Ja maar je zal maar iemand hebben die dat niet weet, zelfde met catawiki die sets erop heeft staan die ook gewoon nog te koop zijnNinjetsu NL schreef op maandag 1 februari 2021 @ 18:01:
[...]
Ook raar aangezien deze nog geween beschikbaar is
Hebbuh!
Daar komt weer een bricklink order. 
/f/image/qs9xLV46F9cjgnNVK3PLSikJ.png?f=fotoalbum_large)
Bron: https://rebrickable.com/m...e-buggy-redux-2020/#parts
/f/image/qs9xLV46F9cjgnNVK3PLSikJ.png?f=fotoalbum_large)
Bron: https://rebrickable.com/m...e-buggy-redux-2020/#parts
Let wel, er zijn genoeg landen in de wereld waar Lego niet zelf actief is. Dan zul je voor alle exclusives ergens anders terecht moeten.dr86 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 18:32:
[...]
Ja maar je zal maar iemand hebben die dat niet weet, zelfde met catawiki die sets erop heeft staan die ook gewoon nog te koop zijn
Grappig trouwens, dat de Medieval Blacksmith nog gewoon verkrijgbaar is. Zal wel liggen aan het ontbreken van een gewilde promo, en zeker voor ons in de Benelux ook de absurd hogere prijs dan in onze buurlanden. Ik wil die Blacksmith heel graag hebben, maar ga er zonder leuke promo erbij ECHT geen €20 meer voor betalen dan in Duitsland. Dan maar meer geduld hebben.
Overigens ga ik de Porsche 911 dan toch maar wel bestellen op 16 februari, ondanks de hogere prijs, omdat ik die speciale Porsche promo wel wil hebben.
Overigens ga ik de Porsche 911 dan toch maar wel bestellen op 16 februari, ondanks de hogere prijs, omdat ik die speciale Porsche promo wel wil hebben.
Ja hier ook, heb laatst wat sets in een excel sheets met elkaar vergeleken, prijzen komen van de meeste sets wel redelijk overeen. Zit wel wat verschil in maar dan is het meestal 5,- of 10,- op wat duurdere sets.Haay schreef op maandag 1 februari 2021 @ 21:44:
Grappig trouwens, dat de Medieval Blacksmith nog gewoon verkrijgbaar is. Zal wel liggen aan het ontbreken van een gewilde promo, en zeker voor ons in de Benelux ook de absurd hogere prijs dan in onze buurlanden. Ik wil die Blacksmith heel graag hebben, maar ga er zonder leuke promo erbij ECHT geen €20 meer voor betalen dan in Duitsland. Dan maar meer geduld hebben.
Dit prijs verschil is voor mij idd ook te groot. Koop m wel in de sale bij een andere winkel of mocht de lockdown voorbij zijn een keer als ik in Duitsland ben.
Las ook wat reacties van lego op mails van anderen (brickset) maar dat is echt typisch zo’n antwoord waar je echt niks aan hebt.
Voor mij idd ook dé reden.Haay schreef op maandag 1 februari 2021 @ 21:44:
Ik ga er dan van uit dat je die promo set automatisch krijgt als je de Porsche op dat moment besteld (en ze nog op voorraad zijn)? Of zou je nog kunnen kiezen tussen de promo en de normale set?
('t is voor het eerst dat ik zoiets bij launch bij Lego zelf ga bestellen dus ik geen idee wat ik kan verwachten)
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
almightyarjen schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:29:
[...]
Ja
[...]
Uhm, nou aangezien een kind ook nog iets te wensen moet hebben zal ik niet mijn hele collectie gelijk beschikbaar stellen. Ze mogen eerst lekker zelf wat verzamelen (en dat komt wel goed) en kwijlen over de catalogus/PDF van alle sets die ze niet hebben maar wel willen. Uiteraard mogen ze wel meebouwen met mijn creaties.
fragiele dingen mogen ze niet aanraken, zoals het hek wat makkelijk omvalt. Verder als ik met automatiseringsproject bezig ben mogen ze ook niet aan de elektronica zitten: anders ben ik een uur bezig om uit te vinden dat ergens een draadje ergens uit is getrokken
[...]
[Afbeelding]
Het hek: je kan de lengte op de mm nauwkeurig maken door het stukje met de bar verder in/uit te schuiven. Pokkewerk om alle lijnen gelijk te krijgen.
[Afbeelding]
Groen spul om het spoor van de camera te verbergen
[Afbeelding]
Poging tot organisch uitziende bult van zand/dirt. Van een afstand ziet het er wel goed uit![]()
[Afbeelding]
Het idee is dat de linker trein tegen de poot aan rijdt en de rechter trein tegen de bek.
ik vind de 10228 nog beter als modulair passen, maar dan wel met een grotere baseplate zodat een hek aansluit en niet het huis zelf..water_escape schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:56:
Haunted House is een gave die goed in de modulair reeks past, maar het is geen echte modulair. Wil je hem wel aansluitend maken is er een MOC voor. Maar dit is vele malen duurder dan de set zelf. Mis ik iets?
http://thebrickblogger.co...use-modular-modification/
Tip voor de liefhebber van star-wars sets. The mandolorian ship (75292) is op voorraad bij the good store voor adviesprijs.
Ik wilde deze graag in mijn collectie hebben...
Ik wilde deze graag in mijn collectie hebben...
Ja, mijn dochter heeft ook al een paar keer de opmerking gemaakt dat twee minidolls "dezelfde" zijn. Over de minifigs heeft ze dat nog nooit gezegd. Nu zit daar ook wel meer variatie in dan bij de dolls (althans wel in de sets die gebouwd zijn).
Vroeger had je ook wel dat er maar een paar kleuren astronautjes waren, of dat bij de ridders ook 3 dezelfde figuurtjes er bij zaten. Natuurlijk was er in de politiefiguurtjes en dergelijke ook weinig variatie. Nu "moet" iedere grote set een print hebben die enkel daar voorkomt.
Dat maakt het wel leuker als je niet per se alle verschillende poppetjes wil hebben, maar ook weer lastiger als je weer moet zoeken waar dat ene poppetje is gebleven en ze die eens niet in de kluis van de Brickbank heeft gestopt
Promo sets / items worden automatisch aan het mandje toegevoegd wanneer je aan de voorwaarden voldoet. Bv. bij promo item is de voorwaarde: minimale besteding van €85, dan krijg je die automatisch bij €85 of hoger, maar niet bij €84,99.QuattroNL schreef op maandag 1 februari 2021 @ 21:55:
Ik ga er dan van uit dat je die promo set automatisch krijgt als je de Porsche op dat moment besteld (en ze nog op voorraad zijn)? Of zou je nog kunnen kiezen tussen de promo en de normale set?
('t is voor het eerst dat ik zoiets bij launch bij Lego zelf ga bestellen dus ik geen idee wat ik kan verwachten)
Bij mij stonden die promo's er dus niet tussen toen ik van de week een bestelling deed. Had ook geen manier om met die PC19 die politiehelicopter toe te voegen. Kon niet vinden WAAR ik uberhaupt die code kon invoeren tijdens het afrekenen.Haay schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:30:
[...]
Promo sets / items worden automatisch aan het mandje toegevoegd wanneer je aan de voorwaarden voldoet. Bv. bij promo item is de voorwaarde: minimale besteding van €85, dan krijg je die automatisch bij €85 of hoger, maar niet bij €84,99.En die Porsche 911 promo krijg je automatisch bij bestellen van de 10295, zolang de voorraad strekt
. Bij besteloverzicht, voordat je gaat betalen, moet je die er dan bij zien staan.
Die Ox stond dus ook niet in mijn besteloverzicht en ook niet in de mail die ik gekregen had als bevestiging.
[ Voor 6% gewijzigd door Sircuri op 02-02-2021 08:38 ]
Signature van nature
En als je nu als test bv. de Medieval Blacksmith in je mandje stopt, zie je dan meteen het volgende als je je mandje bekijkt?Sircuri schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:37:
Bij mij stonden die promo's er dus niet tussen toen ik van de week een bestelling deed. Had ook geen manier om met die PC19 die politiehelicopter toe te voegen. Kon niet vinden WAAR ik uberhaupt die code kon invoeren tijdens het afrekenen.
Die Ox stond dus ook niet in mijn besteloverzicht en ook niet in de mail die ik gekregen had als bevestiging.
/f/image/D9o5UzbsblkkDBhQh8hmaDKL.png?f=fotoalbum_large)
Zo niet, dan is er iets niet goed met je instellingen denk ik ?
Ja, nu staan ze er wel tussen. Ik had ook andere problemen tijdens het bestellen dit weekend. Dus wellicht heeft het daarmee te maken.Haay schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:41:
[...]
En als je nu als test bv. de Medieval Blacksmith in je mandje stopt, zie je dan meteen het volgende als je je mandje bekijkt?
[Afbeelding]
Zo niet, dan is er iets niet goed met je instellingen denk ik ?
Zou ik de klantenservice hier voor kunnen aanspreken?
[ Voor 4% gewijzigd door Sircuri op 02-02-2021 08:47 ]
Signature van nature
idd, maar dan kom ik op ongeveer 1400 stenen en dikke 600 euro. Wat bizar is toch?meesje schreef op maandag 1 februari 2021 @ 18:25:
[...]
Vanuit rebrickable kun je de parts toevoegen aan een wanted list in bricklink. Vanuit de wanted list ‘buy all’ en dan NL en auto-select.
Water-Escape
Dan gebruik je niet de juiste manier om je mandje te vullen. ZIe ook:water_escape schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:51:
[...]
idd, maar dan kom ik op ongeveer 1400 stenen en dikke 600 euro. Wat bizar is toch?
Als je buiten NL ook wilt dan mogelijk zelfs nog lager.meesje schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:37:
[...]
Even snel de lijst met parts op bricklink bekeken: 173 euro (excl. S&H) bij alleen NL shops. Dat is een vriendelijkere prijs.
[ Voor 5% gewijzigd door Angeloonie op 02-02-2021 09:12 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ik heb de set toegevoegd dat ik die own,Angeloonie schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:11:
[...]
Dan gebruik je niet de juiste manier om je mandje te vullen. ZIe ook:
[...]
Als je buiten NL ook wilt dan mogelijk zelfs nog lager.
daarna de moc geselecteerd en dan geeft hij aan dat ik ongeveer 20% heb. Praten we over dezelfde moc
Water-Escape
voor de mensen die naar opbergoplossingen zoeken:
elk jaar heeft aldi van die schroef opbergsystemen in de aanbieding rond deze tijd.
zo ook weer dit jaar:
https://folder.aldi.nl/fi...derpagina&utm_source=aldi
p 25 bovenaan
wel pas vanaf 6-2 te krijgen.
elk jaar heeft aldi van die schroef opbergsystemen in de aanbieding rond deze tijd.
zo ook weer dit jaar:
p 25 bovenaan
Ik denk dat je dat zeker wel kunt proberen. De klantenservice van Lego is erg goed.Sircuri schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:46:
[...]
Zou ik de klantenservice hier voor kunnen aanspreken?
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Wel accepteren dat je naar Frankrijk belt, bij mij ging dat buiten mijn bundel. Zat ook nog 20 minuten in de wacht dus was bijna 10 euro.Jakkus schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:14:
[...]
Ik denk dat je dat zeker wel kunt proberen. De klantenservice van Lego is erg goed.
Huh? Ze hebben toch een nummer welke gratis is? Hooguit de 'reguliere' kosten voor je vaste telefoon?Pino112 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:20:
[...]
Wel accepteren dat je naar Frankrijk belt, bij mij ging dat buiten mijn bundel. Zat ook nog 20 minuten in de wacht dus was bijna 10 euro.
00800 5346 5555 voor NL in ieder geval.
Er staat ook bij: "Ons gratis telefoonnummer kan door sommige providers worden geblokkeerd en kan geld kosten wanneer je ons belt met een mobiele telefoon: neem contact op met je provider voor meer informatie."
Ik heb nl. zo'n 2-3x in de Corona periode zo'n 45 minuten per keer in de wacht gehangen. Dat zou anders een erg duur grapje zijn geworden
[ Voor 31% gewijzigd door Gim op 02-02-2021 13:27 ]
De gratis promo voor maart is gelekt:

Bron: https://www.brickfanatics...ibute-gift-with-purchase/
Waarschijnlijke minimum aankoop in Europa van €120-€150...

Er zullen vast liefhebbers zijn van dit setje, al is het maar vanwege de verzamelwaarde, maar ik heb er niet zoveel mee. Een minifiguurtje is wel leuk natuurlijkHaay schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:16:
[Afbeelding]
[ Voor 11% gewijzigd door Gim op 02-02-2021 14:30 ]
Ik heb een aantal van het model met de kleinere bakjes, die zijn inderdaad prima voor kleinere elementen te bewaren. Het model met de blauwe bakjes raad ik niet aan, die kan je niet volledig benutten zonder dat er onderdelen uitvallen.avdieren schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:26:
voor de mensen die naar opbergoplossingen zoeken:
zo ook weer dit jaar:
p 25 bovenaan
Clowns to the left of me, Jokers to the right
beetje 'jammer' dat het 'beroemde vliegtuig' van earhart een is met dubbele vleugelsGim schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:25:
[...]
Er zullen vast liefhebbers zijn van dit setje, al is het maar vanwege de verzamelwaarde, maar ik heb er niet zoveel mee. Een minifiguurtje is wel leuk natuurlijkVoor het displayen van het setje, want ik zou het setje gewoon bouwen i.p.v. opbergen, vind ik het vliegtuig op de standaard wat saai ogen... plain plane boring?
(jaja, flauw) Nu ben ik ook niet zo vertrouwd met Amelia Earhart, dus voor hetzelfde geld hebben ze haar vliegtuig echt geweldig goed nagemaakt
//edit; never mind, mijn geschidenis is toch niet zo goed als ik dacht;

[ Voor 10% gewijzigd door himlims_ op 02-02-2021 14:39 ]
En haar laatste (jammer genoeg tragische) vlucht was met deze:himlims_ schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:38:
[...]
beetje 'jammer' dat het 'beroemde vliegtuig' van earhart een is met dubbele vleugels
//edit; never mind, mijn geschidenis is toch niet zo goed als ik dacht; [Afbeelding]

Lockheed Model 10 Electra
Die wil ik wel graag aan mijn collectie toevoegen, ik ben liefhebber van vliegend (Lego) materiaal.Haay schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:16:
[Afbeelding]
[ Voor 30% gewijzigd door Kapoen op 02-02-2021 14:44 ]
Gewoon een mail gestuurd via de website contact formulier. Duurt wel 10 werkdagen stond er bij vanwege de extreme drukte.Pino112 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:20:
[...]
Wel accepteren dat je naar Frankrijk belt, bij mij ging dat buiten mijn bundel. Zat ook nog 20 minuten in de wacht dus was bijna 10 euro.
Signature van nature
Wat zit er in de promo dan? Zie wel een plaatje op de Lego site maar kan er niet veel uit opmaken.Haay schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:30:
[...]
Promo sets / items worden automatisch aan het mandje toegevoegd wanneer je aan de voorwaarden voldoet. Bv. bij promo item is de voorwaarde: minimale besteding van €85, dan krijg je die automatisch bij €85 of hoger, maar niet bij €84,99.En die Porsche 911 promo krijg je automatisch bij bestellen van de 10295, zolang de voorraad strekt
. Bij besteloverzicht, voordat je gaat betalen, moet je die er dan bij zien staan.
Elect a clown, expect a circus.
Precies dat nummer ja, bij mij (Vodafone) stond ie buiten de bundel naar Frankrijk.Gim schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:24:
[...]
Huh? Ze hebben toch een nummer welke gratis is? Hooguit de 'reguliere' kosten voor je vaste telefoon?
00800 5346 5555 voor NL in ieder geval.
Er staat ook bij: "Ons gratis telefoonnummer kan door sommige providers worden geblokkeerd en kan geld kosten wanneer je ons belt met een mobiele telefoon: neem contact op met je provider voor meer informatie."
Ik heb nl. zo'n 2-3x in de Corona periode zo'n 45 minuten per keer in de wacht gehangen. Dat zou anders een erg duur grapje zijn geworden
Maar goed, dat kan dus blijkbaar aan mijn abo liggen. Verder geen idee, ik bel nooit naar het buitenland.
[ Voor 6% gewijzigd door Pino112 op 02-02-2021 15:14 ]
Dit krijg je als VIP bij het kopen van de Porsche 911 10295 set, bij de VIP voorverkoop deze maand:Slasher schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:45:
Wat zit er in de promo dan? Zie wel een plaatje op de Lego site maar kan er niet veel uit opmaken.

- certificaat van eigenaarschap
- vier poster-kaarten
- lederen (?) mapje voor creditcards
Als ik die extra's er bij kan krijgen dan is het me die 149,- wel waard.
Zo niet dan wacht ik zeker op een aanbieding.
Snap die gekte om dat papier boel niet echt. De sleutelhanger van de Mustang is leuk en kun je nog wel gebruiken aan de sleutelbos. Net als de metalen Lego brick. Dit papier komt in een bak te liggen of ligt je in de weg. Weinig die dit in gaan lijsten en aan de muur gaan hangen. De creditcardhouder is ook een gimmick daar je wel een portemonnee hebt of secrid ding... En 50 euro voor dit betalen ga ik zeker niet doen.. (100euro tzt vrije marktprijs over 6 maanden vs Lego Benelux tax)Haay schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:20:
[...]
Dit krijg je als VIP bij het kopen van de Porsche 911 10295 set, bij de VIP voorverkoop deze maand:
[Afbeelding]
- certificaat van eigenaarschap
- vier poster-kaarten
- lederen (?) mapje voor creditcards
Al die meuk is vooral leuk als je de set over een aantal jaar nog door wilt verkopen.HBSVDK schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:44:
[...]
Snap die gekte om dat papier boel niet echt. De sleutelhanger van de Mustang is leuk en kun je nog wel gebruiken aan de sleutelbos. Net als de metalen Lego brick. Dit papier komt in een bak te liggen of ligt je in de weg. Weinig die dit in gaan lijsten en aan de muur gaan hangen. De creditcardhouder is ook een gimmick daar je wel een portemonnee hebt of secrid ding... En 50 euro voor dit betalen ga ik zeker niet doen.. (100euro tzt vrije marktprijs over 6 maanden vs Lego Benelux tax)
Dat GWP vliegtuig valt me wel een beetje tegen overigens.
Mja. Dat zou kunnen. Desalniettemin denk ik dat het niet dan direct 50 euro meerwaarde zal gaan hebben bij verkoop na opbouwen van de Lego set. Dus doe je het voor de investering kun je beter wachten met kopen.ErikT738 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:47:
[...]
Al die meuk is vooral leuk als je de set over een aantal jaar nog door wilt verkopen.
Dat GWP vliegtuig valt me wel een beetje tegen overigens.
Ik verwacht dat je gelijk hebt, maar merk de laatste tijd wel dat dingen die schaars zijn, extra aantrekkelijk zijn voor veel mensen. Dat zie je aan de prijzen van veel lego-sets die retired zijn en gwp's die maar kort te verkrijgen waren. We merken het vanzelf voor welk bedrag de sets straks weg gaanHBSVDK schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:49:
[...]
Mja. Dat zou kunnen. Desalniettemin denk ik dat het niet dan direct 50 euro meerwaarde zal gaan hebben bij verkoop na opbouwen van de Lego set. Dus doe je het voor de investering kun je beter wachten met kopen.
Amelia is best wel een heldin trouwens.. haar tijd ver vooruit.. Wikipedia: Amelia EarhartGim schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:25:
[...]
Er zullen vast liefhebbers zijn van dit setje, al is het maar vanwege de verzamelwaarde, maar ik heb er niet zoveel mee. Een minifiguurtje is wel leuk natuurlijkVoor het displayen van het setje, want ik zou het setje gewoon bouwen i.p.v. opbergen, vind ik het vliegtuig op de standaard wat saai ogen... plain plane boring?
(jaja, flauw) Nu ben ik ook niet zo vertrouwd met Amelia Earhart, dus voor hetzelfde geld hebben ze haar vliegtuig echt geweldig goed nagemaakt
https://pioneersofflight....ia-earhart-solos-atlantic
https://www.nationalgeogr...icult-women-book-excerpt/
vliegtuig lijkt aardig zo te zien

Staat nu in de Barron Hilton Pioneers of Flight gallery van het National Air and Space Museum volgens https://airandspace.si.ed...llery/web11183-2009640jpg
Toen wij in Pwll waren (geen idee hoe je dat uitspreekt trouwens..Welsh is vreemd) zijn we even van de grote weg doorgaande route afgegaan om even naar het monument van haar landingsplek te gaan..
Dat doet me trouwens denken aan een set die ik (in theory) nog heb:
https://lego.brickinstruc...t/661/Spirit_of_St._Louis
ter ere van vliegtuig van Wikipedia: Charles Lindbergh namelijk de Wikipedia: Spirit of St. Louis
[ Voor 8% gewijzigd door ToolkiT op 02-02-2021 16:09 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
In 2017 zat ik nog in mijn Dark Ages. Het 40 jarig Technic jubileum is aan me voorbij gegaan. Maar wat vinden jullie van het jubileum model? Voor de duidelijkheid: het is de onderste.
Deze set kun je voor ongeveer 50 euro bricklinken.
Overigens best teleurstellend wat Lego destijds bij een 40 jarig jubileum hebben gedaan. Bij Ninjago en modulars is bij een 10 jarig jubileum een mooie set uitgebracht.
Overigens best teleurstellend wat Lego destijds bij een 40 jarig jubileum hebben gedaan. Bij Ninjago en modulars is bij een 10 jarig jubileum een mooie set uitgebracht.
:strip_exif()/f/image/1jIJBi74gDaSJk0oFq8QkKJ6.jpg?f=fotoalbum_large)
De 40 jarig jubileum set is anders een stuk beter dan wat ze deden voor het 10, 20 en 30 jarige jubileummeesje schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:24:
In 2017 zat ik nog in de Dark Ages. Het 40 jarig Technic jubileum is aan me voorbij gegaan. Maar wat vinden jullie van het jubileum model? Voor de duidelijkheid: het is de onderste.Deze set kun je voor ongeveer 50 euro bricklinken.
[Afbeelding]
Andere kant: Ik wil de Porsche op zich wel bestellen op 16 februari, maar dat stapeltje karton doet me eigenlijk vrij weinigQuattroNL schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:42:
Als ik die extra's er bij kan krijgen dan is het me die 149,- wel waard.
Ik weet nu al dat ik er 1 keer naar kijk en het niet naast het model ga zetten. Dan vond ik de mini builds van de Creators auto's die je vroeger had en als kadootje kreeg toch wat leuker (Beetle, London Bus, Mini).
Ach, misschien laat ik alles wel ingepakt (MISB) en is het een leuk verzamelaarsitemAppieNL schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:34:
[...]
Andere kant: Ik wil de Porsche op zich wel bestellen op 16 februari, maar dat stapeltje karton doet me eigenlijk vrij weinig
Ik weet nu al dat ik er 1 keer naar kijk en het niet naast het model ga zetten. Dan vond ik de mini builds van de Creators auto's die je vroeger had en als kadootje kreeg toch wat leuker (Beetle, London Bus, Mini).
Dan koop ik de losse Porsche later wel een keer in de aanbieding.
Eerst maar eens zien hoe dat de 16e gaat. Misschien kom ik er helemaal niet door en zijn we snel klaar.
Ik had het iets beter moeten verwoorden. Ik weet wel wie Amelia is, maar niet in die mate dat ik weet welke vliegtuigen dat ze allemaal gevlogen heeft en welk vliegtuig het meest bekend is.ToolkiT schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:05:
[...]
Amelia is best wel een heldin trouwens.. haar tijd ver vooruit
Maar daarom, ik ben die GWP ook gewoon niet waardig
[ Voor 7% gewijzigd door Gim op 02-02-2021 16:45 ]
Ik dacht dat de 42070 het 40 jarige jubileum model was (liefkozend 'das blaue Elend' genoemd door onze Held der Steine) en dat het model wat jij laat zien een model is wat je uit 2 of 3 sets uit dat jaar kon maken.meesje schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:24:
In 2017 zat ik nog in de Dark Ages. Het 40 jarig Technic jubileum is aan me voorbij gegaan. Maar wat vinden jullie van het jubileum model? Voor de duidelijkheid: het is de onderste.Deze set kun je voor ongeveer 50 euro bricklinken.
[Afbeelding]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Hahaha. Al die tijd dacht ik dat hij met "das blaue Elend" doelde op het gebruik van de blauwe technic pins ipv een pin in een kleur die minder opvalt. Betwijfel nu ook dat ik die ene aflevering van de 42070 gezien hebzonoskar schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:45:
[...]
Ik dacht dat de 42070 het 40 jarige jubileum model was (liefkozend 'das blaue Elend' genoemd door onze Held der Steine) en dat het model wat jij laat zien een model is wat je uit 2 of 3 sets uit dat jaar kon maken.
FYID75 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 22:20:
Grrrrr
De Chinees nieuwjaar sets zouden 10 januari uitkomen... Maar nu toch 1 januari geworden blijkbaar. Even gemist.
De lente lantaarn festival is al uitverkocht.. zonder nalevering vooralsnog. Wordt dus even wachten.
Wel verhaal van Nian nog kunnen bestellen.
Ondertussen is 80107 Lente Lantaarnfestival weer te bestellen met nalevering (nu op 23FEB).. uur geleden toen ik bestelde nog 10FEB.
https://www.lego.com/nl-n...ng-lantern-festival-80107
[ Voor 10% gewijzigd door D75 op 02-02-2021 17:20 ]
"it's nice to be important, but it's more important to be nice"
Vanmorgen pretty miffed toen ik een mailtje zag dat die weer op voorraad was en alweer uitverkocht leek... maar nu heel blij met jouD75 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:58:
[...]
FYI
Ondertussen is 80107 Lente Lantaarnfestival weer te bestellen met nalevering (nu op 23FEB).. uur geleden toen ik bestelde nog 10FEB.
Voor zover mij bekend was de 42070 een normale set. Voor het 40 jaar jubileum kon je voor 90 euro een drietal sets kopen (alle met de jubileum brick). Al met al best wel magertjes.zonoskar schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:45:
[...]
Ik dacht dat de 42070 het 40 jarige jubileum model was (liefkozend 'das blaue Elend' genoemd door onze Held der Steine) en dat het model wat jij laat zien een model is wat je uit 2 of 3 sets uit dat jaar kon maken.
Zie brickwatch en brickset.
Ik vind het overigens leuk om te zien dat er in zo’n kleine set een versnellingsbak zit. Lego, dat kan dus beter (bij de witte Porsche en rode Ferrari)!
[ Voor 9% gewijzigd door meesje op 02-02-2021 17:20 ]
Had ik ook vanmorgen toen ik een meeltje kreeg (verstuurd om 3:00).. en toen ik om 8:00 keek, hij al weer uitverkocht was.Ninjetsu NL schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 17:12:
[...]
Vanmorgen pretty miffed toen ik een mailtje zag dat die weer op voorraad was en alweer uitverkocht leek... maar nu heel blij met jou![]()
Hier was ik al even op aan t azen ! Dank!
Mijn browser stond net nog open en toen toch even ververst en wel ja, toen kon ik hem bestellen.
Daar zat ik ook al weken op te wachten. Meteen ook besteld! Als deze set niet meer normaal beschikbaar komt, en sowieso vóór 2022 al uit productie gaat, dan wordt dit een mega collector's set!D75 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:58:
FYI
in het kader van DIY LED voor lego, wat me opvalt in de (meestal te dure) kant en klare LED setjes is dat er een 5v led strip gebruikt wordt in bijvoorbeeld de 1x4 bricks.
Weet iemand een adres waar deze led strips te bestellen zijn? Het moet niet zo moeilijk zijn om dit zelf in elkaar te knutselen
Weet iemand een adres waar deze led strips te bestellen zijn? Het moet niet zo moeilijk zijn om dit zelf in elkaar te knutselen
Ik heb 'm zojuist ook besteld, toen was de leverdatum 23 februariD75 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:58:
[...]
FYI
Ik weet niet of dit al voorbij is gekomen, je Lego aan de muur hangen;
https://topgear.nl/autoni...n-kan-eenvoudig-met-huyl/
Grappige oplossing alhoewel best prijzig.
Daily driver; MB R171 SLK280
*snip* dit is niet helemaal de bedoeling.
[ Voor 74% gewijzigd door Señor Sjon op 03-02-2021 13:01 ]
Als "drieluik" vind ik het er best leuk uitzien. Ook met de kleuren.mir4dor schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:12:
Mee eens, maar voor 80 euro per stuk, tnx but no tnx.Gim schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:34:
[...]
Als "drieluik" vind ik het er best leuk uitzien. Ook met de kleuren.

Nomen nescio
Ik zal vanavond eens voorzichtig bij mijn vrouw informeren of de fotolijsten weg mogen.mir4dor schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:12:
Klopt, maar voor mensen die de drie auto's vol trots tegen de adviesprijs hebben aangeschaft is het een vast een betaalbare prijsBra-Jo schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:59:
[...]
Mee eens, maar voor 80 euro per stuk, tnx but no tnx.
Ik sta er soms sowieso wel van te kijken wat er gevraagd wordt voor verlichting dan wel vitrine cases specifiek voor één model. Kosten gaan daarmee hoog oplopen als je er nodig hebt voor een paar sets of meer
Zeker een mooie oplossing, al is het alleen al vanwege de ruimtebesparing die je er mee krijgt.mir4dor schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:12:
Zit er geen copyright op de modelnamen? Ik kan me niet voorstellen dat de namen 'Chiron', 'Sian' en 'GT3' geen beschermde namen zijn?
Of ze hebben toestemming, en dat zou dan de hoe prijs dus ook verklaren.
Toch maar even mijn politiebureau afgemaakt... en alweer afgebroken :-)D75 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 19:43:
[...]
Ik was net zelf ook een poging tot politbureau aan het doen als modular... Nog WIP (nog niet blij met 2e verdieping buitenkant en dak).
Zit ipv donutshop een pizzeria in.
Begane grond.. pizzeria, garage voor politieauto en de cellen.
1e verdieping politiebureau
2e verdieping een appartement
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vooral de buitenkant van de bovenste verdieping verbeterd (vind ik).
Begane grond.. pizzeria, garage voor politieauto en de cellen.
1e verdieping politiebureau
2e verdieping een appartement met balkon (en kas)
:strip_exif()/f/image/21Au6mPT8AyJTmGAEVJROnVo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MD8uYBjrTWZmMpa92hUnFLY6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/J7LTcKnZbn3Y5eYwUV5SElm5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KcvLz6o3sKYgnbmEzB9vqtG4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hgLErbYerpk2iu3DSJ06WKRK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OWeq1vEnWSyVsfppPgWxoqaN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kCIz6UHYqdNsqGLhlKglCo2Q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lafar6dTD70T4dbSvZ3U1zIt.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door D75 op 03-02-2021 09:26 ]
Leuk gedaan! Lekker creatief. Het is niet wat ik zou maken, maar ik zou willen dat ik die creativiteit had om zoiets te maken. Naast originele sets moet ik het hebben van veelal de alternative builds die anderen van de modulars of Creator Expert auto's gemaakt hebben en waarvan ik dan de instructies download (al of niet tegen betaling, de meest leuke zijn immers vaak (terecht) alleen tegen betaling te verkrijgen).D75 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:21:
[...]
Toch maar even mijn politiebureau afgemaakt... en alweer afgebroken :-)
Je kunt bijvoorbeeld WS2812 RGB LEDs gebruiken. Hierbij heb je wel een Arduino nodig om deze aan te sturen. Nadeel is wel dat deze 3 draden gebruiken. Voordeel is dat ze per LED zijn aan te sturen (helderheid en kleur).emieltenberge schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 18:58:
in het kader van DIY LED voor lego, wat me opvalt in de (meestal te dure) kant en klare LED setjes is dat er een 5v led strip gebruikt wordt in bijvoorbeeld de 1x4 bricks.
Zie https://www.tinytronics.nl en dan zoeken op ws2812b
Zelf heb ik goede ervaring met de 'btf lighting ws2812b' via aliexpress.
Maar wil je geen arduino, dan kun je zoeken op '5 12 24 V Volt Led Strip Light PC SMD 2835' (aliexpress, 300 LEDs = 5 meter voor 4 euro). Deze kun je rechtstreeks op 5 Volt aansluiten. Je kunt ze dan niet dimmen. Hiervoor is weer een Arduino en een mosfet nodig.
Kies je voor 60 leds/meter. Dan krijg je een LED per soleeraansluiting.
Vandaag maar eens een volgende bestelling plaatsen voor de Defender. De Defender uitbreiden met de grill guard, aanpassing verlichting (voor gebruik i.p.v. stickers), extra lampen bovenop en de vering wat aanpassen. Gelijk wat onderdelen erbij bestellen voor de Ducati
De SBrick motorized Defender klinkt toch wel erg leuk om hierna ook eens te bouwen. Slechts 2 PF L motoren nodig. Ik heb nog geen SBrick, maar kan natuurlijk wel de verdere benodigdheden erbij bestellen.
Ik zag dat er van de SBrick trouwens 2 versies zijn. Een gewone en een of andere "educational" versie. Die laatste daar kan wat mee(r) mee geprogrammeerd worden? Dat klinkt van de ene kant wel erg leuk... altijd de vraag of het gaat gebeuren, maar het kost maar een paar euro meer lijkt het... het overwegen waard? Iemand ervaring mee?
De SBrick motorized Defender klinkt toch wel erg leuk om hierna ook eens te bouwen. Slechts 2 PF L motoren nodig. Ik heb nog geen SBrick, maar kan natuurlijk wel de verdere benodigdheden erbij bestellen.
Ik zag dat er van de SBrick trouwens 2 versies zijn. Een gewone en een of andere "educational" versie. Die laatste daar kan wat mee(r) mee geprogrammeerd worden? Dat klinkt van de ene kant wel erg leuk... altijd de vraag of het gaat gebeuren, maar het kost maar een paar euro meer lijkt het... het overwegen waard? Iemand ervaring mee?
Heb je linkjes? En wat ga je met de duc doen?Gim schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:53:
Vandaag maar eens een volgende bestelling plaatsen voor de Defender. De Defender uitbreiden met de grill guard, aanpassing verlichting (voor gebruik i.p.v. stickers), extra lampen bovenop en de vering wat aanpassen. Gelijk wat onderdelen erbij bestellen voor de Ducati![]()
Water-Escape
Nou, enige tijd terug had iemand al wat linkjes geplaatst. Zoek maar eens op "boo". Dan kom je vanzelf bij de post uit.water_escape schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:58:
[...]
Heb je linkjes? En wat ga je met de duc doen?
Maar hier is een linkje m.b.t. de Sbrick:
https://rebrickable.com/m...d-rover-defender/#details
Met de Ducati moet ik nog even kijken wat ik precies ga doen. Ik denk een paar aanpassingen die ik hier al een paar keer voorbij zag komen. Ik ga alleen geen vering onderdeel uit elkaar halen. Zoiets zag ik namelijk ook voorbij komen.
Je vergeet de PF M motor en PF Servo motorGim schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:53:
Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/
Dat was ik denk ik? Zie deze post.Gim schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:37:
[...]
Nou, enige tijd terug had iemand al wat linkjes geplaatst. Zoek maar eens op "boo". Dan kom je vanzelf bij de post uit.
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
Oops. Dat verklaart. Ik zag alleen de L in de beschrijving voorbij komen. Te snel gelezen. De L motoren voor de aandrijving, de Servo voor het sturen en de M voor het versnelling schakelen of zo. Heb toch nog M en Servo liggen dus komt goedmortael schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:05:
[...]
Je vergeet de PF M motor en PF Servo motor
[ Voor 14% gewijzigd door Gim op 03-02-2021 12:22 ]
M'n vriendin had de Medieval Blacksmith besteld en die is zojuist afgeleverd door DPD......
Wij wonen net buiten het dorp, en hebben een hekwerk rond de tuin. Dus je moet eerst een poortje (1m hoog) door en dan via een grindpad van 10m kom je bij de voordeur.
Wat doet dit lul van een bezorger, stapt zijn bus uit, loopt tot het hekje en legt de doos achter de poort neer in het grind en rijdt weg!!! Niet eens de moeite nemen om aan te bellen.
Er was niemand thuis en gelukkig kwam mijn vriendin net thuis en zag zeer verbaasd hem liggen. Het was net gaan regenen en alleen de buitendoos was nat, maar het had natuurlijk veel erger kunnen zijn. Had ook zo gejat kunnen worden, je had hem zo kunnen zien liggen.
DHL en PostNL bellen altijd netjes aan, nooit geen problemen. Maar met DPD heb ik altijd slechte ervaringen gehad.
Gelukkig heeft de webcam alles opgenomen en die beelden gaan incl. een hele boze mail richting DPD en Lego.
Wij wonen net buiten het dorp, en hebben een hekwerk rond de tuin. Dus je moet eerst een poortje (1m hoog) door en dan via een grindpad van 10m kom je bij de voordeur.
Wat doet dit lul van een bezorger, stapt zijn bus uit, loopt tot het hekje en legt de doos achter de poort neer in het grind en rijdt weg!!! Niet eens de moeite nemen om aan te bellen.
Er was niemand thuis en gelukkig kwam mijn vriendin net thuis en zag zeer verbaasd hem liggen. Het was net gaan regenen en alleen de buitendoos was nat, maar het had natuurlijk veel erger kunnen zijn. Had ook zo gejat kunnen worden, je had hem zo kunnen zien liggen.
DHL en PostNL bellen altijd netjes aan, nooit geen problemen. Maar met DPD heb ik altijd slechte ervaringen gehad.
Gelukkig heeft de webcam alles opgenomen en die beelden gaan incl. een hele boze mail richting DPD en Lego.
Het ligt niet aan het bedrijf maar aan de bezorger, bij mij is DPD juist altijd super netjes qua bezorging en is DHL een drama. Die hebben eens letterlijk een kinderstoel voor de auto over de schutting gedonderd... terwijl de poort geeneens op slot was.DeBaroN schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:05:
M'n vriendin had de Medieval Blacksmith besteld en die is zojuist afgeleverd door DPD......
Er was niemand thuis en gelukkig kwam mijn vriendin net thuis en zag zeer verbaasd hem liggen. Het was net gaan regenen en alleen de buitendoos was nat, maar het had natuurlijk veel erger kunnen zijn.
Had ook zo gejat kunnen worden.
Wat meer ontopic; wat zijn jullie ervaringen met het bestellen van de wat meer prijzige Lego sets? Raken die snel uitverkocht of hoef ik me daar totaal niet druk om te maken? Zit met een schuin oog naar die nieuwe Porsche 911 Turbo/Targa set te kijken....
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Vooral de mail aan Lego richten inderdaad. Lego is niet schuldig maar aangezien zij diensten afnemen (en dus betalen) van DPD kunnen zij wel verhaal gaan halen bij DPD. Het reflecteert immers ook slecht op LEGO. Genoeg klachten en blijven klagen en hopelijk dat ze dan na afloop vh contract weer een samenwerking aangaan met DHL.DeBaroN schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:05:
Maar die bezorger is in dienst van dat bedrijf en daarmee is die bezorger het bedrijf voor jou als ontvanger. Doet de bezorger niet goed zijn werk, dan doet het bedrijf niet goed zijn werk. Het bedrijf moet dan gepaste maatregelen nemen richting de bezorger zodat die de 'goede' naam van het bedrijf hoog houdt.XyritZz schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:13:
[...]
Het ligt niet aan het bedrijf maar aan de bezorger, bij mij is DPD juist altijd super netjes qua bezorging en is DHL een drama. Die hebben eens letterlijk een kinderstoel voor de auto over de schutting gedonderd... terwijl de poort geeneens op slot was.
Wat meer ontopic; wat zijn jullie ervaringen met het bestellen van de wat meer prijzige Lego sets? Raken die snel uitverkocht of hoef ik me daar totaal niet druk om te maken? Zit met een schuin oog naar die nieuwe Porsche 911 Turbo/Targa set te kijken....
De volgende ronde van de 90th Anniversary Vote staat live. Op één of andere manier heeft Castle een plaats aan de top weten te veroveren!
Zoals XyritZz al zei, het ligt niet aan DPD maar aan slechte bezorgers! En slechte bezorgers zitten bij alle pakketdiensten.Gim schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:13:
[...]
Vooral de mail aan Lego richten inderdaad. Lego is niet schuldig maar aangezien zij diensten afnemen (en dus betalen) van DPD kunnen zij wel verhaal gaan halen bij DPD. Het reflecteert immers ook slecht op LEGO. Genoeg klachten en blijven klagen en hopelijk dat ze dan na afloop vh contract weer een samenwerking aangaan met DHL.
Ik vind DPD tegenwoordig ook de betere van de drie. Het is de enige die een bezorgtijdsvak-indicatie van 1! uur gebruikt ipv 12! uur PostNL en ~4 uur bij DHL.
Ja dat is hem. Het bouwwerk op de foto is een één of andere MOC, want de 8868 zit anders in elkaar, maar dat is hem wel gezien de onderdelen (wielen, pneumatic).
Ze geven inderdaad toe dat ze een fout hebben gemaakt door een aantal subthema's van Castle niet te consolideren.ErikT738 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:18:
De volgende ronde van de 90th Anniversary Vote staat live. Op één of andere manier heeft Castle een plaats aan de top weten te veroveren!
Waarom ze niet tot dezelfde conclusie komen voor de sci-fi themes begrijp ik niet.However, we've seen an absolutely huge amount of support for Castle and each of the subthemes of Castle. We believe that we have made a mistake in not having all the Castle themes as just the one option to vote on in the first round. Even if you combine 'Classic Castle' and 'Forestmen' and not all of the other Castle subthemes, it pushes the number of votes up and Castle would be in the top three. This is what the results would look like if we consolidated the sub-themes of Castle:
If we add up every user that cast either 1, 2, or 3 votes for Castle, that’s 33489 users (more than double the necessary votes to make the top three).
If we add up all of the non-fantasy castle themes, excluding Classic Castle (Lion Knights, Black Falcons, Black Knights, Forestmen, and Wolfpack) there are 20821 users who cast a vote for at least one of these themes
If we add up Forestmen, Lion Knights, and Black Nights, (the three themes to succeed the Classic Yellow Castle) there are16030 users who cast a vote, again enough to take the 3rd place position from Pirates.
We realize and take full responsibility, that we made the mistake of splitting the Castle vote. So we are going to have our second vote, increase from three options to four to include Castle. As to not push out Pirates.
This will mean that the second fan vote will kick off with the following options:
Bionicle
Classic Space
Pirates
Castle
Ik ben afgelopen maandag begonnen aan een MOC van de GT3 RS, de Kever. Wat gaaf om te zien hoe iemand zoiets bedenkt om te maken. Na een aantal uur bouwen heb ik het onderstel af (lijkt het).

Wel goed dat ze een fout inzien met de subthema's en Castle meenemen.ErikT738 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:18:
1. Bionicle
2. Classic Space
3. Pirates
4. Castle
@DC_Vincent & @almightyarjen het lijkt een restant te zijn van het 2e model uit de 8868 set. :strip_exif()/f/image/zwt9gh60wWX3kZmAUZQmoKf3.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ga maar eens rustig proberen of ik er verder mee kom.
:strip_exif()/f/image/zwt9gh60wWX3kZmAUZQmoKf3.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ga maar eens rustig proberen of ik er verder mee kom.
Volgens mij geven ze aan dat het niet uit zou maken omdat de top vier nog steeds Bionicle, Space, Pirates en Castle zou zijn. Je kan bij het stemmen een comment toevoegen om alsnog je favoriete thema te noemen.Kapoen schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:22:
Waarom ze niet tot dezelfde conclusie komen voor de sci-fi themes begrijp ik niet.
If we consolidated any other subthemes together, for example 'Classic Space' and 'Space Police' or any other subtheme, it wouldn't change the top three, and the winners. The only exception is Castle!
Directe linkErikT738 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:18:
https://ideas.lego.com/ac...71-9829-e5cb174d6adf/edit
[v] Classic Space +1
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Wall mounts zijn nog wel zelf te printen, die platen er achter minder goedmir4dor schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:12:
https://www.thingiverse.com/thing:3336023
Maar goed... LEGO-blokjes horen op de grond of op de tafel te liggen, niet aan een muur te hangen
[ Voor 4% gewijzigd door GeeBee op 03-02-2021 13:32 ]
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Misschien omdat er in ieder geval al iets van space in de top zit? Het is al heel wat dat ze één fout toegeven misschien.Kapoen schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:22:
[...]
Ze geven inderdaad toe dat ze een fout hebben gemaakt door een aantal subthema's van Castle niet te consolideren.
[...]
Waarom ze niet tot dezelfde conclusie komen voor de sci-fi themes begrijp ik niet.
Pirates had ook een splitsing naar Imperials die ik niet helemaal begrijp. Je zou Classic Space en Faction Space net als Classic Castle en Faction Castle kunnen doen als je tussen de jaren '80 en '90 wil differentiëren.Kapoen schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:22:
[...]
Ze geven inderdaad toe dat ze een fout hebben gemaakt door een aantal subthema's van Castle niet te consolideren.
[...]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Een beetje duur voor een plexiglas plaatje maar het ziet er wel gaaf uit:

https://www.hangupyourlego.com/?lang=en
edit:
Laat maar, was al gepost.. overheen gelezen

https://www.hangupyourlego.com/?lang=en
edit:
Laat maar, was al gepost.. overheen gelezen

[ Voor 13% gewijzigd door Cheezus op 03-02-2021 14:13 ]
Even verdiept in Bionicle. Ik had er nog nooit van gehoord. Volgens Brickset verscheen dit thema in 2001 en liep door t/m 2016. In mijn ogen veel te jong om als classic te bestempelen. En daarnaast heb ik er helemaal niks mee.ErikT738 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:18:
Goedkopere oplossing ! Zelf een plaatje hout mooi afwerken en lakken en voila. Eens dat Lego op tafel hoort maar ik heb daar geen ruimte voor.GeeBee schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:32:
[...]
Wall mounts zijn nog wel zelf te printen, die platen er achter minder goed
https://www.thingiverse.com/thing:3336023
Maar goed... LEGO-blokjes horen op de grond of op de tafel te liggen, niet aan een muur te hangen
Gelukkig mag de rode kraan even op de vensterbank in de huiskamer staan
Daily driver; MB R171 SLK280
Ja verbaast mij ook dat het Bionicle-thema zo hoog staat. Een vriend van me had vroeger wel die broekzakboxen van Bionicle, maar het was eigenlijk niet echt klassiek lego en de onderdelen kon je veelal ook maar moeilijk hergebruiken in reguliere bouwsels.
Kan zo even geen plaatje vinden. Die bionicles hadden van die disc's die je dan kon wegschieten.
EDIT: Ah dat was blijkbaar nog vóór Bionicle.
De Slizer/Throwbots:
Kan zo even geen plaatje vinden. Die bionicles hadden van die disc's die je dan kon wegschieten.
De Slizer/Throwbots:

[ Voor 21% gewijzigd door MsG op 03-02-2021 14:09 ]
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Hier op t werk wisten we ook niet dat een "knikker" ook van Lego kon zijn...
https://www.bricklink.com...page?P=54821pb05#T=C&C=36
Nu dus wel.
dat bionicle op 1 staat in de peilingen is voor mij ook een raadsel.
https://www.bricklink.com...page?P=54821pb05#T=C&C=36
Nu dus wel.
dat bionicle op 1 staat in de peilingen is voor mij ook een raadsel.

Je bent in de war met Slizers/Throwbots. Bionicle kwam later pas. Ik sta er niet van te kijken dat ze zo hoog gekomen zijn met hoe geobsedeerd het Bionicle-fandom is. De kans dat ze als uiteindelijke winnaar uit de bus komen is nihil aangezien het geen fantastische representatie is voor 90 jaar Lego.MsG schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:07:
Ja verbaast mij ook dat het Bionicle-thema zo hoog staat. Een vriend van me had vroeger wel die broekzakboxen van Bionicle, maar het was eigenlijk niet echt klassiek lego en de onderdelen kon je veelal ook maar moeilijk hergebruiken in reguliere bouwsels.
De Slizer/Throwbots:
[Afbeelding]
Er was ook nog zo'n online point en click game voor Bionicle die ik vroeger speelde, die is vast nog wel ergens te vinden.
Edit - Je was er zelf ook al achter
Ik denk dat Lego met deze vote gewoon een grote 'can of worms' heeft geopend.
Ze hadden ook gewoon een remake/combinatie kunnen produceren van bv.

10184 Town Plan
en

1592 Town Square Castle Scene
Met een hoop minifigs van verschillende thema's erin, klaar opgelost

10184 Town Plan
en

Ik hoop eigenlijk op een revival van de Lego ridders (dus gewoon als compleet thema, niet slechts een set). De Blacksmith net binnen en ik wil meer ridders en kastelen
Als ze echt willen kunnen ze voor elk thema een anniversary set uitbrengen in verschillende prijsklassen. Volgens mij is deze hele vote gewoon een marktonderzoek om te kijken welke thema's populair zijn onder volwassenen.Kapoen schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:50:
[Afbeelding]
10184 Town Plan
en
[Afbeelding]
Die van mij is ook net binnen! Ik ben echt benieuwd of het nog mogelijk gaat worden wat meer van die Black Falcon minifigs te scoren. Ik ben bang dat ze echter een beetje duur gaan worden op Bricklink.pagani schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:55:
Ik hoop eigenlijk op een revival van de Lego ridders (dus gewoon als compleet thema, niet slechts een set). De Blacksmith net binnen en ik wil meer ridders en kastelen
Ik houdt me aanbevolen als iemand ze ooit nog in een Lego Store ziet liggen (als die ooit weer open mogen).
[ Voor 24% gewijzigd door ErikT738 op 03-02-2021 14:58 ]
Was Bionicle niet superpopulair in de VS?
Die set zou ik dan NOOIT kopen, terwijl ik een Castle set wel zou kopen. Stel er komt een set met verschillende thema's en daarin is het aandeel castle thema 33%, dan betaal ik dus 66% voor iets wat ik niet wil hebben.Kapoen schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:50:
[Afbeelding]
10184 Town Plan
en
[Afbeelding]

Eh, ik vind het wel een prima manier om een Castle set in het City thema naar binnen te smokkelen. Het grootste deel van de set (zowel het huis als het kasteel) passen prima in de middeleeuwen. Met de juiste aankleding kunnen de snack-tent en het standbeeld er ook nog bij. Je zou dan alleen een klein autotje en wat mindder nuttige minifigs over houden, en misschien wat van die nieuwe road plates.chrisO schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:59:
[...]
Die set zou ik dan NOOIT kopen, terwijl ik een Castle set wel zou kopen. Stel er komt een set met verschillende thema's en daarin is het aandeel castle thema 33%, dan betaal ik dus 66% voor iets wat ik niet wil hebben.
Maar goed, een remake van die set zie ik niet zou gauw gebeuren, al is het maar vanwege het aantal minifigs en de enorme part count die een moderne versie zou hebben.
Gek genoeg is Znap niet in het lijstje is gekomen... 

Zelf wel in het bezit van een aantal sets, waarom weet ik niet.

Ik begrijp je standpunt volledig, een 'vlis' set zou inderdaad raar zijn. Maar wat betreft een verjaardagsset dat het merk moet voorstellen zou ik graag zo'n mengeling van thema's zien, in tegenstelling tot een polariserende stemming. Een beetje van bovenstaande sets gemengd met het knettergekke van de eerste Lego Movie sets, yes please!chrisO schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:59:
[...]
Die set zou ik dan NOOIT kopen, terwijl ik een Castle set wel zou kopen. Stel er komt een set met verschillende thema's en daarin is het aandeel castle thema 33%, dan betaal ik dus 66% voor iets wat ik niet wil hebben.
*edit*
sssst, de grote verassing is dat er een combinatie set van znap, gallidor en scala zit aan te komenla_fusion schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:07:
[ Voor 17% gewijzigd door Kapoen op 03-02-2021 15:09 ]
als ik mijn neefjes in de VS moet geloven nog steeds populair. Dus dat kan ook een reden zijn.Gillonde schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:56:
Was Bionicle niet superpopulair in de VS?
Heb er ook niks mee maar bionicle is meer een classic in de zin dat dankzij dit thema Lego weer groot geworden is nadat ze bijna failiet waren, juist omdat dit toen dus een heel populair thema was.meesje schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:54:
[...]
Even verdiept in Bionicle. Ik had er nog nooit van gehoord. Volgens Brickset verscheen dit thema in 2001 en liep door t/m 2016. In mijn ogen veel te jong om als classic te bestempelen. En daarnaast heb ik er helemaal niks mee.
Ik heb dat zelf allemaal niet echt mee gekregen, in 2001/2002 was ik ook wel klaar met lego
Was dat een mislukte poging om met knex te concurreren?la_fusion schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:07:
[Afbeelding]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked