Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.996 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 14:50
Ik mag toch hopen dat diegene die dit autotje gaan na-bouwen, deze wat verbeteren/moderniseren aangezien dit model bijna kleuter-niveau is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
meesje schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:43:
[...]

Super! Vond het verwarrend, want dit steentje wordt niet onder inventory genoemd.
Klopt. Via Rebrickable zag ik al gelijk diverse shops benoemd en hoeveel % van de parts dat ze konden leveren. Ik ging dus gelijk kijken naar de parts en toen viel me al op dat de prints misten. Het kenteken was vrij snel gevonden, maar die andere....... nog even geen idee. Wie weet heeft iemand een printer waarmee het kan? :)
chrisO schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:51:
[...]

Ik mag toch hopen dat diegene die dit autotje gaan na-bouwen, deze wat verbeteren/moderniseren aangezien dit model bijna kleuter-niveau is :X
Nee hoor. Ik ga hem exact zo na-bouwen :P Maar als jij denkt dat het beter kan, laat maar zien... dan kunnen we ook die na-bouwen (met alle credits natuurlijk :P) :+

[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 25-01-2021 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
the___butcher schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:10:
[...]

Ik kwam net deze R8 tegen: https://rebrickable.com/m...er-42083-b-model/#details.
Ben zelf ook redelijk gecharmeerd van Audi's, en deze ziet er wel echt vet uit.
Deze manual is inmiddels gekocht :). Maar ik zoek echt wel een RS6 of RS7 zoals op mijn eerdere links. Die zijn strak.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:49
LCK schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:29:
[...]

Helder, maar ik weet niet hoe ik je dit verder uit kan leggen. De tandwielen in de onderbouw laten toe dat de kraan beide kanten op draait. En dat de steun-poten naar beneden, en weer naar boven gaan. Dit zit allemaal in de onderbouw, en gebeurt met de schakelaars aan de zijkanten van de onderbouw. De aandrijving komt inderdaad vanuit de bovenbouw, maar de motor in de bovenbouw draait maar één kant op (de schakelaar de andere kant op wordt 'bewust' en heel slim geblokkeerd). Dus de aandrijving gaat vanuit de bovenbouw naar de onderbouw, via een as, die maar één kant op draait (zeg: met de klok mee). Met de schakelaars in de onderbouw (die tussen de wielen) kun je deze instellen op 'neutraal' ('vrij'), linksom en rechtsom voor de kraan/arm, en naar beneden/naar boven voor de steunpoten.

Ik hoop dat dit een beetje helpt.
Dank je voor de uitgebreide uitleg.

Vanavond wanneer thuis weer eens even goed kijken. Kan me haast niet voorstellen dat ik iets heb overgeslagen. De Chiron, Sian en L9800 gingen ook zonder problemen. (Enige ervaring tot nu toe :9 )

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 11:50
chrisO schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:51:
[...]

Toen ik deze Ecto zag, moest ik erg denken aan een setje van vroeger: een politieauto (met motor) waarbij de mini fig ook niet ik de auto kon.

Zoals aangegeven door Gim, we zien jouw versie graag tegemoet. ;)

Zelf ben ik niet op het niveau om eigen MOC’s te maken. Dat doel streef ik niet na en zal ik denk ik ook niet bereiken. Ik vind het al heel wat dat ik bestaande MOC’s nabouw ipv alleen maar standaard sets. Rebrickable en bricklink/owl zijn nu even mijn favoriete websites. Veel, al dan niet, eenvoudige MOC’s doen me meer dan menig bestaande set. Daarom is Central Perk weer retour gegaan. Ik maakte de omdoos open en het deed me helemaal niks. Dit is natuurlijk wel een moment opname en kan over een tijdje weer helemaal anders zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 14:50
meesje schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:55:
[...]

Toen ik deze Ecto zag, moest ik erg denken aan een setje van vroeger: een politieauto (met motor) waarbij de mini fig ook niet ik de auto kon.

Zoals aangegeven door Gim, we zien jouw versie graag tegemoet. ;)

Zelf ben ik niet op het niveau om eigen MOC’s te maken. Dat doel streef ik niet na en zal ik denk ik ook niet bereiken. Ik vind het al heel wat dat ik bestaande MOC’s nabouw ipv alleen maar standaard sets. Rebrickable en bricklink/owl zijn nu even mijn favoriete websites. Veel, al dan niet, eenvoudige MOC’s doen me meer dan menig bestaande set. Daarom is Central Perk weer retour gegaan. Ik maakte de omdoos open en het deed me helemaal niks. Dit is natuurlijk wel een moment opname en kan over een tijdje weer helemaal anders zijn. :)
Als je het niet probeert, dan gaat het ook nooit lukken. Je hoeft natuurlijk niet meteen een hele MOC te bouwen. Aanpassen van een bestaande MOC is een mooi begin :)
Het meest lelijke van die Ecto-1 is dat dat de wielen onder een doos geplakt zitten. Als je netjes die wielen in een wielkast stop, dan ziet het er al 10x beter uit, en dat is toch niet zo moeilijk?

ik heb in m'n lunchpauze een beginnetje gemaakt in LDD voor een eigen 4-stud wide Ecto-1, vanavond misschien even verder :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06:55
Jakkus schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:17:
Ik heb een paar kleine sets via Bricklink binnengekregen vanmorgen: twee oude Lego castle-setjes (677 en 6010) en een pizzawagen (60150), die is ook erg leuk!

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ik probeerde ook wat ridder setjes te scoren op Marktplaats, maar de biedingen liepen ineens in rap tempo op. Kennelijk zijn de rode muren uit de Guarded Inn set die erbij zit een hoop geld waard ofzo. Nou ja, ik heb in ieder geval wel wat mooie jaren 80/90 kasteel onderdelen weten te vinden. Nu alleen nog wat ridders erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
chrisO schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:53:
[...]

Als je het niet probeert, dan gaat het ook nooit lukken. Je hoeft natuurlijk niet meteen een hele MOC te bouwen. Aanpassen van een bestaande MOC is een mooi begin :)
Het meest lelijke van die Ecto-1 is dat dat de wielen onder een doos geplakt zitten. Als je netjes die wielen in een wielkast stop, dan ziet het er al 10x beter uit, en dat is toch niet zo moeilijk?

ik heb in m'n lunchpauze een beginnetje gemaakt in LDD voor een eigen 4-stud wide Ecto-1, vanavond misschien even verder :)
Klopt helemaal hoor! Zo ben ik aan het kijken naar een betere Hogwarts Express (75955), vnl. langere locomotief en tender. Ik had een mooie MOC gezien (van TommyCbricks). De handleiding heb ik gekocht. Deze wil ik een beetje aanpassen door donker rood te vervangen door gewoon rood, zodat de grote passagierswagon er beter bij past (ook gevonden op rebrickable). Want in donkerrood heb je geen ramen voor de wagons. Donkerrood is overigens wel mooier. En alles wel een beetje tegen acceptabele prijs. ;)

Wat betreft de wielkasten, heb je gelijk. Het setje waar ik naar refereerde (zie hieronder) , had dat ook al.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SShrM-91YV0LCKOEBubTkokXdNQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dDzh65bCJ0rvYd8eH4l4OA4N.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:36
@ErikT738
Dat viel mij ook op. Die oude caste-sets, ook de kleine, zijn best veel waard. Daarom heb ik het maar bij twee kleine setjes gehouden. Ze waren niet helemaal compleet, daarom kon ik ze goedkoop krijgen. Ik vind het wel leuk, met de Blacksmith die eraan komt en mijn eigen kastelen van vroeger kan ik zo ook een middeleeuws hoekje in mijn stad bouwen :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• meesje
Hmmm.... de Ducati en Defender heb ik beide volledig beplakt. Zeg maar beginnersfouten. :)
Want als ik deze alternate build zie, zou het jammer zijn als je de oorspronkelijke build bestickerd hebt. Nu wachten op een zeer scherpe aanbieding. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vfCcwPh16C8MnmOXMcD8uCRNUzc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lJEJPNlXgrFVjXoEpGCDfOal.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
meesje schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:28:
Hmmm.... de Ducati en Defender heb ik beide volledig beplakt. Zeg maar beginnersfouten. :)
Want als ik deze alternate build zie, zou het jammer zijn als je de oorspronkelijke build bestickerd zou hebben. Nu wachten op een zeer scherpe aanbieding. ;)

[Afbeelding]
Mwah, in de Formule 1 sport wordt toch ook genoeg aan sponsoring gedaan? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Gim schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:31:
[...]

Mwah, in de Formule 1 sport wordt toch ook genoeg aan sponsoring gedaan? >:)
Haha, dat is zo. Zul je net zien dat de stickers op z’n kop zitten. ;)
Bij de Ducati overigens wel blij dat ik ‘m beplakt heb. Dat voegt echt wat toe. Bij de Defender had ik vrijwel alle stickers wel achterwege kunnen laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

meesje schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:28:
Want als ik deze alternate build zie, zou het jammer zijn als je de oorspronkelijke build bestickerd zou hebben. Nu wachten op een zeer scherpe aanbieding. ;)

[Afbeelding]
ik heb niets van technics, maar deze :P .... _/-\o_

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:42

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Die is wel mooi ja. Eigenlijk jammer dat de 42056 geen F1 C model heeft, anders zou je de Porsche, Bugatti en Sian kunnen ombouwen naar F1 bolides.

/edit: Wat is er eigenlijk met de 75292 (Mandalorian Razor crest) aan de hand? Hij is nergens op voorraad en bij Brickwatch staat hij op uitverkocht. Er is ook nog niet echt gestunt met de prijs volgens mij en op markplaats vragen ze rustig 180-200 euro voor een set die volgens mij nog gewoon in productie is (tijdelijk niet op voorraad) en dan dus maar 140 euro zou moeten kosten.

[ Voor 56% gewijzigd door zonoskar op 25-01-2021 16:29 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 16:58
sig69 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:22:
[...]

Ik wist niet eens dat die witte "clutch gears" waren 8)7
Die witte zijn volgens mij tandwielen met een slipkoppeling erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Shanquish schreef op zondag 24 januari 2021 @ 19:37:
inmiddels is de rode kraan klaar, dus wordt ie ingewerkt door een oude rot in het vak, de 42009

[Afbeelding]

vond het echt een hele leuke interessante build, gelukkig weinig herhalingen.
Hier is de rode kraan ook klaar en ik vond het ook een hele leuke build met veel afwisseling. Echt van genoten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
mir4dor schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:40:
[...]

Dank je voor de uitgebreide uitleg.

Vanavond wanneer thuis weer eens even goed kijken. Kan me haast niet voorstellen dat ik iets heb overgeslagen. De Chiron, Sian en L9800 gingen ook zonder problemen. (Enige ervaring tot nu toe :9 )
Er moet een foutje zijn opgetreden! Als de bovenbouw nog los staat en de schakelaar voor boven of onder staat ingesteld op de bovenbouw dan moet je de 3 bewegingen van de mast (lier in / uit, giek in / uit, mast omhoog / omlaag) al alle drie in beide bewegingen kunnen instellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
Joster schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:50:
[...]

Er moet een foutje zijn opgetreden! Als de bovenbouw nog los staat en de schakelaar voor boven of onder staat ingesteld op de bovenbouw dan moet je de 3 bewegingen van de mast (lier in / uit, giek in / uit, mast omhoog / omlaag) al alle drie in beide bewegingen kunnen instellen..
Hmm okay. Het meest 'veilige' is dus om een boel stappen terug te bouwen. Thanks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb met de rode kraan iets bijzonders, na een paar keer zonder problemen gewerkt te hebben heb ik ineens het volgende:

heb de zijkant hiervoor een stukje gedemonteerd, hier zit de schakelaar voor stelpoten in of uittrekken...

de steunpoten naar beneden doen is geen enkel probleem, echter als ik ze wil intrekken dan haperen ze behoorlijk, alsof er ergens een tandwieltje overslaat ofzo, maar tijdens bouwen heb ik hier specifiek op gelet en alles goed gangbaar gehouden.
als ik 'm in z'n vrij zet en de steunpoten handmatig in en uitdraai dmv draaien aan de gele tandwieltjes dan merk ik geen enkele tegenwerking oid.

wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-09 17:54
[Video: http://www.youtube.com/watch&v=pRDOzv7sJ04]

Mooi B-model MOC van de Lego Technic 42123 McLaren Senna door Lego designer grohl666. Vind deze nog iets mooier dan de Senna, vooral de deuren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

ggj87 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 18:52:
[Video]

Mooi B-model MOC van de Lego Technic 42123 McLaren Senna door Lego designer grohl666. Vind deze nog iets mooier dan de Senna, vooral de deuren 8)
Linkje werkt niet?

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-09 17:54
Zo maar dan:

YouTube: HEXX Hypercar - LEGO Technic 42123 B Model

Ik zit altijd te hannesen met die YouTube tags. Verschilt nogal per forum
[/smoes]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
ggj87 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 19:07:
Zo maar dan:

YouTube: HEXX Hypercar - LEGO Technic 42123 B Model

Ik zit altijd te hannesen met die YouTube tags. Verschilt nogal per forum
[/smoes]
Linkje naar rebrickable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Hoe hard moet je als bezorger drukken wil je de bol.com doos en de lego doos kapot drukken...

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/HrZ5BtC/D41620-E5-6-EF0-4-EF0-AED3-40-B099-C26795.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
chrisO schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:53:
[...]
Ik gebruik zelf altijd stud.io voor het maken van Lego op de computer (en voor handleidingen, foto's en filmpjes van m'n MOC's).

Wat heeft LDD als voordeel?

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
meesje schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:09:
[...]

Klopt helemaal hoor! Zo ben ik aan het kijken naar een betere Hogwarts Express (75955), vnl. langere locomotief en tender. Ik had een mooie MOC gezien (van TommyCbricks). De handleiding heb ik gekocht. Deze wil ik een beetje aanpassen door donker rood te vervangen door gewoon rood, zodat de grote passagierswagon er beter bij past (ook gevonden op rebrickable). Want in donkerrood heb je geen ramen voor de wagons. Donkerrood is overigens wel mooier. En alles wel een beetje tegen acceptabele prijs. ;)

Wat betreft de wielkasten, heb je gelijk. Het setje waar ik naar refereerde (zie hieronder) , had dat ook al.

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/En4oqrwCQ3d1IUDLV1Kc1ZMC_Rs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0J0WrRrabgN3K49cZt5bX5rI.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:45
Buiten dat het iets toegankelijker dan studio is, Geen.

LDD wordt al jaren niet meer ondersteund en is om die reden dan ook af te raden, Studio is misschien in het begin iets lastiger navigeren maar biedt uiteindelijk veel meer mogelijkheden. (Bouw instructies en renders maken bijvoorbeeld, Heb je bij LDD andere programma's voor nodig.)

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-10 20:20
dr86 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:25:
Hoe hard moet je als bezorger drukken wil je de bol.com doos en de lego doos kapot drukken...

[Afbeelding]
Lijkt wel alsof ze het als opstapje hebben gebruikt met de bal van de voet... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
dr86 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:25:

[Afbeelding]
Ik zou haast denken dat iemand in het post proces een gat heeft gemaakt om te kijken wat er in zit.

De GWP voor februari lijkt een beetje meh te worden, al is dit volgens mij de Amerikaanse kalender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-10 23:34

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Zo, orders zijn geplaatst voor de MOC. Ik kon gelukkig de Sand Green laten voor wat het is en oplossen met een witte kleur na wat referentie foto's van de Eurokotter te hebben gezien.

Momenteel ziet Bricklink er wel zo uit: :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IfDx9UVwC5iKR-OwS8fr0CarZa4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oC6PGuSlddlkj8Oc075vrSZB.jpg?f=user_large

Nu alleen nog technic pin connectors bestellen. Helaas zijn die dusdanig duur dat ik die nog maar even laat voor wat het is. :D

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• ErikT738
Zo, mijn Marktplaats setje met een bijna complete 6085 en de muren van de 6074 (en nog heel wat willekeurige andere muren, bogen en kantelen) is binnen! Nu alleen nog wat jaren 90 ridders e.d. om het toekomstige kasteel te bevolken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-c-nJYGN73yfrv_fiyqECNBp-Dg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RT5rO69CchC6jtB77NmlIlp4.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:36
Wat leuk! Ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken! :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:58

Pierre

Van nature lui!

Jakkus schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:12:
Wat leuk! Ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken! :)
Ik durf hem wel aan een kasteel
Nu alleen nog wat jaren 90 ridders e.d. om het toekomstige kasteel te bevolken.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Al tijden in Corona maar heb de Nintendo Entertainment System (wat een super leuke build is dat!) en de Haunted House gebouwd. De laatste heeft overigens wel veel moeite de lift omhoog te takelen. Die blijft vaak vast zitten.
In beide sets miste ik overigens ook onderdelen!

Nog wat anders, ik heb sinds kind af aan nogal wat lego verzameld. Ooit had ik al eens wat sets in Rebrickable gezet. Alles uitgezocht en op basis van de stenen die ik over had ook de aanvul en vage sets kunnen identificeren. Ik denk dat ik bijna tegen de 100 sets aan kom nu. Ook best confronterend dat ik dus boven de 50.000 parts en 10.000 euro kom... anyway.
Ik wil eigenlijk de grote sets weer bij elkaar in een stevige zak of bak bewaren. De ontbrekende onderdelen bij bestellen. Iemand tips?
Of is er een slimmere manier van opslaan? Elke set bij elkaar is natuurlijk lastig als je MOC's wilt bouwen.

En welke site is het meest handig om je sets in te zetten? Re-brickable? Brickset?

[ Voor 4% gewijzigd door iAR op 26-01-2021 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-10 19:20

Daan_

Alles op zijn tijd !!

@iAR zelfde heb ik ook met Haunted House dat lift boven in niet soepel gaat. Nog niet kunnen vinden hoe dit te verbeteren.

De Nintendo is zeker leuke om te bouwen. Hier vorige week de Star Wars Mos Eisley Cantina in elkaar gezet. Vond persoonlijk de Nintendo en Haunted house leuker om te doen. Denk erover om de Medieval Blacksmith 1febr. te bestellen.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Laatst online: 09:46
Hier ook een bosje bloemen gekocht voor de vrouw, vind het leuker als verwacht!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sSRVjQCl.jpg
Alleen nog een iets lagere vaas zoeken of de bloemstelen verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:18
iAR schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:24:
En welke site is het meest handig om je sets in te zetten? Re-brickable? Brickset?
Ikzelf gebruik Brickset om bij te houden welke sets ik allemaal heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Haay schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:57:
[...]

Ikzelf gebruik Brickset om bij te houden welke sets ik allemaal heb.
Is dat een bewuste keuze? Zijn er voordelen tov rebrickable? Zelf ben ik ook recentelijk begonnen met het bijhouden van mijn eigen sets in Rebrickable. Tzt ook maar eens doen met alle sets van mijn zoontje.
Als brickset beter is, hoor ik dat natuurlijk graag. ;)
Ik zie zojuist dat je vanuit rebrickable de lijst kunt syncen met brickset (beide kanten op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
meesje schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:09:
Is dat een bewuste keuze? Zijn er voordelen tov rebrickable? Zelf ben ik ook recentelijk begonnen met het bijhouden van mijn eigen sets in Rebrickable. Tzt ook maar eens doen met alle sets van mijn zoontje.
Ik zie zojuist dat je vanuit rebrickable de lijst kunt syncen met brickset (beide kanten op).
Toen ik eind 2015 uit m'n Lego Dark-ages kwam was Brickset één van de sites die ik gebruikte om te kijken wat er allemaal voor moois bestond en nog wel of niet meer te kopen was. Daar ben ik dus ook sets die ik kocht in gaan bijhouden. Op dat moment kende ik Rebrickable nog niet.

Ik ben overigens geen MOC bouwer. Houd de sets in originele staat op display in vitrines. Veel te bang dat als ik m'n sets door elkaar ga gooien om MOCs te bouwen ik ze nooit meer compleet terug ga krijgen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:34

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Weer een setje erbij. Raad de set :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LR5cJuApVK55JrKURKVyAzB1msE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4tkVg1dRZDQjVnYwx9lhOHJ7.jpg?f=user_large

Gescoord voor €100 van m'n zwager. En die had hem voor €35 bij de kringloop weggeplukt 8)7

Also: iemand tips voor zalf tegen kapotte vingers? ;(

[ Voor 7% gewijzigd door Angeloonie op 26-01-2021 14:32 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the___butcher
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-10 12:58
Angeloonie schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:30:
[Afbeelding]

Gescoord voor €100 van m'n zwager. En die had hem voor €35 bij de kringloop weggeplukt 8)7
Dat is natuurlijk de rode kraan. Goede deal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 12:47
42082?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Angeloonie schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:30:
[Afbeelding]

Met dat rood en dat wiel ben ik geneigd de 42082 te zeggen, maar dat zal wel niet. Maar als je die hebt voor €35 dan zou ik zeggen dat de set of verre van compleet is of dat het een kringloop is waar iedereen alleen maar van kan dromen. Hier vragen ze voor een klein beetje ouwe vieze meuk al hoofdprijzen.... (omdat ze ergens gehoord hebben dat lego geld waard is?!)

[ Voor 20% gewijzigd door Gim op 26-01-2021 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

@the___butcher @De Rikster @Gim Jullie winnen 100 internetpunten!

Dat wiel was wel een hele grote weggever :+

@Gim Set is (nu) compleet. Mijn zwager heeft hem ook uit elkaar gehaald en gebouwd en miste 6 stukjes. Deze via Lego gekregen en is nu compleet. Enige dat mist is 1 sticker op een spiegel, en daarvoor is er een nieuw stickervel onderweg via Bricklink :)

[ Voor 52% gewijzigd door Angeloonie op 26-01-2021 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Angeloonie schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:35:
@the___butcher @De Rikster @Gim Jullie winnen 100 internetpunten!

Dat wiel was wel een hele grote weggever :+

@Gim Set is (nu) compleet. Mijn zwager heeft hem ook uit elkaar gehaald en gebouwd en miste 6 stukjes. Deze via Lego gekregen en is nu compleet. Enige dat mist is 1 sticker op een spiegel, en daarvoor is er een nieuw stickervel onderweg via Bricklink :)
Maar je zwager heeft dus €65 euro verdiend aan jou. Hij heeft z'n €35 goed geïnvesteerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Gim schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:37:
[...]

Maar je zwager heeft dus €65 euro verdiend aan jou. Hij heeft z'n €35 goed geïnvesteerd :P
Haha ja dat sowieso. Hij ging hem anders op MP gooien voor veel meer. Maar zelfs met zijn mooie winst heb ik én een goede deal, én gegarandeerd óók winst als ik hem weer verkoop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Haay schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:24:
Ik ben overigens geen MOC bouwer. Houd de sets in originele staat op display in vitrines. Veel te bang dat als ik m'n sets door elkaar ga gooien om MOCs te bouwen ik ze nooit meer compleet terug ga krijgen. :+
Oeh, OCD? :P En hoe doe je dat met reserve onderdelen?
Ik heb verschillende fases gehad:
- sets bouwen, uit elkaar halen en zelf dingen maken.
- hoarden, (in)complete tweede hands sets.
- heel kort: onofficiële lego (in de collectie :X)
- weer sets bij elkaar.
- alles sorteren en organiseren.

Nu wil ik weer een beetje inzicht krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

iAR schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:42:
[...]

- weer sets bij elkaar.

Nu wil ik weer een beetje inzicht krijgen.
Ik heb bepaalde sets ook in een vitrine staan, met name mijn collectie met Iron Man mini figs en sets. Maar de overige sets met name van mijn jeugd zitten nu in een grote bak door elkaar heen.

Maar onofficiële Lego voelt zo dubbel. Ik heb ooit een bestelling gedaan vanuit China met tiles. Stukken goedkoper en bijna gelijke kwaliteit. Maar ze liggen ongebruikt, in een los zakje in een verhuisdoos. :+

Ben na mijn verhuizing ook bezig met sorteren, via Hornach paar leuke ladekastjes kunnen scoren en voor de grotere stenen wat schuiflades. Moet alleen nog een keer een labelmaker hebben en alles labelen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
MOCs bouwen van anderen, als zijnde alternatieve builds met de stenen van één set, dat nog net wel :) Zo moet ik nog een keertje aan de slag gaan met één van de Creator expert auto's :) Voor de rest eindigt het hier ook gewoon in de vitrinekast. De meeste sets die ik voor mezelf koop koop ik omdat het eindresultaat me aanspreekt en ik het idee heb dat de bouwervaring leuk gaat zijn :) Geen sets vanwege parts.

Alleen met Technic hou ik het minder origineel. Met Technic trekt het me wel om er nog wat verder mee te doen, zoals bij de Defender. Maar ook met Technic probeer ik de onderdelen van een set bij elkaar te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

dat is beetje ongoing process
paar keer beduveld/niet goed opgelet/incompleet , doe ik niet meer
had eens 250x itemx nodig HOLY CRAP was dat op bricklink, die via ali besteld
- weer sets bij elkaar.
wat een takke werk, nog 1 doos ~2kg te gaan
Nu wil ik weer een beetje inzicht krijgen. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
[...]

Toen ik eind 2015 uit m'n Lego Dark-ages kwam was Brickset één van de sites die ik gebruikte om te kijken wat er allemaal voor moois bestond en nog wel of niet meer te kopen was. Daar ben ik dus ook sets die ik kocht in gaan bijhouden. Op dat moment kende ik Rebrickable nog niet.

Zelf ben ik ook iemand die vnl. bestaande sets bouwt en alles bij elkaar wil houden. Ik kijk wel regelmatig naar MOC’s, maar wil daarvoor niet mijn huidige sets te hoeven slopen en bestel de steentjes via bricklink/owl.

Rebrickable gebruik ik voor meerdere dingen:
1. Voor het bouwen van MOC’s. Om het een beetje betaalbaar te houden, kies ik voor niet al te grote MOC’s. ;)
Recentelijk wat bestellingen gedaan, maar nog geen tijd gehad om ‘m te bouwen. Wellicht deze week.
2. Voor alternate builds. Bv de befaamde rode hijskraan. Dan hou je alle steentjes van dezelfde set bij elkaar.
3. Relatief kleine uitbreidingen. Bv de pimp guides van de Defender, Bugatti of Sian, of langere wagons voor de 60197 trein.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• pep_82
  • Laatst online: 11:03

Via Hackaday
De bouwer heeft zijn corona uren goed besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Reserve onderdelen? Je bedoelt die zooi 1x1 tiles en plates (vierkant en rond) en cheese-slopes die je gemiddeld bij een set overhoudt? Die gooi ik allemaal in een bak. Waar ik niks mee doe. Heb dus een bak vol met dat soort klein grut. Zou er denk ik al een mozaiek mee kunnen maken, ha ha ha! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Haay schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:08:
[...]

Reserve onderdelen? Je bedoelt die zooi 1x1 tiles en plates (vierkant en rond) en cheese-slopes die je gemiddeld bij een set overhoudt? Die gooi ik allemaal in een bak. Waar ik niks mee doe. Heb dus een bak vol met dat soort klein grut. Zou er denk ik al een mozaiek mee kunnen maken, ha ha ha! :D
Dus je zit toch aan een MOC te denken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-10 15:47
Gim schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:11:
[...]

Dus je zit toch aan een MOC te denken :+
Helemaal als je ook de 73 stenenwippertjes die je ook hebt erbij gebruikt.

ik voel een uitdaging aankomen :)

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:52

QuattroNL

It is I.

avdieren schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:17:
[...]
Helemaal als je ook de 73 stenenwippertjes die je ook hebt erbij gebruikt.
Kan je leuke MOC's mee maken, een Tie seperator
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1886/44843970071_3baa0a6f8f_o.png

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:46
Weer een nieuw 'toys to life' thema dat er zit aan te komen: LEGO VIDIYO officially announced!
Een app gericht op kinderen van 7 tot 10 om muziekvideo's te maken. In de aankondiging staan geen specifieke sets, maar enkele minifigs en wat tegels die op eerste zicht gestickered zijn (zoals in de Mario sets?).
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/57570_BeatBits%20overview2_202101260144.jpg
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/57570_Character%20and%20BeatBits_202101260144.jpg
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/57570_Character%20and%20kids%20at%20beach.jpg
Meer info in het artikel uiteraard.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:42

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Haha, die Tie separator is cool. Ik vraag me echter af waar jullie die separators bij krijgen. Ik heb best wel wat Lego staan (Technic/Starwars), maar ik heb letterlijk 0 (nul) van die separators erbij gekregen.

/edit: Hmm, volgens bricklink moet er eentje bij mijn AT-AT zitten en bij de X-wing en bij de Tydirium shuttle. Geen idee waar die dingen dan gebleven zijn, ze liggen iig niet in mijn Lego bak :)

[ Voor 31% gewijzigd door zonoskar op 26-01-2021 18:48 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clumsybumsy
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-09 12:22
zonoskar schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:12:
Haha, die Tie separator is cool. Ik vraag me echter af waar jullie die separators bij krijgen. Ik heb best wel wat Lego staan (Technic/Starwars), maar ik heb letterlijk 0 (nul) van die separators erbij gekregen.
Hier krijg ik ze van modulair buildings, ideas sets, classic en grotere star wars sets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Laatst online: 11:51

RBH

Haha, +1. Ik heb er in al die jaren ook nog geen een gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Tegenwoordig lijken ze bij elke wat grotere set te zitten. Het criterium wanneer (pqrts cpunt, prijs of specifieke onderdelen) weet ik niet.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-10 15:47

/edit: Hmm, volgens bricklink moet er eentje bij mijn AT-AT zitten en bij de X-wing en bij de Tydirium shuttle. Geen idee waar die dingen dan gebleven zijn, ze liggen iig niet in mijn Lego bak :)
https://brickset.com/sets/containing-part-6240515

:)

ik blijk er 80 ergens rondslingerend te hebben :? :?
en er ligt hier nog 1 in het groen (van een van de oudere modulars) en 2 ofzo in het teal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Ik zag dit voorbij komen met Beyond the Brick:
RMS Titanic ship ... a Transformer

Met instructies op Rebrickable ;)

Ik ga hem niet bouwen maar vond hem wel grappig :)

[ Voor 35% gewijzigd door Gim op 26-01-2021 20:10 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Zo, weer een moc klaar. Weer eentje van de 42055. Uitdagende bezigheid, wel een goede (gratis!) beschrijving maar er mist soms wat overzicht hoe grotere stukken aan elkaar bevestigd worden. Twee foutjes gemaakt maar dat staat de werking niet in de weg gelukkig. En alles beweegt ook nog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fm1dEvAcxjUbCWuPb9sdvF4YMnM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/azhhnp95MbJp6FdT60YfDy4Z.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jFfStdOc3Qt48t79A8n6CU8_3OM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sL9yGTTc2wnScJqisu4AOUPE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nLo6rUvsjGs5iXNr7LGNervHL2A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CDugBMLtCNpPUp1GbPoRbctY.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zjkkMSLb2uMl1SNVXat6PDrz0co=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CW74K3naHWeGWwlF1Ory26Fv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a9PZrKSNOGMk6clEtQz0xVVZTc0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JUvfPe00vtRfHtWFMvwLepJO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vJ4qQx-yBgF_ROF0YIi7E694C-Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0wq6hXsTqaF05o64Do5sdLkf.jpg?f=fotoalbum_tile

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Net de Liebherr binnen gekregen, vertilde me bijna aan de doos >:)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
Pierre schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:34:
Happy building ! Zo gaaf dat ding.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Goed, mijn rode kraan mag weer gesloopt worden. Zoonlief heeft vast een voorzetje gegeven door enthousiast spelend mijn bureaustoel er tegenaan te rijden. Daar kon hij blijkbaar niet tegen, dus is de halve achterkant ontwricht (o.a. stuur- en aandrijfassen van achterwielen) en wat losse stukjes bij de boom waardoor die niet meer goed werkt.
Ik kon mbv de bouwbeschrijving niet snel terugvinden waar alle losse stukjes horen, en op goed geluk proberen alles weer in verband te drukken lukte niet, dus gaat hij uit elkaar.
Het is op zich een goede reden om dan de Claas Xerion te bouwen, maar ik vond m als kraan ook nog wel leuk en zag tegen t uit elkaar halen op.

* gwystyl heeft zich erg ingehouden vanmiddag omdat het geen kwade opzet was, maar heeft m wel goed laten weten dat papa niet blij was met die lompheid (dat was niet zo moeilijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Pierre schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:34:
Heb je wel meteen een flinke voorraad van motors uit het nieuwe powerUp systeem :P

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Mijn tip voor de Liebherr: koop er een verlichtingsetje voor. Bij veel voertuigen vind ik het niet zoveel toevoegen, maar bij de Liebherr is het echt heel mooi.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

u_nix_we_all schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 07:18:
Mijn tip voor de Liebherr: koop er een verlichtingsetje voor. Bij veel voertuigen vind ik het niet zoveel toevoegen, maar bij de Liebherr is het echt heel mooi.
Waar kan je die kopen, heb je een link?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
@Pierre Je kunt bij een "officiele" leverancier, zoals lightailing of light my bricks gaan kijken, maar dat is prijzig. Op amazon, aliexpress of ebay is het veel goedkoper te vinden.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Mijn vrouw heeft haar eindejaarbonus gebruikt voor:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LSDqd_51KHM4S5SUgW4Skgmg9yM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fVMSbDtSDxEidwn0EyPg8bhy.jpg?f=user_large

Die was weer op voorraad bij Lego.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
JohanKupers schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:26:
Mijn vrouw heeft haar eindejaarbonus gebruikt voor:

[Afbeelding]

Die was weer op voorraad bij Lego.
Ik heb me nooit echt in die set verdiept, maar hebben ze nou niet eens de bewegende korte benen gebruikt voor zo'n enorme set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-10 22:46
ErikT738 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:31:
[...]

Ik heb me nooit echt in die set verdiept, maar hebben ze nou niet eens de bewegende korte benen gebruikt voor zo'n enorme set?
De korte benen zijn inderdaad niet beweegbaar in deze set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik ben niet per se groot fan van Harry Potter (meeste films wel een keer gezien), maar die set ziet er wel heel gaaf uit. Veel variatie en ook lekker veel poppetjes zodat je er echt een heel verhaal mee kan naspelen als je wil. Denk alleen niet dat ik dat hier door de ballotage krijg. Misschien moet ik het ook gewoon door haar laten bouwen. Vrouwlief vindt Lego wel grappig, maar heeft niets met mijn Technic modellen en heeft vroeger zelf weinig Lego gehad (meer Playmobil).

Eerst maar eens verhuizen en wat MOC's bouwen van mijn huidige voorraad, dan gaan we wel weer verder kijken. Ik moet zeggen dat ik verschillende modulars of sets zoals Diagon Alley wel steeds meer begin te waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

avdieren schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:10:
[...]

https://brickset.com/sets/containing-part-6240515

:)

ik blijk er 80 ergens rondslingerend te hebben :? :?
en er ligt hier nog 1 in het groen (van een van de oudere modulars) en 2 ofzo in het teal
Dit verklaart wel een boel, blijkbaar koop ik dus steeds de "verkeerde" sets. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:46
gwystyl schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:47:
Ik ben niet per se groot fan van Harry Potter (meeste films wel een keer gezien), maar die set ziet er wel heel gaaf uit. Veel variatie en ook lekker veel poppetjes zodat je er echt een heel verhaal mee kan naspelen als je wil. Denk alleen niet dat ik dat hier door de ballotage krijg. Misschien moet ik het ook gewoon door haar laten bouwen. Vrouwlief vindt Lego wel grappig, maar heeft niets met mijn Technic modellen en heeft vroeger zelf weinig Lego gehad (meer Playmobil).

Eerst maar eens verhuizen en wat MOC's bouwen van mijn huidige voorraad, dan gaan we wel weer verder kijken. Ik moet zeggen dat ik verschillende modulars of sets zoals Diagon Alley wel steeds meer begin te waarderen.
Ik ben ook geen HP fan, maar ik heb ook al gekeken naar de Diagon Alley set :P
En ja ik zit ook met het verhuisplannen vs plaats vraagstuk (valt niet mee in deze tijden).

Onlangs heb ik deze set in een klassieke eindejaarslijst gezien van beste/slechtste sets in 2020.
Grappig genoeg stond deze er dus twee keer in, zowel bij de beste 5 als de slechtste 5 8)7
bron artikel op promobricks.de
Lijstjes zijn uiteraard heel subjectief.

[ Voor 3% gewijzigd door Kapoen op 27-01-2021 09:01 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Metal Mark
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:18
Voor de niet HP-fans, zoals mijzelf, is de LEGO Harry Potter Hedwig - 75979 wel de moeite waard. Pasgeleden op aanraden van mijn broer gekocht. De mechaniek van de vleugels zit er leuk in elkaar en daar naast is het ook een prima display figuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:16

Kraz

Saving the world

Bastien schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:19:
Zo, weer een moc klaar. Weer eentje van de 42055. Uitdagende bezigheid, wel een goede (gratis!) beschrijving maar er mist soms wat overzicht hoe grotere stukken aan elkaar bevestigd worden. Twee foutjes gemaakt maar dat staat de werking niet in de weg gelukkig. En alles beweegt ook nog.

Heel erg tof!
Ik ben momenteel de 42055 aan het maken. Nog maar 150 pagina's te gaan :D
Maar die grote gele stukken op de achterkant van jouw kraan ben ik nog niet tegengekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:49
gwystyl schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 22:50:
Goed, mijn rode kraan mag weer gesloopt worden. Zoonlief heeft vast een voorzetje gegeven door enthousiast spelend mijn bureaustoel er tegenaan te rijden. Daar kon hij blijkbaar niet tegen, dus is de halve achterkant ontwricht (o.a. stuur- en aandrijfassen van achterwielen) en wat losse stukjes bij de boom waardoor die niet meer goed werkt.
Ik kon mbv de bouwbeschrijving niet snel terugvinden waar alle losse stukjes horen, en op goed geluk proberen alles weer in verband te drukken lukte niet, dus gaat hij uit elkaar.
Het is op zich een goede reden om dan de Claas Xerion te bouwen, maar ik vond m als kraan ook nog wel leuk en zag tegen t uit elkaar halen op.

* gwystyl heeft zich erg ingehouden vanmiddag omdat het geen kwade opzet was, maar heeft m wel goed laten weten dat papa niet blij was met die lompheid (dat was niet zo moeilijk)
Ga je nu de losse set van de Claas Xerion bouwen, of lees ik hier half dat je die kan maken met de rode kraan? Als dat zo is, dan moet ik me daar ook eens in verdiepen, het is mooi om die rode kraan als allerlei andere soorten builds te maken.

Ik ken namelijk deze allemaal wel en wil er daar ook een paar van gaan bouwen, maar een Claas Xerion klinkt ook interessant als die van deze set te maken is 8)

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Nemean schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:35:
Zo, orders zijn geplaatst voor de MOC. Ik kon gelukkig de Sand Green laten voor wat het is en oplossen met een witte kleur na wat referentie foto's van de Eurokotter te hebben gezien.

Momenteel ziet Bricklink er wel zo uit: :+
[Afbeelding]

Nu alleen nog technic pin connectors bestellen. Helaas zijn die dusdanig duur dat ik die nog maar even laat voor wat het is. :D
35 orders die nog in processing zijn WOW!

Soms zijn steentjes goedkoper bij LEGO zelf dan op Bricklink, en met €1,80 verzendkosten niet altijd zo'n slecht alternatief, helaas is het wel weeken wachten t.o.v. een paar dagen bij een Bricklink bestelling.

[ Voor 16% gewijzigd door djwice op 27-01-2021 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

YdieresiS schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:07:
[...]

Ga je nu de losse set van de Claas Xerion bouwen, of lees ik hier half dat je die kan maken met de rode kraan? Als dat zo is, dan moet ik me daar ook eens in verdiepen, het is mooi om die rode kraan als allerlei andere soorten builds te maken.

Ik ken namelijk deze allemaal wel en wil er daar ook een paar van gaan bouwen, maar een Claas Xerion klinkt ook interessant als die van deze set te maken is 8)
Hij staat bij de link die je zelf gaf. Ik heb deze MOC gekocht, maar was er nog niet aan toe gekomen om die te bouwen. Die lijkt dus heel erg op de officiële Lego Claas Xerion, maar dan gebouwd met de stukjes van de rode kraan.

Afbeeldingslocatie: https://rebrickable.com/media/users/photos/200208/68080_7ohDKEA.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door gwystyl op 27-01-2021 09:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Kapoen schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:00:
[...]

Ik ben ook geen HP fan, maar ik heb ook al gekeken naar de Diagon Alley set :P
En ja ik zit ook met het verhuisplannen vs plaats vraagstuk (valt niet mee in deze tijden).

Onlangs heb ik deze set in een klassieke eindejaarslijst gezien van beste/slechtste sets in 2020.
Grappig genoeg stond deze er dus twee keer in, zowel bij de beste 5 als de slechtste 5 8)7
bron artikel op promobricks.de
Lijstjes zijn uiteraard heel subjectief.
we hebben m na eerste gebouw afgebroken en verkocht (eerste set die we gekocht hadden en niet gebouwd) beetje aanfluiting. (en ze is fanatiek harry fan). denk dat je beter uit bent met wat modulars, de complete hogwards collectie/gebouwen dan met alley. maar goed, smaak valt niet te twisten (oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Metal Mark schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:03:
Voor de niet HP-fans, zoals mijzelf, is de LEGO Harry Potter Hedwig - 75979 wel de moeite waard. Pasgeleden op aanraden van mijn broer gekocht. De mechaniek van de vleugels zit er leuk in elkaar en daar naast is het ook een prima display figuur.
Ik heb 'm toevallig twee weken geleden in elkaar gezet. Het is een zeer coole build, zeker voor een set die zo goedkoop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

himlims_ schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:15:
[...]

we hebben m na eerste gebouw afgebroken en verkocht (eerste set die we gekocht hadden en niet gebouwd) beetje aanfluiting. (en ze is fanatiek harry fan). denk dat je beter uit bent met wat modulars, de complete hogwards collectie/gebouwen dan met alley. maar goed, smaak valt niet te twisten (oid)
Wat vonden jullie er niet leuk aan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Al tijden in Corona maar heb de Nintendo Entertainment System (wat een super leuke build is dat!) en de Haunted House gebouwd. De laatste heeft overigens wel veel moeite de lift omhoog te takelen. Die blijft vaak vast zitten.

Nog wat anders, ik heb sinds kind af aan nogal wat lego verzameld. Ooit had ik al eens wat sets in Rebrickable gezet. Alles uitgezocht en op basis van de stenen die ik over had ook de aanvul en vage sets kunnen identificeren. Ik denk dat ik bijna tegen de 100 sets aan kom nu. Ook best confronterend dat ik dus boven de 50.000 parts en 10.000 euro kom... anyway.
Ik wil eigenlijk de grote sets weer bij elkaar in een stevige zak of bak bewaren. De ontbrekende onderdelen bij bestellen. Iemand tips?
Of is er een slimmere manier van opslaan? Elke set bij elkaar is natuurlijk lastig als je MOC's wilt bouwen.

Ik gebruik zelf rebrickable en bricklink voor het aanvullen. IKEA ISTAD zakjes zijn handig: https://www.ikea.com/nl/nl/search/products/?q=ISTAD als je sets bij elkaar wilt doen.

En de IKEA SAMLA bakken https://www.ikea.com/nl/nl/search/products/?q=SAMLA kunnen veel zakjes bevatten. Voor kleine sets passen de instructies bij de steentjes in het zakje, wel zo handig.

Staan ze in het zicht, dan kan een RÅVAROR [ https://www.ikea.com/nl/n...t-berkentriplex-00454557/ ] met de zakjes er in mooier zijn (maar ook prijziger).

Maar als je graag MOCs maakt .. gewoon sorteren op steen type, niet op kleur. Zo vind je ook bij het bouwen van de 'normale' sets heel snel alle steentjes, want je weet in welk bakje ze zitten.
Dit stimuleerd ook de bouw van een meer kleurrijke build :) en je ziet sneller welke onderdelen je maar in 1 kleur hebt waar je er wellicht andere kleuren van zou willen gebruiken (zeer gevaarlijk; je gaat het aantal steen dat je hebt zo verdrievoudigen :D) win-win dus.

[ Voor 11% gewijzigd door djwice op 27-01-2021 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Kraz schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:07:
[...]

Heel erg tof!
Ik ben momenteel de 42055 aan het maken. Nog maar 150 pagina's te gaan :D
Maar die grote gele stukken op de achterkant van jouw kraan ben ik nog niet tegengekomen?
Je bedoelt die gele hoeken? Dat worden bij de 42055 onderdelen om het te doen lijken op laden voor gereedschap. Met stickers uiteraard.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
kleinelievewolff schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:37:
Hier ook een bosje bloemen gekocht voor de vrouw, vind het leuker als verwacht!
[Afbeelding]
Alleen nog een iets lagere vaas zoeken of de bloemstelen verlengen.
Bij echte bloemen knip je die toch ook wel eens af om ze in de vaas te passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

djwice schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:10:
[...]

35 orders die nog in processing zijn WOW!

Soms zijn steentjes goedkoper bij LEGO zelf dan op Bricklink, en met €1,80 verzendkosten niet altijd zo'n slecht alternatief, helaas is het wel weeken wachten t.o.v. een paar dagen bij een Bricklink bestelling.
Inmiddels 33. :D

Heb helaas via Bricklink nu een order ontvangen waarbij ik gele steentjes ontvangen heb i.p.v. tan. :'( Gelukkig ging de eigenaar er direct achteraan. Helaas heb ik echt die kleur nodig anders had het niet zo'n probleem geweest. 16 van de 33 orders staan nu op verzonden. De postbode op het dorp mag zijn/haar werk nog wel even houden. :+

Had inderdaad ook bij LEGO gekeken, maar sommige steentjes zijn ook weer duurder dan bij de gemiddelde BL verkoper. Enige wat echt interessant is zijn de Tan kleurige pin joiners. Maar die zijn uiteraard uitverkocht. 0,79 bij Lego en op Bricklink bijna het dubbele en soms zelfs richting de €7.

[ Voor 15% gewijzigd door Nemean op 27-01-2021 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
meesje schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:09:
[...]

rebrickable heeft een optie om met brickset te sync-en. Heb ik al maanden aan staan, maar doe eigenlijk niets met brickset.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

gwystyl schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:19:
[...]

Wat vonden jullie er niet leuk aan?
qua bouw niet erg interresant, leuke dingen zijn van voorzijde niet zichtbaar, t beviel ons gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Gim schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:37:
[...]

Dat is twee kanten op €65 - een nieuwe set kost €165 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
u_nix_we_all schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:06:
@Pierre Je kunt bij een "officiele" leverancier, zoals lightailing of light my bricks gaan kijken, maar dat is prijzig. Op amazon, aliexpress of ebay is het veel goedkoper te vinden.
Ik heb er voor die set ook wel eens naar gekeken, maar ik vind het jammer dat ze niet alle lampen van ledjes hebben voorzien. Tenminste, ik ga er van uit dat alle gele 15100 (dus ook die op de arm en bij de tracks) lampen zijn.

Ik kan me voorstellen dat die bij de tracks wel lastig zijn, maar op de arm had toch "makkelijk" gekund, denk ik dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
djwice schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:30:
[...]

rebrickable heeft een optie om met brickset te sync-en. Heb ik al maanden aan staan, maar doe eigenlijk niets met brickset.
Dat gaf ik toch met mijn laatste zin ook aan? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
@JeroenE Volgens mij zijn de 15100 geen lampen maar hijsogen.
Edit: ja: YouTube: Liebherr - Assembly of the Liebherr R 9800 Mining Excavator
Bij mijn setje (lightailing knock-off) mist wel een lampje links voor, naast de cabine op die loopbrug, dat is wel jammer.

[ Voor 26% gewijzigd door u_nix_we_all op 27-01-2021 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22

Ik heb uiteindelijk mijn oude lego weer bij elkaar gedaan en opgeborgen. Eerst zoveel mogelijk gebouwd en kwam uiteindelijk nog een hoop incomplete setjes tegen. Uiteindelijk alle sets in plastic ziplocks gedaan per 'categorie' (brandweer, politie, etc) en in zo'n grote IKEA box. Oude pirates wel apart gehouden aangezien ik die echt compleet heb. Kwam er namelijk al vrij snel achter dat je eigenlijk je vintage en nieuwe Lego (vooral ten tijde van wisseling in kleurproces) beter niet kan mixen. Ook zijn blokjes na 30-40 jaar (vooral rails) een stuk brozer.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
@gwystyl Ik ben erg benieuwd wat je vindt van de rode CLAAS. Deze staat ook op mijn lijstje. Eerst maar een keer de rode hijskraan zelf bouwen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
u_nix_we_all schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:46:
@JeroenE Volgens mij zijn de 15100 geen lampen maar hijsogen.
Aha, weer wat geleerd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:49
gwystyl schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:12:
[...]

Hij staat bij de link die je zelf gaf. Ik heb deze MOC gekocht, maar was er nog niet aan toe gekomen om die te bouwen. Die lijkt dus heel erg op de officiële Lego Claas Xerion, maar dan gebouwd met de stukjes van de rode kraan.

[Afbeelding]
Zo overheen gekeken in het lijstje, stom 8)7

Dat is dan inderdaad ook nog wel een interessante om te gaan bouwen. Thanks voor het doorgeven en erop wijzen. Hier staat hij nu ook nog als Rode Kraan opgebouwd, ik zie er ook tegenop om hem te gaan slopen :P

Als je wat anders wilt bouwen, moet je toch een keer :+

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RBH

RBH

Dit lees ik net: nieuwe Technic set met 6898 stukjes in tweede helft van 2021. :o

https://zusammengebaut.co...le-lego-neuheiten-113557/

Ben wel erg benieuwd hoe immens groot dat gaat worden...
Pagina: 1 ... 44 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .