken. Filters instellen, bijvoorbeeld new en used parts. Ook leverancier herkomst, bijvoorbeeld alleen Nederland.
Kijk wel uit, het kan verslavend werken. Althans bij mij :+
Zelf ook positieve ervaring met brickowl. De door jou genoemde filters zijn volgens mij niet uniek voor brickowl, deze heeft bricklink ook. Wat wel uniek is, is dat new en used verschillende gradaties kent. Dat vind ik zelf wel fijn. Maar je blijft natuurlijk overgeleverd aan de verkoper hoe diegene de steentjes beoordeeld. Dat heb je natuurlijk ook bij bricklink.

Ik ervaar het ook als verslavend. Een leuke MOC op rebrickable vinden en zoeken maar. Ik heb wel geleerd om niet gelijk een bestelling te doen, maar het over een paar dagen aan te kijken. Je ziet dat de kosten per dag (flink) kunnen verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
meesje schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 18:02:
[...]

Zelf ook positieve ervaring met brickowl. De door jou genoemde filters zijn volgens mij niet uniek voor brickowl, deze heeft bricklink ook. Wat wel uniek is, is dat new en used verschillende gradaties kent. Dat vind ik zelf wel fijn. Maar je blijft natuurlijk overgeleverd aan de verkoper hoe diegene de steentjes beoordeeld. Dat heb je natuurlijk ook bij bricklink.

Ik ervaar het ook als verslavend. Een leuke MOC op rebrickable vinden en zoeken maar. Ik heb wel geleerd om niet gelijk een bestelling te doen, maar het over een paar dagen aan te kijken. Je ziet dat de kosten per dag (flink) kunnen verschillen.
Ja op een of andere manier vind ik Owl wat prettiger. Dat van die prijzen wist ik niet, thanks. mir4dor is al eens behoorlijk op zijn spreekwoordelijke b*k gegaan |:(

Wat ik wel ervaar is dat bepaalde items in een bepaalde kleur zeer zeldzaam zijn of helemaal niet schijnen te bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 18:02:
[...]

Wat wel uniek is, is dat new en used verschillende gradaties kent. Dat vind ik zelf wel fijn. Maar je blijft natuurlijk overgeleverd aan de verkoper hoe diegene de steentjes beoordeeld. Dat heb je natuurlijk ook bij bricklink.
Een aantal verkopers op bricklink zet dit zelf ook al bij hun steentjes, kwaliteit bv 8/10, waar dan in de terms staat wat dat inhoudt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-07 17:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v4e1kvEttBgkXYj0A5yAD8Ut0Kg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PajoQFRbQlxFO02HaPiTOAGV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g00Q9Qdx4wozhUZuziQz_LyJ6e8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ru0hsRhmSRbwTkafKFBCifQr.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/orYFtdZiYZ-rZDsl9cX6vyjDJKM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tDMYZ9i6fzb59nuBWszL08cQ.jpg?f=fotoalbum_large
De collectie weer aardig uitgebreid de laatste week 😻😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:06

Flabergasted

Prepare to die !

ErikT738 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:12:
[...]

Ik ben heel benieuwd of de Chinezen deze ook na gaan maken :+
Want die koop je dan wel ?? 8)7 |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
mir4dor schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 19:03:
[...]

Ja op een of andere manier vind ik Owl wat prettiger. Dat van die prijzen wist ik niet, thanks. mir4dor is al eens behoorlijk op zijn spreekwoordelijke b*k gegaan |:(

Wat ik wel ervaar is dat bepaalde items in een bepaalde kleur zeer zeldzaam zijn of helemaal niet schijnen te bestaan.
Ik heb nog naar twee MOCs ervaring. Voor de eerste MOC had ik gekozen voor nieuwe steentjes via brickowl: bestellingen bij drie verschillende verkopers. Alles zag er goed uit. Voor de tweede (nog te bouwen) MOC een keer gekozen voor used steentjes via bricklink: bestellingen bij twee verschillende verkopers. Deze steentjes zien er alle super goed uit. Door deze te kiezen voor used heb ik flink wat geld bespaard, terwijl ik geen verschil ervaar met nieuw. Ik denk dat ik het voortaan (bij bricklink) bij used houd en mocht het een keer faliekant misgaan, dan is dat pech. In principe kun je dan ook geen negatieve feedback achter laten want wat is used? Flink wat krassen en tandafdrukken valt nog steeds onder used, maar in mijn ogen wel used voor de prullenbak. ;) Lees: onverkoopbaar.

Ik weet niet of het toeval is, maar bij brickowl heb ik het idee dat vaker direct de S&H getoond wordt. Bij bricklink moet je er regelmatig zelf in duiken.

[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 04-03-2021 21:00 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:39
Flabergasted schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 20:06:
[...]

Want die koop je dan wel ?? 8)7 |:(
Nee, maar de beeltenis van Winnie the Pooh is daar nogal controversieel omdat de grote leider er te veel op lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

NotSoSteady schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:50:
Wat vinden jullie ervan? Zal het zelf niet snel kopen, maar ziet er wel geslaagd uit.

[Afbeelding]

https://www.bricktastic.n...winnie-pooh-gepubliceerd/
Slap aftreksel van de Middeleeuwse smid (Ideas 21325) :N

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:17
water_escape schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:12:
Kan je de Lego powered up bluetooth hub van lego vervangen met een BuWizz bijvoorbeeld? Zodat je niet met batterijen zit bijvoorbeeld. Of gaat de bouw dan anders moeten zijn? (Ben geen moc bouwer, dus heb wel manual nodig haha)
Powered Up en de Buwizz gaat in principe niet werken, want de stekkertjes die passen op de Buwizz zijn die van PF en niet van PUp. De motortjes die je normaal gebruikt bij de PUp vervangen voor PF motortjes zou dan een optie zijn. Ik heb eigenlijk geen idee of er een Buwizz 3.0 komt die geschikt is voor PUp stekkertjes.
MeZZiN schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:46:
[...]

Zoek nog wel een oplossing om powered up / power functions via stroom te doen ipv van een box. Zeker de batterijen zijne en draak om te vervangen elke keer uitbouwen schoefje er uit en dan verwisselen. meh :(
Voor PF kan je een 90's trein trafo gebruiken of de console uit Control Centre II (niet 1, want die kan alleen op batterijen) en een PF verlengsnoertje. Of een inmiddels dure optie: PF rechargeable battery box en de adapter er continu aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Het treintje rijdt inmiddels *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:06

Flabergasted

Prepare to die !

ErikT738 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 21:21:
[...]

Nee, maar de beeltenis van Winnie the Pooh is daar nogal controversieel omdat de grote leider er te veel op lijkt.
Ah....dat wist ik niet, excuus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-07 17:49
BRO-JWE schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:54:
Mooie set, de Winnie de Poeh. Een heel stuk beter dan de originele inzending wat mij betreft.

[YouTube: LEGO Ideas Winnie the Pooh | 21326 Designer Video]
Awesome! Die gaat toegevoegd worden. Al is het alleen maar voor de minifigs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01:25
aReaRe schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 21:54:
[...]

Slap aftreksel van de Middeleeuwse smid (Ideas 21325) :N
De enige overeenkomst die ik zie is dat er een boom en een huis in zitten (die ook in het ontwerp van de Ideas-inzending zaten) maar verder lijken ze toch niet echt op elkaar?

scintillating

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tc99m schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 13:22:
[...]

De enige overeenkomst die ik zie is dat er een boom en een huis in zitten (die ook in het ontwerp van de Ideas-inzending zaten) maar verder lijken ze toch niet echt op elkaar?
Bovendien is het een vrij exacte representatie van het originele Pooh huis in de tekeningen in de boeken. Die bestaan al een jaartje of 100, dus is het eerder de Blacksmith die is afgekeken ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-07 16:27
lego ninjago heeft blijkbaar zelfs een speciaal ontworpen alfabet:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210305_95582485

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07 22:24
meesje schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 20:20:
[...]

Ik heb nog naar twee MOCs ervaring. Voor de eerste MOC had ik gekozen voor nieuwe steentjes via brickowl: bestellingen bij drie verschillende verkopers. Alles zag er goed uit. Voor de tweede (nog te bouwen) MOC een keer gekozen voor used steentjes via bricklink: bestellingen bij twee verschillende verkopers. Deze steentjes zien er alle super goed uit. Door deze te kiezen voor used heb ik flink wat geld bespaard, terwijl ik geen verschil ervaar met nieuw. Ik denk dat ik het voortaan (bij bricklink) bij used houd en mocht het een keer faliekant misgaan, dan is dat pech. In principe kun je dan ook geen negatieve feedback achter laten want wat is used? Flink wat krassen en tandafdrukken valt nog steeds onder used, maar in mijn ogen wel used voor de prullenbak. ;) Lees: onverkoopbaar.

Ik weet niet of het toeval is, maar bij brickowl heb ik het idee dat vaker direct de S&H getoond wordt. Bij bricklink moet je er regelmatig zelf in duiken.
Sommige bricklink verkopers kopen sets en parten die uit maar verkopen als used omdat ze geen gedoe willen of een klein krasje. Dus je hebt best een goede kans dat je redelijk nieuwe of weinig gebruikte koopt omdat als ze echt slechte stenen leveren kunnen ze heel snel stoppen.

De afol community is klein als iemand slechte zooi levert dan wordt hij wel op een aangepakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:39

D75

avdieren schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 17:11:

Is niet echt een groot geheim dat alfabet.. staat gewoon in het boekje van Ninjago city. O-)

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
basvanderploeg schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:39:
[...]

Even een hele snelle mock-up (met slecht uitgeknipte poedel) van hoe het doosje eruit zou kunnen komen te zien. :P

[Afbeelding]

Edit: Nu ook wat uitgebreider. Alles (behalve de poedel) is gemaakt in vector, dus prima in hoge kwaliteit te printen.

[Afbeelding]
Ondertussen heeft @basvanderploeg deze mockup uitgewerkt naar mijn verdere wensen, en heb ik deze laten printen bij Printenbind.nl op 350 grams papier.

Hier van heb ik dit doosje kunnen knutselen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qgl2_KWEbVlpjk9vNIwhfnmVhj4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WIsDPG3aSTF2ivMaGqG0UUc9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Kik1AmhAWyVXNRUtHJcw0DFOJM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uYbTNqLBqJGLH8HEDqi2524x.jpg?f=fotoalbum_large

De instructies heb daar ook laten printen en garenloos laten inbinden tot een mooi boekje.

Nogmaals heel erg bedankt Bas _/-\o_

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
mortael schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 09:50:
[...]

Ondertussen heeft @basvanderploeg deze mockup uitgewerkt naar mijn verdere wensen, en heb ik deze laten printen bij Printenbind.nl op 350 grams papier.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De instructies heb daar ook laten printen en garenloos laten inbinden tot een mooi boekje.

Ongelooflijk gaaf! @basvanderploeg Chapeau!

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
avdieren schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 17:11:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EvqYXI9WQAgYjIz?format=png&name=900x900

En dan krijg je Engels

[ Voor 4% gewijzigd door djwice op 06-03-2021 10:14 ]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat leuk gedaan zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
En met veel aandacht voor detail zoals de aangepaste leeftijdscategorie, lego.com/basvanderpoel en Poodle collection 001 _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Afas op 06-03-2021 10:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eurionair
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:36

Eurionair

Senior Destructor

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Echt heel erg mooi gedaan _/-\o_

Maar , zie ik nu nog een typo op het voorblad van het boekje "psc" i.p.v. "pcs" ?

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
BRO-JWE schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:54:
Mooie set, de Winnie de Poeh. Een heel stuk beter dan de originele inzending wat mij betreft.

[YouTube: LEGO Ideas Winnie the Pooh | 21326 Designer Video]
Ik dacht dat LEGO ideas nooit stickers zouden krijgen... Nu wel dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-07 13:03
Chip. schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 12:00:
[...]

Ik dacht dat LEGO ideas nooit stickers zouden krijgen... Nu wel dus...
Er zijn wel meer Ideas sets met stickers, zoals Old Fishing Store, Friends en Sesame Street. Geen stickers is helemaal geen vast gegeven bij Ideas sets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvanderploeg
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-07 21:04
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Erg gaaf geworden! 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-07 14:09
Eurionair schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 11:21:
[...]

Maar , zie ik nu nog een typo op het voorblad van het boekje "psc" i.p.v. "pcs" ?
Oops.. You can't unsee it now anymore...

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:16

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik zag een mist machine bij Bax music voor €30, ik denk dat ik er wel wat leuks mee kan :Y

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortael
Eurionair schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 11:21:
[...]

Euhm, oeps :)
Niet goed op de pdf gelet |:(

Te laat, doosje zit al dicht en ingepakt.
Volgende keer beter opletten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:35

rammes

koekebakker 1e klas

almightyarjen schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 13:31:
Ik zag een mist machine bij Bax music voor €30, ik denk dat ik er wel wat leuks mee kan :Y

[YouTube: Preparing a Lego train - T-rex crash Episode 3: fog machine]
ooh iconische filmscene's nabouwen.
- Back to the Future
- Indiana Jones
- Jaws
- Titanic

_/-\o_

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

begrijp ik het nu goed dat je een uitgestorven diersoort opnieuw gaat vermoorden met een lego trein? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:32
Gewoon ter herinnering, vanavond begint een nieuw seizoen van Lego Masters BE/NL ;)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Kapoen schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 18:08:
Gewoon ter herinnering, vanavond begint een nieuw seizoen van Lego Masters BE/NL ;)
Op welke zender? Vorige keer was toch op RTL4?
Je bent een week te vroeg. ;)
https://www.superguide.nl...ego-masters-te-zien-is-tv

[ Voor 20% gewijzigd door meesje op 06-03-2021 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluxie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-07 13:54
meesje schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 18:13:
[...]

Op welke zender? Vorige keer was toch op RTL4?
Je bent een week te vroeg. ;)
https://www.superguide.nl...ego-masters-te-zien-is-tv
In België worden de uitzendingen een week eerder al uitgezonden. Vanavond is de eerste aflevering dus al te zien op VTM.

Als je niet nog een week kan wachten, maak dan een gratis profiel aan op vtm.be/vtmgo en kijk vanavond live mee.

Art is not a mirror held up to reality, but a hammer with which to shape it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Fluxie schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 18:49:
[...]

In België worden de uitzendingen een week eerder al uitgezonden. Vanavond is de eerste aflevering dus al te zien op VTM.

Als je niet nog een week kan wachten, maak dan een gratis profiel aan op vtm.be/vtmgo en kijk vanavond live mee.
Dat wist ik niet. Was dat de vorige keer ook zo?
Om VTM vanaf een NL locatie te zien, heb je dan geen VPN nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Oops, ik ging er inderdaad van uit dat het uitzendschema voor België en Nederland gelijk was :s Zelfs op S@H maken ze reclame voor de uitzending op VTM, dus ik dacht dat men ook Nederland ging uitzenden.

[ Voor 14% gewijzigd door Kapoen op 06-03-2021 19:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fluxie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-07 13:54
meesje schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 19:06:
[...]

Dat wist ik niet. Was dat de vorige keer ook zo?
Om VTM vanaf een NL locatie te zien, heb je dan geen VPN nodig?
Nee vorig jaar liep het synchroon. Persoonlijk vind ik het ook een heel vreemde keuze. Voor de personen die het leuk vinden om online zo'n uitzending na te bespreken gaat dit veel verwarring veroorzaken.

VTM kan je gewoon vanuit NL kijken via hun website, gelukkig geen vpn nodig. Vergeet echter niet een account aan te maken. De link stond al in mijn vorige bericht.

Art is not a mirror held up to reality, but a hammer with which to shape it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
En de volgende klaar 😎 Next; Skywalkers X-Wing! 😻
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OvuKETul-TJo3BECaw_vcLsSnaU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HpdZBw3m8u43HwTZy83gUW3x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AnY4rKqGWf9JTiPeFiYjsxbG-GY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z5Jo6XUmE6m5Q63na7btD65W.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:57
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pH8KGLe.jpg

Iemand een idee hoe dit onderdeel heet :$ ?

Kom er 1 tekort in 't grijs voor m'n pimped Sian..

edit: pin joiner. Gevonden en besteld op BrickLink.

[ Voor 15% gewijzigd door Frantic op 06-03-2021 20:25 ]

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-07 15:45
Vandaag mocht ik officieel 50 kaarsjes uitblazen. En eindelijk deze mooie set die we al een paar jaar geleden in de Londen Legowinkel hadden gekocht en die ik speciaal voor deze speciale verjaardag had bewaard van mijn vrouw als cadeau krijgen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GrkkIXQrm-sPh2Kn5CsjdAeP_aI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YV9QPo2ifWbk9meWOHd6iCOQ.jpg?f=fotoalbum_large

Hier ga ik echt van genieten om met een nummer per dag aan te bouwen! O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:41

crisp

Devver

Pixelated

FranticDJ schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 20:18:
[Afbeelding]

Iemand een idee hoe dit onderdeel heet :$ ?

Kom er 1 tekort in 't grijs voor m'n pimped Sian..
Een pin connector :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frantic
@Haay gefeliciteerd! hele leuke set :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedyNick
Haay schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 20:25:
Vandaag mocht ik officieel 50 kaarsjes uitblazen. En eindelijk deze mooie set die we al een paar jaar geleden in de Londen Legowinkel hadden gekocht en die ik speciaal voor deze speciale verjaardag had bewaard van mijn vrouw als cadeau krijgen. :)

[Afbeelding]

Van harte gefeliciteerd! 🍻 En veel bouwplezier toegewenst met je cadeau 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-07 01:50
De MOC Schweizer 300 Helicopter is af 😄

https://www.mecabricks.com/en/models/JV2yVJKKjyQ

Nu kijken hoe ik aan al die blokjes kom

[ Voor 10% gewijzigd door iwaarden op 06-03-2021 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:33

QuattroNL

It is I.

[Afbeelding]

Van harte ouwe! *O*
(ik ben de 50 ook net gepasseerd).

Ik vond de AS geweldig om te bouwen!
Daar ga je veel plezier mee beleven d:)b
(de piano, het fototoestel en de tandartsstoel vond ik briljant!).

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
Gefeliciteerd @Haay (y)

Tjonge, echt wel een AFOL forum dit :P Iemand jonger dan 50 ?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SpeedyNick
mir4dor schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 21:32:
Gefeliciteerd @Haay (y)

Tjonge, echt wel een AFOL forum dit :P Iemand jonger dan 50 ?
37, met de geest van een 18 jarige 😉 Mijn lichaam is het daar helaas niet altijd mee eens 😂😷

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-05 00:51

[Afbeelding]

Gefeliciteerd!!! Ik weet niet wat je gewend bent qua aantal nummers, maar na eerst een groot deel sets te hebben gehad waar ze niet spaarzaam zijn met nummers, was dit een ander niveau a la heul veul zakjes met hetzelfde nummer :P

Tot nu toe inderdaad wel een erg toffe set!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-07 18:54
SpeedyNick schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 20:16:
En de volgende klaar 😎 Next; Skywalkers X-Wing! 😻
Die vleugel vormige platen aan de zijkant van de cockpit zitten verkeerd om.

-----

Loop een beetje klem met renders maken in studio, De opties voor belichting zijn wat beperkt en ik krijg niet helemaal het resultaat wat ik zoek. Liefst belicht ik van voren uit beide hoeken maar die mogelijkheid lijkt er niet te zijn, Tips welkom.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedyNick
Sato schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 22:58:
[...]

Die vleugel vormige platen aan de zijkant van de cockpit zitten verkeerd om.

-----
Verrek, je hebt gelijk! Was mij niet eens opgevallen :D Dank, ga ik meteen corrigeren 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:22
@Haay Van harte gefeliciteerd! Wat leuk, en ook erg knap, dat je tot deze verjaardag hebt gewacht! Dat maakt het extra speciaal om hem te bouwen :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Vandaag mocht ik officieel 50 kaarsjes uitblazen.

Gelukkige verjaardag! En knap dat je zo lang hebt kunnen weerstaan om deze set op te bouwen, petje af voor je visie (en zelfbeheersing ;) )!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online

Mijn mistmachine is ooit door mijn vrouw 'geleend' voor een BHV activiteit op haar werk waarna ze 'spontaan' besloot dat hij daar wel goed stond...

Dus keep guard zou ik zeggen.

[ Voor 3% gewijzigd door djwice op 07-03-2021 08:24 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• mortael
Er is alweer een nieuwe leuke MOC voor de Liebherr 42100 :)
Dit keer is het Johnny 5
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MNSaakJuPWoBuCwk5vv15M60XdY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4Sos8ZCOBCobMrukbpSv1hiC.jpg?f=user_large

Er is tussendoor ook nog een andere Wall-E uitgebracht, genaamd Wall-L
YouTube: Meet WALL-L (Liebherr-Class) and get to know all its play features -...

Men is goed bezig d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frantic
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/158356498_892955644296_1204295691603678845_n.jpg?_nc_cat=103&ccb=1-3&_nc_sid=825194&_nc_ohc=h6vcIQgpYnQAX9d0K7V&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=187fd80e3e64b0b0533442baa9f16d6f&oe=6069414C

Er zou een AT-AT UCS uit komen die groter is qua onderdelen dan het Colosseum :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18:50
@haay, gefeliciteerd, maar zolang heb je schijnbaar niet over dat taartje gedaan :)

Veel plezier met het bouwen van AS, toffe build en erg knap dat je hem zolang heb weten te laten liggen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-07 12:42
FranticDJ schreef op zondag 7 maart 2021 @ 08:42:
[Afbeelding]

Er zou een AT-AT UCS uit komen die groter is qua onderdelen dan het Colosseum :o
Als ik inzoom op de afbeelding van de AT-AT lees ik 6782 pcs waar het Colosseum er 9036 heeft.
Ik begrijp dat dit nog een gerucht is, maar lees in onderstaande bericht dat het aantal stukjes waarschijnlijk lager wordt dan eerst gedacht;

Zou eerst gaan om een Death Star met +/- 11000 stuks met prijs van $800 maar lijkt nu te gaan om een AT-AT met beduidend minder stukjes (6782) maar prijs blijft volgens geruchten wel gelijk - $800 8)7
https://www.brickfanatics...lego-star-wars-ucs-at-at/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-07 15:45
Superhuuper schreef op zondag 7 maart 2021 @ 08:55:
Als ik inzoom op de afbeelding van de AT-AT lees ik 6782 pcs waar het Colosseum er 9036 heeft.
Ik begrijp dat dit nog een gerucht is, maar lees in onderstaande bericht dat het aantal stukjes waarschijnlijk lager wordt dan eerst gedacht;

Zou eerst gaan om een Death Star met +/- 11000 stuks met prijs van $800 maar lijkt nu te gaan om een AT-AT met beduidend minder stukjes (6782) maar prijs blijft volgens geruchten wel gelijk - $800 8)7
https://www.brickfanatics...lego-star-wars-ucs-at-at/
Die foto is een concept /moc up en niet officieel.
Sowieso is er geen directe relatie tussen aantal steentjes en prijs. Colosseum heeft ontzettend veel kleine steentjes, cheese slopes e.d. Terwijl een UCS AT-AT neem ik aan juist relatief veel grote plates zal hebben. Die zijn per stuk al veel duurder.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frantic
Update #1 van de Pimped Sian:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4VVfLEf.jpg

Dit is hoe ver ik ben gekomen. Nu op de 'helft' van box 1. Ik mis dus 1 connector die onder het rooie 'asje' komt om de achter as aan de gearbox vast te maken. Dit is by far de moeilijkste set die ik ooit gebouwd heb, maar dat maakt het wel uitdagend. Deels ook omdat ik de pimped versie gelijk bouw en niet de 'out of the box' versie.

Qua instructies is 't soms wel even puzzelen wat de bedoeling of juiste bouwvolgorde is. Want je moet af en toe ergens een pinnetje ff terug trekken om een nieuw onderdeel te kunnen plaatsen. Zoals bijvoorbeeld de twee verticale rode pinnen bij het differentieel in bovenstaande foto op de achteras. Deze moeten omhoog om straks, wanneer het missende onderdeel binnen is, de as correct aan de gearbox te kunnen koppelen.

totale tijd wat er nu in zit: 3 uur. Volgend weekend verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:30

Poekie McPurrr

Mreoww~

@FranticDJ In redelijk wat sets met dergelijke pinnetjes is het vaak de bedoeling deze bij het plaatsen niet meteen volledig door te drukken maar enkel tot 1/3. Juist omdat ze ergens later in de build gebruikt worden om andere onderdelen vast te zetten. Is dat hier niet ook het geval?

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
@Poekie McPurrr zou kunnen, maar in de foto's in de instructies van de pimped staan ze er overduidelijk volledig doorgedrukt in. Ach het is een kleine moeite om ze weer ff 'terug te trekken' hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-07 14:54
wat is er pimped aan? ivm de standaard?
FranticDJ schreef op zondag 7 maart 2021 @ 11:32:
Update #1 van de Pimped Sian:

[Afbeelding]

Dit is hoe ver ik ben gekomen. Nu op de 'helft' van box 1. Ik mis dus 1 connector die onder het rooie 'asje' komt om de achter as aan de gearbox vast te maken. Dit is by far de moeilijkste set die ik ooit gebouwd heb, maar dat maakt het wel uitdagend. Deels ook omdat ik de pimped versie gelijk bouw en niet de 'out of the box' versie.

Qua instructies is 't soms wel even puzzelen wat de bedoeling of juiste bouwvolgorde is. Want je moet af en toe ergens een pinnetje ff terug trekken om een nieuw onderdeel te kunnen plaatsen. Zoals bijvoorbeeld de twee verticale rode pinnen bij het differentieel in bovenstaande foto op de achteras. Deze moeten omhoog om straks, wanneer het missende onderdeel binnen is, de as correct aan de gearbox te kunnen koppelen.

totale tijd wat er nu in zit: 3 uur. Volgend weekend verder.

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
FranticDJ schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:27:
@Poekie McPurrr zou kunnen, maar in de foto's in de instructies van de pimped staan ze er overduidelijk volledig doorgedrukt in. Ach het is een kleine moeite om ze weer ff 'terug te trekken' hoor.
Dit komt omdat de maker van de Pimped versie geen zin had in al het extra werk van pinnetjes op 1 plaatje eruit trekken en een stap er tussen te zetten dat je ze erin moet drukken om daarna een plaatje te hebben met ze ingedrukt (zoals Lego tig bladzijdes 'verspilt'). Ze staan door de hele bouwbeschrijving dus in hun uiteindelijk positie. Dit is niet bedoelt als klacht richting de maker, integendeel, ik snap het volkomen dat die voor zulke dingen die bij Technic bouwers wel bekend zijn het laat zitten zodat hij dit vrijetijdsprojectje eerder klaar heeft. Voor mensen die het niet vaak bouwen is het even wennen.

Die rode pinnetjes met bush aan het uiteinde zoals bij de diff zijn standaard "niet helemaal erin doen tot er een liftarm aan moet" gedurende de hele beschrijving, maar ook wat van de 3L blauwe pins in de bouw hebben hetzelfde, dan weet je het vast :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
water_escape schreef op zondag 7 maart 2021 @ 13:07:

[...]
Central diff, soepelere gearbox. Ik geloof nog wat getweaked aan de deuren. HOG besturing en ik dacht ook een gear indicator. Bij mijn build heb ik eigenlijk alleen de gearbox veranderd en diff geplaatst, de rest vond ik wel best.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frantic
water_escape schreef op zondag 7 maart 2021 @ 13:07:

[...]
Zie het linkje ;)
v1.2 - 2021-02-03

1. Pimped up spoiler lift mechanism with self-locking worm gear instead of friction pins.

2. New rendering of building instructions with the new printed parts (3068bpta, 3068bptb, 3069bp0m, 4162pt1, 60483pt1, 98138pt3) I have authored on ldraw.org.

3. Changed some building step sequences between page 17 and 35 to make it easier to assemble the parts thank to some valuable input from Kumbbl.

This Link will show you the different parts between v1.2 and v1.1, if you already have build v1.1.

v1.1 - 2020-10-22

1. New rendering of building instructions with the new body parts now available on ldraw.org.

2. Pimped up scissor doors keeping them in open and close position by using shock absorbers with spring as proposed by gethema.

3. No more swabbly doors by reinforcement of door link and better guidance of doors.

v1.0 - 2020-07-03

1. Optimized gearbox based on the Pimp up my Bugatti design with center diff integrated into nice 11x15 window frame

With help of Didumos69 we both have optimized this gearbox with a nice symmetric design to fit completely inside the new 11x15 frame, having less gear meshes and less friction, geared up for a better overall performance. The engine is running 2.6 times faster as in the original build. Maybe the most compact sequential 8+R gearbox with central differential for 4WD and 8-1-gear-block ever designed with LEGO technic. The reverse gear is also directly connected to the center diff.

Many thanks to Didumos69!

2. Removable cylinder head cover from DataNinja

3. Reversed paddle shifter to gear up when pulling right paddle to the driver
Also secured 2L Liftarms to not fall off during shifting

4. Hand-Of-God Steering and Hand-Of-God Shifter with Gear Indicator on the dashboard

5. Changed some parts in color to get a clean build

6. Optimized and reinforced front axle with Ackermann steering based on the design of Didumos69, with gear rack limiters to avoid rubbing the rims to the steering arms when steering is fully inclined.

7. Thanks to stevenhalim I added an additional window in the underside giving an additional view inside on the "red" cardan shaft between front and rear axle, the "yellow" knob gears for the shifting mechanism and the 2 "grey" CV-transmissions for forward and reverse gear between gearbox and DNR-switch.

8. Easy to remove seats

9. Roof reinforcement MOD by stevenhalim for an easy and "safe" one-hand-grip to carry the car.

10. Adding some friction to the spoiler lift mechanism to keep the rear spoiler in uplifted position.

11. Creating free available building instructions (283 pages PDF in total)
https://rebrickable.com/m...p-my-lamborghini/#details

@AppieNL Thanks voor de tip ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Heb zojuist via Amazon.nl de defender besteld voor 139 euro, dat leek me wel een nette prijs.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
Ook gaaf dat deze persoon (en) dit gratis aanbied. Misschien ook ooit eens de Sian pimpen maar nu te druk met diverse losse steentjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
@mir4dor ik geloof wel dat als je achteraf gaat pimpen, dat je 'm behoorlijk uit elkaar moet gaan halen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
FranticDJ schreef op zondag 7 maart 2021 @ 14:39:
@mir4dor ik geloof wel dat als je achteraf gaat pimpen, dat je 'm behoorlijk uit elkaar moet gaan halen :+
Ja die begreep ik al. Geldt ook voor de rode kraan trouwens.
Ik heb de Bugatti nu in onderdelen en samen met los gekochte delen ben ik beetje aan het rommelen.

Op Rebrickable zijn zat MOCjes te vinden van bijvoorbeeld assen, versnellingsbakken etc. Lekker leerzaam.

De eerste twee genoemde laat ik nog even staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frantic
Moet wel zeggen dat ik nu wel precies snap hoe een differentieel werkt :+

Door er een met lego technic in elkaar te zetten en zien werken :Y

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Spelen met stickers..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g2Jyu6BBRVj-phub_THquL-5fDY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SmGzxmKJKLcCjqYjriWQnTxj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lZ5StWwJQ9BXe0tU6Cvvg0OyILQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/42mfYaPVQ0CNWkEwgDxM6Npq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xRE8k1WXXFjXvwCo94uHewHtsEo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u3J9oYZZZoM7gQnTRWQoH2Wg.jpg?f=fotoalbum_large

Printer weigert alleen de cyan toner mee te laten werken.. dus kleur klopt niet, maar idee begint erop te lijken..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

ToolkiT schreef op zondag 7 maart 2021 @ 15:09:
Spelen met stickers..
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Printer weigert alleen de cyan toner mee te laten werken.. dus kleur klopt niet, maar idee begint erop te lijken..
nice!
nu nog gele kentekenplaat, en lichte velgen 8)

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:41

crisp

Devver

Pixelated

rammes schreef op zondag 7 maart 2021 @ 15:14:
[...]

nice!
Afhankelijk van het bouwjaar zou een donkerblauwe plaat met witte letters/cijfers ook nog kunnen ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
ToolkiT schreef op zondag 7 maart 2021 @ 15:09:
Spelen met stickers..
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Komt het door de (onjuiste) witbalans? Of is de Porsche meer roomwit/licht beige dan echt wit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

meesje schreef op zondag 7 maart 2021 @ 16:00:
[...]

Komt het door de (onjuiste) witbalans? Of is de Porsche meer roomwit/licht beige dan echt wit?
Beide ;)
Het is een beetje gebroken wit..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UlSvV2vt_RFJnrD_BpxaJbL19pw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OJZEaxyykscyaByO1RzU5xRk.jpg?f=fotoalbum_large
Sticker is wit-wit..
Volgens mij gewoon de standaard Lego wit kleur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
mortael schreef op zondag 7 maart 2021 @ 08:42:
Er is alweer een nieuwe leuke MOC voor de Liebherr 42100 :)
Dit keer is het Johnny 5
[Afbeelding]

Er is tussendoor ook nog een andere Wall-E uitgebracht, genaamd Wall-L
YouTube: Meet WALL-L (Liebherr-Class) and get to know all its play features -...

Men is goed bezig d:)b
Holy shit!

Die is goed zeg!

Toevallig afgelopen week beide films gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

rammes schreef op zondag 7 maart 2021 @ 15:14:
[...]

nice!
Achter zit al geel :)
Maar bij de set zit geen gele voorplaat (niet nodig in de US)

Maar eigenlijk moet het donkerblauw zijn voor deze serie:)
Afbeeldingslocatie: https://imgw.rgcdn.nl/c368e08078bd47a69a5836c744b0fe8d/opener/De-Porsche-van-de-Rijksrecherche.jpg

Maar mijninterpretatie is toch niet 100% period correct (moeten 4 sirenes voor, en mistlampen, oranje streep over de vlank etc) en heeft turbo blok en achterkant met breede wielkasten..
als ik foto's google voor rijkspolitie 911s dan zijn ze allemaal subtiel anders.. maar wel allemaal met grijze wielen, dus die moeten er maar weer onder..

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:22
Ik ben toch voor de bijl gegaan, en heb voor het Hogwarts-kasteel (71043) de verlichting van Lightmybricks besteld. Gisteren en vandaag heb ik het erop gezet, ik denk dat ik zo'n 7 uur bezig ben geweest.

Het doosje was kleiner dan ik dacht, het leek niet zo indrukwekkend. En het bouwen was vooral in het begin echt wel wat frustrerend. Je moet kleine lampjes tussen legoblokjes in doen, wat eigenlijk net niet kan, en de kabels wegwerken door ze onder legostenen langs te doen, wat ook niet helemaal past. Vooral de toren was echt niet grappig, die stortte steeds in omdat de kabeltjes tussen delen door het toch wat instabieler maken. Maar de tweede helft van het kasteel ging al een stuk beter! Ik heb er echt rustig de tijd voor genomen, dat scheelt wel :) En het was wel goed te doen, ook voor iemand zoals ik die helemaal geen verstand heeft van electriciteit. De handleiding was ontzettend duidelijk. En het was leuk om te zien hoe ingenieus ze het allemaal hebben bedacht.
Een heftig moment vond ik dat ik onderaan de vlammetjes een stukje af moest knippen :p
En leuk is dat je er een aantal officiële Legoblokjes bij krijgt, bijvoorbeeld om de schijnwerpers in elkaar te zetten.

Nu ik het klaar heb, ben ik er echt van onder de indruk. Het ziet er heel erg gaaf uit! Zowel de voor- als de achterkant van het kasteel. Alle mooie details aan dit kasteel worden precies goed verlicht, waardoor ze nog veel beter naar voren komen.
Dus ondanks de prijs en dat het opbouwen echt wel wat werk is (en veel gepriegel), is het echt een aanrader!
De sfeerverlichting in verschillende kleuren is ook heel gaaf.

Enige nadeel is dat hij op de kast komt te staan, en dat ik dan de achterkant niet meer kan zien ;) Maar ik kan hem altijd nog een keertje omdraaien voor een tijdje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8UpP2io_cshdW_fEowH6ubDWIYA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a8jtusyMo5zdu8epKTrOBeLU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0BflBkfTR-VCeXdxL-uiIQKDOKw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Y7mOYvVpp0XfTn35CNHPl5g.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zgq-pxFzToDL2q8heJ2tVK0wEmo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F0JoewUPizsU7QGZdv0Sy4YI.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NHMvM7D-gteZ-4P8-vIhRKqdmfM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2K1LQWqYi5asaUCHiLGSqMyS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pl66knOwVGy4ZH46eFSr1fsYhGQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xoFCeRHWfGfEuP5tD5SzYSfa.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gUpAzYNFbk1y8Q-EbH4jG6Pf6pw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bsveMIfN9QIuYf2QTZdiXFk8.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6_4dkYKfUhwGeg4Jf-IYkqxWK1w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zz1tBRZINcNmY0pUa1FIh2sD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H8SHh32z6gjpJZch2PvkKDL-2x8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XN8jOmn8li9RmsC9HPkiIYBo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EMKfoRH1fhsf_IVo-iir2mMX_RI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GPU2W1cDJGVvt2NHYaQW0MCa.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0702A_WsNLNgQOhbjmH04V_rPd0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sIjjUUFgqqt28sPdChMa8cpx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zJL42m2hnRkEVRMEtCEU1A-wX9I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jG2mgGH8IAZUDwD4CYhY2Xeo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rwJ1JdBbb6JBYDc_qz6p-AaUQCQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/igKEOH8EgzN3PHikkhnxlFPZ.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GxtDa6srigPiCvGbmYoxD2at_B4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ki1Cs2sy5HOtV5SgctYR3B2H.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LY8UT75w7tIZB2IMKqYAT-aVw5E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0QU2zP40zxsychY38R2klQMM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IgOTV0KXtS_8bd5XAmd3oM4Dw_0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RB5jl8Dy8emZQUk7RCoivVs9.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BZMJUycEhvHsIBtAADQ41JEyXdI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nQa5aX1U5WdXu69O3kKtu5vj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BH-kNet90fR-O-DGj4MClBWBE84=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uYGVfVBlTQIURgjWxGXqHbnY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jT-_IsWCIX3HyfMDsEX3QxOZEQc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ooya1PUtFYf8EyqQ1c3k5OWq.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sLTMBKZYPZdJzDmGsRwyR_H91B8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LCKfOwtJ2FTno1iPvbLApzWM.jpg?f=fotoalbum_tile

De foto's laten dat trouwens niet zo goed zien, maar de lampjes op de toren zijn wit. Halverwege tijdens het bouwen vond ik dat niet mooi, maar nu het helemaal af is valt het niet meer op.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-05 11:59
Ben ik weer met 2 vragen:
  1. Flink wat sets uit de 80s en 90s hebben hebben touw. Bijvoorbeeld om een ophaalbrug op te tillen of als onderdeel van een kraan om iets op te takelen. Nu ben ik uiteraard al die touwen kwijt. Welk touw en waar zou ik er een rol van kunnen kopen die als goed alternatief dient?
  2. Ik heb helaas flink wat gedegenereerde blokjes hier liggen. Compleet verkleurd, afgebroken klemmetjes (vaak bij zadels en vlaggen), te vies, vervormd of veel krassen. Voor mij niet meer bruikbaar. Wil er zelf vanaf maar kan ik op de 1 of andere manier de community er nog mee blij maken?

[ Voor 3% gewijzigd door juanita op 07-03-2021 18:31 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:02

vhal

ಠ_ಠ

Ik kwam deze nog tegen en als echte pretparkgekkie kon ik het niet laten om deze te bricklinken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eQMBYgpzvkDnhMWNvltg_ZO2vSw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bbyAAf7RrAxE9humib8BdOJ4.jpg?f=user_large

En inmiddels heb ik ook mijn achtbaanverzameling uitgebreid met onderstaande trein. De kleuren moest ik zelf nog uitvogelen, de huidige theming is nogal saai te noemen. Een kudo voor diegene die weet welke het is. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2wBNt-8eoSfvdXWpxBzdb__wkVA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kvnSV1NDDQQEQxuM0jYDgSSM.jpg?f=user_large

offtopic:
Overigens wel een rare bug met het fotoalbum en de oriëntatie :/

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

De eerst is Vila Volta, de trein geen idee..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03:47
Goliath?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [bassie]
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-07 09:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WZhomVLItfwdHZtLEFWS7c2YOgc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qLjM2e0D1IBZCRIFhlTSwPQP.jpg?f=fotoalbum_large
Ik ging voor GWP Amelia Earhart. Deze staat in de bevestiging....
Meer mensen met dezelfde communicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-07 14:09
[bassie] schreef op zondag 7 maart 2021 @ 21:46:
[Afbeelding]
Ik ging voor GWP Amelia Earhart. Deze staat in de bevestiging....
Meer mensen met dezelfde communicatie?
Hier niet.. Gisterenmiddag stond Amalia er gewoon bij bij mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-07 01:50
iwaarden schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 21:13:
De MOC Schweizer 300 Helicopter is af 😄

https://www.mecabricks.com/en/models/JV2yVJKKjyQ

Nu kijken hoe ik aan al die blokjes kom
Bijna een dag bezig geweest om eerst alle stukjes uit te filteren die een niet bestaande kleur hadden, daarna nog een keer filteren om te zeldzame kleuren te veranderen naar meer voorkomende kleuren zonder teveel van het uiterlijk te veranderen. Daarna kijken of er van de overgebleven zeldzame stukken nog alternatieven te vinden zijn ook hier zonder het uiterlijk aan te tasten.

Maar ik heb vanavond via Bricklink alle bestellingen eruit gegooid.

Je komt wel echt bizarre dingen tegen, een Cross Axle 3L in het wit, is maar 1x ooit gebruikt in een set in 1998 en zat daar ook maar 1x in. Te koop voor €22 per stuk 8)7 Gelukkig waren ze niet zichtbaar dus mooi vervangen voor een zwarte. En zo nog tig voorbeelden tegen gekomen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-07 07:41

M14

Een paar dagen geleden heb ik mijn Lego verzameling bij m'n ouders opgehaald om wat modellen van vroeger te bouwen. De eerste, links op de foto, de 8460, is af O+ .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JSpewjjMQkH6PzKdsMafnInoV7c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pJeCtKQDYt0Bup7s296sHBOa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aqGje2-xe7-ppEt7RqBSzI_V_30=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FImub9wDauqxUZuSPutlkzuY.jpg?f=fotoalbum_large

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:18
Dit weekend weer een klassieker gebouwd, de 8860 uit 1980. Geweldig om te bouwen, en heerlijk chaotisch de handleiding. Soms in 1 plaatje op meerdere plekken een lijstje met benodigde onderdelen en niet altijd logisch gegroepeerd. Je moet echt opletten. Elastiekjes waren op 1 na allemaal niet meer bruikbaar. Moet toch eens zoeken waar ik vervanging kan vinden van die oude elastiekjes. Tips zijn welkom, maar ik zal ook zelf gaan googelen - er zijn vast goede tips te vinden.

Erg apart aan dit model is dat hij drie versnellingen heeft, waarvan er 1 onbruikbaar is! Blijkt dat je de tandwielen te zwaar belast in die derde. Maar als je de auto van een motor voorziet moet je de afdekplaatjes omkeren en gebruik je dus twee andere versnellingen.

Heerlijke set om te bouwen en staat ook gewoon stoer tussen de andere auto’s.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z5pBqeAkyMedF4fjFCi-gKvUxgU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1yjKiNwgnLN5of3P5vfZNvk9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-07 14:55
Zijn de problemen met de Sian al opgelost waarbij de groene onderdelen nogal wat kleurverschil vertoonden? Normaliter wacht ik met de grote sets tot de kinderziektes eruit zijn en naar wat ik kon vinden was dit de grootste ergernis bij veel mensen.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:14

Dommel

Professioneel Software Sloper

RobbieB schreef op maandag 8 maart 2021 @ 00:09:
Zijn de problemen met de Sian al opgelost waarbij de groene onderdelen nogal wat kleurverschil vertoonden? Normaliter wacht ik met de grote sets tot de kinderziektes eruit zijn en naar wat ik kon vinden was dit de grootste ergernis bij veel mensen.
Zal er nog niet uit zijn maar als je tijdens het bouwen een beetje oplet kun je er wel voor zorgen dat de kleuren groen op de benodigde plekken zo veel als mogelijk hetzelfde zijn of in elk geval heel dicht bij elkaar liggen.
En ik moet zeggen bij mijn build ziet het er niet hinderlijk uit daardoor (een beetje met de juiste belichting spelen op de plaats waar je die neerzet wil ook helpen daarbij ;) )

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ik ben gisteren aan de 10277 crocodile train begonnen
en 2 dingen storen/vielen op:

1) boekje lijkt slecht gebonden te zijn, sommige pagina's "golven" bij de bindrand (en die bindrand lijkt ook breder dan normaal te zijn), goed geen megaprobleem, wel irritant

2) de kleuren..
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PdqJSjnh.jpg

ik weet a.d.h.v plaatje wel wat ik nodig heb, maar hoe is dit ooit door de kwaliteitstest heen gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

mschol schreef op maandag 8 maart 2021 @ 07:44:

1) boekje lijkt slecht gebonden te zijn, sommige pagina's "golven" bij de bindrand (en die bindrand lijkt ook breder dan normaal te zijn), goed geen megaprobleem, wel irritant

2) de kleuren..
[Afbeelding]

ik weet a.d.h.v plaatje wel wat ik nodig heb, maar hoe is dit ooit door de kwaliteitstest heen gekomen?
Ik heb hem net af en moet zeggen dat ik daar weinig last mee heb gehad, met alle twee de punten.
Heb je misschien een slechte druk te pakken van het boekje?
Ik kon alles goed zien en verschillen zien en de binding was prima, zelfde als bij de Mack truck.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
RZor schreef op maandag 8 maart 2021 @ 07:54:
[...]

Ik heb hem net af en moet zeggen dat ik daar weinig last mee heb gehad, met alle twee de punten.
Heb je misschien een slechte druk te pakken van het boekje?
Ik kon alles goed zien en verschillen zien en de binding was prima, zelfde als bij de Mack truck.
zou jij eens een foto kunnen maken van stap 3, zodat ik het verschil kan zien? (gaat in mijn foto specifiek om dat vakje waar de stukjes staan)

mijn model komt ergens uit het begin, dus het is mogelijk dat ze later de handleiding hebben aangepast

[ Voor 5% gewijzigd door mschol op 08-03-2021 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
vhal schreef op zondag 7 maart 2021 @ 20:25:
Ik kwam deze nog tegen en als echte pretparkgekkie kon ik het niet laten om deze te bricklinken.

[Afbeelding]
Super! Heb jij toevallig ook een part list?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Jakkus schreef op zondag 7 maart 2021 @ 17:50:
De foto's laten dat trouwens niet zo goed zien, maar de lampjes op de toren zijn wit. Hakverwege tijdens het bouwen vond ik dat niet mooi, maar nu het helemaal af is valt het niet meer op.
zet er een spiegel achter! heeft mijn vriendin bij haar harry kasteel school (:X) ook gedaan

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dommel
  • Laatst online: 23:14

Dommel

Professioneel Software Sloper

mschol schreef op maandag 8 maart 2021 @ 07:44:

2) de kleuren..
[Afbeelding]

Die boeken met de donkere pagina's zijn ze zelf inmiddels ook achter dat dat niet de beste methode is en daar gaan ze bij nieuwe sets iets aan doen (geen zwarte bladzijdes meer) volgens dit bericht

Edit: Kwam deze nog tegen.
Wie is er zo creatief geweest met de 3D-printer :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-8vEeyyr4QL6QlVktMEhT_c62iY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/611j8HCVNsbCmhZL64zhV685.jpg?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door Dommel op 08-03-2021 10:01 ]

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Dommel schreef op maandag 8 maart 2021 @ 09:45:
[...]

Die boeken met de donkere pagina's zijn ze zelf inmiddels ook achter dat dat niet de beste methode is en daar gaan ze bij nieuwe sets iets aan doen (geen zwarte bladzijdes meer) volgens dit bericht

Wie is er zo creatief geweest met de 3D-printer :P
[Afbeelding]
vraag me af of die bandjes niet een 'hele fijne vibratie' geven :+ lijkt me niet erg comfortable - dat gezegd hebben; GAAAF!!!!

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:23

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dommel schreef op maandag 8 maart 2021 @ 09:45:
Wie is er zo creatief geweest met de 3D-printer Photoshop :P
I fixed it for you :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Je hebt wel lui die het XXL, printen..
YouTube: YouTube

Pagina: 1 ... 60 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .