Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838
djmuggs schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 20:24:
Ik ben voor de Targa gegaan, heb al 2 niet Targa’s 🤪
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/l5yaMLi7ar8mlUFQ6hXXZvWd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NTknUkPip7IsW3lM9pkR43PS.jpg?f=fotoalbum_large)
Zover zijn we hier nog niet
Maar tot nu toe wel een leuke set, weer iets anders dan een Technic model.
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Die zou je altijd nog los kunnen bij bestellen, maar volgens mij zit het achterraam van de Targa ook deels waar de vleugel van de Turbo zit en dus is de kans groot dat je niet en het raam en de spoiler kan plaatsen.zonoskar schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 14:28:
Als ik dat zo zie kun je geen 'Turbo Targa' maken. De onderdelen van de Turbo vleugel worden gebruikt in de rolbar van de Targa.
voorlopig is mijn brickwatch lijst langer als mijn portemonnee diep, dus we kijken het rustig aan.
crisp schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 21:28:
Je kan iig de kleine 911 ombouwen:
[Afbeelding]
https://www.brickstickers...3.0-(Dutch-Police)-Custom
Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/
[ Voor 92% gewijzigd door Ardana op 19-02-2021 16:27 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Zoals ik al probeerde te zeggen.. het gaat zo snel omdat de europese vooraad in 'Oirschot (NL), Netherlands' ligt..ggj87 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:32:
Ik heb hem ook al binnen, ging erg snel!
Dus nederlandse bestellingen zullen heel vlot op bestemming zijn
Niet met 1 set inderdaad, Met twee sets kan het wel en kun je met de overgebleven achteras, achterklep en losse onderdelen van de donor wagen ook nog een normale 911 maken.zonoskar schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 14:28:
Als ik dat zo zie kun je geen 'Turbo Targa' maken. De onderdelen van de Turbo vleugel worden gebruikt in de rolbar van de Targa.
En met 4 sets heb je dan uiteraard ook 4 verschillende modellen staan.
---
En dan nog een persoonlijke observatie, dat targa raam daar worden 4x2x?5/6? Halve cilinders voor gebruikt.
Ik had liever gezien dat ze dat ze daar een kwart cilinder voor gemaakt hadden, want nu loopt een deel van het raam aan de zijkant terug naar binnen toe.
Dat hangt heel erg van de haalbaarheid af, In principe is het simpel: dak eraf inkorten en klaar.DaLass schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 07:56:
Ben wel benieuwd naar je cabrio idee. Ga je dat ook realiseren?
Hoe haalbaar het is bepaal ik tijdens de bouw van de Ecto-1 door op het onderdeel gebruik te letten.
Nu ben ik redelijk perfectionistisch dus het moet allemaal wel esthetisch kloppend zijn, Of het ook daadwerkelijk gerealiseerd gaat worden kan ik helaas nu nog niet met zekerheid zeggen.
Wat er naar mijn idee sowieso moet gebeuren:
(V = haalbaar. ? = Nog geen idee)
*Frame inkorten, V
*Dak eraf, V
*Achterbank realiseren, V
*Beplating achter en/of achterklep, ?, Hangt van onderdelen gebruik in het dak af.
Tonneau cover, ?, Nog niet over nagedacht maar wel noodzakelijk voor de juiste look.
*Interieur afwerking, ?, Is zonder dak zichtbaarder dus zal waarschijnlijk ook aangepast moeten worden.
Hoop dat iemand hem digitaal bouwt/gebouwd heeft in studio of LDD en dat resultaat deelt, Scheelt mij namelijk behoorlijk wat werk als ik hem digitaal gewoon kan strippen waar nodig in plaats van eerst zelf het hele model te moeten bouwen.

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ei7yNFtv5kA8IGIzLgg57Xbs.jpg?f=user_large)
Finished! Tijd voor een stokbroodje met kaas.DaLass schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 20:32:
Vanavond maar weer eens wat bouwen uit de backlog:
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/PtXJcdKQBkk6kIH9M5gNy6HD.jpg?f=fotoalbum_medium)

Gekozen is voor een Euronorm bak 40x30x20 cm icm inzetbakjes 1/2, 1/4 en 1/8e.
Stapelbaar en een deksel voor de bovenste bakken tegen eventueel stof;
:strip_exif()/f/image/6ucpkjjyJ3nwjaoW3WLAAMSh.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu nog iets verzinnen (visueel) of tekst om te bepalen welke onderdelen in welke bak zit.
Hoe sorteert en ieder ander dit ?
Daily driver; MB R171 SLK280
Nou, ik heb ze dus 'tentoongesteld' in mijn werkkamer, en mijn nichtjes van 4 en neefje van 7 zijn van mening dat LEGO om mee te spelen is, dus de modulars ook. Ze staan relatief laag bij de grond, ze kunnen er staand bij. Als je er 7 hebt (alles sinds Parisian Restaurant en Police Station komt later dit jaar) dan heb je natuurlijk een flink 'poppenhuis' bij elkaar gesprokkeld, maar toch heb ik liever dat ze er met de tengeltjes vanaf blijven. Het is allemaal best wel fragiel en ik heb al eens legoblokjes achter de kast moeten vissen.cheiron schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 08:36:
De afgelopen weken komen de blacksmith en police station veel voorbij. En eigenlijk zie ik ze vooral door volwassenen gebouwd worden om daarna te worden tentoon gesteld.
Nu heb ik 2 jongens van 3 en 6 en vroeg mij af: zijn deze sets ook leuk om mee te spelen of hebben ze vooral een esthetische waarde?
De jongens spelen nu vooral met het 31109 piratenschip en piraten huisje. Daar merk je aan dat er echt rekening mee is gehouden dat er mee wordt gespeeld.
Hoe is jullie ervaring met de creator en modulair sets op dit gebied?
Dan pak ik ze liever van mijn kast af, en zet ik ze even op de keukentafel. Ik merk wel dat grote handen sneller iets afbreken dat kleine kinderhandjes, want ook vrienden willen er nogal eens mee 'spelen', dan breekt er vaker wat af.
Sowieso heb je denk ik voor die leeftijd veel leukere speelsets, bijvoorbeeld de Harry Potter Zweinstein sets. Dat is allemaal en stuk robuuster en toch gedetailleerd.
Dit is hoe Lego dat oplost in Spike Primemir4dor schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 21:51:
Nu nog iets verzinnen (visueel) of tekst om te bepalen welke onderdelen in welke bak zit.

Je kunt bijvoorbeeld in http://stud.io/ de steentjes die je in 1 bak wil in een model stoppen en dan bij instructies een "part list" toevoegen op de pagina.
Die partlist kun je dan printen en op plakken.
Zorg dat stud.io ingesteld is op hoge kwaliteit rendering (niet default) en output van je instructie in 4x kwaliteit is, dan zien de steentjes er scherp en herkenbaar uit.
Je kunt dan eventueel via Edge de pdf naar meerdere pagina's op 1 pagina laten printen, als je wilt verkleinen.
Dan wordt de resolutie nog hoger
In plaats van een part list kun je ook gewoon de steentjes op z'n kant neerleggen in stud.io en er een pov-ray render van maken (zit gewoon in stud.io ingebouwd) - die zijn doorgaans wat abstracter en dus duidelijker op de meeste printers. De andere render optie is ook mooi, daar krijg je foto realistische prints van.
[ Voor 14% gewijzigd door djwice op 20-02-2021 09:58 ]
Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/
goed idee!mir4dor schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 21:51:
Ik ben maar eens begonnen aan een logistieke oplossing voor al die steentjes wanneer een model uit elkaar is gehaald. Zit nu te graaien in een grote bak maar, dat kost zoveel tijd![]()
Gekozen is voor een Euronorm bak 40x30x20 cm icm inzetbakjes 1/2, 1/4 en 1/8e.
Stapelbaar en een deksel voor de bovenste bakken tegen eventueel stof;
https://www.schiphorstbv....or-euronorm-stapelbakken/
Dat ziet er wel gelikt uit zeg !djwice schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 09:56:
[...]
Dit is hoe Lego dat oplost in Spike Prime
[Afbeelding]
Je kunt bijvoorbeeld in http://stud.io/ de steentjes die je in 1 bak wil in een model stoppen en dan bij instructies een "part list" toevoegen op de pagina.
Die partlist kun je dan printen en op plakken.
Zorg dat stud.io ingesteld is op hoge kwaliteit rendering (niet default) en output van je instructie in 4x kwaliteit is, dan zien de steentjes er scherp en herkenbaar uit.
Je kunt dan eventueel via Edge de pdf naar meerdere pagina's op 1 pagina laten printen, als je wilt verkleinen.
Dan wordt de resolutie nog hoger
In plaats van een part list kun je ook gewoon de steentjes op z'n kant neerleggen in stud.io en er een pov-ray render van maken (zit gewoon in stud.io ingebouwd) - die zijn doorgaans wat abstracter en dus duidelijker op de meeste printers. De andere render optie is ook mooi, daar krijg je foto realistische prints van.
Toch wat anders verzinnen, ik heb al een tijdje geen Windows machine meer.
Ik kan natuurlijk ook afbeeldingen zoeken in bijvoorbeeld een MOC beschrijving en dat printen.
Je hebt ook hier kant en klare labels die je zelf kan printen https://brickarchitect.com/labels/mir4dor schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 10:23:
[...]
Dat ziet er wel gelikt uit zeg !
Ik kan natuurlijk ook afbeeldingen zoeken in bijvoorbeeld een MOC beschrijving en dat printen.
Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/
Als je geen windows of mac hebt (snap ik, ik heb ook jaren zonder gewerkt, maar heb uiteindelijk toch een gekocht om toch maar dit programma én een bepaald digital audio workstation (DAW) te kunnen gebruiken).mir4dor schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 10:23:
[...]
Dat ziet er wel gelikt uit zeg !
Voor Linux (en ChromeOS) kun je ook https://wiki.ldraw.org/in...e=Getting_Started_-_Linux gebruiken, of gewoon https://www.mecabricks.com/ (online werkt in de browser).
[ Voor 53% gewijzigd door djwice op 20-02-2021 11:50 ]
:strip_exif()/f/image/7CDNrdDtsat7q5aRwmCB7m7D.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2532MswIm3IVFv6QEjlAS5RM.jpg?f=fotoalbum_large)
Heeft iemand een lijstje welke race modellen Lego nog meer heeft gemaakt? Beetje het zelfde thema zou wel vet zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door mr.DJ95 op 20-02-2021 12:46 ]
De huidige serie is begonnen bij de Porsche, dus je hebt nu 'alles' in de (wat hoogstwaarschijnlijk ook wordt) serie. Voor eerdere merk (zoals Ferrari) Technic 'racer' modellen moet je terug naar begin early 00's en die modellen hebben een andere design stijl dan deze 2.mr.DJ95 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 12:46:
Heeft iemand een lijstje welke race modellen Lego nog meer heeft gemaakt? Beetje het zelfde thema zou wel vet zijn.
Ah leerzame comment. Ik dacht dat de le mans racer ook dezelfde style was maar helaas bleek dat niet het geval te zijn inderdaad.AppieNL schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 15:54:
[...]
De huidige serie is begonnen bij de Porsche, dus je hebt nu 'alles' in de (wat hoogstwaarschijnlijk ook wordt) serie. Voor eerdere merk (zoals Ferrari) Technic 'racer' modellen moet je terug naar begin early 00's en die modellen hebben een andere design stijl dan deze 2.
Zou zonde zijn als ze het bij deze 2 laten. Kan nog wel een paar auto's op noemen die ik graag aan mijn muur wil hebben uit de huidige race klassen.
Eigenlijk zou er nog een Lamborghini Huracan GT3-klasse bij moeten komen. Dat zou wel gaaf zijn.mr.DJ95 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 17:09:
[...]
Ah leerzame comment. Ik dacht dat de le mans racer ook dezelfde style was maar helaas bleek dat niet het geval te zijn inderdaad.
Zou zonde zijn als ze het bij deze 2 laten. Kan nog wel een paar auto's op noemen die ik graag aan mijn muur wil hebben uit de huidige race klassen.
Now we're talking. Boatly GT3 is ook vet lijkt me.RBH schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 19:33:
[...]
Eigenlijk zou er nog een Lamborghini Huracan GT3-klasse bij moeten komen. Dat zou wel gaaf zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Drie sets heb ik niet herbouwd, want te saai (850), teveel ontbrekende stukjes (8844) of simpelweg kapot (de pneumatische onderdelen in 8851):
![]() | ![]() | ![]() |
Ik ben nu bezig met mijn zoon (16 jaar) om de mooiste sets van zijn Technic verzameling opnieuw te bouwen. Dus wordt vervolgd!
digilb schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 20:39:
Een tijd geleden heb ik mijn vintage Lego Technic verzameling opnieuw gebouwd, en ontbrekende stukjes via Bricklink erbij besteld. Het resultaat is tijdloos mooi & leuk om naar te kijken!
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Drie sets heb ik niet herbouwd, want te saai (850), teveel ontbrekende stukjes (8844) of simpelweg kapot (de pneumatische onderdelen in 8851):
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Ik ben nu bezig met mijn zoon (16 jaar) om de mooiste sets van zijn Technic verzameling opnieuw te bouwen. Dus wordt vervolgd!
En toch is die 8844 heel gaaf om te bouwen (is ook te motoriseren) en stiekem behoorlijk groot.
Ik wist het wel, ik ging de missende stukjes ff bricklinken. Is allemaal common spul, kan nooit veel kosten
* The Eagle heeft hem hier ook namelijk, alleen niet opgebouwd.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Wel mooi die Technic sets van toen. Ik vind het huidige assortiment erg zwak en heb niet de intentie iets te kopen. Het wordt een goedkoop jaar zo.
Misschien kun je ook de 42077 tot die serie rekenen.AppieNL schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 15:54:
[...]
De huidige serie is begonnen bij de Porsche
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Laatst al m'n 4459 weg gedaan en er 2780 voor in de plaats gebracht, die oude kreeg je bijna niet uit de gaten.gold_dust schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 22:09:
Die blauwe skelter en heli heb ik ook nog van toen ik heel klein was. Die heli kan ik ook niet meer bouwen omdat er te veel van die ‘connectors’ 4273a kapot zijn gegaan. Ik wilde altijd nog gaan bekijken of daar een alternatief voor gekomen is. Die heli is wel een erg mooi model trouwens met draaiende rotoren. Ik heb ook nog een pneumatische heftruck uit die tijd.
Wel mooi die Technic sets van toen. Ik vind het huidige assortiment erg zwak en heb niet de intentie iets te kopen. Het wordt een goedkoop jaar zo.
Evenals de light gray 3673 door light bluish gray versies vervangen.
De 4273a zijn toch nog heel goed op bricklink te krijgen? Alternatief kan 32039 zijn als het een rechte hoek is.
En anders een van de Technic, Axle and Pin Connector Angled
[ Voor 14% gewijzigd door djwice op 20-02-2021 22:29 ]

En later is het dan heel mooi weer compacter geworden in set 42023 met evenveel steentjes voor de rode graafmachine als 8851:

[ Voor 60% gewijzigd door djwice op 20-02-2021 22:52 ]
:strip_exif()/f/image/V1wCcHgLpUIyTYheE6CqwxnJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Het pijltje van het speciale raampje (met opdruk) wijst naar de verkeerde plek. Hij zegt dat ie rechts moet maar hij moet links (naast de 2 witte 1x1 bricks).
Heeft het zin dit bij Lego te melden eigenlijk?
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
De handleiding staat bij Lego nog niet online, hij's nog te nieuw.BRO-JWE schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 23:13:
...wellicht is de online versie zelfs al aangepast.
Wij hebben er hier ook over gediscussieerd, de keuze van Lego voor de 1 of de ander snappen we nu.djmuggs schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 19:28:
De targa turbo, gebouwd met wat er in de doos zit.
Aantal onderdelen om de achtervleugel rond te maken zijn gebruikt voor de achterruit, je mist eigenlijk 7 onderdelen om de targa turbo te maken.
[Afbeelding]
De Targa Turbo is het 'net' niet.
Het word de Turbo
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Ben zelf een grote fan van Lego, maar eigenlijk mis ik wat modellen.mr.DJ95 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 12:46:
Ik ben bang dat het virus is toegeslagen. Na de RSR Porsche nu ook de Ferrari GTE aan de muur.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dus voor een mix van modellen wijk ik soms uit naar een niet nader te noemen Chinese website.
Lego
- Ferrari
- Porsche RSR
- Porsche oranje
- Porsche Turbo
- Bugatti
- Racer
- Lamborghini Sian (non-rc)
- 4x4 (rc)
China
- Bricks Prototype Race (rc versie)
- 610 V10 (rc versie)
- ANG DTN (rc versie)
- Unicorn (nog om te bouwen naar RC)
De sets blijven gescheiden in bakken bij bouwen etc.
Met de RC versies kom ik ook buiten als het mooi weer is.

Alternate build voor set 76898 Speed Champions Jaguar
Bouwinstructies zijn zoals altijd gratis te downloaden, Kan gebouwd worden met enkel de onderdelen van set 76898.
Deze stond al een tijdje in de wacht op een fotoshoot samen met andere alternate builds, Maar die fotoshoots gaan voorlopig niet gebeuren en dus gaan ze nu met renders online komen.
Nee, want dat model is geen merk auto, maar gewoon een eigen ontwerp van Lego. Hetzelfde geldt voor de eerder genoemde Le Mans racer. De F1 42000 set zelfde verhaal.zonoskar schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 22:19:
[...]
Misschien kun je ook de 42077 tot die serie rekenen.
Je kunt ook de bouwinstructie nemen van andere merken en met Lego steentjes bouwen.raymondw schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 23:51:
[...]
Ben zelf een grote fan van Lego, maar eigenlijk mis ik wat modellen.
Dus voor een mix van modellen wijk ik soms uit naar een niet nader te noemen Chinese website.
De sets blijven gescheiden in bakken bij bouwen etc.
[ Voor 27% gewijzigd door djwice op 21-02-2021 08:21 ]
waar heb je deze mee aan de muur gehangen? dit is toch niet de HUYL oplossing toch?mr.DJ95 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 12:46:
Ik ben bang dat het virus is toegeslagen. Na de RSR Porsche nu ook de Ferrari GTE aan de muur.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
ik zou dit zelf ook willen doen, maar ja, het is momenteel niet echt makkelijk om eens lekker te gaan shoppen bij de Hornbach voor wat mogelijke oplossingen.
Vond die HUYL mega vet echter ook mega duur. Vond uiteindelijk een 3D print op Thingiverse. Passen zowel de Porsche en Ferrari prima ook ondanks dat die voor de Bugatti is gemaakt. Lamborghini zou ook moeten lukken gok ik zo.Shanquish schreef op zondag 21 februari 2021 @ 09:36:
[...]
waar heb je deze mee aan de muur gehangen? dit is toch niet de HUYL oplossing toch?
ik zou dit zelf ook willen doen, maar ja, het is momenteel niet echt makkelijk om eens lekker te gaan shoppen bij de Hornbach voor wat mogelijke oplossingen.
1 gaatje boren, plug met schroef erin is voldoende. Scheelt je waarschijnlijk een ritje naar de Hornbach.
Mochten er mensen zijn die de beugel willen hebben laat maar weten, tegen een kleine vergoeding kan ik mijn printer ter beschikking stellen.
Heb je misschien de link van thingiverse? Kan ik zelf aan de slag :-)mr.DJ95 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 12:23:
[...]
Vond uiteindelijk een 3D print op Thingiverse. Passen zowel de Porsche en Ferrari prima ook ondanks dat die voor de Bugatti is gemaakt. Lamborghini zou ook moeten lukken.
Uiteraard!chippie777 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 12:36:
[...]
Heb je misschien de link van thingiverse? Kan ik zelf aan de slag :-)
https://www.thingiverse.com/thing:3638962
De 8844 heb ik ook ergens op zolder in mijn vintage technic ammo koffer .. geen idee of die nog compleet is..digilb schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 20:39:
Een tijd geleden heb ik mijn vintage Lego Technic verzameling opnieuw gebouwd, en ontbrekende stukjes via Bricklink erbij besteld. Het resultaat is tijdloos mooi & leuk om naar te kijken!
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Bedankt voor de heads up.. bij welke stap is dat?QuattroNL schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 23:11:
Er staat een foutje in de handleiding van de 10295 Porsche:
[Afbeelding]
Het pijltje van het speciale raampje (met opdruk) wijst naar de verkeerde plek. Hij zegt dat ie rechts moet maar hij moet links (naast de 2 witte 1x1 bricks).
Heeft het zin dit bij Lego te melden eigenlijk?
* ToolkiT is net vanochtend met de build begonnen..
Ik keek naar de 2 boekje en de 860 stappen van de Defender vond ik wel wat intimiderend, dus maar de 911 targa als warmup
:strip_exif()/f/image/uIYCFxymtDQBQmHKaHzNXSn0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Zu9UMURiXtaQK0zKSuvNfNA9.jpg?f=fotoalbum_large)
1mm grondspeling achter
Die compacte MOCs vind ik zo knap, zover ben ik echter nog lang niet
Toch wel een mooi ding ! Ik ben meer van technic dus wacht even met de aanschaf.ToolkiT schreef op zondag 21 februari 2021 @ 21:17:
Over lekker bezig..:[Afbeelding]
[Afbeelding]
Volgens mij is een 911 Cabrio MOC ook makkelijk te maken..
Na 35 jaar nog in goede staat:
:strip_exif()/f/image/c4WpVb2j6pcwmuI25GzR3q0y.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 1% gewijzigd door Canis Lupus op 21-02-2021 22:11 . Reden: Setnummer en typo ]
Toch vind ik de aansluiting van de achterklep (de motorkap dus) niet echt mooi gemaakt. Is ie bij de Turbo beter geslaagd.
Ook de halve cilinder van de achterruit (aan de zijkant) is minder mooi, die loopt dus aan de onderkant weer naar binnen. Maarja, daar hadden ze de mallen al voor dus dan is dit goedkoper dan een heel nieuw onderdeel maken.
Het targadak (in de frunk) is ook minder strak dan ik had verwacht, er zijn steentjes van diverse formaten gebruikt.
Bij beide modellen vind ik de zijkant van de middentunnel teveel kleuren hebben (er zijn 2 azuur blauwe parts zichtbaar!).
Ook in de vloer bij de passagiersstoel zie je nog een rode plate. Zou ik toch mooier gedaan hebben

En als we toch aan het zeuren zijn: voor een adult set vind ik de handleiding nog steeds te kinderachtig qua bouwstappen. Sommige stappen zijn makkelijk samen te voegen of zelfs weg te halen, dat snappen de adults wel hoor (waarom is het anders een adult set?)
Nog een toevoeging.QuattroNL schreef op zondag 21 februari 2021 @ 22:18:
[...]
Toch vind ik de aansluiting van de achterklep (de motorkap dus) niet echt mooi gemaakt. Is ie bij de Turbo beter geslaagd.
Ook de halve cilinder van de achterruit (aan de zijkant) is minder mooi, die loopt dus aan de onderkant weer naar binnen. Maarja, daar hadden ze de mallen al voor dus dan is dit goedkoper dan een heel nieuw onderdeel maken.
Het targadak (in de frunk) is ook minder strak dan ik had verwacht, er zijn steentjes van diverse formaten gebruikt.
Bij beide modellen vind ik de zijkant van de middentunnel teveel kleuren hebben (er zijn 2 azuur blauwe parts zichtbaar!).
Ook in de vloer bij de passagiersstoel zie je nog een rode plate. Zou ik toch mooier gedaan hebben![]()
En als we toch aan het zeuren zijn: voor een adult set vind ik de handleiding nog steeds te kinderachtig qua bouwstappen. Sommige stappen zijn makkelijk samen te voegen of zelfs weg te halen, dat snappen de adults wel hoor (waarom is het anders een adult set?)
Puur praktisch ben ik bang. Hoe zou je het anders doen dan? Ik zou niet direct weten hoe.meesje schreef op zondag 21 februari 2021 @ 22:22:
[...]
Nog een toevoeging.Waarom al die studs op de bumpers?
Het rechte stuk op de achterbumper zou nog kunnen, de hoeken echter niet. Althans niet met bestaande parts.
Sowieso al knap dat er zo weinig studs zichtbaar zijn voor een niet-technic model.
Met plates aan de bovenkant?QuattroNL schreef op zondag 21 februari 2021 @ 22:25:
[...]
Puur praktisch ben ik bang. Hoe zou je het anders doen dan? Ik zou niet direct weten hoe.
Het rechte stuk op de achterbumper zou nog kunnen, de hoeken echter niet. Althans niet met bestaande parts.
Sowieso al knap dat er zo weinig studs zichtbaar zijn voor een niet-technic model.
Misschien zijn die er niet in die vorm..
Turbo-Targa:
:strip_exif()/f/image/Kgm1YhpHVEjs58U1vAVjYKFc.jpg?f=fotoalbum_large)
Turbo:
:strip_exif()/f/image/RkVj8jQl5J5u9VMt62uBC53u.jpg?f=fotoalbum_large)
Targa:
:strip_exif()/f/image/nzEYZcPh0G955wMd716FAH3m.jpg?f=fotoalbum_large)
Extra randje plates anders gaat de klep niet dicht met de intercooler..
:strip_exif()/f/image/uVbHnUBMnk5kUgS2mcm9DCjf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OJTivWzexQVZsJOBa7nuuS5v.jpg?f=fotoalbum_large)
Oneven breedte, dus ze hebben het zo opgelost..QuattroNL schreef op zondag 21 februari 2021 @ 22:18:
[...]
Ook in de vloer bij de passagiersstoel zie je nog een rode plate. Zou ik toch mooier gedaan hebben![]()
:strip_exif()/f/image/qixvkNfYTvFeY63FxYWhqSYz.jpg?f=fotoalbum_large)
De achterkant vind ik wel mooi aansluiten
:strip_exif()/f/image/9nuHvSAp6TH5pKTWTnlevXLx.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar bij de voorkant iets minder..
:strip_exif()/f/image/iU077jps5iChMpxIAAsM5mBB.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik had zwarte plates gebruikt IPV grijs..
:strip_exif()/f/image/X67calMahh6NInplDU7sbOwm.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 29% gewijzigd door ToolkiT op 21-02-2021 22:58 ]
Dan weet je nog dat het Lego ismeesje schreef op zondag 21 februari 2021 @ 22:22:
[...]
Nog een toevoeging.Waarom al die studs op de bumpers?
Ik heb de hele serie Year of the ... nu al en in elkaar.
Na de Fiat 500, ook de VW bus en kever er bij gehaald...
Ik heb ook Ideas: Birds bij elkaar gesprokkeld: wat een mooie set is dat!
Nu ben ik weer in conclaaf met mezelf: koop ik wel of niet het Colosseum?? Hij is duur en groot. Hij is mooi en uitdagend. Maar misschien ook wel repetitief. Wel, niet. wel... niet?! Bouwers met ervaring? Hoe is ie?
[ Voor 7% gewijzigd door iAR op 22-02-2021 07:55 ]
Ik vond 'm heel tof om te bouwen. Er zit veel repetitie in maar net genoeg variatie om het voor mij nog leuk te houden.iAR schreef op maandag 22 februari 2021 @ 07:54:
Ik heb er echt een corona verslaving bij gekregen...
Ik heb de hele serie Year of the ... nu al en in elkaar.
Na de Fiat 500, ook de VW bus en kever er bij gehaald...
Ik heb ook Ideas: Birds bij elkaar gesprokkeld: wat een mooie set is dat!
Nu ben ik weer in conclaaf met mezelf: koop ik wel of niet het Colosseum?? Hij is duur en groot. Hij is mooi en uitdagend. Maar misschien ook wel repetitief. Wel, niet. wel... niet?! Bouwers met ervaring? Hoe is ie?
Ik zou vooral kijken of je een goede plek hebt om 'm neer te zetten. Dat is nog het meest uitdagende bij deze set

Okay. Hij is wel erg mooi. En inderdaad groot. Dat is nog wel een issue. But cross that bridge when I come to itBas_De_Beer schreef op maandag 22 februari 2021 @ 09:38:
Ik vond 'm heel tof om te bouwen. Er zit veel repetitie in maar net genoeg variatie om het voor mij nog leuk te houden.
Ik zou vooral kijken of je een goede plek hebt om 'm neer te zetten. Dat is nog het meest uitdagende bij deze set

Vet, jeugdherinneringen idd. Ben zelf nog paar jaartjes ouder ('74) maar deze space sets zijn zo verbonden met mijn jeugd.Canis Lupus schreef op zondag 21 februari 2021 @ 22:10:
Vanmiddag een set (6951) uit mijn eigen jeugd (ben van '81) opgebouwd, inclusief de adrenaline kick wanneer je "dat ene steentje" hebt gevonden in de grote bak met (ongesorteerde) LEGO![]()
Na 35 jaar nog in goede staat:
[Afbeelding]
Wat me opvalt is de goede staat van de lego onderdelen! Ik heb er zo veel mee gespeeld vroeger, dat de meeste onderdelen er niet meer uit zien; bitemarks, verkleurd stukjes afgebroken. Wel zijn geld waard geweest iig.
Helemaal mee eens.. ik ben nog oude ('73) en mijn dochters spelen met de blokjes van mijn jeugd (gemixed met nieuwe sets) en aan de meeste blokjes moet ik naar de onderkant kijken om te zien welke generatie het is..Spitfire123 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 09:56:
[...]
Vet, jeugdherinneringen idd. Ben zelf nog paar jaartjes ouder ('74) maar deze space sets zijn zo verbonden met mijn jeugd.
Wat me opvalt is de goede staat van de lego onderdelen! Ik heb er zo veel mee gespeeld vroeger, dat de meeste onderdelen er niet meer uit zien; bitemarks, verkleurd stukjes afgebroken. Wel zijn geld waard geweest iig.
Wel grappig trouwens om te zien dat van sommige basic bricks ik wel 3 of 4 verschillende generaties heb..
Helemaal leuk zou zijn als ik er ook de usb van de verlichting set kan aansluiten tijdens het rijden
voorbeelden: (maar geen idee of dit degene is die ik dan zou moeten hebben)
https://rebrickable.com/m...-rc-mod-2-buwizz/#details
https://rebrickable.com/m...ndrover-defender/#details
Water-Escape
Ik had in mijn jeugdcollectie ook nog wel een zwik rode en witte LEGO steentjes van mijn vader (ik gok uit ongeveer 1955-1960) zitten. Die waren wel echt onbruikbaar geworden, door zon/warmte (?) waren vooral de witte blokjes flink kromgetrokken.ToolkiT schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:22:
[...]
Helemaal mee eens.. ik ben nog oude ('73) en mijn dochters spelen met de blokjes van mijn jeugd (gemixed met nieuwe sets) en aan de meeste blokjes moet ik naar de onderkant kijken om te zien welke generatie het is..
Wel grappig trouwens om te zien dat van sommige basic bricks ik wel 3 of 4 verschillende generaties heb..
Die van mijn generatie (+/- 1985) zijn inderdaad, op lichte verkleuring na, nog in prima conditie
Destijds wilde ik echt niet dat deze oude steentjes gemengd zouden worden met de mooie nieuwe Lego van mijn zoontje.
Zo heb ik recentelijk nog een paar ouden 12v trein wagons in handen gehad. Als ik dan voel, en hoor (kraak geluid), hoe steentjes op plates vastklikken, dan is dat een totaal ander gevoel dan nieuw.
Voor mij is het een grote no go oude met nieuwe steentjes door elkaar te gebruiken.
Ik heb ze tot nog toe ook apart weten te houden. Voornamelijk omdat de oude Lego ergens ver weg in dozen zit gestopt en niet in de woonkamer staat
Harder klinkt wel als een goede verwoording. Ooit wel eens twee plates (2x8) op elkaar geklikt. Bij het los maken brak er gewoon een exemplaar. Ik ben in ieder geval blij dat ik er destijds afscheid van had genomen. De 12v trein, met name de rails, was totaal niet speelbaar voor mijn zoontje. Ook al vind ik het nog fantastisch om te zien (destijds wilde ik heel graag de 7740 en 7745 trein hebben), hoef ik het zelf niet meer te bezitten. Ik hou het wel bij het genieten van filmpjes van @almightyarjen.JeroenE schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:41:
@meesje Ik heb er weinig verstand van, maar ik denk omdat de meeste plastic spullen gewoon verouderen. De oude blokjes lijken "harder" geworden te zijn.
Ik heb ze tot nog toe ook apart weten te houden. Voornamelijk omdat de oude Lego ergens ver weg in dozen zit gestopt en niet in de woonkamer staat
Bij de City en 3in1 Lego van mijn zoontje zat ik al regelmatig alles weer compleet te maken. Dat was mijn afwijkingMadDogMcCree schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 22:31:
[...]
Nou, ik heb ze dus 'tentoongesteld' in mijn werkkamer, en mijn nichtjes van 4 en neefje van 7 zijn van mening dat LEGO om mee te spelen is, dus de modulars ook. Ze staan relatief laag bij de grond, ze kunnen er staand bij. Als je er 7 hebt (alles sinds Parisian Restaurant en Police Station komt later dit jaar) dan heb je natuurlijk een flink 'poppenhuis' bij elkaar gesprokkeld, maar toch heb ik liever dat ze er met de tengeltjes vanaf blijven. Het is allemaal best wel fragiel en ik heb al eens legoblokjes achter de kast moeten vissen.
Dan pak ik ze liever van mijn kast af, en zet ik ze even op de keukentafel. Ik merk wel dat grote handen sneller iets afbreken dat kleine kinderhandjes, want ook vrienden willen er nogal eens mee 'spelen', dan breekt er vaker wat af.
Sowieso heb je denk ik voor die leeftijd veel leukere speelsets, bijvoorbeeld de Harry Potter Zweinstein sets. Dat is allemaal en stuk robuuster en toch gedetailleerd.
Maar bij modulars zou ik er zuiniger op zijn. Dat vind ik geen speelgoed (voor kids). En je zult net zien dat er een exotischer steentje kwijt is.
het blijft ergens ook "speelgoed" . Mijn kleine van 3 kijkt graag naar de modulars en speelt met zijn eigen. De andere van 5 speelt graag met de modular. Mooi bank beroven met Brickbankmeesje schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:03:
[...]
Bij de City en 3in1 Lego van mijn zoontje zat ik al regelmatig alles weer compleet te maken. Dat was mijn afwijkingmaar heb ik laten gaan. Het is niet te doen, het kost te veel tijd en energie. Deze categorie Lego is natuurlijk om lekker mee te spelen. En mochten er ooit steentjes zijn verdwenen dan maken we het wel compleet met bricklink.
Maar bij modulars zou ik er zuiniger op zijn. Dat vind ik geen speelgoed (voor kids). En je zult net zien dat er een exotischer steentje kwijt is.
Water-Escape
Het design is in de loop der jaren ook aan gepast om kromtrekken ed te voorkomen..Canis Lupus schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:25:
[...]
Ik had in mijn jeugdcollectie ook nog wel een zwik rode en witte LEGO steentjes van mijn vader (ik gok uit ongeveer 1955-1960) zitten. Die waren wel echt onbruikbaar geworden, door zon/warmte (?) waren vooral de witte blokjes flink kromgetrokken.
Die van mijn generatie (+/- 1985) zijn inderdaad, op lichte verkleuring na, nog in prima conditie
Moderne blokjes zijn efficienter qua grondstofverbruik EN steviger omdat ze slimmer in elkaar zitten.
Maar elk soort plastic word over de loop der jaren harder/brozer daar doe je weinig tegen. Maar het verbaast me altijd in positieve zin dat de blokjes uit de jaren '70 het nog zo goed doen
Gister bij het bouwen dacht ik nog hey die radiator hebben ze leuk gedaan (de 6 ronde blokjes die je boven 'Orsche' ziet zijn de bovenkant)..maar toen viel het kwartje.. wacht eens even in '74 was de 911 aircooled.. wat is dit dan voor een ding?? oilcooler??
:strip_exif()/f/image/NcyrByoBCdux3ydtiRpchTSe.jpg?f=fotoalbum_large)
meteen opgevoerd tot turbo trouwens:
:strip_exif()/f/image/uVbHnUBMnk5kUgS2mcm9DCjf.jpg?f=fotoalbum_large)
Vreemd genoeg is de 'radiator' hier kleiner.. waarschijnlijk vanwege ruimte gebrek ivm de turbo..
Op foto's van de echte vind ik daar niks??
zie

en
https://newsroom.porsche....part-2-g-model-16459.html
en
en
Op de 1e foto van de echte zie je zeven ‘vakjes’ boven Porsche (middelste met slot). Volgens mij hebben ze dat proberen na te bouwen. Daar moest ík tenminste als eerste aan denken.ToolkiT schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:50:
Vraagje:
Gister bij het bouwen dacht ik nog hey die radiator hebben ze leuk gedaan (de 6 ronde blokjes die je boven 'Orsche' ziet zijn de bovenkant)..maar toen viel het kwartje.. wacht eens even in '74 was de 911 aircooled.. wat is dit dan voor een ding?? oilcooler??
[Afbeelding]
meteen opgevoerd tot turbo trouwens:
[Afbeelding]
Vreemd genoeg is de 'radiator' hier kleiner.. waarschijnlijk vanwege ruimte gebrek ivm de turbo..
Op foto's van de echte vind ik daar niks??
zie
[Afbeelding]
en
https://newsroom.porsche....part-2-g-model-16459.html
en
[YouTube: This 1974 Porsche 911s Is Absolutely Stunning! [4k] | REVIEW SERIES]
en
[YouTube: 1975 Porsche 911 "Carrera Turbo" by TLG - One Take]
Of het wordt bros onder invloed van de UV-component van daglicht. UV-degradatie maakt kunststoffen bros en is er bv verantwoordelijk voor dat je witte legostukjes geler worden. Ik lees hier nog wel eens dat mensen witte legosteentjes weer wit maken met behulp van waterstofperoxide, dat is symptoombestrijding. De materiaaleigenschappen zijn dan al aangetast, je lego wordt er niet beter van.Helsie schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:56:
Dat komt omdat plastic weekmakers bevat die na een tijd verdampen. Daardoor wordt het plastic 'broos' en breekt het sneller.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
handmatig selectie doorvoeren; automatisch kan soms (zeer soms) goed uitpakken; maar dan wordt er geen rekening gehouden met prijs/shipping. te vaak ervaren dat je handmatig goedkoper uit komen; dus automatische selectie gebruik ik al tijdje niet meer. je kunt je blokjes in wish-list plaatsen, dan kun je per blokje selectie doorvoeren (jah kost meer tijd) maar de euros verdienen het terugmeesje schreef op maandag 22 februari 2021 @ 13:18:
Via bricklink maak ik regelmatig gebruik van de auto select optie. Echter regelmatig komen er resultaten naar voren waarbij niet voldaan wordt aan het minimum bestelbedrag (dat zie je direct), maar ook niet aan het lot gemiddelde. Dat laatste merk je pas wanneer je carts aanmaakt. Kan ik hier nog wat aan doen?
FYI:SnoeiKoei schreef op maandag 22 februari 2021 @ 13:13:
[...]
Of het wordt bros onder invloed van de UV-component van daglicht. UV-degradatie maakt kunststoffen bros en is er bv verantwoordelijk voor dat je witte legostukjes geler worden. Ik lees hier nog wel eens dat mensen witte legosteentjes weer wit maken met behulp van waterstofperoxide, dat is symptoombestrijding. De materiaaleigenschappen zijn dan al aangetast, je lego wordt er niet beter van.
https://www.howtogeek.com...ame-consoles-turn-yellow/
Niet alleen lego heeft er last van, al het oude plastic.. zoals vintage consoles..
En ondanks wat er staat hebben moderne plastics er ook last van, maar bepaalde kleuren meer dan andere. En dat heeft dan bv te maken met dat bepaalde additieven niet in lichte kunststoffen gebruikt kunnen worden zonder de kleur te vern*%ken.ToolkiT schreef op maandag 22 februari 2021 @ 13:35:
[...]
FYI:
https://www.howtogeek.com...ame-consoles-turn-yellow/
Niet alleen lego heeft er last van, al het oude plastic.. zoals vintage consoles..
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Begrijp nog niet helemaal hoe je dat dan doet?himlims_ schreef op maandag 22 februari 2021 @ 13:35:
[...]
handmatig selectie doorvoeren; automatisch kan soms (zeer soms) goed uitpakken; maar dan wordt er geen rekening gehouden met prijs/shipping. te vaak ervaren dat je handmatig goedkoper uit komen; dus automatische selectie gebruik ik al tijdje niet meer. je kunt je blokjes in wish-list plaatsen, dan kun je per blokje selectie doorvoeren (jah kost meer tijd) maar de euros verdienen het terug
Heb nu auto gedaan en kwam op 3 winkels uit, waarvan 1 winkel maar 2 blokjes. Toch maar gedaan bij die 3 omdat ik niet snel zie hoe dan.
Water-Escape
Gaat het echt om eenmalig bouwen? Ik kan in ieder geval nog geen afstand doen van mijn Ducati en Land Rover.
[ Voor 15% gewijzigd door meesje op 22-02-2021 14:15 ]
Nee, ik ken ook mensen die het bouwen leuk vinden, maar het verzamelen niet. Dus na het bouwen is het klaar.meesje schreef op maandag 22 februari 2021 @ 14:13:
Sommige Lego liefhebbers volg ik niet. Het gaat me niet om de vraagprijzen die gehanteerd worden. Maar ik zie op marktplaats nu al gebouwde exemplaren van de Porsche voorbij komen. Een dergelijke set koop je toch niet alleen voor eenmalig bouwen? Je bent er toch (even) trots op en zet ‘m neer als display?
Gaat het echt om eenmalig bouwen? Ik kan in ieder geval nog geen afstand doen van mijn Ducati en Land Rover.
Water-Escape
Ik heb vorige week de Ideas Piano verkocht. Gekocht voor de bouwervaring in maand van release, heeft week op keukentafel gestaan en er is aangeraakt door de kids.Erna achter een leuk gezet. Ruimte voor display is er hier niet, dus vandaar vorige week op Marktplaats gezet en verkocht.meesje schreef op maandag 22 februari 2021 @ 14:13:
Een dergelijke set koop je toch niet alleen voor eenmalig bouwen? Je bent er toch (even) trots op en zet ‘m neer als display?
Zo snel na het kopen verkopen zou ik niet doen, maar ik begrijp de mensen wel: ze kopen om de bouwervaring en ofwel display doet ze niks, ofwel er is, zoals bij mij, geen / weinig display ruimte.
Wellicht hebben ze het geld niet om Lego te houden maar willen wel bouwen. Snel bouwen en voor de aankoopprijs of iets minder verkopen (immers, de gwp is ook los verkoopbaar), evt later over 2 jaar wanneer de prijs gunstiger is weer eens nieuw in doos kopen en die wel houden. Of als je echt geen geld hebt dan heb je wel kunnen bouwen maar heeft het je niks gekost... Je krijgt er immers nu meer voor dan over 8 maanden wanneer de amazons en Intertoyzen de Porsche gaan aanbieden met 20÷ korting.meesje schreef op maandag 22 februari 2021 @ 14:13:
Sommige Lego liefhebbers volg ik niet. Het gaat me niet om de vraagprijzen die gehanteerd worden. Maar ik zie op marktplaats nu al gebouwde exemplaren van de Porsche voorbij komen. Een dergelijke set koop je toch niet alleen voor eenmalig bouwen? Je bent er toch (even) trots op en zet ‘m neer als display?
is daar een mooie oplossing voor; http://www.legotheek.nl/HBSVDK schreef op maandag 22 februari 2021 @ 14:19:
[...]
Wellicht hebben ze het geld niet om Lego te houden maar willen wel bouwen. Snel bouwen en voor de aankoopprijs of iets minder verkopen (immers, de gwp is ook los verkoopbaar), evt later over 2 jaar wanneer de prijs gunstiger is weer eens nieuw in doos kopen en die wel houden. Of als je echt geen geld hebt dan heb je wel kunnen bouwen maar heeft het je niks gekost... Je krijgt er immers nu meer voor dan over 8 maanden wanneer de amazons en Intertoyzen de Porsche gaan aanbieden met 20÷ korting.
Naar mijn idee zijn er makkelijkere manieren om makkelijk geld te verdienen maar goed.
water_escape schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:43:
Ik zie verschillende mocs om de Land Rover RC te maken. Maar welke is nu de beste / meest solid one of meest gangbare om te doen? Ik ben hier nieuw in en heb dus ook nog niks hiervoor. Dus omdat ik toch moet aanschaffen, wil ik meteen het juiste spul aanschaffen.
Helemaal leuk zou zijn als ik er ook de usb van de verlichting set kan aansluiten tijdens het rijden.
voorbeelden: (maar geen idee of dit degene is die ik dan zou moeten hebben)
https://rebrickable.com/m...-rc-mod-2-buwizz/#details
https://rebrickable.com/m...ndrover-defender/#details
Water-Escape
Mijn bericht was onjuist. Lego beweert geen (of geen schadelijke hoeveelheid) weekmakers te gebruiken in de Lego onderdelen. Waarvan akte.Helsie schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:56:
Dat komt omdat plastic weekmakers bevat die na een tijd verdampen. Daardoor wordt het plastic 'broos' en breekt het sneller.
Volgens mij ligt het er ook aan welke motoren je eventueel al hebt liggen. De eerste gebruikt Lego motoren, de tweede Buwizz (dat is toch een ander motortype?). Als je geen van beide hebt (zoals ik) kan je bedenken of je originele Lego motoren wil of de goedkoopste optie, en of je met een app wil besturen of met een losse controller.water_escape schreef op maandag 22 februari 2021 @ 14:29:
Dit betreft trouwens dat ik het voor de kids wil doen om mee te rijden. Maar volgens mij zijn alle apps wel ok. Maar welke MOC / kwaliteit is weer lastig.
[...]
Ik wil de Defender ook nog een keer RC maken, maar weet ook nog niet met welke methode. Ik ben dus benieuwd naar je ervaring/afweging.
ik heb idd nog helemaal niks hiervan. Dus als ik nu iets moet doen wil ik meteen het beste. Besturen is via de iphone dan het beste.gwystyl schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:08:
[...]
Volgens mij ligt het er ook aan welke motoren je eventueel al hebt liggen. De eerste gebruikt Lego motoren, de tweede Buwizz (dat is toch een ander motortype?). Als je geen van beide hebt (zoals ik) kan je bedenken of je originele Lego motoren wil of de goedkoopste optie, en of je met een app wil besturen of met een losse controller.
Ik wil de Defender ook nog een keer RC maken, maar weet ook nog niet met welke methode. Ik ben dus benieuwd naar je ervaring/afweging.
Water-Escape
Ik begin zeer binnenkort met deze RC MOC.water_escape schreef op maandag 22 februari 2021 @ 14:29:
Dit betreft trouwens dat ik het voor de kids wil doen om mee te rijden. Maar volgens mij zijn alle apps wel ok. Maar welke MOC / kwaliteit is weer lastig.
[...]
Maakt gebruik van Control+ met PU motors en led-verlichting.
Je zal dus hier wel mijn ervaring kunnen lezen straks
Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/
Ik meen me te herinneren dat de gele kraan zo'n set was, maar ik weet het niet meer zeker. Anders misschien de RC rallye wagen oid?
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked