Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.382.013 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:47
Bardu schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:46:
Begonnen met bouwen van de oude Technic sets. Mijn eerste drie modellen die ik kreeg toen ik 8 was ... Ik haal ze maar niet meer uit elkaar, de blokjes worden echt minder van kwaliteit. Maar wel gaaf, echt nog puzzelen soms met de instructies van toen.

[Afbeelding]
Leuk! Van deze drie had ik vroeger alleen de blauwe skelter. Maar het is inderdaad erg breekbaar. Daarom een tijdje geleden maar verkocht.
Van deze drie modellen zijn trouwens ook retro versies te vinden op rebrickable.
Rode tractor (zelf recentelijk gebouwd, zie paar pagina’s terug): https://rebrickable.com/m...iversery-edition/#details
Blauwe kart: https://rebrickable.com/m...-go-kart-tribute/#details
Heftruck: https://rebrickable.com/m...sic-850-forklift/#details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Ik wil de 10277 Crocodile train aanschaffen incl. de benodigde Powered up onderdelen (88009 hub, 88013 motor, maar ook 88010 controller). In een review van racingbrick las ik dat je de motor wel via de controller kunt bedienen, maar je moet de knop ingedrukt houden. Hebben jullie hier ervaring mee? Is er ondertussen een update voor de hub gekomen, welke dit heeft opgelost?
Eigenlijk ook een zelfde vraag met de xl motor (88014).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:07
Bardu schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:46:
Begonnen met bouwen van de oude Technic sets. Mijn eerste drie modellen die ik kreeg toen ik 8 was ... Ik haal ze maar niet meer uit elkaar, de blokjes worden echt minder van kwaliteit. Maar wel gaaf, echt nog puzzelen soms met de instructies van toen.

[Afbeelding]
Die oude Technic onderdelen willen nog wel eens breken ja, maar over oude bricks hoor je me niet klagen. Die zijn vaak nog steeds steviger dan nieuwe blokjes.
Kapoen schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:52:
Ik kreeg vandaag deze aankondiging in mijn mailbox, het gaat over de medieval blacksmith set die vanaf morgen beschikbaar is.

[...]

Lego is met de laatste regel... eerlijk... en vooral strategisch denk ik >:)
Is dit nou een oproep om zeker deze nacht al te bestellen?
Waarschijnlijk blijf ik er voor op vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ErikT738 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:27:
[...]

Die oude Technic onderdelen willen nog wel eens breken ja, maar over oude bricks hoor je me niet klagen. Die zijn vaak nog steeds steviger dan nieuwe blokjes.

[...]

Waarschijnlijk blijf ik er voor op vanavond.
komen ze dan om 0:00 uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
mschol schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:49:
[...]

Ik heb het nog nooit in de praktijk gezien, maar dit heb ik me in dit topic laten vertellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
ErikT738 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:50:
[...]

Ik heb het nog nooit in de praktijk gezien, maar dit heb ik me in dit topic laten vertellen :P
ik heb namelijk ook verhalen van 8:00 gehoord/gezien.. vandaar mijn vraag..

en stiekem wil ik hem wel hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-07 17:49
mschol schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:56:
[...]

ik heb namelijk ook verhalen van 8:00 gehoord/gezien.. vandaar mijn vraag..

en stiekem wil ik hem wel hebben :D
Ik ook wel.. Vind alleen de GWPs niet zo leuk komende maand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:53
mschol schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:49:
[...]

Afgelopen jaar een aantal keer gedaan. Echt om strak 0:00 elke keer, dus ik blijf ook op. Wel goed checken of ook de extra’s bij je bestelling komen, soms moet je even refreshed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
meesje schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:26:
Ik wil de 10277 Crocodile train aanschaffen incl. de benodigde Powered up onderdelen (88009 hub, 88013 motor, maar ook 88010 controller). In een review van racingbrick las ik dat je de motor wel via de controller kunt bedienen, maar je moet de knop ingedrukt houden. Hebben jullie hier ervaring mee? Is er ondertussen een update voor de hub gekomen, welke dit heeft opgelost?
Eigenlijk ook een zelfde vraag met de xl motor (88014).
Ik zag laatst een MOC waarbij men Python gebruikte om de Powered Up motors continue te laten draaien zonder input.
Dit deden ze met Pybricks.

Misschien is het mogelijk om hiermee een script te schrijven waarbij je met de controller de motor aan en uit kan zetten?

[edit] hier een voorbeeld zonder controller, maar met de groene knop op de hub: https://www.bricksandchip...ttery-box-power-function/
YouTube: Pybricks - Green button sample

[ Voor 13% gewijzigd door mortael op 31-01-2021 15:46 ]

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:47
@meesje
Een toevoeging aan bovenstaande: sinds PF is het al zo dat Lego iig elk uur input wil van de treinremote anders gaat de trein uit. Het zal dus eerder expres in de software zitten als safety/batterijbesparing bij PoweredUp en zal er in de toekomst dus waarschijnlijk ook niet (helemaal) uitgehaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortael
AppieNL schreef op zondag 31 januari 2021 @ 15:59:
@meesje
Een toevoeging aan bovenstaande: sinds PF is het al zo dat Lego iig elk uur input wil van de treinremote anders gaat de trein uit. Het zal dus eerder expres in de software zitten als safety/batterijbesparing bij PoweredUp en zal er in de toekomst dus waarschijnlijk ook niet (helemaal) uitgehaald worden.
Met Pybricks vervang je de firmware van de hub, zodat juist je projecten volledig autonoom kan laten draaien.

Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar heb net mijn Liebherr uit elkaar gehaald (ging verrassend snel, binnen 2 uur) . Dus heb ik 2 hubs om mee te spelen :)
Nu alleen nog de remote controller regelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:58
Frank_79 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 14:22:
[...]

Ik ook wel.. Vind alleen de GWPs niet zo leuk komende maand..
Over GWP's gesproken, volgens Promobricks.de wordt de Amelia Earthart tribute set een GWP: bronartikel

Ze leiden dit af uit het setnummer. 40450 zit blijkbaar in dezelfde serie als 40410 Charles Dickens Tribute.

Wanneer deze GWP verschijnt en tegen welke voorwaarden weten ze nog niet te zeggen helaas.

[ Voor 7% gewijzigd door Kapoen op 31-01-2021 16:09 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
mortael schreef op zondag 31 januari 2021 @ 16:04:
[...]

Met Pybricks vervang je de firmware van de hub, zodat juist je projecten volledig autonoom kan laten draaien.

Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar heb net mijn Liebherr uit elkaar gehaald (ging verrassend snel, binnen 2 uur) . Dus heb ik 2 hubs om mee te spelen :)
Nu alleen nog de remote controller regelen :)
Mijn toevoeging sloeg vooral op dit laatste zinnetje van meesje:
Is er ondertussen een update voor de hub gekomen, welke dit heeft opgelost?
Waarmee ik dus wilde aangeven dat die niet hoeft te rekenen op een oplossing vanuit Lego en als die dit wil hebben zoals die wil, beter voor jouw optie kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortael
AppieNL schreef op zondag 31 januari 2021 @ 16:09:
[...]

Mijn toevoeging sloeg vooral op dit laatste zinnetje van meesje:

[...]

Waarmee ik dus wilde aangeven dat die niet hoeft te rekenen op een oplossing vanuit Lego en als die dit wil hebben zoals die wil, beter voor jouw optie kan gaan.
Ah zo, dan had ik je comment verkeerd begrepen |:( :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 13:00

gwystyl

Beugeltje dan maar?

mir4dor schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 20:37:
Zo, mijn rode 42082 kraan is ook af. Wat een leuke build, best intens ook in de zin van complexiteit. Zoveel tandwielen die zorgen voor al die functies via slechts één electromotor.
Die van mij is net weer volledig uit elkaar. Dat was stiekem nog een behoorlijke klus :|
Bij het opbouwen volg je natuurlijk gewoon het boekje, en bij het uit elkaar halen blijkt dat alles best heel stevig in elkaar is gezet. Bij heel veel stukken is het echt goed zoeken naar welke delen je welke kant op los kan halen.

Nu wel eindelijk de stukjes beschikbaar om de Claas Xerion te gaan maken :9~

[ Voor 16% gewijzigd door gwystyl op 31-01-2021 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
@AppieNL @mortael Ik volg jullie reacties niet helemaal. Python is natuurlijk mooi, maar dat is niet mijn vraag,
Zie vanaf 9:00 in onderstaande filmpje.
YouTube: LEGO 10277 Crocodile Locomotive detailed buliding review and motoris...
Je ziet dat de 60197 trein met normale treinmotor in tien stappen harder/zachter kan, je hoeft daarbij de knoppen op de controller niet ingedrukt te houden. Bij de 10277 met grote motor moet dat wel. Ik vraag me af of dit nog steeds het geval is. Of is dit middels een firmware update van de hub opgelost?
De Emerald trein kon je op een soortgelijke manier met het (oude) PF motoriseren. Dus ook met hub, grote motor en controller. Of moest je bij deze combi ook continu de knop op de controller ingedrukt houden, wat bij PF betekent continu ronddraaien. Dit lijkt me toch niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 23:21
gwystyl schreef op zondag 31 januari 2021 @ 16:45:
[...]

Die van mij is net weer volledig uit elkaar. Dat was stiekem nog een behoorlijke klus :|
Bij het opbouwen volg je natuurlijk gewoon het boekje, en bij het uit elkaar halen blijkt dat alles best heel stevig in elkaar is gezet. Bij heel veel stukken is het echt goed zoeken naar welke delen je welke kant op los kan halen.

Nu wel eindelijk de stukjes beschikbaar om de Claas Xerion te gaan maken :9~
Ah leuk, die wil ik tzt ook nog wel gaan doen.
Klopt wat je zegt met uit elkaar halen. Ik ben dat nu met de Shiron aan het doen, zit ook zo lekker in elkaar.
Wil van die onderdelen er een eigen bouwsel van gaan maken maar dat valt nog niet mee.

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ymnia
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online
meesje schreef op zondag 31 januari 2021 @ 16:47:
@AppieNL @mortael Ik volg jullie reacties niet helemaal. Python is natuurlijk mooi, maar dat is niet mijn vraag,
Zie vanaf 9:00 in onderstaande filmpje.
YouTube: LEGO 10277 Crocodile Locomotive detailed buliding review and motoris...
Je ziet dat de 60197 trein met normale treinmotor in tien stappen harder/zachter kan, je hoeft daarbij de knoppen op de controller niet ingedrukt te houden. Bij de 10277 met grote motor moet dat wel. Ik vraag me af of dit nog steeds het geval is. Of is dit middels een firmware update van de hub opgelost?
De Emerald trein kon je op een soortgelijke manier met het (oude) PF motoriseren. Dus ook met hub, grote motor en controller. Of moest je bij deze combi ook continu de knop op de controller ingedrukt houden, wat bij PF betekent continu ronddraaien. Dit lijkt me toch niet. ;)
Jammergenoeg is dit een feature van Lego, omdat de andere werking gekoppeld is aan motortype, en niet afstandsbediening. Met de app zou je een maatwerk remote kunnen maken om dit te doen.

Met projecten op achtbaanrails heb ik ook al gekeken, maar de verschillende snelheden gaat dus alleen met de trein motor en niet de reguliere (wedo en) technic motoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
ymnia schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:00:
[...]

Jammergenoeg is dit een feature van Lego, omdat de andere werking gekoppeld is aan motortype, en niet afstandsbediening. Met de app zou je een maatwerk remote kunnen maken om dit te doen.

Met projecten op achtbaanrails heb ik ook al gekeken, maar de verschillende snelheden gaat dus alleen met de trein motor en niet de reguliere (wedo en) technic motoren
Dank! Jammer dat ze dit niet ondersteunen. Het zou toch een kleine moeite moeten zijn om de firmware aan te passen? Zeker omdat nu een Technic motor wordt gebruikt voor de Crocodile. Bij PF werkt dit overigens toch wel (met Emerald)?

Op eurobricks kwam ik onderstaande reactie tegen.
No, the controller (88010) will run the motor full speed one way or the other by holding the plus (+) or minus (-) buttons down. There doesn't seem to be any speed control and you have to hold the button to get movement. Disappointing.
Deze reactie dateert van ruim een half jaar geleden. Het lijkt me echt een dingetje dat middels firmware van de hub opgelost moet kunnen worden.

[ Voor 32% gewijzigd door meesje op 31-01-2021 17:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 21:21

GeeBee

Oddball

Alle Bluetooth-gestuurde motoren kunnen worden bediend met Brickcontroller2.
Geen gedoe meer met motoren die alleen maar werken met een speciale app van LEGO en alleen maar als alles aangesloten is op de manier die de app verwacht (lees: verplicht stelt).

Met een SBrick of BuWizz kun je dan zelfs ook je "oude" Power Functions-motoren via Bluetooth aansturen.

[ Voor 32% gewijzigd door GeeBee op 31-01-2021 17:20 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Woops, ik dacht de motor die je noemde gewoon de treinmotor was, dus ja wat Ymnia zegt.

Bij PF kon het wel met een treinremote en die motors op zachtere snelheid. Maar de PUp remote verandert in een PF Technic remote bij die motors (tot mijn grote teleurstelling bij de release van PUp).

Kan het met een update worden gemaakt? Ja, maar hoe toggle je dan op de PUp remote als de user hem wil gebruiken als een PF Technic remote en dus uit en vol gas wil? Er zit (nog) geen schakelaartje op de PUp remote om te switchen tuseen 2 profielen.

@GeeBee
De strikte volgorde van motors aansluiten geldt alleen voor de Control+ app en zijn sets. MOCs gaan via de PoweredUp app en kan je aansluiten wat je leuk vindt en sinds december hebben ze ook dingen toegevoegd voor de gemiddelde persoon die de app wil gebruiken door wat standaard dingen (zoals sturen, wat eerst een lap code nodig had en dan nog niet 100% werkte) beschikbaar te maken in de app.

Dat gezegd hebbende, Brickcontroller2 vind ik nog steeds fijner, mede door de goede gamecontroller support. Een feature die voor de Lego app nog aankomende is.

[ Voor 27% gewijzigd door AppieNL op 31-01-2021 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortael
Ik gaf alvast een alternatieve oplossing op je vraag.
Althans, in theorie zou dit moeten werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17:01
Kapoen schreef op zondag 31 januari 2021 @ 16:06:
[...]

Over GWP's gesproken, volgens Promobricks.de wordt de Amelia Earthart tribute set een GWP: bronartikel

Ze leiden dit af uit het setnummer. 40450 zit blijkbaar in dezelfde serie als 40410 Charles Dickens Tribute.

Wanneer deze GWP verschijnt en tegen welke voorwaarden weten ze nog niet te zeggen helaas.
Mag ik hopen dat het wel een goed uitgewerkte is, alleen weer een aanslag op mijn portomonnee als het idd weer 150 gaat worden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
mortael schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:35:
[...]

Ik gaf alvast een alternatieve oplossing op je vraag.
Althans, in theorie zou dit moeten werken :)
Wordt gewaardeerd hoor!
Jouw oplossing biedt veel mogelijkheden voor latere automatiseringen.
Ik ben een beetje ouderwets, maar het liefst zou ik zien dat de treinen ook altijd met een fysieke controller bediend kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mortael
meesje schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:52:
[...]

Wordt gewaardeerd hoor!
Jouw oplossing biedt veel mogelijkheden voor latere automatiseringen.
Ik ben een beetje ouderwets, maar het liefst zou ik zien dat de treinen ook altijd met een fysieke controller bediend kunnen worden.
Dat is ook wat ik bedoel, dat je met die Powered Up Remote de trein zo kan bedienen zoals je zelf wilt.

Zoals ik al eerder zei heb ik vandaag mijn Liebherr uit elkaar gehaald, zodat ik de Control+ Hub en een aantal motoren kan gebruiken voor deze MOC van de Defender.
Er zit een screenshot/instructie bij voor bediening met de Powered Up app, maar ik heb liever ook een fysieke controller (zonder tussenkomst van een mobiel/tablet).
Daarom heb ik net bij Lego S@H de PU remote controller besteld, om te kijken of ik dit werkend kan krijgen voor een programmeerbare RC Defender :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mortael
Voor de Tweakers die nu bezig zijn met de Liebherr, ik zag net dit filmpje van Racingbrick: YouTube: LEGO Technic 42100 Liebherr R 9800 unique custom control with remote...

Een betere bediening van de Liebherr: PU app samen met een mobiel + PU Remote Control.
Jammer dat ik hem net uit elkaar heb, dit ziet er wel ideaal uit qua bediening :)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Na het verzamelen van de figs kreeg mijn dochter inspiratie om een vriend fashion shop te maken..Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c3WTIzlo2dACPblcxZBWuYtO2KM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6fuTIN0WqD8rCRIe7oxvYW9J.jpg?f=fotoalbum_large Slightly freaky ;) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WA2A7jprAyMKT915anzObt08FOM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bcW79uVUJN2FW7QUJNj6jXHY.jpg?f=fotoalbum_large

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:48

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik ben klaar met het "grondwerk" voor de train - T-rex crash omgeving. Er missen nog een paar baseplates, zijn in bestelling, samen met het groen om de plates aan de zijkanten een beetje te verbergen. Dochter van 3,5 heeft voor het eerst meegeholpen, mijlpaaltje! Al was de T-rex een draak en waren de minifigs allemaal baby's :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gFXfujX.jpg

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:26
Kapoen schreef op zondag 31 januari 2021 @ 16:06:
[...]

40469 Tuktuk & 40468 Gele Taxi zitten ook in die cijfer reeks en zijn gewoon te koop voor €9,99, Wel alleen bij Lego online of in de officiële Lego winkels.
Dus dat nummer zegt vrij weinig.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

almightyarjen schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:42:
Ik ben klaar met het "grondwerk" voor de train - T-rex crash omgeving. Er missen nog een paar baseplates, zijn in bestelling, samen met het groen om de plates aan de zijkanten een beetje te verbergen. Dochter van 3,5 heeft voor het eerst meegeholpen, mijlpaaltje! Al was de T-rex een draak en waren de minifigs allemaal baby's :D

[Afbeelding]
Ben benieuwd :)
Hoe heb je die rails die van linksachter komen trouwens gedaan? Is dat normale rails waar je steentjes opgezet hebt of iets anders?

Verder (zal aan mij liggen, ik kijk veel WO2 docs) zag ik iets wat mij in de verte deed denken aan de poort van Auschwitz. Treinrails onder een poortgebouw met prikkeldraad er omheen. Begrijp me niet verkeerd, dat is het niet natuurlijk, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel :)

[ Voor 8% gewijzigd door The Eagle op 31-01-2021 20:21 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

The Eagle schreef op zondag 31 januari 2021 @ 20:16:
[...]

Ben benieuwd :)
Hoe heb je die rails die van linksachter komen trouwens gedaan? Is dat normale rails waar je steentjes opgezet hebt of iets anders?

Verder (zal aan mij liggen, ik kijk veel WO2 docs) zag ik iets wat mij in de verte deed denken aan de poort van Auschwitz. Treinrails onder een poortgebouw met prikkeldraad er omheen. Begrijp me niet verkeerd, dat is het niet natuurlijk, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel :)
Ouch, die gelijkenis had ik nog niet gezien, maar nu je het zegt :X

De rails linksachter is een grote boog trixbrix rails. Deze kruist de twee tracks die onder de poort doorgaan. Op die rails komt een gopro te rijden, waardoor je een matrix achtig effect krijgt: de camera draait deels om de t-rex terwijl de treinen ee tegenaan botsen. Dat is het idee iig :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 21:21

GeeBee

Oddball

[Afbeelding]
3,5 alweer?
Komt vast goed met haar met zo’n bult LEGO thuis!

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

[Afbeelding]
is dat de jurassic park t-rex set als basis? De 75936

En een mooie mijlpaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:25

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

[Afbeelding]
Beetje afwijken van je bericht, maar volgens mij is jouw LEGO collectie de droom van elke vader/moeder om aan hun kind(je) te kunnen geven. :D wat een prachtige video's en collectie. Hulde! Zijn er ook zaken die je dochter absoluut niet mag aanraken ook niet in de toekomst? :+ Of valt dat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Hmm... Lego site werkt niet helemaal lekker zie ik. Bestelling gedaan en na betaling kom ik op een 404 error pagina terecht. Terug naar account zie ik geen actieve bestelling. Geld is wel van CC af... we zullen het zien.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:05
kreeg je de Year Of The OX gratis erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Loader schreef op maandag 1 februari 2021 @ 00:07:
kreeg je de Year Of The OX gratis erbij?
Het lukt mij niet om deze toe te voegen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
ErikT738 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 00:07:
[...]

ik ook niet.. wel die stomme valentijnbloem maar niet de ox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:53
Zelfde hier. Ook de VIP pagina is niet oké. Ze adverteren met een piratenmunt, maar die staat niet in de lijst nog. We zijn veel te gretig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
Zit de hele tijd op F5 te drukken.... wil gaan slapen maar ja...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loader
ErikT738 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 00:07:
[...]

Gewoon bestellen en het wordt wel toegevoegd, ik had hem besteld en op de bestelbevestiging zag ik hem wel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online

[Afbeelding]
:o
dit roept om close-up foto's
ben benieuwd hoe je dat hek hebt gedaan en eigenlijk alles wel :D

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het is vandaag 77 jaar geleden dat Piet Mondriaan overleed.

Ter nagedachtenis mijn Lego interpretatie van
"Composition with large red plane, yellow, black, gray and blue"
die hij in 1921 maakte:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/mocs/moc-51795.jpg/800x800.jpg

Uiteraard heb ik ook de onderdelenlijst en PDF bouwinstructie voor je.

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Loader schreef op maandag 1 februari 2021 @ 00:41:
[...]

Gewoon bestellen en het wordt wel toegevoegd, ik had hem besteld en op de bestelbevestiging zag ik hem wel staan.
Ja ik had rond 12:15 uiteindelijk maar gewoon besteld en zie 'm er nu bij staan. Handig is het niet in ieder geval.
djwice schreef op maandag 1 februari 2021 @ 07:59:
Het is vandaag 77 jaar geleden dat Piet Mondriaan overleed.

Ter nagedachtenis mijn Lego interpretatie van
"Composition with large red plane, yellow, black, gray and blue"
die hij in 1921 maakte:
[Afbeelding]

Uiteraard heb ik ook de onderdelenlijst en PDF bouwinstructie voor je.
Ik denk dat we er zonder bouwinstructie ook nog wel uit komen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005

Pierre

Van nature lui!

ErikT738 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 08:17:
[...]
Wat een fijne positieve reactie.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Ik liep van het weekend een rondje door de historische binnenstad van Gorinchem en kwam Brickshop; een grote Lego-winkel tegen. Uiteraard dicht ivm Corona maar wel wat leuks in de etalage:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EwH0598hTvuVlh0LQVIbVrgV8T4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PANYk9ksxU0rFPbQmrz0DRvT.jpg?f=fotoalbum_large

En bij een makelaar een stukje verderop:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K22IgQ-iVKZ_1i-1qBxkKN_Thr4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vvm6pksBlMv0ETXWQklIyJSk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FDWtl4Rs1jDJBumahcnSi1v3jD8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iMqCXM2tiXFCZKYIyJzqmYCb.jpg?f=fotoalbum_large
een 40.000 blokjes (meende het logo van echte Lego te zien) modelstraat van een nieuwbouwproject. Volgens het bordje is het model gebouwd door NU Vastgoed.

[ Voor 3% gewijzigd door bombadil op 01-02-2021 08:51 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

bombadil schreef op maandag 1 februari 2021 @ 08:37:
Ik liep van het weekend een rondje door de historische binnenstad van Gorinchem en kwam Brickshop; een grote Lego-winkel tegen. Uiteraard dicht ivm Corona maar wel wat leuks in de etalage:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
een 40.000 blokjes (meende het logo van echte Lego te zien) modelstraat van een nieuwbouwproject. Volgens het bordje is het model gebouwd door NU Vastgoed.
Klopt is een leuke winkel, en goedkoop. En het is in mijn oude woonplaats, ondanks dat ik er niet meer woon, koop ik bijna altijd mijn Lego daar.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Maar krijg je dan ook het model bij aankoop van het huis? Het is weer eens wat anders dan de bouwtekeningen :P

Ik heb gisteren bij de Medieval Blacksmith ook zo'n VIP keychain besteld, maar wil deze eigenlijk niet daadwerkelijk gaan gebruiken. Kan ik 'm het beste nu op Marktplaats zetten of nog een paar jaar wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

mortael schreef op zondag 31 januari 2021 @ 18:10:
Voor de Tweakers die nu bezig zijn met de Liebherr, ik zag net dit filmpje van Racingbrick: YouTube: LEGO Technic 42100 Liebherr R 9800 unique custom control with remote...

Een betere bediening van de Liebherr: PU app samen met een mobiel + PU Remote Control.
Jammer dat ik hem net uit elkaar heb, dit ziet er wel ideaal uit qua bediening :)
Ik kijk net op de website van hem hij heeft ook de Bell Boeing V-22 Osprey
Die zou ik zo graag willen hebben, jammer dat hij uiteindelijk niet te koop is. Misschien maar een keer de onderdelen los kopen en bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Laatst online: 01:29

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nou woon ik in de binnenstad en dat is me nooit opgevallen dat die gebouwen van lego zijn.
Heb zelfs tegenover die etalage gewoond :P

Brickshop is een leuke winkel. Goede prijzen, mooie aanbiedingen, leuk personeel dat er ook daadwerkelijk wat van af weet. Iets onhandige openingstijden. Ze hebben ook een grote webshop.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

42erik schreef op zondag 31 januari 2021 @ 23:37:
[...]

is dat de jurassic park t-rex set als basis? De 75936
Ja
Nemean schreef op zondag 31 januari 2021 @ 23:40:
[...]

Beetje afwijken van je bericht, maar volgens mij is jouw LEGO collectie de droom van elke vader/moeder om aan hun kind(je) te kunnen geven. :D wat een prachtige video's en collectie. Hulde! Zijn er ook zaken die je dochter absoluut niet mag aanraken ook niet in de toekomst? :+ Of valt dat mee?
Uhm, nou aangezien een kind ook nog iets te wensen moet hebben zal ik niet mijn hele collectie gelijk beschikbaar stellen. Ze mogen eerst lekker zelf wat verzamelen (en dat komt wel goed :+ ) en kwijlen over de catalogus/PDF van alle sets die ze niet hebben maar wel willen. Uiteraard mogen ze wel meebouwen met mijn creaties.

fragiele dingen mogen ze niet aanraken, zoals het hek wat makkelijk omvalt. Verder als ik met automatiseringsproject bezig ben mogen ze ook niet aan de elektronica zitten: anders ben ik een uur bezig om uit te vinden dat ergens een draadje ergens uit is getrokken :D
mschol schreef op maandag 1 februari 2021 @ 01:24:
[...]

:o
dit roept om close-up foto's
ben benieuwd hoe je dat hek hebt gedaan en eigenlijk alles wel :D
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ghXeMJy.jpg
Het hek: je kan de lengte op de mm nauwkeurig maken door het stukje met de bar verder in/uit te schuiven. Pokkewerk om alle lijnen gelijk te krijgen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aUh7BPb.jpg
Groen spul om het spoor van de camera te verbergen
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/p26QIsh.jpg
Poging tot organisch uitziende bult van zand/dirt. Van een afstand ziet het er wel goed uit :+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DA90nOe.jpg
Het idee is dat de linker trein tegen de poot aan rijdt en de rechter trein tegen de bek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

almightyarjen schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:29:
[...]

Ja

[...]

Uhm, nou aangezien een kind ook nog iets te wensen moet hebben zal ik niet mijn hele collectie gelijk beschikbaar stellen. Ze mogen eerst lekker zelf wat verzamelen (en dat komt wel goed :+ ) en kwijlen over de catalogus/PDF van alle sets die ze niet hebben maar wel willen. Uiteraard mogen ze wel meebouwen met mijn creaties.

fragiele dingen mogen ze niet aanraken, zoals het hek wat makkelijk omvalt. Verder als ik met automatiseringsproject bezig ben mogen ze ook niet aan de elektronica zitten: anders ben ik een uur bezig om uit te vinden dat ergens een draadje ergens uit is getrokken :D

[...]

[Afbeelding]
Het hek: je kan de lengte op de mm nauwkeurig maken door het stukje met de bar verder in/uit te schuiven. Pokkewerk om alle lijnen gelijk te krijgen.
[Afbeelding]
Groen spul om het spoor van de camera te verbergen
[Afbeelding]
Poging tot organisch uitziende bult van zand/dirt. Van een afstand ziet het er wel goed uit :+
[Afbeelding]
Het idee is dat de linker trein tegen de poot aan rijdt en de rechter trein tegen de bek.
Het hek is misschien fragiel, maar ziet er wel super uit, net als in de film!

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:18

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik snap alleen niet waarom je in die poort iets van Auswitsch ziet. Het ziet er gewoon uit als de poort van Jurassic park. Auswitsch ziet er totaal anders uit, op het feit na dat het een poort is over een spoor.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Net even gekeken op de Lego website. Het verbaast me dat (op dit moment) de Ideas Middeleeuwse smid nog gewoon leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
meesje schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:15:
Net even gekeken op de Lego website. Het verbaast me dat (op dit moment) de Ideas Middeleeuwse smid nog gewoon leverbaar is.
Mij ook, heb ik mezelf voor niets wakker gehouden. Ik hoop niet dat dit een teken is dat Castle slecht verkoopt en dat we in de toekomst geen nieuwe sets moeten verwachten. Het zou ook wat te maken kunnen hebben met de prijs (en dan niet alleen die in Nederland). Als ik het vergelijk met bijvoorbeeld Barracuda Bay of het modular Police Station dan krijg je daar toch iets meer waar voor je geld.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Tijd terug aangegeven dat ik de eurokotter van mijn vader zou nabouwen en niets is zo leuk (al zeg ik het zelf) dan een deel te laten zien en natuurlijk wat referentie foto's (helaas foto van een foto, heb geen scanner momenteel ;)).

De schaal wordt 1/50 (heel misschien 1/40) ben er nog niet over uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lcEg1MLY10EfhaEg7Mp9-lCz-98=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BTGGpQiDvDLCAX5MFDMJsVFt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/omufTTXLHUP6UfPHoStuPf65a6w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3i1c6pLK31nd8dV9ZQMSa08K.jpg?f=fotoalbum_large

Overigens wordt op basis van de blauwdruk ook een interieur gemaakt. Wil dus dat alles klopt. :D

[ Voor 4% gewijzigd door Nemean op 01-02-2021 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:16
@meesje
Misschien dat dat nog verandert. De police station stond ook nog heel lang op beschikbaar, maar toen veranderde dat ineens met terugwerkende kracht. Maar misschien dat hij ook wel gewoon beschikbaar blijft. Ook al is dit een mooie set, ik kan me voorstellen dat sets als de Police Station nog net wat sneller uitverkocht zijn, omdat ze een breder publiek aanspreken (dat vul ik maar in, ik weet niet of het echt zo is).

@ErikT738 Ik heb daar nog even over nagedacht, maar ik denk dat je toch best wel waar krijgt voor je geld. Hij heeft ongeveer dezelfde prijs als een aantal modulars, die rond dezelfde prijs verkocht werden. En er zitten veel onderdelen bij zoals wapens en een light brick die misschien minder goedkoop te produceren zijn. Misschien zijn we de laatste tijd gewoon best wel verwend met aantal blokjes. Al zaten bij Barracuda Bay wel meer minifigs dan bij deze, en 1000 stenen extra (gecheckt, hij heeft maar 350 stenen meer, valt dus wel mee), voor 30 euro meer.

Bij mij stond de os er vannacht ook niet bij toen ik de blacksmith bestelde, maar is hij er in de bevestigingsmail wel bij gezet.

[ Voor 36% gewijzigd door Jakkus op 01-02-2021 10:42 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Laatst online: 18:46
ErikT738 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:32:
[...]

Mij ook, heb ik mezelf voor niets wakker gehouden. Ik hoop niet dat dit een teken is dat Castle slecht verkoopt en dat we in de toekomst geen nieuwe sets moeten verwachten. Het zou ook wat te maken kunnen hebben met de prijs (en dan niet alleen die in Nederland). Als ik het vergelijk met bijvoorbeeld Barracuda Bay of het modular Police Station dan krijg je daar toch iets meer waar voor je geld.
Voor mij is prijs wel een reden om hem nu niet te bestellen. Hij gaat in de toekomst vast zakken, de gwp is niet echt boeiende, en hij is significant duurder dan Duitsland. Ik wacht wel en bestel hem tzt via via in Duitsland (toen ook diner 2x gekocht voor 146 euro) of bestel hem met wel echt een hele leuke gwp...

Zo ben ik ook blij dat ik attack on burrow heb laten schieten eerst. 1 januari met de klassieke auto en monsterboek weten te regelen kan geen deal tegenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
HBSVDK schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:45:
[...]

Voor mij is prijs wel een reden om hem nu niet te bestellen. Hij gaat in de toekomst vast zakken, de gwp is niet echt boeiende, en hij is significant duurder dan Duitsland. Ik wacht wel en bestel hem tzt via via in Duitsland (toen ook diner 2x gekocht voor 146 euro) of bestel hem met wel echt een hele leuke gwp...

Zo ben ik ook blij dat ik attack on burrow heb laten schieten eerst. 1 januari met de klassieke auto en monsterboek weten te regelen kan geen deal tegenop.
Op dit moment heb ik er geen interesse in. Nu meer met Technic bezig en verdiepen in treinen.
Wellicht inderdaad over een tijdje bij Amazon.de kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 22:49

Keida

dr.

HBSVDK schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:45:
[...]

Hmm, Lego heeft iig goed door dat de IDEAS lijn goed loopt bij AFOL..

Ik zal wel ‘moeten’; heb deze hele lijn compleet MISB behalve de allereerste;

https://brickset.com/sets/21100-1/Shinkai-6500-Submarine

Die is nieuw echt niet te betalen.

Beetje a la Marina Bay Sands in de Architecture serie.

IJsdikte op de Elfstedentocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Pierre schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:15:
[...]

Ik kijk net op de website van hem hij heeft ook de Bell Boeing V-22 Osprey
Die zou ik zo graag willen hebben, jammer dat hij uiteindelijk niet te koop is. Misschien maar een keer de onderdelen los kopen en bouwen.
Staat er zowaar eentje op Bricklink: https://store.bricklink.com/BWTaipei?itemID=220639335#/shop
Vraagt er slechts 809 EUR voor. Da's nog een hele faire prijs eigenlijk ook volgens mij :)
Heb wel mijn vraagtekens bij de rest van de shop, vrij nieuw. Maar als je speelgeld overhebt...probeer het eens zou ik zeggen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Keida schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:39:
[...]

Hoeft ook niet want officieel is iDEAS pas vanaf de ECTO-1 begonnen :)

[ Voor 10% gewijzigd door hemiparo op 01-02-2021 11:53 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Keida schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:39:
[...]

Die is nieuw echt niet te betalen.

Beetje a la Marina Bay Sands in de Architecture serie.
Wanneer LEGO een 'moeten' wordt gaat het plezier er toch af? Ik heb het bewust doorbroken door alleen te kopen en houden wat ik leuk vind. Om te voorkomen dat het straks alleen nog maar verzamelen om het 'moeten' verzamelen wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
Nemean schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:33:
Tijd terug aangegeven dat ik de eurokotter van mijn vader zou nabouwen en niets is zo leuk (al zeg ik het zelf) dan een deel te laten zien en natuurlijk wat referentie foto's (helaas foto van een foto, heb geen scanner momenteel ;)).

De schaal wordt 1/50 (heel misschien 1/40) ben er nog niet over uit.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Overigens wordt op basis van de blauwdruk ook een interieur gemaakt. Wil dus dat alles klopt. :D
Cool! Check ook de site van Arjan Oude Kotte https://www.konajra.com/ als je die nog niet had gevonden. Heel veel schepen ter inspiratie

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Gim schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:55:
[...]

Wanneer LEGO een 'moeten' wordt gaat het plezier er toch af? Ik heb het bewust doorbroken door alleen te kopen en houden wat ik leuk vind. Om te voorkomen dat het straks alleen nog maar verzamelen om het 'moeten' verzamelen wordt.
Helemaal mee eens! Maar soms wel moeilijk. ;) Hoe vaak heb ik wel niet gekeken naar de oranje Porsche. En eigenlijk alleen maar omdat ik al de Bugatti en Sian heb. Gelukkig doet het verstand het ook nog ;) want 450 euro vind ik toch een beetje te gek. Een gebouwd exemplaar wat goedkoper, maar voor je het weet is de helft van Lepin afkomstig. Daarom is mijn regel: kijk in het heden en vooruit (nogmaals, wel erg moeilijk). Wat betreft treinen zou ik best de Emerald, Horizon Express en Maersk willen hebben. Maar die bedragen zijn helemaal niet te doen. Dan maar starten met de Crocodile en hopen dat er in de toekomst wat nieuws bij komt. Of een leuke MOC.

Voor het motoriseren van de Crocodile zal ik tzt wel kiezen voor een oplossing door de eerste wagon achter de Crodile te motoriseren (kwam ik tegen in een filmpje van Jang). Dit is goedkoper (setje via MP), de controller werkt dan gewoon en je hoeft details binnenin de trein er niet uit te slopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Pin0 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:12:
[...]

Cool! Check ook de site van Arjan Oude Kotte https://www.konajra.com/ als je die nog niet had gevonden. Heel veel schepen ter inspiratie
Hij is inderdaad een grote bron van mijn inspiratie en ook de motivatie om er nu echt mee te beginnen. Zijn beamtrawler bijv. is een iets grotere en nieuwere kotter dan de ARM-6. Maar heeft wel verschillende overeenkomsten.

Als mensen het leuk/interessant vinden zal ik af en toe wel eens wat foto's plaatsen van de kotter en van vroeger i.c.m. de voortgang van het bouwen.

Edit: Zijn VLI-8 lijkt overigens sprekend op de inmiddels gesaneerde VLI-6 "Maria".

[ Voor 6% gewijzigd door Nemean op 01-02-2021 13:05 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
ErikT738 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 08:17:

https://rebrickable.com/m...-noir-economical-version/

[...]

Het frame er achter, montage aan de muur zonder draad en zonder schroeven en de zijkanten kunnen dan wellicht een uitdaging zijn. - hij is zelfdragend én stabiel. Je kunt hem oppakken / dragen hoe je wil en hij valt niet uit elkaar, en toch is hij niet massief. Anders zou hij veel te duur worden om te maken. Eerste versie (niet eens massief) kostte €650,- in steentjes, deze net aan €100,-.

Oh ja én hij hangt tegen de muur, maar beschadigd een gipswand niet als je hem verschuift... Ondanks de rechte harde plastic Lego hoeken.

Afbeeldingslocatie: https://bricksafe.com/files/BrickDesigner/piet-mondriaan---composition-en-rouge-jaune-bleu-et-noir-economical-edition/Piet_Mondriaan%201921%20-%20Composition%20en%20rouge%20jaune%20bleu%20et%20noir%20-%20LEGO%20tiles%20economie%20v2%20-%20left%20side.png/800x800.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door djwice op 01-02-2021 14:28 ]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 14:50
Nemean schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:47:
[...]

Als mensen het leuk/interessant vinden zal ik af en toe wel eens wat foto's plaatsen van de kotter en van vroeger i.c.m. de voortgang van het bouwen.

Edit: Zijn VLI-8 lijkt overigens sprekend op de inmiddels gesaneerde VLI-6 "Maria".
Gewoon doen :) . WIP foto's zijn een stuk leuker en interessanter om naar te kijken dan de zoveelste "Kijk wat ik zojuist heb binnen gekregen" foto. Vallen dat soort foto's overigens niet gewoon onder statusupdates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
chippie777 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 09:20:
[...]

Dit was leuk om te kijken, vooral de hele ontwikkeling vanaf het begin tot wat het nu is. Veel herkenbare lego gezien van lang lang ;-) geleden. Wel miste ik de ontwikkeling van lego technics, dat kwam er nauwelijks in voor.
ik heb deze gisteren ook zitten kijken, had bij de oude sets regelmatig een ohja! momentje.
ook gaaf om al die sets in de archieven te zien liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:30

vectormatic

Warlock of the doorlock

Over Ideas gesproken, ik zie net de medieval blacksmith, die heeft dus ook mooi €20 Benelux-tax tov duitsland....

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Gim schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:55:
[...]

Helemaal eens. Het deed eerst pijn (Oude modulars niet bij elkaar zoeken, niet de AFOL kermislijn e.d), maar er komen nu zoveel dure sets uit, dat het onevenredig duur wordt en teveel plek in gaat nemen.

Overigens is mijn vrouw sinds de Friends-set helemaal in haar Gouden Eeuw en heeft al 3 modulars gebricklinkt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Señor Sjon schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:40:
[...]

Helemaal eens. Het deed eerst pijn (Oude modulars niet bij elkaar zoeken, niet de AFOL kermislijn e.d), maar er komen nu zoveel dure sets uit, dat het onevenredig duur wordt en teveel plek in gaat nemen.

Overigens is mijn vrouw sinds de Friends-set helemaal in haar Gouden Eeuw en heeft al 3 modulars gebricklinkt.
Ben je met bricklinken van modulars niet ontzettende duur uit? Als ik op rebrickable menig modular MOC bekijk, schrik ik van de prijs. Ik vind dat niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
meesje schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:50:
[...]

Ben je met bricklinken van modulars niet ontzettende duur uit? Als ik op rebrickable menig modular MOC bekijk, schrik ik van de prijs. Ik vind dat niet te doen.
Geen idee, komt uit haar potje. :P Alleen de Green Grocer heeft ze van kleur veranderd omdat sand green te duur is. Kwam zo een paar honderd euro bij. In ieder geval was het goedkoper dan de set nog compleet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Señor Sjon schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:40:
[...]

dat is dapper - de keren dat ik dat geprobeerd heb, bleek niet erg insterresant; lees kets duur

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:37

QuattroNL

It is I.

himlims_ schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:49:
[...]

dat is dapper - de keren dat ik dat geprobeerd heb, bleek niet erg insterresant; lees kets duur
Maarja, als een nieuwe GG op MP voor 1400,- aangeboden wordt dan kan het al snel uit om die te BL-en.
Al heb ik geen idee hoe duur het bij elkaar BL-en van de GG gaat worden.... ik ga eens kijken hoe ver we komen... :+

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:08
QuattroNL schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:51:
[...]

Maarja, als een nieuwe GG op MP voor 1400,- aangeboden wordt dan kan het al snel uit om die te BL-en.
Al heb ik geen idee hoe duur het bij elkaar BL-en van de GG gaat worden.... ik ga eens kijken hoe ver we komen... :+
Laat maar weten ;)

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
himlims_ schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:49:
[...]

Duur is natuurlijk subjectief, maar als ik zie dat deze MOC (alternate build van de 10264) ruim 340 euro moet kosten, dan vind ik dat best veld geld. Het origineel is 150 euro goedkoper. Maar ja, volgens mij moet je met MOCcen de prijs per steentje ratio helemaal los laten. Voor mijn rode retro 851 tractor (380 parts) heb ik incl. verzendkosten 69 euro betaald. In principe ook gekkenwerk. Maar wel erg leuk. :)

[ Voor 21% gewijzigd door meesje op 01-02-2021 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je kan het niet zonder meer vergelijken met MOC's. Sommige parts zijn zeldzaam of enkel in grote sets gebruikt. Andere zijn weer goed in te ruilen. Je hebt ook onderdelen die veranderd zijn. Soms past het nieuwe blokje dan maar matig t.o.v. wat er bedoeld is. Hell, ik heb van het weekend de Pet Shop gemaakt en daar zie je al wijzigingen tussen wat er in het boekje staat en in de doos zit. Bv de ski's boven de entree zijn anders geworden en een baluster heeft tegenwoordig 4 studs, vroeger 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

550,- bij 8 NL-shops, zonder accessoires en de 2 16x32 baseplates (13,-/st).
Ik heb niet gekeken hoeveel goedkoper het kan als je sand green door een andere kleur vervangt.
Wel zag ik dat alle sand green parts bij elkaar 300+ euro zijn 8)7
Een andere kleur kiezen scheelt dus aanzienlijk.

In de origi kleur dus best prijzig maar duidelijk goedkoper dan de set zelf kopen.
Dus wellicht een andere mooie kleur, dan is het nog een beetje te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
QuattroNL schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:27:
[...]

550,- bij 8 NL-shops, zonder accessoires en de 2 16x32 baseplates (13,-/st).
Ik heb niet gekeken hoeveel goedkoper het kan als je sand green door een andere kleur vervangt.
Wel zag ik dat alle sand green parts bij elkaar 300+ euro zijn 8)7
Een andere kleur kiezen scheelt dus aanzienlijk.

In de origi kleur dus best prijzig maar duidelijk goedkoper dan de set zelf kopen.
We hebben hem hier gewoon op een 32x32 baseplate gemaakt. Wel irritant dat die veel lichter groen zijn dan de oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 14:50
QuattroNL schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:27:
[...]

Het enige zeldzame Sand green steentje in de Green Grocer is op het moment de 1x8 brick, die kan je toch redelijk eenvoudig vervangen door iets anders in Sand green? bijvoorbeeld door 2 maal de 1 x 4 brick te gebruiken of anders bouw je die 1x8 brick mbv plates... :?

Ok nvm....zie met dat ook de Sand Green Brick, Modified 1 x 2 with Groove maar in 2 sets zit...

[ Voor 8% gewijzigd door chrisO op 01-02-2021 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

chrisO schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:50:
[...]

Het enige zeldzame Sand green steentje in de Green Grocer is op het moment de 1x8 brick, die kan je toch redelijk eenvoudig vervangen door iets anders in Sand green? bijvoorbeeld door 2 maal de 1 x 4 brick te gebruiken of anders bouw je die 1x8 brick mbv plates... :?
De Brick, Modified 1 x 2 with Groove in Sand Green is duurder (1,59/st used in het buitenland, 4,-/st in NL) en je hebt er 59 van nodig (da's namelijk de voorgevel).
De Brick 1x8 in het Sand Green is 1,15/st (maar die shop heeft er maar 1, je hebt er 50 van nodig en als je dat bij 1 shop wil kopen dan zijn ze opeens 7,-/st). Die zit samen met de andere Sand Green bricks in de zij- en achtermuur dus als je die toch niet zou zien tussen andere gebouwen dan kan je daar de goedkoopste kleur van nemen (bijv. Tan is 22ct/st in NL).

Hier een leuke compare voor als je 'm goedkoper wilt bouwen: https://rebrickable.com/s...t=MOC-45574&2-set=10185-1

edit: chrisO had het ook al gezien :)

[ Voor 14% gewijzigd door QuattroNL op 01-02-2021 16:13 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:35

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Klaar!
Wat een gave build. Geen moment verveeld, alles was leuk (ok behalve het grijze gebouw).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JZ4rBChT4JlDZ1LVkkhFAJqi9rc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lABwIaW7hHmyekVGdVgxL9Da.jpg?f=fotoalbum_large

Enige rare vond ik de zijspiegel op het draaiende gedeelte. Deze stond met de dikke kant naar binnen, maar dan kan de machinist niets zien. Heb deze omgedraaid:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9fiC8VuSroSCwEKCQXQFYWAZ2-U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pna68XPGeasFP9aUamtokoM5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Angeloonie op 01-02-2021 16:20 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:49

vhal

ಠ_ಠ

Soms verbaast het mij dat sommige onderdelen zo zeldzaam zijn, nou was ik op zoek naar https://www.bricklink.com...069b&in=S&colorID=80&ov=Y maar het onderdeel is in 3 sets gebruikt. Nou is het wel te fixen met een dubbele 1 x 1 tile maar bijzonder vind ik het wel.

De enige die hem in NL heeft vraagt er 7,41 euro voor :+

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:35

Angeloonie

Cheeseburger Addict

vhal schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:27:
Soms verbaast het mij dat sommige onderdelen zo zeldzaam zijn, nou was ik op zoek naar https://www.bricklink.com...069b&in=S&colorID=80&ov=Y maar het onderdeel is in 3 sets gebruikt. Nou is het wel te fixen met een dubbele 1 x 1 tile maar bijzonder vind ik het wel.

De enige die hem heeft vraagt er 7,41 euro voor :+
Ik snap hem niet? Zie ze voor veel minder

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
vhal schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:27:
De enige die hem heeft in Nederland vraagt er 7,41 euro voor :+
ftfy.

Voor de prijs van 2 van die NL shop (die hij niet eens heeft) heb je de verzendkosten uit Amerika er al uit.

Ik ging het checken of het die ene shop uit Portugal was die €7,41 vroeg, die tot mijn verbazing niet eens de hoogste prijs is bij dit onderdeel. Hij vraagt er wel €11 voor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Haunted House is een gave die goed in de modulair reeks past, maar het is geen echte modulair. Wil je hem wel aansluitend maken is er een MOC voor. Maar dit is vele malen duurder dan de set zelf. Mis ik iets?

http://thebrickblogger.co...use-modular-modification/

Water-Escape

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:16
Ik heb voor het eerst een missend steentje bij een set (31118, het hoofdje van een minifig). Ik vind het geen ramp, het kan een keer voorkomen. En ik moet zeggen dat het echt heel eenvoudig is om dat aan te geven bij Lego. Echt super, die service, vind ik.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:58
QuattroNL schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:51:
[...]

Voor Green Grocer zijn er al redelijk wat alternatieve kleuren/builds te vinden: artikel op thebrickblogger.com

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ToolkiT schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 13:23:
Bij die Friends meuk mist wel een en ander, ligt vast nog wel ergens op hun kamer.
Ja, dat herken ik wel. Bij ons liggen zulke spullen ook overal en nergens. Natuurlijk doet zij (of speelkameraadjes) dat allemaal zelf, maar wel lastig als ze iets niet kan vinden en niet meer weet waar het is.
* JeroenE zegt in zich zelf "het is een fase, het is een fase"
Er zijn verschillende restyles geweest, mijn dochter vertelde dat de laatste serie de armen ook heel anders in elkaar zitten.. je kan de sockets niet meer zien als je in de binnenkant kijkt..
Dat zou kunnen, zo goed heb ik er niet op gelet. Misschien heb ik de vorige versie ook niet, dat kan ook.

Het irritantste verschil vind ik de andere formaten een aanhechtingspunten van de handen en benen. Een doll past niet in een auto voor ene minifig en andersom. Nouja, het past misschien wel, maar het blijft niet handig zitten. Dat vind ik trouwens toch al vaak bij die dolls. Tenzij het er heel specifiek voor is gemaakt met de 93095 blijven ze nergens goed op zitten. Bij een minifig lukt dat wel als je maar ergens een stud (meestal 2 natuurlijk) hebt.
Ook was er woke gezeur over de etnische achtergrond van de poppetjes en proberen ze het meer inclusive te maken..
Tja, dat is lastig. Als alles een standaard kleur heeft die niemand heeft dan hoeft het voor mij niet. Maar als je wel poppetjes maakt met een bepaalde huidskleur dan vind ik wel dat je die dan ook in meerdere varianten moet maken en niet alleen toevallig de meest voorkomende huidskleur uit West-Europa.
djwice schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 15:39:
Die >$100k conditie heb ik nog niet gevonden, je hebt zeker geluk trouwens dat je dat nét niet verdient, maar goed dat je die loonsverhoging afgelopen januari hebt afgeslagen! 😉
Ja, ik ben mijn baas eeuwig dankbaar dat ik dat nog niet krijg :+

Als je op de Unity pagin op de blauwe button "get started" klikt, komt een pop-up met deze tekst:
Terms

By downloading Unity, I confirm that I am eligible to use Unity Personal or Student Plan per the Terms of Service, as I or my company meet the following criteria:

Do not make more than $100k in annual gross revenues, regardless of whether Unity Personal is being used for commercial purposes, or for an internal project or prototyping.
Have not raised funds in excess of $100K.
Not currently using Unity Plus or Pro Plans.
Have read and acknowledged Unity’s Privacy Policy
Het is me trouwens onduidelijk of je dan wel mee mag doen als je meer verdient, maar dan niet met de "Unity Personal of Student Plan" versie maar met een betaalde versie ofzoiets. Misschien mag dat wel en is het dus helemaal geen hobbel. Even mijn baas bellen! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
water_escape schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:56:
Haunted House is een gave die goed in de modulair reeks past, maar het is geen echte modulair. Wil je hem wel aansluitend maken is er een MOC voor. Maar dit is vele malen duurder dan de set zelf. Mis ik iets?

http://thebrickblogger.co...use-modular-modification/
Ik zie het ook niet. Op deze pagina wordt aangegeven dat een 1400 extra steentjes nodig zijn, maar de kosten daarvan bedragen 667 euro. Dat is toch een beetje te gortig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
meesje schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:27:
[...]

Ik zie het ook niet. Op deze pagina wordt aangegeven dat een 1400 extra steentjes nodig zijn, maar de kosten daarvan bedragen 667 euro. Dat is toch een beetje te gortig.
Precies, dat haalt de fun van de aanpassing eraf :(

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
water_escape schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:31:
[...]

Precies, dat haalt de fun van de aanpassing eraf :(
Even snel de lijst met parts op bricklink bekeken: 173 euro (excl. S&H) bij alleen NL shops. Dat is een vriendelijkere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
meesje schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:27:
[...]

Die 1400 steentjes is dat niet wanneer je de set 10273 nog niet hebt? Ik voegde namelijk ergens toe dat ik de 10273 al had en kreeg vervolgens te zien dat ik nóg maar 1152 steentjes of zoiets nodig heb; nog steeds een bizar aantal, maar wel minder :P Ook nog steeds het gevoel dat er iets fout gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Gim schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:42:
[...]

Die 1400 steentjes is dat niet wanneer je de set 10273 nog niet hebt? Ik voegde namelijk ergens toe dat ik de 10273 al had en kreeg vervolgens te zien dat ik nóg maar 1152 steentjes of zoiets nodig heb; nog steeds een bizar aantal, maar wel minder :P Ook nog steeds het gevoel dat er iets fout gaat...
De bouwer geeft onderstaande aan.
It uses as much of the original bricks as possible, but since this follows a entirely different concept, you need approximatly 1400 additional Bricks.
Dus een lijst met 1442 steentjes vond ik wel aannemelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
meesje schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:37:
[...]

Even snel de lijst met parts op bricklink bekeken: 173 euro (excl. S&H) bij alleen NL shops. Dat is een vriendelijkere prijs.
wat heb je gedaan dan? :).

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
JeroenE schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:16:

[...]
Tja, dat is lastig. Als alles een standaard kleur heeft die niemand heeft dan hoeft het voor mij niet. Maar als je wel poppetjes maakt met een bepaalde huidskleur dan vind ik wel dat je die dan ook in meerdere varianten moet maken en niet alleen toevallig de meest voorkomende huidskleur uit West-Europa.
Volgens mij was het bij Lego Friends niet zo zeer een probleem dat de minidolls verschillende huidskleuren hebben maar dat ze de huid van een bestaand karakter opeens veel donkerder hadden gemaakt (in plaats van een nieuw karakter te bedenken).

Mijn voorkeur ligt nog steeds bij knalgeel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Sneu dat er nu al mensen zijn die de Blacksmith op marktplaats zetten voor belachelijke prijzen terwijl ze de set niet eens binnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-10 08:31
dr86 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:52:
Sneu dat er nu al mensen zijn die de Blacksmith op marktplaats zetten voor belachelijke prijzen terwijl ze de set niet eens binnen hebben.
Ook raar aangezien deze nog geween beschikbaar is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Vanuit rebrickable kun je de parts toevoegen aan een wanted list in bricklink. Vanuit de wanted list ‘buy all’ en dan NL en auto-select.
Pagina: 1 ... 47 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .