Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Is verder nooit een probleem geworden, die behoefte om alles compleet te willen hebben. Heb ik nu ook helemáál geen last meer van met Lego, gelukkig
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
:strip_exif()/f/image/S7LguYeFvuENcnSUrQFJdhNo.jpg?f=fotoalbum_large)
Als mensen het interessant vinden blijf ik mijn voortgang posten! Ik probeer een beetje chronologisch door de tijd te gaan.
Ik zag de Medieval Blacksmith voorbij komen en was vroeger helemaal fan van alles van Castle, dus die moest ik hebben. Aangezien ik vorige week toch een leuke winst met Gamestop heb gepakt
Ik had door fout in verwerking per ongeluk 2 sets besteld

Ik vond Lego Hedwig ook een ontzettend leuke set om te bouwen (en zeker voor een set van rond de 30 euro). Jammer dat de enige set die er een beetje op lijkt (het Monster boek) niet gewoon beschikbaar is.Sjurm schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:05:
Ik had met de feestdagen voor het eerst sinds mijn 12e weer een lego set gekregen (Lego Hedwig) en dit heeft toch iets in mij aangewakkerd![]()
Ik zag de Medieval Blacksmith voorbij komen en was vroeger helemaal fan van alles van Castle, dus die moest ik hebben. Aangezien ik vorige week toch een leuke winst met Gamestop heb gepakt, heb ik hem bij release besteld en is hij zojuist bezorgd. Dat wordt van het weekend weer Lego bouwen
Ik had door fout in verwerking per ongeluk 2 sets besteld, dus eentje gaat weer retour. Maar hij is eventueel nog beschikbaar voor de liefhebber
![]()
Veel herkenning van 'vroeger', heb er ook een of 2 van gehad (althans, zit verdeeld door mijn lego dozen) vind het wel leuk om weer te zien.Bardu schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:54:
Als mensen het interessant vinden blijf ik mijn voortgang posten! Ik probeer een beetje chronologisch door de tijd te gaan.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ja ik zag deze voorbijkomen als promo. Jammer dat ik die destijds gemist heb.ErikT738 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:09:
[...]
Ik vond Lego Hedwig ook een ontzettend leuke set om te bouwen (en zeker voor een set van rond de 30 euro). Jammer dat de enige set die er een beetje op lijkt (het Monster boek) niet gewoon beschikbaar is.
Ben ook een fan van Harry Potter, dus ik sluit niet uit dat ik ook hier sets van meepak
uitgaande op de reacties onder de blog gaan de meeste over castle en daarna bionicle.
Zelf voor de pirates gegaan, omdat ik dat thema het leukste vind, castle zou een mooie 2e zijn, maar zou nog leuker zijn er als er 4 kleinere setjes uit komen van max 250/300 steentjes.
Voor ieder wat wils, en sowieso dat het goed gaat verkopen.
[ Voor 34% gewijzigd door dr86 op 03-02-2021 16:18 ]
Als ze dat doen, verkopen ze er aan mij 3dr86 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:15:
https://ideas.lego.com/bl...9c-47ec-8841-a2bce1f8933e
maar zou nog leuker zijn er als er 4 kleinere setjes uit komen van max 250/300 steentjes.
Voor ieder wat wils, en sowieso dat het goed gaat verkopen.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Ik vond het volgende; https://rebrickable.com/m...-b-model-alternate-build/
Woohoo, mijn eerste aankoop daar. Veel zin in en ga me laten inspireren
Daily driver; MB R171 SLK280
Je moet ook even die video kijken. Hilarisch.mir4dor schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:16:
De Bugatti Chiron weer uit elkaar gehaald. Ben bezig daar zelf iets van te maken maar dat valt nog niet mee !
Ik vond het volgende; https://rebrickable.com/m...-b-model-alternate-build/
Woohoo, mijn eerste aankoop daar. Veel zin in en ga me laten inspireren
Look behind you! A three headed monkey!
De Castle Cavalry is dan ook wel een aanrader. Zwerft nog her en der in (online) winkels rond.pagani schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:55:
Ik hoop eigenlijk op een revival van de Lego ridders (dus gewoon als compleet thema, niet slechts een set). De Blacksmith net binnen en ik wil meer ridders en kastelen
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Ja had ik al gedaanMrScratch schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:31:
[...]
Je moet ook even die video kijken. Hilarisch.
Dat en dat je kunt zien hoeveel stops hij moet maken, en je ziet alle adressen die nog bezocht moeten worden op de website. Hier niets dan vriendelijke lui... Ik heb geen problemen wanneer het blijft zoals het is.chrisO schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:19:
[...]
Zoals XyritZz al zei, het ligt niet aan DPD maar aan slechte bezorgers! En slechte bezorgers zitten bij alle pakketdiensten.
Ik vind DPD tegenwoordig ook de betere van de drie. Het is de enige die een bezorgtijdsvak-indicatie van 1! uur gebruikt ipv 12! uur PostNL en ~4 uur bij DHL.
Pfoe geen idee of dat de gedachte erachter was! Knex was in '92 al op de markt dus daar zou Lego dan redelijk laat mee zijn geweest. Wel is het te verbinden met Lego Technic maar echt veel opties geeft dat niet.dr86 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:18:
[...]
Was dat een mislukte poging om met knex te concurreren?
heel erg herkenbaarsig69 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 22:28:
[Afbeelding]
Vorige week afgemaakt, bijna klaar met afbreken slopen. Maar wat een bitch is dit zeg, absoluut de ergste die ik afgebroken hebVooral de wielophanging/uitklapbare poten. Achter is klaar, nu voor nog. Maar ik heb geen vingers meer over...

Zo erg ? Ook als je het boekje "terug bouwt" ?sig69 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 22:28:
[Afbeelding]
Vorige week afgemaakt, bijna klaar met afbreken slopen. Maar wat een bitch is dit zeg, absoluut de ergste die ik afgebroken hebVooral de wielophanging/uitklapbare poten. Achter is klaar, nu voor nog. Maar ik heb geen vingers meer over...
Ik laat hem wel even staan zoals ie is
wat denk je dat die 500+ koppelpinnen met je handen doenmir4dor schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 23:07:
[...]
Zo erg ? Ook als je het boekje "terug bouwt" ?

Ik moet in de boekjes kijken hoeveel er in de verschillende sets zitten.Afas schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 23:14:
[...]
wat denk je dat die 500+ koppelpinnen met je handen doen
De Chiron, Liebherr 9800 en Sian heb ik al uit elkaar gehaald. Toegegeven, gevoelige vingers inderdaad.
Dat doe ik nooit want dat schiet helemaal niet op (en gaat ook niet met die staafjes met zo'n gladde die gebruikt word om 2 delen permanent met elkaar te verbinden). Mijn strategie is gewoon lostrekken wat er los kan, en als niet meer werkt gaan we eens wat beter kijken.mir4dor schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 23:07:
[...]
Dat dus. Al die haakse verbinden voor stevigheid. Plus de scherpe randjes hier en daar, je schiet wel eens uit, etc. Ik ben nu m'n vingers aan het afkoelen met een welverdiend ijskoud biertjeAfas schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 23:14:
[...]
wat denk je dat die 500+ koppelpinnen met je handen doen
[ Voor 19% gewijzigd door sig69 op 03-02-2021 23:25 ]
ik heb dat met de bucket wheel excavator gehad..sig69 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 22:28:
[Afbeelding]
drama inderdaad, je houdt geen handen over..
ik gebruik nu om de pins eruit te drukken waar mogelijk een brick seperator..
maar das niet ideaal nog
technic modellen doe ik ook niet aan terugbouwen, teveel gedoe..mir4dor schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 23:07:
[...]
normale modellen (mits niet al te groot) wil ik dat mee overwegen
[ Voor 18% gewijzigd door mschol op 03-02-2021 23:27 ]
Stiekem gebruik ik wel eens een mini tangetje, heel voorzichtig voor die gladde rods.
Diezelfde stangen (rods) hoe heet dat ? Gebruik ik veel om de connector pins eruit te drukken als het met mijn vingers echt niet lukt.

Die staat op nummer 2 wat mij betreft, dus ik zou nog even wachten jaShanquish schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 23:50:
Ik heb net vanavond de Liebherr afgebouwd, maar moet er voorlopig nog niet aan denken om die weer af te breken
die 1 hoge technic axle van de brickseperator haalt de connector pins er perfect uit.. of kan ze net over hun "knel" punt drukken waardoor ze er veel makkelijker uit te halen zijn..mir4dor schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 23:39:
I feel your pain ! Heb ik ook.
Stiekem gebruik ik wel eens een mini tangetje, heel voorzichtig voor die gladde rods.
Diezelfde stangen (rods) hoe heet dat ? Gebruik ik veel om de connector pins eruit te drukken als het met mijn vingers echt niet lukt.
gewoon gereedschap gebruik ik niet
Heb je een link waar je dit ding gekocht heb? Misschien wil ik dit ook wel kopenTPar schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 06:49:
Enkele weken geleden is hier een post gepasseerd met een specifiek tangetje voor lego-pinnetjes. Ik heb er de Lambo mee afgebroken. Het is iets trager maar mijn vingers zijn me dankbaar
Gevonden ;-) bij onze vrinden in China
[ Voor 5% gewijzigd door Pierre op 04-02-2021 07:48 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ik vind het al knap dat je überhaupt ergens wel Lego hebt zien staan! Ik kan het in ieder geval nergens ontdekken, Wellicht zijn mijn ogen te slecht.Mister_GJ schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 07:14:
Ik kwam dit filmpje tegen via FB. Prachtig diorama wat mij betreft. Vroeg me alleen af of het allemaal echte blokjes zijn, want ik zag soms geen Lego boven op staan op bijvoorbeeld de platen...
We hebben alle instructieboekjes bewaard
Aangezien alles door elkaar zit in gereedschapsbakken ... eerst maar sorteren komende tijd. Nieuwe sorteerbakken gekocht met indeelbare vakken.
Daarna weer de oude sets gaan herbouwen
:strip_exif()/f/image/n6SjEEzLiXqFCLUfNk2sa2XW.jpg?f=fotoalbum_large)
Heel herkenbaar. Ik heb ook, net voor de kerstvakantie, al mijn Lego opgehaald bij mijn ouders. Ben bijna twee weken bezig geweest om te sorteren. Het zit nu allemaal in wegwerp/diepvries bakjes. Maar wil graag eenzelfde sorteersysteem als jij hebben.jeroenzelle schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 07:57:
Hier ook recent mijn oude Lego opgehaald uit de opslag bij mijn ouders.
We hebben alle instructieboekjes bewaard, volgens rebrickable rond de 9000 steentjes / 90 sets (groot & klein).
Aangezien alles door elkaar zit in gereedschapsbakken ... eerst maar sorteren komende tijd. Nieuwe sorteerbakken gekocht met indeelbare vakken.
[Afbeelding]
Mag ik vragen waar je die bakken vandaan hebt?
[ Voor 4% gewijzigd door Matis op 04-02-2021 08:05 ]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Vandaar ook de titel "mini brick build" gok ikMister_GJ schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 07:14:
Vroeg me alleen af of het allemaal echte blokjes zijn, want ik zag soms geen Lego boven op staan op bijvoorbeeld de platen...
@JeroenE hieronder: daar valt ook wat voor te zeggen natuurlijk. Goed punt
[ Voor 12% gewijzigd door Superkiwi op 04-02-2021 12:34 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
sort by type!! niet kleurjeroenzelle schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 07:57:
/f/image/wt6xKhPHiZpZYDngR8eDkmZS.png?f=fotoalbum_large)
als het puur om lego ging, had er vast wel lego gestaan, toch? immers wordt lego ook benieuwd bij het grote record boek/website; https://www.guinnessworld...&max=20&partial=_Results&
dus ik zeg; ali-blokjes
[ Voor 11% gewijzigd door himlims_ op 04-02-2021 08:46 ]
Vannacht bezig geweest met een versie van Lego, gebaseerd op die indeling en met elementen van 75978 De Wegisweg. De muren zijn nog niet af, ik wil daar nog 4070 met een 1x1 tile in verwerken. Verder zijn de etalages nog leeg en moet er nog verlichting aan de muur komen. Twijfel ook om de sand green tiles op de rechter etalage te vervangen voor 24246 (tile met halve ronde kant) zodat het wat meer op dakpannen lijken.
Het is dus de bedoeling dat er aan het einde een spiegel staat waardoor het lijkt alsof de straat de hoek om gaat (vandaar dat Hedwig achter de etalage verstopt zit). Mochten jullie nog ideeën hebben let me know! (renders zijn helaas beetje donker).
Afmetingen: 14x18 studs, 21 bricks + 2 of 3 plates hoog (wil afdekken met tiles vanwege stof)
![]() | ![]() | ![]() |
Update, nieuwe renders:
![]() | ![]() |
[ Voor 20% gewijzigd door MarkH NL op 04-02-2021 10:00 ]
Xbox Live: MarkH
Van die koffers ga je denk ik spijt krijgen. Als je iets gaat bouwen moet je bij elke bak wel wat hebben.jeroenzelle schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 07:57:
Hier ook recent mijn oude Lego opgehaald uit de opslag bij mijn ouders.
We hebben alle instructieboekjes bewaard, volgens rebrickable rond de 9000 steentjes / 90 sets (groot & klein).
[Afbeelding]
Deze werken makkelijker: https://www.aldi.nl/onze-...icle.html?linkid=11041140
Combineer dat met deze labels: https://brickarchitect.com/labels/ en je kan elk bakje labelen als je wil.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Moet eerlijk bekennen dat na zo lang bouwen het bijna 'werken' is geworden ipv lekker bezig zijn.

Gisteren de 2 grote helften aan elkaar gekoppeld: Wat een ding!
Nog een 1,5 uur om de laatste 80 pagina's te doen, maar dat is alleen nog maar de aankleding voor zover ik kan zien. Alle bewegende en werkende delen staan al in elkaar.
/f/image/xJ9IWp2V63rdAFRFzm0udHQx.png?f=fotoalbum_large)
Ik zal ook eens zoeken naar zo'n tangetje om alle pinnetjes los te krijgen straks. Ik zie al een beetje op tegen het uit elkaar halen.
mschol schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 00:19:
[...]
die 1 hoge technic axle van de brickseperator haalt de connector pins er perfect uit.. of kan ze net over hun "knel" punt drukken waardoor ze er veel makkelijker uit te halen zijn..
gewoon gereedschap gebruik ik niet
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zwI5GcDgh4I1SzhGEPc8uFcw.jpg?f=user_large)
Ik gebruik meestal mijn pinpusher v0.1
Wat een apparaat! Bijzonder om te zien dat de Bucket Wheel bijna evenveel blokjes heeft als de Sian.Kraz schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:04:
Ik ben al zo'n 2 weken bezig met de Bucketwheel Excavator.
Moet eerlijk bekennen dat na zo lang bouwen het bijna 'werken' is geworden ipv lekker bezig zijn.![]()
Gisteren de 2 grote helften aan elkaar gekoppeld: Wat een ding!
Nog een 1,5 uur om de laatste 80 pagina's te doen, maar dat is alleen nog maar de aankleding voor zover ik kan zien. Alle bewegende en werkende delen staan al in elkaar.
Ik zal ook eens zoeken naar zo'n tangetje om alle pinnetjes los te krijgen straks. Ik zie al een beetje op tegen het uit elkaar halen.
Neen: dat gele stukje in de 'tang' is zachte rubber.mschol schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:34:
[...]
en daar beschadigen je pinnetjes en assen niet van?
edit: als je echt wil kan je er de boel wel mee beschadigen, maar dan moet je wel je best doen, dat lukt niet zomaar
[ Voor 20% gewijzigd door roeleboel op 04-02-2021 10:57 ]
De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...
Goede vraag. Ik mag hopen dat het voorste stuk gewoon iets van rubber is met veel grip ipv hard plastic. Met dat laatste lijkt t me inderdaad niet goed voor de assen.mschol schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:34:
[...]
Ik wacht t antwoord ook even af want ik zit ook over zo'n tangetje te denken.
En daar is t verlossende antwoordroeleboel schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:57:
[...]
Neen: dat gele stukje in de 'tang' is zachte rubber.
edit: als je echt wil kan je er de boel wel mee beschadigen, maar dan moet je wel je best doen, dat lukt niet zomaar
moet je serieus moeite voor doen wil je lego beschadigenmschol schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:34:
[...]
Met zo'n tangetje misschien een uitdaging. LEGO beschadigt verder best wel. Zag onlangs dat de kerst trein beschadigd was, vol met krassen.himlims_ schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:08:
[...]
moet je serieus moeite voor doen wil je lego beschadigen
Enige wat ik me kan bedenken is één keer dat de trein ontspoorde en 30cm viel. Kostte heel weinig moeite om te beschadigen blijkbaar
Ik heb per ongeluk de 31107 laten vallen toen ik bezig was 'm te bouwen en dat heeft toch echt wel tot ingedeukte blokjes geleidt. gelukkig zat het dak er nog niet op en zijn alle beschadigingen nu niet zichtbaar.himlims_ schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:08:
[...]
moet je serieus moeite voor doen wil je lego beschadigen
Ook heb ik wat tweedehands spul binnen gekregen waar gekleurde krassen op zitten (gemaakt met andere Legoblokjes?) die je er met geen mogelijkheid vanaf krijgt.
Zeker gaaf! Alleen eerste wat in me opkwam was waarom de space shuttle op maïskolven staat 😬. Zou iets meer speling met kleur en vorm mogen hebben wellicht. Bijvoorbeeld met wat geel doorzichtige blokjes erbij.himlims_ schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:31:
[Afbeelding]
re-postblijft een mooie opstelling
Verder fantastisch...
Is deze van jouw, ik zag dezelfde foto ook op Reddit.himlims_ schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:31:
[Afbeelding]
re-postblijft een mooie opstelling
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
helaas, moet hier de iss en de saturn nog bouwen, wil dan ook gaan voor deze opstelling;Pierre schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:38:
[...]
Is deze van jouw, ik zag dezelfde foto ook op Reddit.

de bekende watjes met ledjes opstelling
Inderdaad, als je het normaal gebruikt zal er nul schade zijn. Dat rubber beschermt mooi. Je kan het trouwens ook gebruiken voor de staafjes en bvb om aan blokjes te trekken. Het is groot genoeg.roeleboel schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:57:
[...]
Neen: dat gele stukje in de 'tang' is zachte rubber.
Al wil ik wel de sidenote maken dat ze het geen 10 Lamborghini's gaan volhouden lijkt me, er treed wat slijtage op aan de rubbers.
Ik heb er van een seller of 4 op Ali een paar gekocht (het blijft raar dat je bij aankoop van meerdere verzendingskosten moet betalen en je dus beter 1 per verkoper koopt)
Zo heb ik de freebies ook weleens 2x gehad bij een grote bestelling die Lego zelf had gesplitst over 2 leveringen een week uit elkaar. Owkee...timofp schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:47:
Vorige week de Modular Police Station besteld. Je krijgt er een gratis polybag bij. vandaag leverde DPD jawel.. de polybag in een grote doos met extra plastiek. Zo een zaken zouden ze toch echt moeten vermijden in hun logistiek systeem, zowel voor hun eigen kosten als het milieu.
[Afbeelding]
Via Bol.com bij Assortimentsdoos.nl . Waren 35 euro voor 6 stuks, maar inmiddels niet meer te koop. Normaal gesproken zijn ze 50 euro voor 6 dozen (niet duur alsnog!). Linkje naar hun site: https://www.hydrauliekkop...roducts/%22DIY48%20box%22Matis schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:03:
[...]
Heel herkenbaar. Ik heb ook, net voor de kerstvakantie, al mijn Lego opgehaald bij mijn ouders. Ben bijna twee weken bezig geweest om te sorteren. Het zit nu allemaal in wegwerp/diepvries bakjes. Maar wil graag eenzelfde sorteersysteem als jij hebben.
Mag ik vragen waar je die bakken vandaan hebt?
Haha ja gelukkig had ik dat wel al uit dit topic / Google gevonden dat het beter is op type te doen ja!himlims_ schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:44:
[...]
sort by type!! niet kleur![]()
[Afbeelding]
als het puur om lego ging, had er vast wel lego gestaan, toch? immers wordt lego ook benieuwd bij het grote record boek/website; https://www.guinnessworld...&max=20&partial=_Results&
dus ik zeg; ali-blokjes
Klopt, maar plan is sowieso dan eerst voor een build te gaan grabbelen wat ik nodig heb. Heb niet echt de mogelijkheid zoiets op te slaan in huis. Voordeel van deze bakken dat ze geheel toevallig ook perfect in de wandkast passenSeñor Sjon schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:04:
[...]
Van die koffers ga je denk ik spijt krijgen. Als je iets gaat bouwen moet je bij elke bak wel wat hebben.![]()
Deze werken makkelijker: https://www.aldi.nl/onze-...icle.html?linkid=11041140
Combineer dat met deze labels: https://brickarchitect.com/labels/ en je kan elk bakje labelen als je wil.
:strip_exif()/f/image/6tvzqb2lsRZS0pqYABuQQK0B.jpg?f=fotoalbum_large)
Elke keer als ik deze Star Wars dwerg zie denk ik: "hoe tof zou het zijn om Lego Gremlins te zien". Wat andere kleurtjes en je hebt praktisch Gizmo
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Wat houdt je tegen? Just do it!dvdkiwi schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:37:
[...]
Elke keer als ik deze Star Wars dwerg zie denk ik: "hoe tof zou het zijn om Lego Gremlins te zien". Wat andere kleurtjes en je hebt praktisch Gizmo
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Net de muren aangepast zodat er wat meer variatie in zit en de etalages hebben nu producten, veel plek was er niet echt. Sand Green dak is vervangen door dakpannen.MarkH NL schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:41:
Ik heb al een tijdje lege ruimte gehad op de boekenplank tussen de Harry Potter boeken en kwam toen een book nook tegen. Plan was om zelf iets te maken van hout, maar dat gaat nooit zo mooi worden als op de foto..
Vannacht bezig geweest met een versie van Lego, gebaseerd op die indeling en met elementen van 75978 De Wegisweg. De muren zijn nog niet af, ik wil daar nog 4070 met een 1x1 tile in verwerken. Verder zijn de etalages nog leeg en moet er nog verlichting aan de muur komen. Twijfel ook om de sand green tiles op de rechter etalage te vervangen voor 24246 (tile met halve ronde kant) zodat het wat meer op dakpannen lijken.
Het is dus de bedoeling dat er aan het einde een spiegel staat waardoor het lijkt alsof de straat de hoek om gaat (vandaar dat Hedwig achter de etalage verstopt zit). Mochten jullie nog ideeën hebben let me know! (renders zijn helaas beetje donker).
Afmetingen: 14x18 studs, 21 bricks + 2 of 3 plates hoog (wil afdekken met tiles vanwege stof)
..
Ik ga kijken of ik nog iets voor de winkel aan de rechterkant kan zetten, maar ik denk dat het dan echt te vol gaat worden. Die witte plates met door rail geeft aan waar het spiegeldeel moet komen.
![]() | ![]() | ![]() |
Xbox Live: MarkH
Wat ik altijd opmerkelijk aan ZNAP heb gevonden is hoe sprekend het lijkt op Fisher-Price Construx uit de jaren '80 (bestond uit voertuigen en ruimteschepen met eigenlijk dezelfde stijl als ZNAP maar zonder Technic-compatibele gaatjes).la_fusion schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:07:
Gek genoeg is Znap niet in het lijstje is gekomen...
[Afbeelding]
Zelf wel in het bezit van een aantal sets, waarom weet ik niet.
https://en.wikipedia.org/wiki/Construx
[ Voor 4% gewijzigd door Amphiebietje op 04-02-2021 13:06 ]
https://www.eurobricks.co...sion-and-fake-engine-mod/
Voor €38 bij amazon.de. daar dan nog de €5 korting vanaf als die nog werkt en dan aan de hand van de LDD instructies de Jeep voorzien van diverse verbeteringen. Hmm Hmm... Nachtje over slapen
Net het filmpje bekeken. Erg indrukkend wat er allemaal is toegevoegd in een relatief kleine set. Ik wilde deze al een keer kopen voor mijn zoontje. Nu helemaal!Gim schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:23:
De Jeep Wrangler wordt zo toch wel weer een stukje interessanter:
Voor €38 bij amazon.de. daar dan nog de €5 korting vanaf als die nog werkt en dan aan de hand van de LDD instructies de Jeep voorzien van diverse verbeteringen. Hmm Hmm... Nachtje over slapen
Ik was echt teleurgesteld in deze set maar als ik zie wat er mogelijk was met deze set. Erg tof. Nog steeds jammer natuurlijk dat LEGO zelf niet iets meer moeite in de set gestoken heeft. Vraag dan €5-10 meer en men is out of the box tevredenmeesje schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:29:
[...]
Net het filmpje bekeken. Erg indrukkend wat er allemaal is toegevoegd in een relatief kleine set. Ik wilde deze al een keer kopen voor mijn zoontje. Nu helemaal!
En tot die tijd hebben we in ieder geval Gizmo en gremlin leider Stripe als minifiguurdvdkiwi schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:37:
[...]
Een kleine sport set (<250 steentjes, incl mini figuren) waarmee je de sportvelden van heel veel sporten kunt maken.
Basketbal

Korfbal

Hoogspringen

Voetbal

En vele andere sporten waaronder tennis, badminton, volleyball, trampolinespringen en cricket.
Neem gerust een kijkje op https://ideas.lego.com/s/ca:68a77abdd25247acb9f590a999774b55
Hopelijk wordt hij verkozen tot een echte LEGO set.
Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

deze kolos met de app besturen vind ik tweezijdig, je kan heel precies besturen ipv. aan of uit zoals PF dat heeft, maar aan de andere kant mis je wel het gevoel van fysieke knoppen dus snap wel dat er mensen alternatieve remotes bedenken.
wel jammer dat er 1 pin een beetje mismaakt bleek, en nét van dit pinnetje geen reserve erbij, heb 'm wel gemonteerd maar klemt nu totaal niet.

dus die zojuist even via lego aangevraagd evenals 1 ontbrekende 3L pin connector 42003

[ Voor 14% gewijzigd door Shanquish op 04-02-2021 14:29 ]
Leuk. Misschien krijg je bij Lego de handjes op elkaar als je 'm in weet te passen in het nieuwe stratensysteem.djwice schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:18:
Na er een aantal avonden aan gewerkt te hebben heb ik gisteravond m'n eerste Lego Ideas contest submission gedaan.
Een kleine sport set (<250 steentjes, incl mini figuren) waarmee je de sportvelden van heel veel sporten kunt maken.
Basketbal
[Afbeelding]
Korfbal
[Afbeelding]
Hoogspringen
[Afbeelding]
Voetbal
[Afbeelding]
En vele andere sporten waaronder tennis, badminton, volleyball, trampolinespringen en cricket.
Neem gerust een kijkje op https://ideas.lego.com/s/ca:68a77abdd25247acb9f590a999774b55
Hopelijk wordt hij verkozen tot een echte LEGO set.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Bij menig set vraag ik me af van waarom niet iets meer functies? Ik heb het al eens eerder gezegd, maar ik vind het te zot dat een set als de rode Ferrari (toch 180 euro adviesprijs) geen versnellingsbak heeft. Zullen de licenties van Ferrari echt zoveel hoger dan zijn dan van Land Rover (zelf adviesprijs, maar veel meer stenen)?Gim schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:32:
[...]
Ik was echt teleurgesteld in deze set maar als ik zie wat er mogelijk was met deze set. Erg tof. Nog steeds jammer natuurlijk dat LEGO zelf niet iets meer moeite in de set gestoken heeft. Vraag dan €5-10 meer en men is out of the box tevreden
O ja, doet me gelijk herinneren dat ik de krak van de Defender (bij 1e/2e versnelling, zowel in hi als lo) nog nader moet onderzoeken. Maar dat is niet echt een klusje wat je even snel doet. Sowieso moet er eerst veel (carrosserie) verwijderd worden. Gezien de u-joints goed zitten, heb ik zo’n vermoeden dat ik iets te vast heb gemaakt. Als ik toch aan de slag ga kan ik natuurlijk gelijk de pimp guide volgen, maar ik wil de set ook standaard werkend krijgen. Ik kan dat niet hebben. Anderen zijn dat wel gelukt.
Het zou goed zijn om ipv een rood kruis, dit soort sets een plek te geven op bricklink (Dat is toch tegenwoordig van Lego?) of iets anders waardoor dergelijke sets toch een plek krijgen.ErikT738 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:06:
Dat zijn een hoop afkeuringen zeg...
[Afbeelding]
die gaat er echt wel eentje komen, dit of volgend jaar, kan haast niet anders na alle 'buzz' die het online gegenereerd heeftSeñor Sjon schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:17:
Dat is wel een kaalslag. Ik had gehoopt op minstens één imperial set voor tegenover de Barracuda Bay set. De Van Gogh konden ze niet omheen, die had in no-time 10k stemmen.
Ze laten al een paar kansen liggen hier.himlims_ schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:24:
[...]
die gaat er echt wel eentje komen, dit of volgend jaar, kan haast niet anders na alle 'buzz' die het online gegenereerd heeft
Maar zoals ik ook al op Ideas heb gezet, blokkeer een aantal sets vooraf die het toch niet gaan worden. Modular gebouwen? Kan je vergeten. Creator Expert klasse voer-, vaar- en vliegtuigen? Forget it.
BesteldGim schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:23:
De Jeep Wrangler wordt zo toch wel weer een stukje interessanter:
€ 33,62 is een nette prijs, bij Intertoys kom ik nog op € 40,49 uit met de10% kortings code.
Deze past ook op de transporter.
Nu wachten tot de McLaren Senna GTR™ (42123) in de buurt van die prijs komt

had natuurlijk compacter gekunt, maar komt best 'waarheidsgetrouw' over
bron; https://www.reddit.com/r/...uild_link_in_description/
Caterham 7 reken je niet tot de klasse van Creator expert auto's?Señor Sjon schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:38:
[...]
Ze laten al een paar kansen liggen hier.
Maar zoals ik ook al op Ideas heb gezet, blokkeer een aantal sets vooraf die het toch niet gaan worden. Modular gebouwen? Kan je vergeten. Creator Expert klasse voer-, vaar- en vliegtuigen? Forget it.
Ik sta er eigenlijk niet eens echt van te kijken dat er zo veel zijn afgevallen. Er is maar ruimte voor een X aantal grote sets per jaar en de meeste Ideas inzendingen zijn bijna altijd meer dan 2000 stenen. Wat dat betreft was Lego Doggo nog wel een kanshebber, maar volgens mij heeft Lego inmiddels zelf iets vergelijkbaars op de markt gebracht (net als bij de Bonsai).Señor Sjon schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:38:
[...]
Toch had ik de medieval market, de caribbean clipper of de roller coaster graag in de winkels zien liggen. En dan ook gelijk een minifig-sized herziene uitgave van Lego Herioca omdat ze de Heroquest licentie toch niet kunnen krijgen.
dat weet ik niet; piano? nintendo? zitten zat grote sets tussen (piano ligt uit elkaar, ergens voutje gemaakt in mechaniek)ErikT738 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:50:
[...]
Ik sta er eigenlijk niet eens echt van te kijken dat er zo veel zijn afgevallen. Er is maar ruimte voor een X aantal grote sets per jaar en de meeste Ideas inzendingen zijn bijna altijd meer dan 2000 stenen. Wat dat betreft was Lego Doggo nog wel een kanshebber, maar volgens mij heeft Lego inmiddels zelf iets vergelijkbaars op de markt gebracht (net als bij de Bonsai).
Toch had ik de medieval market, de caribbean clipper of de roller coaster graag in de winkels zien liggen. En dan ook gelijk een minifig-sized herziene uitgave van Lego Herioca omdat ze de Heroquest licentie toch niet kunnen krijgen.
/f/image/ZphPlPH2du4H1onNbauknCw1.png?f=fotoalbum_large)
Bron: https://rebrickable.com/m...avenging-mermaid/#details
[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 04-02-2021 17:16 ]
Jah, heb mijn vertrouwen in Ideas al lang geleden later varen.ErikT738 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:06:
[Afbeelding]
Daar komt naast de Caterham nooit een auto set meer uit voort.
Jup, ik had die ook genoemd in mijn Ideas post, maar niet hier. Sindsdien zijn er meer Speed Champions uitgekomen en is Lego wat consequenter Expert auto's uit gaan brengen. Sinds de Super7 is er niks meer doorgekomen.Gim schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:45:
[...]
Caterham 7 reken je niet tot de klasse van Creator expert auto's?
Goed idee, dan moeten hij iets smaller worden want die zijn 16x16 en 16x8 (zebra).Shabbaman schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:52:
[...]
Leuk. Misschien krijg je bij Lego de handjes op elkaar als je 'm in weet te passen in het nieuwe stratensysteem.
De witte lijnen steken net uit.
Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/
Ik ben trouwens wel benieuwd wat Lego er zelf van maakt, hun versie is natuurlijk altijd best wel anders dan de versie die is ingestuurd. Ik hoop in dit geval echt dat ze dicht bij het origineel blijven. Al is wat zij ervan maken misschien ook wel heel mooi, net als bij de Blacksmith, die erg anders is, maar die ik persoonlijk toch ook wel heel mooi geworden vind.
De Fast Food Corner vond ik trouwens ook erg mooi. Nu hij is afgekeurd hoop ik stiekem dat de instructies nog eens een keer op Rebrickable worden gezet.
[ Voor 12% gewijzigd door Jakkus op 04-02-2021 16:27 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
:strip_exif()/f/image/24tuc5AeOdaSglF2NGt8G1eG.jpg?f=fotoalbum_large)
Onze "vrienden" uit China zijn er alweer vlot bij

Voor mensen met een kleine beurs ken ik het best begrijpen, maar zo snel.......
Die globe moet bij lego nog uitkomen, maar ook die is via Ali al leverbaar.......
Ik zelf had graag gezien dat er wat kleinere ideeën uitgegeven zouden worden. Die kluis is echt helemaal goed
[ Voor 25% gewijzigd door Versaevel op 04-02-2021 17:02 ]
Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838
Jammer, had die seasonal calender wel willen hebben.ErikT738 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:06:
[Afbeelding]
Maar de Van Gogh is ook wel leuk
Wow, vragen ze voor de chinese uitvoering al €50? Dan wordt die van LEGO vast geen €80 of minderVersaevel schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:54:
[Afbeelding]
Die globe moet bij lego nog uitkomen, maar ook die is via Ali al leverbaar.......
Ik zelf had graag gezien dat er wat kleinere ideeën uitgegeven zouden worden. Die kluis is echt helemaal goed(maar ook die is door de Chinezen al gejat)
Ik vind de originele Ideas' inzending wel gaaf. Straks eens kijken uit hoeveel steentjes hij eigenlijk bestaat.
het staat wel ergens geschreven dat bestaande thema’s ofzo niet geaccepteerd worden. Maar idd modulars niet, ik denk dat ze het mede gebruiken om te bepalen waar vraag naar is. Politie modular ook meerdere gezien; nu doet LEGO t zelf. Persoonlijk had ik veracht dat die seizoenen-klok t zou worden, maar Vincent is ook erg creatief en uniekSeñor Sjon schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:38:
[...]
Als je goed luisterd in het filmpje denk ik dat de reden van het kiezen van 1 set wordt uitgelegd; nog nooit waren er zo veel Ideas sets tegelijk in de ontwikkel en release fase.ErikT738 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:06:
[Afbeelding]
We weten allemaal dat er productie problemen zijn bij Lego; vertraagde levering en sets met ontbrekende of zelfs kapotte of misdrukte steentjes duiken op. Het lijkt er op dat de productie deels is uitbesteed aan andere partijen.
Dus ze lopen op de grenzen van wat ze qua ontwerp en productie capaciteit aan kunnen.
Ze kiezen een set met veel van dezelfde steentjes die goed ook voor andere producties gebruikt kunnen worden, zodat minder afhankelijk van de vraag dezelfde productie gedraait kan worden.
En ze kiezen eens geen auto, vliegtuig, huis etc. want daar hebben ze er al veel van in productie. Ze kiezen een set die de wederhelft wellicht ook weet te waarderen, zodat ze de markt verbreden, in plaats van op de huidige base voortzetten - want eerlijkgezegd; er zijn genoeg sets in de meeste catagoriën.
Is niet lastig toch? Zodra je een leuke set ziet met een beetje tractie, laat je iemand hem na bouwen ~ 1 week later heb je het ontwerp en weet je wat je moet producernen. Geen nieuwe steentjes, dus de mallen heb je al.Versaevel schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:54:
[Afbeelding]
Ik zelf had graag gezien dat er wat kleinere ideeën uitgegeven zouden worden. Die kluis is echt helemaal goed(maar ook die is door de Chinezen al gejat)
Tijd bij Lego zit hem metname in kwaliteits controles denk ik zo, waaronder stabiliteit van de build en de enorme demand als een set uit komt, dus je moet voorraad hebben voor je lanceerd anders krijg je weken lange wachtrijen en ontevredenheid.
*edit* nog wat meer context:
JANG's Brick World
10 uur geleden
After recording this I read a follow-up email from the donor that made me even more appreciative. This was indeed a one-owner set, boxed up after childhood and not used since. It belonged to the donor's brother, who has sadly passed away. I hope I will honor his memory with my use and sharing of the tracks for many, many years to come.
[ Voor 76% gewijzigd door Kapoen op 04-02-2021 18:43 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked