Ik ben toch voor de bijl gegaan, en heb voor het Hogwarts-kasteel (71043) de verlichting van Lightmybricks besteld. Gisteren en vandaag heb ik het erop gezet, ik denk dat ik zo'n 7 uur bezig ben geweest.
Het doosje was kleiner dan ik dacht, het leek niet zo indrukwekkend. En het bouwen was vooral in het begin echt wel wat frustrerend. Je moet kleine lampjes tussen legoblokjes in doen, wat eigenlijk net niet kan, en de kabels wegwerken door ze onder legostenen langs te doen, wat ook niet helemaal past. Vooral de toren was echt niet grappig, die stortte steeds in omdat de kabeltjes tussen delen door het toch wat instabieler maken. Maar de tweede helft van het kasteel ging al een stuk beter! Ik heb er echt rustig de tijd voor genomen, dat scheelt wel

En het was wel goed te doen, ook voor iemand zoals ik die helemaal geen verstand heeft van electriciteit. De handleiding was ontzettend duidelijk. En het was leuk om te zien hoe ingenieus ze het allemaal hebben bedacht.
Een heftig moment vond ik dat ik onderaan de vlammetjes een stukje af moest knippen

En leuk is dat je er een aantal officiële Legoblokjes bij krijgt, bijvoorbeeld om de schijnwerpers in elkaar te zetten.
Nu ik het klaar heb, ben ik er echt van onder de indruk. Het ziet er heel erg gaaf uit! Zowel de voor- als de achterkant van het kasteel. Alle mooie details aan dit kasteel worden precies goed verlicht, waardoor ze nog veel beter naar voren komen.
Dus ondanks de prijs en dat het opbouwen echt wel wat werk is (en veel gepriegel), is het echt een aanrader!
De sfeerverlichting in verschillende kleuren is ook heel gaaf.
Enige nadeel is dat hij op de kast komt te staan, en dat ik dan de achterkant niet meer kan zien

Maar ik kan hem altijd nog een keertje omdraaien voor een tijdje.
De foto's laten dat trouwens niet zo goed zien, maar de lampjes op de toren zijn wit. Halverwege tijdens het bouwen vond ik dat niet mooi, maar nu het helemaal af is valt het niet meer op.
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis