Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.382.051 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 16:05
QuattroNL schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:06:
Ze hebben 'm ook nog niet maar ze bieden 'm wel alvast aan. Sommigen onder het moto 'pre-order'.
Maar waarom bij een MP handelaar voor 159,- pre-orderen als je 'm bij Lego zelf voor 149 kan kopen op launch-day?

Ben wel benieuwd hoe lang de Porsche nog te krijgen is, gezien de kleine voorraden bij Lego.
Tja, hetzelfde kun je je ook afvragen bij de verkoop van de PS5. Inmiddels begint die nu wel op voorraad te komen bij winkels en is die dus te koop voor de normale prijs van Sony zelf. Ik snap dus ECHT niet dat er mensen zo gek waren om daar rond de release meer dan 1000 euro voor te betalen! Als je niet een paar maanden kunt wachten om het voor de normale prijs te kopen, dan heb je gewoon geld teveel dat je het voor zo'n belachelijke prijs wilt kopen.

Wat LEGO sets betreft, daar denk ik wat genuanceerder over. Stel, LEGO maakt tijdens de productietijd van een set bv. (zeg maar) 1 miljoen exemplaren wereldwijd. Als al die 1 miljoen exemplaren door LEGO bouwers gekocht worden, dan zijn er na einde van de productie helemaal GEEN exemplaren meer beschikbaar voor nieuwe liefhebbers die die set gemist hebben tijdens de productie. Jammer joh, als je wat later ingestapt bent en die oude set nog erg graag zou willen hebben.

Maar, als een deel van die productie is gekocht als een soort van investering, en na einde van productie door LEGO op bv. Marktplaats of Bricklink aangeboden wordt, tegen een prijs die door vraag vs aanbod gereguleerd wordt, dan zie ik daar geen probleem in. Je kunt het zien als een dienst die aangeboden wordt, om LEGO sets die al uit productie zijn en in reguliere winkels en bij LEGO zelf dus niet meer te krijgen zijn, toch nog te kunnen kopen. Dat je er dan meer voor moet betalen omdat het aanbod schaars is en er meer mensen zijn die het wel willen kopen, dat is dan een gegeven van de vrije markt. Zelfs gerenommeerde Lego winkels als A-Tembo, Mister Bricks en Brickshop doen hier aan mee, door EOL-sets voor hogere prijzen nog aan te bieden, als een stukje extra service, maar wel tegen geldende marktprijzen.

Dat is dan wel iets heel anders dan wat scalpers doen, die beperkte voorraad proberen op te kopen om het dan snel weer met winst door te verkopen. Scalpers die PS5 via scripts opkochten om met dikke winst te verkopen. Scalpers die misbruik maken van beperkte LEGO productie capaciteit om nieuwe sets op te kopen, niet voor zichzelf, maar om ze met winst weer te verpatsen aan de eigenlijke liefhebbers. Dat soort mensen zou ik nooit mijn geld aan uitgeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-10 03:22
iAR schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:20:
[...]

Ik heb ze nu allemaal, ook de slang! :)
Wel apart dat Lego het jaar van het paard 'vergeten' is. Is daar een verklaring voor?

Ox (2021)
Rat (2020)
Pig (2019)
Dog (2018)
Rooster (2017)
Monkey (2016)
Sheep (2015)
Horse (2014) < missing
Snake (2013)

De Tiger (2022), Hare (2023) en Dragon (2024) moeten dus nog in de komende jaren. Plus dan in 2026 Horse (...)

Ik heb overigens de Os nu dubbel... :)
De slang hoort eigenlijk niet echt in die serie toch? Die heeft geen base waar hij op staat.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Dannisi schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:34:
De slang hoort eigenlijk niet echt in die serie toch? Die heeft geen base waar hij op staat.
Nee klopt, hij heeft een Chinese deur op een base. Past misschien meer bij al de Chinese nieuwjaarachtige sets..
Nu lijkt het me ook wel lastiger om een slang op een base te krijgen misschien.
Wellicht is het de aanleiding geweest om een echte serie te starten?

[ Voor 7% gewijzigd door iAR op 16-02-2021 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 14:50
Haay schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:29:
[...]

Zelfs gerenommeerde Lego winkels als A-Tembo, Mister Bricks en Brickshop doen hier aan mee, door EOL-sets voor hogere prijzen nog aan te bieden, als een stukje extra service, maar wel tegen geldende marktprijzen.
[...]
Dat doen ze echt niet als extra service, maar om meer geld te verdienen! Een speelgoed keten zoals Intertoys gaat toch ook niet rond/na de EOL datum van een set de prijzen verhogen? Nee die sets gaan in de aanbieding om plaats te maken voor de nieuwe sets.
Vroeger kon je in een afgelegen speelgoed zaak nog wel eens een oude set voor een leuke prijs (adviesprijs) vinden, tegenwoordig (nu men weet dat Lego een gouden business is) gaan na de EOL datum de prijzen van sets in bepaalde series (Modulars, technic StarWars UCS) direct flink omhoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:07
bord4kop schreef op maandag 15 februari 2021 @ 23:11:
+1 voor de Porsche

Die past er nog bij 😬

[Afbeelding]
Genoeg ruimte voor meer glasplaatjes zie ik :P
Wat bij jou makkelijker gaat denk ik dan bij mijn Detolfs, maar die heeft met deze mod nu wel 2x zoveel planken :)
Afbeeldingslocatie: https://www.tfw2005.com/boards/attachments/optimusfan-40048-albums-detolf-shelves-picture5468-shelf-jpg.27237215/
(niet mijn foto)

Kan de komende 7 auto's nog vooruit :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
AppieNL schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:55:
Genoeg ruimte voor meer glasplaatjes zie ik :P
Wat bij jou makkelijker gaat denk ik dan bij mijn Detolfs, maar die heeft met deze mod nu wel 2x zoveel planken :)

Kan de komende 7 auto's nog vooruit :+
Hé, grappig, dat is precies wat ik onlangs ook gedaan heb met mijn Detolf kasten! :) Heb alleen geen glazen planken als extra maar plexiglas planken. Wel op dezelfde manier bevestigd. :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6d61lZKjQZVa7ZJ5Lgghl-_5C5A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ghD1vtkEJaBCxkBdJ1ukGMMx.jpg?f=user_large
Drie Detolf kasten naast elkaar, met elke kast 2 extra planken erbij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Heb zelf bij idisplayit een displaycase voor de Batmobile en Ecto-1 besteld.

Wel bruut die 45 euro invoerkosten uit engeland... ugh.

Maar goed dan heb ik weer ruimte voor 4 auto's in mijn vitrine :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Haay schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:04:
[...]

Hé, grappig, dat is precies wat ik onlangs ook gedaan heb met mijn Detolf kasten! :) Heb alleen geen glazen planken als extra maar plexiglas planken. Wel op dezelfde manier bevestigd. :D
[Afbeelding]
Zijn die Detolf kasten een beetje stofvrij?

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Haay schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:04:
[...]

[Afbeelding]
Extra planken? Ik lees iets over een mod. Ergens wat meer informatie over te vinden? Hoe en wat qua materialen, bevestiging e.d.? Want bijv. extra glasplaten bij IKEA halen is een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Gim schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:15:
Extra planken? Ik lees iets over een mod. Ergens wat meer informatie over te vinden? Hoe en wat qua materialen, bevestiging e.d.? Want bijv. extra glasplaten bij IKEA halen is een ramp.
Ik heb acrilaat-plexiglas 4mm op maat laten snijden (zelfde maat als de originele glazen platen). Was even zoeken waar het voor een goede prijs te doen was maar een webwinkel gevonden waar dat kon. En vervolgens draadstaalklemmen online besteld die passen om de verticale stangen, waar die platen dan op rusten. Ideaal voor de serie van Creator Expert auto's zodat je er 4 ipv. 2 per originele verdieping kwijt kunt. :)
dxta schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:11:
Zijn die Detolf kasten een beetje stofvrij?
Nou, niet 100% want er zijn wel spleten waar stof tussendoor kan komen. Maar het is nog altijd minder stof dan als je je Lego gewoon los op open planken zet.

[ Voor 18% gewijzigd door Haay op 16-02-2021 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Chicken88 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:19:
[...]

Houd de VIP shop de komende weken in de gaten. Grote kans dat ze daar binnenkort de restpartij van het Porsche VIP-pakket gaan dumpen. Dat deden ze ook met de 'unieke' Mustang sleutelhanger.
Ik ben benieuwd of dit zo is. In Noord-Amerika is het gecanceld en komt het op een later moment. Dus misschien dat ze die voorraad daarvoor nodig hebben.

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:53
Voor mensen die de Porsche besteld hebben, hebben jullie die gelijk betaald?
Ik doe het altijd via invoice maar heb nog geen mail met betaling gegevens binnen.

Nu zit ik te denken, id dat vanwege de pre order? Want ik krijg die mail vaak snel binnen en nu niet. Ben bang dat ik die extra misloop, dat is wel vaker gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRO-JWE
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-10 21:33
Ik betaal tegenwoordig gelijk met PayPal. Dat het even duurt kan ook te maken hebben met de hoogte van het bedrag is mijn ervaring uit het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentt 86
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-10 11:28
Met invoice besteld. Bevestiging in de mail is binnen maar de order staat nog op Onder beoordeling. Even afwachten mmar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik betaal altijd met CreditCard.

Heb de Porsche ook maar besteld, aangezien ik met de GWP vanaf 21 Feb toch buiten de boot val met €149,99.

Uiteindelijk gaat het mij toch om de Porsche :)

Denk dat ik het bij de Turbo houd, ziet er toch wel het beste uit met een vast dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
Hmmm besteld om 00.11

ik krijg net een mailtje binnen:

Het spijt ons erg, maar je recente LEGO® Shop bestelling T370395869 is geannuleerd omdat onze aankooplimiet voor de volgende artikelen werd overschreden:
10295 Porsche 911

Soms moeten wij de verkoop van populaire sets aan banden leggen om te zorgen dat zoveel mogelijk LEGO fans deze in handen kunnen krijgen. je kunt die sets momenteel dus niet kopen. Wij we veranderen en verwijderen onze limieten geregeld, dus het is een goed idee om onze website de komende maanden in het oog te blijven houden.
Wanneer je bestelling nog meer artikelen bevatte, dan zijn die ook geannuleerd; deze zul je zelf opnieuw moeten bestellen via de LEGO Shop.

Met vriendelijke groet,
LEGO® Klantenservice

Iemand die hiervan wijs wordt?
Bevat spelfouten etc maar is van Lego afkomstig maar aankooplimiet overschreden? Had er 1 besteld maar.... Of het is al op? Of er is wat ergens fout gegaan?

[ Voor 4% gewijzigd door Loader op 16-02-2021 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Loader schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 12:39:
Voor mensen die de Porsche besteld hebben, hebben jullie die gelijk betaald?
Ik doe het altijd via invoice maar heb nog geen mail met betaling gegevens binnen.

Nu zit ik te denken, id dat vanwege de pre order? Want ik krijg die mail vaak snel binnen en nu niet. Ben bang dat ik die extra misloop, dat is wel vaker gebeurd.
Ik betaal altijd direct met Paypal of Credit card..
Porsche vanochtend besteld :) (met paypal)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentt 86
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-10 11:28
Loader schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:13:
Hmmm besteld om 00.11

Het spijt ons erg, maar je recente LEGO® Shop bestelling T370395869 is geannuleerd omdat onze aankooplimiet voor de volgende artikelen werd overschreden:
10295 Porsche 911

Soms moeten wij de verkoop van populaire sets aan banden leggen om te zorgen dat zoveel mogelijk LEGO fans deze in handen kunnen krijgen. je kunt die sets momenteel dus niet kopen. Wij we veranderen en verwijderen onze limieten geregeld, dus het is een goed idee om onze website de komende maanden in het oog te blijven houden.
Wanneer je bestelling nog meer artikelen bevatte, dan zijn die ook geannuleerd; deze zul je zelf opnieuw moeten bestellen via de LEGO Shop.

Met vriendelijke groet,
LEGO® Klantenservice

Bevat spelfouten etc maar is van Lego afkomstig maar aankooplimiet overschreden? Had er 1 besteld maar.... Of het is al op? Of er is wat ergens fout gegaan?
Aangezien de Porsche nu nog gewoon te bestellen is gaat het waarschijnlijk over de VIP toevoeging. Die was blijkbaar binnen 10 minuten al op... 8)7 En het annuleren van de complete order als dat soort gratis toevoegingen opzijn doet Lego wel vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:33

QuattroNL

It is I.

Loader schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:13:
Hmmm besteld om 00.11

10295 Porsche 911

Met vriendelijke groet,
LEGO® Klantenservice

Ik kreeg ook een mail. Ik had met achteraf betalen besteld maar het bedrag (149,-) was te hoog om via acceptgiro te incasseren. Dus het verzoek om het bedrag over te maken.
Ik heb nog nooit eerder via Lego besteld dus ik kan me voorstellen dat ze voor een eerste bestelling wat voorzichtiger zijn.

De mail moet wel legitiem zijn (gezien de gegevens die er in staan) dus geld overgemaakt.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
QuattroNL schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:39:
[...]

Ik kreeg ook een mail. Ik had met achteraf betalen besteld maar het bedrag (149,-) was te hoog om via acceptgiro te incasseren. Dus het verzoek om het bedrag over te maken.
Ik heb nog nooit eerder via Lego besteld dus ik kan me voorstellen dat ze voor een eerste bestelling wat voorzichtiger zijn.

De mail moet wel legitiem zijn (gezien de gegevens die er in staan) dus geld overgemaakt.
Die mail die je hebt gekregen, staat daarin verzoek om bedrag over te maken met daarbij een rekeningnummer? Of een mail dat het geannuleerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Loader schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:47:
[...]
Die mail die je hebt gekregen, staat daarin verzoek om bedrag over te maken met daarbij een rekeningnummer? Of een mail dat het geannuleerd is?
Dat eerste.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• theonlymarco83
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:15
crisp schreef op maandag 15 februari 2021 @ 23:58:
In de pockettas \o/ Deze krijgt een grotere broer:

[Afbeelding]

Bosje tulpen voor de vrouw erbij :) ik probeer al weken het bloemenboeket ergens te scoren, maar die is gewoon nergens voor een normale prijs te krijgen :(
Die heb ik gisteren bij ToyChamp besteld en afgehaald. Wellicht hebbende er daar nog meer van op voorraad. Ik weet natuurlijk niet of die bij jou inde buurt zitten... ik moest heb afhalen. Voor circa €58.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:09
Leuk gedaan. Zo'n tafel biedt veel mogelijkheden voor LEGO-fans!

scintillating

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:18

RBH

crisp schreef op maandag 15 februari 2021 @ 23:58:
In de pockettas \o/ Deze krijgt een grotere broer:

[Afbeelding]

Bosje tulpen voor de vrouw erbij :) ik probeer al weken het bloemenboeket ergens te scoren, maar die is gewoon nergens voor een normale prijs te krijgen :(
Haha, dat klinkt bijna als mijn bestelling. Ik heb daar de Audi S1 Speed Champions nog aan toegevoegd. Vandeweek kreeg ik de F8 Tributo binnen en die vind ik dermate leuk dat die S1 er mooi naast mag. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

crisp

Devver

Pixelated

Thalaron schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:36:
[...]

Die heb ik gisteren bij ToyChamp besteld en afgehaald. Wellicht hebbende er daar nog meer van op voorraad. Ik weet natuurlijk niet of die bij jou inde buurt zitten... ik moest heb afhalen. Voor circa €58.
Dichtsbijzijnde winkel met voorraad is zo te zien Apeldoorn, en dat is 65 kilometer hier vandaan (Hilversum) :P

Ik verwacht dat nu met valentijnsdag achter de rug hij langzamerhand wel weer beschikbaar gaat komen. Ik heb ook geen haast, vrouwlief is met de drie tulpen en het schaatsbaantje ook wel blij :)

Ik had 'm overigens 2 weken terug besteld bij Intertoys (stond toen in de folder). Stond toen ook op voorraad bij een winkel hier in de buurt (Bussum), maar die order werd na 4 dagen gecancelled vanwege niet leverbaar..

[ Voor 15% gewijzigd door crisp op 16-02-2021 14:44 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

RBH schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:42:
[...]

Haha, dat klinkt bijna als mijn bestelling. Ik heb daar de Audi S1 Speed Champions nog aan toegevoegd. Vandeweek kreeg ik de F8 Tributo binnen en die vind ik dermate leuk dat die S1 er mooi naast mag. :)
Die F8 heb ik ruim 2 weken geleden gebouwd: crisp in "Het Grote Lego Topic - Deel 7" Leuk ding!

Vorige week ook de 6-studs brede F40 nog gekocht, die mocht eigenlijk ook niet ontbreken :)

[ Voor 9% gewijzigd door crisp op 16-02-2021 14:48 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Naar aanleiding van de post van @DaLass met de vraag welke set er op de foto stond heb ik er ook eentje, zijn twee kleinere setjes.
Uiteraard de minifigs en de makkelijk te herkennen onderdelen weg gelaten.

Benieuwd of deze (zonder bricklink) te raden is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q078TUqRL_flzorNvdvByJYS1zM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mIS0BWZtWMJVZ366PEmYABfD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hippiepaci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-10 20:39
dr86 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:05:
Naar aanleiding van de post van @DaLass met de vraag welke set er op de foto stond heb ik er ook eentje, zijn twee kleinere setjes.
Uiteraard de minifigs en de makkelijk te herkennen onderdelen weg gelaten.

Benieuwd of deze (zonder bricklink) te raden is.
[Afbeelding]
6254?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knolpower!
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19-03 10:35
Alweer een tijdje geleden dat ook ik de rode kraan (42082) heb gemaakt,
Daarna bezig geweest met wat kleinere Technic sets.

Nu wil ik eigenlijk toch wat met de rode kraan gaan doen,
Zeker omdat deze bekend staat voor de vele goede MOC's die ervoor zijn.

Maar nu kwam in mij op dat ik natuurlijk ook eerst het officiele B model kan gaan bouwen (Mobile Pile Driver)
Want als ik het goed zie hoef ik dan alleen de bovenkant eraf te halen en opnieuw te bouwen.

Zijn hier mensen die deze zelf al gebouwd hebben?
(Ik vind hem qua looks en functie's wel minder maar ziet er alsnog wel geinig uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

iig een van de pirate sets :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Een eerste test om de 40370 locomotief te motoriseren. Even snel de tender van de Kerst trein gebruikt.

Wat me nu opvalt:
- de rode buffers zitten erg hoog
- de wielen/treinmotortje moeten 1 plate dichter op de body; de witte plate moet dus weg
- helaas niet mogelijk om zes rode wielen te gebruiken; in het midden van het motortje zitten aan beide kanten een gaatje, ik had gehoopt dat deze door was (voor Technic axle of Technic pin), maar dat is niet het geval

Nu even gebruik gemaakt van een tender. Aangezien een Lego locomotief van deze grootte begin jaren 80 geen tender had, wil ik het liefst gebruik maken van een cargo wagon voor het plaatsen van de PU hub. De tender moet je maar wegdenken. Maar wellicht kom ik daar op terug.

Hebben jullie nog tips? Wellicht is het volgen van deze MOC de snelste weg.

Een ander alternatief is een volledig gemotoriseerde wagon zoals gjbricks (met de 40370) en jang (met de 10277) gedaan hebben. De locomotief wordt dan voortgeduurd, maar gjbricks moest hierbij wel de middelste rode wieltjes verwijderen. Anders ontspoorde de locomotief. Dat vind ik wel weer jammer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mO0xJGc5nKbNByWyu7D9RnVc-hQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D2pVkzK53BPdBjDGZw6RbirJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Zaterdag 13 februari de Middeleeuwse Smid besteld en vandaag gearriveerd oOo

Nu eerst het Colosseum afbouwen.

Ik loop wat voor dan de hier geplaatste foto's.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZAAgcAnBsR0mt2vA37he0oJD5Sk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DHoCvsODoTZsIngPoUS6r341.jpg?f=user_large

Nog een teaser :P

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xvSs5FwV60RwGDeIuIQhlp9XYRM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DJfVGczultuOUBVaRcknyEtG.jpg?f=user_large

[ Voor 31% gewijzigd door aReaRe op 16-02-2021 17:54 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
meesje schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:17:
Een eerste test om de 40370 locomotief te motoriseren. Even snel de tender van de Kerst trein gebruikt.

Wat me nu opvalt:
- de rode buffers zitten erg hoog
- de wielen/treinmotortje moeten 1 plate dichter op de body; de witte plate moet dus weg
- helaas niet mogelijk om zes rode wielen te gebruiken; in het midden van het motortje zitten aan beide kanten een gaatje, ik had gehoopt dat deze door was (voor Technic axle of Technic pin), maar dat is niet het geval

Nu even gebruik gemaakt van een tender. Aangezien een Lego locomotief van deze grootte begin jaren 80 geen tender had, wil ik het liefst gebruik maken van een cargo wagon voor het plaatsen van de PU hub. De tender moet je maar wegdenken. Maar wellicht kom ik daar op terug.

Hebben jullie nog tips? Wellicht is het volgen van deze MOC de snelste weg.

Een ander alternatief is een volledig gemotoriseerde wagon zoals gjbricks (met de 40370) en jang (met de 10277) gedaan hebben. De locomotief wordt dan voortgeduurd, maar gjbricks moest hierbij wel de middelste rode wieltjes verwijderen. Anders ontspoorde de locomotief. Dat vind ik wel weer jammer.

[Afbeelding]
Nog een test gedaan: de treinmotor geplaatst onder de tender (met daarboven de hub). De locomotief wordt nu dus door de tender geduwd. In mijn test draaien alle zes de wieltjes van de loc. En pas bij een snelheid van 90 vliegt de trein uit de bocht. Dit heeft denk ik te maken met dat de loc vrij licht is. Zelfde test gedaan met de Winter trein (treinmotortje onder de loc en hub in tender). Ook hierbij vliegt de trein uit de bocht bij de allerhoogste snelheid. Dit alles overigens zonder gekoppelde wagons.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ssBAzodHiq9mlu3ASbzkZN-ez6k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6PFd4WAjISWUSg4zR36Df47a.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben er nog niet uit waar ik voor ga. De locomotief moet zo min mogelijk gemoderniseerd worden. Wellicht nog een optie om de loc wel te voorzien van een treinmotor, maar dan maar met vier rode wielen (ipv zes) en zonder de zijdecoratie. Dat laatste doet zo’n afbreuk aan het 12v gevoel. De hub plaats ik dan in een cargo wagon achter de loc.

Als jullie nog suggesties hebben, hoor ik dat natuurlijk graag!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

aReaRe schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:46:
Zaterdag 13 februari de Middeleeuwse Smid besteld en vandaag gearriveerd oOo

Nu eerst het Colosseum afbouwen.

Ik loop wat voor dan de hier geplaatste foto's.

[Afbeelding]

Nog een teaser :P

spoiler:
Zoals mijn docente Frans van de middelbare school zei: repetez maintenant :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:18

DukeBox

loves wheat smoothies

meesje schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 21:47:
Misschien een constructie zoals YouTube: LEGO 2018 Hogwarts Express motorized & running! 75955 ?
Ik heb alleen een powered-up motor gebruikt en deze horizontaal geplaatst. Zat wel een beetje 'gammel' in elkaar maar voor het oog wel ok. Heb mij nog voorgenomen een nieuwe poging te wagen maar alles zit nog steeds in een seal bak klaar tot ik weer eens een zin heb alle trein spullen neer te zetten.
Ik cycle een beetje door thema's heen, treinen -> kerst -> hidden side -> (minecraft ->) lego mario -> treinen..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
Huh? Doe ik iets verkeerd?

Ik heb net 2x 750 punten ingewisseld voor 5 euro korting, beide codes heb ik per mail ontvangen.
Nu wil ik een bestelling plaatsen bij Lego S@H, maar als ik bij promotiecode 1 van beide codes in vul, pakt hij deze niet.
Wederom, doe ik iets verkeerd? Of ben ik te ongeduldig en moet ik wachten ofzo?

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
DukeBox schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 21:54:
[...]

Misschien een constructie zoals YouTube: LEGO 2018 Hogwarts Express motorized & running! 75955 ?
Ik heb alleen een powered-up motor gebruikt en deze horizontaal geplaatst. Zat wel een beetje 'gammel' in elkaar maar voor het oog wel ok. Heb mij nog voorgenomen een nieuwe poging te wagen maar alles zit nog steeds in een seal bak klaar tot ik weer eens een zin heb alle trein spullen neer te zetten.
Ik cycle een beetje door thema's heen, treinen -> kerst -> hidden side -> (minecraft ->) lego mario -> treinen..
In mijn zoektocht kwam ik deze nog tegen. Volgens mij is het een medium (wedo) motor (45303). Deze lijkt me iets compacter dan de gewone medium motor (88008).
Wel leuk om eens te proberen. Treinen en Technic hebben beide mijn interesse. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

The Eagle schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 21:51:
[...]

Zoals mijn docente Frans van de middelbare school zei: repetez maintenant :P
Klopt, bepaalde stappen kan ik zonder te kijken op de PDF uitvoeren. Zie ik 3 zwarte platte 2 studs.... Ik krijg er geen (nog) nachtmerries van :P

Ik bouw hem af als object omdat het een interessant stukje architectuur is (en er tijdens vakantie doorheen gelopen heb).
Ik maak er foto's van en hij staat een maand op de zaak en daarna gaat het rap op V&A overig.
Ik heb er de ruimte niet voor.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
mortael schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:21:
Huh? Doe ik iets verkeerd?

Ik heb net 2x 750 punten ingewisseld voor 5 euro korting, beide codes heb ik per mail ontvangen.
Nu wil ik een bestelling plaatsen bij Lego S@H, maar als ik bij promotiecode 1 van beide codes in vul, pakt hij deze niet.
Wederom, doe ik iets verkeerd? Of ben ik te ongeduldig en moet ik wachten ofzo?
Nevermind, ik deed iets verkeerd :)
Gebouwenset 10255 is onderweg :)

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:18

DukeBox

loves wheat smoothies

meesje schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:23:
In mijn zoektocht kwam ik deze nog tegen.
Dat is precies wat ik bedoelde en wat ik ook met de HP trein heb gedaan, houd er alleen rekening mee dat de medium motor niet met de trein (app)remote werkt zonder dat in (via) de app te programmeren.

[ Voor 9% gewijzigd door DukeBox op 16-02-2021 22:47 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:07
meesje schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 21:47:
[...]

Gewoon lekker een tender voor bouwen in die stijl met de treinmotor onder de tender. Als minimale/geen mods aan de loc het doel is, werkt dat prima. Helemaal als die niet eens de bocht uitvliegt met z'n 6 wieltjes. De makkelijkste oplossing is vaak de beste :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:30

FeaR

In GoT we trust

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:26
Ondertussen komt de realiteit van een Lego kamer dichterbij voor mij.
Gisterenavond kreeg ik het nieuws dat mijn bod op een huis aanvaard werd oOo

Dus als alles goed loopt heb ik binnen enkele maanden een kamer van 10m² exclusief voor Lego :P

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
Wordt er op VA overig weleens Lego verkocht? Heb mijn oude collectie erop staan maar er reageert niemand. 😂
Zo geen zin dit via marktplaats te doen.

[ Voor 16% gewijzigd door -TheNose- op 17-02-2021 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Laatst online: 11-10 01:29
-TheNose- schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:02:
Wordt er op VA overig weleens Lego verkocht? Heb mijn oude collectie erop staan maar er reageert niemand. 😂
Als ik zoek op lego op VA kom ik jou niet tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
SunnieNL schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:05:
[...]

Als ik zoek op lego op VA kom ik jou niet tegen?
[A] Lego collectie te koop (oa 5510, 5540 en 5580) [NOTK]
Is die te zien?

[ Voor 3% gewijzigd door -TheNose- op 17-02-2021 09:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik kijk zelf wel eens in Vraag & Aanbod overig en heb er ook wel eens wat verkocht (2 complete sets), maar het blijft natuurlijk wel een forum waarvan je moet weten dat het er is...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
crisp schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:10:
[...]

Ik kijk zelf wel eens in Vraag & Aanbod overig en heb er ook wel eens wat verkocht (2 complete sets), maar het blijft natuurlijk wel een forum waarvan je moet weten dat het er is...
Ik wist tot voor kort niet dat het er is. 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Laatst online: 11-10 01:29
Owh, er is ook een VA op het forum?? Dat wist ik niet eens.
Ik keek bij de VA op de Tweakers site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Je kan altijd nog een verkoop groep van LEGO / AFOL op FB overwegen als je liever niet op MP aanbiedt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:23

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

SunnieNL schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:37:
[...]

Owh, er is ook een VA op het forum?? Dat wist ik niet eens.
Ik keek bij de VA op de Tweakers site :)
Idem. Met V&A associeer ik iets anders dan dat topic op GoT. Ik loop hier pas sinds 2000 rond 8)7

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-10 20:23
Leuk die 5580 truck.

Ik wil heel graag de Model Team 5571 nog eens hebben, stond er altijd met grote ogen naar te kijken in de Bart Smit vroeger, blijft 1 van de mooiste trucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Is er bij V&A geen alert in te stellen als er iets specifieks (in dit geval Lego) te koop wordt aangeboden?
Op MP heb ik alerts staan als er van een zoekopdracht nieuwe items worden aangeboden.

Er zal vast af en toe in V&A hier het eea aan Lego aangeboden worden maar die mis ik dus steevast omdat ik daar maar zelden kijk.
En in dit topic melden dat je wat te koop hebt staan in V&A mag ook niet (ja, in je sig maar dat trekt nou ook niet echt de aandacht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:30

FeaR

In GoT we trust

iwaarden schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 10:02:
[...]
Ik wil heel graag de Model Team 5571 nog eens hebben, stond er altijd met grote ogen naar te kijken in de Bart Smit vroeger, blijft 1 van de mooiste trucks.
Same :) Blijft toch wel de grail om nog eens aan de collectie toe te voegen. De prijs van 300(?) gulden was zo slecht nog niet ten opzichte van wat men er nu voor vraagt :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Zou het best leuk vinden om een keer zo'n bulk Lego te kopen, uit te zoeken en op te bouwen. Het moment is alleen wat lastig omdat ik de komende tijd verwacht weinig tijd te hebben en de afstand....

@-TheNose- ik denk dat je hier sowieso wel geholpen kan worden om een idee te krijgen van de waarde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-10 16:24
Momenteel wat leuke dingen aan het doen.
Net verhuisd naar men nieuwe woning met aanpalend kantoor en toen ik dit zag, instant de credit card maar boven gehaald: https://topgear.nl/autoni...kUR6iDUVJ0YXIc9dm0uYEAHUM

De mounts zijn geleverd en ik heb momenteel deze kits:
- Caterham
- Beetle
- Lamborghini
- Bugatti
- Ferrari 488
- Porsche RSR

Kan ik meteen men kantoor leuk aankleden :)
Dan ook maar meteen de Saturn V en Maanlander gekocht uit interesse voor ruimtevaart.
Wat een leuke build die Saturn V. Prachtig model zeg!

Aangezien de lego microbe dan aangewakkerd is, heb ik ook wat sets gekocht ter 'investering'. Leek me wel leuk als hobby project. Ik trade veel crypto en ben ook actief bezig met de beurs dus ik dacht dat dit wel een leuke hobby toevoeging zou zijn.

Waar ik wel mee sukkel is een leuke tool vinden voor de investeringen te tracken.
Meerbepaald een setnummer aanmaken met alle individuele aankoopprijzen en ook een duidelijk overzicht van de gemiddelde aankoopprijs per set, margeberekening etc...

Heb ik buiten een excel nog andere opties?

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Afas schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:10:
Zou het best leuk vinden om een keer zo'n bulk Lego te kopen, uit te zoeken en op te bouwen. Het moment is alleen wat lastig omdat ik de komende tijd verwacht weinig tijd te hebben en de afstand....

@-TheNose- ik denk dat je hier sowieso wel geholpen kan worden om een idee te krijgen van de waarde
Het gaat me niet eens zozeer om de waarde, maar meer dat het in handen van een liefhebber komt. Door de hulp van enkele members hier weet ik wel dat er voor iets als dit vaak kiloprijzen gangbaar zijn en ik meer kan krijgen door complete sets te verkopen. Ik heb echter totaal geen tijd om deze sets te bouwen en heb daar eerlijk gezegd ook geen zin meer in. De truck heb ik niet lang geleden nog helemaal in elkaar gezet dus die is sowieso compleet. Bij de rest zal er wel her en der wat blokjes missen vrees ik, maar dat is makkelijk compleet te maken door liefhebbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 14:50
-TheNose- schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:57:
[...]

Het gaat me niet eens zozeer om de waarde, maar meer dat het in handen van een liefhebber komt. Door de hulp van enkele members hier weet ik wel dat er voor iets als dit vaak kiloprijzen gangbaar zijn en ik meer kan krijgen door complete sets te verkopen. Ik heb echter totaal geen tijd om deze sets te bouwen en heb daar eerlijk gezegd ook geen zin meer in. De truck heb ik niet lang geleden nog helemaal in elkaar gezet dus die is sowieso compleet. Bij de rest zal er wel her en der wat blokjes missen vrees ik, maar dat is makkelijk compleet te maken door liefhebbers.
Als je geen zin hebt om de sets allemaal te bouwen, dan kost dat je geld, want voor bulk, krijg je minder dan voor (gebouwde) complete sets.
Wil je dat je Lego naar een liefhebber/verzamelaar gaat, dan heb je daar meer kans op als de sets gebouwd zijn. Verkopen in bulk trekt voornamelijk handelaars en personen aan die de sets bouwen en vervolgens voor meer verkopen op Marktplaats (er zitten hier op het forum ook een aantal leden die dat doen/gedaan hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japieh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:52
JacobsT schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:42:
Momenteel wat leuke dingen aan het doen.
Net verhuisd naar men nieuwe woning met aanpalend kantoor en toen ik dit zag, instant de credit card maar boven gehaald: https://topgear.nl/autoni...kUR6iDUVJ0YXIc9dm0uYEAHUM

De mounts zijn geleverd en ik heb momenteel deze kits:
- Caterham
- Beetle
- Lamborghini
- Bugatti
- Ferrari 488
- Porsche RSR

Kan ik meteen men kantoor leuk aankleden :)
Dan ook maar meteen de Saturn V en Maanlander gekocht uit interesse voor ruimtevaart.
Wat een leuke build die Saturn V. Prachtig model zeg!

Aangezien de lego microbe dan aangewakkerd is, heb ik ook wat sets gekocht ter 'investering'. Leek me wel leuk als hobby project. Ik trade veel crypto en ben ook actief bezig met de beurs dus ik dacht dat dit wel een leuke hobby toevoeging zou zijn.

Waar ik wel mee sukkel is een leuke tool vinden voor de investeringen te tracken.
Meerbepaald een setnummer aanmaken met alle individuele aankoopprijzen en ook een duidelijk overzicht van de gemiddelde aankoopprijs per set, margeberekening etc...

Heb ik buiten een excel nog andere opties?
Hoe is de kwaliteit e.d. van de HUYL? zit er ook naar te kijken maar zie dat de verzendkosten alleen al 25 euro zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
chrisO schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:18:
[...]

Als je geen zin hebt om de sets allemaal te bouwen, dan kost dat je geld, want voor bulk, krijg je minder dan voor (gebouwde) complete sets.
Wil je dat je Lego naar een liefhebber/verzamelaar gaat, dan heb je daar meer kans op als de sets gebouwd zijn. Verkopen in bulk trekt voornamelijk handelaars en personen aan die de sets bouwen en vervolgens voor meer verkopen op Marktplaats (er zitten hier op het forum ook een aantal leden die dat doen/gedaan hebben).
Heb er vooral geen tijd voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-10 16:24
Japieh schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:33:
[...]

Hoe is de kwaliteit e.d. van de HUYL? zit er ook naar te kijken maar zie dat de verzendkosten alleen al 25 euro zijn.
Remind me! Ik zal er wat detailfoto's van nemen en wat info over geven. Als ik dit vergeet, stuur me zeker PM.

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japieh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:52
JacobsT schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:42:
[...]

Remind me! Ik zal er wat detailfoto's van nemen en wat info over geven. Als ik dit vergeet, stuur me zeker PM.
super bedankt alvast.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Binnen! *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2beKzkPbVTULVDPKyo0sJOwNFGw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YDfImQjDDq1k7UkLxMFdD10f.jpg?f=fotoalbum_large

Maar ik moet nog even wachten tot ik jarig ben... -O-

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-10 19:57
binnen
Hier rond 12:00 ook alles netjes binnen (y) das slechts 36 uur na bestelling *O*

[ Voor 31% gewijzigd door nuffy op 17-02-2021 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:19
Heeft iemand ervaringen met de duur van de verwerking van een retour bij Lego?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
Dat is snel , zeg! Ik dacht dat het rond 1 maart uitgeleverd zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
  • Laatst online: 10-10 16:09
Knolpower! schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:49:

Maar nu kwam in mij op dat ik natuurlijk ook eerst het officiele B model kan gaan bouwen (Mobile Pile Driver)
Want als ik het goed zie hoef ik dan alleen de bovenkant eraf te halen en opnieuw te bouwen.

(Ik vind hem qua looks en functie's wel minder maar ziet er alsnog wel geinig uit)
Ik heb onlangs het B-model gebouwd. Hoewel hij opzich wel leuk is om te bouwen vond ik zelf het A-model een stuk interessanter.
Heb gisterenavond deze MOC https://rebrickable.com/m...-e-offroad-truck/#details afgebouwd. Onwijs leuk om te bouwen en heb er best wel weer wat avonden over gedaan.
Qua techniek niet overal even sterk als het origineel (er vallen soms nog wel eens wat tandwielen uit :o maar bovenal vind ik hem echt interessant en vooral ook best imposant! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

nuffy schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:41:
[...]

Hier rond 12:00 ook alles netjes binnen (y) das slechts 36 uur na bestelling *O*
Dat is idd snel.. ik heb hem gister besteld en is nog in 'In Warehouse' status.. hopelijk is die warehouse in de UK en krijg ik geen brexit vertraging..
Ik wacht namelijk al weken op de defender die ik via iwoot gekocht heb en dat kan nog wel even duren vrees ik..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knolpower!
richard_1st schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:44:
[...]

Ik heb onlangs het B-model gebouwd. Hoewel hij opzich wel leuk is om te bouwen vond ik zelf het A-model een stuk interessanter.
Heb gisterenavond deze MOC https://rebrickable.com/m...-e-offroad-truck/#details afgebouwd. Onwijs leuk om te bouwen en heb er best wel weer wat avonden over gedaan.
Qua techniek niet overal even sterk als het origineel (er vallen soms nog wel eens wat tandwielen uit :o maar bovenal vind ik hem echt interessant en vooral ook best imposant! _/-\o_
Ja dat begrijp ik wel,
Ondanks dat ik dat weet lijkt het me wel handig om te bouwen,
want hoef ik alleen het bovenste gedeelte te doen (dus eerst wat minder werk dan compleet uit elkaar)
Die staat ook op mijn lijst van de beste moc van de rode kraan imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metal Mark
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10 19:14
crisp schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:14:
Binnen! *O*

[Afbeelding]

Sta er ook van te kijken. Die van mij wordt tussen 16:00 en 17:00 uur geleverd. Ik wist niet dat Lego dat zo snel kon ;-).

Heb er zelf nog een minifig (serie 21) toegevoegd zodat ik de extra GWP nog kon meepakken. Zou toch jammer zijn dat je 5 cent niet besteed en dan niet het ijspakket ontvangt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuffy
ToolkiT schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:50:
[...]

Dat is idd snel.. ik heb hem gister besteld en is nog in 'In Warehouse' status.. hopelijk is die warehouse in de UK en krijg ik geen brexit vertraging..
ik heb ergens puurs in belgie voorbij zien komen in de tracking historie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Hier ook vandaag m'n Porsche 911 ontvangen, inclusief VIP eigenaar set, en de Schaatsbaan promo. Had de Tuk Tuk als extra setje toegevoegd voor die promo. Wilde die Tuk Tuk sowieso toch nog hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:18

RBH

Goh, dat jullie hem al hebben ontvangen, bij mij staat hij nog steeds 'In magazijn'..

@crisp: Hoe vind je dat VIP pakket? Ben wel nieuwsgierig! (Ook ik moet overigens wachten tot mijn verjaardag... :-( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuffy
Loader schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:42:
Dat is snel , zeg! Ik dacht dat het rond 1 maart uitgeleverd zou worden.
Als je vip werd kon je 16/02 om 00:00 bestellen incl vip pakket . Die waren overigens 00:10 uitverkocht ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Knolpower! schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:49:

Mogelijk is dit wat: https://rebrickable.com/m...el-reach-stacker/#details

Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/mocs/moc-56222.jpg/1000x800.jpg?1604670958.5316236

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knolpower!
Yes die staat ook op mn lijstje,
Maar aangezien ik de rode kraan nu nog intact heb,
Denk ik dat ik eerst het b model doe, dan hoef ik alleen de bovenkant eraf te halen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-10 15:16

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Dus.. weer 20% dichterbij de MOC die ik ga bouwen :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E3oQLUNZ8ddYW96_8NIJUtMnRh4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Z5m5BUmNzBweiTFIpAOtnd7s.png?f=fotoalbum_large

Man wat een gedoe dat Bricklinken. Het algoritme van Bricklink is leuk maar niet altijd helemaal goed. Heb dus gisterennacht met 2 schermen wanted list vs store inventory zitten vergelijken, en dan enkel de items toegevoegd die slechts max 1-2 cent duurder waren dan de goedkoopste. Zo pakte hij een paar items van €0,50 per stuk die bij andere shops nog geen 10% daarvan kostten.

Lekker pluiswerk dus, maar nu dus weer 46 unique items van de lijst te strepen. Heb zo veel mogelijk van de onderdelen waar ik er 1-4 nodig had op de lijst gezet, puur om mijn lijst korter te maken :P

Over een paar weken weer een avondje zitten om verder te puzzelen.

Duurste item deze keer was:
[Used] Black Technic, Pin 3L with Friction Ridges Lengthwise (x119) ..... EUR 0.07 each = EUR 8.33

7x zo duur als de blauwe 3L pins, maar het oog wil ook wat :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
nuffy schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:05:
[...]

Als je vip werd kon je 16/02 om 00:00 bestellen incl vip pakket . Die waren overigens 00:10 uitverkocht ;w
Daar ben ik op de hoogte van. Maar ik dacht dat je hem precies op 1maart binnen zou krijgen met vip erbij. Niet dat je hem al eerder in huis kon krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Binnen! *O*

[Afbeelding]

Die schaatsbaan is weer leverbaar als gift :P

Veel bouwplezier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:10
Angeloonie schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:23:
Dus.. weer 20% dichterbij de MOC die ik ga bouwen :P
[Afbeelding]

Man wat een gedoe dat Bricklinken. Het algoritme van Bricklink is leuk maar niet altijd helemaal goed. Heb dus gisterennacht met 2 schermen wanted list vs store inventory zitten vergelijken, en dan enkel de items toegevoegd die slechts max 1-2 cent duurder waren dan de goedkoopste. Zo pakte hij een paar items van €0,50 per stuk die bij andere shops nog geen 10% daarvan kostten.

Lekker pluiswerk dus, maar nu dus weer 46 unique items van de lijst te strepen. Heb zo veel mogelijk van de onderdelen waar ik er 1-4 nodig had op de lijst gezet, puur om mijn lijst korter te maken :P

Over een paar weken weer een avondje zitten om verder te puzzelen.

Duurste item deze keer was:
[Used] Black Technic, Pin 3L with Friction Ridges Lengthwise (x119) ..... EUR 0.07 each = EUR 8.33

7x zo duur als de blauwe 3L pins, maar het oog wil ook wat :P
Mijn manier is een paar onderdelen van m'n wanted lijst pakken (bijv. zeldzame items, of waar ik er veel van nodig heb) en dan in de winkel de wanted list erbij pakken. Daar is dan een optie om items te verbergen waar je er al genoeg van hebt. Daarna pagina voor pagina in de store kijken wat er is en wat t kost.

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Loader schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:24:
[...]
Maar ik dacht dat je hem precies op 1maart binnen zou krijgen met vip erbij. Niet dat je hem al eerder in huis kon krijgen.
Op 1 maart komt de Porsche voor niet-VIP leden beschikbaar.
VIP's kregen dus voorrang, da's het idee van een VIP :+

De mijne werd om 11:30 afgeleverd. Idd lekker snel. En zowaar geen verfrommelde doos door DPD, gewoon helemaal MISB d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hier ook binnen, de omdoos is wel gedeukt maar de inhoud niet. :P Ondertussen al een start gemaakt met de middeleeuwse smid-set. :P

Volvotips.com

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 12:00

Ardana

Mens

Modbreak:En in de herhaling: Voor statusupdates van bestellingen: gewoon niet, dat zijn zinloze 'ik ook' replies.

Dat geldt ook voor "ik heb 'm ook ontvangen!".

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-10 15:16

Angeloonie

Cheeseburger Addict

MarkH NL schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:32:
[...]

Mijn manier is een paar onderdelen van m'n wanted lijst pakken (bijv. zeldzame items, of waar ik er veel van nodig heb) en dan in de winkel de wanted list erbij pakken. Daar is dan een optie om items te verbergen waar je er al genoeg van hebt. Daarna pagina voor pagina in de store kijken wat er is en wat t kost.
Ik heb 2 wanted lists voor deze MOC: 1 met alles wat ik nog moet, en 1 met alles wat ik al heb. Ik verplaats de items simpelweg naar de andere lijst zodra ik ze binnen heb.
Daarmee hou ik het overzicht, want binnen 1 lijst met want/have werken vond ik niet ideaal.

Ik pak idd ook de zelfzame/dure items, kijk dan of ze nu goed zitten qua prijs, selecteer de goedkoopste store en begin dan de rest van de wanted list af te lopen. En idd dus binnen de store ook de wanted list open zodat je hun prijzen ziet, en op mijn 2e (of 3e) scherm de wanted items per stuk checken in de pricewatch _O-
Echt een kutklus, maar word er wel handiger in nu. Zeker omdat nagenoeg alle onderdelen maar een paar cent zijn, dus als je binnen de store je wanted list op prijs sorteert kun je alles wat 3 cent of minder kost meteen al in je mandje gooien :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
  • Laatst online: 10-10 16:09
Angeloonie schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:59:
[...]

Ik heb 2 wanted lists voor deze MOC: 1 met alles wat ik nog moet, en 1 met alles wat ik al heb. Ik verplaats de items simpelweg naar de andere lijst zodra ik ze binnen heb.
Daarmee hou ik het overzicht, want binnen 1 lijst met want/have werken vond ik niet ideaal.

Ik pak idd ook de zelfzame/dure items, kijk dan of ze nu goed zitten qua prijs, selecteer de goedkoopste store en begin dan de rest van de wanted list af te lopen. En idd dus binnen de store ook de wanted list open zodat je hun prijzen ziet, en op mijn 2e (of 3e) scherm de wanted items per stuk checken in de pricewatch _O-
Echt een kutklus, maar word er wel handiger in nu. Zeker omdat nagenoeg alle onderdelen maar een paar cent zijn, dus als je binnen de store je wanted list op prijs sorteert kun je alles wat 3 cent of minder kost meteen al in je mandje gooien :P
Bricklink is een beste klus ben ik laatst achter gekomen. En weet niet hoe het algoritme exact werkt, maar heb soms vreemde uitkomsten.
Wil een MOC bouwen, heeft in totaal iets van 1300 steentjes. Als ik alles nieuw koop dan zit ik rond de 105 euro incl verzenden en alles.
Laat ik de onderdelen eruit weg wat ik al heb, dan heb ik iets van 1000 steentjes nodig, maar dan kom ik in totaal op 109 euro incl. verzenden en alles. |:(

Denk dat het komt omdat de onderdelen dan ineens bij andere/meerdere shops vandaan komen en je dus door je verzendkosten duurder uit bent.
Voorlopig staat hij nog even in mijn wanted list, maar als bovenstaande zo is (en blijft) dan bestel ik alles wel nieuw :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

RBH schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:03:
Goh, dat jullie hem al hebben ontvangen, bij mij staat hij nog steeds 'In magazijn'..
Hier ook, maar ik heb ook nog steeds de Defender liggen, dus als ik mij ga vervelen.....

<knip> "Ik ook"-status-opdates zijn nog steeds niet de bedoeling.

[ Voor 16% gewijzigd door Ardana op 18-02-2021 16:37 ]

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlchris
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:34
De Porsche 911 staat inmiddels op naleveren bij Lego, ik ben benieuwd hoe dat 1 maart gaat kwa voorraad als de rest / niet vips dan pas kan kopen. Bij de Krokodil trein was het maanden wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

RBH schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:03:

@crisp: Hoe vind je dat VIP pakket? Ben wel nieuwsgierig! (Ook ik moet overigens wachten tot mijn verjaardag... :-( )
Het is een leuke gimmick voor erbij, maar ik weet nog niet wat ik ermee ga doen; bewaren of iemand een plezier mee doen. Ik zou er zelf niet extra voor betalen in ieder geval.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Precies, uiteindelijk stelt het niet heel veel voor. leuk om erbij te leggen als display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-09 17:54
Ik heb hem ook al binnen, ging erg snel!

Ik vind het VIP-pakket eerlijk gezegd een beetje tegenvallen. Ik had het aan de foto’s al kunnen zien, maar goed. Het zijn een paar plaatjes en een klein portemonneetje in een mooi doosje. Dan had ik liever een mooie sleutelhanger erbij gehad oid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Leuke aanpassingen aan de Middeleeuwse smid (21325) set. De filmpjes gemaakt door tommycbrick vind ik overigens zeer fraai gefilmd en erg onderscheidend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 07:38

Maximus

There is no substitute

Binnen! *O*

[Afbeelding]

Hier inmiddels ook ontvangen.

Vandaag gelijk gestart en nu bij 220. Moet zeggen dat er erg leuke bouwtechnieken zijn toegepast en je snel ziet dat het een 911 wordt. De stevigheid van de modellen nemen ook per editie toe.

Heel content met de 11’er. Het pakketje wat je er bij kreeg is leuk maar geen must have....

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Binnen! *O*

[Afbeelding]

8 dagen wachten is te overzien :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
ggj87 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:32:
Ik heb hem ook al binnen, ging erg snel!

Ik vind het VIP-pakket eerlijk gezegd een beetje tegenvallen. Ik had het aan de foto’s al kunnen zien, maar goed. Het zijn een paar plaatjes en een klein portemonneetje in een mooi doosje. Dan had ik liever een mooie sleutelhanger erbij gehad oid.
Vergeet het certificaat van awesomeness niet ;)

naast de Porsche ook nog wat andere items meebesteld die ik al wat langer wilde hebben.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/thH3lbb.jpg

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:14
De foto's zijn een beetje donker, maar ongeveer halverwege! Erg toffe build, maar dat had ik ook niet anders verwacht. Zo af en toe een uurtje bouwen en lekker laten staan tussendoor.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kTKUIVdyOHgD8PM9u52QIq2-X9E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/seqWiVfosbFgFZCFn7V93shL.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l_7LDL0XdJ8Gv8MIUD--SCpvrzo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NUL5Lhzb3blF9cCfha4WBgvX.png?f=fotoalbum_large

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:24

Flabergasted

Prepare to die !

millerman_sf schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:29:
De foto's zijn een beetje donker, maar ongeveer halverwege! Erg toffe build, maar dat had ik ook niet anders verwacht. Zo af en toe een uurtje bouwen en lekker laten staan tussendoor.
Ha, leuk en herkenbaar !
Ben dit weekend ook begonnen, maar op de helft van waar jij bent.

Ik gebruik de digitale handleiding, geen ruimte op tafel meer voor de grote papieren versie :>

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:14
Voor mij is Lego juist lekker even zonder scherm, na een hele dag achter een scherm zitten :)
Wat ik heel tof vond, is het moment dat de bekende vorm langzaam naar voren komt. De ronding achter, de punten naar voren. Nu nog het cockpitje aan de zijkant.

• water_escape
  • Laatst online: 10-10 22:08
damn die hoop ik ook nog eens te kunnen bouwen (en betalen)

Water-Escape

Pagina: 1 ... 54 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .