Ik mag toch hopen dat diegene die dit autotje gaan na-bouwen, deze wat verbeteren/moderniseren aangezien dit model bijna kleuter-niveau is

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ik mag toch hopen dat diegene die dit autotje gaan na-bouwen, deze wat verbeteren/moderniseren aangezien dit model bijna kleuter-niveau is
Klopt. Via Rebrickable zag ik al gelijk diverse shops benoemd en hoeveel % van de parts dat ze konden leveren. Ik ging dus gelijk kijken naar de parts en toen viel me al op dat de prints misten. Het kenteken was vrij snel gevonden, maar die andere....... nog even geen idee. Wie weet heeft iemand een printer waarmee het kan?meesje schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:43:
[...]
Super! Vond het verwarrend, want dit steentje wordt niet onder inventory genoemd.
Nee hoor. Ik ga hem exact zo na-bouwenchrisO schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:51:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 25-01-2021 11:59 ]
Deze manual is inmiddels gekochtthe___butcher schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:10:
[...]
Ik kwam net deze R8 tegen: https://rebrickable.com/m...er-42083-b-model/#details.
Ben zelf ook redelijk gecharmeerd van Audi's, en deze ziet er wel echt vet uit.
Water-Escape
Dank je voor de uitgebreide uitleg.LCK schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:29:
[...]
Helder, maar ik weet niet hoe ik je dit verder uit kan leggen. De tandwielen in de onderbouw laten toe dat de kraan beide kanten op draait. En dat de steun-poten naar beneden, en weer naar boven gaan. Dit zit allemaal in de onderbouw, en gebeurt met de schakelaars aan de zijkanten van de onderbouw. De aandrijving komt inderdaad vanuit de bovenbouw, maar de motor in de bovenbouw draait maar één kant op (de schakelaar de andere kant op wordt 'bewust' en heel slim geblokkeerd). Dus de aandrijving gaat vanuit de bovenbouw naar de onderbouw, via een as, die maar één kant op draait (zeg: met de klok mee). Met de schakelaars in de onderbouw (die tussen de wielen) kun je deze instellen op 'neutraal' ('vrij'), linksom en rechtsom voor de kraan/arm, en naar beneden/naar boven voor de steunpoten.
Ik hoop dat dit een beetje helpt.
Daily driver; MB R171 SLK280
Toen ik deze Ecto zag, moest ik erg denken aan een setje van vroeger: een politieauto (met motor) waarbij de mini fig ook niet ik de auto kon.chrisO schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:51:
[...]
Als je het niet probeert, dan gaat het ook nooit lukken. Je hoeft natuurlijk niet meteen een hele MOC te bouwen. Aanpassen van een bestaande MOC is een mooi beginmeesje schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:55:
[...]
Toen ik deze Ecto zag, moest ik erg denken aan een setje van vroeger: een politieauto (met motor) waarbij de mini fig ook niet ik de auto kon.
Zoals aangegeven door Gim, we zien jouw versie graag tegemoet.
Zelf ben ik niet op het niveau om eigen MOC’s te maken. Dat doel streef ik niet na en zal ik denk ik ook niet bereiken. Ik vind het al heel wat dat ik bestaande MOC’s nabouw ipv alleen maar standaard sets. Rebrickable en bricklink/owl zijn nu even mijn favoriete websites. Veel, al dan niet, eenvoudige MOC’s doen me meer dan menig bestaande set. Daarom is Central Perk weer retour gegaan. Ik maakte de omdoos open en het deed me helemaal niks. Dit is natuurlijk wel een moment opname en kan over een tijdje weer helemaal anders zijn.
Ik probeerde ook wat ridder setjes te scoren op Marktplaats, maar de biedingen liepen ineens in rap tempo op. Kennelijk zijn de rode muren uit de Guarded Inn set die erbij zit een hoop geld waard ofzo. Nou ja, ik heb in ieder geval wel wat mooie jaren 80/90 kasteel onderdelen weten te vinden. Nu alleen nog wat ridders erbij.Jakkus schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:17:
Ik heb een paar kleine sets via Bricklink binnengekregen vanmorgen: twee oude Lego castle-setjes (677 en 6010) en een pizzawagen (60150), die is ook erg leuk!
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Klopt helemaal hoor! Zo ben ik aan het kijken naar een betere Hogwarts Express (75955), vnl. langere locomotief en tender. Ik had een mooie MOC gezien (van TommyCbricks). De handleiding heb ik gekocht. Deze wil ik een beetje aanpassen door donker rood te vervangen door gewoon rood, zodat de grote passagierswagon er beter bij past (ook gevonden op rebrickable). Want in donkerrood heb je geen ramen voor de wagons. Donkerrood is overigens wel mooier. En alles wel een beetje tegen acceptabele prijs.chrisO schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:53:
[...]
Als je het niet probeert, dan gaat het ook nooit lukken. Je hoeft natuurlijk niet meteen een hele MOC te bouwen. Aanpassen van een bestaande MOC is een mooi begin![]()
Het meest lelijke van die Ecto-1 is dat dat de wielen onder een doos geplakt zitten. Als je netjes die wielen in een wielkast stop, dan ziet het er al 10x beter uit, en dat is toch niet zo moeilijk?
ik heb in m'n lunchpauze een beginnetje gemaakt in LDD voor een eigen 4-stud wide Ecto-1, vanavond misschien even verder
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Mwah, in de Formule 1 sport wordt toch ook genoeg aan sponsoring gedaan?meesje schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:28:
Hmmm.... de Ducati en Defender heb ik beide volledig beplakt. Zeg maar beginnersfouten.
Want als ik deze alternate build zie, zou het jammer zijn als je de oorspronkelijke build bestickerd zou hebben. Nu wachten op een zeer scherpe aanbieding.
[Afbeelding]
Haha, dat is zo. Zul je net zien dat de stickers op z’n kop zitten.Gim schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:31:
[...]
Mwah, in de Formule 1 sport wordt toch ook genoeg aan sponsoring gedaan?
ik heb niets van technics, maar dezemeesje schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:28:
Hmmm.... de Ducati en Defender heb ik beide volledig beplakt. Zeg maar beginnersfouten.
Want als ik deze alternate build zie, zou het jammer zijn als je de oorspronkelijke build bestickerd zou hebben. Nu wachten op een zeer scherpe aanbieding.
[Afbeelding]
[ Voor 56% gewijzigd door zonoskar op 25-01-2021 16:29 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Die witte zijn volgens mij tandwielen met een slipkoppeling erin.sig69 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:22:
[...]
Ik wist niet eens dat die witte "clutch gears" waren
Hier is de rode kraan ook klaar en ik vond het ook een hele leuke build met veel afwisseling. Echt van genotenShanquish schreef op zondag 24 januari 2021 @ 19:37:
inmiddels is de rode kraan klaar, dus wordt ie ingewerkt door een oude rot in het vak, de 42009
[Afbeelding]
vond het echt een hele leuke interessante build, gelukkig weinig herhalingen.
Er moet een foutje zijn opgetreden! Als de bovenbouw nog los staat en de schakelaar voor boven of onder staat ingesteld op de bovenbouw dan moet je de 3 bewegingen van de mast (lier in / uit, giek in / uit, mast omhoog / omlaag) al alle drie in beide bewegingen kunnen instellen..mir4dor schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:40:
[...]
Dank je voor de uitgebreide uitleg.
Vanavond wanneer thuis weer eens even goed kijken. Kan me haast niet voorstellen dat ik iets heb overgeslagen. De Chiron, Sian en L9800 gingen ook zonder problemen. (Enige ervaring tot nu toe)
Hmm okay. Het meest 'veilige' is dus om een boel stappen terug te bouwen. Thanks !Joster schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:50:
[...]
Er moet een foutje zijn opgetreden! Als de bovenbouw nog los staat en de schakelaar voor boven of onder staat ingesteld op de bovenbouw dan moet je de 3 bewegingen van de mast (lier in / uit, giek in / uit, mast omhoog / omlaag) al alle drie in beide bewegingen kunnen instellen..
Linkje werkt niet?ggj87 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 18:52:
[Video]
Mooi B-model MOC van de Lego Technic 42123 McLaren Senna door Lego designer grohl666. Vind deze nog iets mooier dan de Senna, vooral de deuren
Omelette du fromage!
Linkje naar rebrickable.ggj87 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 19:07:
Zo maar dan:
YouTube: HEXX Hypercar - LEGO Technic 42123 B Model
Ik zit altijd te hannesen met die YouTube tags. Verschilt nogal per forum
[/smoes]
Ik gebruik zelf altijd stud.io voor het maken van Lego op de computer (en voor handleidingen, foto's en filmpjes van m'n MOC's).chrisO schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:53:
[...]
ik heb in m'n lunchpauze een beginnetje gemaakt in LDD voor een eigen 4-stud wide Ecto-1, vanavond misschien even verder
Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/
meesje schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:09:
[...]
Klopt helemaal hoor! Zo ben ik aan het kijken naar een betere Hogwarts Express (75955), vnl. langere locomotief en tender. Ik had een mooie MOC gezien (van TommyCbricks). De handleiding heb ik gekocht. Deze wil ik een beetje aanpassen door donker rood te vervangen door gewoon rood, zodat de grote passagierswagon er beter bij past (ook gevonden op rebrickable). Want in donkerrood heb je geen ramen voor de wagons. Donkerrood is overigens wel mooier. En alles wel een beetje tegen acceptabele prijs.
Wat betreft de wielkasten, heb je gelijk. Het setje waar ik naar refereerde (zie hieronder) , had dat ook al.
[Afbeelding]
Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/
Buiten dat het iets toegankelijker dan studio is, Geen.
Lijkt wel alsof ze het als opstapje hebben gebruikt met de bal van de voet...dr86 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:25:
Hoe hard moet je als bezorger drukken wil je de bol.com doos en de lego doos kapot drukken...
[Afbeelding]
Ik zou haast denken dat iemand in het post proces een gat heeft gemaakt om te kijken wat er in zit.dr86 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:25:
Hoe hard moet je als bezorger drukken wil je de bol.com doos en de lego doos kapot drukken...
[Afbeelding]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Ik durf hem wel aan een kasteelJakkus schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:12:
Wat leuk! Ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken!
Nu alleen nog wat jaren 90 ridders e.d. om het toekomstige kasteel te bevolken.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
[ Voor 4% gewijzigd door iAR op 26-01-2021 12:51 ]
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Ikzelf gebruik Brickset om bij te houden welke sets ik allemaal heb.iAR schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:24:
En welke site is het meest handig om je sets in te zetten? Re-brickable? Brickset?
Is dat een bewuste keuze? Zijn er voordelen tov rebrickable? Zelf ben ik ook recentelijk begonnen met het bijhouden van mijn eigen sets in Rebrickable. Tzt ook maar eens doen met alle sets van mijn zoontje.Haay schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:57:
[...]
Ikzelf gebruik Brickset om bij te houden welke sets ik allemaal heb.
Toen ik eind 2015 uit m'n Lego Dark-ages kwam was Brickset één van de sites die ik gebruikte om te kijken wat er allemaal voor moois bestond en nog wel of niet meer te kopen was. Daar ben ik dus ook sets die ik kocht in gaan bijhouden. Op dat moment kende ik Rebrickable nog niet.meesje schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:09:
Is dat een bewuste keuze? Zijn er voordelen tov rebrickable? Zelf ben ik ook recentelijk begonnen met het bijhouden van mijn eigen sets in Rebrickable. Tzt ook maar eens doen met alle sets van mijn zoontje.
Als brickset beter is, hoor ik dat natuurlijk graag.
Ik zie zojuist dat je vanuit rebrickable de lijst kunt syncen met brickset (beide kanten op).
[ Voor 7% gewijzigd door Angeloonie op 26-01-2021 14:32 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Dat is natuurlijk de rode kraan. Goede deal!Angeloonie schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:30:
Weer een setje erbij. Raad de set
[Afbeelding]
Gescoord voor €100 van m'n zwager. En die had hem voor €35 bij de kringloop weggeplukt
Met dat rood en dat wiel ben ik geneigd de 42082 te zeggen, maar dat zal wel niet. Maar als je die hebt voor €35 dan zou ik zeggen dat de set of verre van compleet is of dat het een kringloop is waar iedereen alleen maar van kan dromen. Hier vragen ze voor een klein beetje ouwe vieze meuk al hoofdprijzen.... (omdat ze ergens gehoord hebben dat lego geld waard is?!)Angeloonie schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:30:
Weer een setje erbij. Raad de set
[Afbeelding]
Gescoord voor €100 van m'n zwager. En die had hem voor €35 bij de kringloop weggeplukt
[ Voor 20% gewijzigd door Gim op 26-01-2021 14:33 ]
[ Voor 52% gewijzigd door Angeloonie op 26-01-2021 14:36 ]
Maar je zwager heeft dus €65 euro verdiend aan jou. Hij heeft z'n €35 goed geïnvesteerdAngeloonie schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:35:
@the___butcher @De Rikster @Gim Jullie winnen 100 internetpunten!
Dat wiel was wel een hele grote weggever
@Gim Set is (nu) compleet. Mijn zwager heeft hem ook uit elkaar gehaald en gebouwd en miste 6 stukjes. Deze via Lego gekregen en is nu compleet. Enige dat mist is 1 sticker op een spiegel, en daarvoor is er een nieuw stickervel onderweg via Bricklink
Haha ja dat sowieso. Hij ging hem anders op MP gooien voor veel meer. Maar zelfs met zijn mooie winst heb ik én een goede deal, én gegarandeerd óók winst als ik hem weer verkoopGim schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:37:
[...]
Maar je zwager heeft dus €65 euro verdiend aan jou. Hij heeft z'n €35 goed geïnvesteerd
Oeh, OCD?Haay schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:24:
Ik ben overigens geen MOC bouwer. Houd de sets in originele staat op display in vitrines. Veel te bang dat als ik m'n sets door elkaar ga gooien om MOCs te bouwen ik ze nooit meer compleet terug ga krijgen.
Ik heb bepaalde sets ook in een vitrine staan, met name mijn collectie met Iron Man mini figs en sets. Maar de overige sets met name van mijn jeugd zitten nu in een grote bak door elkaar heen.iAR schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:42:
[...]
Oeh, OCD?En hoe doe je dat met reserve onderdelen?
Ik heb verschillende fases gehad:
- sets bouwen, uit elkaar halen en zelf dingen maken.
- hoarden, (in)complete tweede hands sets.
- heel kort: onofficiële lego (in de collectie)
- weer sets bij elkaar.
- alles sorteren en organiseren.
Nu wil ik weer een beetje inzicht krijgen.
MOCs bouwen van anderen, als zijnde alternatieve builds met de stenen van één set, dat nog net welHaay schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:24:
Ik ben overigens geen MOC bouwer. Houd de sets in originele staat op display in vitrines. Veel te bang dat als ik m'n sets door elkaar ga gooien om MOCs te bouwen ik ze nooit meer compleet terug ga krijgen.
iAR schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:42:
[...]
Oeh, OCD?En hoe doe je dat met reserve onderdelen?
Ik heb verschillende fases gehad:
- sets bouwen, uit elkaar halen en zelf dingen maken.
dat is beetje ongoing process
- hoarden, (in)complete tweede hands sets.
paar keer beduveld/niet goed opgelet/incompleet , doe ik niet meer
- heel kort: onofficiële lego (in de collectie)
had eens 250x itemx nodig HOLY CRAP was dat op bricklink, die via ali besteld
- weer sets bij elkaar.
- alles sorteren en organiseren.
wat een takke werk, nog 1 doos ~2kg te gaan
Nu wil ik weer een beetje inzicht krijgen.
Zelf ben ik ook iemand die vnl. bestaande sets bouwt en alles bij elkaar wil houden. Ik kijk wel regelmatig naar MOC’s, maar wil daarvoor niet mijn huidige sets te hoeven slopen en bestel de steentjes via bricklink/owl.Haay schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:24:
[...]
Toen ik eind 2015 uit m'n Lego Dark-ages kwam was Brickset één van de sites die ik gebruikte om te kijken wat er allemaal voor moois bestond en nog wel of niet meer te kopen was. Daar ben ik dus ook sets die ik kocht in gaan bijhouden. Op dat moment kende ik Rebrickable nog niet.
Reserve onderdelen? Je bedoelt die zooi 1x1 tiles en plates (vierkant en rond) en cheese-slopes die je gemiddeld bij een set overhoudt? Die gooi ik allemaal in een bak. Waar ik niks mee doe. Heb dus een bak vol met dat soort klein grut. Zou er denk ik al een mozaiek mee kunnen maken, ha ha ha!
Dus je zit toch aan een MOC te denkenHaay schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:08:
[...]
Reserve onderdelen? Je bedoelt die zooi 1x1 tiles en plates (vierkant en rond) en cheese-slopes die je gemiddeld bij een set overhoudt? Die gooi ik allemaal in een bak. Waar ik niks mee doe. Heb dus een bak vol met dat soort klein grut. Zou er denk ik al een mozaiek mee kunnen maken, ha ha ha!
Helemaal als je ook de 73 stenenwippertjes die je ook hebt erbij gebruikt.
Kan je leuke MOC's mee maken, een Tie seperatoravdieren schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:17:
[...]
Helemaal als je ook de 73 stenenwippertjes die je ook hebt erbij gebruikt.
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
[ Voor 31% gewijzigd door zonoskar op 26-01-2021 18:48 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Hier krijg ik ze van modulair buildings, ideas sets, classic en grotere star wars sets.zonoskar schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:12:
Haha, die Tie separator is cool. Ik vraag me echter af waar jullie die separators bij krijgen. Ik heb best wel wat Lego staan (Technic/Starwars), maar ik heb letterlijk 0 (nul) van die separators erbij gekregen.
Haha, +1. Ik heb er in al die jaren ook nog geen een gekregen.zonoskar schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:12:
Haha, die Tie separator is cool. Ik vraag me echter af waar jullie die separators bij krijgen. Ik heb best wel wat Lego staan (Technic/Starwars), maar ik heb letterlijk 0 (nul) van die separators erbij gekregen.
Tegenwoordig lijken ze bij elke wat grotere set te zitten. Het criterium wanneer (pqrts cpunt, prijs of specifieke onderdelen) weet ik niet.zonoskar schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:12:
200 fish found!
https://brickset.com/sets/containing-part-6240515zonoskar schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:12:
/edit: Hmm, volgens bricklink moet er eentje bij mijn AT-AT zitten en bij de X-wing en bij de Tydirium shuttle. Geen idee waar die dingen dan gebleven zijn, ze liggen iig niet in mijn Lego bak
[ Voor 35% gewijzigd door Gim op 26-01-2021 20:10 ]
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Happy building ! Zo gaaf dat ding.Pierre schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:34:
Net de Liebherr binnen gekregen, vertilde me bijna aan de doos
Heb je wel meteen een flinke voorraad van motors uit het nieuwe powerUp systeemPierre schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:34:
Net de Liebherr binnen gekregen, vertilde me bijna aan de doos
200 fish found!
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Waar kan je die kopen, heb je een link?u_nix_we_all schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 07:18:
Mijn tip voor de Liebherr: koop er een verlichtingsetje voor. Bij veel voertuigen vind ik het niet zoveel toevoegen, maar bij de Liebherr is het echt heel mooi.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
⛔ Trackers of betalen ⛔
Ik heb me nooit echt in die set verdiept, maar hebben ze nou niet eens de bewegende korte benen gebruikt voor zo'n enorme set?JohanKupers schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:26:
Mijn vrouw heeft haar eindejaarbonus gebruikt voor:
[Afbeelding]
Die was weer op voorraad bij Lego.
De korte benen zijn inderdaad niet beweegbaar in deze set.ErikT738 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:31:
[...]
Ik heb me nooit echt in die set verdiept, maar hebben ze nou niet eens de bewegende korte benen gebruikt voor zo'n enorme set?
Dit verklaart wel een boel, blijkbaar koop ik dus steeds de "verkeerde" sets.avdieren schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:10:
[...]
https://brickset.com/sets/containing-part-6240515
ik blijk er 80 ergens rondslingerend te hebben![]()
![]()
en er ligt hier nog 1 in het groen (van een van de oudere modulars) en 2 ofzo in het teal
Ik ben ook geen HP fan, maar ik heb ook al gekeken naar de Diagon Alley setgwystyl schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:47:
Ik ben niet per se groot fan van Harry Potter (meeste films wel een keer gezien), maar die set ziet er wel heel gaaf uit. Veel variatie en ook lekker veel poppetjes zodat je er echt een heel verhaal mee kan naspelen als je wil. Denk alleen niet dat ik dat hier door de ballotage krijg. Misschien moet ik het ook gewoon door haar laten bouwen. Vrouwlief vindt Lego wel grappig, maar heeft niets met mijn Technic modellen en heeft vroeger zelf weinig Lego gehad (meer Playmobil).
Eerst maar eens verhuizen en wat MOC's bouwen van mijn huidige voorraad, dan gaan we wel weer verder kijken. Ik moet zeggen dat ik verschillende modulars of sets zoals Diagon Alley wel steeds meer begin te waarderen.
[ Voor 3% gewijzigd door Kapoen op 27-01-2021 09:01 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Heel erg tof!Bastien schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:19:
Zo, weer een moc klaar. Weer eentje van de 42055. Uitdagende bezigheid, wel een goede (gratis!) beschrijving maar er mist soms wat overzicht hoe grotere stukken aan elkaar bevestigd worden. Twee foutjes gemaakt maar dat staat de werking niet in de weg gelukkig. En alles beweegt ook nog.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Ga je nu de losse set van de Claas Xerion bouwen, of lees ik hier half dat je die kan maken met de rode kraan? Als dat zo is, dan moet ik me daar ook eens in verdiepen, het is mooi om die rode kraan als allerlei andere soorten builds te maken.gwystyl schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 22:50:
Goed, mijn rode kraan mag weer gesloopt worden. Zoonlief heeft vast een voorzetje gegeven door enthousiast spelend mijn bureaustoel er tegenaan te rijden. Daar kon hij blijkbaar niet tegen, dus is de halve achterkant ontwricht (o.a. stuur- en aandrijfassen van achterwielen) en wat losse stukjes bij de boom waardoor die niet meer goed werkt.
Ik kon mbv de bouwbeschrijving niet snel terugvinden waar alle losse stukjes horen, en op goed geluk proberen alles weer in verband te drukken lukte niet, dus gaat hij uit elkaar.
Het is op zich een goede reden om dan de Claas Xerion te bouwen, maar ik vond m als kraan ook nog wel leuk en zag tegen t uit elkaar halen op.
* gwystyl heeft zich erg ingehouden vanmiddag omdat het geen kwade opzet was, maar heeft m wel goed laten weten dat papa niet blij was met die lompheid (dat was niet zo moeilijk)
Latin capital letter y with diaeresis
35 orders die nog in processing zijn WOW!Nemean schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:35:
Zo, orders zijn geplaatst voor de MOC. Ik kon gelukkig de Sand Green laten voor wat het is en oplossen met een witte kleur na wat referentie foto's van de Eurokotter te hebben gezien.
Momenteel ziet Bricklink er wel zo uit:![]()
[Afbeelding]
Nu alleen nog technic pin connectors bestellen. Helaas zijn die dusdanig duur dat ik die nog maar even laat voor wat het is.
[ Voor 16% gewijzigd door djwice op 27-01-2021 09:14 ]
Hij staat bij de link die je zelf gaf. Ik heb deze MOC gekocht, maar was er nog niet aan toe gekomen om die te bouwen. Die lijkt dus heel erg op de officiële Lego Claas Xerion, maar dan gebouwd met de stukjes van de rode kraan.YdieresiS schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:07:
[...]
Ga je nu de losse set van de Claas Xerion bouwen, of lees ik hier half dat je die kan maken met de rode kraan? Als dat zo is, dan moet ik me daar ook eens in verdiepen, het is mooi om die rode kraan als allerlei andere soorten builds te maken.
Ik ken namelijk deze allemaal wel en wil er daar ook een paar van gaan bouwen, maar een Claas Xerion klinkt ook interessant als die van deze set te maken is
[ Voor 4% gewijzigd door gwystyl op 27-01-2021 09:15 ]
we hebben m na eerste gebouw afgebroken en verkocht (eerste set die we gekocht hadden en niet gebouwd) beetje aanfluiting. (en ze is fanatiek harry fan). denk dat je beter uit bent met wat modulars, de complete hogwards collectie/gebouwen dan met alley. maar goed, smaak valt niet te twisten (oid)Kapoen schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:00:
[...]
Ik ben ook geen HP fan, maar ik heb ook al gekeken naar de Diagon Alley set![]()
En ja ik zit ook met het verhuisplannen vs plaats vraagstuk (valt niet mee in deze tijden).
Onlangs heb ik deze set in een klassieke eindejaarslijst gezien van beste/slechtste sets in 2020.
Grappig genoeg stond deze er dus twee keer in, zowel bij de beste 5 als de slechtste 5![]()
bron artikel op promobricks.de
Lijstjes zijn uiteraard heel subjectief.
Ik heb 'm toevallig twee weken geleden in elkaar gezet. Het is een zeer coole build, zeker voor een set die zo goedkoop is.Metal Mark schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:03:
Voor de niet HP-fans, zoals mijzelf, is de LEGO Harry Potter Hedwig - 75979 wel de moeite waard. Pasgeleden op aanraden van mijn broer gekocht. De mechaniek van de vleugels zit er leuk in elkaar en daar naast is het ook een prima display figuur.
Wat vonden jullie er niet leuk aan?himlims_ schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:15:
[...]
we hebben m na eerste gebouw afgebroken en verkocht (eerste set die we gekocht hadden en niet gebouwd) beetje aanfluiting. (en ze is fanatiek harry fan). denk dat je beter uit bent met wat modulars, de complete hogwards collectie/gebouwen dan met alley. maar goed, smaak valt niet te twisten (oid)
Ik gebruik zelf rebrickable en bricklink voor het aanvullen. IKEA ISTAD zakjes zijn handig: https://www.ikea.com/nl/nl/search/products/?q=ISTAD als je sets bij elkaar wilt doen.iAR schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:24:
Al tijden in Corona maar heb de Nintendo Entertainment System (wat een super leuke build is dat!) en de Haunted House gebouwd. De laatste heeft overigens wel veel moeite de lift omhoog te takelen. Die blijft vaak vast zitten.
In beide sets miste ik overigens ook onderdelen!
Nog wat anders, ik heb sinds kind af aan nogal wat lego verzameld. Ooit had ik al eens wat sets in Rebrickable gezet. Alles uitgezocht en op basis van de stenen die ik over had ook de aanvul en vage sets kunnen identificeren. Ik denk dat ik bijna tegen de 100 sets aan kom nu. Ook best confronterend dat ik dus boven de 50.000 parts en 10.000 euro kom... anyway.
Ik wil eigenlijk de grote sets weer bij elkaar in een stevige zak of bak bewaren. De ontbrekende onderdelen bij bestellen. Iemand tips?
Of is er een slimmere manier van opslaan? Elke set bij elkaar is natuurlijk lastig als je MOC's wilt bouwen.
En welke site is het meest handig om je sets in te zetten? Re-brickable? Brickset?
[ Voor 11% gewijzigd door djwice op 27-01-2021 09:28 ]
Je bedoelt die gele hoeken? Dat worden bij de 42055 onderdelen om het te doen lijken op laden voor gereedschap. Met stickers uiteraard.Kraz schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:07:
[...]
Heel erg tof!
Ik ben momenteel de 42055 aan het maken. Nog maar 150 pagina's te gaan
Maar die grote gele stukken op de achterkant van jouw kraan ben ik nog niet tegengekomen?
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Bij echte bloemen knip je die toch ook wel eens af om ze in de vaas te passenkleinelievewolff schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:37:
Hier ook een bosje bloemen gekocht voor de vrouw, vind het leuker als verwacht!
[Afbeelding]
Alleen nog een iets lagere vaas zoeken of de bloemstelen verlengen.
Inmiddels 33.djwice schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:10:
[...]
35 orders die nog in processing zijn WOW!
Soms zijn steentjes goedkoper bij LEGO zelf dan op Bricklink, en met €1,80 verzendkosten niet altijd zo'n slecht alternatief, helaas is het wel weeken wachten t.o.v. een paar dagen bij een Bricklink bestelling.
[ Voor 15% gewijzigd door Nemean op 27-01-2021 09:31 ]
rebrickable heeft een optie om met brickset te sync-en. Heb ik al maanden aan staan, maar doe eigenlijk niets met brickset.meesje schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:09:
[...]
Is dat een bewuste keuze? Zijn er voordelen tov rebrickable? Zelf ben ik ook recentelijk begonnen met het bijhouden van mijn eigen sets in Rebrickable. Tzt ook maar eens doen met alle sets van mijn zoontje.
Als brickset beter is, hoor ik dat natuurlijk graag.
Ik zie zojuist dat je vanuit rebrickable de lijst kunt syncen met brickset (beide kanten op).
qua bouw niet erg interresant, leuke dingen zijn van voorzijde niet zichtbaar, t beviel ons gewoon niet.
Dat is twee kanten op €65 - een nieuwe set kost €165Gim schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:37:
[...]
Maar je zwager heeft dus €65 euro verdiend aan jou. Hij heeft z'n €35 goed geïnvesteerd
Ik heb er voor die set ook wel eens naar gekeken, maar ik vind het jammer dat ze niet alle lampen van ledjes hebben voorzien. Tenminste, ik ga er van uit dat alle gele 15100 (dus ook die op de arm en bij de tracks) lampen zijn.u_nix_we_all schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:06:
@Pierre Je kunt bij een "officiele" leverancier, zoals lightailing of light my bricks gaan kijken, maar dat is prijzig. Op amazon, aliexpress of ebay is het veel goedkoper te vinden.
Dat gaf ik toch met mijn laatste zin ook aan?djwice schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:30:
[...]
rebrickable heeft een optie om met brickset te sync-en. Heb ik al maanden aan staan, maar doe eigenlijk niets met brickset.
[ Voor 26% gewijzigd door u_nix_we_all op 27-01-2021 09:50 ]
Ik heb uiteindelijk mijn oude lego weer bij elkaar gedaan en opgeborgen. Eerst zoveel mogelijk gebouwd en kwam uiteindelijk nog een hoop incomplete setjes tegen. Uiteindelijk alle sets in plastic ziplocks gedaan per 'categorie' (brandweer, politie, etc) en in zo'n grote IKEA box. Oude pirates wel apart gehouden aangezien ik die echt compleet heb. Kwam er namelijk al vrij snel achter dat je eigenlijk je vintage en nieuwe Lego (vooral ten tijde van wisseling in kleurproces) beter niet kan mixen. Ook zijn blokjes na 30-40 jaar (vooral rails) een stuk brozer.iAR schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:24:
Al tijden in Corona maar heb de Nintendo Entertainment System (wat een super leuke build is dat!) en de Haunted House gebouwd. De laatste heeft overigens wel veel moeite de lift omhoog te takelen. Die blijft vaak vast zitten.
In beide sets miste ik overigens ook onderdelen!
Nog wat anders, ik heb sinds kind af aan nogal wat lego verzameld. Ooit had ik al eens wat sets in Rebrickable gezet. Alles uitgezocht en op basis van de stenen die ik over had ook de aanvul en vage sets kunnen identificeren. Ik denk dat ik bijna tegen de 100 sets aan kom nu. Ook best confronterend dat ik dus boven de 50.000 parts en 10.000 euro kom... anyway.
Ik wil eigenlijk de grote sets weer bij elkaar in een stevige zak of bak bewaren. De ontbrekende onderdelen bij bestellen. Iemand tips?
Of is er een slimmere manier van opslaan? Elke set bij elkaar is natuurlijk lastig als je MOC's wilt bouwen.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Aha, weer wat geleerdu_nix_we_all schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:46:
@JeroenE Volgens mij zijn de 15100 geen lampen maar hijsogen.
Zo overheen gekeken in het lijstje, stomgwystyl schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:12:
[...]
Hij staat bij de link die je zelf gaf. Ik heb deze MOC gekocht, maar was er nog niet aan toe gekomen om die te bouwen. Die lijkt dus heel erg op de officiële Lego Claas Xerion, maar dan gebouwd met de stukjes van de rode kraan.
[Afbeelding]
Latin capital letter y with diaeresis
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq