Ghostbusters, Back to the future, en nu dan VW. Zullen we het weer over Lego hebben?
[ Voor 60% gewijzigd door meesje op 23-01-2021 11:17 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 60% gewijzigd door meesje op 23-01-2021 11:17 ]
Net ook gekocht om het verplichte thuis zitten een beetje op te vrolijkenSpeedyNick schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 20:09:
[Afbeelding]
Zo, als ik dan voorlopig ook nog verplicht binnen moet gaan zitten thuis, werd het wel weer tijd voor vers vermaak 😇
Eerst deze opbouwen, erna ga ik van de onderdelen de RD2D MOC maken die ik hier laatst voorbij zag komen 👍
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Of over het weer want slecht weer geeft meer reden om met LEGO bezig te zijn.meesje schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 11:15:
Ghostbusters, Back to the future, en nu dan VW. Zullen we het weer over Lego hebben?
/f/image/Hpn8b0N4MtnSQCbjJLu64a2L.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 12% gewijzigd door dr86 op 23-01-2021 11:58 ]
Hmm, straks eens even kijken. En wat betreft weer, definieer mooi weersig69 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 01:23:
[...]
Ik zet wat kneuterige timelapse video's met een vriend van me op YouTube toevallig ja. Al hebben we al een tijdje niets gepost, het is voor ons een beetje een slecht weer activiteit (met mooi weer gaat liever de bbq aan). Ik heb zelfs filmpjes van vorig jaar die ik nog af moet maken...Maar goed, je kan hier even kijken als je dat leuk vindt: YouTube: YouTube
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Gisteravond de hele avond bezig geweest met de eerste set 👍 1 stom foutje gemaakt waardoor tandwiel ergens aanliep (pin verkeerd om gestoken), duurde even tot ik erachter was waar het nou precies verkeerd gingPierre schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 11:53:
[...]
Net ook gekocht om het verplichte thuis zitten een beetje op te vrolijkenEn straks even de Sian op Marktplaats zetten, is een leuke build maar die mag de garage verlaten
haha ja die lopen hier ook rond, als die af is even gek makenSpeedyNick schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 12:02:
[...]
En ik ga straks lol hebben met dat ding achter de katten aan te jagen
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
En toch, heeft LEGO met Technic en City eindelijk een boot die kan drijven sinds lange lange tijd, zouden ze weer met een boot komen die moet zinken... Sterker nog, slecht (of juist goed?) ontworpen moet zijn zodat ie in tweeën breekt en zinkt.Kapoen schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 08:44:
[...]
En zet nog maar een Space Shuttle set bij op de geruchtenlijst
*edit* in het geruchtenartikel schrijft men dat het misschien om de Columbia gaat. Gaat Lego dit jaar een lijn van 'rampen sets' uitbrengen? Titanic, Columbia... ?
Krijg je daar geen spijt van? Ik zou dat denk ik wel hebben. Wat is voor jou de reden om een set vrij snel na het bouwen weer weg te doen?Pierre schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 11:53:
[...]
Net ook gekocht om het verplichte thuis zitten een beetje op te vrolijkenEn straks even de Sian op Marktplaats zetten, is een leuke build maar die mag de garage verlaten
Diep van binnen vind ik hem toch te "lomp" en ook niet zo heel uitdagend. Maar goed dat wist ik misschien van te voren, hij is 1 keer gebouwd en in prima conditie dus hopelijk niet moeilijk te verkopen.meesje schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 12:04:
[...]
Krijg je daar geen spijt van? Ik zou dat denk ik wel hebben. Wat is voor jou de reden om een set vrij snel na het bouwen weer weg te doen?
Van wat ik begrepen heb:dr86 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 11:57:
[Afbeelding]
Geen idee waar hij zn info vandaan heeft, want op de idea’s pagina zie ik niks staan. Maar duidelijk dat Bionicle wel een grote kans gaat hebben. Mijn volgende stem gaat in iedergeval naar Pirates mocht die in de top 3 blijven.
https://instagram.com/sto...share&igshid=lcd3kvfxrefe
[ Voor 6% gewijzigd door Kapoen op 23-01-2021 12:20 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Ik heb de Sian (en Bugatti) op zolder liggen. Ik zou juist eerder neigen naar het kopen van de oranje Porsche dan het wegdoen van de Sian en/of Bugatti.Pierre schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 12:06:
[...]
Diep van binnen vind ik hem toch te "lomp" en ook niet zo heel uitdagend. Maar goed dat wist ik misschien van te voren, hij is 1 keer gebouwd en in prima conditie dus hopelijk niet moeilijk te verkopen.
En dan het heizelstadion van Brussel er ook maar bijKapoen schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 08:44:
[...]
En zet nog maar een Space Shuttle set bij op de geruchtenlijst
*edit* in het geruchtenartikel schrijft men dat het misschien om de Columbia gaat. Gaat Lego dit jaar een lijn van 'rampen sets' uitbrengen? Titanic, Columbia... ?
Wij wel, lekker in de zon zitten met een biertje en 6 uur spareribs garenGim schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 11:58:
[...]
Hmm, straks eens even kijken. En wat betreft weer, definieer mooi weerEr zijn mensen die het hele jaar door BBQ-en. Doe je niet de hele dag
Dat heeft iemand op internet ongetwijfeld al gedaan. Maar een blikje bier was met de mast uit al redelijk op het randje, dus echt indrukwekkend zal het niet zijn.Maar imposant wederom om de kraan te zien. Ga je kijken wat de kraan maximaal aan kan qua gewicht?
Hangt het er niet ook vanaf onder welke hoek je hem hebt staan? Hoe hoger hoe beter?sig69 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 12:30:
[...]
Wij wel, lekker in de zon zitten met een biertje en 6 uur spareribs garen![]()
[...]
Dat heeft iemand op internet ongetwijfeld al gedaan. Maar een blikje bier was met de mast uit al redelijk op het randje, dus echt indrukwekkend zal het niet zijn.
Ik ben geen kraanmachinist maar mijn boerenverstand denkt van wel.Gim schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:04:
[...]
Hangt het er niet ook vanaf onder welke hoek je hem hebt staan? Hoe hoger hoe beter?
Klopt, is een kwestie van moment oftewel kracht x arm. Dus hoe verder het gewicht dat je wilt tillen af is van de kraan hoe minder je kunt tillen. En als je de kraanarm steiler zet, wordt de afstand tussen kraan en gewicht minder dus kun je meer tillen.sig69 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:15:
[...]
Ik ben geen kraanmachinist maar mijn boerenverstand denkt van wel.
Ja daar begin je meteen achter te komen met zakje 1 (net begonnen)sig69 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 00:59:
[Afbeelding]
Best een ding![]()
Toch wel kunstig dat ze met één motor al die functionaliteit erin krijgen.
Daily driver; MB R171 SLK280
[ Voor 3% gewijzigd door Knolpower! op 23-01-2021 13:49 ]
Bij het uittesten van de Liebherr na de eerste set sprongen de katten al een meter de lucht inPierre schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 12:02:
[...]
haha ja die lopen hier ook rond, als die af is even gek maken
Ik wist niet eens dat die witte "clutch gears" warenAppieNL schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:18:
Voor het testen van wat de kraan kan tillen, even de 24T witte clutch gear bij het touw vervangen voor een normale 24T. De witte slipt al door bij iets van 1kg.
Ik ben niet verantwoordelijk voor verbogen/gebroken Lego
In tegenstelling tot de jager die blijkbaar een blauwe raptor niet ziet aankomen in groen struikgewas
Dus geen 42082 nodig om een forklift te bouwen. Hij ziet er goed uit. Straks eens kijken voor de instructies. Nog genoeg te bouwen met de Defender. Pimped, Stadion truck en dan nu de forklift.Knolpower! schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:49:
Aangezien de meeste mensen hier bekend zijn met de Land Rover Defender dacht ik laat ik ook even wat posten.
Mijn Land Rover Defender stond al een tijdje stil na het bouwen omdat ik met andere sets bezig was,
Toen heb ik maar besloten om hem uit elkaar te halen en mijn eerste MOC te gaan maken.
Al snel besloten om deze MOC te gaan bouwen: https://rebrickable.com/m...t/forklift-42110-b-model/
De instructies waren pittig en uitdagend maar wel heel tof om te doen,
Je moet goed kijken en soms zelf wat bedenken hoe het mogelijk moet.
Maar het resultaat is wel heel leuk, alle functies werken!
[Afbeelding]
Haha die had ik met m'n laatste bricklink bestelling al in huis gehaald. Eenzelfde idee was er ook met de 42042. Al heb ik me er nog niet toe kunnen zetten om het daadwerkelijk uit te proberen. Gebroken LEGO werkt traumatiserendAppieNL schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:18:
Voor het testen van wat de kraan kan tillen, even de 24T witte clutch gear bij het touw vervangen voor een normale 24T. De witte slipt al door bij iets van 1kg.
Ik ben niet verantwoordelijk voor verbogen/gebroken Lego
Haha ik denk dat de 42082 Forklift wel wat steviger in elkaar zit,Gim schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 15:00:
[...]
Dus geen 42082 nodig om een forklift te bouwen. Hij ziet er goed uit. Straks eens kijken voor de instructies. Nog genoeg te bouwen met de Defender. Pimped, Stadion truck en dan nu de forklift.
Lego is vorig jaar toch overgestapt op ander materiaal (plantaardig spul ipv olie) voor plantonderdelen. dus ook deze. is het sindsdien erger geworden ?ToolkiT schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 18:39:
[...]
Ik heb 2*4 bricks uit de jaren '70 die nog prima werken..
Sterker nog ik heb 1*6 bricks uit die tijd die niet eens een tussenschot hebben en die werken ook nog net zo goed (of slecht eigenlijk) als destijds..
Maar die groene plant dingen zijn van een ander soort plastic can normale bricks.. en IMHO veel zachter en minder stabiel.. nieuw blijven die als slechter staan..
Nice!vhal schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:55:
[Afbeelding]
Weer een stukje verderWordt vervolgd als ik weer wat sets heb uitgeplozen.
Yep, op het YT kanaal van sariel staat de review van de rode kraan ( en heel veel andere sets) en heeft ook een gewichts test, uiteindelijk pletterde de kraan bij een ongeveer een kilo omver, en de uitgeschoven mast brak afsig69 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 12:30:
[...]
Dat heeft iemand op internet ongetwijfeld al gedaan. Maar een blikje bier was met de mast uit al redelijk op het randje, dus echt indrukwekkend zal het niet zijn.
Bionicle heb ik echt helemaal niks mee. Volgens mij ben ik rond die tijd ook afgehaakt. Zou het jammer vinden als dat het winnende thema is.dr86 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 11:57:
[Afbeelding]
Geen idee waar hij zn info vandaan heeft, want op de idea’s pagina zie ik niks staan. Maar duidelijk dat Bionicle wel een grote kans gaat hebben. Mijn volgende stem gaat in iedergeval naar Pirates mocht die in de top 3 blijven.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
vhal schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:55:
Weer een stukje verderWordt vervolgd als ik weer wat sets heb uitgeplozen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JuyhhwuxJ65R552sTbhMgL4n.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1ftuegVfKJGvT9TRlpKvIyAt.jpg?f=user_large)
[ Voor 25% gewijzigd door vhal op 24-01-2021 14:32 ]
Oh de nostalgie! Ik heb ook dat pompstation, politiebureau etc! Geweldig!vhal schreef op zondag 24 januari 2021 @ 14:30:
[...]
[Afbeelding]
Ik mis alleen een ruitje van zo'n dakvenster maar die zal nog wel ergens liggen. Daarnaast kwam ik nog een doos tegen met diverse Lego Paradisa sets die nog van mijn vrouw zijn.
[Afbeelding]
Denk dat de gebouwen nu wel gemaakt zijn, mijn vrouw had het nog over een huis met een rood dak maar ik heb nog geen idee welk huis dit zou moeten zijn. Wordt dus vervolgd
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
[ Voor 19% gewijzigd door Kapoen op 24-01-2021 16:20 ]
Nee de 8835 is genoegGim schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 15:00:
[...]
Dus geen 42082 nodig om een forklift te bouwen. Hij ziet er goed uit. Straks eens kijken voor de instructies. Nog genoeg te bouwen met de Defender. Pimped, Stadion truck en dan nu de forklift.
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
En bedankt, nu wil ik ook nog een 90's video makenvhal schreef op zondag 24 januari 2021 @ 14:30:
[...]
[Afbeelding]
Ik mis alleen een ruitje van zo'n dakvenster maar die zal nog wel ergens liggen. Daarnaast kwam ik nog een doos tegen met diverse Lego Paradisa sets die nog van mijn vrouw zijn.
[Afbeelding]
Denk dat de gebouwen nu wel gemaakt zijn, mijn vrouw had het nog over een huis met een rood dak maar ik heb nog geen idee welk huis dit zou moeten zijn. Wordt dus vervolgd

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Mooi setje, helaas te duur om aan te schaffen als je de prijzen op marktplaats ziet.Cubix schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:08:
[Afbeelding]
LEGO Piraten 6276
Even kijken of de doos uit 1989 nog compleet is. En ja, heb alles nog. Inclusief stof uit 1989,1990 en 1991!

Grappig, heeft op een bepaalde manier wel wat weg van 31084 PiratenachtbaanCubix schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:08:
Even kijken of de doos uit 1989 nog compleet is. En ja, heb alles nog. Inclusief stof uit 1989,1990 en 1991!
Volgens mij was dat ook de bedoelingDukeBox schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:15:
[...]
Grappig, heeft op een bepaalde manier wel wat weg van 31084 Piratenachtbaan
[Afbeelding]
Dat ziet er toch zoveel beter uit met zo'n grondplaat dan wat je tegenwoordig hebt/krijgt?Cubix schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:08:
[Afbeelding]
LEGO Piraten 6276
Ik heb ze verschillend, meeste kleine boekjes (blaadjes) in ringband maar de technic instructies in steekmapjes met meerdere vakken. Dit zijn grotere compartimenten dan de insteekmapjes voor ringband. Grotere technicsets, waarvan boekje met stickers nog in plastic zit, gaan er prima inDukeBox schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:10:
Iets heel anders, zo onderhand heb ik heel wat bouw instructies liggen, heeft iemand daar een goede oplossing voor gevonden om te bewaren anders dan ik die plastic mapjes in een ringband ?
Die mapjes gaan bij mij doorhangen en zijn hoe dan ook te klein voor de boekwerken. Ook de kleinere boekjes zakken allemaal naar beneden en uiteindelijk vergaan die hoesjes ook bij regelmatig gebruik.
Gewoon gestapeld in kratjes e.d. is ook niet echt een optie want ik wil het makkelijk doorzoekbaar maken (soms weet ik het set nummer niet om hem digitaal te vinden).
Het gaat om voornamelijk 4 formaten, ~A4 boekwerken (>100 pagina's), ~A4 boekjes, ~A5 boekjes en van die kleine vouwblaadjes.
ftfy
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Zoiets bedoel je ?ymnia schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:43:
..maar ze staan op internet wel als sorteermap.

Die heb ik gehad. Als je een ordner dan een keer hard neerzet valt de helft er uit. De foldables passen er hoe dan ook niet in en sommige A4's hebben de nietjes aan de korte kant zitten dus ook niet zo praktisch als je ze er dan telkens uit moet halen.The Eagle schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:27:
@DukeBox Je zou dit eens kunnen proberen: https://www.amazon.nl/Dur...transparant/dp/B000WL2PGY
[ Voor 64% gewijzigd door DukeBox op 25-01-2021 11:37 ]
Geniaalbasvanderploeg schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:48:
Ik heb weer een aantal nieuwe toevoegingen gedaan aan m'n modulars. Waaronder deze geautomatiseerde drilboor...![]()
[YouTube: LEGO Animated Jackhammer]
Nee, er zit een normaal motortje onder waarvoor ik zelf een omhulsel en aandrijfsysteem heb geprint.almightyarjen schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:05:
[...]
Geniaal![]()
zit er een hele lego motor onder, of heb je een trilmotor van een telefoon oid gebruikt?
basvanderploeg schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:48:
Ik heb weer een aantal nieuwe toevoegingen gedaan aan m'n modulars. Waaronder deze geautomatiseerde drilboor...![]()
[YouTube: LEGO Animated Jackhammer]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Het is ongetwijfeld heiligschennis, maar m'n ouders vonden het vroeger reuze handig om er twee gaatjes in te jassen met de perforator, en zo alles per soort ("gewoon" en "technisch") in een grote ordner te doen.DukeBox schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:10:
Iets heel anders, zo onderhand heb ik heel wat bouw instructies liggen, heeft iemand daar een goede oplossing voor gevonden om te bewaren anders dan ik die plastic mapjes in een ringband ?
Die mapjes gaan bij mij doorhangen en zijn hoe dan ook te klein voor de boekwerken. Ook de kleinere boekjes zakken allemaal naar beneden en uiteindelijk vergaan die hoesjes ook bij regelmatig gebruik.
Gewoon gestapeld in kratjes e.d. is ook niet echt een optie want ik wil het makkelijk doorzoekbaar maken (soms weet ik het set nummer niet om hem digitaal te vinden).
Het gaat om voornamelijk 4 formaten, ~A4 boekwerken (>100 pagina's), ~A4 boekjes, ~A5 boekjes en van die kleine vouwblaadjes.
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
Dikke nee...APClll schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:30:
..twee gaatjes in te jassen met de perforator...
Er bestaan van die verzamelbanden met metalen clipjes. De Donald Duck verzamelbanden hebben die bijvoorbeeld. Boekbinderspelden heten het zie ik nu.DukeBox schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:10:
200 fish found!
/f/image/WRqvp4WucNUsXy01BweVQ9oS.png?f=fotoalbum_large)
Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik heb deze recent ook gebouwd. Mooie set!mir4dor schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:24:
Ik ben al lekker opgeschoten met de rode kraan 42082. Wat een techniek weer !
Ben nu op het punt om de functies te testen maar, alle functies werken maar één kant op. Heb ik iets fout gedaan of komt dit goed wanneer de bovenbouw met de onderwagen wordt 'verbonden'. Weet iemand dit ?
Met die instructies van tegenwoordig moet je het met een boormachine doen om er doorheen te komenAPClll schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:30:
[...]
m'n ouders vonden het vroeger reuze handig om er twee gaatjes in te jassen met de perforator
Ja, dat probleem heb ik de afgelopen jaren ook ervaren. Ik begon eerst met de instructieboekjes in A4 insteekhoezen in ringbanden te doen. Maar sommige boekjes van grote sets hebben een afwijkend formaat en passen daar niet in. Verder nam het aantal boekjes toe waardoor ik niet genoeg ruimte in de mappen had. Nu heb ik één doos waarin alle boekjes zitten, maar ik denk dat ik dat maar eens moet uitsplitsen naar boekjes per onderwerp: Ideas, Star Wars, Creator Expert...DukeBox schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:10:
Dank voor je antwoord echter, ik ben nu bij het punt beland waar je de batterybox monteert en de functies gaat testen. Dus alleen nog van de bovenbouw.LCK schreef op maandag 25 januari 2021 @ 07:48:
[...]
Ik heb deze recent ook gebouwd. Mooie set!
Maar, elektrische functies in de onderbouw (steunpoten in-uit, en kraan draaien) zouden het nu moeten doen. Deze staan los van de bovenbouw (behalve dat de stroomvoorziening in de bovenbouw zit).
Met de schakelaars aan de zijkanten van de onderbouw (tussen de wielen) is de draairichting in te stellen. Zet de schakelaar van de ‘poten’ in het midden (neutraal). Met de andere schakelaar naar links, of naar rechts, draait de kraan in beide richtingen.
Heb je de rode ‘wijzer’ wel op de schakelaar gemonteerd, terwijl deze in neutraal stond?
Eigenlijk wel jammer dat de System thema's die het gered hebben allebei in de afgelopen twee jaar nog sets hebben gehad. Ik begrijp echt niet waarom ze de Castle en Space sets hebben gesplitst... Maar goed, mijn stem zou ook naar Pirates gaan uit deze top drie, al heb ik ook vrede met een leuke Classic Space set.dr86 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 11:57:
[Afbeelding]
Helder, maar ik weet niet hoe ik je dit verder uit kan leggen. De tandwielen in de onderbouw laten toe dat de kraan beide kanten op draait. En dat de steun-poten naar beneden, en weer naar boven gaan. Dit zit allemaal in de onderbouw, en gebeurt met de schakelaars aan de zijkanten van de onderbouw. De aandrijving komt inderdaad vanuit de bovenbouw, maar de motor in de bovenbouw draait maar één kant op (de schakelaar de andere kant op wordt 'bewust' en heel slim geblokkeerd). Dus de aandrijving gaat vanuit de bovenbouw naar de onderbouw, via een as, die maar één kant op draait (zeg: met de klok mee). Met de schakelaars in de onderbouw (die tussen de wielen) kun je deze instellen op 'neutraal' ('vrij'), linksom en rechtsom voor de kraan/arm, en naar beneden/naar boven voor de steunpoten.mir4dor schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:55:
[...]
Dank voor je antwoord echter, ik ben nu bij het punt beland waar je de batterybox monteert en de functies gaat testen. Dus alleen nog van de bovenbouw.
Ik bedoel dus dat mast, lier, en zwenken maar één kant op werken. De bovenbouw is nu nog niet op de onderwagen gemonteerd.
COOL!
[ Voor 52% gewijzigd door Jakkus op 25-01-2021 11:11 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Ik kwam net deze R8 tegen: https://rebrickable.com/m...er-42083-b-model/#details.water_escape schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:59:
alle MOC kenners en makers, ik wil heel graag een mooie Audi hebben (RS6 of RS7 bijvoorbeeld). Lego heeft zelf geen mooie Audi's, maar ik kom ook geen MOC's tegen om zelf te maken.... gat in de markt?
De 8520 Millenium Slizer.dracothetm schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:07:
Na een tijd te hebben megelezen in dit topic toch een vraag waar ik hoop dat er iemand is die me kan helpen. Ik heb van mijn kindertijd een bak bionicles mee gehad van de ouders. Nu kwam ik alleen ook wat grote wielen tegen die volgens mij bij onderstaande bionicle horen maar ik kan deze niet terug vinden.Heeft er hier iemand een idee welke dit is?[Afbeelding]
hemiparo schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:05:
[...]
Super! Eigen creatie? Of gevonden?
Benieuwd naar de parts lijst, bouwen lijkt wel mee te vallen!
Sorry, vergeten de bron te vermelden.Gim schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:06:
[...]
COOL!Waar heb je die vandaan? Ik kan wel iets bestellen afgaande op dit plaatje, maar meer info is altijd welkom. Dit kleintje wil ik wel naast de IDEAS Ecto-1 zetten; dan krijgt hij alvast een klein broertje voor het grote broertje komt
![]() | ![]() | ![]() |
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Erg fraai. Ik kwam ook de smart roadster tegen obv de Sian. Erg knap wat men kan maken.the___butcher schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:10:
[...]
Ik kwam net deze R8 tegen: https://rebrickable.com/m...er-42083-b-model/#details.
Ben zelf ook redelijk gecharmeerd van Audi's, en deze ziet er wel echt vet uit.
Thanks. De kentekenplaat heb ik ondertussen gevonden. Nu alleen zien of er ook zo'n brick is met het GB logo op. Het voelt toch wat 'incompleet' zonder het logomeesje schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:11:
[...]
[...]
Sorry, vergeten de bron te vermelden.
Dan ook gelijk delen waar je de kentekenplaat vandaan hebt.Gim schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:20:
[...]
Thanks. De kentekenplaat heb ik ondertussen gevonden. Nu alleen zien of er ook zo'n brick is met het GB logo op. Het voelt toch wat 'incompleet' zonder het logo
Zoiets als dit zou leuk zijn als serie of als ideas setje met nog een paar iconische autotjes
Yes hier ook inderdaad, vind het origineel wel veel mooier, maar los van dat originele design (waarvan je weet dat het uitgekleed gaat worden) vind ik m ook erg gaaf. Kan er alleen nog niet over uit dat de prijs belachelijk is vergeleken met andere landen.pagani schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:17:
Gek genoeg was ik bij de eerste aanblik van de uiteindelijke Blacksmith erg negatief, maar is hij nu toch uitgegroeid tot een set die ik graag wil hebben. Blijkbaar moest ik even wennen aan de wijzigingen t.o.v. het Ideas model, maar hij gaat prima passen in onze toekomstige stad met pretpark (met een deel Harry Potter, ridders en achtbaan en overige attracties)
[ Voor 46% gewijzigd door dr86 op 25-01-2021 11:25 ]
Da's geen Ecto-1, da's een Ecto 1/4
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Limiet van 1 shop instellen? Als het van 1 shop kan komen maar die hanteert hoge prijzen voor zn bricks, ben je misschien met meer shops toch goedkoper uit.Frank_79 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:31:
Ik zit op Bricklink even te kijken naar de onderdelen voor die Ecto-1. Je hebt er niet zoveel nodig. Eerste automatische selectie door BL komt neer op 3 shops.. Beetje jammer dat het dan niet zou kunnen dit bij 1 shop aan te schaffen en maar 1 keer de verzendkosten te hebben..
Ah, die optie heb ik tot nu toe blijkbaar gemist.. thanks!redfoxert schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:33:
[...]
Limiet van 1 shop instellen? Als het van 1 shop kan komen maar die hanteert hoge prijzen voor zn bricks, ben je misschien met meer shops toch goedkoper uit.
[ Voor 4% gewijzigd door Frank_79 op 25-01-2021 11:37 ]
De kentekenplaat kun je gewoon op Bricklink vinden. Via Google gevonden door te zoeken op bricklink Ecto-1 license plate lego.meesje schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:22:
[...]
Dan ook gelijk delen waar je de kentekenplaat vandaan hebt.
Leuk!
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Super! Vond het verwarrend, want dit steentje wordt niet onder inventory genoemd.Gim schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:36:
[...]
De kentekenplaat kun je gewoon op Bricklink vinden. Via Google gevonden door te zoeken op bricklink Ecto-1 license plate lego.
Dat geldt ook voor de witte bricks 1 x 6 zag ik net..meesje schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:43:
[...]
Super! Vond het verwarrend, want dit steentje wordt niet onder inventory genoemd.
Degene die deze steentjes in huis hebben, mogen aan de bak om de verkleuring weg te halen.QuattroNL schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:42:
[...]
Leuk!
Qua parts: ik vermoed dat ik veruit het meeste wel zo in de bakken heb liggen, behalve natuurlijk de kentekenplaat en logo op de zijkant.
En als ik iets niet heb dan vervang ik het door iets wat ik wel heb.
Da's natuurlijk ook het leuke aan Lego: iets bouwen met de parts die je al hebt. Alles maar gelijk bestellen is dan zoooo makkelijk
Klopt. Daarom dacht ik dat de kentekenplaat ook een eigen ontwerp was.Frank_79 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:43:
[...]
Dat geldt ook voor de witte bricks 1 x 6 zag ik net..
Alsof de Ecto uit de film er zo spik en span uit zag.meesje schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:46:
[...]
Degene die deze steentjes in huis hebben, mogen aan de bak om de verkleuring weg te halen.
Zelf heb ik destijds al die oude setjes en steentjes weg gedaan. De doorzichtige steentjes waren ook redelijk geel geworden. Ik heb liever fris nieuw via bricklink/-owl.
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq