Vooral benieuwd WAT het gaat worden.RBH schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:23:
Dit lees ik net: nieuwe Technic set met 6898 stukjes in tweede helft van 2021.![]()
https://zusammengebaut.co...le-lego-neuheiten-113557/
Ben wel erg benieuwd hoe immens groot dat gaat worden...
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
De CAT D11T zou ~3800 parts gaan krijgen. Ik vind het een beetje jammer dat Lego het pad van sets met steeds meer onderdelen lijkt te zijn ingeslagen.RBH schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:38:
[...]
Bagger = graafmachine, zou die CAT D11T kunnen zijn waar de geruchten over gaan.
Dat zou ook wel aardig bizar zijn. Gelukkig ga ik verhuizen naar een groter huis met een kamer waar dit mooi in past.u_nix_we_all schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:40:
Ik denk eerder zoiets: Wikipedia: Bagger 288
Een soort 42055 on steroids
Idem. Het moet steeds het voorgaande overtreffen in parts (en prijs) lijkt het doel. Ze kunnen toch ook wel iets geweldigs bedenken wat kleiner is?! Desnoods een oude set opnieuw leven inblazen met wat kleine verbeteringen met de parts van nu.chrisO schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:40:
[...]
De CAT D11T zou ~3800 parts gaan krijgen. Ik vind het een beetje jammer dat Lego het pad van sets met steeds meer onderdelen lijkt te zijn ingeslagen.
Ach, 40% zal wel pins in allerlei soorten zijn.chrisO schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:40:
[...]
De CAT D11T zou ~3800 parts gaan krijgen. Ik vind het een beetje jammer dat Lego het pad van sets met steeds meer onderdelen lijkt te zijn ingeslagen.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Wat mij opvalt is dit, en dan in het midden:RBH schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:23:
Dit lees ik net: nieuwe Technic set met 6898 stukjes in tweede helft van 2021.![]()
https://zusammengebaut.co...le-lego-neuheiten-113557/
Ben wel erg benieuwd hoe immens groot dat gaat worden...

U Bahnhof mit Zug. En dan loop, oftewel een zwik rails.
Ubahn is een metro. Dit neigt naar monorail....
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik heb nu alle stenen in bakjes (van de Action). Maar die nemen relatief veel ruimte in. Dus ik ga maar voor zakjes. En ook per steen. Of steencategorie, anders wordt het wel heel veel.djwice schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:22:
Maar als je graag MOCs maakt .. gewoon sorteren op steen type, niet op kleur. Zo vind je ook bij het bouwen van de 'normale' sets heel snel alle steentjes, want je weet in welk bakje ze zitten.
Dit stimuleerd ook de bouw van een meer kleurrijke builden je ziet sneller welke onderdelen je maar in 1 kleur hebt waar je er wellicht andere kleuren van zou willen gebruiken (zeer gevaarlijk; je gaat het aantal steen dat je hebt zo verdrievoudigen
) win-win dus.
Per set is het ook weer lastig, ik heb nog enkele modulars te bouwen die passen niet eens in een zak!
Ik moet me nog maar eens goed inlezen, denk ik.
Ik vind dit inderdaad zo lastig... heb nog heel veel Technic met de oude studs balken, maar die worden amper nog gebruikt (zijn nu van die gladde). De nieuwe collectie (Ideas, Architecture en Creator) neeemt enorm toe hier. Maar wanneer is het vintage? Of waar is het omslagpunt?Señor Sjon schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:49:
Ik heb uiteindelijk mijn oude lego weer bij elkaar gedaan en opgeborgen. Eerst zoveel mogelijk gebouwd en kwam uiteindelijk nog een hoop incomplete setjes tegen. Uiteindelijk alle sets in plastic ziplocks gedaan per 'categorie' (brandweer, politie, etc) en in zo'n grote IKEA box. Oude pirates wel apart gehouden aangezien ik die echt compleet heb. Kwam er namelijk al vrij snel achter dat je eigenlijk je vintage en nieuwe Lego (vooral ten tijde van wisseling in kleurproces) beter niet kan mixen. Ook zijn blokjes na 30-40 jaar (vooral rails) een stuk brozer.
Ik zie op rebrickable dat mijn collectie van 1977 tot 1996 en na 2010 tot nu is.
Die onderste, iets met "neuses blabla systeme", lijkt een motor oid te zijn voor de U-bahn set. U-bahn voor €143 is vrij goedkoop als daar ook nog een motor bij zou zitten dus zo te zien is deze apart verkrijgbaarThe Eagle schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:00:
[...]
Wat mij opvalt is dit, en dan in het midden:
[Afbeelding]
U Bahnhof mit Zug. En dan loop, oftewel een zwik rails.
Ubahn is een metro. Dit neigt naar monorail....
Rond 2004 was de overhaul met kleuren. Maar nu is het ook meer voor display en met de oude sets werd gespeeld.iAR schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:16:
[...]
Ik heb nu alle stenen in bakjes (van de Action). Maar die nemen relatief veel ruimte in. Dus ik ga maar voor zakjes. En ook per steen. Of steencategorie, anders wordt het wel heel veel.
Per set is het ook weer lastig, ik heb nog enkele modulars te bouwen die passen niet eens in een zak!
[...]
Ik vind dit inderdaad zo lastig... heb nog heel veel Technic met de oude studs balken, maar die worden amper nog gebruikt (zijn nu van die gladde). De nieuwe collectie (Ideas, Architecture en Creator) neeemt enorm toe hier. Maar wanneer is het vintage? Of waar is het omslagpunt?
Ik zie op rebrickable dat mijn collectie van 1977 tot 1996 en na 2010 tot nu is.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Dat lijkt meer op een metalen profiel o.i.d. dat door de doos is gegaan, ook wegens de rechte rand.dr86 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:25:
Hoe hard moet je als bezorger drukken wil je de bol.com doos en de lego doos kapot drukken...
[Afbeelding]
"S Module". S(ound) Module?almightyarjen schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:38:
[...]
Die onderste, iets met "neuses blabla systeme", lijkt een motor oid te zijn voor de U-bahn set. U-bahn voor €143 is vrij goedkoop als daar ook nog een motor bij zou zitten dus zo te zien is deze apart verkrijgbaar
De oude monorail was nieuw een paar honderd gulden, 143 Euro zou kunnen als deze de oude mallen gebruikt en een simpel rondje is.
Ho ho echt niet. Ze moeten nog flink kunnen verdienen op het nieuwe PU/Control+ systeem, dus zo simpel is het nietAmphiebietje schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:36:
[...]
"S Module". S(ound) Module?
De oude monorail was nieuw een paar honderd gulden, 143 Euro zou kunnen als deze de oude mallen gebruikt en een simpel rondje is.
Bij deze een WIP van mijn 4 stud wide Ecto-1:meesje schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:55:
[...]
Toen ik deze Ecto zag, moest ik erg denken aan een setje van vroeger: een politieauto (met motor) waarbij de mini fig ook niet ik de auto kon.
Zoals aangegeven door Gim, we zien jouw versie graag tegemoet.
[...]
:fill(white):strip_exif()/f/image/mCayqT1tVweEL55HC3TTTJzQ.png?f=user_large)
Nog te doen/vebeteren:
- Er is nu geen ruimte voor het Ecto-1 logo bij de voorbumper
- geen stijlen tussen de ruiten, vraag is of dit wel haalbaar is op deze schaal
- achterkant is nog niet af. Ik ben niet tevreden met de achteruit, dit moet een deurtje zijn en moet ronder zijn.
- apperatuur op de bovenkant zit er nog niet allemaal op.
of ik dan de 'vleugels' ook netjes onder de body kan krijgen ipv dat deze 1 stud uitsteekt.
Ik zat nog even de comments van dat Zusammengebaut te lezen, en blijkbaar is dat artikel een grap?
(Duits is niet mijn sterkste kant)

Neues Terrine systeme?almightyarjen schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:38:
[...]
Die onderste, iets met "neuses blabla systeme", lijkt een motor oid te zijn voor de U-bahn set. U-bahn voor €143 is vrij goedkoop als daar ook nog een motor bij zou zitten dus zo te zien is deze apart verkrijgbaar
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik geloof niet dat ze de oude mallen gaan gebruiken, maar dat ze de huidige achtbaan profielen gaan gebruiken. Daarnaast is er een urban legend dat de oude mallen van de monorail kwijt zijn o.i.d.Amphiebietje schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:36:
[...]
"S Module". S(ound) Module?
Wait what?? Kan iemand met Duitse kennis dat bevestigenRBH schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:00:
Ik zat nog even de comments van dat Zusammengebaut te lezen, en blijkbaar is dat artikel een grap?(Duits is niet mijn sterkste kant)

Edit: het gaat hierom, iemand vraagt of het een grap is omdat de Spielwarenmesse dit jaar niet doorgaat:
Daarop wordt met "joke" geantwoord.Guten Abend,
Darf ich fragen , das ist echt oder Witz ? Ich bin als Ausländer , ich verstehe nicht, weil diese Jahre Spielwarenmesse verschoben ist. Ihre Info ist sehr schön , ich mag Harry Potter und Architecture . elbphilharmonie ist sehr sehr schön , ich will das kaufen.
Ich freue mich auf ihre Rückmeldung
Danke schön
[ Voor 23% gewijzigd door almightyarjen op 27-01-2021 13:33 ]
Wat ik hieruit opmaak is dat de beurs niet doorgaatalmightyarjen schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:27:
[...]
Ik geloof niet dat ze de oude mallen gaan gebruiken, maar dat ze de huidige achtbaan profielen gaan gebruiken. Daarnaast is er een urban legend dat de oude mallen van de monorail kwijt zijn o.i.d.
[...]
Wait what?? Kan iemand met Duitse kennis dat bevestigen
Edit: het gaat hierom, iemand vraagt of het een grap is omdat de Spielwarenmesse dit jaar niet doorgaat:
[...]
Daarop wordt met "joke" geantwoord.
Oude mallen worden vernietigd. Vroeger werden ze in de betonnen fundering van een nieuwe Lego fabriek geplaatst. Sinds 2002 worden ze omgesmolten en later vernietigd door de mal gedeeltelijk te smelten. De mallen van de monorail zijn er dus niet meer.almightyarjen schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:27:
[...]
Ik geloof niet dat ze de oude mallen gaan gebruiken, maar dat ze de huidige achtbaan profielen gaan gebruiken. Daarnaast is er een urban legend dat de oude mallen van de monorail kwijt zijn o.i.d.
[...]
dacht dat lepin ze opkochtchrisO schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:37:
[...]
Oude mallen worden vernietigd. Vroeger werden ze in de betonnen fundering van een nieuwe Lego fabriek geplaatst. Sinds 2002 worden ze omgesmolten en later vernietigd door de mal gedeeltelijk te smelten. De mallen van de monorail zijn er dus niet meer.
Dat dacht ik in eerste instantie ook, maar aangezien die Andres Lehmann uit Hamburg komt (voor zover ik kon ontdekken) leek mij dat Architecture uit Hamburg gerucht ook sterk op een grap lijken en dus het hele artikel.almightyarjen schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:27:
Wait what?? Kan iemand met Duitse kennis dat bevestigen
[...]
Daarop wordt met "joke" geantwoord.
Maar goed, we gaan het wel zien.
Ik heb recent LEGO Technic set 8435 besteld; er zitten zo veel Technic onderdelen met een zeldzame kleur in dat het voordeliger was (ondanks ook de vele standaard zwarte liftarms) om de set in plaats van een aantal losse steentjes te kopen. Is wel zwaar met 1,4kg, dus verzendkosten zijn als snel een tientje ofzo.Nemean schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:30:
[...]
Inmiddels 33.![]()
Heb helaas via Bricklink nu een order ontvangen waarbij ik gele steentjes ontvangen heb i.p.v. tan.Gelukkig ging de eigenaar er direct achteraan. Helaas heb ik echt die kleur nodig anders had het niet zo'n probleem geweest. 16 van de 33 orders staan nu op verzonden. De postbode op het dorp mag zijn/haar werk nog wel even houden.
Had inderdaad ook bij LEGO gekeken, maar sommige steentjes zijn ook weer duurder dan bij de gemiddelde BL verkoper. Enige wat echt interessant is zijn de Tan kleurige pin joiners. Maar die zijn uiteraard uitverkocht. 0,79 bij Lego en op Bricklink bijna het dubbele en soms zelfs richting de €7.
Bijvoorbeeld de bushes, tandwielen en de perpendicular bent, 10x tan Axle Connector 2L en witte velgen.
[ Voor 7% gewijzigd door djwice op 27-01-2021 13:56 ]
Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/
Of deze https://www.brickshop.eu/...ing-top-tray-12-pack.htmliAR schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:16:
[...]
Ik heb nu alle stenen in bakjes (van de Action). Maar die nemen relatief veel ruimte in. Dus ik ga maar voor zakjes. En ook per steen. Of steencategorie, anders wordt het wel heel veel.
[...]
(een Belgische winkel kan goedkoper zijn). Ze hebben wel dragers nodig. De lego box-en kunnen maar 1 try bevatten, dus andere dozen zijn handig.
Ben zelf bezig een lade systeem hiervoor te ontwerpen.
Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/
Daar heb ik zeker geen ruimte voor. En ben ik wel een paar honderd euro verder voordat ik alles daar in kwijt ben!djwice schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:00:
Of deze https://www.brickshop.eu/...ing-top-tray-12-pack.html
(een Belgische winkel kan goedkoper zijn). Ze hebben wel dragers nodig. De lego box-en kunnen maar 1 try bevatten, dus andere dozen zijn handig.
@djwice losse parts: ikea laden vakje voor bestek etc.;iAR schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:22:
[...]
Daar heb ik zeker geen ruimte voor. En ben ik wel een paar honderd euro verder voordat ik alles daar in kwijt ben!
https://www.ikea.com/nl/nl/p/stodja-bestekbak-wit-00177225/
2 hele eurotjes
//edit
ben zelf voor aantal kasten gegaan van; "Iris"
https://www.blokker.nl/ir...--8-lades-a4/1388816.html
xenos heeft ze soms in de aanbieding
per lade 'type' steentjes (basic, curved, plate, tiles etc.) en als er veel van een bepaalde uitvoering heb, die in gripzakjes gedaan. denk voor 100euro klaar, best happy mee;

[ Voor 45% gewijzigd door himlims_ op 27-01-2021 14:56 ]
Wat mooi gemaakt zeg!chrisO schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:58:
[...]
Bij deze een WIP van mijn 4 stud wide Ecto-1:
[Afbeelding]
Nog te doen/vebeteren:Ik wil ook nog even kijken als ik de achterwielen 3 studs wide maak ipv 4,
- Er is nu geen ruimte voor het Ecto-1 logo bij de voorbumper
- geen stijlen tussen de ruiten, vraag is of dit wel haalbaar is op deze schaal
- achterkant is nog niet af. Ik ben niet tevreden met de achteruit, dit moet een deurtje zijn en moet ronder zijn.
- apperatuur op de bovenkant zit er nog niet allemaal op.
of ik dan de 'vleugels' ook netjes onder de body kan krijgen ipv dat deze 1 stud uitsteekt.
Heb ik ook voor zitten kijken maar helaas waren de sets voor deze niet veel goedkoper:djwice schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:50:
[...]
Ik heb recent LEGO Technic set 8435 besteld; er zitten zo veel Technic onderdelen met een zeldzame kleur in dat het voordeliger was (ondanks ook de vele standaard zwarte liftarms) om de set in plaats van een aantal losse steentjes te kopen. Is wel zwaar met 1,4kg, dus verzendkosten zijn als snel een tientje ofzo.
Bijvoorbeeld de bushes, tandwielen en de perpendicular bent, 10x tan Axle Connector 2L en witte velgen.
Ik maak zelf gebruik van Iris bakken van de blokker, wil alleen deze nog eens aanschaffen. Die zouden perfect in de la moeten passen.djwice schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:00:
[...]
Of deze https://www.brickshop.eu/...ing-top-tray-12-pack.html
https://www.mastertools.n...ro-25-vakken-sta-1-92-748 lijkt ook mooi, kun je stapellen en bakjes anders verdelen indien nodig, en even ergens anders naar toe meenemen.iAR schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:22:
[...]
Daar heb ik zeker geen ruimte voor. En ben ik wel een paar honderd euro verder voordat ik alles daar in kwijt ben!
Deze zijn ook ideaal in combinatie met de doorzichtigheid en de prijs. En voor de kleinere onderdelen maak ik gebruik van deze.djwice schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:29:
[...]
https://www.mastertools.n...ro-25-vakken-sta-1-92-748 lijkt ook mooi, kun je stapellen en bakjes anders verdelen indien nodig, en even ergens anders naar toe meenemen.
Als Nintendo/Mario(/Luigi) én Lego fan vandaag helemaal blij, ik (lees: mijn zoons en ik) heb eindelijk mijn verzameling (wave1) 100% compleet 
Wave 2 overigens ook al maar die zit nog in doos voor komende verjaardagen e.d.
Wel jammer dat in de App de character series niet 'grayed out' worden als je ze allemaal hebt
Ik kwam toevallig Minibrick Productions tegen op youtube die zelfs sets verzint op bepaalde thema's.
Vooral de Super Mario Luigi's Mansion Expansion Set vind ik echt erg mooi bedacht, zou het niet erg vinden als Lego hier serieus iets (met dit thema) mee gaat doen.
/f/image/FGbpoWEFqYZqBuqKDt4yYa3L.png?f=fotoalbum_large)
Ik vind de vormgeving van het huis echt geniaal, zou er haast bricklink op willen los laten
Ook grappig is dat van de eigen bedachte characters daadwerkelijk een aantal bijna 1:1 in het echt zijn uitgekomen. Ook daar vond ik een aantal characters van Minibrick Productions zelf mooier (origineler) dan in de uiteindelijk set zijn uitgekomen.
Wave 2 overigens ook al maar die zit nog in doos voor komende verjaardagen e.d.
Wel jammer dat in de App de character series niet 'grayed out' worden als je ze allemaal hebt
Ik kwam toevallig Minibrick Productions tegen op youtube die zelfs sets verzint op bepaalde thema's.
Vooral de Super Mario Luigi's Mansion Expansion Set vind ik echt erg mooi bedacht, zou het niet erg vinden als Lego hier serieus iets (met dit thema) mee gaat doen.
/f/image/FGbpoWEFqYZqBuqKDt4yYa3L.png?f=fotoalbum_large)
Ik vind de vormgeving van het huis echt geniaal, zou er haast bricklink op willen los laten
Ook grappig is dat van de eigen bedachte characters daadwerkelijk een aantal bijna 1:1 in het echt zijn uitgekomen. Ook daar vond ik een aantal characters van Minibrick Productions zelf mooier (origineler) dan in de uiteindelijk set zijn uitgekomen.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ja , fijne kastjes , ik heb er precies zo een met acht lades. Ik denk erover om er meer te bestellen en dan een aantal lades weer te vullen met inzetbakjes zoals deze https://www.auer-packagin...or-assortimentsboxen.html.himlims_ schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:23:
[...]
per lade 'type' steentjes (basic, curved, plate, tiles etc.) en als er veel van een bepaalde uitvoering heb, die in gripzakjes gedaan. denk voor 100euro klaar, best happy mee;
Als ik het goed gemeten heb passen er dan bijvoorbeeld weer 6 bakjes in van 10,4x10,4 of andere combi's met verschillende formaten voor het sorteren van het middelkleine spul.
Deze is ook erg leuk: een werkende kruisboog die je op je arm kunt bevestigen (à la Assassins Creed staat er, al weet ik niet meteen in welke AC hij voorkomt)
Lijkt best goed te werken!
[ Voor 9% gewijzigd door Jakkus op 27-01-2021 16:34 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Zo, bonsai boompje Bonsai Tree 10281 binnen.
Het is al meer dan 30 jaar geleden dat ik voor het laatst lego heb aangeraakt, maar kon het bij deze niet laten. Te grappig.
Het is al meer dan 30 jaar geleden dat ik voor het laatst lego heb aangeraakt, maar kon het bij deze niet laten. Te grappig.
Ah en 62462 zijn niet in tan beschikbaar. Tja, 75535 wordt ook niet meer geproduceerd. Dus als je een MOC wil maken die anderen ook gaan maken is de 62462 in het voordeel.Nemean schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:28:
[...]
Heb ik ook voor zitten kijken maar helaas waren de sets voor deze niet veel goedkoper:![]()
[...]
Ik maak zelf gebruik van Iris bakken van de blokker, wil alleen deze nog eens aanschaffen. Die zouden perfect in de la moeten passen.
Heb ik bij deze ook gedaan:
:strip_exif()/f/image/5IpqK1NN0eRZs1we7YPrtgde.png?f=user_large)
Helaas klopt de dikte niet in stud.io in werkelijkheid zijn de 3062b en de 62462 even dik, dus heb je een mooie overgang.
Ah, dus Lego kan de lucratieve markt van reissues voor volwassen verzamelaars niet op. Diverse andere speelgoed en RC-model fabrikanten doen dan wel. Soms zelfs met nieuwe mallen van een oud subject.chrisO schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:37:
[...]
Oude mallen worden vernietigd. Vroeger werden ze in de betonnen fundering van een nieuwe Lego fabriek geplaatst. Sinds 2002 worden ze omgesmolten en later vernietigd door de mal gedeeltelijk te smelten. De mallen van de monorail zijn er dus niet meer.
Gewoon een paar vermoedens van mijn kant, geen basis in realiteit of met bronnenAmphiebietje schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:13:
[...]
Ah, dus Lego kan de lucratieve markt van reissues voor volwassen verzamelaars niet op. Diverse andere speelgoed en RC-model fabrikanten doen dan wel. Soms zelfs met nieuwe mallen van een oud subject.
- ik denk dat Lego prima opnieuw oude onderdelen zou kunnen maken
- echter werden bv. de monorail sporen vroeger met verlies geproduceerd, dus een realistische prijs zou sowieso al veel kopers afschrikken
- waarschijnlijk heeft Lego een beter zicht dan wij op de AFOL markt en schatten ze in dat het sop de kolen niet waard is?
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Even denken of ik je vraag goed begrijp.Amphiebietje schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:13:
[...]
Ah, dus Lego kan de lucratieve markt van reissues voor volwassen verzamelaars niet op. Diverse andere speelgoed en RC-model fabrikanten doen dan wel. Soms zelfs met nieuwe mallen van een oud subject.
Er zijn ongeveer 600 miljard Lego steentjes geproduceerd.
LEGO bestaat 90 jaar en heeft afgelopen jaar 9.5x meer sets verkocht en 200x meer bezoekers dan normaal tijdens een nieuwe product launch.
Welke markt pakken ze niet goed?

Voor grote vakjes gebruik ik bin02 van Lego uit 1975himlims_ schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:23:
[...]
@djwice losse parts: ikea laden vakje voor bestek etc.;
[Afbeelding]
https://www.ikea.com/nl/nl/p/stodja-bestekbak-wit-00177225/
2 hele eurotjes
//edit
[Afbeelding]
Heerlijk voor alle gewone lego bricks en plates.
voor technic, tiles en modified steentjes heb ik vooral kleinere vakjes nodig
en ik ben wat kieskeurig, bij kleine vakjes wil ik geen scherpe/rechte randjes, want ik zit soms vele uren achter een te graaien en wil geen wondjes/irritatie plekken op m'n handen. Die bestek vakken zien er inderdaad handvriendelijk uit
En voor kleine steentjes heb eigenlijk gewoon graag een lade met sorteervakjes
Die had lego ooit, maar helaas, niet meer in prodiuctie.
[ Voor 7% gewijzigd door djwice op 27-01-2021 18:12 ]
Ik dacht dat ik een paar maanden geleden had gelezen dat de Hogwarts Express (75955) spoedig met pensioen zou gaan. Dit bericht kan ik niet meer terug vinden. Ook wordt deze set nog gewoon vermeld op de website van Lego. Kan ik hieruit concluderen dat deze set nog niet uit het assortiment gaat?
Ik heb mijn vrouw de Mickey Mouse mozaïekset cadeau gedaan en had er voor mezelf ook een klein cadeautje bij gedaan; de Speed Champion Ferrari F8 Tributo
:strip_exif()/f/image/d19Ofq3fXNx7TuSQIKtCbi1X.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier naast zijn grote broer, de F40
Voor een kleine build was dit toch een hele bevredigende. Dit is naar mening wel een van de mooiere auto's van de Speed Champions serie!
:strip_exif()/f/image/d19Ofq3fXNx7TuSQIKtCbi1X.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier naast zijn grote broer, de F40
Intentionally left blank
Ik heb zojuist de VW kever afgebouwd. Vorige week toch maar gekocht, aangezien hij verdwijnt. Erg leuk, net zoals bij de T1, om het kenmerkende design tot stand te zien komen.
Wat me wel opvalt, is dat de wieldoppen erg losjes vastzitten op de wielen. Met name aan de voorkant vallen ze er erg gemakkelijk vanaf. Hebben anderen dat ook? Daarnaast draaien de wielen helemaal niet. Bij de T1 is dat wel zo. Herkenbaar ook?
Wat me wel opvalt, is dat de wieldoppen erg losjes vastzitten op de wielen. Met name aan de voorkant vallen ze er erg gemakkelijk vanaf. Hebben anderen dat ook? Daarnaast draaien de wielen helemaal niet. Bij de T1 is dat wel zo. Herkenbaar ook?
De wielen van de kever draaien niet? Dan heb je iets fout gedaan lijkt me. De wielen van alle modellen draaien. En bij een enkeling stuurt ie.Frank_79 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:46:
Ik heb zojuist de VW kever afgebouwd. Vorige week toch maar gekocht, aangezien hij verdwijnt. Erg leuk, net zoals bij de T1, om het kenmerkende design tot stand te zien komen.
Vandaag mijn eerste 'modular building' binnen gekregen van Lego.

Ik kan niet wachten om te beginnen
(mijn vriendin vindt het ook super tof, en wil meehelpen met bouwen....even kijken hoe ik dat ga aanpakken
)

Ik kan niet wachten om te beginnen
(mijn vriendin vindt het ook super tof, en wil meehelpen met bouwen....even kijken hoe ik dat ga aanpakken
Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/
Je hebt echt wat fout gedaan met de wielen. Draaien hier perfect en ook de wieldoppen zitten stevig vast.Frank_79 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:46:
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Hmm. Vreemd. Paar foto’s. Zoals je ziet, is er beperkt ruimte om de wieldoppen vast te zetten. Hoe meer ik het aandruk, hoe vaster het wiel ook komt te zitten. Misschien dat de onderkant verraadt wat er mis is?PaT schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:28:
[...]
Je hebt echt wat fout gedaan met de wielen. Draaien hier perfect en ook de wieldoppen zitten stevig vast.
:strip_exif()/f/image/5mWBopgqhhR22IwYkISKBSGL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lGfsn6QgUG3Y22gBiVfRDxaW.jpg?f=fotoalbum_large)
De velg moet andersom op de Beetle, gister de Beetle uit elkaar gehaald zodat mijn vrouw hem weer in elkaar kan zetten.Frank_79 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:33:
[...]
Hmm. Vreemd. Paar foto’s. Zoals je ziet, is er beperkt ruimte om de wieldoppen vast te zetten. Hoe meer ik het aandruk, hoe vaster het wiel ook komt te zitten. Misschien dat de onderkant verraadt wat er mis is?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
@Frank_79 En je band (op de bovenste foto) zit ook niet goed op de velg, daardoor zou hij ook kunnen aanlopen.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Klopt, deze moet inderdaad andersom. Dan valt de wieldop goed in het wiel.dennismaus schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:36:
[...]
De velg moet andersom op de Beetle, gister de Beetle uit elkaar gehaald zodat mijn vrouw hem weer in elkaar kan zetten.
Dank allen. Het omdraaien van de wielen deed het inderdaad.. Stom dat ik dat over het hoofd heb gezien..
Veel logischer zo!

Landrover Defender (42110) een maandje in huis en al 3-4 uit en in elkaar gezet. Ik ben er erg tevreden mee, mooie set. Goede techniek en veel stukjes. 
Zoonlief wilde er graag motoren in hebben om ermee rond te kunnen rijden. Veel van de custom build zijn gebaseerd op de Buzwiz of andere RC, maar wij hadden enkel de RC 9398 set liggen met 2x XL en een servomotor, plus IR ontvanger.
Hele zoektocht om een handleiding te vinden, maar uiteindelijk toch als youtube filmpje gevonden. Filmpje op 20% van de snelheid afspelen en dan is het redelijk te doen met nabouwen. Bij deze MOC heb je bovendien maar 36 (13 unieke) stukjes nodig die niet in de set zelf zitten. Daartoe horen natuurlijk ook de 3 motoren.
De beide versnellingsbakken van de Defender gaan er helemaal uit helaas.
De nogal grote batterijbox hebben we maar tussen de twee voorstoelen gezet, ipv bij de achterbank zoals in het filmpje. De IR ontvanger direct aan de batterij vast. Door het extra gewicht van de motoren en batterijen, merk je wel dat de auto al enigszins ingeveerd op zijn wielen staat. Een derde veer bij elk wiel erbij zou handig zijn - hier had ik ook mods voor gezien - of twee rode ipv grijs/rood bij de voorwielen.
Waar je wel op moet letten is dat het differentieel voor omgedraaid moet tov het differentieel achter, anders draaien de wielen tegen elkaar in.
Hier wat impressies:
Zoonlief wilde er graag motoren in hebben om ermee rond te kunnen rijden. Veel van de custom build zijn gebaseerd op de Buzwiz of andere RC, maar wij hadden enkel de RC 9398 set liggen met 2x XL en een servomotor, plus IR ontvanger.
Hele zoektocht om een handleiding te vinden, maar uiteindelijk toch als youtube filmpje gevonden. Filmpje op 20% van de snelheid afspelen en dan is het redelijk te doen met nabouwen. Bij deze MOC heb je bovendien maar 36 (13 unieke) stukjes nodig die niet in de set zelf zitten. Daartoe horen natuurlijk ook de 3 motoren.
De nogal grote batterijbox hebben we maar tussen de twee voorstoelen gezet, ipv bij de achterbank zoals in het filmpje. De IR ontvanger direct aan de batterij vast. Door het extra gewicht van de motoren en batterijen, merk je wel dat de auto al enigszins ingeveerd op zijn wielen staat. Een derde veer bij elk wiel erbij zou handig zijn - hier had ik ook mods voor gezien - of twee rode ipv grijs/rood bij de voorwielen.
Waar je wel op moet letten is dat het differentieel voor omgedraaid moet tov het differentieel achter, anders draaien de wielen tegen elkaar in.
Hier wat impressies:
![]() | ![]() | ![]() |
Mooie MOC!djwice schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:09:
[...]
Ah en 62462 zijn niet in tan beschikbaar. Tja, 75535 wordt ook niet meer geproduceerd. Dus als je een MOC wil maken die anderen ook gaan maken is de 62462 in het voordeel.
Heb ik bij deze ook gedaan:
[Afbeelding]
Helaas klopt de dikte niet in stud.io in werkelijkheid zijn de 3062b en de 62462 even dik, dus heb je een mooie overgang.
Maar inderdaad, zijn gewoon slecht te vinden. Ach gewoon elke keer weer eens kijken of een paar shops het aanbieden. :-) Soms voelt Bricklink aan als een snoepjeswinkel. Je wilt het liefst alles mee nemen tot je op je bankrekening of PayPal overzicht kijkt.
dit wil ik eigenlijk ook wel wetenmeesje schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:51:
Ik dacht dat ik een paar maanden geleden had gelezen dat de Hogwarts Express (75955) spoedig met pensioen zou gaan. Dit bericht kan ik niet meer terug vinden. Ook wordt deze set nog gewoon vermeld op de website van Lego. Kan ik hieruit concluderen dat deze set nog niet uit het assortiment gaat?
hij was van de week heel slecht leverbaar en had hem hierom bijna besteld maar er kwam weer stock en ik zag dat de set in juli 2018 uitgebracht was, dat zou dan betekenen dat hij wellicht juli dit jaar pas met pensioen gaat..
[ Voor 11% gewijzigd door mschol op 28-01-2021 07:29 ]
Hoe zit dat momenteel nu eigenlijk met deze set ?ggj87 schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:07:
Is de 75292 Razor Crest nu al uit productie of alleen niet op voorraad? Ik kan er online niets over vinden. Zou wel zuur zijn als ze hem er nu al uit halen (zou ook niet de eerste keer zijn).
Mijn zoontje heeft zijn oog erop laten vallen, maar die is nergens te krijgen (toch niet tegen normale prijzen). Ik had op lego.be een notificatie ingesteld om mail te krijgen als die terug op voorraad is, maar binnen de 24u kreeg ik nu al 2x een voorraad-melding en tegen dat ik dan ging gaan kijken was hij alweer uitverkocht. Is hun notificatie-systeem brak of krijgen ze gewoon annulaties van bestellingen die dan natuurlijk gewoon weer direct weg zijn ?
Volgens mij hebben ze het gewoon erg moeilijk met de productie momenteel, ik kan me niet voorstellen dat ie er nu al uit gaat.Twixie schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 07:38:
[...]
Hoe zit dat momenteel nu eigenlijk met deze set ?
Mijn zoontje heeft zijn oog erop laten vallen, maar die is nergens te krijgen (toch niet tegen normale prijzen). Ik had op lego.be een notificatie ingesteld om mail te krijgen als die terug op voorraad is, maar binnen de 24u kreeg ik nu al 2x een voorraad-melding en tegen dat ik dan ging gaan kijken was hij alweer uitverkocht. Is hun notificatie-systeem brak of krijgen ze gewoon annulaties van bestellingen die dan natuurlijk gewoon weer direct weg zijn ?
Als ze er nu gelijk even het correcte Mando minifigure in stoppen in plaats van de S01E01 versie
was vooraf bouwen van de 8studs speedchampion niet zo positief; maar bij bouwen veranderde dat al snel. vind een van de meest geslaagde kleine autoscrisp schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:34:
Ik heb mijn vrouw de Mickey Mouse mozaïekset cadeau gedaan en had er voor mezelf ook een klein cadeautje bij gedaan; de Speed Champion Ferrari F8 Tributo
[Afbeelding]
Hier naast zijn grote broer, de F40Voor een kleine build was dit toch een hele bevredigende. Dit is naar mening wel een van de mooiere auto's van de Speed Champions serie!
deze is wel erg goed gelukt; https://bouwsteentjes.inf...s-bereikt-10k-supporters/
[ Voor 5% gewijzigd door himlims_ op 28-01-2021 09:17 ]
dat snoepjeswinkel gevoel houdt bij mij vaak al op als ik de verzendkosten zie (of soms totaalprijs)Nemean schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:18:
[...]
Mooie MOC!
Maar inderdaad, zijn gewoon slecht te vinden. Ach gewoon elke keer weer eens kijken of een paar shops het aanbieden. :-) Soms voelt Bricklink aan als een snoepjeswinkel. Je wilt het liefst alles mee nemen tot je op je bankrekening of PayPal overzicht kijkt.![]()
Bij mijn weten is er nog geen lijst van "spoedig uit productie sets" geweest waarop de Hogwarts Express stond. Het is denk ik ook een erg populaire set die goed verkoopt, dus heeft LEGO geen reden hem snel uit productie te halen. Maar het is denk ik wel aannemelijk dat deze set 2022 niet meer haalt.meesje schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:51:
Ik zou niet gokken op een perfecte life cycle van 3 jaar om eerlijk te zijn. Gezien de omstandigheden en de onvoorspelbaarheid van Lego's beslissingen zou ik deze aanschaffen als je de kans nog hebt.mschol schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 07:02:
[...]
dit wil ik eigenlijk ook wel weten
hij was van de week heel slecht leverbaar en had hem hierom bijna besteld maar er kwam weer stock en ik zag dat de set in juli 2018 uitgebracht was, dat zou dan betekenen dat hij wellicht juli dit jaar pas met pensioen gaat..
Ik wil ook graag de Landrover gaan motoriseren in een vakantie. Ik vraag mij af of er ook een MOC bestaat waarbij de versnellingen wel blijven bestaan. Iemand daar een goed voorbeeld van? Ben ook benieuwd naar een filmpje @VerwijderdJolke schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:04:
Landrover Defender (42110) een maandje in huis en al 3-4 uit en in elkaar gezet. Ik ben er erg tevreden mee, mooie set. Goede techniek en veel stukjes.
Hier wat impressies:
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Haay en @meesje, was het niet zo dat er een paar sets in eerste instantie eruit zouden gaan, maar bij nader inzien een uitgestelde EOL kregen? Dat eind vorig jaar besloten is ze nog een half jaartje langer gaande te houden? Of gold dat alleen voor Whomping Willow en Great Hall?Haay schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:40:
[...]
Bij mijn weten is er nog geen lijst van "spoedig uit productie sets" geweest waarop de Hogwarts Express stond. Het is denk ik ook een erg populaire set die goed verkoopt, dus heeft LEGO geen reden hem snel uit productie te halen. Maar het is denk ik wel aannemelijk dat deze set 2022 niet meer haalt.
Maar momenteel is de set voor €75 te koop, toch? Geen super prijs, maar ook geen onaardige lijkt me.
Ja, de Great Hall en Whomping Willow stonden inderdaad op de gelekte EOL lijst, en hebben toen toch nog een verlenging gekregen. De Hogwarts Express stond niet op die lijst, hoewel er wel gespeculeerd werd dat die eruit zou gaan omdat het dezelfde productieleeftijd heeft.Gim schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:57:
Haay en @meesje, was het niet zo dat er een paar sets in eerste instantie eruit zouden gaan, maar bij nader inzien een uitgestelde EOL kregen? Dat eind vorig jaar besloten is ze nog een half jaartje langer gaande te houden? Of gold dat alleen voor Whomping Willow en Great Hall?
Ik heb hem in combinatie met die Monster Book of Monsters promo besteld. Vond ik wel een mooie combinatie.
Hebben sommigen van jullie de Lego Ideas 21324 123 Sesame Street al gemaakt? Hoe vonden jullie hem? 
(Stiekem vind ik hem erg grappig, wat een jeugdsentiment!).
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Ja ik, inderdaad meer als jeugdsentiment. Ik voor mij vond het een leuke en afwisselende build, maar wel als displayset. Ik vind het erg moeilijk om deze in een stad in te passen.Jakkus schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:39:
Hebben sommigen van jullie de Lego Ideas 21324 123 Sesame Street al gemaakt? Hoe vonden jullie hem?
Maar leuk istie wel vind ik, heb er wel een paar uurtjes plezier aan gehad
@Versaevel Dat kan ik me best voorstellen, dat is ook mijn twijfel. Zowel qua thema als qua vorm, met die invented corner, lijkt dat me best een uitdaging.
Als ik reviews kijk, valt me vooral op dat er heel veel leuke details in zitten
Als ik reviews kijk, valt me vooral op dat er heel veel leuke details in zitten
[ Voor 11% gewijzigd door Jakkus op 28-01-2021 12:07 ]
Valt wel in dezelfde categorie als Central Perk Friends set (de tv serie dus).Jakkus schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:39:
Je moet er wat mee hebben om het leuk te vinden.
Als je de Friends tv serie niet kent of niks aan vond dan zal je die set ook weinig kunnen boeien.
Nou zal iedereen wel Sesamstraat kennen maar of je het nu nog net zo leuk vindt.... dat is voor een ieder zelf.
Mijn vrouw en ik vinden de Friends set geweldig. Vooral erg herkenbare details en een mooie displayset. Doet het ook altijd goed bij bezoek. Kan ook wel een beetje aan de leeftijd liggen van ons en onze vrienden
Die Sesamstraat set trekt me dan weer niet zo. De details zijn echter wel leuk!
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Misschien komt er dit jaar nog een tweede Friends set: promobricks.de artikelQuattroNL schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:19:
[...]
Mijn vrouw en ik vinden de Friends set geweldig. Vooral erg herkenbare details en een mooie displayset. Doet het ook altijd goed bij bezoek. Kan ook wel een beetje aan de leeftijd liggen van ons en onze vrienden
Het zou me wel enigzinds verbazen, want op welk materiaal zouden ze dit baseren? De appartementen van Monica en Joey? Of misschien op de rëunie aflevering die er dit jaar komt?
Hm, is de kwaliteitscontrole van Lego achteruit gegaan? Ik heb nu alweer een klein setje (43186 Bruni) waar een onderdeel mist, plate 1x4 with reverse hook. Niet eens een heel klein onderdeel, zou zeker in zo'n klein setje de gewichtscontrole wel moeten triggeren zou je zeggen. Komt de laatste jaren vaker voor dan in het verleden heb ik het idee.
Leuk setje overigens trouwens voor zoiets kleins, en dat half-flexibele dualmold staartdeel is steviger dan ik verwachtte
Mijn zoontje (4) die hem aan het bouwen is riep heel enthousiast "kijk, dit stukje wiebelt!" om er vervolgens zo hard mogelijk mee te gaan schudden 
Nu maar even afwachten hoeveel weken de levertijd voor missing parts inmiddels is, en tot die tijd door mijn eigen voorraad graven om te kijken of er nog toevallig eentje is.
Leuk setje overigens trouwens voor zoiets kleins, en dat half-flexibele dualmold staartdeel is steviger dan ik verwachtte
Nu maar even afwachten hoeveel weken de levertijd voor missing parts inmiddels is, en tot die tijd door mijn eigen voorraad graven om te kijken of er nog toevallig eentje is.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Nog weer een erg leuke review op Bouwsteentjes.info van de Blacksmith:
https://bouwsteentjes.inf...1325-medieval-blacksmith/
Keuzes, keuzes..
Keuzes, keuzes..
Weet iemand toevallig welk steentje dit (het rotsachtige steentje) is:
:fill(white):strip_exif()/f/image/ho4mbRDyg8x1veff2aPeY9pY.png?f=user_large)
Ik heb het steentje inmiddels zelf al gevonden: ( 64867 - Reddish Brown Wedge 4 x 4 Fractured Polygon Top )
:fill(white):strip_exif()/f/image/ho4mbRDyg8x1veff2aPeY9pY.png?f=user_large)
Ik heb het steentje inmiddels zelf al gevonden: ( 64867 - Reddish Brown Wedge 4 x 4 Fractured Polygon Top )
[ Voor 18% gewijzigd door chrisO op 28-01-2021 14:49 ]
Ik ga 'm zeker halen (zij het onder licht protest vanwege het prijsverschil met Duitsland). Weet iemand op welk tijdstip een nieuwe set over het algemeen beschikbaar komt?Jakkus schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:46:
Nog weer een erg leuke review op Bouwsteentjes.info van de Blacksmith:
Keuzes, keuzes..
@ErikT738 In het geval van het Police Station was het om 12.00 uur 's nachts in de nacht van 31 december op 1 januari. Deze komt 1 februari uit, dus ik verwacht een beetje hetzelfde..
Als ik hem haal, is het ook onder licht protest
En tegelijkertijd hebben ze gelijk, want dan zijn we wel gek genoeg om hem te kopen 
Ik twijfel nog een beetje om niet toch even te wachten. Alleen in deze tijd weet je gewoon niet of en wanneer hij ook op een andere plek dan lego.com verkrijgbaar wordt, voor iets minder. En heel veel minder zal dat vast niet meteen zijn..
Ik heb ook ineens zin om deze 'alternate build' van het Piratenschip (31109) te bouwen!
Als ik hem haal, is het ook onder licht protest
Ik twijfel nog een beetje om niet toch even te wachten. Alleen in deze tijd weet je gewoon niet of en wanneer hij ook op een andere plek dan lego.com verkrijgbaar wordt, voor iets minder. En heel veel minder zal dat vast niet meteen zijn..
Ik heb ook ineens zin om deze 'alternate build' van het Piratenschip (31109) te bouwen!
[ Voor 81% gewijzigd door Jakkus op 28-01-2021 14:04 ]
Keyword: reissues. Heruitgaves van oude sets.djwice schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:50:
[...]
Even denken of ik je vraag goed begrijp.
Er zijn ongeveer 600 miljard Lego steentjes geproduceerd.
LEGO bestaat 90 jaar en heeft afgelopen jaar 9.5x meer sets verkocht en 200x meer bezoekers dan normaal tijdens een nieuwe product launch.
Welke markt pakken ze niet goed?
Voorbeelden van andere fabrikanten:
- Hasbro met hun Transformers reissues (jaren '80 spul).
- Tamiya, Kyosho, en een paar andere fabrikanten met reissues van RC-modellen uit de jaren 70, 80, en 90.
Doelgroep: volwassenen die graag het speelgoed uit hun jeugd weer eens kopen.
Als ie ooit op Amazon.de komt dan kan je die twintig euro sowieso besparen, maar met de huidige slechte beschikbaarheid van Lego sets is het wel gokken wanneer je 'm dan uiteindelijk kan krijgen. Door de Black Falcons die erbij zitten zal de set wel hard gaan...Jakkus schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:55:
@ErikT738 In het geval van het Police Station was het om 12.00 uur 's nachts op 1 januari. Deze komt 1 februari uit, dus ik verwacht een beetje hetzelfde..
Als ik hem haal, is het ook onder licht protestEn tegelijkertijd hebben ze gelijk, want dan zijn we wel gek genoeg om hem te kopen
[YouTube: Pirate's Inn: Part 2 of LEGO Creator 3-in-1 Pirate Ship review! 31109]
Ik heb zelf een tijdje terug een filmpje gezien waar het Creator piratenschip wordt gebruikt in combinatie met het restant van Barracuda Bay als je daarvan het schip hebt gebouwd. Misschien ga ik er iets vergelijkbaars mee proberen als ik de 31109 ooit uit elkaar haal.
Tony's chocolade lego stukje? Nee sorry ik weet het niet...chrisO schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:52:
Weet iemand toevallig welk steentje dit (het rotsachtige steentje) is:
[Afbeelding]

LEGO Porsche is officieel.
https://www.bricktastic.n...-alles-wat-je-moet-weten/
[ Voor 43% gewijzigd door NotSoSteady op 28-01-2021 15:02 ]
Ohhhhhhhhhhhhhhhh, VETTTTT !!!!
Om de lancering van de LEGO Porsche 911 Turbo en 911 Targa te vieren, biedt LEGO de eerste kopers ook de kans om bij hun aankoop een limited edition LEGO Porsche-eigenaarspakket te ontvangen. Het pakket bevat een eigendomscertificaat, een officiële LEGO Porsche-kaarthouder en een set van vier unieke kunstafdrukken gebaseerd op hedendaagse Porsche 911-advertenties. Allemaal gepresenteerd in een verzamelmap. Dit geschenk met hoge verzamelwaarde bij aankoop is in beperkte aantallen beschikbaar voor bestellingen van de set die tijdens de VIP-voorverkoop worden geplaatst.

Dezelfde ontwerper als de Mustang, dat gaat weer een feest worden om te bouwen.
Die Porsche ziet er erg goed uit, die gaat er hier ook wel komen denk ik
Vraag me wel af waar LEGO mee bezig is? Weer een NL/BE-tax van 20 euro.
Wut, 20 euro? ouch....NotSoSteady schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:28:
Ik vond de prijs ook al hoog, ik heb destijds €89 betaald voor 10248, wat, ondanks de ~300 extra bricks in de porsche (geen idee waar ze die laten), toch echt het zelfde kaliber ding is voor mij...
Leuk dat die adult collector modellen populair zijn, maar als lego dan (net als bij alle andere popu themas) vrolijk op de price/parts creep gaat spelen, ben ik snel weg...
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Zolang de domme/verslaafde Nederlandse AFOL de NL/BE-tax blijft accepteren, zal Lego deze ook nooit verwijderen/verlagen.NotSoSteady schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:28:
vroeger was de NL/BE-tax 10 Euro, nu is die dus al 20 Euro...in 2023 is het 30? Euro...
In veel gevallen werd de prijs bij dit soort licensed sets gelijkgetrokken met de rest, maar daar zijn ze blijkbaar ook al mee gestopt. Wij betalen gewoon 15% meer.chrisO schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:34:
[...]
Zolang de domme/verslaafde Nederlandse AFOL de NL/BE-tax blijft accepteren, zal Lego deze ook nooit verwijderen/verlagen.
vroeger was de NL/BE-tax 10 Euro, nu is die dus al 20 Euro...in 2023 is het 30? Euro...
Zucht...
...
Iig het model ziet er cool uit. Leuk dat je ze allebei kan maken in de set. Dat onderdeel bij de spatborden achter boven de achterlampen kende ik nog niet. Is dat nieuw? Past goed bij de typische Porsche kont.
...
Iig het model ziet er cool uit. Leuk dat je ze allebei kan maken in de set. Dat onderdeel bij de spatborden achter boven de achterlampen kende ik nog niet. Is dat nieuw? Past goed bij de typische Porsche kont.
En nu zit er ook nog eens een extra bij die je alleen via pre-order bij Lego zelf krijgt, als extra aansporing om het vooral bij hun te kopen ipv te wachten tot de set voor een normale prijs bij andere winkels ligt...
[/quote]
Het is gewoon op basis van marktonderzoek. Kennelijk is daaruit naar voren gekomen dat de Nederlandse Lego fan twintig euro meer over heeft voor zo'n set. Zie de quote uit de reply die ik van Lego heb gehad inzake de 21325.NotSoSteady schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:28:
Het spijt me te horen dat u niet tevreden bent over de prijs van LEGO® speelgoed. De verschil in prijs voor de 21325 Middeleeuwse smid bouwset tussen Duitsland en Nederland is correct en en is niet fout ingevoerd.
We adviseren altijd per land een verkoopprijs voor elk stuk speelgoed en daarbij richten we ons op de plaatselijke markt.
Dus Nederland is hun goudmijntje.ErikT738 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:37:
[/quote]
[...]
Het is gewoon op basis van marktonderzoek. Kennelijk is daaruit naar voren gekomen dat de Nederlandse Lego fan twintig euro meer over heeft voor zo'n set. Zie de quote uit de reply die ik van Lego heb gehad inzake de 21325.
[...]
Geld verdienen aan argeloze volwassenen die interesse in kinderspeelgoed hebben.NotSoSteady schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:28:
Deze heb ik vorig jaar gekocht voor mijn jongens omdat ik het zonde vond om de piratenboot af te brekenJakkus schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:55:
@ErikT738
[YouTube: Pirate's Inn: Part 2 of LEGO Creator 3-in-1 Pirate Ship review! 31109]
Leuke build, maar wel zonde dat er onwijs veel onderdelen over bleven waar je nog leuke toevoegingen op het huis had kunnen doen. Uiteindelijk heb ik zelf een open haard en wat zeilen aan de achterkant van het huisje toegevoegd.
Flickr PSN ID= cheironnl
Klopt, maar die heb je natuurlijk ook in Duitsland. Blijkbaar hebben Nederlanders toch een iets dikkere portemonnee.jadjong schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:41:
[...]
Geld verdienen aan argeloze volwassenen die interesse in kinderspeelgoed hebben.
Yep. In het huidige Europa slaat het natuurlijk nergens op, maar omdat het hier om exclusieve artikelen gaat die pas laat of helemaal niet bij andere leveranciers worden aangeboden komen ze er mee weg.
Maar goed, dit soort grapjes zorgen er alleen maar voor dat mensen minder snel direct bij Lego gaan bestellen en eerder bij Amazon.de of vergelijkbare partijen. Ik gok dat hun winst er niet op vooruit zal gaan.
ik wil prima S@H stimuleren, maar met de hoeveelheid lego die we kopen [..] dan is die 20euro die de set goedkoper te krijgen is (brickwatch is your friend), op jaarbasis best veelErikT738 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:46:
[...]
Yep. In het huidige Europa slaat het natuurlijk nergens op, maar omdat het hier om exclusieve artikelen gaat die pas laat of helemaal niet bij andere leveranciers worden aangeboden komen ze er mee weg.
Maar goed, dit soort grapjes zorgen er alleen maar voor dat mensen minder snel direct bij Lego gaan bestellen en eerder bij Amazon.de of vergelijkbare partijen. Ik gok dat hun winst er niet op vooruit zal gaan.

koop eigenlijk alleen bij lego zelf, wanneer ze een leuke vip-actie hebben (zoals recentelijk met het 'zilveren' blokje)
:strip_exif()/f/image/6qMRXopIebVjLWoQawGTNjNE.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 26% gewijzigd door himlims_ op 28-01-2021 15:50 ]
Waarom zou je? S@H is al zolang als ik weer uit de dark ages ben een crime, de website is ruk, de boel moet internationaal verstuurd worden, dus duurt een eeuw en ze hanteren altijd MSRP....himlims_ schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:48:
[...]
ik wil prima S@H stimuleren, maar met de hoeveelheid lego die we kopen [..] dan is die 20euro die de set goedkoper te krijgen is (brickwatch is your friend), op jaarbasis best veel![]()
koop eigenlijk alleen bij lego zelf, wanneer ze een leuke vip-actie hebben (zoals recentelijk met het 'zilveren' blokje)
[Afbeelding]
Het enige bestaansrecht van S@H is exclusiviteit, ofwel lego die zichzelf monopolie geeft op bepaalde sets.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Erg gaaf! Destijds vond ik dat de achterwielkasten te overdreven, maar als ik ik Google op Porsche 911 Turbo 1980 zie ik inderdaad modellen voorbij komen met flink brede achterkant. De Targa vind ik overigens de mooiste van de twee. Ik overweg om op 15 feb. op te blijven tot middernacht. Kan ik ook een keer meedoen met berichtgevingen dat de website het dan niet goed doet.NotSoSteady schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:01:
[Afbeelding]
LEGO Porsche is officieel.![]()
https://www.bricktastic.n...-alles-wat-je-moet-weten/
Tof dat deze ook weer een werkbare besturing heeft, net als de Mustang. Ook een mooie kleur interieur icm de witte buitenkant. Ik ben om, deze wil ik hebben.
[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 28-01-2021 16:13 ]
StockX gaat ook lego verhandelen (resellers markt)
| Awesome Rock 'n Roll Photographer |
Dark_Angelus schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 16:05:
StockX gaat ook lego verhandelen (resellers markt)

Geen idee hoe die site werkt en of het voordelig gaat zijn voor de eindgebruiker. Waarschijnlijk niet, het zal wel vergelijkbaar zijn met de idiote bedragen op Catawiki. Ik zie ook vooral een hoop collectable sneakers, een markt waar ik echt niets van begrijp.
De enige plek die zowel goed is voor Lego verkopers als Lego kopers, in mijn opinie, is Bricklink.ErikT738 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 16:11:
Geen idee hoe die site werkt en of het voordelig gaat zijn voor de eindgebruiker. Waarschijnlijk niet, het zal wel vergelijkbaar zijn met de idiote bedragen op Catawiki. Ik zie ook vooral een hoop collectable sneakers, een markt waar ik echt niets van begrijp.
Kleine update op de Ford LM GTE die ik aan het maken ben.
Ik ben bezig gegaan met het (modulaire) bodywork. Zover bestaat dat uit 4 delen: de voorkant, de beide zijkanten en het dak.
De nieuwste toevoeging is een veer om de deuren open of dicht te houden. (deuren zelf komen nog
)
In het echt zijn de delen met de flex axles iets ronder, en dat ziet er wat beter uit, maar de render is duidelijker, dus vandaar dat het een render is.
FordGTLME_6.1 by Jerry LEGO Creations, on Flickr
Ik ben bezig gegaan met het (modulaire) bodywork. Zover bestaat dat uit 4 delen: de voorkant, de beide zijkanten en het dak.
De nieuwste toevoeging is een veer om de deuren open of dicht te houden. (deuren zelf komen nog
In het echt zijn de delen met de flex axles iets ronder, en dat ziet er wat beter uit, maar de render is duidelijker, dus vandaar dat het een render is.

Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked