Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.378.002 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:43
Helsie schreef op zondag 28 februari 2021 @ 00:15:
Na een tijd Marktplaats scannen voor een Brick Bank modular buitenkansje heb ik toch maar geaccepteerd dat het alleen maar duurder wordt als ik langer zoek. Dus deal gesloten voor tweedehands exemplaar voor veel geld, maar toch blij dat ie er maandag dus gaat komen. Verslavingen zijn echt raar. 🥰
Het is een heel leuk en mooi gebouw! Ik heb er uiteindelijk ook vrij veel voor moeten betalen, deze is volgens mij echt niet goedkoop te krijgen. Dat komt doordat hij relatief kort te koop is geweest (34 maanden), en dus schaarser is dan de meeste modulaire gebouwen die niet meer te krijgen zijn. Het zou best eens kunnen dat het met de Downtown Diner een beetje dezelfde kant opgaat. Al was de Brick Bank volgens mij een set die echt heel geliefd was. Ik vind hem zelf in elk geval erg leuk! Prachtig, de binnenkant van de bank, met die kluis. En de geldwasserette vind ik ook heel erg leuk :)

Mijn favoriet aan deze set is de directeur van de bank, met zijn stempel :p

https://www.brickeconomy.com/set/10251-1/lego-brick-bank

[ Voor 3% gewijzigd door Jakkus op 28-02-2021 18:01 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apiekool
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-07 18:38
iwaarden schreef op zondag 28 februari 2021 @ 16:03:
Gister voor het eerst op bricklink lopen neuzen.

Heb de 8844 besteld, complete set met handleiding en kwam ook de 852 tegen, die kende ik niet, voor deze heb ik alle losse onderdelen besteld, de handleiding daarvan zoek ik later nog wel eens apart.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De 8844 was de eerste Lego Technic doos die ik van mijn ouders kreeg op mijn verjaardag. Hele mooie herinneringen aan. Ik kom de stukjes ervan nog steeds tegen tussen het Lego wat inmiddels door mijn zoontje wordt gebruikt.

Dankje voor deze trip-down-memory-lane :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Helsie schreef op zondag 28 februari 2021 @ 00:15:
Na een tijd Marktplaats scannen voor een Brick Bank modular buitenkansje heb ik toch maar geaccepteerd dat het alleen maar duurder wordt als ik langer zoek. Dus deal gesloten voor tweedehands exemplaar voor veel geld, maar toch blij dat ie er maandag dus gaat komen. Verslavingen zijn echt raar. 🥰
Helaas blijven die modulairs idd alleen maar in prijs stijgen, voor mij zijn het die bedragen inmiddels niet meer waard dus die laat ik schieten.

Vandaag wel de Blacksmith kunnen overnemen voor een hele mooie prijs. Was maar 1x opgebouwd en de verkoper ging er weer een nieuw setje van kopen.

Heb ik vorig jaar ook met The Diner gedaan, maakt inprincipe niet heel veel uit of ik de zakjes open maak of iemand anders als verder alles als nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [bassie]
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-07 09:21
dr86 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 19:52:
[...]
Vandaag wel de Blacksmith kunnen overnemen voor een hele mooie prijs. Was maar 1x opgebouwd en de verkoper ging er weer een nieuw setje van kopen.
Same here. Zo heb tree house en roller coaster aan boord gekregen.

Gaan er vanaf morgen nog mensen voor GWP - Amelia Earhart Tribute (40450)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02:23

rammes

koekebakker 1e klas

Weet iemand wanneer LEGO weer de boomhut gaat leveren?

Daarnaast twijfel ik of ik de 75192 Millennium Falcon via mp koop zo rond de 700e of via LEGO 850e maar dan weer veel VIP punten krijg, (scheelt ook weer 50euro geloof ik).

[ Voor 61% gewijzigd door rammes op 28-02-2021 21:24 ]

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-06 21:02
[bassie] schreef op zondag 28 februari 2021 @ 21:00:
Gaan er vanaf morgen nog mensen voor GWP - Amelia Earhart Tribute (40450)?
Vanaf 6 maart toch pas? https://www.bricktastic.n...ster-bunnys-carrot-house/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:59
rammes schreef op zondag 28 februari 2021 @ 21:12:
Weet iemand wanneer LEGO weer de boomhut gaat leveren?
In januari heb ik een bestelling bij LEGO shop geplaatst en toen stond er eind maart als indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [bassie]
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-07 09:21
Fair enough. 6 maart is de juiste datum....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:21
[bassie] schreef op zondag 28 februari 2021 @ 22:12:
[...]

Fair enough. 6 maart is de juiste datum....
Het voordeel is dat het iets gemakkelijker is om laat in de avond/vroeg in de ochtend (hoe je het bekijkt ;) ) een order te plaatsen, want 6 maart valt tijdens het volgende weekend. Met de huidige gekte is er een kans dat deze GWP vrij snel uitverkocht geraakt.

[ Voor 10% gewijzigd door Kapoen op 01-03-2021 06:22 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12:31
Ik wil de 40450 heel graag hebben, zoals ik hier sl eerder heb aangegeven, maar heb geen idee wat ik nu voor 100 euro moet bestellen wat in mijn straatje past :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
Versaevel schreef op maandag 1 maart 2021 @ 06:21:
Ik wil de 40450 heel graag hebben, zoals ik hier sl eerder heb aangegeven, maar heb geen idee wat ik nu voor 100 euro moet bestellen wat in mijn straatje past :?
Kan je m dan niet beter straks van marktplaats halen voor 20/30,-?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:21

almightyarjen

When does the hurting stop?

dr86 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 07:33:
[...]

Kan je m dan niet beter straks van marktplaats halen voor 20/30,-?
Dit. Maar 100 Euro besteden in de Lego shop is toch niet zo moeilijk lijkt me? :7

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Swennus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-07 16:51
iAR schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 08:59:
[...]

Doen! De cinema is erg mooi. En 200 is een prima prijs!
Hij is leuk o met maken, zitten paar leuke dingen in (zoals dat sign aan de voorkant). Ik vind dat ze de magie van cinema wel goed hebben weten te pakken in het model. Hij staat hier ondertussen al weer 2 jaar in elkaar. Ik vind het uit elkaar halen van lego echt de hell :(

Erg he dat virus? Ik had het 2 jaar terug. Heb toen ook nog een paar EOL gekocht, want de OCD in mijn hoofd zei dat ik ze dan ook allemaal moest. Maar toen ik die prijzen zag. Mijn god.
Dat is nu ook wel de reden er meer te kopen: heb je ooit geld nodig of wil je ze weg doen, dan krijg je er in ieder geval een goed bedrag voor.
En afgelopen zaterdag opgehaald O+ . Samen met mijn zoontje lekker onderweg geweest.

Nu eerst weer per verdieping alles uit elkaar halen, om het vervolgens weer per verdieping in elkaar te zetten :9~ ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12:31
Een lege Lego rekening is niet leuk, anders is 100 wel te doen.

Hmmm, bucket list, ruimtegebrek......

Ik gaat toch maar deze keer voor een kijkje op MP.

Het bricklink en zal wel gaan, maar Amalia zal wel uniek zijn :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

zojusit mailtje gedropt van; https://www.brickshop.nl/f/lego_vidiyo

lego vidiyo(?) bizonder weinig van gehoord

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Van het weekend een klein meevallertje gehad met de Ecto1 bij Amazon.

7 november besteld bij Amazon met levertijd ergens in februari voor €132,55
Begin dit jaar in januari geannuleerd door Amazon omdat hij niet op voorraad was (goh, niet dat we dat al wisten toen ik hem bestelde). Gelijk even gechat met Amazon om te vragen of het niet komt dat hij is geannuleerd omdat de prijs niet klopte. Dat was zeker niet het geval, hij was gewoon niet meer leverbaar.
Afgelopen week, kom ik de Ecto1 tegen op Amazon dus gelijk even de helpdesk gevraagd hoe dat nu precies zat en wat ze konden doen. Afgesproken dat ik hem bestel en dat ze het verschil overmaken als hij binnen is gekomen. Van het weekend is hij dan binnen gekomen en ik heb vandaag bericht dat het verschil wordt overgemaakt. *O*

Niet dat ik tijd heb om hem te bouwen, maar voor die prijs kon ik hem niet laten liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@himlims_ Ik heb er wel eens eerder wat over gehoord, maar ik val denk ruim buiten de doelgroep :$

In ieder geval zou ik niet voor mezelf kopen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

himlims_ schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:40:
zojusit mailtje gedropt van; https://www.brickshop.nl/f/lego_vidiyo

lego vidiyo(?) bizonder weinig van gehoord
Jangbricks had er een filmpje over.. hij was niet erg impressed.. te duur voor wat je krijgt, privacy is matig en de bricks heb je eigenlijk niet nodig want met een beetje slim plaatjes downloaden kan je het systeem ook voor de gek houden.. in zijn filmpje laat hij zelfs voorbeelden zien die je kan testen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +49 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-07 15:16
Duurde wat langer door de sneeuw, maar m'n booknook is af *O* Ik denk dat de spiegel nog wat schuiner had gemogen, je ziet nu soms de achtergrond, maar er is geen ruimte meer om dat aan te passen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lkjq94qneTBHAsfJrKg4R9FvCA4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/froYNtPfZ6spX94rkxBBYg29.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n9Yx_6vvX3_YBnChdSFknQ4SZp8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MPAheekldFAiwPVtWQ0aUEQG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nzuWhD1OlCVsegaoOqgqQJGTK_Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NBAaPvzmqF68uN8MSlpLDWLK.jpg?f=fotoalbum_tile

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12:58
ToolkiT schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:40:
[...]

Jangbricks had er een filmpje over.. hij was niet erg impressed.. te duur voor wat je krijgt, privacy is matig en de bricks heb je eigenlijk niet nodig want met een beetje slim plaatjes downloaden kan je het systeem ook voor de gek houden.. in zijn filmpje laat hij zelfs voorbeelden zien die je kan testen..

[YouTube: My LEGO Vidiyo video: Thoughts, confusion, concern]
Tja, bij LEGO Super Mario kun je natuurlijk ook de codes printen, en Hidden Side kun je ook vast voor de gek houden. Ik kan een bordspel ook uittekenen op een vel papier, ipv in de winkel kopen. :P

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Tc99m schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:44:
[...]

Tja, bij LEGO Super Mario kun je natuurlijk ook de codes printen, en Hidden Side kun je ook vast voor de gek houden. Ik kan een bordspel ook uittekenen op een vel papier, ipv in de winkel kopen. :P
Klopt maar bij een bordspel krijg je nog een beetje waar voor je geld, bij deze tegeltjes is dat een stuk minder..

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11-07 08:43
Onze zoon heeft vandaag de Lego Boost Star Wars set gekregen (75253). Heb even moeten zoeken om hem aan een aanvaardbare prijs te vinden (155€) want de set is EOL.

Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van de set. Je krijgt 3 "robots" en 1 motor, die je telkens tussen de robots moet wisselen. Er zit een afstands- en kleurensensor bij en je kan alles programmeren via de app.

Ik had wat reviews gelezen die niet zo lovend waren ivm de stabiliteit van de app, maar hier alvast geen problemen. Al meerdere uren mee gespeeld en geen enkele keer gecrashed.

De robots zien er ook cool uit, vooral R2D2:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yjzrCUW8Rt7vD0WWj5kjczSxuTY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SYCfoxsMRVFjfOv6QUaxbH02.jpg?f=fotoalbum_large

Zeker aankoopaanbeveling wat mij betreft, spijtig dat dit niet bestond in "onze" tijd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-07 01:50
Ben nu druk bezig in Mecabricks om een MOC helikopter die de lego ideas niet heeft gehaald aan te passen en te verbeteren (vind de basis heel erg goed maar sommige details kloppen niet of zijn afwezig), ik ga echt voor een 1 op 1 replica in lego. Als die af is wil ik hem ook in het echt maken van lego.

De eerste keer dat ik met Mecabricks bezig ging gaf ik het al snel op, learning curve voor beginnen vanuit het niets is erg steil. Maar door een MOC in te laden en die zelf aan te passen lukt het een stuk beter en begin hem nu aardig onder de knie te krijgen. Meeste moeite heb ik nog met het vinden van onderdelen. Het gaat me nu in ieder geval zo goed af dat ik hierna misschien zelf iets helemaal origineels ga maken.

Als die af is zal ik hem eens laten zien.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/oufujgforhk61.png
t zou zomaar van lego zelf kunnen zijn :+

via reddit user; https://www.reddit.com/u/hachiroku24/

nieuw billund exclusive setje;
Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2021/03/LEGO-40502-The-Brick-Moulding-Machine-2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2021/03/LEGO-40502-The-Brick-Moulding-Machine-1.jpg

brick bakker machine ... leuk ... :|

[ Voor 50% gewijzigd door himlims_ op 02-03-2021 11:24 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-07 15:45
Hoera! LEGO heeft naar de klachten geluisterd en gaat stoppen met de zwarte achtergronden in de 18+ instructieboekjes!

https://brickset.com/arti...ds-in-instruction-manuals

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:43
Haay schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:26:
Hoera! LEGO heeft naar de klachten geluisterd en gaat stoppen met de zwarte achtergronden in de 18+ instructieboekjes!

Ja, heel fijn! Het was me al opgevallen dat de achtergrond bij de Blacksmith gelukkig niet meer zwart was.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-07 16:29

ThunderNet

Flits!

himlims_ schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:04:

nieuw billund exclusive setje;
[Afbeelding]
[Afbeelding]

brick bakker machine ... leuk ... :|
Oh supergaaf! Een Engel zo te zien :*)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Zouden ze dit dan ook doen voor nieuwe productie van bestaande sets? Hmm, zou dat dan weer de prijs opdrijven van de eerste batches... je hebt dan iets exclusief, iets gelimiteerds te pakken :P

Maar terugkomend op die zwarte achtergronden, zouden die zwarte achtergronden niet ook gezorgd hebben voor een fors hoger inkt verbruik? Zo ja, denkende aan het milieu ook niet iets wat je zou moeten willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Gim schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:28:
Maar terugkomend op die zwarte achtergronden, zouden die zwarte achtergronden niet ook gezorgd hebben voor een fors hoger inkt verbruik? Zo ja, denkende aan het milieu ook niet iets wat je zou moeten willen.
Ik las dat dat inderdaad ook één van de overwegingen is om te stoppen met die zwarte achtergrond. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:26
Zijn er ook mensen die slechte ervaringen hebben met Brickowl stores?
24/2 besteld in een store in Estland. Status staat nog steeds op payed, verder geen actie.

14/2 besteld in Portugal. Tracking nummer ontvangen; left Portugal en verder niets.

De eerste maar eens een berichtje gestuurd wanneer het wordt verzonden. De tweede al meerdere mails, persoon lijkt me wel oprecht.

Al die stores zullen toch betrouwbaar zijn ? Sommige doen al jaren zaken volgens de site.

Verder maakt post.nl er een puinhoop van :( gewoon Nederlandse winkel besteld, zou afgelopen zaterdag bezorgd moeten worden maar nog steeds niets.

Zo erg is het allemaal niet, wel lichtelijk gefrustreerd. Ik wil graag bouwen d:)b

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Geweldig nieuws!

Zeer vervelend om wit op zwart te lezen met astigmatisme.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:08
Ik vind het echt jammer dat ze er mee stoppen, puur vanuit esthetisch oogpunt, maar wel jammer.

Het gaf de sets toch echt een meer volwasse gevoel mee.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Edgenumber schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 19:56:
Ik vind het echt jammer dat ze er mee stoppen, puur vanuit esthetisch oogpunt, maar wel jammer.

Het gaf de sets toch echt een meer volwasse gevoel mee.
Leesbaarheid staat voorop. Ook t hele doel van instructies, goed leesbaar zijn :)

Als ze t volwassener hadden willen maken dan hadden ze kortere instructies gemaakt ipv één pagina per blokje :) Wanneer mensen de set kopen voor hun vier jarige en trots vertellen "wat nou 18+? Mijn kind heeft hem al gebouwd toen ie vier werd" is het "volwassen gevoel" al snel weg :p

Dat ze de dozen een andere (zwarte) look hebben gegeven, dat snap ik nog wel. Had voor mij echt niet gehoeven, maar ik snap het wel. Ze hopen er immers (nog) meer volwassenen, die t geld hebben, er mee aan te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
Gim schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:28:
[...]
De instructies worden sowieso full color (inclusief gekleurde achtergrond) gedrukt, dus de hoeveelheid gebruikte inkt zal min of meer hetzelfde zijn. En ook als ze gekleurd papier gebruiken en daar de instructies op afdrukken, moet dat papier natuurlijk ergens mee gekleurd worden. Dus het milieu wordt hier niet veel beter van. ;)

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:51

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik snap alleen niet wat zwarte dozen met volwassen te maken hebben.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Laatst online: 11-07 10:48
zonoskar schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:12:
Ik snap alleen niet wat zwarte dozen met volwassen te maken hebben.
Uitstraling.. ziet er minder goedkoop en kinderachtig uit.
Vind zelf de nieuwe zwarte dozen daadwerkelijk een veel luxere uitstraling geven, wat dan weer beter bij de prijs past.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tc99m
Gim schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 20:35:
[...]

Leesbaarheid staat voorop. Ook t hele doel van instructies, goed leesbaar zijn :)

Als ze t volwassener hadden willen maken dan hadden ze kortere instructies gemaakt ipv één pagina per blokje :) Wanneer mensen de set kopen voor hun vier jarige en trots vertellen "wat nou 18+? Mijn kind heeft hem al gebouwd toen ie vier werd" is het "volwassen gevoel" al snel weg :p

Dat ze de dozen een andere (zwarte) look hebben gegeven, dat snap ik nog wel. Had voor mij echt niet gehoeven, maar ik snap het wel. Ze hopen er immers (nog) meer volwassenen, die t geld hebben, er mee aan te spreken.
LEGO ontwerpers maken bewust hun sets en instructies altijd zo dat ze (bij wijze van spreken) door een gemiddelde 8-jarige in elkaar kunnen worden gezet.
De leeftijdsindicatie op de dozen verwijst ook niet zo zeer naar de moeilijkheidsgraad, maar meer naar de doelgroep, zodat ouders en opa's en oma's enzovoorts weten welke doos ze het beste kunnen uitkiezen als hun (klein)kind jarig is (en dus niet de Bonsai pakken terwijl Jantje of Marietje van 7 liever een City-set zou hebben ;) ).

Overigens vind ik de categorie 18+ nog steeds stom gekozen, maar dat is weer n ander verhaal. :p

[ Voor 4% gewijzigd door Tc99m op 02-03-2021 22:26 ]

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:24
Toen ik 8 jaar was, lukte het ook met een stuk minder stappen. :p

Bij de Porsche valt het mee, maar had eerder de Architecture Chinese muur, maar donkergroen op zwarte achtergrond was niet te zien. Ze hebben ook geen outline, dus oriëntatie is niet te zien zonder zaklamp erop.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:31
Even tussendoor een oud model in elkaar gezet. Duidelijk ouder materiaal, scheurt ook hier en daar. Maar zit in elkaar en laten we zo. Het is de 8857 Street Chopper uit 1993. Best leuk ding eigenlijk. De vering in de voorvork is erg leuk gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qGru_dEYqXtrxPmlEegJd3mSo00=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6tqeEOiiYQTJkXJ6OlRPsmWZ.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RtyJnOH12_Suun5vmfBr3URIOGI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZrWFJAhb8DA6WhxVtGBiqNN4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:15

Bonus punten als ze dat al snel invoeren voor de huidige sets en dat je daarvoor kostenloos de boekjes kan laten vervangen voor leesbare varianten. Ik snap niet dat ze dit niet eerder wisten. Bij de Ideas Ecto 1 (2014?) hebben mensen ook geklaagd (waaronder ik).
Jakkus schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:38:
[...]

Ja, heel fijn! Het was me al opgevallen dat de achtergrond bij de Blacksmith gelukkig niet meer zwart was.
Maar die van de Porsche dan weer wel zwart... :?
mir4dor schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 17:50:
Zijn er ook mensen die slechte ervaringen hebben met Brickowl stores?
24/2 besteld in een store in Estland. Status staat nog steeds op payed, verder geen actie.

14/2 besteld in Portugal. Tracking nummer ontvangen; left Portugal en verder niets.

De eerste maar eens een berichtje gestuurd wanneer het wordt verzonden. De tweede al meerdere mails, persoon lijkt me wel oprecht.

Al die stores zullen toch betrouwbaar zijn ? Sommige doen al jaren zaken volgens de site.

Verder maakt post.nl er een puinhoop van :( gewoon Nederlandse winkel besteld, zou afgelopen zaterdag bezorgd moeten worden maar nog steeds niets.

Zo erg is het allemaal niet, wel lichtelijk gefrustreerd. Ik wil graag bouwen d:)b
Ik ga er vanuit dat brickowl net als bricklink een feedback systeem heeft voor elke verkoper, dat is wat de betrouwbaarheid bepaald. Verder zijn het waarschijnlijk net als bij bricklink vooral particulieren die de verkoop van steentjes naast een baan en Lego hobby erbij doen. Het is geen gestroomlijnde webwinkel met status updates en precieze tracking. Goede tracking krijg je soms wel, maar vaak ook niet en dan is inderdaad het enige dat je krijgt "heeft het land verlaten". Kan de verkoper ook niks aan doen, ligt aan het postbedrijf en de verzendoptie die je hebt gekozen. Bij bricklink is mijn ervaring dusver nadat ik een winkel heb uitgezocht met goede feedback en voorwaarden: komt uiteindelijk wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
Tc99m schreef op zondag 28 februari 2021 @ 16:03:
[...]

De UV-intensiteit van de zon is de komende weken overigens wel echt nog te laag, dan duurt het proces veel te lang. Ik zou wachten tot op z'n minst eind april (tenzij je aan de slag gaat met UV-lampen, dat kan natuurlijk het hele jaar rond).
Valt wel mee hoor, heb een paar lego vlaggetjes op de vensterbank in een bakje gelegd vanochtend en die waren einde middag al een stuk witter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Señor Sjon schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:37:
Toen ik 8 jaar was, lukte het ook met een stuk minder stappen. :p
Zou het kunnen dat dat komt omdat de modellen toen eenvoudiger waren?
Ik denk meer gericht op verticaal stapelen tov de vele moderne technieken (variaties op SNOT) die we nu kennen?

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Kapoen schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 06:44:
[...]

Zou het kunnen dat dat komt omdat de modellen toen eenvoudiger waren?
Ik denk meer gericht op verticaal stapelen tov de vele moderne technieken (variaties op SNOT) die we nu kennen?
De techniek van toen was als 3D printen. Laagje voor laagje opbouwen. Ook was toen het assortiment blokjes een HEEL stuk kleiner. Soms bekruipt mij het gevoel dat er wel iets teveel specifieke steentjes gemaakt worden. Elk groter model heeft bijna wel een nieuw blokje.

Maar ook in de Porsche (18+) heb je veel stappen met maar 1 of 2 blokjes. Dat kan zeker een stuk efficiënter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Tc99m schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:24:
[...]

LEGO ontwerpers maken bewust hun sets en instructies altijd zo dat ze (bij wijze van spreken) door een gemiddelde 8-jarige in elkaar kunnen worden gezet.
De leeftijdsindicatie op de dozen verwijst ook niet zo zeer naar de moeilijkheidsgraad, maar meer naar de doelgroep, zodat ouders en opa's en oma's enzovoorts weten welke doos ze het beste kunnen uitkiezen als hun (klein)kind jarig is (en dus niet de Bonsai pakken terwijl Jantje of Marietje van 7 liever een City-set zou hebben ;) ).

Overigens vind ik de categorie 18+ nog steeds stom gekozen, maar dat is weer n ander verhaal. :p
schoonmoeders vond ons lego wel leuk; keertje zo'n brickhead poes gegeven; -moest- direct in elkaar
afgelopen verjaardag (januari) hebben we haar de piano gegeven, vonden we een mooi 2e project :X sinds vorige week zit ie in elkaar - mooie build

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mir4dor
AppieNL schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 23:13:

Ik ga er vanuit dat brickowl net als bricklink een feedback systeem heeft voor elke verkoper, dat is wat de betrouwbaarheid bepaald. Verder zijn het waarschijnlijk net als bij bricklink vooral particulieren die de verkoop van steentjes naast een baan en Lego hobby erbij doen. Het is geen gestroomlijnde webwinkel met status updates en precieze tracking. Goede tracking krijg je soms wel, maar vaak ook niet en dan is inderdaad het enige dat je krijgt "heeft het land verlaten". Kan de verkoper ook niks aan doen, ligt aan het postbedrijf en de verzendoptie die je hebt gekozen. Bij bricklink is mijn ervaring dusver nadat ik een winkel heb uitgezocht met goede feedback en voorwaarden: komt uiteindelijk wel goed.
Ja ik realiseer me inderdaad dat mensen dit erbij doen. Het komt inderdaad wel goed; Estland is shipped alleen de status was niet aangepast.
Portugal is ontvangen plus nog twee andere.

Zal niet gaan vervelen met alle parts maar de onderdelen uit Portugal zijn wel erg netjes verpakt !
Dit is trouwens een compleet MOCje dus die wil ik wel showen 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yvAlcXE3KN6_FyxV4ILqjttoIZ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bVb0uTpCK5WqitrDVpT2eyot.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/asOEFq_IdisM1U5-H6xQeVsojTM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WuNyruRoeugy49KPkl7rKGx8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pesbmL7-S03Std22pAPCDl148U8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BuDuIP00Z3QdvunNGxIFRPMC.jpg?f=fotoalbum_large

Erg fragiel maar leuk om te bouwen. Ik mis wel een paar onderdeeltjes, dat eigen inventory laten berekenen door Rebrickable werkt toch niet helemaal. Goede leer, eerst even goed checken maar ach, dit was mijn eerste ;)

[ Voor 24% gewijzigd door mir4dor op 03-03-2021 16:59 . Reden: Foto toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-07 20:18
mir4dor schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:04:
[...]

Ja ik realiseer me inderdaad dat mensen dit erbij doen. Het komt inderdaad wel goed; Estland is shipped alleen de status was niet aangepast.
Portugal is ontvangen plus nog twee andere.

Zal niet gaan vervelen met alle parts maar de onderdelen uit Portugal zijn wel erg netjes verpakt !

[Afbeelding]
Zo wordt het effect van Lego wel te niet gedaan door deze shop.. ieder stukje apart verpakt.. wel makkelijk met bouwen dan weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:42
Ik had er spijt van dat ik een tijd geleden de originele Haunted House (10228) had verkocht. Toen had ik hem tweedehands gekocht met het idee om hem weer te verkopen want de prijs was fors. Maar de bouw was leuk, hij is erg mooi om te zien en ik ben een horror geek dus ik wil hem graag weer op de plank hebben. De nieuwe spookhuis is wel gaaf maar straalt te weinig 'spookhuis' uit naar mijn beleving.

Nieuw is het qua prijs geen Cafe Corner maar het gaat alsnog nergens over. Gelukkig kwam ik tweedehands een pareltje tegen met een ongebruikte stickervel en een doos alsof ie net uit de winkel komt. Uiteraard niet goedkoop maar ruim onder wat ze er nieuw voor vragen dus ik ben er superblij mee. Laat hem wel opsturen wat een beetje spannend is hoe het aan zal komen. PostNL komt er morgen mee, samen met vier andere pakketjes maar die heb ik verplaatst naar een dag later om de chauffeur te ontlasten voor dit enorme ding; ja daar mag om gegniffeld worden, laat mij :+

Ik heb wel geleerd dat die donkerbruine langwerpige steentjes (1x12) erg fragiel zijn uit die tijd. Die gingen bij het geringste druk knappen en daar ga ik voorzichter mee zijn. Verder wil ik het huis wat opleuken want de begane grond is vrij leeg en daar wil ik een grootvaders klok plaatsen. Een spookhuis kan natuurlijk niet zonder zo'n klok. Er is een officiële 'Monsters Fighters' klok met een spookje erbij maar ik twijfel of ik die mooier vind dan deze custom klok:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7YvpBVrv3DsfSOdy_LkpF-Nb3oU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QK1YyhYCIUgOhWgm23XusoQM.jpg?f=user_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5pvMABFzycra6hV61vfhCte-Rto=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9xaobt7lD46aEM8sCvPPyeDK.jpg?f=user_large

Verder is er een plant te vinden met groene bladeren en hopelijk kan ik de bladeren in een andere kleur vinden zodat ze meer dood lijken. De orgel uit de nieuwe spookhuis is ook erg gaaf maar twijfel of ik die verkleind kan bouwen en een plek kan geven. Plaatjes komen zodra ie binnen is en ik wat veranderd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
la_fusion schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:27:
[...]

Zo wordt het effect van Lego wel te niet gedaan door deze shop.. ieder stukje apart verpakt.. wel makkelijk met bouwen dan weer.
Je hebt het wel over een minderheid van de Lego markt. Genoeg mensen die sets kopen en heel bricklink niet kennen, laat staan brickowl. Dus dat effect dat zo'n bricklink winkeltje heeft, zal gering zijn. Ik ben benieuwd of Lego ooit het zal forceren voor de verkopers op bricklink om het in papieren zakjes te doen of zo. Ik ben bang dat ze dan verkopers wegjagen.

Dit is voor de verkoper en de koper snel en overzichtelijk met het controleren van de order. Shops die een bestelling van 50 soorten (met 500 oid parts totaal) in 1 ziplock doen, heb je ook. Ben ik geen fan van, zeker niet met tiles of ruitjes (meer krasjes dan al uit de fabriek). Afolsupply deed dat op een gegeven moment een tijdje, die is er na een paar maanden geloof ik weer vanaf gestapt vanwege klachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
la_fusion schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:27:
[...]

Je bedoelt Lego die in veel te grote dozen levert (hoi transport) en tegenwoordig zwart geinkte boekjes gebruikt met 1 blokje per stap? Denk niet dat die iets hiervan kan vinden.

@AppieNL PaB levert wel een grote zak trouwens. Weliswaar is BL vaak goedkoper, maar in bulk veel verschillende steentjes bestellen is makkelijker via Lego zelf.

[ Voor 16% gewijzigd door Señor Sjon op 03-03-2021 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
Señor Sjon schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:24:
[...]

Je bedoelt Lego die in veel te grote dozen levert (hoi transport) en tegenwoordig zwart geinkte boekjes gebruikt met 1 blokje per stap? Denk niet dat die iets hiervan kan vinden.

@AppieNL PaB levert wel een grote zak trouwens. Weliswaar is BL vaak goedkoper, maar in bulk veel verschillende steentjes bestellen is makkelijker via Lego zelf.
Zijn LEGO dozen echt té groot? Er zal een gedeelte psychologie achter zitten (grotere dozen vallen meer op in de winkel, maken meer indruk als cadeau), maar met iets meer ruimte in je doos beschadigt je product ook minder snel (net als bij een zak chips).
Ze zullen met een beperkte set standaardformaten werken waardoor het per set zal verschillen, maar ik heb zelf niet echt de indruk dat er exorbitant veel loze ruimte in de dozen zit. Dat zou ook een slechte zaak zijn vanuit een zakelijk oogpunt, overbodige ruimte die je product tijdens transport, opslag of in de winkel inneemt kost je gewoon geld.

[ Voor 6% gewijzigd door Tc99m op 03-03-2021 13:09 ]

scintillating

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
De offset is dat een kind een groot cadeau krijgt, terwijl het gros lucht is. Het stamt nog uit een tijd met veel minder sets (toen had je die flappen nog aan de voorkant zodat je in de doos kon spieken. O+ De shelve space die het volledige assortiment inneemt is echt enorm geworden.

Maar een beetje set van formaat heeft meer dan 50-60% lucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:25
Tc99m schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:08:
[...]

Zijn LEGO dozen echt té groot? Er zal een gedeelte psychologie achter zitten (grotere dozen vallen meer op in de winkel, maken meer indruk als cadeau), maar met iets meer ruimte in je doos beschadigt je product ook minder snel (net als bij een zak chips).
Ze zullen met een beperkte set standaardformaten werken waardoor het per set zal verschillen, maar ik heb zelf niet echt de indruk dat er exorbitant veel loze ruimte in de dozen zit. Dat zou ook een slechte zaak zijn vanuit een zakelijk oogpunt, overbodige ruimte die je product tijdens transport, opslag of in de winkel inneemt kost je gewoon geld.
Afgaande op de sets die ik recent heb gekocht zijn Lego dozen inderdaad voor een (te) groot gedeelte gevuld met lucht. Alleen de dozen van de 18+ sets die ik heb gekocht waren redelijk vol. Ook krijgen zelfs vrij simpele sets tegenwoordig een compleet boekwerk meegeleverd terwijl de instructies vroeger op een paar blaadjes paste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Ik doelde met mijn opmerking alleen op het feit dat ieder afzonderlijk onderdeel apart verpakt was in plastic daar waar Lego tegenwoordig net naar papieren zakken wil gaan. Natuurlijk is dit een kleine markt en kan Lego nog wel wat meer verbeteren maar vond het opvallend dat er zoveel moeite werd gedaan terwijl ze makkelijk alle stukjes in 1 zakje kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Alle stukjes in 1 zakje, maar dan niet klagen over krassen op de blokjes he?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Señor Sjon schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:36:
De offset is dat een kind een groot cadeau krijgt, terwijl het gros lucht is. Het stamt nog uit een tijd met veel minder sets (toen had je die flappen nog aan de voorkant zodat je in de doos kon spieken. O+ De shelve space die het volledige assortiment inneemt is echt enorm geworden.

Maar een beetje set van formaat heeft meer dan 50-60% lucht.
Dit was tot een paar jaar terug zeker het geval, maar nu zijn ze vaak 2/3 tot 4/5 wel gevuld. Ze hebben hierin wel stappen gemaakt.

Het risico met 100% vol is dat Lego toch schuift in een zakje (het vind een manier, ook in een volle doos) met het gevolg dat een onderdeel door het karton van de doos prikt. Wedge plates lukt dit vrij makkelijk. Dus er zit ook een grens aan hoe vol een doos kan.

[ Voor 18% gewijzigd door AppieNL op 03-03-2021 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
zonoskar schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 14:11:
Alle stukjes in 1 zakje, maar dan niet klagen over krassen op de blokjes he?
Misschien weet ik niet hoe het werkt, maar wat dat betreft snap ik niet dat ze de zakjes niet vacuüm trekken. Zou dat niet beter helpen tegen krassen?

Bij mijn Diner was zo'n rond raam stukje enorm bekrast. Gewoon, nieuw uit de doos. Wel een nieuwe gekregen, maar het voelt toch zonde.

Maar misschien is eens in de zoveel tijd een nieuw stukje opsturen wel veel goedkoper dan alle zakjes vacuüm te trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
Ik denk dat in het geval van vacuum trekken, het ook wel zo gigantisch hard vacuum getrokken moet zijn dat het echt nul beweegt. Anders krijg je net meer krassen dan wanneer het los kan bewegen. Vergelijk het met een auto met of zonder doek wegzetten. Als er een beetje zand onder het doek zit gaat het schuren maar zonder zand/stof blijft het goed. Komt er zand op zonder doek is er dan ook weer niets aan de hand..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bardu schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 23:11:
Even tussendoor een oud model in elkaar gezet. Duidelijk ouder materiaal, scheurt ook hier en daar. Maar zit in elkaar en laten we zo. Het is de 8857 Street Chopper uit 1993. Best leuk ding eigenlijk. De vering in de voorvork is erg leuk gedaan.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Oh wow, dat gaf me een flashback!
Die heb ik ooit zelf proberen te bouwen met de onderdelen die ik had.. nou ja een moc die erop geinspireerd was.. geloof ik niet superver mee gekomen.. wel veel tijd aan besteed kan ik me herrineren..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
JeroenE schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 15:13:
[...]
Misschien weet ik niet hoe het werkt, maar wat dat betreft snap ik niet dat ze de zakjes niet vacuüm trekken. Zou dat niet beter helpen tegen krassen?

Bij mijn Diner was zo'n rond raam stukje enorm bekrast. Gewoon, nieuw uit de doos. Wel een nieuwe gekregen, maar het voelt toch zonde.

Maar misschien is eens in de zoveel tijd een nieuw stukje opsturen wel veel goedkoper dan alle zakjes vacuüm te trekken.
Ik denk dat je met vacuüm trekken juist moet opletten dat bij het vacuüm zuigen onderdelen niet over elkaar gaan schuiven en krassen veroorzaken, of dunne onderdelen breken als ze onhandig in de zak liggen. En dan moet je echt veel steviger plastic gaan gebruiken om te voorkomen dat het zakje te snel scheurt of poreus wordt. Dat is weer duurder, en zorgt ook weer voor meer plastic afval.

't is nogal een operatie als je er zo over nadenkt, om die stukjes plastic bij iedereen thuis te krijgen :D

scintillating

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tc99m
AppieNL schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 14:28:
[...]

Dit was tot een paar jaar terug zeker het geval, maar nu zijn ze vaak 2/3 tot 4/5 wel gevuld. Ze hebben hierin wel stappen gemaakt.

Het risico met 100% vol is dat Lego toch schuift in een zakje (het vind een manier, ook in een volle doos) met het gevolg dat een onderdeel door het karton van de doos prikt. Wedge plates lukt dit vrij makkelijk. Dus er zit ook een grens aan hoe vol een doos kan.
Ik heb hier toevallig (of nouja, zo toevallig is het ook niet ;) ) 21318 (Treehouse) en 10270 (Bookstore) naast me staan, heb ze maar eens opengemaakt. Beiden inderdaad voor ruim 4/5e gevuld.
Tussen de zakken zit natuurlijk ook nog wel wat lucht, maar kan nu niet zeggen dat het verspilde ruimte is (n=2, maar toch :p ).

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-06 19:42
mir4dor schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:04:
[...]

[Afbeelding]
Vindt het juist een beetje overkill en onnodig veel gebruik van verpakkingsplastic. Heb zelf liever dat ze alles in 1 grote zak doen dan op deze manier. Leuke wagen verder! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
Cowamundo schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 19:58:
[...]

Vindt het juist een beetje overkill en onnodig veel gebruik van verpakkingsplastic. Heb zelf liever dat ze alles in 1 grote zak doen dan op deze manier. Leuke wagen verder! :)
Zeker overkill maar dat kon ik ook niet weten. Verder boeit het me ook niet zoveel, lijkt me niet dat we hier een milieu discussie moeten gaan voeren.
Wat ik wel weet is dat ik veel te veel heb betaald voor deze parts. Maar goed, zoals eerder vermeld, dit was mijn eerste Rebrickable koop.

Thanks voor "leuke wagen". Ik pik de technieken op bij elke MOC en gebruik ze voor eigen builds d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Het einde is in zicht!
#hotroddefender
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x_EInrXnkpV_YVs8bnerytxU5KA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IIYxMFmEHBzvNJTVEnnQdxgg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
  • Laatst online: 06-06 17:52
Tc99m schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 16:53:
[...]

Ik heb hier toevallig (of nouja, zo toevallig is het ook niet ;) ) 21318 (Treehouse) en 10270 (Bookstore) naast me staan, heb ze maar eens opengemaakt. Beiden inderdaad voor ruim 4/5e gevuld.
Tussen de zakken zit natuurlijk ook nog wel wat lucht, maar kan nu niet zeggen dat het verspilde ruimte is (n=2, maar toch :p ).
Vorige week hier ook 21318 (Treehouse) binnen gekregen, maar kon inderdaad nou niet echt zeggen dat de doos vol met loze ruimte zat.
Goed gevuld! Een aparte doos erin waar ook de handleiding zat en ook de aparte doos zat goed vol.
Alles kan uiteraard wel iets schuiven in de doos, maar naar mijn idee is het minimaal.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Done!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Nxl4sCnMCJ_pKcWTFSqZFzxa-0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IwTqcmp3iKgj2kpo4URp5LW4.jpg?f=fotoalbum_large

En de collectie er maar even bij gehaald :)
In chronologische volgorde (voor mij dan)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RTXq10gbepQh_z-f8A_pBJ5O7Rs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qHhhMhbN8lAoxGhJbm7uiYxd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HlIyOEf_JYTm4lb55U9Y0ssOKoo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RVwRFB9iqNbAh2gbQITxVtzn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xsk51Y7ZOb69lYCjWGt4xLbsDCg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sw9lqgu8C967XvuglNNPaNEA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wI3-PKGxYnu0r5URSHMsbYQJK54=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I8xENNx8haTJB6Kz3I9Nw64I.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

ToolkiT schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 23:43:
Done!
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie collectie. 1 tip, koop de Mustang. Dat is echt een leuke set om te bouwen.
Hoe vond je de Porsche? De doos staat hier klaar, maar het is even te druk om te starten.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wutse
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-05 11:16
Ik ben zelf nog maar pas begonnen met Lego dus ik leer zowat de sets nog maar kennen. Maar als ik hier bepaalde foto's zie heb ik blijkbaar al veel mooie sets gemist. Die hierboven die Ferrari en mini Cooper bijvoorbeeld.

Ben al blij dat ik de re release van de Saturn V heb kunnen bemachtigen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-07 01:50
Ik heb gister de 8844 in elkaar gezet, zo’n oude set zit toch ook wel echt leuk in elkaar, ik kwam een aantal technieken tegen die ik nog niet eerder was tegengekomen door modernisering over de jaren maar die wel erg leuk zijn.

De moeilijkheid ligt ook wel wat hoger, de technieken zijn wat ouder en niet voor alles is een speciaal stukje, daarnaast zijn de tekeningen iets onduidelijker en gebeurt er meer per tekeningen. Resultaat is dat je af en toe een stukje terug moet omdat je iets hebt gemist of net een stud in het verkeerde gaatje hebt geprikt. Dit is toch wel leuker bouwen als het foutloze 1 steentje per keer van tegenwoordig.

Ik kan me nog herinneren dat bij mijn oude lego trein 4559 een alternatief op de achterkant van het boekje stond, een stoomlocomotief, daar waren geen instructies van, ik heb die toen vanaf die achterkant zelf in elkaar gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visitor.q
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-07 12:30
iwaarden schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 08:20:
Ik heb gister de 8844 in elkaar gezet, zo’n oude set zit toch ook wel echt leuk in elkaar, ik kwam een aantal technieken tegen die ik nog niet eerder was tegengekomen door modernisering over de jaren maar die wel erg leuk zijn.

De moeilijkheid ligt ook wel wat hoger, de technieken zijn wat ouder en niet voor alles is een speciaal stukje, daarnaast zijn de tekeningen iets onduidelijker en gebeurt er meer per tekeningen. Resultaat is dat je af en toe een stukje terug moet omdat je iets hebt gemist of net een stud in het verkeerde gaatje hebt geprikt. Dit is toch wel leuker bouwen als het foutloze 1 steentje per keer van tegenwoordig.

Ik kan me nog herinneren dat bij mijn oude lego trein 4559 een alternatief op de achterkant van het boekje stond, een stoomlocomotief, daar waren geen instructies van, ik heb die toen vanaf die achterkant zelf in elkaar gezet.
Herkenbaar :) Bij het in elkaar zetten van de Technic space shuttle 8480 kwam ik er 4 plaatjes later achter dat ik een Technic brick van 1x10 had moeten gebruiken ipv een 1x12. Nou dat betekende een behoorlijk heftige deconstructie en gepiel, omdat alles met kruisverbanden wordt vastgezet. Dat maakt die dingen ook rock solid, je kunt ze van een meter hoog laten vallen zonder dat er iets aan het frame zal mankeren. Maar tegelijkertijd dus wel iets minder vergevingsgezind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Done!
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De Defender is een beetje de vreemde eend in de bijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

zonoskar schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:50:
[...]

De Defender is een beetje de vreemde eend in de bijt :)
yup, zowel qua formaat als stijl (technic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

PaT schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 00:22:
[...]

Mooie collectie. 1 tip, koop de Mustang. Dat is echt een leuke set om te bouwen.
Hoe vond je de Porsche? De doos staat hier klaar, maar het is even te druk om te starten.
Die was ik nog vergeten erbij te zetten want die staat op de kamer van mijn dochter ipv de woonkamer..
Ik dacht ik plak haar naam op het kerstkadotje en dan kan ik hem lekker toch zelf bouwen ;) maar nee ze wou het zelf doen (met een klein beetje hulp van mij)
Dat zag er idd uit als een leuke build :)

De 911 is vergelijkbaar, ik vond het leuk om te bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
PaT schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 00:22:
[...]

Porsche is een leuke set. Je kan wel de Targa maken met de Turbo wielkasten, maar niet met de achterspoiler of het Turbo motorblok (is net iets anders). Als je iets van ~40-50 parts bij zou bestellen dan kan je veel makkelijker tussen Turbo en Targa wisselen.

Het makkelijkste is om een tweede achterklep te hebben en nog wat extra onderdelen om beide rollbars in stand te kunnen houden.
2x 6325190 PLATE 3X3, 1/4 CIRCLE, W/ CUT OUT
2x 6191630 TILE 2X2, W/ BOW
2x 4515364 PLATE 1X2 W/SHAFT Ø3.2
2x 4599044 PLATE 4X5 W. SHAFT Ø3.2
2x 243101 FLAT TILE 1X4
1x 243126 FLAT TILE 1X4
1x 663626 FLAT TILE 1X6
1x 663601 FLAT TILE 1X6
2x 4560178 FLAT TILE 2X4
2x 346026 PLATE 1X8
14x 241226 RADIATOR GRILLE 1X2
1x 379501 PLATE 2X6
4x 6047220 PLATE W. BOW 2X2X2/3
2x 6034044 PLATE W. BOW 1X2X2/3
Optioneel
1x 366601 PLATE 1x6

Bij elkaar 4,99 via Lego.nl

Kanttekeningen:
Ik gebruik extra bow plates om Targa en Turbo naast elkaar te kunnen zetten op de achterklep (dan heb heb 1 breed nodig om te centreren).
Ik heb de aansluiting van de turbo achterklep niet aangepast op de targa lijn, hier zou nog wat werk in kunnen zitten om deze overgang beter te maken van de zijkant gezien (de targe gebruikt een 1x6 tile, de turbo een curved plate).
ik heb geprobeerd de onderdelen te verzamelen zodat je de roll bars, daken en achterkleppen in beide uitvoeringen compleet hebt. Ik ben uitgegaan van het turbo motorblok. Voor de reguliere achterklep moet je dan de radiator aan de bovenkant weglaten. Als je het non-turbo blok maakt, heb je nog 1x6 plate wit of grijs nodig. De handleiding zegt wit (is voor het dak), terwijl de rest van het dak grijs is aan de binnenkant, dus die snap ik niet helemaal. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Señor Sjon schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:00:
[...]

Porsche is een leuke set. Je kan wel de Targa maken met de Turbo wielkasten, maar niet met de achterspoiler of het Turbo motorblok (is net iets anders). Als je iets van ~40-50 parts bij zou bestellen dan kan je veel makkelijker tussen Turbo en Targa wisselen.
Ik heb het turbo blok wel in de targa gekregen hoor :)
Je moet aleen een 1x10 plate onder de klep doen om genoeg ruimte voor het blok te maken..of mijn geval 1x6 en 2keer 1x2 ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GO3qoRYA6QZUWcqaEABbuzNX_ME=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uVbHnUBMnk5kUgS2mcm9DCjf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:52

QuattroNL

It is I.

Done!
[Afbeelding]
Even los van de Defender, klopt het dat eigenlijk alleen de F40 en de Camper er qua schaal niet echt tussen passen?
Oftewel: de rest heeft allemaal dezelfde schaal?

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 11:54
QuattroNL schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:36:
[...]

Even los van de Defender, klopt het dat eigenlijk alleen de F40 en de Camper er qua schaal niet echt tussen passen?
Lego werkt volgens mij niet echt met sets op schaal. Enige is dat ze voor de transport vrachtauto meerder modellen hebben gemaakt die erop passen. zoals de corvette. Voor de rest worden dacht ik niet modellen op dezelfde schaal gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
ToolkiT schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:17:
[...]

Ik heb het turbo blok wel in de targa gekregen hoor :)
Je moet aleen een 1x10 plate onder de klep doen om genoeg ruimte voor het blok te maken..of mijn geval 1x6 en 2keer 1x2 ;)
[Afbeelding]
Je mist wat boven de fan, zo lukt het altijd wel namelijk. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QM5VJ61qSUpURcfwTZ05xRgNivY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zO8fNGGBGRSbJyiCKNgjk17L.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Laatst online: 18-05 13:46

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

[...]

Ze zijn geen van allen echt op dezelfde schaal. De Kever heeft ook weer een andere grootte in vergelijking met de Transporter bus.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[...]

Echt op schaal gaat nooit lukken, de wielen/banden zijn de beperkende factor..
Lego heeft maar een aantal maten, de F40 heeft de zelfde banden als de mini en 911 bijvoorbeeld, terwijl dat in het echt heel anders is..
De fiat500 heeft dezelfde banden als de T1 camper etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Señor Sjon schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:00:
[...]

Je mist wat boven de fan, zo lukt het altijd wel namelijk. :P

[Afbeelding]
Sorry, Slechte/oude foto..
Met past het ook:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7l9q8pTORO4sQUuSrDj7Ii4XMuU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I8mlsDY1MbkvpDrfuHD1vcwW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Boefje, de radiator zit 1 stud naar voren op de fan. ;) Maar ik snap dat het zo werkt.

Nu nog de spoiler erop zien te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Wat me trouwens opviel is dat de T1, die al jaren in de kast staat, best vergeeld was..
Maar niet alle stukken evenveel.. net alsof sommige bricks ander materiaal is..

Op mijn fotos valt het niet zo op, zal eens een closup maken.. maar op de voorkant van het dak zijn die schuine ronde aan de voorkant zijn veel geler dan de rechte ronde erachter

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-07 16:54
Wat vinden jullie ervan? Zal het zelf niet snel kopen, maar ziet er wel geslaagd uit.

Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2021/03/LEGO-Ideas-21326-Winnie-Pooh-2.jpg

https://www.bricktastic.n...winnie-pooh-gepubliceerd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
@NotSoSteady In de lijn van Sesamstraat: het doet me niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-07 14:54
Kan je de Lego powered up bluetooth hub van lego vervangen met een BuWizz bijvoorbeeld? Zodat je niet met batterijen zit bijvoorbeeld. Of gaat de bouw dan anders moeten zijn? (Ben geen moc bouwer, dus heb wel manual nodig haha)

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
NotSoSteady schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:50:
Wat vinden jullie ervan? Zal het zelf niet snel kopen, maar ziet er wel geslaagd uit.

Ik vind hem leuk! Maar ik ben sowieso wel fan van Winnie the Pooh :) Die gaat er zeker wel komen bij mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Laatst online: 18-05 13:46

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

[Afbeelding]

Vind het zeker wel leuk, maar zou hem niet zo snel kopen.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:25

[Afbeelding]

Totaal niet mijn ding, maar het ziet er wel veel beter uit dan de oorspronkelijke inzending.

Ik ben heel benieuwd of de Chinezen deze ook na gaan maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

water_escape schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:12:
Kan je de Lego powered up bluetooth hub van lego vervangen met een BuWizz bijvoorbeeld? Zodat je niet met batterijen zit bijvoorbeeld. Of gaat de bouw dan anders moeten zijn? (Ben geen moc bouwer, dus heb wel manual nodig haha)
wat is een buwizz?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

aha dat systeem - heeel toevallig gister via aliexpres besteld 15euro (z'n ding met accu ipv aa-baterijen)
niet geweten dat het 'buwizz' systeem was (cloontje uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Vandaag de passagierstrein binnen gekregen. Zonder de doos geopend te hebben weet ik nu al dat ik meer rails nodig ga hebben want met 4 rechte stukjes rails kom je niet ver. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-07 14:54
himlims_ schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:48:
[...]

aha dat systeem - heeel toevallig gister via aliexpres besteld 15euro (z'n ding met accu ipv aa-baterijen)
Welke op ali is dat? Benieuwd naar de kracht. En nog steeds benieuwd wat dit vervangt tov de lego veriant.

Water-Escape

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

water_escape schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:30:
[...]

Welke op ali is dat? Benieuwd naar de kracht. En nog steeds benieuwd wat dit vervangt tov de lego veriant.
geen idee; mocht dat ding de aankomende maanden binnenkomen dan deel ik t wel hier in dat 'fake lego' topic. die ' orginele' stond filmpje van 'race auto' a 44kmu :P denk niet dat die chineese dat doen

[ Voor 11% gewijzigd door himlims_ op 04-03-2021 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emieltenberge
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-03 09:45
Haay schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:22:
[...]

Ik las dat dat inderdaad ook één van de overwegingen is om te stoppen met die zwarte achtergrond. :)
Het inktverbruik zal wel meevallen denk ik, als het geen zwart is dan gebruiken ze lichtblauw als achtergrond, dat kost ook inkt.

maar het is iig wel fijn dat ze stoppen met de zwarte achtergrond :) :) :) :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BRO-JWE
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-07 00:05
Mooie set, de Winnie de Poeh. Een heel stuk beter dan de originele inzending wat mij betreft.

[ Voor 38% gewijzigd door BRO-JWE op 04-03-2021 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

himlims_ schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:48:
[...]

Dat cloontje is bij mij ook onderweg. Maar ik verwacht niet dat het een buwizz evenaart. Er zit geen LiPo in, gewoon wat LiMh cellen denk ik. Vergelijkbaar met een Lego battery box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-05 11:59
Ik ben afgelopen winter wat oude sets (jaren 90 allemaal) gaan bouwen en ontdekte dat ik bij elke set wel wat steentjes miste. Variërend van een hoofd met zonnebril tot het standaard 2 x 1 grijze (oud grijs) blokje. In totaal mis ik iets van 10 - 30 steentjes (afhankelijk of je dubbel telt). Wat is de beste manier om die alsnog te verkrijgen? Het liefst plaats ik gewoon ergens 1 order waarbij alle stukjes nieuw zijn bij een Nederlandse aanbieder. Of werkt het zo niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@juanita Het is de vraag of je alles nog nieuw kan krijgen. Je kan eens op bricklink of brickowl kijken. Volgens mij kan je op beide websites een "verlanglijstje" maken en dan laten uitzoeken waar je die kan bestellen.

Je kan ook bij Lego zelf bestellen, maar ik dacht dat daar ook niet alles verkrijgbaar is: https://www.lego.com/nl-nl/page/static/pick-a-brick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanita
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-05 11:59
@JeroenE Ja liefst nieuw maar als dat niet meer mogelijk is kan ik ook goed leven met gebruikte stukjes van goede kwaliteit. Zal er eens naar kijken.

[ Voor 9% gewijzigd door juanita op 04-03-2021 17:31 ]

Pagina: 1 ... 59 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .