Een eigen MOC is nog een brug te ver. Dus het eerste. Het resultaat zal ik natuurlijk hier posten.Gim schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:25:
[...]
Ga je een MOC van Rebrickable bouwen of een eigen MOC? Eigenlijk de vraag, wat ga je maken
Is er voor het bouwen van een MOC van iemand anders geen speciale term?Gim schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:25:
[...]
Ga je een MOC van Rebrickable bouwen of een eigen MOC? Eigenlijk de vraag, wat ga je maken
Het bouwen van een MOC van iemand anders, is toch eigenlijk niet veel anders dan het bouwen van een set, alleen moet je de steentjes zelf bij elkaar verzamelen...
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Zie https://www.toypro.com/nl/news/114/wat-is-een-lego-r-moc-setchrisO schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:32:
[...]
Is er voor het bouwen van een MOC van iemand anders geen speciale term?
Het bouwen van een MOC van iemand anders, is toch eigenlijk niet veel anders dan het bouwen van een set, alleen moet je de steentjes zelf bij elkaar verzamelen...
Conform dit artikel heb je een standaard Lego set en een niet standaard set. Deze laatste heet dus een MOC en maakt (nogmaals volgens het artikel) niet uit wie deze MOC heeft gebouwd.
Nee, precies andersom. Bovenstaande filmpjes zijn 3 jaar oud, die uit je link max 9 maanden.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Maar eigenlijk maakt het niet uit, altijd leuk als er meer van dit soort content is IMHOSnoeiKoei schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:58:
[...]
Nee, precies andersom. Bovenstaande filmpjes zijn 3 jaar oud, die uit je link max 9 maanden.
Bricklink vind ik leuk en verslavend. Het is soms inderdaad flink puzzelen. Sowieso kan het vinkje Lots below Wanted qty’ al veel verschil maken. Het verschil zie je vaak pas bij het maken van de carts.Angeloonie schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:23:
Dus.. weer 20% dichterbij de MOC die ik ga bouwen
[Afbeelding]
Man wat een gedoe dat Bricklinken. Het algoritme van Bricklink is leuk maar niet altijd helemaal goed. Heb dus gisterennacht met 2 schermen wanted list vs store inventory zitten vergelijken, en dan enkel de items toegevoegd die slechts max 1-2 cent duurder waren dan de goedkoopste. Zo pakte hij een paar items van €0,50 per stuk die bij andere shops nog geen 10% daarvan kostten.
Lekker pluiswerk dus, maar nu dus weer 46 unique items van de lijst te strepen. Heb zo veel mogelijk van de onderdelen waar ik er 1-4 nodig had op de lijst gezet, puur om mijn lijst korter te maken
Over een paar weken weer een avondje zitten om verder te puzzelen.
Duurste item deze keer was:
[Used] Black Technic, Pin 3L with Friction Ridges Lengthwise (x119) ..... EUR 0.07 each = EUR 8.33
7x zo duur als de blauwe 3L pins, maar het oog wil ook wat
Ik heb nu overigens een MOC op het oog waarbij twee keer een Technic axle 7 nodig is. Deze moet in de kleur zwart zijn. Deze kosten minimaal 10 euro per stuk (komt alleen maar voor in de 8653 set), in light bluish grey maar een paar centen. Ik doe wel eerst die. Als ik me er op den duur aan erger, kan ik altijd nog de zwarte kiezen.
Heb alvast even vlug bekeken. Ben nog aan het werk maar ik stuur wat meer details.
Ik moet zeggen dat ik de kwaliteit zeer goed vind. Het is niet goedkoop maar ik kan het er zelf niet voor maken (en de tijd opbrengen). Is voor mij alvast een heel goede optie.
Heb 6 stuks van hun besteld (4 grote en 2 kleine) en alvast even 2 auto's snel eraan gehangen.
:strip_exif()/f/image/fKFVCE7hm4hxBUvwVSFGp5Wd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lS2qSmavj718qvx5icZFwFz6.jpg?f=fotoalbum_large)
De Lambo heeft een haakjes systeem (is met lego blokjes, wat best wel vet is) en de Caterham die duw je op een blokjesconstructie die vasthangt op de plaat.
De achterzijde heeft houten verstevigingen (ik post meer detailfoto's later).
Ziet er alvast heel goed uit vind ik en heb absoluut niet het gevoel dat de auto's zouden loskomen.
(Enkel het koffertje van de caterham ga ik moeten vastmaken met een drupje lijm want die knalt anders gewoon los de grond op
[ Voor 5% gewijzigd door JacobsT op 18-02-2021 12:14 ]
Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist
Toch MOC staat voor My Own Creation, als je dan die van iemand anders nabouwt is het niet meer je eigen creatie maar Someone's Own Creation... een SOC dusmeesje schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:43:
[...]
Zie https://www.toypro.com/nl/news/114/wat-is-een-lego-r-moc-set
Conform dit artikel heb je een standaard Lego set en een niet standaard set. Deze laatste heet dus een MOC en maakt (nogmaals volgens het artikel) niet uit wie deze MOC heeft gebouwd.
Maar 'MOC set' is natuurlijk ook een prima benaming
<knip> Youtube-link gaat niet over Lego maar over een ander merk, hoort dus niet in dit topic thuis.
[ Voor 33% gewijzigd door Ardana op 18-02-2021 16:39 ]
Rebrickable kent helaas geen Find SOC optie.Pin0 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:16:
[...]
Toch MOC staat voor My Own Creation, als je dan die van iemand anders nabouwt is het niet meer je eigen creatie maar Someone's Own Creation... een SOC dus
Maar 'MOC set' is natuurlijk ook een prima benaming
[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 18-02-2021 12:30 ]
Gaaf. Ga toch maar op zoek naar een Caterham om die toch te kopen en te bouwen.JacobsT schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:13:
[...]
Heb alvast even vlug bekeken. Ben nog aan het werk maar ik stuur wat meer details.
Ik moet zeggen dat ik de kwaliteit zeer goed vind. Het is niet goedkoop maar ik kan het er zelf niet voor maken (en de tijd opbrengen). Is voor mij alvast een heel goede optie.
Heb 6 stuks van hun besteld (4 grote en 2 kleine) en alvast even 2 auto's snel eraan gehangen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De Lambo heeft een haakjes systeem (is met lego blokjes, wat best wel vet is) en de Caterham die duw je op een blokjesconstructie die vasthangt op de plaat.
Ziet er alvast heel goed uit vind ik en heb absoluut niet het gevoel dat de auto's zouden loskomen.
(Enkel het koffertje van de caterham ga ik moeten vastmaken met een drupje lijm want die knalt anders gewoon los de grond op)
PhD i.o.
Ziet er goed uit, maar dit komt dus niet van Lego, maar is compatible ermee. Ze gaan ook hun eigen motor uitbrengen waardoor je geen accus meer nodig hebt.HBSVDK schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:21:
Hier zaten veel op te wachten. Het nieuwe Lego railsysteem vind ik wel een armoede tov oude 9v rail. Het is alleen moeilijk en duur te verkrijgen tegen wisselende tweedehands kwaliteit. Maar daar komt verandering in:)
YouTube: Fx Track System Debut[Afbeelding]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Is voor de fun paar setjes gekocht als 'investering'. Stonden met een actie in de Aldi dus alles gekocht wat ik kon vindenQuattroNL schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:53:
[...]
1 Speedchampion is niet genoeg dus doe er maar een paar van elk?![]()
![]()
[Afbeelding]
Lijkt me wel leuk naast de beurs en crypto. Beetje 'risicospreiding' noemen ze dat
Bij de Aldi? Cool! Ook maar eens kijken dan als ik er in de buurt benJacobsT schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:13:
[...]
Is voor de fun paar setjes gekocht als 'investering'. Stonden met een actie in de Aldi dus alles gekocht wat ik kon vinden
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Was 12,99 voor een speedchampion dus meteen 15% rendement op de geadviseerde marktprijsQuattroNL schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:15:
[...]
Bij de Aldi? Cool! Ook maar eens kijken dan als ik er in de buurt ben
Ben wel nog steeds op zoek naar een goede tool om al men sets dan te tracken, marges, aankoopprijzen, gemiddelde aankoopprijs per set, etc...
Daar iemand tips voor? Veronderstel dat hier wel meer mensen zo voor de fun in wat setjes beleggen?
[ Voor 9% gewijzigd door JacobsT op 18-02-2021 13:18 ]
Ik gebruik daar vooralsnog good old Excel voorJacobsT schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:17:
[...]
Ben wel nog steeds op zoek naar een goede tool om al men sets dan te tracken, marges, aankoopprijzen, gemiddelde aankoopprijs per set, etc...
Daar iemand tips voor? Veronderstel dat hier wel meer mensen zo voor de fun in wat setjes beleggen?
Kan je toch lekker met formules klooien en daarmee leuke grafiekjes creeren.
Top bedankt voor de foto's ziet er goed uit inderdaad, het gaat mij met name om de kleine auto's. denk dat ik ze ook maar ga bestellen, de 4 welke beschikbaar zijn. wat was de levertijd ongeveer?JacobsT schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:13:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
(Enkel het koffertje van de caterham ga ik moeten vastmaken met een drupje lijm want die knalt anders gewoon los de grond op)
Communicatie gaat supervlot. Nicola noemt hij dacht ik. Stuurt je persoonlijk een mailtje om te bedanken voor de bestelling. Hij zei dat ze niet aan de lego parts raakten voor de mounting maar het heeft nog geen week geduurd en ik heb ze allemaal binnen. Topervaring so farJapieh schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:24:
[...]
Top bedankt voor de foto's ziet er goed uit inderdaad, het gaat mij met name om de kleine auto's. denk dat ik ze ook maar ga bestellen, de 4 welke beschikbaar zijn. wat was de levertijd ongeveer?
Klopt. De next best thing gezien Lego ze niet meer (gaat) maken.zonoskar schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:07:
[...]
Ziet er goed uit, maar dit komt dus niet van Lego, maar is compatible ermee. Ze gaan ook hun eigen motor uitbrengen waardoor je geen accus meer nodig hebt.
Zolang de kwaliteit (+prijs) goed is en de kleur hetzelfde is als de oude tracks boeit het me niet veel van welk merk ze zijn. Bij welk ander Lego zou ik me dan weer niet wagen aan non-legp merken.
Zelf heb ik m'n Lego investeringen(de sealed dozen) in gevoerd op https://www.brickeconomy.com/JacobsT schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:17:
[...]
Was 12,99 voor een speedchampion dus meteen 15% rendement op de geadviseerde marktprijs
Denk dat jij daar ook wel mee uit de voeten kunt.

Lego is om te bouwen en mee te spelen, niet om als inverstering te gebruiken! Door al die 'investeerders' vist menig AFOL/ kind achter het net, omdat een set (constant) is uitverkocht.
Lego 'investeerders' zijn de huisjesmelkers van de Lego en die ben je liever kwijt dan rijk.
Eens dat het sneu is dat mensen achter het net vissen, zou zelf graag nog wat oude modulars willen hebben bijvoorbeeld.chrisO schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:22:
Kunnen de Lego 'investeerders' svp in een hoekje gaan zitten en zich schamen!![]()
Lego is om te bouwen en mee te spelen, niet om als inverstering te gebruiken! Door al die 'investeerders' vist menig AFOL/ kind achter het net, omdat een set (constant) is uitverkocht.
Lego 'investeerders' zijn de huisjesmelkers van de Lego en die ben je liever kwijt dan rijk.
Maar de meeste sets zijn gewoon ruim beschikbaar zodra ze uitkomen en blijven dat ook vaak wel een jaartje of 2/3
De prijzen gaan pas omhoog als een set eruit gaat, en als je dan een set niet hebt dan had je er waarschijnlijk op het moment van uitkomen ook geen interesse in. In mijn geval geldt dat dus in ieder geval met de modulars.
Die heb ik vorig jaar pas ontdekt, dus helaas voor mij dat oudere sets nu 2 of 3x over de kop gaan.
Maar dat een set niet meer beschikbaar is omdat er investeerders zijn, daar ben ik het niet mee eens.
Probeer jij dan eens bijvoorbeeld Flower Bouquet (10280) voor de adviesprijs te kopen....oh wacht, dat gaat niet, want die is tijdelijk uitverkocht en dus vis je achter het net. Kijk dan ook even op marktplaats, daar staan namelijk de 'investeerders' in de rij om even snel een paar eurotjes te verdienen. Daar staan al gauw 30+ 'investeerders' als die er niet geweest waren, dan hadden 30+ ECHTE Lego liefhebbers de set nu ipv dat ze achter het net viste.dr86 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:38:
[...]
Eens dat het sneu is dat mensen achter het net vissen, zou zelf graag nog wat oude modulars willen hebben bijvoorbeeld.
Maar de meeste sets zijn gewoon ruim beschikbaar zodra ze uitkomen en blijven dat ook vaak wel een jaartje of 2/3
De prijzen gaan pas omhoog als een set eruit gaat, en als je dan een set niet hebt dan had je er waarschijnlijk op het moment van uitkomen ook geen interesse in. In mijn geval geldt dat dus in ieder geval met de modulars.
Die heb ik vorig jaar pas ontdekt, dus helaas voor mij dat oudere sets nu 2 of 3x over de kop gaan.
Maar dat een set niet meer beschikbaar is omdat er investeerders zijn, daar ben ik het niet mee eens.
Het punt is denk ik dat veel mensen (zoals ik) alles compleet willen hebben, en dus ook bereid zijn om goed te betalen voor een set die niet meer te krijgen is. Maar het probleem zie ik daar niet echt van in. Het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod, en van mensen die daar slim op in weten te spelen en er geld mee verdienen. Maar dat kan ik ze echt niet kwalijk nemen.. Het wordt pas vervelend als bestaande sets daardoor niet goed te krijgen zijn.
En het voordeel is weer: als ik goed betaal voor een oudere set, weet ik ook bijna wel zeker dat hij dat ook waard blijft. Wat dat betreft is dus ook een oude set duur kopen een goede investering! Zeker als je ze niet sealed koopt, maar als ze al een keertje opgebouwd zijn.
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Door investeerders kunnen AFOL's juist nog een doosje bemachtigen die ze gemist hebben.chrisO schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:22:
Kunnen de Lego 'investeerders' svp in een hoekje gaan zitten en zich schamen!![]()
Zo heb ik poosje terug nog de 21301 kunnen bemachtigen dankzij een investeerder.
- En dankzij de vele investeerders worden de Retired sets steeds schappelijker geprijsd.
- En dankzij de investeerders word er meer verkocht, dus meer geproduceerd.
En verder vind ik het persoonlijk gewoon leuk om sealed sets te hebben, ik koop bijna alles 2x.
1 om te bouwen en 1 om later te verkopen aan een liefhebber.
En daarbij moet je niet perse de investeerders de schuld geven, maar misschien vooral LEGO zelf. Zij spelen er expres op in door allerhande exclusives te produceren. Wat ik van Lego bijvoorbeeld schandelijk vind is dat ze hele unieke minifigs verloten in de VIP store. Grote kans dat ze daarmee duizenden euro's aan VIP points laten verdwijnen. ('k geef het toe.. wel slim)
Niet eens met opmerking over schamen e.d. Maar ik zou het wel fijn vinden als vragen over handel/investeringen in een apart topic worden geplaatst. Dit topic gaat m.i. over het bouwen en spelen met Lego.chrisO schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:22:
Ook van een set die niet meer te krijgen is, 60202. Toch nog voor een hele nette prijs kunnen kopen via Bricklink.
Die minifigs brengen de stad echt tot leven, vind ik. Leuk om even wat foto's van te delen
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Weet niet of het ontopic is of off-topic. Maar vond het wel leuk om even te laten zien en het hoort in principe bij m'n Lego sets.
Een vriendin en tevens collega van me heeft hele mooie 'display kaartjes' gemaakt voor m'n Lego Porsche 42056 en Lego Ferrari 42125! Vind het er erg strak bij staan zo en ben er ook echt blij mee! Voegt toch weer iets toe op de één of andere manier.
:strip_exif()/f/image/ryUy57i15Pvi4WG4ScDTYBjT.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/KQGDY3cpYxunckC1SNaUZZr9.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/l23uIn5SIXj4ypiM779y0qAz.jpg?f=fotoalbum_large)
Bron: https://rebrickable.com/m...-a-75895-set-mod/#details
[ Voor 15% gewijzigd door meesje op 18-02-2021 15:13 ]
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Wauw, die is tof zeg! Bedankt voor het delen!meesje schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:12:
Leuk bedacht! Targa versie van de Porsche Speed Champion. Ik heb dit setje nog op zolder liggen. Tzt ook maar deze versie bouwen. O ja, de Porsche SC gaat overigens deze zomer met pensioen. Dus mocht je interesse hebben, wacht niet te lang met de aanschaf.
[Afbeelding]
Bron: https://rebrickable.com/m...-a-75895-set-mod/#details
Tja vind het persoonlijk een beetje moeilijk doen om niks, het is tijdelijk uitverkocht, dus met een beetje geduld kan je m straks weer kopen. En ja het is niet leuk om te zien dat er nu wat verkopers geld proberen te verdienen, maar zoals ik al zei, je moet in dit geval gewoon even geduld hebben. En anders de volgende keer gewoon om 00:01 zorgen dat je je bestelling plaats in de lego shop.chrisO schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:55:
[...]
Probeer jij dan eens bijvoorbeeld Flower Bouquet (10280) voor de adviesprijs te kopen....oh wacht, dat gaat niet, want die is tijdelijk uitverkocht en dus vis je achter het net. Kijk dan ook even op marktplaats, daar staan namelijk de 'investeerders' in de rij om even snel een paar eurotjes te verdienen. Daar staan al gauw 30+ 'investeerders' als die er niet geweest waren, dan hadden 30+ ECHTE Lego liefhebbers de set nu ipv dat ze achter het net viste.
Het is door deze mensen dat ik een nieuwe Caterham heb kunnen bemachtigen...chrisO schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:22:
Al de andere sets heb ik ook gewoon retail gekocht. Ik wil geen vooraf gebouwde sets. Graag lekker zelf de zakjes openscheuren en puzzelen.
Ik zie het grote issue niet. Is zeer kleinschalig en een leuk hobby onderdeel net zoals het bouwen van een model. Ik zal dan ook best even men posts verwijderen over de hangyourlego wallmounts want dan zijn deze ook compleet off-topic natuurlijk.
Puristen, ongeacht of het nu voor lego, auto's of andere zaken is, zijn toch altijd onnodig zuur hoor als iets niet met hun mening strookt...
Ik zie ook niet de waarde van Lego dan voor volwassen mensen zoals vrijwel iedereen hier aangezien wij niet echt met 'lego spelen'. Dat deed ik toen ik 12 jaar was natuurlijk.
Ieder haalt er zijn plezier uit. Kan je evengoed de verzamelaars die sealed boxes collecten ook even gaan 'aanvallen' want dan 'doet de lego niet waar hij voor bedoeld is'
[ Voor 12% gewijzigd door JacobsT op 18-02-2021 15:18 ]
Lijkt me dat een bakje water met wat dreft erbij zeker geen kwaad zou kunnen. Ben nogal gesteld op hygiëne dus veel kwaad kan het niet denk ik danmeesje schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:19:
Wassen jullie de steentjes ontvangen via bricklink/-owl? Ik heb dat nog nooit gedaan. Met het blote oog ziet het er altijd wel schoon uit.
Ik zou het persoonlijk wel doen.
[ Voor 89% gewijzigd door Ardana op 18-02-2021 16:40 ]
Ik heb ooit wel eens wat steentjes schoon moeten maken, maar voordat deze echt droog zijn, duurt volgens mij best lang. In kleine openingen blijft bij mij altijd water zitten. Ik zit dan te klooien met een hoekje van een velletje keukenrol/wc papier. Heb je daarvoor nog tips?JacobsT schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:20:
[...]
Lijkt me dat een bakje water met wat dreft erbij zeker geen kwaad zou kunnen. Ben nogal gesteld op hygiëne dus veel kwaad kan het niet denk ik dan
Ik zou het persoonlijk wel doen.
Ik bestel alleen nieuwe steentjes via Bricklink en die was ik nooit ook niet vanwege Covid, want PostNL zorgt er wel voor dat de steentjes lang genoeg in quarantaine blijvenmeesje schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:19:
Wassen jullie de steentjes ontvangen via bricklink/-owl? Ik heb dat nog nooit gedaan. Met het blote oog ziet het er altijd wel schoon uit.
Op een handdoek boven de verwarming? Het water verdampt altijd wel hoormeesje schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:23:
[...]
Ik heb ooit wel eens wat steentjes schoon moeten maken, maar voordat deze echt droog zijn, duurt volgens mij best lang. In kleine openingen blijft bij mij altijd water zitten. Ik zit dan te klooien met een hoekje van een velletje keukenrol/wc papier. Heb je daarvoor nog tips?
Als je echt ongeduldig bent met de haardroger
Vriend van me vroeg of ik deze wou hebben want hij kon er ook 2 bestellen. Deze pik ik nog wel is op. Als Porsche liefhebber toch wel een must. Post maar wat foto's van de build
Mijn vorige bestelling betrof allemaal nieuwe steentjes, maar mijn laatste bestelling is used. Ik wilde dat een keer uitproberen, want scheelt best veel geld. Ik heb alle steentjes kritisch bekeken en zie echt niks bijzonders. Sowieso moet je vertrouwen hebben in de verkopers dat new echt nieuw is. Maar ook dat used gewoon gebruikt is maar zonder tandafdrukken e.d. Dat hoort m.i. niet eens meer verkocht te worden.chrisO schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:23:
[...]
Ik bestel alleen nieuwe steentjes via Bricklink en die was ik nooit ook niet vanwege Covid, want PostNL zorgt er wel voor dat de steentjes lang genoeg in quarantaine blijvenen DHL zorgt er helaas voor dat ze nooit meer uit quirentaine komen...
Handdoek boven verwarming klinkt goed. Kennelijk ben ik te ongeduldig.JacobsT schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:25:
[...]
Op een handdoek boven de verwarming? Het water verdampt altijd wel hoor
Een haardroger kan zeer warm/heet worden als je die vervolgens te lang en dicht bij Lego houdt, dan riskeer je dat de blokjes vervormen of zelfs deels smelten.JacobsT schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:25:
[...]
Op een handdoek boven de verwarming? Het water verdampt altijd wel hoor
De set is vrijwel nooit uitverkocht totdat hij uit productie gaat, dus je opmerking slaat kant noch wal. Dat een set in het begin uitverkocht is wil niet zeggen dat je 'achter het net' vist. Je moet wat langer wachten, maar met of zonder investeerders blijft dat hetzelfde, echter een set is dan op de release day niet binnen 10 maar 30 minuten uitverkocht. Hij komt vanzelf weer op voorraad.chrisO schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:22:
Zo was de 75292 (Mandalorian Razor Crest) een tijdje niet verkrijgbaar, dus zag je op marktplaats allemaal sets aangeboden voor 30-100 euro meer dan de adviesprijs, hopende iemand tegen te komen die niet wil wachten. Je hoeft het niet voor die prijs te kopen als je kan wachten.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Uiteraard maar je moet dit natuurlijk voldoende tijd geven om altijd af te koelen en voldoende heen en weer bewegen. Ik zou bij mijn initieel idee blijven, handdoek boven de verwarming, zet er desnoods nog een ventilator op. Zal wel snel drogen zochrisO schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:32:
[...]
Een haardroger kan zeer warm/heet worden als je die vervolgens te lang en dicht bij Lego houdt, dan riskeer je dat de blokjes vervormen of zelfs deels smelten.
(Of gooi ze in de rijst
Weet iemand hoe lang die verwerking ongeveer duurt? Status blijft maar op 'We haven’t received your return at our warehouse yet.' staan terwijl DPD hem maandag heeft afgeleverd.

Assembly square staat ook in elkaar
Ik heb er ooit 3 weken op mogen wachten en 6 weken langer nog op de terugbetaling. Als ik ooit iets wil terugsturen (wat niet defect is), dan is op Marktplaats verkopen veel sneller en het levert vaak hetzelfde op en je mag je VIP-punten houden.Sjurm schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:41:
Ik had zo te zien beter mijn dubbel bestelde Medieval Blacksmith set kunnen houden, in plaats van terug te sturen naar Lego
Weet iemand hoe lang die verwerking ongeveer duurt? Status blijft maar op 'We haven’t received your return at our warehouse yet.' staan terwijl DPD hem maandag heeft afgeleverd.
Ja, newbie hierdetulp050 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:43:
[...]
Ik heb er ooit 3 weken op mogen wachten en 6 weken langer nog op de terugbetaling. Als ik ooit iets wil terugsturen (wat niet defect is), dan is op Marktplaats verkopen veel sneller en het levert vaak hetzelfde op en je mag je VIP-punten houden.
dozen? toch niet weer afbreken meteen?FranticDJ schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:41:
[Afbeelding]
Assembly square staat ook in elkaarnu dozen zoeken om ze in op te bergen
Water-Escape
Jakkus schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:05:
Ik heb een lading minifigs binnen gekregen om in mijn stad te zetten. Heerlijk!
Ook van een set die niet meer te krijgen is, 60202. Toch nog voor een hele nette prijs kunnen kopen via Bricklink.
Die minifigs brengen de stad echt tot leven, vind ik. Leuk om even wat foto's van te delen
Water-Escape
met de Kragle?water_escape schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:47:
ok..wauw.... maar hoe hou je het schoon?
[...]
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Nog even wat extra foto's genomen!Japieh schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:33:
[...]
Hoe is de kwaliteit e.d. van de HUYL? zit er ook naar te kijken maar zie dat de verzendkosten alleen al 25 euro zijn.
Dit zijn dus de 'kleinere' sets voor de creator kits zoals de Beetle, Mini en Caterham.
Zit zelfs een simpele handleiding bij! Toch leuk voor iets wat eigenlijk iemand zijn hobbyproject is.
:strip_exif()/f/image/d34UHPG4ONghOmHhylVZrMzI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/r8bsIVewdO4gK3hvWxCE6qZK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5Bvb9HMEM9JcNAOL4tsjYRb0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tUva0HwAOKaIACnTHxW1w7LD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/r1K2gCiPaZ35c8F6LH6W4Fwu.jpg?f=fotoalbum_large)
Hieronder zie je de grote versie voor de Chiron, 488, GT3, Lambo, ...
Ook leuk om even te vermelden: de grote platformen hebben unieke monteerpunten per model.
Zo heeft de Lamborghini Sian 2 haakjes meer ter hoogte van de voorwielen terwijl bij de 488 deze boven en onder zitten. Is dus echt heel simpel om de auto vast te hangen daar de oplossing op maat van het model gemaakt werd. Toch goed gezien!
:strip_exif()/f/image/CXmcun5MYHGq6VHcYqY3zGhm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AopVj1bXHksBvinuncyQ7jdN.jpg?f=fotoalbum_large)
Haha, voor jou een vraag, voor mij geen weet! Ik moet daar echt nog iets op bedenkenwater_escape schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:47:
Neewater_escape schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:46:
[...]
dozen? toch niet weer afbreken meteen?
Dus ik zet ze in z'n geheel in verhuisdozen tot ik ze wel ergens fatsoenlijk neer kan zetten.
water_escape schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:47:
Jakkus schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:24:
Haha, voor jou een vraag, voor mij geen weet! Ik moet daar echt nog iets op bedenken

[ Voor 30% gewijzigd door Mappy op 18-02-2021 17:51 ]
Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Het verschil is dat je wallmounts voor Lego zijn en mensen dat wel leuk vinden als idee voor bij hun thuis. Daarentegen heb je voor beleggen niet per se Lego nodig, dus ik snap meesje wel als die zegt dat die daar liever een apart topic voor ziet. Ik heb geen idee of Tweakers een beleggingstopic/forum heeft, ik heb er nooit naar gezocht.JacobsT schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:15:
[...]
Ik zie het grote issue niet. Is zeer kleinschalig en een leuk hobby onderdeel net zoals het bouwen van een model. Ik zal dan ook best even men posts verwijderen over de hangyourlego wallmounts want dan zijn deze ook compleet off-topic natuurlijk.
Het "spelen" met Lego dat wij doen heeft voornamelijk betrekking op het bouwen en een middagje met de functies spelen om het vervolgens ter display neer te zetten of af te breken om andere dingen van te bouwen. We zijn idd geen 12 meer.
Blijkbaar zijn er in dit topic gewoon wat mensen die niks hebben met beleggen (ik ook niet). Voor jou voegt het wat toe aan de Lego hobby omdat je het combineert met een andere hobby, maar die andere hobby van jou delen die mensen hier niet. Kan je ons voor zuur uitmaken, maar nu kom je zelf een beetje zuur over dat ons het stukje beleggen niet interesseert.Puristen, ongeacht of het nu voor lego, auto's of andere zaken is, zijn toch altijd onnodig zuur hoor als iets niet met hun mening strookt...
Vind ik ook sneu voor de Lego ja. Lego is er om te bouwen (vrij vertaald uit het Deens betekend Lego NB "speel goed"), maar ja die mensen heb je en zoals je ziet zijn die er ook in dit topic, maar die worden niet aangevallen, want dat die hebben niet het doel om het later te verkopen voor meer geld, dat is hun manier van verzamelen van Lego. Ofwel voor die mensen is de Lego het doel, niet het middel zoals bij beleggers.Ieder haalt er zijn plezier uit. Kan je evengoed de verzamelaars die sealed boxes collecten ook even gaan 'aanvallen' want dan 'doet de lego niet waar hij voor bedoeld is'
"Beleggen" in Lego heeft gewoon een slechte reputatie in dit topic. Dat komt denk ik door 2 dingen:
1. Ze komen altijd vragen in dit topic wat goede beleggingen zijn, terwijl een gedeelte van de mensen in dit topic daar dus helemaal niet mee bezig wil zijn, die willen gewoon lekker bouwen en MOCen, waar dit topic vooral voor bedoeld is.
2. Het vervelende broertje van de "investeerder": de scalper. De meeste mensen in dit topic kennen nog wel de foto van de 30-tal dozen Saturn V ergens in een hal van een huis een week na release. Dat is gewoon sneu voor de mensen die hem wilde bouwen op release. Kunnen ze hem later alsnog bouwen? Gelukkig wel, ding bleef 2 jaar in productie en werd daarna opnieuw uitgegeven onder een nieuw setnummer, maar blijft toch zuur, dat je eerder wilde en kon bouwen, maar het niet kon door zo'n scalper. De schuld afschuiven op Lego is dan makkelijk (meer produceren voor release bijv.), maar is niet de oorzaak van het probleem, want dan bestellen scalpers gewoon nog een gang vol.
Natuurlijk is het leuk dat mensen later zo'n set alsnog kunnen kopen als die uit productie is voor een meerprijs die de belegger vraagt, dus dat is weer een andere kant van het verhaal, maar of dat een business model is dat we actief moeten stimuleren? Gelukkig snapt Lego inmiddels ook dat ze sommige sets na 10 jaar gewoon opnieuw moeten releasen, omdat "investeerders" anders te geschift worden met hun prijzen (hoi UCS Falcon).
Ik heb zo'n 5 jaar geleden de Lego Technic 8455 set gekocht (uit 2003), nieuw in doos voor 3x MSRP. Dat klinkt veel, maar die set was toen belachelijk laag geprijsd. De Pneumatic onderdelen los kopen was je al meer aan kwijt. Geen moment spijt van gehad. De 'koning' van de pneumatic sets staat hier nog steeds in de kast. Maar ondanks dat ik door een belegger die set nieuw heb kunnen kopen, ben ik toch geen fan van het beleggen in Lego, maar als je dat leuk vindt, ga vooral je gang. Verwacht alleen niet dat iedereen in dit topic je met open armen zal ontvangen, want zo wordt de hobby gewoon niet beleefd in dit topic.
Dank voor je reactie. Dit is genuanceerd! Apprecieer ikAppieNL schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 18:39:
[...]
Het verschil is dat je wallmounts voor Lego zijn en mensen dat wel leuk vinden als idee voor bij hun thuis. Daarentegen heb je voor beleggen niet per se Lego nodig, dus ik snap meesje wel als die zegt dat die daar liever een apart topic voor ziet. Ik heb geen idee of Tweakers een beleggingstopic/forum heeft, ik heb er nooit naar gezocht.
Het "spelen" met Lego dat wij doen heeft voornamelijk betrekking op het bouwen en een middagje met de functies spelen om het vervolgens ter display neer te zetten of af te breken om andere dingen van te bouwen. We zijn idd geen 12 meer.
[...]
Blijkbaar zijn er in dit topic gewoon wat mensen die niks hebben met beleggen (ik ook niet). Voor jou voegt het wat toe aan de Lego hobby omdat je het combineert met een andere hobby, maar die andere hobby van jou delen die mensen hier niet. Kan je ons voor zuur uitmaken, maar nu kom je zelf een beetje zuur over dat ons het stukje beleggen niet interesseert.
[...]
Vind ik ook sneu voor de Lego ja. Lego is er om te bouwen (vrij vertaald uit het Deens betekend Lego NB "speel goed"), maar ja die mensen heb je en zoals je ziet zijn die er ook in dit topic, maar die worden niet aangevallen, want dat die hebben niet het doel om het later te verkopen voor meer geld, dat is hun manier van verzamelen van Lego. Ofwel voor die mensen is de Lego het doel, niet het middel zoals bij beleggers.
"Beleggen" in Lego heeft gewoon een slechte reputatie in dit topic. Dat komt denk ik door 2 dingen:
1. Ze komen altijd vragen in dit topic wat goede beleggingen zijn, terwijl een gedeelte van de mensen in dit topic daar dus helemaal niet mee bezig wil zijn, die willen gewoon lekker bouwen en MOCen, waar dit topic vooral voor bedoeld is.
2. Het vervelende broertje van de "investeerder": de scalper. De meeste mensen in dit topic kennen nog wel de foto van de 30-tal dozen Saturn V ergens in een hal van een huis een week na release. Dat is gewoon sneu voor de mensen die hem wilde bouwen op release. Kunnen ze hem later alsnog bouwen? Gelukkig wel, ding bleef 2 jaar in productie en werd daarna opnieuw uitgegeven onder een nieuw setnummer, maar blijft toch zuur, dat je eerder wilde en kon bouwen, maar het niet kon door zo'n scalper. De schuld afschuiven op Lego is dan makkelijk (meer produceren voor release bijv.), maar is niet de oorzaak van het probleem, want dan bestellen scalpers gewoon nog een gang vol.
Natuurlijk is het leuk dat mensen later zo'n set alsnog kunnen kopen als die uit productie is voor een meerprijs die de belegger vraagt, dus dat is weer een andere kant van het verhaal, maar of dat een business model is dat we actief moeten stimuleren? Gelukkig snapt Lego inmiddels ook dat ze sommige sets na 10 jaar gewoon opnieuw moeten releasen, omdat "investeerders" anders te geschift worden met hun prijzen (hoi UCS Falcon).
Ik heb zo'n 5 jaar geleden de Lego Technic 8455 set gekocht (uit 2003), nieuw in doos voor 3x MSRP. Dat klinkt veel, maar die set was toen belachelijk laag geprijsd. De Pneumatic onderdelen los kopen was je al meer aan kwijt. Geen moment spijt van gehad. De 'koning' van de pneumatic sets staat hier nog steeds in de kast. Maar ondanks dat ik door een belegger die set nieuw heb kunnen kopen, ben ik toch geen fan van het beleggen in Lego, maar als je dat leuk vindt, ga vooral je gang. Verwacht alleen niet dat iedereen in dit topic je met open armen zal ontvangen, want zo wordt de hobby gewoon niet beleefd in dit topic.
Ik kom hier niet om onrust te stoken uiteraard.
Met plezier!pi! schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 18:58:
[...]
Dank voor het delen van de detail-foto's! Gaaf systeem, zit mooi in elkaar.
Ondertussen weeral eentje klaar voor de muur!
:strip_exif()/f/image/iAUBDp75El4v5OW1thj0UEJM.jpg?f=fotoalbum_large)
Het verschilt echt per koper, de meeste verkopen gewoon nette steentjes als “used” maar heb al een paar keer gehad dat ik echt wel gare meuk binnen gehad heb die ik zelf niet eens gewassen heb zo smerig en vol met bitemarks.meesje schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:27:
[...]
Mijn vorige bestelling betrof allemaal nieuwe steentjes, maar mijn laatste bestelling is used. Ik wilde dat een keer uitproberen, want scheelt best veel geld. Ik heb alle steentjes kritisch bekeken en zie echt niks bijzonders. Sowieso moet je vertrouwen hebben in de verkopers dat new echt nieuw is. Maar ook dat used gewoon gebruikt is maar zonder tandafdrukken e.d. Dat hoort m.i. niet eens meer verkocht te worden.
Ik was opzoek naar van die slangen die je goed kunt gebruiken bij de bouw van een fake engine;
:strip_exif()/f/image/8HEIfzNbwMOsNiZMZnDEt1lD.jpg?f=fotoalbum_large)
#5540 maar die hoses zijn nog te koop. Gevaarlijk omdat je (ik) dan toch wat meer gaat zoeken. Voor een paar tientjes toch al gouw een berg met leuke onderdeeltjes gescoord
Daily driver; MB R171 SLK280
Ik vind dit een leuke foto, die lichtreclame in de achtergrond past wel bij de wagen om de een of andere reden.JacobsT schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:11:
[...]
Met plezier!
Ondertussen weeral eentje klaar voor de muur!![]()
*knip*
[ Voor 4% gewijzigd door Kapoen op 18-02-2021 19:56 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Was nochtans losse foto zonder artistieke doelen hehe. Men vriendin heeft het Kevertje gebouwd en ze was fier op het geleverde werkKapoen schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:54:
[...]
Ik vind dit een leuke foto, die lichtreclame in de achtergrond past wel bij de wagen om de een of andere reden.
De neon maakt deel uit van een andere hobby en heb ik, om de vriendin te pesten, tijdelijk in de keuken gehangen. (Zij is geen fan)
Oei, zoiets klinkt niet goed. Mijn gok (eerste keer used) had dus een andere ervaring kunnen opleveren....dr86 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:30:
[...]
Het verschilt echt per koper, de meeste verkopen gewoon nette steentjes als “used” maar heb al een paar keer gehad dat ik echt wel gare meuk binnen gehad heb die ik zelf niet eens gewassen heb zo smerig en vol met bitemarks.
In ieder geval gaan de steentjes (die ik eerder vandaag had getoond) vanavond in een bak met (niet te heet) water en wat afwasmiddel.
Het is overigens jammer dat bricklink niet meer onderscheid kent dan used en new. Brickowl kent meerdere gradaties. Bv like new. Dat vind ik zuiverder. New suggereert nieuw uit een sealed set. Ik denk dat menig new steentje op bricklink echt wel uit een reeds gebouwde set komt.
Ik bestel gewoon het goedkoopste, of dat used of new is maakt mij niet uit. Vandaag ook weer een order binnen gekregen van 100% Used, waarbij veel stukjes gewoon New zijn. Vorige order was dat ook al zo.
Slechte Used stukjes heb ik gelukkig nog niet gehad, ergste tot nu toe was een klein krasje op een liftarm, maar dat was het ook
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ja, dat is zo. Ook bij meerdere gradaties hou je discussie. In alle gevallen ben je overgeleverd aan hoe de verkoper de steentjes beoordeeld. Ik heb een keer new besteld en nu een keer used. Dat laatste is me bevallen en zal ik bij de volgende bestelling weer voor kiezen. Dan calculeer ik maar in dat er een keer een paar slechte used bij zitten. Die bestel ik dan nog een keer (ergens anders).Angeloonie schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 20:05:
@meesje Maar dan krijg je weer de vaagheid, wanneer is iets "like new"? De een vindt dat er dan geen vingerafdruk op mag zitten, de ander vindt dat dat geen issue is. New/Used is wat dat betreft gewoon duidelijker: New mag geen enkel krasje of deukje etc hebben, moet er gewoon uit zien alsof het nieuw uit de doos komt. Zo niet: dan is het dus niet New maar Used.
Ik bestel gewoon het goedkoopste, of dat used of new is maakt mij niet uit. Vandaag ook weer een order binnen gekregen van 100% Used, waarbij veel stukjes gewoon New zijn. Vorige order was dat ook al zo.
Slechte Used stukjes heb ik gelukkig nog niet gehad, ergste tot nu toe was een klein krasje op een liftarm, maar dat was het ook
Ik ga denk ik ook voor de targa, vind ik een cooler model..djmuggs schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 20:24:
Ik ben voor de Targa gegaan, heb al 2 niet Targa’s 🤪
[Afbeelding]
En misschien wel een MOC geinspireerd op:

https://www.autoblog.nl/d...s-van-de-politie-porsches
Wat ik me trouwens afvraag is of je de kont van de turbo ook kan combineren met het dak van de targa.. een turbo-targa dus.. ik vermoed van wel
[ Voor 6% gewijzigd door ToolkiT op 18-02-2021 21:04 ]
Deuren gedeeltelijk oranje en die oranje/wit gestreepte dorpel zijn wel simpel denk ik, voorkant gedeeltelijk oranje is wat lastiger denk ik als je zonder stickers wilt werken.
Ook is het interieur goed zichtbaar bij de Targa, dat voegt wel iets toe.
ToolkiT schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 21:03:
[...]
Ik ga denk ik ook voor de targa, vind ik een cooler model..
En misschien wel een MOC geinspireerd op:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.autoblog.nl/d...s-van-de-politie-porsches
Wat ik me trouwens afvraag is of je de kont van de turbo ook kan combineren met het dak van de targa.. een turbo-targa dus.. ik vermoed van wel
[ Voor 10% gewijzigd door djmuggs op 18-02-2021 21:15 ]
ICE ICE Baby
Super bedankt voor de foto’s en uitleg, denk dat ik ze ook maar ga bestellen. Ziet er goed uitJacobsT schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:00:
[...]
Nog even wat extra foto's genomen!
Dit zijn dus de 'kleinere' sets voor de creator kits zoals de Beetle, Mini en Caterham.
Zit zelfs een simpele handleiding bij! Toch leuk voor iets wat eigenlijk iemand zijn hobbyproject is.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hieronder zie je de grote versie voor de Chiron, 488, GT3, Lambo, ...
Ook leuk om even te vermelden: de grote platformen hebben unieke monteerpunten per model.
Zo heeft de Lamborghini Sian 2 haakjes meer ter hoogte van de voorwielen terwijl bij de 488 deze boven en onder zitten. Is dus echt heel simpel om de auto vast te hangen daar de oplossing op maat van het model gemaakt werd. Toch goed gezien!
Anders wat, ik had het lieveheersbeestje-vrouwtje in minifig (serie 21), wat een schatje. Ze staat inmiddels op Assembly Square te struinen naar een lieveheersbeestje-steentje, haha.
Ik heb hem om die reden ook niet besteld. Het is gewoon een gimmick. Kwalijk vind ik het zelfs. Ze zitten te pochen met planten plastic, switch naar papieren zakjes, Lego winkels hebben ze al van die matige papieren draagtassen die uitelkaar vallen zodra er regen op valt, dit alles i.h.k.v belasting op milieu. Maak dan ook een vip pakket wat de moeite waard is zonder onnodig grote kartonnen /geplastificeerde doos en nep leren creditcard houder die iedereen toch direct onderin de la schuift.Metal Mark schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 22:28:
Heb de VIP-box van Lego binnengekregen en ben wel teleurgesteld. 4 ansichtkaarten met een pasjeshouder in een luxe doosje. Ik had de afbeeldingen natuurlijk wel online gezien, maar of ik er nu enthousiast over moet worden? Nee, niet echt.
Anders wat, ik had het lieveheersbeestje-vrouwtje in minifig (serie 21), wat een schatje. Ze staat inmiddels op Assembly Square te struinen naar een lieveheersbeestje-steentje, haha.
Hey dat word een 'kleine', Ga je die de 'Cooper' test laten doen als die af is?DaLass schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 20:32:
Vanavond maar weer eens wat bouwen uit de backlog:
[Afbeelding]
---
Ben zelf momenteel bezig met de 10274 Ghostbusters Ecto-1, Ben nu halverwege en tot nog toe heb ik het idee dat inkorten en ombouwen tot cabrio zonder gebruik van extra stenen wel te doen moet zijn.
Correct! En als je doelt op de test die ook op de basisschool wel gedaan wordt tijdens de gymles: ik krijg deze wel makkelijk een gymzaal in, maar of ie op eigen kracht de overkant haalt betwijfel ik.Sato schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 04:10:
[...]
Hey dat word een 'kleine', Ga je die de 'Cooper' test laten doen als die af is?
Eindresultaat na een avondje bouwen: boekje 1 kan weer in de kast.
:strip_exif()/f/image/unI09ZHpyALNJzGcdGrD3Rwn.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/wz2oQDB85t6LYN0br7byv7VN.jpg?f=fotoalbum_small)
Die staat ook nog op mijn wenslijstje, net als de Porsche, maar voorlopig heb ik nog wel wat te bouwen dus hebben geen haast.Ben zelf momenteel bezig met de 10274 Ghostbusters Ecto-1, Ben nu halverwege en tot nog toe heb ik het idee dat inkorten en ombouwen tot cabrio zonder gebruik van extra stenen wel te doen moet zijn.
Ben wel benieuwd naar je cabrio idee. Ga je dat ook realiseren?
Nu heb ik 2 jongens van 3 en 6 en vroeg mij af: zijn deze sets ook leuk om mee te spelen of hebben ze vooral een esthetische waarde?
De jongens spelen nu vooral met het 31109 piratenschip en piraten huisje. Daar merk je aan dat er echt rekening mee is gehouden dat er mee wordt gespeeld.
Hoe is jullie ervaring met de creator en modulair sets op dit gebied?
Flickr PSN ID= cheironnl
Wij (mijn vrouw en ik ;-) ) zijn nog maar recent gegrepen door het modular virus. We zijn gestart met Assembly Square. Daar zit zoveel klein detail in, dat het allemaal vrij snel kapot kan als er een beetje mee gespeeld wordt. In de bookshop is het wat minder erg, maar daar is de speelfactor ook weer kleiner (die is bij Assembly Square qua aanwezige ruimtes wel weer groter). De Corner Garage en het Politiebureau liggen klaar voor als de Bookshop af is. (Ja, het virus sloeg hard toe :-) ). Daar kan ik pas later over berichten.cheiron schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 08:36:
De afgelopen weken komen de blacksmith en police station veel voorbij. En eigenlijk zie ik ze vooral door volwassenen gebouwd worden om daarna te worden tentoon gesteld.
Nu heb ik 2 jongens van 3 en 6 en vroeg mij af: zijn deze sets ook leuk om mee te spelen of hebben ze vooral een esthetische waarde?
De jongens spelen nu vooral met het 31109 piratenschip en piraten huisje. Daar merk je aan dat er echt rekening mee is gehouden dat er mee wordt gespeeld.

De 3-in-1 gebouwen/setjes, zijn open van de achterkant, dat maakt het veel meer geschikt 'om mee te spelen'; men kan goed bij het interieur en de rest spreekt toch wel tot de verbeelding.
Dat gezegd hebben, persoonlijk vind ik dat lego is om mee te spelen; mijn neefjes laat ik dan (onder toezicht) wel los in de lego kamer. Geregeld vind dat figuren op vreemde plekken, maar qua 'play value' zie ik dat de 'open' gebouwen (3-in-1, hulpdiensten etc.) meer in smaak vallen. Modulars zie ik meer als display pieces.
In de modulair buildings gaat het (ook) om het detail. Er zitten dus nogal wat kleine steentjes op en aan.cheiron schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 08:36:
De afgelopen weken komen de blacksmith en police station veel voorbij. En eigenlijk zie ik ze vooral door volwassenen gebouwd worden om daarna te worden tentoon gesteld.
Interieurdetails kunnen redelijk fragiel zijn (de tandartsstoel in de AS bijv., die is geniaal maar redelijk kwetsbaar) en ook aan de buitenkant kunnen ornamenten en uitstekende delen er redelijk snel afvallen als je er wat te ruw mee omgaat.
Daarnaast zijn de verdiepingen op elkaar gestapeld. Ze zijn prima los te halen maar of ik dat aan een 3-jarige over zou laten....
Leuk gedaan, alleen heeft de stickermaker verschillende jaartallen door elkaar gehaald. In 1974 was er nog geen 0611 namelijk, dat kwam pas in 1990. Toeen reed men ook nog in Porsches (laatste lichting, 964 Carrera 2) en die hadden idd die stickering, maar dat was een veel nieuwe model. Meer info zie https://www.autoblog.nl/d...s-van-de-politie-porschescrisp schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 21:28:
Je kan iig de kleine 911 ombouwen:
[Afbeelding]
https://www.brickstickers...3.0-(Dutch-Police)-Custom
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Flickr PSN ID= cheironnl
Mijn dochter van 9 vindt het daarentegen vooral leuk om alles wat gebouwd is te slopen en/of er weer iets anders van te maken. (past dus prima bij het hele idee van Lego)
Als de oudste niet thuis is, mag mijn jongste dus af en toe spelen met een modular. Mijn oudste heeft haar eigen lego waarmee ze mag doen wat ze wil.
Eerst de AS gebouwd, en nu bijna klaar met de Diner. Geweldig om te zien hoe ze bepaalde zaken met Lego kunnen uitbeelden (bijv de tandartsstoel in de AS).
Nu staan de 3 nog lopende modulars (Bookshop, Garage en Politieburea) op het de wishlist. Voor deze 3 is mijn dee om te wachten tot er weer eens een aanbieding is. Komen deze aanbiedingen regelmatig voor, of zijn deze sporadisch?
brickwatch toevoegen, en dan de notificatie mailtjes afwachtenSwennus schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:44:
Hier is het modular virus ook behoorlijk toegeslagen :-).
Eerst de AS gebouwd, en nu bijna klaar met de Diner. Geweldig om te zien hoe ze bepaalde zaken met Lego kunnen uitbeelden (bijv de tandartsstoel in de AS).
Nu staan de 3 nog lopende modulars (Bookshop, Garage en Politieburea) op het de wishlist. Voor deze 3 is mijn dee om te wachten tot er weer eens een aanbieding is. Komen deze aanbiedingen regelmatig voor, of zijn deze sporadisch?
Dat heb ik inderdaad vaker gehoord dat dat 1 vd mindere is, maar toch zou ik hem graag willen hebben :-). Mijn gevoeld zegt dat mocht ie ooit uit de handel gaan, de adviesprijs weer overstegen gaat worden. Ik woon aan de duitse grens, en heb het gevoel dat Lego daar sowieso wat goedkoper is? Heb de AS ook via Ebay.de opgehaald bij een particuliere verkoper, tegen een schappelijke prijs (vergeleken met MP)himlims_ schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:58:
[...]
brickwatch toevoegen, en dan de notificatie mailtjes afwachtende bookshop is de laatste hier (vind m overigs de minste van alle modulars; bouwen was mweh - technieken .. mweh - interrieur mweh ... is de eerste modular die ik op V&A/Marktplaats ga proberen te slijten.
Ook een kast achter de toonbank en op de 1e verdieping erbij.
Is imho wel wat beter zo.
:strip_exif()/f/image/RLOGyo7h5UW37tuu1cgkS8lO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zpAMbBB5pm7HQvOo1CzyRauB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wgBoMC3gAlSrdTV8n0taqRNS.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit: dit is het origineel (met maar 1 boekenkast die je vanaf de bovenkant ziet):

[ Voor 8% gewijzigd door QuattroNL op 19-02-2021 10:38 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/u0t3qEjV219UaSlliGT4MOia.jpg?f=user_large)
Ik kreeg een meeltje dat het 80107 lentefestival verstuurd was (was eerst pas 6 maart verwacht!).
Een seconde later ging de telefoon, iemand van de lego klantenservice. Ze had een prettige mededeling hadden dat de doos al sneller verstuurd kon worden, omdat ze dozen teruggehaald hadden uit de winkels die toch gesloten waren ivm corona.
Reden dat ze belde was omdat ik een email had gestuurd met de vraag of ik de GWP's (Os en BonBon doos) wel kreeg aangezien het lentefestival nog even op zich liet wachten. Ze belde even om te zeggen dat alles er netjes bij zat en wenste mij veel plezier.
Toch wel heel netjes allemaal!
"it's nice to be important, but it's more important to be nice"
Ik heb beide en twee meiden van 3 en 5 (en 1 van bijna 1), politiebureau is geen succes voor mij zelf, loop na het spelen van de dochters nogal wat te zoeken / tellenen weer opbouwen.cheiron schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 08:36:
De afgelopen weken komen de blacksmith en police station veel voorbij.
Blacksmith vinden ze leuker (is nog niet eens af, bovenste etage moet nog), ruimer (geen onderverdeling in aparte kamers zoals bij politiebureau wel geval is) en kan vooralsnog weinig vanaf vallen. Wel even tellen van losse onderdelen na spelen (zwaarden, stokjes), ik houd graag sets compleet en er wordt gespeeld op plek waar dagelijks stofzuigen nodig / jongste van bijna 1 doet alles in mond, dus vandaar dat ik na het dpelen wel alles controleer!
(na ook oude foto's van mijn vakante in Yucatan/Guatemala/Honduras weer bekeken te hebben)
PS en ik kwam erachter dat er in CMF7 een soortgelijke warrior zat, toch ook maar even aangeschaft.
:strip_exif()/f/image/Ne00LZ7SxSzpKOTujf22wlvh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/INDatTrGrGgNj9hiTAS6a6yC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EHiVrINiqqpUycIn0Ve8FgOj.jpg?f=fotoalbum_large)
Jaguar troon (zoals in Chichen Itza)
:strip_exif()/f/image/K4ifJ31oVfNbFb2JVuDDVNWU.jpg?f=fotoalbum_large)
"it's nice to be important, but it's more important to be nice"
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked