Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.980 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:37
chrisO schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:57:
[...]

Zucht :| Kunnen ze bij Lego niet eerst eens zorgen dat de huidige sets normaal op voorraad zijn ipv steeds maar nieuwe speciale sets brengen die binnen 24 uur zijn uitverkocht en vervolgens maanden niet verkrijgbaar zijn. De wachttijden bij Lego rijzen de pan uit :|
Ik begrijp je punt, ik wacht ook niet graag op nieuw speelgoed :P

Toch heb ik het voor mezelf op deze manier gekaderd:
- corona => de wereld draait gek, veel mensen hebben de hobby of op z'n minst een tijdverdrijf ontdekt
- corona => productiecapaciteit van Lego is gehinderd wegens sluiting van fabrieken heb ik begrepen
- Lego is een bedrijf => wil winst maken ongeacht omstandigheden
- Lego is geen noodzakelijke behoefte aan mijn kant => ergo ik kan wel enkele maanden wachten, ik heb nog genoeg backlog om me te amuseren

Ik snap dat niet iedereen dit zo bekijkt, ik heb alleen voor mezelf bepaald dat ik me er niet te druk in ga maken. We kunnen er toch niets aan veranderen.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07-10 15:06
chrisO schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:57:
[...]

Zucht :| Kunnen ze bij Lego niet eerst eens zorgen dat de huidige sets normaal op voorraad zijn ipv steeds maar nieuwe speciale sets brengen die binnen 24 uur zijn uitverkocht en vervolgens maanden niet verkrijgbaar zijn. De wachttijden bij Lego rijzen de pan uit :|
Ik denk dat die amelia earhart een GWP is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Gim schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 18:23:
[...]

De big boo bar met de lichten wilde ik ook nog sowieso doen. Lijkt me een toffe toevoeging.

Heb je voor de trailer een tweede set aangeschaft?
Boo bar.. die term kende ik niet..
Wel Bull bar (US) en Roo bar (AUS)..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
ToolkiT schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:42:
[...]

Boo bar.. die term kende ik niet..
Wel Bull bar (US) en Roo bar (AUS)..
Zo wordt ie met de MOC en in de andere post genoemd, dus om verwarring te voorkomen heb ik die naam maar overgenomen :)

Ik kende ze onder de naam deer guard, maar kwam ook nog de term grille guard (en nog een paar) tegen.

Om het simpel te houden >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19:12
Kapoen schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:53:
[...]

En we krijgen naar verluid ook nog een set die te maken heeft met Amelia Earhart. We gaan terug naar het pionierstijdperk met Lego lijkt het zo _/-\o_
Lockheed Model 10-E Electra.............. Voor mij een must have zoals ik al eerder aangaf. Ik hoop wel op een echt model en geen GWP, dat kun je dat model gewoon niet aandoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:01
RBH schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:49:
[...]

Hier zat ik ook mee. Ik heb die compare functie gebruikt en die onderdeeltjes toegevoegd aan een eigen lijst op Rebrickable. Daarna de lijst geëxporteerd en geïmporteerd naar Bricklink.
gelukt!
ik heb land rover als pakket toegevoegd dat ik heb, daarna kan ik de missende blokjes direct doorsturen naar bricklink en bestellen :)

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Gim schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:52:
[...]

Zo wordt ie met de MOC en in de andere post genoemd, dus om verwarring te voorkomen heb ik die naam maar overgenomen :)
Snap ik, maar het viel me op vandaar..
Misschien dat de maker van die mod niet zo goed engels spreekt en bull vertaalde naar boo als in booboo oeps..
Gim schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:52:
[...]

Ik kende ze onder de naam deer guard, maar kwam ook nog de term grille guard (en nog een paar) tegen.

Om het simpel te houden >:)
grappig deer guard kende ik weer niet.. grill guard wel, maar dan voornamelijk in de contex van motorfietsen (en bescherming tegen steentjes ipv groot wild)..

Anyway het zijn leuke mods en ik krijg ook telkens meer de neiging om die defender te kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-10 10:48
Nice build, @QuattroNL! Hoe heb je de schoorstenen schuin gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
alle MOC kenners en makers, ik wil heel graag een mooie Audi hebben (RS6 of RS7 bijvoorbeeld). Lego heeft zelf geen mooie Audi's, maar ik kom ook geen MOC's tegen om zelf te maken.... gat in de markt? ;)

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:48
JPDeckers schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 19:52:
[...]

En de daad bij het woord gevoegd, de 10181:

[Afbeelding]

Niet de meest enerverende build, maar wel mooie hoogte bouw.
Holy shit, die had je nog voor 1000 euro kunnen verpatsen _/-\o_

EDIT: nu wil ik deze graag bricklinken, iemand een idee hoe dit moet ?

[ Voor 6% gewijzigd door Beavbusi op 21-01-2021 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:06

vectormatic

Warlock of the doorlock

water_escape schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:59:
alle MOC kenners en makers, ik wil heel graag een mooie Audi hebben (RS6 of RS7 bijvoorbeeld). Lego heeft zelf geen mooie Audi's, maar ik kom ook geen MOC's tegen om zelf te maken.... gat in de markt? ;)
De RS5 DTM van Lipko is niks? https://rebrickable.com/m...pko/audi-rs5-dtm/#details

Deze twee vond ik ook nog wel tof op het eerste gezicht:
https://rebrickable.com/m...-audi-rs5-dtm-rc/#details
https://rebrickable.com/m...-speed-champions/#details

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07-10 15:06
Beavbusi schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:09:
[...]

Holy shit, die had je nog voor 1000 euro kunnen verpatsen _/-\o_

EDIT: nu wil ik deze graag bricklinken, iemand een idee hoe dit moet ?
Dan moet je paar pagina's terug lezen. Daar is het al aan bod gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik wilde eerst een opmerking maken dat een mooie Audi een contradictio in terminis is, maar laten we het houden op verschil in smaak O-)

Die versie van Lipko vind ik niet zo geslaagd. Daar is maar net een auto in te herkennen, laat staan een Audi.
De Springer versie vind ik wel erg geslaagd, al is dat gelijk wel heel extreem. Gebaseerd op de GT3RS en ruim 4000 stukjes, met ook nog lichtjes erbij. Dat maakt hem wel mooi groot en gedetailleerd. Volgens de beschrijving ook redelijk makkelijk in Sian groen te bouwen als je die set toevallig hebt.
De laatste is meer om mee te spelen dan om neer te zetten gok ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
Ik heb een Williams gekocht, maar die stenen zijn wel iets verkleurd. Wat is nu een goede optie om die weer wit te krijgen in de winter? En hoe krijg ik de oude stickers eraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
gwystyl schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:32:
[...]

Ik wilde eerst een opmerking maken dat een mooie Audi een contradictio in terminis is, maar laten we het houden op verschil in smaak O-)

Die versie van Lipko vind ik niet zo geslaagd. Daar is maar net een auto in te herkennen, laat staan een Audi.
De Springer versie vind ik wel erg geslaagd, al is dat gelijk wel heel extreem. Gebaseerd op de GT3RS en ruim 4000 stukjes, met ook nog lichtjes erbij. Dat maakt hem wel mooi groot en gedetailleerd. Volgens de beschrijving ook redelijk makkelijk in Sian groen te bouwen als je die set toevallig hebt.
De laatste is meer om mee te spelen dan om neer te zetten gok ik
hahaha :). smaak indeed ;)

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:22
Beavbusi schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:41:
Ik heb een Williams gekocht, maar die stenen zijn wel iets verkleurd. Wat is nu een goede optie om die weer wit te krijgen in de winter? En hoe krijg ik de oude stickers eraf?
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar de waterstofperoxide methode zou ook met een UV lamp moeten werken. Waarschijnlijk gaat het zelfs sneller dan in de zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
ErikT738 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:50:
[...]

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar de waterstofperoxide methode zou ook met een UV lamp moeten werken. Waarschijnlijk gaat het zelfs sneller dan in de zon.
Heb ij een idee welke uv lamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Beavbusi schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:58:
[...]

Heb ij een idee welke uv lamp?
Ik zou het niet weten. In principe heeft het vooral effect op hoe snel het gaat. Momenteel gebruik ik voor een vergelijkbaar doel (uit laten harden van resin 3D-prints) een nagellak lampje maar dat is eigenlijk vrij zwak en moet je constant opnieuw aanzetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:49

QuattroNL

It is I.

Jolke schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:54:
Nice build, @QuattroNL! Hoe heb je de schoorstenen schuin gezet?
Eerst een disclaimer: mijn zoontje heeft eigenlijk alles gebouwd en bedacht. Ik heb alleen meegedaan met de achtersteven. Verder denk ik voornamelijk mee en mag ik de BL orders betalen :+

De schoorstenen staan schuin via een hinge 1x2 base met een hinge brick 2x2
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/myImg/Thumb/162649.jpg
welke 1 brick onder het deknivo staat. De achterkant van de schoorsteen rust ook ergens op.
Niet inmens stevig want een schoorsteen weegt wel wat maar het is dan ook een displayset.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:06

vectormatic

Warlock of the doorlock

gwystyl schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:32:
[...]

Haha, ben ik het wel mee eens, veel audis kunnen er wel redelijk netjes en een tikje agressief uitzien, maar mooi... niet persee mij ding zeg maar

Dit van lipko is wel heel duidelijk old school technic, veel meer lijnen en open ruimtes, tegenover alles dicht met panels tegenwoordig, het moet je ding maar zijn.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Beavbusi schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:41:
Ik heb een Williams gekocht, maar die stenen zijn wel iets verkleurd. Wat is nu een goede optie om die weer wit te krijgen in de winter?
Zie de site van mede-tweaker @almightyarjen: http://www.almightyarjen.com/
Onder How-to staat een link naar het ontgelen van steentjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:32
Ik wist niet dat er in het verleden al eens een blacksmith set in het assortiment zat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ox428J1p4MtPCSa5m3ZLMPs0Zmg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/beArvvGKpUXbB6b3YJgNTHiw.jpg?f=fotoalbum_large

Bron: https://rebrickable.com/blog/343/review-21325-1-blacksmith/

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 14:50
meesje schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:24:
Ik wist niet dat er in het verleden al eens een blacksmith set in het assortiment zat.

[Afbeelding]

Bron: https://rebrickable.com/blog/343/review-21325-1-blacksmith/
Ik had vroeger deze Blacksmit shop :) :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3VmaLtgp9fLAu-_Q6omlWCz2x58=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/omWthR0ldPrbIopIwCHIzyYY.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
chrisO schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:28:
[...]

Ik had vroeger deze Blacksmit shop :) :
[Afbeelding]
Ik denk dat de ontwerper daar zijn inspiratie vandaan heeft. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Er zijn flink wat sets toegevoegd aan het assortiment van Intertoys.
https://www.intertoys.nl/shop/nl/intertoys/lego-nieuw
Bijvoorbeeld:
Nintendo
Mickey & Minnie
Diverse Technic sets
Elf clubhuis
Spookhuis
Harry Potter boeken
De twee botanische sets
Art sets

Wel allemaal tegen de Lego adviesprijs, maar af en toe kent Intertoys leuke acties. Dus goed in de gaten houden.

Ook bij Toychamp overigens.

[ Voor 168% gewijzigd door Yorinn op 21-01-2021 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
AppieNL schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:54:
[...]

Wat betreft de kleur, het kan nieuw zijn uit de Ducati. Die heeft wel meer parts die donkerder rood zijn dan normaal doordat Lego door corona van z'n principes is afgestapt voor het geld en de kleurmarges wat ruimer toelaat. Dit onderdeel is op mijn Sian ook donkerder dan de rest (voor de rest viel het verschil me mee bij mijn lichting van die set).

Het gaatje kan de 'birthmark' zijn. Waar die vast zit aan z'n stokje in de mal.

Verklaart nog niet het ontbreken van een logo.
Ik heb nog even naar de kleur rood gekeken. In een set van mijn zoontje (42106) zitten meerdere rode stukjes. Zie onderstaande foto’s. In het echt is het kleurverschil nog groter. De twee rechter stukjes zijn veel donkerder van kleur dan de drie links. Dus dat sommige van mijn gebricklinkte stukjes niet allemaal dezelfde kleur rood hebben, heeft niet alleen met ouderdom te maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FOWWE81Xu_Z-uwVIrFugHwWyRA4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xQK5jYePKKDU8ds257QVhKds.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:15
Weer een leuk filmpje van de Blacksmith, ze pakken wel uit! :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:53

Chakotay

Lick here to continue

@meesje die meest rechtste onderdelen waren bij mijn Ducati ook een stuk donkerder rood dan de rest, na een mailtje naar Lego heb ik een zakje nieuwe gekregen die lichter van kleur zijn. Ze kunnen het blijkbaar wel als je erover klaagt :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:35

Mappy

Piramide van Austerlitz

Afbeeldingslocatie: https://de-cdn.crowdtwist.com/img/v2/bcdf9af84068eaf76eaa703f6c7addf6db3f92e0/w/h/0/image.jpg

Bij oude sleutelhangers waren van de minifig het hoofd, lijf en benen verlijmd, en zat de sleutelhanger in het hoofd geschroefd. Op die manier ook redelijk makkelijk te verwijderen :)

Bij deze zit het hoofd niet gelijmd, en is de sleutelhanger niet los te draaien. Ik vermoed dat er een pin doorloopt tot in het lijf, waar deze vastzit, en daarna de benen vastgelijmd.

Heeft iemand al geprobeerd om 'm uit elkaar te halen?

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
Wel schokkende beelden zeg, die minifigs die tot skelet worden verbrand :p

Ik lees nu trouwens ook geruchten dat er een set met een kasteel in de Creator lijn gaat komen. Misschien vergelijkbaar met het piratenschip? Ik heb wel interesse in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Chakotay schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:26:
@meesje die meest rechtste onderdelen waren bij mijn Ducati ook een stuk donkerder rood dan de rest, na een mailtje naar Lego heb ik een zakje nieuwe gekregen die lichter van kleur zijn. Ze kunnen het blijkbaar wel als je erover klaagt :P
Bij de Ducati was het me niet opgevallen. Tzt maar eens (deels) demonteren. Sinds ik bestellingen heb gedaan op bricklink ben ik me pas een beetje op de kleur gaan letten. Nog even verder gekeken in 42106 set. Van het meest rechtersteentje zit ook een exemplaar welke feller rood is. Het kan dus inderdaad wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-10 07:00
Heel leuk filmpje, ik moest wel gniffelen. Misschien mijn oude kastelen maar weer eens opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
meesje schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:13:
[...]

Ik heb nog even naar de kleur rood gekeken. In een set van mijn zoontje (42106) zitten meerdere rode stukjes. Zie onderstaande foto’s. In het echt is het kleurverschil nog groter. De twee rechter stukjes zijn veel donkerder van kleur dan de drie links. Dus dat sommige van mijn gebricklinkte stukjes niet allemaal dezelfde kleur rood hebben, heeft niet alleen met ouderdom te maken.

[Afbeelding]
Dat is helaas standaard bij dat onderdeel. Is het niet een ander soort mix plastic om hem sterker te maken aangezien het om pins gaat?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ErikT738 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:48:
[...]

Wel schokkende beelden zeg, die minifigs die tot skelet worden verbrand :p

Ik lees nu trouwens ook geruchten dat er een set met een kasteel in de Creator lijn gaat komen. Misschien vergelijkbaar met het piratenschip? Ik heb wel interesse in ieder geval!
Hé komt er ook een kasteel set aan:
vanaf een seconde of 52

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Señor Sjon schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:30:
[...]

Dat is helaas standaard bij dat onderdeel. Is het niet een ander soort mix plastic om hem sterker te maken aangezien het om pins gaat?
Zie mijn latere reactie hierboven. Hetzelfde onderdeel in dezelfde set heeft wel een juiste kleur. Zo lang het niet duidelijk zichtbaar (zoals de vier kleine stukjes naast elkaar op de neus van de Sian) ga ik geen actie ondernemen. Het is wel dat ik er nu alerter op ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
wouter3 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:12:
(Update14-1: Mogelijk is onderstaande steentje ook van Lego, staat het C tekentje voor copyright en is dus niet van Cobi n.a.v feedback)
Ik heb vandaag twee zwarte exemplaren binnen gekregen ook met het C teken er op. Dit is dus kennelijk geen fake. Ik ben blij dat ik even terug gebladerd heb en jouw update voorbij zag komen. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
Er komt een nieuw Lego/Ikea product aan:
Afbeeldingslocatie: https://www.promobricks.de/wp-content/uploads/2021/01/ikea-lego-bykklek-regal.jpg
Vermoedelijke prijs rond €30

bron op promobricks.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Kapoen schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 19:36:
[Afbeelding]

bron op promobricks.de
Waar zit het Lego "element" in deze foto?

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Sircuri schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 19:58:
[...]

Waar zit het Lego "element" in deze foto?
Ik zie het ook niet meteen, maar ik geef toe dat ik beter moet lezen.
Dit is een item dat in een bundel zit met de bestaande opbergboxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
[Afbeelding]

bron op promobricks.de
Houten plankjes met een laddertje. Als het vooral voor minifiguren met wat verdere Lego decoratie bedoeld is, had er dan op z'n minst iets van nopjes of zo op gemaakt waar figuren en dingen op kunt vastzetten. Althans t ziet er niet naar uit dat t erop zit.

Vast zelf wel iets leuks van te maken maar wat is inderdaad het Lego aandeel hierin, zoals ze t verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:22
Kapoen schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:04:
[...]

- corona => de wereld draait gek, veel mensen hebben de hobby of op z'n minst een tijdverdrijf ontdekt
- corona => productiecapaciteit van Lego is gehinderd wegens sluiting van fabrieken heb ik begrepen
- Lego is geen noodzakelijke behoefte aan mijn kant => ergo ik kan wel enkele maanden wachten, ik heb nog genoeg backlog om me te amuseren

Ik snap dat niet iedereen dit zo bekijkt, ik heb alleen voor mezelf bepaald dat ik me er niet te druk in ga maken. We kunnen er toch niets aan veranderen.
Om hier nog aan toe te voegen:
Sets ontwerpen duurt 1-2 jaar. Zeker grote sets zitten dichter bij die 2 jaar dan 1 jaar. Dus sets die nu uitkomen, zitten in de pijplijn sinds 2019, misschien early 2020. Toen corona alleen nog een probleem was in China.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Gim schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:09:
[...]

Houten plankjes met een laddertje. Als het vooral voor minifiguren met wat verdere Lego decoratie bedoeld is, had er dan op z'n minst iets van nopjes of zo op gemaakt waar figuren en dingen op kunt vastzetten. Althans t ziet er niet naar uit dat t erop zit.

Vast zelf wel iets leuks van te maken maar wat is inderdaad het Lego aandeel hierin, zoals ze t verkopen.
Het stelt inderdaad niet veel voor. De houten plankjes met laddertjes kun je nu al voor nog geen 6 euro kopen bij Ikea.
https://www.ikea.com/nl/nl/p/lustigt-wandrekje-30381852/
Misschien zijn ze er achter gekomen dat een handje van een Lego mini fig vastgeklikt kan worden aan de ladder. Et voila, we hebben er een nieuw ‘Lego’ produkt bij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:15

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Ik kende het product nog niet, maar het is wel een leuk idee om een klein dorpje op te maken of een MOC op te bouwen. Maar voor €30 mag er hopelijk wel wat meer bij zitten dan alleen wat op de foto zichtbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Nemean schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:10:
Ik kende het product nog niet, maar het is wel een leuk idee om een klein dorpje op te maken of een MOC op te bouwen. Maar voor €30 mag er hopelijk wel wat meer bij zitten dan alleen wat op de foto zichtbaar is.
Google translate. :)

Een ander product uit de LEGO IKEA BYGGLEK-serie is onlangs vermeld op de Duitse IKEA-website. Dit is een bundelpakket bestaande uit een LUSTIGT wandplank (37 × 37 cm, de ladders op de foto zijn inbegrepen), de LEGO BYGGLEK stenen set (201 stuks) en drie dozen (59x175x127 mm en 2x 59x127x88 mm). Volgens de website van de winkel is de prijs voor een bundel 30,97 euro, maar deze kan momenteel niet worden besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-07 17:49
meesje schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:12:
[...]

Google translate. :)

Een ander product uit de LEGO IKEA BYGGLEK-serie is onlangs vermeld op de Duitse IKEA-website. Dit is een bundelpakket bestaande uit een LUSTIGT wandplank (37 × 37 cm, de ladders op de foto zijn inbegrepen), de LEGO BYGGLEK stenen set (201 stuks) en drie dozen (59x175x127 mm en 2x 59x127x88 mm). Volgens de website van de winkel is de prijs voor een bundel 30,97 euro, maar deze kan momenteel niet worden besteld.
Of na te lezen op de NL site van Ikea.. 8)

https://www.ikea.com/nl/nl/p/bygglek-kinderset-7-s99417434/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Señor Sjon schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:38:
[...]

Ik had zelfs de comic, maar die ben ik al een jaar of 30 kwijt. :P
De comic... die had ik ook... die was nog opvallend leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Frank_79 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 23:42:
Of na te lezen op de NL site van Ikea.. 8)
Deze Ikea-bundel is net zo duur als alle drie de producten los kopen. Stenen 14,95 + dozen set 9,99 + plankje 5,99 = 30,93.

Goede marketing omdat wij het er over hebben, maar voor de rest is dit toch helemaal niet zo spannend of voordelig of mis ik iets?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

meesje schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:08:
[...]

Het stelt inderdaad niet veel voor. De houten plankjes met laddertjes kun je nu al voor nog geen 6 euro kopen bij Ikea.
https://www.ikea.com/nl/nl/p/lustigt-wandrekje-30381852/
Misschien zijn ze er achter gekomen dat een handje van een Lego mini fig vastgeklikt kan worden aan de ladder. Et voila, we hebben er een nieuw ‘Lego’ produkt bij. :)
Pak Mario maar eens en en maak een donkey kong speelveld. Ideaal voor.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoenRan
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08-10 15:19
Met betrekking tot de CyberDrone: ik hou een lijstje bij van sets waarvan ik verwacht dat ze halverwege februari bij Kruidvat gaan verschijnen. De kortingen daar (zeker met de 20-25% extra korting weken) verslaan bijna altijd de Brickwatch prijzen, dus dat lijstje helpt me me geduld hebben :)

Verwijder deze post als het niet past bij op dit forum, het is geen link naar directe korting, alleen een vooraankondiging op basis van mijn eigen observaties. Kruidvat kiest namelijk altijd een bepaald type sets.
Je kan hier geen rechten aan verlenen!

Ik verwacht dat de volgende sets bij Kruidvat gaan verschijnen:

(deze staan op mijn eigen lijstje)
71736 Boulder Blaster (alleen online?)
60304 Road Plates
60276 Police Prisoner Transport
41921 Extra Dots - Series 3
31111 Cyber Drone
76168 Captain America Mech Armor

Verder verwacht ik dat ze gaan voeren:
Dots bracelets/ party set
Alle Ninjago spinner sets
10957 / 10953 Duplo
Een of andere classic doos ;)
31114 Superbike
41443 / 41439 Friends
41445 Vet Clinic Ambulance
Alle Friends Cubes
60275 Police Helicopter
60279/60280 nieuwe brandweer sets (grotere sets wellicht via online)
60284 / 60285 / 60286 10$ city sets
76169/76168/76171 Marvel Mechs
Het zal me verbazen als ze de Harry Potter Moments boeken gaan voeren, HP lijkt het altijd slecht te doen bij Kruidvat en ze kiezen altijd de slechtste sets (wellicht moeten ze die nemen in bulk inkoop)
750295 Millenium Falcon Microfighter
Misschien nog 1-2 grotere Star Wars sets via online/grote winkels
42116 Skid Steer Loader
42122 Jeep Wrangler
Wellicht nog wat duurdere Technic sets, alleen via online.

Ik ben heeeel benieuwd of ze de Bonsai Tree en Flowers gaan voeren, dat lijkt me namelijk echt een killer platform voor deze sets, waarmee ze heel veel publiek kunnen treffen. Plus ik hoop natuurlijk een goede prijs erop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
The Eagle schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 08:44:
[...]

Pak Mario maar eens en en maak een donkey kong speelveld. Ideaal voor.
Moet je de plankjes wel een beetje schuin plaatsen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

CoenRan schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:09:
Met betrekking tot de CyberDrone: ik hou een lijstje bij van sets waarvan ik verwacht dat ze halverwege februari bij Kruidvat gaan verschijnen. De kortingen daar (zeker met de 20-25% extra korting weken) verslaan bijna altijd de Brickwatch prijzen, dus dat lijstje helpt me me geduld hebben :)

Verwijder deze post als het niet past bij op dit forum, het is geen link naar directe korting, alleen een vooraankondiging op basis van mijn eigen observaties. Kruidvat kiest namelijk altijd een bepaald type sets.
Je kan hier geen rechten aan verlenen!

Ik verwacht dat de volgende sets bij Kruidvat gaan verschijnen:

(deze staan op mijn eigen lijstje)
71736 Boulder Blaster (alleen online?)
60304 Road Plates
60276 Police Prisoner Transport
41921 Extra Dots - Series 3
31111 Cyber Drone
76168 Captain America Mech Armor

Verder verwacht ik dat ze gaan voeren:
Dots bracelets/ party set
Alle Ninjago spinner sets
10957 / 10953 Duplo
Een of andere classic doos ;)
31114 Superbike
41443 / 41439 Friends
41445 Vet Clinic Ambulance
Alle Friends Cubes
60275 Police Helicopter
60279/60280 nieuwe brandweer sets (grotere sets wellicht via online)
60284 / 60285 / 60286 10$ city sets
76169/76168/76171 Marvel Mechs
Het zal me verbazen als ze de Harry Potter Moments boeken gaan voeren, HP lijkt het altijd slecht te doen bij Kruidvat en ze kiezen altijd de slechtste sets (wellicht moeten ze die nemen in bulk inkoop)
750295 Millenium Falcon Microfighter
Misschien nog 1-2 grotere Star Wars sets via online/grote winkels
42116 Skid Steer Loader
42122 Jeep Wrangler
Wellicht nog wat duurdere Technic sets, alleen via online.

Ik ben heeeel benieuwd of ze de Bonsai Tree en Flowers gaan voeren, dat lijkt me namelijk echt een killer platform voor deze sets, waarmee ze heel veel publiek kunnen treffen. Plus ik hoop natuurlijk een goede prijs erop ;)
Deze post past beter in het Grote Legotopic dan in het aanbiedingentopic. Ik heb hem dan ook voor je verplaatst.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:19

Poekie McPurrr

Mreoww~

Je zou bij die Ikea plankjes nog gaatjes kunnen boren, smalle deuveltjes erin en daar de minifigs op klikken.

Le Meow

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• meesje
Hier hou ik van! Zo knap om in zo’n kleine set toch details te verwerken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kuoQpVpTJLdIumww4cCF3UCicE4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sdVwQHpgFFDBDnrg50yqTgfi.jpg?f=fotoalbum_large

bron: https://rebrickable.com/m...vintage-tractor/#comments

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Poekie McPurrr schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:48:
Je zou bij die Ikea plankjes nog gaatjes kunnen boren, smalle deuveltjes erin en daar de minifigs op klikken.
Of Mayka tape: https://www.bol.com/nl/p/...m-blauw/9200000084903816/

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Kapoen schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:04:
[...]

Ik wacht niet op een set, ik haal meer plezier uit het bouwen van mocs. Als ik dan een set koop, dan dient deze als parts-pack.
Ik bestel wel vaak/veel steentjes. Helaas is hiervoor de wachttijd inmiddels ook al 5-7 weken, maar dat is eenvoudig op te lossen door een beetje vooruit plannen van wat ik denk nodig te te hebben :)

Als je als bedrijf productiecapaciteit problemen hebt en je al niet kan voldoen aan de huidige vraag, is het dan slim om je assortiment nog verder uit te breiden?
Van al die onaangekondigde sets die momenteel in ontwikkeling zijn of klaar staan om ge-released te worden, daarvan zou je er toch enkele/meerdere tijdelijk kunnen uitstellen? Uitstellen is tijdens de corona crisis immers eerder regel dan uitzondering (films, evenementen, alles wordt uitgesteld...)

Ik krijg de indruk dat winst maken steeds belangrijker wordt dan kwaliteit / klantvriendelijkheid voor Lego. De kwaliteit van steentjes gaat de laastste tijd namelijk ook rap achteruit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 23:23

KRAI.7

Bwoah...

Zo goed als klaar met m’n een na laatste semester van school met nog een week te gaan, dus heb maar weer een set (4561 - Railway Express) van zolder gehaald om te kijken of alles compleet is en die vervolgens weer op te bouwen!

Alles steentjes dus uitgezocht (ook tussen de bakken met andere Lego. Even een sneer richting mezelf 18/19 jaar geleden: waarom kon je niet alles gewoon in de goede doos houden? :p) en ga het zometeen allemaal wassen. Miste 13 steentjes dus die heb ik via Bricklink nabesteld, erg handige site daarvoor! :) Missende steentjes in de wanted lijst zetten en als je dan op Buy All klikt gaat ie op zoek naar een shop die zoveel mogelijk producten op voorraad heeft ipv dat je zelf alles af moet gaan zoeken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wh9kR6jzLVjX_q-LDJQ2Ddk9JL0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RuxOOaZnnKB0bss8pK9bMhln.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x3W96sdKC5CTuTh_4lLS9KYTh8c=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lxHwAhWD0RMnipKrTNznSlXE.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-10 13:49
chrisO schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:12:
[...]

Ik wacht niet op een set, ik haal meer plezier uit het bouwen van mocs. Als ik dan een set koop, dan dient deze als parts-pack.
Ik bestel wel vaak/veel steentjes. Helaas is hiervoor de wachttijd inmiddels ook al 5-7 weken, maar dat is eenvoudig op te lossen door een beetje vooruit plannen van wat ik denk nodig te te hebben :)
Hoe vind je sets met zoveel mogelijk overeenkomende parts voor een moc? Daar ben ik wel benieuwd naar. Heb laatst ook een "parts-set" gekocht, maar de keuze van set was meer gevoelsmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

RobB_W schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:53:
[...]

Hoe vind je sets met zoveel mogelijk overeenkomende parts voor een moc? Daar ben ik wel benieuwd naar. Heb laatst ook een "parts-set" gekocht, maar de keuze van set was meer gevoelsmatig.
Als je al weet welke MOC je wil maken, kan je natuurlijk gebruik maken van de vergelijk-functie op rebrickable, en als je je eigen sets al hebt ingekocht weet je helemaal welke parts je nog mist. Ik vermoed dat het wel een deel trial and error blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Inhoud: 1 LUSTIGT wandplank (37X37), 1 BYGGLEK steentjesset met 201 stuks, 1 BYGGLEK doos (59x175x127 mm) en 2 BYGGLEK dozen (59x127x88 mm).
oftewel 3 dozen, 1 wandplank en 201 steentjes..
Dan is €30 een stuk redelijker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
[...]

Moc als in "My Own Creation" en niet als in het bouwen van een MOC van iemand anders mbv een handleiding en partlist.
Ik weet dus op voorhand niet exact wat ik nodig heb en vaak hou ik aan het einde van de rit ook een hele berg steentjes over, omdat ik tig keer de moc wijzig.
Verder wacht ik altijd met kopen tot een set 30% of meer korting heeft en dan zijn er af en toe wel sets waar genoeg parts in zitten die handig zijn voor 1 of meerdere work-in-progress MOCs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
[...]

Rebrickable geeft bij 'suggested sets' aan welke sets de meeste steentjes hebben die je nodig hebt.

Voorbeeld van deze moc
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/03m8hl-9ndJD4lkKnVkHNuyGXf0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/reqAJRJvgiu2vXIUjdwNoIhv.png?f=fotoalbum_large

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
mortael schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 15:57:
[...]

Rebrickable geeft bij 'suggested sets' aan welke sets de meeste steentjes hebben die je nodig hebt.

Voorbeeld van deze moc
[Afbeelding]
Maar dat overzicht zegt toch niet zo veel? De Ecto1 is nu de beste kandidaat, maar als die 1053 steentjes nu allemaal steentjes van 0.05 cent zouden zijn en de 460 steentjes van de Diner zijn gemiddeld 16 cent per stuk, dan is de diner dus de betere kandidaat...
Ik wil dus niet alleen weten hoeveel missing parts een set heeft, maar ook hoeveel die steentjes waard zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mortael
chrisO schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:05:
[...]

Maar dat overzicht zegt toch niet zo veel? De Ecto1 is nu de beste kandidaat, maar als die 1053 steentjes nu allemaal steentjes van 0.05 cent zouden zijn en de 460 steentjes van de Diner zijn gemiddeld 16 cent per stuk, dan is de diner dus de betere kandidaat...
Ik wil dus niet alleen weten hoeveel missing parts een set heeft, maar ook hoeveel die steentjes waard zijn...
Ah, jah...dat is inderdaad wat lastiger :)
@RobB_W vroeg ook alleen naar zoveel mogelijk overeenkomende steentjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
mortael schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 15:57:
[...]

Vaag hoor, ik zie de optie suggested sets niet. Ik heb een account en een set list met sets die ik bezit.:?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mortael
RobB_W schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:28:
[...]

Vaag hoor, ik zie de optie suggested sets niet. Ik heb een account en een set list met sets die ik bezit.:?
Probeer eens: https://rebrickable.com/build/set/MOC-63352/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
Dank! Dus: MOC zoeken en op "build" klikken. Dan zie je deze optie. Fijn! Voor een MOC die ik wil doen zie ik dan gelijk dat het losse parts bestellen wordt. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Heren, ik wilde na lange tijd weer eens wat lego kopen, en dan graag de boomhut. Maar zie dat hij overal uitverkocht is, en op sommige sites vraagt men er veel meer voor dan de retail prijs. Nu zie ik op de site van Lego staan dat het een "zeldzame item" is. Houd dit in dat Lego bewust maar een laag aantal produceert, om zo hoge prijzen te kunnen vragen o.i.d.? Waarom doen ze dit als er zoveel vraag naar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@bones Meestal is dat een teken dat ze hem niet meer maken en de oude voorraden verkopen. Op = op, weg = weg en dat soort zaken. De meeste van dergelijke grote sets worden maar een jaar of 2 verkocht en dan maken ze plek voor een nieuwe set.

Er is geen vaste regel voor hoe dit werkt. Sommige sets worden jarenlang verkocht, andere juist weer heel kort.

Ik denk niet dat ze bewust weinig produceren, maar als je fabrieken niet kunnen draaien vanwege Corona heb je vanzelf minder spullen om te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Ik dacht dat voor het treehouse recent besloten was dat die dit jaar nog geproduceerd zou worden. Treehouse is echt een bijzondere set vind ik.

De vooraadproblemen lijken steeds groter te worden bij Lego :o

[ Voor 12% gewijzigd door Afas op 22-01-2021 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
bones schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:56:
Heren, ik wilde na lange tijd weer eens wat lego kopen, en dan graag de boomhut. Maar zie dat hij overal uitverkocht is, en op sommige sites vraagt men er veel meer voor dan de retail prijs. Nu zie ik op de site van Lego staan dat het een "zeldzame item" is. Houd dit in dat Lego bewust maar een laag aantal produceert, om zo hoge prijzen te kunnen vragen o.i.d.? Waarom doen ze dit als er zoveel vraag naar is?
als je bereid bent een paar tientjes boven de Lego prijs te betalen, is hij bij 2T toys te krijgen. http://www.2ttoys.nl/cont...s-Boomhuis-Treehouse.html

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 18:53
Als kind krijg je graag kadootjes met je verjaardag, als 50+er koop je je kadootjes natuurlijk zelf.

Geïnspireerd door velen hier heb ik dit keer gekozen voor de rode kraan (42082)

Net ontvangen #goedbeginvanhetweekend en genieten van de bouw 😎

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@mir4dor Gefeliciteerd met je verjaardag en veel plezier met bouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk89
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 28-12-2023
Hallo allemaal!

Ervaren jullie ook dat oudere lego stukjes minder goed blijven zitten? Bijv. wanneer je een set na een paar jaar opnieuw opbouwt? Het meest extreem vind ik de plant-stukjes, die blijven nauwelijks nog staan... Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AsKxothASUMck0fKUtxlTv3S-Go=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/65mqz6OjVey3pkzhzhZx6c9r.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:04
Luuk89 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:46:
Hallo allemaal!

Ervaren jullie ook dat oudere lego stukjes minder goed blijven zitten? Bijv. wanneer je een set na een paar jaar opnieuw opbouwt? Het meest extreem vind ik de plant-stukjes, die blijven nauwelijks nog staan... [Afbeelding]
Ik heb het idee van wel, verschilt enorm per stukje maar volgens mij merk ik na een jaar al een verschil.

Eind 2019 Brickheadz Santa gekocht en gebouwd, eerste nieuwe Lego in jaren, was heerlijk! Bij het plaatsen van blokjes echt een *SNAP*, en soms ook relatief hard duwen om ze geplaatst te krijgen.

Dit jaar: Die van vorig jaar opnieuw gebouwd, en tevens een nieuwe Brickheadz gekocht & gebouwd. Het viel me direct op dat de oude Brickheadz veel (overdrijven is ook een vak) soepeler in elkaar klikten en geen echte *SNAP* meer gaven. Meer dan genoeg houvast nog, daar niet van, maar de nieuwe Brickheadz gaf duidelijk nét meer een kick doordat alles echt nieuw is en zo ook aanvoelde.

Vind het overigens niet gek, plastic buigt en Lego maakt gebruik van een klemmende functie: ergo het moet wel achteruit gaan, in elk geval zolang de steentjes in elkaar zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Ooit heb ik eens een vraag gesteld van hoe kun je achterhalen in welke sets een bepaald steentje wordt gebruikt. Bij het bestellen van steentjes via brickowl zag ik dat deze website de functionaliteit hiervoor biedt. Wellicht kan het ook via bricklink (of andere manier), maar dat is mij niet bekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Hallo allemaal!

Ervaren jullie ook dat oudere lego stukjes minder goed blijven zitten? Bijv. wanneer je een set na een paar jaar opnieuw opbouwt? Het meest extreem vind ik de plant-stukjes, die blijven nauwelijks nog staan... [Afbeelding]
Ik heb 2*4 bricks uit de jaren '70 die nog prima werken..
Sterker nog ik heb 1*6 bricks uit die tijd die niet eens een tussenschot hebben en die werken ook nog net zo goed (of slecht eigenlijk ;) ) als destijds..

Maar die groene plant dingen zijn van een ander soort plastic can normale bricks.. en IMHO veel zachter en minder stabiel.. nieuw blijven die als slechter staan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Hallo allemaal!

Ja ik heb rode 1x1 stukjes die je gewoon kan laten ronddraaien door ernaar te kijken. Zijn al wel van dingen uit de jaren 90 denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
bones schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:56:
De boomhut is op voorraad bij a-tembo.
https://www.a-tembo.nl/themas/lego/boomhut

Deze set zou er overigens uitgaan uit vorig jaar. Maar Lego had toch anders besloten. Eerst was de naleverdatum begin april, later midden/eind maart maar of dit nu nog steeds zo is, weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
mir4dor schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:21:
Als kind krijg je graag kadootjes met je verjaardag, als 50+er koop je je kadootjes natuurlijk zelf.

Geïnspireerd door velen hier heb ik dit keer gekozen voor de rode kraan (42082)

Net ontvangen #goedbeginvanhetweekend en genieten van de bouw 😎
Gefeliciteerd en gefeliciteerd met de Rode Kraan.

Geïnspireerd door velen hier kun je ook nog de Defender en Sian kopen :) En dan nog... en... :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 18:53
Gim schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 18:53:
[...]

Gefeliciteerd en gefeliciteerd met de Rode Kraan.

Geïnspireerd door velen hier kun je ook nog de Defender en Sian kopen :)
Haha dank dank. De Sian heb ik al, Defender staat zeker op de wish list. Eerst even inlezen op dat Bricklink en hoe dat werkt. En dan ruimte :( eigenlijk moet ik eerst een 15 jaar oude hobby opruimen 😇

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
[Afbeelding]

bron op promobricks.de
Die trappetjes ken ik nog niet, de Lego poppetjes steentjes in de foto komen uit de bestaande Ikea Lego set.

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
KRAI.7 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:17:
Zo goed als klaar met m’n een na laatste semester van school met nog een week te gaan, dus heb maar weer een set (4561 - Railway Express) van zolder gehaald om te kijken of alles compleet is en die vervolgens weer op te bouwen!
Cool, nooit eerder gezien deze set :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Deze al voorbij gekomen? Ohhhhh the memories...Hoop bekende setjes die ik nog heb (helaas zonder doos) YouTube: Toys "R" Us - 1991-11-27

[ Voor 18% gewijzigd door XeNoBiTe op 22-01-2021 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
[...]

Op Rebrickable heb je daar een functie voor bij de MOCs zelf. Helaas telt ie als volgt:
Som van alle steentjes in de set die ook in de moc voorkomen.

Zonder limiet op aantal in de moc. Dus als de moc 2x pin with friction heeft, en een set heeft er 100, dan zegt het resultaat: 100 overeenkomende steentjes.

En het percentage: 100/[aantal steentjes in de moc]*100%.

Ik zit er over te denken om een betere query te schrijven.

Sets worden steeds groter en het aantal sets per jaar is vertienvoudigd sinds deze query is ontworpen.*

Voor de jonkies: er komen nu sets uit die in aantal steentjes gelijk zijn aan de grote van een 16 jaar lang opgebouwde Lego verzameling - ten tijde dat Rebrickable deze functie kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
XeNoBiTe schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 20:32:
Deze al voorbij gekomen? Ohhhhh the memories...Hoop bekende setjes die ik nog heb (helaas zonder doos) YouTube: Toys "R" Us - 1991-11-27
Start op ongeveer 8:24
Ben snel afgehaakt, saai en lijkt zo nu en dan stikum opgenomen (handtas hoogte).

[ Voor 11% gewijzigd door djwice op 22-01-2021 21:12 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Een paar weken geleden heb ik hier een Lego brug gepost en kwam de tip dat als ik de brug wat zou verbreden dat er een treintje overheen zou kunnen. De trein moet ik nog aanschaffen maar heb wel een nieuwe brug gebouwd met mijn oude Lego waar de trein straks overheen kan.

Weet niet precies hoe hoog een Lego trein is maar het brugdek kan gemakkelijk omlaag en anders gaan de torens omhoog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OXZO3XEdzABfPp78Jldyw4a44A8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wBvTOB2hQVlYWYBK5v67pMm8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Weet niet of iemand het al geschreven of gelezen had, maar geruchten gaan dat er in 2021 een tweede stadion set komt en een Titanic set?

Klinkt als wederom twee gigantische 18+ sets.

Ga toch maar gewoon voor t bonsai boompje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Gim schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 22:12:
Weet niet of iemand het al geschreven of gelezen had, maar geruchten gaan dat er in 2021 een tweede stadion set komt en een Titanic set?

Er loopt nu op ideas een Contest voor een sport set. De winnaar wordt een officiële ideas set.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 17:02
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-j3ZXzFFZrl7qqwCx-Kr8lWL0GE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4RNvJoiz6P7w1CjzE2tlCA21.jpg?f=fotoalbum_large
Best een ding :)
Jammer dat je geen filmpjes kan uploaden maar een blikje bier gaat prima 8)
Toch wel kunstig dat ze met één motor al die functionaliteit erin krijgen.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 14:48
Wat een ding zeg! Heb je toevallig ook een kanaal ofzo waar ik je kan volgen?

stp - PSN ID: stp_4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 17:02
stp_4 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 01:11:
Wat een ding zeg! Heb je toevallig ook een kanaal ofzo waar ik je kan volgen?
Ik zet wat kneuterige timelapse video's met een vriend van me op YouTube toevallig ja. Al hebben we al een tijdje niets gepost, het is voor ons een beetje een slecht weer activiteit (met mooi weer gaat liever de bbq aan). Ik heb zelfs filmpjes van vorig jaar die ik nog af moet maken... :X Maar goed, je kan hier even kijken als je dat leuk vindt: YouTube: YouTube

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Gim schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 22:12:

En zet nog maar een Space Shuttle set bij op de geruchtenlijst :P

*edit* in het geruchtenartikel schrijft men dat het misschien om de Columbia gaat. Gaat Lego dit jaar een lijn van 'rampen sets' uitbrengen? Titanic, Columbia... ?

[ Voor 24% gewijzigd door Kapoen op 23-01-2021 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Kapoen schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 08:44:
[...]

En zet nog maar een Space Shuttle set bij op de geruchtenlijst :P

*edit* in het geruchtenartikel schrijft men dat het misschien om de Columbia gaat. Gaat Lego dit jaar een lijn van 'rampen sets' uitbrengen? Titanic, Columbia... ?
Breng dan gelijk een nieuwe Architecture set van de Twin Towers uit.

Een een Brickheadz van Trump.

[ Voor 3% gewijzigd door QuattroNL op 23-01-2021 09:27 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Señor Sjon
De T1 en Kever zijn net EOL bij Lego en kijk eens wat er als NIEUW langskomt van Playmobil.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BGBwaSQ9pyuAhQHHWxrVXlrbqhY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B06zIjDW2BDLouYHlR4tmvg3.jpg?f=fotoalbum_large

Ze hebben niet eens de moeite genomen andere kleuren te kiezen. De accessoires zijn zelfs praktisch hetzelfde! :N :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank_79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-07 17:49
Señor Sjon schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 09:56:
De T1 en Kever zijn net EOL bij Lego en kijk eens wat er als NIEUW langskomt van Playmobil.
[Afbeelding]

Ze hebben niet eens de moeite genomen andere kleuren te kiezen. De accessoires zijn zelfs praktisch hetzelfde! :N :/
Schaamteloos. Ook van Volkswagen overigens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
Señor Sjon schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 09:56:
[Afbeelding]

Ik zag ze al bij Toychamp voorbij komen, maar ik dacht van ik meld maar geen Playmobil berichten in het Lego topic. :) Maar je zou inderdaad bijna denken dat Playmobil een Chinees bedrijf is. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Aangezien het hier om net twee retired Lego sets ging, vond ik het wel benoemenswaardig. In mijn tijd hadden we altijd kamp Lego en kamp Playmobil op de basisschool. They don't mix. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-10 22:47
Frank_79 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 10:21:
[...]
Schaamteloos. Ook van Volkswagen overigens.
Ze zijn er al sinds eind oktober, dus er was zelfs overlap qua beschikbaarheid,

Maar het is gewoon een licentie artikel, niks schaamteloos aan bij Playmobil (zie ook het https://playmowat.ch/9219 ghostbusters), en voor Volkswagen gewoon business...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat snap ik, maar zelfs kleuren en accessoires zijn hetzelfde. Dat is niet per ongeluk, maar hopen ook op vergisaankopen van opa's en oma's.

Pagina: 1 ... 42 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .