Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.382.008 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:54

QuattroNL

It is I.

vectormatic schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:55:
Het enige bestaansrecht van S@H is exclusiviteit, ofwel lego die zichzelf monopolie geeft op bepaalde sets.
Dat vind ik nu dus het lastige.
Ik heb nog nooit een set direct bij Lego gekocht vanwege die belachelijk hoge prijzen.
Ik ben echt een koopjesjager :+

Alleen zie je tegenwoordig dat sommige exclusieve sets alleen bij Lego te koop zijn (en soms blijven).
En dan komt er nog bij dat veel al snel out-of-stock is door productietekorten.

Dus ik twijfel enorm of ik deze machtig mooie 911 (die ik gewoon moet hebben) gelijk op 16-02 aan probeer te schaffen voor de hoofdprijs of er op gok dat ie later bij de normale winkels voor een mooier bedrag komt te liggen, met daarbij het risico dat ie een lange tijd niet beschikbaar is.

Hmm ja, dat limited edition pakket is ook wel gaaf, die gaat goed geld waard worden.
Krijgen de eerste bestellers sowieso dat pakket (voor de normale prijs?) of kan je kiezen?
Geheid dat de Lego site overbelast gaat raken |:(

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Chakotay schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:37:
En nu zit er ook nog eens een extra bij die je alleen via pre-order bij Lego zelf krijgt, als extra aansporing om het vooral bij hun te kopen ipv te wachten tot de set voor een normale prijs bij andere winkels ligt...
Net zoals die sticker en die sleutelhanger bij de Mustang destijds, maar dan in een overtreffende trap.

Als extra aansporing zal het vast werken. Mensen zijn toch bang om iets mis te lopen ook al kunnen ze het missen :P

Ik wacht gewoon tot de Porsche voor een schappelijke prijs elders te koop is. Het extra spul mag lekker naar een ander gaan; uiteindelijk beland dat spul toch in een hoekje of wordt doorverkocht. Met de auto's in de vitrinekast display ik toch alleen de auto's en niet al die extra's.

Dat gezegd hebbende vind ik de Porsche er wel tof uitzien d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 28-01-2021 16:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:28

Chakotay

Lick here to continue

@Gim Ik vond de extra bouwseltjes bij de oudere speed-champions al overbodig, iets als dit helemaal :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-10 00:48
QuattroNL schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 16:18:
[...]

Dat vind ik nu dus het lastige.
Ik heb nog nooit een set direct bij Lego gekocht vanwege die belachelijk hoge prijzen.
Ik ben echt een koopjesjager :+

Alleen zie je tegenwoordig dat sommige exclusieve sets alleen bij Lego te koop zijn (en soms blijven).
En dan komt er nog bij dat veel al snel out-of-stock is door productietekorten.

Dus ik twijfel enorm of ik deze machtig mooie 911 (die ik gewoon moet hebben) gelijk op 16-02 aan probeer te schaffen voor de hoofdprijs of er op gok dat ie later bij de normale winkels voor een mooier bedrag komt te liggen, met daarbij het risico dat ie een lange tijd niet beschikbaar is.

Hmm ja, dat limited edition pakket is ook wel gaaf, die gaat goed geld waard worden.
Krijgen de eerste bestellers sowieso dat pakket (voor de normale prijs?) of kan je kiezen?
Geheid dat de Lego site overbelast gaat raken |:(
Is een limited edition en ik vermoed dat deze set erg populair gaat worden, dus zal niet lang online staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Maar we hebben nu dus een Speed champions Porsche, ferrari F40 en een Mustang met een Creator Expert/Adult uitvoering.

Welke SC set zouden we nog meer graag in grote uitvoering zien (en hopelijk krijgen)? :)

Of krijgen we nog een SC van de Creator expert Kever, Herbie met nr 53? De Disney licentie heeft LEGO immers toch :)

[ Voor 22% gewijzigd door Gim op 28-01-2021 16:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BRO-JWE
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-10 21:33
En de Mini natuurlijk, als is de SC-versie de rallyvariant. Van mij mag de Ford Fiesta wel, maar dat zal wel nooit gaan gebeuren. Audi Quattro zou ik ook niet verkeerd vinden.

[ Voor 15% gewijzigd door BRO-JWE op 28-01-2021 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:57
2cv ?
Golf mk1
Caddilac oldtimer?

modellen die zich er goed voor lenen.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:58
Vandaag heb ik (in mijn ogen) de ultieme Lego Technic 40 jarig jubileum set gebouwd (zie rebrickable). Dit is een retro versie van de 851 set, met als extra een 1 cilinder motor. Als kleine jongen heeft deze toen enorm veel indruk op me gemaakt. Eigenlijk nog meer dan de 853 auto (welke mijn broer had naast de 850 heftruck). Sowieso hebben tractoren wel mijn interesse. Jammer dat ik voor de 42054 nog in mijn Dark Ages zat. Al met al een erg leuke ervaring met rebrickable en brickowl, maar wel een beetje duur gezien het aantal steentjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/djZzIAN5IAEKmizu-ImN7zjSFyo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ii7psHKZSSGPCU5GdvAcv4Tl.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tuYictsoBe2azZkEADkjPo_CiS4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A6QZqp26DP7epBuiz1Ae5Gqx.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V33jUs-Ar7L3rc56fbnKuvBN1o8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ggyPrt0lVCxvXufup70Q6Omu.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8KlYa3gWPzH1pjbN_68lWfUmA5s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qPORK5Ju1pAmaTK7BorNDSjN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Chakotay schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:37:
En nu zit er ook nog eens een extra bij die je alleen via pre-order bij Lego zelf krijgt, als extra aansporing om het vooral bij hun te kopen ipv te wachten tot de set voor een normale prijs bij andere winkels ligt...
Dat was bij vorige modellen toch ook al? Bij de Mustang ieen sleutelhanger en dacht dat bij de DB5 ook zoiets zat.

Originele Lego video is er ook:

Geen stickers! *O*

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Gim schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 16:45:
Maar we hebben nu dus een Speed champions Porsche, ferrari F40 en een Mustang met een Creator Expert/Adult uitvoering.

Welke SC set zouden we nog meer graag in grote uitvoering zien (en hopelijk krijgen)? :)
Dan wordt dat natuurlijk de Audi quattro (met kleine 'q') :9~ _/-\o_
En dan natuurlijk, net als deze 911, een rallyversie en een straatversie (geen stickers natuurlijk maar geprinte parts).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:32

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ben benieuwd of er ooit nog een Golf mk1 komt.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Gim schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 16:45:

Of krijgen we nog een SC van de Creator expert Kever, Herbie met nr 53? De Disney licentie heeft LEGO immers toch :)
En recent de mclaren senna, ja ok.. dat is een technic uitvoering. Maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hmm hoe geslaagd die kleine 911 is (dat Lego Racers-ding), hoe mislukt deze eigenlijk is vergeleken met die kleine. :P

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:49

vhal

ಠ_ಠ

Die Porche is best mooi maar wit blijft wel een redelijk gevoelige kleur qua verkleuring.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
vhal schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 17:59:
Die Porche is best mooi maar wit blijft wel een redelijk gevoelige kleur qua verkleuring.
De Ecto-1 en Saturn V hadden ze ook gewoon in een andere kleur moeten releasen :) Maar voordeel van wit is dat je het ook weer wit kunt krijgen toch? Al weet ik niet hoe vaak je zo'n proces kunt herhalen. Kwaliteit van de steentjes gaat achteruit of is dat verwaarloosbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:42
meesje schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 17:11:
Vandaag heb ik (in mijn ogen) de ultieme Lego Technic 40 jarig jubileum set gebouwd (zie rebrickable). Dit is een retro versie van de 851 set, met als extra een 1 cilinder motor. Als kleine jongen heeft deze toen enorm veel indruk op me gemaakt. Eigenlijk nog meer dan de 853 auto (welke mijn broer had naast de 850 heftruck). Sowieso hebben tractoren wel mijn interesse. Jammer dat ik voor de 42054 nog in mijn Dark Ages zat. Al met al een erg leuke ervaring met rebrickable en brickowl, maar wel een beetje duur gezien het aantal steentjes.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het origineel heb ik ooit van mijn oom gekregen +/- 28 jaar geleden. Dat was toen enorm indrukwekkend en vooral ook leuk om er andere apparatuur aan te kunnen hangen. Stelt niets voor in vergelijking met de modellen van nu maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mocht je je afvragen welke set je nu weer moet kopen, die ook gewoon veel vernuft en bouwplezier heeft én een Technic set is, kijk dan naar 42023.

Bestaat uit 3 wagens, klein, maar elk heeft vernuftige mechanica in zich.
Dus heel leuk om te bouwen en nog goed geprijsd ook :)

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
djwice schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:05:
Mocht je je afvragen welke set je nu weer moet kopen, die ook gewoon veel vernuft en bouwplezier heeft én een Technic set is, kijk dan naar 42023.

Bestaat uit 3 wagens, klein, maar elk heeft vernuftige mechanica in zich.
Dus heel leuk om te bouwen en nog goed geprijsd ook :)
Een retired Lego set is toch nooit goed geprijsd? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Nemean schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:18:
[...]

Mooie MOC! :)

Maar inderdaad, zijn gewoon slecht te vinden. Ach gewoon elke keer weer eens kijken of een paar shops het aanbieden. :-) Soms voelt Bricklink aan als een snoepjeswinkel. Je wilt het liefst alles mee nemen tot je op je bankrekening of PayPal overzicht kijkt. :+ :D
hmm... komt bekend voor! :)
Wist je dat je een notificatie kunt krijgen op bricklink als een bepaalde wens beschikbaar komt?

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Amphiebietje schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:58:
[...]

Keyword: reissues. Heruitgaves van oude sets.

Voorbeelden van andere fabrikanten:
- Hasbro met hun Transformers reissues (jaren '80 spul).
- Tamiya, Kyosho, en een paar andere fabrikanten met reissues van RC-modellen uit de jaren 70, 80, en 90.

Doelgroep: volwassenen die graag het speelgoed uit hun jeugd weer eens kopen.
snap ik, ik heb ook de 8880 en de spaceshuttle gekocht toen ik dat jaren later eindelijk zelf kon betalen.
Ik merk alleen dat lego zo veranderd is, dat ik zelf nu liever de re-model versie koop dan de re-issue.

Alleen die ene oranje sportwagen van Lego Technic....

[ Voor 4% gewijzigd door djwice op 28-01-2021 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:13:
[...]

Een retired Lego set is toch nooit goed geprijsd? :)
Adviesprijs was €69,95
https://www.bricklink.com...&name=Construction%20Crew

Hij is voor €35 tot €45 te koop, lijkt me een goede deal.
Op marktplaats vaak voor minder (zelf voor €27,- de hele set gekocht).

Maar je hebt gelijk https://www.bricklink.com...atalogitem.page?S=42061-1 is ook erg cool.

[ Voor 10% gewijzigd door djwice op 28-01-2021 20:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Zit ik weer een beetje rond te kijken naar MOC's, niet perse van Technic sets die ik al heb (dat zijn er maar drie), kom je de Liebherr LTM11200 tegen: https://jeroenottens.com/2019/01/08/liebherr-ltm11200/ :9~ _/-\o_

7706 parts en bijna 1200 bladzijden instructies. 1 Meter lang en 2.5 mter hoog. Jeez. Daar vermaak je je wel een lang weekend mee. :+ Alleen jammer dat ik 4905 van de 7706 parts heb en nagenoeg niets van de motors en zo, dus dat wordt een beetje prijzig denk ik. Maar toch staat ie wel in de bookmarks, je weet maar nooit.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:53

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

djwice schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:14:
[...]

hmm... komt bekend voor! :)
Wist je dat je een notificatie kunt krijgen op bricklink als een bepaalde wens beschikbaar komt?
Die kende ik nog niet, waar kun je dat precies instellen?

Heb inmiddels gister 11 pakjes ontvangen en vandaag 10. Gaat goed via Bricklink. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
la_fusion schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:14:
[...]

Het origineel heb ik ooit van mijn oom gekregen +/- 28 jaar geleden. Dat was toen enorm indrukwekkend en vooral ook leuk om er andere apparatuur aan te kunnen hangen. Stelt niets voor in vergelijking met de modellen van nu maar goed.
Ik heb me zelf betrapt op dat toen iedereen naar bed was, ik nog even met de retro 851 heb gespeeld. :)
Bij het bouwen had ik tandwielen op de ploeg te strak aangedrukt. Daardoor kwam bij het rijden te veel druk op het differentieel en kraakte het een beetje. Als ik een klein stukje reed (het leek wel alsof de weerstand een beetje werd opgebouwd) en dan de tractor optilde, merkte ik dat de wielen een beetje achteruit draaiden. De tandwielen op de ploeg heb ik een fractie losser vast gemaakt en nu draait alles soepel.

Bovenstaande doet me gelijk denken aan de Defender. Het opbouwen van weerstand en bij optillen de wielen een beetje achteruit draaien, heeft mijn Defender ook (bij 1e/2e versnelling). De befaamde u-joints zijn synchroon. Dus het moet denk ik ook ergens in zitten dat ik iets te hard heb aangedrukt en dit gedeelte minder soepel loopt. Maar ja welk(e) tandwiel(en)? Bij de retro 851 heb je het zo onderzocht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 19:58
Joster schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:50:
[...]

Er moet een foutje zijn opgetreden! Als de bovenbouw nog los staat en de schakelaar voor boven of onder staat ingesteld op de bovenbouw dan moet je de 3 bewegingen van de mast (lier in / uit, giek in / uit, mast omhoog / omlaag) al alle drie in beide bewegingen kunnen instellen..
Super bedankt nog voor je uitleg.

Ik heb de zakjes 9 &10 weer helemaal gedemonteerd en opnieuw opgebouwd en nu werkt het wel. Geen idee wat er eerder fout is gegaan.

Van mijn beoogde speedbuild is weinig terecht gekomen maar ach, zo is het ook genieten :+

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Nemean schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:28:
[...]

Heb inmiddels gister 11 pakjes ontvangen en vandaag 10. Gaat goed via Bricklink. :D
Vandaag ook weer ruim 1.400 Technic onderdelen gesorteerd in m'n vakjes. Twee sets van ~650 en ~750 onderdelen uitgeplozen.

Een aantal vakjes puilen nu uit, dus wordt weer herverdelen in andere vakjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Nemean schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:28:

[...]

Klik op more options
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zrvRimSt77p7llnZkqNDd9qqfzM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YUXVmcZ5Dw3amkxWeLlMrA8i.png?f=fotoalbum_large

Check email notify
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O5x9BhWKoqoGDgT4gUVGd-kB4GU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mfyY7tKUpCDeipKifJC2qpjg.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bastien schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:10:
Zit ik weer een beetje rond te kijken naar MOC's, niet perse van Technic sets die ik al heb (dat zijn er maar drie), kom je de Liebherr LTM11200 tegen: https://jeroenottens.com/2019/01/08/liebherr-ltm11200/ :9~ _/-\o_

7706 parts en bijna 1200 bladzijden instructies. 1 Meter lang en 2.5 mter hoog. Jeez. Daar vermaak je je wel een lang weekend mee. :+ Alleen jammer dat ik 4905 van de 7706 parts heb en nagenoeg niets van de motors en zo, dus dat wordt een beetje prijzig denk ik. Maar toch staat ie wel in de bookmarks, je weet maar nooit.
Ben die op een beurs wel eens tegengekomen. Ding is echt huge :o

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Denk dat ik maar eens een displaycase voor de Ecto-1 en Batmobile ga aanschaffen bij idisplayit. Dan heb ik weer 4 plekken vrij in mijn vitrine.

Zal en moet die Porsche hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bastien schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:10:

Altijd grappig als ik dingen over Jeroen tegenkom.. hij was namelijk een huisgenoot van mijn vrouw..
En ik heb nog met hem aan de eerste versie van de F14 straaljager (zie https://jeroenottens.com/about/ en https://jeroenottens.com/product/f14-tomcat/ ) geholpen, destijds nog in de oude technic 'bricks with holes'
Erg gaaf om te zien wat hij nu allemaal maakt, en dat hij daar rond van komen :)

zelf trouwens net de defender besteld 8) Ik was op ebay naar een 2e hands versie aan het kijken maar zag toen op https://www.brickwatch.ne.../Land-Rover-Defender.html dat iWoot een deal had die goedkoper was dan menig 2e hands set op ebay :)
Nu is de vraag of ik hem standaard bouw of meteen de moc aanpassingen erbij doe..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metal Mark
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:24
[b]ToolkiT in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

zelf trouwens net de defender besteld 8) Ik was op ebay naar een 2e hands versie aan het kijken maar zag toen op https://www.brickwatch.ne.../Land-Rover-Defender.html dat iWoot een deal had die goedkoper was dan menig 2e hands set op ebay :)
Nu is de vraag of ik hem standaard bouw of meteen de moc aanpassingen erbij doe..
Nice! Defender is zeker leuk om te bouwen. Via Amazon.nl is de set (€ 136,05 & gratis bezorging) trouwens nog goedkoper te krijgen. ;-)

Die nieuwe Porsche ziet er zo schattig en leuk uit! Twijfel of ik hem direct ga halen met alle extra's of dat ik wacht tot hij wat goedkoper gaat worden bij andere partijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:41

MsG

Forumzwerver

Vind die Porsche toch behoorlijk mooi. De stoelen lijken hetzelfde te zijn als bij de Mustang, en ook het raam lijkt wel dezelfde soort grootte. Denk dat die qua sets even groot zijn.

Als die Porsche een keer rond de 100 verschijnt sluit ik niet uit dat ik hem aanschaf :-P.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Ik ga denk ik 16 feb. om 00:00u maar eens proberen de Porsche 911 in de VIP voorkoop te scoren.
Heb dat nog nooit eerder gedaan.
Welke tactiek heeft het hoogste slagingspercentage?
Ok, op tijd de site open hebben staan snap ik. Bedrade netwerkaansluiting ook (snelheid).
Nog meer tips van ervaringsdeskundigen?
Manier van betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
QuattroNL schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 17:16:
Ik ga denk ik 16 feb. om 00:00u maar eens proberen de Porsche 911 in de VIP voorkoop te scoren.
Heb dat nog nooit eerder gedaan.
Welke tactiek heeft het hoogste slagingspercentage?
Ok, op tijd de site open hebben staan snap ik. Bedrade netwerkaansluiting ook (snelheid).
Nog meer tips van ervaringsdeskundigen?
Manier van betalen?
Hoewel het natuurlijk erg leuk is om zo uit te kijken naar een nieuwe Lego set, moeten we ook niet gaan overdrijven he? ;) ;) ;)

Ik heb al vaker sets op de dag van de release gekocht en dat was geen enkel probleem als je aan het begin van de dag besteld. (de eerste keer achteraf op rekening een de andere keren met cc ging steeds goed)
Pin me er niet op vast want ik weet natuurlijk niet hoeveel van deze VIP-sets beschikbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:20

Canis Lupus

Vosbot

Ben ik de enige die de nieuwe Porsche een beetje braafjes/saai vindt? Ligt denk ik ook aan de kleur...
De Ford en Ferrari vind ik wat dat betreft in deze schaal net wat 'flamboyanter' :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NooABv3df8qteWVDOluEWwSO5tA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P5SFMi3ZmayDWeDWzR20QITT.jpg?f=fotoalbum_large

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:05
Canis Lupus schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 17:32:
Ben ik de enige die de nieuwe Porsche een beetje braafjes/saai vindt? Ligt denk ik ook aan de kleur...
De Ford en Ferrari vind ik wat dat betreft in deze schaal net wat 'flamboyanter' :)

[Afbeelding]
Ik denk dat je de kleur wit in combinatie met Porsche meer als klassiek ( kleur ) moet zien. Net zoals de Mustang die 2 witte strepen heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank_79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-07 17:49

[Afbeelding]
Ik heb dat ook wel. Het is uiteindelijk echt wel een iconisch model, maar de energie spat er niet vanaf inderdaad. Ander kleurtje had van mij gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

wouter3 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 17:27:
[...]

Hoewel het natuurlijk erg leuk is om zo uit te kijken naar een nieuwe Lego set, moeten we ook niet gaan overdrijven he? ;) ;) ;)
Het gaat mij vnl om de extra's die de eerste paar bestellers krijgen, de limited edition box.
Geen idee of die even duur gaat zijn eigenlijk, ik ga er van uit.
Dus ja, dan wil ik er wel vroeg bij zijn :+

Fijn weer dat de 16e gewoon een werkdag is. Wordt een kort nachtje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

ToolkiT schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:03:
[...]

Altijd grappig als ik dingen over Jeroen tegenkom.. hij was namelijk een huisgenoot van mijn vrouw..
En ik heb nog met hem aan de eerste versie van de F14 straaljager (zie https://jeroenottens.com/about/ en https://jeroenottens.com/product/f14-tomcat/ ) geholpen, destijds nog in de oude technic 'bricks with holes'
Erg gaaf om te zien wat hij nu allemaal maakt, en dat hij daar rond van komen :)
Huh, da's wel knap dat ie ervan kan leven! Gaat mij niet lukken, het bouwen wel maar het uitdenken... neuh. :+

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Metal Mark schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:39:
[...]

Nice! Defender is zeker leuk om te bouwen. Via Amazon.nl is de set (€ 136,05 & gratis bezorging) trouwens nog goedkoper te krijgen. ;-)

Die nieuwe Porsche ziet er zo schattig en leuk uit! Twijfel of ik hem direct ga halen met alle extra's of dat ik wacht tot hij wat goedkoper gaat worden bij andere partijen...
ik woon in de UK, en de laatste tijd is in de EU bestellen op een of andere manier een stuk duurder geworden.. ;)
Bij amazon.co.uk is hij een stuk duurder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sl4tQWbWH9jNqXgRzsvyNBU4xHc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jtxXQeErXGTGdf9AZcktfCSx.png?f=fotoalbum_large
https://www.brickwatch.ne.../Land-Rover-Defender.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bastien schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 18:12:
[...]
Huh, da's wel knap dat ie ervan kan leven! Gaat mij niet lukken, het bouwen wel maar het uitdenken... neuh. :+
Tja in de supercar wereld zal men wel genoeg geld overhebben om dat rendabel te maken :)
Hij was designer voor lego technic (bij lego zelf dus) dus weet goed hoe je moet uitdenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[Afbeelding]
Wat wel cool is, is dat hij ook in targa mode kan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z816aqplnURST4Qe39k7WCI73Zs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2sgs8z4A9PxsMwrz29qOwB2J.png?f=user_large
Wel cool detail ook dat de turbo achter breder is (en spoiler heeft) dan de targa.. net als in het echt d:)b

Hier komt hij tzt wel, want past mooi bij mijn collectie van die serie (F4, mini, 500, VW camper, AM DB5, Mustang)

[ Voor 4% gewijzigd door ToolkiT op 29-01-2021 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:00

gwystyl

Beugeltje dan maar?

ToolkiT schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 18:26:
[...]

Wat wel cool is, is dat hij ook in targa mode kan:
[Afbeelding]
Wel cool detail ook dat de turbo achter breder is (en spoiler heeft) dan de targa.. net als in het echt d:)b

Hier komt hij tzt wel, want past mooi bij mijn collectie van die serie (F4, mini, 500, VW camper, AM DB5, Mustang)
Als ik dit nieuwsbericht moet geloven (toegegeven, niet van de meest Lego-geörienteerde site), zijn de targa en turbo niet uit hetzelfde pakketje te bouwen. Dat zou dan wel weer jammer zijn. Ze lijken namelijk op die spoiler en bredere wielkasten na best veel op elkaar, dus zullen de verschillende onderdelen wel meevallen. Als het inderdaad twee sets worden, duurt het waarschijnlijk maar een paar dagen voor iemand het lijstje met verschillende onderdelen tussen die twee op rebrickable of iets dergelijks mikt 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Laatst online: 18:46
gwystyl schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 20:21:
[...]

Als ik dit nieuwsbericht moet geloven (toegegeven, niet van de meest Lego-geörienteerde site), zijn de targa en turbo niet uit hetzelfde pakketje te bouwen. Dat zou dan wel weer jammer zijn. Ze lijken namelijk op die spoiler en bredere wielkasten na best veel op elkaar, dus zullen de verschillende onderdelen wel meevallen. Als het inderdaad twee sets worden, duurt het waarschijnlijk maar een paar dagen voor iemand het lijstje met verschillende onderdelen tussen die twee op rebrickable of iets dergelijks mikt 8)
Ga er maar gewoon vanuit dat je met 1 set wel beide modellen kan bouwen. Ze staan onder hetzelfde nummer ook bij Lego bekend. Dus topgear heeft weer eens geen verstand van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:30

vectormatic

Warlock of the doorlock

[Afbeelding]
Porsches zijn ook niet de meest flamboyante sportautos :P Tenzij je een GT4/3/2 model kiest is een fancy kleurtje ook soort van not done op een porsche, gewoon understated "stijlvol" grijs wit of zwart :X

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
  • Laatst online: 10:17
HBSVDK schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 20:23:
[...]

Ga er maar gewoon vanuit dat je met 1 set wel beide modellen kan bouwen. Ze staan onder hetzelfde nummer ook bij Lego bekend. Dus topgear heeft weer eens geen verstand van zaken.
Het is maar net hoe je het leest. Als ze bedoelen dat je niet beide modellen tegelijk kunt bouwen met 1 set dan klopt het wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 16:41
Zijn jullie al begonnen aan je eigen Lego Unity game? Ook al ben je er niet goed in, als je je game publiceert, 'win' je een unieke minifig:

https://ideas.lego.com/ch...8be6fbb52?query=&sort=top

[ Voor 20% gewijzigd door keverjeroen op 29-01-2021 20:57 ]

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

HBSVDK schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 20:23:
[...]
Dus topgear heeft weer eens geen verstand van zaken.
Lego zelf ook niet echt. Op hun site staat dat je het afneembare dak van het targa model onder de motorkap kan leggen. En dan laten ze een foto zien van de klep aan de voorkant waar dat ding onder ligt 7(8)7
Die ruimte/klep heet tegenwoordig een frunk (front trunk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRO-JWE
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-10 21:33
Ik zag dat de eerste YouTubers de Porsche al in elkaar bouwen, maar beide versies tegelijk bouwen gaat niet. Wil je dat, dan moet je twee keer de set kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank_79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-07 17:49
Medjai schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 20:53:
[...]

Het is maar net hoe je het leest. Als ze bedoelen dat je niet beide modellen tegelijk kunt bouwen met 1 set dan klopt het wel
Dit is toch vrij logisch? Bij alle pakketten waar je meerdere modellen mee kunt bouwen, kun je deze toch niet tegelijkertijd bouwen?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Een kleine MOC die ik recent gemaakt heb:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/mocs/moc-62747.jpg/500x400.jpg

Bouwinstructie in PDF en onderdelenlijst vind je op https://rebrickable.com/m...kDesignerNL/simpel-motor/ :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
djwice schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 21:48:
Een kleine MOC die ik recent gemaakt heb:
[Afbeelding]

Bouwinstructie in PDF en onderdelenlijst vind je op https://rebrickable.com/m...kDesignerNL/simpel-motor/ :)
Erg leuk die kleine MOC’s van jou. Super creatief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 21:50:
[...]

Erg leuk die kleine MOC’s van jou. Super creatief!
Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:00

RBH

vectormatic schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 20:40:
[...]

Porsches zijn ook niet de meest flamboyante sportautos :P Tenzij je een GT4/3/2 model kiest is een fancy kleurtje ook soort van not done op een porsche, gewoon understated "stijlvol" grijs wit of zwart :X
Mwa... mijn Instagram paginaatje zegt wat anders. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Hoe langer ik naar de Porsche kijk, hoe lelijker ik hem ga vinden... Ik weet niet wat het is. De wielen lijken wel te klein ofzo.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:55
@keverjeroen Ik zit er wel naar te kijken, maar echt totaal geen ideeën. :P
Ben zondag klaar met mijn examens, dus misschien als ik zin heb eens kijken of het wat is en of ik iets kan bedenken.
Geen idee hoe moeilijk het verder ook is eigenlijk?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

gwystyl schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 20:21:
[...]

Aan de info op https://www.lego.com/en-gb/product/porsche-911-10295 te zien lijkt het me dat je met dezelfde set beide versies (A model en B model) kan bouwen. niet tegelijk natuurlijk maar dat is nooit bij A/B modellen..
Of je de turbo achterkant met een targa dak kan combineren weet ik ook niet, ik vermoed van wel..

een MOC om er een rijkspolitie 911 van te maken zou wel heel cool zijn trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Volgens mij zie ik daar toch een hoop gt2, gt3 en gt4 modellen tussen

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Laatst online: 18:46
zonoskar schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:18:
Hoe langer ik naar de Porsche kijk, hoe lelijker ik hem ga vinden... Ik weet niet wat het is. De wielen lijken wel te klein ofzo.
Wielen weet ik niet. De mini speedchampion variant vind ik leuk. Deze vind ik ook raar ogen. Te platte motorkap, vierkant plat voorruitje, die gekke brede achterkant. Ik koop hem zeker niet voor 150 euro. Ik parkeer de auto wel eens bij een keer met dubbele punten en een leuke gwp in een Duitse legowinkel. Of bestellen tzt voor 100 euro. De onlangs gepensioneerde VW kever doet me meer, hoewel ik een echte Porsche toch echt wel een vette bak vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
keverjeroen schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 20:56:
Zijn jullie al begonnen aan je eigen Lego Unity game? Ook al ben je er niet goed in, als je je game publiceert, 'win' je een unieke minifig:
Ik heb er geen verstand van, maar wie weet ga ik het wel doen. Eerst nog even zin maken om een enorme berg aan terms of service, privacy policy en dies meer te lezen. In ieder geval heb ik wel geluk dat ik niet meer dan $100k per jaar verdien anders had ik niet mee mogen doen :$

[ Voor 18% gewijzigd door JeroenE op 30-01-2021 07:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:38
Ik vind de targa versie wel een stuk mooier dan de turbo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17:01
Officiële opening Mall of the Netherlands is vooralsnog vastgesteld op 18 maart.
Dit is bevestigd door zowel de aannemer als de eigenaar in een vraaggesprek waarbij ik aanwezig mocht zijn.
Het is de bedoeling dat dan alle contract winkels open gaan,waaronder dus de 3de lego shop in Nederland.
Het schiet daar al aardig op, maar of ze dat nu gaan halen 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Versaevel op 30-01-2021 08:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RBH
  • Laatst online: 20:00

RBH

vectormatic schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:52:
[...]

Volgens mij zie ik daar toch een hoop gt2, gt3 en gt4 modellen tussen
Ha, ik las je bericht verkeerd, excuus. De normale Porsches met leuke kleuren kom ik ook wel tegen trouwens, gebeurt tegenwoordig gelukkig al veel meer dan je denkt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

RBH schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 10:37:
[...]

Ha, ik las je bericht verkeerd, excuus. De normale Porsches met leuke kleuren kom ik ook wel tegen trouwens, gebeurt tegenwoordig gelukkig al veel meer dan je denkt. :)
Gelukkig wel ja, maar wij nederlanders hebben toch veel moeite met een leuk kleurtje :/

Als ik het geld had voor een 718 werd ie toch ook geel, spannendste optie op een basismodel

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:49

vhal

ಠ_ಠ

Gisteren heb ik een classic Arrow Dynamics Python achtbaantreintje in elkaar gezet, de instructies heb ik gekocht via een ontwerper die meer van dit soort achtbaantreintjes maakt

https://www.eftepedia.nl/lemma/Arrow_Dynamics

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nFVxCFsyQYZZ0FW5rw9Q5PbZd_0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8Pmtuh5BVtAOwnAqMlORTIoA.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H1NEkyOqo2KluLdx3s5pFkP6e4Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/q96lX92VbPiMftR9vPZOubU3.jpg?f=user_large

[ Voor 24% gewijzigd door vhal op 30-01-2021 11:13 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:23

Poekie McPurrr

Mreoww~

zonoskar schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:18:
Dat, en dat ik het idee heb dat ze ergens tegen het eind van het ontwikkelbudget gedacht hebben "verrek, er moet nog een voorruit bij.."

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Poekie McPurrr schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 11:22:
[...]

Dat, en dat ik het idee heb dat ze ergens tegen het eind van het ontwikkelbudget gedacht hebben "verrek, er moet nog een voorruit bij.."
Hmmm, dat gevoel heb ik niet. De raamstijl had wel smaller gemogen, maar dat lukt niet met Lego steentjes. De wielkasten vind ik wel een beetje lomp. Voor de targa hadden ze die van de Fiat kunnen hergebruiken.
Ik denk wel dat dit mijn eerste creator expert auto gaat worden. Erg fraai dat deze set geen stickers kent en leuk dat er twee modellen van te maken zijn.

O ja, nog een minpuntje: jammer van de studs op de bumpers.

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 30-01-2021 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
HBSVDK schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 01:35:
[...]

Wielen weet ik niet. De mini speedchampion variant vind ik leuk. Deze vind ik ook raar ogen. Te platte motorkap, vierkant plat voorruitje, die gekke brede achterkant. Ik koop hem zeker niet voor 150 euro. Ik parkeer de auto wel eens bij een keer met dubbele punten en een leuke gwp in een Duitse legowinkel. Of bestellen tzt voor 100 euro. De onlangs gepensioneerde VW kever doet me meer, hoewel ik een echte Porsche toch echt wel een vette bak vind.
In eerste instantie wel enthousiast, maar naarmate ik langer naar de foto's kijk en het laat bezinken heb ik ook geen behoefte om hem tegen adviesprijs bij release te kopen. Er zijn een paar sets geweest die ik bij release zou kopen, maar deze niet. Wordt sowieso wachten tot hij in voor een redelijke prijs in de winkel ligt.

Verder is een Porsche natuurlijk wel vet, al zou ik dan wel voor het open model gaan om toch iets te hebben dat afwijkt van de SC Porsche.

Maar wederom geen stickers? LEGO heeft ontdekt hoe ze sneller een set verkocht krijgen aan AFOLS? :) Een goede ontwikkeling dat ze minder stickers gebruiken, maar nog geen reden om sneller te kopen :)

Een ander kleurtje had ik wel leuk gevonden maar wit past wel bij deze classic auto en daarmee ook weer een andere kleur in adult auto lijn. Of tja, de Ecto-1 is ook wit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2
  • Laatst online: 12:26

RC2

Resistance is futile

Is deze al eens gepost? Fietspaden voor de nieuwe baseplate.
https://ideas.lego.com/pr...35-43d4-8292-76510aa54f02

Who wants to life forever anyway...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Even mijn minigolf collectie bij elkaar gezocht (de meeste iig).
Veel vintage poppetjes en veel Lego friends..
Duidelijk een generatie en gender kloof ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aY3rHZakwcYP5LmNwtrZcyS5mD8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8BQKdpWSoVQpI9q0xYZfzrVM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iV_5_H-HMVntUccM2Ky1dwCDud8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CheiKoLkOZghxuebaHJp9N6w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OgVLz8JpqlsmzzoiK8MGZqGrOHo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HbVC9duR9R6miUloM626RMgu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WYXXYfyLtduLokVUJ_hDRozDkFc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oqHvVhD9aq5EEvrRPFgiTXHJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LkLjdI22SIVThsAs78E5Hp3eTVY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TK37ikgG85cfOQ5H5hPrddMi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gpll-YsnAv-lGO3doaoPt9l9kk8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jFz3KHhXB7TmZIW33swb6E3m.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/muEpwKeFA2peQ1YXGIaP8PWVhNc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7zVKMzXtk8GgiUfI7SFp0TBG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vi1TziN2dlzVl9Rfcwfxhv49yfE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TGnrZ6wziyaVvdOca3FSZ79n.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9NnPF827_ehn5Kw5aOVQMvzXocU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/04WzKZoj5w0h3IMFpXOi4vNH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door ToolkiT op 30-01-2021 12:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Beavbusi schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 08:32:
Ik vind de targa versie wel een stuk mooier dan de turbo
Ik zou ook de Targa als display model neerzetten idd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Ik heb de Porsche nu gebouwd zonder stickers.
Ga denk ik alleen de sticker die details aanbrengen plakken, de reclame stickers laat ik het liefst achterwege.

De onderdelen voor de verlaging en strakker ogende raamstijl zijn onderweg.
djmuggs schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:11:
Er komt net weer een paar uur bouwplezier binnen.
Ik ga denk ik gelijk de verbeteringen doen.
  • Verlaging mod
  • Kleinere gap bij de A stijl
[Afbeelding]

ICE ICE Baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@ToolkiT Ik heb nog niet zo veel Friends dolls maar die kant gaat het wel op 8)

Dat haar van de dolls vind ik ook slecht blijven zitten, in ieder geval in vergelijking met de minifigs. Je mist er ook behoorlijk wat zo te zien. Alle dolls met helm hebben volgens mij ook apart haar. Of was dat aan het begin van Friends niet zo? Die twee rechtsvoor hebben ook een hoofd wat niet echt past qua kleur. Ik weet wel dat ze een keertje qua styling zijn veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

JeroenE schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 13:10:
@ToolkiT Ik heb nog niet zo veel Friends dolls maar die kant gaat het wel op 8)

Dat haar van de dolls vind ik ook slecht blijven zitten, in ieder geval in vergelijking met de minifigs. Je mist er ook behoorlijk wat zo te zien. Alle dolls met helm hebben volgens mij ook apart haar. Of was dat aan het begin van Friends niet zo? Die twee rechtsvoor hebben ook een hoofd wat niet echt past qua kleur. Ik weet wel dat ze een keertje qua styling zijn veranderd.
Bij die Friends meuk mist wel een en ander, ligt vast nog wel ergens op hun kamer.
Er zijn verschillende restyles geweest, mijn dochter vertelde dat de laatste serie de armen ook heel anders in elkaar zitten.. je kan de sockets niet meer zien als je in de binnenkant kijkt..
Ook was er woke gezeur over de etnische achtergrond van de poppetjes en proberen ze het meer inclusive te maken..
Bij gele minifig hoofden heb je dat gedoe iig niet.. express universeel..is wat voor te zeggen imho..

En ja dat haar is zachter plastic en blijft minder goed zitten.. je kan het wel op minifigs gebruiken en andersom.. soms hebben de Friends ninifog hard haar hier :)

[ Voor 7% gewijzigd door ToolkiT op 30-01-2021 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Jammer dat het fietspad niet rood/roze is. Zijn er landen met blauwe fietspaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:04
Ongeveer een jaar geleden was ik nog in Wuppertal voor oa een ritje met de zweeftrein :+

JK Brickworks heeft nu ook een LEGO zweeftrein ontworpen O+ https://www.youtube.com/watch?v=JcDCvbqzr6M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

zonoskar schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 13:30:
[...]

Jammer dat het fietspad niet rood/roze is. Zijn er landen met blauwe fietspaden?
Yup de cycle highways in London zijn blauw..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RC2
  • Laatst online: 12:26

RC2

Resistance is futile

zonoskar schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 13:30:
[...]

Schijnbaar zijn fietspaden in Denemarken blauw.

Who wants to life forever anyway...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
JeroenE schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 07:56:
[...]
Ik heb er geen verstand van, maar wie weet ga ik het wel doen. Eerst nog even zin maken om een enorme berg aan terms of service, privacy policy en dies meer te lezen. In ieder geval heb ik wel geluk dat ik niet meer dan $100k per jaar verdien anders had ik niet mee mogen doen :$
You must be age 18+ to download and create with the LEGO Microgame .... You must be at least 13 years of age to participate and enter.

Die >$100k conditie heb ik nog niet gevonden, je hebt zeker geluk trouwens dat je dat nét niet verdient, maar goed dat je die loonsverhoging afgelopen januari hebt afgeslagen! 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:06

Amphiebietje

In de blubber

HBSVDK schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 01:35:
[...]

die gekke brede achterkant.
Waarom struikelt iedereen over de brede achterkant van de Porsche? Het is correct voor die versie, en de race-versies die er op gebaseerd zijn, zijn nog veel erger/breder* (streep door wat niet je voorkeur heeft).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Gisteren begonnen met het bouwen van de nieuwe modular. Als ik zo kijk tot nu toe dan laat ik die fijn op zijn eigen plaat staan, i.p.v. wat ik normaal vaak doe. De gbouwens naar eigen wens neer zetten waarbij ze meerdere platen overlappen. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LzzCpasoPgly0N_39o9eqa5hjmY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PbWF3t938g15T6ist982KoJ2.jpg?f=fotoalbum_large

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:07
Baba Yaga's cottage heeft op Lego Ideas in één dag 10.000 supports behaald. Ik vind het best een aardige set en zou geen nee zeggen tegen een sprookjes thema, maar ik ben benieuwd hoe ze dit voor elkaar hebben gekregen en wat het gaat betekenen voor het aantal votes in de toekomst.
Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/lego_ci/de40c2d2-222d-46cb-b36e-b9574bd7ba94/resize:1600:900/webp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
ErikT738 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 18:44:
Baba Yaga's cottage heeft op Lego Ideas in één dag 10.000 supports behaald. Ik vind het best een aardige set en zou geen nee zeggen tegen een sprookjes thema, maar ik ben benieuwd hoe ze dit voor elkaar hebben gekregen en wat het gaat betekenen voor het aantal votes in de toekomst.
[Afbeelding]
Ze kunnen ook een schilderijententoonstelling thema beginnen. Een promenade, een grote poort, een markt, catacomben, een trol, een ossenwagen, een oud kasteel. Ik zie mogelijkheden :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
Zo, mijn rode 42082 kraan is ook af. Wat een leuke build, best intens ook in de zin van complexiteit. Zoveel tandwielen die zorgen voor al die functies via slechts één electromotor.

Uiteraard even geprobeerd wat ie kan tillen. 1196 gram. Mast ingeschoven en zo verticaal mogelijk.

Enige minpuntje vind ik de mast of giek zo je wilt. Veel te lang om daar veilig mee deel te nemen aan het verkeer ;) Volgens mij redelijk makkelijk iets in te korten. Heeft iemand dit al geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
mir4dor schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 20:37:
Zo, mijn rode 42082 kraan is ook af. Wat een leuke build, best intens ook in de zin van complexiteit. Zoveel tandwielen die zorgen voor al die functies via slechts één electromotor.

Uiteraard even geprobeerd wat ie kan tillen. 1196 gram. Mast ingeschoven en zo verticaal mogelijk.

Enige minpuntje vind ik de mast of giek zo je wilt. Veel te lang om daar veilig mee deel te nemen aan het verkeer ;) Volgens mij redelijk makkelijk iets in te korten. Heeft iemand dit al geprobeerd ?
Neem aan dat hij niet zelf op de snelweg rijdt maar gewoon met een of andere dieplader wordt vervoert? Dus in plaats van hem in te korten kun je beter een leuke dieplader met truck erbij bouwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
Gim schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 20:54:
[...]

Neem aan dat hij niet zelf op de snelweg rijdt maar gewoon met een of andere dieplader wordt vervoert? Dus in plaats van hem in te korten kun je beter een leuke dieplader met truck erbij bouwen ;)
Goeie, kan beter goed kijken voor ik post :+
Dieplader met truck wordt wel een mega build als ie dat ding moet vervoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
mir4dor schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 20:58:
[...]

Goeie, kan beter goed kijken voor ik post :+
Dieplader met truck wordt wel een mega build als ie dat ding moet vervoeren
https://rebrickable.com/m...er-42098-c-model/#details

Zoiets misschien? Ik weet niet hoeveel groter de 42082 is tov de gele 42030 die bij Rebrickable als voorbeeld erop wordt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 20:05

Pierre

Van nature lui!

Zo de Sian is verkocht, morgen beginnen met de Liebherr.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@ErikT738 voor volgens mij een Oostblok legende/sprookje is die 10k niet zo heel moeilijk. En het is eigenlijk precies zoals ze afgebeeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5_OoORB7_YaiNpZmzdH8wqalc1M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E67dUot5QNwn4hBVpUUYnoUO.jpg?f=fotoalbum_large

raad de set :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean
  • Laatst online: 18:53

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Treehouse, ik herken de onderderdelen. Anders geen idee. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Nemean schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 22:26:
[...]

Treehouse, ik herken de onderderdelen. Anders geen idee. :+
U gaat door voor de koelkast (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:07
Arunia schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:56:
@ErikT738 voor volgens mij een Oostblok legende/sprookje is die 10k niet zo heel moeilijk. En het is eigenlijk precies zoals ze afgebeeld wordt.
Het gaat er ook niet zo zeer om dat deze de 10.000 stemmen heeft bereikt, maar om de snelheid waarmee dit is gelukt. Deze set is ook van de zelfde maker die in korte tijd support heeft verzameld voor een vrij crappy Zelda kasteel (ik heb op Ideas in ieder geval betere gezien). Het geeft mij het vermoeden dat de maker zelf al een grote fanbase heeft en deze gebruikt om zijn inzendingen snel naar de 10.000 te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:06

Amphiebietje

In de blubber

ErikT738 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 07:22:
[...]

Het gaat er ook niet zo zeer om dat deze de 10.000 stemmen heeft bereikt, maar om de snelheid waarmee dit is gelukt. Deze set is ook van de zelfde maker die in korte tijd support heeft verzameld voor een vrij crappy Zelda kasteel (ik heb op Ideas in ieder geval betere gezien). Het geeft mij het vermoeden dat de maker zelf al een grote fanbase heeft en deze gebruikt om zijn inzendingen snel naar de 10.000 te krijgen.
Of misschien dat het gewoon is zoals volgers op social media: ze bestaan niet als echte mens en je kan ze gewoon kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Amphiebietje schreef op zondag 31 januari 2021 @ 08:47:
[...]

Of misschien dat het gewoon is zoals volgers op social media: ze bestaan niet als echte mens en je kan ze gewoon kopen.
En dat zou me dus helemaal niet verbazen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@ErikT738 ah, dat is inderdaad ook een mogelijkheid. Geen echte mensen. Of hoe ze dat oplossen. Gelukkig dat Lego er zelf ook nog wat over te zeggen heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:23
MartijnGizmo schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:30:
Seizoen 2 van de Netflix-serie "The Toys That Made Us" bevat een aflevering over LEGO. Gaat wat meer over de zakelijke kant dan dat er oude sets voorbij komen, maar evengoed vermakelijk voor de LEGO-liefhebber. :)

https://www.netflix.com/nl/title/80161497
Dit was leuk om te kijken, vooral de hele ontwikkeling vanaf het begin tot wat het nu is. Veel herkenbare lego gezien van lang lang ;-) geleden. Wel miste ik de ontwikkeling van lego technics, dat kwam er nauwelijks in voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
https://www.ramt-brick-design.com/shop

Aanvullingen (instructies) voor de old fishing store. Iemand al iets mee gedaan? Ik heb wel de uitbreiding van BOC.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:19
Begonnen met bouwen van de oude Technic sets. Mijn eerste drie modellen die ik kreeg toen ik 8 was ... Ik haal ze maar niet meer uit elkaar, de blokjes worden echt minder van kwaliteit. Maar wel gaaf, echt nog puzzelen soms met de instructies van toen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ezl35YjLlmxikNcXzPl6wWWlCVM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pYQV1tqjwIhW6JafjsM83ysi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:58
Ik kreeg vandaag deze aankondiging in mijn mailbox, het gaat over de medieval blacksmith set die vanaf morgen beschikbaar is.
*knip*, let’s get medieval

The new exclusive LEGO® Ideas Medieval Blacksmith arrives 01/02. Bring the Middle Ages to life with this exclusive, fan-inspired set, featuring glowing coals, a removable roof and four minifigures.
Hurry – limited stock! Buy early to avoid disappointment.
Lego is met de laatste regel... eerlijk... en vooral strategisch denk ik >:)
Is dit nou een oproep om zeker deze nacht al te bestellen?

[ Voor 5% gewijzigd door Kapoen op 31-01-2021 12:54 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Pagina: 1 ... 46 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .