Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.382.044 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Versaevel schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:54:
[Afbeelding]

Onze "vrienden" uit China zijn er alweer vlot bij |:(

Voor mensen met een kleine beurs ken ik het best begrijpen, maar zo snel.......
Die globe moet bij lego nog uitkomen, maar ook die is via Ali al leverbaar.......

Ik zelf had graag gezien dat er wat kleinere ideeën uitgegeven zouden worden. Die kluis is echt helemaal goed ;) (maar ook die is door de Chinezen al gejat)
Laatst zag ik helemaal iets kansloos: van de Porsche 911 RSR is er een gratis moc te downloaden van iemand die een F1-wagen ontworpen heeft. Wat doen de Chinezen: pakken die handleiding en brengen zelf een doos uit van een F1-wagen die dus 100% dat ene ontwerp is. :X

Gaat om deze set: GaHard in "Het kleine 'Bouwsteentjes' topic" En de originele handleiding gemaakt door Forelockmocs: http://forelockmocs.nl/42096-f1-car/

Volvotips.com

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10 00:32

Mappy

Piramide van Austerlitz

Zelfs op 2x speed vind ik Jang eindeloos ouwehoeren voor die ene minuut interessant beeldmateriaal die er soms in z'n video's zit.

Dus TLDR: Jang zegt normaal nee tegen tweedehands lego die hij aangeboden krijgt, maar nu krijgt ie de city monorail in bijna nieuwstaat en daar heeft ie toch maar geen nee tegen gezegd.

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:35
Mappy schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 19:07:
[...]
Dus TLDR: Jang zegt normaal nee tegen tweedehands lego die hij aangeboden krijgt, maar nu krijgt ie de city monorail in bijna nieuwstaat en daar heeft ie toch maar geen nee tegen gezegd.
Dat was ook mijn conclusie, maar ik denk dat het ‘blij zijn als een kind’ stukje wel gemeend is.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:40

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Kapoen schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 18:40:
Jang wordt emotioneel door een cadeau:
[YouTube: This viewer's LEGO gift left me shaking]

*edit* nog wat meer context:

[...]
Pure passie straalt die man uit. Mooi om te zien en één van mijn favoriete YouTubers qua LEGO Channels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Na de treehouse gesloopt te hebben nu weer opgebouwd in herfstkleuren. Echt goed geslaagd en geeft een heel andere look. Houd wel een paar steentjes over ten opzichte van de vorige bouw :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Afas schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 19:56:
Na de treehouse gesloopt te hebben nu weer opgebouwd in herfstkleuren. Echt goed geslaagd en geeft een heel andere look. Houd wel een paar steentjes over ten opzichte van de vorige bouw :')
daarvoor hoef je toch aleen de bladeren te vervangen, niet de hele bouw opnieuw te doen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
42erik schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 21:55:
[...]

daarvoor hoef je toch aleen de bladeren te vervangen, niet de hele bouw opnieuw te doen?
klopt maar het is een leuke bouw en hij stond al een paar maanden dus heb ik gekozen hem helemaal te demonteren en opnieuw op te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-10 08:31
Afas schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 22:09:
[...]

klopt maar het is een leuke bouw en hij stond al een paar maanden dus heb ik gekozen hem helemaal te demonteren en opnieuw op te bouwen.
Eh... verandert er dan ook iets aan de boom? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Ninjetsu NL schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 23:44:
[...]

Eh... verandert er dan ook iets aan de boom? :o
nee, alleen de bladeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
djwice schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:18:
Ik heb gisteravond m'n eerste Lego Ideas contest submission gedaan.

Een kleine sport set (<250 steentjes, incl mini figuren) waarmee je de sportvelden van heel veel sporten kunt maken.

Basketbal
[Afbeelding]

Korfbal
[Afbeelding]

Hoogspringen
[Afbeelding]

Voetbal
[Afbeelding]

En vele andere sporten waaronder tennis, badminton, volleyball, trampolinespringen en cricket.

Neem gerust een kijkje op https://ideas.lego.com/s/ca:68a77abdd25247acb9f590a999774b55
Hopelijk wordt hij verkozen tot een echte LEGO set.
Ik realiseer me nu pas dat wat ik gemaakt heb eigenlijk de huidige staat van de sportvelden is, leeg zonder spelers. :F

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

djwice schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:18:
Ik heb gisteravond m'n eerste Lego Ideas contest submission gedaan.

Een kleine sport set (<250 steentjes, incl mini figuren) waarmee je de sportvelden van heel veel sporten kunt maken.

Basketbal
[Afbeelding]

Korfbal
[Afbeelding]

Hoogspringen
[Afbeelding]

Voetbal
[Afbeelding]

En vele andere sporten waaronder tennis, badminton, volleyball, trampolinespringen en cricket.

Neem gerust een kijkje op https://ideas.lego.com/s/ca:68a77abdd25247acb9f590a999774b55
Hopelijk wordt hij verkozen tot een echte LEGO set.
best leuk idee, maar denk dat je huidige opstelling best wel 'leeg' overkomt. Zonder figuurtjes (spelers / schijtsrechter / publiek) denk ik niet dat de set over komt als "jah die wil ik". Misschien wat kleiner maken? boompje/plantje erbij. Een standje voor eten/drinken? en de eerder genoemde figuurtjes maken het een stuk leverndiger (interresanter) succes!

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:29

vhal

ಠ_ಠ

Volgens mij heb ik nog de LEGO Shell WK98 voetbalset ergens in een doos gezien, althans de basisplaten

https://www.bricklink.com...S=880002-2&viewItemType=S

De rest kon je uitbreiden met een spaaractie, ik zal eens kijken of ik de rest nog kan vinden.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
djwice schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 18:35:
[...]

Als je goed luisterd in het filmpje denk ik dat de reden van het kiezen van 1 set wordt uitgelegd; nog nooit waren er zo veel Ideas sets tegelijk in de ontwikkel en release fase.

We weten allemaal dat er productie problemen zijn bij Lego; vertraagde levering en sets met ontbrekende of zelfs kapotte of misdrukte steentjes duiken op. Het lijkt er op dat de productie deels is uitbesteed aan andere partijen.

Dus ze lopen op de grenzen van wat ze qua ontwerp en productie capaciteit aan kunnen.
Ze kiezen een set met veel van dezelfde steentjes die goed ook voor andere producties gebruikt kunnen worden, zodat minder afhankelijk van de vraag dezelfde productie gedraait kan worden.
In dat geval zou je een set kunnen uitkiezen en die meenemen in een nieuwe ronde of bewaren voor een latere release.

Maar de meeste vond ik persoonlijk ook niet ideas waardig, leuke sets maar of te groot of ontwerpen die ook bij andere themas hadden gepast.

Seasons in time was voor mij de enige die ik echt leuk en origineel vond.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 18:54
Ik heb afgelopen dagen mijn Ninjago City maar eens helemaal uit elkaar gehaald.
Blijft toch wel een van mijn favoriete sets. Ik heb er wel over nagedacht hem te verkopen, zeker omdat die nogal wat oplevert momenteel maar kan er toch geen afscheid van nemen :')
Het kriebelt nu zelfs om Ninjago City Gardens aan te schaffen haha.

Zo zien 4867 stenen in bakjes eruit :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ud3adyxWAHMM99q48iMY3otxhWs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kklI4NQMjJ8wIwAk0vOX020w.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Ik voorzie ruimtewinst met ziplocks. :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Señor Sjon schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 10:32:
Ik voorzie ruimtewinst met ziplocks. :P
Klopt, als ze voor langere tijd in de storage gaan doe ik dat ook.
Als ik vrij snel weer op ga bouwen gebruik ik de bakjes, daar gooi je de onderdelen toch wat makkelijker en sneller in.
Om op te bouwen pak ik dan een groot dienblad waar ik alles uit het bakje op kleur sorteer.
Als ik tussendoor stop leg ik het dienblad zo weg of kiep ik alles terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Sorteer op soort, niet op kleur. ;) Scheelt bakken met tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Señor Sjon schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:02:
geloof dat @Marsman83 dat wel weet :+ ik denk dat hij meer doelt op eht bouwen van set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Señor Sjon schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:02:
Opbouwen van sets doe ik altijd op kleur omdat het heel veel verschillende onderdelen zijn.
Zo heb ik Ninjago City laag voor laag afgebroken, 2 bakjes per laag.
Dus die twee bakjes gaan in de dienbladen, op kleur sorteren en aan de gang.
Als je niet te wild door de blokjes heen gaat weet je de soorten op gegeven moment wel ongeveer te liggen.
Maar denk dat dit erg persoonlijk is wat fijn voor jezelf werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik zie mijn vrouw zo ook werken, dus het is inderdaad voorkeur. :)

Ik ging de Pet Shop vorige week maken en wou het boekje niet uit de folie halen. De scan van lego was niet zo best, dus kwam erachter dat dat nog de pre-witte-contour-om-zwart was qua boekje. Combinatie met donkere kleuren als blauw en bruin maakten het wel een uitdaging. Bij de zwarte steentjes was niet te zien waar de naden van blokjes liepen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:07
Doet bij jullie de wanted list van bricklink het ook niet? De pagina blijft leeg. En bij het aanmaken van een nieuw lijst vanuit rebrickable krijg ik een error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

meesje schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:25:
Doet bij jullie de wanted list van bricklink het ook niet? De pagina blijft leeg. En bij het aanmaken van een nieuw lijst vanuit rebrickable krijg ik een error.
misschien lijst los exporteren en handmatig inlezen bij BL? de functie van wanted list werkt hier zoals gebruikelijk (geen issues)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
himlims_ schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:26:
[...]

misschien lijst los exporteren en handmatig inlezen bij BL? de functie van wanted list werkt hier zoals gebruikelijk (geen issues)
Dank! Ik werk nu in Safari op iPad. Straks maar even op MacBook kijken. Of anders cache opschonen op iPad. Dat laatste heb ik een hekel aan, want dan weer op veel websites inloggen.

Edit: Opschonen cache was niet de oplossing. Dan later vandaag maar eens via de MacBook proberen.

[ Voor 19% gewijzigd door meesje op 05-02-2021 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Helaas. Ook op mijn Macbook werkt BL niet naar behoren. Ook My BL blijft leeg. Idem voor zoekopdrachten.
Nu maar even iPadOS en macOS updaten. Wellicht helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

meesje schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:57:
Helaas. Ook op mijn Macbook werkt BL niet naar behoren. Ook My BL blijft leeg. Idem voor zoekopdrachten.
Nu maar even iPadOS en macOS updaten. Wellicht helpt dat.
gebruik een echte browser; firefox ofzo (hier ook macbook) maar safari is mij een raadsel waarom mensen daar nog gebruik van maken. sowieso bl op tablet niet echt lekker functioneel. kun er firefox op zetten, desktop mode activeren dan doet ie t op tablet wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
himlims_ schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:14:
[...]

gebruik een echte browser; firefox ofzo (hier ook macbook) maar safari is mij een raadsel waarom mensen daar nog gebruik van maken. sowieso bl op tablet niet echt lekker functioneel. kun er firefox op zetten, desktop mode activeren dan doet ie t op tablet wel.
Waarom BL op tablet niet functioneel? Ik gebruik deze website vrijwel elke dag. En opeens doet ie het niet meer. Voor de zekerheid Ziggo modem nog even uit/aan gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KonanL
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-10 01:57
meesje schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:25:
Zelfde hier, site werkt voor geen meter. Search results blijven leeg, enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
KonanL schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:20:
[...]

Bedankt voor de terugkoppeling. Gisteravond werkte het allemaal nog. Standaard werk ik op mijn iPad in desktop modus. Dit werkt altijd prima en er is (was?) geen enkele aanleiding om met een andere browser of op ander device te werken.
Nu bezig met iPadOS te updaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

kwam deze tegen bij reddit, blijft zo gaaf die 'monochrome?' figuurtjes

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/b1cilqy1lif61.jpg

ik kom niet verder dan;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qEzBcjfwKpxeTQu32n2powlXovA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j0W0AppJLKLuZW0ZBX5hRrdx.jpg?f=fotoalbum_large
ps; mocht iemand nog een groene hebben .... drop me een DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
KonanL schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:20:
[...]

Probleem opgelost met iPadOS 14.4. Mijn idevices zaten nog op de versie er voor.
Hmmm..... iets te vroeg gejuicht. Werkt nog steeds niet. Nu maar eens Chrome voor iPad proberen.

[ Voor 14% gewijzigd door meesje op 05-02-2021 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

meesje schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:59:
[...]

Probleem opgelost met iPadOS 14.4. Mijn idevices zaten nog op de versie er voor.
Hmmm..... iets te vroeg gejuicht. Werkt nog steeds niet. Nu maar eens Chrome voor iPad proberen.
again; firefox met desktop modus - of bezoek die pagina met een desktop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
himlims_ schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:11:
[...]

again; firefox met desktop modus - of bezoek die pagina met een desktop
Chrome op iPad werkt ook niet. Safari op MacBook idem.
Zojuist Firefox op iPad geïnstalleerd. Wederom met zelfde resultaat. Gisteravond werkte BL nog gewoon goed. Ze lopen te klooien.

Ik ben niet de enige... “Javascript error on several pages”
@himlims_ Heb je de werking van BL ook zelf getest? Of was het een algemeen advies?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dQmkDb6spx0Mmn1kUncTNJ-0gsA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5baVoqsaEuz5ZIY4GFbcYyny.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door meesje op 05-02-2021 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

meesje schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:18:
[...]

Chrome op iPad werkt ook niet. Safari op MacBook idem.
Zojuist Firefox op iPad geïnstalleerd. Wederom met zelfde resultaat. Gisteravond werkte BL nog gewoon goed. Ze lopen te klooien.

@himlims_ Heb je de werking van BL ook zelf getest? Of was het een algemeen advies?

[Afbeelding]
himlims_ in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

vanochtend nog een 'wishlist' bestelling geplaatst met stoplichten voor de nieuwe straten, geen issues ervaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
himlims_ schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:38:
[...]
himlims_ in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

vanochtend nog een 'wishlist' bestelling geplaatst met stoplichten voor de nieuwe straten, geen issues ervaren
Thanks! Dan rest mij straks nog alleen: Firefox op de MacBook. Safari, Chrome en Firefox op iPad werken alle niet. En anders geduld hebben tot BL het opgelost heeft.

Edit: Ik had al voorbij zien in de berichten op bricklink. Via 4G werkt de webpagina wel goed. Ze hebben een beetje lopen prutsen.
Hoppa, iPad laten verbinden met hotspot op iPhone en gaan!

[ Voor 21% gewijzigd door meesje op 05-02-2021 16:26 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• meesje
Gevonden op Reddit: een Lego trein voor op de houten rails van Brio, Ikea, etc.

https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RR8zFkgFh6ki1Z1861fE0DP7-OY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rJ0WMJ3uraLQK6ntYfR38IEX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knolpower!
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19-03 10:35
Wel apart, ben nu bezig met de Porsche 911 RSR en die heeft geen aparte delen maar wel iets van 1500 stukjes, terwijl de nieuwe Ferrari iets meer onderdelen heeft maar wel 5 delen heeft qua zakjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Knolpower! schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 16:27:
Wel apart, ben nu bezig met de Porsche 911 RSR en die heeft geen aparte delen maar wel iets van 1500 stukjes, terwijl de nieuwe Ferrari iets meer onderdelen heeft maar wel 5 delen heeft qua zakjes
De Porsche is nog old-school grabbelen in een berg met Lego stenen. 8)

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knolpower!
JohanKupers schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 16:59:
[...]

De Porsche is nog old-school grabbelen in een berg met Lego stenen. 8)
Inderdaad :D
Desalniettemin leuke build tot nu toe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
himlims_ schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:25:
ik kom niet verder dan;
[Afbeelding]
ps; mocht iemand nog een groene hebben .... drop me een DM
arme grijze .. heeft niet lang meer te leven ;)

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:18:
[...]
Wellicht tijd om Safari gedag te zeggen?
Wellicht is https://brave.com/download/ een optie en werkt het dan beter?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[Afbeelding]
Mijn dochter heeft ontdekt dat de vintage hoofden (zonder ogen/mond dus) met een 1x1 groene bloem tile een perfecte ananas maakt _O-

[ Voor 3% gewijzigd door ToolkiT op 05-02-2021 18:19 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
djwice schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 17:11:
[...]

Wellicht tijd om Safari gedag te zeggen?
Wellicht is https://brave.com/download/ een optie en werkt het dan beter?
Waarom? Zoals aangegeven werkt het op de iPad niet via Safari, Chrome en Firefox. Dit alle via WiFi.
Via 4G werkt het wel goed. Er is dus geen enkele reden om geen Safari te gebruiken. Ze zitten gewoon te klooien bij BL. Zie ook de diverse berichten op hun website.

[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 05-02-2021 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Knolpower! schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 16:27:
Dat vond ik eigenlijk best verschrikkelijk. Je kan dan veel minder "relaxed in fases" bouwen. :P

Pas lezen als je het ding af hebt:

spoiler:
Ik vind de 911 RSR best een teleurstelling: behalve dat de verhoudingen best ruk zijn (o.a. te kleine wielen) is het best een leeg hulsel, op een gegeven moment wordt het echt "afraffelen" bij de laatste 10 pagina's ofzo tijdens het bouwen. Er had echt veel meer in gezeten denk ik. :X Ik wilde ook eerst die nieuwe Ferrari kopen, maar dat blijkt gewoon haast dezelfde build te zijn als de Porsche: een lege huls met een motor erin en het ding is zo leeg dat 'ie zo slap en flexibel als een vaatdoek is. :X Dus die sla ik over. :P Als je auto's bouwen leuk vindt dan is de Mustang echt een dikke aanrader. Veruit de leukste build van alle voertuigen denk ik, al was de Mack-truck ook zeker niet verkeerd. :P

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knolpower!
Bart-Willem schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 18:27:
[...]

Dat vond ik eigenlijk best verschrikkelijk. Je kan dan veel minder "relaxed in fases" bouwen. :P

Pas lezen als je het ding af hebt:

spoiler:
Ik vind de 911 RSR best een teleurstelling: behalve dat de verhoudingen best ruk zijn (o.a. te kleine wielen) is het best een leeg hulsel, op een gegeven moment wordt het echt "afraffelen" bij de laatste 10 pagina's ofzo tijdens het bouwen. Er had echt veel meer in gezeten denk ik. :X Ik wilde ook eerst die nieuwe Ferrari kopen, maar dat blijkt gewoon haast dezelfde build te zijn als de Porsche: een lege huls met een motor erin en het ding is zo leeg dat 'ie zo slap en flexibel als een vaatdoek is. :X Dus die sla ik over. :P Als je auto's bouwen leuk vindt dan is de Mustang echt een dikke aanrader. Veruit de leukste build van alle voertuigen denk ik, al was de Mack-truck ook zeker niet verkeerd. :P
Ja inderdaad,

Ik was daar wel op de hoogte van, ik wilde gewoon een iets kleinere Technic build :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 16:45
Ik ben nu een paar technic Lego sets verder en heb eigenlijk helemaal (nog) niets met de huizen sets. Police office, medievel blacksmith, dat soort dingen.
Wat ik wel heel leuk vindt zijn die minifigs. Zo grappig _/-\o_

Ik ben een beetje aan het zoeken voor een set van deze figuurtjes en vond dit;

https://misterbricks.nl/l...minifigures-serie-21.html

Vraag aan de experts, is dit een beetje een redelijke prijs ?

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 18:11:
[...]

Waarom? Zoals aangegeven werkt het op de iPad niet via Safari, Chrome en Firefox. Dit alle via WiFi.
Via 4G werkt het wel goed. Er is dus geen enkele reden om geen Safari te gebruiken. Ze zitten gewoon te klooien bij BL. Zie ook de diverse berichten op hun website.
Had alleen je post m.b.t. safari gezien, vandaar. Safari ondersteunt o.a. geen Web midi API, dus vandaar ben ik geen fan.

Ik zie bij diverse sites dat als content van aws S3 komt dat er grote vertraging / timeouts zijn.
Bijvoorbeeld dus de foto's op Lego Ideas en bijlages bij Rebrickable. Ook de statische files bij BrickLink staan op S3 volgens mij.

Gek, normaal is S3 heel betrouwbaar.

[ Voor 8% gewijzigd door djwice op 05-02-2021 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:18
mir4dor schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 19:03:
Ik ben nu een paar technic Lego sets verder en heb eigenlijk helemaal (nog) niets met de huizen sets. Police office, medievel blacksmith, dat soort dingen.
Wat ik wel heel leuk vindt zijn die minifigs. Zo grappig _/-\o_

Ik ben een beetje aan het zoeken voor een set van deze figuurtjes en vond dit;

https://misterbricks.nl/l...minifigures-serie-21.html

Vraag aan de experts, is dit een beetje een redelijke prijs ?
Ik vind de minifigs zelf ook erg leuk. Volgens mij krijg je als je zo'n hele bak koopt waarschijnlijk ook een aantal minifigs dubbel, en andere uit de serie misschien helemaal niet. Maar dat weet ik niet zeker.

Zelf heb ik een paar Lego City-personensets gekocht. Die zijn ook erg leuk. Bijvoorbeeld deze:
https://m.brickshop.nl/le...ezier-aan-het-strand.html

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
Jakkus schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 19:19:
[...]

Ik vind de minifigs zelf ook erg leuk. Volgens mij krijg je als je zo'n hele bak koopt waarschijnlijk ook een aantal minifigs dubbel, en andere uit de serie misschien helemaal niet. Maar dat weet ik niet zeker.

Zelf heb ik een paar Lego City-personensets gekocht. Die zijn ook erg leuk. Bijvoorbeeld deze:
https://m.brickshop.nl/le...ezier-aan-het-strand.html
Ook leuk inderdaad maar ook een hoop andere meuk erbij. Wil eigenlijk alleen de figs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:18
@mir4dor Wat je ook nog kunt doen, is bijvoorbeeld via Bricklink of een site als toypro.nl gewoon een aantal losse minifigs kopen.
Of wachten tot de Lego shop weer open is: volgens mij pakken ze daar de zakjes uit, zodat je kunt zien welke je koopt.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
Jakkus schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 19:28:
@mir4dor Wat je ook nog kunt doen, is bijvoorbeeld via Bricklink of een site als toypro.nl gewoon een aantal losse minifigs kopen.
Of wachten tot de Lego shop weer open is: volgens mij pakken ze daar de zakjes uit, zodat je kunt zien welke je koopt.
Ah, dank voor de informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:17

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Je krijgt 36 zakjes waar 12 verschillende minifigs in zitten. Dus het is nogal duur.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
zonoskar schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 20:13:
[...]

Je krijgt 36 zakjes waar 12 verschillende minifigs in zitten. Dus het is nogal duur.
Dus dan heb je 3x dubbel zeg maar. Hmmm, even afwachten. Wellicht zijn er mensen die interesse hebben.
Toen 'geduld' werd uitgedeeld stond ik achteraan, morgen ontvangen als het goed is.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Heb vandaag het Lego B-model van 42097 gemaakt. En opvouwbare kraan op rupsbanden. Niet heel erg uitdagend maar wel lekker snel te doen in afwachting van de bezorging van nummertje 42100 morgen. Heb ik wat te doen als ik ingesneeuwd raak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SrkHPpHlmVJhlvK8ayPwiGLV5ZI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CZNABom5vGspthjPK3jZ3tIy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Y21bchuG6-OFESYURovcZmYdvc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a78R1jJD79P1TYr89zv36dmE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V7_lGq1r12Y2UB72V3XFNxD0s3A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j6CHC3qWFWeKh1CCywV1X1Ws.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 70% gewijzigd door Bastien op 05-02-2021 20:29 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanderploeg
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-09 19:51
mir4dor schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 20:27:
[...]

Dus dan heb je 3x dubbel zeg maar. Hmmm, even afwachten. Wellicht zijn er mensen die interesse hebben.
Toen 'geduld' werd uitgedeeld stond ik achteraan, morgen ontvangen als het goed is.
Je kunt online gewoon een complete serie kopen zonder een hele doos te hoeven aanschaffen.

Wel zo makkelijk. :P

Misschien iets minder makkelijk, maar ook mogelijk; een groot aantal bestellen bij bol.com. Dan kan je met een “feel guide” voelen welke er zin de zakjes zitten, en de dubbele stuur je retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
basvanderploeg schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 20:56:
[...]

Je kunt online gewoon een complete serie kopen zonder een hele doos te hoeven aanschaffen.

Wel zo makkelijk. :P

Misschien iets minder makkelijk, maar ook mogelijk; een groot aantal bestellen bij bol.com. Dan kan je met een “feel guide” voelen welke er zin de zakjes zitten, en de dubbele stuur je retour.
Bij een complete set van 12 betaal je vaak wel meer voor per stuk en bij bol.com zijn ze ook duurder dan de adviesprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanderploeg
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-09 19:51
dr86 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 21:40:
[...]

Bij een complete set van 12 betaal je vaak wel meer voor per stuk en bij bol.com zijn ze ook duurder dan de adviesprijs.
Neehoor, als je er meer dan 8 koopt kosten ze €3,99 per stuk. Dat is de adviesprijs bij LEGO.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:17

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Voor eigenaars van de 42100 Liebherr is er een nieuwe MOC die (ik in ieder geval) interessant vond:

Afbeeldingslocatie: https://www.nico71.fr/wp-content/gallery/42100vibroseisvehicle/42100-Model-B-Vibroseis-Tracked-Vehicle1.jpg

https://www.nico71.fr/421...ibroseis-tracked-vehicle/

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
mir4dor schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 20:27:
[...]

Bij mijn weten is het erger: De verdeling is 2/3/4 stuks, dus sommigen zijn vierdubbel, anderen dubbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 20:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

zonoskar schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 22:07:
Voor eigenaars van de 42100 Liebherr is er een nieuwe MOC die (ik in ieder geval) interessant vond:

[Afbeelding]

https://www.nico71.fr/421...ibroseis-tracked-vehicle/
Ik moest even zoeken maar dat blijken deze dingen dus te zijn:
https://www.inovageo.com/products/ahv-iv

Wat doe jij voor je werk? Ik rij op een vibrator _O- _O-

Having said that: Dan zou je zeggen dat je er ook een Viking van moet kunnen maken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
pagani schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 22:18:
[...]

Bij mijn weten is het erger: De verdeling is 2/3/4 stuks, dus sommigen zijn vierdubbel, anderen dubbel.
Dat was bij de oudere dozen wel het geval, als het goed is zou het bij de nieuwe dozen 3x12 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
dr86 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 23:52:
[...]

Dat was bij de oudere dozen wel het geval, als het goed is zou het bij de nieuwe dozen 3x12 zijn.
Eigenlijk blijft het fout om een "kansspel" te verkopen aan kinderen. Zelfde geldt natuurlijk ook voor voetbalplaatjes e.d., maar het zou Lego sieren de series gewoon normaal te verkopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

@mir4dor Serie 21 is inderdaad 3x12 in een doos. Bij Jan's Steen is één complete set van 12 €39,99 (als ze op voorraad zijn). Incl verzend €45.
Het probleem met een volledige doos is dat je die andere setjes eigenlijk ook compleet wil verkopen (of ruilen in het minifig-ruiltopic) want er zijn altijd figs die populairder zijn dan andere (ik denk dat uit deze serie de imker bijvoorbeeld minder gewild is dan bijvoorbeeld de centaur) en daar blijft je anders mee zitten. Nu is het zo dat je dus gelukkig wel drie complete setjes hebt dus dat scheelt. Ik vind zelf het doorverkopen te veel moeite dus heb een opengemaakt setje gekocht.
Misschien dat iemand in het ruiltopic wel samen wil doen met je!

@pagani ik heb vaak genoeg tijdens het voelen bij de Intertoys gevraagd aan kinderen die een zakje wilden of ze per se een bepaald figuurtje wilden maar meestal vonden ze juist de verrassing leuk. Ofzo. Behalve bij de LM2 serie, veel meisjes wilden Unikitty of Wyldstyle en jongetjes Rex (dino!) of Emmet.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Poekie schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 00:11:
@mir4dor Serie 21 is inderdaad 3x12 in een doos. Bij Jan's Steen is één complete set van 12 €39,99 (als ze op voorraad zijn). Incl verzend €45.
Het probleem met een volledige doos is dat je die andere setjes eigenlijk ook compleet wil verkopen (of ruilen in het minifig-ruiltopic) want er zijn altijd figs die populairder zijn dan andere (ik denk dat uit deze serie de imker bijvoorbeeld minder gewild is dan bijvoorbeeld de centaur) en daar blijft je anders mee zitten. Nu is het zo dat je dus gelukkig wel drie complete setjes hebt dus dat scheelt. Ik vind zelf het doorverkopen te veel moeite dus heb een opengemaakt setje gekocht.

@pagani ik heb vaak genoeg tijdens het voelen bij de Intertoys gevraagd aan kinderen die een zakje wilden of ze per se een bepaald figuurtje wilden maar meestal vonden ze juist de verrassing leuk. Ofzo. Behalve bij de LM2 serie, veel meisjes wilden Unikitty of Wyldstyle en jongetjes Rex (dino!) of Emmet.
Dat komt omdat de mens gokken leuk vindt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18:28

Amphiebietje

In de blubber

pagani schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 08:22:
[...]

Dat komt omdat de mens gokken leuk vindt...
Dat komt omdat er bij bepaalde activiteiten het brein haar eigen drug loopt aan te maken waar men dan ook verslaafd aan kan raken...

Het heet een gokverslaving met een reden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 20:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zo dan. Ik heb de city monorail (airport shuttle) hier staan. Keek even op BL wat ie waard was. Laagste prijs ca 650 euro, en iemand vraagt voor de doos al 185 euro :D
Ik heb doos en handleiding (beide niet de beste staat), set compleet. Dek dat ik hem nog maar even hou ;)

Niet dat ik hem weg wilde doen, maar dit rendeert beter dan mijn bankrekening :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
Poekie schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 00:11:

Ah duidelijk. Wel grappig zo'n hele doos !

Wordt wel een werkje om al voelend te bepalen welk zakje wat is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
mir4dor schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:24:
[...]

Ah duidelijk. Wel grappig zo'n hele doos !

Wordt wel een werkje om al voelend te bepalen welk zakje wat is :9
Dat valt reuze mee. Zeker als je ook nog een feel guide op zoekt op internet. Alleen series zoals die van Unikitty's met alleen maar unikitty's is onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
Nou, daar moet ik maar eens voor gaan zitten dan.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• mir4dor
En toen bracht de pakketjes man dit;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p6yErUYjUUSq5MlmkJM4OXXNp-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xu2VRRpyPkq9BzBmK6oMFkO0.jpg?f=fotoalbum_large

Kadootje van mijn wederhelft <3 gekocht van Facebook. Ik zou er haast een account voor aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-10 22:14

FongWan

The Stormrider ...

mir4dor schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:51:

[Afbeelding]

Kadootje van mijn wederhelft <3 gekocht van Facebook. Ik zou er haast een account voor aanmaken.
Nice, die moet als het goed is ook nog ergens bij mijn ouders liggen. Was een leuke build en heb er veel mee gespeeld in mijn jeugd.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:29

vhal

ಠ_ಠ

Gim schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:29:
[...]

Dat valt reuze mee. Zeker als je ook nog een feel guide op zoekt op internet. Alleen series zoals die van Unikitty's met alleen maar unikitty's is onmogelijk.
Niks is onmogelijk...alhoewel.. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CLDW4aNcFm1VwPrIua-c2CugJ_4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qZIrlU5sTIranGdBzRHChMBl.jpg?f=user_large

Ooit had ik 1 zakje gekregen met m.i. de "gezelligste " van het stel :P

[ Voor 7% gewijzigd door vhal op 06-02-2021 14:54 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 21:48

almightyarjen

When does the hurting stop?

The Eagle schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 11:27:
Zo dan. Ik heb de city monorail (airport shuttle) hier staan. Keek even op BL wat ie waard was. Laagste prijs ca 650 euro, en iemand vraagt voor de doos al 185 euro :D
Ik heb doos en handleiding (beide niet de beste staat), set compleet. Dek dat ik hem nog maar even hou ;)

Niet dat ik hem weg wilde doen, maar dit rendeert beter dan mijn bankrekening :+
€185 voor de doos... @FeaR ik heb de jouwe overgenomen, zat daar ook geen doos bij? Volgens mij heb ik die gewoon weg gekeild :X

Je kan ook te lang wachten: er is nu nog vraag naar dat ding door mensen van onze leeftijd, maar de nieuwe generatie AFOLs (we worden oud :o ) heeft dat hele monorail systeem niet gekend en zal daar ook weinig/geen interesse in hebben. Dit is geen financieel advies :P

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-10 07:00
mir4dor schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:51:

[Afbeelding]

Wat een leuke dozen waren dat allemaal: YouTube: All Lego MODEL TEAM 1986-2004

[ Voor 4% gewijzigd door Dagg op 06-02-2021 14:56 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:01

FeaR

In GoT we trust

almightyarjen schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:54:
[...]
€185 voor de doos... @FeaR ik heb de jouwe overgenomen, zat daar ook geen doos bij? Volgens mij heb ik die gewoon weg gekeild :X
Beide dozen! Van de set zelf en de uitbreiding!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XBkIPF4IFfOscyUPERvTP6ADCxQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/79vzoQ0QtLUcPF7b6PoYyePT.jpg?f=fotoalbum_large

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:55

QuattroNL

It is I.

Zojuist de nieuwe 75301 X-wing in elkaar gezet.
Niet een hele spannende built want zo groot is de set niet maar het hele vleugelmechanisme zit wel weer leuk in elkaar. Geen elastiekjes meer dus dat is positief.
Natuurlijk wel de nodige stickers maar dat was te verwachten. Ik heb alleen de hoognodige geplakt.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:55

QuattroNL

It is I.

Zojuist de nieuwe 75301 X-wing in elkaar gezet.
Niet een hele spannende built want zo groot is de set niet maar het hele vleugelmechanisme zit wel weer leuk in elkaar. Geen elastiekjes meer dus dat is positief.
Natuurlijk wel de nodige stickers maar dat was te verwachten. Ik heb alleen de hoognodige geplakt.

Deze kan bij de X-wing verzameling *O*
(het is de middelste op de bovenste plank)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W3pYpnhZNY6JtTSseSYGGZXF0bM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gki3FnPMehUYLPq8iCNOzL01.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door QuattroNL op 06-02-2021 21:10 ]

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

FeaR schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:58:
[...]

Beide dozen! Van de set zelf en de uitbreiding!
[Afbeelding]
Ik heb nog ff dubbel gecheckt, maar ik kan ze echt niet meer vinden :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Laatst online: 18:28

Amphiebietje

In de blubber

Ik ga maar niet checken wat de City Monorail + City uitbreidingsset + Space uitbreidingsset moeten kosten.

Niet dat dat een probleem is, want ik heb ze al...en bijna had ik de Space monorail ook gehad (de V&D in Haarlem had jarenlang een geopende doos op de plank staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Ik wil graag de locomotief van de Emerald Night trein gaan bricklinken (wagons volgen later). Hebben jullie nog een advies waar op te letten? Qua kleur hoeft het niet perse donkergroen te zijn. Ik vind donkerblauw bijvoorbeeld ook mooi. Alleen daarin is een bepaald steentje heel zeldzaam en dus duur. En ook zijn in sommige kleuren niet alle steentjes leverbaar. Rood lijkt de voordeligste keuze te zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meesje
Gisteren gearriveerd middels Intertoys lokale bezorgservice. Een lange tijd bij Lego niet meer leverbaar geweest, ook niet op naleveren. Sinds vandaag overigens opeens weer wel. Had ik deze set net zo goed daar kunnen bestellen. Maar ach, ik ben er in ieder geval blij mee. Ik zou het zonde vinden als ik deze trein zou missen. ;) En sowieso nu de zekerheid dat ik komende week kan bouwen. Een bestelling bij Lego is de volgende dag niet in huis.

Tijdens de tweede helft van mijn geboorteverlof lekker bouwen als de oudste naar school is en de jongste even slaapt. Deze set wil ik graag helemaal zelf bouwen. Klinkt wellicht egoïstisch, maar samen met de oudste bouwen is minder ontspannend. Het moet dan allemaal snel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R3go3fGyxly3-IqDTc22xTmwpyY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9P9iy8USzztOWUYOMg8Qse7G.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 06-02-2021 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:26
meesje schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 17:13:
Ik wil graag de locomotief van de Emerald Night trein gaan bricklinken (wagons volgen later). Hebben jullie nog een advies waar op te letten? Qua kleur hoeft het niet perse donkergroen te zijn. Ik vind donkerblauw bijvoorbeeld ook mooi. Alleen daarin is een bepaald steentje heel zeldzaam en dus duur. En ook zijn in sommige kleuren niet alle steentjes leverbaar. Rood lijkt de voordeligste keuze te zijn.
Donkerrood of gewoon rood? Gewoon rood lijkt mij niet zo mooi namelijk.
Misschien is dat dure donkerblauwe steentje te vervangen met iets anders? Kan er eventueel wel naar kijken voor je in studio.

Heb ooit zelf ook naar het bricklinken van deze locomotief en die van de maersk set gekeken maar het toen al snel opgegeven door de voor mij persoonlijk veel te hoge kosten daarvan.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRO-JWE
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-10 21:33
Even een vraag aan Kever-bezitter (10252). Hebben jullie er ook last van dat deze set wel heel erg breekbaar is? Zodra ik hem aanraak knapt er wel iets: ik ben de set nu met een vochtig doekje aan het schoonmaken, en weer breekt er van alles af... Met name haakjes (zoals de kiel van de surfplank, haak van de motorkap (achterop). Vreemd is dat ik dit met geen enkele andere set heb, ik blijf zo onderdelen nabestellen bij LEGO. Kost dan wel niets, maar zeer irritant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
BRO-JWE schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 19:16:
Even een vraag aan Kever-bezitter (10252). Hebben jullie er ook last van dat deze set wel heel erg breekbaar is? Zodra ik hem aanraak knapt er wel iets: ik ben de set nu met een vochtig doekje aan het schoonmaken, en weer breekt er van alles af... Met name haakjes (zoals de kiel van de surfplank, haak van de motorkap (achterop). Vreemd is dat ik dit met geen enkele andere set heb, ik blijf zo onderdelen nabestellen bij LEGO. Kost dan wel niets, maar zeer irritant..
Geen antwoord op je vraag, maar vochtig doekje? Ik heb nog niet zo veel Lego uitgestald, maar een kwastje voor verwijderen van stof volstaat toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Sato schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 19:02:
[...]

Donkerrood of gewoon rood? Gewoon rood lijkt mij niet zo mooi namelijk.
Misschien is dat dure donkerblauwe steentje te vervangen met iets anders? Kan er eventueel wel naar kijken voor je in studio.

Heb ooit zelf ook naar het bricklinken van deze locomotief en die van de maersk set gekeken maar het toen al snel opgegeven door de voor mij persoonlijk veel te hoge kosten daarvan.
Ik doelde inderdaad op gewoon rood (als goedkoopste optie). Dat vind ik ook niet zo mooi. Jammer dat ze daarvoor hebben gekozen bij de Hogwarts Express. Wellicht heeft dat te maken met de doelgroep die Lego met die set voor ogen heeft (niet beledigend bedoeld ;)).

Naast de Emerald Night heb ik een MOC van de Hogwarts Express op mijn lijstje staan. De instructie en part list heb ik al gekocht. Deze trein wil ik in donkerrood hebben. Zit je wel met een uitdaging voor eventuele wagons, want de ramen kent Lego niet in donkerrood.

Voor de EN in donkergroen kom ik bij used/any steentjes uit op ongeveer 120 euro (excl. S&H). Dit is beter te doen dan de gigantische bedragen die op bricklink worden gevraagd: 500+ euro. Op marktplaats zelfs 800 en 900. Dit is echt te gek. De Maersk en de oranje trein zou ik ook wel willen hebben, maar resp. 500 en 250+ vind ik ook te veel.

Ik zal even op zoek gaan naar het betreffende dure steentje (in donkerblauw). Op internet al een foto voorbij zien in de kleur donkerblauw en wagons in wit/bruin (ipv tan/bruin). Witte ramen zijn betaalbaarder dan tan.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:59
Weer een set herbouwd, uit 1978. Elastiekje moest vervangen worden en touwtje heeft zijn beste tijd gehad. Ook weer lekker puzzelen met de instructies - er gebeurt echt een hoop in elk plaatje.
Deze duurde wat langer, want ben met vrouwlief mijn Creator huizen aan het uitzoeken en herbouwen en de Blacksmith moet ook natuurlijk!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VLIslgSpP5BB-NeNZMPPhzka9sI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TbssIx1DlWq7MLWgX4TowyeP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Bardu schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 20:30:
Weer een set herbouwd, uit 1978. Elastiekje moest vervangen worden en touwtje heeft zijn beste tijd gehad. Ook weer lekker puzzelen met de instructies - er gebeurt echt een hoop in elk plaatje.
Deze duurde wat langer, want ben met vrouwlief mijn Creator huizen aan het uitzoeken en herbouwen en de Blacksmith moet ook natuurlijk!

[Afbeelding]
Leuk! De drie cijferige Technic sets zijn de echte oer modellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Heel leuk idd, ik heb die 5550 rally-van hier staan,

en de 5590 dieplader truck ligt in stukjes in de grote curverbak bij mn ouders.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:18

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Dit is het B-model:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49182161062_c964f5579a_c.jpg2019-12-07-11h13m06.IMG_4764 by Arjan Haverkamp, on Flickr
Helaas niet bestuurbaar, want de kraan kan ook niet sturen. (Ik heb de cabine nog wel iets aangepast met overgebleven steentjes. Ik had het touwtje voor de takel ook niet meer. Net als het elastiekje.
Frictieloze (grijze) connectoren, heerlijk om mee te bouwen.

Bij de 8851 (pneumatisch kraan) kreeg ik de eerste zwarte connector pinnen. Die dingen zijn bijna niet los te krijgen.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
@Bardu Heb je wellicht ook de gele heftruck (850)? Samen met twee extra uitbreidingssetjes (871 en 877) kun je er onderstaande grote hijskraan van maken. Dat vond ik destijds enorm indrukwekkend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r6XiiAwqJChDACAIkTQvB5t79DY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/x8kCQoDkddtkYiaae1N9G07X.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
Haha zo leuk die vintage technic Lego bouwsels. Ik zie het een beetje als 8-bit technologie :+

En dan heb ik weer spijt dat ons Lego ooit is weggegeven aan een een of ander kind uit de buurt zo'n 35 jaar geleden :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Ik heb weer wat nieuws gemaakt, ik ben bezig met een synthesizer van Lego die automatisch kan spelen, en wil dat hij ook achterste voren kan spelen, dus had ik een reverse gear nodig die met weinig druk om kan draaien.

Dit is de eerste poging, ik gebruik geen clutch gears en daardoor is het gear gedeelte slechts 2.5 in plaats van 5 eenheden breed.

Ik gebruik alleen onderdelen uit de 51515-1 robot inventor set, los kost deze build in onderdelen ~ €3,20 tot €4,30 (afhankelijk van de kleur van het koekje).

Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/mocs/moc-65251.jpg/800x640.jpg
Afbeeldingslocatie: https://bricksafe.com/files/BrickDesigner/easy-push-to-reverse-gear/compact%20reverse%20gear_4.png/800x450.jpg
Als je op de gele axle drukt draait de 12 tooth double bevel van richting ten opzichte van de lange as.

De build maakt gebruikt van de "double bevel" functie van de tandwielen.

De onderdelenlijst en PDF met bouwinstructie kun je vinden op
https://rebrickable.com/m...asy-push-to-reverse-gear/

[ Voor 6% gewijzigd door djwice op 06-02-2021 22:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:53
@djwice
Wordt dat een synthesizer met een motortje? Zo ja, heb ik twijfels over de houdbaarheid van die constructie, tenzij er praktisch nul kracht op komt te staan. Bevel gears zijn beruchte doorslippers/skippende krengen en in zo'n halve 'engaged' constructie is dat alleen nog erger.

Ik heb zo'n aandrijving wel eens geprobeerd in een manual modelletje, dat ging nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:59
meesje schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 21:16:
@Bardu Heb je wellicht ook de gele heftruck (850)? Samen met twee extra uitbreidingssetjes (871 en 877) kun je er onderstaande grote hijskraan van maken. Dat vond ik destijds enorm indrukwekkend.
Jazeker heb ik de gele heftruck, de uitbreiding setjes wellicht ook, maar dat wordt zoeken. Ik heb zo’n 15 verhuisdozen technisch Lego van voor 2013... Van mezelf en van mijn oom. Een deel is netjes in zakken per model met boekje, maar een flink deel is ook in een zak, zonder nummer of zelfs ongesorteerd. Ik probeer nu eerst alles waar ik een boekje van heb te maken. Ik post het hier wel als ik weer wat compleet heb. Geloof dat er nu een paar uit de 8800 serie komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
AppieNL schreef op zondag 7 februari 2021 @ 00:01:
@djwice
Wordt dat een synthesizer met een motortje? Zo ja, heb ik twijfels over de houdbaarheid van die constructie, tenzij er praktisch nul kracht op komt te staan. Bevel gears zijn beruchte doorslippers/skippende krengen en in zo'n halve 'engaged' constructie is dat alleen nog erger.

Ik heb zo'n aandrijving wel eens geprobeerd in een manual modelletje, dat ging nog wel.
Thanks voor de tip! Had ik nog niet uitgeprobeerd met motor (alleen met de hand).
Hangt er een beetje van af, als ik het soepel genoeg krijg, moet handmatig genoeg zijn, en dan kan een gedown geerde motor eventueel, het moet heel rustig verlopen, ongeveer evensnel als mensen toetsen aan slaan, feders bewegen en knoppen draaien - en het moet zichtbaar zijn voor de toeschouwer, dus de toeschouwer moet kunnen waarnemen dat ze bewegen :)

Viel me op in Studio dat the double bevel gears als het waren pijltjes hebben die naar links en rechts wijzen op elke tand.

Ik denk dat het soepeler gaat werken als ie 3L breed wordt, nog een halve tussen het grote en kleinere tandwiel, zodat hij niet aan beide tandwielen tegelijk kan hangen (dan blokeerd de as uiteraard).

[ Voor 14% gewijzigd door djwice op 07-02-2021 00:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

AppieNL schreef op zondag 7 februari 2021 @ 00:01:
@djwice

Ik dacht altijd dat die bevel gears beter "pakken" dan de oude gears, maar dat is niet zo dus? :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:53
almightyarjen schreef op zondag 7 februari 2021 @ 00:50:
[...]

Ik dacht altijd dat die bevel gears beter "pakken" dan de oude gears, maar dat is niet zo dus? :?
De praktijk leert mij helaas dat de oude gears toch wat beter pakken. Bij een redelijke load kan je bij de oude gears er nog wel mee wegkomen dat je ze niet inbouwt door aan beide kanten van het tandwiel een liftarm te doen (sowieso good practice, maar soms kan je niet anders dan het maar aan 1 kant te doen). Bij bevelgears hoef je dat eigenlijk niet te proberen zodra je er wat kracht op gaat zetten. Bevelgears onder een hoek? Die kleine zwarte 3x3 frames gebruiken of hun grote broer van 5x7. Anders een overdaad aan onderdelen om de verbinding in 3 dimensies secure te zetten die vervolgens (bijna) net zo goed werkt als een frame. Bevelgears in zo'n 3x3 zwart frame is praktisch onverwoestbaar. Bevelgears hebben zo'n goed frame onderdeel ook wel nodig, want oude gears in een hoek is tegenwoordig sowieso lastig met de 24T crown gear die officieel niet meer in productie is. En bij die 24T crown gears weet ik nog niet zo zeker of ze beter zijn dan bevelgears. De 2/3de generatie van dat onderdeel halverwege de 90's is best goed (meer plastic voor stevigheid), maar de generaties ervoor konden skippen waar die 2/3de gen dat niet deed.

De constructie van djwice met bevelgears die maar half elkaar raken is gebouwd op de afgeronde kanten van de bevelgears en dat is hun zwakke plek zonder bracing om dat op zijn plek te houden. Het schuifje dat die voor die 'reverse' gaat maken zal dus aardig goed moeten zijn als die er een motortje aanhangt (maar gelukkig hoeft die niet snel te draaien zie ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortael
  • Laatst online: 24-04-2024
Het komt voor vandaag wel goed uit om deze MOC van de Liebherr te bouwen :P

YouTube: LEGO Technic Snow Groomer in snow - 42100 B Model

Met je Lego sneeuwschuiver je oprit vrij maken :)

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19:41
Het heeft hier goed gesneeuwd.
Jammer genoeg mijn camera overleden :'(

@mappy, kom maar op met je foto's :)

[ Voor 26% gewijzigd door Versaevel op 07-02-2021 07:53 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Omdat ik de 150k subscibers op Youtube gepasseerd ben, heb ik een Q&A video gemaakt. Pak een bak popcorn, want het is een lange video geworden :D

YouTube: AlmightyArjen 150k subscribers Q&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
almightyarjen schreef op zondag 7 februari 2021 @ 08:51:
Omdat ik de 150k subscibers op Youtube gepasseerd ben, heb ik een Q&A video gemaakt. Pak een bak popcorn, want het is een lange video geworden :D

YouTube: AlmightyArjen 150k subscribers Q&A
Meer dan 100k views is toch niet slecht voor je jaren 80 layout. Jammer dat je de kosten er niet uit haalt maar voor mij was het echt een trip down memory lane :*)
Pagina: 1 ... 50 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .