Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.387.214 views

Onderwerpen

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:44
Ghostbusters, Back to the future, en nu dan VW. Zullen we het weer over Lego hebben?

[ Voor 60% gewijzigd door meesje op 23-01-2021 11:17 ]

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:58

Pierre

Van nature lui!

SpeedyNick schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 20:09:
[Afbeelding]
Zo, als ik dan voorlopig ook nog verplicht binnen moet gaan zitten thuis, werd het wel weer tijd voor vers vermaak 😇

Eerst deze opbouwen, erna ga ik van de onderdelen de RD2D MOC maken die ik hier laatst voorbij zag komen 👍
Net ook gekocht om het verplichte thuis zitten een beetje op te vrolijken >:) En straks even de Sian op Marktplaats zetten, is een leuke build maar die mag de garage verlaten >:)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
meesje schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 11:15:
Ghostbusters, Back to the future, en nu dan VW. Zullen we het weer over Lego hebben?
Of over het weer want slecht weer geeft meer reden om met LEGO bezig te zijn.

Maar één bijdrage dan aan het Playmobil (PM) punt. Kies je kamp en niet moeilijk doen dat het andere kamp het ook uitbrengt :) Het is niet Lego van nep lego. Sommige licenties leven ook tegelijkertijd bij beide kampen, zoals bij Ghostbusters. Het was mooi geweest als LEGO ook een grotere marshmallow man had uitgebracht, net als PM.

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/82CMiX0eXAvhIBqhnuexiyyr0NA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Hpn8b0N4MtnSQCbjJLu64a2L.png?f=fotoalbum_large

Geen idee waar hij zn info vandaan heeft, want op de idea’s pagina zie ik niks staan. Maar duidelijk dat Bionicle wel een grote kans gaat hebben. Mijn volgende stem gaat in iedergeval naar Pirates mocht die in de top 3 blijven.

https://instagram.com/sto...share&igshid=lcd3kvfxrefe

[ Voor 12% gewijzigd door dr86 op 23-01-2021 11:58 ]

• Gim
  • Niet online
sig69 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 01:23:
[...]

Ik zet wat kneuterige timelapse video's met een vriend van me op YouTube toevallig ja. Al hebben we al een tijdje niets gepost, het is voor ons een beetje een slecht weer activiteit (met mooi weer gaat liever de bbq aan). Ik heb zelfs filmpjes van vorig jaar die ik nog af moet maken... :X Maar goed, je kan hier even kijken als je dat leuk vindt: YouTube: YouTube
Hmm, straks eens even kijken. En wat betreft weer, definieer mooi weer ;) Er zijn mensen die het hele jaar door BBQ-en. Doe je niet de hele dag :p

Maar imposant wederom om de kraan te zien. Ga je kijken wat de kraan maximaal aan kan qua gewicht?

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:46
Tell de subthemas van Piraten op en je komt met Pirates + Imperials op de 2e plek uit met ca. 15.800. We weten alleen niet wat de andere 80's space opgeleverd heeft aan stemmen, net zo min als de latere Pirates thema's.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:54
Pierre schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 11:53:
[...]

Net ook gekocht om het verplichte thuis zitten een beetje op te vrolijken >:) En straks even de Sian op Marktplaats zetten, is een leuke build maar die mag de garage verlaten >:)
Gisteravond de hele avond bezig geweest met de eerste set 👍 1 stom foutje gemaakt waardoor tandwiel ergens aanliep (pin verkeerd om gestoken), duurde even tot ik erachter was waar het nou precies verkeerd ging 8)7 :9B

Leuke build tot dusverre, paar interessante technieken tegengekomen d:)b

En ik ga straks lol hebben met dat ding achter de katten aan te jagen })

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

SpeedyNick schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 12:02:
[...]
En ik ga straks lol hebben met dat ding achter de katten aan te jagen })
haha ja die lopen hier ook rond, als die af is even gek maken :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 08:44:
[...]

En zet nog maar een Space Shuttle set bij op de geruchtenlijst :P

*edit* in het geruchtenartikel schrijft men dat het misschien om de Columbia gaat. Gaat Lego dit jaar een lijn van 'rampen sets' uitbrengen? Titanic, Columbia... ?
En toch, heeft LEGO met Technic en City eindelijk een boot die kan drijven sinds lange lange tijd, zouden ze weer met een boot komen die moet zinken... Sterker nog, slecht (of juist goed?) ontworpen moet zijn zodat ie in tweeën breekt en zinkt.

• meesje
Pierre schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 11:53:
[...]

Krijg je daar geen spijt van? Ik zou dat denk ik wel hebben. Wat is voor jou de reden om een set vrij snel na het bouwen weer weg te doen?

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

meesje schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 12:04:
[...]

Krijg je daar geen spijt van? Ik zou dat denk ik wel hebben. Wat is voor jou de reden om een set vrij snel na het bouwen weer weg te doen?
Diep van binnen vind ik hem toch te "lomp" en ook niet zo heel uitdagend. Maar goed dat wist ik misschien van te voren, hij is 1 keer gebouwd en in prima conditie dus hopelijk niet moeilijk te verkopen.

• meesje
Hebben jullie ervaring met deze MOC? De basis is de 75955 Hogwarts Express. Is het aan te raden om twee van deze sets te kopen? Of volstaat eentje met wat bricklinken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c7xVOg_GGATetvTF3MTphW-iq3g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IoTx5UEnsJ3dNo8Y6wSTy76Z.png?f=fotoalbum_large

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:05
dr86 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 11:57:
[Afbeelding]

Geen idee waar hij zn info vandaan heeft, want op de idea’s pagina zie ik niks staan. Maar duidelijk dat Bionicle wel een grote kans gaat hebben. Mijn volgende stem gaat in iedergeval naar Pirates mocht die in de top 3 blijven.

Van wat ik begrepen heb:
- de tweede stemronde is louter voor de sport
- Lego gaat sowieso voor de 3 winnende thema’s een set ontwerpen
- vervolgens kiest Lego zelf wat ze al dan niet uitbrengen

Ik vermoed dat Lego een slag om de arm wil houden. Afwegen en opties open houden zal nodig zijn denk ik. Ze kunnen net zo goed twee of drie sets lanceren.

[ Voor 6% gewijzigd door Kapoen op 23-01-2021 12:20 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• meesje
Pierre schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 12:06:
[...]

Diep van binnen vind ik hem toch te "lomp" en ook niet zo heel uitdagend. Maar goed dat wist ik misschien van te voren, hij is 1 keer gebouwd en in prima conditie dus hopelijk niet moeilijk te verkopen.
Ik heb de Sian (en Bugatti) op zolder liggen. Ik zou juist eerder neigen naar het kopen van de oranje Porsche dan het wegdoen van de Sian en/of Bugatti.

Afgelopen week de Land Rover afgerond, maar die loopt niet lekker. Eerst die maar deels uit elkaar halen. Dat wordt denk ik nog een leuke klus. Ik heb de repair guide elke keer achteraf er bij gepakt. Alles lijkt goed te zijn. Het probleem lijkt wel op de u-joints die niet synchroon zijn. Dus eerst dat maar helemaal perfect krijgen. Ik kan dat niet zomaar laten rusten.

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Zit net een beetje te kijken op Reddit kwam ik dit tegen voor de Saturn V dit is wel cool gedaan.

https://www.reddit.com/r/...splay_for_my_lego_saturn/

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17:28
Kapoen schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 08:44:
[...]

En zet nog maar een Space Shuttle set bij op de geruchtenlijst :P

*edit* in het geruchtenartikel schrijft men dat het misschien om de Columbia gaat. Gaat Lego dit jaar een lijn van 'rampen sets' uitbrengen? Titanic, Columbia... ?
En dan het heizelstadion van Brussel er ook maar bij

• sig69
  • Laatst online: 17:07
Gim schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 11:58:
[...]

Hmm, straks eens even kijken. En wat betreft weer, definieer mooi weer ;) Er zijn mensen die het hele jaar door BBQ-en. Doe je niet de hele dag :p
Wij wel, lekker in de zon zitten met een biertje en 6 uur spareribs garen :Y)
Maar imposant wederom om de kraan te zien. Ga je kijken wat de kraan maximaal aan kan qua gewicht?
Dat heeft iemand op internet ongetwijfeld al gedaan. Maar een blikje bier was met de mast uit al redelijk op het randje, dus echt indrukwekkend zal het niet zijn.

Roomba E5 te koop

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:28
Voor mijn taart dag gisteren een cake gebakken en een appeltaart.
Mijn vrouw heeft de cake versiert. Ik vind hem voor een eerste keer erg goed gelukt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ExzH0-Oc55OYDGZ_kNIdYqry5Po=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MpyOCmgdHlIVH8vx9FV1XaSJ.jpg?f=fotoalbum_large

En ja, het is de vorm van Lego zelf. 2 jaar geleden uit Legoland meegenomen.

• Gim
  • Niet online
sig69 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 12:30:
[...]

Wij wel, lekker in de zon zitten met een biertje en 6 uur spareribs garen :Y)

[...]

Dat heeft iemand op internet ongetwijfeld al gedaan. Maar een blikje bier was met de mast uit al redelijk op het randje, dus echt indrukwekkend zal het niet zijn.
Hangt het er niet ook vanaf onder welke hoek je hem hebt staan? Hoe hoger hoe beter?

• sig69
Gim schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:04:
[...]

Hangt het er niet ook vanaf onder welke hoek je hem hebt staan? Hoe hoger hoe beter?
Ik ben geen kraanmachinist maar mijn boerenverstand denkt van wel.

Roomba E5 te koop

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
sig69 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:15:
[...]

Ik ben geen kraanmachinist maar mijn boerenverstand denkt van wel.
Klopt, is een kwestie van moment oftewel kracht x arm. Dus hoe verder het gewicht dat je wilt tillen af is van de kraan hoe minder je kunt tillen. En als je de kraanarm steiler zet, wordt de afstand tussen kraan en gewicht minder dus kun je meer tillen.

• mir4dor
  • Laatst online: 22:04
sig69 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 00:59:
[Afbeelding]
Best een ding :)

Toch wel kunstig dat ze met één motor al die functionaliteit erin krijgen.
Ja daar begin je meteen achter te komen met zakje 1 (net begonnen)
Lego zal zo zijn software hebben om te tekenen en uit te rekenen, toch blijf ik het knap vinden (y)

Daily driver; MB R171 SLK280

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:26

almightyarjen

When does the hurting stop?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AGPhyxQ.jpg

Clever girl...

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Knolpower!
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12-12 14:58
Aangezien de meeste mensen hier bekend zijn met de Land Rover Defender dacht ik laat ik ook even wat posten.

Mijn Land Rover Defender stond al een tijdje stil na het bouwen omdat ik met andere sets bezig was,
Toen heb ik maar besloten om hem uit elkaar te halen en mijn eerste MOC te gaan maken.
Al snel besloten om deze MOC te gaan bouwen: https://rebrickable.com/m...t/forklift-42110-b-model/

De instructies waren pittig en uitdagend maar wel heel tof om te doen,
Je moet goed kijken en soms zelf wat bedenken hoe het mogelijk moet.
Maar het resultaat is wel heel leuk, alle functies werken!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EBU7y_kXedUKIkMjOW6GHbGeNBo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PiC8A6A7sgrHzkUiIjEn6cCV.jpg?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door Knolpower! op 23-01-2021 13:49 ]

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:54
Pierre schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 12:02:
[...]

haha ja die lopen hier ook rond, als die af is even gek maken :9
Bij het uittesten van de Liebherr na de eerste set sprongen de katten al een meter de lucht in _O-

Ja, hier ga ik straks wel lol mee hebben O-)

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:35
Voor het testen van wat de kraan kan tillen, even de 24T witte clutch gear bij het touw vervangen voor een normale 24T. De witte slipt al door bij iets van 1kg.

Ik ben niet verantwoordelijk voor verbogen/gebroken Lego :+

• sig69
AppieNL schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:18:
Voor het testen van wat de kraan kan tillen, even de 24T witte clutch gear bij het touw vervangen voor een normale 24T. De witte slipt al door bij iets van 1kg.

Ik wist niet eens dat die witte "clutch gears" waren 8)7

Roomba E5 te koop

• Kapoen
In tegenstelling tot de jager die blijkbaar een blauwe raptor niet ziet aankomen in groen struikgewas >:)

• Gim
  • Niet online
Knolpower! schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:49:
Aangezien de meeste mensen hier bekend zijn met de Land Rover Defender dacht ik laat ik ook even wat posten.

Mijn Land Rover Defender stond al een tijdje stil na het bouwen omdat ik met andere sets bezig was,
Toen heb ik maar besloten om hem uit elkaar te halen en mijn eerste MOC te gaan maken.
Al snel besloten om deze MOC te gaan bouwen: https://rebrickable.com/m...t/forklift-42110-b-model/

De instructies waren pittig en uitdagend maar wel heel tof om te doen,
Je moet goed kijken en soms zelf wat bedenken hoe het mogelijk moet.
Maar het resultaat is wel heel leuk, alle functies werken!

[Afbeelding]
Dus geen 42082 nodig om een forklift te bouwen. Hij ziet er goed uit. Straks eens kijken voor de instructies. Nog genoeg te bouwen met de Defender. Pimped, Stadion truck en dan nu de forklift.

• Gim
  • Niet online
AppieNL schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:18:

Haha die had ik met m'n laatste bricklink bestelling al in huis gehaald. Eenzelfde idee was er ook met de 42042. Al heb ik me er nog niet toe kunnen zetten om het daadwerkelijk uit te proberen. Gebroken LEGO werkt traumatiserend :)

• Knolpower!
  • Laatst online: 12-12 14:58
Gim schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 15:00:
[...]

Dus geen 42082 nodig om een forklift te bouwen. Hij ziet er goed uit. Straks eens kijken voor de instructies. Nog genoeg te bouwen met de Defender. Pimped, Stadion truck en dan nu de forklift.
Haha ik denk dat de 42082 Forklift wel wat steviger in elkaar zit,
Je merkt wel dat sommige dingen niet via de LEGO manier gaan,
Soms wel een paar keer goed moeten kijken voordat ik het begreep :D

Van de Defender ga ik ook nog de Vrachtwagen (Truck) maken en de Satdium Truck,
Volgens mij zijn die instructies wel duidelijker.

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:24
ToolkiT schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 18:39:
[...]

Ik heb 2*4 bricks uit de jaren '70 die nog prima werken..
Sterker nog ik heb 1*6 bricks uit die tijd die niet eens een tussenschot hebben en die werken ook nog net zo goed (of slecht eigenlijk ;) ) als destijds..

Maar die groene plant dingen zijn van een ander soort plastic can normale bricks.. en IMHO veel zachter en minder stabiel.. nieuw blijven die als slechter staan..
Lego is vorig jaar toch overgestapt op ander materiaal (plantaardig spul ipv olie) voor plantonderdelen. dus ook deze. is het sindsdien erger geworden ?

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:25

vhal

ಠ_ಠ

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qmc3gpx3I8c1Nbc3Pqarw5YfKXE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jRmHnN8bD8boyDzNhHds7DpY.jpg?f=user_large

Weer een stukje verder :) Wordt vervolgd als ik weer wat sets heb uitgeplozen.

Strava

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:28
vhal schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:55:
[Afbeelding]

Nice!

Die gele autootje rechts, das mijn lievelings auto van lego.. Vond hem toen die uitkwam zo futuristisch!

• Shanquish
  • Niet online
sig69 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 12:30:

[...]

Yep, op het YT kanaal van sariel staat de review van de rode kraan ( en heel veel andere sets) en heeft ook een gewichts test, uiteindelijk pletterde de kraan bij een ongeveer een kilo omver, en de uitgeschoven mast brak af :P

• Malfunctions
  • Laatst online: 19:24
[Afbeelding]

Bionicle heb ik echt helemaal niks mee. Volgens mij ben ik rond die tijd ook afgehaakt. Zou het jammer vinden als dat het winnende thema is.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:25

vhal

ಠ_ಠ

vhal schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:55:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LzAxN0Tq8S1MNJiaTLwCqAmw48E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JuyhhwuxJ65R552sTbhMgL4n.jpg?f=user_large

Ik mis alleen een ruitje van zo'n dakvenster maar die zal nog wel ergens liggen. Daarnaast kwam ik nog een doos tegen met diverse Lego Paradisa sets die nog van mijn vrouw zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jBurFwfdQ5gi03fZZEVxE5IeXjE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1ftuegVfKJGvT9TRlpKvIyAt.jpg?f=user_large

Denk dat de gebouwen nu wel gemaakt zijn, mijn vrouw had het nog over een huis met een rood dak maar ik heb nog geen idee welk huis dit zou moeten zijn. Wordt dus vervolgd :P

[ Voor 25% gewijzigd door vhal op 24-01-2021 14:32 ]

Strava

• Rivanov
  • Laatst online: 19:25
vhal schreef op zondag 24 januari 2021 @ 14:30:
[...]

[Afbeelding]

Ik mis alleen een ruitje van zo'n dakvenster maar die zal nog wel ergens liggen. Daarnaast kwam ik nog een doos tegen met diverse Lego Paradisa sets die nog van mijn vrouw zijn.

[Afbeelding]

Denk dat de gebouwen nu wel gemaakt zijn, mijn vrouw had het nog over een huis met een rood dak maar ik heb nog geen idee welk huis dit zou moeten zijn. Wordt dus vervolgd :P
Oh de nostalgie! Ik heb ook dat pompstation, politiebureau etc! Geweldig! _/-\o_

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

* aReaRe net het eerste zakje heeft opengetrokken van het Colosseum.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Kapoen
Filmpje door Jangbricks ivm het 'compatibel maken' van gebouwen/modulars met het nieuwe wegensysteem:

Hij toont zowel Lego als niet-Lego oplossingen.

[ Voor 19% gewijzigd door Kapoen op 24-01-2021 16:20 ]

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:45
Gim schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 15:00:
[...]

Nee de 8835 is genoeg :) O-)

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• almightyarjen

almightyarjen

vhal schreef op zondag 24 januari 2021 @ 14:30:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En bedankt, nu wil ik ook nog een 90's video maken :|

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:36

Mappy

Piramide van Austerlitz

Afbeeldingslocatie: https://moo.mappz.net/20210124rosesarered.jpg

🌹 Roses are red 🌹

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/7yZW11E5GtZBcABOZyUsLteE.jpg
LEGO Piraten 6276

Even kijken of de doos uit 1989 nog compleet is. En ja, heb alles nog. Inclusief stof uit 1989,1990 en 1991! :)

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:09

• dr86
  • Niet online
Cubix schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:08:
[Afbeelding]
LEGO Piraten 6276

Even kijken of de doos uit 1989 nog compleet is. En ja, heb alles nog. Inclusief stof uit 1989,1990 en 1991! :)
Mooi setje, helaas te duur om aan te schaffen als je de prijzen op marktplaats ziet.

• Shanquish
  • Niet online
inmiddels is de rode kraan klaar, dus wordt ie ingewerkt door een oude rot in het vak, de 42009

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FtrtS4N.jpg

vond het echt een hele leuke interessante build, gelukkig weinig herhalingen.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:01
Grappig, heeft op een bepaalde manier wel wat weg van 31084 Piratenachtbaan
Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/bltab526b1bbb2dfffa/31084.jpg?fit=bounds&format=webply&quality=80&width=800&height=800&dpr=1

• almightyarjen

almightyarjen

DukeBox schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:15:
[...]

Grappig, heeft op een bepaalde manier wel wat weg van 31084 Piratenachtbaan
[Afbeelding]
Volgens mij was dat ook de bedoeling ;)

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-12 11:28

Kraz

Saving the world

[Afbeelding]
LEGO Piraten 6276

Dat ziet er toch zoveel beter uit met zo'n grondplaat dan wat je tegenwoordig hebt/krijgt?

Ik heb ooit eens gelezen dat juist deze grondplaten 1 van de grote verliezen voor LEGO waren destijds. De productiekosten werden er never nooit uitgehaald.

Stiekem hoop ik toch dat ze ooit weer terugkomen.
De laatste Pirate Bay zou toch ook wel meer uitstraling krijgen mét zo'n grondplaat lijkt me.

• DukeBox
Iets heel anders, zo onderhand heb ik heel wat bouw instructies liggen, heeft iemand daar een goede oplossing voor gevonden om te bewaren anders dan ik die plastic mapjes in een ringband ?

Die mapjes gaan bij mij doorhangen en zijn hoe dan ook te klein voor de boekwerken. Ook de kleinere boekjes zakken allemaal naar beneden en uiteindelijk vergaan die hoesjes ook bij regelmatig gebruik.

Gewoon gestapeld in kratjes e.d. is ook niet echt een optie want ik wil het makkelijk doorzoekbaar maken (soms weet ik het set nummer niet om hem digitaal te vinden).

Het gaat om voornamelijk 4 formaten, ~A4 boekwerken (>100 pagina's), ~A4 boekjes, ~A5 boekjes en van die kleine vouwblaadjes.

• ymnia
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online
DukeBox schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:10:
Iets heel anders, zo onderhand heb ik heel wat bouw instructies liggen, heeft iemand daar een goede oplossing voor gevonden om te bewaren anders dan ik die plastic mapjes in een ringband ?

Die mapjes gaan bij mij doorhangen en zijn hoe dan ook te klein voor de boekwerken. Ook de kleinere boekjes zakken allemaal naar beneden en uiteindelijk vergaan die hoesjes ook bij regelmatig gebruik.

Gewoon gestapeld in kratjes e.d. is ook niet echt een optie want ik wil het makkelijk doorzoekbaar maken (soms weet ik het set nummer niet om hem digitaal te vinden).

Het gaat om voornamelijk 4 formaten, ~A4 boekwerken (>100 pagina's), ~A4 boekjes, ~A5 boekjes en van die kleine vouwblaadjes.
Ik heb ze verschillend, meeste kleine boekjes (blaadjes) in ringband maar de technic instructies in steekmapjes met meerdere vakken. Dit zijn grotere compartimenten dan de insteekmapjes voor ringband. Grotere technicsets, waarvan boekje met stickers nog in plastic zit, gaan er prima in
Waar ze vandaan komen geen idee, maar ze staan op internet wel als sorteermap.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
ftfy :P

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• DukeBox
ymnia schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:43:
..maar ze staan op internet wel als sorteermap.
Zoiets bedoel je ?
Afbeeldingslocatie: https://shop.wiltec.nl/resize/VNKK6191.jpg/0/1100/True/sorteermap-rexel-ice-6-vaks-transparant.jpg

@ymnia tnx voor je DM, ik ga op zoek naar een paar van die transparante met transparante tussen mappen, dan heb ik in ieder geval iets dat beter werkt dan wat ik nu heb totdat ik de ultieme oplossing heb gevonden ;)

ik edit de reply's even in deze post, het is nogal offtopic voor de meesten denk ik
Die heb ik gehad. Als je een ordner dan een keer hard neerzet valt de helft er uit. De foldables passen er hoe dan ook niet in en sommige A4's hebben de nietjes aan de korte kant zitten dus ook niet zo praktisch als je ze er dan telkens uit moet halen.

[ Voor 64% gewijzigd door DukeBox op 25-01-2021 11:37 ]

• basvanderploeg
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-12 18:53
Ik heb weer een aantal nieuwe toevoegingen gedaan aan m'n modulars. Waaronder deze geautomatiseerde drilboor... :P

• almightyarjen

almightyarjen

basvanderploeg schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:48:
Ik heb weer een aantal nieuwe toevoegingen gedaan aan m'n modulars. Waaronder deze geautomatiseerde drilboor... :P

[YouTube: LEGO Animated Jackhammer]
Geniaal _/-\o_ :D zit er een hele lego motor onder, of heb je een trilmotor van een telefoon oid gebruikt?

• basvanderploeg
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-12 18:53
almightyarjen schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:05:
[...]

Geniaal _/-\o_ :D zit er een hele lego motor onder, of heb je een trilmotor van een telefoon oid gebruikt?
Nee, er zit een normaal motortje onder waarvoor ik zelf een omhulsel en aandrijfsysteem heb geprint. :9 Net als de rest aan te sturen via WiFi.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

basvanderploeg schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:48:

[YouTube: LEGO Animated Jackhammer]
_O- _O- hoe kom je dr op _/-\o_

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• mir4dor
Ik ben al lekker opgeschoten met de rode kraan 42082. Wat een techniek weer !

Ben nu op het punt om de functies te testen maar, alle functies werken maar één kant op. Heb ik iets fout gedaan of komt dit goed wanneer de bovenbouw met de onderwagen wordt 'verbonden'. Weet iemand dit ?

• APClll
  • Nu online

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Het is ongetwijfeld heiligschennis, maar m'n ouders vonden het vroeger reuze handig om er twee gaatjes in te jassen met de perforator, en zo alles per soort ("gewoon" en "technisch") in een grote ordner te doen.

Inmiddels zit ik in tweestrijd mbt die methode. O-)
Er zitten gaatjes in al m'n boekjes ( :X ) , maar ik héb wel alle boekjes nog. ( O+ )

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

• DukeBox
APClll schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:30:
..twee gaatjes in te jassen met de perforator...
Dikke nee...

...maar moet toe geven dat ik ook nog heel wat oud spul heb van mijn jeugd door die methode

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:03

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Er bestaan van die verzamelbanden met metalen clipjes. De Donald Duck verzamelbanden hebben die bijvoorbeeld. Boekbinderspelden heten het zie ik nu.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• DukeBox
@Nyarlathotep, ja maar daar passen alleen de dunne A4 boekjes in. Er zijn wel A5 mapjes maar die zijn dan in de breedte en moeten in de lengte zijn.

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Zelf kies ik ervoor gewoon gaatjes in de boekjes te maken van de simpelere goedkope sets. Van de duurdere sets zitten de boekjes vaak al niet meer met nietjes in elkaar en hebben vaak ook hetzelfde formaat. Die kunnen goed in een kratje, of zelfs boekenkast :)

200 fish found!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-12 22:55

Dommel

Professioneel Software Sloper

Naar aanleiding van de stemming die je nu kunt doen bij Lego maar eens begonnen met het digitaal bouwen van een oude set. Als je dan de oude handleiding voor je hebt en je kijkt naar hoe het er toen allemaal uit zag en je vergelijkt dat met de huidige sets dan zit er wel een wereld van verschil in. Maar het maken van de set digitaal doet me wel afvragen of ik nog alle blokjes heb in de verzamelbak met alle Lego die ik heb.

En de set die ik aan het bouwen ben: Nr 5510, Model Team, "Off-Road 4x4"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5TdfDuxoZ2YRmJgVioEE_TQyDZ8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WRqvp4WucNUsXy01BweVQ9oS.png?f=fotoalbum_large

Alleen nog een keer uitzoeken of ik de kabel van de lier ook digitaal kan vinden ergens :P

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:49

Superkiwi

Hoi doei

Ha grappig, die heb ik hier ook nog :)
Vond ik destijds een hele gave set.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17:28
Voor de boekjes gebruik ik 4 gaats ringbanden met insteekhoezen voor bankbiljetten. Die zijn steviger (naar wel duurder) dan gewone steekhoezen.
Je hebt ze in verschillende maten, waardoor ik bv 8 mixel of brickheadz boekjes in 1 vel kwijt kan of 2 A4 boekjes.
Doordat ze steviger zijn gaan ze ook niet inhangen.
De perforator graatjes van die hoezen verstevigd ik met speciale plak ringetjes

• LCK
  • Laatst online: 12:13

LCK

mir4dor schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:24:
Ik ben al lekker opgeschoten met de rode kraan 42082. Wat een techniek weer !

Ben nu op het punt om de functies te testen maar, alle functies werken maar één kant op. Heb ik iets fout gedaan of komt dit goed wanneer de bovenbouw met de onderwagen wordt 'verbonden'. Weet iemand dit ?
Ik heb deze recent ook gebouwd. Mooie set!
Maar, elektrische functies in de onderbouw (steunpoten in-uit, en kraan draaien) zouden het nu moeten doen. Deze staan los van de bovenbouw (behalve dat de stroomvoorziening in de bovenbouw zit).
Met de schakelaars aan de zijkanten van de onderbouw (tussen de wielen) is de draairichting in te stellen. Zet de schakelaar van de ‘poten’ in het midden (neutraal). Met de andere schakelaar naar links, of naar rechts, draait de kraan in beide richtingen.
Heb je de rode ‘wijzer’ wel op de schakelaar gemonteerd, terwijl deze in neutraal stond?

• almightyarjen

almightyarjen

APClll schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:30:
[...]

m'n ouders vonden het vroeger reuze handig om er twee gaatjes in te jassen met de perforator
Met die instructies van tegenwoordig moet je het met een boormachine doen om er doorheen te komen :X

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:31

Ja, dat probleem heb ik de afgelopen jaren ook ervaren. Ik begon eerst met de instructieboekjes in A4 insteekhoezen in ringbanden te doen. Maar sommige boekjes van grote sets hebben een afwijkend formaat en passen daar niet in. Verder nam het aantal boekjes toe waardoor ik niet genoeg ruimte in de mappen had. Nu heb ik één doos waarin alle boekjes zitten, maar ik denk dat ik dat maar eens moet uitsplitsen naar boekjes per onderwerp: Ideas, Star Wars, Creator Expert... :P En dan per onderwerp een doos(je).

• mir4dor
LCK schreef op maandag 25 januari 2021 @ 07:48:
[...]

Ik heb deze recent ook gebouwd. Mooie set!
Maar, elektrische functies in de onderbouw (steunpoten in-uit, en kraan draaien) zouden het nu moeten doen. Deze staan los van de bovenbouw (behalve dat de stroomvoorziening in de bovenbouw zit).
Met de schakelaars aan de zijkanten van de onderbouw (tussen de wielen) is de draairichting in te stellen. Zet de schakelaar van de ‘poten’ in het midden (neutraal). Met de andere schakelaar naar links, of naar rechts, draait de kraan in beide richtingen.
Heb je de rode ‘wijzer’ wel op de schakelaar gemonteerd, terwijl deze in neutraal stond?
Dank voor je antwoord echter, ik ben nu bij het punt beland waar je de batterybox monteert en de functies gaat testen. Dus alleen nog van de bovenbouw.

Ik bedoel dus dat mast, lier, en zwenken maar één kant op werken. De bovenbouw is nu nog niet op de onderwagen gemonteerd.

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:10
[Afbeelding]

Eigenlijk wel jammer dat de System thema's die het gered hebben allebei in de afgelopen twee jaar nog sets hebben gehad. Ik begrijp echt niet waarom ze de Castle en Space sets hebben gesplitst... Maar goed, mijn stem zou ook naar Pirates gaan uit deze top drie, al heb ik ook vrede met een leuke Classic Space set.

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-12 15:35
Met betrekking op het opbergen van instructieboekjes: er zijn ook A4 insteekhoesjes die in de dikte 'uitklappen'. Te vinden als 'expansie showtas' of als 'harmonica showtas'. Daar passen de dikkere (met name Technic) instructieboeken in. Maar de echt dikke boeken (of sets van boeken) van de echt grote sets passen zelfs daar niet in. Daarom ben ik over gegaan op van die hangende dossiermappen in zo'n rekje.

• LCK
  • Laatst online: 12:13

LCK

mir4dor schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:55:
[...]

Dank voor je antwoord echter, ik ben nu bij het punt beland waar je de batterybox monteert en de functies gaat testen. Dus alleen nog van de bovenbouw.

Ik bedoel dus dat mast, lier, en zwenken maar één kant op werken. De bovenbouw is nu nog niet op de onderwagen gemonteerd.
Helder, maar ik weet niet hoe ik je dit verder uit kan leggen. De tandwielen in de onderbouw laten toe dat de kraan beide kanten op draait. En dat de steun-poten naar beneden, en weer naar boven gaan. Dit zit allemaal in de onderbouw, en gebeurt met de schakelaars aan de zijkanten van de onderbouw. De aandrijving komt inderdaad vanuit de bovenbouw, maar de motor in de bovenbouw draait maar één kant op (de schakelaar de andere kant op wordt 'bewust' en heel slim geblokkeerd). Dus de aandrijving gaat vanuit de bovenbouw naar de onderbouw, via een as, die maar één kant op draait (zeg: met de klok mee). Met de schakelaars in de onderbouw (die tussen de wielen) kun je deze instellen op 'neutraal' ('vrij'), linksom en rechtsom voor de kraan/arm, en naar beneden/naar boven voor de steunpoten.

Ik hoop dat dit een beetje helpt.

• meesje
Hilarisch! :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CQU6kmqjdY45B_l5E2PIPiLo39s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gBjlbHWN2gThhcBhzJgS59Wu.png?f=fotoalbum_large

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Super! Eigen creatie? Of gevonden?
Benieuwd naar de parts lijst, bouwen lijkt wel mee te vallen!

• Gim
  • Niet online
COOL! 8) Waar heb je die vandaan? Ik kan wel iets bestellen afgaande op dit plaatje, maar meer info is altijd welkom. Dit kleintje wil ik wel naast de IDEAS Ecto-1 zetten; dan krijgt hij alvast een klein broertje voor het grote broertje komt :D

• dracothetm
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-05 20:38
Na een tijd te hebben megelezen in dit topic toch een vraag waar ik hoop dat er iemand is die me kan helpen. Ik heb van mijn kindertijd een bak bionicles mee gehad van de ouders. Nu kwam ik alleen ook wat grote wielen tegen die volgens mij bij onderstaande bionicle horen maar ik kan deze niet terug vinden.Heeft er hier iemand een idee welke dit is?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MGVkxRzpVfwQoTx8U-LZLuqD-T8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/opSxfTQX1pIGfnoqLV0ynEHw.jpg?f=fotoalbum_large

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:07
@dracothetm Dat ziet er meer uit als één van de slizers. Die heb ik gepaard toen ik jong was! Deze had ik niet, maar ik zoek hem even voor je op.

Edit: het is set 8520: de Millennium-slizer. Die wilde ik vroeger zo graag hebben :p Ik had de 'gewone' slizers alle 8 gespaard. Maar toen kwam er weer een nieuwe reeks, en daar heb ik er maar één van, de Blaster Slizer.

Hier is een link:
https://www.bricklink.com...item.page?S=8520-1#T=S&O={%22iconly%22:0}

[ Voor 52% gewijzigd door Jakkus op 25-01-2021 11:11 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• the___butcher
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:57
water_escape schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:59:
alle MOC kenners en makers, ik wil heel graag een mooie Audi hebben (RS6 of RS7 bijvoorbeeld). Lego heeft zelf geen mooie Audi's, maar ik kom ook geen MOC's tegen om zelf te maken.... gat in de markt? ;)
Ik kwam net deze R8 tegen: https://rebrickable.com/m...er-42083-b-model/#details.
Ben zelf ook redelijk gecharmeerd van Audi's, en deze ziet er wel echt vet uit.

• pagani
  • Niet online
dracothetm schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:07:
Na een tijd te hebben megelezen in dit topic toch een vraag waar ik hoop dat er iemand is die me kan helpen. Ik heb van mijn kindertijd een bak bionicles mee gehad van de ouders. Nu kwam ik alleen ook wat grote wielen tegen die volgens mij bij onderstaande bionicle horen maar ik kan deze niet terug vinden.Heeft er hier iemand een idee welke dit is?[Afbeelding]
De 8520 Millenium Slizer.

• meesje
hemiparo schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:05:
[...]

Super! Eigen creatie? Of gevonden?
Benieuwd naar de parts lijst, bouwen lijkt wel mee te vallen!
Gim schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:06:
[...]

COOL! 8) Waar heb je die vandaan? Ik kan wel iets bestellen afgaande op dit plaatje, maar meer info is altijd welkom. Dit kleintje wil ik wel naast de IDEAS Ecto-1 zetten; dan krijgt hij alvast een klein broertje voor het grote broertje komt :D
Sorry, vergeten de bron te vermelden.

• dracothetm
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-05 20:38
@Jakkus @pagani erg bedankt. Was die reeks helemaal vergeten. Had als kin veel teveel lego met mijn broer.

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:07
Ik heb een paar kleine sets via Bricklink binnengekregen vanmorgen: twee oude Lego castle-setjes (677 en 6010) en een pizzawagen (60150), die is ook erg leuk!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f3dFhZMBqWIJuOUH6sxHjwObEXg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cYemslztKI70Fgal3oVNWHoE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wCDWrV0KcaO4ZRZd9_jvHPuucEw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZN0cAZIGlqtYeeLEucoAxGYS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DzLAgZzJMcx63xE73MU63kdPU0A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1y51VGsxnP4lQ51rkwxFjofF.jpg?f=fotoalbum_tile

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• pagani
  • Niet online
Gek genoeg was ik bij de eerste aanblik van de uiteindelijke Blacksmith erg negatief, maar is hij nu toch uitgegroeid tot een set die ik graag wil hebben. Blijkbaar moest ik even wennen aan de wijzigingen t.o.v. het Ideas model, maar hij gaat prima passen in onze toekomstige stad met pretpark (met een deel Harry Potter, ridders en achtbaan en overige attracties)

• meesje
the___butcher schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:10:
[...]

Ik kwam net deze R8 tegen: https://rebrickable.com/m...er-42083-b-model/#details.
Ben zelf ook redelijk gecharmeerd van Audi's, en deze ziet er wel echt vet uit.
Erg fraai. Ik kwam ook de smart roadster tegen obv de Sian. Erg knap wat men kan maken.

Sowieso kan ik uren kijken op rebrickable. Technic en treinen hebben op dit moment mijn grootste interesse. Wat betreft treinen zijn er mooie instructies om de rails ‘ballasted’ te maken. Erg handig (en mooi) om eind dit jaar de Kerst trein op witte base plates te plaatsen.

• Gim
  • Niet online
meesje schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:11:
[...]

[...]

Sorry, vergeten de bron te vermelden.
Thanks. De kentekenplaat heb ik ondertussen gevonden. Nu alleen zien of er ook zo'n brick is met het GB logo op. Het voelt toch wat 'incompleet' zonder het logo :)

• meesje
Gim schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:20:
[...]

Thanks. De kentekenplaat heb ik ondertussen gevonden. Nu alleen zien of er ook zo'n brick is met het GB logo op. Het voelt toch wat 'incompleet' zonder het logo :)
Dan ook gelijk delen waar je de kentekenplaat vandaan hebt. ;)

• dr86
  • Niet online
Zoiets als dit zou leuk zijn als serie of als ideas setje met nog een paar iconische autotjes
pagani schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:17:
Gek genoeg was ik bij de eerste aanblik van de uiteindelijke Blacksmith erg negatief, maar is hij nu toch uitgegroeid tot een set die ik graag wil hebben. Blijkbaar moest ik even wennen aan de wijzigingen t.o.v. het Ideas model, maar hij gaat prima passen in onze toekomstige stad met pretpark (met een deel Harry Potter, ridders en achtbaan en overige attracties)
Yes hier ook inderdaad, vind het origineel wel veel mooier, maar los van dat originele design (waarvan je weet dat het uitgekleed gaat worden) vind ik m ook erg gaaf. Kan er alleen nog niet over uit dat de prijs belachelijk is vergeleken met andere landen.

[ Voor 46% gewijzigd door dr86 op 25-01-2021 11:25 ]

• The Eagle
  • Laatst online: 17:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Da's geen Ecto-1, da's een Ecto 1/4 :+

@DukeBox Je zou dit eens kunnen proberen: https://www.amazon.nl/Dur...transparant/dp/B000WL2PGY
Heet een klemrug. Zit ook perforatie aan zodat ie in een map / ordner kan. Klem je de handleidingen zo tussen, meerderen als je kleintjes hebt. Evt kun je er ook een plastic voor- en achterkant omheen doen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Frank_79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-07 17:49
Ik zit op Bricklink even te kijken naar de onderdelen voor die Ecto-1. Je hebt er niet zoveel nodig. Eerste automatische selectie door BL komt neer op 3 shops.. Beetje jammer dat het dan niet zou kunnen dit bij 1 shop aan te schaffen en maar 1 keer de verzendkosten te hebben..

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Frank_79 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:31:
Ik zit op Bricklink even te kijken naar de onderdelen voor die Ecto-1. Je hebt er niet zoveel nodig. Eerste automatische selectie door BL komt neer op 3 shops.. Beetje jammer dat het dan niet zou kunnen dit bij 1 shop aan te schaffen en maar 1 keer de verzendkosten te hebben..
Limiet van 1 shop instellen? Als het van 1 shop kan komen maar die hanteert hoge prijzen voor zn bricks, ben je misschien met meer shops toch goedkoper uit.

https://discord.com/invite/tweakers

• Frank_79
redfoxert schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:33:
[...]

Limiet van 1 shop instellen? Als het van 1 shop kan komen maar die hanteert hoge prijzen voor zn bricks, ben je misschien met meer shops toch goedkoper uit.
Ah, die optie heb ik tot nu toe blijkbaar gemist.. thanks! |:(

Edit: waar zit die optie.. :?

[ Voor 4% gewijzigd door Frank_79 op 25-01-2021 11:37 ]

• Gim
  • Niet online
meesje schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:22:
[...]

Dan ook gelijk delen waar je de kentekenplaat vandaan hebt. ;)
De kentekenplaat kun je gewoon op Bricklink vinden. Via Google gevonden door te zoeken op bricklink Ecto-1 license plate lego.

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

QuattroNL

It is I.

Leuk!

Qua parts: ik vermoed dat ik veruit het meeste wel zo in de bakken heb liggen, behalve natuurlijk de kentekenplaat en logo op de zijkant.
En als ik iets niet heb dan vervang ik het door iets wat ik wel heb.
Da's natuurlijk ook het leuke aan Lego: iets bouwen met de parts die je al hebt. Alles maar gelijk bestellen is dan zoooo makkelijk :+

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• meesje
Gim schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:36:
[...]

De kentekenplaat kun je gewoon op Bricklink vinden. Via Google gevonden door te zoeken op bricklink Ecto-1 license plate lego.
Super! Vond het verwarrend, want dit steentje wordt niet onder inventory genoemd.

• Frank_79
meesje schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:43:
[...]

Super! Vond het verwarrend, want dit steentje wordt niet onder inventory genoemd.
Dat geldt ook voor de witte bricks 1 x 6 zag ik net..

• meesje
QuattroNL schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:42:
[...]

Leuk!

Qua parts: ik vermoed dat ik veruit het meeste wel zo in de bakken heb liggen, behalve natuurlijk de kentekenplaat en logo op de zijkant.
En als ik iets niet heb dan vervang ik het door iets wat ik wel heb.
Da's natuurlijk ook het leuke aan Lego: iets bouwen met de parts die je al hebt. Alles maar gelijk bestellen is dan zoooo makkelijk :+
Degene die deze steentjes in huis hebben, mogen aan de bak om de verkleuring weg te halen. ;)
Zelf heb ik destijds al die oude setjes en steentjes weg gedaan. De doorzichtige steentjes waren ook redelijk geel geworden. Ik heb liever fris nieuw via bricklink/-owl.

• meesje
Frank_79 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:43:
[...]

Dat geldt ook voor de witte bricks 1 x 6 zag ik net..
Klopt. Daarom dacht ik dat de kentekenplaat ook een eigen ontwerp was.

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

QuattroNL

It is I.

meesje schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:46:
[...]

Degene die deze steentjes in huis hebben, mogen aan de bak om de verkleuring weg te halen. ;)
Zelf heb ik destijds al die oude setjes en steentjes weg gedaan. De doorzichtige steentjes waren ook redelijk geel geworden. Ik heb liever fris nieuw via bricklink/-owl.
Alsof de Ecto uit de film er zo spik en span uit zag.
Hell, de grote Lego Ecto heeft roeststickers om 'm oud en gebruikt te laten lijken. Dan maken die paar mogelijk vergeelde steentjes in de kleine versie ook niks uit. Sterker nog: het past zelfs beter.

Maar ik snap je wel hoor :9

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Pagina: 1 ... 43 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .